Ik hoor er niets van, het wordt integraal vertaald op de radio.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, vloeiend is anders maar verder valt het best een beetje mee
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/livestreamquote:Op woensdag 3 juli 2013 18:18 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik hoor er niets van, het wordt integraal vertaald op de radio.
Ik heb geen geluid hier.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/livestream
Dat maakt het lastig jaquote:
In welk gewest de gebeurtenis plaatsvind?quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:19 schreef icloud het volgende:
Hoe word bepaald in welke taal als eerste word gesproken? Ik merk bij belgische percos dat het bijna altijd eerst nederlands en dan frans is.
In brussel zoals nu is dat lastig.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:20 schreef remcoP het volgende:
[..]
In welk gewest de gebeurtenis plaatsvind?
Je merkt erg dat het niet zijn moedertaal is, nu in het Frans gaat het al zoveel soepeler.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het is verstaanbaar, maar dat is dan ook alles
Daarvoor een standaardregel Eerst Nederlands dan Frans. België kennende zullen er wel allerlei regeltjes voor zijn.quote:
Klopt, en hij doet ook echt wel zijn best..quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je merkt erg dat het niet zijn moedertaal is, nu in het Frans gaat het al zoveel soepeler.
Opsich ook wel logisch, er zijn meer Nederlands sprekenden dan Frans sprekenden in België.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:22 schreef remcoP het volgende:
[..]
Daarvoor een standaardregel Eerst Nederlands dan Frans. België kennende zullen er wel allerlei regeltjes voor zijn.
Ze zijn Franstalig..(maar of ze Vlaams of Wallonisch zijn blijft een beetje duister..(net als de geschiedenis rondom Leopold)quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:48 schreef o.us2.0 het volgende:
Wat is de moedertaal van Albert en zijn familie? Spreken ze nou Nederlands, Frans of Duits thuis? Duits zal het vast niet zijn want hij heeft echt een walgelijke Duitse uitspraak hier
Ik denk japans.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:48 schreef o.us2.0 het volgende:
Wat is de moedertaal van Albert en zijn familie? Spreken ze nou Nederlands, Frans of Duits thuis? Duits zal het vast niet zijn want hij heeft echt een walgelijke Duitse uitspraak hier
http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgi%C3%AB#Cultuurquote:Officiële talen in België zijn:
Nederlands (ca. 60% van de bevolking);
Frans (ca. 40% van de bevolking);
Duits (ca. 0,5% van de bevolking: 74.000 sprekers in het uiterste oosten van het land[10]).
Duidelijk, het viel mij ookal dat hij echt als een Waal Frans sprak en niet echt als een Vlaming Nederlands sprak.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:27 schreef Maron het volgende:
[..]
Ze zijn Franstalig..(maar of ze Vlaams of Wallonisch zijn blijft een beetje duister..(net als de geschiedenis rondom Leopold)
Phillipe (of Fillipe) spreekt hoofdzakelijk Frans, en ook zijn echtgenote Mathilde is hoofzakelijk Franstalig..
Grammaticaal klopt het wel..(alleen de uitspraak is 'een beetje' brakkig..;)
Toch knap als je tenminste vier talen machtig bent..
Ik ben benieuwd hoe ze deze zware taak gaan invullen..het blijft een verscheurd België..
Ik heb er drie jaar gewoond, maar ik was toch blij toen ik weer in Nederland terug was..
Het was bewust zo gedaan, in één take opgenomen en gelezen vanaf papier.quote:
Daar is Mathilde in 't begin als prinses ook op bekritiseerd, dacht ik, dat ze zo slecht Vlaams/Nederlands sprak. Volgens mij gaat het intussen ook wat beter.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:27 schreef Maron het volgende:
[..]
Ze zijn Franstalig..(maar of ze Vlaams of Wallonisch zijn blijft een beetje duister..(net als de geschiedenis rondom Leopold)
Phillipe (of Fillipe) spreekt hoofdzakelijk Frans, en ook zijn echtgenote Mathilde is hoofzakelijk Franstalig..
Grammaticaal klopt het wel..(alleen de uitspraak is 'een beetje' brakkig..;)
Toch knap als je tenminste vier talen machtig bent..
Ik ben benieuwd hoe ze deze zware taak gaan invullen..het blijft een verscheurd België..
Ik heb er drie jaar gewoond, maar ik was toch blij toen ik weer in Nederland terug was..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |