Valsecchi, Prost en Raikkonen zullen rijden voor Lotus.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:31 schreef Sinister-D- het volgende:
Is er trouwens al iets bekend wat andere teams gaan doen qua coureurs?
quote:James Hunt has never been equalled. Could swashbuckling Hunt catch the scientific Lauda? Could Niki overcome an appalling crash to come back from the dead and fight James all the way to the last race of the season?
This powerful story captures the heart of the 1970s - told through unseen footage and exclusive interviews with the people who were really there - the team managers, families, journalists and friends who were in the front row of the season that changed Formula 1 forever
dank voor de tipquote:Op zondag 14 juli 2013 21:12 schreef Tarado het volgende:
Today
21:00 (22u NL)
BBC Two
Hunt vs Lauda: F1's Greatest Racing Rivals
DURATION: 1 HOUR
[..]
Wordt herhaald dinsdag as (voor ons woensdag 00:20)quote:Op zondag 14 juli 2013 23:18 schreef Breaker.Faker het volgende:
geweldig om oude beelden te zien.Jammer dat ik die tijd niet heb meegemaakt.
Morgen kijken of deze online staat helaas heb ik 20 minuten gemist.
Racexpress moet zijn bronartikelen beter lezen. Nota bene de allereerste regel uit het Sportinglife artikel waar ze naar verwijzen:quote:Op maandag 15 juli 2013 00:23 schreef Nattekat het volgende:
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=51025 o god... Red Bull
Zie hoe misleidend de quotes van Horner worden aangehaald, alsof het over een test met een 2013 wagen zou gaan:quote:Red Bull are planning to hold talks with Pirelli with regard to the prospect of taking part in a tyre test using a two-year-old car.
Racexpress:quote:The belief is if one team assists they would be gaining an advantage over their rivals, despite the fact Pirelli would be controlling the test.
One option is for teams to run a car from 2011, as Ferrari did with Pirelli earlier this season prior to the Spanish Grand Prix.
Red Bull are also considering the possibility, with team principal Christian Horner saying: "We will see. It is something we have to discuss with Pirelli."
As for the importance of the test to Pirelli, Horner added: "That is for them to judge, what they need and what they require from testing.
"Whatever happens it has to be done transparently. We don't want people sneaking off behind closed doors - and wearing nondescript helmets."
quote:Hoewel het testen met een 2013-bolide volgens de reglementen niet is toegestaan, wil RBR best een risico lopen aangezien Mercedes enkel een reprimande opgelegd kreeg.
“We zullen zien, het is iets dat we moeten bespreken met Pirelli”, zei Horner tegenover Sporting Life. “Het is aan hen te oordelen wat zij nodig hebben en wat zij eisen. Wat er gebeurt moet transparant gebeuren. We willen niets in het geheim doen, achter gesloten deuren en met andere helmen”, sneerde hij naar de geheime test van Mercedes eerder dit jaar.
Sauber heeft dus een nieuwe investeerder, helaas moeten ze Sochi een racezitje toezeggen voor volgend jaar als compromis.quote:Sauber F1 Team
Announcement of Partnership (Deutscher Text unten)
We are pleased to announce a partnership between the Investment Cooperation International Fund, the State Fund of Development of North-West Russian Federation and the National Institute of Aviation Technologies with Sauber Motorsport AG, incorporating the promotion of the sport Formula 1 in Russia and jointly developing high-technological solutions.
With the National Institute of Aviation Technologies, one of the leading scientific research institutions in Russia, the Sauber F1 Team will benefit from the advanced know-how of the front-end Russian scientists and engineers. The objective of the partnership is to open up new perspectives and revenue streams by commercialising jointly developed technologies.
The partnership includes further activities for the promotion of the inaugural Formula 1 Grand Prix in Sochi in 2014 and attracting the talented young Russian generation towards motorsport. In particular, a development programme will be set up for the Russian driver Sergey Sirotkin to prepare him as a racing driver for the team in 2014.
This extensive co-operation will showcase Russian innovation at the pinnacle of motorsport. At the same time, the Sauber F1 Team will have a solid foundation to increase its competitiveness on a long-term basis.
Details of the cooperation will be communicated at a later stage.
Bron: Sauber facebook pagina
quote:Regerend Formule 1-kampioen Sebastian Vettel was afgelopen nacht in Venlo om een commercial voor winterbanden op te nemen. De opnamen vonden plaats in de Tegelseweg, die hiervoor volledig in winterse sferen werd gebracht.
De reclame met Vettel, die zondag ook nog aan een zeepkistenrace deelname in het tachtig kilometer verderop gelegen Duitse Herten, wordt vanaf oktober uitgezonden in Duitsland en is een maand later ook op de Nederlandse televisie te zien.
Frijns moet zich wel enorm in de kijker rijden tijdens die Young Driver Test, wie weet dat een ander team dan geïnteresseerd raakt.quote:Op maandag 15 juli 2013 09:59 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Sauber heeft dus een nieuwe investeerder, helaas moeten ze Sochi een racezitje toezeggen voor volgend jaar als compromis.
Yes, geen zitje voor Frijns volgend jaar in de F1. Het gaat lastig worden voor hem.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:10 schreef IkWilbert het volgende:
Mooi klote voor Frijns... maar zo werkt het F1 wereldje helaas.
Tsja, als je 90 miljoen aan schulden hebt dan zul je als team wel compromissen moeten gaan sluiten. Het zal wel volgend jaar inderdaad wel Sochi en Gutierrez worden vrees ik.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:18 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Yes, geen zitje voor Frijns volgend jaar in de F1. Het gaat lastig worden voor hem.
Trouwens die Sergey Sirotkin is eigenlijk al bevestigd voor het racezitje in 2014. Ze gaan hem de komende maanden voorbereiden voor het F1 seizoen als ik de Sauber F1 website lees:
The partnership includes further activities for the promotion of the inaugural Formula 1 Grand Prix in Sochi in 2014 and attracting the talented young Russian generation towards motorsport. In particular, a development programme will be set up for the Russian driver Sergey Sirotkin to prepare him as a racing driver for the team in 2014.
Wordt de jongste debutant ooit??
Tevens gaan ze geen 2 rookies in 1 team laten inzetten bij Sauber, zou te gewaagd zijn.
Zonder deal had Sauber het niet gered en waren ze failliet gegaan en had Frijns ook geen zitje, dus hij zat zowiezo al in een verliessituatie.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:57 schreef alwaysonhold het volgende:
Toekomst Frijns bij Sauber als racezitje is weg bij deze deal.. Petrov als bruggetje voor die kleine snotaap, en Gut...ernaast. Line up 2014.
Frijns volgend jaar weer geen racestoeltje, dan ben je zo goed...kom je nergens. Echt balen.
Klopt, maar racezitje 2014 is nu echt verkeken voor Frijns, bij alle teams....want hij heeft geen sponsors. Is gewoon jammer.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:03 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Zonder deal had Sauber het niet gered en waren ze failliet gegaan en had Frijns ook geen zitje, dus hij zat zowiezo al in een verliessituatie.
quote:
Sochi is een plaats, geen coureur. Denk dat je in de war bent Sirotkinquote:Op maandag 15 juli 2013 11:21 schreef Rossdale het volgende:
Het zal wel volgend jaar inderdaad wel Sochi en Gutierrez worden vrees ik.
Zijn ook teams die te kampen hebben met een flinke schuld, dus daar zal hij ook geld moeten meebrengen.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
[..]
Sochi is een plaats, geen coureur. Denk dat je in de war bent Sirotkin![]()
En dat is mooi klote voor FrijnsHopelijk ziet een ander team zijn kwaliteiten, en dan denk ik aan een Force India of Williams. Dat zijn de enige 2 teams die hun testers daadwerkelijk baantijd geven, en waar een coureur tenminste kan doorstromen.
Lotus?quote:Op maandag 15 juli 2013 12:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
[..]
Sochi is een plaats, geen coureur. Denk dat je in de war bent Sirotkin![]()
En dat is mooi klote voor FrijnsHopelijk ziet een ander team zijn kwaliteiten, en dan denk ik aan een Force India of Williams. Dat zijn de enige 2 teams die hun testers daadwerkelijk baantijd geven, en waar een coureur tenminste kan doorstromen.
Das waar, maar bij andere teams wil je eigenlijk niet zitten of kom je gewoon niet tussen.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:12 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zijn ook teams die te kampen hebben met een flinke schuld, dus daar zal hij ook geld moeten meebrengen.
zie m'n nieuwe postquote:Op maandag 15 juli 2013 12:18 schreef nils7 het volgende:
[..]
Lotus?
Of McLaren... ik zie Perez daar niet al te lang rijden...
Is natuurlijk ook afwachten hoe hij het zou doen in de formule 1 zijn genoeg voorbeelden van grote kampioenen in de gp2 en gp3 die er niks van bakten in de formule 1 en er zijn ook voorbeelden van coureurs die weinig presteerden in gp2 en gp3 maar het wel goed deden in de formule 1.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:43 schreef Funzel het volgende:
Jammer voor Frijns dit zeg. Ben je zo goed, krijgt een of andere Rus je plekje..
Sochi sowieso volgend jaar! Olympische Winterspelen zijn daar.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:21 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Tsja, als je 90 miljoen aan schulden hebt dan zul je als team wel compromissen moeten gaan sluiten. Het zal wel volgend jaar inderdaad wel Sochi en Gutierrez worden vrees ik.
O wauw, dat is wel een hele domme foutquote:Op maandag 15 juli 2013 12:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
[..]
Sochi is een plaats, geen coureur. Denk dat je in de war bent Sirotkin![]()
Of Valssecchi ...quote:Op maandag 15 juli 2013 22:29 schreef vosss het volgende:
Dan denk ik eerder Grosjean exit en di Resta ernaast. Mocht Kimi blijven dan.
Als 3e rijder misschien, maar een racezitje lijkt me ook sterk. Zonder sponsor gaat hij het moeilijk krijgen. De financieel gezonde teams hebben zelf allemaal opleidingsprogramma's. Alle andere teams hebben dringend geld nodig en zullen dus paid drivers (of ervaren rotten) willen hebben.quote:Op maandag 15 juli 2013 22:28 schreef vosss het volgende:
Frijns naar Lotus zie ik niet snel gebeuren.
Wie bedoel je daarmee? Er zijn niet bijster veel Nederlanders die F1 volgen of autosport überhaupt dus de meesten weten niet eens wie Frijns is.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:55 schreef LWD-Godius het volgende:
Frijns is ook niet 'het talent' zoals veel Nederlanders denken.
Onderbouw dat eens. Hij heeft alles gewonnen wat er te winnen was, een betere indruk kan je niet achterlaten.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:55 schreef LWD-Godius het volgende:
Frijns is ook niet 'het talent' zoals veel Nederlanders denken.
twitter:f1enigma twitterde op dinsdag 16-07-2013 om 10:31:47Announcement: The @WilliamsF1Team appoints Pat Symonds as Chief Technical Officer, effective 19th August reageer retweet
twitter:MauriceHamilton twitterde op dinsdag 16-07-2013 om 10:47:36Lost in all the Marussia/Symonds excitement: @danielricciardo to get a run in the Red Bull on Wednesday of Silverstone test. #F1 reageer retweet
twitter:SkySportsF1 twitterde op dinsdag 16-07-2013 om 10:51:00Red Bull to run Antonio Felix da Costa and Carlos Sainz Jr in mornings while Vettel, Webber and...@danielricciardo will test tyres #skyf1 reageer retweet
Had hij ook, maar ziet waarschijnlijk meer perspectief bij Williams.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:43 schreef Peterselieman het volgende:
en ik maar denken dat Symonds het wel naar zijn zin had bij Marussia ...
quote:“I have thoroughly enjoyed my time with the Marussia F1 Team over the course of the past two and a half seasons,” he said. “The team has developed immeasurably during that time and it now has all the right people and resources in place to achieve great things in the future. I wish the team the success it so richly deserves.”
quote:Symonds says that he is “honoured” to be asked to play a role in “returning the team to its rightful place at the pinnacle of F1″.
Gevalletje zinkende schip verlaten lijkt me eerder op zn plaats.quote:“The team has developed immeasurably during that time and it now has all the right people and resources in place to achieve great things in the future. I wish the team the success it so richly deserves.”
Wil niet zeggen dat hij het niet naar zijn zin had.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Gevalletje zinkende schip verlaten lijkt me eerder op zn plaats.
Wat heeft dat team nou helemaal bereikt?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Woensdag Donderdag Vrijdag Caterham: Alexander Rossi Will Stevens Pic/Van der Garde Ferrari: Davide Rigon Davide Rigon Massa/Rigon Force India*: James Calado Adrian Sutil Paul Di Resta Lotus: Nicolas Prost Davide Valsecchi Kimi Raikkonen Marussia: Tio Elinas/Chilton Rodolfo Gonzalez Gonzalez/Bianchi McLaren: Kevin Magnussen Oliver Turvey Gary Paffett Red Bull: Antonio Felix da Costa Felix da Costa/Ricciardo Carlos Sainz Jr/Vettel Sauber Robin Frijns Frijns/Hulkenberg Kimiya Sato Toro Rosso Johnny Cecotto Carlos Sainz/Ricciardo Vergne/Daniel Kvyvat Williams Daniel Juncadella Maldonado/Juncadella Susie Wolff |
Wat moet je dan nog meer doen als 'het talent' bestempelt te kunnen worden?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:55 schreef LWD-Godius het volgende:
Frijns is ook niet 'het talent' zoals veel Nederlanders denken.
Wel de coureur uit Nederland met t meeste talent.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:55 schreef LWD-Godius het volgende:
Frijns is ook niet 'het talent' zoals veel Nederlanders denken.
Zelfde kan je zeggen van coureurs als Bianchi en Gutierrez die wel in de F1 zitten. Die vind ik mentaal niet stabiel als het tegenzit. Dan gaan ze rare dingen doen zoals ze in de GP2 en FR 3.5 lieten zien.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:08 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik vind dat Frijns niet de mentaliteit heeft om ooit een volwaardige f1-coureur te worden. Het is een combinatie van gebrek aan instelling en gebrek aan constant presteren. Het jammerlijke is natuurlijk dat een Nederlander totaal niet interessant is voor sponsoren. Had hij 10 jaar geleden in de f1 gestapt dan zouden teams al Jordan en Sauber hem allang een contract hebben aangeboden en het risico hebben genomen.
Nu durven ze het niet aan, hij presteert niet constant genoeg, dat hij vaak achter elkaar kampioen is geworden ligt zeker niet alleen aan zijn talent, andere rijders wisselden vaak van klasse en sommige serieuze concurrenten kwamen pas midden in het seizoen de klasse binnenstappen.
Hij had gewoon niet het aanbod van RBR moeten afslaan, ik weet zeker dat hij samen met Da Costa volgend seizoen zou kunnen racen bij STR.
Siquote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Is dat de zoon van Carlos Sainz van Dakar?
Jammer dat ie best onbetrouwbaar is, anders had ik wel een gokje gewaagdquote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:05 schreef JohnB52 het volgende:
http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem?itemId=300932983767
Mocht iemand nog mee willen doen aan de YDT...
Als je de raceklasses onder de F1 bekijkt, dan steken Frijns en da Costa daar in mijn ogen boven uit als mogelijke F1 toppers. Zoals je zei kwam da Costa vorig jaar halverwege het seizoen bij Frijns in het kampioenschap en prompt had Frijns echte tegenstand.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zelfde kan je zeggen van coureurs als Bianchi en Gutierrez die wel in de F1 zitten. Die vind ik mentaal niet stabiel als het tegenzit. Dan gaan ze rare dingen doen zoals ze in de GP2 en FR 3.5 lieten zien.
Verder versloeg hij in zowel de FR 2.0 als FR 3.5 coureurs die talent hebben die het hele seizoen gereden hebben (Carlos Sainz, Stoffel Vandoorne, Daniel Kvyat, Jules Bianchi, Sam Bird). De enige concurrent die halverwege instapte was Antonio Felix Da Costa.
En het was een weloverwogen keuze van Frijns, omdat Arden nieuw was in de klasse. Hij koos bewust voor een bestaand topteam.
Een gok met een nieuw team dat niet blijkt te presteren zou hem ook niet verder helpen. Je loopt dan snel de kans aan de kant geschoven te worden zoals dat seizoen ook met Lewis Williamson gebeurde.
En achteraf is makkelijk praten dat dat misschien een verkeerde keus is geweest.
twitter:OfficialSF1Team twitterde op woensdag 17-07-2013 om 10:20:33@RFrijns waits in the car, while the crew does some more fine tuning before the next run. #YDT #F1 @SilverstoneUK http://t.co/nCjjsTgCm6 reageer retweet
Die wilde ik net posten.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:24 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]twitter:OfficialSF1Team twitterde op woensdag 17-07-2013 om 10:20:33@RFrijns waits in the car, while the crew does some more fine tuning before the next run. #YDT #F1 @SilverstoneUK http://t.co/nCjjsTgCm6 reageer retweet
mja, dan moet je het bij Force India helemaal afvragenquote:Op woensdag 17 juli 2013 10:43 schreef sasquatsch het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of Red Bull wel aan de regels voldoet met hun line-up. Ze gebruiken 1,5 dag met coureurs die meer dan twee GP gereden hebben, terwijl slechts 1 dag is toegestaan.
Force India heeft alleen de rijders genoemd maar nog geen testschema afgegeven. Dat wordt blijkbaar per dag gedaan. Waarschijnlijk test Calado alle dagen en Sutil en Di Resta beiden een halve dag.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan moet je het bij Force India helemaal afvragen
ah ja, dan is het bij Red Bull idd twijfelachtig, tenzij ze bij elkaar opgeteld net niet aan één testdag komen natuurlijkquote:Op woensdag 17 juli 2013 10:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Force India heeft alleen de rijders genoemd maar nog geen testschema afgegeven. Dat wordt blijkbaar per dag gedaan. Waarschijnlijk test Calado alle dagen en Sutil en Di Resta beiden een halve dag.
twitter:danielricciardo twitterde op woensdag 17-07-2013 om 11:06:03Hey guys bit of a change to my testing program this week. Drive my Toro Rosso tomorrow morning and the Red Bull tomorrow afternoon ✌ reageer retweet
Hoeveel uit dat opleidingsplan zijn er daadwerkelijk al in de RB terecht gekomen?quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:07 schreef Rossdale het volgende:
Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat Red Bull Kimi zou aantrekken. Heb je zo'n uitgebreid talenten-opleidingsprogramma... en dan promoveer je niemand naar je top-team wanneer je een nieuwe rijder nodig hebt.
Welke toegevoegde waarde heeft heel je opleidingsplan dan?
Ricciardo wordt gewoon klaargestoomd om de overstap te maken.
Alleen Vettel, maar sindsdien is de driver line-up van Red Bull ook niet veranderd natuurlijkquote:Op woensdag 17 juli 2013 12:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoeveel uit dat opleidingsplan zijn er daadwerkelijk al in de RB terecht gekomen?
Uiteindelijk zit Red Bull in de F1 om meer blikjes te verkopen, daar kan Kimi wel bij helpen, vandaar dat hij de voorkeur heeft van Mateschitz, terwijl de racetalenten de voorkeur hebben van Marko die uiteraard ook voor eigen parochie preekt.quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:07 schreef Rossdale het volgende:
Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat Red Bull Kimi zou aantrekken. Heb je zo'n uitgebreid talenten-opleidingsprogramma... en dan promoveer je niemand naar je top-team wanneer je een nieuwe rijder nodig hebt.
Welke toegevoegde waarde heeft heel je opleidingsplan dan?
Ricciardo wordt gewoon klaargestoomd om de overstap te maken.
twitter:Lotus_F1Team twitterde op woensdag 17-07-2013 om 11:09:42Lots of trucks here, but looks like one team is missing. Which means no visit from the paddock's canine friend #YDT http://t.co/01UMMx3VRB reageer retweet
Omdat Mercedes er niet is, is ook Lewis er niet met zijn hond.quote:
Heeft ie altijd zn hond bij zich dan of wat?quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat Mercedes er niet is, is ook Lewis er niet met zijn hond.
Ja, dit jaar bij elke Grand Prix heeft hij zijn hond bij zich. Roscoe heet-ie.quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Heeft ie altijd zn hond bij zich dan of wat?
Bij mij compleet niet bekend. Wat voor een hond is het? Of gaat het hier om een spreekwoordelijke hond?
Ik vond het prettiger toen hij zijn poes nog bij zich hadquote:Op woensdag 17 juli 2013 12:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Heeft ie altijd zn hond bij zich dan of wat?
Bij mij compleet niet bekend. Wat voor een hond is het? Of gaat het hier om een spreekwoordelijke hond?
quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vond het prettiger toen hij zijn poes nog bij zich had
[ afbeelding ]
Volgens mij doet ie t nu met Rihannaquote:Op woensdag 17 juli 2013 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vond het prettiger toen hij zijn poes nog bij zich had
[ afbeelding ]
Als je 'm op Facebook hebt wordt t lastig dat te missen hahahaquote:Op woensdag 17 juli 2013 12:29 schreef vosss het volgende:
Dat was mij in het geheel ontgaan.
Tof beest zo te zien
gaat niks worden. Hamilton is overal te vroeg en zij komt overal te laatquote:
Zijn die uit elkaar dan?quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vond het prettiger toen hij zijn poes nog bij zich had
[ afbeelding ]
Alleen een paar installatie laps gedaan.quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:50 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Rijdt Rigon het rondje in zn achteruit ofzo?
twitter:ReutersSports twitterde op woensdag 17-07-2013 om 13:00:02Formula One boss Ecclestone indicted in German bribery case http://t.co/aTExLf6xGT reageer retweet
quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:09 schreef vosss het volgende:
Cecotto heb ik altijd een bekende naam gevonden als ik die ergens hoorde. Geen idee waar ik die naam van moet kennen. Misschien een of andere film ofzo of een mafiabaas die zo heet of iets?
quote:
Die naam. Dan denk ik altijd ow Cecotto! Maar ik heb geen idee waar ik die naam van moet kennen verder.quote:5. Cecotto, Toro Rosso, 1:36.226, 30 laps
Ja, de vader. Teamgenoot van Senna bij Toleman. Dit is jr., de zoon.quote:
Geen Webber dus. En dus maar 1 dag in totaal voor de racecoureurs.quote:Red Bull's revised driver programme is as follows:
Wednesday 17 July
All Day: Antonio Felix Da Costa
Thursday 18 July
Morning: Antonio Felix Da Costa
Afternoon: Daniel Ricciardo
Friday 19 July
Morning: Carlos Sainz Jr
Afternoon: Sebastian Vettel
Cool. Ik kon het geheel niet plaatsen. Thanksquote:Op woensdag 17 juli 2013 13:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, de vader. Teamgenoot van Senna bij Toleman. Dit is jr., de zoon.
Waarom mag Webber nou niet testen?quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Geen Webber dus. En dus maar 1 dag in totaal voor de racecoureurs.
quote:
Omdat het blijkbaar toch maar 1 dag is voor reguliere rijders om banden te testen.quote:They've made the change "following a clarification of the permitted programmes from Pirelli and the FIA".
Ergo Vettel wordt nog steeds voorgetrokken. Of zou het ermee te maken hebben dattie stoptquote:Op woensdag 17 juli 2013 13:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
[..]
Omdat het blijkbaar toch maar 1 dag is voor reguliere rijders om banden te testen.
Beidequote:Op woensdag 17 juli 2013 13:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Ergo Vettel wordt nog steeds voorgetrokken. Of zou het ermee te maken hebben dattie stopt
quote:Lotus have decided not to run Kimi Raikkonen at this week’s Young Driver Test as originally planned.
Instead of running Raikkonen on Friday Nicolas Prost will have another run in the car.
Trackside operations director Alan Permane said: “Once details of what race drivers were allowed to do here became apparent, we would have only been able to conduct a very limited programme with Kimi.
“If we were to run him, it would compromise the other development work we want to do with the car here.
“By running Nico again we’ll be able to build on the work already carried out and hopefully be in the best position to develop the E21 ahead of Budapest, whilst also conducting the necessary tyre testing for Pirelli.”
Red Bull have also scaled back the programme for their race drivers and will not run Mark Webber at the test.
Volgend jaar mogen de reguliere coureurs dat weer doen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:53 schreef Marks het volgende:
Het is toch raar dat hij (prost) dat zou moeten doen... Raar iets die young driver tests onder het huidige format. Het is van alles net niks.
Dat is een wijnrek voor onderweg, t blijven Fransen he!quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:49 schreef Rossdale het volgende:
Waarom rijdt/reed Nicolas Prost met zo'n rare stellage op zijn auto?
[ afbeelding ]
ze zijn alleen nog vergeten de wijnflessen er in te zettenquote:Op woensdag 17 juli 2013 15:12 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Dat is een wijnrek voor onderweg, t blijven Fransen he!
quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:12 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Dat is een wijnrek voor onderweg, t blijven Fransen he!
Hahaquote:Op woensdag 17 juli 2013 15:38 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Dit stond ook nog op de Lotus:
[ afbeelding ]
quote:Apologies for the delay there, I was listening to Christian Horner being interviewed. He's just said on Sky Sports News that "essentially, probably" the choice to replace Mark Webber is between just two drivers - Daniel Ricciardo and Kimi Raikkonen. That's Jean-Eric Vergne out of the running then...
Dat is al snel beslist, Vergne is toch niet slechter dan Ricciardo maar marketing technisch ligt Frankrijk natuurlijk niet zo lekker voor Red Bull (of is het inmiddels wel te koop daar?)quote:
Met nog 45 minuten te gaan.quote:
twitter:OfficialSF1Team twitterde op woensdag 17-07-2013 om 17:29:1030 minutes left of day one at the #YDT @SilverstoneUK @RFrijns is out on track #pushpush reageer retweet
Dit had Reb Bull tijdens de vrije training van een race weekend ook. Ronald van Dam melde dat dit een nieuwe update was van Red Bull en dit nog nooit had gezien.quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:49 schreef Rossdale het volgende:
Waarom rijdt/reed Nicolas Prost met zo'n rare stellage op zijn auto?
[ afbeelding ]
quote:Former HRT boss Colin Kolles tried to blackmail Mercedes chief Toto Wolff earlier this year, it has emerged.
We reported earlier that a conversation between Austrian Wolff and a then-unnamed former F1 team boss was "secretly recorded" and then threatened to be used against him.
Bild newspaper had said Wolff spoke negatively about his own boss, Ross Brawn, colleague Niki Lauda, and also Daimler chairman Dieter Zetsche, whilst divulging details of his clashing co-ownership of the Williams team.
A subsequent report by the magazine Sport Bild said Wolff had been taped in mid February this year by former HRT and Force India boss Kolles, in Barcelona.
That report said Kolles then threatened to release the details of their explosive conversation unless he paid a sum of money.
Reportedly, Wolff and Kolles have settled their dispute with the intervention of F1 supremo Bernie Ecclestone, while Mercedes has obtained a court order preventing the publication of the details of the conversation.
Sport1 said Kolles would not comment, and Mercedes also declined to comment.
The German news agency SID said Wolff could not be reached at time of publication.
Had al een bericht vanmorgen erover gelezen op een andere nieuwssite, maar daar stond niet bij wie ''die teambaas'' was. Kolles dus, en dat verbaasd me nietsquote:Op woensdag 17 juli 2013 20:38 schreef sasquatsch het volgende:
Nog wat nieuws Kolles probeerde Wolff te chanteren
[..]
het lijkt erop dat er een aantal wel van Ross Brawn af wil, maar dat hij binnen het team op veel krediet kan rekenen, zeker omdat hij de renstal in 2009 gered heeftquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:38 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Had al een bericht vanmorgen erover gelezen op een andere nieuwssite, maar daar stond niet bij wie ''die teambaas'' was. Kolles dus, en dat verbaasd me nietsDe smerigste (ex)teambaas sinds het begin van het millennium
![]()
En Wolff, tsja, dit geeft nog maar eens aan dat er achter de schermen bij Mercedes iets totaal niet pluis is
Simpel, ze willen op zijn plaats zitten, een andere reden valt er bijna niet te bedenken, omdat Brawn als zeer goed bekend staatquote:Op woensdag 17 juli 2013 22:34 schreef twiFight het volgende:
Ik zou niet weten waarom een team Brawn niet zou willen hebben.
Hij heeft toch nog (wat) aandelen in MGP of alles verkocht?quote:Op donderdag 18 juli 2013 07:47 schreef Meike26 het volgende:
Als Brawn weg word gewerkt bij MGP, dan hoop ik dat hij naar Williams gaat, of anders McLaren. De mensen van Honda kennen hem denk ik ook nog wel goed.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:11 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Dit had Reb Bull tijdens de vrije training van een race weekend ook. Ronald van Dam melde dat dit een nieuwe update was van Red Bull en dit nog nooit had gezien.
Conflicteren Adrian en Rory niet?quote:Op donderdag 18 juli 2013 03:15 schreef vosss het volgende:
Brawn, Newey, Byrne en Verstappen?
Winnaars.
Was hij niet terug bij Ferrari?quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:37 schreef nils7 het volgende:
[..]
Conflicteren Adrian en Rory niet?
Wat doet Byrne tegenwoordig ik weet dat ie genokt is maar wie wat hoe waar verder...
Aandelen zijn al verkocht als ik het goed hebquote:Op donderdag 18 juli 2013 07:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij heeft toch nog (wat) aandelen in MGP of alles verkocht?
hij zit al jaren bij Ferrari jaquote:
Volgens wiki:quote:
Als consultant deed hij af en toe nog wat, maar was jaren geleden naar Thailand verhuist om een duikschool te beginnen. Dit jaar is hij weer door Ferrari ingehuurd om aan de 2014 Ferrari te werken.quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Aandelen zijn al verkocht als ik het goed heb
[..]
hij zit al jaren bij Ferrari ja
van Dam kan me een partij dom lullen soms, wordt je niet goed van.quote:Op donderdag 18 juli 2013 08:01 schreef Bluurgh het volgende:
[..]_!
Iedereen snapt toch wel dat dat gewoon meetapparatuur is?
Volgens mij was dat Rosberg...quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:30 schreef Marks het volgende:
[..]
van Dam kan me een partij dom lullen soms, wordt je niet goed van.
Laat hem sowieso eens naar het BEELD kijken i.p.v. de sectortijden etc. in de gaten te houden.
Bij het duo-commentaar zou er 1 ALTIJD naar het beeld moeten kijken en de ander af en toe naar de randzaken, zoals tussentijden.
Nu mist hij soms dingen, zoals in de kwali bij iemand, die was goed onderweg. Paars in sector 1 en 2 en dan sector 3, bij de NGH chicane zag je (als je tenminste naar het beeld keek) al dat hij zich verremde. Maar Ronald niet, die keek naar de sectortijd en wachtte tot hij over de finish kwam. Tot zijn verbazing had de coureur opeens iets van een seconde verloren... Hoe kan dat nou? Hij was toch goed onderweg? Gewoon naar het beeld kijken Ronald....![]()
Dat moest ik even kwijt
twitter:ScarbsF1 twitterde op donderdag 18-07-2013 om 12:11:39Saubers testing their new tunnel sidepod, note the tyre barcode and the tyre's on the right way round! http://t.co/tfI7KqFPvC reageer retweet
twitter:OfficialSF1Team twitterde op donderdag 18-07-2013 om 12:47:59Time for some timed laps for @RFrijns #YDT @SilverstoneUK #pushpush reageer retweet
twitter:OfficialSF1Team twitterde op donderdag 18-07-2013 om 12:56:44Pushing hard, involuntary stop in the gravel for @RFrijns #YDT reageer retweet
quote:Sauber have just confirmed to us that “It was a driver error. Robin will get one more run and then we will continue our programme with Nico this afternoon.”
twitter:LewisHamilton twitterde op donderdag 18-07-2013 om 12:31:46No need to panic people. Roscoe's here testing out some new tyres @Lotus_F1Team #WhereIsRoscoe http://t.co/LRuZckrOjz reageer retweet
Lewis kan wel vet goed photoshoppenquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:29 schreef sasquatsch het volgende:
En Hamilton reageert op de Lotus #whereIsRoscoe oproep.[ afbeelding ]twitter:LewisHamilton twitterde op donderdag 18-07-2013 om 12:31:46No need to panic people. Roscoe's here testing out some new tyres @Lotus_F1Team #WhereIsRoscoe http://t.co/LRuZckrOjz reageer retweet
Sam Birdquote:Op donderdag 18 juli 2013 16:18 schreef twiFight het volgende:
Het is vast eerder al eens voorbij gekomen hoor, maar welke Young Drivers zijn nu slachtoffer van de YDT ban van Mercedes?
Een wat te makkelijke conclusie, gebaseerd waarop?quote:Op donderdag 18 juli 2013 19:04 schreef LWD-Godius het volgende:
Frijns was weer lekker op zijn Frijns's bezig vandaag. Heethoofd.
Achja.. een wassen neus deze test, zegt geen bal over hoe snel iemand is. Het test meer of iemand goed een auto zelf kan testen, dan dat de snelheid van de coureur echt van belang is. Doe maar gewoon weer het raceweekend, daar moet het gebeuren en hopelijk komt Frijns daar ook terecht.quote:Op donderdag 18 juli 2013 20:04 schreef Rossdale het volgende:
Frijns heeft gisteren bijna dezelfde tijd gereden als hulkenberg vandaag.
Ik weet niet of de hulk ook een rondje heeft kunnen pushen of niet, maar zo ja dan vind ik het toch wel erg netjes van Frijns!
Een auto die hij door en door kent tov een andere bolidequote:Op donderdag 18 juli 2013 20:30 schreef twiFight het volgende:
*Inkoppertje* Waarom zouden ze Ricciardo naar RedBull halen, hij rijdt sneller in de Toro Rosso!
twitter:MyCaterhamF1 twitterde op vrijdag 19-07-2013 om 10:32:32Occasionally it's worth checking how quickly the boys can clear the car of gravel it may unexpectedly pick up. Gravel check completed... reageer retweet
twitter:RFrijns twitterde op vrijdag 19-07-2013 om 10:53:38We had a good day 1. In the morning dome instals. Afternoon we did some good running! Felt good with the car at the end. reageer retweet
twitter:RFrijns twitterde op vrijdag 19-07-2013 om 10:55:13Day2 morning was difficult. We had some issues on the car a few times in our instal laps. At the end only did 1 flying lap with traffic. reageer retweet
twitter:RFrijns twitterde op vrijdag 19-07-2013 om 10:56:47Speed was good in day 2 morning. To bad of the traffic and no more laps. reageer retweet
twitter:RFrijns twitterde op vrijdag 19-07-2013 om 10:58:18I enjoyed the 2 days! Big thanks to Sauber for this opportunity! Was a great feeling driving here in Silverstone! #highspeedcorners reageer retweet
twitter:RFrijns twitterde op vrijdag 19-07-2013 om 11:01:14Jammer tot ik nieuws op internet lees wat niet waar is. Mensen weten niet hoe de situatie is hier.. Beetje jammer reageer retweet
Dit is geen makkelijke conclusie, er begint zich een patroon te vormen waarbij Frijns te veel wil en daardoor niet meer goed zijn talent onder controle kan houden. Hij gaat dan gekke dingen doen, dit jaar is het ook duidelijk te zien in GP2. Vorig jaar in WSR ook al, vooral de laatste race.quote:Op donderdag 18 juli 2013 19:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een wat te makkelijke conclusie, gebaseerd waarop?
Dus?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:21 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Dit is geen makkelijke conclusie, er begint zich een patroon te vormen waarbij Frijns te veel wil en daardoor niet meer goed zijn talent onder controle kan houden. Hij gaat dan gekke dingen doen, dit jaar is het ook duidelijk te zien in GP2. Vorig jaar in WSR ook al, vooral de laatste race.
Het enige wat hem lijkt te redden is dat ze een nieuwe sidepod en getweakte coanda-uitlaat testte. Waarschijnlijk was de stroom naar de vloer en diffuser niet constant genoeg en ging het midden in de bocht overtrekken.
Dat is ook waar McLaren al het hele seizoen problemen mee heeft (voorkant) en Ferrari sinds een paar races (achterkant).
Dat is echt het enige ja. Niemand die bij een test een keer gespind is heeft het verder gemaakt. Er was ooit een rookie die bij zijn eerste test een McLaren een muur in reed, daar hebben we nooit meer wat van gehoord. Hoe heette ie nou? Louis Hamilson ofzo?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:21 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Het enige wat hem lijkt te redden is dat ze een nieuwe sidepod en getweakte coanda-uitlaat testte. Waarschijnlijk was de stroom naar de vloer en diffuser niet constant genoeg en ging het midden in de bocht overtrekken.
twitter:MyCaterhamF1 twitterde op vrijdag 19-07-2013 om 12:45:2643 laps for @GvanderGarde so far on day three of #YDT Silverstone. Keep going Giedo! http://t.co/quXGnSVcc9 reageer retweet
Al is Bianchi nu in de F1 voorlopig wel vrij volwassen aan het rondkarren.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:51 schreef sasquatsch het volgende:
Sommige coureurs in de F1 zijn wat dat betreft erger dan Frijns.
Ik noem een Bianchi en Gutierrez bijvoorbeeld, die onder druk ook gekke dingen gaan doen zoals ze in de GP2 en WSR 3.5 (Bianchi) lieten zien.
En Ricciardo, die in dezelfde bocht als Frijns tijdens deze test ook de wagen verliest.
Omdat hij niet onder druk staat om te presteren.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 12:55 schreef Funzel het volgende:
[..]
Al is Bianchi nu in de F1 voorlopig wel vrij volwassen aan het rondkarren.
Tijden zeggen natuurlijk sh*t bij tests, maar Robin was bijna 'n seconde sneller met zijn 'n 1:34.731.quote:
Tsja ligt er maar net aan of Sato de kans had om een rondje te kunnen pushen of niet natuurlijk. Al vind ik het nog steeds mooi dat de tijden van Hulk en Frijns aardig overeen kwamen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:28 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Tijden zeggen natuurlijk sh*t bij tests, maar Robin was bijna 'n seconde sneller met zijn 'n 1:34.731.
En ik kan me indenken dat ze bij Sauber eventjes gedacht hebben Sato en hem te vergelijken
Ow ik dacht al, dat heb ik even gemist.quote:
vreemde haardosquote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:12 schreef sasquatsch het volgende:
Deze (Kimiya) Sato:
[ afbeelding ]
Vorig jaar derde in het Duits F3 kampioenschap en staat nu tweede in de AutoGP.
Is dat Susie Wolff?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:48 schreef sasquatsch het volgende:
Tijden van vanochtend (tot 14.30 uur)
1. Sutil, Force India, 1:33.242, 50 laps;
2. Prost, Lotus, 1:33.256, 39 laps;
3. Sainz, Red Bull, 1:33.546, 35 laps;
4. Massa, Ferrari, 1:33.624, 57 laps;
5. Vergne, Toro Rosso, 1:33.647, 16 laps;
6. Vettel, Red Bull, 1:33.829, 7 laps;
7. Wolff, Williams, 1:35.093, 43 laps;
8. Van der Garde, Caterham, 1:35.155, 65 laps;
9. Sato, Sauber, 1:35.642, 41 laps;
10. Paffett, McLaren, 1:35.675, 24 laps;
11. Gonzalez, Marussia, 1:36.339, 24 laps;
12. Bianchi, Marussia, 1:36.778, 14 laps.
quote:Giedo van der Garde is erg blij met de nieuwe banden die Pirelli tijdens de test in Silverstone heeft geïntroduceerd. Volgens de Nederlander verloopt de slijtage veel gelijkmatiger dan bij de oude banden en daardoor kan Caterham in de resterende races hard pushen.
“Dat was een nuttige ochtend. We hebben met 65 ronden iets meer dan een raceafstand afgelegd en daarin veel over de banden geleerd. Iedereen is dus erg blij”, aldus Van der Garde. “We hebben nu veel data die we gaan bestuderen voor de race van volgende week en voor de rest van het jaar. Het belangrijkste was om erachter te komen hoe consistent de bandenslijtage van de nieuwe banden was en dat geeft ons in de race meer mogelijkheden om te pushen.”
De 28-jarige coureur eindigde dag op de tiende plaats. Teamgenoot Charles Pic, die de middagsessie voor zijn rekening nam, werd twaalfde.
twitter:OfficialSF1Team twitterde op zaterdag 20-07-2013 om 10:19:07Quotes of our drivers at #YDT - day 1: @RFrijns - http://t.co/tcxBQEtLh5 http://t.co/1x57ZdZPMW reageer retweet
Niet mee eens, je hebt ook de factor dat een bepaalde band bij bepaald chassis past. Als die banden indd zo verschillend zijn tov eerste helft van dit jaar, hebben ze we misschien nu wel een auto die plotseling 4 tot 8 tienden sneller is (sterk overdreven), zonder al te grote veranderingen aan de Caterham passen de banden dan gewoon beter.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:11 schreef twiFight het volgende:
Netto hebben ze er weinig aan, want dat geldt voor alle teams. En als alle teams meer mogelijkheden hebben om te pushen dan komt Caterham er niet verder mee.
Misschien ja. Maar misschien hebben de andere teams dat ook. Misschien hebben de andere teams wel 5 tot 10 tienden voordeel.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:02 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Niet mee eens, je hebt ook de factor dat een bepaalde band bij bepaald chassis past. Als die banden indd zo verschillend zijn tov eerste helft van dit jaar, hebben ze we misschien nu wel een auto die plotseling 4 tot 8 tienden sneller is (sterk overdreven), zonder al te grote veranderingen aan de Caterham passen de banden dan gewoon beter.
Giedo had sowieso problemen met de banden, omdat hij aan het eind van een stint altijd tijd verloor op zijn directe concurrenten, dus misschien dat deze banden nu in zijn voordeel zijn.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 12:55 schreef twiFight het volgende:
[..]
Misschien ja. Maar misschien hebben de andere teams dat ook. Misschien hebben de andere teams wel 5 tot 10 tienden voordeel.
Alles dat ik zeg is dat zo'n uitspraak an sich nietszeggend is, totdat ze weten wat andere teams aan die banden hebben.
twitter:InsideFerrari twitterde op zondag 21-07-2013 om 20:37:47Kobayashi: “My aim is to get back to Formula 1” http://t.co/VFKULrRO6s reageer retweet
Crashen lukt alquote:Op zondag 21 juli 2013 20:44 schreef Tarado het volgende:
twitter:InsideFerrari twitterde op zondag 21-07-2013 om 20:37:47Kobayashi: “My aim is to get back to Formula 1” http://t.co/VFKULrRO6s reageer retweet
quote:Op maandag 22 juli 2013 13:16 schreef LWD-Godius het volgende:
Objectief gezien heeft hij helemaal geen kans inderdaad. Toch is het wel aandoenlijk om de Frijnsfans te zien met hun ijdele hoop dat hij een F1 race zal rijden.
Gewoon op zoek naar een rijke schoonvader dus, zo lukte het Guido ookquote:Op maandag 22 juli 2013 13:18 schreef Tarado het volgende:
[..]Ik weet niet wat hij jou aangedaan heeft, is toch altijd leuk om een NLer in de F1 te zien en dan het liefst eentje die de snelheid lijkt te hebben.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/108908quote:Formula 1's pitlane speed limit has been officially reduced from the Hungarian Grand Prix, after the FIA's World Motor Sport Council voted in favour of a change in the regulations.
As a response to an FOM cameraman being hit by a loose wheel from Mark Webber's car at the Nurburgring, the FIA announced that it wanted to fast-track changes to the pit rules that had originally been planned for 2014.
Following approval from the WMSC, with immediate effect the pitlane speed limit will be cut from 100km/h in the race to 80 km/h for entire grand prix weekends.
As well as being designed to help improve safety, because mechanics in the pits will now be used to dealing with cars at the same speed in both practice and the races, the change will have strategic implications.
For the 341 metre pitlane at the Hungaroring, the time taken to drive down it will increase from 12.3 seconds as it was at 100km/h to now be 16.4 seconds.
This increased time could push teams towards making fewer stops because of the increased penalty that now comes from more tyre changes.
The WMSC has also approved the introduction of a rule that stipulates all team members who work on a car during pit stops must now wear helmets.
Article 23.11 of the revised F1 Sporting Regulations states: "All team personnel carrying out any work on a car during a race pit stop must be wearing head protection."
Slechte resultaten valt toch wel mee....quote:Op maandag 22 juli 2013 17:17 schreef Breaker.Faker het volgende:
De vader van Robin Frijns heeft een eigen bedrijf Frijns Industrial Group. Dat zit al goed.
Ik hoop dat hij volgend jaar aardig geld mag mee nemen naar Sauber. Ik zie voor volgend jaar Hulkenberg bij Sauber vertrekken misschien dat hij wel voor Ferrari of Red Bull gaat rijden. Komt een plekje vrij bij Sauber.
Eerder denk ik dat Giedo volgend jaar niet meer in de formule1 zit wegens de slechte resultaten. Maar het kan zo zijn dat hij volgend jaar gewoon bij is wegens zijn geld wat hij mee brengt.
Giedo liet dit seizoen al een paar keer zien sneller dan Pic te (kunnen) zijn. Alleen heeft hij meer moeite met de banden waardoor aan het eind van de rit Pic weer voor hem eindigde. Misschien dat de nieuwe banden hem beter liggen en hij daadwerkelijk kan laten zien dat hij een goede coureur is.quote:Op maandag 22 juli 2013 17:17 schreef Breaker.Faker het volgende:
De vader van Robin Frijns heeft een eigen bedrijf Frijns Industrial Group. Dat zit al goed.
Ik hoop dat hij volgend jaar aardig geld mag mee nemen naar Sauber. Ik zie voor volgend jaar Hulkenberg bij Sauber vertrekken misschien dat hij wel voor Ferrari of Red Bull gaat rijden. Komt een plekje vrij bij Sauber.
Eerder denk ik dat Giedo volgend jaar niet meer in de formule1 zit wegens de slechte resultaten. Maar het kan zo zijn dat hij volgend jaar gewoon bij is wegens zijn geld wat hij mee brengt.
Via waar koop je die tickets dan? Heb even vluchtig gezocht, maar ik vind het niet zo gauw.quote:Op maandag 22 juli 2013 19:04 schreef DutchTrain het volgende:
Voor een ieder die nog een weekje zonvakantie zoekt met wat Formule1 en muziek... voor de race in Abu Dhabi verkopen ze nu ook General Admission tickets voor ca 120 euro, die ook toegang geven tot de concerten van Muse en Depeche Mode.
Precies, seizoen is nog lang en wie goed keek, zag al dat hij zeker kwaliteit heeft.quote:Op maandag 22 juli 2013 19:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Giedo liet dit seizoen al een paar keer zien sneller dan Pic te (kunnen) zijn. Alleen heeft hij meer moeite met de banden waardoor aan het eind van de rit Pic weer voor hem eindigde. Misschien dat de nieuwe banden hem beter liggen en hij daadwerkelijk kan laten zien dat hij een goede coureur is.
Ook in de WSR 3.5 (kampioen) en GP2 liet hij zien een goede coureur te zijn, maar had hij vaak pech.
Damn je betaald gewoon bijna de helft van het bedrag aan belastingen en toeslagenquote:Op maandag 22 juli 2013 19:04 schreef DutchTrain het volgende:
Voor een ieder die nog een weekje zonvakantie zoekt met wat Formule1 en muziek... voor de race in Abu Dhabi verkopen ze nu ook General Admission tickets voor ca 120 euro, die ook toegang geven tot de concerten van Muse en Depeche Mode.
In combinatie met een kortingsactie van expedia en KLM kom je dan bijvoorbeeld op het volgende uit. Daar komt dan nog autohuur (ca 85 euro) bij. Kan nog wat goedkoper ook, als je in het Easyhotel wilt slapen.
[ afbeelding ]
Via http://yasmarinacircuit.com ; andere sites hebben de GA tickes nog niet in de verkoop. Ik verwacht alleen niet dat je veel kan zien vanaf daar, maar wilde toch al naar Muse, dus krijg daar naar twee dagen F1 bijna gratis bijquote:Op maandag 22 juli 2013 21:56 schreef ElmarO het volgende:
Via waar koop je die tickets dan? Heb even vluchtig gezocht, maar ik vind het niet zo gauw.
Tja, Dubai leeft van het toerisme dus heeft 20% tax op hotels. En voor vliegtickets betaal je altijd al 3x de ticketprijs aan belastingen en toeslagen.quote:Op maandag 22 juli 2013 23:09 schreef HerrFritz het volgende:
Damn je betaald gewoon bijna de helft van het bedrag aan belastingen en toeslagen
Ik heb er vorig jaar voor gekeken maar er niet voor gekozen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 00:07 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Tja, Dubai leeft van het toerisme dus heeft 20% tax op hotels. En voor vliegtickets betaal je altijd al 3x de ticketprijs aan belastingen en toeslagen.
Wauwquote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:40 schreef vosss het volgende:
http://www.gppits.net/nieuws/red_bull_ring_in_seizoen_2014/
Ik zie 4 potentiële DRS-zones, genoeg "inhaalacties" dusquote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:57 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
Heel tof! Gewoon zo'n fijne rechttoe rechtaan baan!
Idd, plus ze willen minder circuits in EU...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:00 schreef Peterselieman het volgende:
is een Mickey Mouse baantje. Zie liever andere circuits terug op de kalender
Hopelijk Valencia of Barcelona.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:36 schreef nils7 het volgende:
[..]
Idd, plus ze willen minder circuits in EU...
Dus welke gaat er sneuvelen voor het speeltje van Dieter?
Barcelona inderdaadquote:
tot zaterdag!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:02 schreef Sinister-D- het volgende:
zolang ze maar van Spa afblijven!
Sinister-D- gaat snel kaartjes zoeken voor dit jaar.
Dank.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 00:05 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Via http://yasmarinacircuit.com ; andere sites hebben de GA tickes nog niet in de verkoop. Ik verwacht alleen niet dat je veel kan zien vanaf daar, maar wilde toch al naar Muse, dus krijg daar naar twee dagen F1 bijna gratis bij
Yup, de omgeving ziet er in ieder in geval mooi uit daar, van wat ik me kan herinneren van de tv-beelden.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:57 schreef Rossdale het volgende:
Top! Zou een mooie locatie zijn om volgend jaar eens te gaan kijken
Zal denk ik wel Valencia zijn. In ieder geval wel mooi dat er een Europese GP voor in de plaats lijkt te komen.quote:
en silverstone.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:02 schreef Sinister-D- het volgende:
zolang ze maar van Spa afblijven!
Sinister-D- gaat snel kaartjes zoeken voor dit jaar.
Bocht 1 en vooral bij de hair-pin (bocht 2?) vonden toch aardig wat inhaalacties plaats vroeger. Al is de rest van de baan behoorlijk saai inderdaad.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:00 schreef Peterselieman het volgende:
is een Mickey Mouse baantje. Zie liever andere circuits terug op de kalender
quote:Mercedes is the author of the latest F1 innovation, according to Germany's Auto Motor und Sport.
Suffering in recent years with a lack of in-season development, and recently grappling with excessive tyre wear, the report said the Brackley based team has come up with a cunning trick in 2013.
It is a thermal infrared camera, mounted backwards on the front wing of the W04 cars raced this season by Lewis Hamilton and Nico Rosberg.
The mini camera streams data to engineers about the live performance of Pirelli's sensitive 2013 tyres, including early signs about possible overheating.
quote:Jul.24 (GMM) Monisha Kaltenborn has raced into pole position to succeed Bernie Ecclestone at the very top of formula one.
It emerged recently that, as a result of the Russian rescue deal, Sauber team boss and co-owner Kaltenborn could be shuffled out of Hinwil.
42-year-old Kaltenborn, Indian-born but with Austrian citizenship, has often been mentioned alongside Red Bull's Christian Horner as a possible successor for F1 chief executive Ecclestone.
At 82 years of age and now facing serious bribery charges and consequences in Germany, Ecclestone was asked the question about his succession this week by Sport Bild magazine.
"Why not a woman?" he is quoted as saying in the German report. "I can imagine that absolutely.
"I believe that women generally don't have such big egos, and they don't need to go and play golf in order to close deals.
"They simply work harder to get the same recognition as men. And because their ego is less important, they are also less emotional in making decisions," added Ecclestone.
ow god nee he, geen vrouw zegquote:Op woensdag 24 juli 2013 11:10 schreef sasquatsch het volgende:
Monisha Kaltenborg opvolgster Ecclestone?
[..]
AUB nee ze heeft laten zien er bij Sauber een potje van te maken.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:10 schreef sasquatsch het volgende:
Monisha Kaltenborg opvolgster Ecclestone?
[..]
Wat is er met je andere ik gebeurd?quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
ow god nee he, geen vrouw zeg![]()
nofi meike26
Maar miljaar nondejutwitter:RFrijns twitterde op woensdag 24-07-2013 om 17:08:30So that was it then. No money no drive! Winning championship is not enough these days! Good luck for all the GP2 boys! reageer retweet
Terecht! Mensen die drie zinnen achter elkaar eindigen met een uitroepteken moeten uit het zicht verdwijnen! Schandalig! Dat ziet er niet uit! Ook niet op twitter!quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:18 schreef Sinister-D- het volgende:
Deze bedoel jetwitter:RFrijns twitterde op woensdag 24-07-2013 om 17:08:30So that was it then. No money no drive! Winning championship is not enough these days! Good luck for all the GP2 boys! reageer retweet
Alleen maar in sprint races als hij van de eerste rij mag starten.quote:Op woensdag 24 juli 2013 19:16 schreef LWD-Godius het volgende:
Krijg je ervan als je teammaat je gewoon, keer op keer, fair and square verslaat, niet zo lopen janken Frijns.
Frijns liet extreme dingen zien, had soms merkwaardig grote verschillen t.o.v. teamgenoten met hetzelfde materiaal.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:48 schreef twiFight het volgende:
Ik heb niet zo heel veel medelijden met Frijns, want ik denk dat er (statistisch gezien) veel meer talenten op de wereld zijn. Maar toch is het feit dat je moet betalen om in de topsport uit te mogen komen, i.p.v. erg gewild te zijn bij de teams, wel sneu te noemen.
Precies. Frijns is nederlands grootste autosport talent tot nu toe. Zeker weten.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:54 schreef Marks het volgende:
[..]
Frijns liet extreme dingen zien, had soms merkwaardig grote verschillen t.o.v. teamgenoten met hetzelfde materiaal.
Ik had mijn hoop gevestigd op Frijns, Hannes van Asseldonk en Nigel Melker. Een daarvan zou toch wel in de F1 komen? Van Asseldonk heeft helaas zijn eigen conclusies getrokken en is gestopt met racen... En Frijns kan het nu ook moeilijk krijgen, hopelijk kan Melker dan toch nog wat bereiken.
Maar een mediatraining zou niet verkeerd zijn...quote:Op donderdag 25 juli 2013 02:26 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Precies. Frijns is nederlands grootste autosport talent tot nu toe. Zeker weten.
Max Verstappen is het grotste talent, nu al en hij zit alleen nog maar in de kartsquote:Op donderdag 25 juli 2013 02:26 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Precies. Frijns is nederlands grootste autosport talent tot nu toe. Zeker weten.
In karts goed doen wil niet zeggen dat je het in 1 zitters goed doet..quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Max Verstappen is het grotste talent, nu al en hij zit alleen nog maar in de karts
Zou mooi zijn maar eerst zien dan geloof ik t pas.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:51 schreef alwaysonhold het volgende:
Het serieuze Motorsport.com meld dit:
GMM) A series of events has come together to form formula one's very latest hot rumour.
After the financially-struggling Sauber failed to pay him on time, therefore breaching its contract, it is rumoured Hungary could be Nico Hulkenberg's last race for the Swiss team.
Where the German might be headed is unknown, but the latest news hints at who his replacement might be.
Robin Frijns, the highly-rated 21-year-old and Sauber's reserve driver, has lost his GP2 seat at the Hilmer team, despite winning the Spanish race.
"So that was it then," he wrote on Twitter. "No money no drive.
"Winning championships is not enough these days," added Frijns, the reigning Formula Renault 3.5 title winner.
It is rumoured German Hulkenberg, after leaving Sauber, might simply sit out the rest of 2013 before making his next move.
If it was up to 1964 world champion John Surtees, he would already be at McLaren.
"I am not saying Perez isn't talented," he told the Daily Mail, "but it was too early for him to go into such an environment at McLaren.
"I know who I would have had there -- Nico Hulkenberg. He has served his time and would have made a good match with Jenson," said Surtees.
Onzin dat het niet goed is, de jongen wil racen en knallen. Dankzij politieke spelletjes komt hij niet verder. Hij wil daar helemaal niet mee bezig zijn en dat irriteert hem.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:31 schreef alwaysonhold het volgende:
Toch is Robin Frijns zijn houding niet goed, hoor zijn reactie op zijn ontslag bij het GP2 team:
http://www.l1.nl/sport/22(...)2-kwijt#.UfEL-Lyc0Z4
Klopt. Hulkenberg blijft gewoon bij Sauber dit seizoen. Heilig van overtuigd.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:45 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Onzin dat het niet goed is, de jongen wil racen en knallen. Dankzij politieke spelletjes komt hij niet verder. Hij wil daar helemaal niet mee bezig zijn en dat irriteert hem.
Hij valt niemand af, maar uit wel zijn ongenoegen. Hij moet ook zeker niet alles zomaar pikken en ik vind zijn reactie dan ook helemaal niet onredelijk.
Dat de Hulk na Hongarije stopt lijkt me echter ook onwaarschijnlijk, zeker aangezien Sauber weer geld krijgt en hij nu dus verzekerd is dat hij zijn loon alsnog wel krijgt. Een half seizoen langs de zijlijn zitten heeft hij echt he-le-maal niets aan...
Dat dus.quote:Op donderdag 25 juli 2013 11:39 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zou mooi zijn maar eerst zien dan geloof ik t pas.
Dus Frijns komt dit seizoen niet meer aan de bak, jammer dat in de autosport de laatste indruk erg blijft hangen. En laat het bij Frijns zijn dat zijn teamgenoot hem versloeg, dit is een pijnlijk jaar voor Frijns aan het worden....quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:33 schreef Rossdale het volgende:
Eèèèèèn gerucht ontkracht
http://www.gpupdate.net/n(...)izoen-af-bij-sauber/
Alleen in de sprint races omdat hij voor Frijns startte omdat Frijns meestal beter presteerde in de hoofdraces. En in de meeste gevallen kon hij er weinig aan kon doen. Alleen in de eerste twee races was hij zelf de oorzaak door zijn onervarenheid met de banden. In Monaco werd een schuiver van Bird hem fataal, In Silverstone had hij problemen met zijn auto (speling in de ophanging) en op de Nurburgring werd hij er in de tweede race door Sam Bird vanaf gereden na in de eerste race tot in de laatste bocht op de derde plaats te hebben gelegen. Een te trage pitstop zorgde ervoor dat hij geen banden kon sparen maar alleen maar kon verdedigen, wat hij met verve deed totdat zijn banden compleet op waren.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:09 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Dus Frijns komt dit seizoen niet meer aan de bak, jammer dat in de autosport de laatste indruk erg blijft hangen. En laat het bij Frijns zijn dat zijn teamgenoot hem versloeg, dit is een pijnlijk jaar voor Frijns aan het worden....
Klopt allemaal, de vraag is of eventuele F1 teams dit allemaal ook zo hebben gezien. Denk het niet, die kijken alleen maar naar de keiharde punten. Als Frijns wat races had gewonnen zat hij nu nog bij Hillmer, neem dat maar van me aan.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen in de sprint races omdat hij voor Frijns startte omdat Frijns meestal beter presteerde in de hoofdraces. En in de meeste gevallen kon hij er weinig aan kon doen. Alleen in de eerste twee races was hij zelf de oorzaak door zijn onervarenheid met de banden. In Monaco werd een schuiver van Bird hem fataal, In Silverstone had hij problemen met zijn auto (speling in de ophanging) en op de Nurburgring werd hij er in de tweede race door Sam Bird vanaf gereden na in de eerste race tot in de laatste bocht op de derde plaats te hebben gelegen. Een te trage pitstop zorgde ervoor dat hij geen banden kon sparen maar alleen maar kon verdedigen, wat hij met verve deed totdat zijn banden compleet op waren.
F1 teams kijken naar het potentieel van een coureur, niet alleen naar punten. Kaltenborn zei al dat Frijns op de Nurburgring een geweldige eerste race had gereden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:47 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Klopt allemaal, de vraag is of eventuele F1 teams dit allemaal ook zo hebben gezien. Denk het niet, die kijken alleen maar naar de keiharde punten. Als Frijns wat races had gewonnen zat hij nu nog bij Hillmer, neem dat maar van me aan.
Is er ook: Ferrari, Red Bull en Mercedesquote:Op donderdag 25 juli 2013 17:49 schreef Funzel het volgende:
Spijtig voor Frijns. Hopelijk is er een team dat verder kijkt dan naar de portemonnee.
red bull gaat hem niet meer worden denk ikquote:Op donderdag 25 juli 2013 18:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Is er ook: Ferrari, Red Bull en Mercedes
Komop, Hilmer is een COMMERCIEEL team. Geen charitatieve instelling. Ze moeten toch ook hun begroting rond krijgen, anders draaien ze zichzelf de nek om.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:49 schreef Funzel het volgende:
Spijtig voor Frijns. Hopelijk is er een team dat verder kijkt dan naar de portemonnee.
Als dat de instelling is kun je de racerij ook beter opdoeken.quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:20 schreef Marks het volgende:
[..]
Komop, Hilmer is een COMMERCIEEL team. Geen charitatieve instelling. Ze moeten toch ook hun begroting rond krijgen, anders draaien ze zichzelf de nek om.
Frijns mag al blij zijn dat hij zoveel races mocht rijden vind ik eigenlijk.
Zover is het al. Een man als Frijns had in de jaren 90 allang in de subtop gereden in de F1. Triest, maar doe je niks aan...quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:52 schreef Funzel het volgende:
[..]
Als dat de instelling is kun je de racerij ook beter opdoeken.
Ik heb eens een willekeurig jaar in de jaren 90 gepakt: 1995. Dat jaar zou Frijns nu nog de jongste coureur op de grid zijn. Dus "allang in de subtop" is misschien wat overdreven.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:48 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Zover is het al. Een man als Frijns had in de jaren 90 allang in de subtop gereden in de F1. Triest, maar doe je niks aan...
Handig zulke tweets.quote:@Lancaster4F1 thanks mate. Greetz to the boys! Was great fun you as a team mate! #allaboutthemoney #teamdouchebag
Ze willen in 2014 20 races en er zijn nu 21 races (22 met de Red Bull Ring) met een contract voor 2014. Dus ik zie niet in welke er zou verdwijnen. Hooguit dat New Jersey toch niet door gaat, maar dan nog zijn er 21 circuits met een contract voor volgend jaar.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:36 schreef nils7 het volgende:
[..]
Idd, plus ze willen minder circuits in EU...
Dus welke gaat er sneuvelen voor het speeltje van Dieter?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 Australie X X X X Maleisie X X X X China X X X X X X Bahrein X X X X X Spanje X X X X X Monaco X X X X X X X X X Canada X X X Europa X Engeland X X X X X X X X X X X (tot 2027) Duitsland X X X ? X ? X Hongarije X X X X X België X X X X Italië X X X X X Singapore X X X X X X Japan X X X X X X X Korea X X X X X X India X X X X Abu Dhabi X X X X X VS Texas X X X X X X X X X X Brazilië X X X X VS N Jersey X X X X X X X X X Rusland X X X X X X X Oostenrijk X? ? Nurburgring heeft een contract, maar is (bijna) failliet. X? De Red Bull Ring zou vanaf 2014 op de kalender staan |
zo een gast moet toch gewoon in de f1 man; dat politiek correct geneuzel hangt me al jaren de neus uitquote:
Als ik multimiljonair was kocht ik me in bij een team.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
zo een gast moet toch gewoon in de f1 man; dat politiek correct geneuzel hangt me al jaren de neus uit
als ik multimiljonair was dan kocht ik een stoeltje voor hem. net even ingelogd op mijn ing, maar helaas, geen multimiljonair
de snelste manier om miljonair af te zijn is door in zee te gaan met een f1-teamquote:Op vrijdag 26 juli 2013 13:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als ik multimiljonair was kocht ik me in bij een team.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |