en henk en ingridsquote:Op donderdag 18 juli 2013 01:12 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Je hebt geen idee hoeveel straatschoffies er nog zijn die het verschil tussen Holland en Nederland niet kennen.
Hoi, ik ben er blijkbaar 1 van.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:12 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Je hebt geen idee hoeveel straatschoffies er nog zijn die het verschil tussen Holland en Nederland niet kennen.
Ik heb medelijden met de Schotten en de Welsh. Een zeer rijke historie, taal en cultuur. Als ze zeggen dat ze uit de UK komen zegt iedereen meteen "Ah, so you're English?"quote:
Geen idee, Gerda.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:23 schreef bzl. het volgende:
Dus nu ben ik een Ingrid of straatschoffie?
Ik zap weleens langs Medi 1 (volgens mij) en soms hebben ze zo'n paneldiscussietje waar ik stop als er een interessant onderwerp is. 2M ben ik nooit echt iets interessants tegengekomen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:10 schreef o.us2.0 het volgende:
Lol, bij ons op de twee meest bekende commerciële zenders (2M en Medi 1) willen ze juist laten zien hoe modern en Franstalig ze wel niet zijn.
In Tunesie zijn na de revolutie heel veel tv-kanalen erbij gekomen en dat is echt een verrijking, veel concurrentie en zeker goede zenders tussen met interessante actualiteiten of politieke programma's.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:10 schreef o.us2.0 het volgende:
Met name 2M die based is in Casablanca, je hoort er meer Frans dan Darija buiten de Ramadan. Schaarse geklede dames, Amerikaanse series en taboe-onderwerpen bespreken in talkshows zijn daar meer regel dan uitzondering, met name tijdens de vorige regering toen de seculieren van Istiqlal in de meerderheid waren. Terwijl de staatszenders altijd moeten laten zien hoe Arabisch ze wel niet zijn en in hun nieuwsuitzendingen gaat eerst het altijd over de koningEgypte e.d. zijn maar randzaken voor hen. De meesten in Marokko kijken dan ook liever naar of de commerciëlen of Arabische zenders als MBC, Dubai, ART, Al Jazeera etc.
best wel vreemd toch, wonen in Nederland maar niet weten hoe het heet of hoe je inwoners correct aanspreekt ?quote:
Ik weet wel hoe Nederland heet.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:27 schreef leeell het volgende:
[..]
best wel vreemd toch, wonen in Nederland maar niet weten hoe het heet of hoe je inwoners correct aanspreekt ?
Teveel soaps nu tijdens de Ramadan, zo veel drama op de Tunesische tvquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:57 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Uhmm... (ik moet nadenken), nee. Ik denk dat het niet zo is. Voor de revolutie wel en juist op de staatszenders. Het regime moest laten zien hoe "modern we waren".
Maar nu zal je in kledij ook van dames op tv geen verschil zien tussen de 2 staatszenders en de commercial ones. Wat taboe-onderwerpen betreft doen commerciele zenders dat idd.. De staatszenders zijn er nu echt meer alleen voor het nieuws en politieke programma's/discussies, en hier en daar een soap natuurlijk...de vrouwen moeten ook blijven kijken he![]()
![]()
Medi 1 was voorheen een Frans-Marokkanse joint en begon als nieuwszender. De management heeft zich daarna uitgekocht en het is nu een commerciele familiezender. Maar sommige programma's zoals panels hebben ze gewoon meegenomen naar de familiezender.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:24 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik zap weleens langs Medi 1 (volgens mij) en soms hebben ze zo'n paneldiscussietje waar ik stop als er een interessant onderwerp is. 2M ben ik nooit echt iets interessants tegengekomen.
Dat is wel geniaal. In Marokko heb je ontzettend veel zenders maar de meerderheid zijn staatszenders. Daarmee bouw je, wat in het Tunesische geval wél gebeurt, geen eerlijkheid, geen echte stem van het volk zelf. Alles maar aangepast naar de wens en de idealen van de koning, de grootste politieke partij (op dit moment PJD van Benkirane, een zusterpartij van de AK-partij helaas) en de islam (terwijl de meeste parlementsleden in Marokko wekelijks in de discotheken van Marrakech zich helemaal los maken met vaak ook een dame lichte zeden. Hoe bedoel je hypocrietquote:In Tunesie zijn na de revolutie heel veel tv-kanalen erbij gekomen en dat is echt een verrijking, veel concurrentie en zeker goede zenders tussen met interessante actualiteiten of politieke programma's.
Maar ook low-budget zenders die echt voor een bepaald gebied zijn (arme Zuiden bijv) en om problemen van gewone burgers daar aan de kaak te stellen door met 'n simpele camera bij mensen thuis te komen. Ook grappig om te zien dat je nu heel duidelijk zenders hebt met politieke kleur, de bekendere zenders kan je zo vertellen wie erachter zit en welke politieke kleur het heeft bijv. Sindsdien kijk ik veel minder andere Arabische TV, alleen nog echt voor breder nieuws over de Arabische wereld zoals BBC & Sky News Arabic, Mayadeen en Al Jazeera bijv.
Die Franse bezems zijn hinderlijk inderdaad met hele tijd Frans te lullen, zeg altijd gelijk dat ik geen Frans praat en zeker hier in Tunis (wordt meeste gepraat omdat hoofdstad is). Waarna ze me raar aankijken...
Dit daarentegen is wel dieptriest. Werd er zelf ook emotioneel van (no homo).quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:49 schreef ntm het volgende:
3andi mankolek is echt kapot grappig op de tunesische tv, mensen die ruzie met elkaar hebben en dan het proberen uit te praten op de tv. Al die privé dingen op de tv, stelletjes die ruzie maken![]()
![]()
waar gaat dat over, kan alleen de titel lezen. snap er voorderest weinig vanquote:Op donderdag 18 juli 2013 01:51 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Dit daarentegen is wel dieptriest. Werd er zelf ook emotioneel van (no homo).
Spoel door naar 10:22, dan wordt het al interessant. Moeder heeft een kind buiten het huwelijk verwekt, zoon wil haar graag zien. Er zit een gordijn tussen die twee dus eerst een heel diepgaand interview vooraf. Presentator vraagt of het gordijn open kan (of ze haar zoon wilt zien). De moeder wijst zijn voorstel voor publiek en tv af omdat het niet bij haar normen past (hoe haal je het in je hoofd om dan uberhaupt op tv te komenquote:Op donderdag 18 juli 2013 01:55 schreef leeell het volgende:
[..]
waar gaat dat over, kan alleen de titel lezen. snap er voorderest weinig van
naam = ja toch ?quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:57 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Spoel door naar 10:22, dan wordt het al interessant. Moeder heeft een kind buiten het huwelijk verwekt, zoon wil haar graag zien. De moeder wijst zijn voorstel voor publiek en tv af omdat het niet bij haar normen past (hoe haal je het in je hoofd om dan uberhaupt op tv te komen) en zoon valt flauw.
Na3m is Ja.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:58 schreef leeell het volgende:
[..]
naam = ja toch ?
of "wat" (net als in egyptisch)
ah oke.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:59 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Na3m is Ja.
Kan ook in de zin van "Ja?" gebruikt worden bij geroep, net zoals het Nederlands.
Die presentator ook na het flauwvallen van die jongen, helemaal flippen tegen haar. "Het is toch je zoon of niet? Waarom doe je hem zo zoiets aan?" Zij: iets in de trant van "Ik schaam me, dit kan ik niet maken"quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:59 schreef leeell het volgende:
walgelijk om te zien trouwens
buiten een huwelijk een kind verwerkken en daarna over normen gaan praten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |