abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119124472
Wereldwijd wordt er gesproken over genocide. Dat een groep mensen stelselmatig zijn vermoord.
Ik ben het hier niet mee eens.

In 1915 was Turkije in z'n eentje aan het vechten tegen de toenmalige vijanden (Griekenland, Engeland, Frankrijk etc.) in Canakkale. Ik ga er niet meer over vertellen of links plaatsen, want jullie zullen mij vast niet geloven. Zoek daarom zelf even naar links. Misschien plaats ik wel links etc. wanneer de discussie van start is gegaan.

Waarom OORLOG met de Armenen?
Terwijl de Turken in het westen van Turkije hun land verdedigden zijn de Armenen vanuit het oosten met een opstand begonnen. De Armenen hadden dit niet zelf gepland, want de Russen hebben hun aangemoedigd en voorzien van wapens. Er werd hun verteld dat de Turken in het westen aan het vechten zijn, dat zij afgezwakt zijn en dat het oosten daarom eenvoudig veroverd zou kunnen worden. Hierop zijn de Armenen in het oosten van Turkije begonnen met het vermoorden van vrouwen en kinderen en afbranden van verschillende dorpen. De Turken kwamen met een tegenaanval en hebben gewonnen.

Er was oorlog, en in zo'n situatie kan je van de Turken niet verwachten dat zij stil zitten en wachten om vermoord te worden. En dat er tijdens een tegenaanval meer Armenen zijn omgekomen dan Turken betekent niet dat er genocide heeft plaatsgevonden.

Voorbeeld
De Duitsers bombardeerden in Nederland de boel plat, vermoordden mensen en namen ze mee naar Duitsland om te laten arbeiten. Stel dat Nederland zich zou verzetten en de Duitsers het land uit zou jagen met vele doden onder de Duitsers. Zouden jullie die Nederlanders dan niet als held zien die hun land hebben gered/bevrijd? Of zouden jullie ook zeggen dat zij genocide hebben gepleegd door vele Duitsers te vermoorden?

Nu is mijn vraag waarom er eenzijdig wordt gekeken, vanuit de oogpunt van de Armenen. Waarom wordt er alleen gezegd dat er 'miljoenen' Armenen zijn vermoord? Waarom wordt er niet gekeken naar het aantal doden aan de Turkse kant? Waarom wil Turkije een onafhankelijke onderzoek naar deze kwestie waarbij meerdere onderzoekers uit verschillende landen kunnen/mogen deelnemen terwijl Armenië dat niet wil? Waarom heeft Turkije z'n archieven openbaar gemaakt zodat iedereen het kan inzien, terwijl Armenië weigert om het openbaar te maken?

Er zijn mensen die van twee kanten naar bijvoorbeeld 9/11 kunnen kijken. De ene groep zegt het zijn de terroristen want.., terwijl de anderen zeggen dat het een inside job was. Zo zijn er nog veel meer punten waarbij mensen onderzoek doen en met een eigen beeld/mening komen. Doe dit a.u.b. ook met de Armeense kwestie!
BELANGRIJKE NOTITIE VOOR DE MODERATOR(EN) / DISCLAIMER:
geen enkele post van mij is, ondanks de inhoud, een oproep tot haat of moord.
  Redactie Frontpage maandag 12 november 2012 @ 14:34:17 #2
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_119124799
Armeense 'kwestie'?

En een massale deportatie van burgers een tegenaanval noemen? Toe nou zeg :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_119125197
Een document uit de Amerikaanse archieven

Misschien kan je een grotere versie ervan op internet vinden.
Dit is een brief waarin de toenmalige Armeense president bij de toenmalige USA president (Wilson) klaagt over de Franse soldaten die, onder dreigement van wapens, de Armenen wegstuurt en Turken in deze dorpen plaatst.

- edit -

Grotere versie

[ Bericht 4% gewijzigd door TR_SoldieR op 12-11-2012 15:04:24 ]
BELANGRIJKE NOTITIE VOOR DE MODERATOR(EN) / DISCLAIMER:
geen enkele post van mij is, ondanks de inhoud, een oproep tot haat of moord.
pi_119126745
Je slaat met je voorbeeld de plank volledig mis. Je vergelijkt zaken die niet met elkaar te vergelijken zijn. Duitse soldaten uit Nederland jagen is wat anders dan het massaal deporteren van burgers. Tevens vind ik het vrij raar dat je dat een "tegenaanval" wilt noemen.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_119128699
Oooow god niet dit weer. :')
  Redactie Frontpage maandag 12 november 2012 @ 16:23:53 #6
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_119129083
Hoe kom je er trouwens bij om Duitse soldaten te vergelijken met Armeense burgers?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_119130106
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:25 schreef TR_SoldieR het volgende:

Er zijn mensen die van twee kanten naar bijvoorbeeld 9/11 kunnen kijken. De ene groep zegt het zijn de terroristen want.., terwijl de anderen zeggen dat het een inside job was. Zo zijn er nog veel meer punten waarbij mensen onderzoek doen en met een eigen beeld/mening komen. Doe dit a.u.b. ook met de Armeense kwestie!
Waarom niet gewoon een keer toegeven dat het een genocide was, dat het fout was etc. Stelselmatig vermoorden van vrouwen en kinderen kan door geen enkel tactisch doel worden goedgepraat.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  maandag 12 november 2012 @ 17:13:14 #8
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119131108
Objectieve OP, wel.
pi_119158025
quote:
14s.gif Op maandag 12 november 2012 17:13 schreef Nibb-it het volgende:
Objectieve OP, wel.
Ik proef een lichte voorkeur maar het is vrij lastig te zeggen.
  woensdag 14 november 2012 @ 17:16:23 #10
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_119206011
quote:
Wereldwijd wordt er gesproken over genocide. Dat een groep mensen stelselmatig zijn vermoord.
Maar jouw mening doet er niet toe.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_119918787
quote:

In 1915 was Turkije in z'n eentje aan het vechten tegen de toenmalige vijanden (Griekenland, Engeland, Frankrijk etc.) in Canakkale. Ik ga er niet meer over vertellen of links plaatsen, want jullie zullen mij vast niet geloven. Zoek daarom zelf even naar links. Misschien plaats ik wel links etc. wanneer de discussie van start is gegaan.

Waarom OORLOG met de Armenen?
Terwijl de Turken in het westen van Turkije hun land verdedigden zijn de Armenen vanuit het oosten met een opstand begonnen. De Armenen hadden dit niet zelf gepland, want de Russen hebben hun aangemoedigd en voorzien van wapens. Er werd hun verteld dat de Turken in het westen aan het vechten zijn, dat zij afgezwakt zijn en dat het oosten daarom eenvoudig veroverd zou kunnen worden. Hierop zijn de Armenen in het oosten van Turkije begonnen met het vermoorden van vrouwen en kinderen en afbranden van verschillende dorpen. De Turken kwamen met een tegenaanval en hebben gewonnen.

Er was oorlog, en in zo'n situatie kan je van de Turken niet verwachten dat zij stil zitten en wachten om vermoord te worden. En dat er tijdens een tegenaanval meer Armenen zijn omgekomen dan Turken betekent niet dat er genocide heeft plaatsgevonden.

Voorbeeld
De Duitsers bombardeerden in Nederland de boel plat, vermoordden mensen en namen ze mee naar Duitsland om te laten arbeiten. Stel dat Nederland zich zou verzetten en de Duitsers het land uit zou jagen met vele doden onder de Duitsers. Zouden jullie die Nederlanders dan niet als held zien die hun land hebben gered/bevrijd? Of zouden jullie ook zeggen dat zij genocide hebben gepleegd door vele Duitsers te vermoorden?

Nu is mijn vraag waarom er eenzijdig wordt gekeken, vanuit de oogpunt van de Armenen. Waarom wordt er alleen gezegd dat er 'miljoenen' Armenen zijn vermoord? Waarom wordt er niet gekeken naar het aantal doden aan de Turkse kant? Waarom wil Turkije een onafhankelijke onderzoek naar deze kwestie waarbij meerdere onderzoekers uit verschillende landen kunnen/mogen deelnemen terwijl Armenië dat niet wil? Waarom heeft Turkije z'n archieven openbaar gemaakt zodat iedereen het kan inzien, terwijl Armenië weigert om het openbaar te maken?

Ik heb geen idee wat je met leugens probeert te bereiken; heel de wereld weet dat er sprake was van genocide, er zijn bewijzen gevonden door verschillende onderzoekers wereldwijd. Je zou je moeten schamen, ik heb geen woorden voor jou en je smerige praatjes.
  dinsdag 4 december 2012 @ 23:39:18 #12
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_119941726
Kansloze discussie. Elke willekeurige Turk blijft toch ontkennen dat er sprake was van genocide, ondanks alle bewijzen die er zijn om te bewijzen dat er wel degelijk sprake van was. Maar ja, die bewijzen kloppen dan weer niet, of moet je anders uitleggen.

De rest van de wereld weet het, iedereen is het erover eens, alleen zijn de mensen uit Turkije niet mans genoeg om het ook daadwerkelijk toe te geven en te zeggen dat ze fout zaten. Dat raakt ze in hun eer en naam. Wat dat betreft kunnen Turken en ook Japanners een voorbeeld nemen aan de Duitsers. Dat zijn echte kerels die durven toe te geven dat ze misdaden begaan zijn in het verleden en betuigen hier ook spijt van. Iets wat de Turken nooit zullen doen omdat ze A) Te trots zijn, B) Niet genoeg ballen hebben om hun eigen fouten te erkennen en C) De haat tussen Christelijke Armeniërs en Islamitische Turken nog steeds diep zit. Iets wat bijvoorbeeld voor de meerderheid van de Duitsers niet meer geldt wat betreft de Joden.

[ Bericht 0% gewijzigd door IkStampOpTacos op 04-12-2012 23:40:20 (woordje vergeten) ]
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_119941879
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:39 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Kansloze discussie. Elke willekeurige Turk blijft toch ontkennen dat er sprake was van genocide, ondanks alle bewijzen die er zijn om te bewijzen dat er wel degelijk sprake van was. Maar ja, die bewijzen kloppen dan weer niet, of moet je anders uitleggen.

De rest van de wereld weet het, iedereen is het erover eens, alleen zijn de mensen uit Turkije niet mans genoeg om het ook daadwerkelijk toe te geven en te zeggen dat ze fout zaten. Dat raakt ze in hun eer en naam. Wat dat betreft kunnen Turken en ook Japanners een voorbeeld nemen aan de Duitsers. Dat zijn echte kerels die durven toe te geven dat ze misdaden begaan zijn in het verleden en betuigen hier ook spijt van. Iets wat de Turken nooit zullen doen omdat ze A) Te trots zijn, B) Niet genoeg ballen hebben om hun eigen fouten te erkennen en C) De haat tussen Christelijke Armeniërs en Islamitische Turken nog steeds diep zit. Iets wat bijvoorbeeld voor de meerderheid van de Duitsers niet meer geldt wat betreft de Joden.
Precies dit. Leeft ie in de illusie mensen te kunnen overtuigen met zijn topicje? Als soort zendeling van Turkije :') _O-
pi_119944278
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:44 schreef TR_SoldieR het volgende:
Een document uit de Amerikaanse archieven

[ afbeelding ]

Misschien kan je een grotere versie ervan op internet vinden.
Dit is een brief waarin de toenmalige Armeense president bij de toenmalige USA president (Wilson) klaagt over de Franse soldaten die, onder dreigement van wapens, de Armenen wegstuurt en Turken in deze dorpen plaatst.

- edit -

Grotere versie

[ afbeelding ]
Je weet hopelijk dat dit jaren later is en ergens heel anders overgaat.
pi_119958797
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:39 schreef IkStampOpTacos het volgende:

Ich habe es nicht gewusst?
Maar wel toegeven dat heeft plaats gevonden. Meer dan we van veel andere volken kunnen zeggen idd
  Redactie Frontpage woensdag 5 december 2012 @ 15:53:51 #16
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_119959377
TS is de deportatieroute aan het verkennen om sporen uit te wissen, hij heeft immers geen tijd meer voor FOK nu zijn drogredenaties zijn onthult.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_119968951
Dat het een genocide was lijkt toch welhaast iedereen inmiddels te erkennen, het zijn voornamelijk trotse Turken die daar hun ogen voor sluiten.
pi_119974077
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 20:01 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat het een genocide was lijkt toch welhaast iedereen inmiddels te erkennen, het zijn voornamelijk trotse Turken die daar hun ogen voor sluiten.
Nee, ze erkennen dat Koerden het hebben gedaan. Toch grappig hoe dat kan als koerden eerst zogenaamd niet bestaan en dat de genocide eerst zogenaamd niet gebeurd was.
  woensdag 5 december 2012 @ 23:06:06 #19
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_119978944
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 21:41 schreef Insane- het volgende:

[..]

Nee, ze erkennen dat Koerden het hebben gedaan. Toch grappig hoe dat kan als koerden eerst zogenaamd niet bestaan en dat de genocide eerst zogenaamd niet gebeurd was.
Ja is dat ook niet zo in het midden-oosten. Eerst ontkennen dat Israël bestaat, dan proberen ze burgers te raken met raketten en doodt Israël als reactie die terroristen, vervolgens gaan huilen dat die niet-bestaande-Israëliërs hun doden.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 5 december 2012 @ 23:06:21 #20
235357 TitusPullo
pi_119978956
Kan er iemand kwestie veranderen in genocide?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_120090233
Wanneer is iets een genocide?
pi_120099316
quote:
5s.gif Op zaterdag 8 december 2012 22:41 schreef Triggershot het volgende:
Jij twijfelt?
pi_120099745
Goed voorbeeld, ik zal het iets oppoetsen.

De Duitsers vallen Nederland binnen en hebben Nederland in hun macht. Ze zijn aan het vechten tegen deSovjets in het oosten en tegen de Fransen in het Zuiden. Aandacht is dus afgeleid en men ziet hun kans schoon om de Duitsers weg te jagen. Dit mislukt jammerlijk, en als wraak schiet Duitsland even alle vrouwen en kinderen dood, gewoon omdat het Nederlanders zijn.

Genocide:

quote:
Excerpt from the Convention on the Prevention and
Punishment of Genocide (For full text click here)
"Article II: In the present Convention, genocide means any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such:

(a) Killing members of the group;

(b) Causing serious bodily or mental harm to members of the group;

(c) Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part;

(d) Imposing measures intended to prevent births within the group;

(e) Forcibly transferring children of the group to another group.
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 04:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Jij twijfelt?
Dat zegt hij toch niet? Voordat je spreekt van genocide is het wel ergens logisch dat je de definitie wil :P Vooral omdat het zo zwaar is.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 9 december 2012 @ 11:50:56 #24
235357 TitusPullo
pi_120101999
quote:
5s.gif Op zaterdag 8 december 2012 22:41 schreef Triggershot het volgende:
Als de Armeense lobby het zegt.
pi_120102569
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 04:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Jij twijfelt?
Ik vraag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')