vreemde haardosquote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:12 schreef sasquatsch het volgende:
Deze (Kimiya) Sato:
[ afbeelding ]
Vorig jaar derde in het Duits F3 kampioenschap en staat nu tweede in de AutoGP.
Is dat Susie Wolff?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:48 schreef sasquatsch het volgende:
Tijden van vanochtend (tot 14.30 uur)
1. Sutil, Force India, 1:33.242, 50 laps;
2. Prost, Lotus, 1:33.256, 39 laps;
3. Sainz, Red Bull, 1:33.546, 35 laps;
4. Massa, Ferrari, 1:33.624, 57 laps;
5. Vergne, Toro Rosso, 1:33.647, 16 laps;
6. Vettel, Red Bull, 1:33.829, 7 laps;
7. Wolff, Williams, 1:35.093, 43 laps;
8. Van der Garde, Caterham, 1:35.155, 65 laps;
9. Sato, Sauber, 1:35.642, 41 laps;
10. Paffett, McLaren, 1:35.675, 24 laps;
11. Gonzalez, Marussia, 1:36.339, 24 laps;
12. Bianchi, Marussia, 1:36.778, 14 laps.
quote:Giedo van der Garde is erg blij met de nieuwe banden die Pirelli tijdens de test in Silverstone heeft geïntroduceerd. Volgens de Nederlander verloopt de slijtage veel gelijkmatiger dan bij de oude banden en daardoor kan Caterham in de resterende races hard pushen.
“Dat was een nuttige ochtend. We hebben met 65 ronden iets meer dan een raceafstand afgelegd en daarin veel over de banden geleerd. Iedereen is dus erg blij”, aldus Van der Garde. “We hebben nu veel data die we gaan bestuderen voor de race van volgende week en voor de rest van het jaar. Het belangrijkste was om erachter te komen hoe consistent de bandenslijtage van de nieuwe banden was en dat geeft ons in de race meer mogelijkheden om te pushen.”
De 28-jarige coureur eindigde dag op de tiende plaats. Teamgenoot Charles Pic, die de middagsessie voor zijn rekening nam, werd twaalfde.
twitter:OfficialSF1Team twitterde op zaterdag 20-07-2013 om 10:19:07Quotes of our drivers at #YDT - day 1: @RFrijns - http://t.co/tcxBQEtLh5 http://t.co/1x57ZdZPMW reageer retweet
Niet mee eens, je hebt ook de factor dat een bepaalde band bij bepaald chassis past. Als die banden indd zo verschillend zijn tov eerste helft van dit jaar, hebben ze we misschien nu wel een auto die plotseling 4 tot 8 tienden sneller is (sterk overdreven), zonder al te grote veranderingen aan de Caterham passen de banden dan gewoon beter.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:11 schreef twiFight het volgende:
Netto hebben ze er weinig aan, want dat geldt voor alle teams. En als alle teams meer mogelijkheden hebben om te pushen dan komt Caterham er niet verder mee.
Misschien ja. Maar misschien hebben de andere teams dat ook. Misschien hebben de andere teams wel 5 tot 10 tienden voordeel.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:02 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Niet mee eens, je hebt ook de factor dat een bepaalde band bij bepaald chassis past. Als die banden indd zo verschillend zijn tov eerste helft van dit jaar, hebben ze we misschien nu wel een auto die plotseling 4 tot 8 tienden sneller is (sterk overdreven), zonder al te grote veranderingen aan de Caterham passen de banden dan gewoon beter.
Giedo had sowieso problemen met de banden, omdat hij aan het eind van een stint altijd tijd verloor op zijn directe concurrenten, dus misschien dat deze banden nu in zijn voordeel zijn.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 12:55 schreef twiFight het volgende:
[..]
Misschien ja. Maar misschien hebben de andere teams dat ook. Misschien hebben de andere teams wel 5 tot 10 tienden voordeel.
Alles dat ik zeg is dat zo'n uitspraak an sich nietszeggend is, totdat ze weten wat andere teams aan die banden hebben.
twitter:InsideFerrari twitterde op zondag 21-07-2013 om 20:37:47Kobayashi: “My aim is to get back to Formula 1” http://t.co/VFKULrRO6s reageer retweet
Crashen lukt alquote:Op zondag 21 juli 2013 20:44 schreef Tarado het volgende:
twitter:InsideFerrari twitterde op zondag 21-07-2013 om 20:37:47Kobayashi: “My aim is to get back to Formula 1” http://t.co/VFKULrRO6s reageer retweet
quote:Op maandag 22 juli 2013 13:16 schreef LWD-Godius het volgende:
Objectief gezien heeft hij helemaal geen kans inderdaad. Toch is het wel aandoenlijk om de Frijnsfans te zien met hun ijdele hoop dat hij een F1 race zal rijden.
Gewoon op zoek naar een rijke schoonvader dus, zo lukte het Guido ookquote:Op maandag 22 juli 2013 13:18 schreef Tarado het volgende:
[..]Ik weet niet wat hij jou aangedaan heeft, is toch altijd leuk om een NLer in de F1 te zien en dan het liefst eentje die de snelheid lijkt te hebben.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/108908quote:Formula 1's pitlane speed limit has been officially reduced from the Hungarian Grand Prix, after the FIA's World Motor Sport Council voted in favour of a change in the regulations.
As a response to an FOM cameraman being hit by a loose wheel from Mark Webber's car at the Nurburgring, the FIA announced that it wanted to fast-track changes to the pit rules that had originally been planned for 2014.
Following approval from the WMSC, with immediate effect the pitlane speed limit will be cut from 100km/h in the race to 80 km/h for entire grand prix weekends.
As well as being designed to help improve safety, because mechanics in the pits will now be used to dealing with cars at the same speed in both practice and the races, the change will have strategic implications.
For the 341 metre pitlane at the Hungaroring, the time taken to drive down it will increase from 12.3 seconds as it was at 100km/h to now be 16.4 seconds.
This increased time could push teams towards making fewer stops because of the increased penalty that now comes from more tyre changes.
The WMSC has also approved the introduction of a rule that stipulates all team members who work on a car during pit stops must now wear helmets.
Article 23.11 of the revised F1 Sporting Regulations states: "All team personnel carrying out any work on a car during a race pit stop must be wearing head protection."
Slechte resultaten valt toch wel mee....quote:Op maandag 22 juli 2013 17:17 schreef Breaker.Faker het volgende:
De vader van Robin Frijns heeft een eigen bedrijf Frijns Industrial Group. Dat zit al goed.
Ik hoop dat hij volgend jaar aardig geld mag mee nemen naar Sauber. Ik zie voor volgend jaar Hulkenberg bij Sauber vertrekken misschien dat hij wel voor Ferrari of Red Bull gaat rijden. Komt een plekje vrij bij Sauber.
Eerder denk ik dat Giedo volgend jaar niet meer in de formule1 zit wegens de slechte resultaten. Maar het kan zo zijn dat hij volgend jaar gewoon bij is wegens zijn geld wat hij mee brengt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |