Brussel heeft veel meer 'koninklijke' uitstraling dan Amsterdam. Grootse paleizen, lanen, gebouwen en parken.quote:
Dat is voornamelijk het werk geweest van Leopold II , die wilde van Brussel dé koninklijke stad van Europa maken en van Oostende de "koningin der badsteden" .quote:Op zondag 21 juli 2013 14:50 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Brussel heeft veel meer 'koninklijke' uitstraling dan Amsterdam. Grootse paleizen, lanen, gebouwen en parken.
Als je dat vergelijkt met het "koninklijk paleis" van Amsterdam... dat eigenlijk gewoon een oud stadhuis is. Hoe triest is dat
Het Paleis op de Dam was in de Gouden Eeuw ongeveer een wereldwonder qua bouwtechniek en inrichting. Brussel zal zeker mooier zijn dan Amsterdam, maar in Nederland zit de koning toch meestal in Den Haag.quote:Op zondag 21 juli 2013 14:50 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Brussel heeft veel meer 'koninklijke' uitstraling dan Amsterdam. Grootse paleizen, lanen, gebouwen en parken.
Als je dat vergelijkt met het "koninklijk paleis" van Amsterdam... dat eigenlijk gewoon een oud stadhuis is. Hoe triest is dat
't staat zo in de grondwet hé ...quote:Op zondag 21 juli 2013 15:03 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het Paleis op de Dam was in de Gouden Eeuw ongeveer een wereldwonder qua bouwtechniek en inrichting. Brussel zal zeker mooier zijn dan Amsterdam, maar in Nederland zit de koning toch meestal in Den Haag.
En als ik dan zie dat ze in Belgie even bij het parlement op de koffie gaan om de eed af te leggen. Het doet mij allemaal wat goedkoop aan/
Beter dan in een kerk, vind ik. Kwestie van de scheiding tussen kerk en staat. Ook "God" komt er in België niet bij kijken. Geen "zo helpe mij God", dus. Godzijdankquote:Op zondag 21 juli 2013 15:03 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het Paleis op de Dam was in de Gouden Eeuw ongeveer een wereldwonder qua bouwtechniek en inrichting. Brussel zal zeker mooier zijn dan Amsterdam, maar in Nederland zit de koning toch meestal in Den Haag.
En als ik dan zie dat ze in Belgie even bij het parlement op de koffie gaan om de eed af te leggen. Het doet mij allemaal wat goedkoop aan/
Wat?quote:Op zondag 21 juli 2013 15:08 schreef lolcat8811 het volgende:
Geen "zo helpe mij God", dus. Godzijdank
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |