abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119124472
Wereldwijd wordt er gesproken over genocide. Dat een groep mensen stelselmatig zijn vermoord.
Ik ben het hier niet mee eens.

In 1915 was Turkije in z'n eentje aan het vechten tegen de toenmalige vijanden (Griekenland, Engeland, Frankrijk etc.) in Canakkale. Ik ga er niet meer over vertellen of links plaatsen, want jullie zullen mij vast niet geloven. Zoek daarom zelf even naar links. Misschien plaats ik wel links etc. wanneer de discussie van start is gegaan.

Waarom OORLOG met de Armenen?
Terwijl de Turken in het westen van Turkije hun land verdedigden zijn de Armenen vanuit het oosten met een opstand begonnen. De Armenen hadden dit niet zelf gepland, want de Russen hebben hun aangemoedigd en voorzien van wapens. Er werd hun verteld dat de Turken in het westen aan het vechten zijn, dat zij afgezwakt zijn en dat het oosten daarom eenvoudig veroverd zou kunnen worden. Hierop zijn de Armenen in het oosten van Turkije begonnen met het vermoorden van vrouwen en kinderen en afbranden van verschillende dorpen. De Turken kwamen met een tegenaanval en hebben gewonnen.

Er was oorlog, en in zo'n situatie kan je van de Turken niet verwachten dat zij stil zitten en wachten om vermoord te worden. En dat er tijdens een tegenaanval meer Armenen zijn omgekomen dan Turken betekent niet dat er genocide heeft plaatsgevonden.

Voorbeeld
De Duitsers bombardeerden in Nederland de boel plat, vermoordden mensen en namen ze mee naar Duitsland om te laten arbeiten. Stel dat Nederland zich zou verzetten en de Duitsers het land uit zou jagen met vele doden onder de Duitsers. Zouden jullie die Nederlanders dan niet als held zien die hun land hebben gered/bevrijd? Of zouden jullie ook zeggen dat zij genocide hebben gepleegd door vele Duitsers te vermoorden?

Nu is mijn vraag waarom er eenzijdig wordt gekeken, vanuit de oogpunt van de Armenen. Waarom wordt er alleen gezegd dat er 'miljoenen' Armenen zijn vermoord? Waarom wordt er niet gekeken naar het aantal doden aan de Turkse kant? Waarom wil Turkije een onafhankelijke onderzoek naar deze kwestie waarbij meerdere onderzoekers uit verschillende landen kunnen/mogen deelnemen terwijl Armenië dat niet wil? Waarom heeft Turkije z'n archieven openbaar gemaakt zodat iedereen het kan inzien, terwijl Armenië weigert om het openbaar te maken?

Er zijn mensen die van twee kanten naar bijvoorbeeld 9/11 kunnen kijken. De ene groep zegt het zijn de terroristen want.., terwijl de anderen zeggen dat het een inside job was. Zo zijn er nog veel meer punten waarbij mensen onderzoek doen en met een eigen beeld/mening komen. Doe dit a.u.b. ook met de Armeense kwestie!
BELANGRIJKE NOTITIE VOOR DE MODERATOR(EN) / DISCLAIMER:
geen enkele post van mij is, ondanks de inhoud, een oproep tot haat of moord.
  Redactie Frontpage maandag 12 november 2012 @ 14:34:17 #2
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_119124799
Armeense 'kwestie'?

En een massale deportatie van burgers een tegenaanval noemen? Toe nou zeg :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_119125197
Een document uit de Amerikaanse archieven

Misschien kan je een grotere versie ervan op internet vinden.
Dit is een brief waarin de toenmalige Armeense president bij de toenmalige USA president (Wilson) klaagt over de Franse soldaten die, onder dreigement van wapens, de Armenen wegstuurt en Turken in deze dorpen plaatst.

- edit -

Grotere versie

[ Bericht 4% gewijzigd door TR_SoldieR op 12-11-2012 15:04:24 ]
BELANGRIJKE NOTITIE VOOR DE MODERATOR(EN) / DISCLAIMER:
geen enkele post van mij is, ondanks de inhoud, een oproep tot haat of moord.
pi_119126745
Je slaat met je voorbeeld de plank volledig mis. Je vergelijkt zaken die niet met elkaar te vergelijken zijn. Duitse soldaten uit Nederland jagen is wat anders dan het massaal deporteren van burgers. Tevens vind ik het vrij raar dat je dat een "tegenaanval" wilt noemen.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_119128699
Oooow god niet dit weer. :')
  Redactie Frontpage maandag 12 november 2012 @ 16:23:53 #6
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_119129083
Hoe kom je er trouwens bij om Duitse soldaten te vergelijken met Armeense burgers?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_119130106
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:25 schreef TR_SoldieR het volgende:

Er zijn mensen die van twee kanten naar bijvoorbeeld 9/11 kunnen kijken. De ene groep zegt het zijn de terroristen want.., terwijl de anderen zeggen dat het een inside job was. Zo zijn er nog veel meer punten waarbij mensen onderzoek doen en met een eigen beeld/mening komen. Doe dit a.u.b. ook met de Armeense kwestie!
Waarom niet gewoon een keer toegeven dat het een genocide was, dat het fout was etc. Stelselmatig vermoorden van vrouwen en kinderen kan door geen enkel tactisch doel worden goedgepraat.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  maandag 12 november 2012 @ 17:13:14 #8
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119131108
Objectieve OP, wel.
pi_119158025
quote:
14s.gif Op maandag 12 november 2012 17:13 schreef Nibb-it het volgende:
Objectieve OP, wel.
Ik proef een lichte voorkeur maar het is vrij lastig te zeggen.
  woensdag 14 november 2012 @ 17:16:23 #10
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_119206011
quote:
Wereldwijd wordt er gesproken over genocide. Dat een groep mensen stelselmatig zijn vermoord.
Maar jouw mening doet er niet toe.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_119918787
quote:

In 1915 was Turkije in z'n eentje aan het vechten tegen de toenmalige vijanden (Griekenland, Engeland, Frankrijk etc.) in Canakkale. Ik ga er niet meer over vertellen of links plaatsen, want jullie zullen mij vast niet geloven. Zoek daarom zelf even naar links. Misschien plaats ik wel links etc. wanneer de discussie van start is gegaan.

Waarom OORLOG met de Armenen?
Terwijl de Turken in het westen van Turkije hun land verdedigden zijn de Armenen vanuit het oosten met een opstand begonnen. De Armenen hadden dit niet zelf gepland, want de Russen hebben hun aangemoedigd en voorzien van wapens. Er werd hun verteld dat de Turken in het westen aan het vechten zijn, dat zij afgezwakt zijn en dat het oosten daarom eenvoudig veroverd zou kunnen worden. Hierop zijn de Armenen in het oosten van Turkije begonnen met het vermoorden van vrouwen en kinderen en afbranden van verschillende dorpen. De Turken kwamen met een tegenaanval en hebben gewonnen.

Er was oorlog, en in zo'n situatie kan je van de Turken niet verwachten dat zij stil zitten en wachten om vermoord te worden. En dat er tijdens een tegenaanval meer Armenen zijn omgekomen dan Turken betekent niet dat er genocide heeft plaatsgevonden.

Voorbeeld
De Duitsers bombardeerden in Nederland de boel plat, vermoordden mensen en namen ze mee naar Duitsland om te laten arbeiten. Stel dat Nederland zich zou verzetten en de Duitsers het land uit zou jagen met vele doden onder de Duitsers. Zouden jullie die Nederlanders dan niet als held zien die hun land hebben gered/bevrijd? Of zouden jullie ook zeggen dat zij genocide hebben gepleegd door vele Duitsers te vermoorden?

Nu is mijn vraag waarom er eenzijdig wordt gekeken, vanuit de oogpunt van de Armenen. Waarom wordt er alleen gezegd dat er 'miljoenen' Armenen zijn vermoord? Waarom wordt er niet gekeken naar het aantal doden aan de Turkse kant? Waarom wil Turkije een onafhankelijke onderzoek naar deze kwestie waarbij meerdere onderzoekers uit verschillende landen kunnen/mogen deelnemen terwijl Armenië dat niet wil? Waarom heeft Turkije z'n archieven openbaar gemaakt zodat iedereen het kan inzien, terwijl Armenië weigert om het openbaar te maken?

Ik heb geen idee wat je met leugens probeert te bereiken; heel de wereld weet dat er sprake was van genocide, er zijn bewijzen gevonden door verschillende onderzoekers wereldwijd. Je zou je moeten schamen, ik heb geen woorden voor jou en je smerige praatjes.
  dinsdag 4 december 2012 @ 23:39:18 #12
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_119941726
Kansloze discussie. Elke willekeurige Turk blijft toch ontkennen dat er sprake was van genocide, ondanks alle bewijzen die er zijn om te bewijzen dat er wel degelijk sprake van was. Maar ja, die bewijzen kloppen dan weer niet, of moet je anders uitleggen.

De rest van de wereld weet het, iedereen is het erover eens, alleen zijn de mensen uit Turkije niet mans genoeg om het ook daadwerkelijk toe te geven en te zeggen dat ze fout zaten. Dat raakt ze in hun eer en naam. Wat dat betreft kunnen Turken en ook Japanners een voorbeeld nemen aan de Duitsers. Dat zijn echte kerels die durven toe te geven dat ze misdaden begaan zijn in het verleden en betuigen hier ook spijt van. Iets wat de Turken nooit zullen doen omdat ze A) Te trots zijn, B) Niet genoeg ballen hebben om hun eigen fouten te erkennen en C) De haat tussen Christelijke Armeniërs en Islamitische Turken nog steeds diep zit. Iets wat bijvoorbeeld voor de meerderheid van de Duitsers niet meer geldt wat betreft de Joden.

[ Bericht 0% gewijzigd door IkStampOpTacos op 04-12-2012 23:40:20 (woordje vergeten) ]
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_119941879
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:39 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Kansloze discussie. Elke willekeurige Turk blijft toch ontkennen dat er sprake was van genocide, ondanks alle bewijzen die er zijn om te bewijzen dat er wel degelijk sprake van was. Maar ja, die bewijzen kloppen dan weer niet, of moet je anders uitleggen.

De rest van de wereld weet het, iedereen is het erover eens, alleen zijn de mensen uit Turkije niet mans genoeg om het ook daadwerkelijk toe te geven en te zeggen dat ze fout zaten. Dat raakt ze in hun eer en naam. Wat dat betreft kunnen Turken en ook Japanners een voorbeeld nemen aan de Duitsers. Dat zijn echte kerels die durven toe te geven dat ze misdaden begaan zijn in het verleden en betuigen hier ook spijt van. Iets wat de Turken nooit zullen doen omdat ze A) Te trots zijn, B) Niet genoeg ballen hebben om hun eigen fouten te erkennen en C) De haat tussen Christelijke Armeniërs en Islamitische Turken nog steeds diep zit. Iets wat bijvoorbeeld voor de meerderheid van de Duitsers niet meer geldt wat betreft de Joden.
Precies dit. Leeft ie in de illusie mensen te kunnen overtuigen met zijn topicje? Als soort zendeling van Turkije :') _O-
pi_119944278
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:44 schreef TR_SoldieR het volgende:
Een document uit de Amerikaanse archieven

[ afbeelding ]

Misschien kan je een grotere versie ervan op internet vinden.
Dit is een brief waarin de toenmalige Armeense president bij de toenmalige USA president (Wilson) klaagt over de Franse soldaten die, onder dreigement van wapens, de Armenen wegstuurt en Turken in deze dorpen plaatst.

- edit -

Grotere versie

[ afbeelding ]
Je weet hopelijk dat dit jaren later is en ergens heel anders overgaat.
pi_119958797
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:39 schreef IkStampOpTacos het volgende:

Ich habe es nicht gewusst?
Maar wel toegeven dat heeft plaats gevonden. Meer dan we van veel andere volken kunnen zeggen idd
  Redactie Frontpage woensdag 5 december 2012 @ 15:53:51 #16
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_119959377
TS is de deportatieroute aan het verkennen om sporen uit te wissen, hij heeft immers geen tijd meer voor FOK nu zijn drogredenaties zijn onthult.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_119968951
Dat het een genocide was lijkt toch welhaast iedereen inmiddels te erkennen, het zijn voornamelijk trotse Turken die daar hun ogen voor sluiten.
pi_119974077
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 20:01 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat het een genocide was lijkt toch welhaast iedereen inmiddels te erkennen, het zijn voornamelijk trotse Turken die daar hun ogen voor sluiten.
Nee, ze erkennen dat Koerden het hebben gedaan. Toch grappig hoe dat kan als koerden eerst zogenaamd niet bestaan en dat de genocide eerst zogenaamd niet gebeurd was.
  woensdag 5 december 2012 @ 23:06:06 #19
358523 IkStampOpTacos
pi_119978944
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 21:41 schreef Insane- het volgende:

[..]

Nee, ze erkennen dat Koerden het hebben gedaan. Toch grappig hoe dat kan als koerden eerst zogenaamd niet bestaan en dat de genocide eerst zogenaamd niet gebeurd was.
Ja is dat ook niet zo in het midden-oosten. Eerst ontkennen dat Israël bestaat, dan proberen ze burgers te raken met raketten en doodt Israël als reactie die terroristen, vervolgens gaan huilen dat die niet-bestaande-Israëliërs hun doden.
-
  woensdag 5 december 2012 @ 23:06:21 #20
235357 TitusPullo
pi_119978956
Kan er iemand kwestie veranderen in genocide?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_120090233
Wanneer is iets een genocide?
pi_120099316
quote:
5s.gif Op zaterdag 8 december 2012 22:41 schreef Triggershot het volgende:
Jij twijfelt?
pi_120099745
Goed voorbeeld, ik zal het iets oppoetsen.

De Duitsers vallen Nederland binnen en hebben Nederland in hun macht. Ze zijn aan het vechten tegen deSovjets in het oosten en tegen de Fransen in het Zuiden. Aandacht is dus afgeleid en men ziet hun kans schoon om de Duitsers weg te jagen. Dit mislukt jammerlijk, en als wraak schiet Duitsland even alle vrouwen en kinderen dood, gewoon omdat het Nederlanders zijn.

Genocide:

quote:
Excerpt from the Convention on the Prevention and
Punishment of Genocide (For full text click here)
"Article II: In the present Convention, genocide means any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such:

(a) Killing members of the group;

(b) Causing serious bodily or mental harm to members of the group;

(c) Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part;

(d) Imposing measures intended to prevent births within the group;

(e) Forcibly transferring children of the group to another group.
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 04:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Jij twijfelt?
Dat zegt hij toch niet? Voordat je spreekt van genocide is het wel ergens logisch dat je de definitie wil :P Vooral omdat het zo zwaar is.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 9 december 2012 @ 11:50:56 #24
235357 TitusPullo
pi_120101999
quote:
Als de Armeense lobby het zegt.
pi_120102569
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 04:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Jij twijfelt?
Ik vraag.
pi_120103019
En elk vorm van Turks bewijs wordt ook weggewuifd en als niet-toelaatbaar gezien :') nee das lkkr objectief :')
Zie!
  zondag 9 december 2012 @ 15:50:42 #27
358523 IkStampOpTacos
pi_120109742
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:35 schreef johnson555 het volgende:
En elk vorm van Turks bewijs wordt ook weggewuifd en als niet-toelaatbaar gezien :') nee das lkkr objectief :')
Omdat dat ook zo is. Neem jij 'bewijs' van de Islamitische landen en neo-nazi's voor ontkenning van de holocaust ook serieus dan? Dat wordt toch ook weggewuift.
-
pi_120119716
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:50 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Omdat dat ook zo is. Neem jij 'bewijs' van de Islamitische landen en neo-nazi's voor ontkenning van de holocaust ook serieus dan? Dat wordt toch ook weggewuift.
Ik ga hier niets lopen ontkenne, maar het is dus per definitie zo dat al het bewijs wat Islamitsche en neo-nazi's leveren al nep is? Lekker objectief dan.
Zie!
pi_120128380
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik vraag.
Ik vraag ook iets.
Het is belangrijk om te weten wat iemands standpunt is bijvoorbeeld in deze.
pi_120128487
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:16 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik vraag ook iets.
Het is belangrijk om te weten wat iemands standpunt is bijvoorbeeld in deze.
Nee hoor, helemaal niet zelfs, mijn eventuele standpunt heeft niets te maken met wat X onder Y verstaat.
pi_120128643
quote:
14s.gif Op zondag 9 december 2012 22:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee hoor, helemaal niet zelfs, mijn eventuele standpunt heeft niets te maken met wat X onder Y verstaat.
Dat vind ik wel, en ik vroeg je of je twijfelt of dit een genocide betreft, en misschien vind je wel iets anders maar dan ben ik zeer benieuwd wat het is.
pi_120128773
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:20 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat vind ik wel, en ik vroeg je of je twijfelt of dit een genocide betreft, en misschien vind je wel iets anders maar dan ben ik zeer benieuwd wat het is.
Ok, je stelt dus eigenlijk mijn vraag als wedervraag, no spang, next?
pi_120129034
quote:
10s.gif Op zondag 9 december 2012 22:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ok, je stelt dus eigenlijk mijn vraag als wedervraag, no spang, next?
Ik zal het nog maar een keer vragen, twijfel jij, twijfel jij of dit een genocide betreft?
pi_120129055
Ik heb toch de definitie gegeven? ;( Of telt die niet :'(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_120129113
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:24 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik zal het nog maar een keer vragen, twijfel jij, twijfel jij of dit een genocide betreft?
Ik twijfel er aan of jij mijn vraag wel begrijpt, maar goed, tis goed zo, ik wacht op iemand die mijn vraag wel kan beantwoorden. :')
pi_120129203
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 22:24 schreef bijdehand het volgende:
Ik heb toch de definitie gegeven? ;( Of telt die niet :'(
Excuse moi, zag jouw citaat als een reactie-quote, ga er naar snel kijken :9
pi_120129308
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik twijfel er aan of jij mijn vraag wel begrijpt, maar goed, tis goed zo, ik wacht op iemand die mijn vraag wel kan beantwoorden. :')
Fijn voor je zo, maar geef nu maar antwoord op mijn vraag, ik ben zeer benieuwd.
pi_120129384
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

Fijn voor je zo, maar geef nu maar antwoord op mijn vraag, ik ben zeer benieuwd.
Ik ga je lekker in spanning houden.
pi_120129417
quote:
11s.gif Op zondag 9 december 2012 22:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Excuse moi, zag jouw citaat als een reactie-quote, ga er naar snel kijken :9
Ja dacht ik eigenlijk al :P Had geen zin om iedereen te quoten enzulks :7
pi_120129490
quote:
10s.gif Op zondag 9 december 2012 22:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ga je lekker in spanning houden.
Ik zie je ook veel in het topic voor en over Turken posten, dus ik vermoed, dat ik jouw antwoord toch wel weet. Verder is het ook behoorlijk kinderachtig, want in het Israeltopic gaf ik je ook gewoon eerlijk antwoord, en nu doe je het zelf niet wat dat betreft had ik meer en beter van je verwacht.
pi_120129564
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 08:32 schreef bijdehand het volgende:

De Duitsers vallen Nederland binnen en hebben Nederland in hun macht. Ze zijn aan het vechten tegen deSovjets in het oosten en tegen de Fransen in het Zuiden. Aandacht is dus afgeleid en men ziet hun kans schoon om de Duitsers weg te jagen. Dit mislukt jammerlijk, en als wraak schiet Duitsland even alle vrouwen en kinderen dood, gewoon omdat het Nederlanders zijn.

Genocide:

[..]

[..]

Dat zegt hij toch niet? Voordat je spreekt van genocide is het wel ergens logisch dat je de definitie wil :P Vooral omdat het zo zwaar is.
Behalve D zijn ze allemaal van toepassing op de Armenen geweest. En met C deels eens, ze hebben opzettelijk en doelbewust zeer zware omstandigheden gecreeerd waardoor de Armenen in grote getallen gingen lijden, maar niet voor de vernietiging er van.
pi_120129662
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:29 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik zie je ook veel in het topic voor en over Turken posten, dus ik vermoed, dat ik jouw antwoord toch wel weet. Verder is het ook behoorlijk kinderachtig, want in het Israeltopic gaf ik je ook gewoon eerlijk antwoord, en nu doe je het zelf niet wat dat betreft had ik meer en beter van je verwacht.
Het verschil met mij en jou is dat ik niet eerst zelf een vraag moet beantwoorden, voordat mijn eerdere vraag een antwoord krijgt, iets wat niet eens vereist is om mijn vraag te beantwoorden, dat jij dat wel vind, zal mij weinig boeien.

Daarnaast gaat dit topic niet over jouw vooroordelen, Turkentopic, of Israel.
Kusje.
pi_120129751
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het verschil met mij en jou is dat ik niet eerst zelf een vraag moet beantwoorden, voordat mijn eerdere vraag een antwoord krijgt, iets wat niet eens vereist is om mijn vraag te beantwoorden, dat jij dat wel vind, zal mij weinig boeien.

Daarnaast gaat dit topic niet over jouw vooroordelen, Turkentopic, of Israel.
Kusje.
Ik heb op een Turk gestemd dus wat dat betreft zullen mijn vooroordelen wel meevallen, het verschil is dat jij antwoorden verwacht maar zelf niet geeft, erg treurig.
pi_120129883
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:33 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik heb op een Turk gestemd dus wat dat betreft zullen mijn vooroordelen wel meevallen, het verschil is dat jij antwoorden verwacht maar zelf niet geeft, erg treurig.
Ja, joden stemmen ook masaal op Turkije tijdens Eurosongfestival, maar de verhoudingen tussen de volkeren is aardig wat bekoeld, dus dat zegt vrij weinig, he? Ik verwacht geen antwoorden meer van jou, inhoudelijk, had je anders al gedaan.

Wat is dit voor gare bitchfight man. :')
Ik hou het er even maar bij, met jou. :)
pi_120129961
quote:
Ik zal daarom maar antwoord geven zonder een vraagteken, want ik ben toch benieuwd, maar ik denk dat de tekst van Bijdehand een goed voorbeeld betreft van wat genocide is.
pi_120130013
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, joden stemmen ook masaal op Turkije tijdens Eurosongfestival, maar de verhoudingen tussen de volkeren is aardig wat bekoeld, dus dat zegt vrij weinig, he? Ik verwacht geen antwoorden meer van jou, inhoudelijk, had je anders al gedaan.

Wat is dit voor gare bitchfight man. :')
Ik hou het er even maar bij, met jou. :)
Voor de Turken ja, dat is spijtig, had voor Israel niet gehoeven maar wie kaatst kan de bal verwachten. Verder kwebbel je veel maar zeg je weinig.
pi_120130235
Echt een jodenstreek wat de Turken de Armenen hebben aangedaan btw.
pi_120130323
quote:
9s.gif Op zondag 9 december 2012 22:40 schreef Triggershot het volgende:
Echt een jodenstreek wat de Turken de Armenen hebben aangedaan btw.
:? :?
Ik ben niet zo bekend met antisemitische termen maar misschien kan je jezelf even verduidelijken.
pi_120130679
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Behalve D zijn ze allemaal van toepassing op de Armenen geweest. En met C deels eens, ze hebben opzettelijk en doelbewust zeer zware omstandigheden gecreeerd waardoor de Armenen in grote getallen gingen lijden, maar niet voor de vernietiging er van.
Volgens mij is het dan toch genocide. Weet niet of oogmerk aangenomen kan worden en hoe belangrijk dat is.
pi_120130716
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:36 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik zal daarom maar antwoord geven zonder een vraagteken, want ik ben toch benieuwd, maar ik denk dat de tekst van Bijdehand een goed voorbeeld betreft van wat genocide is.
Dat is dé juridische definitie :P
pi_120130844
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 22:48 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Volgens mij is het dan toch genocide. Weet niet of oogmerk aangenomen kan worden en hoe belangrijk dat is.
Toch blijft het dan alsnog een lastig vraagstuk wmb, ja er zijn Armenen vermoord, ja ze zijn gedeporteerd in grote gevallen onder verschrikkelijke omstandigheden waarbij nog eens honderdenduizenden zijn omgekomen door honger, ziekte, geweld, pesterij etc, maar dat de bedoeling was om ze te uit te moorden? Zoiets is niet echt compatibel met het idee van de Islamitische geschiedenis met niet-Islamitische minderheden, dan wel dat het Ottomaanse rijk zo een project zich kon veroorloven in 1914 tot 1918.
pi_120131007
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Toch blijft het dan alsnog een lastig vraagstuk wmb, ja er zijn Armenen vermoord, ja ze zijn gedeporteerd in grote gevallen onder verschrikkelijke omstandigheden waarbij nog eens honderdenduizenden zijn omgekomen door honger, ziekte, geweld, pesterij etc, maar dat de bedoeling was om ze te uit te moorden? Zoiets is niet echt compatibel met het idee van de Islamitische geschiedenis met niet-Islamitische minderheden, dan wel dat het Ottomaanse rijk zo een project zich kon veroorloven in 1914 tot 1918.
Of dat idee verenigbaar is, doet er imho niet toe. Het Ottomaanse Rijk was toen z'n laatste aan het uitblazen en een kat in nood maakt rare sprongen...
pi_120131067
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 22:48 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat is dé juridische definitie :P
Waarmee je ruim voldoende antwoord geeft op de vraag.
pi_120131175
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:56 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waarmee je ruim voldoende antwoord geeft op de vraag.
Zoals Trigger al zegt, er is ruimte voor interpretatie. Niet veel, wel iets.
  zondag 9 december 2012 @ 22:59:28 #55
235357 TitusPullo
pi_120131255
quote:

[..]

Toch blijft het dan alsnog een lastig vraagstuk wmb, ja er zijn Armenen vermoord, ja ze zijn gedeporteerd in grote gevallen onder verschrikkelijke omstandigheden waarbij nog eens honderdenduizenden zijn omgekomen door honger, ziekte, geweld, pesterij etc, maar dat de bedoeling was om ze te uit te moorden?
Nee, het was een corrigerende tik.

quote:
Zoiets is niet echt compatibel met het idee van de Islamitische geschiedenis met niet-Islamitische minderheden
Ik denk dat de Jonge Turken daar niet om maalden op dat moment.

quote:
wel dat het Ottomaanse rijk zo een project zich kon veroorloven in 1914 tot 1918.
Is het veel omvangrijker dan een strafexpeditie?
pi_120131258
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 22:58 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Zoals Trigger al zegt, er is ruimte voor interpretatie. Niet veel, wel iets.
Iets is nooit helemaal statisch, en je kan nooit zomaar iemand beschuldigen natuurlijk, maar ik zie niet in wat die definitie er aan doet twijfelen dat hier sprake is van een genocide.
pi_120131278
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 22:54 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Of dat idee verenigbaar is, doet er imho niet toe. Het Ottomaanse Rijk was toen z'n laatste aan het uitblazen en een kat in nood maakt rare sprongen...
Met onverenigbaar bedoel ik dat er doelbewust een intentie was om een volk uit te moorden als staatsbeleid. Ongetwijfeld waren de mensen aan de macht idioten en zijn zij verantwoordelijk geweest voor de miljoenen doden als gevolg, maar zo lomp om zichzelf nog meer in de nesten te werken, miljoenen mensen deporteren terwijl ze zelf niet eens soldaten van het Oosten naar het Westen konden krijgen, mwuah, voor zover ik het weet is er geen officieel bevel uit de leiding gekomen dan het deporteren voor de 'veiligheid' en 'stabiliteit' van de staat, en worden de rooftochten, moorden, doden vooral toegeschreven aan 'logistieke, hygienische redenen en bendes'
pi_120131284
quote:

[..]

Ook Islamieten hebben wel meer verschrikkelijke dingen gedaan in het verleden.
pi_120131375
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:59 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Nee, het was een corrigerende tik.

[..]

Ik denk dat de Jonge Turken daar niet om maalden op dat moment.

[..]

Is het veel omvangrijker dan een strafexpeditie?
Heerlijk die oneliners ja.
pi_120131500
quote:
14s.gif Op zondag 9 december 2012 23:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daarnaast is de vraag of de Turken het wel of niet eerder hebben gedaan geen reden om te zeggen dat het daarom met betrekking tot de Armenen maar geen genocide is. Valt me van je tegen Triggershot, ik had verwacht dat je hier meer volwassen op zou reageren, maar je ontkent het nu vanuit een emotie en dat is toch zeer jammer.
  zondag 9 december 2012 @ 23:05:25 #61
235357 TitusPullo
pi_120131537
quote:
14s.gif Op zondag 9 december 2012 23:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik tel er maar een.
pi_120131623
Zie posticon, nu pas reageer ik met een - geirriteerde- emotie
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:04 schreef DeParo het volgende:

[..]

Daarnaast is de vraag of de Turken het wel of niet eerder hebben gedaan geen reden om te zeggen dat het daarom met betrekking tot de Armenen maar geen genocide is. Valt me van je tegen Triggershot, ik had verwacht dat je hier meer volwassen op zou reageren, maar je ontkent het nu vanuit een emotie en dat is toch zeer jammer.
Ik heb nergens gezegd dat het wel of geen genocide is, ik zie het zelfs volgens mijn eerdere berichten op 3,5 punten overeenkomen met definities gegeven door bijdehand, ik zit dus dichter bij een wel genocide oordeel, dan een niet. Ik heb het over het doelbewust willen uitmoorden.
pi_120131671
quote:
7s.gif Op zondag 9 december 2012 23:05 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ik tel er maar een.
Oh oke.
  zondag 9 december 2012 @ 23:14:20 #64
235357 TitusPullo
pi_120131991
quote:
7s.gif Op zondag 9 december 2012 23:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oh oke.
Ja, of het nu wel of niet compatibel was met het idee van de Islamitische geschiedenis met niet-Islamitische minderheden doet er niet toe. De Japanners gedroegen zich tijdens de Bokseropstand en tijdens de Eerste Wereldoorlog fatsoenlijk, maar gingen zich in de jaren dertig en veertig te buiten aan wreedheden. De Holocaust was een unieke gebeurtenis waar het de historische verhouding tussen Christenen en joden betreft.
pi_120132005
quote:
15s.gif Op zondag 9 december 2012 23:07 schreef Triggershot het volgende:
Netjes.

[..]

quote:
Ik heb nergens gezegd dat het wel of geen genocide is, ik zie het zelfs volgens mijn eerdere berichten op 3,5 punten overeenkomen met definities gegeven door bijdehand, ik zit dus dichter bij een wel genocide oordeel, dan een niet. Ik heb het over het doelbewust willen uitmoorden.
Wat ze de Armeniërs hebben aangedaan, waardoor ze zijn omgekomen, sorry maar er is geen rechtvaardiging die zegt dat de Turken dat niet hadden zien aankomen, en als ze dat hadden kunnen zien aankomen, dan is die doelbewustheid er dus wel degelijk geweest. Ze zorgen niet voor eten en drinken, ze zorgden ervoor dat mensen door bepaalde groepen werden afgeranseld, en dat ontken je ook allemaal niet maar er was niets uit bleek dat de Turken enige bereidheid toonden om dit leed te voorkomen, sterker nog, ze hebben het moedwillig zo mogelijk gemaakt.
pi_120132153
quote:
15s.gif Op zondag 9 december 2012 23:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik denk dat je het doelbewuste mag aannemen zodra je een zeer grote groep uitmoordt. In Rwanda en Nazi-Duitsland was het duidelijk dat ze bezig waren met een 'opruiming', maar het hoeft er niet altijd zo dik bovenop te liggen. Moreel gezien zie ik het zeker als een genocide, maar juridisch ligt het volgens mij niet onomstotelijk vast.
pi_120132217
quote:
7s.gif Op zondag 9 december 2012 23:14 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ja, of het nu wel of niet compatibel was met het idee van de Islamitische geschiedenis met niet-Islamitische minderheden doet er niet toe. De Japanners gedroegen zich tijdens de Bokseropstand en tijdens de Eerste Wereldoorlog fatsoenlijk, maar gingen zich in de jaren dertig en veertig te buiten aan wreedheden. De Holocaust was een unieke gebeurtenis waar het de historische verhouding tussen Christenen en joden betreft.
De Armenen van het Ottomaanse rijk werden gezien als 'taba'i sadika' ruw vertaald als 'loyale onderdanen', vergeleken met de Arabieren, Koerden en Grieken hadden de Armenen betere relaties met de Turken dan welke minderheden dan ook, ja in oorlog doet men verschrikkelijke dingen, voorzien of niet, bewust of niet, los van of het een genocide is of niet, is voor mij de historische verhoudingen weldegelijk belangrijk voor de vraag of het doelbewust was, dit idd in tegenstelling tot de holocaust waarbij de anti-semitische historische houding van Europa jegens de joden, haar hoogtepunt heeft bereikt.
pi_120132325
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Armenen van het Ottomaanse rijk werden gezien als 'taba'i sadika' ruw vertaald als 'loyale onderdanen', vergeleken met de Arabieren, Koerden en Grieken hadden de Armenen betere relaties met de Turken dan welke minderheden dan ook, ja in oorlog doet men verschrikkelijke dingen, voorzien of niet, bewust of niet, los van of het een genocide is of niet, is voor mij de historische verhoudingen weldegelijk belangrijk voor de vraag of het doelbewust was, dit idd in tegenstelling tot de holocaust waarbij de anti-semitische historische houding van Europa jegens de joden, haar hoogtepunt heeft bereikt.
Misschien het feit dat ze zo loyaal waren en plots een opstand hadden zorgde voor het feit dat ze zo hard werden aangepakt? Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, ik ken de situatie niet, maar zoiets zou nog wel kunnen.
pi_120132482
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 23:17 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik denk dat je het doelbewuste mag aannemen zodra je een zeer grote groep uitmoordt. In Rwanda en Nazi-Duitsland was het duidelijk dat ze bezig waren met een 'opruiming', maar het hoeft er niet altijd zo dik bovenop te liggen. Moreel gezien zie ik het zeker als een genocide, maar juridisch ligt het volgens mij niet onomstotelijk vast.
Ik ben het met je eens dat het gezien je gegeven definitie het meer in de buurt van een genocide ligt dan, niet, dat gezegd hebbende, stelt Turkije weer dat er 500.000 moslims zijn vermoord in het rijk gedurende de oorlog, dat werpt een ander licht op met name hoe het zover heeft kunnen komen dat er zoveel doden zijn gevallen, let wel, dit is geenszins een rechtvaardiging of een verklaring, maar het geeft wel aan dat er haat is ontstaan tussen beide volkeren, ik zou het zien als een strategische blunder wat heeft geleid tot een genocide en niet een staatsbeleid van uitmoorden wat vervolgens heeft geleid tot een genocide, dat is de nuance die ik wil maken.
  zondag 9 december 2012 @ 23:23:50 #70
235357 TitusPullo
pi_120132516
quote:

[..]

Ze hebben de Armeniers ontwapend: kennelijk beschouwde men ze inmiddels als trouweloze onderdanen.
pi_120132621
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 23:20 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Misschien het feit dat ze zo loyaal waren en plots een opstand hadden zorgde voor het feit dat ze zo hard werden aangepakt? Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, ik ken de situatie niet, maar zoiets zou nog wel kunnen.
Vanaf de jaren 1880 begonnen de spanningen al op te lopen, met name de angst dat Rusland de Armenen zou gebruiken om meer invloed te krijgen in het Oosten, en wat Rusland Armenie beloofde, een onafhankelijk land, bezorgde toen al veel spanningen tussen de etnische buren, Koerden vs Armenen, de Hammidiye brigade is met name opgezet om de gewapende Armenen te bestrijden in de regio destijds. Denk dat de angst tijdens de eerste wereldoorlog alleen maar is gestegen, met de blunders, moordpartijen en deportaties van dien.
pi_120132625
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het gezien je gegeven definitie het meer in de buurt van een genocide ligt dan, niet, dat gezegd hebbende, stelt Turkije weer dat er 500.000 moslims zijn vermoord in het rijk gedurende de oorlog, dat werpt een ander licht op met name hoe het zover heeft kunnen komen dat er zoveel doden zijn gevallen, let wel, dit is geenszins een rechtvaardiging of een verklaring, maar het geeft wel aan dat er haat is ontstaan tussen beide volkeren, ik zou het zien als een strategische blunder wat heeft geleid tot een genocide en niet een staatsbeleid van uitmoorden wat vervolgens heeft geleid tot een genocide, dat is de nuance die ik wil maken.
Daarover kan ik niet in discussie gaan, ik weet er echt te weinig van. Het resultaat is in beide gevallen genocide, en zoiets kan je gewoon niet nuanceren. Ook al spelen er 'verzachtende omstandigheden' (als je dat zo mag noemen) dan nog spreken hier wel over het zwaarste misdrijf wat ik me kan bedenken.
pi_120132682
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:23 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ze hebben de Armeniers ontwapend: kennelijk beschouwde men ze inmiddels als trouweloze onderdanen.
Pro Russische Armeniers ontwapenen is een logische stap, wat daarna is gebeurd is het probleem, niet het ontwapenen.
pi_120132782
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Pro Russische Armeniers ontwapenen is een logische stap, wat daarna is gebeurd is het probleem, niet het ontwapenen.
Ja, daar heb je volkomen gelijk in. Als er in Duitsland groepen bewapende joden hadden rondgelopen dan was het ook logisch geweest om ze uit te schakelen. Echter onbewapende mannen, vrouwen en kinderen stelselmatig vermoorden is nooit goed te praten ;(
pi_120132791
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 23:25 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Daarover kan ik niet in discussie gaan, ik weet er echt te weinig van. Het resultaat is in beide gevallen genocide, en zoiets kan je gewoon niet nuanceren. Ook al spelen er 'verzachtende omstandigheden' (als je dat zo mag noemen) dan nog spreken hier wel over het zwaarste misdrijf wat ik me kan bedenken.
Nee idd, niet verzachtende omstandigheden, absoluut niet, ieder dood of leed is er inderdaad een te veel, en er was op zn minst sprake van een regionale 'opruiming' gezien ze vrijwel alle Armenen vanwege 'dubieuze' loyaliteit naar Syrie wilden deporteren.
pi_120132815
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 23:28 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, daar heb je volkomen gelijk in. Als er in Duitsland groepen bewapende joden hadden rondgelopen dan was het ook logisch geweest om ze uit te schakelen. Echter onbewapende mannen, vrouwen en kinderen stelselmatig vermoorden is nooit goed te praten ;(
Correct.
  zondag 9 december 2012 @ 23:29:36 #77
235357 TitusPullo
pi_120132847
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoeveel pro-Russische Armeniers waren er precies in het leger?
pi_120132907
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee idd, niet verzachtende omstandigheden, absoluut niet, ieder dood of leed is er inderdaad een te veel, en er was op zn minst sprake van een regionale 'opruiming' gezien ze vrijwel alle Armenen vanwege 'dubieuze' loyaliteit naar Syrie wilden deporteren.
Een opruiming waarbij je ze doodt is toch gewoon genocide? Duitsland wilde eerst ook dat de joden in andere landen gingen wonen, genocide was niet iets wat ze vanaf het begin al voor ogen hadden.
  zondag 9 december 2012 @ 23:31:38 #79
235357 TitusPullo
pi_120132967
Het zou logisch zijn geweest om de gewapende Joden in Duitsland uit te schakelen? Waren die ook pro-Russisch?
pi_120132978
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:29 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Zie ik er uit als een Ottomaanse minister van informatie?
pi_120133072
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 23:30 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Een opruiming waarbij je ze doodt is toch gewoon genocide? Duitsland wilde eerst ook dat de joden in andere landen gingen wonen, genocide was niet iets wat ze vanaf het begin al voor ogen hadden.
Met een opruiming bedoel ik een letterlijke opruimen van een bepaalde locatie, dat was het sowieso op z'n minst, als je het doden er bij optelt dan is 1+1=2 ja. Een saillant detail is wel dat een van de eerste verdragen wat Turkije heeft ondertekend was met Armenie om een wapenstilstand en elkaars rechten te erkennen.
pi_120133090
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:31 schreef TitusPullo het volgende:
Het zou logisch zijn geweest om de gewapende Joden in Duitsland uit te schakelen? Waren die ook pro-Russisch?
Die waren vast anti-Nazi, als ze bestonden. Dat weet ik niet.
  zondag 9 december 2012 @ 23:34:09 #83
235357 TitusPullo
pi_120133095
quote:
7s.gif Op zondag 9 december 2012 23:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zie ik er uit als een Ottomaanse minister van informatie?
Is dit een oneliner?
pi_120133120
quote:

[..]

Gezien de zaak dat Armeniërs langs hun dorpen werden geleid om daar aangevallen te worden door hun plaatsgenoten denk ik dat je wat dat betreft nog wel enigszins onderzoek mag doen! Daarnaast hebben Turken altijd de neiging om iets anders onder 'loyale onderdanen' te verstaan dan hier in het Westen, voor Turken betekenden dat simpelweg dat ze onderdanig waren en dat leidde er toe dat ze uitgebuit werden, kennelijk hebben de Armeniërs dat zo lang getolereerd tot een bepaald punt, als zij dan in opstand komen op een bepaalde wijze, dan zien de Turken dat misschien wel als een gebrek aan loyaliteit, een onderdanig volk in hun ogen dat zich op die manier opstelt, en die willen ze dan ook straffen.
pi_120133121
quote:
11s.gif Op zondag 9 december 2012 23:34 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Is dit een oneliner?
Jup, ook nog eens ingepakt als een semi-vraag.
pi_120133225
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Met een opruiming bedoel ik een letterlijke opruimen van een bepaalde locatie, dat was het sowieso op z'n minst, als je het doden er bij optelt dan is 1+1=2 ja. Een saillant detail is wel dat een van de eerste verdragen wat Turkije heeft ondertekend was met Armenie om een wapenstilstand en elkaars rechten te erkennen.
Opruiming kan je wel op verschillende manieren interpreteren he :P Stalin had er ook wel een handje van. Zulke dingen gebeuren helaas. Denk wel dat het ontkennen van de genocide er juist voor zorgt dat het zo op de agenda blijft staan.
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:29 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

37, als je de koks meetelt. Anders 35.
pi_120133254
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:34 schreef DeParo het volgende:

[..]

Gezien de zaak dat Armeniërs langs hun dorpen werden geleid om daar aangevallen te worden door hun plaatsgenoten denk ik dat je wat dat betreft nog wel enigszins onderzoek mag doen! Daarnaast hebben Turken altijd de neiging om iets anders onder 'loyale onderdanen' te verstaan dan hier in het Westen, voor Turken betekenden dat simpelweg dat ze onderdanig waren en dat leidde er toe dat ze uitgebuit werden, kennelijk hebben de Armeniërs dat zo lang getolereerd tot een bepaald punt, als zij dan in opstand komen op een bepaalde wijze, dan zien de Turken dat misschien wel als een gebrek aan loyaliteit, een onderdanig volk in hun ogen dat zich op die manier opstelt, en die willen ze dan ook straffen.
Kijk, ik ben bereid om ver mee te gaan omdat het lijden van het Armeense volk verschrikkelijk is geweest, maar op een gegeven moment moet je niet onzin beginnen te praten. De Armenen waren de rijkste minderheden in het Ottomaanse rijk voor honderden jaren tot de conflicten begonnen te onstaan in zo ongeveer de laatste 50-60 jaar van het rijk. Geenenkel minderheid had het zo goed in het Ottomaanse rijk als de Armenen, op religieus, economisch en artistiek vlak.
pi_120133265
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vanaf de jaren 1880 begonnen de spanningen al op te lopen, met name de angst dat Rusland de Armenen zou gebruiken om meer invloed te krijgen in het Oosten, en wat Rusland Armenie beloofde, een onafhankelijk land, bezorgde toen al veel spanningen tussen de etnische buren, Koerden vs Armenen, de Hammidiye brigade is met name opgezet om de gewapende Armenen te bestrijden in de regio destijds. Denk dat de angst tijdens de eerste wereldoorlog alleen maar is gestegen, met de blunders, moordpartijen en deportaties van dien.
De Armeniërs werden dan ook jarenlang uitgebuit door de Turken, niet zo verwonderlijk dat ze deze groep vreesden, ze waren dhimmi's oftewel tweederangs burgers volgens de Ottomanen toentertijd.
pi_120133387
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 23:36 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Opruiming kan je wel op verschillende manieren interpreteren he :P Stalin had er ook wel een handje van. Zulke dingen gebeuren helaas. Denk wel dat het ontkennen van de genocide er juist voor zorgt dat het zo op de agenda blijft staan.

Het bizarre is dat Erdogan wel alle archieven heeft open gegooid, maar dat Armenie tot de dag van vandaag dit weigert te doen, Erdogan heeft ook gezegd dat niet politieke lobby's maar wetenschappers dit moeten onderzoeken en als de conclusie dan luid dat Turkije een genocide heeft gepleegd dat ze bereid zijn om af te rekenen met hun geschiedenis.
pi_120133431
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het bizarre is dat Erdogan wel alle archieven heeft open gegooid, maar dat Armenie tot de dag van vandaag dit weigert te doen, Erdogan heeft ook gezegd dat niet politieke lobby's maar wetenschappers dit moeten onderzoeken en als de conclusie dan luid dat Turkije een genocide heeft gepleegd dat ze bereid zijn om af te rekenen met hun geschiedenis.
Kijk, als dat nou zou gebeuren dan zijn we er in ieder geval over uit.
pi_120133477
quote:
10s.gif Op zondag 9 december 2012 23:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kijk, ik ben bereid om ver mee te gaan omdat het lijden van het Armeense volk verschrikkelijk is geweest, maar op een gegeven moment moet je niet onzin beginnen te praten. De Armenen waren de rijkste minderheden in het Ottomaanse rijk voor honderden jaren tot de conflicten begonnen te onstaan in zo ongeveer de laatste 50-60 jaar van het rijk. Geenenkel minderheid had het zo goed in het Ottomaanse rijk als de Armenen, op religieus, economisch en artistiek vlak.
Ik praat geen onzin, ze vielen gewoon onder het dhimmi-systeem, en dat is jarenlang verheven tot een soort superieure status, maar dat was alleen maar beter in vergelijking met de discriminatie in Europese staten. Wat dat betreft waren de Ottomanen zeker jarenlang redelijker, maar niet perfect, zelfs niet goed want dit soort groepen waren nog steeds gewoon tweederangs in hun ogen.

Je moet er niet iets van gaan maken wat er niet is. Jarenlang hebben de Ottomanen gestreden tegen nationalisme, en daar kwamen dan ook de Armenen misschien nog eens bij, ze zagen die groep niet als veel anders, of vriendelijker bijvoorbeeld, dan welke andere groep dan ook in dat opzicht. Wees wel eerlijk tegenover jezelf ook want je maakt er iets van wat het niet is.
pi_120133574
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:37 schreef DeParo het volgende:

[..]

De Armeniërs werden dan ook jarenlang uitgebuit door de Turken, niet zo verwonderlijk dat ze deze groep vreesden, ze waren dhimmi's oftewel tweederangs burgers volgens de Ottomanen toentertijd.
Jizya is afgeschaft in 1855. Ten tweede werd Jizya gezien als hetzelfde als wat de moslims moesten betalen, de counter van Zakaat, ten derde, werd alleen Jizya gepakt van mensen die konden werken, niet van kinderen, zieken, bejaarden en vrouwen, ten 4e, iedereen die moest bedelen en het niet kon betalen, kreeg zelf een salaris van de staat. Uitbuiting, hou toch op. Ten tijde van het Byzantijnse rijk mochten Armenen niet eens Istanbul binnen, in het Ottomaanse rijk werden ze zelfs ministers wat een Kalief kon afzetten.
pi_120133604
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat is daar zo bizar aan?
Erdogan erkent de genocide niet, dus waarom zouden ze hem vertrouwen, een vreemde redenatie!
Toen Turkse intellectuelen stelden dat de genocide erkend moest worden zei hij dat het onzin was.
Ik denk dat de tijd voorbij is voor meer onderzoek, er is genoeg bewijs, accepteer dat.
pi_120133645
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 23:40 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Kijk, als dat nou zou gebeuren dan zijn we er in ieder geval over uit.

Hier heb ik het over, dit vond ik toch wel een nette video, met gepaste repliek en open te staan voor een historisch dialoog.
pi_120133697
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat is daar zo bizar aan?
Erdogan erkent de genocide niet, dus waarom zouden ze hem vertrouwen, een vreemde redenatie!
Toen Turkse intellectuelen stelden dat de genocide erkend moest worden zei hij dat het onzin was.
Ik denk dat de tijd voorbij is voor meer onderzoek, er is genoeg bewijs, accepteer dat.
Echt serieus, tis goed met jou :')
Ik ga jou even op negeren zetten want je hebt geen idee waar je het over hebt, jij mag en ik verwacht ook blijven reageren op mij, maar ik zet je even op invisible. :')
pi_120133724
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:43 schreef Triggershot het volgende:
Jizya
Net als zoveel andere groepen moesten de Armenen gewoon meer betalen, werden ze vaak te veel belast, en deed het mogelijk stoppen van deze belasting de Turken ook inzien dat de Armenen dan toch niet minderwaardig waren, ondergeschikt, kwamen ze daar ook op terug? Kregen ze precies dezelfde rechten bijvoorbeeld?
pi_120133762
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Echt serieus, tis goed met jou :')
Ik ga jou even op negeren zetten want je hebt geen idee waar je het over hebt, jij mag en ik verwacht ook blijven reageren op mij, maar ik zet je even op invisible. :')
Ik heb anders gewoon de bron en dan kan je blijven ontkennen maar dat is dan jouw zaak zo.
http://www.guardian.co.uk(...)ogy-turkish-rebuttal
Doe je ding, maar dat is verder jouw zaak, je neemt een standpunt in zonder na te denken.
pi_120133886
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hier heb ik het over, dit vond ik toch wel een nette video, met gepaste repliek en open te staan voor een historisch dialoog.
Morgen mss even kijken, mij hoofd staat er nu niet naar :P
pi_120133936
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 23:49 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Morgen mss even kijken, mij hoofd staat er nu niet naar :P
4 minuten vriend, alleen de eerste 2 minuten ongeveer zijn van belang :P
pi_120133972
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De tijd van alleen praten is voorbij, bijna de hele wereld accepteert het en er is ook genoeg materiaal, dan is het goed voorstelbaar dat de Armeniërs niet zitten te wachten op een herhaling van zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeParo op 10-12-2012 00:02:12 ]
pi_120134000
quote:
9s.gif Op zondag 9 december 2012 23:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

4 minuten vriend, alleen de eerste 2 minuten ongeveer zijn van belang :P
Na een hele dag studie en geestelijk best moe te zijn is het best lastig allemaal :')
pi_120134117
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 23:51 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Na een hele dag studie en geestelijk best moe te zijn is het best lastig allemaal :')
Nou vooruit, onder die omstandigheden heb je vrijstelling, tho ik wil wel een reactie van jou, hoe je tegen zijn uitnodiging en standpunt kijkt, in de Turkse politiek is hij wel de eerste die de archieven heeft geopend, experts heeft uitgenodigd beiden te onderzoeken en indien nodig, de geschiedenis te erkennen als zodanig.
pi_120134294
quote:
10s.gif Op zondag 9 december 2012 23:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou vooruit, onder die omstandigheden heb je vrijstelling, tho ik wil wel een reactie van jou, hoe je tegen zijn uitnodiging en standpunt kijkt, in de Turkse politiek is hij wel de eerste die de archieven heeft geopend, experts heeft uitgenodigd beiden te onderzoeken en indien nodig, de geschiedenis te erkennen als zodanig.
Als dat zo is dan zou me dat zeker verbazen, omdat ik er stiekem toch altijd vanuit ben gegaan dat het stelselmatig ontkend wordt. Komt misschien ook wel door het internet, waar je best veel nationalistische Turkjes vindt die net zo weinig kennen van zaken hebben als ik en toch het hardst schreeuwen dat die genocide er niet was :P
pi_120134385
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 23:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Als dat zo is dan zou me dat zeker verbazen, omdat ik er stiekem toch altijd vanuit ben gegaan dat het stelselmatig ontkend wordt. Komt misschien ook wel door het internet, waar je best veel nationalistische Turkjes vindt die net zo weinig kennen van zaken hebben als ik en toch het hardst schreeuwen dat die genocide er niet was :P
Ik deel je irritatie wat zulke Turken betreft idd, toetsenbordhelden die officieel staatsdogma als zoete en absolute waarheid slikken zonder enig vooronderzoek.
pi_120134505
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 23:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Triggershot zegt het misschien iets rustiger maar wat dat betreft is hij niet veel anders, hij verheerlijkt het dhimmisysteem tot iets wat het niet was, hij ontkent het jarenlange uitbuiten van de Armenen zo.
pi_120134547
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik deel je irritatie wat zulke Turken betreft idd, toetsenbordhelden die officieel staatsdogma als zoete en absolute waarheid slikken zonder enig vooronderzoek.
Dat doe je zelf ook, je negeert me omdat ik iets zeg over Erdogan, ik heb de bron geplaatst zeer spijtig dat je je zo opstelt echt zeer spijtig zelfs.
pi_120134782
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ach die heb je overal. Maar omdat ik zo weinig van dat land af wist en dat soort mensen kende kreeg ik dus wel de indruk dat veel Turken zo zijn ;)
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 00:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Triggershot zegt het misschien iets rustiger maar wat dat betreft is hij niet veel anders, hij verheerlijkt het dhimmisysteem tot iets wat het niet was, hij ontkent het jarenlange uitbuiten van de Armenen zo.
Dat dhimmisysteem is ook om te kotsen ja. In mildere tijden was het niet zo heel slecht, al blijft het onrechtvaardig gezien vanuit onze tijd.
pi_120134836
quote:
2s.gif Op maandag 10 december 2012 00:06 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ach die heb je overal. Maar omdat ik zo weinig van dat land af wist en dat soort mensen kende kreeg ik dus wel de indruk dat veel Turken zo zijn ;)

[..]

Dat dhimmisysteem is ook om te kotsen ja. In mildere tijden was het niet zo heel slecht, al blijft het onrechtvaardig gezien vanuit onze tijd.
In vergelijking met was het vaak niet erger dan wat er in bepaalde West-Europese landen gebeurden en laten we het maar niet over Oost-Europa hebben, maar die Armenen zijn jarenlang zo behandeld, daarnaast was het een tijd van nationalisme en viel het Ottomaanse Rijk langzaam uit elkaar, als Triggershot zo graag het vanuit een historisch oogpunt wilt zien, laat hem dat dan wel correct doen.
pi_120134902
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 00:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

In vergelijking met was het vaak niet erger dan wat er in bepaalde West-Europese landen gebeurden en laten we het maar niet over Oost-Europa hebben, maar die Armenen zijn jarenlang zo behandeld, daarnaast was het een tijd van nationalisme en viel het Ottomaanse Rijk langzaam uit elkaar, als Triggershot zo graag het vanuit een historisch oogpunt wilt zien, laat hem dat dan wel correct doen.
Ik ga me niet in die discussie mengen hoor :P Dat vechten jullie maar uit
pi_120134912
quote:
2s.gif Op maandag 10 december 2012 00:06 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Klopt ook wel hoor, meeste Turken zijn zo, je komt ze sowieso meer tegen dan niet, met name op het internet en populaire media idd.

quote:
Mwuah, dhimmisysteem is een prima systeem en een naar te streven systeem, let wel: Ik heb het niet over een orientalistische lezing van dhimmitude waar sommige users het over hebben en zoals algemeen bekend in de Westerse wereld, een dhimmi-systeem volgens de bronnen is iets wat ik zou steunen, mijn verheerlijking naar dhimmitude is dus wat dat betreft, niet de lezing van bepaalde users hiero.
pi_120134923
quote:
2s.gif Op maandag 10 december 2012 00:09 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik ga me niet in die discussie mengen hoor :P Dat vechten jullie maar uit
Dat mag hij ook wel doen tegenover jou uiteraard.
pi_120134977
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 00:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Klopt ook wel hoor, meeste Turken zijn zo, je komt ze sowieso meer tegen dan niet, met name op het internet en populaire media idd.

[..]

Mwuah, dhimmisysteem is een prima systeem en een naar te streven systeem, let wel: Ik heb het niet over een orientalistische lezing van dhimmitude waar sommige users het over hebben en zoals algemeen bekend in de Westerse wereld, een dhimmi-systeem volgens de bronnen is iets wat ik zou steunen, mijn verheerlijking naar dhimmitude is dus wat dat betreft, niet de lezing van bepaalde users hiero.
De Ottomanen hadden een dhimmisysteem om van te kotsen, groepen waren er ondergeschikt en hadden beperkte rechten en vooral veel plichten, ga er toch niet iets van maken wat het niet is.
pi_120135069
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 00:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Jammer wel dat de meeste Turken zo zijn. En wat voor dhimmisysteem vind jij dan wel om naar te streven? Niet zoals in het Ottomaanse rijk lijkt me :P
pi_120135225
quote:
2s.gif Op maandag 10 december 2012 00:12 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jammer wel dat de meeste Turken zo zijn. En wat voor dhimmisysteem vind jij dan wel om naar te streven? Niet zoals in het Ottomaanse rijk lijkt me :P
Het Ottomaanse rijk had geen dhimmisysteem, maar een vrij flexibel millet-systeem. Veel aspecten van het dhimmi-systeem werden er in opgenomen en toegepast, maar de kern lag in een administratief bureaucratie mbt tot een multi-etnisch achterban.

De beginselen van het dhimmisysteem komt voort uit de Koran, Hadiths en het verdrag van Madinah, wat is opgesteld door Mohammed, met de eerste Islamitische staat.
pi_120135424
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 00:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het Ottomaanse rijk had geen dhimmisysteem, maar een vrij flexibel millet-systeem. Veel aspecten van het dhimmi-systeem werden er in opgenomen en toegepast, maar de kern lag in een administratief bureaucratie mbt tot een multi-etnisch achterban.

De beginselen van het dhimmisysteem komt voort uit de Koran, Hadiths en het verdrag van Madinah, wat is opgesteld door Mohammed, met de eerste Islamitische staat.
Oke, dat is leesvoer voor morgen. Nu ben ik toe aan mijn welverdiende nachtrust :D Hasta la Vista, baby
pi_120135444
quote:
2s.gif Op maandag 10 december 2012 00:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Oke, dat is leesvoer voor morgen. Nu ben ik toe aan mijn welverdiende nachtrust :D Hasta la Vista, baby
Goodnight baby :9
pi_120137651
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 00:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

:') :')
Noem het hoe je het wilt Triggershot maar het was pure discriminatie en dat weet jij net zo goed.
En nogmaals, het was beter dan in veel andere landen, maar dat rechtvaardigt het dus nog steeds niet. De kern lag simpelweg in het uitbuiten van andere volkeren en een zo efficiënt mogelijke machtsbalans. Uitbuiten met minder tegenstand ging misschien in hun ogen makkelijker door ze wat meer rechten te geven dan andere landen deden.
Omgaan met een veelzijdige samenleving, wel degelijk, maar dan wel in het voordeel van een groep.
pi_120178681
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:35 schreef johnson555 het volgende:
Lkkr :') .
Hoe kan iemand jou serieus nemen met je breezer-schrijfstijl.
#freefrederike
  Redactie Frontpage dinsdag 11 december 2012 @ 09:17:29 #119
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_120180195
quote:
Antwoord is al op de eerste pagina gegeven. Hoe moeilijk is lezen?
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 08:32 schreef bijdehand het volgende:

Genocide:

[..]

[..]

Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage dinsdag 11 december 2012 @ 09:39:36 #120
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_120180665
quote:
7s.gif Op zondag 9 december 2012 23:05 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ik tel er maar een.
Is het nu Genocide of Enocide?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_120184275
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:17 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Antwoord is al op de eerste pagina gegeven. Hoe moeilijk is lezen?

[..]

Mijn vraag is van 8 december, jouw quote van 9 december. Hoe moeilijk is lezen?
  Redactie Frontpage dinsdag 11 december 2012 @ 13:24:24 #122
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_120187656
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mijn vraag is van 8 december, jouw quote van 9 december. Hoe moeilijk is lezen?
Aangezien je na die post van 9dec nog doorging over wat een genocide was, heb ik dit gequote.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_120204044
Het probleem van Turken is dat zij de waarheid niet KUNNEN zien. In de psychologie heet dat confabulatie, het houdt in dat mensen zoveel mogelijk zichzelf inpraten dat hun leugens de waarheid zijn, dat zij het ook gaan geloven. Ik schat dat rond 95% van de Turken lijdt aan deze vorm van liegen.

Vroeg je een paar jaar geleden nog om de Koerden aan een Turk, zei hij dat Koerden niet bestaan.

Vraag je nu over de situatie van Koerden aan een Turk, zeggen zij dat Koerden het net zo goed hebben als turken, niet omdat zij liegen, nee zij geloven dat zij de waarheid spreken, voor de Turken is dat de waarheid, voor alles wat niet-Turks is niet.

Vraag je of de Palestijnen een eigen land moeten hebben? Zeggen zij Ja. Vraag je of de Koerden een eigen land moeten hebben? Dan is het nee.

Vraag je of er Turken zijn vermoord door Armenen? Zeggen zij ja, Armenen zijn schurken

Vraag je of er Armenen zijn gedeporteerd en vermoord door Turken? Zeggen sommigen nee, en die ja zeggen: maar dat zou alleen een aanval zijn op de aanvallen van Armenen.

Turken en hun logica :') .
#freefrederike
pi_120208116
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:22 schreef PizzaMizza het volgende:
Het probleem van zionisten is dat zij de waarheid niet KUNNEN zien. In de psychologie heet dat confabulatie, het houdt in dat mensen zoveel mogelijk zichzelf inpraten dat hun leugens de waarheid zijn, dat zij het ook gaan geloven. Ik schat dat rond 95% van de zionisten lijdt aan deze vorm van liegen.

Vroeg je een paar jaar geleden nog om de Palestijnen aan een zionist, zei hij dat Palestijnen niet bestaan.

Vraag je nu over de situatie van Palestijnen aan een zionist, zeggen zij dat Palestijnen net zo behandelt worden als joden door Israel, niet omdat zij liegen, nee zij geloven dat zij de waarheid spreken, voor de zionisten is dat de waarheid, voor alles wat niet-zionistisch is niet.

Vraag je of de Koerden een eigen land moeten hebben? Zeggen zij Ja. Vraag je of de Palestijnen een eigen land moeten hebben? Dan is het ja, zolang het maar niet op land is wat volgens hen de jood toekomt maar de hele wereld als inpikken van andermans land benoemt.

Vraag je of er Joden zijn vermoord door Palestijnen? Zeggen zij ja, de pallies zijn schurken

Vraag je of er Palestijnen zijn verjaagd en vermoord door zionisten bij o.a. oprichting van de terreurstaat? Zeggen ze allen nee, en die ja zeggen: "maar dat zou alleen een aanval zijn op de aanvallen van Palestijnen".

Zionisten en hun logica :') .
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_120209139
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:24 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Aangezien je na die post van 9dec nog doorging over wat een genocide was, heb ik dit gequote.
Bullshit, leer lezen in het vervolg.
pi_120211157
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:54 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Het Israel-Palestina conflict in dit topic betrekken, hoe triest ben jij wel niet. Het zit je diep, he. Verder ga ik niet inhoudelijk erop in, want daar is het topic niet voor bedoeld.
#freefrederike
pi_120211251
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:44 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Het Israel-Palestina conflict in dit topic betrekken, hoe triest ben jij wel niet. Het zit je diep, he. Verder ga ik niet inhoudelijk erop in, want daar is het topic niet voor bedoeld.
haha :* pijnlijk he als je eigen hypocrisie zo aan het licht komt.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_120214157
Ah weer zon Turken topic waarin ze hun daden proberen te verbergen, Wat doen die lui daar eigenlijk laat ze lekker teruggaan waar ze horen
One day the poor will have nothing left to eat but the rich..
pi_120238144
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 23:40 schreef Mooiejongon1989 het volgende:
Ah weer zon Turken topic waarin ze hun daden proberen te verbergen, Wat doen die lui daar eigenlijk laat ze lekker teruggaan waar ze horen
Waar horen ze dan?
pi_120251742
in de steppen van kazachstan en mongolie
pi_120253173
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:15 schreef Mooiejongon1989 het volgende:
Oh en waarom mag jij blijven met je afwijkende opvattingen dan? Vanwege je mooie blauwe ogen?
  donderdag 13 december 2012 @ 00:09:48 #132
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_120253782
Doe eens lief tegen elkaar.
pi_120254024
Ik ben Nederlander en woon op oud Nederlands grondgebied in tegenstelling tot de turken die op het land van de Grieken en Armenen wonen. En daarbij ook nog heel koeltjes het genocide ontkennen -

edit groen/blauwe ogen

[ Bericht 7% gewijzigd door Nibb-it op 13-12-2012 00:19:58 ]
pi_120254156
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:17 schreef Mooiejongon1989 het volgende:
Ik ben Nederlander en woon op oud Nederlands grondgebied in tegenstelling tot de turken die op het land van de Grieken en Armenen wonen. En daarbij ook nog heel koeltjes het genocide ontkennen -

edit groen/blauwe ogen
quote:
17s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:09 schreef Nibb-it het volgende:
Doe eens lief tegen elkaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cobra4 op 13-12-2012 00:27:34 ]
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_120254170
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:17 schreef Mooiejongon1989 het volgende:

edit groen/blauwe ogen
Armenen en Grieken hebben het ook weer overgenomen van andere volkeren hoor, net zoals de 'Nederlander' het weer heeft overgenomen / gemengd is met andere volkeren, waarom stop je selectief op een stukje geschiedenis, en ga je niet verder dan Turken?

Je zou maar stellen dat een Amerikaan die slavernij ontkent of een Israelier dat ontkent dat onschuldige Palestijnen lijden niet meer in Amerika of Israel mogen leven, de idioterie. :')

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2012 00:25:49 ]
pi_120254307
De voorgangers van de Armenen en Grieken waren bijna identieke volkeren met een andere naam.
De Armenen en Grieken hebben er duizenden jaren gewoond en alles opgebouwd. De turken zijn uit centraal azie binnengestormd, Uitendelijk ook nog een genocide gepleegd die ze nu ontkennen en zelf de slachtofferrol opnemen
pi_120254425
Het feit dat ze het ontkennen maakt helemaal niet uit. Ook al hadden ze geen genocide gepleegd hebben de turken niks in Anatolie te zoeken.

de genocide bevestigd alleen maar het ware aard van het beestje
pi_120254462
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:27 schreef Mooiejongon1989 het volgende:
De voorgangers van de Armenen en Grieken waren bijna identieke volkeren met een andere naam.
De Armenen en Grieken hebben er duizenden jaren gewoond en alles opgebouwd. De turken zijn uit centraal azie binnengestormd, Uitendelijk ook nog een genocide gepleegd die ze nu ontkennen en zelf de slachtofferrol opnemen
Ik denk niet dat je de Hattiërs, Hurrieten, Akkadiers, Hettieten, en Semieten nou echt kunt vergelijken met de moderne Grieken of Armenen, daarnaast hoeveel % van de 'Turken' vandaag denk je dat ze zuiver Centraal Aziatisch zijn ipv gemengd bloed met Grieken, Armenen, Koerden, Turken, Arabieren, Slaven etc? Vrij klein. In andere woorden iedereen Amerikaan die slavernij en uitmoorden van de Natives ontkent mag lekker terug naar Europa, iedere geemigreerde Jood die ontkent mag terug naar Europa, iedere Duitser die de holocaust ontkent mag terug naar?(!)
Hoezo selectiviteit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2012 00:39:06 ]
pi_120254493
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:32 schreef Mooiejongon1989 het volgende:
Het feit dat ze het ontkennen maakt helemaal niet uit. Ook al hadden ze geen genocide gepleegd hebben de turken niks in Anatolie te zoeken.

de genocide bevestigd alleen maar het ware aard van het beestje
We hebben nergens wat te zoeken, we moeten allemaal terug naar Afrika volgens jouw redenering, of naar de bron van de historische beschaving, Damascus, pak jij alvast je koffers?
pi_120254587
Nope, een volk dat zich duizenden jaren zich ergens bevind en een natie opbouwd met een eigen geloof en taal wat zich op iedere wijze uitdrukt in de omgeveving zoals in anatolie mag zich Native noemen. De meeste volkeren die jij nu opnoemt bestaan niet meer.

De hedendaagse turken zijn gemengd met de Grieken en Armenen dat neemt niet weg dat het opeens niet meer de oorspronkelijke gebieden zijn van de Grieken en Armenen.

Ik ben een germaan dus woon ik op germaans grondgebied.
pi_120254609
Jonge jonge snap je het niet? het heeft niks met ontkennen te maken. Ook al hadden ze niks gedaan is het nog niet hun oorspronkelijke land

Geen enkele land overigens ontkent de bovengenoemde.
pi_120254622
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:40 schreef Mooiejongon1989 het volgende:
Nope, een volk dat zich duizenden jaren zich ergens bevind en een natie opbouwd met een eigen geloof en taal wat zich op iedere wijze uitdrukt in de omgeveving zoals in anatolie mag zich Native noemen. De meeste volkeren die jij nu opnoemt bestaan niet meer.

De hedendaagse turken zijn gemengd met de Grieken en Armenen dat neemt niet weg dat het opeens niet meer de oorspronkelijke gebieden zijn van de Grieken en Armenen.

Ik ben een germaan dus woon ik op germaans grondgebied.
Wat ga je met Saksisch of Franks grondgebied doen? Het land onderverdelen en subgroepen en wat ga je met halfbloedjes doen? Moet Amerika nou het land teruggeven aan de Natives? Hetzelfde met Australie, leg eens uit?
pi_120254665
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:41 schreef Mooiejongon1989 het volgende:
Jonge jonge snap je het niet? het heeft niks met ontkennen te maken. Ook al hadden ze niks gedaan is het nog niet hun oorspronkelijke land

Geen enkele land overigens ontkent de bovengenoemde.
Ik heb het over individuen, wat ga je met hen doen?
De Roomse claims, de Paganistische claims en de Spaanse / Franse claims op Nederland, zal Nederland vrij weinig boeien en dus een ontkenning van de historische claims, snap je dat of moet ik het verder toelichten?
pi_120254724
De Natives wonen nog steeds in Amerika en worden ook herkend als de oorspronkelijke bewoners van het land. Geen geschiedenisvervalsing dus

De Saksen en Franken zijn beide germaanse volkeren die amper van elkaar veschillen ik weet daar te weinig over om te oordelen.

Wat moet ik met halfbloedjes doen ? Ze kunnen toch gewoon overal leven waar ze willen alleen het land waar ik woon is Nederlands. Ik zou niet willen dat Nederland opeens zou worden bestuurd door een Turkse regering gemixed met halfbloedjes. Waar we geen Nederlands meer kunnen praten niet meer het Christendom kunnen uitvoeren en andere normen en waarden krijgen
pi_120254757
individuen kunnen van alles roepen net zoals jij doet, het gaat hier over nationale instanties

Nederland is inderdaad ooit onder spaanse bewind geweest net zoals het ottomaanse rijk een groot land onder zich had. Neemt niet weg dat Nederland, nederlands grondgebied is en altijd al geweest is.
pi_120254816
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:46 schreef Mooiejongon1989 het volgende:
De Natives wonen nog steeds in Amerika en worden ook herkend als de oorspronkelijke bewoners van het land. Geen geschiedenisvervalsing dus
De Amerikaanse staat ontkent de historische claims van de Natives, ze moeten of integreren of leven in reservaten, lekkere oplossing.

quote:
De Saksen en Franken zijn beide germaanse volkeren die amper van elkaar veschillen ik weet daar te weinig over om te oordelen.
Armenen en Turken zijn ook genetisch zeer nauw gelinkt aan elkaar, dus?
quote:
Wat moet ik met halfbloedjes doen ? Ze kunnen toch gewoon overal leven waar ze willen alleen het land waar ik woon is Nederlands. Ik zou niet willen dat Nederland opeens zou worden bestuurd door een Turkse regering gemixed met halfbloedjes. Waar we geen Nederlands meer kunnen praten niet meer het Christendom kunnen uitvoeren en andere normen en waarden krijgen
Nederland word geregeerd door ondermeer Nederlanders, Joden, moslims, allochtonen, Autochtonen, halfbloedjes, dus waar heb je het over? Nederland is niet de Nederland van 1000 jaar geleden, over 1000 jaar zal Nederland ook niet de Nederland zijn van vandaag, er is sprake van een sociologisch evolutie, wat overal gebeurt.
pi_120254934
Hmmm de native naam zegt het al, zijn niet de natives van Amerika ? waar ligt je logica jongen ?

De turken van nu zijn hevig gemixed maar verschillen cultureel nog veel van der armenen en grieken.

Daarmee bedoel ik dat we niet in nederland Islam als staatsreligie aannemen, geen andere taal gaan spreken en geen andere normen en waarden gaan aannemen,geen andere feestdagen etc. etc.
pi_120254952
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:48 schreef Mooiejongon1989 het volgende:
individuen kunnen van alles roepen net zoals jij doet, het gaat hier over nationale instanties

Nederland is inderdaad ooit onder spaanse bewind geweest net zoals het ottomaanse rijk een groot land onder zich had. Neemt niet weg dat Nederland, nederlands grondgebied is en altijd al geweest is.
De nationale instanties zijn voortgekomen uit eensgezinde en verzamelde individuen die bepaalde claims ontkenden en eigen opvattingen na een overwinning lieten domineren.

Ehm nee, Nederland niet is niet altijd Nederlands grondgebied geweest. Nederland vandaag de dag is door de eeuwen heen geevolueerd tot wat het vandaag is, door het afstaan van grondgebied en gebiedsuitbreiding.
pi_120255006
Je zal geen een nationale instantie de holocaust horen erkennen,
Alleen individuen je hoeft mij niet uit te leggen wat hun doen

Hier wonen al duizenden jaren germanen.

Wie woonden er voor de Nederlanders dan in Nederland ?
pi_120255046
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:53 schreef Mooiejongon1989 het volgende:
Hmmm de native naam zegt het al, zijn niet de natives van Amerika ? waar ligt je logica jongen ?
Je moet beter lezen mooiboy, niet ik, maar de Amerikaanse staat ontkent historische claims van de natives, belangrijk verschil.

quote:
De turken van nu zijn hevig gemixed maar verschillen cultureel nog veel van der armenen en grieken.
Ik heb het idd over genetische overeenkomsten idd, maar goed als je het over culturele verschillen wilt hebben, fuck de christelijke Grieken en Armenen vandaag de dag wat een een mengelmoes zijn van Europese volkeren, en geef ze aan een klein select paganistisch zuiver Armeens / Grieks groep dan?

quote:
Daarmee bedoel ik dat we niet in nederland Islam als staatsreligie aannemen, geen andere taal gaan spreken en geen andere normen en waarden gaan aannemen,geen andere feestdagen etc. etc.
Als de meerderheid in Nederland kiest voor een religieus staatsvorm a la Islam, Jodendom, of weet ik wat, dan is er geen argument wat dat kan tegenhouden, anders mag je de secularisering, ontzuiling en het protestantisme ook terugdraaien.
pi_120255066
Aju
Ik ga hier niet alles aan jou uitleggen, Ga zelf maar eens onbjectief de boeken doornemen, en hou in gedachten waarom zoveel volkeren de turken niet mogen
pi_120255097
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:55 schreef Mooiejongon1989 het volgende:
Je zal geen een nationale instantie de holocaust horen erkennen,
Alleen individuen je hoeft mij niet uit te leggen wat hun doen

Hier wonen al duizenden jaren germanen.

Wie woonden er voor de Nederlanders dan in Nederland ?
Ik herhaal mijn eerdere vraag, waarom stop je op een selectief stukje geschiedenis? Alle Germanen terug naar Scandinavie dan, wat hebben zij in Nederland te zoeken :') ?
pi_120255104
quote:

edit groen/blauwe ogen
Nee, je woont niet op oud Nederlands grondgebied, je woont op grondgebied van het Frankische Rijk, van het Heilige Roomse Rijk en Spaans grondgebied...

Dit soort argumenten gaan helemaal nergens over. De Turken zitten al meer dan 1000 jaar in Anatolië. Het is geen Grieks of Armeens gebied, het is Turks gebied.
pi_120255132
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:58 schreef Mooiejongon1989 het volgende:
Aju
Ik ga hier niet alles aan jou uitleggen, Ga zelf maar eens onbjectief de boeken doornemen, en hou in gedachten waarom zoveel volkeren de turken niet mogen
Sorry, stel jij nou dat wat jij hier aan het verkondingen bent en wat jij voorstelt voort is gekomen uit objectieve boeken is vergaard? Een hele objectieve standpunt ook moet ik zeggen.
pi_120255807
quote:

edit groen/blauwe ogen
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:15 schreef Mooiejongon1989 het volgende:
Wat een gezeik, de meeste Turken stammen af van de Anatolische volkeren die gewoon de Turkse taal en cultuur hebben overgenomen, voor de Turken waren ze gehelleniseerd. Je jankverhaal geldt misschien alleen voor de Armenen die zich haden verzeten tegen Helleniseren en Turkvisering. (is dat een woord?)

[ Bericht 19% gewijzigd door Doler12 op 13-12-2012 01:44:04 ]
  donderdag 13 december 2012 @ 02:09:08 #156
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_120256103
Armeense kwestie? Je bedoelt de Armeense genocide.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_120292008
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 02:09 schreef VeX- het volgende:
Armeense kwestie? Je bedoelt de Armeense genocide.
Nee, de Armeense kwestie.
pi_120292688
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, de Armeense kwestie.
Erken je wel dat er sprake is geweest van deportaties en massamoorden op Armeniërs?
pi_120292706
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 december 2012 01:33 schreef Polacco het volgende:

[..]

Erken je wel dat er sprake is geweest van deportaties en massamoorden op Armeniërs?
Ik erken het zelfs als genocide zoals het voorkomt in bijdehands geplaatste definitie, waar ik me tegen verzet zijn nietszeggende oneliners wat een discussie vermijden.
pi_120294021
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 01:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik erken het zelfs als genocide zoals het voorkomt in bijdehands geplaatste definitie, waar ik me tegen verzet zijn nietszeggende oneliners wat een discussie vermijden.
:') :')
pi_120342126
Wie de zender Acht (Vlaams) kan ontvangen kan trouwens op dinsdag 18 december om 20u45 naar een reportage over de oorlog tussen Armenië en Azerbeidzjan kijken:
http://www.acht.tv/nl/programmas/docu/peace/
  woensdag 9 januari 2013 @ 19:30:58 #162
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_121364356
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:22 schreef PizzaMizza het volgende:
Het probleem van Turken is dat zij de waarheid niet KUNNEN zien. In de psychologie heet dat confabulatie, het houdt in dat mensen zoveel mogelijk zichzelf inpraten dat hun leugens de waarheid zijn, dat zij het ook gaan geloven. Ik schat dat rond 95% van de Turken lijdt aan deze vorm van liegen.

Vroeg je een paar jaar geleden nog om de Koerden aan een Turk, zei hij dat Koerden niet bestaan.

Vraag je nu over de situatie van Koerden aan een Turk, zeggen zij dat Koerden het net zo goed hebben als turken, niet omdat zij liegen, nee zij geloven dat zij de waarheid spreken, voor de Turken is dat de waarheid, voor alles wat niet-Turks is niet.

Vraag je of de Palestijnen een eigen land moeten hebben? Zeggen zij Ja. Vraag je of de Koerden een eigen land moeten hebben? Dan is het nee.

Vraag je of er Turken zijn vermoord door Armenen? Zeggen zij ja, Armenen zijn schurken

Vraag je of er Armenen zijn gedeporteerd en vermoord door Turken? Zeggen sommigen nee, en die ja zeggen: maar dat zou alleen een aanval zijn op de aanvallen van Armenen.

Turken en hun logica :') .
Wat je nu zegt is ongeveer vergelijkbaar met wat ik bij het zionisme waarneem (ik kan het fouthebben en ik sta open voor discussie, maar ik bekijk het graag vanuit beide kanten en niet alléén vanuit westerse bronnen), het opvallendste vind ik hoe mijn held Noam Chomsky, iemand die zelf Joods is, zo vaak afgeschilderd wordt als een antisemiet puur omdat hij voor de mensenrechten en voor de Palestijnen opkomt, het probleem is dat onze westerse mediabronnen ook vanuit een westers perspectief werken en voor ons de Arabische nieuwsbronnen een stuk onbekender zijn die een andere kant van de zaak belichten.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_156509758
Topic wijzigen naar genocide ipv kwestie aub
pi_156509781
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 22:15 schreef eywtf het volgende:
Topic wijzigen naar genocide ipv kwestie aub
Goede kick :')
pi_156763211
Dit noemen we dus Turkse propaganda...

Stel dat het verhaal waarmee je het topic toch klopte (wat niet zo is)
Hoe verklaar je dan de genocide op de Arameeërs ook wel Syriërs of Suryoye genoemd?
En op de Grieken?
Ook allemaal in 1915!!!
De zijn ff 2 reden dat de genocide is gepleegd is 1. deze 3 groepen waren alsmaar aan het groeien 2. ze zijn Christelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')