abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128818884
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:26 schreef vladesk het volgende:

[..]

Israël is niet van iedereen zoals Nederland, maar het is wel een joods thuisland. Dat betekent niet dat er geen minderheden mogen wonen, maar we moeten niet aanvaarden dat er arabieren die in de knesset zetelen die een priester een dreigbrief sturen omdat hij oproept aan israelische christenen hun vaderland te dienen. Dat zijn trojaanse paarden die wél het land uit moeten (enkele dagen geleden gebeurd)
Parlementsleden moet dat soort dingen inderdaad niet doen.
1) Zijn de joodse parlementsleden even schoon? Of andersom: zijn er parlementsleden die zich door rabbijnen de wet laten voorschrijven?
2) Parlementsleden horen hun kiezers te vertegenwoordigen, ook als die kiezers een andere mening hebben dan jij. Jouw voorstel ondermijnt de democratie en is bovendien onhaalbaar: naar welk land moet een land zijn eigen burgers uitzetten?
Als het aan jou ligt is Israel dus niet lang een democratie meer.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_128819170
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:42 schreef vladesk het volgende:

[..]

In de geschiedenis van de mensheid is het nog nooit gebeurd dat kinderen van vluchtelingen ook vluchtelingen bleven. Dat gaan we dus nu ook niet doen.
Jawel: de joden. Zij hebben zichzelf al die eeuwen gecultiveerd als vluchtelingen. En nu, na 2000 jaar willen ze terug naar hun eigen land. Maar wel anderen de terugkeer naar land van 65 jaar geleden ontzeggen!
quote:
Uitverkoren heeft niets met beter te maken, dat is nazi propaganda
Gods eigen volk is niet uitverkoren?
quote:
Ik ga inderdaad niet in een nederzetting wonen, maar in Be'er Sheva omdat de woningsprijzen daar een van de goedkoopste van Israël zijn. De woningsprijzen in Israël swingen uit de pan, daarom moeten we bouwen, bouwen, bouwen en nog eens bouwen, want een hoger aanbod --> lagere prijs
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_128819428
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:05 schreef vladesk het volgende:

[..]

Ik verhuis binnenkort naar Israël...

Niet voor het een of ander, maar de meerderheid Turken en Marokkanen die in Nederland blijven wonen noemen zich in de eerste plaats ook Turk of Marokkaan en geen Nederlander. Maar zij hebben niet de trots om terug te keren naar waar ze vandaan kwamen, die heb ik wel, dus ik mag mij Israëliër noemen.
Waar je vandaan kwam??
Je bedoelt uit die vallei in Ethiopië waar Eva woonde?
pi_128819862
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:05 schreef Skillsy het volgende:
De Haredim studie betreft de leer van de diepe joodse filosoof Maimonides, verafschuwen Zionistische militaristische strategen als Walzer, Dershowitz, Kagan, Feith, Netanyahu, enz., die koloniale 'rechtvaardige oorlog' doctrines prediken. Die 10% van de Israëlische bevolking en een veel groter percentage van de militaire jeugd, brengt de Haredim in een positie om de reikwijdte van toekomstige Zionistische oorlogen, te beperken.

Als ze daarin slagen de dienstplicht te blokkeren, zouden ze een blijvende bijdrage kunnen leveren aan het maken van een meer veilige en rustige plek in het Midden Oosten. Geconfronteerd met het vooruitzicht op verlies van toekomstig kanonnenvlees om hun koloniale ondernemingen te ondersteunen, hebben de Israëlisch-Zionistische Joden de meerderheid van de Israëlische joden aangezet tot het demoniseren van de Haredim met waanzinnige aanvallen, waarin Haredim als 'achterlijk', analfabeten en profiteurs worden weggezet en krijgen ze de schuld van hun groeiende schuld van hun huidige 60% armoede en hoge werkeloosheid in de eigen schoenen geschoven. Want de oorlogsmachine van Israël heeft verse rekruten nodig voor hun keizerlijke zoektocht naar een Groot-Israël.
Maimonides? Waar ken ik die naam ook weer van?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Maimonides
Een opvallend klein lemma, maar wel informatief. Cordoba. Een smeltkroes van religies en culturen, waar in vrijheid grote ideeën konden ontstaan.

Maar ik was wel benieuwd naar de bijdrage die een torastudie levert aan het heil van de joden. Dat is vast niet alleen het blokkeren van de dienstplicht, dus je verhaal is geen antwoord op mijn vraag.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kees22 op 10-07-2013 23:45:33 ]
pi_128820258
quote:
Jihad!
Und wir fahren gegen Engeland!

Als je vechten zo leuk vindt, moet je huurling worden.
Welke van de 10 geboden ging ook al weer over doden?
pi_128821355
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:17 schreef vladesk het volgende:

[..]
maar ik zie het als een soort van plicht om de Joodse staat veilig te stellen.
Daar heb ik respect voor. Zonder dit soort joden die de morele plicht voelen om de staat Israel te beschermen tegen kwaad zou Israel een probleem hebben.

Wellicht dat we elkaar daar ooit zullen zien.
pi_128823534
quote:
De islam ligt dichter bij het jodendom dan het christendom, als je het mij vraagt. De eerste christenen maakten zich bewust los van het jodendom en de joden maakten het de christenen behoorlijk lastig. Mohammed nam welbewust veel dingen over van het jodendom.
Als katholieken trouwen met iemand van een ander geloof (wat god verhoede, eigenlijk!) moeten ze beloven hun kinderen katholiek op te voeden. En andersom moet hun partner natuurlijk de kinderen opvoeden in zijn of haar geloof. Je zou kinderen heel goed de waarden van beide geloven kunnen bijbrengen, zeker als die geloven in elkaars verlengde liggen.

Tja, daarom hebben ze ook al eeuwenlang problemen met hun omgeving: weigeren te integreren.
Dat gaat niet man. Wat moet een kind van een moslim en een jood doen? Moet hij de ramadan volgen of jom kipoer? moet hij naar de moskee of synagoge? Bovendien heeft het kind niet eens een gemeenschap
pi_128823549
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:12 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Waarom zou je er dan naartoe gaan om het te verdedigen en te sterven voor je land?
Dan zou ik wat leuks gaan doen!
als er oorlog uitbreekt, moet er een leger klaarstaan
pi_128823583
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:18 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Parlementsleden moet dat soort dingen inderdaad niet doen.
1) Zijn de joodse parlementsleden even schoon? Of andersom: zijn er parlementsleden die zich door rabbijnen de wet laten voorschrijven?
2) Parlementsleden horen hun kiezers te vertegenwoordigen, ook als die kiezers een andere mening hebben dan jij. Jouw voorstel ondermijnt de democratie en is bovendien onhaalbaar: naar welk land moet een land zijn eigen burgers uitzetten?
Als het aan jou ligt is Israel dus niet lang een democratie meer.
1. heeft daar niets mee te maken. Iemand die in israel woont moet trouw zijn aan de joodse staat. Anders hoor je er niet thuis

2. het zijn trojaanse paarden die we niet moeten accepteren, als ze anti Israël zijn moeten ze maar naar hun eigen staat in Jordanië gaan. Dat het tegen de democratie is, ja, maar ik betwijfel of democratie de juiste staatsvorm is voor Israël
pi_128823615
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jawel: de joden. Zij hebben zichzelf al die eeuwen gecultiveerd als vluchtelingen. En nu, na 2000 jaar willen ze terug naar hun eigen land. Maar wel anderen de terugkeer naar land van 65 jaar geleden ontzeggen!
Dus alle Nederlandse Joden zijn vluchtelingen?

quote:
Gods eigen volk is niet uitverkoren?
Ja, maar niet beter of iets dergelijk
pi_128823653
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:48 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jihad!
Und wir fahren gegen Engeland!

Als je vechten zo leuk vindt, moet je huurling worden.
Welke van de 10 geboden ging ook al weer over doden?
Ik vind vechten niet leuk, maar ben er wel bereid toe als het nodig is

Zelfverdediging is niet doden. Het is natuurlijk doden, maar uit zelfverdediging mag dat van G-d
pi_128823677
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:16 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Daar heb ik respect voor. Zonder dit soort joden die de morele plicht voelen om de staat Israel te beschermen tegen kwaad zou Israel een probleem hebben.

Wellicht dat we elkaar daar ooit zullen zien.
Kom je ook in Israël wonen? Of ga je jihad plegen?
pi_128823721
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 02:17 schreef vladesk het volgende:

[..]

Kom je ook in Israël wonen? Of ga je jihad plegen?
Een jood die jihad pleegt, wat denk je zelf? :')
pi_128826159
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 02:23 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Een jood die jihad pleegt, wat denk je zelf? :')
Weet jij uberhaupt wel wat jihad betekend of haal je net als een boel anderen al je informatie van FOX news? :')
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it."
― Albert Einstein
pi_128827378
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 09:25 schreef WH141 het volgende:

[..]

Weet jij uberhaupt wel wat jihad betekend of haal je net als een boel anderen al je informatie van FOX news? :')
Heeft twee betekenissen. Over welke heb jij het dan?

Je hebt de innerlijke (ook wel grote genoemd) en de uiterlijke.

De eerste is een innerlijke strijd tegen je eigen ego en verleidingen. De tweede is een strijd tegen mensen die het niet met je eens zijn en de mensen dwingen je mening te volgen wanneer je het gevoel hebt dat je geloof in gevaar komt door wat dan ook. Laatste gaat gepaard met geweld en oplegging. Dus de jihad betekent meerdere dingen. Het laatste betekent precies hetzelfde als heilige oorlog. (tenminste wat ik er van kan vinden)

Lekker makkelijk in een discussie trouwens :+
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_128827417
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De eerste zin van de maker: "Being a British jew I have never experienced atisemitism myself."

De rest kijk ik wel een keer als ik meer tijd heb.
"Being a Israeli jew I have never experienced atisemitism myself."
"Being a Israeli jew''
''a Israeli jew''
''Israeli''
pi_128827460
Is ook vrij makkelijk af te leiden aan zijn accent, en dat de film in Israel begint.
pi_128827504
''No way man, the jewish people control the world'' :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Kesefkesef op 11-07-2013 11:03:43 ]
pi_128827515
Wat mij betreft mogen er best wat minder filmpjes gepost worden hoor. En al helemaal niet zo een fimpjes zonder uitleg en visie om de discussie gaande te houden. Ik MOET hier lezen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_128827553
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:30 schreef paddy het volgende:
Wat mij betreft mogen er best wat minder filmpjes gepost worden hoor. En al helemaal niet zo een fimpjes zonder uitleg en visie om de discussie gaande te houden. Ik MOET hier lezen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Defamation_(film)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')