abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128651937
Dit is hèt topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
Aisly 13 juli
Kimpossible 14 juli
Chanty 15 juli
Gewoonmezelf87 15 juli
Take_A_Picture 16 juli
Theeleuter 17 juli
Risu 22 juli
Butterflower 23 juli
Mrs. Peel 24 juli
Fee-nix 02 augustus
Ggirl 2 augustus
Dyre 07 augustus

Users: (bezig sinds XX/20XX)
Aisly (06-2013)
Butterflower (05-2013)
Chanty (09-2011)
Dot. (04-2013)
Dyre (12-2012)
Fazzoletti (09-2012)
Fee-nix (06-2013)
Gewoonmezelf87 (03-2013)
Ggirl (03-2013)
Ikina (04-2013 /)
IsabellaMariaAnna (06-2013)
Kimpossible (05-2013)
klaprooss (05-2013/)
Kwisted (06-2013)
Latilatidom (04-2013)
Marel88 (06-2013)
Mevr_Mus (06-2013)
Mrs.Peel: (01-2013)
Naena (08-2012)
Ongeduldig (06-2013)
piewen (06-2013)
Poppejans
Risu (04-2013)
Take_A_Picture (06-2013)
Theeleuter (05-2013)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 0% gewijzigd door DJMomo op 07-07-2013 19:12:51 ]
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128651944
Succes weer! ^O^
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zaterdag 6 juli 2013 @ 10:44:11 #3
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_128652008
Jammer Dyre :( .
  zaterdag 6 juli 2013 @ 10:52:23 #4
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_128652140
Mijn nod mag op 15 juli
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 6 juli 2013 @ 10:54:58 #5
52229 Chanty
pi_128652170
Dyre balen maar ben je al ongesteld ook?
pi_128652393
Jammer Dyre!
pi_128652483
Oh wat rot Dyre!

Hier staat deze week alles in het teken van zwanger worden, maar niet eens per se bij mezelf: de ene vriendin is net zwanger, de andere heeft te horen gekregen dat het bij haar heel lastig gaat worden.

De afgelopen week dus ook een paar keer gesprek gehad over hoe zij het met hun werk doen. Voor mijzelf geldt dat ik op dit moment eigenlijk op zoek ben naar een andere baan, maar dat ik dus tegelijkertijd zwanger wil worden. Enerzijds vind ik dat niet netjes tegenover een mogelijk nieuwe werkgever, anderzijds zou het natuurlijk ook best een tijd kunnen duren voordat ik zwanger word (als het ons al gegund is) en wil ik niet m'n hele leven in de tussentijd on hold zetten. En ondertussen twijfel ik ook of het wel verstandig is om iets nieuws te zoeken, want ik heb nu een vast contract en zou bij een nieuwe baan natuurlijk minder zekerheid hebben, zeker als ik tijdens een jaarcontract zwanger zou worden. Maar moet je dan als je ooit nog eens zwanger wilt worden maar in een niet-leuke baan blijven hangen vanwege de zekerheid van een vast contract?
pi_128652579
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 10:52 schreef Chanty het volgende:
Mijn nod mag op 15 juli
Check!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128653094
Lastig Ongeduldig. Weet je al wel welke richting je op wil qua werk? Je hebt natuurlijk niet bij elke werkgever zo'n onzekerheid. Een collega van mij werd zwanger in het laatste half jaar van haar jaarcontract, heeft daarna gewoon een verlenging aangeboden gekregen en heeft nu een vast contract.
pi_128653780
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 11:16 schreef Ongeduldig het volgende:
Oh wat rot Dyre!

Hier staat deze week alles in het teken van zwanger worden, maar niet eens per se bij mezelf: de ene vriendin is net zwanger, de andere heeft te horen gekregen dat het bij haar heel lastig gaat worden.

De afgelopen week dus ook een paar keer gesprek gehad over hoe zij het met hun werk doen. Voor mijzelf geldt dat ik op dit moment eigenlijk op zoek ben naar een andere baan, maar dat ik dus tegelijkertijd zwanger wil worden. Enerzijds vind ik dat niet netjes tegenover een mogelijk nieuwe werkgever, anderzijds zou het natuurlijk ook best een tijd kunnen duren voordat ik zwanger word (als het ons al gegund is) en wil ik niet m'n hele leven in de tussentijd on hold zetten. En ondertussen twijfel ik ook of het wel verstandig is om iets nieuws te zoeken, want ik heb nu een vast contract en zou bij een nieuwe baan natuurlijk minder zekerheid hebben, zeker als ik tijdens een jaarcontract zwanger zou worden. Maar moet je dan als je ooit nog eens zwanger wilt worden maar in een niet-leuke baan blijven hangen vanwege de zekerheid van een vast contract?
ik vind het sowieso op dit moment risky om te gaan switchen, ongeacht kinderwens, als je een vast contract hebt zou ik ff lekker blijven hangen, maar dat is mijn controle mind :')

ik snap iig het dilemma.. succes
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 6 juli 2013 @ 12:34:08 #11
52229 Chanty
pi_128654151
Ik weet niet of er in jouw sector makkelijk werk te vinden is. Als dat zo is zou ik gewoon op zoek gaan naar wat anders. Sowieso zou ik niet mijn kinderwens on hold zetten. Je kunt idd zomaar langer bezig zijn... Als t lastig is werk te vinden dan moet je even of jullie goed kunnen rondkomen op 1 inkomen. Als dat geen probleem is dan zou ik de gok wagen. Als een nieuwe werkgever echt blij met je is dan laat ie een zwangerschap niet meewegen bij contractverlenging. Iedereen weet dat vrouwen in een bepaalde leeftijdsfase kinderen krijgen
  zaterdag 6 juli 2013 @ 12:40:43 #12
250838 Fee-nix
pi_128654354
Eens met Chanty!
pi_128655478
Ik heb ook een vast contract opgezegd en heb nu sinds april een andere baan en weer een jaarcontract. Aangezien ik al 1 kind heb, denk ik dat ze wel weten dat er mogelijk meer volgen.
Ik ben overigens ook bij mijn vorige baan tijdens mijn jaarcontract zwanger geraakt.

Ik zie het zo, in de tijd dat ik zwanger ben laten zien wat ik kan, dan moeten die 4 maanden er tussenuit niet uitmaken.

En jammer Dyre :(
pi_128664011
Ja dat soort verhalen wil ik dus horen, van mensen die er niet met een jaarcontact meteen uitvlogen omdat ze zwanger werden, dat geeft me hoop! :D Zo'n vaart loop het vast ook allemaal niet, eerst die andere baan maar eens vinden en aangenomen worden, en in principe moet ik gewoon blij zijn dat ik überhaupt een baan heb in deze tijd :@ En in de tussentijd gewoon verder klussen :9
  zaterdag 6 juli 2013 @ 18:36:11 #15
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128664137
Hier ook geen kinderwens on hold door banentoestanden. Zelfs met een vast contract is het anno 2013 niet meer zo zeker dat je kunt blijven zitten waar je zit. Ik heb wel een vast contract, maar die is me meer waard door interne doorgroeimogelijkheden dan door de vastigheid itself. Als je ongelukkig bent in je baan, moet je een andere zoeken, vind ik. Mijn vriend heeft nog geen vast contract en dat is een onzekere factor, maar als we moeten wachten tot werkelijk alle puzzelstukjes perfect gevallen zijn, dan kan de kinderwens wel eeuwig on hold. Een stabiele basis is veel belangrijker, denk ik. Perfect bestaat niet, volg je hart, wees je enkel bewust van de risico's.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_128665433
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 18:28 schreef Ongeduldig het volgende:
Ja dat soort verhalen wil ik dus horen, van mensen die er niet met een jaarcontact meteen uitvlogen omdat ze zwanger werden, dat geeft me hoop! :D
Nu zullen er ook voldoende verhalen zijn van wel, maar ik heb me destijds en nu er niet van laten weerhouden.
pi_128666966
Het is een cliché, maar het is nooit het perfecte moment. Er zal altijd wel een reden zijn waarom je beter kan wachten. Zo lang je je kind kan verzorgen moet het goed komen. Ik heb een contract tot januari 2014. Ik ga ervan uit dat ik mijn baan ook daarna nog behoud, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet.
Ik laat me er niet foor weerhouden in ieder geval!
pi_128673767
Mooi verwoord Kimpossible en ReesesPieces, ben het met jullie beiden eens.

Zo, ik heb 1 dag even flink mogen balen van mezelf.
Ik probeer er meestal heel nuchter onder te blijven, maar vanochtend was ik écht heel erg teleurgesteld met mijn negatieve test... Wat kan een lichaam toch spelletjes met je spelen.

Ik ben nog niet ongesteld geworden, maar ondanks het 'geen bloed = moed'-motto wil ik mezelf toch eigenlijk geen hoop meer geven. De kans dat ik over een paar dagen dan weer een flinke teleurstelling voor mijn kiezen krijg is dan gewoon te groot.

En ik ben wel benieuwd hoe het met Ggirl en haar NOD is?
pi_128674192
je lijf kan je gek maken he! schijtirritant!

ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt!
S. 2014
J. 2016
pi_128674515
Mijn NOD kan weer een maandje opschuiven.. Zoals verwacht ook wel. Héél veel gewerkt en aangezien Hubbie en ik collega's zijn is het thuiskomen, eten en slapen!

Nieuwe NOD 2 augustus

En aangezien morgen onze enige vrije dag samen is zal het wel eentje zonder resultaat zijn.

Maar we blijven optimistisch... De vakantie zit er aan te komen!

Om in te haken op het werk verhaal..
Ook een vast contract is niets hoor.. Ik heb dat op het moment wel maar weet dat mijn baas boos en beledigd is als ik ga vertellen dat ik zwanger blijkt te zijn..
Jammer dan joh.. Tegen die tijd zoek ik dan lekker naar wat anders..
pi_128674683
Jammer Ggirl :*
pi_128674836
jammer Ggirl!
S. 2014
J. 2016
pi_128677665
Jammer Ggirl

Ik heb inmiddels een vast contract maar mijn eerste jaarcontract liep op 28 februari af terwijl mijn zwangerschapsverlof op 6 maart startte. Ik heb toen een contract van anderhalf jaar gekregen, wat een jaar contract vond mijn leidinggevende toen onzinnig :)
  zondag 7 juli 2013 @ 12:33:39 #24
390026 Aisly
A flower a day..
pi_128681596
Jammer Ggirl!

Hier ook een vast contract, maar zoals al eerder werd gezegd ook hier geen garantie voor de ( bij wijze van) komende 10 jaar. Ook geen idee hoe ze reageren als ik zwanger ben. Is ook weinig vergelijking opt werk wbt zwangeren.
pi_128681836
Balen Dyre en Ggirl! :*
♥ J & S
pi_128682796
Jammer GGirl! Maar wat je zegt, de zomervakantie komt eraan, het perfecte moment om zwanger te worden!
  zondag 7 juli 2013 @ 13:24:04 #27
73386 Fazz
onderweg
pi_128683372
Ik denk toch wel dat er een hoop vrouwen zijn die -al dan niet bewust- hun leven aanpassen aan een kinderwens. Niet alleen met wisselen van baan maar ook in de keuze van banen waarin later deeltijd mogelijk is. Ik vind het vooral raar dat deeltijd werken voor mannen nog steeds niet echt ingeburgerd is, het liefst zou ik straks samen met (8> minder gaan werken zodat we de zorg kunnen delen.

Heb trouwens laatst het boek 'Lean in' gelezen over vrouwen, carriere en de weg naar succes. Ik ben het niet met alles mee in het boek maar ik vond bepaalde onderwerpen wel een eye opener.

Afgelopen vrijdag had ik m'n echo in het ziekenhuis. Alles zag er goed uit, genoeg eitjes enzo maar geen eisprong op komst. Ook niets raar te zien in baarmoeder en eileiders. Maar geen concrete aanwijzingen voor PCOS. Hierna weer naar de HA geweest. Die was er niet zo happig op om me door te sturen naar de gyn, omdat het volgens protocol nog te vroeg is (<1 jaar). Hij begon ook tegen mij over het niet 'verminderd vruchtbaar' zijn, wat ik hier eerder ook al bij iemand las. Ik snap dat dat misschien theoretisch zo is, maar in de praktijk komt het daar natuurlijk wel op neer was mijn argument :{ . Dus nu maandag bellen voor nieuwe afspraak, iemand enig idee wat ik daar van kan verwachten?
pi_128683991
Jammer GGirl en Dyre! Op naar een volgende ronde.
Fazz, fijn dat er geen afwijkingen zijn gevonden. Maar nog geen duidelijkheid dus. Hier geen zh-ervaring, misschien eens vragen in het topic over niet zo makkelijk zwanger worden (of is dat nog een stapje te ver)?
Hier is de wens voor een tweede wel eventjes beïnvloed geweest door werk. Maar dan in de zin van: m'n werk kost nu zoveel energie, ik kan dit niet combineren met zwanger zijn. Nu moet ik van baan gaan switchen (aflopend project) dus kan ik m'n werk weer op de kinderwens aanpassen. Maar dan gaat het niet om grote aanpassingen maar meer om de werksfeer bij een nieuwe baan. Bijvoorbeeld: is 32 u ook echt 32 u of stiekem 40+?
  zondag 7 juli 2013 @ 13:54:06 #29
73386 Fazz
onderweg
pi_128684434
Marel, denk dat het nog iets te vroeg is om me in dat topic te melden hoop eerlijk gezegd dat het niet nodig gaat zijn Vooralsnog maar afwachten wat er de komende maanden gaat gebeuren.
pi_128687412
je bedoelt als je naar de gyn moet Faz?

de eerste afspraak is meestal vertellen wat er aan de hand is, wat je klachten zijn en dan zal de gyn wel een onderzoekje willen doen..

wat zegt de huisarts er eigenlijk van dat je zo'n extreem lange cyclus hebt?
S. 2014
J. 2016
pi_128687572
Ik zou me niet zo met een kluitje in het riet laten sturen, Fazz. Bedenk van te voren wat je wilt en van wie. Misschien kan je man ook wat helpen met het gesprek?
pi_128687662
Van wie kreeg je die echo dan? Alleen een echo en dat besproken met HA? Geen gyn gezien vrijdag? Sorry, begrijp je verhaal niet zo goed.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128687701
(even heel brutaal tussendoor: mijn NOD mag naar 7 augustus :{ )
pi_128688145
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 13:24 schreef Fazzoletti het volgende:

Afgelopen vrijdag had ik m'n echo in het ziekenhuis. Alles zag er goed uit, genoeg eitjes enzo maar geen eisprong op komst. Ook niets raar te zien in baarmoeder en eileiders. Maar geen concrete aanwijzingen voor PCOS. Hierna weer naar de HA geweest. Die was er niet zo happig op om me door te sturen naar de gyn, omdat het volgens protocol nog te vroeg is (<1 jaar). Hij begon ook tegen mij over het niet 'verminderd vruchtbaar' zijn, wat ik hier eerder ook al bij iemand las. Ik snap dat dat misschien theoretisch zo is, maar in de praktijk komt het daar natuurlijk wel op neer was mijn argument :{ . Dus nu maandag bellen voor nieuwe afspraak, iemand enig idee wat ik daar van kan verwachten?
Ik denk dat je mij bedoelt?

Je bent al sinds september 2012 bezig? Over die 2 maandjes zouden ze niet zo moeilijk moeten doen, vind ik. Vooral omdat er ook op de echo al te zien is dat er geen eisprong op komst is.
Ik zou bij de huisarts vragen of ze een OFO willen doen. (http://www.nvog.nl/Sites/(...)liteitsonderzoek.pdf)
Vanuit deze testen kan je dan weer verder kijken naar volgende stappen.

Afgelopen woensdag met mijn vriend naar de vervangende huisarts geweest, omdat onze eigen huisarts met vakantie is. In Nijmegen zijn ze begonnen met fertiscreen, waarbij ze middels een vragenlijst en testjes gaan kijken of er sprake is of kan zijn van verminderde vruchtbaarheid en of doorsturen naar de gynaecoloog nodig is.
Mijn vriend heeft donderdag al zijn sperma in kunnen leveren in het CWZ en ik ga nu maandag bloed laten prikken om doorgemaakte chlamydia uit te sluiten (ook al is de kans 0%, maar ze willen het toch definitief uit kunnen sluiten). Zodra de uitslagen binnen zijn, gaan we naar de huisarts, bespreken we de uitslagen en dan hup naar de gyn.
  zondag 7 juli 2013 @ 15:38:40 #35
73386 Fazz
onderweg
pi_128688294
Ja sorry, ik zal even duidelijker zijn :) Ik was een paar weken terug naar de HA geweest omdat m'n cyclus nu extreem lang duurt. De doorverwijzing die ik toen heb gekregen van alleen voor een echo, dus om te kijken of daarop iets afwijkends te zien was. Dit begreep ik ook pas toen ik er vrijdag was :{

Dus na de echo weer contact opgenomen met de HA om een 'echte' doorverwijzing, ik neem aan dat er dan meer gedaan gaat worden dan een echo, ook bloedonderzoek e.d. Maar wat ik er precies van kan verwachten weet ik niet. De ha was dus eerst niet happig om me nu al door te sturen maar ik daar was ik het dus niet mee eens... :') Hij had het over een jaar proberen, oftewel 12 cyclussen. Maar als ik de huidige trend vast hou gaat dat nog wel even duren. Ook gezien mijn leeftijd (bijna 32) zie ik dat niet echt zitten...
  zondag 7 juli 2013 @ 15:43:48 #36
73386 Fazz
onderweg
pi_128688543
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 15:34 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ik denk dat je mij bedoelt?

Ha, dat was jij idd :) Dus bij jou gaat het wel nog via de ha? Misschien een foute aanname, maar ik had verwacht dat nu ik een doorverwijzing heb, alles vanaf nu via de gyn zal gaan... :?
pi_128689230
Dat dacht ik ook, maar bij mij was het eigenlijk ook alleen de echo om te kijken waarom ik niet ongesteld werd en ben toen weer teruggestuurd naar de huisarts om het beleid verder te bespreken.
Nu ga ik dus net als jij voor een echte doorverwijzing, maar daarvoor wilde de gyn nog eerst de uitslagen van het bloed- en sperma onderzoek hebben.
pi_128689418
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 15:24 schreef Dyre het volgende:
(even heel brutaal tussendoor: mijn NOD mag naar 7 augustus :{ )
:*
pi_128689519
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 15:43 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ha, dat was jij idd :) Dus bij jou gaat het wel nog via de ha? Misschien een foute aanname, maar ik had verwacht dat nu ik een doorverwijzing heb, alles vanaf nu via de gyn zal gaan... :?
Bij mij was dat wel zo, de HA wist niet hoe snel ze er tussenuit kon ;).
pi_128690053
Ah zo fazz! Gyn zal onderzoek doen naar chlamydia verleden, naar je hormoonhuishouding (dmv bloedonderzoek en evt ook door middel van een doorspoelen van je eileiders - contrast foto maken en kijken of er verklevingen zijn) en dan evt een samenlevigstest doen. Of de Zuurgraad van jouw baarmoeder de zwemmers van je vent toe laat.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 7 juli 2013 @ 17:41:24 #41
250838 Fee-nix
pi_128692124
Jammer Ggirl! Zelfde NOD nu! Doen wie er t eerste streepjes piest? :P Hehehe.

Fazzoletti ik hoop dat je bij de gyn snel wat meer duidelijkheid krijgt!
pi_128693096
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 17:41 schreef Fee-nix het volgende:
Jammer Ggirl! Zelfde NOD nu! Doen wie er t eerste streepjes piest? :P Hehehe.

:D
ik ga synchroom piesen met Chanty:P
S. 2014
J. 2016
  zondag 7 juli 2013 @ 18:32:02 #43
52229 Chanty
pi_128693310
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 18:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

ik ga synchroom piesen met Chanty:P
Laten we dan ook synchroon vier strepen ervan maken ;)
pi_128693458
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 18:32 schreef Chanty het volgende:

[..]

Laten we dan ook synchroon vier strepen ervan maken ;)
check :D
S. 2014
J. 2016
pi_128694258
Zo wat gaan jullie snel.
Jammergenoeg het vorige topic gesloten met het slechte nieuws van ikina en weer een maandje uitstel voor Dyre. Verder las ik iets over contracten, de mijne loopt definitief af op 5 september. Dus ik ben op zoek naar iets nieuws. In mijn sector practisch onmogelijk, daarom zat ik ook bij een supermarkt. Maar ik ben stiekem heel blij dat ik daar weg mag. (rugklachten enzo).
Wie weet ben ik voor die tijd wel zwanger, dan doe ik denk ik de moeite niet meer om te zoeken.

De tuin schiet al lekker op. Zo mooi om te zien dat de puinzooi nou leefbaar wordt. De nieuwe deur zit er ook in, volgende week bed verschuiven, tvtje regelen, kabeltjes eindlijk wegwerken enz. En de wachtweken beginnen morgen zo'n beetje.

Oh ja, kan iemand mijn NOD aanpassen naar de 22e? Door de vorige lange cyclus denk ik dat die datum beter klopt.
pi_128694381
Fix! Zijn we collega's, Risu?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 7 juli 2013 @ 22:41:00 #47
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128702833
Nog geen streepjes hier, zie ik. Stom!

Hier nog in wachtstand. Afscheiding meer aanwezig als normaal (ik ben gewend dat het vanaf plusminus een week voor menstruatie net een Sahara is) en m'n voorgevel doet flink zeer. Maar bmm is niet gesloten, dus ik blijf nuchter. Ik word er wel een beetje ongeduldig van nu, wou dat ik de klok vooruit kon kijken. Ik voel me niet zwanger dus laat het dan maar ASAP doorbreken (NOD is cycluswise de 10e) of ASAP veranderen in een welzwangergevoel met streepjes. Meh.
pi_128703297
kan iemand mij uitleggen hoe de baarmoeder moet voelen? ik las iets over de hardheid van het puntje van je neus....

nou dat is ongeveer hoe de mijne voelt, rond en hard.... maar geen idee of t dan open of dicht is en wat goed of fout is...
S. 2014
J. 2016
  zondag 7 juli 2013 @ 22:56:29 #49
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128703655
GM, 2 topics geleden heb ik t uitgetypt voor Dyre. Zoek t ff op voor je, moment!

Edit: hiero! OUD / Wachten op het tweede streepje deel 255 Helpt die uitleg? :)
pi_128703970
top!! nu weet ik dat mn bmm hard is, en ik denk dat het dicht is maar ik moet het vaker voelen.

en is er dan ook nog een betekenis van hard/zacht?
S. 2014
J. 2016
  zondag 7 juli 2013 @ 23:10:16 #51
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128704290
Ehm, bij heel zacht, halflaag en open ben je vruchtbaar :Y). Hard is iig niet vruchtbaar, maar in de luteale fase wisselen de inzichten. Ik hecht er zelf waarde aan als hij dicht is, omdat in mijn wereld een bmm dicht moet zijn bijzwangerschap. Ennn dat is ook wel zo, maar het schijnt te verschillen wanneer hij sluit in geval van conceptie.

Ik kwalificeer m'n bmm als gesloten als ik ipv een duidelijke deuk waar ik met t topje van m'n vinger in kan, ik een streepje/gleufje voel waar ik niet in kan (als ik zou willen).

Het is wel fascinerend vind ik dat na een orgasme de bmm echt veel soepeler en opener is (ongeacht fase in cyclus). Dat toont voor mij toch weer het belang van plezier aan *)
pi_128704665
oke you totally lost me :')

ik denk dat ik het eerst wat vaker moet onderzoeken :P
S. 2014
J. 2016
pi_128704885
Fee-Nix, vorig jaar was 2 augustus ook mijn nod O+
pi_128705122
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
oke you totally lost me :')

ik denk dat ik het eerst wat vaker moet onderzoeken :P
Gewoon regelmatig onder de douche even voelen ;)
pi_128705218
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:28 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Gewoon regelmatig onder de douche even voelen ;)
precies!

ik zag jou beginnende huisje in t buikentopic O+
S. 2014
J. 2016
pi_128710850
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:10 schreef Kimpossible het volgende:
Ehm, bij heel zacht, halflaag en open ben je vruchtbaar :Y). Hard is iig niet vruchtbaar, maar in de luteale fase wisselen de inzichten. Ik hecht er zelf waarde aan als hij dicht is, omdat in mijn wereld een bmm dicht moet zijn bijzwangerschap. Ennn dat is ook wel zo, maar het schijnt te verschillen wanneer hij sluit in geval van conceptie.

Ik kwalificeer m'n bmm als gesloten als ik ipv een duidelijke deuk waar ik met t topje van m'n vinger in kan, ik een streepje/gleufje voel waar ik niet in kan (als ik zou willen).

Het is wel fascinerend vind ik dat na een orgasme de bmm echt veel soepeler en opener is (ongeacht fase in cyclus). Dat toont voor mij toch weer het belang van plezier aan *)
Ik heb wel eens gevoeld, maar ik kan er en bijna niet bij en ik voel echt geen verschil :') Ik kan echt net een deukje voelen met veel moeite, maar echt niet of het zacht is oid.
  maandag 8 juli 2013 @ 08:23:05 #57
250838 Fee-nix
pi_128710910
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:23 schreef bellelena het volgende:
Fee-Nix, vorig jaar was 2 augustus ook mijn nod O+
Ahhh, dan hoop ik helemaal op twee streepjes, van die NOD komen dus hele mooie meisjes O+ ;)

Baarmoedermond voelen... hmmz ik laat die nog even aan me voorbijgaan. De vorige twee keren heb ik het ook gered zonder ;). En mijn bmm ligt echt heel ver naar achter (doktersassistente en gyn hebben er in ieder geval altijd moeite mee :') ), ff nog geen zin in gewroet :Y) .
pi_128710958
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:13 schreef DJMomo het volgende:
Fix! Zijn we collega's, Risu?
Gaan ze er bij jou ook allemaal uit wegens 'te oud'? Bij ons wel, en dan worden we vervangen door van die 16jarige snotneusjes.
pi_128710982
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 08:30 schreef Risu het volgende:

[..]

Gaan ze er bij jou ook allemaal uit wegens 'te oud'? Bij ons wel, en dan worden we vervangen door van die 16jarige snotneusjes.
weg.

[ Bericht 7% gewijzigd door DJMomo op 08-07-2013 10:42:08 ]
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128712048
BMM voelen?? Dat ga ik dus niet doen, ik hou er niet van ons met m'n vingers daarin te vroeten :')
Ik merk volgende week wel of het wel of niet is gelukt (ik denk zelf van niet maar het is pas de eerste ronde! No biggie).

Och och wat is het toch een geweldig weertje! Helemaal goed :)
Tralalalaaa
pi_128712182
Nou manlief is weg voor en paar dagen en ik heb niet getest, NOD is wo/do, afwachten dus... Geen enkel signaal dat ik zwanger zou kunnen zijn dus ik verwacht dat ik weer een ronde verder ga.
BMM voelen sla ik ook nog even over, vorige keer is ook prima gelukt zonder!
pi_128712397
Ik ben te lui om iedere keer te gaan wroeten en nu ik lees van Fee-nix over de naar achter liggende baarmoeder, herrinner ik me dat de mijne ook naar achter gekanteld is... Ze hadden moeite om n spiraal te zetten...
S. 2014
J. 2016
pi_128712669
Ik voelde al regelmatig toen ik nog niet bezig was met verwekken, heb het altijd al heel fascinerend gevonden hoe een bmm tijdens de cyclus verandert ;).
  maandag 8 juli 2013 @ 10:35:29 #64
250838 Fee-nix
pi_128713345
Gm, bij bij is t dus helemaal niet gelukt, spiraal zetten. M'n bm is zo extreem naar achter gekanteld, dat de gyn de bocht niet kon maken met het inbreng-ding. En hij heeft lopen duwen en trekken :X . Was echt blij met de verdoving die ik had gevraagd...
Maar dus geen succes. Enige optie was nog proberen onder algehele narcose, dan kon hij nog meer kracht zetten :X . Maar dat zag ik niet zitten.
Wel apart, want ik had al twee keer eerder (heel kort) een spiraaltje gehad. Eerste ingebracht door de HA, tweede door een andere gyn. Maar beide keren belachelijk veel pijn elke maand (te vergelijken met weeen, kwam ik later achter), dus vrij snel weer verwijderd. Deze gyn zei dat het best kan dat ze alletwee helemaal verkeerd zaten en dat ik daardoor zoveel pijn had.

Grappig detail: t schijnt dat aziatische vrouwen bijna allemaal een naar achter gekantelde bm hebben :D. En westerse vrouwen juist niet. Stiekem ben ik aziatisch :P.
pi_128718702
Brr, ik heb tijdens het meelopen met de gynaecoloog een aantal spiraaltjes gezet zien worden. Zat elke keer met samengeknepen benen te kijken. :X En dat ging er nog rustig aan toe, moet je nagaan als hij zo aan het trekken en duwen was geweest als bij jou Fee-nix :o
pi_128720900
Wat gaan jullie hard!

Fazzoletti, hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt en dat alles ok blijkt te zijn, onzekerheid sucks!
En bmm voelen, dat heb ik nog nooit geprobeerd en ik laat 'm aan me voorbij gaan. Ik heb afgelopen maanden getemperatuurd en op een gegeven moment deed ik dat 10 keer op een dag (lekker betrouwbaar ;) ). Alle signalen negeren werkt voor mij het fijnste :D

En dat is soms lastig, mijn NOD is morgen of woensdag en ik probeer heel hard mijn lichaam te negeren :D
pi_128721094
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:35 schreef Fee-nix het volgende:
Gm, bij bij is t dus helemaal niet gelukt, spiraal zetten. M'n bm is zo extreem naar achter gekanteld, dat de gyn de bocht niet kon maken met het inbreng-ding. En hij heeft lopen duwen en trekken :X .
Was echt blij met de verdoving die ik had gevraagd...
Maar dus geen succes. Enige optie was nog proberen onder algehele narcose, dan kon hij nog meer kracht zetten :X . Maar dat zag ik niet zitten.
Wel apart, want ik had al twee keer eerder (heel kort) een spiraaltje gehad. Eerste ingebracht door de HA, tweede door een andere gyn. Maar beide keren belachelijk veel pijn elke maand (te vergelijken met weeen, kwam ik later achter), dus vrij snel weer verwijderd. Deze gyn zei dat het best kan dat ze alletwee helemaal verkeerd zaten en dat ik daardoor zoveel pijn had.

Grappig detail: t schijnt dat aziatische vrouwen bijna allemaal een naar achter gekantelde bm hebben :D. En westerse vrouwen juist niet. Stiekem ben ik aziatisch :P.
AUWAUWAUW!!!

Ik vond het bij mij al zo pijnlijk, daar trokken ze de baarmoedermond iets dichterbij met een tang.. voor mijn gevoel een vleestang, maar das natuurlijk niet waar, al was het wel onwijs pijnlijk!

Ik heb het spiraaltje niet lang gehad hoor, De huisarts heeft m 2x geplaatst en toen zat ie beide keren niet goed, en toen heeft de Gyn het gedaan, toen zat ie wel, maar ging mn lijf m afstoten... :')
S. 2014
J. 2016
pi_128721461
geniaal trouwens, dat reesespieces en skittles hier samen schrijven. :Y)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 8 juli 2013 @ 15:21:56 #69
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128722424
Als ik jullie zo lees ben ik wel heel relaxed nog :D Gebruik app om eisprong bij de houden en dat is het wel. Al weet ik niet hoe het na m'n eisprong is :P
Oude (on)bekende.
pi_128722495
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:50 schreef DJMomo het volgende:
:D Best wel he?

En Mus, hou dat vol! De eerste maanden was ik dat ook, toen absoluut niet en nu weer redelijk.
  maandag 8 juli 2013 @ 15:36:54 #71
390026 Aisly
A flower a day..
pi_128722968
Spiraaltje heb ik een paar jaar geleden gehad, had na 6 maanden nog steeds continue last van bloedingen, dus heeft bij mij ook niet lang gezeten.
Bmm heb ik nog nooit gedaan, maar wordt wel steeds nieuwsgieriger met al die info hier. Dus wie weet binnekort ff voelen ;)

Was het maar alvast zondag.. krijg een houten kont van dat wachtbankje...
pi_128723232
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:36 schreef Aisly het volgende:
Was het maar alvast zondag.. krijg een houten kont van dat wachtbankje...
Leent kussentje tijdelijk uit
;)
  maandag 8 juli 2013 @ 16:16:55 #73
390026 Aisly
A flower a day..
pi_128724343
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:45 schreef Theeleuter het volgende:

[..]

Leent kussentje tijdelijk uit
;)
:D :*
pi_128725390
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:50 schreef DJMomo het volgende:
Dat was een breinenbreker zeg, ik zat maar te zoeken wat we dan gemeen hadden :D
pi_128725435
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:47 schreef Skittles het volgende:

[..]

Dat was een breinenbreker zeg, ik zat maar te zoeken wat we dan gemeen hadden :D
ik dacht dat jullie elkaar kenden....
S. 2014
J. 2016
pi_128725445
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:47 schreef Skittles het volgende:

[..]

Hihi. Allebei heel :r trouwens. Vooral reesespieces! Maar hey, dat vind ik :')
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128726565
ik vat m niet :@ :@

ik ken alleen die fruitige skittles snoepjes...

ik voel me dom ;(
S. 2014
J. 2016
pi_128726806
Gm: reeses zijn Amerikaanse koekjes achtig iets.. Met pindakaas en chocolade en soort van m&ms met pindakaas als ik me niet vergis :+
♥ J & S
pi_128726843
Ik wist het ook niet, pas toen ik de verpakking zag als UI ging er een belletje rinkelen en heb ik gegoogeld :P
pi_128726872
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:36 schreef klaprooss het volgende:
Gm: reeses zijn Amerikaanse koekjes achtig iets.. Met pindakaas en chocolade als ik me niet vergis :+
ooooh oke! thank you :+
S. 2014
J. 2016
pi_128726889
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:37 schreef Skittles het volgende:
Ik wist het ook niet, pas toen ik de verpakking zag als UI ging er een belletje rinkelen en heb ik gegoogeld :P
ik zie geen UI op mn mobiel :7
S. 2014
J. 2016
  maandag 8 juli 2013 @ 17:41:39 #82
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128726963
Reeses :9~
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 8 juli 2013 @ 17:46:43 #83
52229 Chanty
pi_128727136
Ik begin alweer een beetje bloed te verliezen. 9 dpo net als de vorige keer dus denk niet dat t wat wordt deze ronde ; (
  maandag 8 juli 2013 @ 17:51:58 #84
73386 Fazz
onderweg
pi_128727290
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:48 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Hihi. Allebei heel :r trouwens. Vooral reesespieces! Maar hey, dat vind ik :')
Ik deel je mening hoor :X Ooit die reesespieces geprobeerd omdat een amerikaanse collega er helemaal weg van was.... het belande dus snel in de prullenbak :r Maar ik vind pindakaas dan ook niet te harden :')

Vooral relaxed blijven mevr Mus! Probeer ik ook :') Ach gaat best aardig, ik wilde vooral nu al doorverwijzingen e.d. zodat als ik echt desperate wordt het proces al in gang is gezet
pi_128727437
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:51 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ik deel je mening hoor :X Ooit die reesespieces geprobeerd omdat een amerikaanse collega er helemaal weg van was.... het belande dus snel in de prullenbak :r Maar ik vind pindakaas dan ook niet te harden :')

Vooral relaxed blijven mevr Mus! Probeer ik ook :') Ach gaat best aardig, ik wilde vooral nu al doorverwijzingen e.d. zodat als ik echt desperate wordt het proces al in gang is gezet
Reeses zijn geweldig (maar dat ik dat vind hadden jullie vast al door :D). Tegenwoordig bestaat er zelf peanut butter cups Ben & Jerry's, zeer gevaarlijk....
pi_128727528
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:46 schreef Chanty het volgende:
Ik begin alweer een beetje bloed te verliezen. 9 dpo net als de vorige keer dus denk niet dat t wat wordt deze ronde ; (
:{ En het kan geen innesteling zijn?

Je hebt zo wel een hele korte luteale fase of niet? Of is het geen echte ongesteldheid?
pi_128727610
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:00 schreef Dot. het volgende:

[..]

:{ En het kan geen innesteling zijn?

Je hebt zo wel een hele korte luteale fase of niet? Of is het geen echte ongesteldheid?
Dat heb ik eigenlijk ook altijd, dan duurt het meestal nog een dag of 3 voor het echt doorzet. Heel irritant wel.
  maandag 8 juli 2013 @ 18:07:46 #88
73386 Fazz
onderweg
pi_128727766
Aaai Chanty, ging het voorgaande keren ook zo? (omdat je denkt dat het niets wordt deze maand)
pi_128728214
K*T chanty!!

ik voelde mij vandaag behoorlijk genaaid door mijn eigen lijf...

ik heb sinds het weekend allemaal duidelijke aders op mijn hals en borsten... dus ik like *O* *O*
en op mijn benen en armen maar soit,

blijkt het een bijwerking te zijn van mn medicatie... -O- }:|
S. 2014
J. 2016
  maandag 8 juli 2013 @ 18:32:19 #90
52229 Chanty
pi_128728596
Het is nog niet echt bloed maar roze bij afvegen. Was vorige keer ook, na twee dagen roze kwam rood bloed en drie dagen later brak de menstruatie door inclusief pijn. Heb maar 1 cyclus om te vergelijken. Daarvoor was ik onverwacht zwanger en daarvoor had ik geen cyclus en liep ik in t ziekenhuis. Maar ga niet hopen op innesteling gezien de overeenkomst met vorige keer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Chanty op 08-07-2013 19:05:35 ]
pi_128729322
Das behoorlijk balen Chanty :(
pi_128729599
Jammer, chanty :(

Reesespieces, heb mijn Amerikanen eens zwart wit ballen gegeven. Dat was hilarisch! RP heb ik geproefd in de hershey chocolade fabriek. Sowieso Amerikaanse chocola. :N
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128729891
Jelly beans daarentegen :9
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128729917
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:13 schreef DJMomo het volgende:
Jelly beans daarentegen :9
I love Jellybeans!!
S. 2014
J. 2016
pi_128730188
Collega neemt altijd kilo's mee, ook lifesavers. Wij altijd klagen... Maar één week en t is op! 8)7
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128733209
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:02 schreef DJMomo het volgende:
Jammer, chanty :(

Reesespieces, heb mijn Amerikanen eens zwart wit ballen gegeven. Dat was hilarisch! RP heb ik geproefd in de hershey chocolade fabriek. Sowieso Amerikaanse chocola. :N
Haha, ik heb Japanners eens drop gegeven, dat vonden ze ook niks. De toverballen vonden ze daarentegen wel helemaal geweldig. Heel de tijd kijken welke kleur de bal nu had. :D
pi_128733293
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:21 schreef DJMomo het volgende:
Collega neemt altijd kilo's mee, ook lifesavers. Wij altijd klagen... Maar één week en t is op! 8)7
ze zijn prijzig maar zoooo lekker!!
S. 2014
J. 2016
pi_128734040
Hershey's vind ik ook niks maar reeses (en kokos m&m's) daarentegen......

Wie o wie kan de klok vooruit zetten? Het ene moment voel ik me misselijk, het ander moment voel ik ongesteldheid pijntjes. Kan van alles zijn dus deze ronde.
  maandag 8 juli 2013 @ 21:20:45 #99
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128734999
Same here RP! Ik verwacht menstruatie vandaag of morgen, maar door zeeeer pijnlijke voorgevel en misselijkheid had ik vanochtend al in n potje gepiest om te kruidvattesten. Maar ik heb t onverrichter zaken de pot in gemikt :+ . Mezelf gek maken voor niks! :|W
pi_128735390
Chanty -O- :*

Kimpossible, wat knap dat je het nog weg hebt gegooid :o Je symptomen klinken wel heeeeel verdacht ;) Wanneer ga je echt testen?

RP, jij houdt het ook spannend! :D
pi_128735725
KP, ik heb exact dezelfde pijntjes als jij. En we zitten op hetzelfde schema dus!

En eens met Dyre, knap dat je het nog weg hebt gegooid!
pi_128735752
oh KP, wat knap dat je het terug had gegooid! _O_

kokos m&ms... now we're talking! :Y
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 8 juli 2013 @ 21:46:12 #103
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128736170
Ik ga zaterdag testen als t niet doorbreekt, maar, daar heb je m weer, m'n bmm duidt op aankomende menstruatie (daarom kon ik de boel ook wegmikken, haha). Ik vind testen eng. De kans op teleurstelling is zo groot en als ik heel rationeel nadenk acht ik de kansen minimaal gezien de menstruatiepijntjes etc. Maar goed: we zullen zien :P
pi_128737310
wauw! wat een beheersing!! KP

ik vind t wachtbankje zo super stom!!! nog n week wachten...
S. 2014
J. 2016
pi_128737923
Wauw KP, wat knap! Pijnlijke borsten waren vorige keer voor mij de reden voor een test, en terecht dus, ik hoop dat dat voor jou ook zo blijkt te zijn!
  maandag 8 juli 2013 @ 22:25:10 #106
250838 Fee-nix
pi_128738291
Hey, hou eens op over al dat snoep ja }:| . Gelukkig ken ik de helft niet, dus weet ook niet wat ik mis :P.

RP en Kimpossible spannend!! En die zelfbeheersing van het plasje weggooien _O_ . Ben zeer benieuwd!

Wachtbankje heb ik ook een hekel aan. Ik moet nu wachten tot we echt kunnen gaan klussen. Vanaf ongeveer zondag heeft t zin, deze maand... En dat duurt ook al eeeeeuwen :P.
pi_128738440
*deelt perenijsjes en calippo's uit!*
S. 2014
J. 2016
pi_128738539
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Omnom!

En idd zelfbeheersing dames, goed bezig! Ik neem me voor niet te testen voor ik echt overtijd ben. Ga maar uit van 29 dagen dan, 28 was nu het langste. Begin augustus dus!
  maandag 8 juli 2013 @ 23:07:51 #109
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128740547
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hmmm ijs!

Had ik al gezegd dat m'n stroopwafel en m'n limonade en en al die dingen anders smaken dan anders? Fantastisch hoe je lijf dingetjes verzint. :')
pi_128747239
Ik had ook een tijdje dat dingen anders smaakten. Inmiddels niet meer.... Je kan eigenlijk overal iets achter zoeken o|O

Succes met wachten dames, gezellig met z'n allen op het bankje.

En zin in snoep, check!
pi_128747770
Ik heb nu zin in ijs. -O-
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128748910
Hmmmm, kokos M&Ms? Ik ga volgende week naar de VS, ik denk dat ik toch even ga inslaan :9 En chocolade en pindakaas vind ik altijd een goede combi :Y Maar ik ben dan ook zo'n vreemd persoon die chocola met drop ook een lekker combi vindt uit de Scandinavische landen :9

Hier nu 10 DPO, maar voel niks anders dan normaal. Borsten zijn wel gevoelig (vooral als ik net mijn bh uit heb 's avonds), maar dat heb ik de afgelopen 3 cycli ook gehad. Hopelijk zaterdag nieuws one way or another, zodat ik niet net ongesteld hoef te vliegen maandag :s)
pi_128749329
zere tetten bij beha uittrekken: check!

[ Bericht 21% gewijzigd door DJMomo op 09-07-2013 10:53:00 ]
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:09:07 #114
390026 Aisly
A flower a day..
pi_128751203
Kokos M&Ms! Die zijn zooooo lekker, bestelden we altijd via internet maar mag nu niet meer volgensmij }:|

KP! Wat een zelfbeheersing zeg ^O^ _O_
pi_128751844
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:27 schreef Dot. het volgende:
Hmmmm, kokos M&Ms? Ik ga volgende week naar de VS, ik denk dat ik toch even ga inslaan :9 En chocolade en pindakaas vind ik altijd een goede combi :Y Maar ik ben dan ook zo'n vreemd persoon die chocola met drop ook een lekker combi vindt uit de Scandinavische landen :9

Hier nu 10 DPO, maar voel niks anders dan normaal. Borsten zijn wel gevoelig (vooral als ik net mijn bh uit heb 's avonds), maar dat heb ik de afgelopen 3 cycli ook gehad. Hopelijk zaterdag nieuws one way or another, zodat ik niet net ongesteld hoef te vliegen maandag :s)
Chocolade en pindakaas? Toch eens proberen al klinkt het niet heel verleidelijk... En als je in de VS bent, zeker kokos m&m's proberen, ze zijn heerlijk!

En ook hier, pijnlijke borsten (tepels vooral), check! Nog niet ongesteld geworden dus we houden hoop!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:39:32 #116
250838 Fee-nix
pi_128752242
Nou, met al die zere tetten hier, moet er straks wel een streepjesregen komen! Ik ben voor!
pi_128752532
Ik ben ook pro-streep! Al verwacht ik het niet bij mezelf....

Chocolade en pindakaas :r ik kan mij herrinneren dat ze jaaaren geleden toen ik nog een klein gm-tje was, die 2 gemixt hadden in 1 pot broodbeleg, ik proef t nog als ik erover nadenk! Gatverdamme!
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:50:11 #118
390026 Aisly
A flower a day..
pi_128752585
Wij hebben nog een pot uit Amerika staan, pindakaas met stukjes choco.. Durf 'm niet open te maken haha

Hier tot nu toe geen pijnlijke borsten, niet misselijk, helemaal geen enkel teken dus
pi_128752600
Hihi, ik ontbijt altijd met een cracker met pindakaas en hagelslag :9
Maar ontopique: Wat spannend, deze week voor een heel aantal (including me) duidelijkheid voor deze ronde!
pi_128753678
Dames! Ik voel me een beetje alleen in z&g, als enige nog in maart!

Dus kom op met die strepen O+!
♥ J & S
pi_128753790
Als ik deze maand positief test is mijn ud 1 april, iedereen denkt vast dat ik een grap maak als ik vertel dat ik zwanger ben oO<
pi_128757885
Klaprooss, ik hoop het zeker, maart is een mooie maand :D
En Butterflower, hoe weet je wanneer je ud is? Bereken je dat op basis van je positieve ovulatie?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:25:43 #123
250838 Fee-nix
pi_128758005
RP, je kunt gewoon de eerste dag van je laatste menstruatie gebruiken :). In zo'n calculator invullen ergens online en voila: uitgerekende datum...
Ik kijk vaak zodra ik weer ongesteld ben wat mijn uitgerekende datum zou zijn, mocht t de nieuwe ronde raak zijn :P.

Edit: ik gebruik die van babybytes altijd. Nu was de eerste dag van m'n laatste menstruatie 5 juli. Uitgerekende datum is 11 april als t deze maand raak is.
pi_128758026
Toen ik echt net zwanger was van E had ik totaal geen kwaaltjes. Een dag voor m'n NOD had ik menstruatiekrampen en was ik overtuigd dat ik gewoon ongesteld zou worden. Diezelfde dag wel alvast getest en voila, madam wordt komende september 2 :)
Bij m'n eerste zwangerschap had ik alleen ietwat vollere borsten, maar zo weinig dat ik dacht dat ik het zelf zat te verzinnen :')
En nu voel ik ook niks. Volgende week is m'n NOD. Ik droomde wel vannacht dat ik ging bevallen van een meisje en dat het een droombevalling was, ik kon meteen erna weer lopen :')
Tralalalaaa
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:32:06 #125
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128758256
Tap, van zulke verhalen krijg ik altijd moed!

Ik had ook menstruatiekrampen gister en vanochtend, maar verder gewoon nog spierwitte afscheiding etc. En heel zere tetten nog steeds :s). Ik hoopppp dat het iets betekent. Het zou ook zoveel van de buikpijn van afgelopen maand op een positieve manier verklaren..

We wachten en wachten haha. Kunnen we er geen wachtloungebank Inc. High tea van maken? Dan is het nog een soortje aangenaam :D
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:36:00 #126
250838 Fee-nix
pi_128758413
Ik heb ook nooit echt de typische zwangerschapskwaaltjes gehad trouwens, zo voor de NOD. Geen zere borsten, niet misselijk, niet ineens meer dingen ruiken of dat dingen anders smaken... Het enige wat ik heb is dat ik erg snel duizelig word (lage bloeddruk) en dat ik hongerrrrrrrr heb. Maargoed... die twee dingen willen ook nog weleens gewoon random voorkomen bij mij :') .

O en TAP, inderdaad, toen bij S was ik overtuigd dat ik ongesteld zou worden. Had echt menstruatiekrampen de hele avond al. Volgende ochtend verwachtte ik dus bloed, maar er was niks. En toen ik opstond kwam er wat maagzuur omhoog... ook echt het enige beetje aan 'misselijkheid' wat ik had, die zwangerschap. Maar dat zorgde er wel voor dat ik dacht 'en nu ga ik testen, anders zit ik de hele dag hier weer over na te denken en het te analyseren' :P.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:47:03 #127
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128758783
Ohhh, nog meer van die verhalen, anyone?
pi_128759140
Ja ik KP! Geen kwaaltjes voor NOD, ook nu met 6 weken weinig last.. Hoop niet dat ik het dubbel krijg straks.

Dus het kan gewoon dames :D
♥ J & S
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:59:08 #129
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128759151
Ik heb 8 w 3d geen idee gehad dat ik zwanger was :D (nouja, fysiek gezien dan, gevoelsmatig dacht ik het wel...laaaang verhaal). Geen kwaaltjes zegt dus verder niet zoveel hoor!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:03:54 #130
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128759324
ik ook KP... Heulemaal niks. En nu nog steeds niet op wat mini ongemakken na dan :@
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:07:34 #131
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128759443
Je zou er toch bijna 2 streepjes van gaan piesen w/. Ti's dikvet broekloeren hierzo haha. NOD morgen en meestal van te voren wel spotting. Maar om mezelf koest te houden, houd ik de 14e nog wel aan. Een soortje.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:08:29 #132
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128759476
Hier ook eigenlijk geen kwaaltjes rond NOD :s)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:10:59 #133
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128759562
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:47 schreef Kimpossible het volgende:
Niet dat het over jou iets zegt :D maar kan me voorstellen dat het leuk en hoopgevend is om te lezen:
Hier ook. Zo ongeveer de enige keer dat ik geen zwangerschapskwaaltjes dacht te hebben, alleen wat menstruatiepijn, bleek ik preggerz.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:15:12 #134
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128759700
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:10 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Niet dat het over jou iets zegt :D maar kan me voorstellen dat het leuk en hoopgevend is om te lezen:
Hier ook. Zo ongeveer de enige keer dat ik geen zwangerschapskwaaltjes dacht te hebben, alleen wat menstruatiepijn, bleek ik preggerz.
Haha, dat snap ik. Maar dat het kán zijn al goede verhalen :Y)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:15:31 #135
250838 Fee-nix
pi_128759705
Ja offfff we hadden onszelf gewoon allemaal heeeeel erg goed overtuigd dat we heus niks voelden deze maand :P.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:17:08 #136
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128759764
Dat kan ook wel een beetje ja, hahaha
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:18:25 #137
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128759799
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:15 schreef Fee-nix het volgende:
Ja offfff we hadden onszelf gewoon allemaal heeeeel erg goed overtuigd dat we heus niks voelden deze maand :P.
:)

Nee, hier eigenlijk echt niet. Ik had alleen ff een testje gedaan omdat ik die avond een cocktailfeestje had en het voor de zekerheid ff wilde uitsluiten. Was er echt van overtuigd dat ik niet zwanger was :+
pi_128760312
Jullie verhalen stellen mij wel gerust, Het feit dat ik nergens last van heb behalve Lage rugpijn en HONGER!!!! zegt dus niet zoveel...

Ach ja maandag mn NOD dus we zien wel, al geloof ik er zelf niet zo in deze maand
S. 2014
J. 2016
pi_128760507
Hier beide keren juist vanaf 6 dpo ontzettend misselijk en wat later heel erg pijnlijke borsten. De eerste keer dacht ik gewoon ziek te zijn, de tweede keer herkende ik het vrijwel meteen, waardoor ik dus ook zo vroeg durfde te testen.
pi_128761484
KP, hier had ik de eerste en tweede zwangerschap ook geen tekenen van misselijkheid, zere borsten, of wat dan ook. Alleen heel sterk dat ik me 'anders' voelde. Kon het niet omschrijven, wist het gewoon. Deze keer had ik voornamelijk heel erg trekkende liezen, maar na het initiele bloedverlies deed ik eigenlijk om mijn gekheid af te schieten een test.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128761807
Ik heb het idee dat ik elke maand vanalles voel, waaronder dus die gevoelige borsten, dus ik 'geloof' pas dat ik zwanger ben als ik een positieve test heb. Tot die tijd wacht ik gewoon geduldig af, wat eigenlijk erg vreemd is voor mij als ongeduldig persoon :') Mijn nuchtere ik houdt me kalm ;)
pi_128761923
Ik verwachtte eigenlijk een kopie van de klachten die ik de vorige zwangerschap had, maar dat is waarschijnlijk helemaal niet zo logisch als ik andere verhalen lees... Hm, ik vond het eigenlijk wel fijn dat ik wist wat ik kon verwachten, maar helaas!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 17:01:37 #143
390026 Aisly
A flower a day..
pi_128763662
Het enige wat er bij mij de afgelopen weken was, was dat ik me anders voelde dan normaal. Maar dat is vast omdat het mn eerste ronde is.
En zo te lezen is het bijna bij iedereen anders. Hoop dat zwangerschapskwaaltjes erfelijk zijn, dan zal ik nergens last van krijgen ;)
pi_128765248
Ik denk elke maand dat ik zwanger ben, maar helaas. Alle pijntjes die ik (denk te) voel(en) betekenen in mijn geval dus weinig.

Nog steeds geen ongesteldheid hier, wel lage rugpijn, morgen wellicht duidelijkheid. Donderdag ga ik voor drie dagen met mijn werk weg dus als ik ongesteld word hoop ik dat het morgen komt en niet daarna pas, als ik weg ben van mijn echtgenoot :(.
pi_128765529
Ha, ik doe ook altijd kijken welke datum het zou worden als ik zwanger zou zijn. Elke keer als ik ongesteld word, dan gebruik ik dat als een soort van troost. Zo van Oh, maar deze datum is ook wel heel erg mooi. Nu is het 31 maart. Mijn opa's verjaardag, die is al overleden paar jaar geleden, dus dat zo op zich wel een mooie datum zijn.
Kwaaltjes let ik maar niet meer op. Vorige keer 4 dagen misselijk en er was ook niks. De keer ervoor dacht ik meer pukkeltjes, maar dat was ook niks. Nou zie ik het wel, ik ga ook geen bmm meer checken. Dat doe ik over een half jaar wel als het nog niks is.
Stiekem wel wat ovulatietestjes gedaan, want die kreeg ik van een collega (die wil zelf ook zwanger worden, maar mag nog niet). Zo een digitaal geval. Maar ik snap daar niet zoveel van, want eergisteren was hij positief maar mijn temp was vanmorgen nog 36,2 dus weer getest, en weer positief. Ja, dat helpt niet echt he, 3 dagen lang springende eitjes :?
Dus laat maar weer. Ik zie het wel.
pi_128769454
Ik hoor zwangere vrouwen over bubbeltjes in de buik, ik heb bubseltjes in mn rug :') oh en n smerige smaak in mn mond... Alsof ik n dooie rat heb opgevreten ( niet dat ik weet hoe de smaken)
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 9 juli 2013 @ 20:06:51 #147
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128769899
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:47 schreef Kimpossible het volgende:
Vooruit :D

1e keer zwanger geen enkele klacht voor NOD, pas getest ondat ik niet ongesteld werd. Werd helaas een vroege miskraam.

2e keer zwanger ook geen enkele aanwijzing dat er iets gaande was. Test gedaan omdat ik er zeker van kon zijn dat ik met oud en nieuw kon drinken. Klachten kwamen toen pas in de week na NOD en die hielden aan tot aan de bevalling :')

Irritant, de vorige keer ben ik van de drie pogingen twee keer zwanger. Vriend is er hierdoor van overtuigd dat het nu ook zo makkelijk zal gaan. Ben een beetje bang dat dat soort arrogante uitspraken de goden verzoeken is... :N
Oude (on)bekende.
pi_128770188
Hey meiden. Wat een spanning hier, zo vlak voor de nod van een aantal. Ik ga weer proberen hier mee te schrijven. Het bloeden is eindelijk gestopt. Nu nog hopen dat die buik verdwijnt. Het lijkt alleen maar groter te worden. Juist nu het jurkjes.weer is... Kan bijna niks aan, het ene deel is stretch en toont daarbij een ronde buik, het andere deel verhult naar rekt niet mee waardoor het vooral in de avond heel ongemakkelijk is! Ik vind het maar stom. Mijn nod zal ergens rond de 31e zijn.. We gaan het zien.

Succes voor de meiden die gaan testen! Ik duim voor jullie :)
pi_128770818
Gatverdamme GM, dat wil je ook niet proeven.

Ik zou ook wel in jurkjes willen rondlopen, maar in mijn werk is dat zo lastig. Dan maar zomerbroeken enzo, ook lekker luchtig.
pi_128772863
Ik vond het "op jouw werk" heel koud, risu. Brrrr
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:15:38 #151
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128775542
Het is babyboom om ons heen. Vanavond op 1 avond 3(!) nieuwe zwangeren in mijn directe omgeving. Doe mij ook zo'n baby?! }:|
pi_128775895
Fok das veel ineens KP!

Kan iemand die rat/lantaarnpaal/bos onkruid uit mn klep halen.... Ik eet nog liever pindakaas met chocolade...
S. 2014
J. 2016
pi_128775958
Heb je pijnboompitten op gm?
pi_128776859
Nee FR why?
S. 2014
J. 2016
  woensdag 10 juli 2013 @ 07:19:34 #155
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128785541

Goedemorgen :o :o O+ :o :o
pi_128785569
Oh wauw!!!! *O* Gefeliciteerd!!!! :*
  woensdag 10 juli 2013 @ 07:27:11 #157
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128785587
Goedemorgen *O* *O* *O*
Oude (on)bekende.
pi_128785657
Jaa, gefeliciteerd!!!
pi_128785726
Dat is mooi nieuws, KP, gefeliciteerd!!!
  woensdag 10 juli 2013 @ 07:58:24 #160
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128785776
Ingedroogd zijn de streepjes nog mooier O+ O+

Wie volgt???
pi_128785803
Jaaaaaaa, het klonk al zo hoopgevend KP *O*
Van harte O+!
  woensdag 10 juli 2013 @ 08:04:23 #162
250838 Fee-nix
pi_128785816
Jaaaa! Gefeliciteerd! *O* Je doet gewoon lekker mee met die babyboom in je omgeving :D.
pi_128785840
Wauw! Gefeliciteerd!!!!! :) :) ^O^
pi_128785843
Gefeliciteerd! super duidelijke strepen! *O*
  woensdag 10 juli 2013 @ 08:09:38 #165
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128785853
Gefeliciteerd KP! *O*
pi_128785857
Gefeliciteerd KP!!!! *O* *O* *O* *O* *O*
Tralalalaaa
  woensdag 10 juli 2013 @ 08:11:52 #167
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_128785866
Woohoo! Mooi KimPossible! *O*
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_128785906
KP *O* *O* *O*
S. 2014
J. 2016
  woensdag 10 juli 2013 @ 08:17:26 #169
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128785912
:o wat een duidelijke! Gefeliciteerd! *O* *O*
  woensdag 10 juli 2013 @ 08:18:03 #170
73386 Fazz
onderweg
pi_128785918
*O* Gefeliciteerd KimPossible!! *O*
pi_128786004
Waaaauw kim *O* !!!
gefeliciteerd!
♥ J & S
pi_128786023
Tadaaaaa O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:15 schreef Kimpossible het volgende:
Het is babyboom om ons heen. Vanavond op 1 avond 3(!) nieuwe zwangeren in mijn directe omgeving. Doe mij ook zo'n baby?! }:|
♥ J & S
pi_128786096
Gefeliciteerd KP!! *O* O+ *O*
  woensdag 10 juli 2013 @ 08:35:42 #174
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128786103
Dankjullie O+ O+

Ik dacht dat die eerste kapot was (geen geduld dus nog niet klaar haha) en toen heb ik gelijk die 2e open gesnokt :')
pi_128786124
Gefeliciteerd!! *O*
pi_128786140
Kim, hoe cool!!
Gefeliciteerd!!! *O*
pi_128786145
Nu wil ik ook gaan testen :') Maar NOD is pas over 6 dagen :')
Tralalalaaa
pi_128786182
Gefeliciteerd KP.
  woensdag 10 juli 2013 @ 08:44:40 #179
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128786218
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 08:35 schreef Kimpossible het volgende:
Dankjullie O+ O+

Ik dacht dat die eerste kapot was (geen geduld dus nog niet klaar haha) en toen heb ik gelijk die 2e open gesnokt :')
Maar je zou ook pas zaterdag testen toch?
* GotC mompelt iets over geduld :D
  woensdag 10 juli 2013 @ 08:50:46 #180
390026 Aisly
A flower a day..
pi_128786293
Dat is nog eens een goedemorgen KP!
Gefeliciteerd! *O* *O*
pi_128786301
KP! Wat goehoed!!!! *O* *O* *O*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128786306
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:15 schreef Kimpossible het volgende:
Hihi
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 10 juli 2013 @ 08:56:18 #183
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128786367
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 08:44 schreef GotC het volgende:

[..]

Maar je zou ook pas zaterdag testen toch?
* GotC mompelt iets over geduld :D
Ik wilde zwangerschap uitsluiten haha. Ik dacht dat ik m'n menstruatie blokkeerde zo. Surprise :o
  woensdag 10 juli 2013 @ 08:57:15 #184
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_128786379
Kimpossible, van harte gefeliciteerd! Leuk! *O*
  woensdag 10 juli 2013 @ 08:58:50 #185
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128786403
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 08:56 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ik wilde zwangerschap uitsluiten haha. Ik dacht dat ik m'n menstruatie blokkeerde zo. Surprise :o
Dat zijn de betere verrassingen! *O*
pi_128786784
Wauw KP, van harte met je vier streepjes :D

*O* *O* *O*
  woensdag 10 juli 2013 @ 09:49:42 #187
52229 Chanty
pi_128787433
Gefeliciteerd kp :)
pi_128787493
Wauw! Gefeliciteerd kp! *O* *O*
pi_128788316
Gefeliciteerd! *O*
E.
pi_128789102
KP! gefeliciteerd!! je bent de 4e in je nabije omgeving dus!!!
pi_128789271
Kim, vet goed! *O*
Home is where the O+ is...
pi_128790431
Gefeliciteerd!
  woensdag 10 juli 2013 @ 11:46:54 #193
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_128790730
Gefeliciteerd Kimpossible! Het betere strepen piesen is dit. :o
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_128790940
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 08:38 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nu wil ik ook gaan testen :') Maar NOD is pas over 5 dagen :')
}:| ik wil oohook!! ben al de hele ochtend kotsmisselijk!
S. 2014
J. 2016
pi_128791222
Gefeliciteerd KP!! *O*

Zit er bij jullie iets in het water dat er zoveel in je nabije omgeving ineens zwanger worden? Anders moet ik ook maar eens langskomen ;)
pi_128796524
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nee FR why?
die kunnen zo'n nare smaak geven

Kp gefeliciteerd
  woensdag 10 juli 2013 @ 14:38:06 #197
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128796714
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:00 schreef Skittles het volgende:
Gefeliciteerd KP!! *O*

Zit er bij jullie iets in het water dat er zoveel in je nabije omgeving ineens zwanger worden? Anders moet ik ook maar eens langskomen ;)
Tijd voor n vakantie in het Zeeuwse? :P

Het is wel heel onwerkelijk hoor. Gewoon menstruatie achtige krampjes en verder muv van de nog altijd zeer gevoelige voorgevel niks aan de hand. Is natuurlijk ook nog erg pril allemaal, maar zonder die test in m'n hand voelt het wel als een droom haha. Alsof ik morgen gewoon een witte test zou kunnen piesen 8)7 . Geen tests meer in huis ook gelukkig. Misschien dat ik na t weekend nog een testje haal, maar niet eerder.
pi_128797168
Die strepen zijn t bewijs dat een klompje cellen als n dolle aan t delen zijn in je buik. Bizar he?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 10 juli 2013 @ 15:09:59 #199
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128797783
Heeeel bizar O+ en zo mooi tegelijk! Die eerste weken zwangerschap vind ik ook het meest bijzonder, qua proces, van niets naar een minimens!
pi_128797943
Yaaay streepjes *O*
Kimpossible doet er gelijk maar even 4 piesen, hoe meer strepen hoe beter! :D
Gefeliciteerd!
  woensdag 10 juli 2013 @ 15:45:31 #201
390026 Aisly
A flower a day..
pi_128799033
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

}:| ik wil oohook!! ben al de hele ochtend kotsmisselijk!
Herkenbaar.... mn NOD is zaterdag "al" Maar op deze manier wordt het wel erg lastig om te wachten! }:|
pi_128799250
Vanaf 4 dagen voor nod kan je al testen he.
pi_128799712
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:50 schreef Pvoesss het volgende:
Sssst :P
S. 2014
J. 2016
pi_128799742
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:45 schreef Aisly het volgende:

[..]

Herkenbaar.... mn NOD is zaterdag "al" Maar op deze manier wordt het wel erg lastig om te wachten! }:|
Misselijk/honger/misselijk/honger....
S. 2014
J. 2016
pi_128799806
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Sssst :P
Ik zou het gewoon doen, maar ik ben dan ook gek :P
pi_128799879
Waar is ReesesPieces trouwens? O-)
pi_128800346
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Misselijk/honger/misselijk/honger....
Ik moet heel eerlijk zeggen dat als ik jou was en het is niet raak deze maand dat ik dan eens langs de huisarts zou gaan. Misschien komt het alleen zo over op me, maar zo vaak misselijk/duizelig lijkt me niet heel goed :)

Ik ga heeeeel zen ook wachten tot zaterdag :') :Y
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:18:19 #208
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128800509
Dames, even n heads up: hier n enthousiaste aloë vera drankjes drinker en wat research leerde me net dat dat echt een no go is bij zwangerschap(swens). Er zit n stofje in de aloë vera die voor een miskraam kan zorgen doordat het samentrekkingen van de baarmoeder veroorzaakt oid.

Ben r een beetje van geschrokken, want ik drink (DRONK) dat spul megaveel. Misschien was het jullie al bekend, maar voor mij was het nieuws (terwijl ik verder echt wel op de hoogte ben van het wel/niet)
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:18:51 #209
73386 Fazz
onderweg
pi_128800523
Mijn misselijkheid en andere klachten verdwenen steeds spontaan na een negatieve test :')

Maar ik hoop natuurlijk van harte voor ons allen dat de klachten ook eens positief nieuws betekenen! ;)
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:37:02 #210
390026 Aisly
A flower a day..
pi_128801237
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:50 schreef Pvoesss het volgende:
Zat net ook al te berekenen of ik morgenochtend tijd heb voor een test hahaha
Ben er alleen nog niet van overtuigd of ik na een negatieve test nog vrolijk kan gaan werken.
Dan is zaterdag testen beter! Nog in dubio dus 8)7
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:39:11 #211
250838 Fee-nix
pi_128801319
Oe Kimpossible, goed dat je er nu achter komt dan! Ik heb het zelf nog nooit gedronken, maar zal er nu dus ook niet aan beginnen ;).
Wordt dit trouwens jullie eerste kindje?

Succes dames op t wachtbankje! Snap dat het nu extra moeilijk is je te bedwingen...

Ik mag nog niet eens op t wachtbankje }:| . Maar ik zit op een ander bankje... Het bankje waar ik wacht tot ik stomende babymaak-sex mag hebben :9 :+ . Vanaf deze zondag wordt het menens! :P. (En dan gaan we eerst eens heerlijk een dagje naar de sauna, goed begin lijkt mij ;) ).
pi_128801430
Wauw.. Ik zie strepen! Proficiat Kim!
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:43:21 #213
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128801467
Wordt ons eerste kindje inderdaad Fee!

Al die bankjes hier!

Doe maar vlug eicellen bevruchten en streepjes piesen jullie! (Ik heb een streepjestest over, wie wil?? :P)
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:45:52 #214
250838 Fee-nix
pi_128801561
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:43 schreef Kimpossible het volgende:
Wordt ons eerste kindje inderdaad Fee!

Al die bankjes hier!

Doe maar vlug eicellen bevruchten en streepjes piesen jullie! (Ik heb een streepjestest over, wie wil?? :P)
Spannend!! En bijzonder O+ .
pi_128802624
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:14 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik moet heel eerlijk zeggen dat als ik jou was en het is niet raak deze maand dat ik dan eens langs de huisarts zou gaan. Misschien komt het alleen zo over op me, maar zo vaak misselijk/duizelig lijkt me niet heel goed :)

Ik ga heeeeel zen ook wachten tot zaterdag :') :Y
De huisarts kan niks doen hoor, k heb sowieso een lage bloeddruk-> duizelig, en ik heb pds dus misselijkheid is geen onbekend verschijnsel en + wat faz zegt, het verdwijnt ook snel na een omotest!
S. 2014
J. 2016
  woensdag 10 juli 2013 @ 17:14:51 #216
250838 Fee-nix
pi_128802799
Mehh ik lees nu net (en eigenlijk wist ik dat ook wel, maar niet aan gedacht) dat een sauna slecht is voor de zaadkwaliteit. Zondag gaan wij dus naar de sauna en ergens midden volgende week verwacht ik m'n ei.

Maargoed, er staat ergens anders weer dat een sauna niet enorm veel impact heeft als de zaadkwaliteit van nature gewoon goed is. Pas als er sprake is van minder sterk zaad, zou je ermee moeten oppassen.

En daarbij zijn we al zooooo lang niet meer naar de sauna geweest en wil ik er ook niet mee wachten. Want na een eisprong wil ik sowieso niet en mocht ik straks wel zwanger zijn dan ga ik in t eerste trimester ook niet. Nu kwam t juist zo mooi uit, ook oppas kunnen regelen. (En we hebben een cadeaubon voor een sauna waar ongeveer driekwart van alle sauna's buiten zijn, dus is t ook fijn als het mooi weer is en dat is dus dit weekend.)

Pfff maar toch he, nu denk ik toch weer 'ja maar straks verspillen we de kans van deze maand'.

We moeten gewoon gaan! Toch? :')
  woensdag 10 juli 2013 @ 17:16:36 #217
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128802911
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:14 schreef Fee-nix het volgende:
We moeten gewoon gaan! Toch?
Ja!

pi_128802978
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

De huisarts kan niks doen hoor, k heb sowieso een lage bloeddruk-> duizelig, en ik heb pds dus misselijkheid is geen onbekend verschijnsel en + wat faz zegt, het verdwijnt ook snel na een omotest!
Oh, 'gelukkig' heeft het dus al een reden, met PDS en lage bloeddruk :)
pi_128803071
Ja Fee gewoon gaan!! Ik denk dat t meer is dat je er niet wekelijks moet gaat zitten, maar t lijkt mij niet zoveel kwaad te kunnen als je 1x in de zoveel tijd gaat...
S. 2014
J. 2016
pi_128803149
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:17 schreef Dot. het volgende:

[..]

Oh, 'gelukkig' heeft het dus al een reden, met PDS en lage bloeddruk :)
Precies :)

Het is meer dat misselijkheid rond de NOD mij toch altijd wat onzeker maakt
S. 2014
J. 2016
pi_128803215
Tuurlijk gewoon gaan, ontpanning is juist weer heel bevorderlijk voor de vruchtbaarheid, zeggen ze ;)
Ik wacht ook even tot het tweede trimester nu. Normaalgesproken gaan we regelmatig naar de sauna en heb er nu intussen best veel zin in, dus geniet een keertje extra voor mij ;).
  woensdag 10 juli 2013 @ 17:23:30 #222
250838 Fee-nix
pi_128803275
quote:
17s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:16 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja!

:) Dank :* .
En GM en Zandsculptuur ook! Zand, ik ga extra voor je genieten ;). Het is ook zo'n moooooie sauna. Heb er echt wel zin in! Vind t altijd heerlijk.
pi_128803836
Naar welk complex ga je, Fee?
pi_128804407
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:03 schreef zandsculptuur het volgende:
Waar is ReesesPieces trouwens? O-)
Hiero!
Net ongesteld geworden. Voel me behoorlijk :( dus. Op naar maand 11.....
pi_128804475
Aah, balen joh :( :*
  woensdag 10 juli 2013 @ 17:57:06 #226
250838 Fee-nix
pi_128804575
Ah RP :( , wat kl*te... :* .

Zandsculptuur we gaan hier heen!
  woensdag 10 juli 2013 @ 17:59:00 #227
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128804635
RP, wat doe je nou? :{ O+
pi_128804660
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:57 schreef Fee-nix het volgende:
Ah RP :( , wat kl*te... :* .

Zandsculptuur we gaan hier heen!
Oh, nice! Wil ik ook nog eens naartoe :Y.
pi_128804870
Jammer RP :{
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:20:40 #230
250838 Fee-nix
pi_128805343
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:59 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Oh, nice! Wil ik ook nog eens naartoe :Y.
Ja, zeker een aanrader! Wij zijn er 1 keer eerder geweest.
pi_128805362
Van harte Kimpossible!

Bweh ReesesPieces, hier aanmelden heeft dus nog geen geluk gebracht helaas.

(Hopelijk mag ik me vrijdag dan echt komen melden, maar zal je zien dat ik toch nog steeds meetbaar hCG heb...hoewel het geen barst uitmaakt, want eisprong waarschijnlijk ook dan en manlief is nu voor een week weg.)
pi_128805440
Kim!!! *O* *O* Wat ontzettend gaaf!! Gefeliciteerd! *O* Zitten we gewoon samen in Z&G :D
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:47:22 #233
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128806122
quote:
11s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:23 schreef Mabawa. het volgende:
Kim!!! *O* *O* Wat ontzettend gaaf!! Gefeliciteerd! *O* Zitten we gewoon samen in Z&G :D
O+ bijzonder hè? Wie had dat gedacht!! :D
pi_128808280
He verdorie RP -O-

Ergens twijfel ik. Netjes CD 33/34 afwachten of eerder testen. Probleem is dat de eerste keer ik op NOD nog niet positief testte.
Maar mijn hormoonhuishouding is nu wel anders. (Misselijk van pil, pigmentvlekken in gezicht).
Zucht....maar weer braaf in de wachtstand. .....
pi_128808906
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:47 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

O+ bijzonder hè? Wie had dat gedacht!! :D
Zeg dat wel :)
  woensdag 10 juli 2013 @ 21:22:49 #236
390026 Aisly
A flower a day..
pi_128812404
RP -O-
pi_128812942
Bedankt iedereen, het topic heeft me inderdaad nog niet geholpen om zwanger te worden ;) maar al jullie ontzettend lieve berichtjes vrolijken me wel op. Jankbui en een zak kokos m&m's verder (geen grapje! ) en ik voel me weer ok. We twijfelen toch om weer naar de dokter te gaan. Mijn luteale fase (zo noem je dat toch?) is slechts tien dagen, mijn dokter zegt dat dat niet uitmaakt maar ik twijfel toch, zeker aangezien we al aardig wat maanden bezig zijn. Wat denken jullie?

En KP, hoe reageerde je man/vriend eigenlijk? :) Helemaal in de wolken jullie samen?
pi_128813217
RP hoe lang zijn jullie al bezig? Protocol is meestal na 1 jaar pas doorsturen voor verder onderzoek. Houd je ook je temperatuur bij? Want anders wordt dat waarschijnlijk eerst drie maanden je huiswerk ;).
pi_128814859
* MyDirtySecret schuifelt binnen...

Wij zijn een maand of twee geleden de molen weer ingestapt. We hebben al een raddraaiertje rondlopen maar misschien is het geluk ons gegund om een tweede te kunnen verwelkomen!
Bij de eerste ben ik een 'handje geholpen' en ik vermoed dat het nu ook weer zal moeten gebeuren. Maar vooralsnog hebben we daarvoor nog geen stappen ondernomen. Daarvoor hebben we nog teveel toekomstplannen op stapel staan momenteel. Maar als het zonder hulp lukt is het natuurlijk ook gewoon welkom ;)!

Ik heb me nog niet verdiept en wie, hoe en waar hier, maar ik wens jullie allemaal superveel succes en hopelijk zitten we niet te lang in dit topic met z'n allen :P !

En ik ben cryptisch, ik weet het, maar dat komt omdat ik een kloontje ben ;) .
  woensdag 10 juli 2013 @ 22:09:24 #240
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128814906
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:34 schreef ReesesPieces het volgende:
Bedankt iedereen, het topic heeft me inderdaad nog niet geholpen om zwanger te worden ;) maar al jullie ontzettend lieve berichtjes vrolijken me wel op. Jankbui en een zak kokos m&m's verder (geen grapje! ) en ik voel me weer ok. We twijfelen toch om weer naar de dokter te gaan. Mijn luteale fase (zo noem je dat toch?) is slechts tien dagen, mijn dokter zegt dat dat niet uitmaakt maar ik twijfel toch, zeker aangezien we al aardig wat maanden bezig zijn. Wat denken jullie?

En KP, hoe reageerde je man/vriend eigenlijk? :) Helemaal in de wolken jullie samen?
Ik vind t stom dat het bij jullie (en bij zoveel andere koppels) zo lang moet duren. Iedereen verdient vlug mooie strepen. Ik denk idd dat tempen je eerste opdracht wordt, dus misschien kun je je huiswerk van te voren doen en dat nog even oppakken voor je naar de dokter gaat, hoe lastig ook. Zonder resultaat naar buiten is ook zon teleurstelling..

Mijn vriend is ook heel blij! We zijn al de hele dag aan het grinniken en knuffelen. En hij heeft me vet uitgelachen omdat ik al met van alles bezig ben in m'n hoofd. Ik wil nog niks, want zo pril, maar tegelijk wil ik van alles en nog wat. Past bij m'n karakter haha, ik ben wel van t regelen en ordenen.
pi_128815144
Welkom kloontje!
pi_128815274
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:39 schreef zandsculptuur het volgende:
RP hoe lang zijn jullie al bezig? Protocol is meestal na 1 jaar pas doorsturen voor verder onderzoek. Houd je ook je temperatuur bij? Want anders wordt dat waarschijnlijk eerst drie maanden je huiswerk ;).
We zijn sinds september 2012 bezig, ben sinds maart (op advies van de HA) aan het temperaturen/ovulatietesten. Deze maand even niet, geen zin in al het gedoe, maar zal er nu weer mee beginnen.
pi_128815336
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:09 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ik vind t stom dat het bij jullie (en bij zoveel andere koppels) zo lang moet duren. Iedereen verdient vlug mooie strepen. Ik denk idd dat tempen je eerste opdracht wordt, dus misschien kun je je huiswerk van te voren doen en dat nog even oppakken voor je naar de dokter gaat, hoe lastig ook. Zonder resultaat naar buiten is ook zon teleurstelling..

Mijn vriend is ook heel blij! We zijn al de hele dag aan het grinniken en knuffelen. En hij heeft me vet uitgelachen omdat ik al met van alles bezig ben in m'n hoofd. Ik wil nog niks, want zo pril, maar tegelijk wil ik van alles en nog wat. Past bij m'n karakter haha, ik ben wel van t regelen en ordenen.
Lief! En zal het huiswerk dus weer gaan oppakken inderdaad :)

Haha wat leuk! Alsof hij niet stiekem in zijn hoofd bezig is met de mini ;)
pi_128815438
Thanx Skittles!

ReesesPieces, ik kom hier net binnen vallen, maar hebben jullie toevallig vruchtbaarheidsproblematiek in de familie? Zo ja, kaart dit eventueel ook aan bij de ha. Het protocol is inderdaad 1 jaar, maar bij eventuele verdenking van erfelijke belasting kan het protocol ook gewoon overboord gegooid worden.
pi_128815773
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:19 schreef MyDirtySecret het volgende:
Thanx Skittles!

ReesesPieces, ik kom hier net binnen vallen, maar hebben jullie toevallig vruchtbaarheidsproblematiek in de familie? Zo ja, kaart dit eventueel ook aan bij de ha. Het protocol is inderdaad 1 jaar, maar bij eventuele verdenking van erfelijke belasting kan het protocol ook gewoon overboord gegooid worden.
Niet dat ik weet (ik wilde opschrijven dat onze ouders kinderen hebben.... het is laat zullen we maar zeggen)!
pi_128815786
Hier was er door erfelijke belasting aan zijn kant ook heel veel mogelijk inderdaad.
pi_128816214
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:16 schreef ReesesPieces het volgende:

[..]

We zijn sinds september 2012 bezig, ben sinds maart (op advies van de HA) aan het temperaturen/ovulatietesten. Deze maand even niet, geen zin in al het gedoe, maar zal er nu weer mee beginnen.
Als je drie maanden grafieken hebt en ze lijken mooi regelmatig te zijn, hoef je niet door te gaan met tempen ;).
pi_128816288
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:09 schreef Kimpossible het volgende:
Ik wil nog niks, want zo pril, maar tegelijk wil ik van alles en nog wat. Past bij m'n karakter haha, ik ben wel van t regelen en ordenen.
Herkenbaar :D. Gelukkig heb je nog 8 maanden de tijd ;).

@MyDirtySecret welkom :)
  woensdag 10 juli 2013 @ 22:45:31 #249
250838 Fee-nix
pi_128816964
Welkom MDS en succes!

RP, gewoon even een knuffel want t is rot om steeds maar ongesteld te worden! En ik hoop dat het deze maand gewoon wel raak is!

KP hier nog zo'n regelaar :D. Ik heb al lang en breed de kinderkamers opgemeten en bekeken welke ikea kasten ik wil hebben voor als onze twee zoontjes op 1 slaapkamer gaan slapen bijvoorbeeld. En welk stapelbed. En we zijn ook bezig om extra bergruimte in huis te creeren. Allemaal al als voorbereiding :). M'n man drijft ook altijd de spot met me en mijn organisatie/opruim drang (ik hou ook van een erg opgeruimd huis namelijk). Dan zegt ie: opgeruimd huis, opgeruimd hoofd, he lieverd? :P. Maar zo werkt het wel bij mij, hehehe.
pi_128817888
Kloontje welkom!!

Ik voel me een beetje: }:| |:( :o :'( :{ >:) :X :{w o|O ):O

Mijn lijf doet dingen waarvan ik denk: huh! Maar ik ben bang voor teleurstelling! Stom stom bankje
S. 2014
J. 2016
  donderdag 11 juli 2013 @ 08:05:24 #251
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128825007
Welkom MDS :)
RP :*

GM, frusterend, dat wachten hè. De vorige keer vond ik het zwanger worden helemaal niet zo leuk, ik werd er vooral onzeker van :*

En ik moet een beetje lachen om het geplan, geregel en georganiseer. Ik heb dat namelijk totaal niet :D S. werd met 38 weken geboren en toen waren we er eigenlijk nog niet klaar voor, in praktische zin dan :o
Oude (on)bekende.
pi_128825210
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:45 schreef Fee-nix het volgende:
Welkom MDS en succes!

RP, gewoon even een knuffel want t is rot om steeds maar ongesteld te worden! En ik hoop dat het deze maand gewoon wel raak is!

KP hier nog zo'n regelaar :D. Ik heb al lang en breed de kinderkamers opgemeten en bekeken welke ikea kasten ik wil hebben voor als onze twee zoontjes op 1 slaapkamer gaan slapen bijvoorbeeld. En welk stapelbed. En we zijn ook bezig om extra bergruimte in huis te creeren. Allemaal al als voorbereiding :). M'n man drijft ook altijd de spot met me en mijn organisatie/opruim drang (ik hou ook van een erg opgeruimd huis namelijk). Dan zegt ie: opgeruimd huis, opgeruimd hoofd, he lieverd? :P. Maar zo werkt het wel bij mij, hehehe.
Dat organiseren/plannen herken ik zeker! Ach, het is ook ergens goed voor, toch?

En dank je, het is elke keer weer even balen. Ik had deze maand echt goede hoop (ok, dat heb ik eigenlijk elke maand :) ) maar helaas.
Het is sowieso niet goed, maar ik weet niet of ik me nu zorgen moet maken of niet. Zoals gezegd ben ik in september 2012 gestopt met de pil, bijna een jaar geleden inmiddels. Volgens de HA heb ik zeker 4-5 maanden geen eisprong gehad, want erg lange cyclus. Nu is alles een krap half jaar weer helemaal op orde, maar in feite ben ik wel bijna een jaar bezig, toch?

(sorry, moet even van me afschrijven!)
pi_128825689
RP, ik moest van de gyn weer opnieuw tellen vanaf het moment dat mijn cyclus weer op orde was, maar je kunt het proberen ;).
pi_128825778
RP als jij je zorgen maakt kun je dat toch gewoon aankaarten bij de HA? Wel fijn dat je cyclus op orde is!
S. 2014
J. 2016
  donderdag 11 juli 2013 @ 09:05:47 #255
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128825795
RP ik snap het heel goed hoor. De mmm is niet fijn, maar maandelijks zon teleurstelling ook niet! Ik hoop dat jullie wachten vlug beloond wordt en dat je de HA niet nodig blijkt te hebben.

Over HA gesproken: alle tests zijn negatief terug gekomen. Het lijkt erop dat ik de innesteling 'gewoon' gevoeld heb. Dat kan schijnbaar behoorlijk steken. Bijzonder O+
  donderdag 11 juli 2013 @ 09:31:23 #256
250838 Fee-nix
pi_128826282
O Kimpossible wat fijn! Hoef je je daar tenminste geen zorgen meer over te maken :).

RP, ik snap helemaal dat je voor je gevoel al een jaar bezig bent... Maar toch zou ik denk ik gaan tellen vanaf het moment dat je cyclus weer op orde was. Zo berekend ben je dus een half jaar bezig... helemaal niet gek lang ofzo. Sja heel rot dus dat je lijf er langer over heeft gedaan om weer een normale cyclus te krijgen, maar wel goed dat het nu op de rit is! Dat heeft je lichaam toch maar mooi zelf geregeld! En van je afschrijven mag altijd :* .
pi_128826610
Bedankt iedereen, jullie zijn lief!
Ik hou mezelf dan voor dat ik een half jaar bezig ben, klinkt een stuk fijner en zorgt voor een rustiger gevoel :)
pi_128827261
ReesesPieces, een hele dikke knuf voor jou!

Organisatiedrang en opruimwoede... Wat Fee-nix zegt, dat is hier elke dag aan de orde haha! Ik word echt gek van rommel in m'n huis!

Planningstechnisch gezien kan ik in ons huis wel een kind of 5 kwijt, maar dat gaat niet gebeuren. Ik vond 1 al genoeg eigenlijk. Vorige keer een crappy zwangerschap gehad en de bevalling was ook alle behalve dan hoe ik het me voorgesteld had. Maar we proberen het gewoon nog een keertje ;).

Maar het inrichten van de eventuele babykamer, daar ben ik dan weer niet mee bezig. Maar dat heeft meerdere redenen, want onze toekomstplannen kunnen dat weer helemaal in de war sturen.
  donderdag 11 juli 2013 @ 12:08:37 #259
250838 Fee-nix
pi_128830308
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:16 schreef MyDirtySecret het volgende:
ReesesPieces, een hele dikke knuf voor jou!

Organisatiedrang en opruimwoede... Wat Fee-nix zegt, dat is hier elke dag aan de orde haha! Ik word echt gek van rommel in m'n huis!

Planningstechnisch gezien kan ik in ons huis wel een kind of 5 kwijt, maar dat gaat niet gebeuren. Ik vond 1 al genoeg eigenlijk. Vorige keer een crappy zwangerschap gehad en de bevalling was ook alle behalve dan hoe ik het me voorgesteld had. Maar we proberen het gewoon nog een keertje ;).

Maar het inrichten van de eventuele babykamer, daar ben ik dan weer niet mee bezig. Maar dat heeft meerdere redenen, want onze toekomstplannen kunnen dat weer helemaal in de war sturen.
Wow! Ik denk dat hier 4 kids echt de uiterste max is (dan is het echt krap op de slaapkamers), maar dan moeten we ook wel verhuizen als ze wat ouder worden. Een bureautje ofzo zou dan bijvoorbeeld niet meer passen op de slaapkamers.

Maargoed, m'n man denkt toch dat drie kinderen voor hem genoeg is :). En omdat ik al twee keizersnedes heb gehad, weet ik ook helemaal niet of ik er uberhaupt wel meer dan drie zou mogen krijgen van de gyn... En dat blijf ik een heel naar idee vinden. Dat dat op deze manier voor mij wordt besloten ;( . Hoe ouder m'n zoontjes worden, hoe meer ik mezelf namelijk wel zie als iemand met een groot gezin. Vier kinderen vind ik niet ondenkbaar. Maarja, als m'n man zegt dat drie genoeg is, dan heb ik daar wel veel meer vrede mee dan als de gyn het zou zeggen :).
pi_128831385
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:08 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Wow! Ik denk dat hier 4 kids echt de uiterste max is (dan is het echt krap op de slaapkamers), maar dan moeten we ook wel verhuizen als ze wat ouder worden. Een bureautje ofzo zou dan bijvoorbeeld niet meer passen op de slaapkamers.

Maargoed, m'n man denkt toch dat drie kinderen voor hem genoeg is :). En omdat ik al twee keizersnedes heb gehad, weet ik ook helemaal niet of ik er uberhaupt wel meer dan drie zou mogen krijgen van de gyn... En dat blijf ik een heel naar idee vinden. Dat dat op deze manier voor mij wordt besloten ;( . Hoe ouder m'n zoontjes worden, hoe meer ik mezelf namelijk wel zie als iemand met een groot gezin. Vier kinderen vind ik niet ondenkbaar. Maarja, als m'n man zegt dat drie genoeg is, dan heb ik daar wel veel meer vrede mee dan als de gyn het zou zeggen :).
Maar Fee-nix, het is eigenlijk niet de gynaecoloog die het zegt, maar jouw eigen lichaam! De risico's voor volgende zwangerschappen met bijbehorende bevallingen zijn dan een stuk groter, en ik denk dat je dat niet wilt.
  donderdag 11 juli 2013 @ 13:50:15 #261
250838 Fee-nix
pi_128833473
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:45 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Maar Fee-nix, het is eigenlijk niet de gynaecoloog die het zegt, maar jouw eigen lichaam! De risico's voor volgende zwangerschappen met bijbehorende bevallingen zijn dan een stuk groter, en ik denk dat je dat niet wilt.
Ik snap wel wat je bedoelt... maar zo voelt het niet. Maar misschien heb ik het ook niet helemaal goed verwoord. Ik bedoel namelijk niet dat ik denk dat de gyn het voor mij besloten heeft. Ik heb meer het gevoel dat mijn lichaam mij in de steek gelaten heeft. En dat ik daardoor nu beslissingen moet nemen die ik niet wil nemen. Dus dat het in die zin 'voor mij besloten is'.
Maar inderdaad, ik zou ook niet van een vierde zwanger willen raken als ik weet dat de risico's te groot zijn.

Zo, genoeg over mij :P. Laten we t weer ontopic lekker over zwanger worden en streepjes piesen hebben :). Dat is bij mij wel al twee keer gelukt, met twee heerlijke knulletjes als resultaat! En ik ben me er heel erg van bewust dat dat niet vanzelfsprekend is. Dus ik tel m'n zegeningen, hoor!
pi_128833669
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:50 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je bedoelt... maar zo voelt het niet. Maar misschien heb ik het ook niet helemaal goed verwoord. Ik bedoel namelijk niet dat ik denk dat de gyn het voor mij besloten heeft. Ik heb meer het gevoel dat mijn lichaam mij in de steek gelaten heeft. En dat ik daardoor nu beslissingen moet nemen die ik niet wil nemen. Dus dat het in die zin 'voor mij besloten is'.
Maar inderdaad, ik zou ook niet van een vierde zwanger willen raken als ik weet dat de risico's te groot zijn.

Zo, genoeg over mij :P. Laten we t weer ontopic lekker over zwanger worden en streepjes piesen hebben :). Dat is bij mij wel al twee keer gelukt, met twee heerlijke knulletjes als resultaat! En ik ben me er heel erg van bewust dat dat niet vanzelfsprekend is. Dus ik tel m'n zegeningen, hoor!
En ik snap ook wel wat jij bedoelt hoor :) Het lijkt mij ook moeilijk als iets of iemand zou bepalen dat dat eerste/tweede/derde/vul-maar-in kind er niet komt.

Hier nog helemaal niets te melden, dus ik kan ook niets bijdragen aan de conversatie.

Hoewel: pindakaas en chocola is erg lekker :9 En kokos M&M's lijken mij ook wel wat :Y
pi_128834304
Vanmorgen koffie gedronken met een vriendin van mij, zij en haar man hebbeb besloten om voor een 2e te gaan.. Spannend dus ook daar!
S. 2014
J. 2016
pi_128834892
Hier vandaag NOD volgens m'n app, maar eisprong was afgelopen maandag al 2 weken geleden. Ik vind het spannend, maar voel nog steeds helemaal niks dus verwacht elk moment ongesteld te worden. Ik ga op z'n vroegst zaterdag of zondag testen denk ik...

RP, wat jammer dat het ook deze maand niks is geworden. Ik denk ook dat als je al een half jaar wel een regelmatige cyclus (die niet al te lang duurt) hebt, je kunt zeggen dat je een half jaar bezig bent. Goed dat je even een baalmoment hebt ingelast met choco, dat mag best, het is niet leuk. Thumbs up voor deze ronde!

Welkom MDS, en succes! Ik ben benieuwd of je deze keer weer een helpend handje nodig hebt of dat het vanzelf lukt. Wat lekker dat je ook nog veel andere plannen hebt, dan staat je leven niet stil totdat die tweede zwangerschap er is.

En Fee, dit wordt dus waarschijnlijk je laatste keer zwanger, wat gek dat je dat al weet.
pi_128835178
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:31 schreef marel88 het volgende:
Hier vandaag NOD volgens m'n app, maar eisprong was afgelopen maandag al 2 weken geleden. Ik vind het spannend, maar voel nog steeds helemaal niks dus verwacht elk moment ongesteld te worden. Ik ga op z'n vroegst zaterdag of zondag testen denk ik...

knip
Spannend! En knap dat je nog niet getest hebt, als je zwanger bent, zou je nu al wel een positieve test hebben, óók als je geen kwaaltjes hebt hoor! Maar ik snap je terughoudendheid: een negatieve test is misschien nog wel erger dan ongesteld worden?
pi_128835383
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:38 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Spannend! En knap dat je nog niet getest hebt, als je zwanger bent, zou je nu al wel een positieve test hebben, óók als je geen kwaaltjes hebt hoor! Maar ik snap je terughoudendheid: een negatieve test is misschien nog wel erger dan ongesteld worden?
Ja, ik postte het al eerder, maar de vorige keer heb ik ook pas na 4 dagen ofzo getest en dat lijkt me prettiger dan snel een negatieve test. Ik heb sowieso nog maar één keer in m'n leven een test gedaan en dat is dus nu een meisje van bijna 2 ;). Maar er ligt een test in de kast en deze keer vind ik het moeilijk om me in te houden!
pi_128835500
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:43 schreef marel88 het volgende:

[..]

Ja, ik postte het al eerder, maar de vorige keer heb ik ook pas na 4 dagen ofzo getest en dat lijkt me prettiger dan snel een negatieve test. Ik heb sowieso nog maar één keer in m'n leven een test gedaan en dat is dus nu een meisje van bijna 2 ;). Maar er ligt een test in de kast en deze keer vind ik het moeilijk om me in te houden!
Dan test je toch gewoon nu O-)

Wordt ze deze maand nog twee? Mijn zoon wordt de 27e twee jaar, ik vind het SNEL gaan :X
pi_128835556
Ik vind dat wachten zo knap. :Y
Hier zag je het 6 dagen voor nod al wel :D
  donderdag 11 juli 2013 @ 14:53:19 #269
250838 Fee-nix
pi_128835783
Wow, wat een zelfbeheersing marel _O_ Ik zou t niet kunnen hoor. Zeker als je een test hebt liggen :D. MOET! NU! TESTEN! :P.

quote:
2s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:47 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind dat wachten zo knap. :Y
Hier zag je het 6 dagen voor nod al wel :D
Hoe bedoel je? Aan je buik? :o
pi_128835860
hehehe dat ook ja :D ik bedoelde de test.

6,5,4 voor nod was dit geloof ik.
pi_128835909
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:54 schreef Pvoesss het volgende:

[ afbeelding ]

Zijn dat de dipsticks van Sensitest?
pi_128835965
Ja, goed he! het is helaas eigenlijk een steeds extremere vorm van angst voor teleurstelling :@

En MrsPeel:begin augustus, ja het gaat HARD!
  donderdag 11 juli 2013 @ 14:58:22 #273
250838 Fee-nix
pi_128835983
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:54 schreef Pvoesss het volgende:

[ afbeelding ]

Ohw 8)7 hahaha. Dat is snel zeg, op zo'n test!!
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:00:02 #274
250838 Fee-nix
pi_128836050
O waarom, WAAROM hebben ze t laatst in Z&G nou over die kleertjes van Next gehad? Zit ik er alweer naar te kijken O+ :') .
pi_128836062
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:55 schreef Mrs.Peel het volgende:
Zijn dat de dipsticks van Sensitest?
Ebay 30 stuks voor EUR 1,72

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:04:38 #276
250838 Fee-nix
pi_128836210
Jeumig wat goedkoop. 30 stuks! :D Daar kun je wel ff mee vooruit zeg.
Toch vind ik die tests van plastic leuker... Ik heb al m'n positieve tests nog bewaard :).
pi_128836264
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:04 schreef Fee-nix het volgende:
Toch vind ik die tests van plastic leuker... Ik heb al m'n positieve tests nog bewaard :).
Doe je die toch gewoon ook? ;)
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:08:12 #278
250838 Fee-nix
pi_128836339
Hahaha, ja zou kunnen :P.
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:13:19 #279
250838 Fee-nix
pi_128836508
Maar Marel, heb je trouwens wel vaker van die lange luteale fases? Of ben je gewoon erg aan de voorzichtige kant nu? Of is je man in t weekend weer thuis en wacht je ook een beetje daarop? Gewoon nieuwsgierig ;). En ik vind t zo spannend! Ik wil strepen zien!
pi_128836700
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:13 schreef Fee-nix het volgende:
Maar Marel, heb je trouwens wel vaker van die lange luteale fases? Of ben je gewoon erg aan de voorzichtige kant nu? Of is je man in t weekend weer thuis en wacht je ook een beetje daarop? Gewoon nieuwsgierig ;). En ik vind t zo spannend! Ik wil strepen zien!
Nou, ik heb de laatste tijd vaker lange cyclussen (33 dagen), terwijl het eerst gewoon 28 dagen was. Ik heb eigenlijk nog niet in de gaten gehouden of dan de fase na de eisprong (dat is de luteale fase toch?) ook langer dan 2 weken duurt of juist die eerste fase.
Ik houd maar gewoon die lange cyclusduur aan, ongeacht wanneer de eisprong was, dus ik ben niet heel voorzichtig (en man is weer thuis, dus dat is ook m'n excuus niet). Maar ik had ook ergens gelezen dat die luteale fase niet zo varieert en wel vaak 2 weken is, maar dat is nog erg klok/klepel info... Als dat klopt ben ik al 4 dagen ( :D ) over tijd.
Maar genoeg, vandaag is m'n NOD en m'n cyclusduur varieert dus het is helemaal nog niet spannend!
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:24:06 #281
250838 Fee-nix
pi_128836867
Ah ok, ik snap 'm! Ik zou ook wat voorzichtiger zijn, hoor, als je al vaker zo'n lange cyclus hebt gehad. In ieder geval fijn dat je man alweer thuis is! Dan duim ik gewoon nog ff door voor je tot t weekend, no problem :P.
pi_128837370
Zal ik de mijne er ook even in gooien? ;)

Eisprong was 31 mei/1 juni dus 7 juni was 6 of 7 dpo.
pi_128837393
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:04 schreef Fee-nix het volgende:
Ik deed dus 'voor het bewaren' een digitale van Clear Blue, was het resultaat binnen 24 uur alweer verdwenen. Batterijen leeg ;(.
pi_128837424
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:18 schreef marel88 het volgende:

[..]

Nou, ik heb de laatste tijd vaker lange cyclussen (33 dagen), terwijl het eerst gewoon 28 dagen was. Ik heb eigenlijk nog niet in de gaten gehouden of dan de fase na de eisprong (dat is de luteale fase toch?) ook langer dan 2 weken duurt of juist die eerste fase.
Ik houd maar gewoon die lange cyclusduur aan, ongeacht wanneer de eisprong was, dus ik ben niet heel voorzichtig (en man is weer thuis, dus dat is ook m'n excuus niet). Maar ik had ook ergens gelezen dat die luteale fase niet zo varieert en wel vaak 2 weken is, maar dat is nog erg klok/klepel info... Als dat klopt ben ik al 4 dagen ( :D ) over tijd.
Maar genoeg, vandaag is m'n NOD en m'n cyclusduur varieert dus het is helemaal nog niet spannend!
Dat heb ik ook eens gelezen, dat de LF niet zo heel vaak varieert en bij de meeste dames netjes 13/14 dagen is.
Wanneer ga je testen? O-).
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:47:11 #285
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128837651
Marel! Ik wil je niet opnaaien hoorrrr, maar maar ik had ook geen (aanwijsbare) zwangerschapssymptomen en plots toch 2 streepjes!

Zelfs aan eenieder die ik aan het bmm-voelen heb geholpen: Mijn bmm is nog steeds niet volledig gesloten (wel hoog en anders dan bij niet-zwanger, maar zonder positieve test had ik mezelf nog steeds gewoon wijsgemaakt dat ik ongesteld zou worden). Dus, m.a.w.: goed om te voelen of je vruchtbaar bent, niet betrouwbaar om uit op te maken of je zwanger bent.
pi_128837697
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:38 schreef zandsculptuur het volgende:
Zal ik de mijne er ook even in gooien? ;)

Eisprong was 31 mei/1 juni dus 7 juni was 6 of 7 dpo.
[ afbeelding ]
pi_128837720
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:48 schreef Dot. het volgende:

[..]

In my defence: ¤1,79 voor 30 testen en het is zo leuk om dat streepje donkerder te zien worden :').
pi_128837899
Ik heb echt precies hetzelfde gedaan hoor :@
pi_128837932
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:53 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb echt precies hetzelfde gedaan hoor :@
O+
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:56:14 #290
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128837990
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:48 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

In my defence: ¤1,79 voor 30 testen en het is zo leuk om dat streepje donkerder te zien worden :').
Ik heb dat de vorige keer ook gedaan, maar werd er juist enorm zenuwachtig van, bang dat de test weer lichter zijn enzo. Dus ik ga geen 30 testen bestellen :7
Oude (on)bekende.
pi_128838033
Digitale ClearBlue testen zijn via eBay trouwens ook een heel stuk goedkoper dan bij de drogist. Dan staat er alleen wel 'pregnant' ipv 'zwanger' ;).
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:59:47 #292
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128838112
Ik denk dat ik weer voor de kruidvat testen ga, goede herinnering aan O+
Oude (on)bekende.
  donderdag 11 juli 2013 @ 16:02:15 #293
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128838208
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:56 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Ik heb dat de vorige keer ook gedaan, maar werd er juist enorm zenuwachtig van, bang dat de test weer lichter zijn enzo. Dus ik ga geen 30 testen bestellen :7
Dat heb ik nu ook!

Ik wil graag nog een keer testen voordat we het aan bijv. mijn ouders vertellen (zondag waarschijnlijk). En dan hoop ik 1: dat m'n streep er nog is en 2: dat hij donkerder is. Dat zou wel zo moeten zijn toch? 4/5 dagen later?

Ik vind t nog steeds heel onwerkelijk. Heb wel het gevoel dat m'n reukvermogen anders is (met als gevolg vlagen van misselijkheid) nu! En verder nog altijd zere borsten en maagzuur (veel boeren? (8> ) en wat krampjes in mn buik. Maar zwanger? Nah, zo voelt het nog niet echt. Gek gek gek.
pi_128838358
Nee donkerder hoeft helemaal niet :)
Daar vanuit gaan is gewoon zonde want je kan of heel veel hcg hebben of weinig ookal is er wel stijging en alles goed en soms zit er een test bij die sowieso minder kleurt etc.
  donderdag 11 juli 2013 @ 16:12:32 #295
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128838606
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:06 schreef Pvoesss het volgende:
Nee donkerder hoeft helemaal niet :)
Daar vanuit gaan is gewoon zonde want je kan of heel veel hcg hebben of weinig ookal is er wel stijging en alles goed en soms zit er een test bij die sowieso minder kleurt etc.
Mooi. Dat zijn weer geruststellende woorden uit ervaren hoek!

Achteraf vind ik mezelf best een geit dat ik die tweede test direct heb opengetrokken. Dat sloeg natuurlijk nergens op hahaha. Had hem beter kunnen bewaren voor van 't weekend!
pi_128839135
Ah, dat heb ik de vorige keer ook gedaan hoor. Meteen twee keer getest :D!
Anders had ik de hele dag nog lopen denken dat die eerste test misschien stuk was ;).
  donderdag 11 juli 2013 @ 16:40:00 #297
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128839657
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:24 schreef zandsculptuur het volgende:
Ah, dat heb ik de vorige keer ook gedaan hoor. Meteen twee keer getest :D!
Anders had ik de hele dag nog lopen denken dat die eerste test misschien stuk was ;).
Dat durf ik zelfs bij 2 niet uit te sluiten 'want uit hetzelfde pakje' hahahaha. Mijn vriend lacht me telkens (liefdevol) uit als ik weer even naar de kast loop en die tests even bekijk, zo van 'het is echt hè?? O+ O+ '
  donderdag 11 juli 2013 @ 16:40:21 #298
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128839667
De vorige keer heb ik volgens mij ook nog dezelfde dag meerdere testen gedaan, van verschillende merken :') Sta je bij de Kruitvat met een mandje vol zwangerschapstesten bij de kassa 8)7
Oude (on)bekende.
pi_128839679
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:40 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Dat durf ik zelfs bij 2 niet uit te sluiten 'want uit hetzelfde pakje' hahahaha. Mijn vriend lacht me telkens (liefdevol) uit als ik weer even naar de kast loop en die tests even bekijk, zo van 'het is echt hè?? O+ O+ '
Herkenbaar O+
pi_128839954
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:40 schreef Mevr_Mus het volgende:
De vorige keer heb ik volgens mij ook nog dezelfde dag meerdere testen gedaan, van verschillende merken :') Sta je bij de Kruitvat met een mandje vol zwangerschapstesten bij de kassa 8)7
Ja, dat kan bij ons in het dorp dus gewoon niet zonder dat daarna bijna iedereen het weet :')
pi_128840757
Ik denk dat ik ook 2 testen zou doen hoor. Gewoon om het zeker te weten ook. En dan een dag erna weer eentje. En inderdaad steeds opnieuw kijken of het wel echt zo is.

Vanmorgen was trouwens mijn temperatuur eindelijk gestegen. Maar ik had dus maandag (en woensdag nog een keer) al een positieve ovutest. Weet iemand hoe dat werkt, het waren van die digitale van clear blue. We hebben voor de zekerheid de hele week maar geklust. Of was het maandag eigenlijk een vals positieve misschien. Zondag ervoor niet getest, zaterdag negatief.

Is dit trouwens de laatste post?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')