abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92688867

Twitter - Al Jazeera - Al Jazeera Arabic - CNN - Euronews - France24 - Al Arabiya 1 2 - BBC Arabic - MSNBC - APTN - PressTV - Livestreams (source) - Bambusers - AJE+Twitter

Egypt Burning
The Most AMAZING video on the internet #Egypt #jan25
Egyptian Revolution 2011 COMPLETE. World MUST MUST watch this. Freedom for All!
Egypt: A New Spirit of National Pride
Mubarak is high (parodie)
Wael Ghonim is Free!!! 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
#Jan25 Egypt - Omar Offendum
Dream With Me (Ehlam Ma'aya) - 25 Jan Revolution
Amazing: Egyptian Uprising
Sout Al Horeya (Voice of Freedom)
Egyptian Revolution 25 Jan The Story (schokkend!)
Activistenleider spreekt
Egypt: Seeds of change (Behind the scenes)
Video Report on the Battle for Tahrir (Heldin Salma @ minuut 38)
Busje rijd over mensen heen :{

Fotoreeksen:
Een foto zegt soms meer dan 1000 woorden!!!!
Het helmentopic
GigaPica: Riot like an Egyptian
The Big Picture 1 2 3
TotallyCoolPix 1 2 3 4 5 6 7
Public Intelligence 1 2 3
Huffington Post 1 2
Exclusive Monitor photos of Egypt's turmoil
Photos From the Protests in Egypt
The Stand-Off in Egypt (TIME Magazine)
Rage Against The Regime
Foreign Policy 1 2 3
Guardian 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Andrew Burton 1 2 3 4
TIME 1 2 3 4 5 6 7
Three Weeks in Egypt - Alan Taylor
Cryptome 1 2 3 4 5 6
Egypt unrest and world reaction
Revolutieverhalen:
13 Days on Tahrir (Daily Mail)
Egypt's Rooftop Revolutionaries (AJE)
Revolutionary Logistics: The Tahrir Settlement (Slate Magazine)
The Hopeful Network: Meet the young cyberactivists who've been planning Egypt's uprising for years.

#185 #184 #183 #182 #181
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 19:33:50 #2
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_92688878
Ze zitten nog steeds op het plein *O*

Dag 1 AM is bijna ten einde.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_92688929
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 19:33 schreef wdn het volgende:
Ze zitten nog steeds op het plein *O*

Dag 1 AM is bijna ten einde.

SPOILER
Jep, zon beetje de helft van de tentjes is weg maar er staan er nog steeds best veel. Het plein blijft toch een verzamelpunt van mensen die hun verhalen kwijt willen en aankomende strategieën bespreken :)
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_92690424
Sherine :@

pi_92690586
Nog nieuws over Moebi, leeft ie nog ? :P
pi_92690854
Grote reportage van Rudi "Norris" Vranckx op Canvas nu.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_92691363
Wow, veel indrukwekkender dan weermee Kurpershoek kwam.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zaterdag 12 februari 2011 @ 20:48:24 #8
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_92692218
bump
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_92692236
Lijkt mij zeer terecht dat sommigen sceptisch zijn en eerst daden willen zien voordat ze de strijd opgeven , komende week lijkt mij cruciaal :7
There is only one religion
  zaterdag 12 februari 2011 @ 21:11:52 #10
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_92693305
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 20:31 schreef marcodej het volgende:
Wow, veel indrukwekkender dan weermee Kurpershoek kwam.
Thanks, gemist. Als ik het goed zie wordt die vanaf 01:45 doorlopend herhaald.
2019: The Great Awakening
pi_92693714
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 21:11 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Thanks, gemist. Als ik het goed zie wordt die vanaf 01:45 doorlopend herhaald.
Wordt ff de DVR aanzetten :)
  zaterdag 12 februari 2011 @ 22:03:20 #12
19242 yavanna
Results may vary.
pi_92695681
The Guy Behind Omar Suleiman viel meer mensen op..

& maakt een nieuwe avatar trend

The Guy Behind Omar Suleiman ook op Facebook.

[ Bericht 7% gewijzigd door yavanna op 12-02-2011 22:23:19 ]
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  zaterdag 12 februari 2011 @ 22:15:16 #13
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_92696219
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 22:03 schreef yavanna het volgende:
The Guy Behind Omar Suleiman viel meer mensen op..

[ link | afbeelding ]

& maakt een nieuwe avatar trend

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
:D
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_92696396
quote:
embee Embee
"I resign as leader of Egypt. No, not RESIGN! I REIGN! REIGN! DAMN YOU AUTOCORRECT" - Husni Mubarak | RT @seanbonner #jan25 #Egypt
15 minutes ago Favorite Retweet Reply
  zaterdag 12 februari 2011 @ 22:28:39 #15
19242 yavanna
Results may vary.
pi_92696880
The Telegraph: Mubarak used last 18 days in power to secure his fortune: Western intelligence sources http://bit.ly/eqeYhA

Fireworks over Tahrir Square. Will there be fireworks tomorrow when Army tries to clear the square?

Tahrir Square: the celebration continues tonight.. but groups of people trying to get others to go home now, saying protest is over

NicRobertsonCNN Nic Robertson
Tahrir Square: Some protesters say they refuse to go home until Army meets their demands to swiftly hand over to civilian admin

Egypt's post-Mubarak Transition Cabinet to hold first meeting on Sunday http://bit.ly/gpkppc To discuss food staples, security, stability

Al Dustour: Osama El Sheikh appointed new Minister of Information after Anas El Feki's resignation (Journalists unhappy with appointment)

Al Jazeera: Egypt care taker Prime Minister Ahmed Shafik announced that Anas El Feki Minister of Media (Propaganda) has resigned.

Al Mehwar TV: Investigations show that former Interior Minister Habib Al Adli gave the orders to withdraw all police forces from the streets

Al Jazeera: Egypt Prosecutor General has banned former Prime Minister Ahmed Nazif from leaving Egypt along with other ministers

Police soldiers and officers protest in Ismailia and announce that they're with the people #Egypt #Jan25

I can still remember how #Police officers laughed at us a year ago when we were less than 50 shouting "Revolution on the way"

Egypt: The Cultural Revolution http://nyti.ms/g6HzzT

[ Bericht 17% gewijzigd door yavanna op 12-02-2011 22:41:08 ]
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_92699179
Dit topic loopt ook niet meer zeg.. Iedereen al over naar topics over andere landen?

Groot gelijk dat ze nog niet vertrekken, eerst zien dat de eisen inderdaad geaccepteerd worden. Hoeveel mensen zijn er nu dan nog op het plein?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 23:19:20 #17
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_92699191
Egypte: Demonstranten blijven nog
De harde kern van betogers op het Tahrir-plein in Caïro zegt zaterdag te blijven totdat de legertop, die sinds president Hosni Mubarak is opgestapt de macht in handen heeft, de door de betogers geëiste hervormingen doorvoert.

De groep demonstranten wil dat de noodtoestand wordt opgeheven en dat het onlangs ingestelde kabinet en het parlement hun functies neerleggen, zo staat in een communiqué. De betogers willen dat een presidentiële raad, met daarin vier burgers en een legerfunctionaris, het land bestuurt in de transitieperiode. Ook moet een overgangsregering verkiezingen voorbereiden, die binnen negen maanden moeten plaatsvinden.

Verder moet er een nieuwe grondwet komen en vrijheid voor de media en belangenverenigingen die groepen als advocaten, artsen en ingenieurs vertegenwoordigen. Militaire en tijdelijke rechtbanken moeten worden opgeheven.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  zaterdag 12 februari 2011 @ 23:30:45 #18
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_92699684
Stukje aan toegevoegd:
De betogers zijn bezig met het vormen van een zogeheten Raad van Behoeders die de revolutie moet bewaken en moet onderhandelen met de Hogere Raad van de Strijdkrachten. Dat heeft een van de betogers op het plein laten weten.

De raad van de betogers zal gedurende de transitieperiode oproepen voor betogingen kunnen doen of juist een oproep doen niet te gaan betogen, aldus de man op het Tahrir-plein in het centrum van Caïro.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  zaterdag 12 februari 2011 @ 23:34:03 #19
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_92699811
RawyaRageh #Egypt state TV airing pix of fallen since #Jan25 protests began, calling'em 'Martyrs.' Very moving video. I'm in disbelief.
2019: The Great Awakening
pi_92699960
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 23:30 schreef raistlin6 het volgende:
Stukje aan toegevoegd:
De betogers zijn bezig met het vormen van een zogeheten Raad van Behoeders die de revolutie moet bewaken en moet onderhandelen met de Hogere Raad van de Strijdkrachten. Dat heeft een van de betogers op het plein laten weten.

De raad van de betogers zal gedurende de transitieperiode oproepen voor betogingen kunnen doen of juist een oproep doen niet te gaan betogen, aldus de man op het Tahrir-plein in het centrum van Caïro.
Ziet er goed uit :Y Hopelijk denk het leger er ook zo over, maar we moeten er vertrouwen in hebben dat het gaat lukken.

Natuurlijk gaat het wel een hele tijd duren (ettelijke zo niet tientallen jaren) voordat Egypte daar is waar de betogers van nu willen zijn, maar dit is nu eenmaal geen process dat in een paar maanden gedaan is.

Ik blijf het zeker volgen, dat is wel iets wat ik zeker weet :)
  zondag 13 februari 2011 @ 00:00:56 #21
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_92700935
Op zich kan ik me er wel in vinden dat een groep op het plein wil blijven. Tis ook een vertrouwde plek geworden voor ze, maar ook net zo goed om het leger een signaal te geven dat het nu niet afgelopen is met de revolutie. De legertop kan wel denken nu; ach leuk wij hebben de macht nu, en laat ze maar lekker sudderen. Dan krijg je hetzelfde verhaal als toen Moebie er nog was.
Die Raad van Behoeders (Hoe zou dat op zijn Arabisch klinken, ga ik morgen wel aan de buurman vragen :D ) daar zou Wael wel eens deel van kunnen uitmaken. En dat zou me niet verbazen dan eigenlijk!

Ik denk trouwens dat de revolutiejeugd heel goed weet dat morgen of volgende week of volgende maand de problemen zijn opgelost. Politiek is een spel, en juist in een democratie moeten partijen samen werken, en daar zijn heel wat gesprekken en compromissen bij nodig.
Zoals ik gister tegen mijn buurman zei: "Egypte is al ZO mooi, en in de toekomst gaat het land alleen maar mooier worden" Daar ben ik echt van overtuigd!

Ik heb de beelden gezien hoe ze de stenen op het plein aan het schilderen waren _O_ Rij met mensen ervoor zodat het kon drogen. Werkelijk Egyptenaren ten voete uit :P
pi_92700947
Mooi stukje weer Raistlin6 ^O^
quote:
Fireworks over Tahrir Square. Will there be fireworks tomorrow when Army tries to clear the square?
Verontrustend :{
Hoop dat er niks gebeurt.
pi_92701065
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 23:19 schreef raistlin6 het volgende:
Egypte: Demonstranten blijven nog
De harde kern van betogers op het Tahrir-plein in Caïro zegt zaterdag te blijven totdat de legertop, die sinds president Hosni Mubarak is opgestapt de macht in handen heeft, de door de betogers geëiste hervormingen doorvoert.

De groep demonstranten wil dat de noodtoestand wordt opgeheven en dat het onlangs ingestelde kabinet en het parlement hun functies neerleggen, zo staat in een communiqué. De betogers willen dat een presidentiële raad, met daarin vier burgers en een legerfunctionaris, het land bestuurt in de transitieperiode. Ook moet een overgangsregering verkiezingen voorbereiden, die binnen negen maanden moeten plaatsvinden.

Verder moet er een nieuwe grondwet komen en vrijheid voor de media en belangenverenigingen die groepen als advocaten, artsen en ingenieurs vertegenwoordigen. Militaire en tijdelijke rechtbanken moeten worden opgeheven.
En gelijk hebben ze! Mubarak weg oke, maar het regime is daarmee niet opgehouden te bestaan. Hoop dat ze snel horen hoe nu verder.
Hoe was het vandaag, kon het door verplichtingen niet volgen helaas!
Weinig caps van het plein vandaag op FOK! AJE geen uitzending meer vanaf het plein?
Loslaten, is het ultieme houden van.
pi_92701287
Ik lag in me bed vannacht en hoorde woorden nog na van "Mubarak steps Down" maar ben nu eigenlijk wel een beetje bang voor MB. Vooral omdat ze vorig weekend overleg hebben gehad voor het eerst weer met de regering. Meer mensen daar een gedachten over ?
Loslaten, is het ultieme houden van.
pi_92701290
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:03 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

En gelijk hebben ze! Mubarak weg oke, maar het regime is daarmee niet opgehouden te bestaan. Hoop dat ze snel horen hoe nu verder.
Hoe was het vandaag, kon het door verplichtingen niet volgen helaas!
Weinig caps van het plein vandaag op FOK! AJE geen uitzending meer vanaf het plein?
Op de beelden die ik heb gezien was het nog aardig druk :D
Ook niet veel gezien vandaag, 2 weken het huishouden op een lager pitje moet je toch even inhalen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')