abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128864840
"Je naaste is je spiegel. Als je eigen gezicht schoon is, zal ook je beeld schoon zijn. Maar zie je bij je naaste een fout, dan is het je eigen imperfectie dat je telt - je wordt getoond wat je bij jezelf moet corrigeren.

Zoek vrede en jaag het na" (Psalm 34:15). Men moet vrede zoeken en najagen en harmonie brengen tussen de materiële wereld en de G-ddelijke levenskracht dat het vitaliseert."

-Baal shem Tov-
pi_128866479
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 08:24 schreef Karrs het volgende:

[..]

Hee leuk. Dat schijnen beide partijen te zeggen.
Nee, Palestijnen hebben nooit gezegd dat ze het land van god hebben gekregen. Ze zeggen dat ze er al minstens honderden jaren wonen en het kunnen bewijzen. Joden daarentegen zeggen dat ze het land van god hebben gekregen. Hun bewijs? De Tora :')
pi_128866555
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:16 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee, Palestijnen hebben nooit gezegd dat ze het land van god hebben gekregen. Ze zeggen dat ze er al minstens honderden jaren wonen en het kunnen bewijzen. Joden daarentegen zeggen dat ze het land van god hebben gekregen. Hun bewijs? De Tora :')
Is ook zo, de man in dat filmpje heeft gelijk
pi_128866559
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:46 schreef waht het volgende:
Weer een mooie gebeurtenis in scene gezet. Kan altijd compleet genegeerd worden.
In scene gezet door een Israëlische mensenrechten-organisatie?
pi_128866603
Ik zie niet in wat er mis is met dat filmpje van die 5 jarige palestijn, als hij echt stenen gegooid heeft zal een paar uren cel hem doen nadenken over zijn daden.

Nu zal hij het wellicht niet meer doen, als hij gewoon terug vrij liep zoals hier in Nederland zou gebeuren, dan creeer je een gevoel van straffeloosheid en de gevolgen zijn ons bekend
pi_128866782
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:18 schreef vladesk het volgende:

[..]

Is ook zo, de man in dat filmpje heeft gelijk
Kijk Karrs, dit is de reden dat er niet met hem te praten valt. Hij gooit het op religie, in plaats van logica en maatschappelijk en wetenschappelijk geaccepteerde argumenten. Hoe moet je nu een discussie voeren op deze basis?
"Ja maar mijn god zegt zo"
"Nee mijn god zegt juist zus en zo"
"Nee hoor. Mijn god heeft gelijk"
"Nietes"
"Welles"
Etc.

Dit soort discussies kunnen op de kleuterschool gevoerd worden, maar niet in dit topic. En dat heeft niks met cognitieve dissonantie te maken.
pi_128866852
We mogen blij zijn dat Palestina niet aan de macht is met hun Islamitische Standpunten.
AJ
pi_128867006
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:10 schreef Skillsy het volgende:
We moeten wel goed beseffen dat er mensen rechten geschonden worden en dat mag men never nooit goed keuren! We moeten wel objectief blijven.Beide kanten (Israeli en Palestijnse) propaganda draaien op volle toeren. Ze doen allebei hun best om de kijkers naar hun hand te zetten.

Helaas vergeten we de ellende van de gewone burgers , joden en Palestijnen. En dat is diep diep triest. Maar zo is het ook met Afrika , niemand geeft daar nog om toch? Het westen is allang niet meer bezig met Congo , Sudan en al die landen waar mensen vreselijk lijden.
Oorlog, hongersnood noem maar op

Dit is offtopic maar wil laten zien dat we allemaal mensen zijn, mensen die elkaar moeten helpen , ongeacht religie, sekse ,huidskleur.

Respect en tolerantie zijn mooie woorden maar laten we ook daad bij woord voegen
mensenrechten worden over de gehele arabische wereld geschonden

verder heeft Israël, omringd door een waanzinnige massa, niets aan die mensenrechten
pi_128867046
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:25 schreef Peunage het volgende:

[..]

Kijk Karrs, dit is de reden dat er niet met hem te praten valt. Hij gooit het op religie, in plaats van logica en maatschappelijk en wetenschappelijk geaccepteerde argumenten. Hoe moet je nu een discussie voeren op deze basis?
"Ja maar mijn god zegt zo"
"Nee mijn god zegt juist zus en zo"
"Nee hoor. Mijn god heeft gelijk"
"Nietes"
"Welles"
Etc.

Dit soort discussies kunnen op de kleuterschool gevoerd worden, maar niet in dit topic. En dat heeft niks met cognitieve dissonantie te maken.
Voor jou misschien, maar voor gelovigen is God het allerbelangrijkste op de aarde

verder ben ik vladesk en niet karss
  vrijdag 12 juli 2013 @ 12:36:02 #210
176916 Karrs
2007-2017
pi_128867133
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:16 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ja maar dat is toch hetzelfde als Dar-al-islam? Ik zie wel gelijkenissen, hoor. Heb sowieso al zo vaak betoogd dat dit conflict in de eerste plaats een religieuze is.

En de joden wonen er natuurlijk eveneens al honderden jaren...
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_128867143
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:33 schreef vladesk het volgende:

[..]

Voor jou misschien, maar voor gelovigen is God het allerbelangrijkste op de aarde

verder ben ik vladesk en niet karss
Ik weet dat jij het bent, maar ik wil dat karrs het ook leest, aangezien hij snel een oordeel klaar heeft liggen en met moeilijke woorden gooit.
pi_128867269
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:36 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ja maar dat is toch hetzelfde als Dar-al-islam? Ik zie wel gelijkenissen, hoor. Heb sowieso al zo vaak betoogd dat dit conflict in de eerste plaats een religieuze is.

En de joden wonen er natuurlijk eveneens al honderden jaren...
Nope, dat heeft niks met elkaar te maken. Dar-al-Islam alz concept komt amper ergens voor. In Palestina in ieder geval niet.

De Palestijnen claimen niks dmv religie. Ze leven al honderden jaren op een stuk land, hebben daar eigendomsbewijs van(van Ottomaanse rijk waarschijnlijk), en dat is alles wat ze willen. De tegenpartij heeft als bewijs de Tora. Dus misschien is het voor de Joden een religieus iets, voor Palestijnen niet. Trouwens, niet alle Joden zien dit als religieus conflict.

Welke Joden leven er honderden jaren? In ieder geval niet de importjoden uit Europa.
pi_128867361
Dan moet Israël gewoon 2000 jaar wachten en kunnen we hetzelde zeggen als de dom linksen nu

"Het is niet omdat jullie voorouders hier 2000 jaar geleden woonden, dat jullie daar nu ook recht op hebben"

Het probleem zal zich met de tijd oplossen
pi_128867842
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:43 schreef vladesk het volgende:
Dan moet Israël gewoon 2000 jaar wachten en kunnen we hetzelde zeggen als de dom linksen nu

"Het is niet omdat jullie voorouders hier 2000 jaar geleden woonden, dat jullie daar nu ook recht op hebben"

Het probleem zal zich met de tijd oplossen
Beiden hebben er recht op: oplossing -> twee staten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_128867897
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Is dat wel mogelijk omwille van de veiligheid? Als er een Palestijnse staat komt op de Westbank is de strook zee - binnenland slechts zo'n 10 km breed

Ik weet niet of dat te verdedigen valt als er oorlog uitbreekt
pi_128867919
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:00 schreef vladesk het volgende:

[..]

[..]

Is dat wel mogelijk omwille van de veiligheid? Als er een Palestijnse staat komt op de Westbank is de strook zee - binnenland slechts zo'n 10 km breed

Ik weet niet of dat te verdedigen valt als er oorlog uitbreekt
Dat is volledig afhankelijk van de wil en inzet van beide partijen. Overigens houden we bij een tweestaten-oplossing de grenzen zoals deze door de VN zijn aangegeven.
Allah Al Watan Al Malik
pi_128868007
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is volledig afhankelijk van de wil en inzet van beide partijen. Overigens houden we bij een tweestaten-oplossing de grenzen zoals deze door de VN zijn aangegeven.
bedoel je dan '48 grenzen? Ik denk dat je een beetje aan het dromen bent

wat mij betreft kan er eventueel over gesproken worden op voorwaarde dat israel de controle blijft behouden op de westbank + de palestijnse staat gedemilitariseerd wordt. Maar dat gaat niet goed genoeg zijn, dan gaan de dom linksen blijven Israël boycotten en praten over de apartheidsstaat dus het lijkt me geen goede oplossing

Gewoon gaan voor een groot Israël, dat zal ook kritiek geven van de wereld maar dan hebben we er tenminste iets aan.

Een gelijkwaardige Palestijnse staat oprichten die raketten zal schieten naar mijn kinderen, daar pas ik voor
pi_128868091
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:04 schreef vladesk het volgende:

[..]

bedoel je dan '48 grenzen? Ik denk dat je een beetje aan het dromen bent

wat mij betreft kan er eventueel over gesproken worden op voorwaarde dat israel de controle blijft behouden op de westbank + de palestijnse staat gedemilitariseerd wordt. Maar dat gaat niet goed genoeg zijn, dan gaan de dom linksen blijven Israël boycotten en praten over de apartheidsstaat dus het lijkt me geen goede oplossing

Gewoon gaan voor een groot Israël, dat zal ook kritiek geven van de wereld maar dan hebben we er tenminste iets aan.

Een gelijkwaardige Palestijnse staat oprichten die raketten zal schieten naar mijn kinderen, daar pas ik voor
Precies, de grenzen van 48. Verder is jouw voorwaarde volstrekt onrealistisch.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 12 juli 2013 @ 13:07:23 #219
176916 Karrs
2007-2017
pi_128868116
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:36 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik weet dat jij het bent, maar ik wil dat karrs het ook leest, aangezien hij snel een oordeel klaar heeft liggen en met moeilijke woorden gooit.
God wat een slappe ad-hominem. Hou het gewoon bij argumenten, ouwehoer.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_128868189
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Precies, de grenzen van 48. Verder is jouw voorwaarde volstrekt onrealistisch.
Dat vraagt de partij van Fatah niet eens :')

maar dit bevestigt wat ik al reeds lang denk, het zal voor de linksen in de wereld nooit genoeg zijn tot er een evenwaardige palestijnse staat wordt opgericht en de terugkeer van de 'vluchtelingen'

dus het zal toch nooit genoeg zijn voor hun, daarom moeten we meteen gaan voor dat groot Israël, dan krijgen we ook kritiek maar dan hebben we tenminste iets extra voor de kritiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')