Gelukkig hebben we wat dingen gemeen.... Kind wordt goddank besneden en zal geen varkensvlees eten. Ze eten al halal.quote:
Want? Waarom vind jij dit?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je bent niet helemaal lekker en dan nog blijven volhouden hoe neutraal je bent, schaam je voor je leugens, een voorbeeld ben je niet dat is wel duidelijk.
Idioten die 'heil' in hun mond nemen zoals jij dat doet, die roepen over Joden wat jij 'roept', en dan ook nog het lef om de vermoorde onschuld te spelen, ga toch weg met je onzin, snel.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:02 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we wat dingen gemeen.... Kind wordt goddank besneden en zal geen varkensvlees eten. Ze eten al halal.
[..]
Want? Waarom vind jij dit?
Als je met je studie nog steeds idiote opmerkingen kan maken vraag ik mij af hoe lomp je was voor het studeren gaan, maar dat is iets wat niet echt ter discussie staat.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:00 schreef DeParo het volgende:
[..]
Praat maar voor jezelf.
[..]
Eigen interpretaties, zo zo, ik heb er voor gestudeerd maar jij denkt het te simplificeren, je weet simpelweg niet wat het allemaal inhoudt, hoe multidimensionaal het kan zijn, maar ook hoe het zorgt voor veel eenheid, het interesseert je niet wat leidt tot jouw domme incorrecte beweringen.
InsAllah...quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:03 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]Dit kind gaat meer moslims dan Joods worden?
Je komt met beschuldigen en verder niets. Had je nog wat zinnigs te melden of?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
Idioten die 'heil' in hun mond nemen zoals jij dat doet, die roepen over Joden wat jij 'roept', en dan ook nog het lef om de vermoorde onschuld te spelen, ga toch weg met je onzin, snel.
Vermoeden wel uiteraard, maar wist niet zeker.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:02 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Jah, was dat niet duidelijk genoeg?
Allah korusun.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:06 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Ik kan wel een keppeltje naar adres verzenden als je wilt
Ah is het niet concreet genoeg voor jequote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]
InsAllah...
[..]
Je komt met beschuldigen en verder niets. Had je nog wat zinnigs te melden of?
Het blijkt nu dat ik jodenhater ben. Oepsie.
Qua afkomst voornamelijk mizrahi. Mijn vader is Chassidisch.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vermoeden wel uiteraard, maar wist niet zeker.
Als je van de Sefardiem bent, ben je een baas, mag ook wel
Jij stelt dat alles daarna een eigen interpretatie is, ach ach dat noem ik simplificeren maar jij generaliseert het liefst, uiteraard kan je je richten op overeenkomstige aspecten maar eigenlijk niet zonder de multidimensionale achtergrond te begrijpen, dan is het overkoepelende geheel voor jou niet veel meer dan een grote vage vlek, problematisch wanneer je je met een discussie bemoeit.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als je met je studie nog steeds idiote opmerkingen kan maken vraag ik mij af hoe lomp je was voor het studeren gaan, maar dat is iets wat niet echt ter discussie staat.
Jouw eigen invullingen interesseren mij vrij weing ja, daar heb je helemaal gelijk in. Over de voordelen van het zionisme over de Joodse gemeenschap en de interne aspecten heb ik geen uitspraken over gedaan, dus lul niet zo slap, zionisme betekent pe definitie in alle aspecten een veilige en onafhankelijke onderkomen voor de Joden, vrij van vervolging. Details en uitvoering is een ander verhaal. Als je dat een incorrecte bewering noemt ben je niet alleen een enorme retard maar heb je er ook niet eens koosjer kaas van gegeten
Het enige wat jij doet is schoppen en schreeuwen. Voor de rest kom jij nergens met een inhoudelijk reactiequote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ah is het niet concreet genoeg voor je![]()
, tuurlijk dame, ga maar door met je toneelstukje wie weet trapt er nog niemand in.
Allah korusun=God verhoedequote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:11 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Ik heb nog een mooie liggen, ik stuur 'm echt
Het kind kiest zelf maar een religie uit en wordt nergens toe gedwongen. Vader en moeder willen dat het kind beide dingen meekrijgt.quote:
Ik denk dat jij simpelweg niet in staat bent tot een inhoudelijke discussiequote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:17 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Het enige wat jij doet is schoppen en schreeuwen. Voor de rest kom jij nergens met een inhoudelijk reactieZolang jij dus niet kan verduidelijken, zie ik een discussie met jou als nutteloos.
Gelukkig blijft ie altijd joodsquote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:19 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Het kind kiest zelf maar een religie uit en wordt nergens toe gedwongen. Vader en moeder willen dat het kind beide dingen meekrijgt.
Ben benieuwd
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:21 schreef Maron het volgende:
En nog steeds hoopt iedereen op vrede..mooie OP trouwens @Kesefkesef ..
De foto van die twee jochies zou alles moeten zeggen..
Ik vind het goed als jij dat denkt, DeParo.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:20 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik denk dat jij simpelweg niet in staat bent tot een inhoudelijke discussie![]()
, dat je daar de kennis niet voor hebt, het probleem ligt niet bij mij maar bij jouw onvermogen om op een beetje ontwikkelde manier hier te kunnen reageren
![]()
.
Individualiseren middels eigen interpretatie is alles behalve generaliseren mijn lieve broeder van een andere moeder ( Hagar / Sarah jwz ). Je kunt het zo breed en diep uitwerken zoals je zelf wilt, dus naar de passieve oprichting kijken tot het een militante nationalisme is geworden voor marginale groepen binnen de Joodse / Arabische gemeenschap en dat zien als een oorzaak / gevolg van het conflict op dit moment, waarover ik niet bij voorbaat ga zeggen dat jij 'niets inhoudelijk weet over de Arabische claims', terwijl ik zelf niet weet wat jij wel / niet mee bekend bent.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:10 schreef DeParo het volgende:
[..]
Jij stelt dat alles daarna een eigen interpretatie is, ach ach dat noem ik simplificeren maar jij generaliseert het liefst, uiteraard kan je je richten op overeenkomstige aspecten maar eigenlijk niet zonder de multidimensionale achtergrond te begrijpen, dan is het overkoepelende geheel voor jou niet veel meer dan een grote vage vlek, problematisch wanneer je je met een discussie bemoeit.
Sterker nog, voor de inmenging van het Westen in het Midden Oosten stonden jood en moslim dichter bij elkaar dan jood en christen of moslim en christen. Van jaloezie is er niet echt sprake van op dit moment, eerder regelrechte haat tegenover elkaar helaas. Met name ook omdat een deel van beide partijen nationalistische ambities proberen te rechtvaardigen met heilig geacht literatuur.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:31 schreef Terminator2000bc het volgende:
Waarom zijn moslims eigenlijk zo jaloers op niet-seculiere Joden? Ideologisch liggen jullie niet ver van elkaar. De koeran is een soort kopie van het Torah, met wat arabische invloeden er aan toegevoegd. Joden zijn in de loop van geschiedenis in het Midden-Oosten minder erg vervolgd dan in Europa.
Ja, het is zeer spijtig dat een segment van de islamitische bevolking een Islamitisch Khalifaat wil uitroepen in het Midden-Oosten en zich zelfs bereid toont te sterven voor zijn doel. Of bedoelde je die andere partij?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sterker nog, voor de inmenging van het Westen in het Midden Oosten stonden jood en moslim dichter bij elkaar dan jood en christen of moslim en christen. Van jaloezie is er niet echt sprake van op dit moment, eerder regelrechte haat tegenover elkaar helaas. Met name ook omdat een deel van beide partijen nationalistische ambities proberen te rechtvaardigen met heilig geacht literatuur.
Jammer dat het Israel-Palestijns conflict joden en moslims vaak wereldwijd negatief beïnvloedtquote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sterker nog, voor de inmenging van het Westen in het Midden Oosten stonden jood en moslim dichter bij elkaar dan jood en christen of moslim en christen. Van jaloezie is er niet echt sprake van op dit moment, eerder regelrechte haat tegenover elkaar helaas. Met name ook omdat een deel van beide partijen nationalistische ambities proberen te rechtvaardigen met heilig geacht literatuur.
Om eerlijk te zijn denk ik dat een Kalifaat zelfs nog beter kan uitpakken voor joden in moslimlanden dan de decadente nazi dictaturen op dit moment, waarbij de Jood per definitie 'een vijand' is. Iran heeft bijvoorbeeld veel achterlijke opvattingen over Israel en Joden, maar een ding wat ze niet doen is iedere jood per definitie als vijand zien. Dit in tegenstelling tot de Al-Qaeda mentaliteit waarbij dat je een Jood bent of een moslim die goede banden met een Jood heeft al voldoende reden is om zijn keel door te snijden.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:38 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Ja, het is zeer spijtig dat een segment van de islamitische bevolking een Islamitisch Khalifaat wil uitroepen in het Midden-Oosten en zich zelfs bereid toont te sterven voor zijn doel. Of bedoelde je die andere partij?
Precies, het is toch bizar dat aan de andere kant Dana Internationals album, een Joodse transseksueel, een enorme hit werd in de Arabische landen, ondanks ongenoegen van de autoriteiten.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:39 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Jammer dat het Israel-Palestijns conflict joden en moslims vaak wereldwijd negatief beïnvloedt
Zo erg haten ze elkaar toch niet, als ik dit zo zie?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn denk ik dat een Kalifaat zelfs nog beter kan uitpakken voor joden in moslimlanden dan de decadente nazi dictaturen op dit moment, waarbij de Jood per definitie 'een vijand' is. Iran heeft bijvoorbeeld veel achterlijke opvattingen over Israel en Joden, maar een ding wat ze niet doen is iedere jood per definitie als vijand zien. Dit in tegenstelling tot de Al-Qaeda mentaliteit waarbij dat je een Jood bent of een moslim die goede banden met een Jood heeft al voldoende reden is om zijn keel door te snijden.
Daarom staat er ook :quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zo erg haten ze elkaar toch niet, als ik dit zo zie?
quote:maar een ding wat ze niet doen is iedere jood per definitie als vijand zien.
Verkapte anti-israelische bijeenkomst, Ahmadinejad besteedt z'n tijd vast niet om in gesprek te gaan met neutrale rabbijnen of iets dergelijksquote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zo erg haten ze elkaar toch niet, als ik dit zo zie?
Waarom is het een verkapte anti bijeenkomst dan?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:49 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Verkapte anti-israelische bijeenkomst, Ahmadinejad besteedt z'n tijd vast niet om in gesprek te gaan met neutrale rabbijnen of iets dergelijks
Wat bedoel je met 'Iran heeft veel achterlijke opvattingen over Joden'? In Teheran alleen al staat ruim een dozijn synagoges.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn denk ik dat een Kalifaat zelfs nog beter kan uitpakken voor joden in moslimlanden dan de decadente nazi dictaturen op dit moment, waarbij de Jood per definitie 'een vijand' is. Iran heeft bijvoorbeeld veel achterlijke opvattingen over Israel en Joden, maar een ding wat ze niet doen is iedere jood per definitie als vijand zien. Dit in tegenstelling tot de Al-Qaeda mentaliteit waarbij dat je een Jood bent of een moslim die goede banden met een Jood heeft al voldoende reden is om zijn keel door te snijden.
Mede omdat ze van de neturei karta zijnquote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:49 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Waarom is het een verkapte anti bijeenkomst dan?
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Precies, het is toch bizar dat aan de andere kant Dana Internationals album, een Joodse transseksueel, een enorme hit werd in de Arabische landen, ondanks ongenoegen van de autoriteiten.
Complottheorieën over Joden zijn heel hip in Iran. Vrijwel achter ieder dit of dat wat grote gevolgen heeft voor het wereldtoneel, daar zit altijd een Jood achter, of is een onderdeel van de plannen van Joden etc.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:50 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'Iran heeft veel achterlijke opvattingen over Joden'? In Teheran alleen al staat ruim een dozijn synagoges.
Dan ga ik toch voor de man-achter-de-man benadering, als Amerika voor haar eigen hebzucht niet met de wereld zou spelen als een politieagent, was het Wahabisme nooit zo groot geworden in Saudi Arabi, laat staan buiten haar grenzen.quote:Met de rest ben ik het eens. De wahabitische neo-nazi golf staten zijn momenteel de grootste bedreiging voor de wereld.
Bronnetje?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Complottheorieën over Joden zijn heel hip in Iran. Vrijwel achter ieder dit of dat wat grote gevolgen heeft voor het wereldtoneel, daar zit altijd een Jood achter, of is een onderdeel van de plannen van Joden etc.
[..]
Heb ik zelf ook meerdere malen aangegeven in andere topics.quote:Dan ga ik toch voor de man-achter-de-man benadering, als Amerika voor haar eigen hebzucht niet met de wereld zou spelen als een politieagent, was het Wahabisme nooit zo groot geworden in Saudi Arabi, laat staan buiten haar grenzen.
http://www.jewishjournal.(...)to_jewish_conspiracyquote:
Zijn we het daar over eens.quote:Heb ik zelf ook meerdere malen aangegeven in andere topics.
Ik mag ze welquote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:51 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Mede omdat ze van de neturei karta zijn
Nee, dat niet. Maar ik heb even gezocht wat ze zijn en vanuit daar kan ik nu idd begrijpen dat Ahmadinejad en zij overeenkomsten en liefde voor elkaar hebben.quote:
Ach, puur diplomatiek en goed voor het imago. Twijfel aan Ahmadinejads ware visie .quote:Op vrijdag 12 juli 2013 23:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Maar ik heb even gezocht wat ze zijn en vanuit daar kan ik nu idd begrijpen dat Ahmadinejad en zij overeenkomsten en liefde voor elkaar hebben.
Goed, zonder het originele artikel kunnen we hier niet echt uit komen. Maar laten we puur naar de feiten kijken en naar wat we weten.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
De vorige keer gaf ik volgens mij nog zelfs de originele site van de krant, die lijkt inmiddels niet goed meer te vinden te zijn, hoe dan ook is het een verandering van Morris waar hij ook bekend om is geworden de afgelopen jaren dus ook een uitspraak die niet op zichzelf staat.
Dat citaat verandert wel degelijk iets aan wat jij beweert, er is een groot verschil met incidenten waar Morris van spreekt, dan stelselmatig beleid waar dit op gericht is. Ik dacht zelfs dat hij in het verdere interview de cijfers wat afzwakte maar zoals gezegd kan ik dat even lastig verifiëren zonder het originele artikel.
Hoe dan ook, ik ontken niet dat het hier en daar wel degelijk is gebeurd, ik stel slechts dat het geen beleid was en het eerder als incidenten gezien moet worden, wat Morris dus eigenlijk ook doet, dan beleid om de Palestijnen te verdrijven. Bovendien, voor de Palestijnen is het ook jarenlang duidelijk geweest dat hun voornaamste reden om te vertrekken was dat ze werden opgeroepen om dat te doen, aangezet door de omringende Arabische landen.
Zelfs Abbas heeft dat toch gezegd:
"The Arab armies entered Palestine to protect the Palestinians from the Zionist tyranny but, instead, they abandoned them, forced them to emigrate and to leave their homeland, and threw them into prisons similar to the ghettos in which the Jews used to live in Eastern Europe, as if we were condemned to change places with them: they moved out of their ghettos and we occupied similar ones. The Arab States succeeded in scattering the Palestinian people and in destroying their unity."
http://books.google.nl/books?id=y9xBAQAAIAAJ&redir_esc=y
Zo zijn er nog wel meer voorbeelden eigenlijk.
[..]
Dat heeft hij gezegd en het is ook niet de eerste keer dat het hier wordt geplaatst en in dat stuk herhaalt hij het vaker maar dat is lastig terug te halen.
[..]
[..]
Dat er zeer extreem gewelddadige Zionisten bij waren ontkent evenmin iemand, maar dat het beleid werd en er een relatie is met de daadwerkelijke gebeurtenissen, dat is wat niet gestaafd wordt wanneer kijkend naar de realiteit dus is het volstrekt onzinnig om te spreken dat de Palestijnen verdreven zijn door Zionisten daar.
Alsof Syriè de mogelijkheden heeft om een kernwapen te maken!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 02:37 schreef vladesk het volgende:
[..]
De kernreactor was niet voor vreedzame doeleinden gebouwd. Israël mag kernwapens hebben omdat ze enkel gebruikt zullen worden ter verdediging!
Behalve dan joden die het niet met je eens zijn. Die moeten maar weg blijven.quote:[..]
Er zijn anders genoeg joden in nederland die zich nederlander noemen! Maar ik vind dat joden over de hele wereld naar Israël moeten gaan, daar horen wij thuis
Maar waar we nu over bezig zijn is gevoelsmatig, feit is dat officieel geen enkele jood in nederland of elders als vluchteling bestempeld wordt, dus het klopt niet wat je zegt. Kinderen van Palestijnse vluchtelingen worden als enige ter wereld ook als vluchteling bestempeld en dus erken ik deze hypocrisie niet.
Genocide is volkerenmoord. Als een volk zich mengt met een ander volk is dat geen moord.quote:[..]
Wat moet ik hiermee? Dat joden afgezonderd blijven is juist goed, anders is dat genocide op joden!
Maar dit verandert niets aan het feit dat de vernietiging van Israël een universeel Islamitisch streven is
Ja, en? Ik zeg dat ik mijn oordeel nog even voor me houd.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:23 schreef Karrs het volgende:
[..]
Jouw oordeel is allang klaar, man.
Leuk trouwens, dat vladesk langs alle kanten beschuldigd wordt dat er met hem niet te praten valt. Raar he, dat is precies wat ik al jaren tegen personen als Kees22 en Peunage zeg. Zou dat iets te maken hebben met cognitieve dissonantie? Het 'backfire' effect?
Al met al, dit topic blijft een vermakelijke show van hoe mensen discussiëren - en vooral hoe standpunten, tegen alle logica in, intact blijven en zelfs versterkt worden door tegenargumenten. Alle psychologen ter wereld zouden hier eens moeten kijken.
Iemand die het niet met jou eens zou eigenlijk niet moeten bestaan.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:04 schreef vladesk het volgende:
[..]
bedoel je dan '48 grenzen? Ik denk dat je een beetje aan het dromen bent
wat mij betreft kan er eventueel over gesproken worden op voorwaarde dat israel de controle blijft behouden op de westbank + de palestijnse staat gedemilitariseerd wordt. Maar dat gaat niet goed genoeg zijn, dan gaan de dom linksen blijven Israël boycotten en praten over de apartheidsstaat dus het lijkt me geen goede oplossing
Gewoon gaan voor een groot Israël, dat zal ook kritiek geven van de wereld maar dan hebben we er tenminste iets aan.
Een gelijkwaardige Palestijnse staat oprichten die raketten zal schieten naar mijn kinderen, daar pas ik voor
1. Het eerste wat de zonen van Jacob (Israel) deden toen het een beetje moeilijk werd, was wegtrekken naar een ander land.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:48 schreef vladesk het volgende:
Israël weigert het omdat
1. het door God aan ons geschonken is
2. omdat het nodig is voor de veiligheid van Israël
Het zionisme zou een atheïstische reactie kunnen zijn op antisemitisme, maar het huidige antisemitisme wordt wel degelijk gevoed door het gedrag van de staat Israel. Sterker nog: een aversie tegen de staat Israel is veel wijder verspreid dan antisemitisme. Maar door het drammen der joden kan het eerste makkelijk tot het tweede leiden.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:53 schreef vladesk het volgende:
Je mag oorzaak en gevolg niet omdraaien. Antisemitisme is géén gevolg door de praktijken van de staat Israël, maar de staat Israël is wél een gevolg door het antisemitisme
Ik ook.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:19 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Het kind kiest zelf maar een religie uit en wordt nergens toe gedwongen. Vader en moeder willen dat het kind beide dingen meekrijgt.
Ben benieuwd
Iemand hier nog een reactie op?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.thenational.ae(...)aeli-terror-campaign
Dat is gewoon demonisering toch.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 02:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Iemand hier nog een reactie op?
Want dit gaat over echte mensen.
Huh?quote:
Maar Palestijnse kinderen gooien met stenen en zo. Leugens en antisemitisme.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 02:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Israëliërs natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 02:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Huh?![]()
Wie wordt er gedemoniseerd door wie dan?
Hier kan ik je niet anders dan gelijk in geven. Het is 1 groot complot tegen de zielige joden. Waarschijnlijk bedoelden de kolonisten het helemaal niet zo, als achterlijke grotbewoners kunnen ze ook niet weten dat vuur verder brand dan 1 boom. En het zijn maar 1000 bomen, in een gebied waar het heel makkelijk is om weer nieuwe bomen te planten. Het duurt immers maar een paar generaties hoor. En die 80.000 Palestijnse families die afhankelijk waren van die bomen vinden vast wel een andere manier om te overleven.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 02:56 schreef Rosario het volgende:
[..]
Israëliërs natuurlijk.
De politie is er mee bezig staat er toch. Waarom is het dan een 'terreurcampagne'? Dat hele dwepen van Palestijnen met olijfbomen (net als met stokoude sleutels bijvoorbeeld) is gewoon een poëtisch trucje om in te spelen op sentimenten dat ze zogenaamd authentieke inwoners van het land zijn.
Uit dat dorpje kwamen trouwens de olijke vrienden die in 2011 een heel gezin uitmoordden.. Een boompje kun je weer aanplanten, nietwaar?
quote:Op zaterdag 13 juli 2013 03:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hier kan ik je niet anders dan gelijk in geven. Het is 1 groot complot tegen de zielige joden. Waarschijnlijk bedoelden de kolonisten het helemaal niet zo, als achterlijke grotbewoners kunnen ze ook niet weten dat vuur verder brand dan 1 boom. En het zijn maar 1000 bomen, in een gebied waar het heel makkelijk is om weer nieuwe bomen te planten. Het duurt immers maar een paar generaties hoor. En die 80.000 Palestijnse families die afhankelijk waren van die bomen vinden vast wel een andere manier om te overleven.
Maar gelukkig is de Israëlische politie en leger al bezig met een onderzoek. Hier zie je ze ook al bij een eerder incident;
Wat een onrecht. Israël![]()
Dit betreft niet waar ik mee bekend ben, dit betreft waar jij bekend mee bent, en als jij erkent niet op de hoogte te zijn van wat er zich allemaal binnen het zionisme bevindt, van oorsprong tot heden en wellicht verder, dan vraag ik me af wat je in deze discussie te zoeken hebt.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Individualiseren middels eigen interpretatie is alles behalve generaliseren mijn lieve broeder van een andere moeder ( Hagar / Sarah jwz ). Je kunt het zo breed en diep uitwerken zoals je zelf wilt, dus naar de passieve oprichting kijken tot het een militante nationalisme is geworden voor marginale groepen binnen de Joodse / Arabische gemeenschap en dat zien als een oorzaak / gevolg van het conflict op dit moment, waarover ik niet bij voorbaat ga zeggen dat jij 'niets inhoudelijk weet over de Arabische claims', terwijl ik zelf niet weet wat jij wel / niet mee bekend bent.
Je mag dat best denken, maar het tegendeel is waar, ik sta elk moment van de dag klaar voor een serieuze discussie, dus als je het aandurft prima, maar het dient wel van twee kanten te komen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:26 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik vind het goed als jij dat denkt, DeParo.Uit bovenstaande reacties van jou op mij kunnen wij iig duidelijk zien dat jij hetzelfde probleem hebt
Lijken we toch nog op elkaar.
Wat een flauwekul man ik vraag me af of je ooit de Thora of Bijbel wel hebt gelezen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 02:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
1. Het eerste wat de zonen van Jacob (Israel) deden toen het een beetje moeilijk werd, was wegtrekken naar een ander land.
2. Hoezo? Hoe kan dat? God beschermt het land toch?
Vroom als het zo uitkomt, goddeloos als het beter lijkt.
Wat een onzin, je hebt je excuus voor je eigen antisemitisme weer klaar, ga je schamen.quote:Het zionisme zou een atheïstische reactie kunnen zijn op antisemitisme, maar het huidige antisemitisme wordt wel degelijk gevoed door het gedrag van de staat Israel. Sterker nog: een aversie tegen de staat Israel is veel wijder verspreid dan antisemitisme. Maar door het drammen der joden kan het eerste makkelijk tot het tweede leiden.
Doe eens onderzoek naar de bron, subjectieve bron die slechts als doel heeft Israel in slecht daglicht te brengen, gewoon niet serieus op reageren.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 02:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jij hebt helemaal geen idee waar ik wel en niet mee bekend bent en toch doe je er wel uitspraken over mijn persoon. Zoals ik al eerder zei, de beginselen van het zionisme gaan over veiligheid en autonomie voor Joden, de uitvoering en details zal per groep en overtuiging uiteraard verschillen, dat de geluiden binnen de zionistische beweging homogeen zijn heb je mij ook niet horen zeggen. Sterker nog, hoe het Zionisme uitgevoerd moet worden, daar is niet eens eenduidigheid over onder Joden, laat staan externe groepen die het even in kaart gaan brengen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 15:14 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dit betreft niet waar ik mee bekend ben, dit betreft waar jij bekend mee bent, en als jij erkent niet op de hoogte te zijn van wat er zich allemaal binnen het zionisme bevindt, van oorsprong tot heden en wellicht verder, dan vraag ik me af wat je in deze discussie te zoeken hebt.
Denk wat je wilt, maar als jij het fout vindt om mijn steun voor 'veiligheid en autonomie voor Joden' te veroordelen immers je stelt dat het daarop neerkomt en af te doen als Zionisme-fanclub, dan ben je dus niet goed wijs.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 15:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij hebt helemaal geen idee waar ik wel en niet mee bekend bent en toch doe je er wel uitspraken over mijn persoon. Zoals ik al eerder zei, de beginselen van het zionisme gaan over veiligheid en autonomie voor Joden, de uitvoering en details zal per groep en overtuiging uiteraard verschillen, dat de geluiden binnen de zionistische beweging homogeen zijn heb je mij ook niet horen zeggen. Sterker nog, hoe het Zionisme uitgevoerd moet worden, daar is niet eens eenduidigheid over onder Joden, laat staan externe groepen die het even in kaart gaan brengen.
Verder gaat dit topic over het Midden Oosten conflict tussen de Palestijnen en Israeliers is het geen Zionisten-fanclub of Zionisme Wikipedia pagina. Ik heb het over het conflict en daar is zionisme, net zoals Arabisch socialisme een onderdeel van.
Dat jij voor veiligheid en zelfbestuur van Joden bent kan ik alleen maar toejuichen, ieder volk heeft daar recht op, daar zijn de Joden geen uitzondering op, moet je vooral doen heb je ook alle recht toe. Het zionisten-fanclub ging niet over je steun voor het zionisme, ging over je herhaaldelijke wat-heb-je-te-zoeken-in-deze-discussie-dan gedeelte.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 15:27 schreef DeParo het volgende:
[..]
Denk wat je wilt, maar als jij het fout vindt om mijn steun voor 'veiligheid en autonomie voor Joden' te veroordelen immers je stelt dat het daarop neerkomt en af te doen als Zionisme-fanclub, dan ben je dus niet goed wijs.
In jouw geval, klopt, maar niet zo gek he nadat je op domme onzinnige wijze Israel met kanker vergelijkt en de Armeense genocide ook al eens eerder hebt ontkend, leg eens uit waarom ik iemand met dergelijke flauwekul, serieus zou moeten nemen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 15:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat jij voor veiligheid en zelfbestuur van Joden bent kan ik alleen maar toejuichen, ieder volk heeft daar recht op, daar zijn de Joden geen uitzondering op, moet je vooral doen heb je ook alle recht toe. Het zionisten-fanclub ging niet over je steun voor het zionisme, ging over je herhaaldelijke wat-heb-je-te-zoeken-in-deze-discussie-dan gedeelte.
Ik vind het oprecht schattig dat je steeds komt met de Armenen, maar dat ik de genocide heb ontkend kan je niet eens onderbouwen, sterker nog, als je eens goed de posts doorneemt zul je zelf zien hoe fout je zit met je aantijging, als dat niet te veel moeite voor je is, roep ik je dan vooral op om mijn posts in de desbetreffende topic nog eens goed door te lezen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 15:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
In jouw geval, klopt, maar niet zo gek he nadat je op domme onzinnige wijze Israel met kanker vergelijkt en de Armeense genocide ook al eens eerder hebt ontkend, leg eens uit waarom ik iemand met dergelijke flauwekul, serieus zou moeten nemen.
Ik vind het inderdaad oprecht raar dat jij Israel vergelijk met kanker en als je die onzin roept, om dat aan te vullen met hoe belangrijk een serieuze discussie is, dan neem ik je niet serieus en ieder ander ook niet, dat je je stoort aan het een of ander is je goed recht en daar kan ook normaal over worden gepraat, maar de bewoordingen die jij hebt gebruikt hadden slechts een doel, choqueren, en daar los je toch niet veel mee op.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 15:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik vind het oprecht schattig dat je steeds komt met de Armenen, maar dat ik de genocide heb ontkend kan je niet eens onderbouwen, sterker nog, als je eens goed de posts doorneemt zul je zelf zien hoe fout je zit met je aantijging, als dat niet te veel moeite voor je is, roep ik je dan vooral op om mijn posts in de desbetreffende topic nog eens goed door te lezen.
Mij hoef je echt niet serieus te nemen, dat laat ik aan jou over en om eerlijk te zijn zal ik daar verder ook geen seconde minder om slapen, jij ook niet hoop ik.
Als ik kijk naar hoe de Joden en Arabieren eeuwenlang buiten hier en daar incidenten vredig naast elkaar hebben geleefd nu elkaar haten, dat er zelfs sprake is van antisemitisme in Indonesie terwijl ze waarschijnlijk nog nooit een jood hebben gezien en niks met Israel te maken hebben, dat er door dit conflict duizenden joden en moslims de dood zijn ingejaagd, onschuldige mensen, vind je het dan raar dat ik Israel op dit moment een kanker van het Midden Oosten vind? Daar valt het Arabisch socialisme en extremistisch sektarisme net zo onder wat mij betreft.
Waarom zou ik willen choqueren? Israel is wmb een kanker vanwege wat het allemaal doet / heeft gedaan in het Midden Oosten, ik kan mij voorstellen dat Turkije de kanker is geweest voor de Armenen, Europese kolonisten voor de Indianen etc etc, ik snap dat kanker / tumor geen plezierig woord is om te lezen, maar ik bedoel het dan ook niet als scheldwoord, eerder over de werking en gevolgen er van. Een Israel en de Arabische landen wat elkaar omarmen en in vrede naast elkaar leven juich ik alleen maar toe, maar als we naar het conflict kijken zie ik vooralsnog alleen maar dood en verderf, precies iets wat de ziekte wat ik noem doet van beide kanten.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 15:44 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad oprecht raar dat jij Israel vergelijk met kanker en als je die onzin roept, om dat aan te vullen met hoe belangrijk een serieuze discussie is, dan neem ik je niet serieus en ieder ander ook niet, dat je je stoort aan het een of ander is je goed recht en daar kan ook normaal over worden gepraat, maar de bewoordingen die jij hebt gebruikt hadden slechts een doel, choqueren, en daar los je toch niet veel mee op.
Je hoeft niet te weten wat ik gezegd heb, je moet lezen wat ik gezegd heb, en vreemd genoeg komt wat ik heb gezegd niet overeen met wat jij beweert, het staat er toch echt op een wijze dat jij ongelijk hebt, maar nogmaals als goed doornemen niet te veel moeite is, zou ik je adviseren om het ook voor jezelf te doen, zodat je weet wat er staat en niet wat ik volgens jou gezegd heb.quote:Wat betreft de Armenen, ik weet wat jij hebt gezegd, je werd emotioneel, je ging op de negeertour, maar het kwam er op neer dat je vond dat er geen bewijs is voor een genocide, daar kom ik op terug omdat ik het een bewering vind die onwetendheid en naïviteit onderstreept.
Als je niet begrijpt dat je met die onzin choqueert, heeft het ook geen zin om het er verder over te hebben, je kan niet simpelweg geen serieuze discussie aan met iemand die zulke bewoordingen in z'n mond neemt over wie dan ook dat lijkt me duidelijk.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 15:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom zou ik willen choqueren? Israel is wmb een kanker vanwege wat het allemaal doet / heeft gedaan in het Midden Oosten, ik kan mij voorstellen dat Turkije de kanker is geweest voor de Armenen, Europese kolonisten voor de Indianen etc etc, ik snap dat kanker / tumor geen plezierig woord is om te lezen, maar ik bedoel het dan ook niet als scheldwoord, eerder over de werking en gevolgen er van. Een Israel en de Arabische landen wat elkaar omarmen en in vrede naast elkaar leven juich ik alleen maar toe, maar als we naar het conflict kijken zie ik vooralsnog alleen maar dood en verderf, precies iets wat de ziekte wat ik noem doet van beide kanten.
Ik denk dat je zelf eens moet teruglezen en moet zien waarom je wegliepquote:Je hoeft niet te weten wat ik gezegd heb, je moet lezen wat ik gezegd heb, en vreemd genoeg komt wat ik heb gezegd niet overeen met wat jij beweert, het staat er toch echt op een wijze dat jij ongelijk hebt, maar nogmaals als goed doornemen niet te veel moeite is, zou ik je adviseren om het ook voor jezelf te doen, zodat je weet wat er staat en niet wat ik volgens jou gezegd heb.
Oh, ik kan best begrijpen dat je daar van schrikt, alleen is het wat anders dan te erkennen dat ik zeg om te choqueren, dat doe ik niet. Maar goed, zo gezien ben ik dan alle groepen aan het choqueren, Joden, Arabieren, Christenen, Zionisten, Verzetters, daar kan ik wel mee leven, en nogmaals, jij hoeft mij niet serieus te nemen, ga ik mij ook niet mee bezig houden.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 15:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als je niet begrijpt dat je met die onzin choqueert, heeft het ook geen zin om het er verder over te hebben, je kan niet simpelweg geen serieuze discussie aan met iemand die zulke bewoordingen in z'n mond neemt over wie dan ook dat lijkt me duidelijk.
Voor mijn part mag heel de Kuip zich afvragen waarom ik de genocide aan het ontkennen ben, daaruit kan ik alleen maar concluderen dat er meer mensen zijn zoals jij die niet even de moeite nemen om te lezen wat er staat en in plaats daar van maar dingen gaan beweren wat ze niet eens kunnen onderbouwen.quote:Ik denk dat je zelf eens moet teruglezen en moet zien waarom je wegliep![]()
, ik was trouwens niet de enige in de discussie, als ik me niet vergis was Titus Pullo je ook aardig aan het ondervragen waarom je de genocide aan het ontkennen bent.
Kennelijk houd je je daar wel mee bezig, maar ook al beweer je dat het je weinig interesseert, wil je ooit een serieuze discussie aangaan dan kan je simpelweg niet met dat soort onzin aankomen, het doet jou wellicht weinig, maar het getuigt niet echt van een constructieve houding wat betreft de voorgang van het gesprek waar jij je in bevindt.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oh, ik kan best begrijpen dat je daar van schrikt, alleen is het wat anders dan te erkennen dat ik zeg om te choqueren, dat doe ik niet. Maar goed, zo gezien ben ik dan alle groepen aan het choqueren, Joden, Arabieren, Christenen, Zionisten, Verzetters, daar kan ik wel mee leven, en nogmaals, jij hoeft mij niet serieus te nemen, ga ik mij ook niet mee bezig houden.
Het was duidelijk, jij onttrok jezelf vervolgens aan de discussie, wat je daarmee wilt moet je zelf maar uitzoeken dat je nu terugkomt op je fouten kan je ook anders duidelijk maken lijkt me zo.quote:Voor mijn part mag heel de Kuip zich afvragen waarom ik de genocide aan het ontkennen ben, daaruit kan ik alleen maar concluderen dat er meer mensen zijn zoals jij die niet even de moeite nemen om te lezen wat er staat en in plaats daar van maar dingen gaan beweren wat ze niet eens kunnen onderbouwen.
Als ik daar in te ver ga en ik ga niet constructief in met een serieuze discussie en ik spui allemaal onzin, dan hoop ik maar dat ik snel door een mod op mijn vingertjes wordt getikt of zwaar bestraft, daar laat ik mij graag overkomen. Zolang dat uitblijft hou ik jouw commentaar even voor als iets wat jouw eigen persoonlijke voorkeuren zijn over hoe iets wel / niet gezegd en of weggezet kan worden.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Kennelijk houd je je daar wel mee bezig, maar ook al beweer je dat het je weinig interesseert, wil je ooit een serieuze discussie aangaan dan kan je simpelweg niet met dat soort onzin aankomen, het doet jou wellicht weinig, maar het getuigt niet echt van een constructieve houding wat betreft de voorgang van het gesprek waar jij je in bevindt.
Je hebt me al 3-4 keer beschuldigd van het ontkennen van de genocide op Armenen, ook in eerdere topics, je komt er herhaaldelijks op terug. In dit topic hebben we er samen ook zo een 10-15 posts aan besteed en in al die tijd ben je niet capabel geweest om een bewijs voor je bewering te presenteren. Ik hoop dat je weet op wie de bewijslast is? Op iemand die de beschuldiging maakt, presenteer het bewijs en ik wil mij best verdedigen, anders kan ik ook wel roepen dat je je steeds laat nemen in je kont zonder condoom en alleen omdat je nu van je fouten hebt geleerd dat in het vervolg zult ontkennen.quote:Het was duidelijk, jij onttrok jezelf vervolgens aan de discussie, wat je daarmee wilt moet je zelf maar uitzoeken dat je nu terugkomt op je fouten kan je ook anders duidelijk maken lijkt me zo.
Wat betreft die onzinnige opmerkingen ben je toch al eens op je vingers getiktquote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als ik daar in te ver ga en ik ga niet constructief in met een serieuze discussie en ik spui allemaal onzin, dan hoop ik maar dat ik snel door een mod op mijn vingertjes wordt getikt of zwaar bestraft, daar laat ik mij graag overkomen. Zolang dat uitblijft hou ik jouw commentaar even voor als iets wat jouw eigen persoonlijke voorkeuren zijn over hoe iets wel / niet gezegd en of weggezet kan worden.
Haha, bewijs, is je geheugen zo slecht, kom op zeg, wie probeer je voor de gek te houden te treurig voor woorden zo.quote:Je hebt me al 3-4 keer beschuldigd van het ontkennen van de genocide op Armenen, ook in eerdere topics, je komt er herhaaldelijks op terug. In dit topic hebben we er samen ook zo een 10-15 posts aan besteed en in al die tijd ben je niet capabel geweest om een bewijs voor je bewering te presenteren. Ik hoop dat je weet op wie de bewijslast is? Op iemand die de beschuldiging maakt, presenteer het bewijs en ik wil mij best verdedigen, anders kan ik ook wel roepen dat je je steeds laat nemen in je kont zonder condoom en alleen omdat je nu van je fouten hebt geleerd dat in het vervolg zult ontkennen.
Neequote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:44 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat betreft die onzinnige opmerkingen ben je toch al eens op je vingers getikt![]()
.
Ja, heel slecht, doe eens.quote:Haha, bewijs, is je geheugen zo slecht, kom op zeg, wie probeer je voor de gek te houden te treurig voor woorden zo.
Wel degelijk, maar ik denk dat we weer klaar zijn op deze manier, vermoeiend.quote:
Ik ga me niet verlagen tot jouw niveauquote:Ja, heel slecht, doe eens.
Je bent niet alleen aan het liegen, je bent ook nog eens arrogant en niet heel erg capabel om je punten te onderbouwen is maar weer eens bewezen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:55 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wel degelijk, maar ik denk dat we weer klaar zijn op deze manier, vermoeiend.
[..]
[..]
Ik ga me niet verlagen tot jouw niveau![]()
.
quote:
quote:
Maar zo een manipulatieve Jodenstreek was wel te verwachten natuurlijk.quote:
Dank, maar ik lieg niet, dat weet je best.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je bent niet alleen aan het liegen, je bent ook nog eens arrogant en niet heel erg capabel om je punten te onderbouwen is maar weer eens bewezen.
Gefeliciteerd.
De citaten laten nog maar eens zien hoever jij gaat in jouw ontkenning, doelbewust is een belangrijk onderdeel van de genocide, en dat ontken je dus hierboven weer.quote:[..]
[..]
[..]
Wat duidelijk is is dat je weer vervalt in je oude domme gedrag en onzinnige teksten er uit gaat gooien als het je even tegenzin. Je onderstreept je eigen domheid nog maar eens.quote:Maar zo een manipulatieve Jodenstreek was wel te verwachten natuurlijk.
I rest my case.
Nou..............quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:01 schreef Peunage het volgende:
Sowieso heeft de vermeende genocide op Armenen niks met dit topic te maken. Dus als we er even 'for the sake of argument' van uit gaan dat Triggershot de genocide ontkend heeft, dan nog is dit niet de plaats om dit te bespreken. En het betekent ook niet dat hij niet mee mag discussiëren hier over.
Het lijkt me dat DeParo een punt wil maken wat betreft de geloofwaardigheid van degene met wie hij discussieert. Dat hij de Armeense genocide ontkent en bepaalde staten als 'kanker' omschrijft zijn wat dat betreft goede argumenten.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:01 schreef Peunage het volgende:
Sowieso heeft de vermeende genocide op Armenen niks met dit topic te maken. Dus als we er even 'for the sake of argument' van uit gaan dat Triggershot de genocide ontkend heeft, dan nog is dit niet de plaats om dit te bespreken. En het betekent ook niet dat hij niet mee mag discussiëren hier over.
1. De Armeense kwestie / genocide heeft niets met dit topic te maken.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:26 schreef Rosario het volgende:
[..]
Het lijkt me dat DeParo een punt wil maken wat betreft de geloofwaardigheid van degene met wie hij discussieert. Dat hij de Armeense genocide ontkent en bepaalde staten als 'kanker' omschrijft zijn wat dat betreft goede argumenten.
Dat het op de man spelen is en niets met Palestina/Israël te maken heeft, is een tweede.
Pom pom pom pom, ga toch iemand anders voor de gek houden, oh oh maar je erkent de genocide niet hoor, wat erken je wel, eigenlijkquote:Op zondag 9 december 2012 22:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Behalve D zijn ze allemaal van toepassing op de Armenen geweest. En met C deels eens, ze hebben opzettelijk en doelbewust zeer zware omstandigheden gecreeerd waardoor de Armenen in grote getallen gingen lijden, maar niet voor de vernietiging er van.
Wel treurig dat je een van de ergste misdaden van jouw voorouders op deze manier als minder erg probeert af te spiegelen, dan is het meteen duidelijk waarom je die onzin verkondigt, je schaamt je maar wat een rare manier om dat tot uiting te brengen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:43 schreef Triggershot het volgende:
Overigens wel bizar dat diegenen die ontkennen dat de kanker van het Midden Oosten, Israel een genocide pleegt op de Palestijnen zo happig is om de de Armeense genocide te laten erkennen conform diens wensen.
http://bellaciao.org/en/spip.php?article16937quote:The fundamental messages from the World War 2 Jewish Holocaust (6 million victims, 1 in 6 dying from deprivation) and the WW2 Holocaust in general (30 million Slav, Jewish and Roma dead) are "zero tolerance for racism" and "never again to anyone".
These sacred messages from the WW2 Holocaust have been monstrously violated by Apartheid Israel, its Anglo-American backers and its racist Zionist (RZ) supporters for 60 years as summarized below.
1. There are now 7 million Palestinian refugees (4.3 million registered with the UNHCR); 85% of Christian Palestinians have fled.
2. 1.5 million Palestinian Israelis live under race-based Apartheid laws (Nazi- and Apartheid-style compulsory race-based ID at all times; race-based marriage prohibition laws; race-based discrimination over property acquisition, property rights, social participation, travel in their own country and family reunion).
3. 4 million Occupied Palestinians are held as prisoners in increasingly abusive conditions in what outstanding Jewish American scholar Professor Noam Chomsky of the 63-Nobel-Laureate MIT describes as a "Prison" (they are held without charge or trial in effectively several major Concentration Camps - Gaza, Samaria and Judaea; their capital city has been stolen and violated together with the Third most Sacred site in Islam).
4. Post-invasion excess deaths (violent and non-violent avoidable deaths from bombs or bullets or deprivation, respectively; deaths that did not have to happen) now total 0.3 million and post-invasion under-5 infant deaths total 0.2 million.
5. Annual Occupied Palestinian avoidable under-5 infant deaths total 2,400; annual violent deaths total about 800 (20% children); annual excess deaths total 5,000 - deaths in custody at the hands of a racist, Apartheid regime.
6. It has cost the American taxpayer about $3 trillion (see: http://mwcnews.net/content/view/223... ) plus a further $3.5 trillion accrual cost of the racist Zionist-backed War on Terror (see: http://mwcnews.net/content/view/223... ).
This racist, genocidal horror was inevitable from the outset in the late 19th century when the Zionists set out a "me too" program of racist colonization to mimic what Western Europeans were already doing on every continent - the Americas (genocide of the Indigenous Indians in Canada, the US, Argentina, Uruguay, Paraguay); horrendous racist colonization and mass murder in West Africa, East Africa and Southern Africa (10 million died in the Belgian Congo alone); the Aboriginal Genocide in Australia, and the Maori Genocide in New Zealand; slavery and mass Indigenous death from introduced disease in the Pacific; and mass murder in Asian (excess deaths from the British enslavement of India 1757-1947 total 1.5 BILLION; excess deaths in China from the Opium Wars and the Tai Ping rebellion associated with Western encroachments totalled 20-100 million) (see: “Body Count. Global avoidable mortality since 1950”, G.M. Polya, Melbourne, 2007: http://mwcnews.net/content/view/137... and http://globalbodycount.blogspot.com/ ; see also Lindqvist, S. (1992), Exterminate All the Brutes (Granta Books, London, 2002) ).
Zionism founder Theodor Herzl was explicit in stating the racist agenda of Zionism in a more general context of European colonial racism 112 years ago (1896) in “Der Judenstaat” (“The Jewish State”, see Chapter 2, sub-heading “Palestine or Argentine?”: http://www.jewishvirtuallibrary.org... ); thus the following QUOTE.
“If His Majesty the Sultan were to give us Palestine, we could in return undertake to regulate the whole finances of Turkey. We should there form a portion of a rampart of Europe against Asia, an outpost of civilization as opposed to barbarism. We should as a neutral State remain in contact with all Europe, which would have to guarantee our existence.”
Theodor Herzl’s 1896 dismissal of the great Asian civilizations – Mesopotamia, Iran, Turkestan, India, China, Japan, Korea, Burma, Cambodia, Thailand, Vietnam, Indonesia, Sri Lanka etc - as “Asian barbarism” is mirrored by the extraordinary (to decent folk) assertions of an Israeli Ambassador to Australia in 2006 as QUOTED below.
“Israel and Australia are like sisters in Asia. We are in Asia without the characteristics of Asians. We don’t have yellow skin and slanted eyes. Asia is basically the yellow race. Australia and Israel are not - we are basically the white race. We are on the western side of Asia and they are on the southeastern side. Israel has not fully acknowledged the value of working together with Australia in Asia. It’s a way for us to cooperate with and enhance our position in the countries neighboring Australia." (see top Israeli newspaper Haaretz: http://www.haaretz.com/hasen/spages... ).
This anti-Asian sentiment was translated into horrible reality with the (continuing) genocide of the Palestinians, 60 years of violent attacks on its Arab neighbours and sustained Apartheid Israeli support for the African- and Indian-suppressing, neo-Nazi Apartheid régime in South Africa (see: Blum, W. (2006), Rogue State, A guide to the world’s only superpower (Zed Books, London)).
However there is a further shocking dimension to the human cost of Israel, namely the effect on excess death in its neighbours due to its war and occupation policies. Using UN Population Division data one can estimate that the 1950-2005 excess deaths in all countries partly occupied by the State of Israel in the last 60 years totalled 24 million. The breakdown (1950-2005 excess deaths/2005 population) for the State of Israel and its violated neighbours is as follows: Israel [0.095m/6.685m =1.4%] - Egypt [19.818m/74.878m = 26.5%], Jordan [0.630m/5.750m = 11.0%], Lebanon [0.535m/3.761m = 14.2%], Occupied Palestinian Territories [0.677m/3.815m = 17.7%], Syria [2.198m/18.650m = 11.8%], total = 23.858m/106.854 = 22.3% (see: “Body Count. Global avoidable mortality since 1950” (G.M. Polya, Melbourne, 2007: http://mwcnews.net/Gideon-Polya/).
Apartheid Israel and its racist Anglo-American backers can be seen as not merely anti-Arab anti-Semitic (ethnic cleansing Indigenous Arab Palestinians) but also anti-Jewish anti-Semitic by grossly violating the core moral messages from the Jewish Holocaust - "zero tolerance for racism" and "never again to anyone".
In the over 40 year occupation and mass imprisonment of the Occupied Palestinian Territory (current population about 4 million), post-1967 excess deaths total 0.3 million and post-invasion under-5 infant deaths total 0.2 million. There are 7 million Palestinian refugees; 2,400 Occupied Palestinian infants are "passively murdered" by war criminal Apartheid Israel EVERY YEAR; 85% of Indigenous Palestinian Christians have fled; and outstanding Jewish South African Government Minister and hero in the fight against Apartheid, Ronnie Kasrils, describes the Zionist-occupied Holy Land as "worse than Apartheid"
(see: http://www.mg.co.za/articlepage.asp... ).
Wonderful, anti-racist, humanitarian British and Australian Jews are speaking out against Apartheid Israeli crimes against humanity - see Independent Jewish Voices ( IJV: http://jewishvoices.squarespace.com/ ) and Independent Australian Jewish Voices (IAJV: http://www.iajv.org/ ). See also "Apartheid Israel’s 60 Years of War, Theft & Palestinian Genocide ": http://mwcnews.net/content/view/223... ).
We cannot walk by on the other side - but what can we do? All decent folk must (a) follow the example of anti-racist, humanitarian Jews of IJV and IAJV and SPEAK OUT against Apartheid Israel and (b) apply national and international Sanctions and Boycotts against racist Zionist-run Apartheid Israel and its Zionist-Bush-ite backers in order to STOP the Holocaust-defiling, anti-Jewish anti-Semitic and anti-Arab anti-Semitic Racist Zionists (RZs) NOW - it worked against Anglo-America- and Apartheid Israel-backed Apartheid South Africa 2 decades ago and should be successful against Anglo-American-backed Apartheid Israel TODAY.
quote:At the height of Guatemala’s mass slaughters in the 1980s, including genocide against the Ixil Indians, the Reagan administration worked with Israeli officials to provide helicopters that the Guatemalan army used to hunt down fleeing villagers, according to documentary and eyewitness evidence.
During testimony at the recent genocide trial of former Guatemalan dictator Efrain Rios Montt, one surprise was how often massacre survivors cited the Army’s use of helicopters in the scorched-earth offensives.
Journalist Allan Nairn, who covered the war in Guatemala and attended the Rios Montt trial, said in an interview, “one interesting thing that came out in the trial, as witness after witness testified, was a very substantial number of them talked about fleeing into the mountains and being bombed, attacked and machine gunned from U.S. planes and helicopters.
“At the time this was going on, I was aware this was happening in some cases, but from the testimony of the witnesses, it sounded like these attacks from U.S. planes and helicopters were more frequent than we realized at the time. That’s an example of how we don’t know the whole story yet – how extensive the U.S. complicity was in these crimes.”
Part of the mystery was where did Guatemala’s UH-1H “Huey” helicopters come from, since the U.S. Congress continued to resist military sales to Guatemala because of its wretched human rights record. The answer appears to be that some helicopters were arranged secretly by President Ronald Reagan’s National Security Council staff through Israeli intelligence networks.
Rios Montt began pressing the United States for 10 UH-1H helicopters in June 1983, as his military campaign was ramping up. Since Guatemala lacked the U.S. Foreign Military Sales credits or the cash to buy the helicopters, Reagan’s national security team looked for unconventional ways to arrange the delivery of the equipment.
On Aug. 1, 1983, NSC aides Oliver North and Alfonso Sapia-Bosch reported to National Security Advisor William P. Clark that his deputy Robert “Bud” McFarlane was planning to exploit his Israeli channels to secure the helicopters for Guatemala, according to a document that I discovered at Reagan’s presidential library.
“With regard to the loan of ten helicopters, it is [our] understanding that Bud will take this up with the Israelis,” wrote North and Sapia-Bosch. “There are expectations that they would be forthcoming. Another possibility is to have an exercise with the Guatemalans. We would then use US mechanics and Guatemalan parts to bring their helicopters up to snuff.”
By then, McFarlane had a long and intimate relationship with Israeli intelligence involving various backdoor deals. [For more on McFarlane's Israeli channels, see Consortiumnews.com's "How Neocons Messed Up the Mideast."]
Israeli Channel
McFarlane’s approach to Israel for the helicopters was successful, according to former Israeli intelligence officer Ari Ben-Menashe, who described some of the history behind Israel’s activities in Guatemala in his 1992 memoir, Profits of War.
Ben-Menashe traced the Israeli arms sales to Guatemala back to a private network established in the 1970s by Gen. Ariel Sharon during a gap when he was out of the government. Sharon’s key representative in Guatemala was a businessman named Pesach Ben-Or, and through that channel, Israel supplied military gear to Guatemala’s security services in the 1980s, Ben-Menashe wrote.
In an interview on Thursday, Ben-Menashe said the Israelis supplied a total of six helicopters to the Guatemalans along with computers and software to keep track of alleged subversives who could then be identified and executed. Ben-Menashe said he learned of the mass slaughters during his travels to Guatemala and reported back to his Israeli superiors about the atrocities involving the equipment that they had authorized. The response, he said, was concern but inaction.
“They weren’t for killing these people, not at all,” Ben-Menashe said. “But they thought their interest was to help the Reagan people. If the Reagan people wanted it [the equipment sent to Guatemala], they would do it. [They thought,] ‘this is bad, but is it any of our business? Our American friends are asking for our help, so we should help them.’”
After our phone interview had ended, Ben-Menashe called me back to stress that the Israelis were unaware of the genocidal nature of the Guatemalan military campaigns against the Ixil Indians, although the Israelis did recognize that they were assisting in mass murders of dark-skinned Guatemalans.
“As we saw it, they [Guatemalan military authorities] were targeting all non-white villagers who were sitting on fertile lands that the white Guatemalans wanted,” he said, adding that when he reported this information to his superiors, “the Israelis rolled their eyes [in dismay] but said, ‘this is what our friends in the Reagan administration want.’” [For more on Ben-Menashe's work for Israeli intelligence, see Robert Parry's Secrecy & Privilege and America's Stolen Narrative.]
Besides the helicopters for hunting down villagers who fled into the jungles, the computer equipment and the sophisticated software made the Guatemalan killing machine vastly more efficient in the towns and cities. A former U.S. Green Beret operating in Guatemala once told me that he witnessed Guatemalan security forces stopping buses and inputting identification numbers of the passengers into a computer to select those who would be dragged off to the side of the road and summarily shot.
Death Lists
From first-hand reporting in Guatemala, journalist Nairn also observed the security advantages gained from detailed death lists. Nairn said soldiers under Gen. Otto Perez Molina, the current president, “described how they would go into town armed with death lists provided them by G2 military intelligence, death lists of people who were suspected of being collaborators of the guerrillas or critics of the army.
“They told how they would strangle people with lassos, slit women open with machetes, shoot people in the head in front of the neighbors, use U.S. planes, helicopters and 50 gram bombs to attack people if they fled into the hills.”
Nairn said, “The U.S. had also arranged for Israel to step in and become the principal supplier of hardware to the Guatemalan army, in particular assault rifles, the Galil automatic rifle. This was because the administration was running into problems with Congress, which wouldn’t go along with a lot of their plans to aid the Guatemalan military, so they did an end run by using the government of Israel.”
Though the focus of the case against Rios Montt has been the genocide inflicted on Ixil villages in the northern highlands – where some 626 villages were eradicated by the Guatemalan military – those massacres were only part of the estimated 200,000 killings perpetrated by right-wing Guatemalan regimes since a CIA-sponsored coup ousted an elected government in 1954.
The bloodbath was at its worst in the 1980s during Ronald Reagan’s presidency as he encouraged the anti-leftist slaughters that claimed the lives of some 100,000 Guatemalans. Reagan expanded his support for the Guatemalan security forces even though the CIA was keeping his administration informed of the systematic killings underway.
Another document that I discovered in the archives of the Reagan Library in Simi Valley, California, revealed that Reagan and his national security team in 1981 agreed to supply military aid to Guatemala’s dictators so they could pursue the goal of exterminating not only “Marxist guerrillas” but people associated with their “civilian support mechanisms.” [See Consortiumnews.com’s “Ronald Reagan: Accessory to Genocide.”]
As for Rios Montt, who ruled Guatemala for 17 especially bloody months in 1982-83, the 86-year-old ex-general was convicted of genocide and crimes against humanity by a criminal court on May 10 and was sentenced to 80 years in prison.
But that conviction was overturned on Monday on a 3-2 vote by Guatemala’s Constitutional Court which is still dominated by allies of the military and the oligarchy. As for the Reagan administration officials and the Israelis who aided and abetted Rios Montt and his fellow generals, there is no indication that any accountability will be exacted.
Zowel de auteur van het artikel als diegene die dat zo noemt zijn beiden Joden.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:55 schreef Rosario het volgende:
Twijfelachtige bron en taalgebruik. Een regio als Samaria of Judea een concentratiekamp noemen, dan heb je toch wel een grote Godwin te pakken hoor.. Maar goed, het past perfect in deze topicreeks.
Wonen er tegenwoordig ook al Palestijnen in de oerwouden van Guatemalaquote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:55 schreef Triggershot het volgende:
Israel had smaak wel goed te pakken hoor
[..]
Daar gaat het niet om, uiteraard zijn er anti-zionistische joden. Er zijn ook zionistische joden en objectieve joden. De mening van die laatste groep wordt echter door niemand in dit topic gebruikt, omdat een objectieve blik blijkbaar eng is ofzo. Of omdat de loopgraven aan beide kanten al zover ingegraven zijn dat er alleen maar kan worden geknald, en er geen ruimte meer is voor reflectie noch begrip. Israël is óf heilig, of apartheid. Dat slaat dus nergens op.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zowel de auteur van het artikel als diegene die dat zo noemt zijn beiden Joden.
Samaria en Judea? Waar ligt dat? Bedoel je misschien de Westbank? De Palestijnse gebieden?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:55 schreef Rosario het volgende:
Twijfelachtige bron en taalgebruik. Een regio als Samaria of Judea een concentratiekamp noemen, dan heb je toch wel een grote Godwin te pakken hoor.. Maar goed, het past perfect in deze topicreeks.
We zijn bij Youtube aangekomen hihi.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:06 schreef Triggershot het volgende:
Nog meer ooggetuige overleveringen van de Israëlische genocide op de Palestijnen. Mensen met een geweten en spijtig over de bevelen die ze hebben opgevolgd en de gruweldaden van Israel.
Zou het voor jou mogelijk kunnen zijn dat objectieve joden een negatief beeld over Israël hebben? Of zijn ze dan niet meer objectief?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:05 schreef Rosario het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, uiteraard zijn er anti-zionistische joden. Er zijn ook zionistische joden en objectieve joden. De mening van die laatste groep wordt echter door niemand in dit topic gebruikt, omdat een objectieve blik blijkbaar eng is ofzo. Of omdat de loopgraven aan beide kanten al zover ingegraven zijn dat er alleen maar kan worden geknald, en er geen ruimte meer is voor reflectie noch begrip. Israël is óf heilig, of apartheid. Dat slaat dus nergens op.
Wanneer een Jood niet pro of anti zionistisch, maakt dat hem een objectieve Jood? Iedereens mening is gekleurd met een overtuiging, of dat nu Zionisme, Jodendom, Humanisme is of wat dan ook, denk niet dat je een groep weg kan zetten als objectieve Joden, althans vanaf het moment dat je bekend bent met de opvattingen, dan niet meer in ieder geval.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:05 schreef Rosario het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, uiteraard zijn er anti-zionistische joden. Er zijn ook zionistische joden en objectieve joden. De mening van die laatste groep wordt echter door niemand in dit topic gebruikt, omdat een objectieve blik blijkbaar eng is ofzo. Of omdat de loopgraven aan beide kanten al zover ingegraven zijn dat er alleen maar kan worden geknald, en er geen ruimte meer is voor reflectie noch begrip. Israël is óf heilig, of apartheid. Dat slaat dus nergens op.
Lees anders de quote waarop ik reageer eerst. Bovendien zijn Judea en Samaria historische regio's, dus ik zie niet in waarom je zo achterlijk doet.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:06 schreef Peunage het volgende:
[..]
Samaria en Judea? Waar ligt dat? Bedoel je misschien de Westbank? De Palestijnse gebieden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |