Jij kunt het niet. Jij denkt dat je een jood bent. Maar ik zie geen problemen hoor. Ik denk dat ik gewoon toevallig hier geboren ben en dat ik hier niet hoef te blijven vastzitten in wat mij toevallig bijgebracht is.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:43 schreef vladesk het volgende:
[..]
Je kan niet ้n naar de moskee gaan ้n naar de synagoge. Net zoals je niet voor Ajax en Feyenoord kan supporteren bijvoorbeeld. Ik heb respect voor de Islam en het Christendom, maar trouwen met een moslima of christene, dat zal ik niet doen. Dat wordt ook heel sterk afgeraden in de Thora.
Ik ben ook tegen kernenergie: dat is een erg domme manier van olie en gas omzetten in elektriciteit. Maar om daarvoor een kernreactor in een buurland e gaan verwoesten, terwijl je er zelf ook hebt staan. En zelf zelfs kernwapens hebt. Hypocrisie ten top.quote:[..]
Een oorlog beginnen hoeft meteen niet te betekenen dat de beginner een slechterik is. Integendeel, preventieve aanvallen zijn soms gewoon h้้l hard nodig. Ik herinner mij enkele jaren geleden toen Isra๋l een kernreactor in Syri๋ verwoest had wat op veel kritiek luidde in de Westerse wereld. We mogen blij zijn dat Isra๋l dit heeft gedaan
Jaja, nog in de jaren '50 stonden ze te boek als Nederlandse Israeliet. Ze beschouwen zichzelf kennelijk als vluchtelingen. Die naar hun thuisland willen terugkeren.quote:[..]
Ik ben niet representatief voor de joodse gemeenschap in Nederland.
Jij zegt dat joden vluchtelingen zijn in Nederland, maar officieel is elke jood in Nederland een Nederlands staatsburger
Klets toch geen onzin.quote:[..]
Als iemand mijn land aanvalt, heb ik het recht om dat land te verdedigen. Ik hoef niet te vluchten.
De vernieting van Isra๋l is een universeel Islamitisch streven
Godallemachtig, hoe weet jij nou wat de gemiddelde Palestijn denkt, man? Je weet niet eens wat de gemiddelde jood denkt!quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:49 schreef vladesk het volgende:
[..]
Voor moslims is elke moslimland hun land, een gemiddelde palestijn zal eerder jordani๋ als zijn land zien dan Isra๋l, helemaal niet absurd
Maarja jij wil dat israel kapot gaat, dus ik schrik er niet van dat jij daar geen voorstander van bent
Ik ben nu op 30 minuten. En ik herken dingen, zoals die klas die naar Auschwitz gaat en de oude mannen op die bank tegenkomt. En die dikke man van de ADF. Dus ik denk dat ik het verhaal al eens gezien heb. Heb nu net de eerste rabbi gehad, na het groepje negers.quote:
NsmGGsonmj!quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Godallemachtig, hoe weet jij nou wat de gemiddelde Palestijn denkt, man? Je weet niet eens wat de gemiddelde jood denkt!
De kernreactor was niet voor vreedzame doeleinden gebouwd. Isra๋l mag kernwapens hebben omdat ze enkel gebruikt zullen worden ter verdediging!quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:07 schreef Kees22 het volgende:
Ik ben ook tegen kernenergie: dat is een erg domme manier van olie en gas omzetten in elektriciteit. Maar om daarvoor een kernreactor in een buurland e gaan verwoesten, terwijl je er zelf ook hebt staan. En zelf zelfs kernwapens hebt. Hypocrisie ten top.
Er zijn anders genoeg joden in nederland die zich nederlander noemen! Maar ik vind dat joden over de hele wereld naar Isra๋l moeten gaan, daar horen wij thuisquote:Jaja, nog in de jaren '50 stonden ze te boek als Nederlandse Israeliet. Ze beschouwen zichzelf kennelijk als vluchtelingen. Die naar hun thuisland willen terugkeren.
En dat jij niet representatief bent, weet ik ook wel. Gelukkig niet zeg!
Wat moet ik hiermee? Dat joden afgezonderd blijven is juist goed, anders is dat genocide op joden!quote:Klets toch geen onzin.
En als je dat toch vindt: goed, laten we eens doordenken dan.
God heeft het schrijven van de tora ge๏nspireerd en laten we eens aannemen dat wat er in de tora staat, de waarheid is.
Dan heeft hij daarna de messias gestuurd, zoals hij al voorzegd had. Jezus Christus. (Nooit gedacht dat ik het als naam en niet als verwensing zou schrijven) Hij heeft even afgewacht of de joden Hem zouden geloven en volgen, maar helaas, ze waren te eigenwijs en wezen Hem af. Zelfs lieten ze Hem doden door de Romeinen, waarmee ze trouwens en passant Hem de kans gaven Zijn goddelijkheid te bewijzen door op te staan uit de dood. In de tijden daarna maakten de christenen een eigen, onafhankelijke ontwikkeling door en de joden maakten het de christenen erg moeilijk.
Toen heeft god de Romeinen ertoe gebracht om de joden te verslaan en te verspreiden. De Romeinen waren tolerant tegenover allerlei andere volkeren, maar de joden werkten hen op de zenuwen en ze konden uiteindelijk niet veel anders dan hen verslaan en verspreiden. Let wel: niet uitroeien, zoals de joden zelf al eerder met andere volken gedaan hadden.
De joden gingen in diaspora. En elk normaal mens zou inderdaad verwachten dat ze daarbij zouden mengen met de volken waar ze tussen kwamen te wonen. Zoals je zegt: de kinderen van vluchtelingen zijn geen vluchtelingen meer. Maar nee: ze bleven zich afzonderen en zich als een aparte groep manifesteren. Nog ruim 500 jaar, dat is pakweg 20 generaties, bleven ze apart en afgezonderd. Toen heeft god, ziende dat het zenden van Jezus en het cre๋ren van een liefdevollere godsdienst, ingezien dat er andere middelen nodig waren. En hij heeft zich geopenbaard aan Mohammed. Die nam, dit i.t.t. de christenen, veel elementen over van het jodendom.
Maar nog heeft het niet geholpen. Nu, 2000 jaar later zijn de joden nog steeds niet gemengd met de rest van de mensheid.
Overigens is dat mengen geen vorm van genocide, zoals je eerder stelde. Bij genocide verdwijnt een volk doordat het vermoord wordt, bij mengen met andere volken verdwijnt het doordat het integreert met het andere volk. In feite verdwijnen beide volken om een nieuw volk te vormen.
Maar goed, als je dit gelezen en verwerkt hebt, praten we wel verder.
Wow, een discussie met jou is gewoon compleet onmogelijk. Je lijkt heel erg op de man in deze video. "land is van ons, want onze god zegt dat". "het maakt niet uit dat jij papieren hebt die bewijzen dat het land van jouw is en jij hier al honderden jaren leeft" "ik neem nu de helft van je land in, jij mag kiezen, welke helft"quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:29 schreef vladesk het volgende:
[..]
Wij aanvaarden deze 'vluchtelingen' niet. In de hele geschiedenis op de aarde zijn kinderen van vluchtelingen nooit bestempeld als vluchtelingen, alleen bij de palestijnen.
In plaats van trojaanse paarden binnen te halen, wordt het tijd dat israel de trojaanse paarden eruit zet naar de enige palestijnse staat die er ooit zal zijn: Jordani๋
[..]
Er zijn ooit grenzen bepaald die door de joden geaccepteerd werden en door de palestijnen niet. Je kan niet verwachten dat je even een land probeert weg te vegen en als je verliest dan zonder schaamte je land terug opeisen![]()
Trouwens, stel dat de arabieren de oorlog tegen israel wonnen in '48 of '67, zouden zij dan terug gaan naar de VN grenzen denk je? Ik denk het niet. En kom niet af met "aanname", want dan ben je een antisemiet
Jouw oordeel is allang klaar, man.quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik houd mijn oordeel nog even voor me.
Hee leuk. Dat schijnen beide partijen te zeggen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 03:17 schreef Peunage het volgende:
[..]
"land is van ons, want onze god zegt dat".
Nee, dat is niet raar. Getuige dit soort uitspraken:quote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:23 schreef Karrs het volgende:
Leuk trouwens, dat vladesk langs alle kanten beschuldigd wordt dat er met hem niet te praten valt. Raar he,
quote:tijd dat israel de trojaanse paarden eruit zet naar de enige palestijnse staat die er ooit zal zijn: Jordani๋
Ah, een mening. Nee, dan valt er niet meer te praten inderdaadquote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet raar. Getuige dit soort uitspraken:
[..]
Maar owee als je andersom dergelijke uitspraken zou doen.. het woord anti-semitisme valt dan extreem snel. Maar goed, dan zien we ome Karrs niet in het topic verschijnen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:34 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ah, een mening. Nee, dan valt er niet meer te praten inderdaad
"Maar... maar... maar hunnie doen het ooooooooooook!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar owee als je andersom dergelijke uitspraken zou doen.. het woord anti-semitisme valt dan extreem snel. Maar goed, dan zien we ome Karrs niet in het topic verschijnen.
Zegt de man die wijst naar Peunage en Kees22 en amper een paar minuten geleden zelf 'Maar.... maar.... maar hunnie doen het ooooook!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:41 schreef Karrs het volgende:
[..]
"Maar... maar... maar hunnie doen het ooooooooooook!"
Wat weer een ontstellend slap vertoon van je, Mutant01...
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zegt de man die wijst naar Peunage en Kees22 en amper een paar minuten geleden zelf 'Maar.... maar.... maar hunnie doen het ooooook!riep.
?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:51 schreef Kees22 het volgende:
@Kesefkesef:
Waarom zou je jezelf martelen met een onwaarheid? Terwijl je weet of althans kunt weten dat het onwaar is.
http://nos.nl/artikel/528(...)eert-jongetje-5.htmlquote:
Wadi Maswadeh wordt opgepakt en meegenomen door militairen
In de Palestijnse gebieden is beroering ontstaan over de arrestatie van een 5-jarig jongetje door het Isra๋lische leger. Het kind werd dinsdag opgepakt omdat hij een steen tegen een auto had gegooid. Beelden van de arrestatie werden gisteren uitgezonden op de Isra๋lische televisie.
Huilend meegenomen
Een Isra๋lische mensenrechtenorganisatie filmde de arrestatie. Op de beelden is te zien hoe Wadi Maswadeh uit Hebron huilend wordt meegenomen door de militairen. Daarna wordt ook zijn vader opgepakt en geboeid en geblinddoekt afgevoerd.
Het kind en zijn vader werden uiteindelijk overgedragen aan de Palestijnse politie, die hen na een verhoor liet gaan. Wadi gaf toe dat hij de steen tegen de auto had gegooid, maar claimt dat hij mikte op een hond.
Kinderrechten geschonden
Het Isra๋lische leger raakte vorige maand ook al in opspraak toen een VN-rapport concludeerde dat de rechten van jonge Palestijnse stenengooiers stelselmatig worden geschonden. Zo worden de kinderen eenzaam opgesloten, vernederd en zelfs gemarteld.
In een verklaring zegt het leger dat Wadi werd opgepakt omdat stenengooiers regelmatig de veiligheid van voorbijgangers in gevaar brengen. De woordvoerder benadrukt dat hij altijd in het gezelschap van een Palestijnse volwassene verbleef en zo snel mogelijk werd overgedragen aan de Palestijnse politie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |