abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129069777

Vanaf dinsdag 09 Juli 2013 is het weer zover, Ramadan, vastenmaand van de moslims is dan weer begonnen.

Ramewhattewatdan?!

- Moslims vasten dan van zonsopkomst tot iets na zonsondergang, en mogen dan niet eten, drinken, seks hebben en moeten zich van allerlei soorten fysieke lusten onthouden.

Waarom dan?!

- Meestal krijgt men het antwoord dat de moslims het doen om te weten hoe het is om arm te zijn en met ze mee te leven, dit is één van de vele redenen, maar niet DE reden.

Het vasten in de Islam is een voortzetting van het vasten net zoals in de andere Abrahamitische godsdiensten, alleen dan dat er concretere regels zijn waarvan niet afgeweken mag worden, gedurende een maand:

Vers van de Koran:

quote:
O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die vóór u waren was

voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
Hadith over het vasten:

quote:
"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
- En
- -
Iedereen een fijne, gezegende ramadan O+

Dit topic is niet een:

- Bashtopic
- Discussietopic
- Zeur topic.

Maar een plek voor vastende, geïnteresseerden en alle anderen soorten betrokkenen samenkomen om er over te kletsen.
pi_129069786
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 00:45 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Praat NL aub.
Steeds dat Turks. :{
Niye kiz ben sen cici.
pi_129069808
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 00:40 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ja, in Libie zijn ze na Khadafi ook weer vrij in het spreken en onderwijzen van de Amazigh-taal.

[..]

Nee joh Mauretanisch dialect is echt onbegrijpbaar voor mij. Echt Marokkaans dialect is al lastig als je niet mee bekend bent maar Mauretanisch kan ik behalve paar woorden echt niets uit halen.

Maar Mauretaniers zijn zoals Soedanezen goede mensen, niet zo "verneukt" door materialisme zoals wij in de Maghreb (Tunesie, Algerije en Marokko). Ze zijn "puurder", komt ook door de simpelere manier van leven zoals ook in Soedan denk ik. En minder dat hele tijd loeren naar Europa via familie die daar woont, tv, muziek etc.
Marokkaans-Arabisch heeft enorm veel Berberse, Franse en Spaanse invloeden, logisch dat het onverstaanbaar is. Tunesisch vond ik altijd al meer op fus7a klinken dan Marokkaans.
Dat klopt, daar zit zeker wat in. Heb ook om die reden altijd ook sympathie gehad voor Mauritaniërs, Soedanezen etc. :P
Om bij dat pure terug te komen; Is het in Tunesië ook zo dat de commerciele zenders echt dingen doen wat ze nooit op de staatstelevisie zouden doen, net als in Marokko? Dat vrouwelijke nieuwslezeressen een dikke inkijk hebben, vaak meer schaars geklede dames bij shows en taboe-onderwerpen als homoseksualiteit bespreken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 18-07-2013 00:49:06 ]
pi_129069829
pretty little liars is echt de freakiest serie ooit.
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_129069837
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 00:46 schreef bzl. het volgende:

[..]

Niye kiz ben sen cici.
corba & lahmacun
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_129069847
En op Borte terug te komen; GMTA inderdaad O+. Alleen gaat SC'en ietwat traag op de tablet.
pi_129069859
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 00:49 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

corba & lahmacun
_O-
pi_129069874
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 00:49 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

corba & lahmacun
pi_129069925
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 00:46 schreef bzl. het volgende:

[..]

Niye kiz ben sen cici.

[ Bericht 5% gewijzigd door Erasmus op 18-07-2013 00:55:35 ]
  donderdag 18 juli 2013 @ 00:56:16 #10
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_129069966
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 00:53 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
pi_129069969
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ik kan het ook niet, ik typ de woorden en zinnen die ik ooit eens heb geleerd. Maar ben al heel wat vergeten.
pi_129069971
quote:

[..]

[ afbeelding ]
vertaal voor me lan
LEAVE KB ALONE.
pi_129069979
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 00:48 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Marokkaans-Arabisch heeft enorm veel Berberse, Franse en Spaanse invloeden, logisch dat het onverstaanbaar is. Tunesisch vond ik altijd al meer op fus7a klinken dan Marokkaans.
Dat klopt, daar zit zeker wat in. Heb ook om die reden altijd ook sympathie gehad voor Mauritaniërs, Soedanezen etc. :P
Om bij dat pure terug te komen; Is het in Tunesië ook zo dat de commerciele zenders echt dingen doen wat ze nooit op de staatstelevisie zouden doen, net als in Marokko? Dat vrouwelijke nieuwslezeressen een dikke inkijk hebben, vaak meer schaars geklede dames bij shows en taboe-onderwerpen als homoseksualiteit bespreken?
Uhmm... (ik moet nadenken), nee. Ik denk dat het niet zo is. Voor de revolutie wel en juist op de staatszenders. Het regime moest laten zien hoe "modern we waren".
Maar nu zal je in kledij ook van dames op tv geen verschil zien tussen de 2 staatszenders en de commercial ones. Wat taboe-onderwerpen betreft doen commerciele zenders dat idd.. De staatszenders zijn er nu echt meer alleen voor het nieuws en politieke programma's/discussies, en hier en daar een soap natuurlijk...de vrouwen moeten ook blijven kijken he ;( :'( :o
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_129070007
quote:
9s.gif Op donderdag 18 juli 2013 00:56 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

vertaal voor me lan

[ Bericht 7% gewijzigd door Erasmus op 18-07-2013 00:58:59 ]
pi_129070043
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 00:58 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
bedankt, wil je vanaf nuijn tolk zijn? *;
LEAVE KB ALONE.
  donderdag 18 juli 2013 @ 01:01:49 #16
256666 leeell
I know you're lonely
pi_129070079
wat hebben Turken ook met het niet kunnen zien van de discrepantie tussen Holland =/= Nederland
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_129070119
quote:
13s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:01 schreef leeell het volgende:
wat hebben Turken ook met het niet kunnen zien van de discrepantie tussen Holland =/= Nederland
Nuances verwachten van de ubermensch over de Wilders stemmende stampotvretende klompendragers :')
pi_129070131
quote:
komt door dat jochie dat geplaatst is bij die lesbiennes :N
LEAVE KB ALONE.
  donderdag 18 juli 2013 @ 01:04:54 #19
256666 leeell
I know you're lonely
pi_129070137
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nuances verwachten van de ubermensch over de Wilders stemmende stampotvretende klompendragers :')
:D :')
pi_129070148
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

woorden schieten te kort!
LEAVE KB ALONE.
pi_129070183
jullie weten zelf :7
pi_129070236
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 00:57 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Uhmm... (ik moet nadenken), nee. Ik denk dat het niet zo is. Voor de revolutie wel en juist op de staatszenders. Het regime moest laten zien hoe "modern we waren".
Maar nu zal je in kledij ook van dames op tv geen verschil zien tussen de 2 staatszenders en de commercial ones. Wat taboe-onderwerpen betreft doen commerciele zenders dat idd.. De staatszenders zijn er nu echt meer alleen voor het nieuws en politieke programma's/discussies, en hier en daar een soap natuurlijk...de vrouwen moeten ook blijven kijken he ;( :'( :o
Lol, bij ons op de twee meest bekende commerciële zenders (2M en Medi 1) willen ze juist laten zien hoe modern en Franstalig ze wel niet zijn. Met name 2M die based is in Casablanca, je hoort er meer Frans dan Darija buiten de Ramadan. Schaarse geklede dames, Amerikaanse series en taboe-onderwerpen bespreken in talkshows zijn daar meer regel dan uitzondering, met name tijdens de vorige regering toen de seculieren van Istiqlal in de meerderheid waren. Terwijl de staatszenders altijd moeten laten zien hoe Arabisch ze wel niet zijn en in hun nieuwsuitzendingen gaat eerst het altijd over de koning _O- Egypte e.d. zijn maar randzaken voor hen. De meesten in Marokko kijken dan ook liever naar of de commerciëlen of Arabische zenders als MBC, Dubai, ART, Al Jazeera etc.

Dan vraag ik mij hoe de media daar vroeger was met maar 1 zender dat maar een paar uurtjes per dag uitzond. Toen waren ze nog niet zo gefocused op het Westers zijn.
pi_129070238
Ik eis Kamervragen hierover! 8)7
LEAVE KB ALONE.
pi_129070248
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:00 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

bedankt, wil je vanaf nuijn tolk zijn? *;
No spang :7
pi_129070261
quote:
Je hebt geen idee hoeveel straatschoffies er nog zijn die het verschil tussen Holland en Nederland niet kennen.
  donderdag 18 juli 2013 @ 01:14:06 #26
256666 leeell
I know you're lonely
pi_129070284
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:12 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Je hebt geen idee hoeveel straatschoffies er nog zijn die het verschil tussen Holland en Nederland niet kennen.
en henk en ingrids :')
pi_129070352
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:12 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Hoi, ik ben er blijkbaar 1 van.
pi_129070377
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:14 schreef leeell het volgende:

[..]

en henk en ingrids :')
Ik heb medelijden met de Schotten en de Welsh. Een zeer rijke historie, taal en cultuur. Als ze zeggen dat ze uit de UK komen zegt iedereen meteen "Ah, so you're English?" _O-
pi_129070401
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:18 schreef bzl. het volgende:

[..]

Hier, veel kijkplezier. (Het is echt een leuk filmpje!)
pi_129070421
Dus nu ben ik een Ingrid of straatschoffie?
pi_129070428
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:23 schreef bzl. het volgende:
Dus nu ben ik een Ingrid of straatschoffie?
Geen idee, Gerda.
pi_129070437
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:24 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Geen idee, Gerda.
Is goed, Henk.
pi_129070447
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:10 schreef o.us2.0 het volgende:
Lol, bij ons op de twee meest bekende commerciële zenders (2M en Medi 1) willen ze juist laten zien hoe modern en Franstalig ze wel niet zijn.
Ik zap weleens langs Medi 1 (volgens mij) en soms hebben ze zo'n paneldiscussietje waar ik stop als er een interessant onderwerp is. 2M ben ik nooit echt iets interessants tegengekomen.

quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:10 schreef o.us2.0 het volgende:
Met name 2M die based is in Casablanca, je hoort er meer Frans dan Darija buiten de Ramadan. Schaarse geklede dames, Amerikaanse series en taboe-onderwerpen bespreken in talkshows zijn daar meer regel dan uitzondering, met name tijdens de vorige regering toen de seculieren van Istiqlal in de meerderheid waren. Terwijl de staatszenders altijd moeten laten zien hoe Arabisch ze wel niet zijn en in hun nieuwsuitzendingen gaat eerst het altijd over de koning _O- Egypte e.d. zijn maar randzaken voor hen. De meesten in Marokko kijken dan ook liever naar of de commerciëlen of Arabische zenders als MBC, Dubai, ART, Al Jazeera etc.
In Tunesie zijn na de revolutie heel veel tv-kanalen erbij gekomen en dat is echt een verrijking, veel concurrentie en zeker goede zenders tussen met interessante actualiteiten of politieke programma's.
Maar ook low-budget zenders die echt voor een bepaald gebied zijn (arme Zuiden bijv) en om problemen van gewone burgers daar aan de kaak te stellen door met 'n simpele camera bij mensen thuis te komen. Ook grappig om te zien dat je nu heel duidelijk zenders hebt met politieke kleur, de bekendere zenders kan je zo vertellen wie erachter zit en welke politieke kleur het heeft bijv. Sindsdien kijk ik veel minder andere Arabische TV, alleen nog echt voor breder nieuws over de Arabische wereld zoals BBC & Sky News Arabic, Mayadeen en Al Jazeera bijv.

Die Franse bezems zijn hinderlijk inderdaad met hele tijd Frans te lullen, zeg altijd gelijk dat ik geen Frans praat en zeker hier in Tunis (wordt meeste gepraat omdat hoofdstad is). Waarna ze me raar aankijken...
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  donderdag 18 juli 2013 @ 01:27:29 #34
256666 leeell
I know you're lonely
pi_129070479
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:18 schreef bzl. het volgende:

[..]

best wel vreemd toch, wonen in Nederland maar niet weten hoe het heet of hoe je inwoners correct aanspreekt ?
pi_129070483
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:24 schreef bzl. het volgende:

[..]

Is goed, Henk.
Petrus is de naam, geen Henk :(!
pi_129070486
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:27 schreef leeell het volgende:

[..]

best wel vreemd toch, wonen in Nederland maar niet weten hoe het heet of hoe je inwoners correct aanspreekt ?
Ik weet wel hoe Nederland heet.
pi_129070518
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 00:57 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Teveel soaps nu tijdens de Ramadan, zo veel drama op de Tunesische tv ;(
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_129070520
Arabische media slecht?

Turkse media = in handen van belangrijke mannetjes die niks uitzenden ivm vriendjespolitiek.

2.5 uur durende soap series, vooraf nog 1 uur durende samenvatting van de vorigr aflevering.

1 uur durende sbs 6-achtige marathon qua nieuws.

Nieuws over militaire acties klopt nooit / altijd oud.

Nieuws over acties van de PKK worden nu nauwelijks vermeld door het hele 'vredesproces' :')

Kan niet wachten op een nieuw kabinet dat wat meer rechts is ingesteld en het leger niet vastbind.

Dikke (politieke) rant midden in de nacht.
pi_129070654
Meer macht naar het leger. Altijd goed voor de democrarie 14.gif
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it."
― Albert Einstein
pi_129070676
Nah, ik ben 'tegen' dat hele kemalistisch seculier gefap maar meer macht alsin de militairen hun werk laten doen zonder inmenging van de politiek.

Plus, nu is het ook niet geweldig in Turkije :d
pi_129070678
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:24 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ik zap weleens langs Medi 1 (volgens mij) en soms hebben ze zo'n paneldiscussietje waar ik stop als er een interessant onderwerp is. 2M ben ik nooit echt iets interessants tegengekomen.
Medi 1 was voorheen een Frans-Marokkanse joint en begon als nieuwszender. De management heeft zich daarna uitgekocht en het is nu een commerciele familiezender. Maar sommige programma's zoals panels hebben ze gewoon meegenomen naar de familiezender.

2M is gewoon de RTL4 van Marokko. Heel hip, heel modern allemaal, talentenshows, comedies etc. Dit is 2M zo'n beetje :')

quote:
In Tunesie zijn na de revolutie heel veel tv-kanalen erbij gekomen en dat is echt een verrijking, veel concurrentie en zeker goede zenders tussen met interessante actualiteiten of politieke programma's.
Maar ook low-budget zenders die echt voor een bepaald gebied zijn (arme Zuiden bijv) en om problemen van gewone burgers daar aan de kaak te stellen door met 'n simpele camera bij mensen thuis te komen. Ook grappig om te zien dat je nu heel duidelijk zenders hebt met politieke kleur, de bekendere zenders kan je zo vertellen wie erachter zit en welke politieke kleur het heeft bijv. Sindsdien kijk ik veel minder andere Arabische TV, alleen nog echt voor breder nieuws over de Arabische wereld zoals BBC & Sky News Arabic, Mayadeen en Al Jazeera bijv.

Die Franse bezems zijn hinderlijk inderdaad met hele tijd Frans te lullen, zeg altijd gelijk dat ik geen Frans praat en zeker hier in Tunis (wordt meeste gepraat omdat hoofdstad is). Waarna ze me raar aankijken...
Dat is wel geniaal. In Marokko heb je ontzettend veel zenders maar de meerderheid zijn staatszenders. Daarmee bouw je, wat in het Tunesische geval wél gebeurt, geen eerlijkheid, geen echte stem van het volk zelf. Alles maar aangepast naar de wens en de idealen van de koning, de grootste politieke partij (op dit moment PJD van Benkirane, een zusterpartij van de AK-partij helaas) en de islam (terwijl de meeste parlementsleden in Marokko wekelijks in de discotheken van Marrakech zich helemaal los maken met vaak ook een dame lichte zeden. Hoe bedoel je hypocriet :r).

Het is wel kenmerkend dat 2M precies is zoals de stad Casablanca; heel erg Europees, heel erg modern doen en alleen maar Frans lullen en Franstalige media volgen. Het is dat mijn Marokkaanse familie in Marokko vaak ook onderling Frans spreken en er zelf in heb verdiept en aangeleerd gekregen van mijn ouders en het dus ook zodoende spreek en versta, anders zou ik het ook bloedirritant vinden. Dus ik snap je wel.

Op Nessma hoor ik meer Arabisch dan op 2M zelf, dus dat zegt wel iets over beide landen :D.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 18-07-2013 01:49:55 ]
pi_129070759
3andi mankolek is echt kapot grappig op de tunesische tv, mensen die ruzie met elkaar hebben en dan het proberen uit te praten op de tv. Al die privé dingen op de tv, stelletjes die ruzie maken _O- :')
pi_129070779
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:49 schreef ntm het volgende:
3andi mankolek is echt kapot grappig op de tunesische tv, mensen die ruzie met elkaar hebben en dan het proberen uit te praten op de tv. Al die privé dingen op de tv, stelletjes die ruzie maken _O- :')
Dit daarentegen is wel dieptriest. Werd er zelf ook emotioneel van (no homo).
  donderdag 18 juli 2013 @ 01:55:48 #44
256666 leeell
I know you're lonely
pi_129070841
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:51 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

waar gaat dat over, kan alleen de titel lezen. snap er voorderest weinig van
pi_129070863
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:55 schreef leeell het volgende:

[..]

waar gaat dat over, kan alleen de titel lezen. snap er voorderest weinig van
Spoel door naar 10:22, dan wordt het al interessant. Moeder heeft een kind buiten het huwelijk verwekt, zoon wil haar graag zien. Er zit een gordijn tussen die twee dus eerst een heel diepgaand interview vooraf. Presentator vraagt of het gordijn open kan (of ze haar zoon wilt zien). De moeder wijst zijn voorstel voor publiek en tv af omdat het niet bij haar normen past (hoe haal je het in je hoofd om dan uberhaupt op tv te komen :') ) en zoon valt flauw.

[ Bericht 4% gewijzigd door Erasmus op 18-07-2013 01:59:05 ]
  donderdag 18 juli 2013 @ 01:58:54 #46
256666 leeell
I know you're lonely
pi_129070880
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:57 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Spoel door naar 10:22, dan wordt het al interessant. Moeder heeft een kind buiten het huwelijk verwekt, zoon wil haar graag zien. De moeder wijst zijn voorstel voor publiek en tv af omdat het niet bij haar normen past (hoe haal je het in je hoofd om dan uberhaupt op tv te komen :') ) en zoon valt flauw.
naam = ja toch ?
of "wat" (net als in egyptisch)
pi_129070892
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:58 schreef leeell het volgende:

[..]

naam = ja toch ?
of "wat" (net als in egyptisch)
Na3m is Ja.
Kan ook in de zin van "Ja?" gebruikt worden bij geroep, net zoals het Nederlands.
  donderdag 18 juli 2013 @ 01:59:57 #48
256666 leeell
I know you're lonely
pi_129070894
walgelijk om te zien trouwens :')

buiten een huwelijk een kind verwerkken en daarna over normen gaan praten :')
  donderdag 18 juli 2013 @ 02:00:46 #49
256666 leeell
I know you're lonely
pi_129070918
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:59 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Na3m is Ja.
Kan ook in de zin van "Ja?" gebruikt worden bij geroep, net zoals het Nederlands.
ah oke.
pi_129070953
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:59 schreef leeell het volgende:
walgelijk om te zien trouwens :')

buiten een huwelijk een kind verwerkken en daarna over normen gaan praten :')
Die presentator ook na het flauwvallen van die jongen, helemaal flippen tegen haar. "Het is toch je zoon of niet? Waarom doe je hem zo zoiets aan?" Zij: iets in de trant van "Ik schaam me, dit kan ik niet maken"

:r
  donderdag 18 juli 2013 @ 02:04:45 #51
256666 leeell
I know you're lonely
pi_129070977
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:02 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Die presentator ook na het flauwvallen van die jongen, helemaal flippen tegen haar. "Het is toch je zoon of niet? Waarom doe je hem zo zoiets aan?" Zij: iets in de trant van "Ik schaam me, dit kan ik niet maken"

is het wel echt dan ? beetje raar dat ze dan sowieso op komt dagen, en achteraf wel toestemt ?
pi_129071002
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:42 schreef o.us2.0 het volgende:
Medi 1 was voorheen een Frans-Marokkanse joint en begon als nieuwszender. De management heeft zich daarna uitgekocht en het is nu een commerciele familiezender. Maar sommige programma's zoals panels hebben ze gewoon meegenomen naar de familiezender.

2M is gewoon de RTL4 van Marokko. Heel hip, heel modern allemaal, talentenshows, comedies etc. Dit is 2M zo'n beetje :')
Ja heb wel indruk van 2M en hun stempel, vergelijkbaar met oude staatszender Tunis7 hier.
Er is zeker en markt voor, jongeren in grote steden en elitair, maar ik vind het allemaal maar fake over het algemeen.

quote:
Dat is wel geniaal. In Marokko heb je ontzettend veel zenders maar het zijn meestal allemaal staatszenders. Daarmee bouw je, wat in het Tunesische geval wél gebeurt, geen eerlijkheid, geen echte stem van het volk zelf. Alles maar aangepast naar de wens en de idealen van de koning, de grootste politieke partij (op dit moment PJD van Benkirane, een zusterpartij van de AK-partij helaas) en de islam (terwijl de meeste parlementsleden in Marokko wekelijks in de discotheken van Marrakech zich helemaal los maken met vaak ook een dame lichte zeden. Hoe bedoel je hypocriet :r).
Dat komt puur door de revolutie hier, nu hopen dat zo blijft. Beste is 1 staatszender en rest prive. De partijen en mensen met invloed gaan vanzelf het medialandschap in wat alleen maar tot diversiteit leidt. Ik kijk zelf nu naar 10 privezenders waarvan 3 echt goede shows hebben, vergelijkbaar met pauw en witteman op attounissia (tis3a masaa) of wereld draait door (labes).

quote:
Het is wel kenmerkend dat 2M precies is zoals de stad Casablanca; heel erg Europees, heel erg modern doen en alleen maar Frans lullen en Franstalige media volgen. Het is dat mijn Marokkaanse familie in Marokko vaak ook onderling Frans spreken en er zelf in heb verdiept en aangeleerd gekregen van mijn ouders en het dus ook zodoende spreek en versta, anders zou ik het ook bloedirritant vinden. Dus ik snap je wel.
Ik ben eraan gewend en leer hier en daar wel wat Frans maar het is grappig dat Frans zon statussymbool is hier. Een stap buiten Marokko of Tunesie in de grotere wereld en je staat met je bek vol tanden als je alleen Frans praat :D

quote:
Op Nessma hoor ik meer Arabisch dan op 2M zelf, dus dat zegt wel iets over beide landen :D.
Nessma is zelf ook Frans-Arabisch en zal zeker voor flink deel in handen zijn van Fransen gezien ze dat Franse expliciet uitdragen. Nessma al Hamra (Tunesie) zit in de linkse seculiere hoek van de pro Fransen politiek gezien. De "ikhwanis" (Moslimbroeders) in Tunesie noemen de zender sinds een incident "naqma" ipv nessma en "i3laam al-3aar" :P
pi_129071003
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:51 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Wow ja ik had er ook eentje gezien waarvan dochter heel lang haar moeder niet had gezien en die moeder deed net alsof ze haar niet kende pas op het einde gaf ze toe. Echt zielig :'(
pi_129071072
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:29 schreef ntm het volgende:
Teveel soaps nu tijdens de Ramadan, zo veel drama op de Tunesische tv ;(
Zeker maarjah ramadan he..dagen van tevoren begonnen ze al met reclame.
Nsibti al 3aziza begon zelfs eerder dan normaal volgens mij met uitzenden :D
pi_129071099
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:10 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Zeker maarjah ramadan he..dagen van tevoren begonnen ze al met reclame.
Nsibti al 3aziza begon zelfs eerder dan normaal volgens mij met uitzenden :D
Jaa haha Bibicha _O- :D
pi_129071138
Waar is Tunis 7 eigenlijk gebleven? Ik zie het toevallig niet meer in mijn dreambox (wel Tunesie 1).
pi_129071140
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:49 schreef ntm het volgende:
Haha ja is leuk soms.

Vorige keer een man uit Kairouan die zijn vrouw terug wilde. Hij zei dat ze vreemd was gegaan. Die vrouw erbij en was duidelijk hij was een leugenaar. Bleek dat die zijn neef bij hun in de kamer liet slapen dagenlang na samen dronken te worden....die presentator Slim: ya wildi 3andek dar wela bar!?!?!? (Mattie heb je nou een huis of een bar!?). :D
pi_129071168
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:16 schreef o.us2.0 het volgende:
Waar is Tunis 7 eigenlijk gebleven? Ik zie het toevallig niet meer in mijn dreambox (wel Tunesie 1).
Ja is in principe hetzelfde maar na de revolutie is de 7 in 1 veranderd
pi_129071183
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:16 schreef o.us2.0 het volgende:
Is na de revolutie Al Wataniyya geworden, nu heb je tweede dus Wataniyya 1 en 2.
De 7 in Tunis7 verwees naar 7 november 1989 toen Ben Ali aan de macht kwam...vandaar die naamswijziging na de revolutie ;)
pi_129071195
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:16 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Haha ja is leuk soms.

Vorige keer een man uit Kairouan die zijn vrouw terug wilde. Hij zei dat ze vreemd was gegaan. Die vrouw erbij en was duidelijk hij was een leugenaar. Bleek dat die zijn neef bij hun in de kamer liet slapen dagenlang na samen dronken te worden....die presentator Slim: ya wildi 3andek dar wela bar!?!?!? (Mattie heb je nou een huis of een bar!?). :D
Haha ja die heb ik ook gezien :') Of dat meisje dat was weggelopen met haar verloofde:') :D Waar uit Tunesië kom je?
pi_129071216
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:16 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Haha ja is leuk soms.

Omg _O-
Je hebt een vergelijkbare show op Medi 1... ben alleen de naam kwijt. Ik snap trouwens die mensen echt niet. Of het zijn mensen zonder schaamte of het zijn acteurs. Maar vermakelijk is het zeker.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 18-07-2013 02:23:38 ]
pi_129071230
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:19 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Is na de revolutie Al Wataniyya geworden, nu heb je tweede dus Wataniyya 1 en 2.
De 7 in Tunis7 verwees naar 7 november 1989 toen Ben Ali aan de macht kwam...vandaar die naamswijziging na de revolutie ;)
Ah, dat wist ik niet. Wel interessant eigenlijk, dacht dat het de Marokkaanse systeem was van nummering en dat Tunis 7 de internationale zender is, zoals in Marokko het SNRT5 (Al Maghribiya) is. Dat elke staatszender die opvolgde zomaar een nummer krijgt, net als Nederland 1, 2 en 3 :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 18-07-2013 02:25:27 ]
pi_129071254
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:20 schreef ntm het volgende:
Haha ja die heb ik ook gezien :') Of dat meisje dat was weggelopen met haar verloofde:') :D Waar uit Tunesië kom je?
Ik woon in Tunis nu, ons huis staat in Sousse al jaren en mijn oorsprong uit El Jem. Jij?
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:23 schreef o.us2.0 het volgende:
Omg _O-
Je hebt een vergelijkbare show op Medi 1... ben alleen de naam kwijt. Ik snap trouwens die mensen echt niet. Of het zijn mensen zonder schaamte of het zijn acteurs. Maar vermakelijk is het zeker.
Haha pcies ik snap ook niet dat mensen die ruzies op TV oplossen schaamte gewoon. Maar je zal je verbazen hoeveel dat anders zien. Arabische Jerry Springer show kan je makkelijk maken hoor.
pi_129071264
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:27 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ik woon in Tunis nu, ons huis staat in Sousse al jaren en mijn oorsprong uit El Jem. Jij?

[..]

Haha pcies ik snap ook niet dat mensen die ruzies op TV oplossen schaamte gewoon. Maar je zal je verbazen hoeveel dat anders zien. Arabische Jerry Springer show kan je makkelijk maken hoor.
Inchallah ga ik naar de Amphitheater van El Jem _O_ Is machtig mooi man.
pi_129071293
Zulke programma's heb je in Turkije ook, levert pareltjes op als deze
pi_129071311
Ja zeker mooi, volgende maand heb je klassiek muziek concert erin in de avond en mooi verlicht. Is zeker de moeite waard als je ooit toch in de buurt bent. Ondergrondse gangen kan je ook gewoon bezoeken bijv, itt Rome. Toen ik er was dan paar jaar geleden.
pi_129071315
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:27 schreef Aloulou het volgende:

[..]

[..]

Mijn familie woont vlakbij el houaria (ben ik nu ook) maar we hebben ook appartementje in Tunis, diar soukra vlakbij carrefour en el marsa enzo :) Maar je woont in Tunis, opgegroeid in Nederland? De comedyserie Happy Ness is ook heel grappig trouwens, wel droge humor.
pi_129071327
quote:
17s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:31 schreef Ayca het volgende:
Zulke programma's heb je in Turkije ook, levert pareltjes op als deze
Turkse tokkies ook ?? *O* jammer dat ik t niet versta.
pi_129071355
Ik heb weinig opmerkelijke scenes van Marokkaanse televisie. Behalve dit, met de Festival du Rire in Marrakech, met Stromae.

Alors on shta7 *O*
pi_129071373
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:34 schreef ntm het volgende:
Mijn familie woont vlakbij el houaria (ben ik nu ook) maar we hebben ook appartementje in Tunis, diar soukra vlakbij carrefour en el marsa enzo :) Maar je woont in Tunis, opgegroeid in Nederland? De comedyserie Happy Ness is ook heel grappig trouwens, wel droge humor.
Ja Carrefour daar is niet te missen. Maar Haouaria is mooi _O_ Heel Cap Bon trouwens.
Ik ben in NL opgegroeid idd.
pi_129071430
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:39 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik heb weinig opmerkelijke scenes van Marokkaanse televisie. Behalve dit, met de Festival du Rire in Marrakech, met Stromae.

Alors on shta7 *O*
Haha geniaal :D
pi_129071440
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:40 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ja Carrefour daar is niet te missen. Maar Haouaria is mooi _O_ Heel Cap Bon trouwens.
Ik ben in NL opgegroeid idd.
Jup, Kelibia en Nabeul ook heel mooi. Maar je bent naar Tunesië geëmigreerd, waarom eigenlijk? :P
pi_129071457
Vanwege werk, kreeg goede kans op juiste moment :)
Voorlopig zit ik hier nog wel dus. Geen problemen mee ook.
pi_129071470
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:50 schreef Aloulou het volgende:
Zo'n idee heb ik ook als ik klaar ben met mijn studie. Als ik een goede baan aangeboden krijg in Casablanca dan zou ik er zonder moeite heen emigreren, deels ook voor de ervaring. Deels omdat ik Casa ook een geniale stad vind :D

[ Bericht 8% gewijzigd door Erasmus op 18-07-2013 02:53:07 ]
pi_129071476
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:50 schreef Aloulou het volgende:
Ah ok, mooie kans dan inderdaad. Wat voor werk doe je?
pi_129071530
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:52 schreef ntm het volgende:

[..]

Ah ok, mooie kans dan inderdaad. Wat voor werk doe je?
Met een team opzetten v beginnend Europees bedrijf en daarnaast commerciele kant naar klanten in Europa toe. Lokaal ook mensen recruiten etc etc. Veelzijdig werk in ieder geval.
pi_129071543
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:58 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Met een team opzetten v beginnend Europees bedrijf en daarnaast commerciele kant naar klanten in Europa toe. Lokaal ook mensen recruiten etc etc. Veelzijdig werk in ieder geval.
Over boordeel was dus een andere leugen? :{
pi_129071560
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:58 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Goed bezig. Nu ken ik de mate van verfransing in Tunesië niet (alleen dat het niet zo erg is als Algerije), maar heb je voor zo'n functie geen beheersing van Franse taal nodig daar? Of is Arabisch voldoende?

Of waren ze zo van? "Kom je uit Holanda? Je spreekt zeker goed Engels? Wallah dan hebben we jou nodig, niemand kan goed Engels hier :D"

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 18-07-2013 03:02:07 ]
pi_129071561
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 00:49 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
pretty little liars is echt de freakiest serie ooit.
Geweldig ja.
pi_129071570
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:51 schreef o.us2.0 het volgende:
Zo'n idee heb ik ook als ik klaar ben met mijn studie. Als ik een goede baan aangeboden krijg in Casablanca dan zou ik er zonder moeite heen emigreren, deels ook voor de ervaring. Deels omdat ik Casa ook een geniale stad vind :D
Wat ik hoor over Marokko isdat er zeker kansen zijn in bepaalde steden inderdaad, het is op verl gebieden een concurrent van Tunesie in het aantrekken van buitenlandse coorporaties en/of investeerders. Denk dat de laatste vijf jaar Marokko het beter heeft gedaan om investerdeers aan te trekken. Moeten zeker kansen zijn voor je, helemaal als je Frans spreekt (wat wel belangrijk is om in aanmerking te komen).
pi_129071592
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:59 schreef Triggershot het volgende:
Over boordeel was dus een andere leugen? :{
Haha Triggah de sniper heeft zijn nightvision ook aan O+

Sorry ya 3aami, excuses.
pi_129071623
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:05 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Haha Triggah de sniper heeft zijn nightvision ook aan O+

Sorry ya 3aami, excuses.
Ach, ik ben op dit tijdstip een retard, dus wat dat betreft hoef je niet eens op mij te reageren :')
Fijn dat je op dit moment wel op je plek bent, InshAllah Yusahil Aleyk. :*
pi_129071657
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:01 schreef o.us2.0 het volgende:
Goed bezig. Nu ken ik de mate van verfransing in Tunesië niet (alleen dat het niet zo erg is als Algerije), maar heb je voor zo'n functie geen beheersing van Franse taal nodig daar? Of is Arabisch voldoende?
Nee, de spreektaal is altijd Arabisch sowieso in persoonlijk contact zoals ontmoeting of telefoon.
De schrijftaal is inderdaad in mails normaliter Frans, maar dan passen ze zich maar aan aan mij..Engels of Arabisch. Geen problemen mee gehad, een aanpassing voor hen maar dat is niet anders. anderzijds zie je dat Engels toenent omdat ook Japanse, Duitse bedrijven komen en die gaan niet omscholen naar Frans. Het bedrijf heeft ook Engelse stempel en draagt dat ook uit naar binnen en buuten toe.

quote:
Of waren ze zo van? "Kom je uit Holanda? Je spreekt zeker goed Engels? Wallah dan hebben we jou nodig, niemand kan goed Engels hier :D"
Ja tis en Europees bedrijf met klanten in Europa. Dus Engels vereist, en dan ook de lokale taal. In die zin heb ik geluk.
pi_129071684
quote:
17s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:01 schreef Ayca het volgende:

[..]

Geweldig ja.
Vandaag nieuwe aflevering. Gezien? Zo spannend. O+ :')
pi_129071706
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:12 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Nee, de spreektaal is altijd Arabisch sowieso in persoonlijk contact zoals ontmoeting of telefoon.
De schrijftaal is inderdaad in mails normaliter Frans, maar dan passen ze zich maar aan aan mij..Engels of Arabisch. Geen problemen mee gehad, een aanpassing voor hen maar dat is niet anders. anderzijds zie je dat Engels toenent omdat ook Japanse, Duitse bedrijven komen en die gaan niet omscholen naar Frans. Het bedrijf heeft ook Engelse stempel en draagt dat ook uit naar binnen en buuten toe.

[..]

Ja tis en Europees bedrijf met klanten in Europa. Dus Engels vereist, en dan ook de lokale taal. In die zin heb ik geluk.
Trouwens...weet jij waar ze lekkere sushi hebben in Tunis? :D :D
pi_129071739
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:19 schreef ntm het volgende:
7ay Nasr, die uitgaansstraat in Tunis. Vlakbij restaurant Broadway is ook een Japans restaurant hoewel ik de naam ben vergeten. Aziatische verlichting etc maakt het wel duidelijk. Hoewel ik nooit uberhaupt aushi heb gegeten ;(

Anders heb je ook in LAC (La berges du Lac) heb ik gehoord, maar waar precies geen idee.
pi_129071746
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:02 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Wat ik hoor over Marokko isdat er zeker kansen zijn in bepaalde steden inderdaad, het is op verl gebieden een concurrent van Tunesie in het aantrekken van buitenlandse coorporaties en/of investeerders. Denk dat de laatste vijf jaar Marokko het beter heeft gedaan om investerdeers aan te trekken. Moeten zeker kansen zijn voor je, helemaal als je Frans spreekt (wat wel belangrijk is om in aanmerking te komen).
Ik ga mijn trots op zij zetten en eerlijk zijn; als de revolutie er nooit was geweest dan zou het wel gelijk zijn geweest. Ik hoor ook veel van men dat het komt door de koninklijke familie die veel business deals uithaalt bij het bezoeken van landen of bezoek van een buitenlandse premier of koning. Denk dat Marokko er veel slechter voor zou staan als het een republiek was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 18-07-2013 03:30:33 ]
pi_129071762
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:12 schreef Aloulou het volgende:

[..]

[..]

Wat anders dan Marokko dan. Heb een aangetrouwde neef die stage liep in Marokko en hij zegt dat hij blij was dat hij voor Frans koos op het hbo omdat Frans voornamelijk de communicatietaal was op kantoor. Hij waarschuwde ook dat als je inderdaad in een grote stad in Marokko wilt werken, eerder goed Frans moet spreken dan Arabisch omdat Marokkaanse bedrijven veelal zaken doen met Europa dan met de MO. Maar het kan per bedrijf verschillen natuurlijk.
pi_129071763
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:19 schreef ntm het volgende:

[..]

:').
pi_129071780
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:24 schreef Aloulou het volgende:

[..]

7ay Nasr, die uitgaansstraat in Tunis. Vlakbij restaurant Broadway is ook een Japans restaurant hoewel ik de naam ben vergeten. Aziatische verlichting etc maakt het wel duidelijk. Hoewel ik nooit uberhaupt aushi heb gegeten ;(

Anders heb je ook in LAC (La berges du Lac) heb ik gehoord, maar waar precies geen idee.
Oja 7ay Nasr, ik ken een tunesisch meisje die daar werkt in een kapsalon, ze vroeg of ik langs kwam maar ben daar nooit geweest om eerlijk te zijn. Ik zal wel een keertje daar gaan kijken, thanks voor de tip. In Marsa heb je ook groot Japans restaurant, Kiotori :P :P
pi_129071785
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:29 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

:').
Ik wist gewoon dat deze reactie ging komen van jou, laat mij :{w Ik heb zin in sushi :P
pi_129071814
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:35 schreef ntm het volgende:

[..]

Ik wist gewoon dat deze reactie ging komen van jou, laat mij :{w Ik heb zin in sushi :P
Hoelang ben je nog in Tunesië dan?
pi_129071833
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:29 schreef o.us2.0 het volgende:
Wat anders dan Marokko dan. Heb een aangetrouwde neef die stage liep in Marokko en hij zegt dat hij blij was dat hij voor Frans koos op het hbo omdat Frans voornamelijk de communicatietaal was op kantoor. Hij waarschuwde ook dat als je inderdaad in een grote stad in Marokko wilt werken, eerder goed Frans moet spreken dan Arabisch omdat Marokkaanse bedrijven veelal zaken doen met Europa dan met de MO. Maar het kan per bedrijf verschillen natuurlijk.
Zal aan bedrjjf liggen (waar haar klanten zich bevinden) en branche vermoed ik. Ik kan mij nie voorstellen dat je echt ook op kantoor Frans moet spreken als je meeting me collegas hebt...tenzij het een Frans bedrijf is dat bewust voor die werkeijze kiest. Maar dat zal wel niet de norm zijn.

Algerije is het meest verfranst, de Fransen hadden een tijd lang in grote delen van het land Arabisch onderwijs verboden. Daarnaast zijn Algerije en Marokko veel grotere landen dan Tunesie met maar 11 milj inwoners en daarom ook voor de Fransen belangrijker.
pi_129071836
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:39 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Hoelang ben je nog in Tunesië dan?
Tot 10 september.
pi_129071868
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:34 schreef ntm het volgende:
Oja 7ay Nasr, ik ken een tunesisch meisje die daar werkt in een kapsalon, ze vroeg of ik langs kwam maar ben daar nooit geweest om eerlijk te zijn. Ik zal wel een keertje daar gaan kijken, thanks voor de tip. In Marsa heb je ook groot Japans restaurant, Kiotori :P :P
7ayy Nasr is toch wel een van de bekendste uitgaansstraten in de avond in Tunis en heel leuk. Doet aan Libanon denken, grote verlichte straat in de avond die hier en daar stijl naar beneden loopt (heuvelachtig) met links en rechts allemaal restaurants, leuke cafes en kleding/schoenwinkels. En boven appartementen. De moeite waard maar wel in de avond dan is de sfeer veel leuker.
pi_129071902
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:43 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Zal aan bedrjjf liggen (waar haar klanten zich bevinden) en branche vermoed ik. Ik kan mij nie voorstellen dat je echt ook op kantoor Frans moet spreken als je meeting me collegas hebt...tenzij het een Frans bedrijf is dat bewust voor die werkeijze kiest. Maar dat zal wel niet de norm zijn.

Algerije is het meest verfranst, de Fransen hadden een tijd lang in grote delen van het land Arabisch onderwijs verboden. Daarnaast zijn Algerije en Marokko veel grotere landen dan Tunesie met maar 11 milj inwoners en daarom ook voor de Fransen belangrijker.
Liep stage in de Marokkaanse hoofdkantoor van Carrefour. Maar hij maakte ook wel duidelijk dat het voor veel kantoren in Marokko Frans vaak ook de taal is van meetings en dergelijke omdat er ook vaak Fransen, Canadezen en Belgen werken.

Denk dat de mate van verfransing meer zo is: Algerije > Marokko > Tunesië > Mauritanië. Heb wel veel erge verhalen gehoord over Frans-Algerije. Ook over de burgeroorlogen daar voor en tijdens de onafhankelijkheid. Was echt onder de indruk. Dan was de onafhankelijkheid van Marokko echt vreedzaam vergeleken met daar :{.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 18-07-2013 03:56:21 ]
pi_129071906
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:43 schreef ntm het volgende:

[..]

Tot 10 september.
Oh, dan neem ik mijn huillach terug. Terechte vraag.
pi_129071907
Topic gekaapt door Al-Maghreb Al-Arabi :P
pi_129071912
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:56 schreef Peunage het volgende:
Topic gekaapt door Al-Maghreb Al-Arabi :P
Ooit de Maghreb bezocht? :P
pi_129071915
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:58 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Ooit de Maghreb bezocht? :P
Helaas nog niet. Maar staat zeker op de planning ooit ;)
pi_129071919
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:59 schreef Peunage het volgende:

[..]

Helaas nog niet. Maar staat zeker op de planning ooit ;)
Marokko en Tunesië zijn echte aanraders. Ben persoonlijk van de Maghreblanden alleen in Marokko en Algerije geweest maar vond Algerije echt 3x niks..

Inshallah wil ik ooit naar Irak gaan, lijkt mij enorm interessant (en dat zeg ik niet omdat jij het bent). Heb alleen het idee dat het nog niet zo stabiel is helaas.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 18-07-2013 04:01:45 ]
pi_129071938
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 04:01 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Marokko en Tunesië zijn echte aanraders. Ben persoonlijk van de Maghreblanden alleen in Marokko en Algerije geweest maar vond Algerije echt 3x niks..

Inshallah wil ik ooit naar Irak gaan, lijkt mij enorm interessant (en dat zeg ik niet omdat jij het bent). Heb alleen het idee dat het nog niet zo stabiel is helaas.
Wegblijven nu inderdaad :P Juist de plekken die je als toeristisch zou kunnen beschouwen zijn helaas zeer onveilig.

Maar het is afwisselend, kan zo gebeuren dat over 2 jaar er qua veiligheid niks aan de hand is.
pi_129071966
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:55 schreef o.us2.0 het volgende:
Liep stage in de Marokkaanse hoofdkantoor van Carrefour. Maar hij maakte ook wel duidelijk dat het voor veel kantoren in Marokko Frans vaak ook de taal is van meetings en dergelijke omdat er ook vaak Fransen, Canadezen en Belgen werken.
Dikgedrukte zal dt inderdaad verklaren, alsmede de branche.

quote:
Denk dat de mate van verfransing meer zo is: Algerije > Marokko > Tunesië > Mauritanië. Heb wel veel erge verhalen gehoord over Frans-Algerije. Ook over de burgeroorlogen daar voor en tijdens de onafhankelijkheid. Was echt onder de indruk. Dan was de onafhankelijkheid van Marokko echt vreedzaam vergeleken met daar :{.
Die Algerijnen hebben bijna 10 jaar gestreden als leeuwen. De Fransen zagen Algerije echt als een van de Franse provincies, en zaten ook circa 1,3 miljoen ed noirs, oftewel Franse boeren/koloniaten en nazaten ervan die in een totaal gescheiden en eigen (welvarende) samenleving leefden in Algerije tegenover de armere echte Algerijn. Columnist Sylvain Ephimenco (voor Elsevier) is bijv in Algerije geboren. Honderd duizenden Algerijnen zijn gestorven en oa ook hier en daar chemische wapens ingezet. Nu staan Algerijnen ook niet bekend als de meest makkeljke mensen...de Fransen hebben duidelijk de verkeerde gepakt :o interessante geschiedenis.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aloulou op 18-07-2013 04:27:27 ]
pi_129071969
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:49 schreef Aloulou het volgende:

[..]

7ayy Nasr is toch wel een van de bekendste uitgaansstraten in de avond in Tunis en heel leuk. Doet aan Libanon denken, grote verlichte straat in de avond die hier en daar stijl naar beneden loopt (heuvelachtig) met links en rechts allemaal restaurants, leuke cafes en kleding/schoenwinkels. En boven appartementen. De moeite waard maar wel in de avond dan is de sfeer veel leuker.
Ok, bedankt voor de tip! Ik vroeg net aan m'n vader, die zei dat het aan de andere kant van Tunis is tov van waar wij wonen maar zal wel een keertje bezoek brengen. La Goulette vind ik ook wel gezellig 's avonds :)
pi_129073577
Slaapt iedereen ofzo?
pi_129073675
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:20 schreef xaban06 het volgende:
Slaapt iedereen ofzo?
Je ergste nachtmerrie is er? :W
pi_129073703
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:25 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Je ergste nachtmerrie is er? :W
Valt wel mee, je bent sinds enkele weken lekker rustig.
pi_129073745
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:26 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Valt wel mee, je bent sinds enkele weken lekker rustig.
Ja. Klopt. Hoor ik IRL ook :')
pi_129073813
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:28 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ja. Klopt. Hoor ik IRL ook :')
Hoe komt dat?
pi_129073839
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:32 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Hoe komt dat?
Ik was rouwende en boos op de hele wereld. Shit happens.
pi_129073869
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:33 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ok. Ik begrijp het niet, maar klinkt oke.

Ga je nog 3 dagen vasten?
pi_129073908
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:35 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ok. Ik begrijp het niet, maar klinkt oke.

Ga je nog 3 dagen vasten?
Droogkloot :D
Nee. Geen zin. Ik ben nog nadenkende hoe ik het geloof voor mijzelf in moet vullen.
pi_129074178
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 04:12 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Dikgedrukte zal dt inderdaad verklaren, alsmede de branche.

[..]

Die Algerijnen hebben bijna 10 jaar gestreden als leeuwen. De Fransen zagen Algerije echt als een van de Franse provincies, en zaten ook circa 1,3 miljoen ed noirs, oftewel Franse boeren/koloniaten en nazaten ervan die in een totaal gescheiden en eigen (welvarende) samenleving leefden in Algerije tegenover de armere echte Algerijn. Columnist Sylvain Ephimenco (voor Elsevier) is bijv in Algerije geboren. Honderd duizenden Algerijnen zijn gestorven en oa ook hier en daar chemische wapens ingezet. Nu staan Algerijnen ook niet bekend als de meest makkeljke mensen...de Fransen hebben duidelijk de verkeerde gepakt :o interessante geschiedenis.
Haha Algerijnen zijn zeker niet bekend als makkelijke mensen. Ik kan me nog de Arabische comentator herrineren van Al Jazeera toen Zidane die kopstoot gaf: Ookal speelt hij voor Frankfrijk, het blijft een Algerijn :D
pi_129074285
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:37 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Droogkloot :D
Nee. Geen zin. Ik ben nog nadenkende hoe ik het geloof voor mijzelf in moet vullen.
Hoe moet ik dat lezen? Op het moment geloof je even nergens in en kan het misschien terug komen of?
pi_129074315
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:55 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Algerije is idd ziek verfranst, had een Algerijnse vriendin waar alleen maar Frans wordt gesproken in de familie. Zowel hier als in Algerije spreken ze alleen maar Frans in de familie. De vader is de enige die Arabisch goed kan eigenlijk. Groot verschil met de Maghreb mensen die ik ken.
pi_129074343
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:55 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat lezen? Op het moment geloof je even nergens in en kan het misschien terug komen of?
Ik ben geen atheist. Voor de rest kan ik je niet echt antwoord geven.
pi_129074422
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:58 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik ben geen atheist. Voor de rest kan ik je niet echt antwoord geven.
Als morgen een familielid van je een ongeval krijgt en zwaar gewond raakt, icinden dua edermisin 'Allah im ne olur sen <xxx> koru' diye?
pi_129074562
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:01 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Als morgen een familielid van je een ongeval krijgt en zwaar gewond raakt, icinden dua edermisin 'Allah im ne olur sen <xxx> koru' diye?
Wederom, ik ben geen atheist... Allaha siginmaktan kacmiyorum :)
pi_129076725
Succes vandaag iedereen. Misschien ga ik wel koken voor m'n vader vanavond. Omdat ik het nooit doe. :')

Zo NRC abonnementen verkopen :+ :7
pi_129076963
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:28 schreef bzl. het volgende:
Succes vandaag iedereen. Misschien ga ik wel koken voor m'n vader vanavond. Omdat ik het nooit doe. :')

Zo NRC abonnementen verkopen :+ :7
Doe maar. Zal hij vast waarderen :)
pi_129077384
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:33 schreef Ambipur het volgende:

[..]

:*
LEAVE KB ALONE.
pi_129077427
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:47 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

:*
Show me some love Klinker..
pi_129077540
quote:
17s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:48 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Show me some love Klinker..
Voor jou heb ik alleen maar liefde hoor :Y) *;

Sterkte met het rouwen en boos voelen, sucks.
LEAVE KB ALONE.
pi_129077592
quote:
17s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:52 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Voor jou heb ik alleen maar liefde hoor :Y) *;

Sterkte met het rouwen en boos voelen, sucks.
:@ Doe nu maar weer onaardig.....
pi_129077685
quote:
17s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:54 schreef Ambipur het volgende:

[..]

:@ Doe nu maar weer onaardig.....
hup ga de vloer dweilen, moet nodig gedaan worden
LEAVE KB ALONE.
pi_129077700
quote:
8s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:57 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

hup ga de vloer dwijlen, moet nodig gedaan worden
:'( Dweilen...
pi_129077757
Hey wat pas je mn woorden aan dan :(
(Het is vroeg en ik ben gaar)
LEAVE KB ALONE.
pi_129077810
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:59 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Hey wat pas je mn woorden aan dan :(
(Het is vroeg en ik ben gaar)
Ik ga even lunchen...
pi_129077948
quote:
16s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:01 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik ga even lunchen...
In ons Ramadan topic :(
pi_129078042
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:06 schreef xaban06 het volgende:

[..]

In ons Ramadan topic :(
gewoon dat gekke mens negeren
LEAVE KB ALONE.
  donderdag 18 juli 2013 @ 12:11:24 #131
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_129078071
:D
pi_129079867
Nu pas wakker ;(
pi_129080111
Wat ONS Ramadan topic! Lees de OP eens even door :(
pi_129080119
Lunch was niet lekker trouwens.
pi_129080166
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:03 schreef Ambipur het volgende:
Wat ONS Ramadan topic! Lees de OP eens even door :(
En wanneer zij foto's van eten posten is het heel normaal :{w
pi_129080191
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:04 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

En wanneer zij foto's van eten posten is het heel normaal :{w
Juistem JFM!
pi_129080331
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:05 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Juistem JFM!
Jij moet betere comebacks maken man, kan niet altijd superwoman to the rescue zijn. O-)
pi_129080366
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:08 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Jij moet betere comebacks maken man, kan niet altijd superwoman to the rescue zijn. O-)
Vandaag gaar. Te weinig geslapen ;(
pi_129080543
http://www.dumpert.nl/med(...)rnetklassiekers.html

Ramedan mensjes, om jullie op te vrolijken! Terwijl ik WEL koffie kan trinken!
pi_129080760
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:57 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Nu pas wakker ;(
jaloers
LEAVE KB ALONE.
pi_129080802
quote:
9s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:19 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

jaloers
Was ook tot 0400 wakker :@ met jou
pi_129080997
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:20 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Was ook tot 0400 wakker :@ met jou
ja daarom jaloers toch, werd weer eens gewekt door mn broertje ;(
LEAVE KB ALONE.
pi_129081037
Jaloers. Ik sliep om half 4 en werd ruw gewekt om 08.00 uur..
pi_129081114
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:25 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

ja daarom jaloers toch, werd weer eens gewekt door mn broertje ;(
NIEMAND mag mij wekken.

:( Ever.

Neem een slot op je kamer ofzo
pi_129081970
Wat zijn er veel eenzame mensen in Nederland.. Ging even kijken naar vrijwilligerswerk, allemaal oude mensen die een praatje willen maken..
Dit is best shocking right?
pi_129082218
quote:
15s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:47 schreef Ambipur het volgende:
Wat zijn er veel eenzame mensen in Nederland.. Ging even kijken naar vrijwilligerswerk, allemaal oude mensen die een praatje willen maken..
Dit is best shocking right?
Ja, ga je doen?

Ik heb het ook gedaan en van beide kanten veel voldoening eruit gehaald!
LEAVE KB ALONE.
pi_129082319
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:54 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Ja, ga je doen?

Ik heb het ook gedaan en van beide kanten veel voldoening eruit gehaald!
Ja.. Twijfel nog even tussen eenzame ouderen of iets met vluchtelingen. Als ik die advertenties lees voel ik mij zo verdrietig. ;(

Wat heb jij gedaan? Is het je bevallen?
pi_129082628
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:57 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ja.. Twijfel nog even tussen eenzame ouderen of iets met vluchtelingen. Als ik die advertenties lees voel ik mij zo verdrietig. ;(

Wat heb jij gedaan? Is het je bevallen?
Meneer van 75 met de ziekte van parkinson, heb ik veel van geleerd en is mij en hem (en zijn vrouw de mantelzorger) erg goed bevallen. Het klikte erg goed, ondanks alle verschillen! Heel tof werk is het.

Je moet wel proberen niet té close te worden, beginnersfout van mijn kant.
LEAVE KB ALONE.
pi_129082857
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:05 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Meneer van 75 met de ziekte van parkinson, heb ik veel van geleerd en is mij en hem (en zijn vrouw de mantelzorger) erg goed bevallen. Het klikte erg goed, ondanks alle verschillen! Heel tof werk is het.

Je moet wel proberen niet té close te worden, beginnersfout van mijn kant.
Ja, daar ben ik bang voor :') Ik ben nogal sentimenteel.. Daarom twijfel ik wat te doen.. Misschien toch maar zo'n afspraak maken en kunnen ze mij helpen bij het vinden van iets passends.
pi_129083121
Hoezo deze keus Ambi
  donderdag 18 juli 2013 @ 14:19:45 #151
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_129083164
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:57 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Nu pas wakker ;(
Is dat erg?

vannacht maar 2 uurtjes slaap gehad :Z
pi_129083263
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:18 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Hoezo deze keus Ambi
Omdat niet iedereen het zo goed heeft als ik en om uit mijn veilige omgeving te komen.
pi_129083354
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:19 schreef Che_ het volgende:

[..]

Is dat erg?

vannacht maar 2 uurtjes slaap gehad :Z
Klinks had spannende whatsappberichtjes :@ O+
pi_129083383
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:22 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Omdat niet iedereen het zo goed heeft als ik en om uit mijn veilige omgeving te komen.
Ik heb het ook gedaan, maar ik kreeg dik betaald :') overigens niet de reden dat ik het heb gedaan. Dacht er ook zo over
  donderdag 18 juli 2013 @ 14:25:38 #155
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_129083391
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:24 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

wie is klinks
pi_129083398
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:24 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Geef je nummer. Ik heb spannendere (is dat een woord?) berichtjes.
pi_129083466
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:25 schreef Che_ het volgende:

[..]

wie is klinks
Mijn bbygrl
  donderdag 18 juli 2013 @ 14:28:14 #158
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_129083496
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:27 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Mijn bbygrl
O op die manier ok
pi_129083503
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:18 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Hoezo deze keus Ambi
Cause
She
Gives
Head
3
2
1
pi_129083507
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:25 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Geef je nummer. Ik heb spannendere (is dat een woord?) berichtjes.
Ik weet niet hoor, zij heeft een lange procedure moeten ondergaan hiervoor.
pi_129083526
quote:
5s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:28 schreef Che_ het volgende:

[..]

O op die manier ok
Was er een andere manier?
pi_129083545
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:28 schreef Magniloquent het volgende:

[..]

Cause
She
Gives
Head
3
2
1
True. En goed ook. Maar jij krijgt niet. Ksssssshtttt.
  donderdag 18 juli 2013 @ 14:29:38 #163
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_129083554
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:28 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Was er een andere manier?
Ik weet niet waar jij het allemaal over hebt weer _O-
pi_129083561
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:28 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, zij heeft een lange procedure moeten ondergaan hiervoor.
Die wil ik ook wel ondergaan?
pi_129083650
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:29 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij het allemaal over hebt weer _O-
Jij zegt: die manier.. :@
  donderdag 18 juli 2013 @ 14:34:20 #166
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_129083716
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:32 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Jij zegt: die manier.. :@
Ik begrijp je niet.. ligt aan mij
pi_129083764
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:34 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ik begrijp je niet.. ligt aan mij
Na iftar kunnen we weer communiceren
pi_129083770
Tering man. Zelfs ik begrijp t :')
  donderdag 18 juli 2013 @ 14:37:05 #169
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_129083839
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:35 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Na iftar kunnen we weer communiceren
Ligt niet aan eten, ligt aan slaap :+
pi_129083882
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:37 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ligt niet aan eten, ligt aan slaap :+
Siesta?
  donderdag 18 juli 2013 @ 14:40:56 #171
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_129083993
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:38 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Siesta?
ja straks
pi_129084236
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:40 schreef Che_ het volgende:

[..]

ja straks
:7
pi_129085804
Ik ben normaal gesproken niet zo'n fan van olijfolie maar de olijfolie van mijn opa was echt goddelijk. Ik at het elke dag in TR. De smaak was mild, 'grassig' maar vooral mild. Het had bijvoorbeeld geen sterke geur.

Weet iemand een olijfolie die in de buurt van deze beschrijving komt? Wil olijfolie gaan halen maar heb geen zin om paar flessen olijfolie van een halve liter weg te gooien omdat ik het dalijk niks vind. :P
  donderdag 18 juli 2013 @ 15:30:50 #174
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_129086087
Voor bakken of voor salades?
pi_129086119
quote:
99s.gif Op donderdag 18 juli 2013 15:26 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ben normaal gesproken niet zo'n fan van olijfolie maar de olijfolie van mijn opa was echt goddelijk. Ik at het elke dag in TR. De smaak was mild, 'grassig' maar vooral mild. Het had bijvoorbeeld geen sterke geur.

Weet iemand een olijfolie die in de buurt van deze beschrijving komt? Wil olijfolie gaan halen maar heb geen zin om paar flessen olijfolie van een halve liter weg te gooien omdat ik het dalijk niks vind. :P
Weet je zeker dat het olijfolie was? :P
Want dat grassige ken ik niet. Milde smaak oké, maar olijfolie heeft toch altijd een sterke geur?
pi_129086253
Borte, heb je wel eens olie in cacik gedaan :9
pi_129086480
:')

Ja, ik weet het zeker.

Ik heb net gegoogled en volgens bepaalde sites is traditionele olijfolie milder en olijfolie uit Griekenland grasachtig. Dus ik ben niet de enige die de grasachtige smaak herkend.

Anyway er zijn zoveel verschillende soorten olijfolie dat ik niet weet waar ik moet beginnen met proberen.
pi_129086568
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 15:33 schreef Ambipur het volgende:
Borte, heb je wel eens olie in cacik gedaan :9
Nee, maar ik wil het best proberen als ik de juiste olie heb gevonden.
pi_129086621
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juli 2013 15:39 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Nee, maar ik wil het best proberen als ik de juiste olie heb gevonden.
Olijfolie erop doen... En dan heeeeel veel gedroogde mint en pul biber.

Goddelijk. Vallahi, zo lekker..
pi_129086653
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 15:30 schreef Che_ het volgende:
Voor bakken of voor salades?
Voor het dippen van brood! Zie je, normaal haat ik olijfolie in salade's enzo maar deze olie was zo lekker dat ik het zelfs bijna puur at.
pi_129086719
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 15:40 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Olijfolie erop doen... En dan heeeeel veel gedroogde mint en pul biber.

Goddelijk. Vallahi, zo lekker..
Staat genoteerd!
  donderdag 18 juli 2013 @ 15:45:11 #182
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_129086854
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juli 2013 15:41 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Voor het dippen van brood! Zie je, normaal haat ik olijfolie in salade's enzo maar deze olie was zo lekker dat ik het zelfs bijna puur at.
Je bedoelt dronk 10.gif

Zelf zou ik voor Genco olijfolie gaan (Godfather, red.), maar die van supermarkten zijn ook goed. Neem die voor salades dan. Je kan ook mix nemen met olijfolie/basilicum.

Heb even gekeken voor je, heb nu van Bertolli.
pi_129086966
Neee, geen mix van andere kruiden of planten. Dat verpest de smaak. Maar blijkbaar bestaan er olijfolie winkels waar je de olie kan testen voordat je het koopt. In Eindhoven zou er een moeten bestaan volgens een link die ik van Ambi kreeg. Ga het daar proberen denk ik.
pi_129087971
Vasten gaat goed! Bij jullie?
pi_129089848
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:16 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Vandaag nieuwe aflevering. Gezien? Zo spannend. O+ :')
Ja, dat stadje was wel vaag... En er komen steeds meer vragen, wil nou langzamerhand wat antwoorden :(
pi_129090566
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:46 schreef Ayca het volgende:

[..]

Ja, dat stadje was wel vaag... En er komen steeds meer vragen, wil nou langzamerhand wat antwoorden :(
Ja zo raar, en die dooie kraai :{
Het is echt een complot van bekende mensen. En Hanna's moeder, mijn God. :{ ;(
pi_129090674
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:08 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Vasten gaat goed! Bij jullie?
Ook wel! Buik gromt wel nu :')
pi_129093147
Pfoe hele middag ib de weer geweest. Nu dutje. :9~
LEAVE KB ALONE.
pi_129095680
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:56 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Pfoe hele middag ib de weer geweest. Nu dutje. :9~
slaapwel

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_129095947
Moet toch juist beter worden na een week?
pi_129096105
:O 8)7
LEAVE KB ALONE.
pi_129098168
Heb last van de Ramadan :( Al mn matties zijn moslim en doen nu niets.
pi_129098655
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 20:46 schreef Ambipur het volgende:
:')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_129098693
Nog een uur! Heb echt enorme honger!
pi_129098699
quote:
Kom Kom, je hebt vast wel een Nederlandse homo maatje :')
pi_129098775
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 20:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kom Kom, je hebt vast wel een Nederlandse homo maatje :')
Nee. Wel Marokkaans :)
pi_129098823
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:00 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Nee. Wel Marokkaans :)
Je vergist je, die ene met die skinnyjeans en sjaaltje, die is er ook een.
pi_129098977
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je vergist je, die ene met die skinnyjeans en sjaaltje, die is er ook een.
Sinds wnnr ben jij homo??
pi_129099015
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:04 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Sinds wnnr ben jij homo??
Sinds ik jouw foto zag en daarna al mijn vertrouwen in de vrouw verloor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2013 21:06:05 ]
pi_129099028
Opeens heb ik de hik, how random. :(
LEAVE KB ALONE.
pi_129099041
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:06 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Opeens heb ik de hik, how random. :(
Je schrok, denkende dat ik echt homo ben. :')
pi_129099088
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

niet?
pi_129099139
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:08 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

niet?
Echt, dat zelfs je naasten zich tegen je keren in een grap, is gewoon echt smerig, maar jou kennende, figures.
pi_129099215
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sinds ik jouw foto zag en daarna al mijn vertrouwen in de vrouw verloor.
Hey. Zo sprak mijn ex ook wel eens.
pi_129099252
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Echt, dat zelfs je naasten zich tegen je keren in een grap, is gewoon echt smerig, maar jou kennende, figures.
:{w don't start this with me.
pi_129099304
quote:
Laat ze gewoon afdwalen van het juiste pad :D
  donderdag 18 juli 2013 @ 21:20:31 #207
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_129099652
Wakker, goeie tijd
pi_129100036
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:20 schreef Che_ het volgende:
Wakker, goeie tijd
netjes!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_129100198
Same here. :D
pi_129100254
Ik sluit en open mijn ogen met jullie, echt te erg dit. :D
pi_129100519
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als je schrikt gaat de hik juist weg. :')
LEAVE KB ALONE.
pi_129100567
quote:
4s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:32 schreef Bortecinem het volgende:
Ik sluit en open mijn ogen met jullie, echt te erg dit. :D
Ik ook. Ben echt levensloos :')
  donderdag 18 juli 2013 @ 21:41:56 #213
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_129100705
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:38 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Waarom was jij aan het slapen?
pi_129100722
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:38 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Zoek een fokker uit als vriend, kun je je levenloosheid helemaal compleet maken! Samen fokken alluuus.
LEAVE KB ALONE.
pi_129100877
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:37 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Als je schrikt gaat de hik juist weg. :')
Denken dat jij normaal bent. :')
pi_129100918
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:41 schreef Che_ het volgende:

[..]

Waarom was jij aan het slapen?
Ik viel net even weg, 3 minuten, heb niet echt geslapen. Gisteren ook niet. ;(
pi_129100927
quote:
9s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:42 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Zoek een fokker uit als vriend, kun je je levenloosheid helemaal compleet maken! Samen fokken alluuus.
Zou Trigger mij willen?
  donderdag 18 juli 2013 @ 21:51:07 #218
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_129101130
Eet smakelijk mensen
pi_129101280
Turks Alevitisch collega van mij begon vandaag aan de Ramadan: "We geloven allemaal in Mohammed, als 99% van de moslimwereld zegt dat hij heeft bevolen om te vasten in Ramadan, doe ik mee, simpel"

_O_
pi_129101485
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:54 schreef Triggershot het volgende:
Turks Alevitisch collega van mij begon vandaag aan de Ramadan: "We geloven allemaal in Mohammed, als 99% van de moslimwereld zegt dat hij heeft bevolen om te vasten in Ramadan, doe ik mee, simpel"

_O_
hierbij, eet smakelijk allemaal.
pi_129102351
Die alevi is dan geen alevi.
  donderdag 18 juli 2013 @ 22:20:52 #222
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_129102672
quote:

_O_
Juiste instelling, heel goed.
pi_129102903
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:14 schreef Ambipur het volgende:
Dat bepaal jij tabiki :Y
pi_129102974
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:25 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Dat bepaal jij tabiki :Y
Nee, jij.
pi_129103016
Zit zo vol, als iemand me een duwtje geeft, rol ik om.
pi_129103022
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:26 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Nee, jij.
Estagfurullah
pi_129103034
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:27 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Zit zo vol, als iemand me een duwtje geef,rol ik om.
Obesita
pi_129103110
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:27 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Obesita
Zo ben ik
pi_129103152
Mensen waar kan ik mooie (wand)klokken kopen?
  donderdag 18 juli 2013 @ 22:32:02 #230
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_129103269
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:27 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Zit zo vol, als iemand me een duwtje geeft, rol ik om.
In stappen eten..?
pi_129103323
In stappen eten :'), gewoon sonde in je neus steken en zakje met voeding eraan hangen toch. 8-)
LEAVE KB ALONE.
  donderdag 18 juli 2013 @ 22:34:08 #232
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_129103374
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:33 schreef Klinkerbotsing het volgende:
In stappen eten :'), gewoon sonde in je neus steken en zakje met voeding eraan hangen toch. 8-)
ja dat is leuk als je in coma ligt
pi_129103399
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:34 schreef Che_ het volgende:

[..]

Of in Gitmo.
pi_129103403
quote:

_O_
-Rabia Al-Basri
pi_129103406
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:14 schreef Ambipur het volgende:
Ben je ineens de Paus der Alevi's die even aan excommunicatie kan doen :') ?
Die gast is meer Alevi dan jij. :')
pi_129103426
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:34 schreef Che_ het volgende:

[..]

}:|
LEAVE KB ALONE.
pi_129103435
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:32 schreef Che_ het volgende:

[..]

In stappen eten..?
Ain't nobody got time for that.
pi_129103480
Hebben de Alevieten binnen hun stroming ook nog andere stromingen?
pi_129103488
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ben je ineens de Paus der Alevi's die even aan excommunicatie kan doen :') ?
Die gast is meer Alevi dan jij. :')
Geen zin hierin :)
pi_129103489
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:36 schreef xaban06 het volgende:
Jup.
pi_129103514
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:36 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Geen zin hierin :)
Je hebt dan ook geen spreekwoordelijke poot om op te staan.
pi_129103518
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:36 schreef xaban06 het volgende:
jip, volksreligie en alles, heel veel verschillende opvattingen
-Rabia Al-Basri
pi_129103530
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jup.
Ah vandaar de reactie van Ambi.
pi_129103550
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je hebt dan ook geen spreekwoordelijke poot om op te staan.
Nee Trigger.. heb voor de verandering, hayirdir, geen zin in een discussie.
pi_129103571
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:37 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ah vandaar de reactie van Ambi.
Denk het.
pi_129103585
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:37 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Nee Trigger.. heb voor de verandering, hayirdir, geen zin in een discussie.
Er is geen discussie, jij bent simpelweg niet in staat om te bepalen wie / wel geen Alevi is.
pi_129103643
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Er is geen discussie, jij bent simpelweg niet in staat om te bepalen wie / wel geen Alevi is.
Om hiervan af te zijn: haklisin.
pi_129103664
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:39 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Braaf.
pi_129103671
quote:

[..]

:') x1000
pi_129103713
quote:

[..]

valt me tegen van je :{
-Rabia Al-Basri
pi_129103738
quote:
3s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

valt me tegen van je :{
Mij ook. Zal wel ziek zijn ofzo.
pi_129103794
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:41 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Mij ook. Zal wel ziek zijn ofzo.
het is ramadan ;)
-Rabia Al-Basri
pi_129104172
Wat betekent hasklisin?
LEAVE KB ALONE.
pi_129104196
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:52 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Wat betekent hasklisin?
"Je hebt mij inhoudelijk helemaal afgemaakt"
pi_129104203
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:52 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Wat betekent hasklisin?
Je hebt gelijk.
pi_129104216
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Echt?
LEAVE KB ALONE.
pi_129104241
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:53 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Echt?
Of, je hebt gelijk. :7
  donderdag 18 juli 2013 @ 22:53:58 #259
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_129104257
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

_O-
pi_129104265
Nu weer lief doen allemaal.

Net cardio gedaan zeg, sjonge jonge.
LEAVE KB ALONE.
pi_129104285
DOE EENS LIEF TEGEN MIJ, VANDAAG KAN IK HET NIET HEBBEN.
pi_129104304
quote:
9s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:54 schreef Ambipur het volgende:
DOE EENS LIEF TEGEN MIJ, VANDAAG KAN IK HET NIET HEBBEN.
ongesteld?
LEAVE KB ALONE.
pi_129104398
quote:
9s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:55 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

ongesteld?
Nee. Gewoon dipje. :)
pi_129104422
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:57 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Chocola?
pi_129104461
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:58 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Chocola?
:) Ga zo thee zetten en dan chocola eten :P
  donderdag 18 juli 2013 @ 23:01:13 #266
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_129104530
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:54 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Nu weer lief doen allemaal.

Net cardio gedaan zeg, sjonge jonge.
Valt snel eten onder cardio?
pi_129104559
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:57 schreef Ambipur het volgende:

[..]

kusje :*

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:01 schreef Che_ het volgende:

[..]

Valt snel eten onder cardio?
combinatie van snel eten en daarna bidden, slopend hoor!
LEAVE KB ALONE.
pi_129104595
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:01 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

combinatie van snel eten en daarna bidden, slopend hoor!
Alsof jij bid :')
pi_129104630
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

:{....
LEAVE KB ALONE.
  donderdag 18 juli 2013 @ 23:04:14 #270
256666 leeell
I know you're lonely
pi_129104676
quote:

[..]

:D :')
pi_129104736
quote:

[..]

bidt.
pi_129104737
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:03 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

:{....
Taqabal Allah ya habiba O+
pi_129104756
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:05 schreef Ambipur het volgende:

[..]

bidt.
Hoofdletter, in ieder geval als je een zin gaan eindigen met een punt.
pi_129104829
Wat een sfeer weer
pi_129105046
Verslikte me in sinaasappelsap, mn keel is nu asfgsf. :-(
LEAVE KB ALONE.
pi_129105047
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:07 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Wat een sfeer weer
Ambi is weer hypocriet.
pi_129105156
Zeker omdat ze alevi is.
  donderdag 18 juli 2013 @ 23:14:18 #278
256666 leeell
I know you're lonely
pi_129105173
pi_129105220
quote:
Alleen jij komt weer met zoiets op de proppen.
  donderdag 18 juli 2013 @ 23:15:48 #281
256666 leeell
I know you're lonely
pi_129105236
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:15 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

prachtig.
  donderdag 18 juli 2013 @ 23:16:37 #282
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_129105274
quote:

[..]

Vandaag wel volgehouden of niet?
pi_129105282
quote:

[..]

Hierop haten. :')
LEAVE KB ALONE.
pi_129105307
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:16 schreef Che_ het volgende:

[..]

Vandaag wel volgehouden of niet?
Altijd toch.
quote:
15s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:16 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Hierop haten. :')
Waaruit maak jij haat op dan?
pi_129105338
:') ik ga hier niet eens op in jfm, 100.
LEAVE KB ALONE.
  donderdag 18 juli 2013 @ 23:18:36 #286
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_129105357
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:17 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Altijd toch.

[..]

Ja, paar dagen geleden ook toch :P
pi_129105364
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:18 schreef Klinkerbotsing het volgende:
:') ik ga hier niet eens op in jfm, 100.
eh oke? :') , 118
pi_129105380
Sjietische insider jokes. :')
pi_129105399
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:18 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ja, paar dagen geleden ook toch :P
Ja! Wel een behoefte om het te herhalen steeds, huh :{w
pi_129105409
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:18 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

eh oke? :') , 118
115 dan O+!!!
LEAVE KB ALONE.
pi_129105411
@ Che_, bro nu moet je hard lachen, 93929.
  donderdag 18 juli 2013 @ 23:19:56 #292
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_129105416
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:19 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Ja! Wel een behoefte om het te herhalen steeds, huh :{w
Maakt niet uit, wordt je sterk van
pi_129105427
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:19 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

115 dan O+!!!
3eu bietsen, pf
pi_129105447
quote:
6s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:19 schreef Che_ het volgende:

[..]

Maakt niet uit, wordt je sterk van
Isch geen Calvé pindakaas
pi_129105454
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:20 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

3eu bietsen, pf
oké dan 111
LEAVE KB ALONE.
pi_129105481
quote:
16s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:20 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

oké dan 111
:6
pi_129105528
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:21 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

:6
111 it is *;
LEAVE KB ALONE.
  donderdag 18 juli 2013 @ 23:22:31 #298
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_129105545
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:19 schreef Triggershot het volgende:
@ Che_, bro nu moet je hard lachen, 93929.
Ging stuk _O- gelukkig weten ze niet wat er staat
pi_129105546
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:22 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

111 it is *;
pi_129105572
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:22 schreef Che_ het volgende:

[..]