Dat was een uberbaasquote:Op zondag 21 juli 2013 12:03 schreef fratsman het volgende:
Pfff. Dat deed die vent bij Wim-Lex veel beter.
In Nederland houdt de Rijksvoorlichtingsdienst dit soort beelden wellicht tegen zeker ?quote:Op zondag 21 juli 2013 12:00 schreef Uccie het volgende:
Wat bij de belgen altijd wel goed is, is dat je veel "achter de schermen"-beelden ziet. Gewoon Filipe die staat te wachten.
dat was ook een veel plechtiger bedoening. Dit is bijna amateuristischquote:
Overdag is hij..quote:Op zondag 21 juli 2013 12:05 schreef fratsman het volgende:
Hadden ze nou niet Jambers kunnen vragen om dit allemaal voor te lezen?
Een dienst waar het Belgische koningshuis dringend nood aan heeft.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In Nederland houdt de Rijksvoorlichtingsdienst dit soort beelden wellicht tegen zeker ?
Dat zal best, Beatrix zelf destijds misschien wel.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In Nederland houdt de Rijksvoorlichtingsdienst dit soort beelden wellicht tegen zeker ?
Dat bijna amateuristische hoort wel bij België natuurlijk. Het mag niet te afgelikt lijken natuurlijk.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:06 schreef Faux. het volgende:
[..]
dat was ook een veel plechtiger bedoening. Dit is bijna amateuristisch
Ik mis warmte, het is zo onpersoonlijkquote:Op zondag 21 juli 2013 12:06 schreef Faux. het volgende:
[..]
dat was ook een veel plechtiger bedoening. Dit is bijna amateuristisch
Bent u eigenlijk tegenstander van de monarchie?quote:Op zondag 21 juli 2013 12:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat bijna amateuristische hoort wel bij België natuurlijk. Het mag niet te afgelikt lijken natuurlijk.
Absoluut niet, kost enkel extra middelen. Laat ze het maar rustig zelf oplossen voor die paar keer per jaar ze iets moeten doen.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:06 schreef Reya het volgende:
[..]
Een dienst waar het Belgische koningshuis dringend nood aan heeft.
Philip heeft tijdens z'n huwelijk tegen de politie gezegd: iedereen die ten koste van mij grappig komt doen, arresteren. Toen kwam er een tv-cabaretier als hofnar, die gelijk werd opgepakt en opgeslotenquote:Op zondag 21 juli 2013 12:07 schreef Uccie het volgende:
[..]
Dat zal best, Beatrix zelf destijds misschien wel.
Maar ik herinner het mij van het huwelijk tussen Filipe en Mathilde ook, dat je er zoveel van eromheen zag.
Al eerder, in mei. Overigens is het niet duidelijk of hij méér met de N-VA te maken krijgt dan Albert al had.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:09 schreef borisz het volgende:
En dan krijgt Filipe volgend jaar oktober met de NV-A te maken. Sterkte alvast.
twitter:Koning_NL twitterde op zondag 21-07-2013 om 12:06:05Zuiderburen: als er in die anderhalf uur door een zekere Luchtmacht paratroepen boven Brussel worden gedropt, dan is dat toeval #KoningFilip reageer retweet
Oh er wordt echt niets uitgezonden wat er niet uitgezonden mag worden, dat snap ik wel.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:09 schreef Faux. het volgende:
[..]
Philip heeft tijdens z'n huwelijk tegen de politie gezegd: iedereen die ten koste van mij grappig komt doen, arresteren. Toen kwam er een tv-cabaretier als hofnar, die gelijk werd opgepakt en opgesloten
Al die telefoontjes omgquote:Op zondag 21 juli 2013 12:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat bijna amateuristische hoort wel bij België natuurlijk. Het mag niet te afgelikt lijken natuurlijk.
Absoluut. Ik gruwel van het idee dat de regering dit jaar wééral zo sterk moet besparen waardoor ik wééral méér belastingen moet betalen , maar tegelijk wel Albert II een pensioentje van 927000 ! euro meegeeft ...quote:Op zondag 21 juli 2013 12:08 schreef Reya het volgende:
[..]
Bent u eigenlijk tegenstander van de monarchie?
Mijn eigen bezwaar is vooral dat die mensen voortdurend er weer blijk van geven volledig buiten de werkelijkheid te staan, tot bijna het absurde af.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Absoluut. Ik gruwel van het idee dat de regering dit jaar wééral zo sterk moet besparen waardoor ik wééral méér belastingen moet betalen , maar tegelijk wel Albert II een pensioentje van 927000 ! euro meegeeft ...
En je moet geen president naar Frans of Amerikaans model inschakelen om dit zoortje te vervangen. Een ceremoniële president verkozen door de kamer (naar Italiaans of Duits model) of een kamervoorzitter (zoals Ierland) kunnen dat even goed en dat kost niks ...
Het is net het Songfestival.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:19 schreef Postbus100 het volgende:
Wat een gedoe met die drie talen. 'Mesdames et Messieurs, dames en heren, meine Damen und Herren (...)'. En af en toe schakelen ze over op Nederlands, en dan weer Frans, en dan weer Nederlands, en dan nog wat Duits erdoor. Eén taal is veel handiger, Zuiderburen.
Dat is zo. Nu , op dat vlak kon ik met Albert II nog een beetje leven. Dat was de "playboy-prins" die eigenlijk nooit opgeleid was om koning te worden en geleefd had zoals je het nog van een echte royal zou verwachten. Daar zag je nog ergens het bourgondische België in terug , en die mens leek daardoor toch ook wel wat voeling te hebben met wat buiten het paleis gebeurde. Hij kwam ook puur per toeval op de troon eigenlijk.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:19 schreef Reya het volgende:
[..]
Mijn eigen bezwaar is vooral dat die mensen voortdurend er weer blijk van geven volledig buiten de werkelijkheid te staan, tot bijna het absurde af.
Ach, het went.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:21 schreef HiZ het volgende:
de livestream is ook crappy.. ligt er om de haverklap uit. Maar dat mengelmoesje van talen is inderdaad wel ergerlijk.
Komt uit het Frans. Betekende oorspronkelijk letterlijk "Heer" en werd gebruikt om de hogere adel aan te spreken.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:23 schreef fratsman het volgende:
Sire. Raar woord. Dat gebruiken ze bij Wim-Lex volgens mij niet..?
Kijk, dat wist ik niet. Dank je!quote:Op zondag 21 juli 2013 12:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Komt uit het Frans. Betekende oorspronkelijk letterlijk "Heer" en werd gebruikt om de hogere adel aan te spreken.
Het wordt in Nederland niet echt gebruikt, Maar de Nederlandse ceremonie kent niet zoveel van dit soort rechtstreekse adressen.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:23 schreef fratsman het volgende:
Sire. Raar woord. Dat gebruiken ze bij Wim-Lex volgens mij niet..?
Is overigens ondertussen wel een volkomen correct Nederlands woord hoor. Volgens mij zou je zelfs volgens het protocol W-A ook zo mogen aanspreken. Alleen zal het in Nederland bij gebrek aan Franstalige adel in de geschiedenis wel véél minder gebruikelijk zijn ...quote:
Ik denk dat, toen Willem-Alexander de stoon besteeg, er ook geen Europese vlaggen te zien waren, daar heb ik er al een heel aantal van gezien.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:28 schreef borisz het volgende:
De Europese Hymne laat het Ome Greet niet horen.
True, true.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:24 schreef Postbus100 het volgende:
En dan met een Nederlands vlaggetje zwaaien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |