Wij aanvaarden deze 'vluchtelingen' niet. In de hele geschiedenis op de aarde zijn kinderen van vluchtelingen nooit bestempeld als vluchtelingen, alleen bij de palestijnen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:06 schreef Peunage het volgende:Ik wil dat de miljoenen vluchtelingen die voor het 'Israëlische' geweld moesten vluchten terug keren naar huis. Als dat betekent dat Israël land terug moet geven wat ze illegaal hebben genomen vind ik dat best. Ik heb het nergens over vernietiging gehad.
Er zijn ooit grenzen bepaald die door de joden geaccepteerd werden en door de palestijnen niet. Je kan niet verwachten dat je even een land probeert weg te vegen en als je verliest dan zonder schaamte je land terug opeisenquote:Het kan niemand wat schelen dat het bij het geroofde land hoort. Er leven en leefden Arabieren. Er zijn ooit grenzen bepaald. Je moet niet zo selectief omgaan met die grenzen. Wanneer het jou uitkomt heb je het over de grenzen die VN heeft bepaald, maar wanneer het je niet goed uit komt hoort het ineens bij het 'geroofde' land en maakt het niet uit wat de VN heeft bepaald.
Beter, hij ontkent etnische zuiveringen als in stelselmatige handelingen gericht op het zuiveren van bepaalde bevolkingsgroepen dat heb ik je de vorige keer ook al laten zien of in ieder geval een andere poster:quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:00 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Hij heeft zijn standpunten niet ingetrokken. Hij heeft, na nog meer onderzoek, juist nóg meer bewijs gevonden voor slachtingen en moorden op Arabische burgers. Wat wel is veranderd is dat hij in zijn nieuwe boek de verantwoordelijkheid óók bij Arabische leiders legt. Dus de slachtingen die hij in zijn eerste boek noemt blijven absoluut bestaan.
Wat is je vraag precies??quote:Maar ik was wel benieuwd naar de bijdrage die een torastudie levert aan het heil van de joden. Dat is vast niet alleen het blokkeren van de dienstplicht, dus je verhaal is geen antwoord op mijn vraag.
Hij kan dan wel goede bedoelingen hebben waar jij op reageert , maar vergeet niet dat deze zionistische joden, waar jij respect voor hebt, andere joden keihard neerslaan. Stroom stoten, schoppen/trappen, hoeden af gooien en aan de haren trekken (gezien ze lange haren hebben ) en in de gevangenis gooien voor jan snot is niet ongewoon.quote:Daar heb ik respect voor. Zonder dit soort joden die de morele plicht voelen om de staat Israel te beschermen tegen kwaad zou Israel een probleem hebben.
Wellicht dat we elkaar daar ooit zullen zien.
Ik zeg enkel dat ik respect heb voor joden (ik zei niet: zionisten of orthodoxen, enz.) die in de tsahal willen dienen om Israel veiliger te maken. Ik steun geen radicalen, dat die er ook tussen zitten, tja. Op het moment dat de IDF niet genoeg militairen meer zal hebben om de veiligheid van Israel te waarborgen hebben alle joden een probleem.quote:
Dat wilde ik ook al vragen!!quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:49 schreef Kesefkesef het volgende:
Kan dit plaatje weer in de OP ?
[ afbeelding ]
http://www.volkskrant.nl/(...)re-krijgsmacht.dhtmlquote:De leiding van de Israëlische strijdkrachten wil een kleiner en moderner militair apparaat. Dat blijkt uit een meerjarenplan dat chef-staf Benny Gantz aan de regering heeft voorgelegd. Dat meldden Israëlische media donderdag. Gantz stelt voor pantsereenheden en delen van de luchtmacht en de marine op te heffen. Mogelijk verliezen 5000 beroepsmilitairen hun baan.
Gantz wil de inlichtingendiensten verbeteren, de luchtmacht met modernere gevechtstoestellen uitrusten, het vermogen vergroten om een cyberoorlog te voeren en de mobiliteit van de grondtroepen verbeteren. Tegelijkertijd wil hij veel meer investeren in de bescherming van de burgerbevolking tegen raketten.
Gantz stelt dat Israël niet meer door Syrische of Egyptische grondtroepen wordt bedreigd, maar vooral door raketten. Daarom moeten de strijdkrachten bij een oorlog de tegenstander binnen enkele dagen kunnen verslaan. De achtergrond daarvan is de angst van Israël dat zijn vijanden de burgers bij een langer conflict grote schade kunnen toebrengen.
OK, dan heb ik dat verkeerd verstaan. Maar dan is hij helemaal een blinde kip. Of noem je stenen gooien naar kleine, joodse meisjes geen antisemitisme? De verkettering van Finkelstein?quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:24 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
"Being a Israeli jew I have never experienced atisemitism myself."
"Being a Israeli jew''
''a Israeli jew''
''Israeli''
De torastudenten stellen, dat zij een veel grotere bijdrage leveren aan Israels veiligheid (of de veiligheid van de joden, dat is mij niet helemaal duidelijk) dan de soldaten.quote:
Je stelt geen vraag, je verdraait de situatie zoals jou het goed uitkomt, incorrect maar zoals jou het goed uitkomt, en op basis van die leugen, stel je een vraag dus kennelijk moet Skillsy geheel op de hoogte zijn van jouw fantasiewereld om die vraag goed te kunnen beantwoorden wat met jouw verdraaiingstechnieken uiteraard bijzonder lastig is.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De torastudenten stellen, dat zij een veel grotere bijdrage leveren aan Israels veiligheid (of de veiligheid van de joden, dat is mij niet helemaal duidelijk) dan de soldaten.
De bijdrage van de soldaten hebben we in het verleden gezien: als alle soldaten vernielen en doden ze.
Maar wat is dan de bijdrage van de torastudenten?
Volgens mij lees je foutquote:Op donderdag 11 juli 2013 21:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
OK, dan heb ik dat verkeerd verstaan. Maar dan is hij helemaal een blinde kip. Of noem je stenen gooien naar kleine, joodse meisjes geen antisemitisme? De verkettering van Finkelstein?
En zie hier even hoger: het antisemitisme dat door Skillsy aangehaald wordt.
Kees22 leest wel vaker wat Kees22 wilt lezen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:01 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Volgens mij lees je fout"Being a Israeli jew I have never experienced atisemitism myself." Hij zegt niet dat er in Israel geen antisemitische incidenten voorkomen, maar dat ie het zelf nog nooit heeft meegemaakt.
Gewoon, naar allebei. Waarom niet? Een weekend van drie dagen: vrijdag, zaterdag en zondag.quote:Op donderdag 11 juli 2013 02:04 schreef vladesk het volgende:
[..]
Dat gaat niet man. Wat moet een kind van een moslim en een jood doen? Moet hij de ramadan volgen of jom kipoer? moet hij naar de moskee of synagoge? Bovendien heeft het kind niet eens een gemeenschap
Je bedoelt als Israel weer een oorlog begint.quote:als er oorlog uitbreekt, moet er een leger klaarstaan
Samengevat: alleen mensen die het met jou eens zijn, mogen in die staat leven. Tja, dat heet totalitair. Daar kennen we wel voorbeelden van, die ik persoonlijk niet aanlokkelijk vind. Zelfs niet, of juist niet, als ik de dienst mag uitmaken.quote:1. heeft daar niets mee te maken. Iemand die in israel woont moet trouw zijn aan de joodse staat. Anders hoor je er niet thuis
2. het zijn trojaanse paarden die we niet moeten accepteren, als ze anti Israël zijn moeten ze maar naar hun eigen staat in Jordanië gaan. Dat het tegen de democratie is, ja, maar ik betwijfel of democratie de juiste staatsvorm is voor Israël
Jij definieert jezelf als zodanig: je wilt, 2000 jaar nadat een of meer voorvaders en -moeders daar door de Romeinen weggejaagd zijn, weer de huidige rechtmatige bewoners wegjagen omdat je vindt dat het jouw land is. Als jij jezelf niet als vluchteling beschouwt, waarom dan "Volgend jaar in Jeruzalem"? Wat jij de verjaagde Palestijnen na pakweg 2 generaties ontzegt, wil je zelf na pakweg 100 generaties wel voor jezelf.quote:Dus alle Nederlandse Joden zijn vluchtelingen?
Maar wel met meer rechten, goddelijke rechten die kennelijk de aardse rechten die voor ons allemaal gelden, voorbij gaan.quote:[..]
Ja, maar niet beter of iets dergelijk
Je praat anders over weinig anders.quote:Ik vind vechten niet leuk, maar ben er wel bereid toe als het nodig is
Zelfverdediging is niet doden. Het is natuurlijk doden, maar uit zelfverdediging mag dat van G-d
Ik was degene die begon over jihad.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:20 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Zoals Kesefkesef al zegt: Jihad heeft twee betekenissen. Ik dacht even dat vladesk zat te kloten en de fysieke jihad bedoelde (lesser jihad).
Dat is waar. Maar sinds 1945, zelfs sinds 1918, niet meer naar willekeur.quote:
Opa Mokum, Opa Mekkaquote:Op donderdag 11 juli 2013 22:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Gewoon, naar allebei. Waarom niet? Een weekend van drie dagen: vrijdag, zaterdag en zondag.
Wat is er op tegen om een kind te leren dat er meerdere religies en wereldbeschouwingen bestaan en dat het daaruit zelf kan kiezen?
Wie pretendeert de waarheid te kennen in deze zaken is gestoord.
En als je deel van een gemeenschap wilt zijn, kun je ook kiezen. Je bent sowieso deel van diverse gemeenschappen: familie, vrienden, school, buurt, sport, hobby, kleur, dialect, noem maar op.
Ik had me voorgenomen om te kijken, maar ik denk dat ik er maar van afzie.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:14 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Ik vind dat vooral dat de rabbijnen interessante punten aanhalen.
Omdat er rabbijnen aan het woord worden gelaten ? Je weet waar de docu over gaat ?quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik had me voorgenomen om te kijken, maar ik denk dat ik er maar van afzie.
Het huidige Jordanië is nooit bestempeld als Palestina. Het gebied waar indertijd de joodse staat lag is door de Romeinen na de verdrijving van die joden, Palestina genoemd.quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:29 schreef vladesk het volgende:
[..]
Wij aanvaarden deze 'vluchtelingen' niet. In de hele geschiedenis op de aarde zijn kinderen van vluchtelingen nooit bestempeld als vluchtelingen, alleen bij de palestijnen.
In plaats van trojaanse paarden binnen te halen, wordt het tijd dat israel de trojaanse paarden eruit zet naar de enige palestijnse staat die er ooit zal zijn: Jordanië
Toch is dat een aanname. Zoals Peunage al betoogde: er zijn grenzen voorgesteld waar de Arabieren het mee eens waren en de joden niet.quote:[..]
Er zijn ooit grenzen bepaald die door de joden geaccepteerd werden en door de palestijnen niet. Je kan niet verwachten dat je even een land probeert weg te vegen en als je verliest dan zonder schaamte je land terug opeisen![]()
Trouwens, stel dat de arabieren de oorlog tegen israel wonnen in '48 of '67, zouden zij dan terug gaan naar de VN grenzen denk je? Ik denk het niet. En kom niet af met "aanname", want dan ben je een antisemiet
Oh, er zijn wel verstandige rabbijnen, vermoed ik. Dat moet haast wel. Toch?quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:24 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Omdat er rabbijnen aan het woord worden gelaten ? Je weet waar de docu over gaat ?
Ja, en armoede lijden.quote:
Waarom schrikt het je af?quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, er zijn wel verstandige rabbijnen, vermoed ik. Dat moet haast wel. Toch?
Jouw enthousiasme maakt me wantrouwig.
Maar goed, ik zal het proberen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |