abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92688867

Twitter - Al Jazeera - Al Jazeera Arabic - CNN - Euronews - France24 - Al Arabiya 1 2 - BBC Arabic - MSNBC - APTN - PressTV - Livestreams (source) - Bambusers - AJE+Twitter

Egypt Burning
The Most AMAZING video on the internet #Egypt #jan25
Egyptian Revolution 2011 COMPLETE. World MUST MUST watch this. Freedom for All!
Egypt: A New Spirit of National Pride
Mubarak is high (parodie)
Wael Ghonim is Free!!! 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
#Jan25 Egypt - Omar Offendum
Dream With Me (Ehlam Ma'aya) - 25 Jan Revolution
Amazing: Egyptian Uprising
Sout Al Horeya (Voice of Freedom)
Egyptian Revolution 25 Jan The Story (schokkend!)
Activistenleider spreekt
Egypt: Seeds of change (Behind the scenes)
Video Report on the Battle for Tahrir (Heldin Salma @ minuut 38)
Busje rijd over mensen heen :{

Fotoreeksen:
Een foto zegt soms meer dan 1000 woorden!!!!
Het helmentopic
GigaPica: Riot like an Egyptian
The Big Picture 1 2 3
TotallyCoolPix 1 2 3 4 5 6 7
Public Intelligence 1 2 3
Huffington Post 1 2
Exclusive Monitor photos of Egypt's turmoil
Photos From the Protests in Egypt
The Stand-Off in Egypt (TIME Magazine)
Rage Against The Regime
Foreign Policy 1 2 3
Guardian 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Andrew Burton 1 2 3 4
TIME 1 2 3 4 5 6 7
Three Weeks in Egypt - Alan Taylor
Cryptome 1 2 3 4 5 6
Egypt unrest and world reaction
Revolutieverhalen:
13 Days on Tahrir (Daily Mail)
Egypt's Rooftop Revolutionaries (AJE)
Revolutionary Logistics: The Tahrir Settlement (Slate Magazine)
The Hopeful Network: Meet the young cyberactivists who've been planning Egypt's uprising for years.

#185 #184 #183 #182 #181
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 19:33:50 #2
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_92688878
Ze zitten nog steeds op het plein *O*

Dag 1 AM is bijna ten einde.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_92688929
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 19:33 schreef wdn het volgende:
Ze zitten nog steeds op het plein *O*

Dag 1 AM is bijna ten einde.

SPOILER
Jep, zon beetje de helft van de tentjes is weg maar er staan er nog steeds best veel. Het plein blijft toch een verzamelpunt van mensen die hun verhalen kwijt willen en aankomende strategieën bespreken :)
pi_92690424
Sherine :@

pi_92690586
Nog nieuws over Moebi, leeft ie nog ? :P
pi_92690854
Grote reportage van Rudi "Norris" Vranckx op Canvas nu.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_92691363
Wow, veel indrukwekkender dan weermee Kurpershoek kwam.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zaterdag 12 februari 2011 @ 20:48:24 #8
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_92692218
bump
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_92692236
Lijkt mij zeer terecht dat sommigen sceptisch zijn en eerst daden willen zien voordat ze de strijd opgeven , komende week lijkt mij cruciaal :7
There is only one religion
  zaterdag 12 februari 2011 @ 21:11:52 #10
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_92693305
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 20:31 schreef marcodej het volgende:
Wow, veel indrukwekkender dan weermee Kurpershoek kwam.
Thanks, gemist. Als ik het goed zie wordt die vanaf 01:45 doorlopend herhaald.
2019: The Great Awakening
pi_92693714
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 21:11 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Thanks, gemist. Als ik het goed zie wordt die vanaf 01:45 doorlopend herhaald.
Wordt ff de DVR aanzetten :)
  zaterdag 12 februari 2011 @ 22:03:20 #12
19242 yavanna
Results may vary.
pi_92695681
The Guy Behind Omar Suleiman viel meer mensen op..

& maakt een nieuwe avatar trend

The Guy Behind Omar Suleiman ook op Facebook.

[ Bericht 7% gewijzigd door yavanna op 12-02-2011 22:23:19 ]
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  zaterdag 12 februari 2011 @ 22:15:16 #13
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_92696219
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 22:03 schreef yavanna het volgende:
The Guy Behind Omar Suleiman viel meer mensen op..

[ link | afbeelding ]

& maakt een nieuwe avatar trend

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
:D
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_92696396
quote:
embee Embee
"I resign as leader of Egypt. No, not RESIGN! I REIGN! REIGN! DAMN YOU AUTOCORRECT" - Husni Mubarak | RT @seanbonner #jan25 #Egypt
15 minutes ago Favorite Retweet Reply
  zaterdag 12 februari 2011 @ 22:28:39 #15
19242 yavanna
Results may vary.
pi_92696880
The Telegraph: Mubarak used last 18 days in power to secure his fortune: Western intelligence sources http://bit.ly/eqeYhA

Fireworks over Tahrir Square. Will there be fireworks tomorrow when Army tries to clear the square?

Tahrir Square: the celebration continues tonight.. but groups of people trying to get others to go home now, saying protest is over

NicRobertsonCNN Nic Robertson
Tahrir Square: Some protesters say they refuse to go home until Army meets their demands to swiftly hand over to civilian admin

Egypt's post-Mubarak Transition Cabinet to hold first meeting on Sunday http://bit.ly/gpkppc To discuss food staples, security, stability

Al Dustour: Osama El Sheikh appointed new Minister of Information after Anas El Feki's resignation (Journalists unhappy with appointment)

Al Jazeera: Egypt care taker Prime Minister Ahmed Shafik announced that Anas El Feki Minister of Media (Propaganda) has resigned.

Al Mehwar TV: Investigations show that former Interior Minister Habib Al Adli gave the orders to withdraw all police forces from the streets

Al Jazeera: Egypt Prosecutor General has banned former Prime Minister Ahmed Nazif from leaving Egypt along with other ministers

Police soldiers and officers protest in Ismailia and announce that they're with the people #Egypt #Jan25

I can still remember how #Police officers laughed at us a year ago when we were less than 50 shouting "Revolution on the way"

Egypt: The Cultural Revolution http://nyti.ms/g6HzzT

[ Bericht 17% gewijzigd door yavanna op 12-02-2011 22:41:08 ]
pi_92699179
Dit topic loopt ook niet meer zeg.. Iedereen al over naar topics over andere landen?

Groot gelijk dat ze nog niet vertrekken, eerst zien dat de eisen inderdaad geaccepteerd worden. Hoeveel mensen zijn er nu dan nog op het plein?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 23:19:20 #17
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_92699191
Egypte: Demonstranten blijven nog
De harde kern van betogers op het Tahrir-plein in Caïro zegt zaterdag te blijven totdat de legertop, die sinds president Hosni Mubarak is opgestapt de macht in handen heeft, de door de betogers geëiste hervormingen doorvoert.

De groep demonstranten wil dat de noodtoestand wordt opgeheven en dat het onlangs ingestelde kabinet en het parlement hun functies neerleggen, zo staat in een communiqué. De betogers willen dat een presidentiële raad, met daarin vier burgers en een legerfunctionaris, het land bestuurt in de transitieperiode. Ook moet een overgangsregering verkiezingen voorbereiden, die binnen negen maanden moeten plaatsvinden.

Verder moet er een nieuwe grondwet komen en vrijheid voor de media en belangenverenigingen die groepen als advocaten, artsen en ingenieurs vertegenwoordigen. Militaire en tijdelijke rechtbanken moeten worden opgeheven.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  zaterdag 12 februari 2011 @ 23:30:45 #18
69315 raistlin6
pi_92699684
Stukje aan toegevoegd:
De betogers zijn bezig met het vormen van een zogeheten Raad van Behoeders die de revolutie moet bewaken en moet onderhandelen met de Hogere Raad van de Strijdkrachten. Dat heeft een van de betogers op het plein laten weten.

De raad van de betogers zal gedurende de transitieperiode oproepen voor betogingen kunnen doen of juist een oproep doen niet te gaan betogen, aldus de man op het Tahrir-plein in het centrum van Caïro.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  zaterdag 12 februari 2011 @ 23:34:03 #19
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_92699811
RawyaRageh #Egypt state TV airing pix of fallen since #Jan25 protests began, calling'em 'Martyrs.' Very moving video. I'm in disbelief.
pi_92699960
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 23:30 schreef raistlin6 het volgende:
Stukje aan toegevoegd:
De betogers zijn bezig met het vormen van een zogeheten Raad van Behoeders die de revolutie moet bewaken en moet onderhandelen met de Hogere Raad van de Strijdkrachten. Dat heeft een van de betogers op het plein laten weten.

De raad van de betogers zal gedurende de transitieperiode oproepen voor betogingen kunnen doen of juist een oproep doen niet te gaan betogen, aldus de man op het Tahrir-plein in het centrum van Caïro.
Ziet er goed uit :Y Hopelijk denk het leger er ook zo over, maar we moeten er vertrouwen in hebben dat het gaat lukken.

Natuurlijk gaat het wel een hele tijd duren (ettelijke zo niet tientallen jaren) voordat Egypte daar is waar de betogers van nu willen zijn, maar dit is nu eenmaal geen process dat in een paar maanden gedaan is.

Ik blijf het zeker volgen, dat is wel iets wat ik zeker weet :)
  zondag 13 februari 2011 @ 00:00:56 #21
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_92700935
Op zich kan ik me er wel in vinden dat een groep op het plein wil blijven. Tis ook een vertrouwde plek geworden voor ze, maar ook net zo goed om het leger een signaal te geven dat het nu niet afgelopen is met de revolutie. De legertop kan wel denken nu; ach leuk wij hebben de macht nu, en laat ze maar lekker sudderen. Dan krijg je hetzelfde verhaal als toen Moebie er nog was.
Die Raad van Behoeders (Hoe zou dat op zijn Arabisch klinken, ga ik morgen wel aan de buurman vragen :D ) daar zou Wael wel eens deel van kunnen uitmaken. En dat zou me niet verbazen dan eigenlijk!

Ik denk trouwens dat de revolutiejeugd heel goed weet dat morgen of volgende week of volgende maand de problemen zijn opgelost. Politiek is een spel, en juist in een democratie moeten partijen samen werken, en daar zijn heel wat gesprekken en compromissen bij nodig.
Zoals ik gister tegen mijn buurman zei: "Egypte is al ZO mooi, en in de toekomst gaat het land alleen maar mooier worden" Daar ben ik echt van overtuigd!

Ik heb de beelden gezien hoe ze de stenen op het plein aan het schilderen waren _O_ Rij met mensen ervoor zodat het kon drogen. Werkelijk Egyptenaren ten voete uit :P
pi_92700947
Mooi stukje weer Raistlin6 ^O^
quote:
Fireworks over Tahrir Square. Will there be fireworks tomorrow when Army tries to clear the square?
Verontrustend :{
Hoop dat er niks gebeurt.
pi_92701065
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 23:19 schreef raistlin6 het volgende:
Egypte: Demonstranten blijven nog
De harde kern van betogers op het Tahrir-plein in Caïro zegt zaterdag te blijven totdat de legertop, die sinds president Hosni Mubarak is opgestapt de macht in handen heeft, de door de betogers geëiste hervormingen doorvoert.

De groep demonstranten wil dat de noodtoestand wordt opgeheven en dat het onlangs ingestelde kabinet en het parlement hun functies neerleggen, zo staat in een communiqué. De betogers willen dat een presidentiële raad, met daarin vier burgers en een legerfunctionaris, het land bestuurt in de transitieperiode. Ook moet een overgangsregering verkiezingen voorbereiden, die binnen negen maanden moeten plaatsvinden.

Verder moet er een nieuwe grondwet komen en vrijheid voor de media en belangenverenigingen die groepen als advocaten, artsen en ingenieurs vertegenwoordigen. Militaire en tijdelijke rechtbanken moeten worden opgeheven.
En gelijk hebben ze! Mubarak weg oke, maar het regime is daarmee niet opgehouden te bestaan. Hoop dat ze snel horen hoe nu verder.
Hoe was het vandaag, kon het door verplichtingen niet volgen helaas!
Weinig caps van het plein vandaag op FOK! AJE geen uitzending meer vanaf het plein?
Loslaten, is het ultieme houden van.
pi_92701287
Ik lag in me bed vannacht en hoorde woorden nog na van "Mubarak steps Down" maar ben nu eigenlijk wel een beetje bang voor MB. Vooral omdat ze vorig weekend overleg hebben gehad voor het eerst weer met de regering. Meer mensen daar een gedachten over ?
pi_92701290
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:03 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

En gelijk hebben ze! Mubarak weg oke, maar het regime is daarmee niet opgehouden te bestaan. Hoop dat ze snel horen hoe nu verder.
Hoe was het vandaag, kon het door verplichtingen niet volgen helaas!
Weinig caps van het plein vandaag op FOK! AJE geen uitzending meer vanaf het plein?
Op de beelden die ik heb gezien was het nog aardig druk :D
Ook niet veel gezien vandaag, 2 weken het huishouden op een lager pitje moet je toch even inhalen ;)
pi_92701407
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:08 schreef The-Dutch-Priest het volgende:

[..]

Op de beelden die ik heb gezien was het nog aardig druk :D
Ook niet veel gezien vandaag, 2 weken het huishouden op een lager pitje moet je toch even inhalen ;)
Druk met feestende mensen of mensen die toch nog voor het uiterste gaan ?
De hele regering moet opstappen en anders basta en blijven we zitten op Tahrir.
Suleiman ...blijft hij nou wel of niet aan ?
pi_92701474
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:08 schreef Noelle06 het volgende:
Ik lag in me bed vannacht en hoorde woorden nog na van "Mubarak steps Down" maar ben nu eigenlijk wel een beetje bang voor MB. Vooral omdat ze vorig weekend overleg hebben gehad voor het eerst weer met de regering. Meer mensen daar een gedachten over ?
Ik heb voor mijzelf besloten niet te sceptisch tegenover de MB te staan, en daarbij ook nog de gedachte dat het zeker een partij is waar ook mee moet worden gesproken ze willen tenslotte democratie en daarin moet je niemand uitsluiten of je het nu eens bent me ze ja of nee.

Ik ben het ook niet eens met de PVV en waar ze voor staan maar ik zou niet willen dat ze verboden worden omdat bv meerderheid het niet eens is met ze.
pi_92701550
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:11 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Druk met feestende mensen of mensen die toch nog voor het uiterste gaan ?
De hele regering moet opstappen en anders basta en blijven we zitten op Tahrir.
Suleiman ...blijft hij nou wel of niet aan ?
Feesten, Schoonmaken en nog een stuk harde kern wat i.d.d. blijft zitten als een soort stok achter de deur.

Suleiman niet veel over gelezen en is voor mij ook nog onduidelijk.
pi_92701659
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:13 schreef The-Dutch-Priest het volgende:

[..]

Ik heb voor mijzelf besloten niet te sceptisch tegenover de MB te staan, en daarbij ook nog de gedachte dat het zeker een partij is waar ook mee moet worden gesproken ze willen tenslotte democratie en daarin moet je niemand uitsluiten of je het nu eens bent me ze ja of nee.

Ik ben het ook niet eens met de PVV en waar ze voor staan maar ik zou niet willen dat ze verboden worden omdat bv meerderheid het niet eens is met ze.
Zou het ook niet willen maar iets in me zegt dat MB wel eens een grote rol kan gaan spelen nu. Wil ze zeker een kans geven maar waarom nu wel overleg met regering terwijl ze jaren buiten gesloten werden.
pi_92701720
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:14 schreef The-Dutch-Priest het volgende:

[..]

Feesten, Schoonmaken en nog een stuk harde kern wat i.d.d. blijft zitten als een soort stok achter de deur.

Suleiman niet veel over gelezen en is voor mij ook nog onduidelijk.
idd. Is de hele regering nu weg en heeft het leger het heft in handen of is alleen Mubarak weg als president.
pi_92701798
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:17 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Zou het ook niet willen maar iets in me zegt dat MB wel eens een grote rol kan gaan spelen nu. Wil ze zeker een kans geven maar waarom nu wel overleg met regering terwijl ze jaren buiten gesloten werden.
Ze waren aardig vogelvrij natuurlijk dus dan wordt praten met het regime een gevaarlijk iets, dan duik je eerder onder als beweging lijkt me.
pi_92701831
De zittende regering blijft tot nader order, daarom zijn ze nog verdeeld op het plein.
Deze regering tolereren of doorgaan met protesten.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_92701907
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:18 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

idd. Is de hele regering nu weg en heeft het leger het heft in handen of is alleen Mubarak weg als president.
Het nieuwe kabinet zit nog voor zover ik heb kunnen opmaken uit het 4e bericht van het leger, maar er zijn er inmiddels wel een aantal weg en hebben huisarrest. vraag is dus i.d.d. alleen wat er met Suleiman is gebeurd in de tussentijd. I.i.g is Tantawi nu tijdelijk de opperbaas voor zover ik weet.

[ Bericht 1% gewijzigd door The-Dutch-Priest op 13-02-2011 00:26:34 (Thanks DeZoektocht) ]
pi_92701975
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:23 schreef The-Dutch-Priest het volgende:

[..]
Tatwani (spelling?)
Tantawi ;)
pi_92701992
quote:
ShereefAbbas
Army evacuating #Tahrir square now. v @Arr_Faramawy @Amrgunner1 #Jan25
:(
pi_92702048
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:25 schreef The-Dutch-Priest het volgende:

[..]

:o
pi_92702052
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:23 schreef The-Dutch-Priest het volgende:

[..]

Het nieuwe kabinet zit nog voor zover ik heb kunnen opmaken uit het 4e bericht van het leger, maar er zijn er inmiddels wel een aantal weg en hebben huisarrest. vraag is dus i.d.d. alleen wat er met Suleiman is gebeurd in de tussentijd. I.i.g is Tantawi nu tijdelijk de opperbaas voor zover ik weet.
Tantawi is de opperhoofd van het leger ?
pi_92702069
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:27 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Tantawi is de opperhoofd van het leger ?
:Y
pi_92702075
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:25 schreef The-Dutch-Priest het volgende:

[..]

Wil livebeelden zien ervan nu.
pi_92702147
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:27 schreef The-Dutch-Priest het volgende:

[..]

Is dat de man die de Amerikanen "de poedel" noemen? (volgens wikileaks)
  zondag 13 februari 2011 @ 00:29:54 #41
19242 yavanna
Results may vary.
pi_92702153
pi_92702178
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:29 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Is dat de man die de Amerikanen "de poedel" noemen? (volgens wikileaks)
:Y Klopt
pi_92702192
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:27 schreef The-Dutch-Priest het volgende:

[..]

Zoals Mubarak dat ooit was ? Of zeg ik nu iets fout en was Mubarak hoofd van marechausee?
pi_92702234
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:31 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Zoals Mubarak dat ooit was ? Of zeg ik nu iets fout en was Mubarak hoofd van marechausee?
Bijna het complete hoge kader komt uit het leger volgens mij.
  zondag 13 februari 2011 @ 00:32:58 #45
19242 yavanna
Results may vary.
pi_92702257
Sandmonkey is al in kerstsfeer.

;)
pi_92702258
Jeetje die man is ook al dik 75 jaar. :(
Deze man is alergisch voor veranderingen. :{
pi_92702291
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:32 schreef The-Dutch-Priest het volgende:

[..]

Bijna het complete hoge kader komt uit het leger volgens mij.
Dus conclusie, het leger heb het nu overgenomen maar het regime blijft !
De uitspraken en toezeggingen van Mubarak afgelopen donderdag vervallen.
  zondag 13 februari 2011 @ 00:34:04 #48
19242 yavanna
Results may vary.
pi_92702311
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:32 schreef Mr_Memory het volgende:
Jeetje die man is ook al dik 75 jaar. :(
Deze man is alergisch voor veranderingen. :{
Al die lui zijn boven de 69 jaar oid?
pi_92702321
quote:
12s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:32 schreef yavanna het volgende:
Sandmonkey is al in kerstsfeer.

[ afbeelding ]

;)
_O- en die ondeugende ogen erbij.
pi_92702379
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:33 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Dus conclusie, het leger heb het nu overgenomen maar het regime blijft !
De uitspraken en toezeggingen van Mubarak afgelopen donderdag vervallen.
Zo zwart/wit zou ik het niet zeggen. En volgens mij is de meerderheid van de Youth Movement ook wel overtuigd van de goede wil van het leger.
  zondag 13 februari 2011 @ 00:37:53 #51
19242 yavanna
Results may vary.
pi_92702467
pi_92702608
Ik ga maffen, tot morgen mensen. :W
pi_92702649
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:35 schreef The-Dutch-Priest het volgende:

[..]

Zo zwart/wit zou ik het niet zeggen. En volgens mij is de meerderheid van de Youth Movement ook wel overtuigd van de goede wil van het leger.
Overtuigd nu zeker maar waarom blijft de harde kern door vechten omdat ze willen dat het hele regime valt. Met de demonstratie hebben ze bereikt dat Mubarak weg is maar denk dat ze daar ook even nu niet weten hoe verder. Feeststemming omdat Mubarak weg is maar vandaag of morgen gaan ze ook verder denken als ze er dan achter komen dat het op de oude voet verder gaat als Suleiman blijft tot september zo wie zo en dan verkiezingen zoals beloofd is maar hoe eerlijk gaat dat dan weer. Hoop echt dat de regering hun ogen zijn open gegaan en dat ze over gaan op een democratisch land! Denk wel dat er dan een veel jongere regering zich gevormd moet gaan worden. Alles wat er nu zat is ruim boven de 65.
pi_92702662
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:41 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
Ik ga maffen, tot morgen mensen. :W
Truste :W
  zondag 13 februari 2011 @ 00:59:52 #55
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_92703257
How Cyber-Pragmatism Brought Down Mubarak

Het nieuws van 01:00 nu op AJE, misschien nieuws van het plein.
pi_92703300
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:59 schreef MangoTree het volgende:
How Cyber-Pragmatism Brought Down Mubarak

Het nieuws van 01:00 nu op AJE, misschien nieuws van het plein.
Thanks, maar even AJE aanzet.
pi_92703430
Wat erg als je de top ziet van het leger. Allemaal oudjes, ze kunnen hun ogen bijna niet open houden -O-
  zondag 13 februari 2011 @ 01:05:44 #58
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_92703492
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:04 schreef Noelle06 het volgende:
Wat erg als je de top ziet van het leger. Allemaal oudjes, ze kunnen hun ogen bijna niet open houden -O-
Zouden ze weten wat twitter is? ;)

Geen nieuws dus dat het leger het plein evacueert. Denk onbetrouwbare tweet.
pi_92703565
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:05 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Zouden ze weten wat twitter is? ;)

Geen nieuws dus dat het leger het plein evacueert. Denk onbetrouwbare tweet.
Nog niet voorbij zien komen.
pi_92703603
Als de beelden die ze laten zien, half in beeld nu live zijn staan er best wel veel mensen nog.
  zondag 13 februari 2011 @ 01:11:17 #61
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_92703703
occupiedcairo Army getting strict about curfew. Had to do some serious talking to get through. #jan25

Ze doen waarschijnlijk lastig met mensen die nu nog terug het plein op willen, iets met een avondklok :P
pi_92703735
Algerije, Tunesie en Yemen volgende landen. Zou AJe daar ook live vanuit kunnen zenden ?
pi_92703755
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:11 schreef MangoTree het volgende:
occupiedcairo Army getting strict about curfew. Had to do some serious talking to get through. #jan25

Ze doen waarschijnlijk lastig met mensen die nu nog terug het plein op willen, iets met een avondklok :P
Nu ineens wel belangrijk die Curfew :)
  zondag 13 februari 2011 @ 01:14:33 #64
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_92703835
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:12 schreef Noelle06 het volgende:
Algerije, Tunesie en Yemen volgende landen. Zou AJe daar ook live vanuit kunnen zenden ?
Dima_Khatib Al Jazeera does not have a bureau in #Algeria nor correspondents. Banned for a very very long time, like #Tunisia before liberation #feb12

Ze krijgen wel via mobiel beelden het land uit maar ik geloof dat in Algerije facebook plat ligt.
pi_92703911
Yemen is toch nog veel armer als Egypte die kunnen zich helemaal niet veroorloven om dagen te demonstreren zegt de vader van me dochters vriendje. In Yemen is het eigenlijk erger gesteld als in Egypte -O-
pi_92703965
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:14 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Dima_Khatib Al Jazeera does not have a bureau in #Algeria nor correspondents. Banned for a very very long time, like #Tunisia before liberation #feb12

Ze krijgen wel via mobiel beelden het land uit maar ik geloof dat in Algerije facebook plat ligt.
Net zoals Egypte dagen geleden ? Dit is het begin van een MO oorlog. En Iran kijkt toe, dat is mijn gevoel nu -O-
  zondag 13 februari 2011 @ 01:19:11 #67
69315 raistlin6
pi_92703988
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:18 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Net zoals Egypte dagen geleden ? Dit is het begin van een MO oorlog. En Iran kijkt toe, dat is mijn gevoel nu -O-
Iran is ook aan het rommelen hoor. Alleen nog afwachten, net als de meeste landen.
  zondag 13 februari 2011 @ 01:19:37 #68
132191 -jos-
Money=Power
pi_92704004
quote:
^O^

Heel erg goed artikel :)
pi_92704085
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:19 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Iran is ook aan het rommelen hoor. Alleen nog afwachten, net als de meeste landen.
Iran juichte de demonstratie van het egyptische volk toe en dan heb ik in me achterhoofd nu de MB. Heb er een naar gevoel over. Gisteravond was ik in feeststemming voor het volk van Egypte maar nu ik er langer over na denk en terug denk al de beelden en uitspraken van andere landen heb ik een rot gevoel. De MB die afgelopen weekemnd ineens met regering om de tafel heb gezeten enz...
  zondag 13 februari 2011 @ 01:22:11 #70
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_92704090
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:16 schreef Noelle06 het volgende:
Yemen is toch nog veel armer als Egypte die kunnen zich helemaal niet veroorloven om dagen te demonstreren zegt de vader van me dochters vriendje. In Yemen is het eigenlijk erger gesteld als in Egypte -O-
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar de laatste twee weken nogal bewust geraakt van die hele situatie. Dat is dan iniedergeval een goed punt. Ik wist ook niet dat NL zoveel wapens aan Egypte heeft geleverd. Als het leger had ingegrepen... :( Ik ben wel blij dat ik nu meer van dat soort dingen weet, als is het nog maar een beetje. Maar ik wil er wel wat mee doen (al is het beter partijprogramma's lezen voordat ik stem bijv.). Dus als meer mensen dat hebben is het iniedergeval goed!
pi_92704250
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:22 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Ik kan alleen voor mezelf spreken maar de laatste twee weken nogal bewust geraakt van die hele situatie. Dat is dan iniedergeval een goed punt. Ik wist ook niet dat NL zoveel wapens aan Egypte heeft geleverd. Als het leger had ingegrepen... :( Ik ben wel blij dat ik nu meer van dat soort dingen weet, als is het nog maar een beetje. Maar ik wil er wel wat mee doen (al is het beter partijprogramma's lezen voordat ik stem bijv.). Dus als meer mensen dat hebben is het iniedergeval goed!
Idd. dit gaat nu verder bij mij. Niet meer klakkeloos stemmen maar je er in verdiepen.
Dit heeft veel bij me los gemaakt en me puberdochter. Die dit met mij mee volgde zodra ze thuis kwam uit school en me dochter van 9 zegt vandaag mama hebben ze nog ruzie in Egypte. Heb ze bewust journaal laten kijken (al was dat halve waarheid van wat wij gezien hebben) maar wel laten zien wat er leeft in andere delen van de wereld. Ze vinden geschiedenis een rot vak maar dit interesseerd ze dan wel! Deze revolutie gaat de boeken in en dat gaan jullie kids ooit leren.
  zondag 13 februari 2011 @ 01:27:07 #72
69315 raistlin6
pi_92704255
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:22 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Iran juichte de demonstratie van het egyptische volk toe en dan heb ik in me achterhoofd nu de MB. Heb er een naar gevoel over. Gisteravond was ik in feeststemming voor het volk van Egypte maar nu ik er langer over na denk en terug denk al de beelden en uitspraken van andere landen heb ik een rot gevoel. De MB die afgelopen weekemnd ineens met regering om de tafel heb gezeten enz...
Ik snap wel wat je zegt, maar ik kan het niet echt met je eens zijn.
Natuurlijk kan het nu de verkeerde kant op gaan, dat kan altijd. Maar voor de weg vooruit moest er een dictator weg. Er zullen organisaties zijn die het machtsvacuum in willen duiken, maar ook die zijn er altijd.

Ik denk dat een beetje meer hoop wel mag. Een dictator is weg en dat is positief, hoe het nu verloopt ligt voor een groot deel in handen van het Egyptische volk en dat is waar het hoort te liggen.

Wat jij hier zegt is eigenlijk net zoiets als zeggen ja, ik was eerst wel blij dat die kanker weg is, maar nu is er een kans op terugkomst van de kanker. Dus nu heb ik een rotgevoel.
pi_92704340
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:27 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je zegt, maar ik kan het niet echt met je eens zijn.
Natuurlijk kan het nu de verkeerde kant op gaan, dat kan altijd. Maar voor de weg vooruit moest er een dictator weg. Er zullen organisaties zijn die het machtsvacuum in willen duiken, maar ook die zijn er altijd.

Ik denk dat een beetje meer hoop wel mag. Een dictator is weg en dat is positief, hoe het nu verloopt ligt voor een groot deel in handen van het Egyptische volk en dat is waar het hoort te liggen.

Wat jij hier zegt is eigenlijk net zoiets als zeggen ja, ik was eerst wel blij dat die kanker weg is, maar nu is er een kans op terugkomst van de kanker. Dus nu heb ik een rotgevoel.
Idd een rotgevoel en denk veel Egyptenaren met mij. Mubarak is weg maar de regering is er nog en het leger regeert/d ! Heb je gezien wat voor mensen de top van het leger zijn? Mannen bijna allemaal boven de 65 jaar en die tijdens een top net hun ogen open kunnen houden.
En dan in me achterhoofd dat de MB sinds jaren vorig weekend overleg heb gehad met de regering :?
  zondag 13 februari 2011 @ 01:33:57 #74
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_92704428
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:30 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Idd een rotgevoel en denk veel Egyptenaren met mij. Mubarak is weg maar de regering is er nog en het leger regeert/d ! Heb je gezien wat voor mensen de top van het leger zijn? Mannen bijna allemaal boven de 65 jaar en die tijdens een top net hun ogen open kunnen houden.
En dan in me achterhoofd dat de MB sinds jaren vorig weekend overleg heb gehad met de regering?
Dat overleg was toch om de eisen te onderstrepen van de protestanten? Geen onderhandelingen.
  zondag 13 februari 2011 @ 01:34:52 #75
69315 raistlin6
pi_92704446
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:30 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Idd een rotgevoel en denk veel Egyptenaren met mij. Mubarak is weg maar de regering is er nog en het leger regeert/d ! Heb je gezien wat voor mensen de top van het leger zijn? Mannen bijna allemaal boven de 65 jaar en die tijdens een top net hun ogen kunnen houden.
En dan in me achterhoofd dat de MB sinds jaren vorig weekend overleg heb gehad met de regering :?
Ik ben blij dat het leger nu eindelijk gekozen heeft. Tot nu toe is wat ze doen goed en positief. Boeiend dat die figuren oud zijn. Als de dictator wegvalt en niemand stapt erin heb je pas echt een probleem, dan kunnen er bijvoorbeeld niet eens verkiezingen worden uitgeschreven. Het leger dat erin stapt is in mijn ogen het beste dat kon gebeuren.

Wat ik tot nu toe over de MB gehoord en gelezen heb is dat ze te vergelijken zijn met de ChristenUnie. Religieus, maar niet radicaal. Daarnaast heeft iedere oppositiepartij gesprekken gehad afgelopen weekend. Dat overleg bestond eruit dat ook zij, net als alle andere oppositiepartijen de regering weg wilden hebben.
MB heeft daar als extra reden nog voor dat ze verboden waren als partij door Mubarak.

Bij democratie hoort ook de MB, als de mensen in Egypte daar op willen stemmen, moeten ze die mogelijkheid krijgen.
  zondag 13 februari 2011 @ 01:35:03 #76
69315 raistlin6
pi_92704451
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:33 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Dat overleg was toch om de eisen te onderstrepen van de protestanten? Geen onderhandelingen.
Ja.
pi_92704480
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:33 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Na wat ik gezien heb wel. Kijken of hun wat konden doen om het volk te steunen maar ook om Mubarak tegemoet te zien. Vorige week zondag was het...misschien nog wat van terug te lezen. Even zoeken nu.
  zondag 13 februari 2011 @ 01:37:58 #78
69315 raistlin6
pi_92704534
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:36 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Na wat ik gezien heb wel. Kijken of hun wat konden doen om het volk te steunen maar ook om Mubarak tegemoet te zien. Vorige week zondag was het...misschien nog wat van terug te lezen. Even zoeken nu.
Ze wilden Mubarak niet tegemoetzien, de verklaring na het overleg was dat ze Mubarak weg wilden hebben per direct en daarna niet de macht over wilden nemen.

Daarnaast nogmaals:
Bij democratie hoort ook de MB, als de mensen in Egypte daar op willen stemmen, moeten ze die mogelijkheid krijgen.
pi_92704617
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:34 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Ik ben blij dat het leger nu eindelijk gekozen heeft. Tot nu toe is wat ze doen goed en positief. Boeiend dat die figuren oud zijn. Als de dictator wegvalt en niemand stapt erin heb je pas echt een probleem, dan kunnen er bijvoorbeeld niet eens verkiezingen worden uitgeschreven. Het leger dat erin stapt is in mijn ogen het beste dat kon gebeuren.

Wat ik tot nu toe over de MB gehoord en gelezen heb is dat ze te vergelijken zijn met de ChristenUnie. Religieus, maar niet radicaal. Daarnaast heeft iedere oppositiepartij gesprekken gehad afgelopen weekend. Dat overleg bestond eruit dat ook zij, net als alle andere oppositiepartijen de regering weg wilden hebben.
MB heeft daar als extra reden nog voor dat ze verboden waren als partij door Mubarak.

De top van het leger heb gekozen oftewel het is in hun handen gelegd door Mubarak!
En ja MB hoort nu ook tot de verkiezingen en als het Egyptisch volk daar ooit voor kiest ok, maar mijn gevoel bij hun is niet lekker. Jaren mochten ze hun bek niet open trekken en nu wel op komen draven -O- wat is daar de rede van geweest.
MB vergelijken met Christen Unie is een goede vergelijking !
  zondag 13 februari 2011 @ 01:40:49 #80
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_92704619
MB vergelijken met de ChristenUnie! Klinkt berustend. :)

Ik kan dat niet beoordelen weet wel dat ze vanuit het geloof heel veel goeds doen voor de mensen (zorg/voedsel e.d.) Delen is verplicht. Iets strenger dan de CU. ;)
pi_92704652
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:37 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Ze wilden Mubarak niet tegemoetzien, de verklaring na het overleg was dat ze Mubarak weg wilden hebben per direct en daarna niet de macht over wilden nemen.

Daarnaast nogmaals:
Idd. als ze daar voor willen kiezen is dat net als hier de PVV waar de mensen voor kiezen. Zo voel ik dat nu .
  zondag 13 februari 2011 @ 01:44:55 #82
69315 raistlin6
pi_92704719
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:40 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

De top van het leger heb gekozen oftewel het is in hun handen gelegd door Mubarak!
En ja MB hoort nu ook tot de verkiezingen en als het Egyptisch volk daar ooit voor kiest ok, maar mijn gevoel bij hun is niet lekker. Jaren mochten ze hun bek niet open trekken en nu wel op komen draven -O- wat is daar de rede van geweest.
MB vergelijken met Christen Unie is een goede vergelijking !
Wie had anders de verkiezingen moeten regelen dan het leger? De MB? Een paar demonstranten die geen verstand van politiek hebben? Het leger is de goede keus, er is in ieder geval geen andere.

Natuurlijk komen ze nu wel opdraven. ZE WAREN VERBODEN DOOR EEN DICTATOR.
Vrijheid wilden de demonstranten, nu zeg jij dat die vrijheid op zich goed is, zolang een compleet normale partij maar verboden blijft?

Je bent een goed persoon hoor en sorry als ik nu wat hard ben, maar ik vind je reacties echt heel erg hypocriet. Vrijheid en democratie + dictator weg is goed, maar daarna mogen er maar een paar partijen de macht krijgen en anderen niet.

Vrijheid is vrijheid en democratie is democratie.
Als je stelt dat daar uitzonderingen op moeten worden gemaakt dan zeg je wat Mubarak zei en is er geen sprake van democratie of vrijheid.
  zondag 13 februari 2011 @ 01:46:07 #83
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_92704753
Die Vranckx reportage op Canvas wordt nu de hele nacht herhaald!
pi_92704754
Wat daar moet komen is een verjonging van de regering met Ghonim als leider om het te vormen.
Een democratische regering zal moelijk van de grond komen met de mensen die er nu zitten !
  zondag 13 februari 2011 @ 01:47:42 #85
69315 raistlin6
pi_92704798
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:46 schreef Noelle06 het volgende:
Wat daar moet komen is een verjonging van de regering met Ghonim als leider om het te vormen.
Een democratische regering zal moelijk van de grond komen met de mensen die er nu zitten !
1) Ghonim is geen Egyptenaar.
2) Ghonim is op dit moment niet echt stabiel te noemen
3) Wie ben jij om te bepalen wat daar moet komen? Dat staat lijnrecht tegenover democratie.
4) Ze hebben tot nu toe de juiste stappen gezet om tot democratie te komen
pi_92704876
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:44 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Wie had anders de verkiezingen moeten regelen dan het leger? De MB? Een paar demonstranten die geen verstand van politiek hebben? Het leger is de goede keus, er is in ieder geval geen andere.

Natuurlijk komen ze nu wel opdraven. ZE WAREN VERBODEN DOOR EEN DICTATOR.
Vrijheid wilden de demonstranten, nu zeg jij dat die vrijheid op zich goed is, zolang een compleet normale partij maar verboden blijft?

Je bent een goed persoon hoor en sorry als ik nu wat hard ben, maar ik vind je reacties echt heel erg hypocriet. Vrijheid en democratie + dictator weg is goed, maar daarna mogen er maar een paar partijen de macht krijgen en anderen niet.

Vrijheid is vrijheid en democratie is democratie.
Als je stelt dat daar uitzonderingen op moeten worden gemaakt dan zeg je wat Mubarak zei en is er geen sprake van democratie of vrijheid.
Kan er maar een ding opzeggen. Het leger(top) zijn de kinderen van Mubarak. Zoals Mubarak ooit de leider was van het leger ! MB prima zoals ze zich nu voordoen maar ook jij weet wat er uit voort kan komen. Me ouders zeiden het al jaren geleden. Ooit zal de EU een moslim wereld zijn en wij buigen. En met dit alles gevolgd te hebben ben ik daar wel een beetje bang voor, daarom misschien mijn reacties .
  zondag 13 februari 2011 @ 01:53:13 #87
69315 raistlin6
pi_92704963
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:50 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Kan er maar een ding opzeggen. Het leger(top) zijn de kinderen van Mubarak. Zoals Mubarak ooit de leider was van het leger ! MB prima zoals ze zich nu voordoen maar ook jij weet wat er uit voort kan komen. Me ouders zeiden het al jaren geleden. Ooit zal de EU een moslim wereld zijn en wij buigen. En met dit alles gevolgd te hebben ben ik daar wel een beetje bang voor, daarom misschien mijn reacties .
Je vergelijkt de MB hierboven met de PVV qua radicaalheid. Ik maak hier uit op dat jij niet voor de PVV bent, maar ik zie zo veel angst voor de islam in je posts, het past precies binnen wat de PVV zegt.

Mubarak was ooit de leider van het leger, nu heeft het leger de demonstranten beschermd, geweigerd op ze te schieten, ook al heeft Mubarak zn regering die opdracht gegeven. En heeft het leger voor een groot deel gezorgd dat Mubarak is afgetreden met relatief weinig doden.
pi_92704996
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:47 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

3) Wie ben jij om te bepalen wat daar moet komen? Dat staat lijnrecht tegenover democratie.
Welke stappen dan ? Heb er nog niks van vernomen. Het leger regeerd/t !
Een mens kan juist in dit soort situaties heel stabiel zijn maar kan vallen als het wordt overgedragen. Ghonim heb veel mee gemaakt maar vecht door tot het einde maar kan ook breken. Maar ik als mens heb super waardereing voor hem. Stabiel is hij nog maar zal breken ooit door wat hij heb mee gemaakt maar als je zijn power ziet en leest gaat hij tot het einde nu _O_
  zondag 13 februari 2011 @ 01:56:45 #89
69315 raistlin6
pi_92705064
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:54 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Welke stappen dan ? Heb er nog niks van vernomen. Het leger regeerd/t !
Een mens kan juist in dit soort situaties heel stabiel zijn maar kan vallen als het wordt overgedragen. Ghonim heb veel mee gemaakt maar vecht door tot het einde maar kan ook breken. Maar ik als mens heb super waardereing voor hem. Stabiel is hij nog maar zal breken ooit door wat hij heb mee gemaakt maar als je zijn power ziet en leest gaat hij tot het einde nu _O_
Oke nu begin je echt te raaskallen. :D
Ik ga lekker naar bed, maar zal toch nog even inhoudelijk op je reageren.

Ik heb ook waardering voor Ghonim en ja hij heeft veel meegemaakt, maar gebaseerd op alles wat je over en van hem ziet mag blijken dat hij nu niet geestelijk stabiel is, dat kan ook niet en wordt vanzelf weer beter, maar stabiel is hij nu niet.

Wat ze tot nu toe hebben gedaan is beloofd democratische hervormingen door te voeren en chaos en anarchie voorkomen. Meer kunnen ze niet doen in een dag.
pi_92705089
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:53 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Je vergelijkt de MB hierboven met de PVV qua radicaalheid. Ik maak hier uit op dat jij niet voor de PVV bent, maar ik zie zo veel angst voor de islam in je posts, het past precies binnen wat de PVV zegt.

Mubarak was ooit de leider van het leger, nu heeft het leger de demonstranten beschermd, geweigerd op ze te schieten, ook al heeft Mubarak zn regering die opdracht gegeven. En heeft het leger voor een groot deel gezorgd dat Mubarak is afgetreden met relatief weinig doden.
h
Het leger en de top dat is een heel groot verschil. het leger wilde niet schieten omdat ? het misschien op eigen gezin enz. zou schieten.
Ben pro pvv wat betreft vrijheid maar niet wat betrefd moslim. Laat een ieder in zijn waarde. Ben zelf heel christelijk opgevoed en weet hoe mensen je kunnen bekritisren en dan is het zaak sta je er boven of ga je mee met de ander.
  zondag 13 februari 2011 @ 01:59:58 #91
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_92705126

:D
pi_92705146
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:56 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Oke nu begin je echt te raaskallen. :D
Ik ga lekker naar bed, maar zal toch nog even inhoudelijk op je reageren.

Ik heb ook waardering voor Ghonim en ja hij heeft veel meegemaakt, maar gebaseerd op alles wat je over en van hem ziet mag blijken dat hij nu niet geestelijk stabiel is, dat kan ook niet en wordt vanzelf weer beter, maar stabiel is hij nu niet.

Wat ze tot nu toe hebben gedaan is beloofd democratische hervormingen door te voeren en chaos en anarchie voorkomen. Meer kunnen ze niet doen in een dag.
Jammer dat je mijn mening vindt als raaskalken.
Stabiel of niet. Nu denk ik dat hij dat wel is , Adrenaline en dat gaat hem snel breken.
Democratie beloofd maar hoe kan dat als de regering er nog zit dan? Het is nu in de handen van het Leger oftewel de kindjes van Mubarak.

[ Bericht 1% gewijzigd door Noelle06 op 13-02-2011 02:07:16 ]
  zondag 13 februari 2011 @ 02:19:53 #93
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_92705605
Die reportage op Canvas was idd een stuk beter dan die van de KRO. Wat een verschil! Ik zeg nog maar een keer dat ie de hele nacht doorlopend uitgezonden wordt. :)
pi_92705958
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 02:19 schreef MangoTree het volgende:
Die reportage op Canvas was idd een stuk beter dan die van de KRO. Wat een verschil! Ik zeg nog maar een keer dat ie de hele nacht doorlopend uitgezonden wordt. :)
Heb hem ook gezien, was inderdaad goed _O_

p.s. kon niet slapen :X er zit nog teveel tahrir in me denk ik ;)
  zondag 13 februari 2011 @ 02:51:18 #95
19242 yavanna
Results may vary.
pi_92706097
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:19 schreef -jos- het volgende:

[..]

^O^

Heel erg goed artikel :)
Vond ik ook. Komt het dichtsbij de waarheid wat we nu aan antwoorden kunnen verwachten.

Eigenlijk ook wel logisch dat zijn zoon er mede zo achter zat, Mubarak zit immers al jaren min of meer achter de geraniums.
pi_92706126
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:57 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

h
Het leger en de top dat is een heel groot verschil. het leger wilde niet schieten omdat ? het misschien op eigen gezin enz. zou schieten.
Ben pro pvv wat betreft vrijheid maar niet wat betrefd moslim. Laat een ieder in zijn waarde. Ben zelf heel christelijk opgevoed en weet hoe mensen je kunnen bekritisren en dan is het zaak sta je er boven of ga je mee met de ander.
Eerst even de opmerking dat ik je niet veroordeel !

De dik gedrukte zin klopt niet naar mijn mening, als je voor vrijheid bent kan ik me niet voorstellen dat je pro PVV bent, vrijheid zou namelijk moeten gelden voor alle bevolkingsgroepen en geloofsovertuigingen. Wat de PVV op dit moment doet is alleen maar het aanwakkeren van Xenofobie en dan voornamelijk richting Islam/Moslims.

Daarnaast moet zoals ik al eerder schreef Egypte op dit moment wel bestuurd worden op een of andere manier. Tuurlijk dat nu voor een gedeelte de oude poppetjes er nog zitten is niet wat de Egyptenaren willen en vandaar ook de voorstellen die de demonstraten nu doen, maar voordat de personen bekend zijn die de posities kunnen bekleden gaat gewoon wat tijd overheen ik denk dat dit volgende week of de week daarop wel helderder wordt en dan zal pas echt vast komen te staan hoe de legertop er echt over denkt want op dit moment is het nog koffiedik kijken.

We moeten nu gewoon niet de angst gaan laten overheersen voor het onbekende !

Edit : Ik ga maar weer proberen te slapen :O
  zondag 13 februari 2011 @ 02:56:49 #97
19242 yavanna
Results may vary.
pi_92706161
Nog wat tweets

WikiLeaks: Suleiman promised to stop Gaza elections http://www.jpost.com/MiddleEast/Article.aspx?id=207821&R=R3

Ghonim Wael Ghonim
Dear World, If you want to help Egyptians come to Sharm ElSheikh or Hurghada and enjoy few days there. Its 100% Safe. #Jan25

Ministry of Interior PR Department just aired an ad. Tagline: 'Feel secure'.
The MIO ad is so funny, citizens catch a thief, then call the police, so they come and pick him up. 'Feel secure'!
MIO PR head should be fired. The ad should re-instill trust, not restate current reality. 'Feel secure'

Amazing new footage from early days of #Jan25 revolution, protesters fending off police in Ramses square

'Sorry for the disturbance, we build egypt' http://yfrog.com/h79d3jkj

Egyptian Museum theft worse than first reported, archaeologist says - NY Times http://nyti.ms/gSmHOE

by monaeltahawy
The people in Egypt who aren't going home until there's civilian rule are very, very wise. That's what true vigilance looks like.
pi_92706406
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 02:19 schreef MangoTree het volgende:
die rudi vranckx is wel een held _O_
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_92706498
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:47 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Ghonim is wel een Egyptenaar :P
pi_92707825
Het leger is alle tentjes aan het afbreken

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')