Nee, Palestijnen hebben nooit gezegd dat ze het land van god hebben gekregen. Ze zeggen dat ze er al minstens honderden jaren wonen en het kunnen bewijzen. Joden daarentegen zeggen dat ze het land van god hebben gekregen. Hun bewijs? De Toraquote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:24 schreef Karrs het volgende:
[..]
Hee leuk. Dat schijnen beide partijen te zeggen.
Is ook zo, de man in dat filmpje heeft gelijkquote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, Palestijnen hebben nooit gezegd dat ze het land van god hebben gekregen. Ze zeggen dat ze er al minstens honderden jaren wonen en het kunnen bewijzen. Joden daarentegen zeggen dat ze het land van god hebben gekregen. Hun bewijs? De Tora
In scene gezet door een Israëlische mensenrechten-organisatie?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:46 schreef waht het volgende:
Weer een mooie gebeurtenis in scene gezet. Kan altijd compleet genegeerd worden.
Kijk Karrs, dit is de reden dat er niet met hem te praten valt. Hij gooit het op religie, in plaats van logica en maatschappelijk en wetenschappelijk geaccepteerde argumenten. Hoe moet je nu een discussie voeren op deze basis?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:18 schreef vladesk het volgende:
[..]
Is ook zo, de man in dat filmpje heeft gelijk
mensenrechten worden over de gehele arabische wereld geschondenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:10 schreef Skillsy het volgende:
We moeten wel goed beseffen dat er mensen rechten geschonden worden en dat mag men never nooit goed keuren! We moeten wel objectief blijven.Beide kanten (Israeli en Palestijnse) propaganda draaien op volle toeren. Ze doen allebei hun best om de kijkers naar hun hand te zetten.
Helaas vergeten we de ellende van de gewone burgers , joden en Palestijnen. En dat is diep diep triest. Maar zo is het ook met Afrika , niemand geeft daar nog om toch? Het westen is allang niet meer bezig met Congo , Sudan en al die landen waar mensen vreselijk lijden.
Oorlog, hongersnood noem maar op
Dit is offtopic maar wil laten zien dat we allemaal mensen zijn, mensen die elkaar moeten helpen , ongeacht religie, sekse ,huidskleur.
Respect en tolerantie zijn mooie woorden maar laten we ook daad bij woord voegen
Voor jou misschien, maar voor gelovigen is God het allerbelangrijkste op de aardequote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:25 schreef Peunage het volgende:
[..]
Kijk Karrs, dit is de reden dat er niet met hem te praten valt. Hij gooit het op religie, in plaats van logica en maatschappelijk en wetenschappelijk geaccepteerde argumenten. Hoe moet je nu een discussie voeren op deze basis?
"Ja maar mijn god zegt zo"
"Nee mijn god zegt juist zus en zo"
"Nee hoor. Mijn god heeft gelijk"
"Nietes"
"Welles"
Etc.
Dit soort discussies kunnen op de kleuterschool gevoerd worden, maar niet in dit topic. En dat heeft niks met cognitieve dissonantie te maken.
Ja maar dat is toch hetzelfde als Dar-al-islam? Ik zie wel gelijkenissen, hoor. Heb sowieso al zo vaak betoogd dat dit conflict in de eerste plaats een religieuze is.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, Palestijnen hebben nooit gezegd dat ze het land van god hebben gekregen. Ze zeggen dat ze er al minstens honderden jaren wonen en het kunnen bewijzen. Joden daarentegen zeggen dat ze het land van god hebben gekregen. Hun bewijs? De Tora
Ik weet dat jij het bent, maar ik wil dat karrs het ook leest, aangezien hij snel een oordeel klaar heeft liggen en met moeilijke woorden gooit.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:33 schreef vladesk het volgende:
[..]
Voor jou misschien, maar voor gelovigen is God het allerbelangrijkste op de aarde
verder ben ik vladesk en niet karss
Nope, dat heeft niks met elkaar te maken. Dar-al-Islam alz concept komt amper ergens voor. In Palestina in ieder geval niet.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:36 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ja maar dat is toch hetzelfde als Dar-al-islam? Ik zie wel gelijkenissen, hoor. Heb sowieso al zo vaak betoogd dat dit conflict in de eerste plaats een religieuze is.
En de joden wonen er natuurlijk eveneens al honderden jaren...
Beiden hebben er recht op: oplossing -> twee staten.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:43 schreef vladesk het volgende:
Dan moet Israël gewoon 2000 jaar wachten en kunnen we hetzelde zeggen als de dom linksen nu
"Het is niet omdat jullie voorouders hier 2000 jaar geleden woonden, dat jullie daar nu ook recht op hebben"
Het probleem zal zich met de tijd oplossen
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Beiden hebben er recht op: oplossing -> twee staten.
Is dat wel mogelijk omwille van de veiligheid? Als er een Palestijnse staat komt op de Westbank is de strook zee - binnenland slechts zo'n 10 km breedquote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Beiden hebben er recht op: oplossing -> twee staten.
Dat is volledig afhankelijk van de wil en inzet van beide partijen. Overigens houden we bij een tweestaten-oplossing de grenzen zoals deze door de VN zijn aangegeven.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:00 schreef vladesk het volgende:
[..]
[..]
Is dat wel mogelijk omwille van de veiligheid? Als er een Palestijnse staat komt op de Westbank is de strook zee - binnenland slechts zo'n 10 km breed
Ik weet niet of dat te verdedigen valt als er oorlog uitbreekt
bedoel je dan '48 grenzen? Ik denk dat je een beetje aan het dromen bentquote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is volledig afhankelijk van de wil en inzet van beide partijen. Overigens houden we bij een tweestaten-oplossing de grenzen zoals deze door de VN zijn aangegeven.
Precies, de grenzen van 48. Verder is jouw voorwaarde volstrekt onrealistisch.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:04 schreef vladesk het volgende:
[..]
bedoel je dan '48 grenzen? Ik denk dat je een beetje aan het dromen bent
wat mij betreft kan er eventueel over gesproken worden op voorwaarde dat israel de controle blijft behouden op de westbank + de palestijnse staat gedemilitariseerd wordt. Maar dat gaat niet goed genoeg zijn, dan gaan de dom linksen blijven Israël boycotten en praten over de apartheidsstaat dus het lijkt me geen goede oplossing
Gewoon gaan voor een groot Israël, dat zal ook kritiek geven van de wereld maar dan hebben we er tenminste iets aan.
Een gelijkwaardige Palestijnse staat oprichten die raketten zal schieten naar mijn kinderen, daar pas ik voor
God wat een slappe ad-hominem. Hou het gewoon bij argumenten, ouwehoer.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:36 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik weet dat jij het bent, maar ik wil dat karrs het ook leest, aangezien hij snel een oordeel klaar heeft liggen en met moeilijke woorden gooit.
Dat vraagt de partij van Fatah niet eensquote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, de grenzen van 48. Verder is jouw voorwaarde volstrekt onrealistisch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |