http://www.jewishjournal.(...)to_jewish_conspiracyquote:
Zijn we het daar over eens.quote:Heb ik zelf ook meerdere malen aangegeven in andere topics.
Ik mag ze welquote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:51 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Mede omdat ze van de neturei karta zijn
Nee, dat niet. Maar ik heb even gezocht wat ze zijn en vanuit daar kan ik nu idd begrijpen dat Ahmadinejad en zij overeenkomsten en liefde voor elkaar hebben.quote:
Ach, puur diplomatiek en goed voor het imago. Twijfel aan Ahmadinejads ware visie .quote:Op vrijdag 12 juli 2013 23:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Maar ik heb even gezocht wat ze zijn en vanuit daar kan ik nu idd begrijpen dat Ahmadinejad en zij overeenkomsten en liefde voor elkaar hebben.
Goed, zonder het originele artikel kunnen we hier niet echt uit komen. Maar laten we puur naar de feiten kijken en naar wat we weten.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
De vorige keer gaf ik volgens mij nog zelfs de originele site van de krant, die lijkt inmiddels niet goed meer te vinden te zijn, hoe dan ook is het een verandering van Morris waar hij ook bekend om is geworden de afgelopen jaren dus ook een uitspraak die niet op zichzelf staat.
Dat citaat verandert wel degelijk iets aan wat jij beweert, er is een groot verschil met incidenten waar Morris van spreekt, dan stelselmatig beleid waar dit op gericht is. Ik dacht zelfs dat hij in het verdere interview de cijfers wat afzwakte maar zoals gezegd kan ik dat even lastig verifiëren zonder het originele artikel.
Hoe dan ook, ik ontken niet dat het hier en daar wel degelijk is gebeurd, ik stel slechts dat het geen beleid was en het eerder als incidenten gezien moet worden, wat Morris dus eigenlijk ook doet, dan beleid om de Palestijnen te verdrijven. Bovendien, voor de Palestijnen is het ook jarenlang duidelijk geweest dat hun voornaamste reden om te vertrekken was dat ze werden opgeroepen om dat te doen, aangezet door de omringende Arabische landen.
Zelfs Abbas heeft dat toch gezegd:
"The Arab armies entered Palestine to protect the Palestinians from the Zionist tyranny but, instead, they abandoned them, forced them to emigrate and to leave their homeland, and threw them into prisons similar to the ghettos in which the Jews used to live in Eastern Europe, as if we were condemned to change places with them: they moved out of their ghettos and we occupied similar ones. The Arab States succeeded in scattering the Palestinian people and in destroying their unity."
http://books.google.nl/books?id=y9xBAQAAIAAJ&redir_esc=y
Zo zijn er nog wel meer voorbeelden eigenlijk.
[..]
Dat heeft hij gezegd en het is ook niet de eerste keer dat het hier wordt geplaatst en in dat stuk herhaalt hij het vaker maar dat is lastig terug te halen.
[..]
[..]
Dat er zeer extreem gewelddadige Zionisten bij waren ontkent evenmin iemand, maar dat het beleid werd en er een relatie is met de daadwerkelijke gebeurtenissen, dat is wat niet gestaafd wordt wanneer kijkend naar de realiteit dus is het volstrekt onzinnig om te spreken dat de Palestijnen verdreven zijn door Zionisten daar.
Alsof Syriè de mogelijkheden heeft om een kernwapen te maken!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 02:37 schreef vladesk het volgende:
[..]
De kernreactor was niet voor vreedzame doeleinden gebouwd. Israël mag kernwapens hebben omdat ze enkel gebruikt zullen worden ter verdediging!
Behalve dan joden die het niet met je eens zijn. Die moeten maar weg blijven.quote:[..]
Er zijn anders genoeg joden in nederland die zich nederlander noemen! Maar ik vind dat joden over de hele wereld naar Israël moeten gaan, daar horen wij thuis
Maar waar we nu over bezig zijn is gevoelsmatig, feit is dat officieel geen enkele jood in nederland of elders als vluchteling bestempeld wordt, dus het klopt niet wat je zegt. Kinderen van Palestijnse vluchtelingen worden als enige ter wereld ook als vluchteling bestempeld en dus erken ik deze hypocrisie niet.
Genocide is volkerenmoord. Als een volk zich mengt met een ander volk is dat geen moord.quote:[..]
Wat moet ik hiermee? Dat joden afgezonderd blijven is juist goed, anders is dat genocide op joden!
Maar dit verandert niets aan het feit dat de vernietiging van Israël een universeel Islamitisch streven is
Ja, en? Ik zeg dat ik mijn oordeel nog even voor me houd.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:23 schreef Karrs het volgende:
[..]
Jouw oordeel is allang klaar, man.
Leuk trouwens, dat vladesk langs alle kanten beschuldigd wordt dat er met hem niet te praten valt. Raar he, dat is precies wat ik al jaren tegen personen als Kees22 en Peunage zeg. Zou dat iets te maken hebben met cognitieve dissonantie? Het 'backfire' effect?
Al met al, dit topic blijft een vermakelijke show van hoe mensen discussiëren - en vooral hoe standpunten, tegen alle logica in, intact blijven en zelfs versterkt worden door tegenargumenten. Alle psychologen ter wereld zouden hier eens moeten kijken.
Iemand die het niet met jou eens zou eigenlijk niet moeten bestaan.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:04 schreef vladesk het volgende:
[..]
bedoel je dan '48 grenzen? Ik denk dat je een beetje aan het dromen bent
wat mij betreft kan er eventueel over gesproken worden op voorwaarde dat israel de controle blijft behouden op de westbank + de palestijnse staat gedemilitariseerd wordt. Maar dat gaat niet goed genoeg zijn, dan gaan de dom linksen blijven Israël boycotten en praten over de apartheidsstaat dus het lijkt me geen goede oplossing
Gewoon gaan voor een groot Israël, dat zal ook kritiek geven van de wereld maar dan hebben we er tenminste iets aan.
Een gelijkwaardige Palestijnse staat oprichten die raketten zal schieten naar mijn kinderen, daar pas ik voor
1. Het eerste wat de zonen van Jacob (Israel) deden toen het een beetje moeilijk werd, was wegtrekken naar een ander land.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:48 schreef vladesk het volgende:
Israël weigert het omdat
1. het door God aan ons geschonken is
2. omdat het nodig is voor de veiligheid van Israël
Het zionisme zou een atheïstische reactie kunnen zijn op antisemitisme, maar het huidige antisemitisme wordt wel degelijk gevoed door het gedrag van de staat Israel. Sterker nog: een aversie tegen de staat Israel is veel wijder verspreid dan antisemitisme. Maar door het drammen der joden kan het eerste makkelijk tot het tweede leiden.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:53 schreef vladesk het volgende:
Je mag oorzaak en gevolg niet omdraaien. Antisemitisme is géén gevolg door de praktijken van de staat Israël, maar de staat Israël is wél een gevolg door het antisemitisme
Ik ook.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:19 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Het kind kiest zelf maar een religie uit en wordt nergens toe gedwongen. Vader en moeder willen dat het kind beide dingen meekrijgt.
Ben benieuwd
Iemand hier nog een reactie op?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.thenational.ae(...)aeli-terror-campaign
Dat is gewoon demonisering toch.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 02:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Iemand hier nog een reactie op?
Want dit gaat over echte mensen.
Huh?quote:
Maar Palestijnse kinderen gooien met stenen en zo. Leugens en antisemitisme.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 02:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Iemand hier nog een reactie op?
Want dit gaat over echte mensen.
Israëliërs natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 02:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Huh?![]()
Wie wordt er gedemoniseerd door wie dan?
Hier kan ik je niet anders dan gelijk in geven. Het is 1 groot complot tegen de zielige joden. Waarschijnlijk bedoelden de kolonisten het helemaal niet zo, als achterlijke grotbewoners kunnen ze ook niet weten dat vuur verder brand dan 1 boom. En het zijn maar 1000 bomen, in een gebied waar het heel makkelijk is om weer nieuwe bomen te planten. Het duurt immers maar een paar generaties hoor. En die 80.000 Palestijnse families die afhankelijk waren van die bomen vinden vast wel een andere manier om te overleven.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 02:56 schreef Rosario het volgende:
[..]
Israëliërs natuurlijk.
De politie is er mee bezig staat er toch. Waarom is het dan een 'terreurcampagne'? Dat hele dwepen van Palestijnen met olijfbomen (net als met stokoude sleutels bijvoorbeeld) is gewoon een poëtisch trucje om in te spelen op sentimenten dat ze zogenaamd authentieke inwoners van het land zijn.
Uit dat dorpje kwamen trouwens de olijke vrienden die in 2011 een heel gezin uitmoordden.. Een boompje kun je weer aanplanten, nietwaar?
quote:Op zaterdag 13 juli 2013 03:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hier kan ik je niet anders dan gelijk in geven. Het is 1 groot complot tegen de zielige joden. Waarschijnlijk bedoelden de kolonisten het helemaal niet zo, als achterlijke grotbewoners kunnen ze ook niet weten dat vuur verder brand dan 1 boom. En het zijn maar 1000 bomen, in een gebied waar het heel makkelijk is om weer nieuwe bomen te planten. Het duurt immers maar een paar generaties hoor. En die 80.000 Palestijnse families die afhankelijk waren van die bomen vinden vast wel een andere manier om te overleven.
Maar gelukkig is de Israëlische politie en leger al bezig met een onderzoek. Hier zie je ze ook al bij een eerder incident;
Wat een onrecht. Israël![]()
Dit betreft niet waar ik mee bekend ben, dit betreft waar jij bekend mee bent, en als jij erkent niet op de hoogte te zijn van wat er zich allemaal binnen het zionisme bevindt, van oorsprong tot heden en wellicht verder, dan vraag ik me af wat je in deze discussie te zoeken hebt.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Individualiseren middels eigen interpretatie is alles behalve generaliseren mijn lieve broeder van een andere moeder ( Hagar / Sarah jwz ). Je kunt het zo breed en diep uitwerken zoals je zelf wilt, dus naar de passieve oprichting kijken tot het een militante nationalisme is geworden voor marginale groepen binnen de Joodse / Arabische gemeenschap en dat zien als een oorzaak / gevolg van het conflict op dit moment, waarover ik niet bij voorbaat ga zeggen dat jij 'niets inhoudelijk weet over de Arabische claims', terwijl ik zelf niet weet wat jij wel / niet mee bekend bent.
Je mag dat best denken, maar het tegendeel is waar, ik sta elk moment van de dag klaar voor een serieuze discussie, dus als je het aandurft prima, maar het dient wel van twee kanten te komen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:26 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik vind het goed als jij dat denkt, DeParo.Uit bovenstaande reacties van jou op mij kunnen wij iig duidelijk zien dat jij hetzelfde probleem hebt
Lijken we toch nog op elkaar.
Wat een flauwekul man ik vraag me af of je ooit de Thora of Bijbel wel hebt gelezen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 02:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
1. Het eerste wat de zonen van Jacob (Israel) deden toen het een beetje moeilijk werd, was wegtrekken naar een ander land.
2. Hoezo? Hoe kan dat? God beschermt het land toch?
Vroom als het zo uitkomt, goddeloos als het beter lijkt.
Wat een onzin, je hebt je excuus voor je eigen antisemitisme weer klaar, ga je schamen.quote:Het zionisme zou een atheïstische reactie kunnen zijn op antisemitisme, maar het huidige antisemitisme wordt wel degelijk gevoed door het gedrag van de staat Israel. Sterker nog: een aversie tegen de staat Israel is veel wijder verspreid dan antisemitisme. Maar door het drammen der joden kan het eerste makkelijk tot het tweede leiden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |