Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die vóór u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Nee, ik bestel er gewoon niet.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:25 schreef leeell het volgende:
twijfelen jullie over wat jullie gaan bestellen bij de chinees ?
hoe raad je hetquote:Op donderdag 18 juli 2013 23:25 schreef leeell het volgende:
twijfelen jullie over wat jullie gaan bestellen bij de chinees ?
goed in de ramadantopicquote:Op donderdag 18 juli 2013 23:28 schreef xaban06 het volgende:
Hebben jullie het over standjes of wat?
no wayquote:Op donderdag 18 juli 2013 23:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Supernatural, seizoen 4, aflevering 16.
zegt zij die begint met 110quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:29 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Jfm whatsapp dan dit topic is niet geschikt voor onze zaken.
120 130 geen enkel probleem.. dhcquote:Op donderdag 18 juli 2013 23:35 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
zegt zij die begint met 110
118 dan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:35 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
zegt zij die begint met 110
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.recept in spoiler, en telefoon is updaten.
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:58 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Hoe weet je hoeveel een cup is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.recept in spoiler, en telefoon is updaten.![]()
240 ml?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:00 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hoe weet je hoeveel een cup is? [ afbeelding ]
Ik zou gewoon eten, iftar is allang geweest.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:03 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ik twijfel of ik mn vasten door ga zetten. Ben normaal al erg snel duizelig en alles, en nnu al helemaal verergerd. Kan geen stap zettem zonder dat het even zwart wordt voor mn ogen.. wat is wijsheid?
moest lachenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:04 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik zou gewoon eten, iftar is allang geweest.
hiaho ja jij moet echt iets hiermee gaan doen hoor!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:04 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik zou gewoon eten, iftar is allang geweest.
Haahahahhaquote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:05 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
hiaho ja jij moet echt iets hiermee gaan doen hoor!
was het zo slecht ja?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:06 schreef Ambipur het volgende:
Sinds wanneer kun je iets doen met slechte humor?
zijn al die comedians niet zo?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:06 schreef Ambipur het volgende:
Sinds wanneer kun je iets doen met slechte humor?
Simpel, als het een gevaar is voor je gezondheid, zou ik er mee kappen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:03 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ik twijfel of ik mn vasten door ga zetten. Ben normaal al erg snel duizelig en alles, en nnu al helemaal verergerd. Kan geen stap zettem zonder dat het even zwart wordt voor mn ogen.. wat is wijsheid?
jijquote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Simpel, als het een gevaar is voor je gezondheid, zou ik er mee kappen.
Ik denk dat je zelf moet aanvoelen wanneer het teveel wordt voor je of nietquote:
quote:
Als jij er van overtuigd bent dat het een gevaar voor je gezondheid kan zijn mag je niet vasten. Bij twaalver sjiieten tenminste.quote:
Valt minder gaan functioneren zoals qua denken ook onder gezondheid dan (algemene vraag)?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je stabiliteit is al een argument, als jij duizelig gaat worden en minder gaat functioneren kan dat tot ergere dingen leiden. .
Minder scherp zijn ?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:20 schreef xminator het volgende:
[..]
Valt minder gaan functioneren zoals qua denken ook onder gezondheid dan (algemene vraag)?
Volgens mij is dat geen reden dacht ik, maar hangt er dan ook vanaf wat je doet natuurlijk, wat de gevolgen zijn etc, als je een arts bent, is wat anders dan een website bouwen ofzo, denk ik dan.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:23 schreef xminator het volgende:
[..]
Onder andere ja. Dingen langzamer opslaan in je geheugen, langzamer dingen begrijpen ed.?
Logisch inderdaad, alleen waar ligt de grens dan? Is er iets meer info hierover bekend?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij is dat geen reden dacht ik, maar hangt er dan ook vanaf wat je doet natuurlijk, wat de gevolgen zijn etc, als je een arts bent, is wat anders dan een website bouwen ofzo, denk ik dan.
Als je hebt geprobeerd in ochtend goed te eten en zwart voor je ogen ziet kan je beter vasyen in winter inhalen naar mijn mening, blijft een zaak van intentie en die kan jij alleen nagaan. Zwart voor de ogen zien is in ieder geval een teken van je lichaam dat het niet goed gaat.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:03 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Denk dat dat inderdaad het beste is maar. Mn lichaam nog meer 'verwaarlozen' lijkt me niet verstandig nee.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:30 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Als je hebt geprobeerd in ochtend goed te eten en zwart voor je ogen ziet kan je beter vasyen in winter inhalen naar mijn mening, blijft een zaak van intentie en die kan jij alleen nagaan. Zwart voor de ogen zien is in ieder geval een teken van je lichaam dat het niet goed gaat.
Zoiets?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:28 schreef xminator het volgende:
[..]
Logisch inderdaad, alleen waar ligt de grens dan? Is er iets meer info hierover bekend?
quote:What the Muslim should do is honour this symbol because Allah has honoured it, and he should beware of taking the matter lightly. He should strive to find all possible means of preserving it as Allah has enjoined. If it is too difficult for him to fast whilst working, then he has to shift his work from daytime to night-time, if that is possible. These kinds of regular operations -- i.e., those that are not emergency cases -- can be done at night as easily as by day, as is the practice of many doctors.
If it is not possible for him to shift his work to the night-time, then he must take his annual leave during the month of Ramadan or during part of it at least, if it is possible for him to do that, and devote that time to fasting.
If that is not possible, and he cannot find other work in which he can fast during the day in Ramadan, and he will be harmed by giving up his job, then it is permissible for him to break the fast on the days on which fasting causes considerable hardship, but he should not break the fast just for fear of hardship; then he should make up the days that he did not fast during his weekly break or on other days when he is able to make it up, on condition that he complete making up the days that he did not fast before Ramadan begins in the following year.
It says in Sharh Muntaha al-Iraadaat (1/478): If a person's work is hard and he will be harmed by giving it up and he is afraid of physical harm, then he may break the fast and make it up later on. This was stated by al-Aajurri. End quote.
In al-Mawsoo‘ah al-Fiqhiyyah (28/57) it says: The Hanafis said: With regard to those whose work involves physical effort and who are in need of their earnings, such as bakers and harvesters, if he knows that if he works he will encounter harm that may make it permissible for him not to fast, then it that case it is haraam for him to break the fast before he actually encounters hardship. End quote.
It says in Fataawa al-Lajnah al-Daa’imah (10/244): It is not permissible for a worker to break the fast during the day in Ramadan just because he is working, but if he encounters great hardship that forces him to break the fast during the day, then he may break the fast with something that will ward off that hardship, then refrain from eating and drinking until Maghrib, when he may break the fast with the people but he should make up that day on which he broke the fast.
Open in de straat verderop een shishalounge en je bent van ze verlost.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:18 schreef xaban06 het volgende:
Tering Marokkanen zeg. Sinds Ramadan iedere avond rond 00:00 verzamelen ze hier met 10 jongeren tot 02:30 ofzo.
Wtf is met hun ouders, opvoeding?!
Zo...
ja, nu staan ze hier de godganse avond te bleren met hun scooters bij de shishalounge op de hoek.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:41 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Open op precies die plek een shishalounge en je bent van ze verlost.
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:42 schreef leeell het volgende:
[..]
ja, nu staan ze hier de godganse avond te bleren met hun scooters bij de shishalounge op de hoek.
Ik vond het concept shishalounge best wel chill. Alleen de volgende punten weerhouden mij van nog een bezoek:quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:42 schreef leeell het volgende:
[..]
ja, nu staan ze hier de godganse avond te bleren met hun scooters bij de shishalounge op de hoek.
ja dan wel, bleren is overlast. zeker om 02:00 uur incluis gassende scooters.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:44 schreef bzl. het volgende:
Als ze geen overlast veroorzaken: prima toch?
Maarmaarmaar.. Een high tea is toch veel leuker dan shisha? Beetje thee drinken, lekkere koekjes en cakejes.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:46 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ik vond het concept shishalounge best wel chill. Alleen de volgende punten weerhouden mij van nog een bezoek:
1. De goede propere shishalounges worden steeds meer ontdekt door het schoffievolk.
2. Heb zelf een shisha thuis en elke keer vergelijk ik alles met Marokko. Daar heb je voor nog geen 4 euro een goede shisha met een grote kan thee of literfles drinken. Hier vragen ze voor een matige shisha alleen al 10 tot 15 euroen doen ze gierig met het tabak
![]()
Dan doe ik het net zo goed thuis lekker in de tuin met vrienden.
Mijn laatste keren waren ook niet op mijn eigen initiatief, dat zal ik echt sporadisch doen in Nederland.
Vrouwenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:47 schreef bzl. het volgende:
[..]
Maarmaarmaar.. Een high tea is toch veel leuker dan shisha? Beetje thee drinken, lekkere koekjes en cakejes.
en het is ook niet zo romantisch in Nederland als in egypte/marokko of waar dan ookquote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:46 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ik vond het concept shishalounge best wel chill. Alleen de volgende punten weerhouden mij van nog een bezoek:
1. De goede propere shishalounges worden steeds meer ontdekt door het schoffievolk.
2. Heb zelf een shisha thuis en elke keer vergelijk ik alles met Marokko. Daar heb je voor nog geen 4 euro een goede shisha met een grote kan thee of literfles drinken. Hier vragen ze voor een matige shisha alleen al 10 tot 15 euroen doen ze gierig met het tabak
![]()
Dan doe ik het net zo goed thuis lekker in de tuin met vrienden.
Mijn laatste keren waren ook niet op mijn eigen initiatief, dat zal ik echt sporadisch doen in Nederland.
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:47 schreef bzl. het volgende:
[..]
Maarmaarmaar.. Een high tea is toch veel leuker dan shisha? Beetje thee drinken, lekkere koekjes en cakejes.
quote:
Nee, maar echt. Vieze sisha. High tea op een leuke locatie met allerlei lekkere dingen is leuker. Ik moet ook zeggen dat in de echte high tea zaakjes haast geen mannen te bekennen zijn maar alleen maar meisjesvriendinnen.quote:
Ook de schoffies hebben de imago van het waterpijp een beetje verpest. Eerst associeerde je een shisha met dit:quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:49 schreef leeell het volgende:
[..]
en het is ook niet zo romantisch in Nederland als in egypte/marokko of waar dan ook
Sushi eten is tig keer leuker dan een stomme high teaquote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:50 schreef bzl. het volgende:
[..]
Nee, maar echt. Vieze sisha. High tea op een leuke locatie met allerlei lekkere dingen is leuker. Ik moet ook zeggen dat in de echte high tea zaakjes haast geen mannen te bekennen zijn maar alleen maar meisjesvriendinnen.
O.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 02:01 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Sushi eten is tig keer leuker dan een stomme high tea
Yup. Maar als je niet vast, kan je net zo goed gaan slapen toch? Of ben jij er zoeen met een verpest ritme?quote:
Een beetje verpest, denk ik. Ik slaap sowieso heel weinig. Maar nu ben ik heel erg moe, mijn ogen vallen ook bijna dicht, zeg maar. En ik typ met fouten, volgens mij, maar ik heb niet echt zin om te slapen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 02:08 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Yup. Maar als je niet vast, kan je net zo goed gaan slapen toch? Of ben jij er zoeen met een verpest ritme?
Ga slapen of ga jezelf vermaken met je vriendinnetjes enzo, partieeeesquote:Op vrijdag 19 juli 2013 02:10 schreef bzl. het volgende:
[..]
Een beetje verpest, denk ik. Ik slaap sowieso heel weinig. Maar nu ben ik heel erg moe, mijn ogen vallen ook bijna dicht, zeg maar. En ik typ met fouten, volgens mij, maar ik heb niet echt zin om te slapen.
Relevante informatie!
O shiiiiiiit, het is een hotte uitgaansnacht natuurlijkquote:Op vrijdag 19 juli 2013 02:13 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ga slapen of ga jezelf vermaken met je vriendinnetjes enzo, partieeees!
Oh wacht dit is fok laat maar
Sarcasme? Hier is donderdag inderdaad een hotte uitgaansnacht, vooral voor studenten.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 02:15 schreef bzl. het volgende:
[..]
O shiiiiiiit, het is een hotte uitgaansnacht natuurlijk. Hoezo het is fok laat maar?
Ik heb heel wat km hardgelopen vanavond met een vriendinnetje, ook een goede besteding van een avond, toch?
O, ik denk niet helemaal helder meer. Jaaaa, ik vind uitgaan niet meer zo leuk vaak. Jij wel? 😒quote:Op vrijdag 19 juli 2013 02:16 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Sarcasme? Hier is donderdag inderdaad een hotte uitgaansnacht, vooral voor studenten.
Als ik de grap moet uitleggen is het niet grappig meer.
KLB waardig topic dit, goed onderbouwd, plaatjes doen het altijd goed.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:57 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ook de schoffies hebben de imago van het waterpijp een beetje verpest. Eerst associeerde je een shisha met dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dat het wordt gerookt in leuke Marokkaanse/Turkse/Midden-Oosterse steegjes als dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Shisha associeer je nu met dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
in een achterbuurt als dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
😒😑quote:Op vrijdag 19 juli 2013 02:21 schreef bzl. het volgende:
[..]
O, ik denk niet helemaal helder meer. Jaaaa, ik vind uitgaan niet meer zo leuk vaak. Jij wel? 😒
Lol, dan krijg ik xenofobisch KLB over mij heen. Nee, dank jequote:Op vrijdag 19 juli 2013 02:28 schreef leeell het volgende:
[..]
KLB waardig topic dit, goed onderbouwd, plaatjes doen het altijd goed.
Jij stuurt poep.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 02:35 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Niet huilen, wat heb ik nou weer gedaan?
Ja, hier.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 05:21 schreef Maghrebijnse het volgende:
Iemand nog wakker? Wachtende op fajr! Na bidden heeeeeerlijk uitslapen tot laaaat in de middag!
koop toch gewoon een koffiezetapparaat van de winkel?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 07:38 schreef xaban06 het volgende:
Iemand hier ervaring mee?
http://www.hepsiburada.co(...)200&categoryId=22005
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:39 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
koop toch gewoon een koffiezetapparaat van de winkel?
Whut?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:52 schreef Ambipur het volgende:
Mensen, ik ga zo mijn account shredderen.Succes met de Ramadan en wellicht tot ooit!
Joh, laat dat ja. Ik ben gehecht aan je geraakt.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:52 schreef Ambipur het volgende:
Mensen, ik ga zo mijn account shredderen.Succes met de Ramadan en wellicht tot ooit!
Opgeruimd staat netjesquote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:52 schreef Ambipur het volgende:
In de oven he?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 12:11 schreef xaban06 het volgende:
Vandaag waarschijnlijk zalmfilet op het menu, hebben jullie lekkere recepten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |