abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129071530
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:52 schreef ntm het volgende:

[..]

Ah ok, mooie kans dan inderdaad. Wat voor werk doe je?
Met een team opzetten v beginnend Europees bedrijf en daarnaast commerciele kant naar klanten in Europa toe. Lokaal ook mensen recruiten etc etc. Veelzijdig werk in ieder geval.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_129071543
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:58 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Met een team opzetten v beginnend Europees bedrijf en daarnaast commerciele kant naar klanten in Europa toe. Lokaal ook mensen recruiten etc etc. Veelzijdig werk in ieder geval.
Over boordeel was dus een andere leugen? :{
pi_129071560
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:58 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Goed bezig. Nu ken ik de mate van verfransing in Tunesië niet (alleen dat het niet zo erg is als Algerije), maar heb je voor zo'n functie geen beheersing van Franse taal nodig daar? Of is Arabisch voldoende?

Of waren ze zo van? "Kom je uit Holanda? Je spreekt zeker goed Engels? Wallah dan hebben we jou nodig, niemand kan goed Engels hier :D"

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 18-07-2013 03:02:07 ]
pi_129071561
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 00:49 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
pretty little liars is echt de freakiest serie ooit.
Geweldig ja.
pi_129071570
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:51 schreef o.us2.0 het volgende:
Zo'n idee heb ik ook als ik klaar ben met mijn studie. Als ik een goede baan aangeboden krijg in Casablanca dan zou ik er zonder moeite heen emigreren, deels ook voor de ervaring. Deels omdat ik Casa ook een geniale stad vind :D
Wat ik hoor over Marokko isdat er zeker kansen zijn in bepaalde steden inderdaad, het is op verl gebieden een concurrent van Tunesie in het aantrekken van buitenlandse coorporaties en/of investeerders. Denk dat de laatste vijf jaar Marokko het beter heeft gedaan om investerdeers aan te trekken. Moeten zeker kansen zijn voor je, helemaal als je Frans spreekt (wat wel belangrijk is om in aanmerking te komen).
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_129071592
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:59 schreef Triggershot het volgende:
Over boordeel was dus een andere leugen? :{
Haha Triggah de sniper heeft zijn nightvision ook aan O+

Sorry ya 3aami, excuses.
pi_129071623
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:05 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Haha Triggah de sniper heeft zijn nightvision ook aan O+

Sorry ya 3aami, excuses.
Ach, ik ben op dit tijdstip een retard, dus wat dat betreft hoef je niet eens op mij te reageren :')
Fijn dat je op dit moment wel op je plek bent, InshAllah Yusahil Aleyk. :*
pi_129071657
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:01 schreef o.us2.0 het volgende:
Goed bezig. Nu ken ik de mate van verfransing in Tunesië niet (alleen dat het niet zo erg is als Algerije), maar heb je voor zo'n functie geen beheersing van Franse taal nodig daar? Of is Arabisch voldoende?
Nee, de spreektaal is altijd Arabisch sowieso in persoonlijk contact zoals ontmoeting of telefoon.
De schrijftaal is inderdaad in mails normaliter Frans, maar dan passen ze zich maar aan aan mij..Engels of Arabisch. Geen problemen mee gehad, een aanpassing voor hen maar dat is niet anders. anderzijds zie je dat Engels toenent omdat ook Japanse, Duitse bedrijven komen en die gaan niet omscholen naar Frans. Het bedrijf heeft ook Engelse stempel en draagt dat ook uit naar binnen en buuten toe.

quote:
Of waren ze zo van? "Kom je uit Holanda? Je spreekt zeker goed Engels? Wallah dan hebben we jou nodig, niemand kan goed Engels hier :D"
Ja tis en Europees bedrijf met klanten in Europa. Dus Engels vereist, en dan ook de lokale taal. In die zin heb ik geluk.
pi_129071684
quote:
17s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:01 schreef Ayca het volgende:

[..]

Geweldig ja.
Vandaag nieuwe aflevering. Gezien? Zo spannend. O+ :')
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_129071706
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:12 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Nee, de spreektaal is altijd Arabisch sowieso in persoonlijk contact zoals ontmoeting of telefoon.
De schrijftaal is inderdaad in mails normaliter Frans, maar dan passen ze zich maar aan aan mij..Engels of Arabisch. Geen problemen mee gehad, een aanpassing voor hen maar dat is niet anders. anderzijds zie je dat Engels toenent omdat ook Japanse, Duitse bedrijven komen en die gaan niet omscholen naar Frans. Het bedrijf heeft ook Engelse stempel en draagt dat ook uit naar binnen en buuten toe.

[..]

Ja tis en Europees bedrijf met klanten in Europa. Dus Engels vereist, en dan ook de lokale taal. In die zin heb ik geluk.
Trouwens...weet jij waar ze lekkere sushi hebben in Tunis? :D :D
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_129071739
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:19 schreef ntm het volgende:
7ay Nasr, die uitgaansstraat in Tunis. Vlakbij restaurant Broadway is ook een Japans restaurant hoewel ik de naam ben vergeten. Aziatische verlichting etc maakt het wel duidelijk. Hoewel ik nooit uberhaupt aushi heb gegeten ;(

Anders heb je ook in LAC (La berges du Lac) heb ik gehoord, maar waar precies geen idee.
pi_129071746
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:02 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Wat ik hoor over Marokko isdat er zeker kansen zijn in bepaalde steden inderdaad, het is op verl gebieden een concurrent van Tunesie in het aantrekken van buitenlandse coorporaties en/of investeerders. Denk dat de laatste vijf jaar Marokko het beter heeft gedaan om investerdeers aan te trekken. Moeten zeker kansen zijn voor je, helemaal als je Frans spreekt (wat wel belangrijk is om in aanmerking te komen).
Ik ga mijn trots op zij zetten en eerlijk zijn; als de revolutie er nooit was geweest dan zou het wel gelijk zijn geweest. Ik hoor ook veel van men dat het komt door de koninklijke familie die veel business deals uithaalt bij het bezoeken van landen of bezoek van een buitenlandse premier of koning. Denk dat Marokko er veel slechter voor zou staan als het een republiek was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 18-07-2013 03:30:33 ]
pi_129071762
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:12 schreef Aloulou het volgende:

[..]

[..]

Wat anders dan Marokko dan. Heb een aangetrouwde neef die stage liep in Marokko en hij zegt dat hij blij was dat hij voor Frans koos op het hbo omdat Frans voornamelijk de communicatietaal was op kantoor. Hij waarschuwde ook dat als je inderdaad in een grote stad in Marokko wilt werken, eerder goed Frans moet spreken dan Arabisch omdat Marokkaanse bedrijven veelal zaken doen met Europa dan met de MO. Maar het kan per bedrijf verschillen natuurlijk.
pi_129071763
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:19 schreef ntm het volgende:

[..]

:').
pi_129071780
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:24 schreef Aloulou het volgende:

[..]

7ay Nasr, die uitgaansstraat in Tunis. Vlakbij restaurant Broadway is ook een Japans restaurant hoewel ik de naam ben vergeten. Aziatische verlichting etc maakt het wel duidelijk. Hoewel ik nooit uberhaupt aushi heb gegeten ;(

Anders heb je ook in LAC (La berges du Lac) heb ik gehoord, maar waar precies geen idee.
Oja 7ay Nasr, ik ken een tunesisch meisje die daar werkt in een kapsalon, ze vroeg of ik langs kwam maar ben daar nooit geweest om eerlijk te zijn. Ik zal wel een keertje daar gaan kijken, thanks voor de tip. In Marsa heb je ook groot Japans restaurant, Kiotori :P :P
pi_129071785
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:29 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

:').
Ik wist gewoon dat deze reactie ging komen van jou, laat mij :{w Ik heb zin in sushi :P
pi_129071814
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:35 schreef ntm het volgende:

[..]

Ik wist gewoon dat deze reactie ging komen van jou, laat mij :{w Ik heb zin in sushi :P
Hoelang ben je nog in Tunesië dan?
pi_129071833
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:29 schreef o.us2.0 het volgende:
Wat anders dan Marokko dan. Heb een aangetrouwde neef die stage liep in Marokko en hij zegt dat hij blij was dat hij voor Frans koos op het hbo omdat Frans voornamelijk de communicatietaal was op kantoor. Hij waarschuwde ook dat als je inderdaad in een grote stad in Marokko wilt werken, eerder goed Frans moet spreken dan Arabisch omdat Marokkaanse bedrijven veelal zaken doen met Europa dan met de MO. Maar het kan per bedrijf verschillen natuurlijk.
Zal aan bedrjjf liggen (waar haar klanten zich bevinden) en branche vermoed ik. Ik kan mij nie voorstellen dat je echt ook op kantoor Frans moet spreken als je meeting me collegas hebt...tenzij het een Frans bedrijf is dat bewust voor die werkeijze kiest. Maar dat zal wel niet de norm zijn.

Algerije is het meest verfranst, de Fransen hadden een tijd lang in grote delen van het land Arabisch onderwijs verboden. Daarnaast zijn Algerije en Marokko veel grotere landen dan Tunesie met maar 11 milj inwoners en daarom ook voor de Fransen belangrijker.
pi_129071836
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:39 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Hoelang ben je nog in Tunesië dan?
Tot 10 september.
pi_129071868
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:34 schreef ntm het volgende:
Oja 7ay Nasr, ik ken een tunesisch meisje die daar werkt in een kapsalon, ze vroeg of ik langs kwam maar ben daar nooit geweest om eerlijk te zijn. Ik zal wel een keertje daar gaan kijken, thanks voor de tip. In Marsa heb je ook groot Japans restaurant, Kiotori :P :P
7ayy Nasr is toch wel een van de bekendste uitgaansstraten in de avond in Tunis en heel leuk. Doet aan Libanon denken, grote verlichte straat in de avond die hier en daar stijl naar beneden loopt (heuvelachtig) met links en rechts allemaal restaurants, leuke cafes en kleding/schoenwinkels. En boven appartementen. De moeite waard maar wel in de avond dan is de sfeer veel leuker.
pi_129071902
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:43 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Zal aan bedrjjf liggen (waar haar klanten zich bevinden) en branche vermoed ik. Ik kan mij nie voorstellen dat je echt ook op kantoor Frans moet spreken als je meeting me collegas hebt...tenzij het een Frans bedrijf is dat bewust voor die werkeijze kiest. Maar dat zal wel niet de norm zijn.

Algerije is het meest verfranst, de Fransen hadden een tijd lang in grote delen van het land Arabisch onderwijs verboden. Daarnaast zijn Algerije en Marokko veel grotere landen dan Tunesie met maar 11 milj inwoners en daarom ook voor de Fransen belangrijker.
Liep stage in de Marokkaanse hoofdkantoor van Carrefour. Maar hij maakte ook wel duidelijk dat het voor veel kantoren in Marokko Frans vaak ook de taal is van meetings en dergelijke omdat er ook vaak Fransen, Canadezen en Belgen werken.

Denk dat de mate van verfransing meer zo is: Algerije > Marokko > Tunesië > Mauritanië. Heb wel veel erge verhalen gehoord over Frans-Algerije. Ook over de burgeroorlogen daar voor en tijdens de onafhankelijkheid. Was echt onder de indruk. Dan was de onafhankelijkheid van Marokko echt vreedzaam vergeleken met daar :{.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 18-07-2013 03:56:21 ]
pi_129071906
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:43 schreef ntm het volgende:

[..]

Tot 10 september.
Oh, dan neem ik mijn huillach terug. Terechte vraag.
pi_129071907
Topic gekaapt door Al-Maghreb Al-Arabi :P
pi_129071912
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:56 schreef Peunage het volgende:
Topic gekaapt door Al-Maghreb Al-Arabi :P
Ooit de Maghreb bezocht? :P
pi_129071915
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:58 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Ooit de Maghreb bezocht? :P
Helaas nog niet. Maar staat zeker op de planning ooit ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')