abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128676429
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 02:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tja. In tegenstelling tot de meeste andere systemen, is R&R niet door AH ontwikkeld maar door een externe partij. Het wordt bijvoorbeeld ook door C1000 en Jumbo gebruikt. Zij verkopen gewoon, en willen (uiteraard) geld verdienen. En AH to go/servex is nu eenmaal een andere partij dan AH zelf.

Ik vraag me trouwens wel af waarom AH de nachtdienstenfunctionaliteit heeft aangekocht. Zijn er filialen met een continubedrijf? Ik ken ze niet.
ikbenschipper roostert kennelijk 2200/0500 diensten. Toelichting?
Ah. Ik dacht dat je het hoofdkantoor moest betalen ofzo.. ik wist niet dat AH dit niet zelf beheerde.. :P
pi_128677552
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 03:11 schreef Janneke141 het volgende:
Toch blijft het absurd dat R&R nog steeds geen nachtdiensten kan roosteren.
wacht even, het kan dus wel. Het is gewoon een keuze van AH To Go om het niet te willen.
  zondag 7 juli 2013 @ 10:37:53 #103
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_128678877
Jammer dat de opvolger van R&R nog kutter werkt.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_128678899
Wat is de opvolger van R&R dan??
  zondag 7 juli 2013 @ 10:50:33 #105
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_128679085
Workbrain.
pi_128680809
Wanneer gaan ze daar op over dan??
pi_128682871
x

[ Bericht 100% gewijzigd door Questionmarks op 08-07-2013 20:17:26 ]
  zondag 7 juli 2013 @ 13:56:15 #108
387249 exelletor
exelleren?
pi_128684509
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 13:10 schreef Questionmarks het volgende:
Om 5 over 10 's avonds, ben diegene die 't opruimt. Fusten bleven haken achter magazijndeur... Met dat als gevolg.
Zoveel schade zie ik niet. :D
  zondag 7 juli 2013 @ 14:20:06 #109
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_128685510
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 12:08 schreef Questionmarks het volgende:
Wanneer gaan ze daar op over dan??
Zodra het goed werkt.
Volgens mij was de originele planning zomer vorig jaar. :').

Maar tot april dit jaar was het nog trager dan dikke stront door een trechter. Gewoon echt onwerkbaar.
pi_128685617
Klopt, viel ook nog mee met 2 kapotte melkpakken en 4 kapotte doosjes eieren. Het kostte weer wat tijd, die ik liever had besteed aan het magazijn, staat er nu wat slordig bij helaas.

Mistte gister trouwens ook wat promotie, kaartjes voor Becel etc.
pi_128685746
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 02:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tja. In tegenstelling tot de meeste andere systemen, is R&R niet door AH ontwikkeld maar door een externe partij. Het wordt bijvoorbeeld ook door C1000 en Jumbo gebruikt. Zij verkopen gewoon, en willen (uiteraard) geld verdienen. En AH to go/servex is nu eenmaal een andere partij dan AH zelf.

Ik vraag me trouwens wel af waarom AH de nachtdienstenfunctionaliteit heeft aangekocht. Zijn er filialen met een continubedrijf? Ik ken ze niet.
ikbenschipper roostert kennelijk 2200/0500 diensten. Toelichting?
Wij lenen wel eens iemand uit aan een winkel die tot 01:00 werkt (oude winkel van mezelf maar toen werkte we nog niet tot 1). Of een verbouwing die in de nacht door draaide. Zodoende weet ik dat het kan. Ken eerlijk gezegd maar 1 winkel ook.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
  zondag 7 juli 2013 @ 15:32:28 #112
395894 Hallyu
Dat moette doen.
pi_128688029
Kwart voor twaalf 's avonds flikkerde bij ons een kratje rosé bier van een container, roze zee als gevolg. Enigste wat we konden doen was lachen omdat het zo stom was. Heb je al meer dan een uur uitloop, wil je net afsluiten gebeurt er zoiets. :')
pi_128688681
Gister ging er bij ons ook het een en ander mis.. Op een gegeven moment zat er ook boter op het rek met melk 8)7 Ik vraag me af hoe het er kwam, de boter staat een paar meter verderop en ik zag geen kapotte verpakkingen :')

Even later viel er ook yoghurt.. Dus komt iemand met 20 gele schoonmaakdoekjes aanlopen omdat ze dacht dat het te druk in de winkel was voor de dweilwagen.. Uiteindelijk had ze door dat het niet opschoot met doekjes _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2013 15:47:51 ]
  zondag 7 juli 2013 @ 16:55:02 #114
387249 exelletor
exelleren?
pi_128691003
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 14:23 schreef Questionmarks het volgende:
Klopt, viel ook nog mee met 2 kapotte melkpakken en 4 kapotte doosjes eieren. Het kostte weer wat tijd, die ik liever had besteed aan het magazijn, staat er nu wat slordig bij helaas.

Mistte gister trouwens ook wat promotie, kaartjes voor Becel etc.
Wat deden de 4 kapotte doosjes eieren daar dan? Of worden de eieren bij jullie in de koeling verkocht?

quote:
Even later viel er ook yoghurt.. Dus komt iemand met 20 gele schoonmaakdoekjes aanlopen omdat ze dacht dat het te druk in de winkel was voor de dweilwagen.. Uiteindelijk had ze door dat het niet opschoot met doekjes _O-
Bij ons is er continu iets mis met dat ding, terwijl wij een paar maanden terug zo'n mooie oranje hadden gekregen... Iedereen sloopt hem ook gewoon. :{ Maar schoonmaakdoekjes/dweilkarretje werken af en toe wel sneller/beter dan dweilmachine, zeker bij moeilijk begaanbare plekken zoals bij de kassa's of bij ons in de zuivelhoek. In principe zijn bij ons alleen een doos wijn of krat bier tijdrovend om op te ruimen, andere dingen(zelfs olijfolie, gewoon zout opgooien en opvegen) vallen wel mee.
pi_128695173
Dat waren de restanten van HB van die avond! Bovenste paar fusten bleven haken, 1 met houdbare melk en 1 met eieren. Vond het persoonlijk meevallen, al zag het er toen wat 'erg' uit.
  zondag 7 juli 2013 @ 20:28:11 #116
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_128697047
Gewoon met de schrobmachine er overheen toch eerst zuigen en dan schrobben.
En gevallen van die vervelende deur koelingen hebt is het echt ruk om dan van die gevallen slagroom bekertjes op te ruimen.
BAM dit is 3KB
pi_128697415
Het is pas iemand gelukt om een volledige zuivelcontainer om te krijgen, volledig gevuld met restant pakken.
Hij wou hem met iemand de koelcel inrijden, (we hebben namelijk een verhoging van 10cm, dus schuin omhoog rijden) en toen reden ze vol tegen het randje van de deur aan. Toen lagen de pakken op de grond.. :P al met al waren er gelukkig maar 10 stuk ofzo.
pi_128698808
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:37 schreef mike94 het volgende:
Het is pas iemand gelukt om een volledige zuivelcontainer om te krijgen, volledig gevuld met restant pakken.
Hij wou hem met iemand de koelcel inrijden, (we hebben namelijk een verhoging van 10cm, dus schuin omhoog rijden) en toen reden ze vol tegen het randje van de deur aan. Toen lagen de pakken op de grond.. :P al met al waren er gelukkig maar 10 stuk ofzo.
Eigenlijk is het dan niet netjes om te lachen.... Toch doet iedereen het :D
  maandag 8 juli 2013 @ 00:43:47 #119
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_128707988
Ik heb eens, toen ik pas bij AH werkte een stuk of 10 flessen olijfolie laten vallen. Klein uur erover gedaan om op te ruimen. :')
Flesje bier
pi_128711479
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:28 schreef Loll het volgende:
Gewoon met de schrobmachine er overheen toch eerst zuigen en dan schrobben.
En gevallen van die vervelende deur koelingen hebt is het echt ruk om dan van die gevallen slagroom bekertjes op te ruimen.
Het is vooral vervelend als iemand zo'n slagroombekertje in het schap van de bovenste plank naar beneden laat vallen en vervolgens op het rooster terecht komt :')
pi_128712643
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:37 schreef mike94 het volgende:
Heb wel eens gehad met een zuivelcontainer. Viel dat hele ding uit elkaar. Spanband knapte, beide zijkanten vlogen toen uit elkaar en de halve container viel om. Toetjescontainer, dus mooie puinhoop.
pi_128714080
Sluiten jullie NF wel eens uit? Of sluiten jullie niks uit?
pi_128714181
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:04 schreef Questionmarks het volgende:
Sluiten jullie NF wel eens uit? Of sluiten jullie niks uit?
Het komt bij ons gelukkig niet automatisch binnen afgezien van de RADs en molens :)
  maandag 8 juli 2013 @ 11:09:01 #124
375927 Halldor
like a boss
pi_128714185
Wij sluiten helemaal niets uit, dus ook Non Food niet.
Als je acties uitsluit dan kan het mis gaan met de prognoses.
Bijvoorbeeld: je sluit Berberana uit op maandag, op donderdag is alles verkocht, RE denkt dan dat je drie dagen nee verkoop hebt gehad en gaat voor de volgende actie extra instuwen.

RE houd er rekening mee dat je nog voor maximaal twee weken verkoop overhoudt na de actie. Nu wij niets meer uitsluiten klopt dit ook. (op een enkele uitzondering na)
pi_128714341
Wij sluiten automatisch alle non-food acties uit. Mocht er toch veel vraag naar zijn, dan bellen wij een filiaal in de buurt of we niet hun voorraad over mogen nemen.
pi_128714364
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:09 schreef Halldor het volgende:
Wij sluiten helemaal niets uit, dus ook Non Food niet.
Als je acties uitsluit dan kan het mis gaan met de prognoses.
Bijvoorbeeld: je sluit Berberana uit op maandag, op donderdag is alles verkocht, RE denkt dan dat je drie dagen nee verkoop hebt gehad en gaat voor de volgende actie extra instuwen.

RE houd er rekening mee dat je nog voor maximaal twee weken verkoop overhoudt na de actie. Nu wij niets meer uitsluiten klopt dit ook. (op een enkele uitzondering na)
Dat klopt inderdaad wel redelijk, behalve als een actie flink tegenvalt.

Artikelen die je niet in het assortiment hebt, zoals non-food, worden automatisch afgebouwd naar het weekend toe.

Ik denk alleen dat de non-food prognoses vaak te optimistisch worden ingeschat waardoor de initële instuwing redelijk hoog is. Het blijft denk ik ook een lastig segment.
pi_128714485
Had zaterdag display met dvd's niet binnen; vorige actie verlengd tot woensdag en bovenste 2 planken die hoeslakens gepresenteerd.

Kon trouwens Berberana (niet nog een week verlengen(door Hamsterweken?), moet je dit dan oplossen door lokale prijswijziging? Zelfde geldt voor de Bolletje broodvervangers.
  maandag 8 juli 2013 @ 11:20:40 #128
375927 Halldor
like a boss
pi_128714503
Van de Non Food kop en tafel houd ik wel altijd veel over.
Dit prijzen we af volgens het 50% Non Food afprijs beleid.
Dan is het meestal binnen twee weken alsnog verkocht.
  maandag 8 juli 2013 @ 11:22:15 #129
375927 Halldor
like a boss
pi_128714553
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:20 schreef Questionmarks het volgende:
Had zaterdag display met dvd's niet binnen; vorige actie verlengd tot woensdag en bovenste 2 planken die hoeslakens gepresenteerd.

Kon trouwens Berberana (niet nog een week verlengen(door Hamsterweken?), moet je dit dan oplossen door lokale prijswijziging? Zelfde geldt voor de Bolletje broodvervangers.
Acties kan je volgens mij één week verlengen, als je de Berberana uit wil verkopen is een lokale prijs inderdaad een optie. Ik heb van afgelopen week ook een aantal uit assortiment artikelen verlengd. Bolletje was toch vorige week actie? Zo ja dan kon deze verlengd worden.
pi_128714602
DASA gaf een foutmelding bij Bolletje broodvervangers, dat er al een nieuwe actie was meende ik. Was inderdaad van vorige week.

Ik moet nog veel leren, nu TL in opleiding.
pi_128714727
Berberana is dan ook een artikel dat je eigenlijk niet uit moet sluiten. Dat schopt de prognoses gigantisch in de war en de volgende keer krijg je een vrachtlading ingestuwd.

Ook is het niet aan te raden acties langer dan dinsdag te verlengen omdat dit ook de prognoses van volgende acties verstoort.
pi_128714952
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:28 schreef mujentas het volgende:
Berberana is dan ook een artikel dat je eigenlijk niet uit moet sluiten. Dat schopt de prognoses gigantisch in de war en de volgende keer krijg je een vrachtlading ingestuwd.

Ook is het niet aan te raden acties langer dan dinsdag te verlengen omdat dit ook de prognoses van volgende acties verstoort.
Heb Stimorol en Kellogs een week verlengd. Wij verlengen meestal met een week, wist niet dat het de prognose verstoorde.
pi_128714996
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:24 schreef Questionmarks het volgende:
DASA gaf een foutmelding bij Bolletje broodvervangers, dat er al een nieuwe actie was meende ik. Was inderdaad van vorige week.

Ik moet nog veel leren, nu TL in opleiding.
Ik had een tijdje terug een probleem met een lokale prijs. Netjes lokale prijs ingevoerd en verder geen foutmeldingen of iets dergelijks, maar de lokale prijs wilde maar niet scanbaar worden op de kassa's. Wat bleek nou, het artikel was 7 weken later weer in de aanbieding en daarom pakte het systeem de lokale prijs niet.
  maandag 8 juli 2013 @ 11:36:52 #134
375927 Halldor
like a boss
pi_128715045
Is dat dan het probleem?
Ik heb hier ook wel eens last van.
pi_128715094
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:36 schreef Halldor het volgende:
Is dat dan het probleem?
Ik heb hier ook wel eens last van.
Als nieuwe acties al in het systeem staan (niet zichtbaar) dan geeft dat inderdaad problemen.
  maandag 8 juli 2013 @ 11:39:15 #136
387249 exelletor
exelleren?
pi_128715137
Wij verlengen de acties nooit, maar maken altijd een lokale prijs... Toch houden we de laatste tijd nog altijd veel actie restant, deze week weer zo'n mooie volle rc Coca-Cola Regular achter...
pi_128715290
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:39 schreef exelletor het volgende:
Wij verlengen de acties nooit, maar maken altijd een lokale prijs... Toch houden we de laatste tijd nog altijd veel actie restant, deze week weer zo'n mooie volle rc Coca-Cola Regular achter...
Toen ik gisteren keek hadden wij niet al te veel cola meer staan. Ik denk ook niet dat het heel erg is om dit soort producten over te houden, je bent er meestal wel redelijk snel van af (tenzij je natuurlijk hele containers over hebt)
pi_128715634
Ik ben een beetje klaar met al dat gedoe met mn rooster.. Zo heb ik deze week nogsteeds geen rooster (niet de eerste keer dat het zo lang duurt) Of word ik niet het aantal beloofde uren ingeroosterd.. Ik werd ook een keer buiten mijn beschikbare tijden ingeroosterd :') }:|

Een deel van de problemen komt volgens mij omdat ik overgeplaatst ben van verkoop naar verkoopklaar.. Hierdoor is de roostermaker in de war. Maar is het nou zo moeilijk dat de asm mij even als 'verkoopklaar' markeert? Ik sta nog steeds als 'verkoop' in Plaza.. :')

Best irritant dat ik nu dagelijks Plaza moet gaan checken wat mijn rooster is, en ik kan ook niet echt afspraken maken omdat het zo kan zijn dat ik dan "opeens" moet werken :')
pi_128716161
Of ben ik nu heel onredelijk? :')
pi_128716532
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 12:07 schreef d4v1d het volgende:
Of ben ik nu heel onredelijk? :')
De planning hoort ruim op tijd kenbaar te worden gemaakt. Je kan gewoon even bij je leidinggevende langs gaan om het probleem aan te kaarten en je beschikbaarheid in het systeem te controleren.
pi_128716618
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 12:17 schreef mujentas het volgende:

[..]

De planning hoort ruim op tijd kenbaar te worden gemaakt. Je kan gewoon even bij je leidinggevende langs gaan om het probleem aan te kaarten en je beschikbaarheid in het systeem te controleren.
Gister gedaan bij TL. volgens haar kwam het door die overplaatsing..

Maarja, als het volgende week nog niet opgelost is wel even langs.. Deze week is er een kermis / braderie ongeveer naast de AH dus is het hele rooster anders en vergeef ik ze maar even dat ze in de knoop zitten ermee :P
Neemt niet weg dat het niet fijn is.. :')
pi_128718287
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:34 schreef Questionmarks het volgende:

[..]

Heb Stimorol en Kellogs een week verlengd. Wij verlengen meestal met een week, wist niet dat het de prognose verstoorde.
Lijkt mij toch niet meer dan logisch.

Tot en met dinsdag wordt de prognose niet verstoord, daarna heeft het er wel degelijk invloed op.
pi_128719112
Vandaag is onze SM op vakantie gegaan. Mag hopen dat die wel levend terug komt, in tegenstelling tot onze (A)SM van 2 maand geleden.
pi_128720727
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:38 schreef einschtein het volgende:
Vandaag is onze SM op vakantie gegaan. Mag hopen dat die wel levend terug komt, in tegenstelling tot onze (A)SM van 2 maand geleden.
Wat is er dan met jullie oude asm gebeurt? :o
pi_128720787
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:25 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Wat is er dan met jullie oude asm gebeurt? :o
Die is tijdens zijn vakantie in elkaar gestort en is nooit meer opgestaan. ;)
pi_128720881
Hartstilstand ofzo?
pi_128720888
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:27 schreef einschtein het volgende:

[..]

Die is tijdens zijn vakantie in elkaar gestort en is nooit meer opgestaan. ;)
Oh, heftig.. (Ik dacht eerst dat je het figuurlijk bedoelde :{ )
pi_128721702
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:30 schreef mujentas het volgende:
Hartstilstand ofzo?
Zoiets, ja. Gestopt met roken, tig-kilo afgevallen en dan naar het uberwarme Mexico gaan was geen hele goeie combo.
pi_128721846
Nu onze SM op vakantie is hebben wij een tijdelijke ASM voor de vakantie-periode. Na die tijd is de normale SM er weer en in begin augustus komt de permantente nieuwe ASM.

De tijdelijke ASM heet Albert, de ironie, en lijkt sprekend op Harry Piekema van de AH reclame's. Ik liep samen met een TL de deur uit, het eerste wat we zeiden "hij lijkt echt sprekend op.... *kijken elkaar aan* *knikken tegelijk*" :D
pi_128723832
asm belde op

Sta ingeroosterd nu *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')