abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128776148
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:22 schreef exelletor het volgende:

[..]

Wat maakt het uit? Je moet ze beiden toch echt eraf gaan halen. Mij maakt het echt niet uit, zolang het maat stevig staat.
Om te beginnen vind ik het niet heel hygiënisch hoe vaak er dingen van lekken en dat dan weer op voedsel, geef mij maar die gescheiden karren van vroeger.
Vroeger had je van het RDC eigenlijk maar 1 splits kar. Nu tich.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_128776187
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:25 schreef einschtein het volgende:
Mij maakt het uit wát er op staat, al vind ik sommige dingen niet logisch/slim, maar het belangrijkste is dat het stevig staat en niet op instorten. Goed, tuurlijk, het liefste heb ik 3/4 containers meer zodat er minder sorteerwerk is. Maar de stevigheid is het belangrijkste.

En de containers van Geldermalsen. Om te huilen, echt. Zo onlogisch, slecht en gevaarlijk gestapeld.
Vooral doe kar met kratten onderop en blikgroente bovenop levens gevaarlijk om die van een vrachtwagen te halen.
pi_128776233
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:27 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Vooral doe kar met kratten onderop en blikgroente bovenop levens gevaarlijk om die van een vrachtwagen te halen.
Inderdaad. Dat is over het algemeen ook de enige container die ik niet alleen van de klep af wil trekken.
pi_128776849
Deze foto zegt genoeg, ik hoef de horror niet uit te leggen.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:45:08 #255
387249 exelletor
exelleren?
pi_128777086
Of de chauffeur denkt even wat meer na over hoe hij de karren het beste in zijn vrachtwagen kan zetten?
pi_128777237
Hij reed ook als een idioot. Je hebt van die halve stoepranden, die rond zijn zeg maar. Maar wel hoger zijn dan de weg. Daar reed ie met een noodgang over heen en remde vervolgens als een gek. Hij kwam al verkeerd aanrijden, waardoor hij dus moest omkeren. En dat ging ook niet allemaal met een rustig gangetje.
pi_128777330
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:41 schreef einschtein het volgende:
[ afbeelding ]
Dit lijkt wel heel belabberd te zijn vastgezet ook.
pi_128777389
Hij had twee balken, waarvan eentje is gebroken. Ik weet niet hoe het er allemaal uit zag, was er niet bij.
pi_128777448
Al vraag ik me wel af, hoe ik de foto zo zie, wat er tussen de de 2 voorste containers stond. En ook daarachter zie ik een gat.
pi_128777743
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:51 schreef einschtein het volgende:
Al vraag ik me wel af, hoe ik de foto zo zie, wat er tussen de de 2 voorste containers stond. En ook daarachter zie ik een gat.
Juist dat vroeg ik me dus ook af :)
pi_128778101
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:55 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Juist dat vroeg ik me dus ook af :)
Waarschijnlijk gaan schuiven omdat er niets stond.
pi_128779819
Ik kan me die 2 bedroefde gezichten zo goed voorstellen :D
  dinsdag 9 juli 2013 @ 23:54:41 #263
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_128781274
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:19 schreef ikbenschipper het volgende:
Vroeger vond ik het normaal toen je gewoon een container pallet had met wasmiddel/dierenvoeding e.d.
De family grouping is, ondanks de enorme ervaring van AH, toch maar slecht voor elkaar. Op een vracht met 50 containers HB ben je toch snel 15 containers aan het splitsen, en op nog eens 10 andere staan een paar colli die eigenlijk ergens anders horen.
Dat is dan een van de weinige dingen die ze bij jumbo beter voor elkaar hebben; met 50 containers houdbaar splits je er hooguit 5. De rest kan zo de gang in.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_128781381
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:41 schreef einschtein het volgende:
[ afbeelding ]
Hoeveel collies waren er gesneuveld?
  woensdag 10 juli 2013 @ 00:03:00 #265
346939 Janneke141
pi_128781705
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:56 schreef bjanaan het volgende:

[..]

:'( Arme beesten.
pi_128782274
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:54 schreef Janneke141 het volgende:
Dat is dan een van de weinige dingen die ze bij jumbo beter voor elkaar hebben; met 50 containers houdbaar splits je er hooguit 5. De rest kan zo de gang in.
Vers valt bij ons op zich ook wel mee qua splitsen, heel vaak krijgen we rolly's met alleen maar vlees, kaas of panklaar. Maar hoe kun je family grouping dan goed voor houdbaar krijgen? Elke winkel heeft namelijk zijn eigen indeling. Bij ons zijn bijvoorbeeld de augurken, groenteconserven, vleesconserven en vruchtenconserven over vier paden verdeeld, ontbijtbiscuits staan ergens anders dan mueslirepen, schoonmaakmiddelen en wasmiddelen staan apart, eieren staan niet bij de andere bakproducten en chocomel is niet in de buurt van vruchtensappen/fris te vinden. Dan zou je dus op het dc elke keer een andere indeling moeten aanhouden en ik denk dat je dan meer uren kwijt bent aan het omlopen dan een uur per 600 colli voor het uitspitsen...
pi_128782390
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:15 schreef exelletor het volgende:

[..]

Vers valt bij ons op zich ook wel mee qua splitsen, heel vaak krijgen we rolly's met alleen maar vlees, kaas of panklaar. Maar hoe kun je family grouping dan goed voor houdbaar krijgen? Elke winkel heeft namelijk zijn eigen indeling. Bij ons zijn bijvoorbeeld de augurken, groenteconserven, vleesconserven en vruchtenconserven over vier paden verdeeld, ontbijtbiscuits staan ergens anders dan mueslirepen, schoonmaakmiddelen en wasmiddelen staan apart, eieren staan niet bij de andere bakproducten en chocomel is niet in de buurt van vruchtensappen/fris te vinden. Dan zou je dus op het dc elke keer een andere indeling moeten aanhouden en ik denk dat je dan meer uren kwijt bent aan het omlopen dan een uur per 600 colli voor het uitspitsen...
Je kan toch op zijn minst de producten uit een assortimentsgroep bij elkaar zetten.
pi_128782538
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:17 schreef mujentas het volgende:
Je kan toch op zijn minst de producten uit een assortimentsgroep bij elkaar zetten.
Gelukkig heb je maar 999 assortimentsgroepen. :{ Denk dat ze in het dc de assortimentsgroepen wel aardig bij elkaar staan, alleen heeft elke orderpicker keuze uit vier/vijf rc's om een colli neer te pleuren. Hierdoor belandt een assortimentsgroep op vijf rc's en daar schiet je dan ook vrij weinig mee op.
  woensdag 10 juli 2013 @ 00:21:57 #269
346939 Janneke141
pi_128782587
Perfect wordt ie nooit, en je moet op het DC natuurlijk ook niet winkelspecifiek gaan stapelen; je maakt daar een indeling en je maakt een keuze om meer halve containers af te leveren.

AH kiest ervoor om grotendeels te sorteren op hardheid. Zoals mujentas al aangeeft ben je qua tijd beter af als er op assgrp wordt gesorteerd. Ik denk hoe dan ook dat de AH-DC's daar nog wel een slag te maken hebben, en het LDC al helemaal. Vers gaat in de regel redelijk, alhoewel ik bij het LVC ook nog wel eens wat vraagtekens heb.
pi_128782750
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:21 schreef Janneke141 het volgende:
je maakt daar een indeling en je maakt een keuze om meer halve containers af te leveren.

Dan krijgen wij dus meer deelleveringen, terwijl Albert Heijn de vrachtwagens juist zo vol mogelijk wilt hebben...

quote:
AH kiest ervoor om grotendeels te sorteren op hardheid. Zoals mujentas al aangeeft ben je qua tijd beter af als er op assgrp wordt gesorteerd.
In theorie Hardheid -> Stevigheid -> Volle rc's die niet uit elkaar vallen. Of je moet elke rc voortaan maar weer in plastic gaan wikkelen, doen ze volgens mij nog steeds bij de gele concurrent...
  woensdag 10 juli 2013 @ 00:28:56 #271
346939 Janneke141
pi_128782886
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:25 schreef exelletor het volgende:

[..]

Dan krijgen wij dus meer deelleveringen, terwijl Albert Heijn de vrachtwagens juist zo vol mogelijk wilt hebben...

[..]

In theorie Hardheid -> Stevigheid -> Volle rc's die niet uit elkaar vallen. Of je moet elke rc voortaan maar weer in plastic gaan wikkelen, doen ze volgens mij nog steeds bij de gele concurrent...
Ik zeg ook niet dat het ene per definitie beter is dan het andere; het is uiteindelijk een kostenafweging die je maakt op het DC, in de transportketen en in de winkel. De gele vrienden maken die keuze gewoon anders, en ik denk dat in beide ketens het optimum nog niet is bereikt. Het is in Veghel namelijk echt een onoverzichtelijke chaos met (5!) Jumbo-DC's, met ongelooflijk veel onderlinge ritten. Maar daar merk je als filiaal dan weer niks van.
pi_128783265
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:56 schreef bjanaan het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten, maar ik gok dat het niet zoveel was en dat wij -als winkel zijnde- gewoon zelf voor de schade hebben moeten opdraaien.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:'( Arme beesten.
:D
pi_128783446
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:28 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zeg ook niet dat het ene per definitie beter is dan het andere; het is uiteindelijk een kostenafweging die je maakt op het DC, in de transportketen en in de winkel. De gele vrienden maken die keuze gewoon anders, en ik denk dat in beide ketens het optimum nog niet is bereikt. Het is in Veghel namelijk echt een onoverzichtelijke chaos met (5!) Jumbo-DC's, met ongelooflijk veel onderlinge ritten. Maar daar merk je als filiaal dan weer niks van.
Ik zeg ook niet dat AH beter of slechter is, ik probeer alleen voor mezelf een verklaring te geven voor de manier waarop AH het doet. :P
pi_128783787
Deze week een worpwijziging van de cadeaukaarten. Er zijn nieuwe itunes kaarten en de oude zijn uit het assortiment. Als je de oude kaarten afboekt komt deze in pallas tevoorschijn gewaardeerd op de verkoopprijs. Bij WWM wordt dit gecorrigeerd op de PROF, maar aangezien franchise dit niet kent, heb je zo maar 5000 euro aan afboekingen extra.
  woensdag 10 juli 2013 @ 01:20:33 #275
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_128784098
Ha ha jumbo rules qua containers alles staat perfect op pad en het argument van hardheid vind ik echt bullshit.
BAM dit is 3KB
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')