Ik schrijf heel gemakkelijk, kan hele lappen "amusant" neerpennen. Dat kreeg ik vaak te horen, oa van docenten. Over je problemen schrijven vind ik echter hele andere koek. Het is vaak al zo'n chaos in je kopquote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:54 schreef SixSixOne het volgende:
Iets op papier krijgen is al moeilijk voor mij
Laat staan om het al te verwoorden om de depressie te omschrijven...
Ik schreef gewoon ouderwets met pen en papierquote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:56 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Bij mij zijn het meer alle gedachten/gevoelens die voorbij komen. Vaak een grote chaos die ik daarna wat probeer te ordenen. Schrijf elke dag sinds het begin van mijn burnout wel even op hoe die dag is gegaan (niet dat ik het teruglees, kan bij de eerste 3 maanden ook niet, want per ongeluk gewist), maar soms kan ik niet anders als ik even niet de steun kan vinden die ik nodig heb.
Heb ik ook 'vroeger' wel gedaan, aantal dagboeken. Tegenwoordig doe ik het op de mail, zodat mijn homeopaat kan meelezen wat er speelt in de tijd tussen de afspraken door en me weer kan voorzien van opbeurende tekstenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik schreef gewoon ouderwets met pen en papier
Kon ik namelijk overal en altijd doen, in bed, in de bus, ergens op straat op een muurtje zittend, overal(behalve onder de douche natuurlijk!
)
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:56 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Bij mij zijn het meer alle gedachten/gevoelens die voorbij komen. Vaak een grote chaos die ik daarna wat probeer te ordenen. Schrijf elke dag sinds het begin van mijn burnout wel even op hoe die dag is gegaan (niet dat ik het teruglees, kan bij de eerste 3 maanden ook niet, want per ongeluk gewist), maar soms kan ik niet anders als ik even niet de steun kan vinden die ik nodig heb.
Dan schreef ik dat het 1 grote chaos was in m'n hoofd, gevolgt door kleinere dingetjes die in me opkwamen. Echt alles!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:57 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik schrijf heel gemakkelijk, kan hele lappen "amusant" neerpennen. Dat kreeg ik vaak te horen, oa van docenten. Over je problemen schrijven vind ik echter hele andere koek. Het is vaak al zo'n chaos in je kop
Ik heb vaak ook wel pen en papier bij mequote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
Dan schreef ik dat het 1 grote chaos was in m'n hoofd, gevolgt door kleinere dingetjes die in me opkwamen. Echt alles!
Heb toen ik in Berlijn was voor het eerst sinds enkele jaren weer eens wat geschreven als ik me verveelde, ik vind het gewoon makkelijk en ontspannend
Ik heb dan ook al-tijd wat lege velletjes bij me en minstens 3 pennen
Stuur je er niet gelijk 1tje gelijk door naar jezelf?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:59 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Heb ik ook 'vroeger' wel gedaan, aantal dagboeken. Tegenwoordig doe ik het op de mail, zodat mijn homeopaat kan meelezen wat er speelt in de tijd tussen de afspraken door en me weer kan voorzien van opbeurende teksten.
Wat doet een homeopaat eigenlijk met je? En heb je er baat bij?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:59 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Heb ik ook 'vroeger' wel gedaan, aantal dagboeken. Tegenwoordig doe ik het op de mail, zodat mijn homeopaat kan meelezen wat er speelt in de tijd tussen de afspraken door en me weer kan voorzien van opbeurende teksten.
Trouwens, je User Icon is eng (die met dat oog), nu kan ik niet meer slapenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:01 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Ik heb vaak ook wel pen en papier bij me. Ik schrijf ook alles tot in den treure op. Soms lucht het (even) op, soms niet.
All units, fire at will!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:04 schreef minthy het volgende:
Als je hier nieuw binnen komt fietsen worden er gelijk een hele berg vragen op je afgevuurd, sorry!
Ik zou het eens kunnen proberen maar ik gok dat ik het als "moeten" ga zien. Dan ga ik er tegenop zien en gebeurt het nietquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
Dan schreef ik dat het 1 grote chaos was in m'n hoofd, gevolgt door kleinere dingetjes die in me opkwamen. Echt alles!
Heb toen ik in Berlijn was voor het eerst sinds enkele jaren weer eens wat geschreven als ik me verveelde, ik vind het gewoon makkelijk en ontspannend
Ik heb dan ook al-tijd wat lege velletjes bij me en minstens 3 pennen
Je moet ook pas gaan schrijven als je daartoe een drang hebt. Jezelf verplichten, dan komt nergens wat van is mijn ervaringquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:05 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik zou het eens kunnen proberen maar ik gok dat ik het als "moeten" ga zien. Dan ga ik er tegenop zien en gebeurt het niet
Maar wel fijn dat je nog wakker bent. Nu ben ik tenminste niet zo alleenquote:
Doe ik wat?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:02 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Stuur je er niet gelijk 1tje gelijk door naar jezelf?
Trouwens, hoe lang heb je al last van depressieve/angstige gedachtes?
Weet je nog wanneer het begonnen is en waardoor het veroorzaakt wordt?
Nee, daar vlieg ik momenteel ook keihard van in de weerstand. Of in de gordijnen, wat je maar wilquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je moet ook pas gaan schrijven als je daartoe een drang hebt. Jezelf verplichten, dan komt nergens wat van is mijn ervaring![]()
Dat is mijn oogquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Trouwens, je User Icon is eng (die met dat oog), nu kan ik niet meer slapen
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar wel fijn dat je nog wakker bent. Nu ben ik tenminste niet zo alleen
Achosjie wattissieliev![]()
Ik voer m.n. gesprekken met haar en heb 1 keer een EMDR sessie gedaan met haar. Vooral prettig omdat zij alle factoren die meespelen bekijkt, niet alleen het werkdeel, het privedeel of het lichamelijke. En ik heb gewoon een hele fijne klik met haar. Ze weet me vaak wel op te beuren en steunt ook tussendoor door te reageren op mail. Krijg altijd wel een homeopatisch middel, maar heb niet altijd het idee dat dat helpt. Ga dan ook meer voor de gesprekken an sich.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:03 schreef minthy het volgende:
[..]
Wat doet een homeopaat eigenlijk met je? En heb je er baat bij?
Pfieuwquote:
Stelletje MUITERS, HANGEN zullen ze!!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:11 schreef minthy het volgende:
[..]![]()
Normaal gesproken is het wel wat drukker maar volgens mij slaapt de rest. Stel overlopers...
Sodeju, wat een spiegel... Smerig herkenbaar dat hele verhaalquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:09 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Doe ik wat?
Angstige gedachten, daar heb ik geloof ik niet zozeer last van (genoeg angsten richting de toekomst, maar dat heeft meer met onderstaande te maken..). Ik heb mijn hele leven wel met vlagen wat momenten gehad dat het depressieve kantjes had, zeg maar. Altijd golfbewegingen gekend, zonder specifieke reden (zover ik weet).
Sinds begin maart zit ik thuis met een burnout. Eerste periode deed ik nog erg veel 'leuke dingen' om maar actief te blijven, kon ook gewoon niet stoppen bijna ondanks laag energiepeil, maar ondertussen is er minder zin en zijn de depressieve klachten eigenlijk pas echt ontstaan. Nu sinds een paar weken vind ik het vrij heftig worden allemaal. Een week terug echt paar dagen achter elkaar heeeeeel veel gehuild, nergens meer zin in, nergens meer het nut van inzien. Voel me zeer regelmatig heel eg alleen. Probeer ritme te houden, doe wel wat dingen omdat ik weet dat het goed is om beetje bezig te blijven, in zoverre dat gaat op dagen dat ik geen energie heb zoals vandaag. Merk dat slaap een grote factor is in emotionele buien. Eerste maanden sliep ik heel slecht, nu is het soms juist weer heel lang met af en toe een paar dagen heel slecht.
Dus daar komt het heel in het kort op neer...
Tis ook heel lastig te achterhalen waardoor depressieve gevoelens kunnen ontstaan. Bij mezelf weet ik dat het wsl een combinatie is van genen en een ongelukkig leven mede veroorzaakt door mijn autisme.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:12 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Ik voer m.n. gesprekken met haar en heb 1 keer een EMDR sessie gedaan met haar. Vooral prettig omdat zij alle factoren die meespelen bekijkt, niet alleen het werkdeel, het privedeel of het lichamelijke. En ik heb gewoon een hele fijne klik met haar. Ze weet me vaak wel op te beuren en steunt ook tussendoor door te reageren op mail. Krijg altijd wel een homeopatisch middel, maar heb niet altijd het idee dat dat helpt. Ga dan ook meer voor de gesprekken an sich.
Die algehele benadering zoek ik ook, dat lijkt me erg fijn! Het heeft allemaal invloed op elkaar. Bij mij wordt er erg gefocust op werk (door met name de bedrijfsarts, logisch ook), maar op die plek ligt niet de basis van al het gesodemieter.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:12 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Ik voer m.n. gesprekken met haar en heb 1 keer een EMDR sessie gedaan met haar. Vooral prettig omdat zij alle factoren die meespelen bekijkt, niet alleen het werkdeel, het privedeel of het lichamelijke. En ik heb gewoon een hele fijne klik met haar. Ze weet me vaak wel op te beuren en steunt ook tussendoor door te reageren op mail. Krijg altijd wel een homeopatisch middel, maar heb niet altijd het idee dat dat helpt. Ga dan ook meer voor de gesprekken an sich.
Kielhalenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Stelletje MUITERS, HANGEN zullen ze!!![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben natuurlijk geen pro, maar klinkt alsof je nog lang niet van je burnout af bent. Die dingen kunnen nogal eens een langere nasleep hebben. Meestal worden ze veroorzaakt doordat je (jezelf?) te veel hebt overbelast.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:09 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Doe ik wat?
Angstige gedachten, daar heb ik geloof ik niet zozeer last van (genoeg angsten richting de toekomst, maar dat heeft meer met onderstaande te maken..). Ik heb mijn hele leven wel met vlagen wat momenten gehad dat het depressieve kantjes had, zeg maar. Altijd golfbewegingen gekend, zonder specifieke reden (zover ik weet).
Sinds begin maart zit ik thuis met een burnout. Eerste periode deed ik nog erg veel 'leuke dingen' om maar actief te blijven, kon ook gewoon niet stoppen bijna ondanks laag energiepeil, maar ondertussen is er minder zin en zijn de depressieve klachten eigenlijk pas echt ontstaan. Nu sinds een paar weken vind ik het vrij heftig worden allemaal. Een week terug echt paar dagen achter elkaar heeeeeel veel gehuild, nergens meer zin in, nergens meer het nut van inzien. Voel me zeer regelmatig heel eg alleen. Probeer ritme te houden, doe wel wat dingen omdat ik weet dat het goed is om beetje bezig te blijven, in zoverre dat gaat op dagen dat ik geen energie heb zoals vandaag. Merk dat slaap een grote factor is in emotionele buien. Eerste maanden sliep ik heel slecht, nu is het soms juist weer heel lang met af en toe een paar dagen heel slecht.
Dus daar komt het heel in het kort op neer...
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:15 schreef minthy het volgende:
[..]
Sodeju, wat een spiegel... Smerig herkenbaar dat hele verhaal
Bij mij is het denk ik ook wel een stukje genen, voor de rest kan ik het niet echt verklaren. Zeker aangezien ik voor de burnout echt een levenslustig type was (grotendeels dan, in het verleden dus wel eens dipjes), kon echt genieten van de kleine dingen in het leven. Die dingen kan ik nu nog wel een soort van 'zien', maar het gevoel is er gewoon niet meer bij. Dat mis ik zoquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Tis ook heel lastig te achterhalen waardoor depressieve gevoelens kunnen ontstaan. Bij mezelf weet ik dat het wsl een combinatie is van genen en een ongelukkig leven mede veroorzaakt door mijn autisme.
Dat middel dat je gebruikt, is het toevallig iets met "kruid"?
Ik heb ooit wel eens zo'n middel genomen jaren terug en het hielp wel aardig vond ik. Dat, of het was placebo
Late edit: Ik vergat te melden dat ikzelf ook last heb gehad van burnouts. Die kunnen mede depressieve gevoelens veroorzaken
Is ook zo, w.b. die invloed op elkaar hebbende. Mijn arbo's gaan daar ook heel erg vanuit (werkgerelateerd), werkgevers zelf gelukkig minder. Een arbodeskundige vroeg - toen ik de homeopaat had genoemd- of ik mijn beroepsgroep niet tekort deedquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:18 schreef minthy het volgende:
[..]
Die algehele benadering zoek ik ook, dat lijkt me erg fijn! Het heeft allemaal invloed op elkaar. Bij mij wordt er erg gefocust op werk (door met name de bedrijfsarts, logisch ook), maar op die plek ligt niet de basis van al het gesodemieter.
Denk ook dat ik mezelf jaren heb overbelast, echt de tijd nemen vind ik moeilijk, aangezien het voor mijn gevoel al zo lang duurt. Weet ook dat het tijd nodig heeft. Voor mijn gevoel duik ik er nu ook pas in, terwijl ik ook wel weer hoopvolle vragen van collega's of andere mensen krijg of het ondertussen alweer wat beter gaat...Uhm, nou...quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ben natuurlijk geen pro, maar klinkt alsof je nog lang niet van je burnout af bent. Die dingen kunnen nogal eens een langere nasleep hebben. Meestal worden ze veroorzaakt doordat je (jezelf?) te veel hebt overbelast.
(Ik weet, tis een bekend verhaal, maar wou het toch even zeggen)
Hier meer een gejaagd type, liet me nooit afremmen. Kwam er een drempel? Dan ging ik er in de 6e versnelling met vol gas overheen. Eigenlijk gold dit voor alle gebieden in m'n leven. Altijd vrolijk en enthousiast naar iedereen, zo rolde ik maar door en door. Nooit ergens bij stilstaan maar gewoon vol gas doorknallen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:25 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
[..]
Bij mij is het denk ik ook wel een stukje genen, voor de rest kan ik het niet echt verklaren. Zeker aangezien ik voor de burnout echt een levenslustig type was (grotendeels dan, in het verleden dus wel eens dipjes), kon echt genieten van de kleine dingen in het leven. Die dingen kan ik nu nog wel een soort van 'zien', maar het gevoel is er gewoon niet meer bij. Dat mis ik zo
Ik krijg elke keer wat anders (1 x per maand ga ik naar haar toe), afhankelijk van wat er dan speelt...
[..]
Is ook zo, w.b. die invloed op elkaar hebbende. Mijn arbo's gaan daar ook heel erg vanuit (werkgerelateerd), werkgevers zelf gelukkig minder. Een arbodeskundige vroeg - toen ik de homeopaat had genoemd- of ik mijn beroepsgroep niet tekort deedEikel! (ben zelf psycholoog, maar dan in het onderwijs).
Dat zijn vaak (niet altijd) de mensen die zelf nog nooit zoiets hebben doorgemaakt. Zelf ging het bij mij jarenlang up and down, up and down...and more down...rockbottom...etc etc.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:27 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Denk ook dat ik mezelf jaren heb overbelast, echt de tijd nemen vind ik moeilijk, aangezien het voor mijn gevoel al zo lang duurt. Weet ook dat het tijd nodig heeft. Voor mijn gevoel duik ik er nu ook pas in, terwijl ik ook wel weer hoopvolle vragen van collega's of andere mensen krijg of het ondertussen alweer wat beter gaat...Uhm, nou...
Ow ja, dat gejaagde herken ik ook zeker wel.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:30 schreef minthy het volgende:
[..]
Hier meer een gejaagd type, liet me nooit afremmen. Kwam er een drempel? Dan ging ik er in de 6e versnelling met vol gas overheen. Eigenlijk gold dit voor alle gebieden in m'n leven. Altijd vrolijk en enthousiast naar iedereen, zo rolde ik maar door en door. Nooit ergens bij stilstaan maar gewoon vol gas doorknallen.
We zitten in dezelfde hoek qua werk
Homeopathie roepen binnen de GGZ is als vloeken in een kerk op zondag
quote:
en ik wou notabene later eventueel de gezondheidszorg binnenstromenquote:
Merkte je dan al van tevoren dat het fout begon te gaan? Dat is voor mij altijd al lastig geweest. Knap hoor, als je dat kunt!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:33 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Ow ja, dat gejaagde herken ik ook zeker wel.
Ook vrolijk en enthousiast, niet mijn eigen grenzen in de gaten houden, alles willen, maar niet kunnen kiezen/besluiteloosheid (dus alles maar doen en willen), 4 werkplekken, teveel betrokken (willen) zijn, perfectionistisch, steeds meer routine, hoge eisen aan anderen maar ook aan mezelf, etc. etc.
Kan het hele riedeltje al een hele tijd opnoemen, ook wel geprobeerd nog op tijd dingen te veranderen, maar helaas...
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
en ik wou notabene later eventueel de gezondheidszorg binnenstromen
Dat belooft wat!
Misschien moet ik toch maar wat anders gaan bedenken?
Guiltyquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:33 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Ow ja, dat gejaagde herken ik ook zeker wel.
Ook vrolijk en enthousiast, niet mijn eigen grenzen in de gaten houden, alles willen, maar niet kunnen kiezen/besluiteloosheid (dus alles maar doen en willen), 4 werkplekken, teveel betrokken (willen) zijn, perfectionistisch, steeds meer routine, hoge eisen aan anderen maar ook aan mezelf, etc. etc.
Kan het hele riedeltje al een hele tijd opnoemen, ook wel geprobeerd nog op tijd dingen te veranderen, maar helaas...
Ik denk dat ik 2-3 jaar geleden al wel signalen zag, waarvan ik dacht: dit is niet goed.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Merkte je dan al van tevoren dat het fout begon te gaan? Dat is voor mij altijd al lastig geweest. Knap hoor, als je dat kunt!
Dat is al een hele belangrijke stap!
Mjahquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:37 schreef minthy het volgende:
[..]
Guilty![]()
![]()
Minder uren gaan werken ivm je opleiding maar veel meer taken erbij trekken, iemand ziek? "Bel Noes maar, die draait wel een slaapdienstje" en meer van dat. Oververantwoordelijk hoort er ook nog bij
Ik heb sowieso moeite om m'n gevoelens te herkennen. Vaak weet ik wel dat er iets aan de hand is, maar ik kan niet aanvoelen -wat- er aan de hand is.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:35 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]Gewoon doen wat goed voelt en wat trekt.
Hebben jullie ook zo'n moeite om te 'voelen' wat goed is? Ik ben een heel emotioneel type, maar mijn hoofd werkt altijd maar door en door en door (alhoewel, de laatste maanden is het een warboel + gatenkaas).
Je zou (in ieder geval bij ons) veel kunnen betekenen als ervaringskundige, binnen de GGZ draaien we steeds meer die kant op. Dat vind ik een mooie ontwikkelingquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
en ik wou notabene later eventueel de gezondheidszorg binnenstromen
Dat belooft wat!
Misschien moet ik toch maar wat anders gaan bedenken?
Succes, slaap lekker!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:39 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ik geloof dat ik even een slaappoging moet gaan doen, al vraag ik me af of dat wel gaat lukken met gedachten op ratelstand 3.0. Maar ben misselijker aan het worden, tranen even eruit gehuild voor nu, dus toch maar proberen... Fijn dat jullie er nog waren om even tegen te spuien![]()
Geen probleem, slaap lekker!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:39 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ik geloof dat ik even een slaappoging moet gaan doen, al vraag ik me af of dat wel gaat lukken met gedachten op ratelstand 3.0. Maar ben misselijker aan het worden, tranen even eruit gehuild voor nu, dus toch maar proberen... Fijn dat jullie er nog waren om even tegen te spuien![]()
Fok is sterker dan onsquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Geen probleem, slaap lekker!
Ik ga er ook straks in (dat zei ik geloof ik 2 uur geleden ook al magoed. stomme fok
)
Liefdevol bedoeld, je weet!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Zozo, de FOK clan was weer bezig de nieuwkomers te ontgroenen zie ik al wel weer!
Oh zeker, dat sowiesoquote:
Spreekwoordelijkquote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oh zeker, dat sowiesoIk moest hard lachen toen ik 'in de gordijnen' las
haha, want dat zag ik zo voor me
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |