Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Maw, ik ben nu al weer aan het kijken om daar heen te gaan. Het is ook niet zo dat ik me 'bleergh' kut voel ofzo. Ik doe op het moment veel. Maar ja, het blijft sukkelen. En sukkelen is stomquote:Op donderdag 18 juli 2013 12:38 schreef Detroit het volgende:
[..]
Arme s_e! Nog even en je ziet jeweer, misschien dat dat iets is om naartoe te leven, for what it is!
Gelukkig dat je jezelf niet 'bleergh' kut voelt, dat is wel de overtreffende trap van bagger, en wens ik niemand daarom toe.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maw, ik ben nu al weer aan het kijken om daar heen te gaan. Het is ook niet zo dat ik me 'bleergh' kut voel ofzo. Ik doe op het moment veel. Maar ja, het blijft sukkelen. En sukkelen is stom![]()
Ben elke dag wel ergens op stap, of ergens koffie'tje of iets in die geest. Sporten, uit, alles. En toch blijf ik me zwaarmoediger than ever voelen. Gisteren ook weer zo'n moment, toen maar op Omegle gezeten, kwam ik een filantroop uit New York tegen. En gezien hij mij zijn mail, twitter, website en alles doorstuurde had ik het idee dat het wel klopteMja, altijd interessant
Als het niet werkt, dan moet je ermee stoppen en meer op jezelf gaan focussen. Ik vind dat je over het algemeen vrij onevenwichtig overkomt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maw, ik ben nu al weer aan het kijken om daar heen te gaan. Het is ook niet zo dat ik me 'bleergh' kut voel ofzo. Ik doe op het moment veel. Maar ja, het blijft sukkelen. En sukkelen is stom![]()
Ben elke dag wel ergens op stap, of ergens koffie'tje of iets in die geest. Sporten, uit, alles. En toch blijf ik me zwaarmoediger than ever voelen. Gisteren ook weer zo'n moment, toen maar op Omegle gezeten, kwam ik een filantroop uit New York tegen. En gezien hij mij zijn mail, twitter, website en alles doorstuurde had ik het idee dat het wel klopteMja, altijd interessant
Onevenwichtig is inderdaad wel een goede beschrijving. Ik ben enorm onevenwichtigquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:32 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Als het niet werkt, dan moet je ermee stoppen en meer op jezelf gaan focussen. Ik vind dat je over het algemeen vrij onevenwichtig overkomt.
Ik focus me op dat ik me beter wil voelen en dat ik op een gegeven moment het idee heb dat het op sociaal gebied het goed met mij gaat. Ik wil dat ik op een gegeven moment in staat ben om met enig regelmaat met een groep mensen af te spreken om eens met dit mooie weer op een terrasje te gaan zitten. Dat zijn voor mij redelijke zaken waar ik naartoe kan werken met professionele hulp.
verliefd wordenquote:Op donderdag 18 juli 2013 17:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Onevenwichtig is inderdaad wel een goede beschrijving. Ik ben enorm onevenwichtig. Ik heb geen idee (behalve EMDR) wat ik zou moeten doen om weer echte vrolijkheid te merken.
Werken in Londen was dan ook geen 32/36 urige werkweek, daar maak je ook gewoon rustig 100 of meer. Voor de rest zet ik mijn centen natuurlijk niet op de bank om rente te vangen. Dan vreet de inflatie mijn centjes op.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:02 schreef Detroit het volgende:
Volgens mij heeft s_e vrij goed geboerd toen hij nog in London werkte. Dusdanig goed dat hij tijdelijk kon Drenthenieren.
Maar dat zal op enig moment toch wel op zijn?.
nou hij werkte in londen, genoeg leuke vrouwen daar. ik werkte daar ook ooit en op het hoofdkantoor van het bedrijf waar ik toen werkte werkte me toch een mooie zweedse!!! tering zeg!!quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En hoe doe je verliefd worden dan?
Veel dames zien, dan komt die verliefdheid vanzelf wel. Overal en nergens heen gaan, zo vergroot je zelf de kans. Zo werkt het bij mij iig. Verliefd worden is niet zo heel lastig (Jorge Bucay).quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En hoe doe je verliefd worden dan?
quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nou hij werkte in londen, genoeg leuke vrouwen daar. ik werkte daar ook ooit en op het hoofdkantoor van het bedrijf waar ik toen werkte werkte me toch een mooie zweedse!!! tering zeg!!
Jullie zien mijn woordspeling nietquote:Op donderdag 18 juli 2013 17:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Veel dames zien, dan komt die verliefdheid vanzelf wel. Overal en nergens heen gaan, zo vergroot je zelf de kans. Zo werkt het bij mij iig. Verliefd worden is niet zo heel lastig (Jorge Bucay).
Wat denk je dat je nu nog leuk zal vinden?quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Onevenwichtig is inderdaad wel een goede beschrijving. Ik ben enorm onevenwichtig. Ik heb geen idee (behalve EMDR) wat ik zou moeten doen om weer echte vrolijkheid te merken.
Je impriceert daarmee dat mensen met depressie maar zeikerds zijnquote:Op donderdag 18 juli 2013 17:19 schreef Maanvis het volgende:
zie je wel het komt goed met jullie neit meer zeuren maar kop d'r veur!
Das 't zelfde als zeggen dat mensen die geen benen meer hebben, aanstellers zijn omdat ze niet zo snel meer kunnen lopenquote:Op donderdag 18 juli 2013 17:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook te zeggen. Maar depro's kunnen er niets aan doen dat ze zeikerds zijn, ze zijn immers ziek.
nee man, ik wil zeggen dat mensen die geen benen hebben traag zijn, en dat ze daar niets aan kunnen doen. ik leef dus met ze mee.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Das 't zelfde als zeggen dat mensen die geen benen meer hebben, aanstellers zijn omdat ze niet zo snel meer kunnen lopen
Natuurlijk kunnen die niet snel lopen! Maar dat maakt ze nog niet tot aanstellers
Zeggen dat mensen die depressief zijn, zeikerds zijn is van dezelfde strekking. Iemand die depressief is, is niet gelijk een zeikerd
En dit is jouw meest nuttige bijdrage in dit topic??quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nee man, ik wil zeggen dat mensen die geen benen hebben traag zijn, en dat ze daar niets aan kunnen doen. ik leef dus met ze mee.
of wil je zeggen dat mensen die depressief zijn hun leven niet als tranendal zien? okay, als grijze nietszeggende neitsheid?
He, ik kan me totaal niet voorstellen dat ik verliefd ga worden. Ik geloof dat ik het ook nog nooit geweest ben (hoewel ik in het verleden een paar keer een vriendin heb gehad).quote:
Oh ik ben zooo vaak verliefd geweest, niet leuk meerquote:Op donderdag 18 juli 2013 17:34 schreef Gewas het volgende:
[..]
He, ik kan me totaal niet voorstellen dat ik verliefd ga worden. Ik geloof dat ik het ook nog nooit geweest ben (hoewel ik in het verleden een paar keer een vriendin heb gehad).
Bij mij is het juist andersomquote:Op donderdag 18 juli 2013 17:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Oh ik ben zooo vaak verliefd geweest, niet leuk meer
Zeker niet omdat het meestal onbeantwoord bleef lol
Bedoel je dat mensen heel vaak verliefd werden op jou?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Bedoel je dat mensen heel vaak verliefd werden op jou?Best vaak voor gekomenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nee ben lief schijnbaar... is het vaakst genoemde argument...
Ik heb geen argument waarom ik op iemand verliefd werd, het gebeurde gewoon!quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:46 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Best vaak voor gekomen![]()
Nee ben lief schijnbaar... is het vaakst genoemde argument...
Bij mij zijn er in mijn leven 3 meisjes op mij verliefd geworden.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Oh ik ben zooo vaak verliefd geweest, niet leuk meer
Zeker niet omdat het meestal onbeantwoord bleef lol
Waar ik nu mee ga is net een kloon van mijn eerste liefdequote:Op donderdag 18 juli 2013 17:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb geen argument waarom ik op iemand verliefd werd, het gebeurde gewoon!
En, nog een leuke Berlijnse aan de haak geslagen?quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
Jullie zien mijn woordspeling niet
Anyway, ook al ben ik vanochtend uit Berlijn gekomen, ik heb vandaag alweer wat nieuwe mensen ontmoet! Ging heel snel allemaal! Tis nu al een toffe dag!
Goede vraag.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:19 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Wat denk je dat je nu nog leuk zal vinden?
Zo heel duur is het leven niet. Een trip, een reis, beetje slim geld sparen, hard werken. Goede uitgaves doen. Ik spendeer op mijn vakanties vrij weinig. Mijn trip naar Florida volgende maand is puur en alleen een return ticket, overnachting is bij vrienden, eten waarschijnlijk ookquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:31 schreef Cue_ het volgende:
s_e soms vraag ik mij echt af waar je in godsnaam het geld vandaan haalt om dat alles maar te doen
We zijn ziek?quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook te zeggen. Maar depro's kunnen er niets aan doen dat ze zeikerds zijn, ze zijn immers ziek.
Nee maar het zal vast kietelenquote:Op donderdag 18 juli 2013 20:05 schreef Maanvis het volgende:
iemand van jullie hier ervaring met kieteltherapie?
Ignore the moonfishquote:Op donderdag 18 juli 2013 17:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En dit is jouw meest nuttige bijdrage in dit topic??
Waar zeg ik dat mensen die depressief zijn, hun leven niet zien als tranendal/als grijze nietszeggende neitsheid?
Je trekt het leven grijs zien en zeikerd over 1 kam en das natuurlijk zo krom als wat, maar goed, jij bent maanvis en het enige dat jij kan is fokken en stoken. Moet ik soms een TR gaan plaatsen speciaal voor jou straks?
Of kan je vanaf deze post wel inhoudelijk reageren?
Nee, maar wel heel veel mooie vrouwen gezien!quote:Op donderdag 18 juli 2013 18:02 schreef Detroit het volgende:
[..]
En, nog een leuke Berlijnse aan de haak geslagen?.
Vrouwen, je kunt ze nog zo haten, als ze met een lief koppie leuk naar je glimlachen vind je ze allemaal weer lief.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee, maar wel heel veel mooie vrouwen gezien!
(je weet wat mooie vrouwen en 25+ graden betekent he?)
Maar helaas zag er geen mij zitten. Wel nog een vriendelijke goede middag + glimlach gehad van een leuke vakkenvulster vandaag (in Nederland nog wel), maakte m'n dag alleen nog maar beter dan ie al was!![]()
Hee, en heel veel plezier in Berlijn!
Yeaah indeed!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:36 schreef Cue_ het volgende:
Yeaaah minthy
hier wel oke avond gehad. te vroeg naar huis, maarja morgen werken.
Morgen nog altijd borrel en bezoek. Gister heeft ook nog een goede vriend gebeld
Jah.. gaa weer eens lekker. Waarom ging ik ook alweer naar de psych?
Zo vroeg thuis? Ik heb die herrie van jullie tot ver in de nacht kunnen horen :- )quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:34 schreef minthy het volgende:
Het was een goede keuze om vanavond de deur uit te gaan. Het was niet al te druk, gewoon gezellig. Geen last van angsten gehad
Ja joh, het was voor mij meer om te kijken of ik het zou trekkenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 09:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zo vroeg thuis? Ik heb die herrie van jullie tot ver in de nacht kunnen horen :- )
Met die grijze? Veel plezier!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 12:50 schreef sitting_elfling het volgende:
Volgens mij is iedereen hier een stuk happier vanwege de zon, de hitte, het terrasje, het alles!
Oh, ga zo spa blauw'en met de zen-master!
Ik denk niet dat je echte twijfel hadquote:Op vrijdag 19 juli 2013 12:53 schreef minthy het volgende:
[..]
Ja joh, het was voor mij meer om te kijken of ik het zou trekken
[..]
Met die grijze? Veel plezier!
Nou ja, toch altijd maar afwachten hoe het echt gaat in zo'n mensenmassa. Exposure is en blijft belangrijk doch spannendquote:Op vrijdag 19 juli 2013 12:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je echte twijfel had. En yes, met die Grijze!
Daar word ik over het algemeen allemaal somberder van hoorquote:Op vrijdag 19 juli 2013 12:50 schreef sitting_elfling het volgende:
Volgens mij is iedereen hier een stuk happier vanwege de zon, de hitte, het terrasje, het alles!
Ah, dan ben ik toch niet de enige! Ik heb een gruwelhekel aan zon, en alles met hitte, sauna, etc. Wordt er gruwelijk moody van. Koud, sneeuw, winter, dat is mijn pakkie an. Hitte is echt instant depressiequote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:09 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Daar word ik over het algemeen allemaal somberder van hoor
Yo yo! En als we gek doen wordt het een colaatje! Heb er al eentje voor onderweg iig.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 12:50 schreef sitting_elfling het volgende:
Hitte: ben er ook niet voor gemaakt.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ah, dan ben ik toch niet de enige! Ik heb een gruwelhekel aan zon, en alles met hitte, sauna, etc. Wordt er gruwelijk moody van. Koud, sneeuw, winter, dat is mijn pakkie an. Hitte is echt instant depressie
Haha, inderdaad. Ik heb helaas niks kunnen fixen, moest rennen naar de trein. Zwetende sticky bende. Tot over een half uur op het station!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:01 schreef Gray het volgende:
[..]
Yo yo! En als we gek doen wordt het een colaatje! Heb er al eentje voor onderweg iig.
Haha, dan slaan we de knuffel over!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Haha, inderdaad. Ik heb helaas niks kunnen fixen, moest rennen naar de trein. Zwetende sticky bende. Tot over een half uur op het station!
Nouja ik vind meer het hele gezeur over het weer altijd erg. Daarbij dat je dan ineens naar buiten MOET. Iedereen gezellig doen met terrasjes/zwemmen en alles en ik ben alleenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Ah, dan ben ik toch niet de enige! Ik heb een gruwelhekel aan zon, en alles met hitte, sauna, etc. Wordt er gruwelijk moody van. Koud, sneeuw, winter, dat is mijn pakkie an. Hitte is echt instant depressie
Ik herken het wel hoor, waarom ga je niet mee naar buiten? Ah kom op joh, lekker mee doen!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:22 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nouja ik vind meer het hele gezeur over het weer altijd erg. Daarbij dat je dan ineens naar buiten MOET. Iedereen gezellig doen met terrasjes/zwemmen en alles en ik ben alleen. Zomerkleding
![]()
Zweten
Vrolijkheid van iedereen ineens
Gezeur over rokjes enzo
Yes, ben er binnen 2 minutenquote:
Tja doordat laatste vind ik de zon gewoon kut icm het geen vrienden ervoor hebben. Anders was ik wss ook altijd buiten te vinden en onder de mensenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik herken het wel hoor, waarom ga je niet mee naar buiten? Ah kom op joh, lekker mee doen!Ik krijg er automatisch jeuk van.
Ik snap de kleding issues ook wel. Mensen die zich te dik, te lelijk of wat dan ook vinden durven dan natuurlijk nog minder over straat. Jammer is dat altijd. Die graatmagere siliconen bimbo's die elke dag liggen te zonnen in die zon apparaten zijn qua omgang echg erger.
Nou dat scheelt echt wel! Winter, koud, nat, donker == instant depressie bij mijquote:Op vrijdag 19 juli 2013 12:50 schreef sitting_elfling het volgende:
Nogal veel eerlijk gezegdquote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ah pff, wat kan online negativiteit jou nou schelen?
Waarom?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nou dat scheelt echt wel! Winter, koud, nat, donker == instant depressie bij mij![]()
![]()
Dat was het uiteraard! Soort van prive les :p Had ook niet anders van Gray verwachtquote:En veel plezier!
Waarom?quote:
Dank gozer!quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee, maar wel heel veel mooie vrouwen gezien!
(je weet wat mooie vrouwen en 25+ graden betekent he?)
Maar helaas zag er geen mij zitten. Wel nog een vriendelijke goede middag + glimlach gehad van een leuke vakkenvulster vandaag (in Nederland nog wel), maakte m'n dag alleen nog maar beter dan ie al was!![]()
Hee, en heel veel plezier in Berlijn!
Ik kan je niet precies uitleggen waarom, daar ik het antwoord ook niet weet, maar ik zal proberen het uit te leggenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik kan je niet precies uitleggen waarom, daar ik het antwoord ook niet weet, maar ik zal proberen het uit te leggen
Ik houd van licht en warm weer, dan voel ik me vrij en hoef ik niet met een dik pak kleding rond te lopen. Dat en ik heb een hekel aan winters donker weer. Dan zit ik het liefst binnen (is wel gezellig, maar niet als je dat maanden achtereen -moet- doen). Zomer geeft me een gevoel van vrijheid, alles is groen, overal vogels die fluiten, de natuur is op z'n best. In de winter is alles dood, koud, nat en hard.
Dat en ik krijg na een fiks koude winter nog een leuke energierekening als cadeau ook
Ik kan me gewoon echt-niet voorstellen dat mensen ervan houden om dik ingepakt te -moeten- zijn, om lekker buiten door de hagel een wandeling te maken of boodschappen moeten doen.
Dat gekloot altijd met die fietslampjes, modder en pekel op m'n fiets. En sport beoefenen is veel prettiger in lekker weer, ik kan zo nog wel even doorgaan!
Edit:Ik vergat nog iets heel belangrijksEcht he, vrouwmensen zien er nog beter uit zonder kleren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rustig aan.
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat was het uiteraard! Soort van prive les :p Had ook niet anders van Gray verwacht
Ik vernam dat het hartstikke ontspannen was!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:10 schreef Detroit het volgende:
Maar s_e, hoe was het vandaag op die meet met ene Grijs?.
Hier duurt het ook al zo bezopen lang, ik zal er maandag nog eens achteraan gaanquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:53 schreef Vogeltje88 het volgende:
Pff, het hele proces laat nogal op zich wachten zeg. Bel ik vanochtend op, hadden ze vandaag en maandag 'een probleempje' met de planning, niemand aanwezig dus. Kan pas dinsdag aanstaande weer bellen.
Heb je toevallig ook vernomen of s_e van deze Grijs dingen heeft geleerd die zijn leven weer op de rit zetten?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:27 schreef Gray het volgende:
[..]
[..]
Ik vernam dat het hartstikke ontspannen was!
En het goeie nieuws is, het blijft voorlopig nog warm!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:28 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Echt he, vrouwmensen zien er nog beter uit zonder kleren.
Dat vernam ik ookquote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:27 schreef Gray het volgende:
[..]
[..]
Ik vernam dat het hartstikke ontspannen was!
Uiteraard. Gray was precies zoals ik verwachtte, En straalt toch wel meer rust uit ivg met s_e'tje. Nog genoeg werk aan de winkel voor deze elf.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:37 schreef Detroit het volgende:
[..]
Heb je toevallig ook vernomen of s_e van deze Grijs dingen heeft geleerd die zijn leven weer op de rit zetten?.
Same, maar dan om hem te vervroegen. Valt me wel op dat ik hier vooral gezeik lees over psychs, dat ze er niet zijn etc. Ik kan eigenlijk altijd langs wanneer ik dat zou willen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:28 schreef minthy het volgende:
[..]
Hier duurt het ook al zo bezopen lang, ik zal er maandag nog eens achteraan gaan![]()
Nou ja, ik weet dat wachtlijsten soms lang kunnen zijn want ik werk er zelf ook mee. Ik wil er ook niet over zeiken maar een start van het proces zou wel een keertje gewenst zijnquote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Same, maar dan om hem te vervroegen. Valt me wel op dat ik hier vooral gezeik lees over psychs, dat ze er niet zijn etc. Ik kan eigenlijk altijd langs wanneer ik dat zou willen.
Meeste van de wachtlijsten zijn grote onzin. Mijn vader werkt in een ziekenhuis en hij heeft wel eens gebeld of ik een scan kon krijgen omdat de verzekeraar zei dat er een 6 week wachtrij was! Hij belde op naar de directe verantwoordelijke, ik kon evt. direct langs komenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:54 schreef minthy het volgende:
[..]
Nou ja, ik weet dat wachtlijsten soms lang kunnen zijn want ik werk er zelf ook mee. Ik wil er ook niet over zeiken maar een start van het proces zou wel een keertje gewenst zijn
Waarom doet het pijn? Waarom?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:55 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Daarom.
Nee![]()
Gewoon irritant en doet pijn hoor
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik kan je niet precies uitleggen waarom, daar ik het antwoord ook niet weet, maar ik zal proberen het uit te leggen
Ik houd van licht en warm weer, dan voel ik me vrij en hoef ik niet met een dik pak kleding rond te lopen. Dat en ik heb een hekel aan winters donker weer. Dan zit ik het liefst binnen (is wel gezellig, maar niet als je dat maanden achtereen -moet- doen). Zomer geeft me een gevoel van vrijheid, alles is groen, overal vogels die fluiten, de natuur is op z'n best. In de winter is alles dood, koud, nat en hard.
Dat en ik krijg na een fiks koude winter nog een leuke energierekening als cadeau ook
Ik kan me gewoon echt-niet voorstellen dat mensen ervan houden om dik ingepakt te -moeten- zijn, om lekker buiten door de hagel een wandeling te maken of boodschappen moeten doen.
Dat gekloot altijd met die fietslampjes, modder en pekel op m'n fiets. En sport beoefenen is veel prettiger in lekker weer, ik kan zo nog wel even doorgaan!
Edit:Ik vergat nog iets heel belangrijksRespect, zeker!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben sowieso geen kou kleum en winter s_e of zomer s_e zal niet een groot verschil zijn qua kleding. Sjaal en gloves doe ik sowieso niet aan. Donker is intrigerend. Door de natte bossen rennen met storm in het pikkedonker en muziek op de oren.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
Omdat ik geen Turk ben! Kutgeintjes iedere keerquote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom doet het pijn? Waarom?
Omdat jij hoopt dat anderen je anders zien?
Omdat iemand die jou belachelijk maakt het per definitie pijn voor je zal geven?
Fausti, al zal je me de huid vol schelden, I don't care
Bij ons is daar geen sprake van, dan moet er maar net iemand uitgeplaatst worden. Geen idee of het bij een behandelende instelling zo werkt maar een bureaucratisch geneuzel is het vaak wélquote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Meeste van de wachtlijsten zijn grote onzin. Mijn vader werkt in een ziekenhuis en hij heeft wel eens gebeld of ik een scan kon krijgen omdat de verzekeraar zei dat er een 6 week wachtrij was! Hij belde op naar de directe verantwoordelijke, ik kon evt. direct langs komen.
Ach, ik merk dat er altijd wel wat te regelen valt. Altijd netjes blijven, desnoods komt de psych een uurtje eerder naar zijn werk of blijft hij een uurtje langer zitten.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:06 schreef minthy het volgende:
[..]
Bij ons is daar geen sprake van, dan moet er maar net iemand uitgeplaatst worden. Geen idee of het bij een behandelende instelling zo werkt maar een bureaucratisch geneuzel is het vaak wél
Dusquote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:06 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Omdat ik geen Turk ben! Kutgeintjes iedere keer
Vanwaar al die aggresssie? Fuck ik lijk Gray wel! Haha.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:12 schreef FAUSTI het volgende:
Hetzelfde denkt er zo'n fuckneus van een buitenstaander mij even te vertellen, hoe alles in elkaar steekt zit er al bijna 20 jaar bij![]()
Homo
De fucking relnicht.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:12 schreef FAUSTI het volgende:
Hetzelfde denkt er zo'n fuckneus van een buitenstaander mij even te vertellen, hoe alles in elkaar steekt zit er al bijna 20 jaar bij![]()
Homo
We gaan het zien, vooralsnog wacht ik al maanden!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ach, ik merk dat er altijd wel wat te regelen valt. Altijd netjes blijven, desnoods komt de psych een uurtje eerder naar zijn werk of blijft hij een uurtje langer zitten.Misschien heb ik gewoon tot dusverre altijd mazzel gehad hoor? Kan ook.
Als ik mensen vraag waar ik vandaan kom (zeg maar wat mijn achtergrond is), dan hoor ik de gekste dingen!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:06 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Omdat ik geen Turk ben! Kutgeintjes iedere keer
Je bent het kind van een alianware computer en bill gates?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als ik mensen vraag waar ik vandaan kom (zeg maar wat mijn achtergrond is), dan hoor ik de gekste dingen!
Do say? Vertel!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als ik mensen vraag waar ik vandaan kom (zeg maar wat mijn achtergrond is), dan hoor ik de gekste dingen!
Misschienquote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:18 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je bent het kind van een alianware computer en bill gates?
Heeft weinig zin als je niet weet hoe ik er uit ziequote:
Omdat ik het niet ben klaar!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dus? Je bent geen Turk, daarom doet het pijn? Waarom doet het pijn? Ik meen het serieus
Kut geintjes? So what?
Als er iemand belletje gaat trekken aan mijn deur doet me dat ook niks hoor. En als ze mijn aandacht zoeken wacht ik netjes tot ze over de schreef gaan en dan kunnen ze netjes opdonderen. Niet toegeven helpt mijn inziens altijd.
Ik haat zequote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Vanwaar al die aggresssie? Fuck ik lijk Gray wel! Haha.
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Misschien
[..]
Heeft weinig zin als je niet weet hoe ik er uit zieMoet ik hier uit nou lezen dat je me wil meetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.? Maar ben wel benieuwd. Normaliter heb ik het wel goed, ben vrij goed in gokken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
Kut is dat he? Ik herken het wel hoor. Eerst na een periode een label krijgen of iig een richting uitgestuurd worden. Je denkt dan, hehe! Eindelijk! We kunnen aan de slag om onze problemen op te lossen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:27 schreef Vogeltje88 het volgende:
Ik vind het hele wachten zo... vermoeiend. Ik weet even niet hoe ik het beter moet omschrijven.
Een aantal weken is er iets gebeurd dat me heeft gebracht tot waar ik nu ben. In eerste instantie heb ik ruim twee weken lang rondgelopen als een soort zombie. Niets interesseerde me. Deed m'n werk wel (en ook gewoon normaal), maar zocht verder geen contact met collega's, vrienden of familie. Toen kwam er een avond dat ik instortte en volledig wanhopig m'n moeder heb opgebeld. Mijn ouders hebben me de volgende dag opgehaald en m'n moeder heeft een afspraak gemaakt voor me bij de huisarts.
De huisarts zou me aanmelden bij een hulpinstantie, maar ik moest dus eerst wachten op de brief met de oproep. Die brief kwam dus vrij laat, onder andere door het verschil tussen mijn officiële woonadres en mijn postadres (woon op kamers). Blijken die lui welgeteld 1 uurtje per dag bereikbaar te zijn. Kon dus pas vanochtend bellen. Heb ik alleen wat praktische zaken met de belmiep kunnen regelen, want er was niemand aanwezig en maandag aanstaande ook al niet.
Terwijl ik juist nu enorm de drive heb om er mee aan de slag te gaan. Veel inzichten heb ik al jarenlang, heb er alleen nooit iets mee gedaan. Ik ben sowieso niet iemand die makkelijk om hulp vraagt en daarnaast dacht ik: ach, stel je niet zo aan.
Verder zijn er nog een aantal andere (belangrijke) processen in gang gezet, maar ook daarbij is het weer wachten, wachten, wachten.
That's affirmative!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Moet ik hier uit nou lezen dat je me wil meeten? Maar ben wel benieuwd. Normaliter heb ik het wel goed, ben vrij goed in gokken.
Ja, maar die zolderkamer hè... Al wordt het wel aardig warm daarquote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
That's affirmative!
Ik zou iedereen in dit topic wel willen meeten, volgens mij zijn jullie stuk voor stuk allemaal interessante mensen (behalve maanvis natuurlijk!)
Zweet me helemaal droog op m'n zolder nuquote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:50 schreef minthy het volgende:
[..]
Ja, maar die zolderkamer hè... Al wordt het wel aardig warm daar
Hier ook, ik heb de airco maar aangezetquote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zweet me helemaal droog op m'n zolder nu
Haha, eens hoor. Vandaar dat ik de zenmaster ook maar eens moest meeten. Behalve de pidgeon shit was het een geslaagde middag.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
That's affirmative!
Ik zou iedereen in dit topic wel willen meeten, volgens mij zijn jullie stuk voor stuk allemaal interessante mensen (behalve maanvis natuurlijk!)
Ach, daar had ik het vanmiddag ook nog over. Jij was toch bang dat je anderen teleur zou stellen? Dat je niet zou zijn zoals je hier bent?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:50 schreef minthy het volgende:
[..]
Ja, maar die zolderkamer hè... Al wordt het wel aardig warm daar
Ben je op je kop gescheten?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Haha, eens hoor. Vandaar dat ik de zenmaster ook maar eens moest meeten. Behalve de pidgeon shit was het een geslaagde middag.
[..]
Ach, daar had ik het vanmiddag ook nog over. Jij was toch bang dat je anderen teleur zou stellen? Dat je niet zou zijn zoals je hier bent?
Edit: Ennn, ik lees weer eens niet goed! Zeker de hittequote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ach, daar had ik het vanmiddag ook nog over. Jij was toch bang dat je anderen teleur zou stellen? Dat je niet zou zijn zoals je hier bent?
Ik op mijn schouder, bij Gray schamde het half op z'n hoofdquote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:55 schreef minthy het volgende:
[..]
Ben je op je kop gescheten?![]()
Ik ben in het echt aardig hetzelfde als hier op Fok, ik stel gewoon over het algemeen teleur
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik op mijn schouder, bij Gray schamde het half op z'n hoofd
Klinkt goed!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Haha, eens hoor. Vandaar dat ik de zenmaster ook maar eens moest meeten. Behalve de pidgeon shit was het een geslaagde middag.
Check je DM koffie man!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Klinkt goed!![]()
(behalve dan die pidgeon shit, heb dat zelf ook ooit mogen ervaren
Meeten, ik? neequote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:53 schreef minthy het volgende:
[..]
Hier ook, ik heb de airco maar aangezet![]()
Maar serieus, ik denk dat er hier wel mensen zijn die het leuk vinden om te meeten
De ontvangst leek goed iig.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:37 schreef Detroit het volgende:
[..]
Heb je toevallig ook vernomen of s_e van deze Grijs dingen heeft geleerd die zijn leven weer op de rit zetten?.
Birdshit happens.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat vernam ik ookBehalve de pidgeon shit haha. Wat mij betreft doen we het over een poos nog een keer en dan gaan we evalueren, en dan maar met het eten er bij
. Gooi ik nog wel wat aandelen tips op
.
Komt goed.quote:Uiteraard. Gray was precies zoals ik verwachtte, En straalt toch wel meer rust uit ivg met s_e'tje. Nog genoeg werk aan de winkel voor deze elf.
Was de eerste keer dat ik blij was met die diepe inham, anders had ik de stukjes er echt uit mogen kammen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik op mijn schouder, bij Gray schamde het half op z'n hoofd
Ik hou daar ook niet van, maar toch ga ik naar een topicmeet. Leek me wel een leuk doelquote:
Wel goed eigenlijk! Doordeweeks in ieder geval, in de weekenden vaak last van een dipquote:
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:01 schreef minthy het volgende:
[..]
Wel goed eigenlijk! Doordeweeks in ieder geval, in de weekenden vaak last van een dip
Nog steeds geen idee, afgelopen weekend was het vrij heftig. Een allesoverheersend gevoel van eenzaamheid en nare gedachten. Was blij dat het weer maandag wasquote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:02 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
En hoe komt dat zo?
Why the weekends the dip?
Wat heb je doordeweeks dan anders te doen qua activiteiten?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:04 schreef minthy het volgende:
[..]
Nog steeds geen idee, afgelopen weekend was het vrij heftig. Een allesoverheersend gevoel van eenzaamheid en nare gedachten. Was blij dat het weer maandag was
Alle dagen lijken op elkaarquote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:05 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat heb je doordeweeks dan anders te doen qua activiteiten?
Of het idee dat je niet kunt genieten van die ''leuke dingen''?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:07 schreef minthy het volgende:
[..]
Alle dagen lijken op elkaar![]()
Mogelijk dat iedereen lekker druk is en leuke dingen gaat doen die mij (nog) niet lukken in combinatie met het idee dat ik mezelf niet wil opdringen aan anderen.
Joh, gisteren uit geweest en dat ging dikke prima! Weekenden zijn gewoon stom, puntquote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:08 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Of het idee dat je niet kunt genieten van die ''leuke dingen''?
Gewoon in het weekend werken joh!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:12 schreef minthy het volgende:
[..]
Joh, gisteren uit geweest en dat ging dikke prima! Weekenden zijn gewoon stom, punt
Ik werk al sinds begin april niet meer omdat dat niet meer gingquote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:14 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Gewoon in het weekend werken joh!
Maar gaat nu wel weer stuk beter toch?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:15 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik werk al sinds begin april niet meer omdat dat niet meer ging
Jawel, over het algemeen wel. Dat wil niet zeggen dat ik klachtenvrij ben, spierpijn, spanning en gepieker is nog steeds aan de orde van de dag.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:16 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Maar gaat nu wel weer stuk beter toch?
Naja, je houdt het wel verdomde luchtig op het moment... Dusja..quote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:20 schreef minthy het volgende:
[..]
Jawel, over het algemeen wel. Dat wil niet zeggen dat ik klachtenvrij ben, spierpijn, spanning en gepieker is nog steeds aan de orde van de dag.
Dat probeer ik sowieso te doen, ik hou het graag luchtigquote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:21 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Naja, je houdt het wel verdomde luchtig op het moment... Dusja..
Achja, ik ga tukken, morgen vroeg werken.
Elke keer is ook weer wat overdrevenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:23 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat probeer ik sowieso te doen, ik hou het graag luchtig![]()
Bovendien heeft het weinig zin om elke keer hier te melden wat al die klachten zijn, dat wordt men snel zat.
Slaap lekker
Voor mijn gevoel dump ik het hier al veel te vaakquote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:36 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Elke keer is ook weer wat overdreven
Dat is dan toch een oplossing?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:58 schreef kingtoppie het volgende:
Ik begrijp niet wat ik moet doen ofzo,
Volgens mij is er niet zozeer een oplossing voor depressie maar moeten je denkpatronen echt gewoon over de tijd anders worden.
Wattis?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:20 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Misschien moet ik me hier toch maar eens gaan melden. Met tegenzin
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:20 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Misschien moet ik me hier toch maar eens gaan melden. Met tegenzin
Weet even niet waar ik moet beginnen, maar zit nogal in een shitbui vandaag (en niet alleen vandaag trouwens)quote:
quote:
Er zijn niet veel mensen meer wakker, dus het is een beetje rustiger hierquote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:26 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Weet even niet waar ik moet beginnen, maar zit nogal in een shitbui vandaag (en niet alleen vandaag trouwens)Lurk hier heel af en toe mee en als het me te eng/herkenbaar wordt over wat ik lees, peer ik hem weer snel, maar bij gebrek aan steun op dit moment, nu toch maar even een post hier...
[..]Thanks
I knowquote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:37 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Er zijn niet veel mensen meer wakker, dus het is een beetje rustiger hier
Anyway, wees welkom!
Ik ga er denk ik ook zo in, ben al een 'beetje' moe.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:37 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
I know. Het liefst sliep ik nu ook
Thanks..
Waarom lukt het slapen niet?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:37 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
I know. Het liefst sliep ik nu ook
Thanks..
Eerst nog maar even uithuilen en maar even gevoel op 'papier' zetten, in de hoop het wat kwijt te raken.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ga er denk ik ook zo in, ben al een 'beetje' moe.
Probeer toch wat te slapen myxo (al zal dit met dit warme weer sowieso wat moeilijker zijn).
Verdrietig, gevoelens die me dwars zitten, teveel gedachten, dat soort dingen.quote:
Ah, een vol hoofd ook... Herkenbaarquote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:44 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Verdrietig, gevoelens die me dwars zitten, teveel gedachten, dat soort dingen.
Preciesquote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:47 schreef minthy het volgende:
[..]
Ah, een vol hoofd ook... Herkenbaar
Het enige dat mij helpt op dat soort momenten is afleiding zoeken, meestal iets op tv kijken of op Fok hangen. Zoals nu
Ik heb vroeger een dagboek bijgehouden, dat hielp toch wel, uiteindelijk eindigde ik met honderden kantjes vol voordat ik stopte met schrijven! Edit: Ik schreef het niet in 1 nacht btwquote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:49 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
PreciesIk probeer het allemaal maar even op papier te zetten, kijken of dat helpt. Is mijn homeopaat ook weer blij
.
quote:
Ik dacht er al jaaaren over om te beginnen, maar het kwam er maar niet van!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:51 schreef minthy het volgende:
Knap dat jullie iets op papier krijgen, dat lukt hier niet
Een beetje zoals m'n laatste schoolopdrachten dusquote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik dacht er al jaaaren over om te beginnen, maar het kwam er maar niet van!![]()
Uiteindelijk tijdens m'n opname 'de stoute schoenen' maar aangetrokken en toch maar gaan schrijven...en schrijven en schrijven.
Ik begon gewoon met iets van "Ok, ik heb geen idee wat ik nu op ga kalken, maar..." en toen kwam de rest vanzelf
Ik probeerde niet de depressie te omschrijven, ik had niet een vaststaand doel of zo. Ik schreef gewoon over alles wat in me opkwam. Van "Strakjes ga ik boodschappen halen" tot "Boh, wat een lekker ding liep er vanmiddag op straat!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:54 schreef SixSixOne het volgende:
Iets op papier krijgen is al moeilijk voor mij
Laat staan om het al te verwoorden om de depressie te omschrijven...
Ik schrijf heel gemakkelijk, kan hele lappen "amusant" neerpennen. Dat kreeg ik vaak te horen, oa van docenten. Over je problemen schrijven vind ik echter hele andere koek. Het is vaak al zo'n chaos in je kopquote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:54 schreef SixSixOne het volgende:
Iets op papier krijgen is al moeilijk voor mij
Laat staan om het al te verwoorden om de depressie te omschrijven...
Ik schreef gewoon ouderwets met pen en papierquote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:56 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Bij mij zijn het meer alle gedachten/gevoelens die voorbij komen. Vaak een grote chaos die ik daarna wat probeer te ordenen. Schrijf elke dag sinds het begin van mijn burnout wel even op hoe die dag is gegaan (niet dat ik het teruglees, kan bij de eerste 3 maanden ook niet, want per ongeluk gewist), maar soms kan ik niet anders als ik even niet de steun kan vinden die ik nodig heb.
Heb ik ook 'vroeger' wel gedaan, aantal dagboeken. Tegenwoordig doe ik het op de mail, zodat mijn homeopaat kan meelezen wat er speelt in de tijd tussen de afspraken door en me weer kan voorzien van opbeurende tekstenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik schreef gewoon ouderwets met pen en papier
Kon ik namelijk overal en altijd doen, in bed, in de bus, ergens op straat op een muurtje zittend, overal(behalve onder de douche natuurlijk!
)
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:56 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Bij mij zijn het meer alle gedachten/gevoelens die voorbij komen. Vaak een grote chaos die ik daarna wat probeer te ordenen. Schrijf elke dag sinds het begin van mijn burnout wel even op hoe die dag is gegaan (niet dat ik het teruglees, kan bij de eerste 3 maanden ook niet, want per ongeluk gewist), maar soms kan ik niet anders als ik even niet de steun kan vinden die ik nodig heb.
Dan schreef ik dat het 1 grote chaos was in m'n hoofd, gevolgt door kleinere dingetjes die in me opkwamen. Echt alles!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:57 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik schrijf heel gemakkelijk, kan hele lappen "amusant" neerpennen. Dat kreeg ik vaak te horen, oa van docenten. Over je problemen schrijven vind ik echter hele andere koek. Het is vaak al zo'n chaos in je kop
Ik heb vaak ook wel pen en papier bij mequote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
Dan schreef ik dat het 1 grote chaos was in m'n hoofd, gevolgt door kleinere dingetjes die in me opkwamen. Echt alles!
Heb toen ik in Berlijn was voor het eerst sinds enkele jaren weer eens wat geschreven als ik me verveelde, ik vind het gewoon makkelijk en ontspannend
Ik heb dan ook al-tijd wat lege velletjes bij me en minstens 3 pennen
Stuur je er niet gelijk 1tje gelijk door naar jezelf?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:59 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Heb ik ook 'vroeger' wel gedaan, aantal dagboeken. Tegenwoordig doe ik het op de mail, zodat mijn homeopaat kan meelezen wat er speelt in de tijd tussen de afspraken door en me weer kan voorzien van opbeurende teksten.
Wat doet een homeopaat eigenlijk met je? En heb je er baat bij?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:59 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Heb ik ook 'vroeger' wel gedaan, aantal dagboeken. Tegenwoordig doe ik het op de mail, zodat mijn homeopaat kan meelezen wat er speelt in de tijd tussen de afspraken door en me weer kan voorzien van opbeurende teksten.
Trouwens, je User Icon is eng (die met dat oog), nu kan ik niet meer slapenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:01 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Ik heb vaak ook wel pen en papier bij me. Ik schrijf ook alles tot in den treure op. Soms lucht het (even) op, soms niet.
All units, fire at will!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:04 schreef minthy het volgende:
Als je hier nieuw binnen komt fietsen worden er gelijk een hele berg vragen op je afgevuurd, sorry!
Ik zou het eens kunnen proberen maar ik gok dat ik het als "moeten" ga zien. Dan ga ik er tegenop zien en gebeurt het nietquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
Dan schreef ik dat het 1 grote chaos was in m'n hoofd, gevolgt door kleinere dingetjes die in me opkwamen. Echt alles!
Heb toen ik in Berlijn was voor het eerst sinds enkele jaren weer eens wat geschreven als ik me verveelde, ik vind het gewoon makkelijk en ontspannend
Ik heb dan ook al-tijd wat lege velletjes bij me en minstens 3 pennen
Je moet ook pas gaan schrijven als je daartoe een drang hebt. Jezelf verplichten, dan komt nergens wat van is mijn ervaringquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:05 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik zou het eens kunnen proberen maar ik gok dat ik het als "moeten" ga zien. Dan ga ik er tegenop zien en gebeurt het niet
Maar wel fijn dat je nog wakker bent. Nu ben ik tenminste niet zo alleenquote:
Doe ik wat?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:02 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Stuur je er niet gelijk 1tje gelijk door naar jezelf?
Trouwens, hoe lang heb je al last van depressieve/angstige gedachtes?
Weet je nog wanneer het begonnen is en waardoor het veroorzaakt wordt?
Nee, daar vlieg ik momenteel ook keihard van in de weerstand. Of in de gordijnen, wat je maar wilquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je moet ook pas gaan schrijven als je daartoe een drang hebt. Jezelf verplichten, dan komt nergens wat van is mijn ervaring![]()
Dat is mijn oogquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Trouwens, je User Icon is eng (die met dat oog), nu kan ik niet meer slapen
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar wel fijn dat je nog wakker bent. Nu ben ik tenminste niet zo alleen
Achosjie wattissieliev![]()
Ik voer m.n. gesprekken met haar en heb 1 keer een EMDR sessie gedaan met haar. Vooral prettig omdat zij alle factoren die meespelen bekijkt, niet alleen het werkdeel, het privedeel of het lichamelijke. En ik heb gewoon een hele fijne klik met haar. Ze weet me vaak wel op te beuren en steunt ook tussendoor door te reageren op mail. Krijg altijd wel een homeopatisch middel, maar heb niet altijd het idee dat dat helpt. Ga dan ook meer voor de gesprekken an sich.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:03 schreef minthy het volgende:
[..]
Wat doet een homeopaat eigenlijk met je? En heb je er baat bij?
Pfieuwquote:
Stelletje MUITERS, HANGEN zullen ze!!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:11 schreef minthy het volgende:
[..]![]()
Normaal gesproken is het wel wat drukker maar volgens mij slaapt de rest. Stel overlopers...
Sodeju, wat een spiegel... Smerig herkenbaar dat hele verhaalquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:09 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Doe ik wat?
Angstige gedachten, daar heb ik geloof ik niet zozeer last van (genoeg angsten richting de toekomst, maar dat heeft meer met onderstaande te maken..). Ik heb mijn hele leven wel met vlagen wat momenten gehad dat het depressieve kantjes had, zeg maar. Altijd golfbewegingen gekend, zonder specifieke reden (zover ik weet).
Sinds begin maart zit ik thuis met een burnout. Eerste periode deed ik nog erg veel 'leuke dingen' om maar actief te blijven, kon ook gewoon niet stoppen bijna ondanks laag energiepeil, maar ondertussen is er minder zin en zijn de depressieve klachten eigenlijk pas echt ontstaan. Nu sinds een paar weken vind ik het vrij heftig worden allemaal. Een week terug echt paar dagen achter elkaar heeeeeel veel gehuild, nergens meer zin in, nergens meer het nut van inzien. Voel me zeer regelmatig heel eg alleen. Probeer ritme te houden, doe wel wat dingen omdat ik weet dat het goed is om beetje bezig te blijven, in zoverre dat gaat op dagen dat ik geen energie heb zoals vandaag. Merk dat slaap een grote factor is in emotionele buien. Eerste maanden sliep ik heel slecht, nu is het soms juist weer heel lang met af en toe een paar dagen heel slecht.
Dus daar komt het heel in het kort op neer...
Tis ook heel lastig te achterhalen waardoor depressieve gevoelens kunnen ontstaan. Bij mezelf weet ik dat het wsl een combinatie is van genen en een ongelukkig leven mede veroorzaakt door mijn autisme.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:12 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Ik voer m.n. gesprekken met haar en heb 1 keer een EMDR sessie gedaan met haar. Vooral prettig omdat zij alle factoren die meespelen bekijkt, niet alleen het werkdeel, het privedeel of het lichamelijke. En ik heb gewoon een hele fijne klik met haar. Ze weet me vaak wel op te beuren en steunt ook tussendoor door te reageren op mail. Krijg altijd wel een homeopatisch middel, maar heb niet altijd het idee dat dat helpt. Ga dan ook meer voor de gesprekken an sich.
Die algehele benadering zoek ik ook, dat lijkt me erg fijn! Het heeft allemaal invloed op elkaar. Bij mij wordt er erg gefocust op werk (door met name de bedrijfsarts, logisch ook), maar op die plek ligt niet de basis van al het gesodemieter.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:12 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Ik voer m.n. gesprekken met haar en heb 1 keer een EMDR sessie gedaan met haar. Vooral prettig omdat zij alle factoren die meespelen bekijkt, niet alleen het werkdeel, het privedeel of het lichamelijke. En ik heb gewoon een hele fijne klik met haar. Ze weet me vaak wel op te beuren en steunt ook tussendoor door te reageren op mail. Krijg altijd wel een homeopatisch middel, maar heb niet altijd het idee dat dat helpt. Ga dan ook meer voor de gesprekken an sich.
Kielhalenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Stelletje MUITERS, HANGEN zullen ze!!![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben natuurlijk geen pro, maar klinkt alsof je nog lang niet van je burnout af bent. Die dingen kunnen nogal eens een langere nasleep hebben. Meestal worden ze veroorzaakt doordat je (jezelf?) te veel hebt overbelast.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:09 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Doe ik wat?
Angstige gedachten, daar heb ik geloof ik niet zozeer last van (genoeg angsten richting de toekomst, maar dat heeft meer met onderstaande te maken..). Ik heb mijn hele leven wel met vlagen wat momenten gehad dat het depressieve kantjes had, zeg maar. Altijd golfbewegingen gekend, zonder specifieke reden (zover ik weet).
Sinds begin maart zit ik thuis met een burnout. Eerste periode deed ik nog erg veel 'leuke dingen' om maar actief te blijven, kon ook gewoon niet stoppen bijna ondanks laag energiepeil, maar ondertussen is er minder zin en zijn de depressieve klachten eigenlijk pas echt ontstaan. Nu sinds een paar weken vind ik het vrij heftig worden allemaal. Een week terug echt paar dagen achter elkaar heeeeeel veel gehuild, nergens meer zin in, nergens meer het nut van inzien. Voel me zeer regelmatig heel eg alleen. Probeer ritme te houden, doe wel wat dingen omdat ik weet dat het goed is om beetje bezig te blijven, in zoverre dat gaat op dagen dat ik geen energie heb zoals vandaag. Merk dat slaap een grote factor is in emotionele buien. Eerste maanden sliep ik heel slecht, nu is het soms juist weer heel lang met af en toe een paar dagen heel slecht.
Dus daar komt het heel in het kort op neer...
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:15 schreef minthy het volgende:
[..]
Sodeju, wat een spiegel... Smerig herkenbaar dat hele verhaal
Bij mij is het denk ik ook wel een stukje genen, voor de rest kan ik het niet echt verklaren. Zeker aangezien ik voor de burnout echt een levenslustig type was (grotendeels dan, in het verleden dus wel eens dipjes), kon echt genieten van de kleine dingen in het leven. Die dingen kan ik nu nog wel een soort van 'zien', maar het gevoel is er gewoon niet meer bij. Dat mis ik zoquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Tis ook heel lastig te achterhalen waardoor depressieve gevoelens kunnen ontstaan. Bij mezelf weet ik dat het wsl een combinatie is van genen en een ongelukkig leven mede veroorzaakt door mijn autisme.
Dat middel dat je gebruikt, is het toevallig iets met "kruid"?
Ik heb ooit wel eens zo'n middel genomen jaren terug en het hielp wel aardig vond ik. Dat, of het was placebo
Late edit: Ik vergat te melden dat ikzelf ook last heb gehad van burnouts. Die kunnen mede depressieve gevoelens veroorzaken
Is ook zo, w.b. die invloed op elkaar hebbende. Mijn arbo's gaan daar ook heel erg vanuit (werkgerelateerd), werkgevers zelf gelukkig minder. Een arbodeskundige vroeg - toen ik de homeopaat had genoemd- of ik mijn beroepsgroep niet tekort deedquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:18 schreef minthy het volgende:
[..]
Die algehele benadering zoek ik ook, dat lijkt me erg fijn! Het heeft allemaal invloed op elkaar. Bij mij wordt er erg gefocust op werk (door met name de bedrijfsarts, logisch ook), maar op die plek ligt niet de basis van al het gesodemieter.
Denk ook dat ik mezelf jaren heb overbelast, echt de tijd nemen vind ik moeilijk, aangezien het voor mijn gevoel al zo lang duurt. Weet ook dat het tijd nodig heeft. Voor mijn gevoel duik ik er nu ook pas in, terwijl ik ook wel weer hoopvolle vragen van collega's of andere mensen krijg of het ondertussen alweer wat beter gaat...Uhm, nou...quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ben natuurlijk geen pro, maar klinkt alsof je nog lang niet van je burnout af bent. Die dingen kunnen nogal eens een langere nasleep hebben. Meestal worden ze veroorzaakt doordat je (jezelf?) te veel hebt overbelast.
(Ik weet, tis een bekend verhaal, maar wou het toch even zeggen)
Hier meer een gejaagd type, liet me nooit afremmen. Kwam er een drempel? Dan ging ik er in de 6e versnelling met vol gas overheen. Eigenlijk gold dit voor alle gebieden in m'n leven. Altijd vrolijk en enthousiast naar iedereen, zo rolde ik maar door en door. Nooit ergens bij stilstaan maar gewoon vol gas doorknallen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:25 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
[..]
Bij mij is het denk ik ook wel een stukje genen, voor de rest kan ik het niet echt verklaren. Zeker aangezien ik voor de burnout echt een levenslustig type was (grotendeels dan, in het verleden dus wel eens dipjes), kon echt genieten van de kleine dingen in het leven. Die dingen kan ik nu nog wel een soort van 'zien', maar het gevoel is er gewoon niet meer bij. Dat mis ik zo
Ik krijg elke keer wat anders (1 x per maand ga ik naar haar toe), afhankelijk van wat er dan speelt...
[..]
Is ook zo, w.b. die invloed op elkaar hebbende. Mijn arbo's gaan daar ook heel erg vanuit (werkgerelateerd), werkgevers zelf gelukkig minder. Een arbodeskundige vroeg - toen ik de homeopaat had genoemd- of ik mijn beroepsgroep niet tekort deedEikel! (ben zelf psycholoog, maar dan in het onderwijs).
Dat zijn vaak (niet altijd) de mensen die zelf nog nooit zoiets hebben doorgemaakt. Zelf ging het bij mij jarenlang up and down, up and down...and more down...rockbottom...etc etc.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:27 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Denk ook dat ik mezelf jaren heb overbelast, echt de tijd nemen vind ik moeilijk, aangezien het voor mijn gevoel al zo lang duurt. Weet ook dat het tijd nodig heeft. Voor mijn gevoel duik ik er nu ook pas in, terwijl ik ook wel weer hoopvolle vragen van collega's of andere mensen krijg of het ondertussen alweer wat beter gaat...Uhm, nou...
Ow ja, dat gejaagde herken ik ook zeker wel.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:30 schreef minthy het volgende:
[..]
Hier meer een gejaagd type, liet me nooit afremmen. Kwam er een drempel? Dan ging ik er in de 6e versnelling met vol gas overheen. Eigenlijk gold dit voor alle gebieden in m'n leven. Altijd vrolijk en enthousiast naar iedereen, zo rolde ik maar door en door. Nooit ergens bij stilstaan maar gewoon vol gas doorknallen.
We zitten in dezelfde hoek qua werk
Homeopathie roepen binnen de GGZ is als vloeken in een kerk op zondag
quote:
en ik wou notabene later eventueel de gezondheidszorg binnenstromenquote:
Merkte je dan al van tevoren dat het fout begon te gaan? Dat is voor mij altijd al lastig geweest. Knap hoor, als je dat kunt!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:33 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Ow ja, dat gejaagde herken ik ook zeker wel.
Ook vrolijk en enthousiast, niet mijn eigen grenzen in de gaten houden, alles willen, maar niet kunnen kiezen/besluiteloosheid (dus alles maar doen en willen), 4 werkplekken, teveel betrokken (willen) zijn, perfectionistisch, steeds meer routine, hoge eisen aan anderen maar ook aan mezelf, etc. etc.
Kan het hele riedeltje al een hele tijd opnoemen, ook wel geprobeerd nog op tijd dingen te veranderen, maar helaas...
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
en ik wou notabene later eventueel de gezondheidszorg binnenstromen
Dat belooft wat!
Misschien moet ik toch maar wat anders gaan bedenken?
Guiltyquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:33 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Ow ja, dat gejaagde herken ik ook zeker wel.
Ook vrolijk en enthousiast, niet mijn eigen grenzen in de gaten houden, alles willen, maar niet kunnen kiezen/besluiteloosheid (dus alles maar doen en willen), 4 werkplekken, teveel betrokken (willen) zijn, perfectionistisch, steeds meer routine, hoge eisen aan anderen maar ook aan mezelf, etc. etc.
Kan het hele riedeltje al een hele tijd opnoemen, ook wel geprobeerd nog op tijd dingen te veranderen, maar helaas...
Ik denk dat ik 2-3 jaar geleden al wel signalen zag, waarvan ik dacht: dit is niet goed.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Merkte je dan al van tevoren dat het fout begon te gaan? Dat is voor mij altijd al lastig geweest. Knap hoor, als je dat kunt!
Dat is al een hele belangrijke stap!
Mjahquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:37 schreef minthy het volgende:
[..]
Guilty![]()
![]()
Minder uren gaan werken ivm je opleiding maar veel meer taken erbij trekken, iemand ziek? "Bel Noes maar, die draait wel een slaapdienstje" en meer van dat. Oververantwoordelijk hoort er ook nog bij
Ik heb sowieso moeite om m'n gevoelens te herkennen. Vaak weet ik wel dat er iets aan de hand is, maar ik kan niet aanvoelen -wat- er aan de hand is.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:35 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]Gewoon doen wat goed voelt en wat trekt.
Hebben jullie ook zo'n moeite om te 'voelen' wat goed is? Ik ben een heel emotioneel type, maar mijn hoofd werkt altijd maar door en door en door (alhoewel, de laatste maanden is het een warboel + gatenkaas).
Je zou (in ieder geval bij ons) veel kunnen betekenen als ervaringskundige, binnen de GGZ draaien we steeds meer die kant op. Dat vind ik een mooie ontwikkelingquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
en ik wou notabene later eventueel de gezondheidszorg binnenstromen
Dat belooft wat!
Misschien moet ik toch maar wat anders gaan bedenken?
Succes, slaap lekker!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:39 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ik geloof dat ik even een slaappoging moet gaan doen, al vraag ik me af of dat wel gaat lukken met gedachten op ratelstand 3.0. Maar ben misselijker aan het worden, tranen even eruit gehuild voor nu, dus toch maar proberen... Fijn dat jullie er nog waren om even tegen te spuien![]()
Geen probleem, slaap lekker!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:39 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ik geloof dat ik even een slaappoging moet gaan doen, al vraag ik me af of dat wel gaat lukken met gedachten op ratelstand 3.0. Maar ben misselijker aan het worden, tranen even eruit gehuild voor nu, dus toch maar proberen... Fijn dat jullie er nog waren om even tegen te spuien![]()
Fok is sterker dan onsquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Geen probleem, slaap lekker!
Ik ga er ook straks in (dat zei ik geloof ik 2 uur geleden ook al magoed. stomme fok
)
Liefdevol bedoeld, je weet!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Zozo, de FOK clan was weer bezig de nieuwkomers te ontgroenen zie ik al wel weer!
Oh zeker, dat sowiesoquote:
Spreekwoordelijkquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oh zeker, dat sowiesoIk moest hard lachen toen ik 'in de gordijnen' las
haha, want dat zag ik zo voor me
.
Yesss! Dan doen we deze misschien even in een andere stad en dan heb ik in middels ook mijn 1e EMDR beurt gehad. Kan ik direct kijken of ik al minder gehaast benquote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:48 schreef Gray het volgende:
Maar lijkt me een leuk idee.Ik houd van eten en tips heb ik ook wel trek in.
*mompelt iets over Luke en The Force*quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Welcome to the fokking dark side
Ik zag tante minth al in de gordijnen hangen hoorquote:
Gezellig zo naast één van m'n katten, die hangt er ook nog regelmatig inquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zag tante minth al in de gordijnen hangen hoor![]()
Net als kleine kittens dat doen!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zag tante minth al in de gordijnen hangen hoor![]()
Ow, lees dit nu pas lolquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:50 schreef minthy het volgende:
[..]
Gezellig zo naast één van m'n katten, die hangt er ook nog regelmatig in
Maar alles wel oke daar? Ik geef eerlijk toe dat ik je niet had verwacht nu nog online te zijn, gezien je wat gezelligheden had afgelopen dagen en volgens mij ook niet meer met je studie bezig bent, en ook nog niet terug aan het werk hoeft.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:50 schreef minthy het volgende:
[..]
Gezellig zo naast één van m'n katten, die hangt er ook nog regelmatig in
Tijd voor mediteren, slaap pilletje, en daarna tukkenquote:
Ja, over het algemeen gezien gaat het best oké hier! Ritme is ietwat fucked-up, ik geef er maar aan toe. Als ik moe word duik ik er wel inquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar alles wel oke daar? Ik geef eerlijk toe dat ik je niet had verwacht nu nog online te zijn, gezien je wat gezelligheden had afgelopen dagen en volgens mij ook niet meer met je studie bezig bent, en ook nog niet terug aan het werk hoeft.
Maw, ik dacht minder stress Minth ligt al op 3 oren.
Succes, slaap lekker!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Tijd voor mediteren, slaap pilletje, en daarna tukken.
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:33 schreef Gray het volgende:
Meh, ben toch wel aardig verbrand. Aan één kant!
Ja ik denk het, maar dat verteld je psychiater je ook even niet, die rammen er meer op wat je met je leven moet doen terwijl dat voor mij een onbegonnen vraag is.quote:
Goed om te horen!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:39 schreef Detroit het volgende:
Heerlijk, een paar dipvrije dagen in Berlijn. Dat zo'n simpele change of scenery daar al bij helpt..
Niet meer, alhoewel ik wel af en toe naar dat niveau terugstuiter (zeg maar voor ogenblik-lange momentjes).quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:42 schreef Gewas het volgende:
Ervaren jullie het leven ook als een kwelling?
(even een algemene vraag)
Meer mijn hoofd.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:42 schreef Gewas het volgende:
Proberen de stemming er in te houden heb ik ook jarenlang gedaan, maar nu werkt het niet meer. Er is geen verbetering.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Niet meer, alhoewel ik wel af en toe naar dat niveau terugstuiter (zeg maar voor ogenblik-lange momentjes).
Maar ik probeer de stemming er gewoon in te houden, zoals altijd!
Dat veel te doen hebben in het leven is overrated. Zo bijzonder is het allemaal niet.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 17:04 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Meer mijn hoofd.
Ik weet dat er in het leven en in de wereld zoveel te doen valt, alleen kan ik het zelf niet aan.
En dat is fucking frustrerend.
Ik wou dat ik ook een dagje gewoon ff naar het strand kon, of mijn rijbewijs halen, of even met de trein naar een familielid toe.
Zonder dat al dat geemmer en gezeik, dat ik dagen moet bijkomen, en dat ik daarna rare dingen ga doen.
Ik ben dat hoofd van mij helemaal zat, mensen zeggen dat ik ermee moet leren leven, en dat het wel meevalt, maar dat doet het niet.
Ik wil gewoon rust, stilte en begrip.
Niet per se een kwelling, meer als zinloos. Wou dat het liever vandaag als morgen over wasquote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:42 schreef Gewas het volgende:
Combinatie van zinloos en dat je je tot niks geroepen voelt eigenlijk..quote:Op zaterdag 20 juli 2013 17:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Niet per se een kwelling, meer als zinloos. Wou dat het liever vandaag als morgen over was
En dit dan weer met een gebrek aan energie, als je druk als de neten ben dan gebeurt er nog wat in je leven, maarja... Alles is teveel moeite als je er geen betekenis aan kunt geven, heb ik in ieder geval.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 17:59 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Combinatie van zinloos en dat je je tot niks geroepen voelt eigenlijk..
Weinig betekenis dus..
Nee, ik vind het wel bijzonder dat mensen zomaar even een dagje naar het strand gaan, of een avondje uit.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 17:30 schreef Gewas het volgende:
[..]
Dat veel te doen hebben in het leven is overrated. Zo bijzonder is het allemaal niet.
In mijn hoofd is er iets fundamenteel mis. Vanaf 2007 gaat het steeds verder bergafwaarts.
Nee hoor, ik ervaar het als een wilde rivier waarbij het onnodig vermoeiend is om tegenin te zwemmen. Dus klom ik op een vlot en stroom ik "gently down the stream".quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:42 schreef Gewas het volgende:
Klinkt niet al te aardigquote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:18 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Nee, ik vind het wel bijzonder dat mensen zomaar even een dagje naar het strand gaan, of een avondje uit.
Een begeleider zei laatst tegen mij dat ik geestelijk beperkt ben. Dat vond ik wel vreemd om te horen, weet ook niet wat het betekend.
Het was niet bedoeld als sneer oid hoor.quote:
Nouja.. Je eigen hoofd houdt jou tegen in het leven..quote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:36 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Het was niet bedoeld als sneer oid hoor.
Die begeleider kent mij nogal goed, dus ik weet niet zo hoe ik het moet opvatten
Nee, niet echt.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:38 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nouja.. Je eigen hoofd houdt jou tegen in het leven..
Je ziet overal beren op de weg, je wilt waarschijnlijk wel wat dingen maar je durft het niet of kapt het af omdat je er op een bepaalde manier over nadenkt.
/ gokje.
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Niet meer, alhoewel ik wel af en toe naar dat niveau terugstuiter (zeg maar voor ogenblik-lange momentjes).
Maar ik probeer de stemming er gewoon in te houden, zoals altijd!
Dat is dan ook onbegonnen zaak; alles verandert in het leven, het komt én gaat. Gelukkig maar ook.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 17:30 schreef Gewas het volgende:
Proberen de stemming er in te houden heb ik ook jarenlang gedaan, maar nu werkt het niet meer. Er is geen verbetering.
Je hoeft ook niet veel te doen om het leven te kunnen waarderen. Misschien is zelfs het waarderen, op waarde schatten ofwel beoordelen, juist onderdeel van de stress die je ondergaat.quote:Dat veel te doen hebben in het leven is overrated. Zo bijzonder is het allemaal niet.
Als je een gebeurtenis je automatisch laat triggeren tot bepaald gedrag, dan kan gesteld worden dat je je geestelijke vrijheid laat inperken. Ik hoop dat het zo bedoeld is, of iig met een goede intentie gezegd is. Zo niet, laat het dan van je afvallen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:18 schreef summer2bird het volgende:
Een begeleider zei laatst tegen mij dat ik geestelijk beperkt ben. Dat vond ik wel vreemd om te horen, weet ook niet wat het betekend.
Was met een goeie intentie, het gesprek ging over een geschikte woonplek, niks geen vijandigheid.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:45 schreef Gray het volgende:
[..]
[..]
Dat is dan ook onbegonnen zaak; alles verandert in het leven, het komt én gaat. Gelukkig maar ook.
[..]
Je hoeft ook niet veel te doen om het leven te kunnen waarderen. Misschien is zelfs het waarderen, op waarde schatten ofwel beoordelen, juist onderdeel van de stress die je ondergaat.
[..]
Als je een gebeurtenis je automatisch laat triggeren tot bepaald gedrag, dan kan gesteld worden dat je je geestelijke vrijheid laat inperken. Ik hoop dat het zo bedoeld is, of iig met een goede intentie gezegd is. Zo niet, laat het dan van je afvallen.
Wees dan blij dat je iemand hebt die recht door zee, doch vriendelijk, reflecteert op jouw persoon. Dat is niet iedereen gegund.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:47 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Was met een goeie intentie, het gesprek ging over een geschikte woonplek, niks geen vijandigheid.
Ben ik ook blij meequote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:48 schreef Gray het volgende:
[..]
Wees dan blij dat je iemand hebt die recht door zee, doch vriendelijk, reflecteert op jouw persoon. Dat is niet iedereen gegund.
Jaquote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:42 schreef Gewas het volgende:
Alleen maar proberen de stemming erin te houden is ook zinloos. Waar je achter moet zien te komen is wat je depressieve gevoelens triggert zeg maar.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 17:30 schreef Gewas het volgende:
[..]
Proberen de stemming er in te houden heb ik ook jarenlang gedaan, maar nu werkt het niet meer. Er is geen verbetering.
Oh maar dat kun je best weten alleen dat maakt dan nog niet dat je de oplossing weet.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 19:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Alleen maar proberen de stemming erin te houden is ook zinloos. Waar je achter moet zien te komen is wat je depressieve gevoelens triggert zeg maar.
Hier een emmer met...quote:Op zaterdag 20 juli 2013 19:01 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Oh maar dat kun je best weten alleen dat maakt dan nog niet dat je de oplossing weet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 19:09 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Hier een emmer met...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo blij dat vogels niet zo groot als koeien zijn...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 19:15 schreef Gray het volgende:
[..]
Zo blij dat vogels niet zo groot als koeien zijn...
Als je weet wat bij jou de depressieve gevoelens veroorzaakt, dan kun je tenminste "terugvechten".quote:Op zaterdag 20 juli 2013 19:01 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Oh maar dat kun je best weten alleen dat maakt dan nog niet dat je de oplossing weet.
Mijn aanpak was anders: ik leverde me juist over aan m'n depressie, wat overigens niet hetzelfde is als erin meegaan. Ik liet het simpelweg gebeuren, stond het toe. Ik zag hoe het kwam en ging, en ontdekte dat wat keek juist in rust was. Op den duur merkte ik dat de depressie in zichzelf begon te keren, zichzelf bluste. Waar eerst de gedachte leefde dat het leven zinloos leek, ontstond de gedachte dat de gedachte dat het leven zinloos leek op zichzelf zinloos was. Ik liet het achter zijn eigen staart aan jagen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 19:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
Als je weet wat bij jou de depressieve gevoelens veroorzaakt, dan kun je tenminste "terugvechten".
Als je niet eens terug kan vechten tegen je depressie, dan ga je je snel machteloos voelen.
In mijn geval weet ik nu dat 1 van de triggers bij mij is dat ik te veel hooi op m'n vork nam. Alhoewel het probleem niet opgelost is, is het nu tenminste wel te omzeilen (had ik dat maar jaaaren eerder geweten, magoed).
Kijk, dat is tenminste "iets"! Dan kun je tenminste iets terugdoen en das beter dan aan je depressieve gevoelens overgeleverd zijn.
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 19:47 schreef Gray het volgende:
[..]
Mijn aanpak was anders: ik leverde me juist over aan m'n depressie, wat overigens niet hetzelfde is als erin meegaan. Ik liet het simpelweg gebeuren, stond het toe. Ik zag hoe het kwam en ging, en ontdekte dat wat keek juist in rust was. Op den duur merkte ik dat de depressie in zichzelf begon te keren, zichzelf bluste. Waar eerst de gedachte leefde dat het leven zinloos leek, ontstond de gedachte dat de gedachte dat het leven zinloos leek op zichzelf zinloos was. Ik liet het achter zijn eigen staart aan jagen.
Het was uiteraard niet dit denken alleen dat de pijn verzachtte; het werd ondersteund met gevoel en de observatie dat het kwam en ging. Ik heb me echt moeten verdiepen in mijn ervaring van mijn depressie om het te leren kennen om het proces bij te sturen. Op deze manier trainde ik als het ware 'de zwarte hond' nieuwe trucjes. Sure, af en toe blaft het nog wel eens, maar nu is een simpele blik voldoende om het uit zichzelf terug naar zijn mand te laten keren.
Nee hoor, het leven heeft ondanks veel mindere dingen en pijn ook veel mooie dingen te bieden.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:42 schreef Gewas het volgende:
Tjah tis ook zinloos om je kut te voelen om zinloosheidquote:
Ja, als een grote shitzooi.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:42 schreef Gewas het volgende:
ey,quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:41 schreef Catnip het volgende:
[..]
Ja, als een grote shitzooi.
Ik haat mijn leven..
In principe verandert het van buiten niets; alles gebeurt zoals het altijd gebeurt. Maar ergens, van binnen, is het compleet anders. En daarmee verandert alles. En die plek, is prachtig.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:20 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjah tis ook zinloos om je kut te voelen om zinloosheid
Ik vind die counter nihilisme wel geniaal en doeltreffend.
En ik heb het gelezenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:03 schreef Catnip het volgende:
Sorry moest het even van me afschrijven..
Nou is slecht slapen ook wel echt funest voor het welbevinden, maar jij bent dan wel erg snel weer geland. Oh my!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Goed om te horen!![]()
Bij mij is die euforische stemming die ik gister en eergister nog had, helaas alweer weg
Heb ook niet zo lekker geslapen moet ik zeggen.
Goede vraag! Ik heb over het algemeen wel het idee een pion te zijn in een heel sadistisch universum. Maar dat wordt wel heel erg bepaald door mijn beetje zware kijk op het leven soms.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:42 schreef Gewas het volgende:
Een hele dikke knuffel voor jou!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:03 schreef Catnip het volgende:
Ben al de hele dag misselijk, moe.
Door een of andere rare ruzie met mijn ''agony aunt'' stomme trut dat het is. Ik kan niks goed doen, alles draait om mij, en bovenal gaat het zogenaamd helemaal niet goed met me. Ze zegt dat ze me alleen maar wil helpen, maar dat doet ze niet op de juiste manier. Ze geeft me alleen maar kritiek. En dat voel erg naar.
Ik voel ook nog een niet gewenst in mijn huidige gezins-situatie, ben anders dan de anderen. En daarom minder, tenminste dat gevoel heb ik. En ik wil niet dat alles om mij draait..
En dan nog een moeder die amper liefde kan geven, of ik kan het er niet uithalen...ik mis het zo erg. Liefde, een knuffel..een arm om me heen. Ik weet dat niemand mijn moeder kan vervangen maar onbewust ga je toch op zoek naar een soort ''moederfiguur'' Maar als ik niet die liefde krijg, waarom leef ik dan nog? Heeft mijn leven nog wel zin?
En dan heb je een pgb'er die zegt dat iedereen wel wat mist, en dat is vast wel zo..Maar waarom moet het bij mij dan zo groot zijn? En waarom mis ik die liefde? Krijg ik het niet genoeg? Kan ik het er bij mijn ouders en niet uithalen? Waarom verdraag ik van een anderen wel een knuffel en van mijn ouders niet? Ik zou wel willen dat het allemaal anders was, maar dat is het niet..ik zou wel een overdosis willen nemen maar dat kan ik niet maken tegenover mijn broertje en zusje. Ik zou wel rust willen..heel veel rust..maar waar kan ik het vinden?
Ik loop er al zo lang mee rond, met die gevoelens..ik wil gewoon rust. In mijn hoofd, gewoon alles.
Ik hoop het ook voor je!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:11 schreef Detroit het volgende:
[..]
Nou is slecht slapen ook wel echt funest voor het welbevinden, maar jij bent dan wel erg snel weer geland. Oh my!
Ik hoop dit gevoel wat langer vast te houden..
quote:
Op het moment niet, ik ga best lekker dit weekend. Ik heb me vol overgave op het huishouden (quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:42 schreef Gewas het volgende:
Ohh, dat was best wel herkenbaar.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:03 schreef Catnip het volgende:
Door een of andere rare ruzie met mijn ''agony aunt'' stomme trut dat het is. Ik kan niks goed doen, alles draait om mij, en bovenal gaat het zogenaamd helemaal niet goed met me. Ze zegt dat ze me alleen maar wil helpen, maar dat doet ze niet op de juiste manier. Ze geeft me alleen maar kritiek. En dat voel erg naar.
Ik voel ook nog een niet gewenst in mijn huidige gezins-situatie, ben anders dan de anderen. En daarom minder, tenminste dat gevoel heb ik. En ik wil niet dat alles om mij draait..
En dan nog een moeder die amper liefde kan geven, of ik kan het er niet uithalen...ik mis het zo erg. Liefde, een knuffel..een arm om me heen. Ik weet dat niemand mijn moeder kan vervangen maar onbewust ga je toch op zoek naar een soort ''moederfiguur'' Maar als ik niet die liefde krijg, waarom leef ik dan nog? Heeft mijn leven nog wel zin?
En dan heb je een pgb'er die zegt dat iedereen wel wat mist, en dat is vast wel zo..Maar waarom moet het bij mij dan zo groot zijn? En waarom mis ik die liefde? Krijg ik het niet genoeg? Kan ik het er bij mijn ouders en niet uithalen? Waarom verdraag ik van een anderen wel een knuffel en van mijn ouders niet? Ik zou wel willen dat het allemaal anders was, maar dat is het niet..ik zou wel een overdosis willen nemen maar dat kan ik niet maken tegenover mijn broertje en zusje. Ik zou wel rust willen..heel veel rust..maar waar kan ik het vinden?
Ik loop er al zo lang mee rond, met die gevoelens..ik wil gewoon rust. In mijn hoofd, gewoon alles.
Zullen we er een hele enge grouphug van maken?quote:
Pas op dat we niemand dooddrukken!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:22 schreef minthy het volgende:
[..]
Zullen we er een hele enge grouphug van maken?
Nee dat wil alvi nietquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:22 schreef minthy het volgende:
[..]
Nee dat is alfquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Alvi was toch die alien van die nu hele oude tv serie?
Liefdevol, dus niet lomp. Dat is niet aardig namelijkquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:23 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Pas op dat we niemand dooddrukken!
Bummerquote:
Eerst niet.... of nooit aan gedacht.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:42 schreef Gewas het volgende:
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:26 schreef minthy het volgende:
[..]
Liefdevol, dus niet lomp. Dat is niet aardig namelijk
[..]
Bummer
Geluid kan ik niet afspelen (boxjes kapot), maar toffe beesten!quote:
Stuiter stuiter op het moment, in plaats van mijn stoornis te verbergen laat ik het volledig los tegenwoordigquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:31 schreef minthy het volgende:
[..]
Geluid kan ik niet afspelen (boxjes kapot), maar toffe beesten!![]()
Hoe gaat het met jou op het moment?
Lekker klefquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:22 schreef minthy het volgende:
[..]
Klinkt goed, jong!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:35 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Stuiter stuiter op het moment, in plaats van mijn stoornis te verbergen laat ik het volledig los tegenwoordig
Hoeft ook niet!quote:
Het wordt een lange hug, want je blijft gewoon aan elkaar kleven nuquote:
Lekker zweterigquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:41 schreef minthy het volgende:
[..]
Klinkt goed, jong!
[..]
Hoeft ook niet!
[..]
Het wordt een lange hug, want je blijft gewoon aan elkaar kleven nu
Is het ook, ventje van 8 vind het wel tof in ieder geval merk ikquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:41 schreef minthy het volgende:
[..]
Klinkt goed, jong!
[..]
Hoeft ook niet!
[..]
Het wordt een lange hug, want je blijft gewoon aan elkaar kleven nu
Jakkesquote:
Mooi toch? En blijkbaar heb je er zelf ook nog iets aanquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:43 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Is het ook, ventje van 8 vind het wel tof in ieder geval merk ik
Ja jij begint er overquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:45 schreef minthy het volgende:
[..]
Jakkes![]()
[..]
Mooi toch? En blijkbaar heb je er zelf ook nog iets aan
Wel grappig jaquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:45 schreef minthy het volgende:
[..]
Jakkes![]()
[..]
Mooi toch? En blijkbaar heb je er zelf ook nog iets aan
+1!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:22 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik hoor je, ik begrijp je, ik voel met je mee.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:03 schreef Catnip het volgende:
Maar ik ben een klein blauw leeuwtje!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:54 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Nee ik noemde mijn eerste liefde altijd Mowgli![]()
Owwwwwwwwwwwwwwwwwwkeeeeeeeeeeeeej..!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:58 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Nee stomme Kaa ga weg!![]()
Eerste flim was dat met hem
Nee geen diequote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:00 schreef Gray het volgende:
[..]
Owwwwwwwwwwwwwwwwwwkeeeeeeeeeeeeej..!![]()
En toch, hier issie:
voor straf krijg je een zweterige knuffelquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:56 schreef minthy het volgende:
[..]
Klopt. Ik zal het niet meer doen, excuus
Getver!!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:02 schreef Royco1 het volgende:
[..]
voor straf krijg je een zweterige knuffel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |