Nee, Palestijnen hebben nooit gezegd dat ze het land van god hebben gekregen. Ze zeggen dat ze er al minstens honderden jaren wonen en het kunnen bewijzen. Joden daarentegen zeggen dat ze het land van god hebben gekregen. Hun bewijs? De Toraquote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:24 schreef Karrs het volgende:
[..]
Hee leuk. Dat schijnen beide partijen te zeggen.
Is ook zo, de man in dat filmpje heeft gelijkquote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, Palestijnen hebben nooit gezegd dat ze het land van god hebben gekregen. Ze zeggen dat ze er al minstens honderden jaren wonen en het kunnen bewijzen. Joden daarentegen zeggen dat ze het land van god hebben gekregen. Hun bewijs? De Tora
In scene gezet door een Israëlische mensenrechten-organisatie?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:46 schreef waht het volgende:
Weer een mooie gebeurtenis in scene gezet. Kan altijd compleet genegeerd worden.
Kijk Karrs, dit is de reden dat er niet met hem te praten valt. Hij gooit het op religie, in plaats van logica en maatschappelijk en wetenschappelijk geaccepteerde argumenten. Hoe moet je nu een discussie voeren op deze basis?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:18 schreef vladesk het volgende:
[..]
Is ook zo, de man in dat filmpje heeft gelijk
mensenrechten worden over de gehele arabische wereld geschondenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:10 schreef Skillsy het volgende:
We moeten wel goed beseffen dat er mensen rechten geschonden worden en dat mag men never nooit goed keuren! We moeten wel objectief blijven.Beide kanten (Israeli en Palestijnse) propaganda draaien op volle toeren. Ze doen allebei hun best om de kijkers naar hun hand te zetten.
Helaas vergeten we de ellende van de gewone burgers , joden en Palestijnen. En dat is diep diep triest. Maar zo is het ook met Afrika , niemand geeft daar nog om toch? Het westen is allang niet meer bezig met Congo , Sudan en al die landen waar mensen vreselijk lijden.
Oorlog, hongersnood noem maar op
Dit is offtopic maar wil laten zien dat we allemaal mensen zijn, mensen die elkaar moeten helpen , ongeacht religie, sekse ,huidskleur.
Respect en tolerantie zijn mooie woorden maar laten we ook daad bij woord voegen
Voor jou misschien, maar voor gelovigen is God het allerbelangrijkste op de aardequote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:25 schreef Peunage het volgende:
[..]
Kijk Karrs, dit is de reden dat er niet met hem te praten valt. Hij gooit het op religie, in plaats van logica en maatschappelijk en wetenschappelijk geaccepteerde argumenten. Hoe moet je nu een discussie voeren op deze basis?
"Ja maar mijn god zegt zo"
"Nee mijn god zegt juist zus en zo"
"Nee hoor. Mijn god heeft gelijk"
"Nietes"
"Welles"
Etc.
Dit soort discussies kunnen op de kleuterschool gevoerd worden, maar niet in dit topic. En dat heeft niks met cognitieve dissonantie te maken.
Ja maar dat is toch hetzelfde als Dar-al-islam? Ik zie wel gelijkenissen, hoor. Heb sowieso al zo vaak betoogd dat dit conflict in de eerste plaats een religieuze is.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, Palestijnen hebben nooit gezegd dat ze het land van god hebben gekregen. Ze zeggen dat ze er al minstens honderden jaren wonen en het kunnen bewijzen. Joden daarentegen zeggen dat ze het land van god hebben gekregen. Hun bewijs? De Tora
Ik weet dat jij het bent, maar ik wil dat karrs het ook leest, aangezien hij snel een oordeel klaar heeft liggen en met moeilijke woorden gooit.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:33 schreef vladesk het volgende:
[..]
Voor jou misschien, maar voor gelovigen is God het allerbelangrijkste op de aarde
verder ben ik vladesk en niet karss
Nope, dat heeft niks met elkaar te maken. Dar-al-Islam alz concept komt amper ergens voor. In Palestina in ieder geval niet.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:36 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ja maar dat is toch hetzelfde als Dar-al-islam? Ik zie wel gelijkenissen, hoor. Heb sowieso al zo vaak betoogd dat dit conflict in de eerste plaats een religieuze is.
En de joden wonen er natuurlijk eveneens al honderden jaren...
Beiden hebben er recht op: oplossing -> twee staten.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:43 schreef vladesk het volgende:
Dan moet Israël gewoon 2000 jaar wachten en kunnen we hetzelde zeggen als de dom linksen nu
"Het is niet omdat jullie voorouders hier 2000 jaar geleden woonden, dat jullie daar nu ook recht op hebben"
Het probleem zal zich met de tijd oplossen
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Beiden hebben er recht op: oplossing -> twee staten.
Is dat wel mogelijk omwille van de veiligheid? Als er een Palestijnse staat komt op de Westbank is de strook zee - binnenland slechts zo'n 10 km breedquote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Beiden hebben er recht op: oplossing -> twee staten.
Dat is volledig afhankelijk van de wil en inzet van beide partijen. Overigens houden we bij een tweestaten-oplossing de grenzen zoals deze door de VN zijn aangegeven.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:00 schreef vladesk het volgende:
[..]
[..]
Is dat wel mogelijk omwille van de veiligheid? Als er een Palestijnse staat komt op de Westbank is de strook zee - binnenland slechts zo'n 10 km breed
Ik weet niet of dat te verdedigen valt als er oorlog uitbreekt
bedoel je dan '48 grenzen? Ik denk dat je een beetje aan het dromen bentquote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is volledig afhankelijk van de wil en inzet van beide partijen. Overigens houden we bij een tweestaten-oplossing de grenzen zoals deze door de VN zijn aangegeven.
Precies, de grenzen van 48. Verder is jouw voorwaarde volstrekt onrealistisch.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:04 schreef vladesk het volgende:
[..]
bedoel je dan '48 grenzen? Ik denk dat je een beetje aan het dromen bent
wat mij betreft kan er eventueel over gesproken worden op voorwaarde dat israel de controle blijft behouden op de westbank + de palestijnse staat gedemilitariseerd wordt. Maar dat gaat niet goed genoeg zijn, dan gaan de dom linksen blijven Israël boycotten en praten over de apartheidsstaat dus het lijkt me geen goede oplossing
Gewoon gaan voor een groot Israël, dat zal ook kritiek geven van de wereld maar dan hebben we er tenminste iets aan.
Een gelijkwaardige Palestijnse staat oprichten die raketten zal schieten naar mijn kinderen, daar pas ik voor
God wat een slappe ad-hominem. Hou het gewoon bij argumenten, ouwehoer.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:36 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik weet dat jij het bent, maar ik wil dat karrs het ook leest, aangezien hij snel een oordeel klaar heeft liggen en met moeilijke woorden gooit.
Dat vraagt de partij van Fatah niet eensquote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, de grenzen van 48. Verder is jouw voorwaarde volstrekt onrealistisch.
Wat Fatah al of niet vraagt is wat dat betreft niet zo van belang. Net als wat Israel al of niet wil. Het zijn namelijk beiden partijen die volstrekt enige realiteitszin hebben verloren en van vrede niets willen weten. Men heeft 60 jaar lang de kans gehad om vrede te stichten, maar dat is hen niet gelukt. Nu is het aan anderen om te bepalen hoe of wat.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:09 schreef vladesk het volgende:
Dat vraagt de partij van Fatah niet eens![]()
maar dit bevestigt wat ik al reeds lang denk, het zal voor de linksen in de wereld nooit genoeg zijn tot er een evenwaardige palestijnse staat wordt opgericht en de terugkeer van de 'vluchtelingen'
dus het zal toch nooit genoeg zijn voor hun, daarom moeten we meteen gaan voor dat groot Israël, dan krijgen we ook kritiek maar dan hebben we tenminste iets extra voor de kritiek.
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat Fatah al of niet vraagt is wat dat betreft niet zo van belang. Net als wat Israel al of niet wil. Het zijn namelijk beide partijen die volstrekt enige realiteitszin hebben verloren en van vrede niets willen weten. Men heeft 60 jaar lang de kans gehad om vrede te stichten, maar dat is hen niet gelukt. Nu is het aan anderen om te bepalen hoe of wat.
En inderdaad, een evenwaardige staat is het uitgangspunt. Ondanks het feit dat de orthodoxe Israeliers de Palestijnen vast en zeker als minderwaardige varkens (goyims) zullen beschouwen.
Toevallig van deze weekquote:Meisjes op Palestijnse TV 'Joden zijn apen en varkens'
De Palestijnse Autoriteit zond vorige week op de televisie een ochtendshow uit waarin twee jonge meisjes, van niet ouder dan zeven of acht, een gedicht oplazen die anti-semitisch bleek; een bron merkte op dat dit zelfs de voormalige Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad beschaamd zou doen maken!
Hieronder volgt de volledige dialoog tussen de Palestijnse journalist en de meisjes, vertaald door de mediawaakhond die ophitserij tegengaat, de Palestinian Media Watch.
Televisieverslaggever van de Palestijnse Ahthoriteit:
’Laten we deze meisjes ontmoeten die kort een gedicht willen voordragen.’
Meisje 1: Ik ben niet bang voor het geweer omdat jouw drommen verwaande en onwetende kuddes zijn.
Advertentie - artikel gaat hieronder verder
Jeruzalem is mijn land, Jeruzalem is mijn eer
Jeruzalem is mijn leven en mijn wildste dromen.
O, gij die Allah’s vrome profeten hebt vermoord (d.w.z. Joden in de islamitische traditie)
O, gij die werd opgevoed om bloed te laten vloeien
Jullie zijn veroordeeld tot vernedering en ontberingen.
O, Zonen van Sion, meest kwade onder de schepselen
O barbaarse apen, ellendig varkens
Meisje 2: Jeruzalem is niet je hol
Jeruzalem is tegen uw drommen
Jeruzalem braakt uw onzuiverheid van binnen uit
Want Jeruzalem, die onzuiver, is vroom, onberispelijk
En Jeruzalem, u die bevuild bent, is schoon en zuiver.
Ik ben niet bang voor barbaarsheid.
Zolang mijn hart uitgaat naar mijn Koran en mijn stad
Zolang ik mijn arm en mijn stenen heb
Zolang ik vrij ben en niet mijn doel verzaak
Zal ik uw drommen niet vrezen
Zal ik niet vrezen het geweer.
Dit laatste geval is slechts een van de eindeloos vele voorbeelden van hoe de Palestijnse Autoriteit de media manipuleert door hun eigen kinderen te gebruiken om religieuze haat en antisemitisme jegens het Joodse volk actief aan te moedigen. Het is een trend in de Palestijnse media om Joden als dieren af te schilderen, in dit geval, als ‘barbaarse apen en ellendig varkens’.
Dit is niks nieuws in de oren van Israëli's, antisemitisme en anti-Israëlretoriek echoot elke dag door heel de regio, net zoals zij eeuwenlang te horen was in de landen waar Joden in ballingschap hebben geleden.
Als men echter dergelijke scènes meemaakt in een tijd van mogelijke onderhandelingen, doet dit Israëlische leiders begrijpelijkerwijs afvragen of het Palestijnse volk werkelijk oprecht zijn over het sluiten van vrede. De vraag die de meeste Israëli’s zich afvragen, is: is ware vrede haalbaar? Kan er ooit een ware erkenning van Israëls bestaansrecht zijn - wat Israëls belangrijkste eis is - wanneer blijkt dat er geen echte verandering komt vanuit het Palestijnse kamp zelf in deze?
Zoals de Israëlische minister Gilad Erdan (Thuisfrontcommando, Bescherming Bevolking) opmerkte, lijkt er geen ‘echt einde te zijn aan de anti-Israëlische ophitserij’.
Dat gezegd hebbende, is het dus niet een kwestie van voorkomen, maar van controleren. Wanneer eenmaal wordt erkend dat het Palestijnse onderwijs van hersenspoeling en haat onmogelijk is om uit te roeien, kan men beginnen te begrijpen waarom de Israëli's hun staatsveiligheidsbeleid en uitgangspunten voor onderhandelingen zo serieus nemen.
http://israeltoday.nl/hea(...)zijn-apen-en-varkens
Als de twee staten er niet komen, dan zal inderdaad het conflict verder voortduren. Vandaar dus dat het een oplossing is die geforceerd moet worden. Ik betwijfel echter of dat gaat gebeuren aangezien steeds minder mensen (en landen) om het conflict geven.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:14 schreef waht het volgende:
Twee staten komen er niet met de vroegere grenzen. Palestina wordt veel kleiner of het conflict blijft gewoon voortduren, op welke manier dan ook. Niemand in die regio geeft iets om de westerse maatstaven van rechtvaardigheid.
2 staten is net de oorzaak van veel nieuwe problemen. Wij zullen nooit een palestijnse staat oprichten op ons eigen grondgebied die raketten zal schieten naar onze kinderenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als de twee staten er niet komen, dan zal inderdaad het conflict verder voortduren. Vandaar dus dat het een oplossing is die geforceerd moet worden. Ik betwijfel echter of dat gaat gebeuren aangezien steeds minder mensen (en landen) om het conflict geven.
Dat is het probleem van Israel. Dergelijke verhaaltjes, daar zullen enkele VVD'ers en PVV'ers in trappen, maar verder zijn de meeste mensen de zielige verhaaltjes wel zat. Israel is hier niet de underdog, dus dat kan je allemaal achter je laten. Twee staten is de enige oplossing - en Israel zal echt niet alleen diegene zijn die de ligging en voorwaarde daarvan gaat bepalen. Dat is meteen ook het probleem, alles moet op voorwaarde van Israel gebeuren - je ziet meteen hoe jij denkt over evenwaardigheid. Dat gaat alleen niet werken - d.w.z. een oplossing van Israel is hetzelfde als geen oplossing.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:17 schreef vladesk het volgende:
[..]
2 staten is net de oorzaak van veel nieuwe problemen. Wij zullen nooit een palestijnse staat oprichten op ons eigen grondgebied die raketten zal schieten naar onze kinderen
Er moet een palestijnse staat komen, maar niet in Israël
ik wil geen evenwaardige palestijnse staat, want dat betekent dat zij een leger krijgen en dat er 6 miljoen vluchtelingen terugkomen naar palestina. Bij een palestijnse staat leven er zo'n 9 miljoen palestijnen in gaza en de westbank, de grootte van 2 nederlandse provincies is dat. Geen gezonde situatie en wij zullen alles doen om dat te voorkomenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is het probleem van Israel. Dergelijke verhaaltjes, daar zullen enkele VVD'ers en PVV'ers in trappen, maar verder zijn de meeste mensen de zielige verhaaltjes wel zat. Israel is hier niet de underdog, dus dat kan je allemaal achter je laten. Twee staten is de enige oplossing - en Israel zal echt niet alleen diegene zijn die de ligging en voorwaarde daarvan gaat bepalen. Dat is meteen ook het probleem, alles moet op voorwaarde van Israel gebeuren - je ziet meteen hoe jij denkt over evenwaardigheid. Dat gaat alleen niet werken - d.w.z. een oplossing van Israel is hetzelfde als geen oplossing.
Heb ik gedaan. Jij hoeft hier echt niet op de reageren.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:07 schreef Karrs het volgende:
[..]
God wat een slappe ad-hominem. Hou het gewoon bij argumenten, ouwehoer.
Zij hebben er recht op - en hoe zij dat onderling regelen met vluchtelingen is geen zaak van Israel.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:26 schreef vladesk het volgende:
[..]
ik wil geen evenwaardige palestijnse staat, want dat betekent dat zij een leger krijgen en dat er 6 miljoen vluchtelingen terugkomen naar palestina. Bij een palestijnse staat leven er 8 miljoen palestijnen in gaza en de westbank, de grootte van 2 nederlandse provincies is dat. Geen gezonde situatie en wij zullen alles doen om dat te voorkomen
Dat niet eens. De Palestijnen gaan al akkoord met de grenzen van 1967. Maar Israël heeft sinds die tijd zoveel illegale nederzettingen gebouwd dat het onmogelijk is om terug te keren.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, de grenzen van 48. Verder is jouw voorwaarde volstrekt onrealistisch.
Ik vind dat al een domme toegift van de Palestijnen. Zeker nu het een toegift betreft aan een partij die dermate stug is, dat het eigenlijk helemaal geen zin heeft om toegiften te doen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:27 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat niet eens. De Palestijnen gaan al akkoord met de grenzen van 1967. Maar Israël heeft sinds die tijd zoveel illegale nederzettingen gebouwd dat het onmogelijk is om terug te keren.
ik vind praten over de '67 grenzen al het domste wat je kan doen als Israël zijnde, want op die manier geef je hen hoopquote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind dat al een domme toegift van de Palestijnen.
Tjah, ze hebben niet veel keus. Wat na 1948 gebeurd is is ook voor een deel de verantwoordelijkheid van de Arabieren. Oorlogen starten en verliezen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind dat al een domme toegift van de Palestijnen.
Dit inderdaad. Mensen hoop gevenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:28 schreef vladesk het volgende:
[..]
ik vind praten over de '67 grenzen al het domste wat je kan doen als Israël zijnde, want op die manier geef je hen hoop
Klopt, dat is zeker waar.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:28 schreef Peunage het volgende:
[..]
Tjah, ze hebben niet veel keus. Wat na 1948 gebeurd is is ook voor een deel de verantwoordelijkheid van de Arabieren. Oorlogen starten en verliezen.
Israel heeft anders ook geen hoop, wat dat betreft. Het is ook in het belang van Israel om het conflict te eindigen hoor. In het belang van je kinderen en volgende generaties.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:28 schreef vladesk het volgende:
[..]
ik vind praten over de '67 grenzen al het domste wat je kan doen als Israël zijnde, want op die manier geef je hen hoop
Niet waar, de oprichting van een Palestijnse staat is geen oplossing. Ik denk niet dat de palestijnen met 9 miljoen op de grootte van 2 nederlandse provincies willen blijven wonen, en tegen 2100 zijn er zo'n 30 miljoen palestijnen volgens de statistiekenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Israel heeft anders ook geen hoop, wat dat betreft. Het is ook in het belang van Israel om het conflict te eindigen hoor. In het belang van je kinderen en volgende generaties.
Dat is geen enkel argument om hen geen eigen staat te geven. Het is simpel: ze hebben er recht op. Ook al willen ze met 100 miljoen op 1 vierkante kilometer gaan zitten.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:32 schreef vladesk het volgende:
[..]
Niet waar, de oprichting van een Palestijnse staat is geen oplossing. Ik denk niet dat de palestijnen met 9 miljoen op de grootte van 2 nederlandse provincies willen blijven wonen, en tegen 2100 zijn er zo'n 30 miljoen palestijnen volgens de statistieken
Zij mogen een staat hebben de grootte van Rusland van mij, maar Israël is niet te koopquote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is geen enkel argument om hen geen eigen staat te geven.
Dus jij negeert nu gewoon het VN verdelingsplan en zegt dat het hele gebied van Israël is?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:33 schreef vladesk het volgende:
[..]
Zij mogen een staat hebben de grootte van Rusland van mij, maar Israël is niet te koop
net zoals de arabieren het VN verdelingsplan weigerdenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:37 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dus jij negeert nu gewoon het VN verdelingsplan en zegt dat het hele gebied van Israël is?
Dit komt direct uit zijn nieuwe boek.quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Beter, hij ontkent etnische zuiveringen als in stelselmatige handelingen gericht op het zuiveren van bepaalde bevolkingsgroepen dat heb ik je de vorige keer ook al laten zien of in ieder geval een andere poster:
"There was no Zionist 'plan' or blanket policy of evicting the Arab population, or of 'ethnic cleansing'" "the demonisation of Israel is largely based on lies—much as the demonisation of the Jews during the past 2,000 years has been based on lies. And there is a connection between the two."
http://jeffweintraub.blog(...)tion-propaganda.html
Morris is juist bekend geworden omdat hij zijn standpunt heeft veranderd.
Dat er bepaalde 'misdaden' wel degelijk hebben plaatsgevonden betekent niet dat het plotseling stelselmatig was, of van hogere hand geleid, dat is juist het belangrijkste wat Morris heeft verworpen waarmee het slechts op zichzelf staande gebeurtenissen waren en er geen enkele reden is om ze zo te benadrukken als bijvoorbeeld Veldkamp doet.
quote:The newly-opened documentation
very substantially enriches the picture, and our understanding, of what
happened in various parts of Palestine during 1948 – what happened
week by week and month by month in Jaffa and Haifa and Jerusalem,
and in the countryside; and, on the other hand – and this is a paradoxical conclusion which won’t sit well with either Israeli or Palestinian propagandists and ‘black-or-white historians’ – they substantially increase
both Israeli and Palestinian responsibility for the creation of the refugee
problem. For what the new documents reveal is that there were both far
more expulsions and atrocities by Israeli troops than tabulated in this
book’s first edition and, at the same time, far more orders and advice to
various communities by Arab officials and officers to quit their villages
or to at least send away their women, old folk and children, substantially
fuelling the exodus. I have added a great many passages based on this
material to this edition.
The other major innovation here is the addition of a new chapter on
Zionist thinking about ‘Transfer’ – i.e., the organised, compensated, mutually agreed shift, or one-sided expulsion, of Arab communities out of
Palestine – a subject accorded only four pages in the 1988 edition. Over
the intervening years, I have concluded that pre-1948 ‘Transfer’ thinking had a greater effect on what happened in 1948 than I had allowed
for and, hence, deserved deeper treatment and more space. An additional reason for this deeper treatment was criticism of my original
handling of the subject by both Arab and Israeli scholars: Arab historians like Nur Masalha13 argued that the pre-1948 Zionist ‘Transfer’
thinking was a pillar of Zionist ideology and was tantamount to a master
plan – which was then systematically implemented in 1948. Masalha
was eager to prove that Zionism was a robber ideology and Israel,
an innately expansionist robber state. From the Israeli side, Shabtai
Teveth,14 David Ben-Gurion’s biographer, and Anita Shapira,15 an historian of Zionism, argued that the Zionist leadership – including BenGurion – had never supported the idea of transfer and had never taken
the idea seriously, and that, therefore, there was no connection between
the occasional propagation of the idea in the 1930s and 1940s and what
happened to the Palestinians in 1947–1949. Both were driven by a desire
to clear Israel of the charge of premeditation in what befell Palestine’s
Arabs.
As readers of the new chapter will see, the evidence for pre-1948
Zionist support for ‘Transfer’ really is unambiguous; but the connection
between that support and what actually happened during the war is far
more tenuous than Arab propagandists will allow.
I have also tried, in this revision, to integrate fresh insights and
evidence published by a number of Israeli historians during the past
15 years. Unfortunately, no worthwhile historiography on 1948, comparable to that of, say, Uri Milstein and Yoav Gelber, has been produced by
Palestinians, though I have occasionally referred to the essentially anthropological ‘village series’ produced by Bir Zeit University Press during
the past two decades
Nee, wacht even, nu haal jij 2 dingen door elkaar. De Arabieren weigerden het VN verdelingsplan. Israël accepteerde het. Dus vanwaar die verandering? Of je accepteert het, of je accepteert het niet.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:38 schreef vladesk het volgende:
[..]
net zoals de arabieren het VN verdelingsplan weigerden
wij gaan niet voor sinterklaas spelen als de andere ons zo vlug mogelijk willen uitroeien
Israël weigert het omdatquote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:45 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, wacht even, nu haal jij 2 dingen door elkaar. De Arabieren weigerden het VN verdelingsplan. Israël accepteerde het. Dus vanwaar die verandering? Of je accepteert het, of je accepteert het niet.
En maak je niet druk, als jullie mensen normaal behandelen wil niemand jullie uitroeien.
Het bovenstaande citaat wat ik je geef is recenter dan het boek waar jij uit citeert.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:43 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dit komt direct uit zijn nieuwe boek.
[..]
Verkeerd gelezen laat maar.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is geen enkel argument om hen geen eigen staat te geven. Het is simpel: ze hebben er recht op. Ook al willen ze met 100 miljoen op 1 vierkante kilometer gaan zitten.
Dat citaat is alleen te vinden op een pro-Israëlische blog, vind je het erg als ik het niet heel serieus neem?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het bovenstaande citaat wat ik je geef is recenter dan het boek waar jij uit citeert.
Daarnaast geef je geen blijk van daadwerkelijk te lezen wat ik schrijf.
Dus hij zegt eigenlijk dat er absoluut wel support was voor 'Transfer', maar dat de realiteit anders was dan sommige Arabische propagandisten voor doen.quote:As readers of the new chapter will see, the evidence for pre-1948
Zionist support for ‘Transfer’ really is unambiguous; but the connection
between that support and what actually happened during the war is far
more tenuous than Arab propagandists will allow.
De Moeftie zocht een bondgenoot tegen de kolonialisten(Engeland, Frankrijk, etc), en die vond hij dus in Hitler. Maar zo groot was de rol van die Moeftie helemaal niet. Niemand nam hem serieus. Er was weinig support hem en zijn ideeën. Na de oorlog moest hij zelfs vluchten omdat niemand hem mocht.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:48 schreef vladesk het volgende:
[..]
Israël weigert het omdat
1. het door God aan ons geschonken is
2. omdat het nodig is voor de veiligheid van Israël
Waarom ontving de grootmoeftie van Jeruzalem in '41 dan Hitler? Ze wilden daar net hetzelfde doen met de joden als in Europa, maar wij vochten terug
Onzin, de Palestijne grootmoeftie vroeg aan Adolf Hitler of het mogelijk was om concentratiekampen en vernietigingskampen te bouwen in Palestinaquote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:03 schreef Peunage het volgende:
[..]
De Moeftie zocht een bondgenoot tegen de kolonialisten(Engeland, Frankrijk, etc), en die vond hij dus in Hitler. Maar zo groot was de rol van die Moeftie helemaal niet. Niemand nam hem serieus. Er was weinig support hem en zijn ideeën. Na de oorlog moest hij zelfs vluchten omdat niemand hem mocht.
De vorige keer gaf ik volgens mij nog zelfs de originele site van de krant, die lijkt inmiddels niet goed meer te vinden te zijn, hoe dan ook is het een verandering van Morris waar hij ook bekend om is geworden de afgelopen jaren dus ook een uitspraak die niet op zichzelf staat.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:01 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat citaat is alleen te vinden op een pro-Israëlische blog, vind je het erg als ik het niet heel serieus neem?
Maar dan nog verandert het citaat eigenlijk niks aan de werkelijkheid. Of er nou wel of geen zionistisch plan was, er werden WEL Palestijnen hun huis uit gezet, er werden WEL Palestijnen vermoord, er was wel een reden voor (een deel van) de Palestijnen om te vluchten. De cijfers die Morris in zijn eerste boek noemt neemt hij verder niet terug en ontkent hij ook niet, hij geeft juist aan dat het effect NOG groter was.
Dat heeft hij gezegd en het is ook niet de eerste keer dat het hier wordt geplaatst en in dat stuk herhaalt hij het vaker maar dat is lastig terug te halen.quote:De quote die jij hier plaatst, laten we er van uit gaan dat hij dit inderdaad gezegd heeft, heeft betrekking op dit stuk;
Dat er zeer extreem gewelddadige Zionisten bij waren ontkent evenmin iemand, maar dat het beleid werd en er een relatie is met de daadwerkelijke gebeurtenissen, dat is wat niet gestaafd wordt wanneer kijkend naar de realiteit dus is het volstrekt onzinnig om te spreken dat de Palestijnen verdreven zijn door Zionisten daar.quote:Dus hij zegt eigenlijk dat er absoluut wel support was voor 'Transfer', maar dat de realiteit anders was dan sommige Arabische propagandisten voor doen.
Oh ja joh?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:17 schreef vladesk het volgende:
[..]
Onzin, de Palestijne grootmoeftie vroeg aan Adolf Hitler of het mogelijk was om concentratiekampen en vernietigingskampen te bouwen in Palestina
Dit gebeurd andersom ook net zo goed. De indoctrinatie. Ik heb ooit gezien hoe op de Israëli tv Christenen belachelijk gemaakt werden. Hoe joodse kinderen in een klas werden gewaarschuwd door de lerares voor de grote gevaren van niet-joden (arabieren enz) en dat G-d ze kapot maakt.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:14 schreef vladesk het volgende:
quote: Meisjes op Palestijnse TV 'Joden zijn apen en varkens'
- propaganda-
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is nu nog steeds een geldig argument. Of dat 'past of niet' doet niet terzake, waarom zou je je wat dat betreft ineens wel om hen bekommeren? Precies...quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wellicht was het in 1948 een argument, dat jij je er nu niet meer veel bij kan voorstellen, ach.
Ik had zijn post verkeerd gelezen, laat maar, dacht dat het ergens anders over ging ik vind ook dat de Palestijnen een staat mogen hebben dat kwam verkeerd over.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is nu nog steeds een geldig argument. Of dat 'past of niet' doet niet terzake, waarom zou je je wat dat betreft ineens wel om hen bekommeren? Precies...
Wat superfijn dat jij vindt dat Palestijnen een staat mogen hebben.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik had zijn post verkeerd gelezen, laat maar, dacht dat het ergens anders over ging ik vind ook dat de Palestijnen een staat mogen hebben dat kwam verkeerd over.
Aardig van mij inderdaad.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 20:57 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wat superfijn dat jij vindt dat Palestijnen een staat mogen hebben.
Wat een antisemieten zijn die joden ook he.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 20:57 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wat superfijn dat jij vindt dat Palestijnen een staat mogen hebben.
Ga je weer onzin verkondigen in dit topic.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat een antisemieten zijn die joden ook he.
Nee man, wat sommige Joden over Palestijnen zeggen en aan doen is zwaar antisemitisch.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ga je weer onzin verkondigen in dit topic.
Het is toch niet normaal hoe arrogant sommigen kunnen zijn... Verbazingwekkend gewoon.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat een antisemieten zijn die joden ook he.
Stel je voor, we zijn beiden negers, jij van de Hutu's en ik van de Tutsi's, en alleen omdat de Europeanen jouw volk heeft afgeslacht, mag jij nu mijn land afnemen en als ik daar mij tegen verzet ben ik racistisch en anti-negroide.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Het is toch niet normaal hoe arrogant sommigen kunnen zijn... Verbazingwekkend gewoon.
Onzin, je bent een antisemiet, maar dat wisten we al.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee man, wat sommige Joden over Palestijnen zeggen en aan doen is zwaar antisemitisch.
Alsof wij niet weten hoe krom het is.. Maar stil hoor, lieve Trigger, voor je het weet keur je de holocaust goed.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Stel je voor, we zijn beiden negers, jij van de Hutu's en ik van de Tutsi's, en alleen omdat de Europeanen jouw volk heeft afgeslacht, mag jij nu mijn land afnemen en als ik daar mij tegen verzet ben ik racistisch en anti-negroide.
Oh? Waarom? Omdat joden worden aangesproken op het feit dat hun beloofde land is gegeven door anderen en zeker niet door God?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:14 schreef DeParo het volgende:
[..]
Onzin, je bent een antisemiet, maar dat wisten we al.
Daarom Is ook Israel opgericht door Europa he, omdat ze zo wel alle joden uit het Westen krijgen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:14 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Alsof wij niet weten hoe krom het is.. Maar stil hoor, lieve Trigger, voor je het weet keur je de holocaust goed.
quote:Palestinians say destruction of olive groves is an Israeli ‘terror campaign’ - The National
AWARTA, WEST BANK // Israeli settlers have felled more than 1,000 olive and almond trees that have been cultivated for generations by Palestinians, say villagers in this verdant hamlet.
The destruction of trees in Awarta highlights the challenges faced by the roughly 80,000 Palestinian families living under Israeli occupation who depend on the olive industry for their livelihood.
"They've destroyed 150 of my olive trees and 300 of my almond trees," said Fouzan Awwad, 53, a father of six and a member of one of the 23 families who have farmed this area in the West Bank hills east of Nablus. Some of the olive trees were more than a century old.
"This is my income, and now it's gone."
Mr Awwad, like many of Awarta's 7,000 residents, say the felling of their trees that started late last month is an attempt by Israel to seize more of their land.
They also see it as a part of a campaign by ultranationalist Jews to intimidate Palestinians by raiding their villages, damaging their property and spray-painting bigoted graffiti on homes, mosques and churches.
The incident comes as John Kerry, the US secretary of state, struggles to revive the dormant Israeli-Palestinian peace process.
"This is a terror campaign," said Xavier Abu Eid, spokesperson for the Palestine Liberation Organisation negotiations department, which is based in Ramallah.
"All this shows that whatever Israeli officials have been saying in holding the settlers accountable have failed. Their impunity continues to reign."
Both Israeli and Palestinian rights groups criticise Israeli authorities for not doing enough to prosecute Jews who carry out such attacks against Palestinians.
In the first 10 days of June, Israelis destroyed nearly 2,500 Palestinian olive trees in the Nablus area alone, Jibrin Al Bakri, the governor of Nablus, told the unofficial Palestinian news agency Maan last month.
He and other officials fear such incidents are escalating. During the first 10 months of 2012, settlers damaged or destroyed about 7,500 Palestinian olive trees across the West Bank, according to the United Nations Office for the Coordination of Humanitarian Affairs.
"This is big, very big," Ghassan Dhouglas, a Palestinian Authority official who monitors incidents involving settlers in the northern West Bank, said of the destruction of Awarta's trees.
Residents of the neighbouring settlement of Itamar began cutting down Awarta's groves late last month, said the village's mayor, Sami Awwad. That affected an area forming close to 10 per cent of the village's agricultural land, but he said Israel's military prevented villagers from intervening during the destruction. Two years ago, the settlement extended its perimeter fence to enclose the recently destroyed tract of farmland.
"We repeatedly asked [the Israeli military] for permission to see what was happening, but we were only given permission to see it by 11pm [on Wednesday]," he said. "By then, it was too late. We thought they only destroyed 300 trees, but when we saw it, we realised it was over 1,000."
On Thursday, Israel's military briefly detained members of a television crew working for the pan-Arab Al Jazeera network as they attempted to film the aftermath of the incident.
An Israeli military official confirmed the felling of olive trees in the area. But he declined to comment because, he said, the incident was under investigation by Israeli police. Micky Rosenfeld, the Israeli poice spokesman, said he was not aware of the incident.
The olive industry supports 80,000 families and contributes about 14 per cent of agricultural income for Palestinians in the Israeli-occupied territories, according to UN statistics published last year. The olive tree also is a nationalist symbol for Palestinians.
Half a million Israelis live in settlements in East Jerusalem and the West Bank, which are illegal under international law and a serious obstacle to the creation of a Palestinian state.
Awarta residents accuse Israel of using the brutal murder in March 2011 of five Itamar residents - three children and their parents - as a pretext to grab more land. That attack was carried out by two young men from Awarta, both of whom were convicted of murder in an Israeli military court and sentenced to five life sentences.
"The objective with all of this is to continue expanding onto our land," Mr Awwad said.
Shortly after the 2011 attack, Itamar, home to more than 1,200 settlers, not only extended its perimeter fence but also built set up dozens of wildcat mobile homes outside the settlement.
Last month, the Israeli settlement watchdog group Peace Now reported that Israeli authorities had advanced plans to build 675 more housing units in Itamar.
Mr Awwad said that Israel's military last month declared the land on which the destroyed trees stood a "closed military zone".
Community leaders in Itamar declined to be interviewed. But one resident, Ely Akim, 30, who works at a Jewish religious school in the settlement, said residents began discussing two months ago whether to cut the trees.
"It was a decision that was made for security reasons," he said.
hnaylor@thenational.ae
Al Qaeda front group assassinates Syrian rebel leader
Britons mourn murdered soldier Lee Rigby
Britons mourn murdered soldier Lee Rigby
Al Qaeda front group assassinates Syrian rebel leader
Bron: www.thenational.ae
Als je er iets van begrepen had dan had je geweten dat niet de religieuze Zionisten te maken hebben met de oprichting van de staat Israel (alhoewel veel het later toch geaccepteerd hebben interessante voorbeelden), maar dat de drijfveer seculiere Zionisten waren, dus wat je beweert is dommig, het beloofde land is wel degelijk door God gegeven aan de Joden, of ze er nu met z'n allen zitten of niet, maar dat staat voor een groot deel los van de oprichting van de staat Israel laat dat duidelijk zijn.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:15 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Oh? Waarom? Omdat joden worden aangesproken op het feit dat hun beloofde land is gegeven door anderen en zeker niet door God?
Please man..
Het zijn net Turken.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:15 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Oh? Waarom? Omdat joden worden aangesproken op het feit dat hun beloofde land is gegeven door anderen en zeker niet door God?
Please man..
Fijn hoor die verschillen bij jullie, maar voor mij is wat oprichting betreft, een jood een jood..quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:18 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als je er iets van begrepen had dan had je geweten dat niet de religieuze Zionisten te maken hebben met de oprichting van de staat Israel (alhoewel veel het later toch geaccepteerd hebben interessante voorbeelden), maar dat de drijfveer seculiere Zionisten waren, dus wat je beweert is dommig, het beloofde land is wel degelijk door God gegeven aan de Joden, of ze er nu met z'n allen zitten of niet, maar dat staat voor een groot deel los van de oprichting van de staat Israel laat dat duidelijk zijn.
Zo bevooroordeeld ben je wel om dat te denken inderdaad, neemt gewoon aan wat je islamitische vriendjes en vriendinnetjes zeggen, echt inlezen is jouw vreemd verderquote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:22 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Fijn hoor die verschillen bij jullie, maar voor mij is wat oprichting betreft, een jood een jood..
Het beloofde land is geen Israel, zoals het nu is. Dat is bij elkaar gejat en gemoord
Ja natuurlijk. Je denkt toch niet dat ik zelf een mening kan vormen?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zo bevooroordeeld ben je wel om dat te denken inderdaad, neemt gewoon aan wat je islamitische vriendjes en vriendinnetjes zeggen, echt inlezen is jouw vreemd verder![]()
.
Ik denk inderdaad niet dat jij heel goed een eigen mening kan vormen en dat je tot in grote mate wordt beïnvloed door jouw directe omgeving zonder dat je kritisch analyseertquote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Je denkt toch niet dat ik zelf een mening kan vormen?
Waaruit bestaat mijn directe omgeving dan?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad niet dat jij heel goed een eigen mening kan vormen en dat je tot in grote mate wordt beïnvloed door jouw directe omgeving zonder dat je kritisch analyseert![]()
.
Bevooroordeelde moslims en aanhangquote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:44 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Waaruit bestaat mijn directe omgeving dan?
KK moest echt bijna lachenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:45 schreef DeParo het volgende:
[..]
Bevooroordeelde moslims en aanhang![]()
dat lijkt me duidelijk.
Onzin zeg, je weet dat het zo is, zelfs met de Gaza-vloot steunde jij die haatbaarden die je hypocriet weer verfoeide met je zogenaamde kritiek op Erdogan treurig.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
KK moest echt bijna lachenTrigger, kom er maar in zou ik bijna zeggen.....
Als er een meisje op FOK is van moslim komaf wat zich meer als een kafir aan het gedragen is dan moslim en het totaal niet praktiserend is, dan ben jij het wel.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
KK moest echt bijna lachenTrigger, kom er maar in zou ik bijna zeggen.....
Zo zie je maar weer wat voor onzin dat is, en hoe diep de invloed gaat, ze heeft het zelfs misschien nauwelijks door maar he stel je voor dat ze dat wel doet.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als er een meisje op FOK is van moslim komaf wat zich meer als een kafir aan het gedragen is dan moslim en het totaal niet praktiserend is, dan ben jij het wel.
Welke haatbaarden?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:48 schreef DeParo het volgende:
[..]
Onzin zeg, je weet dat het zo is, zelfs met de Gaza-vloot steunde jij die haatbaarden die je hypocriet weer verfoeide met je zogenaamde kritiek op Erdogan treurig.
Stel je voor dat jij buiten je zionistische dogma's stapt.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:49 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer wat voor onzin dat is, en hoe diep de invloed gaat, ze heeft het zelfs misschien nauwelijks door maar he stel je voor dat ze dat wel doet.
Ik denk dat je het zelf niet weet waar je het over hebt, te blind om het door te hebben wellicht, maar je bevooroordeeldheid speelt je vast nog wel eens parten en wees dan vooral niet te trots om dat onder ogen te komen want je kan de mogelijke verandering goed gebruiken. Over Triggershot ach, hij mag zeggen wat hij wilt, voornamelijk onzin als je praat over Armenen zoals hij heeft gedaan dan neem ik hem verder niet zo serieus.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:51 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Welke haatbaarden?
Zelfs nu Trigger jou vertelt, hoe ik er in sta als moslim, heb je het over invloed. Ga ga ajb. Je praat onzin, je weet niet waar je het over hebt en wie is hier nu eigk bevoordeeld, hmmm?...
Oh ja. Mijn nichtje is joods. Ga door ajb met je mening, ik ben benieuwd wat je nu gaat verzinnen.
Jij weet niet eens wat zionisme precies inhoudt dus denk niet dat jij degene bent die dergelijke woorden in z'n mond moet nemen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Stel je voor dat jij buiten je zionistische dogma's stapt.
Ik snap dat het je vrij diep zit dat jullie na de Duitsers moeten concurreren over wat erger is, de Turken met de Armenen, of Zionisten met de Palestijnen en dat daar geen uitsluitsel over is gekomen je nogal diep zit, maar maak je geen zorgen, ik wil best erkennen dat jullie even verschrikkelijk zijn, maar daar langer over hebben moeten doen en het dan relatief gezien minder erg is hoor.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik denk dat je het zelf niet weet waar je het over hebt, te blind om het door te hebben wellicht, maar je bevooroordeeldheid speelt je vast nog wel eens parten en wees dan vooral niet te trots om dat onder ogen te komen want je kan de mogelijke verandering goed gebruiken. Over Triggershot ach, hij mag zeggen wat hij wilt, voornamelijk onzin als je praat over Armenen zoals hij heeft gedaan dan neem ik hem verder niet zo serieus.
je gedraagt je weer eens typisch..quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik denk dat je het zelf niet weet waar je het over hebt, te blind om het door te hebben wellicht, maar je bevooroordeeldheid speelt je vast nog wel eens parten en wees dan vooral niet te trots om dat onder ogen te komen want je kan de mogelijke verandering goed gebruiken. Over Triggershot ach, hij mag zeggen wat hij wilt, voornamelijk onzin als je praat over Armenen zoals hij heeft gedaan dan neem ik hem verder niet zo serieus.
Zionisme is een gedachtengoed voor een eigen Joodse staat en of veilig onderkomen, alle verdere invullingen daarvan die jij er aangeeft zijn je eigen interpretaties, niet wat Zionisme 'precies is', als er iets wel feitelijk is, is dat jij niet weet wat ik allemaal wel of niet weet.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
Jij weet niet eens wat zionisme precies inhoudt dus denk niet dat jij degene bent die dergelijke woorden in z'n mond moet nemen.
Jij gaat volgens mij best een slechte invloed worden.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:57 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja. Maar ik ben geïndoctrineerd en zal het kind niet aanraken, hoor. Tffoeee jwt.
Ik ga dat kind gewoon anti jood maken gek!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:58 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Jij gaat volgens mij best een slechte invloed worden.
Ben jij ook Joods joh?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:58 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Jij gaat volgens mij best een slechte invloed worden.
Praat maar voor jezelf.quote:
Eigen interpretaties, zo zo, ik heb er voor gestudeerd maar jij denkt het te simplificeren, je weet simpelweg niet wat het allemaal inhoudt, hoe multidimensionaal het kan zijn, maar ook hoe het zorgt voor veel eenheid, het interesseert je niet wat leidt tot jouw domme incorrecte beweringen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zionisme is een gedachtengoed voor een eigen Joodse staat en of veilig onderkomen, alle verdere invullingen daarvan die jij er aangeeft zijn je eigen interpretaties, niet wat Zionisme 'precies is', als er iets wel feitelijk is, is dat jij niet weet wat ik allemaal wel of niet weet.
EywAllahYHWHquote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:59 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik ga dat kind gewoon anti jood maken gek!
Trigger, affiyet olsun zo
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:59 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik ga dat kind gewoon anti jood maken gek!
Trigger, affiyet olsun zo
Je bent niet helemaal lekker en dan nog blijven volhouden hoe neutraal je bent, schaam je voor je leugens, een voorbeeld ben je niet dat is wel duidelijk.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:00 schreef Ambipur het volgende:
Omg.. Hij heeft ervoor gestudeerd.. Zeg heil tegen de alwetende DeParo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |