SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 19:33 schreef wdn het volgende:
Ze zitten nog steeds op het plein
Dag 1 AM is bijna ten einde.Jep, zon beetje de helft van de tentjes is weg maar er staan er nog steeds best veel. Het plein blijft toch een verzamelpunt van mensen die hun verhalen kwijt willen en aankomende strategieën besprekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
Thanks, gemist. Als ik het goed zie wordt die vanaf 01:45 doorlopend herhaald.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 20:31 schreef marcodej het volgende:
Wow, veel indrukwekkender dan weermee Kurpershoek kwam.
Wordt ff de DVR aanzettenquote:Op zaterdag 12 februari 2011 21:11 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Thanks, gemist. Als ik het goed zie wordt die vanaf 01:45 doorlopend herhaald.
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:03 schreef yavanna het volgende:
The Guy Behind Omar Suleiman viel meer mensen op..
[ link | afbeelding ]
& maakt een nieuwe avatar trend
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:embee Embee
"I resign as leader of Egypt. No, not RESIGN! I REIGN! REIGN! DAMN YOU AUTOCORRECT" - Husni Mubarak | RT @seanbonner #jan25 #Egypt
15 minutes ago Favorite Retweet Reply
Ziet er goed uitquote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:30 schreef raistlin6 het volgende:
Stukje aan toegevoegd:
De betogers zijn bezig met het vormen van een zogeheten Raad van Behoeders die de revolutie moet bewaken en moet onderhandelen met de Hogere Raad van de Strijdkrachten. Dat heeft een van de betogers op het plein laten weten.
De raad van de betogers zal gedurende de transitieperiode oproepen voor betogingen kunnen doen of juist een oproep doen niet te gaan betogen, aldus de man op het Tahrir-plein in het centrum van Caïro.
Verontrustendquote:Fireworks over Tahrir Square. Will there be fireworks tomorrow when Army tries to clear the square?
En gelijk hebben ze! Mubarak weg oke, maar het regime is daarmee niet opgehouden te bestaan. Hoop dat ze snel horen hoe nu verder.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:19 schreef raistlin6 het volgende:
Egypte: Demonstranten blijven nog
De harde kern van betogers op het Tahrir-plein in Caïro zegt zaterdag te blijven totdat de legertop, die sinds president Hosni Mubarak is opgestapt de macht in handen heeft, de door de betogers geëiste hervormingen doorvoert.
De groep demonstranten wil dat de noodtoestand wordt opgeheven en dat het onlangs ingestelde kabinet en het parlement hun functies neerleggen, zo staat in een communiqué. De betogers willen dat een presidentiële raad, met daarin vier burgers en een legerfunctionaris, het land bestuurt in de transitieperiode. Ook moet een overgangsregering verkiezingen voorbereiden, die binnen negen maanden moeten plaatsvinden.
Verder moet er een nieuwe grondwet komen en vrijheid voor de media en belangenverenigingen die groepen als advocaten, artsen en ingenieurs vertegenwoordigen. Militaire en tijdelijke rechtbanken moeten worden opgeheven.
Op de beelden die ik heb gezien was het nog aardig drukquote:Op zondag 13 februari 2011 00:03 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
En gelijk hebben ze! Mubarak weg oke, maar het regime is daarmee niet opgehouden te bestaan. Hoop dat ze snel horen hoe nu verder.
Hoe was het vandaag, kon het door verplichtingen niet volgen helaas!
Weinig caps van het plein vandaag op FOK! AJE geen uitzending meer vanaf het plein?
Druk met feestende mensen of mensen die toch nog voor het uiterste gaan ?quote:Op zondag 13 februari 2011 00:08 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Op de beelden die ik heb gezien was het nog aardig druk![]()
Ook niet veel gezien vandaag, 2 weken het huishouden op een lager pitje moet je toch even inhalen
Ik heb voor mijzelf besloten niet te sceptisch tegenover de MB te staan, en daarbij ook nog de gedachte dat het zeker een partij is waar ook mee moet worden gesproken ze willen tenslotte democratie en daarin moet je niemand uitsluiten of je het nu eens bent me ze ja of nee.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:08 schreef Noelle06 het volgende:
Ik lag in me bed vannacht en hoorde woorden nog na van "Mubarak steps Down" maar ben nu eigenlijk wel een beetje bang voor MB. Vooral omdat ze vorig weekend overleg hebben gehad voor het eerst weer met de regering. Meer mensen daar een gedachten over ?
Feesten, Schoonmaken en nog een stuk harde kern wat i.d.d. blijft zitten als een soort stok achter de deur.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:11 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Druk met feestende mensen of mensen die toch nog voor het uiterste gaan ?
De hele regering moet opstappen en anders basta en blijven we zitten op Tahrir.
Suleiman ...blijft hij nou wel of niet aan ?
Zou het ook niet willen maar iets in me zegt dat MB wel eens een grote rol kan gaan spelen nu. Wil ze zeker een kans geven maar waarom nu wel overleg met regering terwijl ze jaren buiten gesloten werden.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:13 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Ik heb voor mijzelf besloten niet te sceptisch tegenover de MB te staan, en daarbij ook nog de gedachte dat het zeker een partij is waar ook mee moet worden gesproken ze willen tenslotte democratie en daarin moet je niemand uitsluiten of je het nu eens bent me ze ja of nee.
Ik ben het ook niet eens met de PVV en waar ze voor staan maar ik zou niet willen dat ze verboden worden omdat bv meerderheid het niet eens is met ze.
idd. Is de hele regering nu weg en heeft het leger het heft in handen of is alleen Mubarak weg als president.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:14 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Feesten, Schoonmaken en nog een stuk harde kern wat i.d.d. blijft zitten als een soort stok achter de deur.
Suleiman niet veel over gelezen en is voor mij ook nog onduidelijk.
Ze waren aardig vogelvrij natuurlijk dus dan wordt praten met het regime een gevaarlijk iets, dan duik je eerder onder als beweging lijkt me.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:17 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Zou het ook niet willen maar iets in me zegt dat MB wel eens een grote rol kan gaan spelen nu. Wil ze zeker een kans geven maar waarom nu wel overleg met regering terwijl ze jaren buiten gesloten werden.
Het nieuwe kabinet zit nog voor zover ik heb kunnen opmaken uit het 4e bericht van het leger, maar er zijn er inmiddels wel een aantal weg en hebben huisarrest. vraag is dus i.d.d. alleen wat er met Suleiman is gebeurd in de tussentijd. I.i.g is Tantawi nu tijdelijk de opperbaas voor zover ik weet.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:18 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
idd. Is de hele regering nu weg en heeft het leger het heft in handen of is alleen Mubarak weg als president.
Tantawi is de opperhoofd van het leger ?quote:Op zondag 13 februari 2011 00:23 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Het nieuwe kabinet zit nog voor zover ik heb kunnen opmaken uit het 4e bericht van het leger, maar er zijn er inmiddels wel een aantal weg en hebben huisarrest. vraag is dus i.d.d. alleen wat er met Suleiman is gebeurd in de tussentijd. I.i.g is Tantawi nu tijdelijk de opperbaas voor zover ik weet.
quote:Op zondag 13 februari 2011 00:27 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Tantawi is de opperhoofd van het leger ?
Is dat de man die de Amerikanen "de poedel" noemen? (volgens wikileaks)quote:
quote:Op zondag 13 februari 2011 00:29 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Is dat de man die de Amerikanen "de poedel" noemen? (volgens wikileaks)
Zoals Mubarak dat ooit was ? Of zeg ik nu iets fout en was Mubarak hoofd van marechausee?quote:
Bijna het complete hoge kader komt uit het leger volgens mij.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:31 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Zoals Mubarak dat ooit was ? Of zeg ik nu iets fout en was Mubarak hoofd van marechausee?
Dus conclusie, het leger heb het nu overgenomen maar het regime blijft !quote:Op zondag 13 februari 2011 00:32 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Bijna het complete hoge kader komt uit het leger volgens mij.
Al die lui zijn boven de 69 jaar oid?quote:Op zondag 13 februari 2011 00:32 schreef Mr_Memory het volgende:
Jeetje die man is ook al dik 75 jaar.![]()
Deze man is alergisch voor veranderingen.
quote:Op zondag 13 februari 2011 00:32 schreef yavanna het volgende:
Sandmonkey is al in kerstsfeer.
[ afbeelding ]
![]()
Zo zwart/wit zou ik het niet zeggen. En volgens mij is de meerderheid van de Youth Movement ook wel overtuigd van de goede wil van het leger.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:33 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Dus conclusie, het leger heb het nu overgenomen maar het regime blijft !
De uitspraken en toezeggingen van Mubarak afgelopen donderdag vervallen.
Overtuigd nu zeker maar waarom blijft de harde kern door vechten omdat ze willen dat het hele regime valt. Met de demonstratie hebben ze bereikt dat Mubarak weg is maar denk dat ze daar ook even nu niet weten hoe verder. Feeststemming omdat Mubarak weg is maar vandaag of morgen gaan ze ook verder denken als ze er dan achter komen dat het op de oude voet verder gaat als Suleiman blijft tot september zo wie zo en dan verkiezingen zoals beloofd is maar hoe eerlijk gaat dat dan weer. Hoop echt dat de regering hun ogen zijn open gegaan en dat ze over gaan op een democratisch land! Denk wel dat er dan een veel jongere regering zich gevormd moet gaan worden. Alles wat er nu zat is ruim boven de 65.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:35 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Zo zwart/wit zou ik het niet zeggen. En volgens mij is de meerderheid van de Youth Movement ook wel overtuigd van de goede wil van het leger.
Trustequote:Op zondag 13 februari 2011 00:41 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
Ik ga maffen, tot morgen mensen.
Thanks, maar even AJE aanzet.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:59 schreef MangoTree het volgende:
How Cyber-Pragmatism Brought Down Mubarak
Het nieuws van 01:00 nu op AJE, misschien nieuws van het plein.
Zouden ze weten wat twitter is?quote:Op zondag 13 februari 2011 01:04 schreef Noelle06 het volgende:
Wat erg als je de top ziet van het leger. Allemaal oudjes, ze kunnen hun ogen bijna niet open houden
Nog niet voorbij zien komen.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:05 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Zouden ze weten wat twitter is?
Geen nieuws dus dat het leger het plein evacueert. Denk onbetrouwbare tweet.
Nu ineens wel belangrijk die Curfewquote:Op zondag 13 februari 2011 01:11 schreef MangoTree het volgende:
occupiedcairo Army getting strict about curfew. Had to do some serious talking to get through. #jan25
Ze doen waarschijnlijk lastig met mensen die nu nog terug het plein op willen, iets met een avondklok
Dima_Khatib Al Jazeera does not have a bureau in #Algeria nor correspondents. Banned for a very very long time, like #Tunisia before liberation #feb12quote:Op zondag 13 februari 2011 01:12 schreef Noelle06 het volgende:
Algerije, Tunesie en Yemen volgende landen. Zou AJe daar ook live vanuit kunnen zenden ?
Net zoals Egypte dagen geleden ? Dit is het begin van een MO oorlog. En Iran kijkt toe, dat is mijn gevoel nuquote:Op zondag 13 februari 2011 01:14 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Dima_Khatib Al Jazeera does not have a bureau in #Algeria nor correspondents. Banned for a very very long time, like #Tunisia before liberation #feb12
Ze krijgen wel via mobiel beelden het land uit maar ik geloof dat in Algerije facebook plat ligt.
Iran is ook aan het rommelen hoor. Alleen nog afwachten, net als de meeste landen.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:18 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Net zoals Egypte dagen geleden ? Dit is het begin van een MO oorlog. En Iran kijkt toe, dat is mijn gevoel nu
quote:Op zondag 13 februari 2011 00:37 schreef yavanna het volgende:
Mubarak's final hours: Desperate bids to stay
Iran juichte de demonstratie van het egyptische volk toe en dan heb ik in me achterhoofd nu de MB. Heb er een naar gevoel over. Gisteravond was ik in feeststemming voor het volk van Egypte maar nu ik er langer over na denk en terug denk al de beelden en uitspraken van andere landen heb ik een rot gevoel. De MB die afgelopen weekemnd ineens met regering om de tafel heb gezeten enz...quote:Op zondag 13 februari 2011 01:19 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Iran is ook aan het rommelen hoor. Alleen nog afwachten, net als de meeste landen.
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar de laatste twee weken nogal bewust geraakt van die hele situatie. Dat is dan iniedergeval een goed punt. Ik wist ook niet dat NL zoveel wapens aan Egypte heeft geleverd. Als het leger had ingegrepen...quote:Op zondag 13 februari 2011 01:16 schreef Noelle06 het volgende:
Yemen is toch nog veel armer als Egypte die kunnen zich helemaal niet veroorloven om dagen te demonstreren zegt de vader van me dochters vriendje. In Yemen is het eigenlijk erger gesteld als in Egypte
Idd. dit gaat nu verder bij mij. Niet meer klakkeloos stemmen maar je er in verdiepen.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:22 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar de laatste twee weken nogal bewust geraakt van die hele situatie. Dat is dan iniedergeval een goed punt. Ik wist ook niet dat NL zoveel wapens aan Egypte heeft geleverd. Als het leger had ingegrepen...Ik ben wel blij dat ik nu meer van dat soort dingen weet, als is het nog maar een beetje. Maar ik wil er wel wat mee doen (al is het beter partijprogramma's lezen voordat ik stem bijv.). Dus als meer mensen dat hebben is het iniedergeval goed!
Ik snap wel wat je zegt, maar ik kan het niet echt met je eens zijn.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:22 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Iran juichte de demonstratie van het egyptische volk toe en dan heb ik in me achterhoofd nu de MB. Heb er een naar gevoel over. Gisteravond was ik in feeststemming voor het volk van Egypte maar nu ik er langer over na denk en terug denk al de beelden en uitspraken van andere landen heb ik een rot gevoel. De MB die afgelopen weekemnd ineens met regering om de tafel heb gezeten enz...
Idd een rotgevoel en denk veel Egyptenaren met mij. Mubarak is weg maar de regering is er nog en het leger regeert/d ! Heb je gezien wat voor mensen de top van het leger zijn? Mannen bijna allemaal boven de 65 jaar en die tijdens een top net hun ogen open kunnen houden.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:27 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je zegt, maar ik kan het niet echt met je eens zijn.
Natuurlijk kan het nu de verkeerde kant op gaan, dat kan altijd. Maar voor de weg vooruit moest er een dictator weg. Er zullen organisaties zijn die het machtsvacuum in willen duiken, maar ook die zijn er altijd.
Ik denk dat een beetje meer hoop wel mag. Een dictator is weg en dat is positief, hoe het nu verloopt ligt voor een groot deel in handen van het Egyptische volk en dat is waar het hoort te liggen.
Wat jij hier zegt is eigenlijk net zoiets als zeggen ja, ik was eerst wel blij dat die kanker weg is, maar nu is er een kans op terugkomst van de kanker. Dus nu heb ik een rotgevoel.
Dat overleg was toch om de eisen te onderstrepen van de protestanten? Geen onderhandelingen.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:30 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Idd een rotgevoel en denk veel Egyptenaren met mij. Mubarak is weg maar de regering is er nog en het leger regeert/d ! Heb je gezien wat voor mensen de top van het leger zijn? Mannen bijna allemaal boven de 65 jaar en die tijdens een top net hun ogen open kunnen houden.
En dan in me achterhoofd dat de MB sinds jaren vorig weekend overleg heb gehad met de regering?
Ik ben blij dat het leger nu eindelijk gekozen heeft. Tot nu toe is wat ze doen goed en positief. Boeiend dat die figuren oud zijn. Als de dictator wegvalt en niemand stapt erin heb je pas echt een probleem, dan kunnen er bijvoorbeeld niet eens verkiezingen worden uitgeschreven. Het leger dat erin stapt is in mijn ogen het beste dat kon gebeuren.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:30 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Idd een rotgevoel en denk veel Egyptenaren met mij. Mubarak is weg maar de regering is er nog en het leger regeert/d ! Heb je gezien wat voor mensen de top van het leger zijn? Mannen bijna allemaal boven de 65 jaar en die tijdens een top net hun ogen kunnen houden.
En dan in me achterhoofd dat de MB sinds jaren vorig weekend overleg heb gehad met de regering
Ja.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:33 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Dat overleg was toch om de eisen te onderstrepen van de protestanten? Geen onderhandelingen.
Na wat ik gezien heb wel. Kijken of hun wat konden doen om het volk te steunen maar ook om Mubarak tegemoet te zien. Vorige week zondag was het...misschien nog wat van terug te lezen. Even zoeken nu.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:33 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Dat overleg was toch om de eisen te onderstrepen van de protestanten? Geen onderhandelingen.
Ze wilden Mubarak niet tegemoetzien, de verklaring na het overleg was dat ze Mubarak weg wilden hebben per direct en daarna niet de macht over wilden nemen.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:36 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Na wat ik gezien heb wel. Kijken of hun wat konden doen om het volk te steunen maar ook om Mubarak tegemoet te zien. Vorige week zondag was het...misschien nog wat van terug te lezen. Even zoeken nu.
De top van het leger heb gekozen oftewel het is in hun handen gelegd door Mubarak!quote:Op zondag 13 februari 2011 01:34 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ik ben blij dat het leger nu eindelijk gekozen heeft. Tot nu toe is wat ze doen goed en positief. Boeiend dat die figuren oud zijn. Als de dictator wegvalt en niemand stapt erin heb je pas echt een probleem, dan kunnen er bijvoorbeeld niet eens verkiezingen worden uitgeschreven. Het leger dat erin stapt is in mijn ogen het beste dat kon gebeuren.
Wat ik tot nu toe over de MB gehoord en gelezen heb is dat ze te vergelijken zijn met de ChristenUnie. Religieus, maar niet radicaal. Daarnaast heeft iedere oppositiepartij gesprekken gehad afgelopen weekend. Dat overleg bestond eruit dat ook zij, net als alle andere oppositiepartijen de regering weg wilden hebben.
MB heeft daar als extra reden nog voor dat ze verboden waren als partij door Mubarak.
Bij democratie hoort ook de MB, als de mensen in Egypte daar op willen stemmen, moeten ze die mogelijkheid krijgen.
Idd. als ze daar voor willen kiezen is dat net als hier de PVV waar de mensen voor kiezen. Zo voel ik dat nu .quote:Op zondag 13 februari 2011 01:37 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ze wilden Mubarak niet tegemoetzien, de verklaring na het overleg was dat ze Mubarak weg wilden hebben per direct en daarna niet de macht over wilden nemen.
Daarnaast nogmaals:
Bij democratie hoort ook de MB, als de mensen in Egypte daar op willen stemmen, moeten ze die mogelijkheid krijgen.
Wie had anders de verkiezingen moeten regelen dan het leger? De MB? Een paar demonstranten die geen verstand van politiek hebben? Het leger is de goede keus, er is in ieder geval geen andere.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:40 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
De top van het leger heb gekozen oftewel het is in hun handen gelegd door Mubarak!
En ja MB hoort nu ook tot de verkiezingen en als het Egyptisch volk daar ooit voor kiest ok, maar mijn gevoel bij hun is niet lekker. Jaren mochten ze hun bek niet open trekken en nu wel op komen dravenwat is daar de rede van geweest.
MB vergelijken met Christen Unie is een goede vergelijking !
1) Ghonim is geen Egyptenaar.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:46 schreef Noelle06 het volgende:
Wat daar moet komen is een verjonging van de regering met Ghonim als leider om het te vormen.
Een democratische regering zal moelijk van de grond komen met de mensen die er nu zitten !
Kan er maar een ding opzeggen. Het leger(top) zijn de kinderen van Mubarak. Zoals Mubarak ooit de leider was van het leger ! MB prima zoals ze zich nu voordoen maar ook jij weet wat er uit voort kan komen. Me ouders zeiden het al jaren geleden. Ooit zal de EU een moslim wereld zijn en wij buigen. En met dit alles gevolgd te hebben ben ik daar wel een beetje bang voor, daarom misschien mijn reacties .quote:Op zondag 13 februari 2011 01:44 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Wie had anders de verkiezingen moeten regelen dan het leger? De MB? Een paar demonstranten die geen verstand van politiek hebben? Het leger is de goede keus, er is in ieder geval geen andere.
Natuurlijk komen ze nu wel opdraven. ZE WAREN VERBODEN DOOR EEN DICTATOR.
Vrijheid wilden de demonstranten, nu zeg jij dat die vrijheid op zich goed is, zolang een compleet normale partij maar verboden blijft?
Je bent een goed persoon hoor en sorry als ik nu wat hard ben, maar ik vind je reacties echt heel erg hypocriet. Vrijheid en democratie + dictator weg is goed, maar daarna mogen er maar een paar partijen de macht krijgen en anderen niet.
Vrijheid is vrijheid en democratie is democratie.
Als je stelt dat daar uitzonderingen op moeten worden gemaakt dan zeg je wat Mubarak zei en is er geen sprake van democratie of vrijheid.
Je vergelijkt de MB hierboven met de PVV qua radicaalheid. Ik maak hier uit op dat jij niet voor de PVV bent, maar ik zie zo veel angst voor de islam in je posts, het past precies binnen wat de PVV zegt.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:50 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Kan er maar een ding opzeggen. Het leger(top) zijn de kinderen van Mubarak. Zoals Mubarak ooit de leider was van het leger ! MB prima zoals ze zich nu voordoen maar ook jij weet wat er uit voort kan komen. Me ouders zeiden het al jaren geleden. Ooit zal de EU een moslim wereld zijn en wij buigen. En met dit alles gevolgd te hebben ben ik daar wel een beetje bang voor, daarom misschien mijn reacties .
Welke stappen dan ? Heb er nog niks van vernomen. Het leger regeerd/t !quote:Op zondag 13 februari 2011 01:47 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
1) Ghonim is geen Egyptenaar.
2) Ghonim is op dit moment niet echt stabiel te noemen
3) Wie ben jij om te bepalen wat daar moet komen? Dat staat lijnrecht tegenover democratie.
4) Ze hebben tot nu toe de juiste stappen gezet om tot democratie te komen
Oke nu begin je echt te raaskallen.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:54 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Welke stappen dan ? Heb er nog niks van vernomen. Het leger regeerd/t !
Een mens kan juist in dit soort situaties heel stabiel zijn maar kan vallen als het wordt overgedragen. Ghonim heb veel mee gemaakt maar vecht door tot het einde maar kan ook breken. Maar ik als mens heb super waardereing voor hem. Stabiel is hij nog maar zal breken ooit door wat hij heb mee gemaakt maar als je zijn power ziet en leest gaat hij tot het einde nu
hquote:Op zondag 13 februari 2011 01:53 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Je vergelijkt de MB hierboven met de PVV qua radicaalheid. Ik maak hier uit op dat jij niet voor de PVV bent, maar ik zie zo veel angst voor de islam in je posts, het past precies binnen wat de PVV zegt.
Mubarak was ooit de leider van het leger, nu heeft het leger de demonstranten beschermd, geweigerd op ze te schieten, ook al heeft Mubarak zn regering die opdracht gegeven. En heeft het leger voor een groot deel gezorgd dat Mubarak is afgetreden met relatief weinig doden.
Jammer dat je mijn mening vindt als raaskalken.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:56 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Oke nu begin je echt te raaskallen.
Ik ga lekker naar bed, maar zal toch nog even inhoudelijk op je reageren.
Ik heb ook waardering voor Ghonim en ja hij heeft veel meegemaakt, maar gebaseerd op alles wat je over en van hem ziet mag blijken dat hij nu niet geestelijk stabiel is, dat kan ook niet en wordt vanzelf weer beter, maar stabiel is hij nu niet.
Wat ze tot nu toe hebben gedaan is beloofd democratische hervormingen door te voeren en chaos en anarchie voorkomen. Meer kunnen ze niet doen in een dag.
Heb hem ook gezien, was inderdaad goedquote:Op zondag 13 februari 2011 02:19 schreef MangoTree het volgende:
Die reportage op Canvas was idd een stuk beter dan die van de KRO. Wat een verschil! Ik zeg nog maar een keer dat ie de hele nacht doorlopend uitgezonden wordt.
Vond ik ook. Komt het dichtsbij de waarheid wat we nu aan antwoorden kunnen verwachten.quote:
Eerst even de opmerking dat ik je niet veroordeel !quote:Op zondag 13 februari 2011 01:57 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
h
Het leger en de top dat is een heel groot verschil. het leger wilde niet schieten omdat ? het misschien op eigen gezin enz. zou schieten.
Ben pro pvv wat betreft vrijheid maar niet wat betrefd moslim. Laat een ieder in zijn waarde. Ben zelf heel christelijk opgevoed en weet hoe mensen je kunnen bekritisren en dan is het zaak sta je er boven of ga je mee met de ander.
die rudi vranckx is wel een heldquote:Op zondag 13 februari 2011 02:19 schreef MangoTree het volgende:
Die reportage op Canvas was idd een stuk beter dan die van de KRO. Wat een verschil! Ik zeg nog maar een keer dat ie de hele nacht doorlopend uitgezonden wordt.
Ghonim is wel een Egyptenaarquote:Op zondag 13 februari 2011 01:47 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
1) Ghonim is geen Egyptenaar.
2) Ghonim is op dit moment niet echt stabiel te noemen
3) Wie ben jij om te bepalen wat daar moet komen? Dat staat lijnrecht tegenover democratie.
4) Ze hebben tot nu toe de juiste stappen gezet om tot democratie te komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |