abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128828777
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 09:25 schreef WH141 het volgende:

[..]

Weet jij uberhaupt wel wat jihad betekend of haal je net als een boel anderen al je informatie van FOX news? :')
Zoals Kesefkesef al zegt: Jihad heeft twee betekenissen. Ik dacht even dat vladesk zat te kloten en de fysieke jihad bedoelde (lesser jihad).
pi_128829099
Jihad = Heilige Oorlog voor moslims

zoals onze Nederlandse moslims nu in Syrië aan het doen zijn, en al beloning krijgen ze 72 maagden
  donderdag 11 juli 2013 @ 13:07:51 #143
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_128831971
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:29 schreef Kesefkesef het volgende:
''No way man, the jewish people control the world'' :D
Het is een heerlijke documentaire. Heerlijk eerlijk gefilmd. Yoav Shamir is een moedige jonge filmmaker. Beetje provocerend, maar wel heerlijk zelfkritisch.
  donderdag 11 juli 2013 @ 13:08:48 #144
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_128832185
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:07 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Het is een heerlijke documentaire. Heerlijk eerlijk gefilmd. Yoav Shamir is een moedige jonge filmmaker. Beetje provocerend, maar wel heerlijk zelfkritisch.
Ik vind dat vooral dat de rabbijnen interessante punten aanhalen.
  donderdag 11 juli 2013 @ 13:23:01 #146
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_128832469
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:14 schreef Kesefkesef het volgende:

[..]

Ik vind dat vooral dat de rabbijnen interessante punten aanhalen.
Legitieme punten, vooral in Kiev en Moskou ja.
pi_128838237
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:30 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Er zijn vele Palestijnen met geweld verdreven en gedeporteerd na het staken van de wapens.

Er zijn ook velen gevlucht voor het oorlogsgeweld en in 1947-1948 voor het geweld door o.a. Haganah.

Dat was echt niet altijd aan de Palestijnen of de Arabische milities en strijders zelf te wijten, maar een gerichte tactiek van Haganah, Irgoen enz.

De staat Israël en haar economie zijn nu nauw verweven met de bezette Palestijnse gebieden, buiten de grenzen van 1967.

Het ligt veel genuanceerder dan jij, vladesk, Meki enz. beweren.

De staat Israël is helaas in grote delen gebouwd met wapengeweld, etnische zuiveringen, verdrijving van de Palestijnen. En nergens werden de vluchtelingen teruggelaten, overal werden zelfs Israëlische Arabische gebleven inwoners weggehouden van hun landerijen door het IDF. Dit om na 20 jaar (1968) deze landerijen te kunnen claimen als "verlaten eigendom" van de "internal resident absentees". Lees Ilan Pappé.
Er zijn veel Joden door Arabische militanten uit hun woonplaats verdreven maar daar hoor ik je niet over, opmerkelijk, of niet net hoe je het bekijk uiteraard.

Het groepje Palestijnen dat onvrijwillig uit hun woongebieden is gezet steekt maar bleek af tegen de veel grotere groep die vrijwillig is vertrokken.

Je noemt Ilan Pappe, ook al zo opmerkelijk, juist omdat hij vroeger in een zucht werd genoemd met Benny Morris. Maar die noem je niet, misschien wel omdat Morris na grondig onderzoek het standpunt van etnische zuiveringen en stelselmatige verdrijvingen van zich heeft afgezet, dus ik stel voor dat je het daadwerkelijk wat meer genuanceerder gaat bekijken.

Het enige stelselmatige en planmatige wat je uit die oorlog kan trekken is de Arabische moeite en samenwerking om de Joodse staat kapot te maken, daarvoor zijn ze zo ver gegaan dat ze kosten noch moeite hebben gespaard om talloze Palestijnen naar hun eigen landen te halen, door slechts hun verhaal voor waarheid aan te nemen ben jij de enige die er ongenuanceerd in staat Veldkamp en dat mag je best weten eigenlijk.
pi_128840513
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:02 schreef DeParo het volgende:
Je noemt Ilan Pappe, ook al zo opmerkelijk, juist omdat hij vroeger in een zucht werd genoemd met Benny Morris. Maar die noem je niet, misschien wel omdat Morris na grondig onderzoek het standpunt van etnische zuiveringen en stelselmatige verdrijvingen van zich heeft afgezet, dus ik stel voor dat je het daadwerkelijk wat meer genuanceerder gaat bekijken.
Dat is niet waar. Hij heeft zijn standpunten niet ingetrokken. Hij heeft, na nog meer onderzoek, juist nóg meer bewijs gevonden voor slachtingen en moorden op Arabische burgers. Wat wel is veranderd is dat hij in zijn nieuwe boek de verantwoordelijkheid óók bij Arabische leiders legt. Dus de slachtingen die hij in zijn eerste boek noemt blijven absoluut bestaan.
pi_128840736
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:47 schreef vladesk het volgende:

Jij wil Israël vernietigen want jij weet dat de terugkeer van 6 miljoen 'palestijnen' de vernietiging betekent van Israël

Jij gelooft niet in het zionisme maar ik wel
Ik wil dat de miljoenen vluchtelingen die voor het 'Israëlische' geweld moesten vluchten terug keren naar huis. Als dat betekent dat Israël land terug moet geven wat ze illegaal hebben genomen vind ik dat best. Ik heb het nergens over vernietiging gehad.

quote:
omdat de arabieren de Joodse staat zullen vernietigen als ze die kans krijgen. Terugkeren naar de grenzen van '48 of '67 is onmogelijk, niet alleen omdat het bij het beloofde land hoort, maar vooral omdat het belangrijk is voor de veiligheid van Israël
Het kan niemand wat schelen dat het bij het geroofde land hoort. Er leven en leefden Arabieren. Er zijn ooit grenzen bepaald. Je moet niet zo selectief omgaan met die grenzen. Wanneer het jou uitkomt heb je het over de grenzen die VN heeft bepaald, maar wanneer het je niet goed uit komt hoort het ineens bij het 'geroofde' land en maakt het niet uit wat de VN heeft bepaald.
pi_128840779
Grenzen veranderen na conflict.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_128841351
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 17:06 schreef Peunage het volgende:Ik wil dat de miljoenen vluchtelingen die voor het 'Israëlische' geweld moesten vluchten terug keren naar huis. Als dat betekent dat Israël land terug moet geven wat ze illegaal hebben genomen vind ik dat best. Ik heb het nergens over vernietiging gehad.
Wij aanvaarden deze 'vluchtelingen' niet. In de hele geschiedenis op de aarde zijn kinderen van vluchtelingen nooit bestempeld als vluchtelingen, alleen bij de palestijnen.

In plaats van trojaanse paarden binnen te halen, wordt het tijd dat israel de trojaanse paarden eruit zet naar de enige palestijnse staat die er ooit zal zijn: Jordanië

quote:
Het kan niemand wat schelen dat het bij het geroofde land hoort. Er leven en leefden Arabieren. Er zijn ooit grenzen bepaald. Je moet niet zo selectief omgaan met die grenzen. Wanneer het jou uitkomt heb je het over de grenzen die VN heeft bepaald, maar wanneer het je niet goed uit komt hoort het ineens bij het 'geroofde' land en maakt het niet uit wat de VN heeft bepaald.
Er zijn ooit grenzen bepaald die door de joden geaccepteerd werden en door de palestijnen niet. Je kan niet verwachten dat je even een land probeert weg te vegen en als je verliest dan zonder schaamte je land terug opeisen :')

Trouwens, stel dat de arabieren de oorlog tegen israel wonnen in '48 of '67, zouden zij dan terug gaan naar de VN grenzen denk je? Ik denk het niet. En kom niet af met "aanname", want dan ben je een antisemiet
pi_128841468
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 17:00 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Hij heeft zijn standpunten niet ingetrokken. Hij heeft, na nog meer onderzoek, juist nóg meer bewijs gevonden voor slachtingen en moorden op Arabische burgers. Wat wel is veranderd is dat hij in zijn nieuwe boek de verantwoordelijkheid óók bij Arabische leiders legt. Dus de slachtingen die hij in zijn eerste boek noemt blijven absoluut bestaan.
Beter, hij ontkent etnische zuiveringen als in stelselmatige handelingen gericht op het zuiveren van bepaalde bevolkingsgroepen dat heb ik je de vorige keer ook al laten zien of in ieder geval een andere poster:

"There was no Zionist 'plan' or blanket policy of evicting the Arab population, or of 'ethnic cleansing'" "the demonisation of Israel is largely based on lies—much as the demonisation of the Jews during the past 2,000 years has been based on lies. And there is a connection between the two."

http://jeffweintraub.blog(...)tion-propaganda.html

Morris is juist bekend geworden omdat hij zijn standpunt heeft veranderd.

Dat er bepaalde 'misdaden' wel degelijk hebben plaatsgevonden betekent niet dat het plotseling stelselmatig was, of van hogere hand geleid, dat is juist het belangrijkste wat Morris heeft verworpen waarmee het slechts op zichzelf staande gebeurtenissen waren en er geen enkele reden is om ze zo te benadrukken als bijvoorbeeld Veldkamp doet.
pi_128842821
quote:
Maar ik was wel benieuwd naar de bijdrage die een torastudie levert aan het heil van de joden. Dat is vast niet alleen het blokkeren van de dienstplicht, dus je verhaal is geen antwoord op mijn vraag.
Wat is je vraag precies??
pi_128843831
quote:
Daar heb ik respect voor. Zonder dit soort joden die de morele plicht voelen om de staat Israel te beschermen tegen kwaad zou Israel een probleem hebben.

Wellicht dat we elkaar daar ooit zullen zien.
Hij kan dan wel goede bedoelingen hebben waar jij op reageert , maar vergeet niet dat deze zionistische joden, waar jij respect voor hebt, andere joden keihard neerslaan. Stroom stoten, schoppen/trappen, hoeden af gooien en aan de haren trekken (gezien ze lange haren hebben ) en in de gevangenis gooien voor jan snot is niet ongewoon.

Yakov M. Rabkin toont aan hoe het zionisme het jodendom grondig door elkaar heeft geschud. De zionisten creëerden een nieuwe joodse identiteit. De joden vormden tot voor de oprichting van de staat Israël een ‘geloofsgemeenschap’, de zionisten maakten er een ‘lotsgemeenschap van. "Het zionisme heeft het joodse leven veranderd en de betekenis van het woord ‘Israël’ gewijzigd.

Rabbi Jacob Neusner, een Amerikaanse academicus en een van de meest productieve vertolkers van het jodendom, zegt in dit verband:

‘Het woord ‘Israël’ heeft tegenwoordig over het algemeen betrekking op de overzeese politieke natie, de staat Israël. Als mensen zeggen: ‘Ik ga naar Israël’, bedoelen ze Tel Aviv of Jeruzalem. Maar het woord ‘Israël’ in de Bijbel en in de canonieke geschriften van de godsdienst, het jodendom, spreekt van de heilige gemeenschap die G'd heeft opgeroepen via Avraham en Sarah, aan wie G"d de Tora (‘onderricht’) op de berg Sinaï heeft gegeven.

De psalmisten en de profeten, de wijzen van het jodendom in alle tijden, de gebeden die het jodendom leert, gebruiken het woord ‘Israël’ allemaal in de betekenis van ‘heilige gemeenschap’. In de meeste vormen van het jodendom betekent ‘Israël’ het leven vormen naar het beeld, naar de gelijkenis van G'd, die zich in de Tora heeft geopenbaard. Tegenwoordig staat ‘Israël’ tijdens de eredienst in de synagoge voor die heilige gemeenschap, maar in de joodse gemeenschap betekent ‘Israël’ de ‘staat Israël’.’
Als Neusner concludeert: ‘de staat is belangrijker geworden dan de joden’, maakt hij een duidelijk onderscheid tussen joden en jodendom, en onderstreept hij de verschuiving in de identiteit die joden in de afgelopen eeuw hebben ondergaan. Ze waren een geloofsgemeenschap en gingen een lotsgemeenschap vormen’

De staat Israël is geen echte normale staat geworden. Het is ook geen licht voor de naties geworden. Israël, dat naar men aannam werd gesticht om joden te bevrijden van antisemitisme en een gettoachtig bestaan, en om hen blijvende vrede te schenken, is - ironisch genoeg - in feite een door een junta bestuurd land geworden, een natie die lijkt op een groot territoriaal getto dat belaagd wordt door vijandige buren. De sombere voorspellingen achtervolgen de zionisten nog steeds…
pi_128844060
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 19:03 schreef Skillsy het volgende:

[..]
..
Ik zeg enkel dat ik respect heb voor joden (ik zei niet: zionisten of orthodoxen, enz.) die in de tsahal willen dienen om Israel veiliger te maken. Ik steun geen radicalen, dat die er ook tussen zitten, tja. Op het moment dat de IDF niet genoeg militairen meer zal hebben om de veiligheid van Israel te waarborgen hebben alle joden een probleem.

Derhalve.
pi_128845236
Kan dit plaatje weer in de OP ?

pi_128845319
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2013 19:49 schreef Kesefkesef het volgende:
Kan dit plaatje weer in de OP ?

[ afbeelding ]
Dat wilde ik ook al vragen!! :D
pi_128845864
Legertop Israël wil kleinere krijgsmacht
quote:
De leiding van de Israëlische strijdkrachten wil een kleiner en moderner militair apparaat. Dat blijkt uit een meerjarenplan dat chef-staf Benny Gantz aan de regering heeft voorgelegd. Dat meldden Israëlische media donderdag. Gantz stelt voor pantsereenheden en delen van de luchtmacht en de marine op te heffen. Mogelijk verliezen 5000 beroepsmilitairen hun baan.

Gantz wil de inlichtingendiensten verbeteren, de luchtmacht met modernere gevechtstoestellen uitrusten, het vermogen vergroten om een cyberoorlog te voeren en de mobiliteit van de grondtroepen verbeteren. Tegelijkertijd wil hij veel meer investeren in de bescherming van de burgerbevolking tegen raketten.

Gantz stelt dat Israël niet meer door Syrische of Egyptische grondtroepen wordt bedreigd, maar vooral door raketten. Daarom moeten de strijdkrachten bij een oorlog de tegenstander binnen enkele dagen kunnen verslaan. De achtergrond daarvan is de angst van Israël dat zijn vijanden de burgers bij een langer conflict grote schade kunnen toebrengen.
http://www.volkskrant.nl/(...)re-krijgsmacht.dhtml
pi_128849743
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:24 schreef Kesefkesef het volgende:

[..]

"Being a Israeli jew I have never experienced atisemitism myself."
"Being a Israeli jew''
''a Israeli jew''
''Israeli''

OK, dan heb ik dat verkeerd verstaan. Maar dan is hij helemaal een blinde kip. Of noem je stenen gooien naar kleine, joodse meisjes geen antisemitisme? De verkettering van Finkelstein?

En zie hier even hoger: het antisemitisme dat door Skillsy aangehaald wordt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kees22 op 11-07-2013 21:48:57 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_128849987
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 18:28 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Wat is je vraag precies??
De torastudenten stellen, dat zij een veel grotere bijdrage leveren aan Israels veiligheid (of de veiligheid van de joden, dat is mij niet helemaal duidelijk) dan de soldaten.
De bijdrage van de soldaten hebben we in het verleden gezien: als alle soldaten vernielen en doden ze.
Maar wat is dan de bijdrage van de torastudenten?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')