ik moet compenserenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:19 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Doe jij eens mondje toe met je 1 meter 10
Is gewoon een tokkiestraatcultuur, in volksbuurten is er ook een enorme haat aan de politie en dat zijn vaak niet alleen maar Marokkanen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:19 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Wat is dat voor logica dan, toen ik klein was en ik werd aangesproken door de politie (vuurwerk afsteken) was ik bang enzo.
Zien ze de politie als vijand ofzo?
Als het echt alleen maar 'hangjongeren' zou zijn zou ik dit ook bij andere volkomen moeten zien toch? Tuurlijk doen de Turken Antillianen enzo dit ook, maar het is opvallen dat het voornamelijk Marokkanen zijn.quote:
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:19 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Wat is dat voor logica dan, toen ik klein was en ik werd aangesproken door de politie (vuurwerk afsteken) was ik bang enzo.
Ja.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:19 schreef xaban06 het volgende:
[..]
maar waarom dan dat gedrag ook uitten tegen willekeurige voorbijgangers ?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:22 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ja.
Maar stel je eens voor, je veroorzaakt een keer overlast. En meteen komt de politie op je af om je weg te sturen. Ik zou ook boos zijn, want:
- waarom komen de bewoners het niet zelf zeggen i.p.v. meteen de skotoe op je afsturen?
- waarom vragen ze me niet om wat stiller te zijn i.p.v. meteen wegsturen?
Nu had jij je misschien anders gedragen in die situatie, maar er zijn nou eenmaal jongeren die zich in een dergelijke situatie geprovoceerd voelen en dus 'in opstand komen'.
Dit is ook wel zo, maar soms is het bijvoorbeeld zo, dat ouders de kinderen naar buiten sturen omdat het thuis te druk wordt snap je? Of kinderen kunnen zich thuis niet uiten doordat de ouders andere ideeen hebben. Dit zoeken ze buiten. Of verveling etc.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:21 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Als het echt alleen maar 'hangjongeren' zou zijn zou ik dit ook bij andere volkomen moeten zien toch? Tuurlijk doen de Turken Antillianen enzo dit ook, maar het is opvallen dat het voornamelijk Marokkanen zijn.
Levo, politie is al eens gekomen om ge babbelen, er werd gevraagd om rustiger te doen, niemand werd weggestuurd. Maar nu na de zoveelste keer stuurt de politie ze weg ja. Geheel terecht.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:22 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ja.
Maar stel je eens voor, je veroorzaakt een keer overlast. En meteen komt de politie op je af om je weg te sturen. Ik zou ook boos zijn, want:
- waarom komen de bewoners het niet zelf zeggen i.p.v. meteen de skotoe op je afsturen?
Nu had jij je misschien anders gedragen in die situatie, maar er zijn nou eenmaal jongeren die zich in een dergelijke situatie geprovoceerd voelen en dus 'in opstand komen'.
Opvoeding enzo dus. Dat is wat ik ook zei in mijn eerste post.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:24 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Dit is ook wel zo, maar soms is het bijvoorbeeld zo, dat ouders de kinderen naar buiten sturen omdat het thuis te druk wordt snap je? Of kinderen kunnen zich thuis niet uiten doordat de ouders andere ideeen hebben. Dit zoeken ze buiten. Of verveling etc.
Is de rode draad.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:25 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Opvoeding enzo dus. Dat is wat ik ook zei in mijn eerste post.
Tja, het zijn niet alleen maar slachtoffers van het systeem natuurlijk; asociaal gedrag, stoerdoenerij, groepsgedrag etc. spelen ook een grote rol.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:23 schreef leeell het volgende:
[..]
maar waarom dan dat gedrag ook uitten tegen willekeurige voorbijgangers ?
Lees mijn vorige postquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:26 schreef leeell het volgende:
ik denk waar het veel mee te maken heeft is het feit dat als ik hier op straat kijk om 11/12 uur, dat ik groepjes pre-pubers van een jaar of 11/12/13/14 gewoon nog zie hangen op straat en een beetje lopen aan te kloten.
waarom zijn die kinderen niet binnen op een doordeweekse dag. (nu is het dan ramadan, dus oke wellicht uitzondering, maar normaliter dan)
precies, was toen aan het typen.quote:
Ja is ook wel zo, maar waarom voornamelijk Marokkanen?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:26 schreef Levolution het volgende:
[..]
Tja, het zijn niet alleen maar slachtoffers van het systeem natuurlijk; asociaal gedrag, stoerdoenerij, groepsgedrag etc. spelen ook een grote rol.
De overgrote gedeelte van de Marokkanen in Nederland zijn Berbers die oorspronkelijk ook uit de Rifgebergte/platteland/minder welvarende gebieden van Marokko komen, dus wat daar de standaard is gaan ze hier mee verder omdat ze niet beter weten.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:27 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ja is ook wel zo, maar waarom voornamelijk Marokkanen?
Nee dat is het niet per se. Je kijkt over twee belangrijke dingen heen: groepsgedrag en afkeer tegen de autoriteitenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:24 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Levo, politie is al eens gekomen om ge babbelen, er werd gevraagd om rustiger te doen, niemand werd weggestuurd. Maar nu na de zoveelste keer stuurt de politie ze weg ja. Geheel terecht.
Je kan ook denken; fuck we zorgen zoveel voor overlast dat ze de politie bellen, misschien wat rustiger te doen. Het heeft echt veel met opvoeding te maken.
Yes, natuurlijk, zoals ik al zei, het zijn niet alleen maar slachtoffers.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:24 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Levo, politie is al eens gekomen om ge babbelen, er werd gevraagd om rustiger te doen, niemand werd weggestuurd. Maar nu na de zoveelste keer stuurt de politie ze weg ja. Geheel terecht.
Je kan ook denken; fuck we zorgen zoveel voor overlast dat ze de politie bellen, misschien wat rustiger te doen. Het heeft echt veel met opvoeding te maken.
Als het overdag was geweest had ik het gesnapt, beetje overdreven om bij de eerste keer overlast midden op de dag de politie erbij te halen. Maar wanneer het midden in de nacht is - wie gaat er nou luid doen in een woonwijk om 2:00?, dan betekent het toch dat je te maken hebt met ietwat asociale jongeren. En dan lijkt het me toch vrijwel logisch dat je niet midden in de nacht naar buiten gaat om een groep asociale jongeren aan te spreken en liever de politie belt, al helemaal als ze al eerder zijn aangesproken door de politie.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:22 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ja.
denk omdat de ouders van die marokkanen overwegend berber zijn, en die zijn zelf vaak niet hoog opgeleid en niet de meest geschikte ouders in een westerse omgeving.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:27 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ja is ook wel zo, maar waarom voornamelijk Marokkanen?
Ouders weten vaak ook niet wat hen overkomt. Ze proberen te integreren maar het botst vaak met wat zij gewend zijn.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:28 schreef leeell het volgende:
[..]
denk omdat de ouders van die marokkanen overwegend berber zijn, en die zijn zelf vaak niet hoog opgeleid en niet de meest geschikte ouders in een westerse omgeving.
Turken in Nederland die in de jaren 70-80 zijn gekomen komen ook van het platteland zonder een noemenswaardige opleiding, niet?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:28 schreef leeell het volgende:
[..]
denk omdat de ouders van die marokkanen overwegend berber zijn, en die zijn zelf vaak niet hoog opgeleid en niet de meest geschikte ouders in een westerse omgeving.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |