Lastig onderwerp. Maar wat ik weet is dat sommige wetsscholen alleen vissen met schubben als Halal zien. Bij twaalver sjiieten bijvoorbeeld. En volgens mij, masr niet zeker, ook bij Shafi'i.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:40 schreef expans het volgende:
Hoe zit dat nou met die garnalen? Niet elke stroming eet ze toch? Eigenlijk ken ik alleen mijn familie die het niet eet.
Heeft geld om te bellen naar een ander land tijdens een live-show.quote:
Gaat inderdaad om de taalkundige definitie die men aan "vis" geeft. Daar zitten vooral de verschillende in tussen de verschillende wetscholen. De ene groep zegt "al wat uit de zee komt is halal", alle zeedieren dus waarvan de vis er een is. De ander zegt...nee alleen "vis" is halal wat zeedieren betreft. En daarbij definieert men "vis" zeer specifiek, "alles wat de vorm van een vis heeft"...dus garnalen bijv niet of oesters. Zeehonden etc ook niet volgens de hanafi's, ondanks dat ze in de zee leven zijn het geen visssoorten namelijk.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:50 schreef expans het volgende:
[..]
Heb geen hadith oid bij de hand maar mij werd verteld dat er beperkingen op zaten en dat het volgens sommige geleerden niet toebehoorde aan de vis familie. Werd een beetje gezien als ongedierte/insecten van de zee oid. Hanefi mezhebi.
http://www.dedemed.com/mediterranean/knafe-recipe-kanafehquote:Op vrijdag 19 juli 2013 12:17 schreef Peunage het volgende:
Nu we op de receptentour zijn, ik heb al sinds het begin van Ramadan niks zoets gegeten(als in snoep/koek/cake). Iemand een makkelijk recept voor zoiets? En dan wel een recept dat een 3 jarige kan maken. Dus geen ingrediënten als Chinese banketbakkersroom of zo
Het enige wat ik van die ingrediënten in huis heb is melkquote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:52 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
http://www.dedemed.com/mediterranean/knafe-recipe-kanafeh
Of anders gewoon een lekkere cake.
Dit zou je technisch gezien ook met een een tosti apparaat kunnen doen. Dan krijg je wel vierkante stroopwafels.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:09 schreef Beach het volgende:
http://allrecipes.nl/recept/9787/stroopwafels.aspx
Teleurstellend.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:15 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het enige wat ik van die ingrediënten in huis heb is melk
Bovendien zegt zij Knafeh op een hele rare manier
ja die driehoekige koekjes uit bladerdeeg gevuld met gemalen amandelen etc...quote:
Oud, kon beter het youtubefilmpje plaatsenquote:
Ja, ze zouden insecten zijn en die mag je niet eten, maar er was een hadith (brand me er niet op af) dat je alles uit de zee mag eten.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:50 schreef expans het volgende:
[..]
Heb geen hadith oid bij de hand maar mij werd verteld dat er beperkingen op zaten en dat het volgens sommige geleerden niet toebehoorde aan de vis familie. Werd een beetje gezien als ongedierte/insecten van de zee oid. Hanefi mezhebi.
Dat is de hele hanafi wetschool, volgens "geloofwaardige" bronnen zou de hanafi wetschool 50% van het soennisme uitmaken...quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:44 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Weet je wat de reden is waarom sommige stromingen (of je familie) ze niet eten?
Turkije, Pakistan, India, Bangladesh, Afghanistan, Syrie, delen van Irak, Bosnie..je kan best gelijk hebben.quote:[b]Op vrijdag 19 juli 2013 21:25 schreef Arcadia het volgende:
Dat is de hele hanafi wetschool, volgens "geloofwaardige" bronnen zou de hanafi wetschool 50% van het soennisme uitmaken...
Goedzo! Ook veel gedronken?quote:
quote:
zwarte leeuwen hebben trouwens wel degelijk bestaanquote:
gewoon een leuk feitjequote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:55 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
weet ik niet, had hem niet zelf gemaakt, kom nou..
KB kijk dit. Ik moest zo hard lachen![]()
Zijn dat bruine bonen? Niet te veel gedronken nog, krijg je buikpijn van. Zometeen drinken via watermeloenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:53 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Goedzo! Ook veel gedronken?
Aardappeltjes (krieltjes), vleesvervanger, broccoli en daaroverheen kaassaus.Lkr verkaast voedsel. Ouders en broertje hadden "bagile bil dihn"
Jij?
[..]goed gelukt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |