Ja.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:33 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Dat overleg was toch om de eisen te onderstrepen van de protestanten? Geen onderhandelingen.
Na wat ik gezien heb wel. Kijken of hun wat konden doen om het volk te steunen maar ook om Mubarak tegemoet te zien. Vorige week zondag was het...misschien nog wat van terug te lezen. Even zoeken nu.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:33 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Dat overleg was toch om de eisen te onderstrepen van de protestanten? Geen onderhandelingen.
Ze wilden Mubarak niet tegemoetzien, de verklaring na het overleg was dat ze Mubarak weg wilden hebben per direct en daarna niet de macht over wilden nemen.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:36 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Na wat ik gezien heb wel. Kijken of hun wat konden doen om het volk te steunen maar ook om Mubarak tegemoet te zien. Vorige week zondag was het...misschien nog wat van terug te lezen. Even zoeken nu.
De top van het leger heb gekozen oftewel het is in hun handen gelegd door Mubarak!quote:Op zondag 13 februari 2011 01:34 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ik ben blij dat het leger nu eindelijk gekozen heeft. Tot nu toe is wat ze doen goed en positief. Boeiend dat die figuren oud zijn. Als de dictator wegvalt en niemand stapt erin heb je pas echt een probleem, dan kunnen er bijvoorbeeld niet eens verkiezingen worden uitgeschreven. Het leger dat erin stapt is in mijn ogen het beste dat kon gebeuren.
Wat ik tot nu toe over de MB gehoord en gelezen heb is dat ze te vergelijken zijn met de ChristenUnie. Religieus, maar niet radicaal. Daarnaast heeft iedere oppositiepartij gesprekken gehad afgelopen weekend. Dat overleg bestond eruit dat ook zij, net als alle andere oppositiepartijen de regering weg wilden hebben.
MB heeft daar als extra reden nog voor dat ze verboden waren als partij door Mubarak.
Bij democratie hoort ook de MB, als de mensen in Egypte daar op willen stemmen, moeten ze die mogelijkheid krijgen.
Idd. als ze daar voor willen kiezen is dat net als hier de PVV waar de mensen voor kiezen. Zo voel ik dat nu .quote:Op zondag 13 februari 2011 01:37 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ze wilden Mubarak niet tegemoetzien, de verklaring na het overleg was dat ze Mubarak weg wilden hebben per direct en daarna niet de macht over wilden nemen.
Daarnaast nogmaals:
Bij democratie hoort ook de MB, als de mensen in Egypte daar op willen stemmen, moeten ze die mogelijkheid krijgen.
Wie had anders de verkiezingen moeten regelen dan het leger? De MB? Een paar demonstranten die geen verstand van politiek hebben? Het leger is de goede keus, er is in ieder geval geen andere.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:40 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
De top van het leger heb gekozen oftewel het is in hun handen gelegd door Mubarak!
En ja MB hoort nu ook tot de verkiezingen en als het Egyptisch volk daar ooit voor kiest ok, maar mijn gevoel bij hun is niet lekker. Jaren mochten ze hun bek niet open trekken en nu wel op komen dravenwat is daar de rede van geweest.
MB vergelijken met Christen Unie is een goede vergelijking !
1) Ghonim is geen Egyptenaar.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:46 schreef Noelle06 het volgende:
Wat daar moet komen is een verjonging van de regering met Ghonim als leider om het te vormen.
Een democratische regering zal moelijk van de grond komen met de mensen die er nu zitten !
Kan er maar een ding opzeggen. Het leger(top) zijn de kinderen van Mubarak. Zoals Mubarak ooit de leider was van het leger ! MB prima zoals ze zich nu voordoen maar ook jij weet wat er uit voort kan komen. Me ouders zeiden het al jaren geleden. Ooit zal de EU een moslim wereld zijn en wij buigen. En met dit alles gevolgd te hebben ben ik daar wel een beetje bang voor, daarom misschien mijn reacties .quote:Op zondag 13 februari 2011 01:44 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Wie had anders de verkiezingen moeten regelen dan het leger? De MB? Een paar demonstranten die geen verstand van politiek hebben? Het leger is de goede keus, er is in ieder geval geen andere.
Natuurlijk komen ze nu wel opdraven. ZE WAREN VERBODEN DOOR EEN DICTATOR.
Vrijheid wilden de demonstranten, nu zeg jij dat die vrijheid op zich goed is, zolang een compleet normale partij maar verboden blijft?
Je bent een goed persoon hoor en sorry als ik nu wat hard ben, maar ik vind je reacties echt heel erg hypocriet. Vrijheid en democratie + dictator weg is goed, maar daarna mogen er maar een paar partijen de macht krijgen en anderen niet.
Vrijheid is vrijheid en democratie is democratie.
Als je stelt dat daar uitzonderingen op moeten worden gemaakt dan zeg je wat Mubarak zei en is er geen sprake van democratie of vrijheid.
Je vergelijkt de MB hierboven met de PVV qua radicaalheid. Ik maak hier uit op dat jij niet voor de PVV bent, maar ik zie zo veel angst voor de islam in je posts, het past precies binnen wat de PVV zegt.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:50 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Kan er maar een ding opzeggen. Het leger(top) zijn de kinderen van Mubarak. Zoals Mubarak ooit de leider was van het leger ! MB prima zoals ze zich nu voordoen maar ook jij weet wat er uit voort kan komen. Me ouders zeiden het al jaren geleden. Ooit zal de EU een moslim wereld zijn en wij buigen. En met dit alles gevolgd te hebben ben ik daar wel een beetje bang voor, daarom misschien mijn reacties .
Welke stappen dan ? Heb er nog niks van vernomen. Het leger regeerd/t !quote:Op zondag 13 februari 2011 01:47 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
1) Ghonim is geen Egyptenaar.
2) Ghonim is op dit moment niet echt stabiel te noemen
3) Wie ben jij om te bepalen wat daar moet komen? Dat staat lijnrecht tegenover democratie.
4) Ze hebben tot nu toe de juiste stappen gezet om tot democratie te komen
Oke nu begin je echt te raaskallen.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:54 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Welke stappen dan ? Heb er nog niks van vernomen. Het leger regeerd/t !
Een mens kan juist in dit soort situaties heel stabiel zijn maar kan vallen als het wordt overgedragen. Ghonim heb veel mee gemaakt maar vecht door tot het einde maar kan ook breken. Maar ik als mens heb super waardereing voor hem. Stabiel is hij nog maar zal breken ooit door wat hij heb mee gemaakt maar als je zijn power ziet en leest gaat hij tot het einde nu
hquote:Op zondag 13 februari 2011 01:53 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Je vergelijkt de MB hierboven met de PVV qua radicaalheid. Ik maak hier uit op dat jij niet voor de PVV bent, maar ik zie zo veel angst voor de islam in je posts, het past precies binnen wat de PVV zegt.
Mubarak was ooit de leider van het leger, nu heeft het leger de demonstranten beschermd, geweigerd op ze te schieten, ook al heeft Mubarak zn regering die opdracht gegeven. En heeft het leger voor een groot deel gezorgd dat Mubarak is afgetreden met relatief weinig doden.
Jammer dat je mijn mening vindt als raaskalken.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:56 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Oke nu begin je echt te raaskallen.
Ik ga lekker naar bed, maar zal toch nog even inhoudelijk op je reageren.
Ik heb ook waardering voor Ghonim en ja hij heeft veel meegemaakt, maar gebaseerd op alles wat je over en van hem ziet mag blijken dat hij nu niet geestelijk stabiel is, dat kan ook niet en wordt vanzelf weer beter, maar stabiel is hij nu niet.
Wat ze tot nu toe hebben gedaan is beloofd democratische hervormingen door te voeren en chaos en anarchie voorkomen. Meer kunnen ze niet doen in een dag.
Heb hem ook gezien, was inderdaad goedquote:Op zondag 13 februari 2011 02:19 schreef MangoTree het volgende:
Die reportage op Canvas was idd een stuk beter dan die van de KRO. Wat een verschil! Ik zeg nog maar een keer dat ie de hele nacht doorlopend uitgezonden wordt.
Vond ik ook. Komt het dichtsbij de waarheid wat we nu aan antwoorden kunnen verwachten.quote:
Eerst even de opmerking dat ik je niet veroordeel !quote:Op zondag 13 februari 2011 01:57 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
h
Het leger en de top dat is een heel groot verschil. het leger wilde niet schieten omdat ? het misschien op eigen gezin enz. zou schieten.
Ben pro pvv wat betreft vrijheid maar niet wat betrefd moslim. Laat een ieder in zijn waarde. Ben zelf heel christelijk opgevoed en weet hoe mensen je kunnen bekritisren en dan is het zaak sta je er boven of ga je mee met de ander.
die rudi vranckx is wel een heldquote:Op zondag 13 februari 2011 02:19 schreef MangoTree het volgende:
Die reportage op Canvas was idd een stuk beter dan die van de KRO. Wat een verschil! Ik zeg nog maar een keer dat ie de hele nacht doorlopend uitgezonden wordt.
Ghonim is wel een Egyptenaarquote:Op zondag 13 februari 2011 01:47 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
1) Ghonim is geen Egyptenaar.
2) Ghonim is op dit moment niet echt stabiel te noemen
3) Wie ben jij om te bepalen wat daar moet komen? Dat staat lijnrecht tegenover democratie.
4) Ze hebben tot nu toe de juiste stappen gezet om tot democratie te komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |