quote:De koning richt zich om 18 uur tot de bevolking op de vier grote tv-zenders en de radiostations. Vanmiddag was hij aanwezig bij het kernkabinet.
Dit is een BREAKING NEWS artikel. Deze pagina wordt elke 5 minuten automatisch herladen.
Koning Albert doet een beatrixjequote:Koning Albert kondigt vanavond zijn aftreden aan. De vorst houdt om 18 uur vanavond een toespraak op de 4 grote tv-zenders en hun radiostations. Daar zal hij aankondigen dat hij afstand doet van de troon op 21 juli, de nationale feestdag.
Het kernkabinet is om 13u15 bijeengekomen en zat nadien samen met de vorst.
(weldra meer)
Wilde het zelf ook typen..quote:
2 vingersquote:Op woensdag 3 juli 2013 14:58 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Drie vingers in de lucht, kom op, kom op
Man man man man... geitebillewollesokken.. zeg ik toch! popey!quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Werd eens tijd, bedoel je hopelijk.
Dan gaat hij de Belgen confronteren!quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:20 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:
Koning Albert?
Ten eerste is het Alberto!
Wij hebben tulpen en windmolens.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:34 schreef icloud het volgende:
Word de abdicatie tekenen ook wereldwijd uitgezonden net zo als bij Beatrix?
Waarom houden de Duitsers eigenlijk wel van het Nederlandse koningshuis(daar zijn ze helemaal gek op) maar niet op het Belgisch koningshuis? is daar specifieke reden voor?
Wat denk jezelf?quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:03 schreef Jump het volgende:
Nu krijgen we Prins Filip als koning... *huiver*
of ze stoppen misschien met de dynastie
Is het geen veel beter idee om prinses Astrid te vragen voor deze taak, de enige met een enigszins schoon verleden.quote:
Dat dat kan in België!quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:20 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:
Koning Albert?
Ten eerste is het Alberto!
Astrid krijgt Vlaanderen, Filip Wallonië.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:47 schreef icloud het volgende:
[..]
Is het geen veel beter idee om prinses Astrid te vragen voor deze taak, de enige met een enigszins schoon verleden.
De Franse invloed wellicht.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:34 schreef icloud het volgende:
Waarom houden de Duitsers eigenlijk wel van het Nederlandse koningshuis(daar zijn ze helemaal gek op) maar niet op het Belgisch koningshuis? is daar specifieke reden voor?
Volgens mij is het Belgische koningshuis een tijdje gemeden door allerlei Europese vorstenhuizen vanwege de rol van Leopold III in WOII. Boudewijn stond er ook niet heel goed op met zijn Congo-bemoeienissen en vriendschap met Mobutu, terwijl het militante katholicisme ook niet overal goed zal liggen. Philip is een wat simpel figuur en Laurant een losbol.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:34 schreef icloud het volgende:
Omdat wij in België eigenlijk ook niet wakker liggen van die kwiet daar in Laken.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:34 schreef icloud het volgende:
Yvonne in mijn topicquote:
Ik nietquote:Op woensdag 3 juli 2013 16:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
Schattig dat iedereen er "Philip" van maakt, maar de kroonprins heet Filip..
twitter:Koning_NL twitterde op woensdag 03-07-2013 om 16:06:17De vraag die iedereen nu bezig houdt: wie schrijft het Belgische Koningslied? "D'n dag da ge wist die zou geraken is 'ier." #abdicatie reageer retweet
Niemand is echt geïnteresseerd in dat instituut.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:34 schreef icloud het volgende:
twitter:AntoinRTLNieuws twitterde op woensdag 03-07-2013 om 17:34:19Najaa, dit is raar? Toespraak koning Albert wordt al opgevangen door satellietwagen. En hij stopt er dus mee. http://t.co/Irg1yJjYKn reageer retweet
Wat?quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:37 schreef Pino112 het volgende:
Haha Belgen..twitter:AntoinRTLNieuws twitterde op woensdag 03-07-2013 om 17:34:19Najaa, dit is raar? Toespraak koning Albert wordt al opgevangen door satellietwagen. En hij stopt er dus mee. http://t.co/Irg1yJjYKn reageer retweet
twitter:AntoinRTLNieuws twitterde op woensdag 03-07-2013 om 17:42:55Koning Albert: "Ik ben van mening dat het ogenblik is aangekomen om de fakkel over te dragen aan de volgende generatie." reageer retweet
Filip heeft slechts 53 haren?quote:
twitter:AntoinRTLNieuws twitterde op woensdag 03-07-2013 om 17:45:33Normaal zit op een satellietverbinding met belangrijke informatie een code (encryptie), hier niet het geval. Gewoon uit de lucht gehaald dus reageer retweet
Beetje dom van die Belgen dus..quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:46 schreef Pino112 het volgende:
twitter:AntoinRTLNieuws twitterde op woensdag 03-07-2013 om 17:45:33Normaal zit op een satellietverbinding met belangrijke informatie een code (encryptie), hier niet het geval. Gewoon uit de lucht gehaald dus reageer retweet
Zei Beatrix niet ook precies die zin?quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:44 schreef Pino112 het volgende:
twitter:AntoinRTLNieuws twitterde op woensdag 03-07-2013 om 17:42:55Koning Albert: "Ik ben van mening dat het ogenblik is aangekomen om de fakkel over te dragen aan de volgende generatie." reageer retweet
Belgenquote:Op woensdag 3 juli 2013 17:46 schreef Pino112 het volgende:
Haha, de RTBF heeft het al opgepiktquote:Op woensdag 3 juli 2013 17:46 schreef Pino112 het volgende:
Hij lijkt het nederlands niet echt machtig, ik neem aan dat er ook een orgineel frans filmpje is.quote:
Moet je bij de Waalse tv kijken, heb zelf geen idee.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:03 schreef icloud het volgende:
[..]
Hij lijkt het nederlands niet echt machtig, ik neem aan dat er ook een orgineel frans filmpje is.
Hij spreekt alsof elk woord zijn laatste kan zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:03 schreef icloud het volgende:
[..]
Hij lijkt het nederlands niet echt machtig, ik neem aan dat er ook een orgineel frans filmpje is.
Flipper en Free Willy.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:02 schreef Specularium het volgende:
Flip en Willy, de nieuwe bazen van Noord West.
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:03 schreef Markeerstift het volgende:
Wordt dit nou in het Frans uitgezonden in de Franse helft v België?
ze supporten het Belgisch elftal in het Engelsquote:Op woensdag 3 juli 2013 18:05 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Ja wel, maar als je er over nadenkt blijft het toch best gek, een tweetalig land
Ze apen ons echt na, tering.quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:44 schreef Pino112 het volgende:
Dat was wel duidelijk ja. Nu Elisabeth nog.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
Volgens de VRT zou Albert zich hebben laten inspireren door Beatrix
Elio als hij nederlands praatquote:Op woensdag 3 juli 2013 18:14 schreef Reya het volgende:
Elio gaat half in het Frans, half in het Nederlands een verklaring afleggen. Ik adviseer iedereen het geluid te dempen.
Pedofiel, geile op een 12 jarig meisje.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:13 schreef remcoP het volgende:
[..]
Dat was wel duidelijk ja. Nu Elisabeth nog.
Was dat zo'n ramp dan?quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:15 schreef UpsideDown het volgende:
Leuk, zijn we net van het KON-forum af, krijgen we weer een nieuwe.
Vooralsnog laat hij vooral op zich wachtenquote:Op woensdag 3 juli 2013 18:14 schreef Reya het volgende:
Elio gaat half in het Frans, half in het Nederlands een verklaring afleggen. Ik adviseer iedereen het geluid te dempen.
De Britse Elisabethquote:Op woensdag 3 juli 2013 18:15 schreef icloud het volgende:
[..]
Pedofiel, geile op een 12 jarig meisje.
Elio is nog aan het repeteren.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vooralsnog laat hij vooral op zich wachten
Ik hoor er niets van, het wordt integraal vertaald op de radio.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, vloeiend is anders maar verder valt het best een beetje mee
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/livestreamquote:Op woensdag 3 juli 2013 18:18 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik hoor er niets van, het wordt integraal vertaald op de radio.
Ik heb geen geluid hier.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/livestream
Dat maakt het lastig jaquote:
In welk gewest de gebeurtenis plaatsvind?quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:19 schreef icloud het volgende:
Hoe word bepaald in welke taal als eerste word gesproken? Ik merk bij belgische percos dat het bijna altijd eerst nederlands en dan frans is.
In brussel zoals nu is dat lastig.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:20 schreef remcoP het volgende:
[..]
In welk gewest de gebeurtenis plaatsvind?
Je merkt erg dat het niet zijn moedertaal is, nu in het Frans gaat het al zoveel soepeler.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het is verstaanbaar, maar dat is dan ook alles
Daarvoor een standaardregel Eerst Nederlands dan Frans. België kennende zullen er wel allerlei regeltjes voor zijn.quote:
Klopt, en hij doet ook echt wel zijn best..quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je merkt erg dat het niet zijn moedertaal is, nu in het Frans gaat het al zoveel soepeler.
Opsich ook wel logisch, er zijn meer Nederlands sprekenden dan Frans sprekenden in België.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:22 schreef remcoP het volgende:
[..]
Daarvoor een standaardregel Eerst Nederlands dan Frans. België kennende zullen er wel allerlei regeltjes voor zijn.
Ze zijn Franstalig..(maar of ze Vlaams of Wallonisch zijn blijft een beetje duister..(net als de geschiedenis rondom Leopold)quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:48 schreef o.us2.0 het volgende:
Wat is de moedertaal van Albert en zijn familie? Spreken ze nou Nederlands, Frans of Duits thuis? Duits zal het vast niet zijn want hij heeft echt een walgelijke Duitse uitspraak hier
Ik denk japans.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:48 schreef o.us2.0 het volgende:
Wat is de moedertaal van Albert en zijn familie? Spreken ze nou Nederlands, Frans of Duits thuis? Duits zal het vast niet zijn want hij heeft echt een walgelijke Duitse uitspraak hier
http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgi%C3%AB#Cultuurquote:Officiële talen in België zijn:
Nederlands (ca. 60% van de bevolking);
Frans (ca. 40% van de bevolking);
Duits (ca. 0,5% van de bevolking: 74.000 sprekers in het uiterste oosten van het land[10]).
Duidelijk, het viel mij ookal dat hij echt als een Waal Frans sprak en niet echt als een Vlaming Nederlands sprak.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:27 schreef Maron het volgende:
[..]
Ze zijn Franstalig..(maar of ze Vlaams of Wallonisch zijn blijft een beetje duister..(net als de geschiedenis rondom Leopold)
Phillipe (of Fillipe) spreekt hoofdzakelijk Frans, en ook zijn echtgenote Mathilde is hoofzakelijk Franstalig..
Grammaticaal klopt het wel..(alleen de uitspraak is 'een beetje' brakkig..;)
Toch knap als je tenminste vier talen machtig bent..
Ik ben benieuwd hoe ze deze zware taak gaan invullen..het blijft een verscheurd België..
Ik heb er drie jaar gewoond, maar ik was toch blij toen ik weer in Nederland terug was..
Het was bewust zo gedaan, in één take opgenomen en gelezen vanaf papier.quote:
Daar is Mathilde in 't begin als prinses ook op bekritiseerd, dacht ik, dat ze zo slecht Vlaams/Nederlands sprak. Volgens mij gaat het intussen ook wat beter.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:27 schreef Maron het volgende:
[..]
Ze zijn Franstalig..(maar of ze Vlaams of Wallonisch zijn blijft een beetje duister..(net als de geschiedenis rondom Leopold)
Phillipe (of Fillipe) spreekt hoofdzakelijk Frans, en ook zijn echtgenote Mathilde is hoofzakelijk Franstalig..
Grammaticaal klopt het wel..(alleen de uitspraak is 'een beetje' brakkig..;)
Toch knap als je tenminste vier talen machtig bent..
Ik ben benieuwd hoe ze deze zware taak gaan invullen..het blijft een verscheurd België..
Ik heb er drie jaar gewoond, maar ik was toch blij toen ik weer in Nederland terug was..
Ik zag vooral een trillende oude man die moeite had zijn kaartjes stil te houden en meer dan 1 zin achter elkaar te zeggen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:48 schreef Natalie het volgende:
[..]
Het was bewust zo gedaan, in één take opgenomen en gelezen vanaf papier.
Begreep ook dat hij per se wilde staan voor het bureau ipv erachter te zitten, omdat hij dit een natuurlijkere houding vond dan te 'zitten achter een bureau'.
Hij treedt dan ook af ivm zijn gezondheid en is al 79. Dan mag je een beetje trillenquote:Op woensdag 3 juli 2013 20:53 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik zag vooral een trillende oude man die moeite had zijn kaartjes stil te houden en meer dan 1 zin achter elkaar te zeggen.
quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:54 schreef Natalie het volgende:
[..]
Hij treedt dan ook af ivm zijn gezondheid en is al 79. Dan mag je een beetje trillen
(of is-ie al 80 intussen?)
Natuurlijk mag je dan trillen maar dit was gewoon pijnlijk om naar te kijken. Met wat Obama trucjes had het er al heel wat minder zielig uitgezien.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:54 schreef Natalie het volgende:
[..]
Hij treedt dan ook af ivm zijn gezondheid en is al 79. Dan mag je een beetje trillen
(of is-ie al 80 intussen?)
Mja, ik had het ook wel met hem te doen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:59 schreef Brum_brum het volgende:
Natuurlijk mag je dan trillen maar dit was gewoon pijnlijk om naar te kijken. Met wat Obama trucjes had het er al heel wat minder zielig uitgezien.
Zat ik ook te denken. Het is trouwens wel grappig; als ik onze koningin soms hoor struikelen over de uitspraak van iets, dan denk ik toch nog 'ze heeft het best goed geleerd', maar als ik Albert zijn moeizame Nederlands hoor uitspreken dan denk ik 'lul, was het nou echt zo'n moeite geweest om de belangrijkste nationale taal van het land waar je koning bent goed te leren spreken?"quote:
Volgens mij worden de kinderen van Filip en Mathilde nu primair Nederlandstalig opgevoed. Ze hebben kennelijk dus wel begrepen dat het echt een probleem is.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:51 schreef Natalie het volgende:
[..]
Daar is Mathilde in 't begin als prinses ook op bekritiseerd, dacht ik, dat ze zo slecht Vlaams/Nederlands sprak. Volgens mij gaat het intussen ook wat beter.
Gelukkig maar, want als koningin der Belgen moet ze die taal gewoon spreken, natuurlijk.
Niet dat Paolo Nederlands spreekt, verderquote:Op woensdag 3 juli 2013 20:51 schreef Natalie het volgende:
[..]
Daar is Mathilde in 't begin als prinses ook op bekritiseerd, dacht ik, dat ze zo slecht Vlaams/Nederlands sprak. Volgens mij gaat het intussen ook wat beter.
Gelukkig maar, want als koningin der Belgen moet ze die taal gewoon spreken, natuurlijk.
Oh, daar zeg je wat. Er staat mij ook iets van bij dat ze naar een Nederlandstalige school gaan.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:18 schreef HiZ het volgende:
Volgens mij worden de kinderen van Filip en Mathilde nu primair Nederlandstalig opgevoed. Ze hebben kennelijk dus wel begrepen dat het echt een probleem is.
Reyaquote:
Is 't niet voornamelijk een formaliteit?quote:Op donderdag 4 juli 2013 00:42 schreef HiZ het volgende:
Is dat gedoe met het 'toestemming vragen' aan de regering niet een beetje verkrampt? Wat kan de regering anders doen dan instemmen? Gaan ze hem anders dwingen koning tegen zijn zin te blijven? Dan vind ik de Nederlandse traditie waarin de Koning helemaal autonoom besluit een heel stuk eleganter.
Drietalig zelfs. Er is ook een duits gedeelte.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:05 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Ja wel, maar als je er over nadenkt blijft het toch best gek, een tweetalig land
De Vlaamse scholen in het Brussels gewest zijn toch bij Franstaligen erg in trek omdat het onderwijs er beter is?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:54 schreef Natalie het volgende:
Er staat mij ook iets van bij dat ze naar een Nederlandstalige school gaan.
Ja het is een formaliteit, maar wel eentje die zo leeg is dat je 'm beter weg kunt latenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:54 schreef Natalie het volgende:
[..]
Is 't niet voornamelijk een formaliteit?
Ja staat al 3 kwartier aanquote:
Ik ben blij man!quote:Op zondag 21 juli 2013 10:30 schreef Uccie het volgende:
Hij is blij...ik moest aan Churandy Martina denken
Nederlands, Frans, Duitsquote:
wat?quote:
Besparingen, België doet minstens nog mee.... Kunnen ze daar in Nederland niet zeggen met alles erop en eraan bij koninginnendag...quote:Op zondag 21 juli 2013 10:36 schreef Uccie het volgende:
Jammer dat ze geen andere koninklijke families te gast hebben...
Gewoon te laat uitgenodigd, iedereen is op vakantie.quote:Op zondag 21 juli 2013 10:59 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Besparingen, België doet minstens nog mee.... Kunnen ze daar in Nederland niet zeggen met alles erop en eraan bij koninginnendag...
quote:Op zondag 21 juli 2013 07:03 schreef Reya het volgende:
In de woorden van Yves Leterme: le jour de gloire est arrivé.
Nou ja, die man kan ook niet anders dan aanvallen, als je daar tegenover zit, kan je alleen maar verdedigen natuurlijkquote:Op zondag 21 juli 2013 11:11 schreef Faux. het volgende:
Die vrouw kan echt niets anders dan het Koninklijk Huis verdedigen? Wat een subjectieve koe.
Dan alsnog, ze nuanceert alles kapot. "Hij is een beetje onhandig MAAR hij is slim EN jullie WimLex is ook niet altijd even handig"quote:Op zondag 21 juli 2013 11:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, die man kan ook niet anders dan aanvallen, als je daar tegenover zit, kan je alleen maar verdedigen natuurlijk
Deze keer komt er geen protest , denk ik. De twee echt republikeinse partijen (VB en NVA) blijven gewoon weg deze keer.quote:Op zondag 21 juli 2013 11:08 schreef tralalala het volgende:
Hoe laat is dat vive la republique gedeelte in de kamer?
Doen ze het wel beter dan onze Nederlandse partijen die het koningshuis af willen schaffenquote:Op zondag 21 juli 2013 11:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Deze keer komt er geen protest , denk ik. De twee echt republikeinse partijen (VB en NVA) blijven gewoon weg deze keer.
Partijen? Volgens mij is er maar 1 partij die het koningshuis wilt afschaffen.quote:Op zondag 21 juli 2013 11:15 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Doen ze het wel beter dan onze Nederlandse partijen die het koningshuis af willen schaffen
Ik dacht dat de PVV en de SP toch wel voorstander waren van een republiek. Ik kan het mishebben.quote:Op zondag 21 juli 2013 11:16 schreef xzaz het volgende:
[..]
Partijen? Volgens mij is er maar 1 partij die het koningshuis wilt afschaffen.
mm SP twijfel ik ook, volgens mij wilt SP een ceremonieel systeem. Maar diep in hun hart zijn het communisten dus kan idd wel zo zijn dat ze het koningshuis liever zien gaan.quote:Op zondag 21 juli 2013 11:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik dacht dat de PVV en de SP toch wel voorstander waren van een republiek. Ik kan het mishebben.
klopt Tim.quote:Op zondag 21 juli 2013 11:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik dacht dat de PVV en de SP toch wel voorstander waren van een republiek. Ik kan het mishebben.
Zou zonde zijn inderdaad.quote:Op zondag 21 juli 2013 11:24 schreef Faux. het volgende:
Als er tot nu toe altijd iemand was die het verstoorde, verwacht ik eigenlijk dat het nu ook gebeurt.
ik voel een complotquote:Op zondag 21 juli 2013 11:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Volgens wiki is,ze zelf ook van adel.
Ah daar komt de aap uit de mouw.quote:Op zondag 21 juli 2013 11:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Volgens wiki is,ze zelf ook van adel.
en dat bij een kroning. wat een aanfluitingquote:Op zondag 21 juli 2013 11:32 schreef aswesleep het volgende:
[..]
Zit driemaal meer volk in dan er normaal inkan, zelfs op plastic stoeltjes.
zeg dat het ongegrond isquote:Op zondag 21 juli 2013 11:34 schreef timmmmm het volgende:
Mijn god Faux, is het weer die tijd van de maand?
Ik heb je werkelijk alleen nog maar af zien zeiken
Eigenlijk is die verstoring nog maar 2x gebeurd natuurlijk. In 1950 de communistische leider Julien Lahaut die "Vive la Republique" riep , en een week nadien vermoord werd. Toen zat België ook in volle "koningskwestie" en werden er dergelijke ongeregeldheden eigenlijk verwacht.quote:Op zondag 21 juli 2013 11:24 schreef Faux. het volgende:
Als er tot nu toe altijd iemand was die het verstoorde, verwacht ik eigenlijk dat het nu ook gebeurt.
ik hoop dat je gelijk hebtquote:Op zondag 21 juli 2013 11:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Eigenlijk is die verstoring nog maar 2x gebeurd natuurlijk. In 1950 de communistische leider Julien Lahaut die "Vive la Republique" riep , en een week nadien vermoord werd.
En in 1993 natuurlijk Jean-Pierre Van Rossem die met een protestpartij net verkozen was om dat soort dingen in het parlement te doen.
Nu is er eigenlijk niemand aanwezig in de kamer waarvan je zoiets verwacht. Degenen waarvan je het zou kunnen verwachten (enkele VB mandatarissen) zijn eigenlijk gewoon thuisgebleven ...
Ik niet, van mijn part begint iemand de Marseillaise te zingen ofzo ... Maar onze politici zijn allemaal veel te soft geworden tegenwoordig ...quote:
Ze zouden in het poker beter een "Belgian House" invoeren : 2 koningen en 3 koninginnenquote:Op zondag 21 juli 2013 11:45 schreef Faux. het volgende:
welk land heeft nou 1 koning, 2 koninginnen maar geen staatshoofd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dé dictatorswagen. Zowat elk Afrikaans staatshoofd in de jaren '70 had er zo eentje ...quote:
is de Belgische tv leuk? Want dan zap ik daar naar toequote:
Nou ja leuk, ze zijn altijd ook gewoon kritischquote:Op zondag 21 juli 2013 11:51 schreef Faux. het volgende:
[..]
is de Belgische tv leuk? Want dan zap ik daar naar toe
Stel je voor dat een regering op dat halfuur zonder koning gewoon de republiek uitroept ...quote:
Best vermakelijk hoorquote:Op zondag 21 juli 2013 11:51 schreef Faux. het volgende:
[..]
is de Belgische tv leuk? Want dan zap ik daar naar toe
Machtsvacuüm!quote:Op zondag 21 juli 2013 11:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Stel je voor dat een regering op dat halfuur zonder koning gewoon de republiek uitroept ...
Ja wel erg droog dat commentaarquote:
Tis maar een bedenking, maar volgens mij zijn ze in het Paleis zo paranoia dat ze die troonsovergang nu nog doen omdat ze geloven dat na de verkiezingen van volgend jaar pakweg een De Wever wél iets zou durven in dat machtsvacuüm. (wat onzin is natuurlijk)quote:
quote:Op zondag 21 juli 2013 11:55 schreef Pino112 het volgende:
De eed: http://www.dekamer.be/kvv(...)jesteit%20-%20NL.pdf
Goed bezig.quote:EMBARGO : 21/07/2013 – 12 U 45 behalve als er werd
bevestigd dat de toespraak eerder werd uitgesproken.
wat bedoelen ze daarmee?quote:
Dat die voor 12.45 niet openbaar gemaakt mag worden, behalve als deze eerder uitgesproken wordt.quote:
Dat was een uberbaasquote:Op zondag 21 juli 2013 12:03 schreef fratsman het volgende:
Pfff. Dat deed die vent bij Wim-Lex veel beter.
In Nederland houdt de Rijksvoorlichtingsdienst dit soort beelden wellicht tegen zeker ?quote:Op zondag 21 juli 2013 12:00 schreef Uccie het volgende:
Wat bij de belgen altijd wel goed is, is dat je veel "achter de schermen"-beelden ziet. Gewoon Filipe die staat te wachten.
dat was ook een veel plechtiger bedoening. Dit is bijna amateuristischquote:
Overdag is hij..quote:Op zondag 21 juli 2013 12:05 schreef fratsman het volgende:
Hadden ze nou niet Jambers kunnen vragen om dit allemaal voor te lezen?
Een dienst waar het Belgische koningshuis dringend nood aan heeft.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In Nederland houdt de Rijksvoorlichtingsdienst dit soort beelden wellicht tegen zeker ?
Dat zal best, Beatrix zelf destijds misschien wel.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In Nederland houdt de Rijksvoorlichtingsdienst dit soort beelden wellicht tegen zeker ?
Dat bijna amateuristische hoort wel bij België natuurlijk. Het mag niet te afgelikt lijken natuurlijk.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:06 schreef Faux. het volgende:
[..]
dat was ook een veel plechtiger bedoening. Dit is bijna amateuristisch
Ik mis warmte, het is zo onpersoonlijkquote:Op zondag 21 juli 2013 12:06 schreef Faux. het volgende:
[..]
dat was ook een veel plechtiger bedoening. Dit is bijna amateuristisch
Bent u eigenlijk tegenstander van de monarchie?quote:Op zondag 21 juli 2013 12:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat bijna amateuristische hoort wel bij België natuurlijk. Het mag niet te afgelikt lijken natuurlijk.
Absoluut niet, kost enkel extra middelen. Laat ze het maar rustig zelf oplossen voor die paar keer per jaar ze iets moeten doen.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:06 schreef Reya het volgende:
[..]
Een dienst waar het Belgische koningshuis dringend nood aan heeft.
Philip heeft tijdens z'n huwelijk tegen de politie gezegd: iedereen die ten koste van mij grappig komt doen, arresteren. Toen kwam er een tv-cabaretier als hofnar, die gelijk werd opgepakt en opgeslotenquote:Op zondag 21 juli 2013 12:07 schreef Uccie het volgende:
[..]
Dat zal best, Beatrix zelf destijds misschien wel.
Maar ik herinner het mij van het huwelijk tussen Filipe en Mathilde ook, dat je er zoveel van eromheen zag.
Al eerder, in mei. Overigens is het niet duidelijk of hij méér met de N-VA te maken krijgt dan Albert al had.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:09 schreef borisz het volgende:
En dan krijgt Filipe volgend jaar oktober met de NV-A te maken. Sterkte alvast.
twitter:Koning_NL twitterde op zondag 21-07-2013 om 12:06:05Zuiderburen: als er in die anderhalf uur door een zekere Luchtmacht paratroepen boven Brussel worden gedropt, dan is dat toeval #KoningFilip reageer retweet
Oh er wordt echt niets uitgezonden wat er niet uitgezonden mag worden, dat snap ik wel.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:09 schreef Faux. het volgende:
[..]
Philip heeft tijdens z'n huwelijk tegen de politie gezegd: iedereen die ten koste van mij grappig komt doen, arresteren. Toen kwam er een tv-cabaretier als hofnar, die gelijk werd opgepakt en opgesloten
Al die telefoontjes omgquote:Op zondag 21 juli 2013 12:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat bijna amateuristische hoort wel bij België natuurlijk. Het mag niet te afgelikt lijken natuurlijk.
Absoluut. Ik gruwel van het idee dat de regering dit jaar wééral zo sterk moet besparen waardoor ik wééral méér belastingen moet betalen , maar tegelijk wel Albert II een pensioentje van 927000 ! euro meegeeft ...quote:Op zondag 21 juli 2013 12:08 schreef Reya het volgende:
[..]
Bent u eigenlijk tegenstander van de monarchie?
Mijn eigen bezwaar is vooral dat die mensen voortdurend er weer blijk van geven volledig buiten de werkelijkheid te staan, tot bijna het absurde af.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Absoluut. Ik gruwel van het idee dat de regering dit jaar wééral zo sterk moet besparen waardoor ik wééral méér belastingen moet betalen , maar tegelijk wel Albert II een pensioentje van 927000 ! euro meegeeft ...
En je moet geen president naar Frans of Amerikaans model inschakelen om dit zoortje te vervangen. Een ceremoniële president verkozen door de kamer (naar Italiaans of Duits model) of een kamervoorzitter (zoals Ierland) kunnen dat even goed en dat kost niks ...
Het is net het Songfestival.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:19 schreef Postbus100 het volgende:
Wat een gedoe met die drie talen. 'Mesdames et Messieurs, dames en heren, meine Damen und Herren (...)'. En af en toe schakelen ze over op Nederlands, en dan weer Frans, en dan weer Nederlands, en dan nog wat Duits erdoor. Eén taal is veel handiger, Zuiderburen.
Dat is zo. Nu , op dat vlak kon ik met Albert II nog een beetje leven. Dat was de "playboy-prins" die eigenlijk nooit opgeleid was om koning te worden en geleefd had zoals je het nog van een echte royal zou verwachten. Daar zag je nog ergens het bourgondische België in terug , en die mens leek daardoor toch ook wel wat voeling te hebben met wat buiten het paleis gebeurde. Hij kwam ook puur per toeval op de troon eigenlijk.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:19 schreef Reya het volgende:
[..]
Mijn eigen bezwaar is vooral dat die mensen voortdurend er weer blijk van geven volledig buiten de werkelijkheid te staan, tot bijna het absurde af.
Ach, het went.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:21 schreef HiZ het volgende:
de livestream is ook crappy.. ligt er om de haverklap uit. Maar dat mengelmoesje van talen is inderdaad wel ergerlijk.
Komt uit het Frans. Betekende oorspronkelijk letterlijk "Heer" en werd gebruikt om de hogere adel aan te spreken.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:23 schreef fratsman het volgende:
Sire. Raar woord. Dat gebruiken ze bij Wim-Lex volgens mij niet..?
Kijk, dat wist ik niet. Dank je!quote:Op zondag 21 juli 2013 12:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Komt uit het Frans. Betekende oorspronkelijk letterlijk "Heer" en werd gebruikt om de hogere adel aan te spreken.
Het wordt in Nederland niet echt gebruikt, Maar de Nederlandse ceremonie kent niet zoveel van dit soort rechtstreekse adressen.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:23 schreef fratsman het volgende:
Sire. Raar woord. Dat gebruiken ze bij Wim-Lex volgens mij niet..?
Is overigens ondertussen wel een volkomen correct Nederlands woord hoor. Volgens mij zou je zelfs volgens het protocol W-A ook zo mogen aanspreken. Alleen zal het in Nederland bij gebrek aan Franstalige adel in de geschiedenis wel véél minder gebruikelijk zijn ...quote:
Ik denk dat, toen Willem-Alexander de stoon besteeg, er ook geen Europese vlaggen te zien waren, daar heb ik er al een heel aantal van gezien.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:28 schreef borisz het volgende:
De Europese Hymne laat het Ome Greet niet horen.
True, true.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:24 schreef Postbus100 het volgende:
En dan met een Nederlands vlaggetje zwaaien
Nee, die waren er ook niet. Ik denk ook dat ze niet echt passen bij een moment dat zo bij uitstek nationaal is.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik denk dat, toen Willem-Alexander de stoon besteeg, er ook geen Europese vlaggen te zien waren, daar heb ik er al een heel aantal van gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |