abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127475989
Duidelijkheid, Dyre. Is ook wat waard ;) :*. Dit was de eerste ronde na je mk toch?

Hier intussen 5dpo. Gisteren werd ik wakker met pijnlijke borsten en in de loop van de dag werd ik steeds misselijker, met als hoogtepunt dat ik gisteravond bijna moest overgeven. Ik eet ook ineens veel meer, dus wellicht is dat gerelateerd aan de misselijkheid :Y). Vandaag zijn echter alle 'kwaaltjes' weer verdwenen als sneeuw voor de zon :').

Van de vorige keer kan ik me nog herinneren dat ik toen ook maar af en toe misselijk was (ik was er toen helemaal niet mee bezig, dus heb er veel minder op gelet) dus het zegt eigenlijk niet zoveel. Nouja, we merken het vanzelf ;).
pi_127476030
@Kimpossible, ja dat doe ik wel eens. Zo kwam ik er de vorige keer achter dat ik zwanger was (op mijn nod was mijn bmm keihard en zat hij potdicht, dus toen bedacht ik maar eens een test te gaan halen).
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:34:32 #128
73386 Fazz
onderweg
pi_127477858
*ontlurk*

Hallo allemaal, tijd om eens wat actiever te worden hier :) Sept 2012 ben ik gestopt met de nuvaring omdat we graag zwanger willen worden.

M'n cyclus is nooit heel regelmatig geweest maar er is nu geen touw aan vast te knopen. (31-41-26-35-54-nu op dag 65 nog niets) Nu heb ik voor een afspraak gemaakt met de huisarts om een doorverwijzing te krijgen naar de gynaecoloog, heeft iemand hier ervaring mee?
pi_127478437
Welkom Fazzoletti :)

Ik denk dat de huisarts je gaat vragen om eerst een tijdje je temperatuur bij te houden om te kijken hoe je cyclus in elkaar zit en of je wel een eisprong hebt. Pas na een jaar 'proberen' wordt je doorgestuurd. Wanneer heb je de afspraak?
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:08:52 #130
73386 Fazz
onderweg
pi_127478707
Dankje :)

De afspraak is morgen.

Ja ik weet dat ze vaak dat jaar aanhouden maar ben wat ongeduldig ;) Heb wel bij Sensitest een dig. thermometer gekocht en ovulatietesten maar wilde daar tijdens mn volgende cyclus meebeginnen. Punt is nu dat deze maar niet eindigt 8)7
pi_127478976
Herkenbaar :{.

65 dagen, dat is een week of 9? Het zou ook goed kunnen dat je bijvoorbeeld primolut mee krijgt (van de huisarts of de gyn als je ha er zelf niet aan durft) om je menstruatie op te wekken.

Dan krijg je meestal wel eerst een echo en bloedtest.
pi_127479411
Ook hier een nieuweling (tenminste in dit topic, niet op het gebied van wohts)...

Ik ben sinds april gestopt met anticonceptie, dus nu eens proberen zicht te krijgen op mijn cyclus....
  donderdag 6 juni 2013 @ 14:13:03 #133
73386 Fazz
onderweg
pi_127481168
@zandsculptuur, ja de 9e week.

Vooral de onzekerheid vind ik lastig, heb deze cyclus toch een paar keer (hoopvol) getest maar helaas...

Ik ben benieuwd wat de ha gaat zeggen morgen :)
  donderdag 6 juni 2013 @ 14:40:11 #134
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_127482238
Welkom fazzoletti! Frustrerend, zon cyclus waar maar geen eind aan lijkt te komen..

Zand, dat is handig hè? Zo is het een goedkope zwangerschapstest ;) ik vind het ook fijn om het zo m'n lijf in de smiezen te houden..

Minidilemma: vanavond uit eten en groot fan van rood vlees.. Zal ik wel of zal ik niet? Acht de kans klein dat ik zwanger ben, maar hou niet van risico's..

[ Bericht 20% gewijzigd door Kimpossible op 06-06-2013 14:54:48 ]
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_127482937
KimPossible, ik kan me vergissen, maar de navelstreng ontstaat volgens mij pas in week 6 van de zwangerschap, dus er wordt nog niet tussen jou en de eventuele baby uitgewisseld...
pi_127483815
Ik zou het gewoon doen, kimpossible. Er is nog geen bloedband met een evt. baby ;).
Heb me gisteren ook te goed gedaan aan sushi :@.
  donderdag 6 juni 2013 @ 15:47:35 #137
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_127484593
KP, tot de eerste 6 weken is er sowieso geen bloedband met je kindje, dus dan kan het geen kwaad. Je zou het eventueel over kunnen slaan zodat je je (vèèèr vooruitlopend op de zaken) niet af gaat vragen 'wat nou als ik... blabla', mocht je zwanger zijn en het gaat mis.

Ik wist dat ik dat heel sterk zou hebben dus ik heb eigenlijk bijna alles gemeden iedere keer dat ik op het wachtbankje zat. Maar het kan nog geen kwaad om het wel te eten.
pi_127484598
Ik hou me alleen wat in met alcohol, omdat dat slecht schijnt te zijn voor de innesteling. Maar als ik deze maand zwanger zou zijn is het sowieso al van een superei met superzaad vanwege het compleet missen van mn eisprong, dus wellicht hou ik me er nu even niet aan :s)

Welkom Latilatidom en Fazzoletti!
  donderdag 6 juni 2013 @ 16:47:40 #139
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_127486576
Aan de carpaccio dus vanavond :Y) . Ik vind het ook zoiets om voortdurend alles te laten staan als je enkel zwanger wilt worden.. Voor hetzelfde geld duurt het nog een jaar!

Ik slik wel al vitamines (gravitamon) en ik drink sowieso haast nooit alcohol, dus dat scheelt wel.

Misschien dat het anders is als je je lijf vreemde dingen voelt doen die mogelijk op een zwangerschap duiden, maar ik zou echt van de pot vallen van verbazing als ik deze maand 2 streepjes plas :+
  donderdag 6 juni 2013 @ 17:26:05 #140
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_127487684
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 16:47 schreef Kimpossible het volgende:
Aan de carpaccio dus vanavond :Y) . Ik vind het ook zoiets om voortdurend alles te laten staan als je enkel zwanger wilt worden.. Voor hetzelfde geld duurt het nog een jaar!

Dat was hier dus ook zo. :+ Of althans, 11 rondes. Dus uiteindelijk lette ik er wel iets minder op, want carpaccio :9~ .
pi_127489566
Hier net wat dingen besproken voor de vakantie over een paar weken. Brengt me toch aan het twijfelen, denk dat we beter een maand kunnen wachten.. Stel dat het in één keer lukt (en hoewel het erg mazzel zou zijn, ben ik wel redelijk jong, zijn we gezond, roken niet, deinken nauwlijks, superstipte cyclus, dus kan in theorie wel degelijk) dan test ik dat een paar dagen voor we weggaan. Moet ik tijdens de vakantie overal op letten qua eten, straks ben ik erg misselijk of moe.. Zou ook jammer zijn om van de laatste vakantie met z'n twee niet volop te kunnen genieten. En mocht het vervolgens dan een maand later alsnog wel in een keer lukken hebben we meteen een leuk souvenir ;-)
pi_127490476
Weer even een megabijleespost :D

quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 08:48 schreef Theeleuter het volgende:
Jammer Dyre, maar ik denk wel fijn dat je weet waar je aan toe bent. Hoe lang was deze ronde?
Bijna 40 dagen... (Valt achteraf gezien nog enigzins mee (heb hier erger gelezen ooit) maar het lijkt echt een eeuwigheid als aan het wachten bent. Vooral als je niet weet wanneer er nou eens een einde aan komt)

quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:56 schreef Kimpossible het volgende:
Voelen jullie ook weleens aan de stand van jullie bmm? Ik doe dat wel, omdat ik daarmee ook kan checken of ik nog in m'n vruchtbare dagen zit (zacht, laag, open). Je schijnt er ook aan te kunnen voelen of je zwanger bent. Hij zou dan gesloten moeten zijn, niet te laag moeten liggen en halfhard. Daar is hier nu allemaal geen sprake van overigens ;)

Nee, daar heb ik nog nooit bewust naar gevoeld :o Hoe doe je dat? :@ Ik bedoel, hoe weet ik nou of hij laag staat of hoog? En kan je echt het verschil tussen open en dicht voelen? Ik moet nog een hoop leren over mezelf :@
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:36 schreef zandsculptuur het volgende:
Duidelijkheid, Dyre. Is ook wat waard ;) :*. Dit was de eerste ronde na je mk toch?
Klopt, zand. Ik ben in ieder geval blij dat alles weer op gang gekomen is en dat ik nu inderdaad duidelijkheid heb. Vanaf deze maand aan de slag met de ovutesten.
quote:
Hier intussen 5dpo. Gisteren werd ik wakker met pijnlijke borsten en in de loop van de dag werd ik steeds misselijker, met als hoogtepunt dat ik gisteravond bijna moest overgeven. Ik eet ook ineens veel meer, dus wellicht is dat gerelateerd aan de misselijkheid :Y). Vandaag zijn echter alle 'kwaaltjes' weer verdwenen als sneeuw voor de zon :').

Van de vorige keer kan ik me nog herinneren dat ik toen ook maar af en toe misselijk was (ik was er toen helemaal niet mee bezig, dus heb er veel minder op gelet) dus het zegt eigenlijk niet zoveel. Nouja, we merken het vanzelf ;).
Klinkt toch wel spannend hoor zo!! Duimen!
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:34 schreef Fazzoletti het volgende:
*ontlurk*

Hallo allemaal, tijd om eens wat actiever te worden hier :) Sept 2012 ben ik gestopt met de nuvaring omdat we graag zwanger willen worden.

M'n cyclus is nooit heel regelmatig geweest maar er is nu geen touw aan vast te knopen. (31-41-26-35-54-nu op dag 65 nog niets) Nu heb ik voor een afspraak gemaakt met de huisarts om een doorverwijzing te krijgen naar de gynaecoloog, heeft iemand hier ervaring mee?
Geen ervaringen mee, dus daar kan ik je niet mee helpen. Maar welkom hier!
Die cyclussen, daar is inderdaad geen peil op te trekken... en wat een lange zitten erbij zeg. Op dag 65 nu :o Ik vond mijn 40 dagen al lang...
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:30 schreef Latilatidom het volgende:
Ook hier een nieuweling (tenminste in dit topic, niet op het gebied van wohts)...

Welkom!!

IMA, als je echt zonder eventuele zorgen over eet-, drankbeperkingen en misselijkheid lekker met z'n tweetjes op laatste vakantie wil én je hebt het geduld om 1 maand te wachten (heb ik inmiddels zelf niet meer :P), dan is dat misschien wel een goede oplossing. En dan maak je inderdaad gewoon een vakantiebaby O+
  donderdag 6 juni 2013 @ 20:17:04 #143
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_127492953
De carpaccio toch maar overgeslagen; alsof de Duvel ermee speelt ben ik sinds half 6 ineens keimisselijk?! :? Dus ik had er geen zin meer in haha

Dyre, het is kinderlijk eenvoudig hoor, maar om verschillen te kunnen voelen moet je het een tijdje volhouden. Ik breng (na het handenwassen uiteraard) m'n middelvinger naar binnen met m'n hand in de stand alsof ineen tampon inbreng en dan voel je op een gegeven moment een ander soort weefsel als je vaginawand. Daarin zit in het midden een opening en dat is je bmm. Laag is als je er heel gemakkelijk bij kunt, als hij hoog ligt moet ik met m'n korte vingertjes wat moeite doen :P Zacht is als je oorlel, hard als het puntje van je neus. Open is als je vinger het "deukje" wat in kan en bij gesloten lukt dat echt niet..

Ik kan het niet zo goed uitleggen, je moet het echt zelf voelen :Y)
pi_127493119
Goh kimpossible, ik heb het nog nooit geprobeerd eigenlijk... Maar wanneer ben je dan vruchtbaar? Als de bmm laag zit en zacht is?
  donderdag 6 juni 2013 @ 20:24:05 #145
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_127493266
Ja, dat klopt. Laag, zacht en open. Het voelt echt heel anders van binnen dan. (Dat riep vriend altijd al wel, maar het is echt zo). Bmm is dan soepel en door andere afscheiding ook gladder ofzo.
pi_127499246
Goed uitgelegd, KP :). Het scheelt ook als je weet hoe je er "daar van binnen" uit ziet, mocht je er tegen kunnen, er staan heel veel foto's op deze site: http://www.beautifulcervix.com/
  donderdag 6 juni 2013 @ 22:24:59 #147
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_127500638
Wat een bijzondere site zand! Interessant!

Hoe is het trouwens met je misselijkheid?
pi_127504306
Nou, vanmorgen was die weg, maar zo in de loop van de dag kwam het weer in volle glorie terug. Ik vind het wel moeilijk om niet te veel hoop te krijgen zo...
Jij ook nog misselijk?
  donderdag 6 juni 2013 @ 23:50:27 #149
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_127504829
Dat snap ik. Ik ben ook nooit zo blij en content geweest met zo'n onbestemd rotgevoel in m'n maag. Hier ook nog misselijk. Is het heel achterlijk om te hopen dat ik morgen ook misselijk ben? :+
pi_127509109
Ik wist dathelemaal niet, van die bmm. Ik denk alleen dat ik het checken nog even achterwege laat. Lijkt me zoveel gedoe ook.

Ondertussen kan ik het temperaturen toch niet laten merk ik. Ja, dat ding ligt ook gewoon op mn nachtkastje en het is echt 5 seconden werk. Maar stom genoeg werd ik daardoor gisteren weer onzeker, dat mijn eisprong nog niet geweest was, en pas gisteren kwam. Voor de zekerheid gisteravond nog maar een legertje naar binnen gestuurd. Zo word ik wel gek van mezelf natuurlijk.
Maar wat moet ik nou denken van 2x een temp van 36,1 op 2 verschillende dagen terwijl het normaal 36,4 is. op zo'n moment misschien handig geweest als ik die bmm truuk kende. :P
Wachten duurt lang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')