ik vind het sowieso op dit moment risky om te gaan switchen, ongeacht kinderwens, als je een vast contract hebt zou ik ff lekker blijven hangen, maar dat is mijn controle mindquote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:16 schreef Ongeduldig het volgende:
Oh wat rot Dyre!
Hier staat deze week alles in het teken van zwanger worden, maar niet eens per se bij mezelf: de ene vriendin is net zwanger, de andere heeft te horen gekregen dat het bij haar heel lastig gaat worden.
De afgelopen week dus ook een paar keer gesprek gehad over hoe zij het met hun werk doen. Voor mijzelf geldt dat ik op dit moment eigenlijk op zoek ben naar een andere baan, maar dat ik dus tegelijkertijd zwanger wil worden. Enerzijds vind ik dat niet netjes tegenover een mogelijk nieuwe werkgever, anderzijds zou het natuurlijk ook best een tijd kunnen duren voordat ik zwanger word (als het ons al gegund is) en wil ik niet m'n hele leven in de tussentijd on hold zetten. En ondertussen twijfel ik ook of het wel verstandig is om iets nieuws te zoeken, want ik heb nu een vast contract en zou bij een nieuwe baan natuurlijk minder zekerheid hebben, zeker als ik tijdens een jaarcontract zwanger zou worden. Maar moet je dan als je ooit nog eens zwanger wilt worden maar in een niet-leuke baan blijven hangen vanwege de zekerheid van een vast contract?
Nu zullen er ook voldoende verhalen zijn van wel, maar ik heb me destijds en nu er niet van laten weerhouden.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 18:28 schreef Ongeduldig het volgende:
Ja dat soort verhalen wil ik dus horen, van mensen die er niet met een jaarcontact meteen uitvlogen omdat ze zwanger werden, dat geeft me hoop!
Ik denk dat je mij bedoelt?quote:Op zondag 7 juli 2013 13:24 schreef Fazzoletti het volgende:
Afgelopen vrijdag had ik m'n echo in het ziekenhuis. Alles zag er goed uit, genoeg eitjes enzo maar geen eisprong op komst. Ook niets raar te zien in baarmoeder en eileiders. Maar geen concrete aanwijzingen voor PCOS. Hierna weer naar de HA geweest. Die was er niet zo happig op om me door te sturen naar de gyn, omdat het volgens protocol nog te vroeg is (<1 jaar). Hij begon ook tegen mij over het niet 'verminderd vruchtbaar' zijn, wat ik hier eerder ook al bij iemand las. Ik snap dat dat misschien theoretisch zo is, maar in de praktijk komt het daar natuurlijk wel op neer was mijn argument. Dus nu maandag bellen voor nieuwe afspraak, iemand enig idee wat ik daar van kan verwachten?
Ha, dat was jij iddquote:
quote:Op zondag 7 juli 2013 15:24 schreef Dyre het volgende:
(even heel brutaal tussendoor: mijn NOD mag naar 7 augustus)
Bij mij was dat wel zo, de HA wist niet hoe snel ze er tussenuit konquote:Op zondag 7 juli 2013 15:43 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Ha, dat was jij iddDus bij jou gaat het wel nog via de ha? Misschien een foute aanname, maar ik had verwacht dat nu ik een doorverwijzing heb, alles vanaf nu via de gyn zal gaan...
quote:Op zondag 7 juli 2013 17:41 schreef Fee-nix het volgende:
Jammer Ggirl! Zelfde NOD nu! Doen wie er t eerste streepjes piest?Hehehe.
Laten we dan ook synchroon vier strepen ervan makenquote:Op zondag 7 juli 2013 18:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
ik ga synchroom piesen met Chanty:P
checkquote:Op zondag 7 juli 2013 18:32 schreef Chanty het volgende:
[..]
Laten we dan ook synchroon vier strepen ervan maken
Gewoon regelmatig onder de douche even voelenquote:Op zondag 7 juli 2013 23:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
oke you totally lost me
ik denk dat ik het eerst wat vaker moet onderzoeken
precies!quote:Op zondag 7 juli 2013 23:28 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Gewoon regelmatig onder de douche even voelen
Ik heb wel eens gevoeld, maar ik kan er en bijna niet bij en ik voel echt geen verschilquote:Op zondag 7 juli 2013 23:10 schreef Kimpossible het volgende:
Ehm, bij heel zacht, halflaag en open ben je vruchtbaar. Hard is iig niet vruchtbaar, maar in de luteale fase wisselen de inzichten. Ik hecht er zelf waarde aan als hij dicht is, omdat in mijn wereld een bmm dicht moet zijn bijzwangerschap. Ennn dat is ook wel zo, maar het schijnt te verschillen wanneer hij sluit in geval van conceptie.
Ik kwalificeer m'n bmm als gesloten als ik ipv een duidelijke deuk waar ik met t topje van m'n vinger in kan, ik een streepje/gleufje voel waar ik niet in kan (als ik zou willen).
Het is wel fascinerend vind ik dat na een orgasme de bmm echt veel soepeler en opener is (ongeacht fase in cyclus). Dat toont voor mij toch weer het belang van plezier aan
Ahhh, dan hoop ik helemaal op twee streepjes, van die NOD komen dus hele mooie meisjesquote:Op zondag 7 juli 2013 23:23 schreef bellelena het volgende:
Fee-Nix, vorig jaar was 2 augustus ook mijn nod
Gaan ze er bij jou ook allemaal uit wegens 'te oud'? Bij ons wel, en dan worden we vervangen door van die 16jarige snotneusjes.quote:
weg.quote:Op maandag 8 juli 2013 08:30 schreef Risu het volgende:
[..]
Gaan ze er bij jou ook allemaal uit wegens 'te oud'? Bij ons wel, en dan worden we vervangen door van die 16jarige snotneusjes.
AUWAUWAUW!!!quote:Op maandag 8 juli 2013 10:35 schreef Fee-nix het volgende:
Gm, bij bij is t dus helemaal niet gelukt, spiraal zetten. M'n bm is zo extreem naar achter gekanteld, dat de gyn de bocht niet kon maken met het inbreng-ding. En hij heeft lopen duwen en trekken.
Was echt blij met de verdoving die ik had gevraagd...
Maar dus geen succes. Enige optie was nog proberen onder algehele narcose, dan kon hij nog meer kracht zetten. Maar dat zag ik niet zitten.
Wel apart, want ik had al twee keer eerder (heel kort) een spiraaltje gehad. Eerste ingebracht door de HA, tweede door een andere gyn. Maar beide keren belachelijk veel pijn elke maand (te vergelijken met weeen, kwam ik later achter), dus vrij snel weer verwijderd. Deze gyn zei dat het best kan dat ze alletwee helemaal verkeerd zaten en dat ik daardoor zoveel pijn had.
Grappig detail: t schijnt dat aziatische vrouwen bijna allemaal een naar achter gekantelde bm hebben. En westerse vrouwen juist niet. Stiekem ben ik aziatisch
.
quote:Op maandag 8 juli 2013 14:50 schreef DJMomo het volgende:
geniaal trouwens, dat reesespieces en skittles hier samen schrijven.
Leent kussentje tijdelijk uitquote:Op maandag 8 juli 2013 15:36 schreef Aisly het volgende:
Was het maar alvast zondag.. krijg een houten kont van dat wachtbankje...
Dat was een breinenbreker zeg, ik zat maar te zoeken wat we dan gemeen haddenquote:Op maandag 8 juli 2013 14:50 schreef DJMomo het volgende:
geniaal trouwens, dat reesespieces en skittles hier samen schrijven.
ik dacht dat jullie elkaar kenden....quote:Op maandag 8 juli 2013 16:47 schreef Skittles het volgende:
[..]
Dat was een breinenbreker zeg, ik zat maar te zoeken wat we dan gemeen hadden
Hihi. Allebei heelquote:Op maandag 8 juli 2013 16:47 schreef Skittles het volgende:
[..]
Dat was een breinenbreker zeg, ik zat maar te zoeken wat we dan gemeen hadden
ooooh oke! thank youquote:Op maandag 8 juli 2013 17:36 schreef klaprooss het volgende:
Gm: reeses zijn Amerikaanse koekjes achtig iets.. Met pindakaas en chocolade als ik me niet vergis
ik zie geen UI op mn mobielquote:Op maandag 8 juli 2013 17:37 schreef Skittles het volgende:
Ik wist het ook niet, pas toen ik de verpakking zag als UI ging er een belletje rinkelen en heb ik gegoogeld
Ik deel je mening hoorquote:Op maandag 8 juli 2013 16:48 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Hihi. Allebei heeltrouwens. Vooral reesespieces! Maar hey, dat vind ik
Reeses zijn geweldig (maar dat ik dat vind hadden jullie vast al doorquote:Op maandag 8 juli 2013 17:51 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Ik deel je mening hoorOoit die reesespieces geprobeerd omdat een amerikaanse collega er helemaal weg van was.... het belande dus snel in de prullenbak
Maar ik vind pindakaas dan ook niet te harden
![]()
Vooral relaxed blijven mevr Mus! Probeer ik ookAch gaat best aardig, ik wilde vooral nu al doorverwijzingen e.d. zodat als ik echt desperate wordt het proces al in gang is gezet
quote:Op maandag 8 juli 2013 17:46 schreef Chanty het volgende:
Ik begin alweer een beetje bloed te verliezen. 9 dpo net als de vorige keer dus denk niet dat t wat wordt deze ronde ; (
Dat heb ik eigenlijk ook altijd, dan duurt het meestal nog een dag of 3 voor het echt doorzet. Heel irritant wel.quote:Op maandag 8 juli 2013 18:00 schreef Dot. het volgende:
[..]En het kan geen innesteling zijn?
Je hebt zo wel een hele korte luteale fase of niet? Of is het geen echte ongesteldheid?
Haha, ik heb Japanners eens drop gegeven, dat vonden ze ook niks. De toverballen vonden ze daarentegen wel helemaal geweldig. Heel de tijd kijken welke kleur de bal nu had.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:02 schreef DJMomo het volgende:
Jammer, chanty
Reesespieces, heb mijn Amerikanen eens zwart wit ballen gegeven. Dat was hilarisch! RP heb ik geproefd in de hershey chocolade fabriek. Sowieso Amerikaanse chocola.![]()
ze zijn prijzig maar zoooo lekker!!quote:Op maandag 8 juli 2013 19:21 schreef DJMomo het volgende:
Collega neemt altijd kilo's mee, ook lifesavers. Wij altijd klagen... Maar één week en t is op!
Omnom!quote:Op maandag 8 juli 2013 22:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
*deelt perenijsjes en calippo's uit!*
Hmmm ijs!quote:Op maandag 8 juli 2013 22:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
*deelt perenijsjes en calippo's uit!*
Chocolade en pindakaas? Toch eens proberen al klinkt het niet heel verleidelijk... En als je in de VS bent, zeker kokos m&m's proberen, ze zijn heerlijk!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:27 schreef Dot. het volgende:
Hmmmm, kokos M&Ms? Ik ga volgende week naar de VS, ik denk dat ik toch even ga inslaanEn chocolade en pindakaas vind ik altijd een goede combi
Maar ik ben dan ook zo'n vreemd persoon die chocola met drop ook een lekker combi vindt uit de Scandinavische landen
Hier nu 10 DPO, maar voel niks anders dan normaal. Borsten zijn wel gevoelig (vooral als ik net mijn bh uit heb 's avonds), maar dat heb ik de afgelopen 3 cycli ook gehad. Hopelijk zaterdag nieuws one way or another, zodat ik niet net ongesteld hoef te vliegen maandag
Niet dat het over jou iets zegtquote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:47 schreef Kimpossible het volgende:
Ohhh, nog meer van die verhalen, anyone?
Haha, dat snap ik. Maar dat het kán zijn al goede verhalenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:10 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Niet dat het over jou iets zegtmaar kan me voorstellen dat het leuk en hoopgevend is om te lezen:
Hier ook. Zo ongeveer de enige keer dat ik geen zwangerschapskwaaltjes dacht te hebben, alleen wat menstruatiepijn, bleek ik preggerz.
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:15 schreef Fee-nix het volgende:
Ja offfff we hadden onszelf gewoon allemaal heeeeel erg goed overtuigd dat we heus niks voelden deze maand.
Vooruitquote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:47 schreef Kimpossible het volgende:
Ohhh, nog meer van die verhalen, anyone?
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:15 schreef Kimpossible het volgende:
Het is babyboom om ons heen. Vanavond op 1 avond 3(!) nieuwe zwangeren in mijn directe omgeving. Doe mij ook zo'n baby?!
quote:Op woensdag 10 juli 2013 08:35 schreef Kimpossible het volgende:
Dankjullie![]()
![]()
Ik dacht dat die eerste kapot was (geen geduld dus nog niet klaar haha) en toen heb ik gelijk die 2e open gesnokt
Hihiquote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:15 schreef Kimpossible het volgende:
Het is babyboom om ons heen. Vanavond op 1 avond 3(!) nieuwe zwangeren in mijn directe omgeving. Doe mij ook zo'n baby?!
Ik wilde zwangerschap uitsluiten haha. Ik dacht dat ik m'n menstruatie blokkeerde zo. Surprisequote:Op woensdag 10 juli 2013 08:44 schreef GotC het volgende:
[..]
Maar je zou ook pas zaterdag testen toch?
* GotC mompelt iets over geduld
Dat zijn de betere verrassingen!quote:Op woensdag 10 juli 2013 08:56 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Ik wilde zwangerschap uitsluiten haha. Ik dacht dat ik m'n menstruatie blokkeerde zo. Surprise
quote:Op woensdag 10 juli 2013 08:38 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nu wil ik ook gaan testenMaar NOD is pas over 5 dagen
Tijd voor n vakantie in het Zeeuwse?quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:00 schreef Skittles het volgende:
Gefeliciteerd KP!!![]()
Zit er bij jullie iets in het water dat er zoveel in je nabije omgeving ineens zwanger worden? Anders moet ik ook maar eens langskomen
Herkenbaar.... mn NOD is zaterdag "al" Maar op deze manier wordt het wel erg lastig om te wachten!quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]ik wil oohook!! ben al de hele ochtend kotsmisselijk!
Sssstquote:Op woensdag 10 juli 2013 15:50 schreef Pvoesss het volgende:
Vanaf 4 dagen voor nod kan je al testen he.
Misselijk/honger/misselijk/honger....quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:45 schreef Aisly het volgende:
[..]
Herkenbaar.... mn NOD is zaterdag "al" Maar op deze manier wordt het wel erg lastig om te wachten!
Ik moet heel eerlijk zeggen dat als ik jou was en het is niet raak deze maand dat ik dan eens langs de huisarts zou gaan. Misschien komt het alleen zo over op me, maar zo vaak misselijk/duizelig lijkt me niet heel goedquote:Op woensdag 10 juli 2013 16:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Misselijk/honger/misselijk/honger....
Zat net ook al te berekenen of ik morgenochtend tijd heb voor een test hahahaquote:Op woensdag 10 juli 2013 15:50 schreef Pvoesss het volgende:
Vanaf 4 dagen voor nod kan je al testen he.
Spannend!! En bijzonderquote:Op woensdag 10 juli 2013 16:43 schreef Kimpossible het volgende:
Wordt ons eerste kindje inderdaad Fee!
Al die bankjes hier!
Doe maar vlug eicellen bevruchten en streepjes piesen jullie! (Ik heb een streepjestest over, wie wil??)
De huisarts kan niks doen hoor, k heb sowieso een lage bloeddruk-> duizelig, en ik heb pds dus misselijkheid is geen onbekend verschijnsel en + wat faz zegt, het verdwijnt ook snel na een omotest!quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:14 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik moet heel eerlijk zeggen dat als ik jou was en het is niet raak deze maand dat ik dan eens langs de huisarts zou gaan. Misschien komt het alleen zo over op me, maar zo vaak misselijk/duizelig lijkt me niet heel goed
Ik ga heeeeel zen ook wachten tot zaterdag![]()
Oh, 'gelukkig' heeft het dus al een reden, met PDS en lage bloeddrukquote:Op woensdag 10 juli 2013 17:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
De huisarts kan niks doen hoor, k heb sowieso een lage bloeddruk-> duizelig, en ik heb pds dus misselijkheid is geen onbekend verschijnsel en + wat faz zegt, het verdwijnt ook snel na een omotest!
Preciesquote:Op woensdag 10 juli 2013 17:17 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh, 'gelukkig' heeft het dus al een reden, met PDS en lage bloeddruk
quote:
Oh, nice! Wil ik ook nog eens naartoequote:Op woensdag 10 juli 2013 17:57 schreef Fee-nix het volgende:
Ah RP, wat kl*te...
.
Zandsculptuur we gaan hier heen!
Ja, zeker een aanrader! Wij zijn er 1 keer eerder geweest.quote:Op woensdag 10 juli 2013 17:59 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Oh, nice! Wil ik ook nog eens naartoe.
quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:23 schreef Mabawa. het volgende:
Kim!!!![]()
Wat ontzettend gaaf!! Gefeliciteerd!
Zitten we gewoon samen in Z&G
Zeg dat welquote:Op woensdag 10 juli 2013 18:47 schreef Kimpossible het volgende:
[..]bijzonder hè? Wie had dat gedacht!!
Ik vind t stom dat het bij jullie (en bij zoveel andere koppels) zo lang moet duren. Iedereen verdient vlug mooie strepen. Ik denk idd dat tempen je eerste opdracht wordt, dus misschien kun je je huiswerk van te voren doen en dat nog even oppakken voor je naar de dokter gaat, hoe lastig ook. Zonder resultaat naar buiten is ook zon teleurstelling..quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:34 schreef ReesesPieces het volgende:
Bedankt iedereen, het topic heeft me inderdaad nog niet geholpen om zwanger te wordenmaar al jullie ontzettend lieve berichtjes vrolijken me wel op. Jankbui en een zak kokos m&m's verder (geen grapje! ) en ik voel me weer ok. We twijfelen toch om weer naar de dokter te gaan. Mijn luteale fase (zo noem je dat toch?) is slechts tien dagen, mijn dokter zegt dat dat niet uitmaakt maar ik twijfel toch, zeker aangezien we al aardig wat maanden bezig zijn. Wat denken jullie?
En KP, hoe reageerde je man/vriend eigenlijk?Helemaal in de wolken jullie samen?
We zijn sinds september 2012 bezig, ben sinds maart (op advies van de HA) aan het temperaturen/ovulatietesten. Deze maand even niet, geen zin in al het gedoe, maar zal er nu weer mee beginnen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:39 schreef zandsculptuur het volgende:
RP hoe lang zijn jullie al bezig? Protocol is meestal na 1 jaar pas doorsturen voor verder onderzoek. Houd je ook je temperatuur bij? Want anders wordt dat waarschijnlijk eerst drie maanden je huiswerk.
Lief! En zal het huiswerk dus weer gaan oppakken inderdaadquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:09 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Ik vind t stom dat het bij jullie (en bij zoveel andere koppels) zo lang moet duren. Iedereen verdient vlug mooie strepen. Ik denk idd dat tempen je eerste opdracht wordt, dus misschien kun je je huiswerk van te voren doen en dat nog even oppakken voor je naar de dokter gaat, hoe lastig ook. Zonder resultaat naar buiten is ook zon teleurstelling..
Mijn vriend is ook heel blij! We zijn al de hele dag aan het grinniken en knuffelen. En hij heeft me vet uitgelachen omdat ik al met van alles bezig ben in m'n hoofd. Ik wil nog niks, want zo pril, maar tegelijk wil ik van alles en nog wat. Past bij m'n karakter haha, ik ben wel van t regelen en ordenen.
Niet dat ik weet (ik wilde opschrijven dat onze ouders kinderen hebben.... het is laat zullen we maar zeggen)!quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:19 schreef MyDirtySecret het volgende:
Thanx Skittles!
ReesesPieces, ik kom hier net binnen vallen, maar hebben jullie toevallig vruchtbaarheidsproblematiek in de familie? Zo ja, kaart dit eventueel ook aan bij de ha. Het protocol is inderdaad 1 jaar, maar bij eventuele verdenking van erfelijke belasting kan het protocol ook gewoon overboord gegooid worden.
Als je drie maanden grafieken hebt en ze lijken mooi regelmatig te zijn, hoef je niet door te gaan met tempenquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:16 schreef ReesesPieces het volgende:
[..]
We zijn sinds september 2012 bezig, ben sinds maart (op advies van de HA) aan het temperaturen/ovulatietesten. Deze maand even niet, geen zin in al het gedoe, maar zal er nu weer mee beginnen.
Herkenbaarquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:09 schreef Kimpossible het volgende:
Ik wil nog niks, want zo pril, maar tegelijk wil ik van alles en nog wat. Past bij m'n karakter haha, ik ben wel van t regelen en ordenen.
Dat organiseren/plannen herken ik zeker! Ach, het is ook ergens goed voor, toch?quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:45 schreef Fee-nix het volgende:
Welkom MDS en succes!
RP, gewoon even een knuffel want t is rot om steeds maar ongesteld te worden! En ik hoop dat het deze maand gewoon wel raak is!
KP hier nog zo'n regelaar. Ik heb al lang en breed de kinderkamers opgemeten en bekeken welke ikea kasten ik wil hebben voor als onze twee zoontjes op 1 slaapkamer gaan slapen bijvoorbeeld. En welk stapelbed. En we zijn ook bezig om extra bergruimte in huis te creeren. Allemaal al als voorbereiding
. M'n man drijft ook altijd de spot met me en mijn organisatie/opruim drang (ik hou ook van een erg opgeruimd huis namelijk). Dan zegt ie: opgeruimd huis, opgeruimd hoofd, he lieverd?
. Maar zo werkt het wel bij mij, hehehe.
Wow! Ik denk dat hier 4 kids echt de uiterste max is (dan is het echt krap op de slaapkamers), maar dan moeten we ook wel verhuizen als ze wat ouder worden. Een bureautje ofzo zou dan bijvoorbeeld niet meer passen op de slaapkamers.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:16 schreef MyDirtySecret het volgende:
ReesesPieces, een hele dikke knuf voor jou!
Organisatiedrang en opruimwoede... Wat Fee-nix zegt, dat is hier elke dag aan de orde haha! Ik word echt gek van rommel in m'n huis!
Planningstechnisch gezien kan ik in ons huis wel een kind of 5 kwijt, maar dat gaat niet gebeuren. Ik vond 1 al genoeg eigenlijk. Vorige keer een crappy zwangerschap gehad en de bevalling was ook alle behalve dan hoe ik het me voorgesteld had. Maar we proberen het gewoon nog een keertje.
Maar het inrichten van de eventuele babykamer, daar ben ik dan weer niet mee bezig. Maar dat heeft meerdere redenen, want onze toekomstplannen kunnen dat weer helemaal in de war sturen.
Maar Fee-nix, het is eigenlijk niet de gynaecoloog die het zegt, maar jouw eigen lichaam! De risico's voor volgende zwangerschappen met bijbehorende bevallingen zijn dan een stuk groter, en ik denk dat je dat niet wilt.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:08 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Wow! Ik denk dat hier 4 kids echt de uiterste max is (dan is het echt krap op de slaapkamers), maar dan moeten we ook wel verhuizen als ze wat ouder worden. Een bureautje ofzo zou dan bijvoorbeeld niet meer passen op de slaapkamers.
Maargoed, m'n man denkt toch dat drie kinderen voor hem genoeg is. En omdat ik al twee keizersnedes heb gehad, weet ik ook helemaal niet of ik er uberhaupt wel meer dan drie zou mogen krijgen van de gyn... En dat blijf ik een heel naar idee vinden. Dat dat op deze manier voor mij wordt besloten
. Hoe ouder m'n zoontjes worden, hoe meer ik mezelf namelijk wel zie als iemand met een groot gezin. Vier kinderen vind ik niet ondenkbaar. Maarja, als m'n man zegt dat drie genoeg is, dan heb ik daar wel veel meer vrede mee dan als de gyn het zou zeggen
.
Ik snap wel wat je bedoelt... maar zo voelt het niet. Maar misschien heb ik het ook niet helemaal goed verwoord. Ik bedoel namelijk niet dat ik denk dat de gyn het voor mij besloten heeft. Ik heb meer het gevoel dat mijn lichaam mij in de steek gelaten heeft. En dat ik daardoor nu beslissingen moet nemen die ik niet wil nemen. Dus dat het in die zin 'voor mij besloten is'.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:45 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Maar Fee-nix, het is eigenlijk niet de gynaecoloog die het zegt, maar jouw eigen lichaam! De risico's voor volgende zwangerschappen met bijbehorende bevallingen zijn dan een stuk groter, en ik denk dat je dat niet wilt.
En ik snap ook wel wat jij bedoelt hoorquote:Op donderdag 11 juli 2013 13:50 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt... maar zo voelt het niet. Maar misschien heb ik het ook niet helemaal goed verwoord. Ik bedoel namelijk niet dat ik denk dat de gyn het voor mij besloten heeft. Ik heb meer het gevoel dat mijn lichaam mij in de steek gelaten heeft. En dat ik daardoor nu beslissingen moet nemen die ik niet wil nemen. Dus dat het in die zin 'voor mij besloten is'.
Maar inderdaad, ik zou ook niet van een vierde zwanger willen raken als ik weet dat de risico's te groot zijn.
Zo, genoeg over mij. Laten we t weer ontopic lekker over zwanger worden en streepjes piesen hebben
. Dat is bij mij wel al twee keer gelukt, met twee heerlijke knulletjes als resultaat! En ik ben me er heel erg van bewust dat dat niet vanzelfsprekend is. Dus ik tel m'n zegeningen, hoor!
Spannend! En knap dat je nog niet getest hebt, als je zwanger bent, zou je nu al wel een positieve test hebben, óók als je geen kwaaltjes hebt hoor! Maar ik snap je terughoudendheid: een negatieve test is misschien nog wel erger dan ongesteld worden?quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:31 schreef marel88 het volgende:
Hier vandaag NOD volgens m'n app, maar eisprong was afgelopen maandag al 2 weken geleden. Ik vind het spannend, maar voel nog steeds helemaal niks dus verwacht elk moment ongesteld te worden. Ik ga op z'n vroegst zaterdag of zondag testen denk ik...
knip
Ja, ik postte het al eerder, maar de vorige keer heb ik ook pas na 4 dagen ofzo getest en dat lijkt me prettiger dan snel een negatieve test. Ik heb sowieso nog maar één keer in m'n leven een test gedaan en dat is dus nu een meisje van bijna 2quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:38 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Spannend! En knap dat je nog niet getest hebt, als je zwanger bent, zou je nu al wel een positieve test hebben, óók als je geen kwaaltjes hebt hoor! Maar ik snap je terughoudendheid: een negatieve test is misschien nog wel erger dan ongesteld worden?
Dan test je toch gewoon nuquote:Op donderdag 11 juli 2013 14:43 schreef marel88 het volgende:
[..]
Ja, ik postte het al eerder, maar de vorige keer heb ik ook pas na 4 dagen ofzo getest en dat lijkt me prettiger dan snel een negatieve test. Ik heb sowieso nog maar één keer in m'n leven een test gedaan en dat is dus nu een meisje van bijna 2. Maar er ligt een test in de kast en deze keer vind ik het moeilijk om me in te houden!
Hoe bedoel je? Aan je buik?quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:47 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind dat wachten zo knap.![]()
Hier zag je het 6 dagen voor nod al wel
Zijn dat de dipsticks van Sensitest?quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:54 schreef Pvoesss het volgende:
hehehe dat ook jaik bedoelde de test.
[ afbeelding ]
6,5,4 voor nod was dit geloof ik.
Ohwquote:Op donderdag 11 juli 2013 14:54 schreef Pvoesss het volgende:
hehehe dat ook jaik bedoelde de test.
[ afbeelding ]
6,5,4 voor nod was dit geloof ik.
Ebay 30 stuks voor EUR 1,72quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doe je die toch gewoon ook?quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:04 schreef Fee-nix het volgende:
Jeumig wat goedkoop. 30 stuks!Daar kun je wel ff mee vooruit zeg.
Toch vind ik die tests van plastic leuker... Ik heb al m'n positieve tests nog bewaard.
Nou, ik heb de laatste tijd vaker lange cyclussen (33 dagen), terwijl het eerst gewoon 28 dagen was. Ik heb eigenlijk nog niet in de gaten gehouden of dan de fase na de eisprong (dat is de luteale fase toch?) ook langer dan 2 weken duurt of juist die eerste fase.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:13 schreef Fee-nix het volgende:
Maar Marel, heb je trouwens wel vaker van die lange luteale fases? Of ben je gewoon erg aan de voorzichtige kant nu? Of is je man in t weekend weer thuis en wacht je ook een beetje daarop? Gewoon nieuwsgierig. En ik vind t zo spannend! Ik wil strepen zien!
Ik deed dus 'voor het bewaren' een digitale van Clear Blue, was het resultaat binnen 24 uur alweer verdwenen. Batterijen leegquote:Op donderdag 11 juli 2013 15:04 schreef Fee-nix het volgende:
Jeumig wat goedkoop. 30 stuks!Daar kun je wel ff mee vooruit zeg.
Toch vind ik die tests van plastic leuker... Ik heb al m'n positieve tests nog bewaard.
Dat heb ik ook eens gelezen, dat de LF niet zo heel vaak varieert en bij de meeste dames netjes 13/14 dagen is.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:18 schreef marel88 het volgende:
[..]
Nou, ik heb de laatste tijd vaker lange cyclussen (33 dagen), terwijl het eerst gewoon 28 dagen was. Ik heb eigenlijk nog niet in de gaten gehouden of dan de fase na de eisprong (dat is de luteale fase toch?) ook langer dan 2 weken duurt of juist die eerste fase.
Ik houd maar gewoon die lange cyclusduur aan, ongeacht wanneer de eisprong was, dus ik ben niet heel voorzichtig (en man is weer thuis, dus dat is ook m'n excuus niet). Maar ik had ook ergens gelezen dat die luteale fase niet zo varieert en wel vaak 2 weken is, maar dat is nog erg klok/klepel info... Als dat klopt ben ik al 4 dagen () over tijd.
Maar genoeg, vandaag is m'n NOD en m'n cyclusduur varieert dus het is helemaal nog niet spannend!
quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:38 schreef zandsculptuur het volgende:
Zal ik de mijne er ook even in gooien?
Eisprong was 31 mei/1 juni dus 7 juni was 6 of 7 dpo.
[ afbeelding ]
In my defence: ¤1,79 voor 30 testen en het is zo leuk om dat streepje donkerder te zien wordenquote:
quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:53 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb echt precies hetzelfde gedaan hoor
Ik heb dat de vorige keer ook gedaan, maar werd er juist enorm zenuwachtig van, bang dat de test weer lichter zijn enzo. Dus ik ga geen 30 testen bestellenquote:Op donderdag 11 juli 2013 15:48 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
In my defence: ¤1,79 voor 30 testen en het is zo leuk om dat streepje donkerder te zien worden.
Dat heb ik nu ook!quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:56 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Ik heb dat de vorige keer ook gedaan, maar werd er juist enorm zenuwachtig van, bang dat de test weer lichter zijn enzo. Dus ik ga geen 30 testen bestellen
Mooi. Dat zijn weer geruststellende woorden uit ervaren hoek!quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:06 schreef Pvoesss het volgende:
Nee donkerder hoeft helemaal niet![]()
Daar vanuit gaan is gewoon zonde want je kan of heel veel hcg hebben of weinig ookal is er wel stijging en alles goed en soms zit er een test bij die sowieso minder kleurt etc.
Dat durf ik zelfs bij 2 niet uit te sluiten 'want uit hetzelfde pakje' hahahaha. Mijn vriend lacht me telkens (liefdevol) uit als ik weer even naar de kast loop en die tests even bekijk, zo van 'het is echt hè??quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:24 schreef zandsculptuur het volgende:
Ah, dat heb ik de vorige keer ook gedaan hoor. Meteen twee keer getest!
Anders had ik de hele dag nog lopen denken dat die eerste test misschien stuk was.
Herkenbaarquote:Op donderdag 11 juli 2013 16:40 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Dat durf ik zelfs bij 2 niet uit te sluiten 'want uit hetzelfde pakje' hahahaha. Mijn vriend lacht me telkens (liefdevol) uit als ik weer even naar de kast loop en die tests even bekijk, zo van 'het is echt hè??![]()
'
Ja, dat kan bij ons in het dorp dus gewoon niet zonder dat daarna bijna iedereen het weetquote:Op donderdag 11 juli 2013 16:40 schreef Mevr_Mus het volgende:
De vorige keer heb ik volgens mij ook nog dezelfde dag meerdere testen gedaan, van verschillende merkenSta je bij de Kruitvat met een mandje vol zwangerschapstesten bij de kassa
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |