is het wel echt dan ? beetje raar dat ze dan sowieso op komt dagen, en achteraf wel toestemt ?quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:02 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Die presentator ook na het flauwvallen van die jongen, helemaal flippen tegen haar. "Het is toch je zoon of niet? Waarom doe je hem zo zoiets aan?" Zij: iets in de trant van "Ik schaam me, dit kan ik niet maken"
Ja heb wel indruk van 2M en hun stempel, vergelijkbaar met oude staatszender Tunis7 hier.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:42 schreef o.us2.0 het volgende:
Medi 1 was voorheen een Frans-Marokkanse joint en begon als nieuwszender. De management heeft zich daarna uitgekocht en het is nu een commerciele familiezender. Maar sommige programma's zoals panels hebben ze gewoon meegenomen naar de familiezender.
2M is gewoon de RTL4 van Marokko. Heel hip, heel modern allemaal, talentenshows, comedies etc. Dit is 2M zo'n beetje
Dat komt puur door de revolutie hier, nu hopen dat zo blijft. Beste is 1 staatszender en rest prive. De partijen en mensen met invloed gaan vanzelf het medialandschap in wat alleen maar tot diversiteit leidt. Ik kijk zelf nu naar 10 privezenders waarvan 3 echt goede shows hebben, vergelijkbaar met pauw en witteman op attounissia (tis3a masaa) of wereld draait door (labes).quote:Dat is wel geniaal. In Marokko heb je ontzettend veel zenders maar het zijn meestal allemaal staatszenders. Daarmee bouw je, wat in het Tunesische geval wél gebeurt, geen eerlijkheid, geen echte stem van het volk zelf. Alles maar aangepast naar de wens en de idealen van de koning, de grootste politieke partij (op dit moment PJD van Benkirane, een zusterpartij van de AK-partij helaas) en de islam (terwijl de meeste parlementsleden in Marokko wekelijks in de discotheken van Marrakech zich helemaal los maken met vaak ook een dame lichte zeden. Hoe bedoel je hypocriet).
Ik ben eraan gewend en leer hier en daar wel wat Frans maar het is grappig dat Frans zon statussymbool is hier. Een stap buiten Marokko of Tunesie in de grotere wereld en je staat met je bek vol tanden als je alleen Frans praatquote:Het is wel kenmerkend dat 2M precies is zoals de stad Casablanca; heel erg Europees, heel erg modern doen en alleen maar Frans lullen en Franstalige media volgen. Het is dat mijn Marokkaanse familie in Marokko vaak ook onderling Frans spreken en er zelf in heb verdiept en aangeleerd gekregen van mijn ouders en het dus ook zodoende spreek en versta, anders zou ik het ook bloedirritant vinden. Dus ik snap je wel.
Nessma is zelf ook Frans-Arabisch en zal zeker voor flink deel in handen zijn van Fransen gezien ze dat Franse expliciet uitdragen. Nessma al Hamra (Tunesie) zit in de linkse seculiere hoek van de pro Fransen politiek gezien. De "ikhwanis" (Moslimbroeders) in Tunesie noemen de zender sinds een incident "naqma" ipv nessma en "i3laam al-3aar"quote:Op Nessma hoor ik meer Arabisch dan op 2M zelf, dus dat zegt wel iets over beide landen.
Wow ja ik had er ook eentje gezien waarvan dochter heel lang haar moeder niet had gezien en die moeder deed net alsof ze haar niet kende pas op het einde gaf ze toe. Echt zieligquote:Op donderdag 18 juli 2013 01:51 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Dit daarentegen is wel dieptriest. Werd er zelf ook emotioneel van (no homo).
Zeker maarjah ramadan he..dagen van tevoren begonnen ze al met reclame.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:29 schreef ntm het volgende:
Teveel soaps nu tijdens de Ramadan, zo veel drama op de Tunesische tv
Jaa haha Bibichaquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:10 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Zeker maarjah ramadan he..dagen van tevoren begonnen ze al met reclame.
Nsibti al 3aziza begon zelfs eerder dan normaal volgens mij met uitzenden
Haha ja is leuk soms.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:49 schreef ntm het volgende:
3andi mankolek is echt kapot grappig op de tunesische tv, mensen die ruzie met elkaar hebben en dan het proberen uit te praten op de tv. Al die privé dingen op de tv, stelletjes die ruzie maken![]()
![]()
Ja is in principe hetzelfde maar na de revolutie is de 7 in 1 veranderdquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:16 schreef o.us2.0 het volgende:
Waar is Tunis 7 eigenlijk gebleven? Ik zie het toevallig niet meer in mijn dreambox (wel Tunesie 1).
Is na de revolutie Al Wataniyya geworden, nu heb je tweede dus Wataniyya 1 en 2.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:16 schreef o.us2.0 het volgende:
Waar is Tunis 7 eigenlijk gebleven? Ik zie het toevallig niet meer in mijn dreambox (wel Tunesie 1).
Haha ja die heb ik ook gezienquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:16 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Haha ja is leuk soms.
Vorige keer een man uit Kairouan die zijn vrouw terug wilde. Hij zei dat ze vreemd was gegaan. Die vrouw erbij en was duidelijk hij was een leugenaar. Bleek dat die zijn neef bij hun in de kamer liet slapen dagenlang na samen dronken te worden....die presentator Slim: ya wildi 3andek dar wela bar!?!?!? (Mattie heb je nou een huis of een bar!?).
Omgquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:16 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Haha ja is leuk soms.
Vorige keer een man uit Kairouan die zijn vrouw terug wilde. Hij zei dat ze vreemd was gegaan. Die vrouw erbij en was duidelijk hij was een leugenaar. Bleek dat die zijn neef bij hun in de kamer liet slapen dagenlang na samen dronken te worden....die presentator Slim: ya wildi 3andek dar wela bar!?!?!? (Mattie heb je nou een huis of een bar!?).
Ah, dat wist ik niet. Wel interessant eigenlijk, dacht dat het de Marokkaanse systeem was van nummering en dat Tunis 7 de internationale zender is, zoals in Marokko het SNRT5 (Al Maghribiya) is. Dat elke staatszender die opvolgde zomaar een nummer krijgt, net als Nederland 1, 2 en 3quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:19 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Is na de revolutie Al Wataniyya geworden, nu heb je tweede dus Wataniyya 1 en 2.
De 7 in Tunis7 verwees naar 7 november 1989 toen Ben Ali aan de macht kwam...vandaar die naamswijziging na de revolutie
Ik woon in Tunis nu, ons huis staat in Sousse al jaren en mijn oorsprong uit El Jem. Jij?quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:20 schreef ntm het volgende:
Haha ja die heb ik ook gezienOf dat meisje dat was weggelopen met haar verloofde:')
Waar uit Tunesië kom je?
Haha pcies ik snap ook niet dat mensen die ruzies op TV oplossen schaamte gewoon. Maar je zal je verbazen hoeveel dat anders zien. Arabische Jerry Springer show kan je makkelijk maken hoor.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:23 schreef o.us2.0 het volgende:
Omg
Je hebt een vergelijkbare show op Medi 1... ben alleen de naam kwijt. Ik snap trouwens die mensen echt niet. Of het zijn mensen zonder schaamte of het zijn acteurs. Maar vermakelijk is het zeker.
Inchallah ga ik naar de Amphitheater van El Jemquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:27 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik woon in Tunis nu, ons huis staat in Sousse al jaren en mijn oorsprong uit El Jem. Jij?
[..]
Haha pcies ik snap ook niet dat mensen die ruzies op TV oplossen schaamte gewoon. Maar je zal je verbazen hoeveel dat anders zien. Arabische Jerry Springer show kan je makkelijk maken hoor.
Mijn familie woont vlakbij el houaria (ben ik nu ook) maar we hebben ook appartementje in Tunis, diar soukra vlakbij carrefour en el marsa enzoquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:27 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik woon in Tunis nu, ons huis staat in Sousse al jaren en mijn oorsprong uit El Jem. Jij?
[..]
Haha pcies ik snap ook niet dat mensen die ruzies op TV oplossen schaamte gewoon. Maar je zal je verbazen hoeveel dat anders zien. Arabische Jerry Springer show kan je makkelijk maken hoor.
Turkse tokkies ook ??quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:31 schreef Ayca het volgende:
Zulke programma's heb je in Turkije ook, levert pareltjes op als deze
Ja Carrefour daar is niet te missen. Maar Haouaria is mooiquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:34 schreef ntm het volgende:
Mijn familie woont vlakbij el houaria (ben ik nu ook) maar we hebben ook appartementje in Tunis, diar soukra vlakbij carrefour en el marsa enzoMaar je woont in Tunis, opgegroeid in Nederland? De comedyserie Happy Ness is ook heel grappig trouwens, wel droge humor.
Haha geniaalquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:39 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik heb weinig opmerkelijke scenes van Marokkaanse televisie. Behalve dit, met de Festival du Rire in Marrakech, met Stromae.
Alors on shta7
Jup, Kelibia en Nabeul ook heel mooi. Maar je bent naar Tunesië geëmigreerd, waarom eigenlijk?quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:40 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ja Carrefour daar is niet te missen. Maar Haouaria is mooiHeel Cap Bon trouwens.
Ik ben in NL opgegroeid idd.
Zo'n idee heb ik ook als ik klaar ben met mijn studie. Als ik een goede baan aangeboden krijg in Casablanca dan zou ik er zonder moeite heen emigreren, deels ook voor de ervaring. Deels omdat ik Casa ook een geniale stad vindquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:50 schreef Aloulou het volgende:
Vanwege werk, kreeg goede kans op juiste moment
Voorlopig zit ik hier nog wel dus. Geen problemen mee ook.
Ah ok, mooie kans dan inderdaad. Wat voor werk doe je?quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:50 schreef Aloulou het volgende:
Vanwege werk, kreeg goede kans op juiste moment
Voorlopig zit ik hier nog wel dus. Geen problemen mee ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |