Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die vóór u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Nee, ik bestel er gewoon niet.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:25 schreef leeell het volgende:
twijfelen jullie over wat jullie gaan bestellen bij de chinees ?
hoe raad je hetquote:Op donderdag 18 juli 2013 23:25 schreef leeell het volgende:
twijfelen jullie over wat jullie gaan bestellen bij de chinees ?
goed in de ramadantopicquote:Op donderdag 18 juli 2013 23:28 schreef xaban06 het volgende:
Hebben jullie het over standjes of wat?
no wayquote:Op donderdag 18 juli 2013 23:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Supernatural, seizoen 4, aflevering 16.
zegt zij die begint met 110quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:29 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Jfm whatsapp dan dit topic is niet geschikt voor onze zaken.
120 130 geen enkel probleem.. dhcquote:Op donderdag 18 juli 2013 23:35 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
zegt zij die begint met 110
118 dan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:35 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
zegt zij die begint met 110
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.recept in spoiler, en telefoon is updaten.
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:58 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Hoe weet je hoeveel een cup is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.recept in spoiler, en telefoon is updaten.![]()
240 ml?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:00 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hoe weet je hoeveel een cup is? [ afbeelding ]
Ik zou gewoon eten, iftar is allang geweest.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:03 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ik twijfel of ik mn vasten door ga zetten. Ben normaal al erg snel duizelig en alles, en nnu al helemaal verergerd. Kan geen stap zettem zonder dat het even zwart wordt voor mn ogen.. wat is wijsheid?
moest lachenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:04 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik zou gewoon eten, iftar is allang geweest.
hiaho ja jij moet echt iets hiermee gaan doen hoor!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:04 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik zou gewoon eten, iftar is allang geweest.
Haahahahhaquote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:05 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
hiaho ja jij moet echt iets hiermee gaan doen hoor!
was het zo slecht ja?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:06 schreef Ambipur het volgende:
Sinds wanneer kun je iets doen met slechte humor?
zijn al die comedians niet zo?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:06 schreef Ambipur het volgende:
Sinds wanneer kun je iets doen met slechte humor?
Simpel, als het een gevaar is voor je gezondheid, zou ik er mee kappen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:03 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ik twijfel of ik mn vasten door ga zetten. Ben normaal al erg snel duizelig en alles, en nnu al helemaal verergerd. Kan geen stap zettem zonder dat het even zwart wordt voor mn ogen.. wat is wijsheid?
jijquote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Simpel, als het een gevaar is voor je gezondheid, zou ik er mee kappen.
Ik denk dat je zelf moet aanvoelen wanneer het teveel wordt voor je of nietquote:
quote:
Als jij er van overtuigd bent dat het een gevaar voor je gezondheid kan zijn mag je niet vasten. Bij twaalver sjiieten tenminste.quote:
Valt minder gaan functioneren zoals qua denken ook onder gezondheid dan (algemene vraag)?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je stabiliteit is al een argument, als jij duizelig gaat worden en minder gaat functioneren kan dat tot ergere dingen leiden. .
Minder scherp zijn ?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:20 schreef xminator het volgende:
[..]
Valt minder gaan functioneren zoals qua denken ook onder gezondheid dan (algemene vraag)?
Volgens mij is dat geen reden dacht ik, maar hangt er dan ook vanaf wat je doet natuurlijk, wat de gevolgen zijn etc, als je een arts bent, is wat anders dan een website bouwen ofzo, denk ik dan.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:23 schreef xminator het volgende:
[..]
Onder andere ja. Dingen langzamer opslaan in je geheugen, langzamer dingen begrijpen ed.?
Logisch inderdaad, alleen waar ligt de grens dan? Is er iets meer info hierover bekend?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij is dat geen reden dacht ik, maar hangt er dan ook vanaf wat je doet natuurlijk, wat de gevolgen zijn etc, als je een arts bent, is wat anders dan een website bouwen ofzo, denk ik dan.
Als je hebt geprobeerd in ochtend goed te eten en zwart voor je ogen ziet kan je beter vasyen in winter inhalen naar mijn mening, blijft een zaak van intentie en die kan jij alleen nagaan. Zwart voor de ogen zien is in ieder geval een teken van je lichaam dat het niet goed gaat.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:03 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Denk dat dat inderdaad het beste is maar. Mn lichaam nog meer 'verwaarlozen' lijkt me niet verstandig nee.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:30 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Als je hebt geprobeerd in ochtend goed te eten en zwart voor je ogen ziet kan je beter vasyen in winter inhalen naar mijn mening, blijft een zaak van intentie en die kan jij alleen nagaan. Zwart voor de ogen zien is in ieder geval een teken van je lichaam dat het niet goed gaat.
Zoiets?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:28 schreef xminator het volgende:
[..]
Logisch inderdaad, alleen waar ligt de grens dan? Is er iets meer info hierover bekend?
quote:What the Muslim should do is honour this symbol because Allah has honoured it, and he should beware of taking the matter lightly. He should strive to find all possible means of preserving it as Allah has enjoined. If it is too difficult for him to fast whilst working, then he has to shift his work from daytime to night-time, if that is possible. These kinds of regular operations -- i.e., those that are not emergency cases -- can be done at night as easily as by day, as is the practice of many doctors.
If it is not possible for him to shift his work to the night-time, then he must take his annual leave during the month of Ramadan or during part of it at least, if it is possible for him to do that, and devote that time to fasting.
If that is not possible, and he cannot find other work in which he can fast during the day in Ramadan, and he will be harmed by giving up his job, then it is permissible for him to break the fast on the days on which fasting causes considerable hardship, but he should not break the fast just for fear of hardship; then he should make up the days that he did not fast during his weekly break or on other days when he is able to make it up, on condition that he complete making up the days that he did not fast before Ramadan begins in the following year.
It says in Sharh Muntaha al-Iraadaat (1/478): If a person's work is hard and he will be harmed by giving it up and he is afraid of physical harm, then he may break the fast and make it up later on. This was stated by al-Aajurri. End quote.
In al-Mawsoo‘ah al-Fiqhiyyah (28/57) it says: The Hanafis said: With regard to those whose work involves physical effort and who are in need of their earnings, such as bakers and harvesters, if he knows that if he works he will encounter harm that may make it permissible for him not to fast, then it that case it is haraam for him to break the fast before he actually encounters hardship. End quote.
It says in Fataawa al-Lajnah al-Daa’imah (10/244): It is not permissible for a worker to break the fast during the day in Ramadan just because he is working, but if he encounters great hardship that forces him to break the fast during the day, then he may break the fast with something that will ward off that hardship, then refrain from eating and drinking until Maghrib, when he may break the fast with the people but he should make up that day on which he broke the fast.
Open in de straat verderop een shishalounge en je bent van ze verlost.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:18 schreef xaban06 het volgende:
Tering Marokkanen zeg. Sinds Ramadan iedere avond rond 00:00 verzamelen ze hier met 10 jongeren tot 02:30 ofzo.
Wtf is met hun ouders, opvoeding?!
Zo...
ja, nu staan ze hier de godganse avond te bleren met hun scooters bij de shishalounge op de hoek.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:41 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Open op precies die plek een shishalounge en je bent van ze verlost.
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:42 schreef leeell het volgende:
[..]
ja, nu staan ze hier de godganse avond te bleren met hun scooters bij de shishalounge op de hoek.
Ik vond het concept shishalounge best wel chill. Alleen de volgende punten weerhouden mij van nog een bezoek:quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:42 schreef leeell het volgende:
[..]
ja, nu staan ze hier de godganse avond te bleren met hun scooters bij de shishalounge op de hoek.
ja dan wel, bleren is overlast. zeker om 02:00 uur incluis gassende scooters.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:44 schreef bzl. het volgende:
Als ze geen overlast veroorzaken: prima toch?
Maarmaarmaar.. Een high tea is toch veel leuker dan shisha? Beetje thee drinken, lekkere koekjes en cakejes.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:46 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ik vond het concept shishalounge best wel chill. Alleen de volgende punten weerhouden mij van nog een bezoek:
1. De goede propere shishalounges worden steeds meer ontdekt door het schoffievolk.
2. Heb zelf een shisha thuis en elke keer vergelijk ik alles met Marokko. Daar heb je voor nog geen 4 euro een goede shisha met een grote kan thee of literfles drinken. Hier vragen ze voor een matige shisha alleen al 10 tot 15 euroen doen ze gierig met het tabak
![]()
Dan doe ik het net zo goed thuis lekker in de tuin met vrienden.
Mijn laatste keren waren ook niet op mijn eigen initiatief, dat zal ik echt sporadisch doen in Nederland.
Vrouwenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:47 schreef bzl. het volgende:
[..]
Maarmaarmaar.. Een high tea is toch veel leuker dan shisha? Beetje thee drinken, lekkere koekjes en cakejes.
en het is ook niet zo romantisch in Nederland als in egypte/marokko of waar dan ookquote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:46 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ik vond het concept shishalounge best wel chill. Alleen de volgende punten weerhouden mij van nog een bezoek:
1. De goede propere shishalounges worden steeds meer ontdekt door het schoffievolk.
2. Heb zelf een shisha thuis en elke keer vergelijk ik alles met Marokko. Daar heb je voor nog geen 4 euro een goede shisha met een grote kan thee of literfles drinken. Hier vragen ze voor een matige shisha alleen al 10 tot 15 euroen doen ze gierig met het tabak
![]()
Dan doe ik het net zo goed thuis lekker in de tuin met vrienden.
Mijn laatste keren waren ook niet op mijn eigen initiatief, dat zal ik echt sporadisch doen in Nederland.
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:47 schreef bzl. het volgende:
[..]
Maarmaarmaar.. Een high tea is toch veel leuker dan shisha? Beetje thee drinken, lekkere koekjes en cakejes.
quote:
Nee, maar echt. Vieze sisha. High tea op een leuke locatie met allerlei lekkere dingen is leuker. Ik moet ook zeggen dat in de echte high tea zaakjes haast geen mannen te bekennen zijn maar alleen maar meisjesvriendinnen.quote:
Ook de schoffies hebben de imago van het waterpijp een beetje verpest. Eerst associeerde je een shisha met dit:quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:49 schreef leeell het volgende:
[..]
en het is ook niet zo romantisch in Nederland als in egypte/marokko of waar dan ook
Sushi eten is tig keer leuker dan een stomme high teaquote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:50 schreef bzl. het volgende:
[..]
Nee, maar echt. Vieze sisha. High tea op een leuke locatie met allerlei lekkere dingen is leuker. Ik moet ook zeggen dat in de echte high tea zaakjes haast geen mannen te bekennen zijn maar alleen maar meisjesvriendinnen.
O.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 02:01 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Sushi eten is tig keer leuker dan een stomme high tea
Yup. Maar als je niet vast, kan je net zo goed gaan slapen toch? Of ben jij er zoeen met een verpest ritme?quote:
Een beetje verpest, denk ik. Ik slaap sowieso heel weinig. Maar nu ben ik heel erg moe, mijn ogen vallen ook bijna dicht, zeg maar. En ik typ met fouten, volgens mij, maar ik heb niet echt zin om te slapen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 02:08 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Yup. Maar als je niet vast, kan je net zo goed gaan slapen toch? Of ben jij er zoeen met een verpest ritme?
Ga slapen of ga jezelf vermaken met je vriendinnetjes enzo, partieeeesquote:Op vrijdag 19 juli 2013 02:10 schreef bzl. het volgende:
[..]
Een beetje verpest, denk ik. Ik slaap sowieso heel weinig. Maar nu ben ik heel erg moe, mijn ogen vallen ook bijna dicht, zeg maar. En ik typ met fouten, volgens mij, maar ik heb niet echt zin om te slapen.
Relevante informatie!
O shiiiiiiit, het is een hotte uitgaansnacht natuurlijkquote:Op vrijdag 19 juli 2013 02:13 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ga slapen of ga jezelf vermaken met je vriendinnetjes enzo, partieeees!
Oh wacht dit is fok laat maar
Sarcasme? Hier is donderdag inderdaad een hotte uitgaansnacht, vooral voor studenten.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 02:15 schreef bzl. het volgende:
[..]
O shiiiiiiit, het is een hotte uitgaansnacht natuurlijk. Hoezo het is fok laat maar?
Ik heb heel wat km hardgelopen vanavond met een vriendinnetje, ook een goede besteding van een avond, toch?
O, ik denk niet helemaal helder meer. Jaaaa, ik vind uitgaan niet meer zo leuk vaak. Jij wel? 😒quote:Op vrijdag 19 juli 2013 02:16 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Sarcasme? Hier is donderdag inderdaad een hotte uitgaansnacht, vooral voor studenten.
Als ik de grap moet uitleggen is het niet grappig meer.
KLB waardig topic dit, goed onderbouwd, plaatjes doen het altijd goed.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:57 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ook de schoffies hebben de imago van het waterpijp een beetje verpest. Eerst associeerde je een shisha met dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dat het wordt gerookt in leuke Marokkaanse/Turkse/Midden-Oosterse steegjes als dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Shisha associeer je nu met dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
in een achterbuurt als dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
😒😑quote:Op vrijdag 19 juli 2013 02:21 schreef bzl. het volgende:
[..]
O, ik denk niet helemaal helder meer. Jaaaa, ik vind uitgaan niet meer zo leuk vaak. Jij wel? 😒
Lol, dan krijg ik xenofobisch KLB over mij heen. Nee, dank jequote:Op vrijdag 19 juli 2013 02:28 schreef leeell het volgende:
[..]
KLB waardig topic dit, goed onderbouwd, plaatjes doen het altijd goed.
Jij stuurt poep.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 02:35 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Niet huilen, wat heb ik nou weer gedaan?
Ja, hier.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 05:21 schreef Maghrebijnse het volgende:
Iemand nog wakker? Wachtende op fajr! Na bidden heeeeeerlijk uitslapen tot laaaat in de middag!
koop toch gewoon een koffiezetapparaat van de winkel?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 07:38 schreef xaban06 het volgende:
Iemand hier ervaring mee?
http://www.hepsiburada.co(...)200&categoryId=22005
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:39 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
koop toch gewoon een koffiezetapparaat van de winkel?
Whut?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:52 schreef Ambipur het volgende:
Mensen, ik ga zo mijn account shredderen.Succes met de Ramadan en wellicht tot ooit!
Joh, laat dat ja. Ik ben gehecht aan je geraakt.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:52 schreef Ambipur het volgende:
Mensen, ik ga zo mijn account shredderen.Succes met de Ramadan en wellicht tot ooit!
Opgeruimd staat netjesquote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:52 schreef Ambipur het volgende:
In de oven he?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 12:11 schreef xaban06 het volgende:
Vandaag waarschijnlijk zalmfilet op het menu, hebben jullie lekkere recepten?
In kleine stukjes? Dan krijg je een soort tonijn dusquote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:34 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Ik bak ze in een koekenpan, moot in kleine stukjes shredden, en kleine garnaaltjes erbij.
Jaquote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:37 schreef Che_ het volgende:
[..]
In kleine stukjes? Dan krijg je een soort tonijn dus
vet?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:42 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wordt een beetje te vet dan. Liever als hele stuk in de oven, gezonder ook
Ik neem aan dat je het bakt met olie en zalm is van zichzelf al erg vet. Als je dat gaat 'pullen' en dan bakken wordt overkill. Lijkt me.quote:
Ah, ik gebruik geen/nauwelijks olie, schrok even.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:48 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het bakt met olie en zalm is van zichzelf al erg vet. Als je dat gaat 'pullen' en dan bakken wordt overkill. Lijkt me.
Gewoon heel latenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:49 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ah, ik gebruik geen/nauwelijks olie, schrok even.![]()
Weet je wat de reden is waarom sommige stromingen (of je familie) ze niet eten?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:40 schreef expans het volgende:
Hoe zit dat nou met die garnalen? Niet elke stroming eet ze toch? Eigenlijk ken ik alleen mijn familie die het niet eet.
Heb geen hadith oid bij de hand maar mij werd verteld dat er beperkingen op zaten en dat het volgens sommige geleerden niet toebehoorde aan de vis familie. Werd een beetje gezien als ongedierte/insecten van de zee oid. Hanefi mezhebi.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:44 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Weet je wat de reden is waarom sommige stromingen (of je familie) ze niet eten?
Waarom was jij nog zo laat wakker dan? Ik ben alweer wakker. Slaap echt te weinig. Ben wakker gemaakt door de verschillende adhaans naast mijn huis.quote:
Lastig onderwerp. Maar wat ik weet is dat sommige wetsscholen alleen vissen met schubben als Halal zien. Bij twaalver sjiieten bijvoorbeeld. En volgens mij, masr niet zeker, ook bij Shafi'i.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:40 schreef expans het volgende:
Hoe zit dat nou met die garnalen? Niet elke stroming eet ze toch? Eigenlijk ken ik alleen mijn familie die het niet eet.
Heeft geld om te bellen naar een ander land tijdens een live-show.quote:
Gaat inderdaad om de taalkundige definitie die men aan "vis" geeft. Daar zitten vooral de verschillende in tussen de verschillende wetscholen. De ene groep zegt "al wat uit de zee komt is halal", alle zeedieren dus waarvan de vis er een is. De ander zegt...nee alleen "vis" is halal wat zeedieren betreft. En daarbij definieert men "vis" zeer specifiek, "alles wat de vorm van een vis heeft"...dus garnalen bijv niet of oesters. Zeehonden etc ook niet volgens de hanafi's, ondanks dat ze in de zee leven zijn het geen visssoorten namelijk.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:50 schreef expans het volgende:
[..]
Heb geen hadith oid bij de hand maar mij werd verteld dat er beperkingen op zaten en dat het volgens sommige geleerden niet toebehoorde aan de vis familie. Werd een beetje gezien als ongedierte/insecten van de zee oid. Hanefi mezhebi.
http://www.dedemed.com/mediterranean/knafe-recipe-kanafehquote:Op vrijdag 19 juli 2013 12:17 schreef Peunage het volgende:
Nu we op de receptentour zijn, ik heb al sinds het begin van Ramadan niks zoets gegeten(als in snoep/koek/cake). Iemand een makkelijk recept voor zoiets? En dan wel een recept dat een 3 jarige kan maken. Dus geen ingrediënten als Chinese banketbakkersroom of zo
Het enige wat ik van die ingrediënten in huis heb is melkquote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:52 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
http://www.dedemed.com/mediterranean/knafe-recipe-kanafeh
Of anders gewoon een lekkere cake.
Dit zou je technisch gezien ook met een een tosti apparaat kunnen doen. Dan krijg je wel vierkante stroopwafels.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:09 schreef Beach het volgende:
http://allrecipes.nl/recept/9787/stroopwafels.aspx
Teleurstellend.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:15 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het enige wat ik van die ingrediënten in huis heb is melk
Bovendien zegt zij Knafeh op een hele rare manier
ja die driehoekige koekjes uit bladerdeeg gevuld met gemalen amandelen etc...quote:
Oud, kon beter het youtubefilmpje plaatsenquote:
Ja, ze zouden insecten zijn en die mag je niet eten, maar er was een hadith (brand me er niet op af) dat je alles uit de zee mag eten.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:50 schreef expans het volgende:
[..]
Heb geen hadith oid bij de hand maar mij werd verteld dat er beperkingen op zaten en dat het volgens sommige geleerden niet toebehoorde aan de vis familie. Werd een beetje gezien als ongedierte/insecten van de zee oid. Hanefi mezhebi.
Dat is de hele hanafi wetschool, volgens "geloofwaardige" bronnen zou de hanafi wetschool 50% van het soennisme uitmaken...quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:44 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Weet je wat de reden is waarom sommige stromingen (of je familie) ze niet eten?
Turkije, Pakistan, India, Bangladesh, Afghanistan, Syrie, delen van Irak, Bosnie..je kan best gelijk hebben.quote:[b]Op vrijdag 19 juli 2013 21:25 schreef Arcadia het volgende:
Dat is de hele hanafi wetschool, volgens "geloofwaardige" bronnen zou de hanafi wetschool 50% van het soennisme uitmaken...
Goedzo! Ook veel gedronken?quote:
quote:
zwarte leeuwen hebben trouwens wel degelijk bestaanquote:
gewoon een leuk feitjequote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:55 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
weet ik niet, had hem niet zelf gemaakt, kom nou..
KB kijk dit. Ik moest zo hard lachen![]()
Zijn dat bruine bonen? Niet te veel gedronken nog, krijg je buikpijn van. Zometeen drinken via watermeloenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:53 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Goedzo! Ook veel gedronken?
Aardappeltjes (krieltjes), vleesvervanger, broccoli en daaroverheen kaassaus.Lkr verkaast voedsel. Ouders en broertje hadden "bagile bil dihn"
Jij?
[..]goed gelukt?
dat mag ik hopen jaquote:
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:55 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Vertelquote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:55 schreef leeell het volgende:
[..]
zwarte leeuwen hebben trouwens wel degelijk bestaan![]()
grappig thoquote:
er zijn verscheidene observaties geweest van 18/19e eeuwse archeologen die zwarte leeuwen beschreven (perzische leeuw) in de omgeving van Iranquote:
Ja bruine bonen met gubz.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:56 schreef Che_ het volgende:
[..]
Zijn dat bruine bonen? Niet te veel gedronken nog, krijg je buikpijn van. Zometeen drinken via watermeloen
fucked up Gquote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:05 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
BEN IK WEER DE WATERMELOEN VERGETEN TE KOPEN.
dit kan echt niet, arm schaap getraumatiseerd...quote:
Zijn die lekker? Ik zie altijd van die skere watermeloenen liggen.quote:
is alweer een tijdje terug dat ik zo hard heb gelachen, arm kindquote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:55 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Ik ook, en krampachtig vasthouden natuurlijkquote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:11 schreef Slayage het volgende:
[..]
is alweer een tijdje terug dat ik zo hard heb gelachen, arm kind
is nu allang verwerkt tot shoarma, is een lam btwquote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
dit kan echt niet, arm schaap getraumatiseerd...
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:16 schreef Che_ het volgende:
[..]
is nu allang verwerkt tot shoarma, is een lam btw
vet zielig, ik hoop t maar voor hem jaquote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:16 schreef Che_ het volgende:
[..]
is nu allang verwerkt tot shoarma, is een lam btw
gelukkig maarquote:
typisch dat jij hier van geniet zeg, ziekelijk gewoonquote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:03 schreef Levolution het volgende:
Whehe, die kippen- en schapenfilmpjes.
ff dimmen jijquote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:14 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
typisch dat jij hier van geniet zeg, ziekelijk gewoon
ik moest ook lachen om kippenboyquote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:14 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Wat heb ik nou weer gedaan?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:14 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
niksquote:
Ja men. Ze was toch wel echt een gangmaker hier. In die korte tijd ben ik wel gehecht aan haar geraakt.quote:
Volgens mij heeft ze voor de verandering gewoon een leven?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:38 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Wie heeft haar nou weggejaagd?
Hou je mond manquote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:44 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ze is op expeditie naar een leven.
triggershotquote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:38 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Wie heeft haar nou weggejaagd?
De woorden ervoor zijn min of meer dreiging met fysiek geweld.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:39 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
wist dat je jood ging zeggen, wat zijn de woorden ervoor?
Joden stellen zich graag aan dus.
Estagfirullah. En dat tijdens de Ramadan...quote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:55 schreef Levolution het volgende:
[..]
De woorden ervoor zijn min of meer dreiging met fysiek geweld.
Na zonsondergang mag dat gewoon hoor.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:58 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Estagfirullah. En dat tijdens de Ramadan...
Wat bedoel je..quote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:29 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Zoals ik gisteren al zei, cardio.
Sinds Ramadan komen ze hier bij een speelplaats hangen van 00:00 tot 2-3 uur.quote:
Rustig, right. Troll.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:36 schreef Che_ het volgende:
Ze hangen sinds ramadan zei je, ze hangen gewoon rustig tot suhoor. Dit gebeurt bijna overal in moslimlanden tijdens ramadan. Zie het probleem niet
om nou gelijk de politie te bellen? Je doet alsof het de eerste dag van ramadan is. Politie komt iedere avond langs, waarschijnlijk ben ik dus niet de enige die er last van heeft. Als je 1x bent aangesproken door de politie dan weet je onderhand wel dat je last veroorzaakt, niet?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:38 schreef Che_ het volgende:
Ja dat zei je eerder niet. Je kan ze ook gewoon aanspreken lijkt me.. om nou gelijk de politie te bellen...
Oh als ze rustig zouden zitten/doen had ik de politie ook niet gebelt he, dat snap je wel neem ik aan.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:38 schreef Che_ het volgende:
Ja dat zei je eerder niet. Je kan ze ook gewoon aanspreken lijkt me.. om nou gelijk de politie te bellen...
Als ik aangeef er last van te hebben komt dat niet omdat ze vredig en rustig zitten, dat snap je toch wel. Er is een reden dat ik er last van heb en dat er eerder ookal politie is geweest.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:47 schreef Che_ het volgende:
ik verdedig niks, maar je geeft alle belangrijke info achteraf. Ik denk dat ze meer begrip voor zouden hebben als je ze zelf persoonlijk aanspreekt
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:47 schreef Che_ het volgende:
ik verdedig niks, maar je geeft alle belangrijke info achteraf. Ik denk dat ze meer begrip voor zouden hebben als je ze zelf persoonlijk aanspreekt
Het werkt vaak wel beter omdat het juist niet zo vaak gebeurt.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:51 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Denk je dit echt? Het aanspreken van dit soort jongeren zorgt meestal juist voor meer overlast en ruzie.
Mijn ervaring en de ervaring van de mensen in mijn omgeving is dat je wordt uitgescholden voor van alles en nog wat.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:56 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Het werkt vaak wel beter omdat het juist niet zo vaak gebeurt.
Als een ecto Nederlander ze aanspreekt wel.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:51 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Denk je dit echt? Het aanspreken van dit soort jongeren zorgt meestal juist voor meer overlast en ruzie.
is dat ook echt zo of gok je het gewoon?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:56 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Het werkt vaak wel beter omdat het juist niet zo vaak gebeurt.
Mja ik heb echt een afkeer tegen ze. Je zal wel denken dat ik generaliseer en dat je altijd wel rotte appels hebt, maar bij hun is de standaard rotte appels, enkelingen zijn oké.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:00 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ben trouwens ooit uitgescholden voor hoer en wat nog meer omdat ik tijdens de ramadan de Jamin binnenliep.
(Door Marokkanen ja)
srs?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:00 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ben trouwens ooit uitgescholden voor hoer en wat nog meer omdat ik tijdens de ramadan de Jamin binnenliep.
(Door Marokkanen ja)
Ik dacht dat jij mannelijk wasquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:03 schreef Levolution het volgende:
[..]
srs?
Ik heb zoiets dus nooit meegemaakt, wacht met smacht op die dag.
hij komt ergens uit de bergen vandaan las ik vanmiddag, is dat berber?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:04 schreef Levolution het volgende:
[..]
Als hij geen berber is heeft hij niks te klagen.
Yes. :/quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:03 schreef Levolution het volgende:
[..]
srs?
Ik heb zoiets dus nooit meegemaakt, wacht met smacht op die dag.
Wtf, damnquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:06 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Yes. :/
Ik liep de Jamin binnen en een groepje Marokkaanse tieners riep 'HET IS RAMADAANNN. JE MAG NIET ETENNNN BLABLABLA'. Ik riep dat ze zich niet met anderen moeten bemoeien en vervolgens kreeg ik een hele scheldkanonnade over mij heen. Neye ugradigimi sastim valla.
Ik vrees van wel.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:05 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
hij komt ergens uit de bergen vandaan las ik vanmiddag, is dat berber?
Lol echt, schelden mag natuurlijk wel tijdens Ramadan?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:06 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Yes. :/
Ik liep de Jamin binnen en een groepje Marokkaanse tieners riep 'HET IS RAMADAANNN. JE MAG NIET ETENNNN BLABLABLA'. Ik riep dat ze zich niet met anderen moeten bemoeien en vervolgens kreeg ik een hele scheldkanonnade over mij heen. Neye ugradigimi sastim valla.
Zie jij het al voor je dat een groep Marokkanen een Bir uitmaken voor hoerquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:07 schreef Levolution het volgende:
[..]
Mannen kunnen zich toch ook als hoer gedragen.
Echt hollandse opmerkingquote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:58 schreef xaban06 het volgende:
[..]
is dat ook echt zo of gok je het gewoon?
Ik geloof er niks van, als ze al meerdere malen zijn aangesproken ga ik er ook niet nog een poging aan wagen.
Bij mij echt nooit, gelukkig...quote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:57 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Mijn ervaring en de ervaring van de mensen in mijn omgeving is dat je wordt uitgescholden voor van alles en nog wat.
Oh dat de politie ze aanspreekt is fout voor hun maar als een abi dat doet is het goed. Ik snap je logica niet. Als je wordt aangesproken door de politie weet je toch dat je verkeerd bezig bent?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:09 schreef Che_ het volgende:
[..]
Echt hollandse opmerkingje afkeer tegen marokkanen vind ik ook vreemd. Het zijn niet zomaar straatratten neem ik aan als ze pas sinds begin van ramadan daar zitten. En ze zijn door politie aangesproken, als jij als 'abi' ook met ze gepraat had, had dat wel voor hun uitgemaakt denk ik.
Een spreekbeurt?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:12 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Ik heb iets met jeugdculturen gedaan, vandaar dit.
Zijn ze fucking stupide dat ze het wel zien, merken en doorhebben maar hun schouders heffen tot dat iemand ze erop aanspreekt?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:12 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Bij mij echt nooit, gelukkig...
En xaban, ja, het is wel echt zo. Stel je voor dat een groepje bij de ingang van eens supermarkt staat. Zij zien ook heus wel dat mensen met een flinke boog om hen heen lopen. Wanneer iemand beleefd vraagt om erlangs te mogen, doen ze dit wel.
Ik heb iets met jeugdculturen gedaan, vandaar dit.
Je gaat er nu van uit dat iedereen op dezelfde wijze denkt als jijquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:12 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Oh dat de politie ze aanspreekt is fout voor hun maar als een abi dat doet is het goed. Ik snap je logica niet. Als je wordt aangesproken door de politie weet je toch dat je verkeerd bezig bent?
"Hangjongeren"quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:13 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Zijn ze fucking stupide dat ze het wel zien, merken en doorhebben maar hun schouders heffen tot dat iemand ze erop aanspreekt?
Verbaas j je nou over het gedrag van adolescenten? Dit komt overal voor manquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:13 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Zijn ze fucking stupide dat ze het wel zien, merken en doorhebben maar hun schouders heffen tot dat iemand ze erop aanspreekt?
Meer een "wij gevoel" inderdaadquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:15 schreef Levolution het volgende:
Tegen de politie willen ze alleen maar rebelleren, maar als ze zien dat ze hun medemoslim tot last zijn gaat er misschien een belletje rinkelen.
Wat is dat voor logica dan, toen ik klein was en ik werd aangesproken door de politie (vuurwerk afsteken) was ik bang enzo.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:15 schreef Levolution het volgende:
Tegen de politie willen ze alleen maar rebelleren, maar als ze zien dat ze hun medemoslim tot last zijn gaat er misschien een belletje rinkelen.
ik moet compenserenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:19 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Doe jij eens mondje toe met je 1 meter 10
Is gewoon een tokkiestraatcultuur, in volksbuurten is er ook een enorme haat aan de politie en dat zijn vaak niet alleen maar Marokkanen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:19 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Wat is dat voor logica dan, toen ik klein was en ik werd aangesproken door de politie (vuurwerk afsteken) was ik bang enzo.
Zien ze de politie als vijand ofzo?
Als het echt alleen maar 'hangjongeren' zou zijn zou ik dit ook bij andere volkomen moeten zien toch? Tuurlijk doen de Turken Antillianen enzo dit ook, maar het is opvallen dat het voornamelijk Marokkanen zijn.quote:
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:19 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Wat is dat voor logica dan, toen ik klein was en ik werd aangesproken door de politie (vuurwerk afsteken) was ik bang enzo.
Ja.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:19 schreef xaban06 het volgende:
[..]
maar waarom dan dat gedrag ook uitten tegen willekeurige voorbijgangers ?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:22 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ja.
Maar stel je eens voor, je veroorzaakt een keer overlast. En meteen komt de politie op je af om je weg te sturen. Ik zou ook boos zijn, want:
- waarom komen de bewoners het niet zelf zeggen i.p.v. meteen de skotoe op je afsturen?
- waarom vragen ze me niet om wat stiller te zijn i.p.v. meteen wegsturen?
Nu had jij je misschien anders gedragen in die situatie, maar er zijn nou eenmaal jongeren die zich in een dergelijke situatie geprovoceerd voelen en dus 'in opstand komen'.
Dit is ook wel zo, maar soms is het bijvoorbeeld zo, dat ouders de kinderen naar buiten sturen omdat het thuis te druk wordt snap je? Of kinderen kunnen zich thuis niet uiten doordat de ouders andere ideeen hebben. Dit zoeken ze buiten. Of verveling etc.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:21 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Als het echt alleen maar 'hangjongeren' zou zijn zou ik dit ook bij andere volkomen moeten zien toch? Tuurlijk doen de Turken Antillianen enzo dit ook, maar het is opvallen dat het voornamelijk Marokkanen zijn.
Levo, politie is al eens gekomen om ge babbelen, er werd gevraagd om rustiger te doen, niemand werd weggestuurd. Maar nu na de zoveelste keer stuurt de politie ze weg ja. Geheel terecht.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:22 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ja.
Maar stel je eens voor, je veroorzaakt een keer overlast. En meteen komt de politie op je af om je weg te sturen. Ik zou ook boos zijn, want:
- waarom komen de bewoners het niet zelf zeggen i.p.v. meteen de skotoe op je afsturen?
Nu had jij je misschien anders gedragen in die situatie, maar er zijn nou eenmaal jongeren die zich in een dergelijke situatie geprovoceerd voelen en dus 'in opstand komen'.
Opvoeding enzo dus. Dat is wat ik ook zei in mijn eerste post.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:24 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Dit is ook wel zo, maar soms is het bijvoorbeeld zo, dat ouders de kinderen naar buiten sturen omdat het thuis te druk wordt snap je? Of kinderen kunnen zich thuis niet uiten doordat de ouders andere ideeen hebben. Dit zoeken ze buiten. Of verveling etc.
Is de rode draad.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:25 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Opvoeding enzo dus. Dat is wat ik ook zei in mijn eerste post.
Tja, het zijn niet alleen maar slachtoffers van het systeem natuurlijk; asociaal gedrag, stoerdoenerij, groepsgedrag etc. spelen ook een grote rol.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:23 schreef leeell het volgende:
[..]
maar waarom dan dat gedrag ook uitten tegen willekeurige voorbijgangers ?
Lees mijn vorige postquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:26 schreef leeell het volgende:
ik denk waar het veel mee te maken heeft is het feit dat als ik hier op straat kijk om 11/12 uur, dat ik groepjes pre-pubers van een jaar of 11/12/13/14 gewoon nog zie hangen op straat en een beetje lopen aan te kloten.
waarom zijn die kinderen niet binnen op een doordeweekse dag. (nu is het dan ramadan, dus oke wellicht uitzondering, maar normaliter dan)
precies, was toen aan het typen.quote:
Ja is ook wel zo, maar waarom voornamelijk Marokkanen?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:26 schreef Levolution het volgende:
[..]
Tja, het zijn niet alleen maar slachtoffers van het systeem natuurlijk; asociaal gedrag, stoerdoenerij, groepsgedrag etc. spelen ook een grote rol.
De overgrote gedeelte van de Marokkanen in Nederland zijn Berbers die oorspronkelijk ook uit de Rifgebergte/platteland/minder welvarende gebieden van Marokko komen, dus wat daar de standaard is gaan ze hier mee verder omdat ze niet beter weten.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:27 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ja is ook wel zo, maar waarom voornamelijk Marokkanen?
Nee dat is het niet per se. Je kijkt over twee belangrijke dingen heen: groepsgedrag en afkeer tegen de autoriteitenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:24 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Levo, politie is al eens gekomen om ge babbelen, er werd gevraagd om rustiger te doen, niemand werd weggestuurd. Maar nu na de zoveelste keer stuurt de politie ze weg ja. Geheel terecht.
Je kan ook denken; fuck we zorgen zoveel voor overlast dat ze de politie bellen, misschien wat rustiger te doen. Het heeft echt veel met opvoeding te maken.
Yes, natuurlijk, zoals ik al zei, het zijn niet alleen maar slachtoffers.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:24 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Levo, politie is al eens gekomen om ge babbelen, er werd gevraagd om rustiger te doen, niemand werd weggestuurd. Maar nu na de zoveelste keer stuurt de politie ze weg ja. Geheel terecht.
Je kan ook denken; fuck we zorgen zoveel voor overlast dat ze de politie bellen, misschien wat rustiger te doen. Het heeft echt veel met opvoeding te maken.
Als het overdag was geweest had ik het gesnapt, beetje overdreven om bij de eerste keer overlast midden op de dag de politie erbij te halen. Maar wanneer het midden in de nacht is - wie gaat er nou luid doen in een woonwijk om 2:00?, dan betekent het toch dat je te maken hebt met ietwat asociale jongeren. En dan lijkt het me toch vrijwel logisch dat je niet midden in de nacht naar buiten gaat om een groep asociale jongeren aan te spreken en liever de politie belt, al helemaal als ze al eerder zijn aangesproken door de politie.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:22 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ja.
denk omdat de ouders van die marokkanen overwegend berber zijn, en die zijn zelf vaak niet hoog opgeleid en niet de meest geschikte ouders in een westerse omgeving.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:27 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ja is ook wel zo, maar waarom voornamelijk Marokkanen?
Ouders weten vaak ook niet wat hen overkomt. Ze proberen te integreren maar het botst vaak met wat zij gewend zijn.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:28 schreef leeell het volgende:
[..]
denk omdat de ouders van die marokkanen overwegend berber zijn, en die zijn zelf vaak niet hoog opgeleid en niet de meest geschikte ouders in een westerse omgeving.
Turken in Nederland die in de jaren 70-80 zijn gekomen komen ook van het platteland zonder een noemenswaardige opleiding, niet?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:28 schreef leeell het volgende:
[..]
denk omdat de ouders van die marokkanen overwegend berber zijn, en die zijn zelf vaak niet hoog opgeleid en niet de meest geschikte ouders in een westerse omgeving.
Insinueer je nou dat de groep overlastgevende Turken superklein is?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:30 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Turken in Nederland die in de jaren 70-80 zijn gekomen komen ook van het platteland zonder een noemenswaardige opleiding, niet?
ik riep geen "hoer" naar vrouwenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:31 schreef Che_ het volgende:
Dus niemand heeft hier vroeger rondgehangen en altijd geluisterd naar de politie?
Jawel, toen ik vroegtijdig vuurwerk afstak ben ik er ook op aangesproken en schrok ik heel erg van. Ik had respect voor de politie enzo.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:31 schreef Che_ het volgende:
Dus niemand heeft hier vroeger rondgehangen en altijd geluisterd naar de politie?
heb het nu over die gasten waar xaban het over heeftquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:32 schreef leeell het volgende:
[..]
ik riep geen "hoer" naar vrouwen
ik floot/riep mensen niet na
ik vernielde geen dingen.
Nee.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:32 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Insinueer je nou dat de groep overlastgevende Turken superklein is?
Heel vaak afgevoerd, meegenomenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:31 schreef Che_ het volgende:
Oh dan correctie op mijn vorige post: nee ik heb nooit om 02:00 in een woonwijk gehangen met een groep van 10-15.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:33 schreef Che_ het volgende:
[..]
heb het nu over die gasten waar xaban het over heeft
Ok dit was bij ons anders, in groep en nog jong. Dit gaat weg met de tijd.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:32 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Jawel, toen ik vroegtijdig vuurwerk afstak ben ik er ook op aangesproken en schrok ik heel erg van. Ik had respect voor de politie enzo.
jij?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:33 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Heel vaak afgevoerd, meegenomen
Jawel, maar niet schreeuwend midden in de nacht in een woonwijk.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:31 schreef Che_ het volgende:
Natuurlijk heb je een punt, maar bekijk het vanuit hun optiek.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:28 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Als het overdag was geweest had ik het gesnapt, beetje overdreven om bij de eerste keer overlast midden op de dag de politie erbij te halen. Maar wanneer het midden in de nacht is - wie gaat er nou luid doen in een woonwijk om 2:00?, dan betekent het toch dat je te maken hebt met ietwat asociale jongeren. En dan lijkt het me toch vrijwel logisch dat je niet midden in de nacht naar buiten gaat om een groep asociale jongeren aan te spreken en liever de politie belt, al helemaal als ze al eerder zijn aangesproken door de politie.
Levo je hebt een punt, maar waarom hoor je dit soort incidenten vaker over Marokkanen dan Turken?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:35 schreef Levolution het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je een punt, maar bekijk het vanuit hun optiek.
Even als voorbeeld: op vakantie in Turkije speelden we ook tot in de nacht op straat (misschien jij ook?). Hierbij deden we balspelletjes, schreeuwden we etc. Niemand die er wat van zei. Hetzelfde kon ik uiteraard hier in Nederland niet doen, dat zouden mijn ouders niet toestaan.
M.a.w. in sommige culturen is het 'nachtelijke straatleven' van kinderen geaccepteerd, hier in Nederland echter niet. Daardoor botst het. Zoals o.us al zei, daar kunnen ze die kinderen loslaten en erop toevertrouwen dat ze zich gedragen omdat er sociale controle is. Hier is die sociale controle er niet en draaien die kinderen dus door. En de ouders hebben geen enkele toezicht hierop, want er is een generatie-, cultuur- en taalkloof.
Ofwel, kunnen we stellen dat de opvoeding faalt? Niet per se, maar we kunnen wel stellen dat de opvoeding niet past binnen de Nederlandse normen.
Die laatste zin slaat echt nergens op.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:35 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jawel, maar niet schreeuwend midden in de nacht in een woonwijk.
Ik kan mij zelfs nog herinneren dat we in het centrum als groep zomaar uit elkaar werden gehaald zonder dat we overlast veroorzaakten. Blijkbaar was er samenscholingsverbod ofzo. Wij volgden dat altijd gewoon op. Ik - en de meeste van mijn vrienden toen - waren wel zo goed opgevoed om de orders van de politie op te volgen.
Belachelijke regel, niet?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:35 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jawel, maar niet schreeuwend midden in de nacht in een woonwijk.
Ik kan mij zelfs nog herinneren dat we in het centrum als groep zomaar uit elkaar werden gehaald zonder dat we overlast veroorzaakten. Blijkbaar was er samenscholingsverbod ofzo. Wij volgden dat altijd gewoon op. Ik - en de meeste van mijn vrienden toen - waren wel zo goed opgevoed om de orders van de politie op te volgen.
Ja, dat deden wij ook in TR. Maar cultuur in TR is anders dan hier. Wat wij thuis meekregen van onze ouders was dat we ons moesten aanpassen aan onze omgeving (zonder jezelf te verliezen naturlich). Heb daar verder nooit moeite mee gehad, zelfde geldt voor de meeste van mijn Turkse vrienden.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:35 schreef Levolution het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je een punt, maar bekijk het vanuit hun optiek.
Even als voorbeeld: op vakantie in Turkije speelden we ook tot in de nacht op straat (misschien jij ook?). Hierbij deden we balspelletjes, schreeuwden we etc. Niemand die er wat van zei. Hetzelfde kon ik uiteraard hier in Nederland niet doen, dat zouden mijn ouders niet toestaan.
M.a.w. in sommige culturen is het 'nachtelijke straatleven' van kinderen geaccepteerd, hier in Nederland echter niet. Daardoor botst het. Zoals o.us al zei, daar kunnen ze die kinderen loslaten en erop toevertrouwen dat ze zich gedragen omdat er sociale controle is. Hier is die sociale controle er niet en draaien die kinderen dus door. En de ouders hebben geen enkele toezicht hierop, want er is een generatie-, cultuur- en taalkloof.
Ofwel, kunnen we stellen dat de opvoeding faalt? Niet per se, maar we kunnen wel stellen dat de opvoeding niet past binnen de Nederlandse normen.
Ik ken de cijfers niet, wel weet ik dat Turken ook vaker in aanraking komen met de politie dan autochtonen. Dus nee, ook de Turken doen het niet helemaal goed.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:37 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Levo je hebt een punt, maar waarom hoor je dit soort incidenten vaker over Marokkanen dan Turken?
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:38 schreef Bortecinem het volgende:
Maar goed, de enige verklaring die ik hiervoor heb is dat de Marokkaanse cultuur verder afligt van de Nederlandse cultuur dan de Turkse, waardoor de Marokkanen meer botsen met de cultuur hier.
Dat komt omdat er minder Marokkanen wonen in Duitsland. De Turken en Koerden zijn de grootste groep allochtonen in Duitsland, alle andere etnische groepen zijn in veel kleinere getale en vallen daardoor minder op. Het aantal Turken en Marokkanen in Nederland is ongeveer gelijk en de verschillen tussen deze twee groepen zijn daardoor beter te observeren.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:37 schreef o.us2.0 het volgende:
Ach, Marokkanen zijn de grootste overlastgevende groep in de Benelux, de Turken in Duitsland, Irakezen in Zweden en de Pako's in Engeland. Ieder volk heeft wel iets.
Het is wat.
Oh dit klopt ook. Er zijn veel meer goed geintegreerde Marokkanen dan Turken. Marokkanen spreken vaak ook beter Nederlands dan de Turken.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:41 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Ik ken wel heel veel goede, lieve, goedgestudeerde Marokkanen, maar daar hoor je niets over
Daarom zijn mensen die marokkanen haten (of andere volkeren) ook zo beperkt in hun kennis. Ze hebben nog te weinig gezien om rationeel te oordelen, imoquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:41 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Ik ken wel heel veel goede, lieve, goedgestudeerde Marokkanen, maar daar hoor je niets over
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |