quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:59 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Als we het doen, doen we het goed he! We verwachten natuurlijk wel een tegenprestatie
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:00 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Wij komen met z'n allen een dagje een Jumbo filiaal om zeep helpen... Goed genoeg?
Jawel.quote:
quote:Als afdelingsmanagers verslijn voor het weekend heb je natuurlijk wel wekelijks contact met de directie.
@janneke141quote:Dat zal je nog verbazen, ook al is wekelijks wat overdreven.
Ja, aardige vent. Neemt de tijd voor je. Al was dat een stukje makkelijker toen ie 100 filialen had, in plaats van 350 nu.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:03 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Janneke141 Op vrijdag 5 juli 2013 00:53 schreef Schuimpjeshet volgende:
[..]
Ooit meegemaakt dan als afdelingschef?![]()
Frits wil natuurlijk op de hoogte blijven hoe het gaat met zijn verslijn managers door middel van persoonlijk contactquote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:03 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Op vrijdag 5 juli 2013 00:53 schreef Schuimpjeshet volgende:
[..]
@janneke141
Ooit meegemaakt dan als afdelingschef?![]()
Dus jij hebt zowel bij ah als jumbo gewerkt?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, aardige vent. Neemt de tijd voor je. Al was dat een stukje makkelijker toen ie 100 filialen had, in plaats van 350 nu.
Gelukkig niet.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:09 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Werk je nog steeds bij Jumbo?
Heel stiekem bij de blauwe concurrent.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:11 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Waar werk je nu dan, als ik vragen mag?
Werkelijk geen flauw idee waar dit zou kunnen zijnquote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:17 schreef Janneke141 het volgende:
Nieuw topic, nieuw raadjeplaatje.
[ afbeelding ]
Heb geprobeerd om naar herkenningspunten in de foto te zoeken, maar kon zo niets vinden.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:17 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
De beste aanwijzing staat pal voor de deur. Je moet je echt een weg banen tussen die kramen door om bij de ingang te komen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:33 schreef einschtein het volgende:
[..]
Heb geprobeerd om naar herkenningspunten in de foto te zoeken, maar kon zo niets vinden.
Haha, wat heb je gedaan dan?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:19 schreef Hallyu het volgende:
Gooooodmorning y'all.
Vanavond weer eens een keer vullen en me ik loop zo mank alst maar kan.
Geen idee, volgensmij heb ik een ontsteking aan de onderkant van mijn voet.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:54 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Haha, wat heb je gedaan dan?
Hmmm... Die aanwijzing maakt het er niet echt makkelijker opquote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De beste aanwijzing staat pal voor de deur. Je moet je echt een weg banen tussen die kramen door om bij de ingang te komen.
AH in Woenselquote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:17 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.jesperschelling.nl/heropening-albert-heijn-in-jourequote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:58 schreef Questionmarks het volgende:
[ afbeelding ]
Wie raadt deze? Is heropening van een AH hier in de buurt. Aanwijzing dus.
Aaaaa ik had net te laat de link gewijzigd. Is trouwens vorig jaar mooie winkel geworden.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:04 schreef mujentas het volgende:
[..]
http://www.jesperschelling.nl/heropening-albert-heijn-in-joure
AH Jourequote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:58 schreef Questionmarks het volgende:
[ afbeelding ]
Wie raadt deze? Is heropening van een AH hier in de buurt. Aanwijzing dus.
Met een nieuw zomerspoorboekje komt de hb vrachtwagen pas om half zes. Om zes uur staat de vulploeg er al.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:54 schreef d4v1d het volgende:
Volgende week een braderie dus kan de vrachtwagen er niet langs
Nu snap ik ook gelijk waarom mijn rooster zo raar is, er is niks om te vullen
Hehe, de winkel zit ook niet bepaald aan het einde van de straat dat je even 50 meter met je container kan lopen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:02 schreef exelletor het volgende:
[..]
Met een nieuw zomerspoorboekje komt de hb vrachtwagen pas om half zes. Om zes uur staat de vulploeg er al.Gaat nog leuk worden.
Maar wanneer wij geen vrachtwagen zouden krijgen, zou onze winkel met onze omloopsnelheid(hoewel het niks is, vergeleken met echt kleine stadswinkels) wel heel erg snel leeg raken.![]()
Dag erna sowieso meer. De dag ervoor is de koelcel niet groot genoeg voor gok ik..quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:15 schreef Questionmarks het volgende:
Zul je de dag ervoor wel meer geleverd krijgen, of dag erna wat meer.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat RE daar geen rekening mee houdt. En bij ons is het vooral hb waar dan veel van overblijft. Laatst waren we een dagje dicht(volgens mij met hemelvaart) en kregen die woensdag gewoon 6 vrachtwagens te verwerken. Volgens mij vier hb en twee vers... De volgende week konden we volle karren actie restanten met 50% korting gaan aanbieden...quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:18 schreef d4v1d het volgende:
Dag erna sowieso meer. De dag ervoor is de koelcel niet groot genoeg voor gok ik..
Lekker dan..quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:21 schreef exelletor het volgende:
[..]
Uit ervaring kan ik je vertellen dat RE daar geen rekening mee houdt. En bij ons is het vooral hb waar dan veel van overblijft. Laatst waren we een dagje dicht(volgens mij met hemelvaart) en kregen die woensdag gewoon 6 vrachtwagens te verwerken. Volgens mij vier hb en twee vers... De volgende week konden we volle karren actie restanten met 50% korting gaan aanbieden...
Afboekingen vielen toen wel mee. Pasen en kerst zijn wel erg, met kerst nog 200kg aan bananen alleen moeten weggooien. Ging dus een hele rc bananen terug naar het dc, naast vier rolly's met gewone afboekingen... Maar afboekingen vallen bij ons lang de toegestane grens niet, omdat wij vroeg beginnen met afprijzen...quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:23 schreef d4v1d het volgende:
Lekker dan..
Hoeveel uiteindelijk moeten afboeken?
Aahh,quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:29 schreef exelletor het volgende:
[..]
Afboekingen vielen toen wel mee. Pasen en kerst zijn wel erg, met kerst nog 200kg aan bananen alleen moeten weggooien. Ging dus een hele rc bananen terug naar het dc, naast vier rolly's met gewone afboekingen... Maar afboekingen vallen bij ons lang de toegestane grens niet, omdat wij vroeg beginnen met afprijzen...
Mijn filiaal is al geraden, dus...quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:30 schreef d4v1d het volgende:
tevens.. Waarom sta jij niet in de OP ?Wat doe je in welke regio?
Zet jezelf dan even op de wikiquote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:53 schreef exelletor het volgende:
[..]
Mijn filiaal is al geraden, dus...Maar ben gewoon medewerker verkoopklaar, beetje net als Hallyu.
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:02 schreef Hallyu het volgende:
Net van 9 tot half 12 staan vullen. Bloedheet in die pokkewinkel. Ik heb me kapot gezweet.![]()
Na kwartier maar mijn haren op een staart, want zat helemaal aan mijn nek vast geplakt.
Alle TL's waren naar een bruiloft van een collega, dus was er een teamleider uit een ander filiaal. Beetje een tjappie maar wel goede gast. Dat tie maar even door gaat geven hoe goed ik vanavond gewerkt heb. Zou fijn zijn.
Hoe regel je dit vervolgens met toeslagen dan? Allemaal achteraf via correcties invoeren?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 03:11 schreef Janneke141 het volgende:
Toch blijft het absurd dat R&R nog steeds geen nachtdiensten kan roosteren.
Invoeren als gebroken dienst. Iemand die van 22:00 tot 06:00 moet werken, voer je in als 21:45-23:59 en dan 00:15-06:00 de volgende dag. Maar de planning wordt daar niet echt leesbaarder van.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:35 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Hoe regel je dit vervolgens met toeslagen dan? Allemaal achteraf via correcties invoeren?
Die persoon krijgt dan dus ook twee keer reiskosten? Of ondervangt het systeem dit wel?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Invoeren als gebroken dienst. Iemand die van 22:00 tot 06:00 moet werken, voer je in als 21:45-23:59 en dan 00:15-06:00 de volgende dag. Maar de planning wordt daar niet echt leesbaarder van.
Hier doet hij het gewoon hoor?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:43 schreef promisionxexposed het volgende:
Wel jammer dat je thuis via plaza de shiftklaar niet kan lezen door een foutmelding ofzo, nu moet ik dat straks op werk weer gaan lezen, zal wel lekker druk worden ook met de grote promo
hmm apart, zal dan wel aan mijn laptop+computer+telefoon liggen, nja kijk op het werk welquote:
Ik wacht met smart op de tijden dat wij 2x zo weinig gaan krijgen door de zomerse instuwing.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:52 schreef Gezicht het volgende:
Die zogenaamde "zomerse instuwing" is echt belachelijk.
Gisteren bijna 2x zoveel HB als normaal, het hele magazijn staat nu stampvol met restanten. We zijn een klein dorpsfilliaal in zuid-Limburg, dus verwachten ze in Zaandam volgens mij dat de halve Randstad de komende weken hier op vakantie komt.
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:09 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ik wacht met smart op de tijden dat wij 2x zo weinig gaan krijgen door de zomerse instuwing.In Zaandam verwachten ze dat de halve randstad op vakantie gaat.
Winkel waar ik zit is geen franchise en de enige plek waar het redelijk koel is, is de koeling.. Maar dan kan je niet in blijven hangen de hele tijdquote:Op zaterdag 6 juli 2013 18:34 schreef bigbass het volgende:
Wel heerlijk met dit weer om in de airco te werken. Wie hebben die luxe niet? (alleen franchise niet toch?)
Wat kost zoiets?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:31 schreef Schuimpjes het volgende:
Wij hebben ook geen airco. Was tijdens de verbouwing van Baarn II naar DNAH wel de bedoeling, maar werd op de dag van plaatsing nog door Ahold Vastgoed afgewezen in verband met de kosten
Geen idee. Maar ze waren begonnen met ophangen en toen kwam de projectleider van MVRO met het bericht dat ze mochten stoppenquote:
Ik kan in R&R gewoon een dienst van 22:00 tot 5:00 inroosteren als ik dat wil. Kan alleen op zondag niet. Vaak gaat hij op den duur wel moeilijk doen over "rust"meldingen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Invoeren als gebroken dienst. Iemand die van 22:00 tot 06:00 moet werken, voer je in als 21:45-23:59 en dan 00:15-06:00 de volgende dag. Maar de planning wordt daar niet echt leesbaarder van.
Als ik eens promo hang omdat ik graag zaterdagavond alles wel af wil hebben en we zieken enzo hebben en er echt gas op zet 2 uur (staat iemand 3 uur voor ingeplanned en dat haalt die wel redelijk goed) maar dan ben ik wel kapot. Stickers wisselt ik scheur ze in max 30 minuten. ophangen heb ik eigelijk al jaren niet meer gedaan, denk dat 2 uur wel normaal is, zeker met die gekke enveloope van tegenwoordig.quote:Op zondag 7 juli 2013 00:09 schreef Hallyu het volgende:
Jezus wat was dat een kut avond. Eindtijd is eigenlijk half 11, werd kwart voor twaalf. En dan heb je een teamleider die alleen maar kan zeiken over hoe goed zijn vorige filiaal was in tegenstelling tot ons. Fijne motivatie!![]()
Ik moet op zaterdagavond de prijsstickers doen en iemand anders de promo hangen. Nou dat liep bij ons uit en vroegen we of iemand anders misschien de platen van de tafels enzo kon overnemen. Hele speech over hoe één jongen uit zijn vorige filiaal in vier uur prijswijzigingen én promo deed en dan helemaal perfect gecontroleerd naderhand ook nog! Dus je zegt nu dat wij dus fucking langzaam zijn, dat motiveert echt tot harder werken ahem.![]()
![]()
En toen had tie ook nog een of ander verhaal over een b-team bij voetbal.
![]()
![]()
Maar hoe lang doen jullie samen over prijswijzigingen en promo hangen? En qua prijswijzingen, ik scheur ze altijd eerst (max half uurtje tot uur, ligt aan de hoeveelheid) en daarna hangen wat gemiddeld twee uur (of 2,5u) duurt bij mij.
Volgens mij staat er op het WAP hoeveel tijd je hebt om de promo op te hangen.quote:Op zondag 7 juli 2013 00:36 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Als ik eens promo hang omdat ik graag zaterdagavond alles wel af wil hebben en we zieken enzo hebben en er echt gas op zet 2 uur (staat iemand 3 uur voor ingeplanned en dat haalt die wel redelijk goed) maar dan ben ik wel kapot. Stickers wisselt ik scheur ze in max 30 minuten. ophangen heb ik eigelijk al jaren niet meer gedaan, denk dat 2 uur wel normaal is, zeker met die gekke enveloope van tegenwoordig.
Op de wap staat alleen de themawisseling en eventueel langloop. Al is dat ook niet winkel specefiek.quote:Op zondag 7 juli 2013 00:43 schreef mujentas het volgende:
[..]
Volgens mij staat er op het WAP hoeveel tijd je hebt om de promo op te hangen.
Stickers wisselt inderdaad. Soms is het weinig, soms is het veel. Ik geloof dat de norm staat op 200 per uur? Meen ik wel eens gezien te hebben.
Incl of exc grote borden?quote:Op zondag 7 juli 2013 00:55 schreef mujentas het volgende:
Oh, ik dacht dat met de promo het nieuwe thema van volgende week werd bedoeld. Nevermind me![]()
Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst bonuskaartjes heb opgehangen, maar bij ons doen ze er 2 uur over (wat ik overigens vrij lang vind)
Exclusief. Dat wordt bij ons door iemand anders gedaan omdat de promojongen het anders niet red voor openingstijd.quote:Op zondag 7 juli 2013 01:01 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Incl of exc grote borden?
Ik kan het bij ons incl grote borden en actiestraat in 2 uur maar dan zit ik wel op een tempo wat je niet dag in dag uit volhoud.
Ja, klopt, maar je moet extra betalen om dergelijke extra functionaliteiten te kunnen gebruiken. En AH to go wil graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Op ons verzoek is de rusttijdenmelding uitgeschakeld op de nachtdiensten (want dat kon gratis) maar om het knopje in te drukken waarmee je nachtdiensten kan roosteren moet de portemonnee getrokken worden. Ik blijf me daarover verbazen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:53 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ik kan in R&R gewoon een dienst van 22:00 tot 5:00 inroosteren als ik dat wil. Kan alleen op zondag niet. Vaak gaat hij op den duur wel moeilijk doen over "rust"meldingen.
Waar slaat dat op..quote:Op zondag 7 juli 2013 02:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar je moet extra betalen om dergelijke extra functionaliteiten te kunnen gebruiken. En AH to go wil graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Op ons verzoek is de rusttijdenmelding uitgeschakeld op de nachtdiensten (want dat kon gratis) maar om het knopje in te drukken waarmee je nachtdiensten kan roosteren moet de portemonnee getrokken worden. Ik blijf me daarover verbazen.
Tja. In tegenstelling tot de meeste andere systemen, is R&R niet door AH ontwikkeld maar door een externe partij. Het wordt bijvoorbeeld ook door C1000 en Jumbo gebruikt. Zij verkopen gewoon, en willen (uiteraard) geld verdienen. En AH to go/servex is nu eenmaal een andere partij dan AH zelf.quote:
Ah. Ik dacht dat je het hoofdkantoor moest betalen ofzo.. ik wist niet dat AH dit niet zelf beheerde..quote:Op zondag 7 juli 2013 02:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja. In tegenstelling tot de meeste andere systemen, is R&R niet door AH ontwikkeld maar door een externe partij. Het wordt bijvoorbeeld ook door C1000 en Jumbo gebruikt. Zij verkopen gewoon, en willen (uiteraard) geld verdienen. En AH to go/servex is nu eenmaal een andere partij dan AH zelf.
Ik vraag me trouwens wel af waarom AH de nachtdienstenfunctionaliteit heeft aangekocht. Zijn er filialen met een continubedrijf? Ik ken ze niet.
ikbenschipper roostert kennelijk 2200/0500 diensten. Toelichting?
wacht even, het kan dus wel. Het is gewoon een keuze van AH To Go om het niet te willen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 03:11 schreef Janneke141 het volgende:
Toch blijft het absurd dat R&R nog steeds geen nachtdiensten kan roosteren.
Zoveel schade zie ik niet.quote:Op zondag 7 juli 2013 13:10 schreef Questionmarks het volgende:
Om 5 over 10 's avonds, ben diegene die 't opruimt. Fusten bleven haken achter magazijndeur... Met dat als gevolg.
Zodra het goed werkt.quote:
Wij lenen wel eens iemand uit aan een winkel die tot 01:00 werkt (oude winkel van mezelf maar toen werkte we nog niet tot 1). Of een verbouwing die in de nacht door draaide. Zodoende weet ik dat het kan. Ken eerlijk gezegd maar 1 winkel ook.quote:Op zondag 7 juli 2013 02:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja. In tegenstelling tot de meeste andere systemen, is R&R niet door AH ontwikkeld maar door een externe partij. Het wordt bijvoorbeeld ook door C1000 en Jumbo gebruikt. Zij verkopen gewoon, en willen (uiteraard) geld verdienen. En AH to go/servex is nu eenmaal een andere partij dan AH zelf.
Ik vraag me trouwens wel af waarom AH de nachtdienstenfunctionaliteit heeft aangekocht. Zijn er filialen met een continubedrijf? Ik ken ze niet.
ikbenschipper roostert kennelijk 2200/0500 diensten. Toelichting?
Wat deden de 4 kapotte doosjes eieren daar dan? Of worden de eieren bij jullie in de koeling verkocht?quote:Op zondag 7 juli 2013 14:23 schreef Questionmarks het volgende:
Klopt, viel ook nog mee met 2 kapotte melkpakken en 4 kapotte doosjes eieren. Het kostte weer wat tijd, die ik liever had besteed aan het magazijn, staat er nu wat slordig bij helaas.
Mistte gister trouwens ook wat promotie, kaartjes voor Becel etc.
Bij ons is er continu iets mis met dat ding, terwijl wij een paar maanden terug zo'n mooie oranje hadden gekregen... Iedereen sloopt hem ook gewoon.quote:Even later viel er ook yoghurt.. Dus komt iemand met 20 gele schoonmaakdoekjes aanlopen omdat ze dacht dat het te druk in de winkel was voor de dweilwagen.. Uiteindelijk had ze door dat het niet opschoot met doekjes
Eigenlijk is het dan niet netjes om te lachen.... Toch doet iedereen hetquote:Op zondag 7 juli 2013 20:37 schreef mike94 het volgende:
Het is pas iemand gelukt om een volledige zuivelcontainer om te krijgen, volledig gevuld met restant pakken.
Hij wou hem met iemand de koelcel inrijden, (we hebben namelijk een verhoging van 10cm, dus schuin omhoog rijden) en toen reden ze vol tegen het randje van de deur aan. Toen lagen de pakken op de grond..al met al waren er gelukkig maar 10 stuk ofzo.
Het is vooral vervelend als iemand zo'n slagroombekertje in het schap van de bovenste plank naar beneden laat vallen en vervolgens op het rooster terecht komtquote:Op zondag 7 juli 2013 20:28 schreef Loll het volgende:
Gewoon met de schrobmachine er overheen toch eerst zuigen en dan schrobben.
En gevallen van die vervelende deur koelingen hebt is het echt ruk om dan van die gevallen slagroom bekertjes op te ruimen.
Heb wel eens gehad met een zuivelcontainer. Viel dat hele ding uit elkaar. Spanband knapte, beide zijkanten vlogen toen uit elkaar en de halve container viel om. Toetjescontainer, dus mooie puinhoop.quote:Op zondag 7 juli 2013 20:37 schreef mike94 het volgende:
Het is pas iemand gelukt om een volledige zuivelcontainer om te krijgen, volledig gevuld met restant pakken.
Hij wou hem met iemand de koelcel inrijden, (we hebben namelijk een verhoging van 10cm, dus schuin omhoog rijden) en toen reden ze vol tegen het randje van de deur aan. Toen lagen de pakken op de grond..al met al waren er gelukkig maar 10 stuk ofzo.
Het komt bij ons gelukkig niet automatisch binnen afgezien van de RADs en molensquote:Op maandag 8 juli 2013 11:04 schreef Questionmarks het volgende:
Sluiten jullie NF wel eens uit? Of sluiten jullie niks uit?
Dat klopt inderdaad wel redelijk, behalve als een actie flink tegenvalt.quote:Op maandag 8 juli 2013 11:09 schreef Halldor het volgende:
Wij sluiten helemaal niets uit, dus ook Non Food niet.
Als je acties uitsluit dan kan het mis gaan met de prognoses.
Bijvoorbeeld: je sluit Berberana uit op maandag, op donderdag is alles verkocht, RE denkt dan dat je drie dagen nee verkoop hebt gehad en gaat voor de volgende actie extra instuwen.
RE houd er rekening mee dat je nog voor maximaal twee weken verkoop overhoudt na de actie. Nu wij niets meer uitsluiten klopt dit ook. (op een enkele uitzondering na)
Acties kan je volgens mij één week verlengen, als je de Berberana uit wil verkopen is een lokale prijs inderdaad een optie. Ik heb van afgelopen week ook een aantal uit assortiment artikelen verlengd. Bolletje was toch vorige week actie? Zo ja dan kon deze verlengd worden.quote:Op maandag 8 juli 2013 11:20 schreef Questionmarks het volgende:
Had zaterdag display met dvd's niet binnen; vorige actie verlengd tot woensdag en bovenste 2 planken die hoeslakens gepresenteerd.
Kon trouwens Berberana (niet nog een week verlengen(door Hamsterweken?), moet je dit dan oplossen door lokale prijswijziging? Zelfde geldt voor de Bolletje broodvervangers.
Heb Stimorol en Kellogs een week verlengd. Wij verlengen meestal met een week, wist niet dat het de prognose verstoorde.quote:Op maandag 8 juli 2013 11:28 schreef mujentas het volgende:
Berberana is dan ook een artikel dat je eigenlijk niet uit moet sluiten. Dat schopt de prognoses gigantisch in de war en de volgende keer krijg je een vrachtlading ingestuwd.
Ook is het niet aan te raden acties langer dan dinsdag te verlengen omdat dit ook de prognoses van volgende acties verstoort.
Ik had een tijdje terug een probleem met een lokale prijs. Netjes lokale prijs ingevoerd en verder geen foutmeldingen of iets dergelijks, maar de lokale prijs wilde maar niet scanbaar worden op de kassa's. Wat bleek nou, het artikel was 7 weken later weer in de aanbieding en daarom pakte het systeem de lokale prijs niet.quote:Op maandag 8 juli 2013 11:24 schreef Questionmarks het volgende:
DASA gaf een foutmelding bij Bolletje broodvervangers, dat er al een nieuwe actie was meende ik. Was inderdaad van vorige week.
Ik moet nog veel leren, nu TL in opleiding.
Als nieuwe acties al in het systeem staan (niet zichtbaar) dan geeft dat inderdaad problemen.quote:Op maandag 8 juli 2013 11:36 schreef Halldor het volgende:
Is dat dan het probleem?
Ik heb hier ook wel eens last van.
Toen ik gisteren keek hadden wij niet al te veel cola meer staan. Ik denk ook niet dat het heel erg is om dit soort producten over te houden, je bent er meestal wel redelijk snel van af (tenzij je natuurlijk hele containers over hebt)quote:Op maandag 8 juli 2013 11:39 schreef exelletor het volgende:
Wij verlengen de acties nooit, maar maken altijd een lokale prijs... Toch houden we de laatste tijd nog altijd veel actie restant, deze week weer zo'n mooie volle rc Coca-Cola Regular achter...
De planning hoort ruim op tijd kenbaar te worden gemaakt. Je kan gewoon even bij je leidinggevende langs gaan om het probleem aan te kaarten en je beschikbaarheid in het systeem te controleren.quote:
Gister gedaan bij TL. volgens haar kwam het door die overplaatsing..quote:Op maandag 8 juli 2013 12:17 schreef mujentas het volgende:
[..]
De planning hoort ruim op tijd kenbaar te worden gemaakt. Je kan gewoon even bij je leidinggevende langs gaan om het probleem aan te kaarten en je beschikbaarheid in het systeem te controleren.
Lijkt mij toch niet meer dan logisch.quote:Op maandag 8 juli 2013 11:34 schreef Questionmarks het volgende:
[..]
Heb Stimorol en Kellogs een week verlengd. Wij verlengen meestal met een week, wist niet dat het de prognose verstoorde.
Wat is er dan met jullie oude asm gebeurt?quote:Op maandag 8 juli 2013 13:38 schreef einschtein het volgende:
Vandaag is onze SM op vakantie gegaan. Mag hopen dat die wel levend terug komt, in tegenstelling tot onze (A)SM van 2 maand geleden.
Die is tijdens zijn vakantie in elkaar gestort en is nooit meer opgestaan.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:25 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Wat is er dan met jullie oude asm gebeurt?
Oh, heftig.. (Ik dacht eerst dat je het figuurlijk bedoeldequote:Op maandag 8 juli 2013 14:27 schreef einschtein het volgende:
[..]
Die is tijdens zijn vakantie in elkaar gestort en is nooit meer opgestaan.
Zoiets, ja. Gestopt met roken, tig-kilo afgevallen en dan naar het uberwarme Mexico gaan was geen hele goeie combo.quote:
Hahaha, echt waar? Coolquote:Op maandag 8 juli 2013 15:04 schreef einschtein het volgende:
Nu onze SM op vakantie is hebben wij een tijdelijke ASM voor de vakantie-periode. Na die tijd is de normale SM er weer en in begin augustus komt de permantente nieuwe ASM.
De tijdelijke ASM heet Albert, de ironie, en lijkt sprekend op Harry Piekema van de AH reclame's. Ik liep samen met een TL de deur uit, het eerste wat we zeiden "hij lijkt echt sprekend op.... *kijken elkaar aan* *knikken tegelijk*"
Niet, dan kun je er alleen een lokale prijs op zetten.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:42 schreef Questionmarks het volgende:
Hoe werkt het verlengen met DASA als hij een fout geeft "Er loopt al een nieuwe actie(?)", dit had ik bij Bolletje broodvervangers. Andere TL zei dat het iets was met coupon, zegt jullie dit iets? Had niet echt de tijd om er even op het werk naar te kijken.
Ah oke. Stel ik ben iets vergeten te verlengen op zaterdag (wat wel verlengt kon worden), dan moet dit maandag via lokale prijs gedaan worden?quote:Op maandag 8 juli 2013 20:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet, dan kun je er alleen een lokale prijs op zetten.
Yep.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:51 schreef Questionmarks het volgende:
[..]
Ah oke. Stel ik ben iets vergeten te verlengen op zaterdag (wat wel verlengt kon worden), dan moet dit maandag via lokale prijs gedaan worden?
Ja, echt sprekend.quote:Op maandag 8 juli 2013 18:38 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Hahaha, echt waar? Coolharry
Is niets mis mee! Ik drink zelf vaak of V-Energy (die felgroene) of RedBull Cranberry.:Yquote:
- Het werkt niet bij combinatieactiesquote:Op maandag 8 juli 2013 21:04 schreef Questionmarks het volgende:
[..]
Zitten er veel nadelen aan lokale prijs?
Weet ik, maar laatst hapte er een paar hier lekker opquote:Op maandag 8 juli 2013 21:04 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ja, echt sprekend.
[..]
Is niets mis mee! Ik drink zelf vaak of V-Energy (die felgroene) of RedBull Cranberry.:Y
Ja, oke, true.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:10 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Weet ik, maar laatst hapte er een paar hier lekker op
Weet iemand trouwens of die medewerker voordeelkaart er ook is voor je sleutelhanger? (Zoals de bonuskaart..)
Jammer, zou wel handig zijnquote:Op maandag 8 juli 2013 21:11 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ja, oke, true.
Is er niet, voor zover ik weet. Alleen de grote.
Komt dat echt terecht in de afprijzingen?quote:Op maandag 8 juli 2013 21:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
- Het werkt niet bij combinatieacties
- De klant ziet geen (bonus)korting op de bon
- En dat kan in andere filialen soms tot verwarring leiden
- In je weektotalen komen lokale prijzen terug in je bedrag afprijzingen, verlengde acties niet
[Disclaimer: de volgende weet ik niet helemaal zeker, maar dat kijk ik nog even na]
- Als je een franchiser bent, betaal je lokale prijzen zelf, terwijl je voor actiekortingen een vergoeding krijgt, ook als ze verlengd zijn.
Thanks! Ja eerst keer dat ik verlengde en niet alles helemaal goed gegaan.. Leren we weer van. Hoorde dat het ons veel geld kostte, lokale prijs veranderen.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
- In je weektotalen komen lokale prijzen terug in je bedrag afprijzingen, verlengde acties niet
[Disclaimer: de volgende weet ik niet helemaal zeker, maar dat kijk ik nog even na]
- Als je een franchiser bent, betaal je lokale prijzen zelf, terwijl je voor actiekortingen een vergoeding krijgt, ook als ze verlengd zijn.
Nee, is er niet, alleen die 2 grote die je krijgtquote:Op maandag 8 juli 2013 21:11 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Jammer, zou wel handig zijn![]()
Vrijdag alsnog even navragen bij mn TL van wie ik hem kreeg.
Pallasquote:Op maandag 8 juli 2013 21:12 schreef Halldor het volgende:
[..]
Komt dat echt terecht in de afprijzingen?
Alleen op de PROF dan?
Bij mij weten is dat nergens terug te vinden.
Een verlenging van een C&P artikel of pakket komt volledig voor rekening van de ondernemer.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar heb je idd. gelijk in. Thanx.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:28 schreef mujentas het volgende:
Een verlenging van een C&P artikel of pakket komt volledig voor rekening van de ondernemer.
quote:Op maandag 8 juli 2013 20:42 schreef Questionmarks het volgende:
Hoe werkt het verlengen met DASA als hij een fout geeft "Er loopt al een nieuwe actie(?)", dit had ik bij Bolletje broodvervangers. Andere TL zei dat het iets was met coupon, zegt jullie dit iets? Had niet echt de tijd om er even op het werk naar te kijken.
Als het artikel gekoppeld is aan een nieuw C&P pakket dat actief is kan je geen lokale prijs op het artikel zetten. Een actief pakket overruled de lokale prijs.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:51 schreef Questionmarks het volgende:
[..]
Ah oke. Stel ik ben iets vergeten te verlengen op zaterdag (wat wel verlengt kon worden), dan moet dit maandag via lokale prijs gedaan worden?
Volgens mij is dat niet helemaal waar: het kan wel maar het werkt niet. Simpel voorbeeldje: een artikel van 2 euro krijgt een C&P-korting mee van 50 cent. Als je dan een lokale prijs aanmaakt van 1,80, gaat het scannen voor 1,30.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:31 schreef mujentas het volgende:
[..]
[..]
Als het artikel gekoppeld is aan een nieuw C&P pakket dat actief is kan je geen lokale prijs op het artikel zetten. Een actief pakket overruled de lokale prijs.
Dik carrière maken bij de Appie, jwzquote:Op maandag 8 juli 2013 22:12 schreef einschtein het volgende:
Morgen zijn beide TL's, die er normaal over dag zijn, gone. Vervangende ASM is er wel, samen met een 'teamleider' in opleiding. De SM, die nu dus op vakantie is, durfde het eigenlijk niet aan om haar (TL in opleiding) alleen te laten, maarrrrr: "einschtein is er ook, die weet alles, dus dat komt wel goed."
Overigens werd ik door de SM aan de ASM voorgesteld als in "dat is einschtein, die kan en weet alles, dus als er iets gedaan moet worden.."![]()
Volgens mij niet hoor, of het moet recentelijk veranderd zijn?quote:Op maandag 8 juli 2013 21:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet helemaal waar: het kan wel maar het werkt niet. Simpel voorbeeldje: een artikel van 2 euro krijgt een C&P-korting mee van 50 cent. Als je dan een lokale prijs aanmaakt van 1,80, gaat het scannen voor 1,30.
Vandaag een flink aantal transacties moeten annuleren omdat men niet genoeg geld had. Normaal gesproken gebeurt het 1 of 2 keer op een avond, maar vandaag bleef ik maar naar de kassa lopen. Wat is dat toch, proberen boodschappen te doen terwijl je geen geld hebtquote:Op maandag 8 juli 2013 11:35 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik had een tijdje terug een probleem met een lokale prijs. Netjes lokale prijs ingevoerd en verder geen foutmeldingen of iets dergelijks, maar de lokale prijs wilde maar niet scanbaar worden op de kassa's. Wat bleek nou, het artikel was 7 weken later weer in de aanbieding en daarom pakte het systeem de lokale prijs niet.
baas hoorquote:Op maandag 8 juli 2013 22:12 schreef einschtein het volgende:
Morgen zijn beide TL's, die er normaal over dag zijn, gone. Vervangende ASM is er wel, samen met een 'teamleider' in opleiding. De SM, die nu dus op vakantie is, durfde het eigenlijk niet aan om haar (TL in opleiding) alleen te laten, maarrrrr: "einschtein is er ook, die weet alles, dus dat komt wel goed."
Overigens werd ik door de SM aan de ASM voorgesteld als in "dat is einschtein, die kan en weet alles, dus als er iets gedaan moet worden.."![]()
Talent? Jij houdt een AH-Factor in je filiaal?quote:Op maandag 8 juli 2013 22:22 schreef ikbenschipper het volgende:
Volgende week zaterdag word het ook een dagje bijna al me teamleiders weg. Alleen me laats benoemde en een talent waarmee ik de avond ga doen. Ben super benieuwd hoe hij het gaat doen.
quote:Op maandag 8 juli 2013 22:26 schreef einschtein het volgende:
[..]
Talent? Jij houdt een AH-Factor in je filiaal?
Tsja, wij hebben tegenwoordig geen teamleider meer.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:22 schreef ikbenschipper het volgende:
Volgende week zaterdag word het ook een dagje bijna al me teamleiders weg. Alleen me laats benoemde en een talent waarmee ik de avond ga doen. Ben super benieuwd hoe hij het gaat doen.
Mooi voor je egoquote:Op maandag 8 juli 2013 22:12 schreef einschtein het volgende:
Ach waarom nietquote:Op maandag 8 juli 2013 22:26 schreef einschtein het volgende:
[..]
Talent? Jij houdt een AH-Factor in je filiaal?
Eerst keer dat ik dat hoor bij een filiaal.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:33 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ach waarom niet![]()
Zo werd het genoemd he TL i.o bestaat namelijk helemaal nietZijn gewoon talenten met potentie tot TL.
Ze moeten het niet horen dat we weer eens ergens i.o achter plakken in zaandam. Want daar zijn geen functieschalen voor
Tis hier in de regio altijd de benaming geweest voor iemand met teamleider potentie.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:37 schreef einschtein het volgende:
[..]
Eerst keer dat ik dat hoor bij een filiaal.![]()
Tja, nooit echt om gevraagd. Is vorige jaar wel tegen mij gezegd door andere TL. "Waarom vraag je daar niet na? Ben er haast zeker van dat hij het wel wilt hebben en je er voor wilt opgeven" Moet zeggen dat iedereen denkt dat ik het toch al ben. Afgelopen zaterdag, bij het personeelsfeestje, was er een quizvraag; "Noem alle teamleiders van ons filiaal". En zo goed als iedereen had mij er ook bij neer gezet.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:31 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Mooi voor je ego
(Waarom ben je trouwens geen TL dan?)
Oh, njah, is natuurlijk ook niet echt mijn kring waar over 'potentieel TL' wordt besproken.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:38 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Tis hier in de regio altijd de benaming geweest voor iemand met teamleider potentie.
Waar spreek je in jouw kring over dan? Die tripper die het in zijn bol heeft?quote:Op maandag 8 juli 2013 22:39 schreef einschtein het volgende:
[..]
Oh, njah, is natuurlijk ook niet echt mijn kring waar over 'potentieel TL' wordt besproken.
Met hetgeen ik allemaal moet doen word ik er niet echt gelukkiger van als ik ook nog heel verkoopklaar erbij moet doen. Tijdelijk gedaan omdat me FT overspannen was maar na een poosje is dat ook wel klaar.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:31 schreef mujentas het volgende:
[..]
Tsja, wij hebben tegenwoordig geen teamleider meer.
Wie heeft er een teamleider nodig wanneer iedereen denkt dat ze de baas zijn
Onze ASM neemt tijdelijk de honneurs waar op verkoopklaar.
In ieder geval niet wie potentieel TL zou zijn, beetje raar om het daar over te hebben als ik het zelf niet ben.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:47 schreef mujentas het volgende:
[..]
Waar spreek je in jouw kring over dan? Die tripper die het in zijn bol heeft?
Tsja, hij moet toch wat doen hequote:Op maandag 8 juli 2013 22:47 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Met hetgeen ik allemaal moet doen word ik er niet echt gelukkiger van als ik ook nog heel verkoopklaar erbij moet doen. Tijdelijk gedaan omdat me FT overspannen was maar na een poosje is dat ook wel klaar.
Tja zal vast met Franchise te maken hebben maar vervelen doe ik me niet.quote:
Wij hebben pas sinds kort een ASM. Vroeger hadden we alleen een SM, maar blijkbaar vond de ondernemer dat het nodig was om iemand van TL naar ASM te promoveren.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:53 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Tja zal vast met Franchise te maken hebben maar vervelen doe ik me niet.
AH Exc. Mueslirepen?quote:Op maandag 8 juli 2013 23:03 schreef mujentas het volgende:
Overigens vandaag voor de 4e keer een melding gemaakt over een structurele colliverwisseling. De melding wordt iedere keer doorgezet om er blijkbaar vervolgens niets mee te doen
Bolletje is door HK met een week verlengd, vandaar dat je de actie niet kon verlengen. Soms kan het ook zijn dat een artikel in week 4 aanbieding is en vervolgens in week 5 de Langloopbonus ingaat, dan kan je ook niet verlengen. Dit zie je niet terug in C&P artikelen of C&P pakketten.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:42 schreef Questionmarks het volgende:
Jawel, die staan onder 'intern 4 wk' ofzoquote:Op maandag 8 juli 2013 23:44 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Bolletje is door HK met een week verlengd, vandaar dat je de actie niet kon verlengen. Soms kan het ook zijn dat een artikel in week 4 aanbieding is en vervolgens in week 5 de Langloopbonus ingaat, dan kan je ook niet verlengen. Dit zie je niet terug in C&P artikelen of C&P pakketten.
Ja, nu hoeven ze geen (doorbetaalde) pauze te geven.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 06:18 schreef d4v1d het volgende:
Zaterdag ingeroosterd van 10 tot 1 en van 2 tot 5.
Beetje vaag.. Besparen ze hiermee kosten ofzo?
Dubbele reiskosten is ook niet zo want die genereert het systeem maar 1x per dag. Bij kassa doen we dat vaak om de pauze goed neer te zetten. Weet eigelijk niet of je normaal bij 10-17 een kwartier pauze zou hebben hoor.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 08:03 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Ja, nu hoeven ze geen (doorbetaalde) pauze te geven.
Wel dubbele reiskostenvergoeding, als je die krijgt.
Ja, maar je kunt als je in week 4 een artikel wilt verlengen niet zien dat het bijvoorbeeld Langloopbonus gaat worden in de volgende weekquote:Op dinsdag 9 juli 2013 06:49 schreef mujentas het volgende:
[..]
Jawel, die staan onder 'intern 4 wk' ofzo
Hebben wij ook al 4x over gessc't. Iedere keer zou het probleem opgelost moeten zijn. Probleem ligt in ieder geval op het LDC.quote:
7 uur is een half uur onbetaald en een kwartier doorbetaald bij mijn weten. Dus nu heeft hij een uur pauze wat blijkbaar beter uit komt in de planning, maar alles onbetaald.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 08:19 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dubbele reiskosten is ook niet zo want die genereert het systeem maar 1x per dag. Bij kassa doen we dat vaak om de pauze goed neer te zetten. Weet eigelijk niet of je normaal bij 10-17 een kwartier pauze zou hebben hoor.
Daar heb je inderdaad gelijk in.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:44 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ja, maar je kunt als je in week 4 een artikel wilt verlengen niet zien dat het bijvoorbeeld Langloopbonus gaat worden in de volgende week
Bij VA is bij ons iets van 17 uur eruit gehaald, maar tot nu toe haalden ze zo goed als altijd de uren. Hoe zij het nu doen met bol.com en de nieuwe begroting erbij, echt geen idee. Verkoopklaar halen we nog steeds nooit(maandag t/m vrijdag doen we wel goed, maar op zaterdag gaat ~30 in de min), maar ik zie ook niet echt waarop we nog meer kunnen besparen. Zo en zo vind ik iets van 55cpu dat we moeten doen op houdbaar om de uren te halen gewoon niet te doen... Wij zouden bijvoorbeeld wel kunnen stoppen met dagelijks nee-verkoop bij bijna lege vakken te lopen en zouden tellen maar ook over kunnen slaan, maar dan wordt ons (al zeer slechte) winkelbeeld alleen maar slechter... Hopelijk brengen de nieuwe dnah houders voor de prijskaartjes(gaan wss binnenkort op over) wat verbetering, maar dat zal ook niet veel zijn...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:07 schreef Questionmarks het volgende:
Wat vinden jullie van die nieuwe begroting? Met name VA.
Pauze kreeg ik sowieso al niet betaald dacht ik.. (Stond niet op mn vorige loonstrook tenminste.)quote:Op dinsdag 9 juli 2013 08:03 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Ja, nu hoeven ze geen (doorbetaalde) pauze te geven.
Wel dubbele reiskostenvergoeding, als je die krijgt.
Als het goed is zijn je kwartiertjes koffiepauze altijd doorbetaald. Half uur en uur zijn onbetaald.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:12 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Pauze kreeg ik sowieso al niet betaald dacht ik.. (Stond niet op mn vorige loonstrook tenminste.)
Ik fiets er gewoon heen dus van reiskostenvergoeding is geen sprake.
Ah, op die fiets.. Wist ik nietquote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:26 schreef bigbass het volgende:
[..]
Als het goed is zijn je kwartiertjes koffiepauze altijd doorbetaald. Half uur en uur zijn onbetaald.
Met de huidige begroting staat hij inmiddels overal krap. Onze OM vond het wel een goed idee om ons als SM en ASM maar eens de uurtjes pauze op verkoop over te laten nemen en ook maar een uurtje of 1 a 2 servicebalie te laten draaien zodat de teamleider tijd heeft voor andere dingen.....quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:05 schreef Halldor het volgende:
De normering staat inderdaad heel krap bij verkoopklaar.
Bij ons gaan we bij verkoopklaar er per week 60 uur over het budget (omzet wordt wel lager weggezet in R&R dan werkelijkheid wordt behaald).
De enige dagen dat we het urenbudget halen zijn de maandag en de vrijdag.
Zaterdags gaan wij ook er 30 uur overheen.
Winkelbreed halen we wel alle cijfers.
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:45 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Hebben wij ook al 4x over gessc't. Iedere keer zou het probleem opgelost moeten zijn. Probleem ligt in ieder geval op het LDC.
Hihi. Amateurs.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:03 schreef mujentas het volgende:
Overigens vandaag voor de 4e keer een melding gemaakt over een structurele colliverwisseling. De melding wordt iedere keer doorgezet om er blijkbaar vervolgens niets mee te doen
Hier ook, mijn voorraad is de 100 gepasseerd.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:19 schreef NJ het volgende:
[..]
[..]
Hihi. Amateurs..
Die heb ik vorige week alleen al vijf keer voorbij zien komen bij ons. En de paar weken daarvoor ook regelmatig.
Ga ook op me fiets naar me werk, maar krijg wel iets van 150eur aan reiskosten per jaar.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:12 schreef d4v1d het volgende:
Ik fiets er gewoon heen dus van reiskostenvergoeding is geen sprake.
Ik zie het nut alleen even niet.. Waarom krijg je 150 euro? Voor de reparaties aan je fiets indien nodig, of wat?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:46 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ga ook op me fiets naar me werk, maar krijg wel iets van 150eur aan reiskosten per jaar.Je moet volgens hun berekeningen wel verder dan 5km van je werk wonen. Voor mij is het 4km fietsen, maar krijg netjes voor 8km enkele reis overgemaakt.
AH maakt geen onderscheid tussen de vergoedingen voor verschillende vervoersmiddelen - wanneer ik met de helikopter naar mijn werk zou gaan, zou ik nog steeds die 150eur krijgen. Maar die reparaties moeten inderdaad betaald worden en een nieuwe fiets is ook niet gratis...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:47 schreef d4v1d het volgende:
Ik zie het nut alleen even niet.. Waarom krijg je 150 euro? Voor de reparaties aan je fiets indien nodig, of wat?
Ah,quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:51 schreef exelletor het volgende:
[..]
AH maakt geen onderscheid tussen de vergoedingen voor verschillende vervoersmiddelen - wanneer ik met de helikopter naar mijn werk zou gaan, zou ik nog steeds die 150eur krijgen. Maar die reparaties moeten inderdaad betaald worden en een nieuwe fiets is ook niet gratis...
Ik woon ook 2 straten verderop. Sta volgens mij na de SM op alarmlijst, maar die belt vervolgens meestal mij :-)quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:22 schreef einschtein het volgende:
Ik woon 200 meter van mijn filiaal af, iemand die dichterbij zit?
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:20 schreef einschtein het volgende:
2 straten verder op. Dan hoor je ze bijna inbreken of de knetters van het vuur.
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:33 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben een keer gebeld voor een inbraakalarm omdat er iemand vergeten was om de stekker uit de dansende kerstman te trekken![]()
Shitquote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:33 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben een keer gebeld voor een inbraakalarm omdat er iemand vergeten was om de stekker uit de dansende kerstman te trekken![]()
Ik laat de voorraad voorlopig wel even staan. Het is een beetje te prijzig aan het worden.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:20 schreef Halldor het volgende:
[..]
Hier ook, mijn voorraad is de 100 gepasseerd.
Ook al een SSC'tje gestuurd.
Bij ons valt het wel mee, denk dat wij op houdbaar ~200 colli minder hebben dan met de hamsterweken. Maar van vakantie merken wij (helaas) nog helemaal niks, komt hopelijk volgende week wel.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:16 schreef einschtein het volgende:
Bij ons is het trouwens (lekker?) rustig, na de 3 drukke hamsterweken. Colli-aantallen zijn weer gedaald, naar ongeveer 1100 gemiddeld door de weeks en de drukte qua klanten is ook weer normaal.
Wij zo'n 3 a 400. Afgelopen vrijdag 2200 colli, net zoveel als met kerst.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:28 schreef exelletor het volgende:
[..]
Bij ons valt het wel mee, denk dat wij op houdbaar ~200 colli minder hebben dan met de hamsterweken. Maar van vakantie merken wij (helaas) nog helemaal niks, komt hopelijk volgende week wel.
Merken bij ons ook nog niks van de vakantie misschien speelt het mooie weer wel mee dat mensen die naar de camping in het buitenland gaan nog even wachten....quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:28 schreef exelletor het volgende:
[..]
Bij ons valt het wel mee, denk dat wij op houdbaar ~200 colli minder hebben dan met de hamsterweken. Maar van vakantie merken wij (helaas) nog helemaal niks, komt hopelijk volgende week wel.
Bij ons moest G4S komen omdat de deur te vaak openging,bij het afsluiten van de deur, door de wind die de kerstbomen bij de voordeur lieten bewegenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:33 schreef Janneke141 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:01 schreef einschtein het volgende:
Hier nog een paar stapelkunstjes van onze Poolse collega's op het DC.Sommige collega's hebben anders ook 0 ruimtelijk inzicht..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh? je hebt een doos met 8 pakken melk? ja.. haal er 6 uit en zet hem dan op de restanten container.. Dat is heel stabiel als je gaat stapelen ja..
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2013 21:08:32 ]
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:01 schreef einschtein het volgende:
Hier nog een paar stapelkunstjes van onze Poolse collega's op het DC.Wat vind je trouwens van die 2de kar qua combinaties die ze er tegenwoordig van maken???SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
Dat inderdaad, ja. Ik splits zo goed als elke dag en als er eentje bij mij staat om 'even' te helpen, maar wanneer ik merk dat ze totaal geen inzicht hebben: ga maar weg. Als je geen standaard inzicht hebt, dan doe ik het liever zelf.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:08 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Sommige collega's hebben anders ook 0 ruimtelijk inzicht..
Oh? je hebt een doos met 8 pakken melk? ja.. haal er 6 uit en zet hem dan op de restanten container.. Dat is heel stabiel als je gaat stapelen ja..
Meh, tegenwoordig komen ze alsnog zo binnen. Maar meestal staan er 3 'paden' op bij ons. Dat is dus wasmiddel, dierenvoeding en chips. En nou ja, dat wil soms nog wel eens mis gaan.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:30 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Wat vind je trouwens van die 2de kar qua combinaties die ze er tegenwoordig van maken???
Je dat is i.d.d. nieuw sinds ze het DC om hebben laten gooien..quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:32 schreef einschtein het volgende:
[..]
Meh, tegenwoordig komen ze alsnog zo binnen. Maar meestal staan er 3 'paden' op bij ons. Dat is dus wasmiddel, dierenvoeding en chips. En nou ja, dat wil soms nog wel eens mis gaan.
Jup, vind ik ook geen goede combo. Al helemaal niet gezien het feit dat de schoonmaakmiddelen nog wel eens vaker dan regelmatig gaan lekken..quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:33 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Je dat is i.d.d. nieuw sinds ze het DC om hebben laten gooien..
Ik vind de combinatie met vloeibare schoonmaakmiddelen en etenswaren nu eenmaal niet zo.....
En dat vind je normaal?Vroeger vond ik het normaal toen je gewoon een container had met wasmiddel/dierenvoeding e.d.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:59 schreef exelletor het volgende:
Ik zie zelf toch een groot verschil tussen karren van het DCP en LDC... DCP doet het nog redelijk vind ik en bulk van dierenvoeding en schoonmaakmiddelen belanden bij ons nog steeds netjes op de 1.5L fris karren.
Dat is gewoon kleine bende. Al zou je een container met kratten onder en blikgroente boven op natuurlijk niet moeten willen leveren.quote:En vervolgens krijg je dus die dingen van het LDC - is toch gewoon om er van te janken. Random losse doosjes wijn tussen andere zooi, kleine flessen fris in het midden van een kar en die grote pakken groenteconserven stapelen ze lekker bovenop.
Wat maakt het uit? Je moet ze beiden toch echt eraf gaan halen. Mij maakt het echt niet uit, zolang het maat stevig staat.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:19 schreef ikbenschipper het volgende:
En dat vind je normaal?Vroeger vond ik het normaal toen je gewoon een container had met wasmiddel/dierenvoeding e.d.
Om te beginnen vind ik het niet heel hygiënisch hoe vaak er dingen van lekken en dat dan weer op voedsel, geef mij maar die gescheiden karren van vroeger.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:22 schreef exelletor het volgende:
[..]
Wat maakt het uit? Je moet ze beiden toch echt eraf gaan halen. Mij maakt het echt niet uit, zolang het maat stevig staat.
Vooral doe kar met kratten onderop en blikgroente bovenop levens gevaarlijk om die van een vrachtwagen te halen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:25 schreef einschtein het volgende:
Mij maakt het uit wát er op staat, al vind ik sommige dingen niet logisch/slim, maar het belangrijkste is dat het stevig staat en niet op instorten. Goed, tuurlijk, het liefste heb ik 3/4 containers meer zodat er minder sorteerwerk is. Maar de stevigheid is het belangrijkste.
En de containers van Geldermalsen. Om te huilen, echt. Zo onlogisch, slecht en gevaarlijk gestapeld.
Inderdaad. Dat is over het algemeen ook de enige container die ik niet alleen van de klep af wil trekken.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:27 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Vooral doe kar met kratten onderop en blikgroente bovenop levens gevaarlijk om die van een vrachtwagen te halen.
Dit lijkt wel heel belabberd te zijn vastgezet ook.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:41 schreef einschtein het volgende:
Deze foto zegt genoeg, ik hoef de horror niet uit te leggen.
[ afbeelding ]
Juist dat vroeg ik me dus ook afquote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:51 schreef einschtein het volgende:
Al vraag ik me wel af, hoe ik de foto zo zie, wat er tussen de de 2 voorste containers stond. En ook daarachter zie ik een gat.
Waarschijnlijk gaan schuiven omdat er niets stond.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:55 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Juist dat vroeg ik me dus ook af
De family grouping is, ondanks de enorme ervaring van AH, toch maar slecht voor elkaar. Op een vracht met 50 containers HB ben je toch snel 15 containers aan het splitsen, en op nog eens 10 andere staan een paar colli die eigenlijk ergens anders horen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:19 schreef ikbenschipper het volgende:
Vroeger vond ik het normaal toen je gewoon een container pallet had met wasmiddel/dierenvoeding e.d.
Hoeveel collies waren er gesneuveld?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:41 schreef einschtein het volgende:
Deze foto zegt genoeg, ik hoef de horror niet uit te leggen.
[ afbeelding ]
Vers valt bij ons op zich ook wel mee qua splitsen, heel vaak krijgen we rolly's met alleen maar vlees, kaas of panklaar. Maar hoe kun je family grouping dan goed voor houdbaar krijgen? Elke winkel heeft namelijk zijn eigen indeling. Bij ons zijn bijvoorbeeld de augurken, groenteconserven, vleesconserven en vruchtenconserven over vier paden verdeeld, ontbijtbiscuits staan ergens anders dan mueslirepen, schoonmaakmiddelen en wasmiddelen staan apart, eieren staan niet bij de andere bakproducten en chocomel is niet in de buurt van vruchtensappen/fris te vinden. Dan zou je dus op het dc elke keer een andere indeling moeten aanhouden en ik denk dat je dan meer uren kwijt bent aan het omlopen dan een uur per 600 colli voor het uitspitsen...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:54 schreef Janneke141 het volgende:
Dat is dan een van de weinige dingen die ze bij jumbo beter voor elkaar hebben; met 50 containers houdbaar splits je er hooguit 5. De rest kan zo de gang in.
Je kan toch op zijn minst de producten uit een assortimentsgroep bij elkaar zetten.quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:15 schreef exelletor het volgende:
[..]
Vers valt bij ons op zich ook wel mee qua splitsen, heel vaak krijgen we rolly's met alleen maar vlees, kaas of panklaar. Maar hoe kun je family grouping dan goed voor houdbaar krijgen? Elke winkel heeft namelijk zijn eigen indeling. Bij ons zijn bijvoorbeeld de augurken, groenteconserven, vleesconserven en vruchtenconserven over vier paden verdeeld, ontbijtbiscuits staan ergens anders dan mueslirepen, schoonmaakmiddelen en wasmiddelen staan apart, eieren staan niet bij de andere bakproducten en chocomel is niet in de buurt van vruchtensappen/fris te vinden. Dan zou je dus op het dc elke keer een andere indeling moeten aanhouden en ik denk dat je dan meer uren kwijt bent aan het omlopen dan een uur per 600 colli voor het uitspitsen...
Gelukkig heb je maar 999 assortimentsgroepen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:17 schreef mujentas het volgende:
Je kan toch op zijn minst de producten uit een assortimentsgroep bij elkaar zetten.
Dan krijgen wij dus meer deelleveringen, terwijl Albert Heijn de vrachtwagens juist zo vol mogelijk wilt hebben...quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:21 schreef Janneke141 het volgende:
je maakt daar een indeling en je maakt een keuze om meer halve containers af te leveren.
In theorie Hardheid -> Stevigheid -> Volle rc's die niet uit elkaar vallen. Of je moet elke rc voortaan maar weer in plastic gaan wikkelen, doen ze volgens mij nog steeds bij de gele concurrent...quote:AH kiest ervoor om grotendeels te sorteren op hardheid. Zoals mujentas al aangeeft ben je qua tijd beter af als er op assgrp wordt gesorteerd.
Ik zeg ook niet dat het ene per definitie beter is dan het andere; het is uiteindelijk een kostenafweging die je maakt op het DC, in de transportketen en in de winkel. De gele vrienden maken die keuze gewoon anders, en ik denk dat in beide ketens het optimum nog niet is bereikt. Het is in Veghel namelijk echt een onoverzichtelijke chaos met (5!) Jumbo-DC's, met ongelooflijk veel onderlinge ritten. Maar daar merk je als filiaal dan weer niks van.quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:25 schreef exelletor het volgende:
[..]
Dan krijgen wij dus meer deelleveringen, terwijl Albert Heijn de vrachtwagens juist zo vol mogelijk wilt hebben...
[..]
In theorie Hardheid -> Stevigheid -> Volle rc's die niet uit elkaar vallen. Of je moet elke rc voortaan maar weer in plastic gaan wikkelen, doen ze volgens mij nog steeds bij de gele concurrent...
Ik zou het niet weten, maar ik gok dat het niet zoveel was en dat wij -als winkel zijnde- gewoon zelf voor de schade hebben moeten opdraaien.quote:
quote:
Ik zeg ook niet dat AH beter of slechter is, ik probeer alleen voor mezelf een verklaring te geven voor de manier waarop AH het doet.quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:28 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zeg ook niet dat het ene per definitie beter is dan het andere; het is uiteindelijk een kostenafweging die je maakt op het DC, in de transportketen en in de winkel. De gele vrienden maken die keuze gewoon anders, en ik denk dat in beide ketens het optimum nog niet is bereikt. Het is in Veghel namelijk echt een onoverzichtelijke chaos met (5!) Jumbo-DC's, met ongelooflijk veel onderlinge ritten. Maar daar merk je als filiaal dan weer niks van.
Het gaat er niet om wat jij vindt maar wat de waarheid is.quote:Op woensdag 10 juli 2013 01:20 schreef Loll het volgende:
Ha ha jumbo rules qua containers alles staat perfect op pad en het argument van hardheid vind ik echt bullshit.
quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:59 schreef mujentas het volgende:
Deze week een worpwijziging van de cadeaukaarten. Er zijn nieuwe itunes kaarten en de oude zijn uit het assortiment. Als je de oude kaarten afboekt komt deze in pallas tevoorschijn gewaardeerd op de verkoopprijs. Bij WWM wordt dit gecorrigeerd op de PROF, maar aangezien franchise dit niet kent, heb je zo maar 5000 euro aan afboekingen extra.
Deze kaarten hebben volgens mij geen waarde en zijn gewoon weg te tellen, dacht dat er ook een plaza bericht of informatie in het SSC over was.quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:59 schreef mujentas het volgende:
Deze week een worpwijziging van de cadeaukaarten. Er zijn nieuwe itunes kaarten en de oude zijn uit het assortiment. Als je de oude kaarten afboekt komt deze in pallas tevoorschijn gewaardeerd op de verkoopprijs. Bij WWM wordt dit gecorrigeerd op de PROF, maar aangezien franchise dit niet kent, heb je zo maar 5000 euro aan afboekingen extra.
Dat klopt. Maar de kaarten van o.a. iTunes hebben een vaste waarde. Die komen in Pallas dus terug in je vernietigingen of voorraadverschil (wij hebben ze weggeteld). Wij WWM wordt dit later rechtgetrokken op de PROF. Alleen een franchiser moet deze kosten dus gewoon dragen - wat uiteraard nergens op slaat.quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:31 schreef SausDip het volgende:
[..]
[..]
Deze kaarten hebben volgens mij geen waarde en zijn gewoon weg te tellen, dacht dat er ook een plaza bericht of informatie in het SSC over was.
Dat zou alleen waar zijn als je de volle prijs betaald had bij inkoop - wat niet zo is. Je betaalt als franchiser pas op het moment van activeren.quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:56 schreef Schuimpjes het volgende:
Alleen een franchiser moet deze kosten dus gewoon dragen - wat uiteraard nergens op slaat.
Yes!quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:00 schreef HenkAH het volgende:
Krijgen we bij dit salaris ook personeelskorting? Of is dat de volgende periode
Yep. Dit is de vierde week van de periode. Dus je krijgt betaald tot en met 14 juli.quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:50 schreef TjilpTjilp het volgende:
Bij de betaling van 22 juli a.s., krijgen we dan betaald t/m de week van 14 juli?
De werkelijke waarde is verwaarloosbaar (1 cent). De afgeboekte waarde in Pallas is fictief. Voor WWM wordt dit gecorrigeerd, maar voor Franchise niet. Het blijft toch lastig om dit aan de accountant uit te leggen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zou alleen waar zijn als je de volle prijs betaald had bij inkoop - wat niet zo is. Je betaalt als franchiser pas op het moment van activeren.
quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:42 schreef Woods het volgende:
Soms ben ik er wel een beetje klaar mee hoe ze de medewerkers behandelen. Ons filiaal is drastisch op de schop gegaan m.b.t. het aantal restanten en hoe de winkel eruitzag. Ze hebben het nu voor elkaar dat er tijd is om in de tijd te gaan spiegelen en bijna alle paden zien er goed uit qua indeling, hiervoor is er een TL bijna dag en nacht voor in de weer geweest om dit te regelen zodat er geen misverstanden ontstonden.
Alleen als ik mijn shifts draai, 19-22 is er vrijwel altijd dezelfde ASM waaraan een paar andere zich ook irriteren, laatst dreigde hij nog dat ik als ik zo doorging ik een andere baan kon zoeken, dat soort taal. Het is eigenlijk nooit goed. Probleem is dat het eigenlijk alleen bij mij lijkt en ik niet echt iets heb om op te staan als ik hiermee bijv. naar de SM wil(die nu trouwens op vakantie is).
Zou je een screen shot kunnen maken waar de lokale afprijzing in pallas is te vinden?quote:
Staat dacht ik onder dag historie mutaties rechts onderin het hoofdmenu. Lokale afprijzing en lokale opprijzing.quote:Op woensdag 10 juli 2013 19:01 schreef Halldor het volgende:
[..]
Zou je een screen shot kunnen maken waar de lokale afprijzing in pallas is te vinden?
Ik heb vandaag gekeken maar kan dit nergens vinden, wij zijn een WWM filiaal.
We hebben nog 1 volle display staan en een bancarellaplank vol. Loopt voor geen meter. Hopenlijk gaat het eind deze week / begin volgende week wat beter lopen i.v.m. Nijmeegse Vierdaagse.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:04 schreef Halldor het volgende:
Is die van de hamsterweken nog niet op dan?
Ik hield er maar 10 4-packs van over.
Bij ons is gisteren het laatste beetje restant het vak in gegaan. Ik moet zeggen dat er ook een hoop is losgetrokken om als losse CE verkocht te worden.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:36 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
We hebben nog 1 volle display staan en een bancarellaplank vol. Loopt voor geen meter. Hopenlijk gaat het eind deze week / begin volgende week wat beter lopen i.v.m. Nijmeegse Vierdaagse.
Helaas is die niet gekoppeld toch?quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:40 schreef mujentas het volgende:
[..]
Bij ons is gisteren het laatste beetje restant het vak in gegaan. Ik moet zeggen dat er ook een hoop is losgetrokken om als losse CE verkocht te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |