Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die vóór u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Nee, ik bestel er gewoon niet.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:25 schreef leeell het volgende:
twijfelen jullie over wat jullie gaan bestellen bij de chinees ?
hoe raad je hetquote:Op donderdag 18 juli 2013 23:25 schreef leeell het volgende:
twijfelen jullie over wat jullie gaan bestellen bij de chinees ?
goed in de ramadantopicquote:Op donderdag 18 juli 2013 23:28 schreef xaban06 het volgende:
Hebben jullie het over standjes of wat?
no wayquote:Op donderdag 18 juli 2013 23:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Supernatural, seizoen 4, aflevering 16.
zegt zij die begint met 110quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:29 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Jfm whatsapp dan dit topic is niet geschikt voor onze zaken.
120 130 geen enkel probleem.. dhcquote:Op donderdag 18 juli 2013 23:35 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
zegt zij die begint met 110
118 dan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:35 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
zegt zij die begint met 110
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.recept in spoiler, en telefoon is updaten.
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:58 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Hoe weet je hoeveel een cup is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.recept in spoiler, en telefoon is updaten.![]()
240 ml?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:00 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hoe weet je hoeveel een cup is? [ afbeelding ]
Ik zou gewoon eten, iftar is allang geweest.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:03 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ik twijfel of ik mn vasten door ga zetten. Ben normaal al erg snel duizelig en alles, en nnu al helemaal verergerd. Kan geen stap zettem zonder dat het even zwart wordt voor mn ogen.. wat is wijsheid?
moest lachenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:04 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik zou gewoon eten, iftar is allang geweest.
hiaho ja jij moet echt iets hiermee gaan doen hoor!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:04 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik zou gewoon eten, iftar is allang geweest.
Haahahahhaquote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:05 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
hiaho ja jij moet echt iets hiermee gaan doen hoor!
was het zo slecht ja?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:06 schreef Ambipur het volgende:
Sinds wanneer kun je iets doen met slechte humor?
zijn al die comedians niet zo?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:06 schreef Ambipur het volgende:
Sinds wanneer kun je iets doen met slechte humor?
Simpel, als het een gevaar is voor je gezondheid, zou ik er mee kappen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:03 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ik twijfel of ik mn vasten door ga zetten. Ben normaal al erg snel duizelig en alles, en nnu al helemaal verergerd. Kan geen stap zettem zonder dat het even zwart wordt voor mn ogen.. wat is wijsheid?
jijquote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Simpel, als het een gevaar is voor je gezondheid, zou ik er mee kappen.
Ik denk dat je zelf moet aanvoelen wanneer het teveel wordt voor je of nietquote:
quote:
Als jij er van overtuigd bent dat het een gevaar voor je gezondheid kan zijn mag je niet vasten. Bij twaalver sjiieten tenminste.quote:
Valt minder gaan functioneren zoals qua denken ook onder gezondheid dan (algemene vraag)?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je stabiliteit is al een argument, als jij duizelig gaat worden en minder gaat functioneren kan dat tot ergere dingen leiden. .
Minder scherp zijn ?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:20 schreef xminator het volgende:
[..]
Valt minder gaan functioneren zoals qua denken ook onder gezondheid dan (algemene vraag)?
Volgens mij is dat geen reden dacht ik, maar hangt er dan ook vanaf wat je doet natuurlijk, wat de gevolgen zijn etc, als je een arts bent, is wat anders dan een website bouwen ofzo, denk ik dan.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:23 schreef xminator het volgende:
[..]
Onder andere ja. Dingen langzamer opslaan in je geheugen, langzamer dingen begrijpen ed.?
Logisch inderdaad, alleen waar ligt de grens dan? Is er iets meer info hierover bekend?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij is dat geen reden dacht ik, maar hangt er dan ook vanaf wat je doet natuurlijk, wat de gevolgen zijn etc, als je een arts bent, is wat anders dan een website bouwen ofzo, denk ik dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |