Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die vóór u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Marokkaans-Arabisch heeft enorm veel Berberse, Franse en Spaanse invloeden, logisch dat het onverstaanbaar is. Tunesisch vond ik altijd al meer op fus7a klinken dan Marokkaans.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:40 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ja, in Libie zijn ze na Khadafi ook weer vrij in het spreken en onderwijzen van de Amazigh-taal.
[..]
Nee joh Mauretanisch dialect is echt onbegrijpbaar voor mij. Echt Marokkaans dialect is al lastig als je niet mee bekend bent maar Mauretanisch kan ik behalve paar woorden echt niets uit halen.
Maar Mauretaniers zijn zoals Soedanezen goede mensen, niet zo "verneukt" door materialisme zoals wij in de Maghreb (Tunesie, Algerije en Marokko). Ze zijn "puurder", komt ook door de simpelere manier van leven zoals ook in Soedan denk ik. En minder dat hele tijd loeren naar Europa via familie die daar woont, tv, muziek etc.
Ik kan het ook niet, ik typ de woorden en zinnen die ik ooit eens heb geleerd. Maar ben al heel wat vergeten.quote:
Uhmm... (ik moet nadenken), nee. Ik denk dat het niet zo is. Voor de revolutie wel en juist op de staatszenders. Het regime moest laten zien hoe "modern we waren".quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:48 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Marokkaans-Arabisch heeft enorm veel Berberse, Franse en Spaanse invloeden, logisch dat het onverstaanbaar is. Tunesisch vond ik altijd al meer op fus7a klinken dan Marokkaans.
Dat klopt, daar zit zeker wat in. Heb ook om die reden altijd ook sympathie gehad voor Mauritaniërs, Soedanezen etc.
Om bij dat pure terug te komen; Is het in Tunesië ook zo dat de commerciele zenders echt dingen doen wat ze nooit op de staatstelevisie zouden doen, net als in Marokko? Dat vrouwelijke nieuwslezeressen een dikke inkijk hebben, vaak meer schaars geklede dames bij shows en taboe-onderwerpen als homoseksualiteit bespreken?
Nuances verwachten van de ubermensch over de Wilders stemmende stampotvretende klompendragersquote:Op donderdag 18 juli 2013 01:01 schreef leeell het volgende:
wat hebben Turken ook met het niet kunnen zien van de discrepantie tussen Holland =/= Nederland
komt door dat jochie dat geplaatst is bij die lesbiennesquote:Op donderdag 18 juli 2013 01:01 schreef leeell het volgende:
wat hebben Turken ook met het niet kunnen zien van de discrepantie tussen Holland =/= Nederland
quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nuances verwachten van de ubermensch over de Wilders stemmende stampotvretende klompendragers
woorden schieten te kort!quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nuances verwachten van de ubermensch over de Wilders stemmende stampotvretende klompendragers
Lol, bij ons op de twee meest bekende commerciële zenders (2M en Medi 1) willen ze juist laten zien hoe modern en Franstalig ze wel niet zijn. Met name 2M die based is in Casablanca, je hoort er meer Frans dan Darija buiten de Ramadan. Schaarse geklede dames, Amerikaanse series en taboe-onderwerpen bespreken in talkshows zijn daar meer regel dan uitzondering, met name tijdens de vorige regering toen de seculieren van Istiqlal in de meerderheid waren. Terwijl de staatszenders altijd moeten laten zien hoe Arabisch ze wel niet zijn en in hun nieuwsuitzendingen gaat eerst het altijd over de koningquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:57 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Uhmm... (ik moet nadenken), nee. Ik denk dat het niet zo is. Voor de revolutie wel en juist op de staatszenders. Het regime moest laten zien hoe "modern we waren".
Maar nu zal je in kledij ook van dames op tv geen verschil zien tussen de 2 staatszenders en de commercial ones. Wat taboe-onderwerpen betreft doen commerciele zenders dat idd.. De staatszenders zijn er nu echt meer alleen voor het nieuws en politieke programma's/discussies, en hier en daar een soap natuurlijk...de vrouwen moeten ook blijven kijken he![]()
![]()
No spangquote:Op donderdag 18 juli 2013 01:00 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
bedankt, wil je vanaf nuijn tolk zijn?
Je hebt geen idee hoeveel straatschoffies er nog zijn die het verschil tussen Holland en Nederland niet kennen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:01 schreef leeell het volgende:
en henk en ingridsquote:Op donderdag 18 juli 2013 01:12 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Je hebt geen idee hoeveel straatschoffies er nog zijn die het verschil tussen Holland en Nederland niet kennen.
Hoi, ik ben er blijkbaar 1 van.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:12 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Je hebt geen idee hoeveel straatschoffies er nog zijn die het verschil tussen Holland en Nederland niet kennen.
Ik heb medelijden met de Schotten en de Welsh. Een zeer rijke historie, taal en cultuur. Als ze zeggen dat ze uit de UK komen zegt iedereen meteen "Ah, so you're English?"quote:
Geen idee, Gerda.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:23 schreef bzl. het volgende:
Dus nu ben ik een Ingrid of straatschoffie?
Ik zap weleens langs Medi 1 (volgens mij) en soms hebben ze zo'n paneldiscussietje waar ik stop als er een interessant onderwerp is. 2M ben ik nooit echt iets interessants tegengekomen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:10 schreef o.us2.0 het volgende:
Lol, bij ons op de twee meest bekende commerciële zenders (2M en Medi 1) willen ze juist laten zien hoe modern en Franstalig ze wel niet zijn.
In Tunesie zijn na de revolutie heel veel tv-kanalen erbij gekomen en dat is echt een verrijking, veel concurrentie en zeker goede zenders tussen met interessante actualiteiten of politieke programma's.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:10 schreef o.us2.0 het volgende:
Met name 2M die based is in Casablanca, je hoort er meer Frans dan Darija buiten de Ramadan. Schaarse geklede dames, Amerikaanse series en taboe-onderwerpen bespreken in talkshows zijn daar meer regel dan uitzondering, met name tijdens de vorige regering toen de seculieren van Istiqlal in de meerderheid waren. Terwijl de staatszenders altijd moeten laten zien hoe Arabisch ze wel niet zijn en in hun nieuwsuitzendingen gaat eerst het altijd over de koningEgypte e.d. zijn maar randzaken voor hen. De meesten in Marokko kijken dan ook liever naar of de commerciëlen of Arabische zenders als MBC, Dubai, ART, Al Jazeera etc.
best wel vreemd toch, wonen in Nederland maar niet weten hoe het heet of hoe je inwoners correct aanspreekt ?quote:
Ik weet wel hoe Nederland heet.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:27 schreef leeell het volgende:
[..]
best wel vreemd toch, wonen in Nederland maar niet weten hoe het heet of hoe je inwoners correct aanspreekt ?
Teveel soaps nu tijdens de Ramadan, zo veel drama op de Tunesische tvquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:57 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Uhmm... (ik moet nadenken), nee. Ik denk dat het niet zo is. Voor de revolutie wel en juist op de staatszenders. Het regime moest laten zien hoe "modern we waren".
Maar nu zal je in kledij ook van dames op tv geen verschil zien tussen de 2 staatszenders en de commercial ones. Wat taboe-onderwerpen betreft doen commerciele zenders dat idd.. De staatszenders zijn er nu echt meer alleen voor het nieuws en politieke programma's/discussies, en hier en daar een soap natuurlijk...de vrouwen moeten ook blijven kijken he![]()
![]()
Medi 1 was voorheen een Frans-Marokkanse joint en begon als nieuwszender. De management heeft zich daarna uitgekocht en het is nu een commerciele familiezender. Maar sommige programma's zoals panels hebben ze gewoon meegenomen naar de familiezender.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:24 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik zap weleens langs Medi 1 (volgens mij) en soms hebben ze zo'n paneldiscussietje waar ik stop als er een interessant onderwerp is. 2M ben ik nooit echt iets interessants tegengekomen.
Dat is wel geniaal. In Marokko heb je ontzettend veel zenders maar de meerderheid zijn staatszenders. Daarmee bouw je, wat in het Tunesische geval wél gebeurt, geen eerlijkheid, geen echte stem van het volk zelf. Alles maar aangepast naar de wens en de idealen van de koning, de grootste politieke partij (op dit moment PJD van Benkirane, een zusterpartij van de AK-partij helaas) en de islam (terwijl de meeste parlementsleden in Marokko wekelijks in de discotheken van Marrakech zich helemaal los maken met vaak ook een dame lichte zeden. Hoe bedoel je hypocrietquote:In Tunesie zijn na de revolutie heel veel tv-kanalen erbij gekomen en dat is echt een verrijking, veel concurrentie en zeker goede zenders tussen met interessante actualiteiten of politieke programma's.
Maar ook low-budget zenders die echt voor een bepaald gebied zijn (arme Zuiden bijv) en om problemen van gewone burgers daar aan de kaak te stellen door met 'n simpele camera bij mensen thuis te komen. Ook grappig om te zien dat je nu heel duidelijk zenders hebt met politieke kleur, de bekendere zenders kan je zo vertellen wie erachter zit en welke politieke kleur het heeft bijv. Sindsdien kijk ik veel minder andere Arabische TV, alleen nog echt voor breder nieuws over de Arabische wereld zoals BBC & Sky News Arabic, Mayadeen en Al Jazeera bijv.
Die Franse bezems zijn hinderlijk inderdaad met hele tijd Frans te lullen, zeg altijd gelijk dat ik geen Frans praat en zeker hier in Tunis (wordt meeste gepraat omdat hoofdstad is). Waarna ze me raar aankijken...
Dit daarentegen is wel dieptriest. Werd er zelf ook emotioneel van (no homo).quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:49 schreef ntm het volgende:
3andi mankolek is echt kapot grappig op de tunesische tv, mensen die ruzie met elkaar hebben en dan het proberen uit te praten op de tv. Al die privé dingen op de tv, stelletjes die ruzie maken![]()
![]()
waar gaat dat over, kan alleen de titel lezen. snap er voorderest weinig vanquote:Op donderdag 18 juli 2013 01:51 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Dit daarentegen is wel dieptriest. Werd er zelf ook emotioneel van (no homo).
Spoel door naar 10:22, dan wordt het al interessant. Moeder heeft een kind buiten het huwelijk verwekt, zoon wil haar graag zien. Er zit een gordijn tussen die twee dus eerst een heel diepgaand interview vooraf. Presentator vraagt of het gordijn open kan (of ze haar zoon wilt zien). De moeder wijst zijn voorstel voor publiek en tv af omdat het niet bij haar normen past (hoe haal je het in je hoofd om dan uberhaupt op tv te komenquote:Op donderdag 18 juli 2013 01:55 schreef leeell het volgende:
[..]
waar gaat dat over, kan alleen de titel lezen. snap er voorderest weinig van
naam = ja toch ?quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:57 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Spoel door naar 10:22, dan wordt het al interessant. Moeder heeft een kind buiten het huwelijk verwekt, zoon wil haar graag zien. De moeder wijst zijn voorstel voor publiek en tv af omdat het niet bij haar normen past (hoe haal je het in je hoofd om dan uberhaupt op tv te komen) en zoon valt flauw.
Na3m is Ja.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:58 schreef leeell het volgende:
[..]
naam = ja toch ?
of "wat" (net als in egyptisch)
ah oke.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:59 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Na3m is Ja.
Kan ook in de zin van "Ja?" gebruikt worden bij geroep, net zoals het Nederlands.
Die presentator ook na het flauwvallen van die jongen, helemaal flippen tegen haar. "Het is toch je zoon of niet? Waarom doe je hem zo zoiets aan?" Zij: iets in de trant van "Ik schaam me, dit kan ik niet maken"quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:59 schreef leeell het volgende:
walgelijk om te zien trouwens
buiten een huwelijk een kind verwerkken en daarna over normen gaan praten
is het wel echt dan ? beetje raar dat ze dan sowieso op komt dagen, en achteraf wel toestemt ?quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:02 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Die presentator ook na het flauwvallen van die jongen, helemaal flippen tegen haar. "Het is toch je zoon of niet? Waarom doe je hem zo zoiets aan?" Zij: iets in de trant van "Ik schaam me, dit kan ik niet maken"
Ja heb wel indruk van 2M en hun stempel, vergelijkbaar met oude staatszender Tunis7 hier.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:42 schreef o.us2.0 het volgende:
Medi 1 was voorheen een Frans-Marokkanse joint en begon als nieuwszender. De management heeft zich daarna uitgekocht en het is nu een commerciele familiezender. Maar sommige programma's zoals panels hebben ze gewoon meegenomen naar de familiezender.
2M is gewoon de RTL4 van Marokko. Heel hip, heel modern allemaal, talentenshows, comedies etc. Dit is 2M zo'n beetje
Dat komt puur door de revolutie hier, nu hopen dat zo blijft. Beste is 1 staatszender en rest prive. De partijen en mensen met invloed gaan vanzelf het medialandschap in wat alleen maar tot diversiteit leidt. Ik kijk zelf nu naar 10 privezenders waarvan 3 echt goede shows hebben, vergelijkbaar met pauw en witteman op attounissia (tis3a masaa) of wereld draait door (labes).quote:Dat is wel geniaal. In Marokko heb je ontzettend veel zenders maar het zijn meestal allemaal staatszenders. Daarmee bouw je, wat in het Tunesische geval wél gebeurt, geen eerlijkheid, geen echte stem van het volk zelf. Alles maar aangepast naar de wens en de idealen van de koning, de grootste politieke partij (op dit moment PJD van Benkirane, een zusterpartij van de AK-partij helaas) en de islam (terwijl de meeste parlementsleden in Marokko wekelijks in de discotheken van Marrakech zich helemaal los maken met vaak ook een dame lichte zeden. Hoe bedoel je hypocriet).
Ik ben eraan gewend en leer hier en daar wel wat Frans maar het is grappig dat Frans zon statussymbool is hier. Een stap buiten Marokko of Tunesie in de grotere wereld en je staat met je bek vol tanden als je alleen Frans praatquote:Het is wel kenmerkend dat 2M precies is zoals de stad Casablanca; heel erg Europees, heel erg modern doen en alleen maar Frans lullen en Franstalige media volgen. Het is dat mijn Marokkaanse familie in Marokko vaak ook onderling Frans spreken en er zelf in heb verdiept en aangeleerd gekregen van mijn ouders en het dus ook zodoende spreek en versta, anders zou ik het ook bloedirritant vinden. Dus ik snap je wel.
Nessma is zelf ook Frans-Arabisch en zal zeker voor flink deel in handen zijn van Fransen gezien ze dat Franse expliciet uitdragen. Nessma al Hamra (Tunesie) zit in de linkse seculiere hoek van de pro Fransen politiek gezien. De "ikhwanis" (Moslimbroeders) in Tunesie noemen de zender sinds een incident "naqma" ipv nessma en "i3laam al-3aar"quote:Op Nessma hoor ik meer Arabisch dan op 2M zelf, dus dat zegt wel iets over beide landen.
Wow ja ik had er ook eentje gezien waarvan dochter heel lang haar moeder niet had gezien en die moeder deed net alsof ze haar niet kende pas op het einde gaf ze toe. Echt zieligquote:Op donderdag 18 juli 2013 01:51 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Dit daarentegen is wel dieptriest. Werd er zelf ook emotioneel van (no homo).
Zeker maarjah ramadan he..dagen van tevoren begonnen ze al met reclame.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:29 schreef ntm het volgende:
Teveel soaps nu tijdens de Ramadan, zo veel drama op de Tunesische tv
Jaa haha Bibichaquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:10 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Zeker maarjah ramadan he..dagen van tevoren begonnen ze al met reclame.
Nsibti al 3aziza begon zelfs eerder dan normaal volgens mij met uitzenden
Haha ja is leuk soms.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:49 schreef ntm het volgende:
3andi mankolek is echt kapot grappig op de tunesische tv, mensen die ruzie met elkaar hebben en dan het proberen uit te praten op de tv. Al die privé dingen op de tv, stelletjes die ruzie maken![]()
![]()
Ja is in principe hetzelfde maar na de revolutie is de 7 in 1 veranderdquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:16 schreef o.us2.0 het volgende:
Waar is Tunis 7 eigenlijk gebleven? Ik zie het toevallig niet meer in mijn dreambox (wel Tunesie 1).
Is na de revolutie Al Wataniyya geworden, nu heb je tweede dus Wataniyya 1 en 2.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:16 schreef o.us2.0 het volgende:
Waar is Tunis 7 eigenlijk gebleven? Ik zie het toevallig niet meer in mijn dreambox (wel Tunesie 1).
Haha ja die heb ik ook gezienquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:16 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Haha ja is leuk soms.
Vorige keer een man uit Kairouan die zijn vrouw terug wilde. Hij zei dat ze vreemd was gegaan. Die vrouw erbij en was duidelijk hij was een leugenaar. Bleek dat die zijn neef bij hun in de kamer liet slapen dagenlang na samen dronken te worden....die presentator Slim: ya wildi 3andek dar wela bar!?!?!? (Mattie heb je nou een huis of een bar!?).
Omgquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:16 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Haha ja is leuk soms.
Vorige keer een man uit Kairouan die zijn vrouw terug wilde. Hij zei dat ze vreemd was gegaan. Die vrouw erbij en was duidelijk hij was een leugenaar. Bleek dat die zijn neef bij hun in de kamer liet slapen dagenlang na samen dronken te worden....die presentator Slim: ya wildi 3andek dar wela bar!?!?!? (Mattie heb je nou een huis of een bar!?).
Ah, dat wist ik niet. Wel interessant eigenlijk, dacht dat het de Marokkaanse systeem was van nummering en dat Tunis 7 de internationale zender is, zoals in Marokko het SNRT5 (Al Maghribiya) is. Dat elke staatszender die opvolgde zomaar een nummer krijgt, net als Nederland 1, 2 en 3quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:19 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Is na de revolutie Al Wataniyya geworden, nu heb je tweede dus Wataniyya 1 en 2.
De 7 in Tunis7 verwees naar 7 november 1989 toen Ben Ali aan de macht kwam...vandaar die naamswijziging na de revolutie
Ik woon in Tunis nu, ons huis staat in Sousse al jaren en mijn oorsprong uit El Jem. Jij?quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:20 schreef ntm het volgende:
Haha ja die heb ik ook gezienOf dat meisje dat was weggelopen met haar verloofde:')
Waar uit Tunesië kom je?
Haha pcies ik snap ook niet dat mensen die ruzies op TV oplossen schaamte gewoon. Maar je zal je verbazen hoeveel dat anders zien. Arabische Jerry Springer show kan je makkelijk maken hoor.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:23 schreef o.us2.0 het volgende:
Omg
Je hebt een vergelijkbare show op Medi 1... ben alleen de naam kwijt. Ik snap trouwens die mensen echt niet. Of het zijn mensen zonder schaamte of het zijn acteurs. Maar vermakelijk is het zeker.
Inchallah ga ik naar de Amphitheater van El Jemquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:27 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik woon in Tunis nu, ons huis staat in Sousse al jaren en mijn oorsprong uit El Jem. Jij?
[..]
Haha pcies ik snap ook niet dat mensen die ruzies op TV oplossen schaamte gewoon. Maar je zal je verbazen hoeveel dat anders zien. Arabische Jerry Springer show kan je makkelijk maken hoor.
Mijn familie woont vlakbij el houaria (ben ik nu ook) maar we hebben ook appartementje in Tunis, diar soukra vlakbij carrefour en el marsa enzoquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:27 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik woon in Tunis nu, ons huis staat in Sousse al jaren en mijn oorsprong uit El Jem. Jij?
[..]
Haha pcies ik snap ook niet dat mensen die ruzies op TV oplossen schaamte gewoon. Maar je zal je verbazen hoeveel dat anders zien. Arabische Jerry Springer show kan je makkelijk maken hoor.
Turkse tokkies ook ??quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:31 schreef Ayca het volgende:
Zulke programma's heb je in Turkije ook, levert pareltjes op als deze
Ja Carrefour daar is niet te missen. Maar Haouaria is mooiquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:34 schreef ntm het volgende:
Mijn familie woont vlakbij el houaria (ben ik nu ook) maar we hebben ook appartementje in Tunis, diar soukra vlakbij carrefour en el marsa enzoMaar je woont in Tunis, opgegroeid in Nederland? De comedyserie Happy Ness is ook heel grappig trouwens, wel droge humor.
Haha geniaalquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:39 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik heb weinig opmerkelijke scenes van Marokkaanse televisie. Behalve dit, met de Festival du Rire in Marrakech, met Stromae.
Alors on shta7
Jup, Kelibia en Nabeul ook heel mooi. Maar je bent naar Tunesië geëmigreerd, waarom eigenlijk?quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:40 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ja Carrefour daar is niet te missen. Maar Haouaria is mooiHeel Cap Bon trouwens.
Ik ben in NL opgegroeid idd.
Zo'n idee heb ik ook als ik klaar ben met mijn studie. Als ik een goede baan aangeboden krijg in Casablanca dan zou ik er zonder moeite heen emigreren, deels ook voor de ervaring. Deels omdat ik Casa ook een geniale stad vindquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:50 schreef Aloulou het volgende:
Vanwege werk, kreeg goede kans op juiste moment
Voorlopig zit ik hier nog wel dus. Geen problemen mee ook.
Ah ok, mooie kans dan inderdaad. Wat voor werk doe je?quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:50 schreef Aloulou het volgende:
Vanwege werk, kreeg goede kans op juiste moment
Voorlopig zit ik hier nog wel dus. Geen problemen mee ook.
Met een team opzetten v beginnend Europees bedrijf en daarnaast commerciele kant naar klanten in Europa toe. Lokaal ook mensen recruiten etc etc. Veelzijdig werk in ieder geval.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:52 schreef ntm het volgende:
[..]
Ah ok, mooie kans dan inderdaad. Wat voor werk doe je?
Over boordeel was dus een andere leugen?quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:58 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Met een team opzetten v beginnend Europees bedrijf en daarnaast commerciele kant naar klanten in Europa toe. Lokaal ook mensen recruiten etc etc. Veelzijdig werk in ieder geval.
Goed bezig. Nu ken ik de mate van verfransing in Tunesië niet (alleen dat het niet zo erg is als Algerije), maar heb je voor zo'n functie geen beheersing van Franse taal nodig daar? Of is Arabisch voldoende?quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:58 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Met een team opzetten v beginnend Europees bedrijf en daarnaast commerciele kant naar klanten in Europa toe. Lokaal ook mensen recruiten etc etc. Veelzijdig werk in ieder geval.
Geweldig ja.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:49 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
pretty little liars is echt de freakiest serie ooit.
Wat ik hoor over Marokko isdat er zeker kansen zijn in bepaalde steden inderdaad, het is op verl gebieden een concurrent van Tunesie in het aantrekken van buitenlandse coorporaties en/of investeerders. Denk dat de laatste vijf jaar Marokko het beter heeft gedaan om investerdeers aan te trekken. Moeten zeker kansen zijn voor je, helemaal als je Frans spreekt (wat wel belangrijk is om in aanmerking te komen).quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:51 schreef o.us2.0 het volgende:
Zo'n idee heb ik ook als ik klaar ben met mijn studie. Als ik een goede baan aangeboden krijg in Casablanca dan zou ik er zonder moeite heen emigreren, deels ook voor de ervaring. Deels omdat ik Casa ook een geniale stad vind
Haha Triggah de sniper heeft zijn nightvision ook aanquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:59 schreef Triggershot het volgende:
Over boordeel was dus een andere leugen?
Ach, ik ben op dit tijdstip een retard, dus wat dat betreft hoef je niet eens op mij te reagerenquote:Op donderdag 18 juli 2013 03:05 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Haha Triggah de sniper heeft zijn nightvision ook aan![]()
Sorry ya 3aami, excuses.
Nee, de spreektaal is altijd Arabisch sowieso in persoonlijk contact zoals ontmoeting of telefoon.quote:Op donderdag 18 juli 2013 03:01 schreef o.us2.0 het volgende:
Goed bezig. Nu ken ik de mate van verfransing in Tunesië niet (alleen dat het niet zo erg is als Algerije), maar heb je voor zo'n functie geen beheersing van Franse taal nodig daar? Of is Arabisch voldoende?
Ja tis en Europees bedrijf met klanten in Europa. Dus Engels vereist, en dan ook de lokale taal. In die zin heb ik geluk.quote:Of waren ze zo van? "Kom je uit Holanda? Je spreekt zeker goed Engels? Wallah dan hebben we jou nodig, niemand kan goed Engels hier"
Vandaag nieuwe aflevering. Gezien? Zo spannend.quote:
Trouwens...weet jij waar ze lekkere sushi hebben in Tunis?quote:Op donderdag 18 juli 2013 03:12 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Nee, de spreektaal is altijd Arabisch sowieso in persoonlijk contact zoals ontmoeting of telefoon.
De schrijftaal is inderdaad in mails normaliter Frans, maar dan passen ze zich maar aan aan mij..Engels of Arabisch. Geen problemen mee gehad, een aanpassing voor hen maar dat is niet anders. anderzijds zie je dat Engels toenent omdat ook Japanse, Duitse bedrijven komen en die gaan niet omscholen naar Frans. Het bedrijf heeft ook Engelse stempel en draagt dat ook uit naar binnen en buuten toe.
[..]
Ja tis en Europees bedrijf met klanten in Europa. Dus Engels vereist, en dan ook de lokale taal. In die zin heb ik geluk.
7ay Nasr, die uitgaansstraat in Tunis. Vlakbij restaurant Broadway is ook een Japans restaurant hoewel ik de naam ben vergeten. Aziatische verlichting etc maakt het wel duidelijk. Hoewel ik nooit uberhaupt aushi heb gegetenquote:Op donderdag 18 juli 2013 03:19 schreef ntm het volgende:
Trouwens...weet jij waar ze lekkere sushi hebben in Tunis?![]()
Ik ga mijn trots op zij zetten en eerlijk zijn; als de revolutie er nooit was geweest dan zou het wel gelijk zijn geweest. Ik hoor ook veel van men dat het komt door de koninklijke familie die veel business deals uithaalt bij het bezoeken van landen of bezoek van een buitenlandse premier of koning. Denk dat Marokko er veel slechter voor zou staan als het een republiek was.quote:Op donderdag 18 juli 2013 03:02 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Wat ik hoor over Marokko isdat er zeker kansen zijn in bepaalde steden inderdaad, het is op verl gebieden een concurrent van Tunesie in het aantrekken van buitenlandse coorporaties en/of investeerders. Denk dat de laatste vijf jaar Marokko het beter heeft gedaan om investerdeers aan te trekken. Moeten zeker kansen zijn voor je, helemaal als je Frans spreekt (wat wel belangrijk is om in aanmerking te komen).
Wat anders dan Marokko dan. Heb een aangetrouwde neef die stage liep in Marokko en hij zegt dat hij blij was dat hij voor Frans koos op het hbo omdat Frans voornamelijk de communicatietaal was op kantoor. Hij waarschuwde ook dat als je inderdaad in een grote stad in Marokko wilt werken, eerder goed Frans moet spreken dan Arabisch omdat Marokkaanse bedrijven veelal zaken doen met Europa dan met de MO. Maar het kan per bedrijf verschillen natuurlijk.quote:Op donderdag 18 juli 2013 03:12 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Nee, de spreektaal is altijd Arabisch sowieso in persoonlijk contact zoals ontmoeting of telefoon.
De schrijftaal is inderdaad in mails normaliter Frans, maar dan passen ze zich maar aan aan mij..Engels of Arabisch. Geen problemen mee gehad, een aanpassing voor hen maar dat is niet anders. anderzijds zie je dat Engels toenent omdat ook Japanse, Duitse bedrijven komen en die gaan niet omscholen naar Frans. Het bedrijf heeft ook Engelse stempel en draagt dat ook uit naar binnen en buuten toe.
[..]
Ja tis en Europees bedrijf met klanten in Europa. Dus Engels vereist, en dan ook de lokale taal. In die zin heb ik geluk.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 03:19 schreef ntm het volgende:
[..]
Trouwens...weet jij waar ze lekkere sushi hebben in Tunis?![]()
Oja 7ay Nasr, ik ken een tunesisch meisje die daar werkt in een kapsalon, ze vroeg of ik langs kwam maar ben daar nooit geweest om eerlijk te zijn. Ik zal wel een keertje daar gaan kijken, thanks voor de tip. In Marsa heb je ook groot Japans restaurant, Kiotoriquote:Op donderdag 18 juli 2013 03:24 schreef Aloulou het volgende:
[..]
7ay Nasr, die uitgaansstraat in Tunis. Vlakbij restaurant Broadway is ook een Japans restaurant hoewel ik de naam ben vergeten. Aziatische verlichting etc maakt het wel duidelijk. Hoewel ik nooit uberhaupt aushi heb gegeten![]()
Anders heb je ook in LAC (La berges du Lac) heb ik gehoord, maar waar precies geen idee.
Hoelang ben je nog in Tunesië dan?quote:Op donderdag 18 juli 2013 03:35 schreef ntm het volgende:
[..]
Ik wist gewoon dat deze reactie ging komen van jou, laat mijIk heb zin in sushi
Zal aan bedrjjf liggen (waar haar klanten zich bevinden) en branche vermoed ik. Ik kan mij nie voorstellen dat je echt ook op kantoor Frans moet spreken als je meeting me collegas hebt...tenzij het een Frans bedrijf is dat bewust voor die werkeijze kiest. Maar dat zal wel niet de norm zijn.quote:Op donderdag 18 juli 2013 03:29 schreef o.us2.0 het volgende:
Wat anders dan Marokko dan. Heb een aangetrouwde neef die stage liep in Marokko en hij zegt dat hij blij was dat hij voor Frans koos op het hbo omdat Frans voornamelijk de communicatietaal was op kantoor. Hij waarschuwde ook dat als je inderdaad in een grote stad in Marokko wilt werken, eerder goed Frans moet spreken dan Arabisch omdat Marokkaanse bedrijven veelal zaken doen met Europa dan met de MO. Maar het kan per bedrijf verschillen natuurlijk.
7ayy Nasr is toch wel een van de bekendste uitgaansstraten in de avond in Tunis en heel leuk. Doet aan Libanon denken, grote verlichte straat in de avond die hier en daar stijl naar beneden loopt (heuvelachtig) met links en rechts allemaal restaurants, leuke cafes en kleding/schoenwinkels. En boven appartementen. De moeite waard maar wel in de avond dan is de sfeer veel leuker.quote:Op donderdag 18 juli 2013 03:34 schreef ntm het volgende:
Oja 7ay Nasr, ik ken een tunesisch meisje die daar werkt in een kapsalon, ze vroeg of ik langs kwam maar ben daar nooit geweest om eerlijk te zijn. Ik zal wel een keertje daar gaan kijken, thanks voor de tip. In Marsa heb je ook groot Japans restaurant, Kiotori![]()
Liep stage in de Marokkaanse hoofdkantoor van Carrefour. Maar hij maakte ook wel duidelijk dat het voor veel kantoren in Marokko Frans vaak ook de taal is van meetings en dergelijke omdat er ook vaak Fransen, Canadezen en Belgen werken.quote:Op donderdag 18 juli 2013 03:43 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Zal aan bedrjjf liggen (waar haar klanten zich bevinden) en branche vermoed ik. Ik kan mij nie voorstellen dat je echt ook op kantoor Frans moet spreken als je meeting me collegas hebt...tenzij het een Frans bedrijf is dat bewust voor die werkeijze kiest. Maar dat zal wel niet de norm zijn.
Algerije is het meest verfranst, de Fransen hadden een tijd lang in grote delen van het land Arabisch onderwijs verboden. Daarnaast zijn Algerije en Marokko veel grotere landen dan Tunesie met maar 11 milj inwoners en daarom ook voor de Fransen belangrijker.
Marokko en Tunesië zijn echte aanraders. Ben persoonlijk van de Maghreblanden alleen in Marokko en Algerije geweest maar vond Algerije echt 3x niks..quote:Op donderdag 18 juli 2013 03:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Helaas nog niet. Maar staat zeker op de planning ooit
Wegblijven nu inderdaadquote:Op donderdag 18 juli 2013 04:01 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Marokko en Tunesië zijn echte aanraders. Ben persoonlijk van de Maghreblanden alleen in Marokko en Algerije geweest maar vond Algerije echt 3x niks..
Inshallah wil ik ooit naar Irak gaan, lijkt mij enorm interessant (en dat zeg ik niet omdat jij het bent). Heb alleen het idee dat het nog niet zo stabiel is helaas.
Dikgedrukte zal dt inderdaad verklaren, alsmede de branche.quote:Op donderdag 18 juli 2013 03:55 schreef o.us2.0 het volgende:
Liep stage in de Marokkaanse hoofdkantoor van Carrefour. Maar hij maakte ook wel duidelijk dat het voor veel kantoren in Marokko Frans vaak ook de taal is van meetings en dergelijke omdat er ook vaak Fransen, Canadezen en Belgen werken.
Die Algerijnen hebben bijna 10 jaar gestreden als leeuwen. De Fransen zagen Algerije echt als een van de Franse provincies, en zaten ook circa 1,3 miljoen ed noirs, oftewel Franse boeren/koloniaten en nazaten ervan die in een totaal gescheiden en eigen (welvarende) samenleving leefden in Algerije tegenover de armere echte Algerijn. Columnist Sylvain Ephimenco (voor Elsevier) is bijv in Algerije geboren. Honderd duizenden Algerijnen zijn gestorven en oa ook hier en daar chemische wapens ingezet. Nu staan Algerijnen ook niet bekend als de meest makkeljke mensen...de Fransen hebben duidelijk de verkeerde gepaktquote:Denk dat de mate van verfransing meer zo is: Algerije > Marokko > Tunesië > Mauritanië. Heb wel veel erge verhalen gehoord over Frans-Algerije. Ook over de burgeroorlogen daar voor en tijdens de onafhankelijkheid. Was echt onder de indruk. Dan was de onafhankelijkheid van Marokko echt vreedzaam vergeleken met daar.
Ok, bedankt voor de tip! Ik vroeg net aan m'n vader, die zei dat het aan de andere kant van Tunis is tov van waar wij wonen maar zal wel een keertje bezoek brengen. La Goulette vind ik ook wel gezellig 's avondsquote:Op donderdag 18 juli 2013 03:49 schreef Aloulou het volgende:
[..]
7ayy Nasr is toch wel een van de bekendste uitgaansstraten in de avond in Tunis en heel leuk. Doet aan Libanon denken, grote verlichte straat in de avond die hier en daar stijl naar beneden loopt (heuvelachtig) met links en rechts allemaal restaurants, leuke cafes en kleding/schoenwinkels. En boven appartementen. De moeite waard maar wel in de avond dan is de sfeer veel leuker.
Ja. Klopt. Hoor ik IRL ookquote:Op donderdag 18 juli 2013 09:26 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Valt wel mee, je bent sinds enkele weken lekker rustig.
Ok. Ik begrijp het niet, maar klinkt oke.quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:33 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik was rouwende en boos op de hele wereld. Shit happens.
Droogklootquote:Op donderdag 18 juli 2013 09:35 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ok. Ik begrijp het niet, maar klinkt oke.
Ga je nog 3 dagen vasten?
Haha Algerijnen zijn zeker niet bekend als makkelijke mensen. Ik kan me nog de Arabische comentator herrineren van Al Jazeera toen Zidane die kopstoot gaf: Ookal speelt hij voor Frankfrijk, het blijft een Algerijnquote:Op donderdag 18 juli 2013 04:12 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dikgedrukte zal dt inderdaad verklaren, alsmede de branche.
[..]
Die Algerijnen hebben bijna 10 jaar gestreden als leeuwen. De Fransen zagen Algerije echt als een van de Franse provincies, en zaten ook circa 1,3 miljoen ed noirs, oftewel Franse boeren/koloniaten en nazaten ervan die in een totaal gescheiden en eigen (welvarende) samenleving leefden in Algerije tegenover de armere echte Algerijn. Columnist Sylvain Ephimenco (voor Elsevier) is bijv in Algerije geboren. Honderd duizenden Algerijnen zijn gestorven en oa ook hier en daar chemische wapens ingezet. Nu staan Algerijnen ook niet bekend als de meest makkeljke mensen...de Fransen hebben duidelijk de verkeerde gepaktinteressante geschiedenis.
Hoe moet ik dat lezen? Op het moment geloof je even nergens in en kan het misschien terug komen of?quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:37 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Droogkloot
Nee. Geen zin. Ik ben nog nadenkende hoe ik het geloof voor mijzelf in moet vullen.
Algerije is idd ziek verfranst, had een Algerijnse vriendin waar alleen maar Frans wordt gesproken in de familie. Zowel hier als in Algerije spreken ze alleen maar Frans in de familie. De vader is de enige die Arabisch goed kan eigenlijk. Groot verschil met de Maghreb mensen die ik ken.quote:Op donderdag 18 juli 2013 03:55 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Liep stage in de Marokkaanse hoofdkantoor van Carrefour. Maar hij maakte ook wel duidelijk dat het voor veel kantoren in Marokko Frans vaak ook de taal is van meetings en dergelijke omdat er ook vaak Fransen, Canadezen en Belgen werken.
Denk dat de mate van verfransing meer zo is: Algerije > Marokko > Tunesië > Mauritanië. Heb wel veel erge verhalen gehoord over Frans-Algerije. Ook over de burgeroorlogen daar voor en tijdens de onafhankelijkheid. Was echt onder de indruk. Dan was de onafhankelijkheid van Marokko echt vreedzaam vergeleken met daar.
Ik ben geen atheist. Voor de rest kan ik je niet echt antwoord geven.quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:55 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat lezen? Op het moment geloof je even nergens in en kan het misschien terug komen of?
Als morgen een familielid van je een ongeval krijgt en zwaar gewond raakt, icinden dua edermisin 'Allah im ne olur sen <xxx> koru' diye?quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:58 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik ben geen atheist. Voor de rest kan ik je niet echt antwoord geven.
Wederom, ik ben geen atheist... Allaha siginmaktan kacmiyorumquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:01 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Als morgen een familielid van je een ongeval krijgt en zwaar gewond raakt, icinden dua edermisin 'Allah im ne olur sen <xxx> koru' diye?
Doe maar. Zal hij vast waarderenquote:Op donderdag 18 juli 2013 11:28 schreef bzl. het volgende:
Succes vandaag iedereen. Misschien ga ik wel koken voor m'n vader vanavond. Omdat ik het nooit doe.![]()
Zo NRC abonnementen verkopen![]()
quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:33 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik was rouwende en boos op de hele wereld. Shit happens.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:52 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Voor jou heb ik alleen maar liefde hoor![]()
Sterkte met het rouwen en boos voelen, sucks.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:57 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
hup ga de vloer dwijlen, moet nodig gedaan worden
Ik ga even lunchen...quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:59 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Hey wat pas je mn woorden aan dan
(Het is vroeg en ik ben gaar)
En wanneer zij foto's van eten posten is het heel normaalquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:03 schreef Ambipur het volgende:
Wat ONS Ramadan topic! Lees de OP eens even door
Juistem JFM!quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:04 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
En wanneer zij foto's van eten posten is het heel normaal
Jij moet betere comebacks maken man, kan niet altijd superwoman to the rescue zijn.quote:
Vandaag gaar. Te weinig geslapenquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:08 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Jij moet betere comebacks maken man, kan niet altijd superwoman to the rescue zijn.
ja daarom jaloers toch, werd weer eens gewekt door mn broertjequote:Op donderdag 18 juli 2013 13:20 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Was ook tot 0400 wakkermet jou
NIEMAND mag mij wekken.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:25 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
ja daarom jaloers toch, werd weer eens gewekt door mn broertje
Ja, ga je doen?quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:47 schreef Ambipur het volgende:
Wat zijn er veel eenzame mensen in Nederland.. Ging even kijken naar vrijwilligerswerk, allemaal oude mensen die een praatje willen maken..
Dit is best shocking right?
Ja.. Twijfel nog even tussen eenzame ouderen of iets met vluchtelingen. Als ik die advertenties lees voel ik mij zo verdrietig.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:54 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ja, ga je doen?
Ik heb het ook gedaan en van beide kanten veel voldoening eruit gehaald!
Meneer van 75 met de ziekte van parkinson, heb ik veel van geleerd en is mij en hem (en zijn vrouw de mantelzorger) erg goed bevallen. Het klikte erg goed, ondanks alle verschillen! Heel tof werk is het.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:57 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja.. Twijfel nog even tussen eenzame ouderen of iets met vluchtelingen. Als ik die advertenties lees voel ik mij zo verdrietig.
Wat heb jij gedaan? Is het je bevallen?
Ja, daar ben ik bang voorquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:05 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Meneer van 75 met de ziekte van parkinson, heb ik veel van geleerd en is mij en hem (en zijn vrouw de mantelzorger) erg goed bevallen. Het klikte erg goed, ondanks alle verschillen! Heel tof werk is het.
Je moet wel proberen niet té close te worden, beginnersfout van mijn kant.
Klinks had spannende whatsappberichtjesquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:19 schreef Che_ het volgende:
[..]
Is dat erg?
vannacht maar 2 uurtjes slaap gehad
Ik heb het ook gedaan, maar ik kreeg dik betaaldquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:22 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Omdat niet iedereen het zo goed heeft als ik en om uit mijn veilige omgeving te komen.
wie is klinksquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:24 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Klinks had spannende whatsappberichtjes![]()
Geef je nummer. Ik heb spannendere (is dat een woord?) berichtjes.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:24 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Klinks had spannende whatsappberichtjes![]()
Ik weet niet hoor, zij heeft een lange procedure moeten ondergaan hiervoor.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:25 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Geef je nummer. Ik heb spannendere (is dat een woord?) berichtjes.
Die wil ik ook wel ondergaan?quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:28 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, zij heeft een lange procedure moeten ondergaan hiervoor.
Jij zegt: die manier..quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:29 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij het allemaal over hebt weer
Ligt niet aan eten, ligt aan slaapquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:35 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Na iftar kunnen we weer communiceren
Weet je zeker dat het olijfolie was?quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:26 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ben normaal gesproken niet zo'n fan van olijfolie maar de olijfolie van mijn opa was echt goddelijk. Ik at het elke dag in TR. De smaak was mild, 'grassig' maar vooral mild. Het had bijvoorbeeld geen sterke geur.
Weet iemand een olijfolie die in de buurt van deze beschrijving komt? Wil olijfolie gaan halen maar heb geen zin om paar flessen olijfolie van een halve liter weg te gooien omdat ik het dalijk niks vind.
Nee, maar ik wil het best proberen als ik de juiste olie heb gevonden.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:33 schreef Ambipur het volgende:
Borte, heb je wel eens olie in cacik gedaan
Olijfolie erop doen... En dan heeeeel veel gedroogde mint en pul biber.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:39 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, maar ik wil het best proberen als ik de juiste olie heb gevonden.
Voor het dippen van brood! Zie je, normaal haat ik olijfolie in salade's enzo maar deze olie was zo lekker dat ik het zelfs bijna puur at.quote:
Staat genoteerd!quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:40 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Olijfolie erop doen... En dan heeeeel veel gedroogde mint en pul biber.
Goddelijk. Vallahi, zo lekker..
Je bedoelt dronkquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:41 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Voor het dippen van brood! Zie je, normaal haat ik olijfolie in salade's enzo maar deze olie was zo lekker dat ik het zelfs bijna puur at.
Ja, dat stadje was wel vaag... En er komen steeds meer vragen, wil nou langzamerhand wat antwoordenquote:Op donderdag 18 juli 2013 03:16 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Vandaag nieuwe aflevering. Gezien? Zo spannend.![]()
Ja zo raar, en die dooie kraaiquote:Op donderdag 18 juli 2013 16:46 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ja, dat stadje was wel vaag... En er komen steeds meer vragen, wil nou langzamerhand wat antwoorden
slaapwelquote:Op donderdag 18 juli 2013 17:56 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Pfoe hele middag ib de weer geweest. Nu dutje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
quote:Op donderdag 18 juli 2013 20:46 schreef Ambipur het volgende:
Heb last van de RamadanAl mn matties zijn moslim en doen nu niets.
Kom Kom, je hebt vast wel een Nederlandse homo maatjequote:Op donderdag 18 juli 2013 20:46 schreef Ambipur het volgende:
Nee. Wel Marokkaansquote:Op donderdag 18 juli 2013 20:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kom Kom, je hebt vast wel een Nederlandse homo maatje
Sinds wnnr ben jij homo??quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je vergist je, die ene met die skinnyjeans en sjaaltje, die is er ook een.
Sinds ik jouw foto zag en daarna al mijn vertrouwen in de vrouw verloor.quote:
Je schrok, denkende dat ik echt homo ben.quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:06 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Opeens heb ik de hik, how random.
niet?quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je schrok, denkende dat ik echt homo ben.
Echt, dat zelfs je naasten zich tegen je keren in een grap, is gewoon echt smerig, maar jou kennende, figures.quote:
Hey. Zo sprak mijn ex ook wel eens.quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sinds ik jouw foto zag en daarna al mijn vertrouwen in de vrouw verloor.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Echt, dat zelfs je naasten zich tegen je keren in een grap, is gewoon echt smerig, maar jou kennende, figures.
Laat ze gewoon afdwalen van het juiste padquote:Op donderdag 18 juli 2013 20:46 schreef Ambipur het volgende:
netjes!quote:
Als je schrikt gaat de hik juist weg.quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je schrok, denkende dat ik echt homo ben.
Ik ook. Ben echt levensloosquote:Op donderdag 18 juli 2013 21:32 schreef Bortecinem het volgende:
Ik sluit en open mijn ogen met jullie, echt te erg dit.
Zoek een fokker uit als vriend, kun je je levenloosheid helemaal compleet maken! Samen fokken alluuus.quote:
Denken dat jij normaal bent.quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:37 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Als je schrikt gaat de hik juist weg.
Zou Trigger mij willen?quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:42 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Zoek een fokker uit als vriend, kun je je levenloosheid helemaal compleet maken! Samen fokken alluuus.
hierbij, eet smakelijk allemaal.quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:54 schreef Triggershot het volgende:
Turks Alevitisch collega van mij begon vandaag aan de Ramadan: "We geloven allemaal in Mohammed, als 99% van de moslimwereld zegt dat hij heeft bevolen om te vasten in Ramadan, doe ik mee, simpel"
Juiste instelling, heel goed.quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:54 schreef Triggershot het volgende:
Turks Alevitisch collega van mij begon vandaag aan de Ramadan: "We geloven allemaal in Mohammed, als 99% van de moslimwereld zegt dat hij heeft bevolen om te vasten in Ramadan, doe ik mee, simpel"
Obesitaquote:Op donderdag 18 juli 2013 22:27 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Zit zo vol, als iemand me een duwtje geef,rol ik om.
In stappen eten..?quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:27 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Zit zo vol, als iemand me een duwtje geeft, rol ik om.
ja dat is leuk als je in coma ligtquote:Op donderdag 18 juli 2013 22:33 schreef Klinkerbotsing het volgende:
In stappen eten, gewoon sonde in je neus steken en zakje met voeding eraan hangen toch.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:54 schreef Triggershot het volgende:
Ben je ineens de Paus der Alevi's die even aan excommunicatie kan doenquote:
Geen zin hierinquote:Op donderdag 18 juli 2013 22:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ben je ineens de Paus der Alevi's die even aan excommunicatie kan doen?
Die gast is meer Alevi dan jij.
Jup.quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:36 schreef xaban06 het volgende:
Hebben de Alevieten binnen hun stroming ook nog andere stromingen?
jip, volksreligie en alles, heel veel verschillende opvattingenquote:Op donderdag 18 juli 2013 22:36 schreef xaban06 het volgende:
Hebben de Alevieten binnen hun stroming ook nog andere stromingen?
Nee Trigger.. heb voor de verandering, hayirdir, geen zin in een discussie.quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je hebt dan ook geen spreekwoordelijke poot om op te staan.
Er is geen discussie, jij bent simpelweg niet in staat om te bepalen wie / wel geen Alevi is.quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:37 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee Trigger.. heb voor de verandering, hayirdir, geen zin in een discussie.
Om hiervan af te zijn: haklisin.quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er is geen discussie, jij bent simpelweg niet in staat om te bepalen wie / wel geen Alevi is.
valt me tegen van jequote:
het is ramadanquote:
Echt?quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
"Je hebt mij inhoudelijk helemaal afgemaakt"
quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
"Je hebt mij inhoudelijk helemaal afgemaakt"
ongesteld?quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:54 schreef Ambipur het volgende:
DOE EENS LIEF TEGEN MIJ, VANDAAG KAN IK HET NIET HEBBEN.
Valt snel eten onder cardio?quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:54 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Nu weer lief doen allemaal.
Net cardio gedaan zeg, sjonge jonge.
Alsof jij bidquote:Op donderdag 18 juli 2013 23:01 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
combinatie van snel eten en daarna bidden, slopend hoor!
quote:
Alleen jij komt weer met zoiets op de proppen.quote:
prachtig.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:15 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Alleen jij komt weer met zoiets op de proppen.
Vandaag wel volgehouden of niet?quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:15 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Hierop haten.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:15 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Altijd toch.quote:
Waaruit maak jij haat op dan?quote:
eh oke?quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:18 schreef Klinkerbotsing het volgende:
ik ga hier niet eens op in jfm, 100.
Ja! Wel een behoefte om het te herhalen steeds, huhquote:
Maakt niet uit, wordt je sterk vanquote:Op donderdag 18 juli 2013 23:19 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ja! Wel een behoefte om het te herhalen steeds, huh
Ging stukquote:Op donderdag 18 juli 2013 23:19 schreef Triggershot het volgende:
@ Che_, bro nu moet je hard lachen, 93929.
Hahaha snapje.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:22 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ging stukgelukkig weten ze niet wat er staat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |