SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.24-06-2012:
19-06-2012:
Bekijk deze YouTube-videoAnd what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Nope,quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:33 schreef Djibril het volgende:
Wat is er nu gebeurd? Deadline is toch geweest?
Zag het, thanksquote:Op woensdag 3 juli 2013 15:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nope,
http://morsitimer.com/
Nog een uur.
Tahrir pleinquote:
Zo te zien wel:quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:46 schreef Peunage het volgende:
Heeft Morsi nog iets van een republican guard of iets soortgelijks?
ah je bent me voorquote:Op woensdag 3 juli 2013 15:57 schreef Shawn het volgende:
Scholars from Al-Azhar come out in support of #Morsi in #NassrCity
[ afbeelding ]
Al-Jazeera
Je denkt dat het Egyptische leger een onervaren lul als leider gaat neerzetten?quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:07 schreef Shawn het volgende:
Wie is deze generaal "Sisi" die Morsi een ultimatum heeft gesteld?
- Sisi, who does not have combat experience, served as a military attache in Saudi Arabia during Mubarak’s regime.
- Sisi has come under criticism for defending “virginity tests” applied to female protesters during the revolution, which he said were conducted to “protect girls from rape as well as the army from possible allegations”.![]()
http://www.aljazeera.com/(...)373112752442652.html
quote:Ultimatum legerleider Egypte lijkt opgerekt
De Egyptische legerleiding lijkt het ultimatum aan president Mohamed Mursi op te rekken.
De legerleiding is woensdag in gesprek gegaan met politieke en religieuze leiders en heeft onder meer de Moslim Broederschap (MB), waar president Mohamed Mursi uit voortkomt, opgeroepen te overleggen over de koers van het land.
Bevelhebber Abdel Fattah al-Sisi had maandagnamiddag president Mohamed Mursi een ultimatum had gesteld.
De conservatieve islamist Mursi zou een compromis moeten sluiten met de oppositie of moeten opstappen binnen 48 uur. Anders zou het leger het initiatief nemen om het land vooruit te helpen.
Geen tijdstip
Een woordvoerder van het leger meldde via Facebook echter dat de strijdkrachten nog geen tijdstip hebben vastgepind waarop ze ''met een verklaring komen''. Dat lijkt de politici meer tijd te geven.
Maar de MB houdt de boot af. Mursi beschouwt zich als de rechtmatig gekozen president en wil van geen wijken weten.
Die crimineel gaat ook zsm afgezet worden door de bevolking.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:14 schreef Shawn het volgende:
Public Prosecutor who was fired by Morsi in November reinstated by Egypt's Supreme Council of Justice - Al Jazeera
Het eerste wat na het afzetten van Morsi moet gebeuren is de vergunning van Al Jazeera intrekken...quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:07 schreef Shawn het volgende:
Wie is deze generaal "Sisi" die Morsi een ultimatum heeft gesteld?
- Sisi, who does not have combat experience, served as a military attache in Saudi Arabia during Mubarak’s regime.
- Sisi has come under criticism for defending “virginity tests” applied to female protesters during the revolution, which he said were conducted to “protect girls from rape as well as the army from possible allegations”.![]()
http://www.aljazeera.com/(...)373112752442652.html
Nee, de bevolking wil Morsi, de leugenaar, niet.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:24 schreef Freak188 het volgende:
Ik begrijp dat Egypte gewoon een dictator wil? Hebben ze Mubarak afgezet, Morsi gekozen en het leger accepteert het niet. Het cirkeltje is weer rond.
Ja, maar valt gewoon onder het leger.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:46 schreef Peunage het volgende:
Heeft Morsi nog iets van een republican guard of iets soortgelijks?
Staatsgreep, inperking persvrijheid.. nog iets?quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:24 schreef Drifter__ het volgende:
Het eerste wat na het afzetten van Morsi moet gebeuren is de vergunning van Al Jazeera intrekken...
Wat accepteert het leger niet?quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:24 schreef Freak188 het volgende:
Ik begrijp dat Egypte gewoon een dictator wil? Hebben ze Mubarak afgezet, Morsi gekozen en het leger accepteert het niet. Het cirkeltje is weer rond.
Mubarak is 'gekozen' ja met fraudequote:Op woensdag 3 juli 2013 16:24 schreef Freak188 het volgende:
Oh, persvrijheid beperken deed Morsi niet?quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:29 schreef Shawn het volgende:
[..]
Staatsgreep, inperking persvrijheid.. nog iets?
en een groot feestquote:Op woensdag 3 juli 2013 16:29 schreef Shawn het volgende:
[..]
Staatsgreep, inperking persvrijheid.. nog iets?
quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:30 schreef De_Ilias het volgende:
Dit wordt een burgeroorlog, achterlijke egyptenaren. Jullie Egyptenaren hebben gewoon een Saddam Hussein achtige figuur nodig.
quote:How Egypt’s Michele Bachmann Became President and Plunged the Country Into Chaos
Egyptian President Mohamed Morsi may or may not survive Sunday’s massive protests, organized by the youth Rebellion (Tamarrud) Movement. They are, nevertheless, a milestone in modern Egyptian history and a warning to him about his arrogant and highhanded style of governing from his fundamentalist base.
Morsi, from the Muslim Brotherhood, represents the equivalent of the American tea party in Egyptian politics—captive to the religious right, invested in austerity and smaller government, and contemptuous of workers and the political left.
In his first year in office, the nation’s first freely elected head of state has squandered Egyptians’ willingness to give him the benefit of the doubt. He has acted like the president of the somewhat cultish Muslim Brotherhood, rather than like the president of the whole country. Here are the major errors he has made, which have polarized Egypt and created a severe crisis that some observers worry could turn into a civil war.
Morsi heeft het volk voorgelogen en dat accepteren zowel het leger als het volk niet.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:24 schreef Freak188 het volgende:
Een staatsgreep, coup, coup d'état of putsch is de plotselinge, illegale afzetting van een regering, meestal door een kleine groep van een instelling van de bestaande staat - gewoonlijk door het leger - om de afgezette regering te vervangen door een andere instelling; hetzij burgerlijk, hetzij militair. Een staatsgreep slaagt als de overweldigers hun dominantie vestigen wanneer de zittende regering er niet in slaagt hun machtsversterking te voorkomen of met succes te weerstaan. Als de coup ofwel niet volledig faalt, ofwel niet in het geheel succes boekt, zal de poging tot een staatsgreep waarschijnlijk leiden tot een burgeroorlog.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:20 schreef De_Guidance het volgende:
Staatsgreep is zo goed als zeker, vraag blijft wat de reactie zal zijn en hoeveel geweld ermee gepaard gaat.
Nee niet echt. De Egyptenaren hebben gewoon een normale president nodig. Morsi was een pion in positie geholpen om het Midden Oosten te ontwrichten, want toen hij op zijn troon zat moest hij gelijk Israel uitdagen. Zo cliché.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:30 schreef De_Ilias het volgende:
Dit wordt een burgeroorlog, achterlijke egyptenaren. Jullie Egyptenaren hebben gewoon een Saddam Hussein achtige figuur nodig.
Klopt, Morsi is een democraat volgens zijn grondwet:quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:33 schreef rakotto het volgende:
Nee, Morsi is niet de nieuwe Khalifa en de broederschap regeert niet volgens de Sharia.
Het volk interesseert het leger niet. Laten we nou niet doen alsof het leger een nobele organisatie is, of zijn we vergeten hoe het leger te werk ging in 2011? Wat hen vooral interesseert is macht. Het zijn rasopportunisten.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:35 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Morsi heeft het volk voorgelogen en dat accepteren zowel het leger als het volk niet.
En het volk geeft het leger momenteel de ruimte om weer te werk te gaan. Hopelijk zijn alle MB-leden in het afgelopen jaar goed gedocumenteerd om grondig en effectief het probleem te kunnen bestrijden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:42 schreef Hierro het volgende:
[..]
Het volk interesseert het leger niet. Laten we nou niet doen alsof het leger een nobele organisatie is, of zijn we vergeten hoe het leger te werk ging in 2011? Wat hen vooral interesseert is macht. Het zijn rasopportunisten.
Ik zou mijn broeders geen Saddam Hoessein-achtig figuur wensen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:46 schreef De_Ilias het volgende:
Hun beginnen met Arabisch te spreken tegen mij, ik ben niet begonnen. Hoe dan ook, ik doe niet aan discriminatie of wat dan ook, Egyptenaren zijn mijn broeders, en ik wil niet dat er nog meer bloed verspilt wordt, is dat nou zo erg?
Eerst beledigen en dan roepen dat we je broeders zijn. Yeah rightquote:Op woensdag 3 juli 2013 16:46 schreef De_Ilias het volgende:
Hun beginnen met Arabisch te spreken tegen mij, ik ben niet begonnen. Hoe dan ook, ik doe niet aan discriminatie of wat dan ook, Egyptenaren zijn mijn broeders, en ik wil niet dat er nog meer bloed verspilt wordt, is dat nou zo erg?
Dat was sarcastisch bedoeld, Egypte heeft gewoon een hard figuur nodig.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:47 schreef Shawn het volgende:
[..]
Ik zou mijn broeders geen Saddam Hoessein-achtig figuur wensen.
Je hebt al 2 of 3 keer gezegd "egyptenaren zijn achterlijk bubububububu" en net nog "ik hoop dat jullie een saddam-achtig figuur krijgen"quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:46 schreef De_Ilias het volgende:
twitter:AP twitterde op woensdag 03-07-2013 om 16:50:56BREAKING: Egypt's Morsi refuses to step down, tells military not to 'take sides' as deadline nears. reageer retweet
Ok.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:52 schreef De_Ilias het volgende:
Je kan achterlijk zijn, en tegelijkertijd ook een broeder zijn.
Lekker boeiend wat de ilsam wel en niet verbiedt.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:55 schreef De_Ilias het volgende:
Natuurlijk niet elke Egyptenaar is achterlijk. Die demonstranten zijn wel achterlijk, die zorgen er namelijk voor dat er meer Egyptisch bloed door de straten gaat vloeien, iets wat de Islaam verbiedt.
Kan Israel echt niks schelen, zij zijn baas in het MO. Of de Arabieren nu samen werken of niet, ze zullen elkaar vroeg of laat toch weer verraden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:03 schreef vladesk het volgende:
Wat moeten Israëliërs daar nu eigenlijk van vinden? Die zijn echt omringd door een stel middeleeuwse barbaren (egypte - hamas - fatah - syrië - hezbollah)
Triest
Ik heb het niet zo met die universele rechten, die rechten zijn voor mij als moslim oninteressant.quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:02 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Lekker boeiend wat de ilsam wel en niet verbiedt.Hou je maar liever aan de Universele verklaring van de rechten van de mens, dan weet je tenminste dat je goed zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |