abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 februari 2011 @ 00:37:53 #51
19242 yavanna
Results may vary.
pi_92702467
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_92702608
Ik ga maffen, tot morgen mensen. :W
pi_92702649
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:35 schreef The-Dutch-Priest het volgende:

[..]

Zo zwart/wit zou ik het niet zeggen. En volgens mij is de meerderheid van de Youth Movement ook wel overtuigd van de goede wil van het leger.
Overtuigd nu zeker maar waarom blijft de harde kern door vechten omdat ze willen dat het hele regime valt. Met de demonstratie hebben ze bereikt dat Mubarak weg is maar denk dat ze daar ook even nu niet weten hoe verder. Feeststemming omdat Mubarak weg is maar vandaag of morgen gaan ze ook verder denken als ze er dan achter komen dat het op de oude voet verder gaat als Suleiman blijft tot september zo wie zo en dan verkiezingen zoals beloofd is maar hoe eerlijk gaat dat dan weer. Hoop echt dat de regering hun ogen zijn open gegaan en dat ze over gaan op een democratisch land! Denk wel dat er dan een veel jongere regering zich gevormd moet gaan worden. Alles wat er nu zat is ruim boven de 65.
Loslaten, is het ultieme houden van.
pi_92702662
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:41 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
Ik ga maffen, tot morgen mensen. :W
Truste :W
  zondag 13 februari 2011 @ 00:59:52 #55
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_92703257
How Cyber-Pragmatism Brought Down Mubarak

Het nieuws van 01:00 nu op AJE, misschien nieuws van het plein.
2019: The Great Awakening
pi_92703300
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:59 schreef MangoTree het volgende:
How Cyber-Pragmatism Brought Down Mubarak

Het nieuws van 01:00 nu op AJE, misschien nieuws van het plein.
Thanks, maar even AJE aanzet.
pi_92703430
Wat erg als je de top ziet van het leger. Allemaal oudjes, ze kunnen hun ogen bijna niet open houden -O-
  zondag 13 februari 2011 @ 01:05:44 #58
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_92703492
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:04 schreef Noelle06 het volgende:
Wat erg als je de top ziet van het leger. Allemaal oudjes, ze kunnen hun ogen bijna niet open houden -O-
Zouden ze weten wat twitter is? ;)

Geen nieuws dus dat het leger het plein evacueert. Denk onbetrouwbare tweet.
pi_92703565
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:05 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Zouden ze weten wat twitter is? ;)

Geen nieuws dus dat het leger het plein evacueert. Denk onbetrouwbare tweet.
Nog niet voorbij zien komen.
pi_92703603
Als de beelden die ze laten zien, half in beeld nu live zijn staan er best wel veel mensen nog.
  zondag 13 februari 2011 @ 01:11:17 #61
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_92703703
occupiedcairo Army getting strict about curfew. Had to do some serious talking to get through. #jan25

Ze doen waarschijnlijk lastig met mensen die nu nog terug het plein op willen, iets met een avondklok :P
pi_92703735
Algerije, Tunesie en Yemen volgende landen. Zou AJe daar ook live vanuit kunnen zenden ?
pi_92703755
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:11 schreef MangoTree het volgende:
occupiedcairo Army getting strict about curfew. Had to do some serious talking to get through. #jan25

Ze doen waarschijnlijk lastig met mensen die nu nog terug het plein op willen, iets met een avondklok :P
Nu ineens wel belangrijk die Curfew :)
  zondag 13 februari 2011 @ 01:14:33 #64
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_92703835
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:12 schreef Noelle06 het volgende:
Algerije, Tunesie en Yemen volgende landen. Zou AJe daar ook live vanuit kunnen zenden ?
Dima_Khatib Al Jazeera does not have a bureau in #Algeria nor correspondents. Banned for a very very long time, like #Tunisia before liberation #feb12

Ze krijgen wel via mobiel beelden het land uit maar ik geloof dat in Algerije facebook plat ligt.
pi_92703911
Yemen is toch nog veel armer als Egypte die kunnen zich helemaal niet veroorloven om dagen te demonstreren zegt de vader van me dochters vriendje. In Yemen is het eigenlijk erger gesteld als in Egypte -O-
pi_92703965
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:14 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Dima_Khatib Al Jazeera does not have a bureau in #Algeria nor correspondents. Banned for a very very long time, like #Tunisia before liberation #feb12

Ze krijgen wel via mobiel beelden het land uit maar ik geloof dat in Algerije facebook plat ligt.
Net zoals Egypte dagen geleden ? Dit is het begin van een MO oorlog. En Iran kijkt toe, dat is mijn gevoel nu -O-
  zondag 13 februari 2011 @ 01:19:11 #67
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_92703988
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:18 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Net zoals Egypte dagen geleden ? Dit is het begin van een MO oorlog. En Iran kijkt toe, dat is mijn gevoel nu -O-
Iran is ook aan het rommelen hoor. Alleen nog afwachten, net als de meeste landen.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  zondag 13 februari 2011 @ 01:19:37 #68
132191 -jos-
Money=Power
pi_92704004
quote:
^O^

Heel erg goed artikel :)
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_92704085
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:19 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Iran is ook aan het rommelen hoor. Alleen nog afwachten, net als de meeste landen.
Iran juichte de demonstratie van het egyptische volk toe en dan heb ik in me achterhoofd nu de MB. Heb er een naar gevoel over. Gisteravond was ik in feeststemming voor het volk van Egypte maar nu ik er langer over na denk en terug denk al de beelden en uitspraken van andere landen heb ik een rot gevoel. De MB die afgelopen weekemnd ineens met regering om de tafel heb gezeten enz...
  zondag 13 februari 2011 @ 01:22:11 #70
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_92704090
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:16 schreef Noelle06 het volgende:
Yemen is toch nog veel armer als Egypte die kunnen zich helemaal niet veroorloven om dagen te demonstreren zegt de vader van me dochters vriendje. In Yemen is het eigenlijk erger gesteld als in Egypte -O-
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar de laatste twee weken nogal bewust geraakt van die hele situatie. Dat is dan iniedergeval een goed punt. Ik wist ook niet dat NL zoveel wapens aan Egypte heeft geleverd. Als het leger had ingegrepen... :( Ik ben wel blij dat ik nu meer van dat soort dingen weet, als is het nog maar een beetje. Maar ik wil er wel wat mee doen (al is het beter partijprogramma's lezen voordat ik stem bijv.). Dus als meer mensen dat hebben is het iniedergeval goed!
pi_92704250
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:22 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Ik kan alleen voor mezelf spreken maar de laatste twee weken nogal bewust geraakt van die hele situatie. Dat is dan iniedergeval een goed punt. Ik wist ook niet dat NL zoveel wapens aan Egypte heeft geleverd. Als het leger had ingegrepen... :( Ik ben wel blij dat ik nu meer van dat soort dingen weet, als is het nog maar een beetje. Maar ik wil er wel wat mee doen (al is het beter partijprogramma's lezen voordat ik stem bijv.). Dus als meer mensen dat hebben is het iniedergeval goed!
Idd. dit gaat nu verder bij mij. Niet meer klakkeloos stemmen maar je er in verdiepen.
Dit heeft veel bij me los gemaakt en me puberdochter. Die dit met mij mee volgde zodra ze thuis kwam uit school en me dochter van 9 zegt vandaag mama hebben ze nog ruzie in Egypte. Heb ze bewust journaal laten kijken (al was dat halve waarheid van wat wij gezien hebben) maar wel laten zien wat er leeft in andere delen van de wereld. Ze vinden geschiedenis een rot vak maar dit interesseerd ze dan wel! Deze revolutie gaat de boeken in en dat gaan jullie kids ooit leren.
  zondag 13 februari 2011 @ 01:27:07 #72
69315 raistlin6
pi_92704255
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:22 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Iran juichte de demonstratie van het egyptische volk toe en dan heb ik in me achterhoofd nu de MB. Heb er een naar gevoel over. Gisteravond was ik in feeststemming voor het volk van Egypte maar nu ik er langer over na denk en terug denk al de beelden en uitspraken van andere landen heb ik een rot gevoel. De MB die afgelopen weekemnd ineens met regering om de tafel heb gezeten enz...
Ik snap wel wat je zegt, maar ik kan het niet echt met je eens zijn.
Natuurlijk kan het nu de verkeerde kant op gaan, dat kan altijd. Maar voor de weg vooruit moest er een dictator weg. Er zullen organisaties zijn die het machtsvacuum in willen duiken, maar ook die zijn er altijd.

Ik denk dat een beetje meer hoop wel mag. Een dictator is weg en dat is positief, hoe het nu verloopt ligt voor een groot deel in handen van het Egyptische volk en dat is waar het hoort te liggen.

Wat jij hier zegt is eigenlijk net zoiets als zeggen ja, ik was eerst wel blij dat die kanker weg is, maar nu is er een kans op terugkomst van de kanker. Dus nu heb ik een rotgevoel.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_92704340
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:27 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je zegt, maar ik kan het niet echt met je eens zijn.
Natuurlijk kan het nu de verkeerde kant op gaan, dat kan altijd. Maar voor de weg vooruit moest er een dictator weg. Er zullen organisaties zijn die het machtsvacuum in willen duiken, maar ook die zijn er altijd.

Ik denk dat een beetje meer hoop wel mag. Een dictator is weg en dat is positief, hoe het nu verloopt ligt voor een groot deel in handen van het Egyptische volk en dat is waar het hoort te liggen.

Wat jij hier zegt is eigenlijk net zoiets als zeggen ja, ik was eerst wel blij dat die kanker weg is, maar nu is er een kans op terugkomst van de kanker. Dus nu heb ik een rotgevoel.
Idd een rotgevoel en denk veel Egyptenaren met mij. Mubarak is weg maar de regering is er nog en het leger regeert/d ! Heb je gezien wat voor mensen de top van het leger zijn? Mannen bijna allemaal boven de 65 jaar en die tijdens een top net hun ogen open kunnen houden.
En dan in me achterhoofd dat de MB sinds jaren vorig weekend overleg heb gehad met de regering :?
  zondag 13 februari 2011 @ 01:33:57 #74
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_92704428
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:30 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Idd een rotgevoel en denk veel Egyptenaren met mij. Mubarak is weg maar de regering is er nog en het leger regeert/d ! Heb je gezien wat voor mensen de top van het leger zijn? Mannen bijna allemaal boven de 65 jaar en die tijdens een top net hun ogen open kunnen houden.
En dan in me achterhoofd dat de MB sinds jaren vorig weekend overleg heb gehad met de regering?
Dat overleg was toch om de eisen te onderstrepen van de protestanten? Geen onderhandelingen.
  zondag 13 februari 2011 @ 01:34:52 #75
69315 raistlin6
pi_92704446
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:30 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Idd een rotgevoel en denk veel Egyptenaren met mij. Mubarak is weg maar de regering is er nog en het leger regeert/d ! Heb je gezien wat voor mensen de top van het leger zijn? Mannen bijna allemaal boven de 65 jaar en die tijdens een top net hun ogen kunnen houden.
En dan in me achterhoofd dat de MB sinds jaren vorig weekend overleg heb gehad met de regering :?
Ik ben blij dat het leger nu eindelijk gekozen heeft. Tot nu toe is wat ze doen goed en positief. Boeiend dat die figuren oud zijn. Als de dictator wegvalt en niemand stapt erin heb je pas echt een probleem, dan kunnen er bijvoorbeeld niet eens verkiezingen worden uitgeschreven. Het leger dat erin stapt is in mijn ogen het beste dat kon gebeuren.

Wat ik tot nu toe over de MB gehoord en gelezen heb is dat ze te vergelijken zijn met de ChristenUnie. Religieus, maar niet radicaal. Daarnaast heeft iedere oppositiepartij gesprekken gehad afgelopen weekend. Dat overleg bestond eruit dat ook zij, net als alle andere oppositiepartijen de regering weg wilden hebben.
MB heeft daar als extra reden nog voor dat ze verboden waren als partij door Mubarak.

Bij democratie hoort ook de MB, als de mensen in Egypte daar op willen stemmen, moeten ze die mogelijkheid krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')