abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 februari 2011 @ 01:35:03 #76
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_92704451
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:33 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Dat overleg was toch om de eisen te onderstrepen van de protestanten? Geen onderhandelingen.
Ja.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_92704480
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:33 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Dat overleg was toch om de eisen te onderstrepen van de protestanten? Geen onderhandelingen.
Na wat ik gezien heb wel. Kijken of hun wat konden doen om het volk te steunen maar ook om Mubarak tegemoet te zien. Vorige week zondag was het...misschien nog wat van terug te lezen. Even zoeken nu.
Loslaten, is het ultieme houden van.
  zondag 13 februari 2011 @ 01:37:58 #78
69315 raistlin6
pi_92704534
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:36 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Na wat ik gezien heb wel. Kijken of hun wat konden doen om het volk te steunen maar ook om Mubarak tegemoet te zien. Vorige week zondag was het...misschien nog wat van terug te lezen. Even zoeken nu.
Ze wilden Mubarak niet tegemoetzien, de verklaring na het overleg was dat ze Mubarak weg wilden hebben per direct en daarna niet de macht over wilden nemen.

Daarnaast nogmaals:
Bij democratie hoort ook de MB, als de mensen in Egypte daar op willen stemmen, moeten ze die mogelijkheid krijgen.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_92704617
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:34 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Ik ben blij dat het leger nu eindelijk gekozen heeft. Tot nu toe is wat ze doen goed en positief. Boeiend dat die figuren oud zijn. Als de dictator wegvalt en niemand stapt erin heb je pas echt een probleem, dan kunnen er bijvoorbeeld niet eens verkiezingen worden uitgeschreven. Het leger dat erin stapt is in mijn ogen het beste dat kon gebeuren.

Wat ik tot nu toe over de MB gehoord en gelezen heb is dat ze te vergelijken zijn met de ChristenUnie. Religieus, maar niet radicaal. Daarnaast heeft iedere oppositiepartij gesprekken gehad afgelopen weekend. Dat overleg bestond eruit dat ook zij, net als alle andere oppositiepartijen de regering weg wilden hebben.
MB heeft daar als extra reden nog voor dat ze verboden waren als partij door Mubarak.

Bij democratie hoort ook de MB, als de mensen in Egypte daar op willen stemmen, moeten ze die mogelijkheid krijgen.
De top van het leger heb gekozen oftewel het is in hun handen gelegd door Mubarak!
En ja MB hoort nu ook tot de verkiezingen en als het Egyptisch volk daar ooit voor kiest ok, maar mijn gevoel bij hun is niet lekker. Jaren mochten ze hun bek niet open trekken en nu wel op komen draven -O- wat is daar de rede van geweest.
MB vergelijken met Christen Unie is een goede vergelijking !
  zondag 13 februari 2011 @ 01:40:49 #80
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_92704619
MB vergelijken met de ChristenUnie! Klinkt berustend. :)

Ik kan dat niet beoordelen weet wel dat ze vanuit het geloof heel veel goeds doen voor de mensen (zorg/voedsel e.d.) Delen is verplicht. Iets strenger dan de CU. ;)
2019: The Great Awakening
pi_92704652
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:37 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Ze wilden Mubarak niet tegemoetzien, de verklaring na het overleg was dat ze Mubarak weg wilden hebben per direct en daarna niet de macht over wilden nemen.

Daarnaast nogmaals:
Idd. als ze daar voor willen kiezen is dat net als hier de PVV waar de mensen voor kiezen. Zo voel ik dat nu .
  zondag 13 februari 2011 @ 01:44:55 #82
69315 raistlin6
pi_92704719
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:40 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

De top van het leger heb gekozen oftewel het is in hun handen gelegd door Mubarak!
En ja MB hoort nu ook tot de verkiezingen en als het Egyptisch volk daar ooit voor kiest ok, maar mijn gevoel bij hun is niet lekker. Jaren mochten ze hun bek niet open trekken en nu wel op komen draven -O- wat is daar de rede van geweest.
MB vergelijken met Christen Unie is een goede vergelijking !
Wie had anders de verkiezingen moeten regelen dan het leger? De MB? Een paar demonstranten die geen verstand van politiek hebben? Het leger is de goede keus, er is in ieder geval geen andere.

Natuurlijk komen ze nu wel opdraven. ZE WAREN VERBODEN DOOR EEN DICTATOR.
Vrijheid wilden de demonstranten, nu zeg jij dat die vrijheid op zich goed is, zolang een compleet normale partij maar verboden blijft?

Je bent een goed persoon hoor en sorry als ik nu wat hard ben, maar ik vind je reacties echt heel erg hypocriet. Vrijheid en democratie + dictator weg is goed, maar daarna mogen er maar een paar partijen de macht krijgen en anderen niet.

Vrijheid is vrijheid en democratie is democratie.
Als je stelt dat daar uitzonderingen op moeten worden gemaakt dan zeg je wat Mubarak zei en is er geen sprake van democratie of vrijheid.
  zondag 13 februari 2011 @ 01:46:07 #83
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_92704753
Die Vranckx reportage op Canvas wordt nu de hele nacht herhaald!
pi_92704754
Wat daar moet komen is een verjonging van de regering met Ghonim als leider om het te vormen.
Een democratische regering zal moelijk van de grond komen met de mensen die er nu zitten !
  zondag 13 februari 2011 @ 01:47:42 #85
69315 raistlin6
pi_92704798
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:46 schreef Noelle06 het volgende:
Wat daar moet komen is een verjonging van de regering met Ghonim als leider om het te vormen.
Een democratische regering zal moelijk van de grond komen met de mensen die er nu zitten !
1) Ghonim is geen Egyptenaar.
2) Ghonim is op dit moment niet echt stabiel te noemen
3) Wie ben jij om te bepalen wat daar moet komen? Dat staat lijnrecht tegenover democratie.
4) Ze hebben tot nu toe de juiste stappen gezet om tot democratie te komen
pi_92704876
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:44 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Wie had anders de verkiezingen moeten regelen dan het leger? De MB? Een paar demonstranten die geen verstand van politiek hebben? Het leger is de goede keus, er is in ieder geval geen andere.

Natuurlijk komen ze nu wel opdraven. ZE WAREN VERBODEN DOOR EEN DICTATOR.
Vrijheid wilden de demonstranten, nu zeg jij dat die vrijheid op zich goed is, zolang een compleet normale partij maar verboden blijft?

Je bent een goed persoon hoor en sorry als ik nu wat hard ben, maar ik vind je reacties echt heel erg hypocriet. Vrijheid en democratie + dictator weg is goed, maar daarna mogen er maar een paar partijen de macht krijgen en anderen niet.

Vrijheid is vrijheid en democratie is democratie.
Als je stelt dat daar uitzonderingen op moeten worden gemaakt dan zeg je wat Mubarak zei en is er geen sprake van democratie of vrijheid.
Kan er maar een ding opzeggen. Het leger(top) zijn de kinderen van Mubarak. Zoals Mubarak ooit de leider was van het leger ! MB prima zoals ze zich nu voordoen maar ook jij weet wat er uit voort kan komen. Me ouders zeiden het al jaren geleden. Ooit zal de EU een moslim wereld zijn en wij buigen. En met dit alles gevolgd te hebben ben ik daar wel een beetje bang voor, daarom misschien mijn reacties .
  zondag 13 februari 2011 @ 01:53:13 #87
69315 raistlin6
pi_92704963
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:50 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Kan er maar een ding opzeggen. Het leger(top) zijn de kinderen van Mubarak. Zoals Mubarak ooit de leider was van het leger ! MB prima zoals ze zich nu voordoen maar ook jij weet wat er uit voort kan komen. Me ouders zeiden het al jaren geleden. Ooit zal de EU een moslim wereld zijn en wij buigen. En met dit alles gevolgd te hebben ben ik daar wel een beetje bang voor, daarom misschien mijn reacties .
Je vergelijkt de MB hierboven met de PVV qua radicaalheid. Ik maak hier uit op dat jij niet voor de PVV bent, maar ik zie zo veel angst voor de islam in je posts, het past precies binnen wat de PVV zegt.

Mubarak was ooit de leider van het leger, nu heeft het leger de demonstranten beschermd, geweigerd op ze te schieten, ook al heeft Mubarak zn regering die opdracht gegeven. En heeft het leger voor een groot deel gezorgd dat Mubarak is afgetreden met relatief weinig doden.
pi_92704996
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:47 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

3) Wie ben jij om te bepalen wat daar moet komen? Dat staat lijnrecht tegenover democratie.
Welke stappen dan ? Heb er nog niks van vernomen. Het leger regeerd/t !
Een mens kan juist in dit soort situaties heel stabiel zijn maar kan vallen als het wordt overgedragen. Ghonim heb veel mee gemaakt maar vecht door tot het einde maar kan ook breken. Maar ik als mens heb super waardereing voor hem. Stabiel is hij nog maar zal breken ooit door wat hij heb mee gemaakt maar als je zijn power ziet en leest gaat hij tot het einde nu _O_
  zondag 13 februari 2011 @ 01:56:45 #89
69315 raistlin6
pi_92705064
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:54 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Welke stappen dan ? Heb er nog niks van vernomen. Het leger regeerd/t !
Een mens kan juist in dit soort situaties heel stabiel zijn maar kan vallen als het wordt overgedragen. Ghonim heb veel mee gemaakt maar vecht door tot het einde maar kan ook breken. Maar ik als mens heb super waardereing voor hem. Stabiel is hij nog maar zal breken ooit door wat hij heb mee gemaakt maar als je zijn power ziet en leest gaat hij tot het einde nu _O_
Oke nu begin je echt te raaskallen. :D
Ik ga lekker naar bed, maar zal toch nog even inhoudelijk op je reageren.

Ik heb ook waardering voor Ghonim en ja hij heeft veel meegemaakt, maar gebaseerd op alles wat je over en van hem ziet mag blijken dat hij nu niet geestelijk stabiel is, dat kan ook niet en wordt vanzelf weer beter, maar stabiel is hij nu niet.

Wat ze tot nu toe hebben gedaan is beloofd democratische hervormingen door te voeren en chaos en anarchie voorkomen. Meer kunnen ze niet doen in een dag.
pi_92705089
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:53 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Je vergelijkt de MB hierboven met de PVV qua radicaalheid. Ik maak hier uit op dat jij niet voor de PVV bent, maar ik zie zo veel angst voor de islam in je posts, het past precies binnen wat de PVV zegt.

Mubarak was ooit de leider van het leger, nu heeft het leger de demonstranten beschermd, geweigerd op ze te schieten, ook al heeft Mubarak zn regering die opdracht gegeven. En heeft het leger voor een groot deel gezorgd dat Mubarak is afgetreden met relatief weinig doden.
h
Het leger en de top dat is een heel groot verschil. het leger wilde niet schieten omdat ? het misschien op eigen gezin enz. zou schieten.
Ben pro pvv wat betreft vrijheid maar niet wat betrefd moslim. Laat een ieder in zijn waarde. Ben zelf heel christelijk opgevoed en weet hoe mensen je kunnen bekritisren en dan is het zaak sta je er boven of ga je mee met de ander.
  zondag 13 februari 2011 @ 01:59:58 #91
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_92705126

:D
pi_92705146
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:56 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Oke nu begin je echt te raaskallen. :D
Ik ga lekker naar bed, maar zal toch nog even inhoudelijk op je reageren.

Ik heb ook waardering voor Ghonim en ja hij heeft veel meegemaakt, maar gebaseerd op alles wat je over en van hem ziet mag blijken dat hij nu niet geestelijk stabiel is, dat kan ook niet en wordt vanzelf weer beter, maar stabiel is hij nu niet.

Wat ze tot nu toe hebben gedaan is beloofd democratische hervormingen door te voeren en chaos en anarchie voorkomen. Meer kunnen ze niet doen in een dag.
Jammer dat je mijn mening vindt als raaskalken.
Stabiel of niet. Nu denk ik dat hij dat wel is , Adrenaline en dat gaat hem snel breken.
Democratie beloofd maar hoe kan dat als de regering er nog zit dan? Het is nu in de handen van het Leger oftewel de kindjes van Mubarak.

[ Bericht 1% gewijzigd door Noelle06 op 13-02-2011 02:07:16 ]
  zondag 13 februari 2011 @ 02:19:53 #93
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_92705605
Die reportage op Canvas was idd een stuk beter dan die van de KRO. Wat een verschil! Ik zeg nog maar een keer dat ie de hele nacht doorlopend uitgezonden wordt. :)
pi_92705958
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 02:19 schreef MangoTree het volgende:
Die reportage op Canvas was idd een stuk beter dan die van de KRO. Wat een verschil! Ik zeg nog maar een keer dat ie de hele nacht doorlopend uitgezonden wordt. :)
Heb hem ook gezien, was inderdaad goed _O_

p.s. kon niet slapen :X er zit nog teveel tahrir in me denk ik ;)
  zondag 13 februari 2011 @ 02:51:18 #95
19242 yavanna
Results may vary.
pi_92706097
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:19 schreef -jos- het volgende:

[..]

^O^

Heel erg goed artikel :)
Vond ik ook. Komt het dichtsbij de waarheid wat we nu aan antwoorden kunnen verwachten.

Eigenlijk ook wel logisch dat zijn zoon er mede zo achter zat, Mubarak zit immers al jaren min of meer achter de geraniums.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_92706126
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:57 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

h
Het leger en de top dat is een heel groot verschil. het leger wilde niet schieten omdat ? het misschien op eigen gezin enz. zou schieten.
Ben pro pvv wat betreft vrijheid maar niet wat betrefd moslim. Laat een ieder in zijn waarde. Ben zelf heel christelijk opgevoed en weet hoe mensen je kunnen bekritisren en dan is het zaak sta je er boven of ga je mee met de ander.
Eerst even de opmerking dat ik je niet veroordeel !

De dik gedrukte zin klopt niet naar mijn mening, als je voor vrijheid bent kan ik me niet voorstellen dat je pro PVV bent, vrijheid zou namelijk moeten gelden voor alle bevolkingsgroepen en geloofsovertuigingen. Wat de PVV op dit moment doet is alleen maar het aanwakkeren van Xenofobie en dan voornamelijk richting Islam/Moslims.

Daarnaast moet zoals ik al eerder schreef Egypte op dit moment wel bestuurd worden op een of andere manier. Tuurlijk dat nu voor een gedeelte de oude poppetjes er nog zitten is niet wat de Egyptenaren willen en vandaar ook de voorstellen die de demonstraten nu doen, maar voordat de personen bekend zijn die de posities kunnen bekleden gaat gewoon wat tijd overheen ik denk dat dit volgende week of de week daarop wel helderder wordt en dan zal pas echt vast komen te staan hoe de legertop er echt over denkt want op dit moment is het nog koffiedik kijken.

We moeten nu gewoon niet de angst gaan laten overheersen voor het onbekende !

Edit : Ik ga maar weer proberen te slapen :O
  zondag 13 februari 2011 @ 02:56:49 #97
19242 yavanna
Results may vary.
pi_92706161
Nog wat tweets

WikiLeaks: Suleiman promised to stop Gaza elections http://www.jpost.com/MiddleEast/Article.aspx?id=207821&R=R3

Ghonim Wael Ghonim
Dear World, If you want to help Egyptians come to Sharm ElSheikh or Hurghada and enjoy few days there. Its 100% Safe. #Jan25

Ministry of Interior PR Department just aired an ad. Tagline: 'Feel secure'.
The MIO ad is so funny, citizens catch a thief, then call the police, so they come and pick him up. 'Feel secure'!
MIO PR head should be fired. The ad should re-instill trust, not restate current reality. 'Feel secure'

Amazing new footage from early days of #Jan25 revolution, protesters fending off police in Ramses square

'Sorry for the disturbance, we build egypt' http://yfrog.com/h79d3jkj

Egyptian Museum theft worse than first reported, archaeologist says - NY Times http://nyti.ms/gSmHOE

by monaeltahawy
The people in Egypt who aren't going home until there's civilian rule are very, very wise. That's what true vigilance looks like.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_92706406
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 02:19 schreef MangoTree het volgende:
die rudi vranckx is wel een held _O_
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_92706498
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:47 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Ghonim is wel een Egyptenaar :P
pi_92707825
Het leger is alle tentjes aan het afbreken

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')