abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128651937
Dit is hèt topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
Aisly 13 juli
Kimpossible 14 juli
Chanty 15 juli
Gewoonmezelf87 15 juli
Take_A_Picture 16 juli
Theeleuter 17 juli
Risu 22 juli
Butterflower 23 juli
Mrs. Peel 24 juli
Fee-nix 02 augustus
Ggirl 2 augustus
Dyre 07 augustus

Users: (bezig sinds XX/20XX)
Aisly (06-2013)
Butterflower (05-2013)
Chanty (09-2011)
Dot. (04-2013)
Dyre (12-2012)
Fazzoletti (09-2012)
Fee-nix (06-2013)
Gewoonmezelf87 (03-2013)
Ggirl (03-2013)
Ikina (04-2013 /)
IsabellaMariaAnna (06-2013)
Kimpossible (05-2013)
klaprooss (05-2013/)
Kwisted (06-2013)
Latilatidom (04-2013)
Marel88 (06-2013)
Mevr_Mus (06-2013)
Mrs.Peel: (01-2013)
Naena (08-2012)
Ongeduldig (06-2013)
piewen (06-2013)
Poppejans
Risu (04-2013)
Take_A_Picture (06-2013)
Theeleuter (05-2013)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 0% gewijzigd door DJMomo op 07-07-2013 19:12:51 ]
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128651944
Succes weer! ^O^
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zaterdag 6 juli 2013 @ 10:44:11 #3
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_128652008
Jammer Dyre :( .
  zaterdag 6 juli 2013 @ 10:52:23 #4
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_128652140
Mijn nod mag op 15 juli
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 6 juli 2013 @ 10:54:58 #5
52229 Chanty
pi_128652170
Dyre balen maar ben je al ongesteld ook?
pi_128652393
Jammer Dyre!
pi_128652483
Oh wat rot Dyre!

Hier staat deze week alles in het teken van zwanger worden, maar niet eens per se bij mezelf: de ene vriendin is net zwanger, de andere heeft te horen gekregen dat het bij haar heel lastig gaat worden.

De afgelopen week dus ook een paar keer gesprek gehad over hoe zij het met hun werk doen. Voor mijzelf geldt dat ik op dit moment eigenlijk op zoek ben naar een andere baan, maar dat ik dus tegelijkertijd zwanger wil worden. Enerzijds vind ik dat niet netjes tegenover een mogelijk nieuwe werkgever, anderzijds zou het natuurlijk ook best een tijd kunnen duren voordat ik zwanger word (als het ons al gegund is) en wil ik niet m'n hele leven in de tussentijd on hold zetten. En ondertussen twijfel ik ook of het wel verstandig is om iets nieuws te zoeken, want ik heb nu een vast contract en zou bij een nieuwe baan natuurlijk minder zekerheid hebben, zeker als ik tijdens een jaarcontract zwanger zou worden. Maar moet je dan als je ooit nog eens zwanger wilt worden maar in een niet-leuke baan blijven hangen vanwege de zekerheid van een vast contract?
pi_128652579
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 10:52 schreef Chanty het volgende:
Mijn nod mag op 15 juli
Check!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128653094
Lastig Ongeduldig. Weet je al wel welke richting je op wil qua werk? Je hebt natuurlijk niet bij elke werkgever zo'n onzekerheid. Een collega van mij werd zwanger in het laatste half jaar van haar jaarcontract, heeft daarna gewoon een verlenging aangeboden gekregen en heeft nu een vast contract.
pi_128653780
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 11:16 schreef Ongeduldig het volgende:
Oh wat rot Dyre!

Hier staat deze week alles in het teken van zwanger worden, maar niet eens per se bij mezelf: de ene vriendin is net zwanger, de andere heeft te horen gekregen dat het bij haar heel lastig gaat worden.

De afgelopen week dus ook een paar keer gesprek gehad over hoe zij het met hun werk doen. Voor mijzelf geldt dat ik op dit moment eigenlijk op zoek ben naar een andere baan, maar dat ik dus tegelijkertijd zwanger wil worden. Enerzijds vind ik dat niet netjes tegenover een mogelijk nieuwe werkgever, anderzijds zou het natuurlijk ook best een tijd kunnen duren voordat ik zwanger word (als het ons al gegund is) en wil ik niet m'n hele leven in de tussentijd on hold zetten. En ondertussen twijfel ik ook of het wel verstandig is om iets nieuws te zoeken, want ik heb nu een vast contract en zou bij een nieuwe baan natuurlijk minder zekerheid hebben, zeker als ik tijdens een jaarcontract zwanger zou worden. Maar moet je dan als je ooit nog eens zwanger wilt worden maar in een niet-leuke baan blijven hangen vanwege de zekerheid van een vast contract?
ik vind het sowieso op dit moment risky om te gaan switchen, ongeacht kinderwens, als je een vast contract hebt zou ik ff lekker blijven hangen, maar dat is mijn controle mind :')

ik snap iig het dilemma.. succes
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 6 juli 2013 @ 12:34:08 #11
52229 Chanty
pi_128654151
Ik weet niet of er in jouw sector makkelijk werk te vinden is. Als dat zo is zou ik gewoon op zoek gaan naar wat anders. Sowieso zou ik niet mijn kinderwens on hold zetten. Je kunt idd zomaar langer bezig zijn... Als t lastig is werk te vinden dan moet je even of jullie goed kunnen rondkomen op 1 inkomen. Als dat geen probleem is dan zou ik de gok wagen. Als een nieuwe werkgever echt blij met je is dan laat ie een zwangerschap niet meewegen bij contractverlenging. Iedereen weet dat vrouwen in een bepaalde leeftijdsfase kinderen krijgen
  zaterdag 6 juli 2013 @ 12:40:43 #12
250838 Fee-nix
pi_128654354
Eens met Chanty!
pi_128655478
Ik heb ook een vast contract opgezegd en heb nu sinds april een andere baan en weer een jaarcontract. Aangezien ik al 1 kind heb, denk ik dat ze wel weten dat er mogelijk meer volgen.
Ik ben overigens ook bij mijn vorige baan tijdens mijn jaarcontract zwanger geraakt.

Ik zie het zo, in de tijd dat ik zwanger ben laten zien wat ik kan, dan moeten die 4 maanden er tussenuit niet uitmaken.

En jammer Dyre :(
pi_128664011
Ja dat soort verhalen wil ik dus horen, van mensen die er niet met een jaarcontact meteen uitvlogen omdat ze zwanger werden, dat geeft me hoop! :D Zo'n vaart loop het vast ook allemaal niet, eerst die andere baan maar eens vinden en aangenomen worden, en in principe moet ik gewoon blij zijn dat ik überhaupt een baan heb in deze tijd :@ En in de tussentijd gewoon verder klussen :9
  zaterdag 6 juli 2013 @ 18:36:11 #15
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128664137
Hier ook geen kinderwens on hold door banentoestanden. Zelfs met een vast contract is het anno 2013 niet meer zo zeker dat je kunt blijven zitten waar je zit. Ik heb wel een vast contract, maar die is me meer waard door interne doorgroeimogelijkheden dan door de vastigheid itself. Als je ongelukkig bent in je baan, moet je een andere zoeken, vind ik. Mijn vriend heeft nog geen vast contract en dat is een onzekere factor, maar als we moeten wachten tot werkelijk alle puzzelstukjes perfect gevallen zijn, dan kan de kinderwens wel eeuwig on hold. Een stabiele basis is veel belangrijker, denk ik. Perfect bestaat niet, volg je hart, wees je enkel bewust van de risico's.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_128665433
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 18:28 schreef Ongeduldig het volgende:
Ja dat soort verhalen wil ik dus horen, van mensen die er niet met een jaarcontact meteen uitvlogen omdat ze zwanger werden, dat geeft me hoop! :D
Nu zullen er ook voldoende verhalen zijn van wel, maar ik heb me destijds en nu er niet van laten weerhouden.
pi_128666966
Het is een cliché, maar het is nooit het perfecte moment. Er zal altijd wel een reden zijn waarom je beter kan wachten. Zo lang je je kind kan verzorgen moet het goed komen. Ik heb een contract tot januari 2014. Ik ga ervan uit dat ik mijn baan ook daarna nog behoud, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet.
Ik laat me er niet foor weerhouden in ieder geval!
pi_128673767
Mooi verwoord Kimpossible en ReesesPieces, ben het met jullie beiden eens.

Zo, ik heb 1 dag even flink mogen balen van mezelf.
Ik probeer er meestal heel nuchter onder te blijven, maar vanochtend was ik écht heel erg teleurgesteld met mijn negatieve test... Wat kan een lichaam toch spelletjes met je spelen.

Ik ben nog niet ongesteld geworden, maar ondanks het 'geen bloed = moed'-motto wil ik mezelf toch eigenlijk geen hoop meer geven. De kans dat ik over een paar dagen dan weer een flinke teleurstelling voor mijn kiezen krijg is dan gewoon te groot.

En ik ben wel benieuwd hoe het met Ggirl en haar NOD is?
pi_128674192
je lijf kan je gek maken he! schijtirritant!

ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt!
S. 2014
J. 2016
pi_128674515
Mijn NOD kan weer een maandje opschuiven.. Zoals verwacht ook wel. Héél veel gewerkt en aangezien Hubbie en ik collega's zijn is het thuiskomen, eten en slapen!

Nieuwe NOD 2 augustus

En aangezien morgen onze enige vrije dag samen is zal het wel eentje zonder resultaat zijn.

Maar we blijven optimistisch... De vakantie zit er aan te komen!

Om in te haken op het werk verhaal..
Ook een vast contract is niets hoor.. Ik heb dat op het moment wel maar weet dat mijn baas boos en beledigd is als ik ga vertellen dat ik zwanger blijkt te zijn..
Jammer dan joh.. Tegen die tijd zoek ik dan lekker naar wat anders..
pi_128674683
Jammer Ggirl :*
pi_128674836
jammer Ggirl!
S. 2014
J. 2016
pi_128677665
Jammer Ggirl

Ik heb inmiddels een vast contract maar mijn eerste jaarcontract liep op 28 februari af terwijl mijn zwangerschapsverlof op 6 maart startte. Ik heb toen een contract van anderhalf jaar gekregen, wat een jaar contract vond mijn leidinggevende toen onzinnig :)
  zondag 7 juli 2013 @ 12:33:39 #24
390026 Aisly
A flower a day..
pi_128681596
Jammer Ggirl!

Hier ook een vast contract, maar zoals al eerder werd gezegd ook hier geen garantie voor de ( bij wijze van) komende 10 jaar. Ook geen idee hoe ze reageren als ik zwanger ben. Is ook weinig vergelijking opt werk wbt zwangeren.
pi_128681836
Balen Dyre en Ggirl! :*
♥ J & S
pi_128682796
Jammer GGirl! Maar wat je zegt, de zomervakantie komt eraan, het perfecte moment om zwanger te worden!
  zondag 7 juli 2013 @ 13:24:04 #27
73386 Fazz
onderweg
pi_128683372
Ik denk toch wel dat er een hoop vrouwen zijn die -al dan niet bewust- hun leven aanpassen aan een kinderwens. Niet alleen met wisselen van baan maar ook in de keuze van banen waarin later deeltijd mogelijk is. Ik vind het vooral raar dat deeltijd werken voor mannen nog steeds niet echt ingeburgerd is, het liefst zou ik straks samen met (8> minder gaan werken zodat we de zorg kunnen delen.

Heb trouwens laatst het boek 'Lean in' gelezen over vrouwen, carriere en de weg naar succes. Ik ben het niet met alles mee in het boek maar ik vond bepaalde onderwerpen wel een eye opener.

Afgelopen vrijdag had ik m'n echo in het ziekenhuis. Alles zag er goed uit, genoeg eitjes enzo maar geen eisprong op komst. Ook niets raar te zien in baarmoeder en eileiders. Maar geen concrete aanwijzingen voor PCOS. Hierna weer naar de HA geweest. Die was er niet zo happig op om me door te sturen naar de gyn, omdat het volgens protocol nog te vroeg is (<1 jaar). Hij begon ook tegen mij over het niet 'verminderd vruchtbaar' zijn, wat ik hier eerder ook al bij iemand las. Ik snap dat dat misschien theoretisch zo is, maar in de praktijk komt het daar natuurlijk wel op neer was mijn argument :{ . Dus nu maandag bellen voor nieuwe afspraak, iemand enig idee wat ik daar van kan verwachten?
pi_128683991
Jammer GGirl en Dyre! Op naar een volgende ronde.
Fazz, fijn dat er geen afwijkingen zijn gevonden. Maar nog geen duidelijkheid dus. Hier geen zh-ervaring, misschien eens vragen in het topic over niet zo makkelijk zwanger worden (of is dat nog een stapje te ver)?
Hier is de wens voor een tweede wel eventjes beïnvloed geweest door werk. Maar dan in de zin van: m'n werk kost nu zoveel energie, ik kan dit niet combineren met zwanger zijn. Nu moet ik van baan gaan switchen (aflopend project) dus kan ik m'n werk weer op de kinderwens aanpassen. Maar dan gaat het niet om grote aanpassingen maar meer om de werksfeer bij een nieuwe baan. Bijvoorbeeld: is 32 u ook echt 32 u of stiekem 40+?
  zondag 7 juli 2013 @ 13:54:06 #29
73386 Fazz
onderweg
pi_128684434
Marel, denk dat het nog iets te vroeg is om me in dat topic te melden hoop eerlijk gezegd dat het niet nodig gaat zijn Vooralsnog maar afwachten wat er de komende maanden gaat gebeuren.
pi_128687412
je bedoelt als je naar de gyn moet Faz?

de eerste afspraak is meestal vertellen wat er aan de hand is, wat je klachten zijn en dan zal de gyn wel een onderzoekje willen doen..

wat zegt de huisarts er eigenlijk van dat je zo'n extreem lange cyclus hebt?
S. 2014
J. 2016
pi_128687572
Ik zou me niet zo met een kluitje in het riet laten sturen, Fazz. Bedenk van te voren wat je wilt en van wie. Misschien kan je man ook wat helpen met het gesprek?
pi_128687662
Van wie kreeg je die echo dan? Alleen een echo en dat besproken met HA? Geen gyn gezien vrijdag? Sorry, begrijp je verhaal niet zo goed.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128687701
(even heel brutaal tussendoor: mijn NOD mag naar 7 augustus :{ )
pi_128688145
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 13:24 schreef Fazzoletti het volgende:

Afgelopen vrijdag had ik m'n echo in het ziekenhuis. Alles zag er goed uit, genoeg eitjes enzo maar geen eisprong op komst. Ook niets raar te zien in baarmoeder en eileiders. Maar geen concrete aanwijzingen voor PCOS. Hierna weer naar de HA geweest. Die was er niet zo happig op om me door te sturen naar de gyn, omdat het volgens protocol nog te vroeg is (<1 jaar). Hij begon ook tegen mij over het niet 'verminderd vruchtbaar' zijn, wat ik hier eerder ook al bij iemand las. Ik snap dat dat misschien theoretisch zo is, maar in de praktijk komt het daar natuurlijk wel op neer was mijn argument :{ . Dus nu maandag bellen voor nieuwe afspraak, iemand enig idee wat ik daar van kan verwachten?
Ik denk dat je mij bedoelt?

Je bent al sinds september 2012 bezig? Over die 2 maandjes zouden ze niet zo moeilijk moeten doen, vind ik. Vooral omdat er ook op de echo al te zien is dat er geen eisprong op komst is.
Ik zou bij de huisarts vragen of ze een OFO willen doen. (http://www.nvog.nl/Sites/(...)liteitsonderzoek.pdf)
Vanuit deze testen kan je dan weer verder kijken naar volgende stappen.

Afgelopen woensdag met mijn vriend naar de vervangende huisarts geweest, omdat onze eigen huisarts met vakantie is. In Nijmegen zijn ze begonnen met fertiscreen, waarbij ze middels een vragenlijst en testjes gaan kijken of er sprake is of kan zijn van verminderde vruchtbaarheid en of doorsturen naar de gynaecoloog nodig is.
Mijn vriend heeft donderdag al zijn sperma in kunnen leveren in het CWZ en ik ga nu maandag bloed laten prikken om doorgemaakte chlamydia uit te sluiten (ook al is de kans 0%, maar ze willen het toch definitief uit kunnen sluiten). Zodra de uitslagen binnen zijn, gaan we naar de huisarts, bespreken we de uitslagen en dan hup naar de gyn.
  zondag 7 juli 2013 @ 15:38:40 #35
73386 Fazz
onderweg
pi_128688294
Ja sorry, ik zal even duidelijker zijn :) Ik was een paar weken terug naar de HA geweest omdat m'n cyclus nu extreem lang duurt. De doorverwijzing die ik toen heb gekregen van alleen voor een echo, dus om te kijken of daarop iets afwijkends te zien was. Dit begreep ik ook pas toen ik er vrijdag was :{

Dus na de echo weer contact opgenomen met de HA om een 'echte' doorverwijzing, ik neem aan dat er dan meer gedaan gaat worden dan een echo, ook bloedonderzoek e.d. Maar wat ik er precies van kan verwachten weet ik niet. De ha was dus eerst niet happig om me nu al door te sturen maar ik daar was ik het dus niet mee eens... :') Hij had het over een jaar proberen, oftewel 12 cyclussen. Maar als ik de huidige trend vast hou gaat dat nog wel even duren. Ook gezien mijn leeftijd (bijna 32) zie ik dat niet echt zitten...
  zondag 7 juli 2013 @ 15:43:48 #36
73386 Fazz
onderweg
pi_128688543
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 15:34 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ik denk dat je mij bedoelt?

Ha, dat was jij idd :) Dus bij jou gaat het wel nog via de ha? Misschien een foute aanname, maar ik had verwacht dat nu ik een doorverwijzing heb, alles vanaf nu via de gyn zal gaan... :?
pi_128689230
Dat dacht ik ook, maar bij mij was het eigenlijk ook alleen de echo om te kijken waarom ik niet ongesteld werd en ben toen weer teruggestuurd naar de huisarts om het beleid verder te bespreken.
Nu ga ik dus net als jij voor een echte doorverwijzing, maar daarvoor wilde de gyn nog eerst de uitslagen van het bloed- en sperma onderzoek hebben.
pi_128689418
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 15:24 schreef Dyre het volgende:
(even heel brutaal tussendoor: mijn NOD mag naar 7 augustus :{ )
:*
pi_128689519
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 15:43 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ha, dat was jij idd :) Dus bij jou gaat het wel nog via de ha? Misschien een foute aanname, maar ik had verwacht dat nu ik een doorverwijzing heb, alles vanaf nu via de gyn zal gaan... :?
Bij mij was dat wel zo, de HA wist niet hoe snel ze er tussenuit kon ;).
pi_128690053
Ah zo fazz! Gyn zal onderzoek doen naar chlamydia verleden, naar je hormoonhuishouding (dmv bloedonderzoek en evt ook door middel van een doorspoelen van je eileiders - contrast foto maken en kijken of er verklevingen zijn) en dan evt een samenlevigstest doen. Of de Zuurgraad van jouw baarmoeder de zwemmers van je vent toe laat.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 7 juli 2013 @ 17:41:24 #41
250838 Fee-nix
pi_128692124
Jammer Ggirl! Zelfde NOD nu! Doen wie er t eerste streepjes piest? :P Hehehe.

Fazzoletti ik hoop dat je bij de gyn snel wat meer duidelijkheid krijgt!
pi_128693096
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 17:41 schreef Fee-nix het volgende:
Jammer Ggirl! Zelfde NOD nu! Doen wie er t eerste streepjes piest? :P Hehehe.

:D
ik ga synchroom piesen met Chanty:P
S. 2014
J. 2016
  zondag 7 juli 2013 @ 18:32:02 #43
52229 Chanty
pi_128693310
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 18:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

:D
ik ga synchroom piesen met Chanty:P
Laten we dan ook synchroon vier strepen ervan maken ;)
pi_128693458
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 18:32 schreef Chanty het volgende:

[..]

Laten we dan ook synchroon vier strepen ervan maken ;)
check :D
S. 2014
J. 2016
pi_128694258
Zo wat gaan jullie snel.
Jammergenoeg het vorige topic gesloten met het slechte nieuws van ikina en weer een maandje uitstel voor Dyre. Verder las ik iets over contracten, de mijne loopt definitief af op 5 september. Dus ik ben op zoek naar iets nieuws. In mijn sector practisch onmogelijk, daarom zat ik ook bij een supermarkt. Maar ik ben stiekem heel blij dat ik daar weg mag. (rugklachten enzo).
Wie weet ben ik voor die tijd wel zwanger, dan doe ik denk ik de moeite niet meer om te zoeken.

De tuin schiet al lekker op. Zo mooi om te zien dat de puinzooi nou leefbaar wordt. De nieuwe deur zit er ook in, volgende week bed verschuiven, tvtje regelen, kabeltjes eindlijk wegwerken enz. En de wachtweken beginnen morgen zo'n beetje.

Oh ja, kan iemand mijn NOD aanpassen naar de 22e? Door de vorige lange cyclus denk ik dat die datum beter klopt.
pi_128694381
Fix! Zijn we collega's, Risu?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 7 juli 2013 @ 22:41:00 #47
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128702833
Nog geen streepjes hier, zie ik. Stom!

Hier nog in wachtstand. Afscheiding meer aanwezig als normaal (ik ben gewend dat het vanaf plusminus een week voor menstruatie net een Sahara is) en m'n voorgevel doet flink zeer. Maar bmm is niet gesloten, dus ik blijf nuchter. Ik word er wel een beetje ongeduldig van nu, wou dat ik de klok vooruit kon kijken. Ik voel me niet zwanger dus laat het dan maar ASAP doorbreken (NOD is cycluswise de 10e) of ASAP veranderen in een welzwangergevoel met streepjes. Meh.
pi_128703297
kan iemand mij uitleggen hoe de baarmoeder moet voelen? ik las iets over de hardheid van het puntje van je neus....

nou dat is ongeveer hoe de mijne voelt, rond en hard.... maar geen idee of t dan open of dicht is en wat goed of fout is...
S. 2014
J. 2016
  zondag 7 juli 2013 @ 22:56:29 #49
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128703655
GM, 2 topics geleden heb ik t uitgetypt voor Dyre. Zoek t ff op voor je, moment!

Edit: hiero! OUD / Wachten op het tweede streepje deel 255 Helpt die uitleg? :)
pi_128703970
top!! nu weet ik dat mn bmm hard is, en ik denk dat het dicht is maar ik moet het vaker voelen.

en is er dan ook nog een betekenis van hard/zacht?
S. 2014
J. 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')