SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.24-06-2012:
19-06-2012:
Bekijk deze YouTube-videoAnd what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Nope,quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:33 schreef Djibril het volgende:
Wat is er nu gebeurd? Deadline is toch geweest?
Zag het, thanksquote:Op woensdag 3 juli 2013 15:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nope,
http://morsitimer.com/
Nog een uur.
Tahrir pleinquote:
Zo te zien wel:quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:46 schreef Peunage het volgende:
Heeft Morsi nog iets van een republican guard of iets soortgelijks?
ah je bent me voorquote:Op woensdag 3 juli 2013 15:57 schreef Shawn het volgende:
Scholars from Al-Azhar come out in support of #Morsi in #NassrCity
[ afbeelding ]
Al-Jazeera
Je denkt dat het Egyptische leger een onervaren lul als leider gaat neerzetten?quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:07 schreef Shawn het volgende:
Wie is deze generaal "Sisi" die Morsi een ultimatum heeft gesteld?
- Sisi, who does not have combat experience, served as a military attache in Saudi Arabia during Mubarak’s regime.
- Sisi has come under criticism for defending “virginity tests” applied to female protesters during the revolution, which he said were conducted to “protect girls from rape as well as the army from possible allegations”.![]()
http://www.aljazeera.com/(...)373112752442652.html
quote:Ultimatum legerleider Egypte lijkt opgerekt
De Egyptische legerleiding lijkt het ultimatum aan president Mohamed Mursi op te rekken.
De legerleiding is woensdag in gesprek gegaan met politieke en religieuze leiders en heeft onder meer de Moslim Broederschap (MB), waar president Mohamed Mursi uit voortkomt, opgeroepen te overleggen over de koers van het land.
Bevelhebber Abdel Fattah al-Sisi had maandagnamiddag president Mohamed Mursi een ultimatum had gesteld.
De conservatieve islamist Mursi zou een compromis moeten sluiten met de oppositie of moeten opstappen binnen 48 uur. Anders zou het leger het initiatief nemen om het land vooruit te helpen.
Geen tijdstip
Een woordvoerder van het leger meldde via Facebook echter dat de strijdkrachten nog geen tijdstip hebben vastgepind waarop ze ''met een verklaring komen''. Dat lijkt de politici meer tijd te geven.
Maar de MB houdt de boot af. Mursi beschouwt zich als de rechtmatig gekozen president en wil van geen wijken weten.
Die crimineel gaat ook zsm afgezet worden door de bevolking.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:14 schreef Shawn het volgende:
Public Prosecutor who was fired by Morsi in November reinstated by Egypt's Supreme Council of Justice - Al Jazeera
Het eerste wat na het afzetten van Morsi moet gebeuren is de vergunning van Al Jazeera intrekken...quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:07 schreef Shawn het volgende:
Wie is deze generaal "Sisi" die Morsi een ultimatum heeft gesteld?
- Sisi, who does not have combat experience, served as a military attache in Saudi Arabia during Mubarak’s regime.
- Sisi has come under criticism for defending “virginity tests” applied to female protesters during the revolution, which he said were conducted to “protect girls from rape as well as the army from possible allegations”.![]()
http://www.aljazeera.com/(...)373112752442652.html
Nee, de bevolking wil Morsi, de leugenaar, niet.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:24 schreef Freak188 het volgende:
Ik begrijp dat Egypte gewoon een dictator wil? Hebben ze Mubarak afgezet, Morsi gekozen en het leger accepteert het niet. Het cirkeltje is weer rond.
Ja, maar valt gewoon onder het leger.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:46 schreef Peunage het volgende:
Heeft Morsi nog iets van een republican guard of iets soortgelijks?
Staatsgreep, inperking persvrijheid.. nog iets?quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:24 schreef Drifter__ het volgende:
Het eerste wat na het afzetten van Morsi moet gebeuren is de vergunning van Al Jazeera intrekken...
Wat accepteert het leger niet?quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:24 schreef Freak188 het volgende:
Ik begrijp dat Egypte gewoon een dictator wil? Hebben ze Mubarak afgezet, Morsi gekozen en het leger accepteert het niet. Het cirkeltje is weer rond.
Mubarak is 'gekozen' ja met fraudequote:Op woensdag 3 juli 2013 16:24 schreef Freak188 het volgende:
Oh, persvrijheid beperken deed Morsi niet?quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:29 schreef Shawn het volgende:
[..]
Staatsgreep, inperking persvrijheid.. nog iets?
en een groot feestquote:Op woensdag 3 juli 2013 16:29 schreef Shawn het volgende:
[..]
Staatsgreep, inperking persvrijheid.. nog iets?
quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:30 schreef De_Ilias het volgende:
Dit wordt een burgeroorlog, achterlijke egyptenaren. Jullie Egyptenaren hebben gewoon een Saddam Hussein achtige figuur nodig.
quote:How Egypt’s Michele Bachmann Became President and Plunged the Country Into Chaos
Egyptian President Mohamed Morsi may or may not survive Sunday’s massive protests, organized by the youth Rebellion (Tamarrud) Movement. They are, nevertheless, a milestone in modern Egyptian history and a warning to him about his arrogant and highhanded style of governing from his fundamentalist base.
Morsi, from the Muslim Brotherhood, represents the equivalent of the American tea party in Egyptian politics—captive to the religious right, invested in austerity and smaller government, and contemptuous of workers and the political left.
In his first year in office, the nation’s first freely elected head of state has squandered Egyptians’ willingness to give him the benefit of the doubt. He has acted like the president of the somewhat cultish Muslim Brotherhood, rather than like the president of the whole country. Here are the major errors he has made, which have polarized Egypt and created a severe crisis that some observers worry could turn into a civil war.
Morsi heeft het volk voorgelogen en dat accepteren zowel het leger als het volk niet.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:24 schreef Freak188 het volgende:
Een staatsgreep, coup, coup d'tat of putsch is de plotselinge, illegale afzetting van een regering, meestal door een kleine groep van een instelling van de bestaande staat - gewoonlijk door het leger - om de afgezette regering te vervangen door een andere instelling; hetzij burgerlijk, hetzij militair. Een staatsgreep slaagt als de overweldigers hun dominantie vestigen wanneer de zittende regering er niet in slaagt hun machtsversterking te voorkomen of met succes te weerstaan. Als de coup ofwel niet volledig faalt, ofwel niet in het geheel succes boekt, zal de poging tot een staatsgreep waarschijnlijk leiden tot een burgeroorlog.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:20 schreef De_Guidance het volgende:
Staatsgreep is zo goed als zeker, vraag blijft wat de reactie zal zijn en hoeveel geweld ermee gepaard gaat.
Nee niet echt. De Egyptenaren hebben gewoon een normale president nodig. Morsi was een pion in positie geholpen om het Midden Oosten te ontwrichten, want toen hij op zijn troon zat moest hij gelijk Israel uitdagen. Zo clich.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:30 schreef De_Ilias het volgende:
Dit wordt een burgeroorlog, achterlijke egyptenaren. Jullie Egyptenaren hebben gewoon een Saddam Hussein achtige figuur nodig.
Klopt, Morsi is een democraat volgens zijn grondwet:quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:33 schreef rakotto het volgende:
Nee, Morsi is niet de nieuwe Khalifa en de broederschap regeert niet volgens de Sharia.
Het volk interesseert het leger niet. Laten we nou niet doen alsof het leger een nobele organisatie is, of zijn we vergeten hoe het leger te werk ging in 2011? Wat hen vooral interesseert is macht. Het zijn rasopportunisten.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:35 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Morsi heeft het volk voorgelogen en dat accepteren zowel het leger als het volk niet.
En het volk geeft het leger momenteel de ruimte om weer te werk te gaan. Hopelijk zijn alle MB-leden in het afgelopen jaar goed gedocumenteerd om grondig en effectief het probleem te kunnen bestrijden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:42 schreef Hierro het volgende:
[..]
Het volk interesseert het leger niet. Laten we nou niet doen alsof het leger een nobele organisatie is, of zijn we vergeten hoe het leger te werk ging in 2011? Wat hen vooral interesseert is macht. Het zijn rasopportunisten.
Ik zou mijn broeders geen Saddam Hoessein-achtig figuur wensen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:46 schreef De_Ilias het volgende:
Hun beginnen met Arabisch te spreken tegen mij, ik ben niet begonnen. Hoe dan ook, ik doe niet aan discriminatie of wat dan ook, Egyptenaren zijn mijn broeders, en ik wil niet dat er nog meer bloed verspilt wordt, is dat nou zo erg?
Eerst beledigen en dan roepen dat we je broeders zijn. Yeah rightquote:Op woensdag 3 juli 2013 16:46 schreef De_Ilias het volgende:
Hun beginnen met Arabisch te spreken tegen mij, ik ben niet begonnen. Hoe dan ook, ik doe niet aan discriminatie of wat dan ook, Egyptenaren zijn mijn broeders, en ik wil niet dat er nog meer bloed verspilt wordt, is dat nou zo erg?
Dat was sarcastisch bedoeld, Egypte heeft gewoon een hard figuur nodig.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:47 schreef Shawn het volgende:
[..]
Ik zou mijn broeders geen Saddam Hoessein-achtig figuur wensen.
Je hebt al 2 of 3 keer gezegd "egyptenaren zijn achterlijk bubububububu" en net nog "ik hoop dat jullie een saddam-achtig figuur krijgen"quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:46 schreef De_Ilias het volgende:
twitter:AP twitterde op woensdag 03-07-2013 om 16:50:56BREAKING: Egypt's Morsi refuses to step down, tells military not to 'take sides' as deadline nears. reageer retweet
Ok.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:52 schreef De_Ilias het volgende:
Je kan achterlijk zijn, en tegelijkertijd ook een broeder zijn.
Lekker boeiend wat de ilsam wel en niet verbiedt.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:55 schreef De_Ilias het volgende:
Natuurlijk niet elke Egyptenaar is achterlijk. Die demonstranten zijn wel achterlijk, die zorgen er namelijk voor dat er meer Egyptisch bloed door de straten gaat vloeien, iets wat de Islaam verbiedt.
Kan Israel echt niks schelen, zij zijn baas in het MO. Of de Arabieren nu samen werken of niet, ze zullen elkaar vroeg of laat toch weer verraden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:03 schreef vladesk het volgende:
Wat moeten Isralirs daar nu eigenlijk van vinden? Die zijn echt omringd door een stel middeleeuwse barbaren (egypte - hamas - fatah - syri - hezbollah)
Triest
Ik heb het niet zo met die universele rechten, die rechten zijn voor mij als moslim oninteressant.quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:02 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Lekker boeiend wat de ilsam wel en niet verbiedt.Hou je maar liever aan de Universele verklaring van de rechten van de mens, dan weet je tenminste dat je goed zit.
Kijk voor jou heb ik respect, jij bent een echte moslimquote:Op woensdag 3 juli 2013 17:05 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik heb het niet zo met die universele rechten, die rechten zijn voor mij als moslim oninteressant.
Wat lul jij nou weerquote:Op woensdag 3 juli 2013 17:06 schreef vladesk het volgende:
[..]
Kijk voor jou heb ik respect, jij bent een echte moslim
in tegenstelling tot die hypocriete moslimdemocraten
Democratie en Islam zijn tegenstrijdig, voor echte moslims is er maar n samenleving en dat is onder de shariaquote:
Gratis shoarma voor iedereenquote:Op woensdag 3 juli 2013 17:16 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ze lijken erg blij met iets. Iemand?
Nu wel.quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:11 schreef SuperHarregarre het volgende:
Egypt trouwens nog geen worldwide TT op twitter.
Ok, als jij het zegt.quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:11 schreef vladesk het volgende:
[..]
Democratie en Islam zijn tegenstrijdig, voor echte moslims is er maar n samenleving en dat is onder de sharia
Alles wat daarrond wordt gepraat, is onzin
Wat Egypte nodig heeft is een president die rechtvaardig is, die zich aan zijn woord houdt en iedereen zijn rechten geeft ongeacht zijn of haar achtergrond.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:48 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Dat was sarcastisch bedoeld, Egypte heeft gewoon een hard figuur nodig.
Werkt hier niet dus kijk via RT.quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:36 schreef RensAjacied het volgende:
http://reuters.livestation.com/demo
Wie kijkt er meer mee?
Nergens tegengekomen. Ook niet op de 100 Egyptische zenders die ik hier op tv heb.quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:35 schreef Shawn het volgende:
Is dit waar?
US Congress has released a statement asking Morsi to step down. #Egypt
Wat ik dus hierboven heb gepost. Huilie huilie statement.twitter:EgyPresidency twitterde op woensdag 03-07-2013 om 17:33:39Statement by Assistant to the President on Foreign Relations Dr. Essam El-Haddad https://t.co/pXaLA6wQeQ #Egypt reageer retweet
"In this day and age no military coup can succeed in the face of sizeable popular force without considerable bloodshed. Who among you is ready to shoulder that blame?"quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:44 schreef rakotto het volgende:
Wat ik dus hierboven heb gepost. Huilie huilie statement.twitter:EgyPresidency twitterde op woensdag 03-07-2013 om 17:33:39Statement by Assistant to the President on Foreign Relations Dr. Essam El-Haddad https://t.co/pXaLA6wQeQ #Egypt reageer retweet
Denk dat die mafketels van de MB daar ook wel voor zullen zorgen. Die snappen niet dat de meerderheid niet zit te wachten op de sharia.quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:47 schreef Shawn het volgende:
[..]
"In this day and age no military coup can succeed in the face of sizeable popular force without considerable bloodshed. Who among you is ready to shoulder that blame?"
Hij voorspelt bloedvergieten.
twitter:msheshtawy twitterde op woensdag 03-07-2013 om 17:39:40trusted journalist Al Garhey confirms Morsi's house arrest RT @mohamedelgarhey: خبر وضع مرسي تحت الإقامة الجبرية صحيح تماماً reageer retweet
Good riddance.quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:48 schreef rakotto het volgende:
Dit schijnt het moment te zijn toen Abu Ismail gearresteerd werd afgelopen nacht.
[ afbeelding ]
twitter:EgyPresidency twitterde op woensdag 03-07-2013 om 17:45:20"For the sake of #Egypt and for historical accuracy, let’s call what is happening by its real name: Military coup." https://t.co/pXaLA6wQeQ reageer retweet
Hij had maanden geleden gearresteerd moeten zijn voor al zijn dreigementen. De hond.quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:50 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Good riddance.
"His domestic agenda includes veiling women and segregating them from men in the workplace."
74% van de Egyptenaren bleek in april 2013 voor de Sharia te zijn (PEW). Ik ben benieuwd hoeveel van de 90 miljoen Egyptenaren een staatsgreep niet zullen pikken. De meerderheid van de Egyptenaren zijn niet op straat te vinden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
Denk dat die mafketels van de MB daar ook wel voor zullen zorgen. Die snappen niet dat de meerderheid niet zit te wachten op de sharia.
PEW vind ik niet betrouwbaar en ieder individu heeft zijn eigen definitie voor de Sharia. Laten we het zo zeggen dat de MB haar eigen visie heeft op de Sharia en dat de meerderheid het daar mee oneens is. Maar laat de MB nou net weer een groep zijn die zich niet eens aan de basisregels houdt van de Sharia.quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:53 schreef Shawn het volgende:
[..]
74% van de Egyptenaren bleek in april 2013 voor de Sharia te zijn (PEW). Ik ben benieuwd hoeveel van de 90 miljoen Egyptenaren een staatsgreep niet zullen pikken. De meerderheid van de Egyptenaren zijn niet op straat te vinden.
Je spreekt jezelf tegen. Je zei dat ieder individu zijn eigen definitie heeft van de Sharia. Hoe weet jij dan dat zij zich niet aan de basisregels houden? Hebben zij geen recht op hun eigen definitie dan?quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:55 schreef rakotto het volgende:
Maar laat de MB nou net weer een groep zijn die zich niet eens aan de basisregels houdt van de Sharia.
Goed nieuws!quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:48 schreef rakotto het volgende:
Dit schijnt het moment te zijn toen Abu Ismail gearresteerd werd afgelopen nacht.
[ afbeelding ]
Ik spreek mijzelf niet tegen. Men wil onder zijn eigen Sharia regels leven en wilt de relatie tussen God en zichzelf persoonlijk houden. Wat de MB wil is haar eigen ideologie forceren, zelfs op de mensen die het er niet mee eens zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:57 schreef Shawn het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen. Je zei dat ieder individu zijn eigen definitie heeft van de Sharia. Hoe weet jij dan dat zij zich niet aan de basisregels houden? Hebben zij geen recht op hun eigen definitie dan?
De tegenstanders doen dat juist d.m.v. een staatsgreep.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:01 schreef rakotto het volgende:
Wat de MB wil is haar eigen ideologie forceren
Gehad El-Haddadtwitter:gelhaddad twitterde op woensdag 03-07-2013 om 17:58:26There is a FULL MILITARY COUP under way now in #Egypt. Tanks hv started moving thru the streets. #Egypt #SaveEgypt reageer retweet
Dat is niet de sharia/leefswijze.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:04 schreef Shawn het volgende:
[..]
De tegenstanders doen dat juist d.m.v. een staatsgreep.
twitter:Ana_Mubasher twitterde op woensdag 03-07-2013 om 18:12:46#EgyArmy #Egypt Via @haiderghaleb Army is closing tayaran street now both ways #egypt #nasrcity http://t.co/GOwspG1qCx reageer retweet
Is een persoonlijke foto van iemand op facebook. Maar komt wel overeen met de statements van de officiele media spokesman van de broederschap.quote:
twitter:gelhaddad twitterde op woensdag 03-07-2013 om 18:01:37#National_Coalition for #Legitimacy will stand its grounds in all its rallies & sit-ins across #Egypt
readiness 2 adapt 2 emerging events reageer retweet
Toepasselijke smileyquote:Op woensdag 3 juli 2013 18:17 schreef rakotto het volgende:
[..]
Is een persoonlijke foto van iemand op facebook. Maar komt wel overeen met de statements van de officiele media spokesman van de broederschap.
Nieuwe statement van hemtwitter:gelhaddad twitterde op woensdag 03-07-2013 om 18:01:37#National_Coalition for #Legitimacy will stand its grounds in all its rallies & sit-ins across #Egypt
readiness 2 adapt 2 emerging events reageer retweet
Genoeg mensen die voor Morsi aan het demonstreren zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:07 schreef rakotto het volgende:
Morsi heeft met moeite de presidentschap gewonnen dankzij een grote meerderheid van de mensen die nu aan het protesteren zijn.
In de verre minderheid.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:20 schreef Shawn het volgende:
[..]
Genoeg mensen die voor Morsi aan het demonstreren zijn.
Nee ik zie overal foto's met honderdduizenden pro Mursi demonstreren alleen zij worden niet op beeld gebracht.quote:
Hier in Egypte worden ze vaak genoeg op tv gebracht en geloof me. Ik ben niet biased, maar ze zijn ECHT in de minderheid.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee ik zie overal foto's met honderdduizenden pro Mursi demonstreren alleen zij worden niet op beeld gebracht.
Ik zie ze zo'n beetje overal op TV. Ja, het zijn er heel veel, maar zoals rakotto al zei, ze zijn zwaar in de minderheid.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee ik zie overal foto's met honderdduizenden pro Mursi demonstreren alleen zij worden niet op beeld gebracht.
Sinds wanneer gaan we af op de grootte van de demonstraties? Morsi heeft gewoon de verkiezingen eerlijk gewonnen, ik las zelfs dat de Moslimbroederschap niet n maar vier verkiezingen hebben gewonnen. Het leger moet zich er niet mee bemoeien.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:26 schreef Peunage het volgende:
Ik zie ze zo'n beetje overal op TV. Ja, het zijn er heel veel, maar zoals rakotto al zei, ze zijn zwaar in de minderheid.
Andere 48% van de bevolking maar negeren?quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:28 schreef Shawn het volgende:
[..]
Sinds wanneer gaan we af op de grootte van de demonstraties? Morsi heeft gewoon de verkiezingen eerlijk gewonnen, ik las zelfs dat de Moslimbroederschap niet n maar vier verkiezingen hebben gewonnen. Het leger moet zich er niet mee bemoeien.
52% > 48%quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:29 schreef Euribob het volgende:
Andere 48% van de bevolking maar negeren?
Met geweren op weerloze mensen knallen is ook best laf.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:30 schreef Djibril het volgende:
Nou, ik zie nog steeds niks spannends gebeuren op de streams. Wat een lafaards zijn die MB’s toch ook, 80 jaar hierover gezeurd en dan verneuken ze het in een jaar.
Ze zullen nu ook als lafaards thuis zitten.
En de regering moet een bijna-meerderheid van de bevolking zich niet in zijn hemd gezet laten voelen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:30 schreef Shawn het volgende:
[..]
52% > 48%
Het leger moet niet met vuur spelen.
Ja, en? Mogen mensen niet protesteren? Jij weet best dat de onvrede onder de Egyptenaren ontzettend groot is op dit moment, en het leger grijpt in om bloedbaden te voorkomen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:28 schreef Shawn het volgende:
[..]
Sinds wanneer gaan we af op de grootte van de demonstraties? Morsi heeft gewoon de verkiezingen eerlijk gewonnen, ik las zelfs dat de Moslimbroederschap niet n maar vier verkiezingen hebben gewonnen. Het leger moet zich er niet mee bemoeien.
twitter:BowenBBC twitterde op woensdag 03-07-2013 om 18:30:47Two sides now stoning each other, armour has left leaving light force of soldiers. #Cairo reageer retweet
52% die op morsi heeft gestemd waarvan minimaal 25% Shafik niet wou omdat hij samen met Mubarak was. Dus je kunt gerust zeggen, 48+25= 73% MINIMAAL die hem niet wilt. Het leger speelt niet met vuur. Ik ben het niet eens met de leger en ik wil ze absoluut niet aan de macht hebben, maar ze zijn iets, iets, iets beter dan de huidige broederschap.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:30 schreef Shawn het volgende:
[..]
52% > 48%
Het leger moet niet met vuur spelen.
Ik zei nergens dat ze niet mogen protesteren. Het leger pleegt een staatsgreep, dit zorgt er juist voor dat het uitloopt op een bloedbad, net als in Algerije 1991.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:32 schreef Peunage het volgende:
Ja, en? Mogen mensen niet protesteren? Jij weet best dat de onvrede onder de Egyptenaren ontzettend groot is op dit moment, en het leger grijpt in om bloedbaden te voorkomen.
Het leger doet wat het grootste deel van de bevolking wil.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:33 schreef Shawn het volgende:
[..]
Ik zei nergens dat ze niet mogen protesteren. Het leger pleegt een staatsgreep, dit zorgt er juist voor dat het uitloopt op een bloedbad, net als in Algerije 1991.
Hoe weet je dat? Zijn er democratische verkiezingen gehouden? Nee, er wordt een staatsgreep gepleegd.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:35 schreef Peunage het volgende:
Het leger doet wat het grootste deel van de bevolking wil.
Hopelijk geen tweede Syri in Egypte. Snel en daadkrachtig afrekenen met dat volk, ten behoeve van onschuldigen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:33 schreef Djibril het volgende:
Kareem Fahim New York Times tweets: Soldiers fire in the air to disperse Islamists [quote]Op woensdag 3 juli 2013 18:35 schreef Djibril het volgende:
[..]
Ruzie tussen Islamisten en leger
Jij twijfelt nog?quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:36 schreef Shawn het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Zijn er democratische verkiezingen gehouden? Nee, er wordt een staatsgreep gepleegd.
Als het straks donkerder wordt gaat het los denk ik.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:38 schreef tass het volgende:
Hoop dat het leger doet wat het gezegd heeft: voor het volk er zijn en tussen de partijen in gaat staan.
Ik ben echt bang dat het straks tot een veldslag gaat komen....
En de rebellen in Syrie?quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:40 schreef Shawn het volgende:
[..]
Ik vind de staatsgreep van het leger tegen een democratisch gekozen president walgelijk.
twitter:kfahim twitterde op woensdag 03-07-2013 om 18:39:36Armoured car retreating, a bit. "Go back!" Islamist chant. http://t.co/GiEBFtQbuS reageer retweet
Assad is een dictator, Syri is al decennialang een eenpartijstaat, een ander verhaal.. de val van Mubarak was ook goed.quote:
Ja maar ja maar dat is andersquote:
Dat was mijn vraag niet. Twijfel jij aan wat de meerderheid van de Egyptenaren wilt?quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:40 schreef Shawn het volgende:
[..]
Ik vind de staatsgreep van het leger tegen een democratisch gekozen president walgelijk.
Natuurlijk. Laat ze maar via democratische verkiezingen aantonen wat ze willen i.p.v. door middel van een staatsgreep van het door Washington betaalde leger.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:43 schreef Peunage het volgende:
Dat was mijn vraag niet. Twijfel jij aan wat de meerderheid van de Egyptenaren wilt?
En Syrie dan? Ik ben wel benieuwd.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:45 schreef Shawn het volgende:
[..]
Natuurlijk. Laat ze maar via democratische verkiezingen aantonen wat ze willen i.p.v. door middel van een staatsgreep van het door Washington betaalde leger.
Dan gaat het Egyptische leger zo om met degenen die hun bek opentrekkenquote:Op woensdag 3 juli 2013 18:45 schreef leeell het volgende:
ok , coup, morsi weg, leger heeft even de macht.
en dan
Dus jij denkt niet dat de meerderheid van de Egyptenaren Morsi weg wilt hebben? Want laten we eerlijk zijn, zelfs de Islamisten zijn teleurgesteld in hem. Dus die 48% die niet op hem gestemd heeft sowieso. En de mensen die wl op hem gestemd hebben zal ook een groot deel tegen hem zijn. Dus het lijkt me niet nodig om nog 4 jaar te wachten voordat ze weer opnieuw mogen stemmen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:45 schreef Shawn het volgende:
[..]
Natuurlijk. Laat ze maar via democratische verkiezingen aantonen wat ze willen i.p.v. door middel van een staatsgreep van het door Washington betaalde leger.
De broederschap zegt geen idee te hebben waar Morsi zich momenteel bevindt. Werd ook net gezegd op CNN.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:47 schreef Djibril het volgende:
Al-Jazeera Arabic is reporting that all presidential aides have left the presidential palace, and that only President Morsi is still around.
Albert Verlinde zal hem wel bij RTL Boulevard krijgenquote:Op woensdag 3 juli 2013 18:49 schreef rakotto het volgende:
[..]
De broederschap zegt geen idee te hebben waar Morsi zich momenteel bevindt. Werd ook net gezegd op CNN.
Jij vindt democratie sowieso walgelijk (druk ik me nog zwak uit), dus niet je anders voordoen nu hequote:Op woensdag 3 juli 2013 18:40 schreef Shawn het volgende:
VVD+PvdA zouden nu 56 zetels winnen als er verkiezingen waren. Waarom wachten tot de volgende verkiezingen, laat het Nederlandse leger maar ingrijpen?quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:49 schreef Peunage het volgende:
Dus jij denkt niet dat de meerderheid van de Egyptenaren Morsi weg wilt hebben? Want laten we eerlijk zijn, zelfs de Islamisten zijn teleurgesteld in hem. Dus die 48% die niet op hem gestemd heeft sowieso. En de mensen die wl op hem gestemd hebben zal ook een groot deel tegen hem zijn. Dus het lijkt me niet nodig om nog 4 jaar te wachten voordat ze weer opnieuw mogen stemmen.
Ja die zijn echt pissig. Dit is namelijk een overwinning voor KSA en ambassadeur uit Qatar is Egypte al ontvlucht.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:54 schreef Aloulou het volgende:
Qatar baalt zwaar, schijnen vlag halfstok te gaan hangen
Qatar is de laatste tijd goed bezig..quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:54 schreef Aloulou het volgende:
Qatar baalt zwaar, schijnen vlag halfstok te gaan hangen
Vergelijk je serieus Nederland met Egypte?quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:54 schreef Shawn het volgende:
[..]
VVD+PvdA zouden nu 56 zetels winnen als er verkiezingen waren. Waarom wachten tot de volgende verkiezingen, laat het Nederlandse leger maar ingrijpen?
Goed begin voor die zoon van Hamid At-Thaniquote:Op woensdag 3 juli 2013 18:54 schreef Djibril het volgende:
Ja die zijn echt pissig. Dit is namelijk een overwinning voor KSA en ambassadeur uit Qatar is Egypte al ontvlucht.
Opkomen voor de onschuldige burgers.quote:
En dat is een goede zaak.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:57 schreef Meki het volgende:
[..]
Opkomen voor de onschuldige burgers.
Zo financiert Qatar de meeste rebellen in Syri om de onschuldige bevolking bij te staan tegen assad
quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:57 schreef Meki het volgende:
[..]
Opkomen voor de onschuldige burgers.
Zo financiert Qatar de meeste rebellen in Syri om de onschuldige bevolking bij te staan tegen assad
Zoals door een andere user opgemerkt, jouw islamitische denkbeelden sluiten per definitie niet aan op een democratische gang van zaken. De enige reden waarom jij nu zit te janken is omdat jouw achterlijke sharia-volgende vriendjes met een beetje geluk permanent verwijderd zullen worden uit Egypte. Niet heel MO is verloren, zo blijkt nu.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:54 schreef Shawn het volgende:
[..]
VVD+PvdA zouden nu 56 zetels winnen als er verkiezingen waren. Waarom wachten tot de volgende verkiezingen, laat het Nederlandse leger maar ingrijpen?
Even verbeterd.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:57 schreef Meki het volgende:
[..]
Zo financiert Qatar de meeste terroristen in Syri die iedereen afslachten die niet tot hun stroming van de islam behoort
quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:02 schreef De_Ilias het volgende:
Was mubarak nog president, dan waren er geen onnodige doden gevallen. Mubarak we miss you.
a7a.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:02 schreef De_Ilias het volgende:
Was mubarak nog president, dan waren er geen onnodige doden gevallen. Mubarak we miss you.
Naah religieuze boeken/instituten moeten daarvoor brandenquote:Op woensdag 3 juli 2013 19:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
Zijn we nu trouwens getuige van 'the schism' en 'reformatie'?
Ze zijn al acht decennia aanwezig in dat land, permanent verwijderen is sowieso niet aan de orde.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:58 schreef Terminator2000bc het volgende:
De enige reden waarom jij nu zit te janken is omdat jouw achterlijke sharia-volgende vriendjes met een beetje geluk permanent verwijderd zullen worden uit Egypte.
Hahah wat is radicaal in jouw ogen?quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:58 schreef StateOfMind het volgende:
Het mooie van dit soort topics is altijd dat je meteen kunt zien wie hier op Fok de radicalere moslims zijn, en wie de gewone en gematigde moslims zijn.
Hahah ik ben dus radicaal omdat ik Qatar goed bezig vind?quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:06 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Pak er een spiegel bij zou ik zeggen.
De technologie is vooruit gegaan sinds de tijd van Saddat. Nu is het stukken makkelijker om gericht mensen met bepaalde bedoelingen op te sporen en de dreiging die van hen uit gaan te neutraliseren.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:04 schreef Shawn het volgende:
[..]
Ze zijn al acht decennia aanwezig in dat land, permanent verwijderen is sowieso niet aan de orde.
Egypte is een 'democratische' staat volgens hun grondwet en geen islamitische staat. Dus nee, de Moslimbroederschap zijn niet mijn 'vriendjes'. Maar het is wel triest gesteld als ik degene moet zijn om voor de 'democratische waarden' op te komen. Het toont het failliet van de democratie aan.
De technologie heeft de VS niet geholpen in Afghanistan.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:09 schreef Terminator2000bc het volgende:
De technologie is vooruit gegaan sinds de tijd van Saddat. Nu is het stukken makkelijker om gericht mensen met bepaalde bedoelingen op te sporen en de dreiging die van hen uit gaan te neutraliseren.
Het leger moet hem weer aan de macht brengen, hij is populair.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:12 schreef rakotto het volgende:
#Morsi is een worldwide trend op twitter nu.
Egypte is dan ook geen afganistan....quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:10 schreef Shawn het volgende:
[..]
De technologie heeft de VS niet geholpen in Afghanistan.
Vraag het Erdogan.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:12 schreef Meki het volgende:
Hoe kan je nou de leger inzetten tegen je eigen mensen?
Op Al-Jazeera zeggen ze dat de VS volgens hun grondwet geen steun mogen geven aan landen waar de democratisch gekozen leider ten val is gebracht door een staatsgreep. Daarom zouden ze het woord 'staatsgreep' vermijden tot nu toe, anders kunnen ze geen hulp meer bieden aan Egypte.quote:
Volgens mij steekt Amerika paar miljard dollar per jaar als ontwikkelingshulp in Egypte.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:37 schreef MouzurX het volgende:
Ik snap niet helemaal waarom de oppositie continu zegt dat amerika zoveel invloed heeft ... zij kozen toch de moslim broederschap als regering? Hoezo heeft amerika in dit geval dan invloed?
Amerika vind alles wat de MB doet goed, ook al is het fout en ondemocratisch. Zolang Israel niet bedreigd wordt, dan is het goed voor hun.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:37 schreef MouzurX het volgende:
Ik snap niet helemaal waarom de oppositie continu zegt dat amerika zoveel invloed heeft ... zij kozen toch de moslim broederschap als regering? Hoezo heeft amerika in dit geval dan invloed?
Uiteraard. En dat kan je de USA niet kwalijk nemen. Landen zijn geen liefdadigheidsinstellingen en plaatsen hun eigen belangen #1. Immers, ze moeten hun eigen bevolking vertegenwoordigen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:45 schreef rakotto het volgende:
Amerika vind alles wat de MB doet goed, ook al is het fout en ondemocratisch. Zolang Israel niet bedreigd wordt, dan is het goed voor hun.
twitter:anasaltikriti twitterde op woensdag 03-07-2013 om 18:40:48I try to respect and understand all political views, but the sight of #Egypt ians celebrating a military coup is gut-wrenching. reageer retweet
twitter:AJELive twitterde op woensdag 03-07-2013 om 19:53:36#Egypt Live Blog: US cannot confirm whether a military coup is underway, department spokesperson says. [Reuters] http://t.co/fDeQkCvUxD reageer retweet
Kogel in zijn achterhoofd net zoals met Khadafiquote:Op woensdag 3 juli 2013 19:54 schreef RAVW het volgende:
wat gaan ze doen met Mursi als het leger hem nu te pakken krijgt ?
ceausescu? of ..
Degenen die feest vieren zijn idd de tegenstanders van de democratisch gekozen president van Egypte die wordt afgezet d.m.v. een staatsgreep as we speak.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:56 schreef DeeCruise het volgende:
Zijn dit nu allemaal tegenstanders van de huidige president?
Dit vond ik wel verhelderend:quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:57 schreef deelnemer het volgende:
Ik begrijp het enthousiasme van de Egyptenaren voor het leger niet.
Egyptenaren zijn extreem emotioneel altijdquote:Op woensdag 3 juli 2013 19:57 schreef deelnemer het volgende:
Ik begrijp het enthousiasme van de Egyptenaren voor het leger niet.
Thanks, dat zijn er nogal wat zo te zien, damn. Zie je volgens mij ook niet vaak, zo'n uitbundig feest bij een staatsgreep.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:58 schreef Shawn het volgende:
[..]
Degenen die feest vieren zijn idd de tegenstanders van de democratisch gekozen president van Egypte die wordt afgezet d.m.v. een staatsgreep as we speak.
Idd.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:00 schreef DeeCruise het volgende:
Zie je volgens mij ook niet vaak, zo'n uitbundig feest bij een staatsgreep.
ceausescu moet je dan maar eens gaan kijken die waren echt wilde beesten toenquote:Op woensdag 3 juli 2013 20:00 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Thanks, dat zijn er nogal wat zo te zien, damn. Zie je volgens mij ook niet vaak, zo'n uitbundig feest bij een staatsgreep.
Huisarrest volgens de NOS.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:54 schreef RAVW het volgende:
wat gaan ze doen met Mursi als het leger hem nu te pakken krijgt ?
ceausescu? of ..
Maar daar zou het leger dan met name aanwezig moeten zijn lijkt me, terwijl wat ik begrepen had het leger juist in de buurt van dit plein staat..quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:01 schreef Shawn het volgende:
[..]
Idd.Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Er zijn trouwens ook pro-Morsi-demonstraties, maar die laten ze nauwelijks op tv zien. Al-Jazeera is daar aanwezig: http://www.aljazeera.com/watch_now/
Op Al-Jazeera zeiden ze dat het leger alleen aanwezig is bij de pro-Morsi-demonstraties.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:02 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Maar daar zou het leger dan met name aanwezig moeten zijn lijkt me, terwijl wat ik begrepen had het leger juist in de buurt van dit plein staat..
Dat waren er nog niet eens een half miljoen, waarschijnlijk nog minder dan 100.000...quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:01 schreef RAVW het volgende:
[..]
ceausescu moet je dan maar eens gaan kijken die waren echt wilde beesten toen
Let goed op van wie je uitleg krijgt. Shawn, Meki, Illias en een paar andere gebruikers zijn notoire islamisten, sharia en islamitisch terrorisme-supporters. Zij schreeuwen hier moord en brand omdat hun geliefde islamitische leider wordt verdreven, terwijl zij volkerenmoord en staatsondermijning in Syri als een zegen zien.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:56 schreef DeeCruise het volgende:
Ben compleet nieuw in deze reeks en heb uitsluitend de basisdingen op het nieuws gevolgd, maar misschien kunnen de veteranen hier mij wat uitleg geven:
Ik lees niks anders dan dat het ultimatum afgelopen is en het leger gaat ingrijpen. Heb foto's gezien van de aankomst van het leger, maar als ik vervolgens de livestream op nu.nl check lijkt het 1 groot feest: het plein staat vol, vuurwerk alom evenals lasers.
Zijn dit nu allemaal tegenstanders van de huidige president?
Ik weet niet hoe het bij jullie in Nederland op tv is, maar hier in Egypte zijn beide supporters massaal te zien op alle tv-zenders.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:01 schreef Shawn het volgende:
[..]
Idd.Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Er zijn trouwens ook pro-Morsi-demonstraties, maar die laten ze nauwelijks op tv zien. Al-Jazeera is daar aanwezig: http://www.aljazeera.com/watch_now/
Egypte was altijd +2 GMT, dus 1 uur voor op Nederland. Maar de zomertijd is geannuleerd en geldt niet meer in Egypte. Dus wanneer Nederland een uur vooruit gaat blijft Egypte gewoon gelijk.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:06 schreef StephanL het volgende:
Waarom is het daar dezelfde tijd?rare tijdijn
ben wel benieuwd hoe veel er nu op het tahirplein staanquote:Op woensdag 3 juli 2013 20:03 schreef Volksrepubliek- het volgende:
[..]
Dat waren er nog niet eens een half miljoen, waarschijnlijk nog minder dan 100.000...
Jij steunt een staatsgreep in Egypte tegen de democratisch gekozen president en jij steunt de dictator van Syri.. zegt genoeg lijkt me.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:03 schreef Terminator2000bc het volgende:
Zij schreeuwen hier moord en brand omdat hun geliefde islamitische leider wordt verdreven, terwijl zij volkerenmoord en staatsondermijning in Syri als een zegen zien.
ONTV (egyptische zender)quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:05 schreef Santello het volgende:
Welke stream geeft de meeste informatie en beelden?
Cool. Ben wel Arabisch onderlegd.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:07 schreef aerdt het volgende:
[..]
ONTV (egyptische zender)
http://www.livestream.com/ontveglive
Het is niet correct. Maar dat is de politiek van Morsi ook niet, zoals zijn constitutie die onwettig is verklaart. Of zichzelf boven de wet plaatsen toendertijd, ook niet correct en tegen de constitutie. De vraag is: was Egypte op weg naar een grote impasse en wellicht een burgeroorlog of in ieder geval taferelen die daar aan doen denken? Nee, dan is het een coupe en ondemocratisch. Ja, dan kan je beargumenteren dat het de taak van het leger is tussen beide te komen, het land te redden en nieuwe verkiezingen uit te schrijven. In het tweede geval is - indien oprecht - het wel belangrijk dat bij de volgende verkiezingen ze transparant weer zijn en de Moslimbroeders of andere Islamisten wel weer mee kunnen doen. Ik vertrouw het Egyptische leger voor geen reet, zij hebben nu een vrijbrief om zich weer actiever met de politieke gang van zaken te gaan bemoeien.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:05 schreef rakotto het volgende:
Ik weet niet hoe het bij jullie in Nederland op tv is, maar hier in Egypte zijn beide supporters massaal te zien op alle tv-zenders.
Dit is geen staatsgreep. Dit is democratie. De wil van de bevolking/meerderheid is wat aan de macht is en niet van een paar honderd mensen op stoelen.
ze willen Mursiquote:Op woensdag 3 juli 2013 20:08 schreef Ataturko het volgende:
Wat willen de Egyptenaren precies, wat eisen zij?
Iedereen wil wat anders.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:08 schreef Ataturko het volgende:
Heeft hij het leger ingezet?quote:
Een president voor iedere Egyptenaar en niet voor een bepaalde groe. Een president die rechtvaardig is. Een president die geen onderscheid maakt tussen mensen ondanks hun ideologie/religie. Een president die hen eten weet te geven zonder hun te bedonderen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:08 schreef Ataturko het volgende:
twitter:BreakingNews twitterde op woensdag 03-07-2013 om 20:06:16Egypt political road map to be announced by head of Egypt's Coptic Church and opposition leader ElBaradei, state media reports - @Reuters reageer retweet
Diegenen die assad steunen zijn niet goed bij hun hoofd.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:07 schreef Shawn het volgende:
[..]
Jij steunt een staatsgreep in Egypte tegen de democratisch gekozen president en jij steunt de dictator van Syri.. zegt genoeg lijkt me.
Ugh, waarom de Koptenquote:Op woensdag 3 juli 2013 20:13 schreef rakotto het volgende:
twitter:BreakingNews twitterde op woensdag 03-07-2013 om 20:06:16Egypt political road map to be announced by head of Egypt's Coptic Church and opposition leader ElBaradei, state media reports - @Reuters reageer retweet
Morsi is niet te vergelijken met Hitler, maar Hitler was ook democratisch gekozen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:07 schreef Shawn het volgende:
[..]
Jij steunt een staatsgreep in Egypte tegen de democratisch gekozen president en jij steunt de dictator van Syri.. zegt genoeg lijkt me.
Ik vertrouw de leger voor geen meter, maar Morsi heeft zijn legitimiteit verloren tijdens zijn speech 3 weken geleden in de Cairo Indoor Stadium. Toen werd de helft van de bevolking Kofara genoemd en hij vond het blijkbaar wel goed. En gisteren nog een speech vol met dreigementen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:10 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het is niet correct. Maar dat is de politiek van Morsi ook niet, zoals zijn constitutie die onwettig is verklaart. Of zichzelf boven de wet plaatsen toendertijd, ook niet correct en tegen de constitutie. De vraag is: was Egypte op weg naar een grote impasse en wellicht een burgeroorlog of in ieder geval taferelen die daar aan doen denken? Nee, dan is het een coupe en ondemocratisch. Ja, dan kan je beargumenteren dat het de taak van het leger is tussen beide te komen, het land te redden en nieuwe verkiezingen uit te schrijven. In het tweede geval is - indien oprecht - het wel belangrijk dat bij de volgende verkiezingen ze transparant weer zijn en de Moslimbroeders of andere Islamisten wel weer mee kunnen doen. Ik vertrouw het Egyptische leger voor geen reet, zij hebben nu een vrijbrief om zich weer actiever met de politieke gang van zaken te gaan bemoeien.
Klopt een president hoort daar niet thuis te zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:18 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik vertrouw de leger voor geen meter, maar Morsi heeft zijn legitimiteit verloren tijdens zijn speech 3 weken geleden in de Cairo Indoor Stadium. Toen werd de helft van de bevolking Kofara genoemd en hij vond het blijkbaar wel goed. En gisteren nog een speech vol met dreigementen.
Zoiets moet gewoon verkomen worden.
quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:14 schreef Meki het volgende:
[..]
Diegenen die assad steunen zijn niet goed bij hun hoofd.
Dan hebben zij Morsi ook niet echt een kans gegeven na een jaartje. Veel Mubarak-lieden waren en zijn actief waardoor hij zijn politiek niet in goede staat kon uitvoeren.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:11 schreef rakotto het volgende:
[..]
Een president voor iedere Egyptenaar en niet voor een bepaalde groe. Een president die rechtvaardig is. Een president die geen onderscheid maakt tussen mensen ondanks hun ideologie/religie. Een president die hen eten weet te geven zonder hun te bedonderen.
Bron toevallig?quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:18 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik vertrouw de leger voor geen meter, maar Morsi heeft zijn legitimiteit verloren tijdens zijn speech 3 weken geleden in de Cairo Indoor Stadium. Toen werd de helft van de bevolking Kofara genoemd en hij vond het blijkbaar wel goed. En gisteren nog een speech vol met dreigementen.
Zoiets moet gewoon verkomen worden.
Volgens Al-Jazeera doet de sheikh van al-Azhar ook mee met de persconferentie, het leger wil zgn. aantonen dat beide religieuze groepen de dictatoriale zet van het leger steunen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:15 schreef Pharmacist het volgende:
Ugh, waarom de Kopten. Zo plaatsen de Kopten zich weer lekker in de schijnwerpers van MB supporters.
twitter:AJELive twitterde op woensdag 03-07-2013 om 20:11:23Sheikh of al-Azhar, head of #Coptic church & oppn leader #ElBaradei to unveil #Egypt political roadmap - Reuters | http://t.co/uayXNPPMmw reageer retweet
Nope, dat is van het bidden. De groter de plek, des te vromer je lijktquote:Op woensdag 3 juli 2013 20:22 schreef deleriouz het volgende:
Offtopic vraag: Die MB'ers hebben *allemaal* een donkere vlek op hun voorhoofd alsof het genetisch bepaald is. Iemand een verklaring hiervoor?
Een bidvlek is een stukje donkere, verharde huid op het voorhoofd door het vele bidden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:22 schreef deleriouz het volgende:
Offtopic vraag: Die MB'ers hebben *allemaal* een donkere vlek op hun voorhoofd alsof het genetisch bepaald is. Iemand een verklaring hiervoor?
Dat heeft te maken met het gebed.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:22 schreef deleriouz het volgende:
Quranquote:Op woensdag 3 juli 2013 20:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met het gebed.
Zo kan je zien dat diegene met een donkere vlek op hun voorhoofd het gebed verrichten.
Dat hebben heel veel Egyptenaren en waarschijnelijk ook veel andere moslims. Is een bidplekje dat bij veel voorkomt na veel bidden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:22 schreef deleriouz het volgende:
Hoe heeft hij dan gisteravond een speech van 45 minuten gegeven?quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:22 schreef tass het volgende:
Straks El Baradei live
Volgens iemand die genterviewd werd heeft Morsi al sinds gistermiddag huisarrest.
Was opgenomen volgens velen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:26 schreef Shawn het volgende:
[..]
Hoe heeft hij dan gisteravond een speech van 45 minuten gegeven?
Dank. Dus moslims zonder zo'n gebedsvlek bidden niet of gebruiken een kussentje o.i.d.?quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:23 schreef aerdt het volgende:
[..]
Nope, dat is van het bidden. De groter de plek, des te vromer je lijkt
Goed voorbereid dus op een staatsgreep c.q. huisarrest.quote:
Mooi.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:23 schreef Meki het volgende:
[ afbeelding ]
Demonstranten (beiden partijen) zijn begonnen met het gebed
Ik vond dat ook slecht totdat ik de tweet las van Aljazeera dat de Azhar oppersheikh ook van de partij zal zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:15 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ugh, waarom de Kopten. Zo plaatsen de Kopten zich weer lekker in de schijnwerpers van MB supporters.
Morsi heeft nauwelijks tot niets gedaan om deze pro-mubarak lui tegen te houden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:20 schreef Ataturko het volgende:
[..]
Dan hebben zij Morsi ook niet echt een kans gegeven na een jaartje. Veel Mubarak-lieden waren en zijn actief waardoor hij zijn politiek niet in goede staat kon uitvoeren.
Beetje raar dit.
Ik weet niet precies op welke minuut, maar het was in deze speech: - in de vorige topic of die daarvoor, had ik het 2 weken geleden ook gepost. Heb een trage verbinding nu, dus kan het helaas niet precies uitzoeken voor je.quote:
Ik bid veel (de normale 5x per dag), maar heb het niet. Mijn pa bid veel en heeft het wel. Er zijn genoeg mensen die veel bidden en dat niet hebben.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:30 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Dank. Dus moslims zonder zo'n gebedsvlek bidden niet of gebruiken een kussentje o.i.d.?
Ik heb een aantal jaren o.a. in Marokko gewerkt, maar daar is mij dit totaal niet opgevallen.
Wij hebben het leger en de politie niet aan onze kantquote:Op woensdag 3 juli 2013 20:38 schreef RAVW het volgende:
Als wij dat nou eens in Nederland zoudne doen massaal de straat op gaan en het aftreden te eisen van dit zooitje in Denhaag
Zal er dan ook gehoor aan gegeven worden ?
Want dat zou wel schelen met 4 jaar wachten
hadden hun 2 jaar geleden ook nietquote:Op woensdag 3 juli 2013 20:39 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Wij hebben het leger en de politie niet aan onze kant
Idd en je mag niet 's nachts demonstreren dus wordt automatisch ontruimd.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:39 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Wij hebben het leger en de politie niet aan onze kant
Dat mag (mocht) waarschijnlijk in Egypte ook niet, maar probeer maar eens een paar honderd duizend man te ontruimen die daar geen zin in hebben. Ik denk dat de Nederlandse politie daar niet echt op voorbereid isquote:Op woensdag 3 juli 2013 20:39 schreef StephanL het volgende:
[..]
Idd en je mag niet 's nachts demonstreren dus wordt automatisch ontruimd.
Nee hoor, al onze tanks staan gewoon te verstoffen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:40 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ze hebben de legertanks ook al verkocht, dus dat maakt het ook iets lastiger
quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nee hoor, al onze tanks staan gewoon te verstoffen.
Dat, uiteindelijk zal het volk altijd winnen, vele doden ten spijt, al is het alleen maar door hun numerieke overmacht.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:41 schreef aerdt het volgende:
[..]
Dat mag (mocht) waarschijnlijk in Egypte ook niet, maar probeer maar eens een paar honderd duizend man te ontruimen die daar geen zin in hebben. Ik denk dat de Nederlandse politie daar niet echt op voorbereid is
dat is meer inwoners dan heel Nederlandquote:Op woensdag 3 juli 2013 20:43 schreef rakotto het volgende:
Weet niet of het waar is, maar wel geinig. Van de 33 miljoen zullen waarschijnelijk wel een paar tussen zitten die Morsi goed vinden.
[ afbeelding ]
Heb net van een betrouwbare bron de info gekregen dat morsi tussen 21 en 22 uur afgezet wordt en dat het leger binnen enkele minuten naar Alexandria wordt gestuurd.
Je zal er broodjes voor moeten smerenquote:Op woensdag 3 juli 2013 20:45 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat is meer inwoners dan heel Nederland
die kan je ook niet zo maar negeren
ppffff ga even langs en vraag of ze wel boter er op willenquote:Op woensdag 3 juli 2013 20:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je zal er broodjes voor moeten smeren
Die werken gewoon.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:30 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Dank. Dus moslims zonder zo'n gebedsvlek bidden niet of gebruiken een kussentje o.i.d.?
quote:REUTERS: Egypt state-run Al-Ahram paper quotes presidency source saying the army told Mursi at 7 pm (17:00 GMT) that he was no longer president.
Dat klopt dat heeft mijn zeer betrouwbare bron ook gezegd net. Hij is geen president meer, dus dat bericht klopt 100% .quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:49 schreef Timwonnacott het volgende:
REUTERS: Egypt state-run Al-Ahram paper quotes presidency source saying the army told Mursi at 7 pm (17:00 GMT) that he was no longer president.
twitter:YasmineAhamid twitterde op woensdag 03-07-2013 om 20:47:08The Armed Forces speech, that will announce future road map will start at 9:30 which is 15 Minuits from now #egypt #morsi #june30 reageer retweet
Man in regenjas?quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:51 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dat klopt dat heeft mijn zeer betrouwbare bron ook gezegd net. Hij is geen president meer, dus dat bericht klopt 100% .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |