abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128304772
De CarbageRun!

Een oud barrel, compleet verbouwd, en dan met een stel vrienden een tocht door Europa maken. Diverse opdrachten uitvoeren, mooie plekken zien en veel lol hebben in één week!
Leuk concept, moet nog even een vierde deelnemer vinden en dan gaan we er waarschijnlijk dit jaar voor, eerste keer! :)

Nog meer mensen die gaan? Of mensen die ervaring hebben?

De Carbagerun, wat is dat?
De Carbagerun is een meerdaagse tocht door Europa. Je gebruikt daarbij een auto uit het jaar 1998 of eerder, met een dagwaarde van maximaal 500 euro. Boven alles is de Carbagerun echter een avontuur!

Klinkt tof! Hoe doe ik mee?
Om mee te doen aan de Carbagerun heb je een team nodig dat bestaat uit minimaal twee personen. Van het team moeten er twee mensen ervaren rijders zijn, wat wil zeggen dat zij minimaal twee jaar in het bezit van een geldig rijbewijs moeten zijn. Heb je een team of denk je een team te kunnen vormen, dan is de volgende stap je in te schrijven als deelnemer. Dat kan via de website. Heb je je nog niet ingeschreven voor de editie van 2013? Dat is dan jammer, want alle beschikbare plaatsen zijn vergeven.

Wat gaat die grap me kosten?
Geld, en waarschijnlijk best wat. Om te beginnen moet je namelijk investeren in een auto, waar waarschijnlijk nog het een en ander aan gedaan moet worden. Daarnaast heb je nog verzekering en wegenbelasting als kostenpost. Tijdens de rit heb je aardig wat brandstof nodig, omdat de trip een paar duizend kilometer lang is en je ook nog terug moet komen. Reserveer ook geld voor verblijf en voor eten en drinken onderweg. Een lidmaatschap van de wegenwacht met pechhulp in het buitenland en vervangend vervoer erbij in is ook niet onverstandig om te nemen. Alles bij elkaar ben je dus een lieve duit kwijt, maar daar krijg je veel voor terug.

Moet ik verder nog wat doen met de auto?
Het is niet verplicht, maar de meeste teams kiezen ervoor om de auto op te leuken. Sommigen houden het bij het schilderen van de buitenkant, anderen bouwen hele licht- en geluidinstallaties in. Je kunt het dus zo gek maken als je zelf wilt.

Waar slaap je tijdens de Carbagerun?
De slaapplaatsen zijn je eigen verantwoordelijkheid. Afhankelijk van je wensen kan je een camping, hostel of hotel in de buurt zoeken. Bij de zomereditie van 2012 bood de organisatie speciale Carbagerun-campings aan. Dat waren geïmproviseerde campings, voorzien van een paar douches en hier een daar een pleemobiel. Erg basic dus, maar wel bij de finishlocatie gesitueerd en voor slechts 5 euro per persoon per nacht.

Wat doe ik met mijn auto na de Carbagerun?
Wat je na afloop met de auto doet verschilt per persoon. De een verkoopt de auto, de ander geeft een schorsing door en huurt een stalling waar de auto kan overwinteren om een jaar later weer met dezelfde bolide mee te doen. Houd er wel rekening mee dat niet iedereen er zin in heeft om in een roze Jaguar met Pink Panther-thema rond te rijden in het dagelijks leven, dus de opbrengst kan tegenvallen. Het is verstandig daar vooraf al rekening mee te houden.
pi_128304880
ik niet
pi_128318427
Hmz, ik krijg nog steeds een Check Engine melding zo nu en dan tijdens het rijden. Echt last heb je er niet van, behalve dat bij stationair hij dan iets onregelmatig loopt. AIC-klep heb ik al gereinigd dus die was het niet. Andere goedkope oplossingen zijn een flesje injectorreiniger en bougies vervangen, anders is het of de DI-cassette (waar we een reserve van hebben) of de Jetronic-ECU zelf. En die kost 120e of zo voor een gebruikt exemplaar.
pi_128322016
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 12:58 schreef Dingest het volgende:
Hmz, ik krijg nog steeds een Check Engine melding zo nu en dan tijdens het rijden. Echt last heb je er niet van, behalve dat bij stationair hij dan iets onregelmatig loopt. AIC-klep heb ik al gereinigd dus die was het niet. Andere goedkope oplossingen zijn een flesje injectorreiniger en bougies vervangen, anders is het of de DI-cassette (waar we een reserve van hebben) of de Jetronic-ECU zelf. En die kost 120e of zo voor een gebruikt exemplaar.
welke foutcode heb je ?
pi_128322732
Bij het op het contact zetten geeft hij een dubbele knipper van Check Engine, wat bij de DI/APC staat voor 'internal memory check failed'. Ik weet niet of er nog meer aan dit systeem uit te lezen valt, zo ja dan heb ik er het spul niet voor ;)

Als Check Engine bij draaiende motor aankomt - wat dus heel willekeurig is en ook niet heel vaak - is dat ook maar voor een een paar seconden tot een half minuutje of zo.
pi_128330193
Ik vrees dat we het wel zonder vlaggetjes, zoals op de 126 zitten, gaan stellen. Op zich wel jammer want dat vind ik nou één van de leukere details, maar of het komt zo te zitten dat we een beetje vrezen dat het bij hogere snelheden (want we kunnen nu harder dan 90 :o) niet stevig genoeg zit, of dat het juist te stevig zit en dat ik vrees dat het (al dan niet volgens de popo) een gevaar vormt want 'uitstekende scherpen delen'.

En we zijn door ons budget heen :+
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 28 juni 2013 @ 01:06:26 #7
39237 crew  H_T
2733
pi_128348466
De Bird heeft weer verzekering, is niet langer geschorst en het 'Check engine'-lampje doet het weer als vanouds! Tijdens het rijden merk ik alleen niks bijzonders :?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 02:26:52 #8
327191 RobertNL
For your gear.
pi_128384527
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 18:15 schreef Dingest het volgende:
Ik vrees dat we het wel zonder vlaggetjes, zoals op de 126 zitten, gaan stellen. Op zich wel jammer want dat vind ik nou één van de leukere details, maar of het komt zo te zitten dat we een beetje vrezen dat het bij hogere snelheden (want we kunnen nu harder dan 90 :o) niet stevig genoeg zit, of dat het juist te stevig zit en dat ik vrees dat het (al dan niet volgens de popo) een gevaar vormt want 'uitstekende scherpen delen'.

En we zijn door ons budget heen :+
Die kaas niet zien rijden :+? Die heeft echt een grote vlag en die gaat ook rond de 100 ;)
Wij gaan het ook proberen op de imperiaal. Wellicht lassen we de ''mast'' wel vast dan kan hoogstens de vlag stuk gaan.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_128384585
Er zullen maar weinig fietsers/voetgangers op 2-3 meter hoogte zitten die daaraan kunnen blijven haken :+ En dat ding zal wel behoorlijk goed in de wagen verankerd zijn.
Pal langs/op de voorschermen is toch een ander verhaal, helemaal als je wilt dat het bij 150+ ook goed blijft zitten. Onze 'vlaggen' zijn dan ook eigenlijk plankjes zodat ze altijd getoond zijn. Ding kost een boel, dan gaan die 200 pk ook wel goed gebruikt worden verwacht ik zo :D
pi_128459672
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 1 juli 2013 @ 20:02:15 #11
39237 crew  H_T
2733
pi_128472580
Ze zeggen dat als je heeeeeeel stil bent je af en toe een Thundercat in het wild kan zien. Kijk! Kijk daar!

Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_128483640
Ziet er goed gelukt uit ^O^

Ik heb de hele auto nu ook beplakt. Voorbumper was toch een rottiger karweitje met alle randjes en zo dan ik dacht, heeft nog een uur of 5 gekost :') Nou alleen de witte details nog.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 09:29:20 #13
327191 RobertNL
For your gear.
pi_128489716
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 20:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ze zeggen dat als je heeeeeeel stil bent je af en toe een Thundercat in het wild kan zien. Kijk! Kijk daar!

[ afbeelding ]
_O_
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:30 schreef Dingest het volgende:
Ziet er goed gelukt uit ^O^

Ik heb de hele auto nu ook beplakt. Voorbumper was toch een rottiger karweitje met alle randjes en zo dan ik dacht, heeft nog een uur of 5 gekost :') Nou alleen de witte details nog.
fotootje O-) ?
pi_128496631
Ik zal vanmiddag eens wat plaatjes schieten :Y
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 3 juli 2013 @ 00:01:16 #15
39237 crew  H_T
2733
pi_128521936
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:15 schreef Dingest het volgende:
Ik zal vanmiddag eens wat plaatjes schieten :Y
Pics or it didn't happen!
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_128522810

;)
Nou alleen nog even al die letters en witte dingen uitknippen :+
De verstralers komen tijdelijk van de 126 af, maar ze werken nog niet. Dat mag m'n teamgenoot even uitzoeken met z'n multimeter zondag.

Tent heb ik ook gecheckt, en twee stokdelen van vervangen. Vorig jaar op de laatste avond, in Calw, kwamen we terug en had de tent wel een heel vreemd model. Stok geknapt :') Voor het geval de andere stok ook nog gaat heb ik nog wat reservedelen erbij gestopt.
pi_128543521
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 20:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[ afbeelding ]

;)
Ja, ik generaliseer.
pi_128543710
Dit zijn wij trouwens dit jaar:

Ja, ik generaliseer.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 3 juli 2013 @ 18:47:19 #19
39237 crew  H_T
2733
pi_128549774
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:16 schreef Northside het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

;)
Is dat de jouwe? Vet! :D
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_128555373
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 18:47 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Is dat de jouwe? Vet! :D
Rijden m'n broertje en een vriend dit jaar in rond. Hoop voor ze dat het niet gaat regenen. :P
Ja, ik generaliseer.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 3 juli 2013 @ 21:11:53 #21
39237 crew  H_T
2733
pi_128555679
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:05 schreef Northside het volgende:

[..]

Rijden m'n broertje en een vriend dit jaar in rond. Hoop voor ze dat het niet gaat regenen. :P
Hebben zij er pluche op zitten dan? Dan kunnen de prestaties van de auto inderdaad best te lijden hebben van de regen :P

Overigens: kudo's voor de dobbelstenen ^O^
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_128671933
Auto is eindelijk af, alleen de verstralers doen het nog niet. Als ik morgen tijd heb ik kijk ik daar nog naar. Morgen het ding even van binnen schoonmaken en inruimen, en het huis nog aan kant maken. Dan vind ik het wel mooi zo. Jammer dat mijn teamgenoot qua voorbereidingen enkel exact twee velgen heeft gelakt :P

En het resultaat van 2,5 week veel knip-en-plakwerk:

En voor de duidelijkheid wat dus op de achterruit zit, ter herinnering en motivatie:

:Y)
pi_128674570
Wij zijn er ook klaar voor. Morgenmiddag richting het hoge noorden en dan los! :7
Ja, ik generaliseer.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 7 juli 2013 @ 00:53:41 #24
39237 crew  H_T
2733
pi_128675005
De Thundercat heeft vandaag een shakedown gehad: even op en neer van Friesland naar Zeist om de auto te showen aan de familie aldaar. Vlak voor thuiskomst begon het lampje te branden dat de benzine bijna op was, dus toch maar even tanken. Paar liter erbij, instappen, starten en wegwezen.

Althans, dat was de bedoeling. Bij het omdraaien van de sleutel viel alles uit. Starter, licht, radio, the lot. Wat was er aan de hand? Een van de accupolen zat niet helemaal goed vast en maakte geen goed contact meer. Even wat twisten en ik kon weer verder. Niks aan de hand dus, maar niet echt waar je op zit te wachten om 0:30 bij een verlaten tankstation langs de autoweg.

Gelukkig heb ik gedurende de dag wel genoeg leuke reacties gezien :D. Passagiers in andere auto's die nog even omkijken, kinderen die willen dat je naar ze zwaait, langzaam langs een terras rijden :D. Vind ik ook mooi: je maakt met een simpel ritje de dag voor tientallen mensen nét even iets bijzonderder.

Wonder boven wonder kwam ik onderweg ook nog een andere Thunderbird tegen van hetzelfde model, waar ik eerder op de dag al een oudere Thunderbird zag :o . Ik heb er dus drie op 1 dag gezien, maar slechts een van die drie had tijgerstrepen :Y)
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_128693646
Het gaat altijd mis vlak voor vertrek :P Ik heb vanmiddag mijn berging uit kunnen ruimen en mijn was bij mijn ouders moeten doen omdat mijn wasmachine was overleden en de boel blank had gezet, ook leuk ^O^ En daarna lam geschrokken omdat ik de sleutel die wél op het contact werkt niet meer kan vinden. Gelukkig lag hij 'gewoon' in de kofferbak, maar het was even niet grappig :')

Die blikken en aanspraak krijg ik ook de hele tijd, dat blijft iedere keer wel tof ja ^O^
pi_128694174
http://www.delichtpuntjes.nl/blog/ van mn broer en aanhang, morgen gaan ze uitzwaaien.
  † In Memoriam † zondag 7 juli 2013 @ 19:17:08 #27
25682 2cv
Niet subtiel
pi_128694494
Hmz, wij willen op de CBR-camping staan maar hebben ons niet aangemeld. Reden: daarvoor was geen mogelijkheid op de site en pas in het handboek (wat we een beetje laat lazen :@ ) lazen we dat je je aan moet melden voor de camping. Wie heeft hetzelfde probleem ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 7 juli 2013 @ 19:35:00 #28
39237 crew  H_T
2733
pi_128695034
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:17 schreef 2cv het volgende:
Hmz, wij willen op de CBR-camping staan maar hebben ons niet aangemeld. Reden: daarvoor was geen mogelijkheid op de site en pas in het handboek (wat we een beetje laat lazen :@ ) lazen we dat je je aan moet melden voor de camping. Wie heeft hetzelfde probleem ?
Ik heb in juni keurig een mail gekregen dat het vanaf dat moment mogelijk was te reserveren, en dat heb ik dan ook gedaan. Geen probleem hier dus :)
Ik ben de kleur MAGENTA
  † In Memoriam † zondag 7 juli 2013 @ 19:53:25 #29
25682 2cv
Niet subtiel
pi_128695664
Hoe heb je precies gereserveerd ? Via de site of via de mail ?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 7 juli 2013 @ 19:55:19 #30
39237 crew  H_T
2733
pi_128695726
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:53 schreef 2cv het volgende:
Hoe heb je precies gereserveerd ? Via de site of via de mail ?
Site, en dan het Merchandise-gedeelte. De inschrijving voor de camping is trouwens pas in mei of juni geopend, dus het kan kloppen dat je het eerder niet gezien hebt.
Ik ben de kleur MAGENTA
  † In Memoriam † zondag 7 juli 2013 @ 20:17:18 #31
25682 2cv
Niet subtiel
pi_128696635
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:55 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Site, en dan het Merchandise-gedeelte. De inschrijving voor de camping is trouwens pas in mei of juni geopend, dus het kan kloppen dat je het eerder niet gezien hebt.
Wie zet dat dan ook onder merchandise :')

Hoe dan ook: bedankt !
  maandag 8 juli 2013 @ 00:39:14 #32
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_128707874
Zo. Morgen is het zover. Auto is net klaar, nu slapen! :D
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
pi_128707946
waar is die start morgen en hoe laat? Ben on the road, wie weet kan ik ff fotos maken.
pi_128708708
Hardenberg tussen 9-11, tx :P

misschien dat ik wat mensen onderweg zie dan. En een vriend in Friedrichshafen ingeschakeld :D
pi_128709055
@2CV; als je het nog leest, spreek mij even aan als je nog campings zoekt. Wij staan wel op een paar CR-campings, mits de locatie en zo ons bevalt, maar ik heb ook een lijstje met alternatieve campings bij de Start/Finish-locaties (en campinggidsen) :Y

Auto is ingepakt - en stampvol omdat we nu weer teveel mee hebben :') Ook de plannen hopelijk voor na de Run uitgewerkt. Nu slapen en dan hopelijk een voorspoedige Run *O*
  Spellchecker maandag 8 juli 2013 @ 02:15:36 #36
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_128709833
Veel plezier, allemaal, alvast! ^O^
Tevens -purist.
  maandag 8 juli 2013 @ 07:49:04 #37
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_128710645
Veel plezier en succes allemaal! ^O^

Het was al mooi druk in Hardenberg vanochtend :Y
pi_128717480
We zijn onderweg en de camping is gelukt.
pi_128724528
Kwam vanmorgen op de N34 idd al flink wat aparte autos tegen.
Scheren is voor schapen!
pi_128733247
Succes runners!!
pi_128928620
Wij zijn in elk geval binnen en nu weer thuis!

En alle creaties die hierboven staan, heb ik van de week gezien 8-).
Schip ahoy!
pi_128934364
Dingest, nog gelukt met het fixen van jullie wagen? Ik heb met jullie staan praten bij Row14, in de rij voor de hamburgers. ;)
Ja, ik generaliseer.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 16 juli 2013 @ 00:07:03 #43
39237 crew  H_T
2733
pi_128991175
De bemanning van de Thundercat is ook weer veilig terug in Nederland! Het poesje zelf heeft het er iets minder goed vanaf gebracht, wat te wijten is aan een wel erg krappe parkeergarage in Castelldefels. Het bodywork heeft nu een kleine restyling ondergaan, evenals de laklaag
Ik ben de kleur MAGENTA
  Spellchecker dinsdag 16 juli 2013 @ 03:10:05 #44
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_128994818
Waar blijven de foto's/filmpjes :P
Tevens -purist.
pi_128996055
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 00:07 schreef Hawaii_Tim het volgende:
De bemanning van de Thundercat is ook weer veilig terug in Nederland! Het poesje zelf heeft het er iets minder goed vanaf gebracht, wat te wijten is aan een wel erg krappe parkeergarage in Castelldefels. Het bodywork heeft nu een kleine restyling ondergaan, evenals de laklaag
Nouja, beter daar dan op een andere auto :)
Schip ahoy!
pi_128997342
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 03:10 schreef NoBody122 het volgende:
Waar blijven de foto's/filmpjes :P
Precies! elke keer zo'n grote voorbereidingsthread en dan niks van de reis zelf..
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 16 juli 2013 @ 11:28:00 #47
39237 crew  H_T
2733
pi_128999628
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 09:47 schreef powerflux het volgende:

[..]

Precies! elke keer zo'n grote voorbereidingsthread en dan niks van de reis zelf..
Alles op z'n tijd. Eerst maar even wat bijkomen
Ik ben de kleur MAGENTA
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 17 juli 2013 @ 23:20:39 #48
39237 crew  H_T
2733
pi_129066262
Hoppa! Het verslag:

Op maandagochtend 8 juli begon ons avontuur. Met ons toonbeeld van goede smaak en ingetogenheid zetten wij in alle vroegte de tocht naar Hardenberg in. Aldaar werd gecontroleerd of onze papieren in orde waren en of we de verplichte meuk in de auto hadden liggen. Toen dat achter de rug was mochten we wat rondstrunen en enkele van de andere creaties bekijken, om even later te starten. De opdracht voor de eerste dag bestond eruit de juiste plaatsnamen uit raadsels te ontdekken, bij die plaatsen langs te gaan en het plaatsnaambord op de foto te zetten. Even flink internetten dus in Nederland, alvorens de grens over te gaan. Ter voorbereiding had ik de landkaarten van alle landen waar we doorheen zouden rijden alvast op mijn telefoon gezet, zodat we die als GPS konden gebruiken. Helaas bleken beide laders die ik mee had niet heel goed te werken, en na het foto’s maken en internetten was mijn batterij al vrij leeg. Nu is Duitsland vrij groot en dus vrij makkelijk te vinden, maar daarna was het wat lastiger om de juiste weg naar Mengen in te slaan. Mijn beide teamgenoten hadden een iPhone met GPS via internet, maar nog geen buitenlandbundel. Wat dat betreft was het dus niet erg om per ongeluk weer in Nederland uit te komen. Eenmaal daar sloegen we de weg naar Duitsland weer in, waar het eerste technische probleem zich voordeed. De Thunderbird is een auto met automaat, maar het exemplaar dat wij hadden hield er niet heel erg van om lang stil te staan in Drive. Daarbij kon de motor afslaan. Niets aan de hand, even in Neutraal zetten en het bleef allemaal wel draaien. Maar dan moet de pook van de automaat wel te verzetten zijn, en dat was niet langer het geval... we hadden dus een auto die af kon slaan in Drive, die ook niet meer uit Drive gehaald kon worden en die kan starten nog weggeduwd kan worden in Drive. Kortgezegd: als de auto zou afslaan hadden we geen mogelijkheid meer om nog weg te komen. Geen prettige gedachte op de ringweg van een grote stad, waar we dit probleem hadden. Noodgedwongen dus iets assertiever gereden dan normaal (met wat getoeter naar ons toe) en op een rustige plek uitgezocht wat er aan de hand was. Een stukje plastic was afgebroken en zat nu in de weg. Plastic weg, probleem weg. Hoezee!

Nadat we voor de zekerheid nog maar een keer de grens over waren gegaan konden we op pad richting de juiste steden. Nadat we hier en daar foto’s hebben gemaakt kwamen we bij Frankfurt, voor de vijfde en laatste foto van de dag. R. had net zijn eerste etappe gereden en de auto weggezet op een parallelweg. Even een foto maken en terug richting de auto, waarbij er verwarring ontstond over wie de sleutel had. Niemand, bleek het antwoord te zijn. R. was er niet aan gewend de sleutels uit het contact te halen, terwijl ik niet gewend ben dat iemand dat niet doet en voor de zekerheid de centrale vergrendeling had gebruikt om de deuren dicht te doen. De sleutel bevond zich dus aan de verkeerde kant van de deur, en we konden op dat moment niet verder. Na even overwogen te hebben om een ruitje in te tikken besloten we toch maar de pechhulp in te schakelen, al geven die officieel gezien geen dekking tijdens zulke tochten. Gelukkig werd daar niet naar gevraagd en na een hoop gedoe om de precieze locatie door te geven kregen we het bericht dat we binnen twee uur geholpen zouden worden. Althans, dat was de bedoeling.

We hadden een lelijkere plek kunnen treffen om lang stil te staan naast een gesloten auto. We stonden vlakbij een bos en een soort meertje of rivier, waar zo nu en dan wat langs kwam varen. Iets verder naar voren stond een paarse Ford Escort station. Die auto had geen nummerplaten meer, de achterruit was aan gruzelementen en er zat een sticker op het raam met de mededeling dat het niet de bedoeling was om daar een auto te dumpen. Ook lag er een stuk ijzerdraad, waarmee we in elk geval konden proberen om onze eigen auto open te breken op de manier die in films altijd zo gemakkelijk gaat. Nou, dat valt flink tegen in het echte leven. Onderweg kwamen er regelmatig mensen voorbij, maar niemand vroeg waarom wij met zijn drieën bezig waren met een zielige poging om een auto open te breken. De enige opmerking die naar voren kwam, was of we lekker aan het vissen waren.

Na geruime tijd wachten kwam dan onze reddende engel van de ADAC, een soort Duitse ANWB. De man (uiteraard met snor) had aan twee opblaasbare boterhamzakken genoeg om de deur op een kier te krijgen en met een grote fonduevork was de deur vrij snel open. Hoezee! Nog even een papiertje tekenen en we konden weer verder. Ondertussen liep het tegen elf uur ‘s avonds, en bleek de finish nog meer dan 350 kilometer bij ons vandaan te zijn. Vroeg gaan slapen konden we dus wel vergeten...

Eenmaal in de buurt van het juiste plaatsje had de iPhone-GPS geen idee waar het kleine vliegveld lag waar we ons moesten melden. We werden over niet bestaande straten gestuurd en na het missen van een afslag was de beste route volgens de stotterende man in de telefoon om een onverharde en onverlichte weg bergop te nemen. Niet het soort route dat ik zou aanraden, maar vooruit. Na een hoop gedoe vonden we dan eindelijk de juiste locatie, en konden we rond half vier in de nacht onze tent opzetten, waarbij het de bedoeling was om slechts vier uur later alweer alles in te pakken en koers te zetten richting Italië.

De weg naar Italië leidde ons door Zwitserland, waarbij die oplichters erop staan dat je een vignet aanschaft om door het land te mogen rijden. Die dingen zijn minimaal een jaar geldig en kosten ruim 30 euro, ook al zouden we er nog niet eens 24 uur doorbrengen. De route was mooi, het weer iets minder. In een van de heftigste stortbuien die ik dit jaar heb meegemaakt besloten beide ruitenwissers dat keurig recht in het gareel staan maar voor saaie sukkels is, en dat een interessante zwabber de nodige jeu zou toevoegen aan het geheel. Zelf was ik het daar minder mee eens, en heb bij de eerst mogelijke gelegenheid gelijk de tape ter hand genomen en de wissers ervan overtuigd dat dit niet het moment was om hun individualiteit aan te tonen.

Italië is overigens ook niet het meest geschikte land om de GPS van de iPhone te gebruiken. Het programma stond erop dat we een afslag namen die eindigde in een T-splitsing. Rechtsaf was niet toegestaan, dus dan maar linksaf een toch wel erg smal straatje in. Nadere inspectie leerde dat het erg smalle straatje eigenlijk een fietspad was, met een greppel aan beide kanten. Uit ervaring kan ik nu mededelen dat een Thunderbird vrijwel exact even breed is als een Italiaans fietspad en dat het met zorgvuldig rijden mogelijk is heelhuids aan de andere kant uit te komen. Na nog wat zoeken kwamen we aan op de finishlocatie, dit keer zelfs voor middernacht! De weg ernaar toe was niet heel makkelijk, want er liepen allerlei Italianen in de weg die kwamen kijken wat die gekke Hollandesi in vredesnaam aan het uitspoken waren. Nu blijken zij het totaal niet nodig te vinden om naast de weg te gaan lopen in plaats van erop, ook niet wanneer er een auto aankomt. En wanneer ze zelf in een auto zitten is het blijkbaar nergens voor nodig om het groot licht uit te doen. Vrij irritant, maar we zijn er gekomen.

Op dag drie zetten we de tocht in naar het vierde buitenland waar we doorheen zouden komen: Frankrijk. De organisatie had niet overdreven over het muggengevaar, want het stikte van die beesten. Het was een dag zonder al te grote problemen bij mijn team, dus snel door naar dag vier. De finishbestemming: Andorra. Het magische land waar je benzine kan kopen voor 1,27 per liter en waar je per ongeluk een salade met kipingewanden besteld. Volgens de Engelstalige menukaart ging het om gizzard, wat een tweede soort maag schijnt te zijn. De smaak is overigens niet heel verkeerd: het was vooral het idee dat me tegenstond, maar ik heb keurig mijn bordje leeggegeten. Ook in Andorra kreeg ik een cadeautje van een bevriend team: een flesje whisky met het bescheiden prijskaartje van 18 euro en een inhoud van maar liefst 4,5 liter. Dat vroeg natuurlijk om een cadeau terug, en na even zoeken kwam ik voor iets meer dan 3 euro een fles tegen met een vrij bescheiden etiket. Op een blauwe ondergrond stond de tekst ‘Alcohol 96’. Op het label op de achterkant werd bevestigd dat het inderdaad om een drank ging met 96% alcohol, en een waarschuwing dat de inhoud zeer licht ontvlambaar is. Zulke drank is eigenlijk bedoeld om te gebruiken voor zelfgemaakte limoncello en dergelijke, maar is ook gemengd met DubbelFrisss zeer goed te doen. Of puur, maar dan moet je het langzaam drinken :+

Na Andorra werd de route ingezet naar de finish in Barcelona. De Thunderbird is met zijn V8 meer dan capabel genoeg om met een prettige vaart de bergen over te komen, en de automatische airco hield het binnen heerlijk koel. Klein puntje van zorg was de temperatuurmeter voor de koelvloeistof, die bij een beklimming toch wel erg richting het rode gedeelte kwam. Bergaf rijden gaf voldoende koeling, en dus zijn we ook de Pyreneeën zonder problemen overgekomen.

Helaas zijn we op de bergweg wel de speaker van onze sirene verloren. Daardoor konden we geen irritante sirenes of dierengeluiden meer afspelen, wat toch wel jammer was. Het heeft wel wat om met zo’n auto al miauwend door een stadje te rijden, met andere versierde herriemakers voor en achter je. Later die dag was de finish en de prijsuitreiking en was de Carbagerun afgelopen. Wij hadden echter besloten nog even te blijven, en hadden daartoe een hotel geboekt in het plaatsje Castelldefels. Dat hotel was populair bij de Runners, want er stonden meerdere van die auto’s in de garage. Helaas doen de meeste teams mee met nogal grote auto’s, waardoor de beperkte ruimte nog verder verminderd werd. De garage was er niet echt op gebouwd om overweg te kunnen met auto’s van een meter of vijf in lengte, en dus heeft de Bird daar een kleine restyling ondergaan en zijn territorium afgebakend. Anders gezegd zit er nu een deuk in en iets minder lak op dan toen we vertrokken (niet mijn schuld!)

Eenmaal in Barcelona hebben we lekker de toerist uitgehangen en een paar van de must-sees bekeken, zoals de Sagrada Familia. Een kerk naar ontwerp van Gaudi, waarvan de bouw twee eeuwen geleden is begonnen en nog lang niet is afgerond, en waarbij de audiogids in de bus zei dat het de bedoeling was dat er nog veel meer torens bij zouden komen. Om dat te realiseren was de bouw wel afhankelijk van vrijwillige donaties, onder andere van toeristen. Mijn theorie is dat ze helemaal niet van plan zijn het gebouw af te maken, maar gewoon een goede manier hebben gevonden om toeristen geld uit de zak te kloppen.

Al met al heeft die Gaudi nogal wat ontwerpen gemaakt die niet zouden misstaan in de Efteling. Na het toeristeren in Barcelona zijn we op zondag begonnen aan de terugweg, met nog een overnachting in Frankrijk als extra stop. De aanwezige gasten op de familiecamping leken nogal verbaasd plotseling drie gasten in een asobak met tijgerstrepen te zien, wat ons er weer aan herinnerde dat het toch best een opvallende auto is. Die herinnering kwam eerder al van de vele mensen die ons vroegen of ze de auto op de foto mochten zetten, of wilden weten waar we in hemelsnaam mee bezig waren. Maandagavond laat was het avontuur dan echt ten einde, en waren we allemaal weer veilig thuis in Leeuwarden.

Van de 548 auto’s die aanwezig waren op de start heeft het overgrote deel de finish gehaald, al dan niet met problemen. Alles bij elkaar waren er 35 uitvallers, waarvan sommigen met vervangend vervoer de weg konden vervolgen. Ongetwijfeld hebben veel teams wel een probleem gehad onderweg, maar ik heb niet al te veel van die sterke verhalen meegekregen. In vergelijking met vorig jaar viel het bij mij alleszins mee: de auto wilde dit keer sneller starten, had vaker zin om te reageren op het gaspedaal, de motorkoeling werkte en er zijn geen vitale onderdelen op de snelweg voor zichzelf begonnen. Reputatie van automerken alleen zegt dus niet alles, want die van Subaru is toch wel hoger dan van Amerikaanse Fords. Al met al was het weer een mooi avontuur, en wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar.
Ik ben de kleur MAGENTA
  Spellchecker woensdag 17 juli 2013 @ 23:39:15 #49
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_129067083
Leuk geschreven verhaal, al forceer je het hier en daar wel een beetje. Wel zeer zeker met plezier gelezen ^O^
Tevens -purist.
  † In Memoriam † donderdag 18 juli 2013 @ 01:19:16 #50
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129070364
Het is hier PTA, niet LIT ;)

Leuk verhaal, het rakelt bij mij ook wat herinneringen op.
pi_129072434
leuk!
  Spellchecker donderdag 18 juli 2013 @ 10:58:22 #52
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_129075835
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:19 schreef 2cv het volgende:
Het is hier PTA, niet LIT ;)

Leuk verhaal, het rakelt bij mij ook wat herinneringen op.
Nou, even in het algemeen gezegd (om in dit geval Hawaii_Tim niet ten onrechte naar beneden te halen): Al is het ONZ; als iemand een komisch stuk literatuur poogt te produceren, kan hij/zij daar ook inhoudelijk commentaar op verwachten.
Tevens -purist.
pi_129076330
welja, ontmoedig mensen maar om een verhaaltje te schrijven..

Kom maar op met de anecdotes, ik lees ze met plezier!
pi_129081172
Ons team bij de start.

Probleemloze rit gehad. Amerikaanse degelijkheid, onze 24 jaar oude voyager gaf geen krimp op de hellingen van ventoux of andorra. Vervolgens zaterdag in 1 marathonrit teruggereden, 16 uur vrijwel non-stop, en ook dat ging zonder sputteren.

Het ding reed wel 1 op 9, dat was dan weer een beetje jammer. :)
Ja, ik generaliseer.
pi_129093651
Ah joh, je was met z'n vieren dus hij reed eigenlijk 1:36 :P
Schip ahoy!
  Spellchecker donderdag 18 juli 2013 @ 21:37:56 #56
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_129100547
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:15 schreef powerflux het volgende:
welja, ontmoedig mensen maar om een verhaaltje te schrijven..

Kom maar op met de anecdotes, ik lees ze met plezier!
:z
Tevens -purist.
  † In Memoriam † donderdag 18 juli 2013 @ 22:07:37 #57
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129101947
* 2cv is reeds bezig met schrijven.
pi_129102585
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:07 schreef 2cv het volgende:
* 2cv is reeds bezig met schrijven.
krijgen we ook pics van je reisgenote :P
  † In Memoriam † donderdag 18 juli 2013 @ 22:39:03 #59
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129103629
Dat moet je aan CarBtch zelf vragen ;)
pi_129140451
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:39 schreef 2cv het volgende:
Dat moet je aan CarBtch zelf vragen ;)
Ok, :P waneer komt het verslag *O*
  † In Memoriam † vrijdag 19 juli 2013 @ 23:37:02 #61
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129141188
Zodra het af is ;)
pi_129146420
Wij zijn ook weer thuis - vanochtend stonden we nog 1350 km verder in Verdon :7
De Saab heeft: geen thermostaat, twee doorgeluste fan-relais (1 schakelaar in de grille, de ander op waar eerst de Dixie-horn op zat) en een vervangen fan-zekering, een volledig afgebroken uitlaat bij de middendemper waar we 2400 km mee gereden hebben (maar die ik in Verdon wat bij elkaar heb gebeund om het geluid iets tegen te gaan), een fikse deuk linksachter door een gemiste lantaarnpaal op de camping bij Barcelona, een Punto gekust, in een sloot terecht gekomen, een probleem met de ophanging/stuurinrichting waardoor hij wat nerveus is gaan rijden, een flink lek in een slang van de stuurbekrachtiging wat na meerdere pogingen (waaronder op een parkeerplaats in Castellane) soort van lekdicht is gemaakt en een kapotte dynamo waarmee we het exact tot mijn huis hebben gehaald :D

Morgen willen we hem het liefste de plomp in rijden _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Dingest op 20-07-2013 03:44:06 ]
  Spellchecker zaterdag 20 juli 2013 @ 04:05:42 #63
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_129146525
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 03:37 schreef Dingest het volgende:
De Saab heeft: geen thermostaat, twee doorgeluste fan-relais (1 schakelaar in de grille, de ander op waar eerst de Dixie-horn op zat) en een vervangen fan-zekering, een volledig afgebroken uitlaat bij de middendemper waar we 2400 km mee gereden hebben (maar die ik in Verdon wat bij elkaar heb gebeund om het geluid iets tegen te gaan), een fikse deuk linksachter door een gemiste lantaarnpaal op de camping bij Barcelona, een Punto gekust, in een sloot terecht gekomen, een probleem met de ophanging/stuurinrichting waardoor hij wat nerveus is gaan rijden, een flink lek in een slang van de stuurbekrachtiging wat na meerdere pogingen (waaronder op een parkeerplaats in Castellane) soort van lekdicht is gemaakt en een kapotte dynamo waarmee we het exact tot mijn huis hebben gehaald :D

Hoe krijg je het voor elkaar :')
Tevens -purist.
pi_129146541
Goed oefenen :Y
pi_129147347
Mooi dat jullie het gehaald hebben toch :D

Maar die deuk, de Punto en de sloot... ik hoop dat je rijstijl normaal gesproken beter is :P
Schip ahoy!
pi_129150743
quote:

pics :D

ik hoor het al, genoeg meegemaakt :D
  † In Memoriam † zaterdag 20 juli 2013 @ 15:22:09 #67
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129155077
quote:

Die van mij wil ik het liefst met draaiende motor de shredder in gooien. Ik wil hem horen gillen ondanks dat die minder mankementen vertoond heeft.
pi_129162547
Wij hebben die van ons al 2400 km lang horen bulderen, met die uitlaat :')
Het was trouwens erg gezellig bij dat tentje in Barcelona!

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 12:46 schreef -niemand- het volgende:

[..]

pics :D

ik hoor het al, genoeg meegemaakt :D
Ik zal vanavond eens wat uitzoeken :Y
Maar het was wel weer een bizarre rit :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 08:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mooi dat jullie het gehaald hebben toch :D

Maar die deuk, de Punto en de sloot... ik hoop dat je rijstijl normaal gesproken beter is :P
Normaal wel ja :D Hoewel, ik was alleen verantwoordelijk voor de deuk :P Lantaarnpaal op de camping pal in de dode hoek; iets te snel willen vertrekken; niet goed wakker; 'zacht' deel van het plaatwerk met groot gewicht drukken op de juiste hoek en zelfs op 1 meter levert dat een fikse deuk op.

Die andere twee zaken was ik niet, maar dat liep wel allemaal met een sisser af.
pi_129164697
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 15:22 schreef 2cv het volgende:

[..]
ondanks dat die minder mankementen vertoond heeft.
Stuurbekrachtiging kon ook niet echt kapot gaan.
  † In Memoriam † zaterdag 20 juli 2013 @ 23:18:44 #70
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129171850
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 19:14 schreef Dingest het volgende:
Wij hebben die van ons al 2400 km lang horen bulderen, met die uitlaat :')
Het was trouwens erg gezellig bij dat tentje in Barcelona!
Agreed ! Grappig om zo eens Fokkers tegen te komen.
  † In Memoriam † zaterdag 20 juli 2013 @ 23:20:19 #71
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129171928
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 20:32 schreef CarBtch het volgende:

[..]

Stuurbekrachtiging kon ook niet echt kapot gaan.
Is. Wat er niet in/op/aan zit kan ook niet kapot gaan. Maarja, zonder auto vertrekken is ook weer zo wat ...
pi_129175906
Ik moet mijn manier van verslag schrijven iets aanpassen, mss eerst foto's selecteren en de broodnodige tekst toevoegen. Anders gaat het nog een jaar duren :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:18 schreef 2cv het volgende:

[..]

Agreed ! Grappig om zo eens Fokkers tegen te komen.
Jullie waren sowieso het 4de team wat we zagen, maar het was wel heel toevallig dat we jullie daar tegenkwamen :D Die lui van dat eettentje zaten ook de hele tijd met een schuin oog te kijken van 'vertrekken die lui nog een keer, of wat?' :P We hebben er ook 3,5 uur gezeten of zo.
  † In Memoriam † zondag 21 juli 2013 @ 00:55:13 #73
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129175934
Daarom zat ik er met mijn rug naartoe :+
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 21 juli 2013 @ 12:51:37 #74
39237 crew  H_T
2733
pi_129183501
quote:

:D Mooi avontuur zo! De keuze voor een Saab in plaats van die Polski Fiat lijkt het alleen niet veel makkelijker gemaakt te hebben. Belangrijk is dat jullie het hebben gehaald :). Ik heb daar bij de finish toch extra naar gekeken, en daar heb ik ook de auto van Piet gespot. Ben benieuwd wat voor problemen hij nog heeft gehad onderweg
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_129189727
Wij hadden vooral luxeproblemen: compleet wegbakken in de zon als we 's middags in de file of voor een stoplicht stonden. 8-).
Auto heeft zich perfect gehouden en is eigenlijk alleen maar beter gaan rijden (de lange tijd stilstand was te merken de eerste dag). Scheelt natuurlijk wel dat we de koppakking al vervangen hadden voor vertrek omdat die behoorlijk lekte en we anders Hardenberg niet eens zouden halen (kwamen we helaas pas na de koop achter, anders hadden we 't niet gedaan). Misschien volgend jaar dus voor meer uitdaging gaan: grotere auto met meer vermogen, dan kan er ook meer kapot :'). Maar eerst bedenken of ik volgend jaar überhaupt mee wil en zo ja, in welke samenstelling.

Ik zag jou, Tim, overigens nog binnenkomen bij de finish, toen waren wij er net. Maar je zag me niet zwaaien :)
Schip ahoy!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 21 juli 2013 @ 19:56:31 #76
39237 crew  H_T
2733
pi_129194116
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 17:09 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wij hadden vooral luxeproblemen: compleet wegbakken in de zon als we 's middags in de file of voor een stoplicht stonden. 8-).
Auto heeft zich perfect gehouden en is eigenlijk alleen maar beter gaan rijden (de lange tijd stilstand was te merken de eerste dag). Scheelt natuurlijk wel dat we de koppakking al vervangen hadden voor vertrek omdat die behoorlijk lekte en we anders Hardenberg niet eens zouden halen (kwamen we helaas pas na de koop achter, anders hadden we 't niet gedaan). Misschien volgend jaar dus voor meer uitdaging gaan: grotere auto met meer vermogen, dan kan er ook meer kapot :'). Maar eerst bedenken of ik volgend jaar überhaupt mee wil en zo ja, in welke samenstelling.
Ik weet nog wel een grotere auto met meer vermogen te staan O-)

quote:
Ik zag jou, Tim, overigens nog binnenkomen bij de finish, toen waren wij er net. Maar je zag me niet zwaaien :)
Ben ik erg goed in, mensen niet opmerken die recht voor me staan en naar me zwaaien :7 Ligt dus niet aan jou
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_129194393
Haha ok thanks ;)

De Bird wil ik niet :+. Da's me te veel boot :P Maar eerlijk gezegd denk ik dat ik de inschrijving dit jaar even laat voor wat ie is, tenzij de bestemming echt geniaal is. Ik heb het virus nog wel te pakken, maar moet echt even goed nadenken over teamsamenstelling. En ik heb afgelopen jaar zo vaak nog startbewijzen voorbij zien komen in de maanden aanlopend tot de start, dat ik vermoed dat dat wel goed komt mocht ik alsnog willen. Beetje rust inbouwen is ook wel prima :)
Schip ahoy!
pi_129194613
Nou, een compleet verslag dan maar! In 2 delen zelfs, want het invoerveld kent beperkingen :D Foto's zijn klikbaar voor grotere versies.

De start in Hardenberg. Dit jaar hadden we veel meer ruimte in de auto, maar dat hebben we allemaal vol weten te stoppen :P Kofferbak zat vol met kampeermateriaal, gereedschap, liter of 30 aan diverse vloeistoffen en klein grut. De achterbank werd half gevuld door mijn Mobicool koelbox, en de rest was een tent, kussens, slaapzakken, luchtbedden en 5 diverse tassen. In de Fiat hadden we maar de helft bij ons, en nog snap ik niet waar we dat allemaal gelaten hebben toen :D

Mijn vader was er nog om ons uit te zwaaien, en we troffen een bevriend team dat dit jaar helaas had besloten op het laatste moment niet mee te doen. We waren lekker vroeg weg, zodat we weer langs mijn huis (aan de A37) konden om daar de laatste spullen (zoals de koelbox, die dan nog een paar uurtjes op 230V kon blijven draaien) in te laden. We hadden dit jaar de BVVVV-turbo dus we konden wel wat tijd missen, en dus ook de opdrachten doen. Mijn teamgenoot heeft alle plaatsnamen opgezocht waar we heen moesten, en zo konden we dus op weg ^O^

We hadden alles, behalve de bonusopdracht. Maar de organisatie heeft het weer matig gepland op de eerste dag, want het was met het zoeken goede stopplekken voor het maken van de foto's erg tijdrovend. Ook de mededeling 'we mogen na Ulm niet over snelwegen of de B-nummers, zoek het zelf maar uit' hielp niet, net als een wegomleiding in een dorpje dat door de meeste Runners redelijk genegeerd werd zodat je nog verder vast kwam te staan :') Na ruim 900 km haalden we om 22:30 wel Mengen.
Ons eerst euvel diende zich in Köln aan; hij wilde niet meer starten. Totdat we ontdekten dat hij nog in Drive stond, en daar een startblokkering op zit. Zo'n automaat blijft nog even wennen :P Tweede schrikmoment was dat onze elektrische ramen wel omlaag gingen, maar toen niet meer omhoog. Motortjes werkten wel en we snapten er eerst niets van. Uiteindelijk concludeerden we dat het probleem in het luizen-plak-rommel zat dat uit de boom voor mijn huis is gekomen; we hadden de ramen wel schoongemaakt, maar dat was allemaal naar beneden gestroomd en opgedroogd, zodat de ramen nu letterlijk vast zaten geplakt. Gaandeweg is dit vanzelf opgelost :+

De camping in Mengen was een beetje krap zodat alles nogal vast stond ingebouwd, en je de volgende ochtend moest wachten totdat de mensen om je heen weg waren voordat je zelf kon vertrekken. Overigens pluspunten voor de organisatie dat ze het nachtelijke stiltegebod iets meer in acht namen tov vorig jaar :Y Het vertrek was een leuke chaos.

We hadden wat onenigheid over of we binnendoor of via de snelwegen van Zwitserland zouden gaan, maar toen dat eerste niet opschoot ging het vignet er alsnog op. We hebben maar één van de opdrachten gedaan; om 1 uur exact bij een stationsklok staan in een Zwitserse plaats.

Zwitserland is verder een mooi land om doorheen te rijden, maar we waren wel blij toen we eenmaal van de snelweg af waren en de leuke weggetjes begonnen.

Ik heb gehoord dat veel teams bij de Grote Bernard gewoon de tunnel hebben gepakt. Nogal zonde, want de pas is heel erg mooi om te rijden. Ook al was het (voor ons; niet voor het eerst daar) nogal grauw en nat. Gelukkig reden wij niet cabrio :P

Beide hadden we lange dagen gemaakt voor de start (mijn teamgenoot kwam regelrecht uit Valencia van een conference, ik moest al het voorbereidende werk doen) dus wij besloten op een andere camping te staan voor een nachtje goed slapen en een frisse start in de ochtend. De camping lag alleen nogal ver buiten het dorpje, en na een smal, steil weggetje van 8 km waarvan we niet meer wisten weer we in vredesnaam uitkwamen vonden we het alsnog. Prima camping, maar de eigenaar zei dat hij niet zoveel gasten kreeg want 'niemand heeft zin om dat hele stuk omhoog te rijden'. Joh :P Daar ook bij het restaurant gegeten, en toen terug naar de Start-Finish om ons te melden. Daar hebben we het team RobertNL ook nog even gesproken. Net toen wij weg gingen kwam er nog zo'n BX binnen rijden...

Op weg naar de camping (dat paadje was nog spannender in het donker...) wilde mijn teamgenoot nog even een foto van het uitzicht maken, waarmee we de halve buurt wakker hebben gemaakt omdat alle honden direct aansloegen op onze aanwezigheid.

De camping, en de dubieuze toeweg:

En weer verder, Italië door richting Frankrijk.

De route volgde weer de fraaie bergwegen met de nodige uitzichtpunten. Daar troffen we de eerste Runners in hun vervangend vervoer-wagen; na 400 km was bij hun Porsche 924 de koppakking er al uit geknald. We hoorden toen ook al dat de ANWB (niet conform hun voorwaarden) bij hulpvragen lastig begon te doen...

Hoewel het onderweg vaak warm en zonnig was, viel er ook wel eens een drupje regen.

Ook vandaag konden we de opdrachten doen - foto's maken van dingen die de organisatie had uitgezocht - maar dat was meer toeval dan actief zoeken. Als er veel Runners ergens stonden, gewoon goed opletten :P Zo liepen we ook Tim_Hawaii tegen het lijf, terwijl we ook nogal op zoek waren naar een tankstation. Er bleek doen nog maar 4 liter in de tank te zitten, en onze jerrycans met brandstof hadden een tuit die niet in het tankgat paste :D

De rit ging door naar de Mt. Ventoux, die gevuld was met campers in afwachting van de Tour de France die een halve week later langs zou komen. Nu kregen ze een Tour de Carbage, met een peloton dat zelf ook irritant terug kon toeteren :+ De berg zelf was een beetje lastig te vinden voor de meeste Runners, temeer iedereen volgens de routebeschrijving 'Gault' zocht en dat heette in de praktijk Sault.
Nou liep de Saab altijd al wat warm, met dubieuze fluctuaties in van de temperatuurwijzer, maar de meesten zeiden 'dat doen die oude Saabs altijd'. Bij de beklimming van de Ventoux liep hij echt tot pal tegen het rode, en dat begon ons toch wel wat zorgen te baren... Maar wat beter in de gaten houden dus!

Mijn teamgenoot doet zijn best om esthetische foto's van de Saab te maken, en daar maak ik dan weer een foto van :+

En wat kom je boven op de berg (die kennelijk sinds de organisatie er geweest was, een meter was gekrompen :P) tegen?

Bij de aankomst in Camargue - waar de helft van de wereldpopulatie muggen ook leeft - hebben we met halve zin besloten om soort van wat te koken. Daar kwamen we erachter dat één van onze gasflessen (van mijn ouders, eigenlijk) al leeg was en dat we niet gelijktijdig pasta konden koken en de rest konden bakken. Dus dan maar wat halfrauwe pasta carbonara gemaakt ;)

Daarna een rondje over de camping gedaan, nog wat lui gesproken totdat we lek genoeg waren gestoken. We werden echt constant herkend van vorig jaar - 'het team met dat kleine Fiatje' _O- En nog iets bekends gespot:

De volgende ochtend werd mijn teamgenoot wakker op een leeg luchtbed. Gelukkig hadden we een reserve bij ons, dus konden we zonder al te veel zorgen weer op pad door het leuke Franse landschap. Daarna nog met z'n allen in de rij voor nog wat tol, en toen de binnenwegen opzoeken. Nadat het ons niet lukte om een tube Lubrix Anal Gel te vinden, vonden we het wel weer mooi geweest qua opdrachten.

Wederom was er een wegversperring, wat de nodige verwarring opleverde. Bij een iets te haastige keeractie schatte mijn teamgenoot de lengte van de auto verkeerd in, en raakt met de kont de neus van een oud Puntootje :{ Die had al genoeg krassen en deuken en er was nauwelijks schade, dus we hebben na een korte overweging besloten hem maar gewoon te peren :@ Overigens werkt mijn (vrij nieuwe) TomTom niet bijster goed; 75% van de tijd kan je gewoon geen nieuw adres invoeren, of pakt hij alleen plaatsen/locaties die nog in zijn geheugen staan :( Dan moest je gaan zitten ouwehoeren met de kaartfunctie, en dan handmatig iets aanwijzen om daarheen te navigeren. Wel hadden we O+ Brian Blessed O+ als onze spreker, en Brian heeft ons uiteindelijk wel overal gekregen waar we heen wilden.
Op de B-wegen begon de Saab weer nogal warm te lopen, dus besloten we de grille te verwijderen in de hoop op iets meer koeling. We waren niet de enige; de oude Mercedes voor ons moest periodiek koelvloeistof bijvullen :P

Dankzij de heldere route-instructie dat je niet Foix moest blijven volgen - behalve dat je Foix moest blijven volgen tot Foix en vanaf daar dat je Foix niet moest blijven volgen. Zo reden wij iets om. Mijn teamgenoot zag iets wat hij de foto wilde zetten en reed bij het aan de kant zetten van de auto pardoes met het rechter voorwiel de erg slecht zichtbare sloot in :D Gelukkig was er verder niets aan de hand en kon hij er ook zo weer uit rijden.

Dit alles tot groot vermaak van wat Franse jongeren achter ons, die de auto ook helemaal geweldig vonden.

Omhoog naar Andorra, wat een erg mooie route was, besloten we een klein stukje om te rijden omdat we anders zo vroeg aan zouden komen. Dat zorgde ervoor dat we een mooi plekje vonden om wat te eten.

En toen ging het 20 km voor de dagfinish mis :'(
De Saab begon al weer erg warm te lopen, akelig dicht bij het rode. Toen moest ik een vrachtwagen inhalen, en dat extra vermogenzetje was teveel van het goede. De meter stond in het rood. De eerste stopmogelijkheid zagen we te laat, de tweede haalden we te laat. De Saab heeft ruim 10 minuten staan te stomen, en er bijna 5 liter kvs uit gegooid...

De retourleiding was 2 keer zo dik als normaal, en dan heb ik nog geluk dat ik het expansievat thuis al vervangen had ivm een minuscuul scheurtje want die zou onder deze druk het helemaal begeven hebben... Mijn gok was toch de thermostaat die niet open ging, want als we de motor probeerde te koelen door warme lucht van de verwarming aan te voeren bleef de verwarming vrij koud. Hoewel er een reserve-thermostaat aanwezig was (ik vertrouwde het niet) besloot ik gewoon de thermostaat eruit te laten, om te kijken hoe goed hij dan zou koelen. Ik had gereedschap, 5 liter kvs en 5 liter water en een digitale Haynes, hoewel die niet echt nodig bleek. Eerste de boel laten afkoelen, en toen kon ik het thermostaathuis eraf halen en de thermostaat eruit.

Erg sympathiek blijft natuurlijk dat iedereen stopt om te helpen. Eén team liet contactgegevens achter zodat we konden bellen als het toch niet lukt ^O^
Het thermostaathuis is niet zo toegankelijk en er moeten nogal wat slangen en de AIC-klep los. Ook de carterventilatieslang moest aan de kant, en die was zo uitgedroogd dat hij meteen in 3 stukken brak. Dat hebben we met tape en vloeibare pakking weer aan elkaar gelijmd. Maar na een uurtje gepruts zat alles er weer aan - minus één thermostaat - en konden we verder! Let ook even op de enorme kvs-vlek die onder de auto vandaan komt naar achteren :P

Die vreugde was van korte duur. We kwamen achter Runners in hun BMW te staan die midden op de pas stil waren komen te liggen. Hun krukassensor raakte volgens hun oververhit en daarmee vielen ze steeds stil. Dan moesten ze die afkoelen met een deobus, konden ze weer starten en 500 meter verderop vielen ze weer stil. We hebben achter ze gezeten en ze afgeschermd totdat ze een veilige plek konden opzoeken.
Twee bochten verderop stond de temperatuurmeter weer tegen het rood en direct over de grens in Andorra gestopt. De normale ventilator heb ik nooit zien draaien en draaide nu nog steeds niet, en ik stelde voor dat we die maar moesten doorlussen want anders wist ik het ook zo snel niet. Relais eruit getrokken, pennetjes plat gemaakt, stukje draad ertussen en er weer ingeplugd. Fan ging draaien, motor gestart en meteen zakte de wijzer tot een meer normale waarde *O* Het was dus geen of-of probleem, maar een en-en. En zo konden we toch nog de Start-Finish halen ;)

We hebben bij een ander team wat mannetjes-kabelschoentjes gescoord en draad hadden we zelf. Ik had zelfs een schakelaartje meegenomen, dus zo konden we een externe schakelaar in de grille verwerken voor de ventilator. Wel moesten we constant dat ding dus handmatig aan-uit zetten, maar daarna koelde hij significant beter.

Na de tent opgezet te hebben nog een rondje gelopen. We stonden op 2400 meter hoogte ongeveer, en dat was best frisjes 's nachts. Eerst een hele tijd bij het Daihatsu Hijet busje gestaan en met leden van RobertNLs team gepraat, en daarna nog bij de deelnemers met hun Skoda 105S (onze keuze voor de originaliteitsprijs, omdat we wel van schrale autootjes houden) staan praten. Daar kwam, vrij laat, ook Driftkikker nog aankakken met een enorme tik in de motor van hun BMW, wat hij afdeed met 'ja, die versies tikken allemaal wat'. Ja, maar niet zo erg :') Iets met olie en niet op lampjes letten en zo? ;) We zijn nog steeds enorm benieuwd of dat ding het überhaupt het nog gehaald heeft tot Barcelona, laat staan thuis :D

De volgende ochtend een stukje omhoog gelopen en foto's gemaakt van het bijzondere kampement:

De rit naar Barcelona was weer een erg mooie, leuk met een hele stoet over de kleine bergwegen. Eerst zijn we nog gestopt in Andorra-stad om daar wat te kijken, maar afgezien van de lage benzineprijzen (65 liter getankt voor 75 euro!) en een prima watermeloen bij een supermarkt viel daar eigenlijk niet zoveel te beleven. De opdrachten waren van hetzelfde soort als woensdag, en per toeval spotte we één locatie daarvan maar voor de rest boeide het ons weinig.

We vonden dat blok kaas dat die walmende T4-diesel - die 'wat olie' verbruikte _O- - veel interessanter.

De uitlaat was bij de middendemper al eens voorzien van een laagje Gun Gum uitlaatpasta, maar de boel begon wel weer erg sportief te klinken. Onze camping lag in Vilanova i la Geltru 35 km ten zuiden van de Finish en aangezien we erg vroeg waren, zijn we daar eerst heen gereden om de tent op te zetten. Ik vond toen al dat de uitlaat erg losjes eruit zag en nam mij voor daar bij terugkomst meteen wat aan te doen. Zover is het niet gekomen want 15 km na vertrek (20 km voor de finish) brak het ding compleet in tweeën pal achter de middendemper :')
De achterdemper hing nog in zijn rubbers en zat bovendien boven de achteras, dus de boel kon er niet zomaar onder weg vallen. IJzerdraadje gespannen en toen was het 'fok it, we kijken morgen wel verder; we gaan gewoon finishen'. En zo, ietwat luid, geschiedde *O* *O* *O*

Gelukkig waren we niet de enige. Na nog wat lui gesproken te hebben in de lange, warme rij voor de prijzige hamburgers - waaronder idd het team van Northside, een ander team met een 9000 dat hun turbo had opgeblazen maar 'zonder reed hij ook nog prima', en een team dat ons vorig jaar geholpen had bij het gedoe in dat zigeunerdorpje in Hongarije - besloten we (en velen met ons) dat het niet zo gezellig was daar en dat we met onze herrie-uitlaat ook niet te laat op de camping wilden zijn. Nog een rondje over de parkeerplaats gedaan, en toen was de Run zelf voor ons afgelopen :'(

Ja hoor...

Overigens begon het bij ons wel al weer te jeuken, ook al dachten we eerst dat dit wel ons laatste jaar zou zijn. Dus wie weet >:)
Wel hoorden we dat de Reliant die meedeed nogal heldhaftig gecrasht is toen ze door hun remmen trapten bij een afdaling in Duitsland, en dat een ander team getorpedeerd is door een Fransman die niet uitkeek bij het opdraaien van de weg. Gelukkig is iedereen er betrekkelijk heelhuids er vanaf gekomen, maar toch.

Onze camping lag op 500 meter van de zee, en 's avonds zijn we nog even weten pootjebaden op het strand. Het was namelijk nogal warm in Spanje :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Dingest op 21-07-2013 21:33:35 ]
pi_129194631
De volgende ochtend bij de campingeigenaar gevraagd of die een garagist voor ons wist, Die kon er eentje vinden, maar die zei dat we maandag pas langs moesten komen. Een andere garage die we per toeval vonden meldde hetzelfde. Dus parkeerden we bij het station, en pakten we de trein naar Barcelona. Aardige stad, maar we vonden een middagje meer dan genoeg. En dan hebben we nog best veel gelopen omdat we eerst naar de verkeerde kerken en kathedralen liepen :+ Bovendien was het nogal warm.

Onderweg hebben we nog 4 andere teams gesproken, die ook de toerist aan het uithangen waren :P Toen we op een terrasje zaten zagen we aan de overkant een bekend gezicht lopen; uiteindelijk hebben we iets van 3,5 uur met 2CV en zijn reisgenote daar gezellig zitten ouwehoeren :)
Het was dan ook vrij laat dat we terug waren op de camping, maar we volgden Spaans voorbeeld en gingen gewoon laat eten. Pas om 23:00 ging de eerste lap vlees op de barbecue. Helaas bleek er (aanvankelijk) nog een luchtbed lek. Ik heb één nacht op de grond gelegen, en één nacht heb ik beide 'lekke' luchtbedden op elkaar gelegd. Dat was ook geen succes, het was nogal instabiel. Uiteindelijk bleek dat er iets mis is gegaan met verwisselen tussen de reserve en het lekke luchtbed uit Camargue, en dat er dus in feite nog steeds maar eentje lek was. Gelukkig :P

Zondag viel er niet veel te doen, behalve proberen de uitlaat wat bij elkaar te beunen met ijzerdraad en wat bierblikjes. Wij spreken geen Spaans en we wilden gewoon dat boel eenvoudig bij elkaar hebben zodat hij wat minder luid was, en we Nederland konden halen. Om er goed bij te kunnen moest het wiel eraf, en de hele kofferbak leeg om bij de krik te komen. Dit tot vermaak van veel campinggasten, die - en dan vooral de kinderen - het sowieso al een briljante auto vonden.

Toevallig stond er nog een Nederlander schuin achter ons, met een Saab 9-5 estate. Die zat ook op het Saabforum en die herkende de auto daarvan :D
De rest van de dag was luieren met een boekje aan het strand en wat zwemmen in de zee, en dan een restaurantje opzoeken voor de nodige paella. Best prima om een dagje niets te doen!

Maandag vroeg opgestaan, meteen naar de garage. De campingeigenaar had een briefje geschreven met 'dit is een oud barrel, ze willen er eigenlijk alleen maar Nederland mee halen'. Maar de pijp was pal bij de demper afgebroken en dat viel niet meer te lassen. Nieuw onderdeel zou 300e kosten (inclusief montage) en het kon pas de volgende dag. Eigenlijk wilden we door naar Verdon, en het leek ons niet de moeite waard. Mijn teamgenoot vond eerst dat 'het wel kon' qua lawaai, maar rond Barcelona deed hij toch oordopjes in. Op zich was de volume het probleem niet zo, meer de nogal heftige, zware frequentie.
Helemaal schadevrij is de Saab niet gebleven; we waren iets te gehaast bij vertrek op de camping, zodat ik een lantaarnpaal raakte die achter mij pal in de dode hoek stond op hooguit een meter afstand. De hoek en het gewicht van de auto speelden hier vooral de rol tegen het slappe plaatwerk, en dat leverde een fikse deuk op.

Al maakte wij ons meer zorgen om de lantaarnpaal, maar die had eigenlijk niets :')

Onderweg rammelde de uitlaat wel nogal, dus nog maar een keer geprobeerd de boel wat vaster te zetten.

Doordat we pas rond het middaguur waren vertrokken - en we tolwegen vermeden - lukte het niet meer Verdon in één dag te halen. We hebben in de buurt van Arles gestaan, 30 km van de Start-Finish locatie in Camargue op de camping die ik daarvoor als back-up genoteerd had :P Daar heb ik ook mijn Coleman Northstar benzinelamp kunnen gebruiken. Dat ding geeft echt licht als een malle B-) De Deense overbuurman werd er zelfs een beetje opgewonden van _O-
De volgende ochtend vonden we dat de auto nog steeds snel warm liep. De ventilator heeft een normale stand, en een high speed stand met een eigen relais. Die vertrouwden we niet meer, en ook die werd doorgelust. De gewone ventilator bleef met de schakelaar in de grille, de high speed-stand werd aangesloten op de knop waarop de dixie-claxon zat. De isolatie van de draadjes kwamen ook was los, dus daar moesten we ook opletten om kortsluiting te voorkomen.

Met onze luide uitlaat wisten we via de mooie binnenwegen uiteindelijk het schitterende Lac du Verdon te bereiken *O*

We vonden een plaatsje op een camping iets buiten Moustiers st. Marie, pal aan het begin van de route door de Gorges du Verdon. We zijn eerst naar Moustiers gegaan, een erg fraai maar ook erg toeristisch plaatsje. Daar hebben we een, naar bleek vrij listige, wandeling naar het kerkje gedaan. Mijn teamgenoot zei halverwege pas dat hij nog op slippers liep :')

De volgende dag stond een route door de Gorges du Verdon op het programma. Maar eerst moest die uitlaat een stukje stiller. Dus weer alles uitgepakt, de auto opgekrikt en vervolgens heb ik met een stukje conservenblik, een bierblikje, enkele meters ijzerdraad om alles goed bij elkaar getrokken te houden en een half bakje Gun Gum uitlaatpasta de boel half gasdicht gebeund. Het resultaat was redelijk; wel merkbaar hoorbaar maar een stuk stiller dan gewoon uitlaat die een demper te vroeg ophield :Y

Ik was er vorig jaar al geweest en ik weet dat de route extreem briljant is om te rijden, en dat de kloof zelf één van de mooiste plekken in Europa is, dus ik had er erg veel zin in.

Het weer, maar vooral de auto, hadden er dan niet zo'n zin in. De zon bleef een beetje achterwegen en zou later overgaan in (mot)regen. Dat was niet erg.
Halverwege de Routes du Verdon begon de stuurbekrachtigingspomp enge geluiden te maken. Dat was wel erg. Bij controle bleek het expansievat al bijna leeg te zijn. Ik had niet veel keuze en moest, zonder stuurbekrachtiging, over de scherp kronkelende bergweg doorrijden naar Castellane. Daar vonden we een tankstation. Mijn vaders teamgenoot is automonteur, en die werd geraadpleegd om te vragen wat voor olie we erin konden gooien. Hij stelde transmissieolie voor de automaat voor, of desnoods motorolie als het echt niet anders kon. Het probleem was dat de pomp via de multiriem ook op waterpomp en dynamo zat. Als de stuurbekrachtigingspomp vast zou lopen, zou dat allemaal meegaan. Want anders hadden we wel zonder stuurbekrachtiging kunnen rijden.
Olie gekocht, bijgevuld en naar de supermarkt gereden om boodschappen te doen. Bij terugkomst viel in de motregen op dat er meteen een plas olie bij het rechter voorwiel lag, en het niveau alweer gedaald was. Het moest dus direct opgelost worden. De slangen bij het expansievat waren nogal vettig en vies, dus ons vermoeden was dat het lek daar zat. Eerst hebben we het vat leeg geheveld en toen kon ik het staan demonteren op een parkeerplaats in Castellane, tot vermaak van de vele Nederlandse toeristen daar :')

De slangen kwamen moeizaam van het expansievat los, maar met behulp van remmenreiniger en een wc-rol hebben we alles redelijk goed schoongemaakt. We zagen iets waarvan we vermoedde dat dat het lek kon zijn en hebben dat afgedicht met vloeibare pakking en tape, maar toen de boel er weer inzat lekte het meteen weer. Toen zag ik dat de bovenste slang veel lager nogal lekte, en alles omhoog sproeide zodat het vat de oorzaak leek :o Kortom, weer de boel leeghalen en demonteren, en toen was de werkelijk oorzaak gevonden :{

Die slang is jarenlang weg geschuurd over de rand van de dynamo, en nu was hij dan goed door. Wederom met vloeibare pakking, tape, slangklemmen en tie wraps het ding ingewikkeld en bijgevuld. Tegen die tijd was het al 19:00 uur en konden we wel weer richting camping. Onderweg een paar keer gecontroleerd, en het leek het te houden ^O^ Het begon te regenen dus besloten we eens een goed restaurant in Moustiers st. Marie op te zoeken, waar het kerkje nu mooi verlicht was.

Terug bij de auto lag er weer een plas olie bij het voorwiel :'( Het niveau was wel wat gezakt, maar niet zo extreem als eerst. Die olie is nogal agressief en sijpelt, uiteindelijk, gewoon via de laag tape naar buiten. De volgende ochtend op de camping nog meer tape en tie wraps aangebracht, voordat we de tweede poging aan de Gorges du Verdon waagden. Maar niet voordat we op een haar na de koelbox, auto of het elektriciteitskastje hadden gesloopt: we reden weg met de stekkerdoos nog in de auto, en dat merkten we eigenlijk pas toen de lijn strak tegen de ruit stond gespannen :')
Eerst weer naar Castellane gereden voor boodschappen, en toen konden we eindelijk de Routes des Crêtes op. Echt een aanrader! Briljante wegen en mooie, bizarre uitkijkpunten, tot honderden meters recht omlaag. De kloof is ook zeer populair bij klimmers.

De Routes des Crêtes loopt van La Palud sur Verdon weer terug naar dezelfde plaats; handig, want dan kan je van bijrijder wisselen en nog een keer het rondje rijden ;) Helaas begon het weer te regenen. Een kans van 30% op 0,5 mm was voorspeld. We hebben 30 minuten zo stil gestaan _O-

En later op de dag nog eens zo'n bui, en de halve avond regen. Maar goed, we konden na ons tweede rondje verder de kloof rond, en daar zijn een paar hele mooie wegen. En daar kwam de BVVVV-turbo goed tot zijn recht 8-) Lekker in z'n 2 laten staan, en dan trekt hij als een malle je wel die bergwegen op en door. We hebben wel iets van 1:5 gereden daar, maar het was het waard _O_ Nee, met de turbo, het blok en de automaat is verder niets mis!

Nog meer impressies van de kloof :)

Wederom regende het 's avonds, zodat we uiteindelijk bij een heel vaag restaurantje eindigde. De eigenaresse was overdreven enthousiast (manlief zag eruit als hij gedwongen werd in de hobby van zijn vrouw mee te gaan) en ze ging letterlijk de hele menukaart voor ons vertalen _O-

Heel graag had ik er de 14 km lange Martel wandelroute willen nemen door de kloof, maar het slechte weer gooide roet in het eten. Dus we besloten de volgende ochtend alles in te pakken en kijken of we in één ruk de 1350 km naar huis konden rijden. Voor de laatste maal tie-wraps om de slang aangebracht en bijgevuld - en dat heeft het tot thuis lekloos volgehouden.

Het laatste restje Gun Gum heb ik nog rond de uitlaat gefrot - die was wat luider gaan klinken na al dat geblaas door de kloof, en daarmee moesten we maar naar huis.
Bij een tolpoort stonden er opeens 15 (!) wagens van de Gendarmerie. Maar die schonken geen aandacht aan onze ronkende uitlaat. We moesten ze zelfs teleurstellen, want de gebaarden dat we de dixie-horn even moesten gebruiken _O- Maar ja, die was afgesloten vanwege de high speed fan. Daarmee is de auto nog wel een paar keer warm geworden, maar het bleef dit keer keurig binnen de perken. We hadden nu toch een vignet, dus we kozen ervoor om via Zwitserland terug te gaan ipv de Peage-wegen.

Het stuk naar Grenoble schoot niet op, en het was al 19:00 toen we bij Basel in de file stonden. We hadden nog 10 liter goedkoop Andorra-benzine in jerrycans, dus we hebben een systeempje gemaakt zodat we die nog in de tank konden gooien :7

Bij een Mac langs de Autobahn werden we zonder enige reden door de Duitse douane nog gecontroleerd; ik moest mijn zakken leeghalen en zet mijn handen uit elkaar van 'verder nog iets', waarop die gast zegt 'nee hoor, we zijn hier niet in Amerika'. Waarop hij al mijn zakken nagaat en mij compleet fouilleert :') Was een enorm onbeschaafde zak die de halve auto halfbakken overhoop gooide (tassen en kofferbak werden volledig overgeslagen) en toen er vandoor ging. Z'n collega had ook zoiets van 'tsja, van mijn hoefde het ook niet'.
De auto begon nu op lage snelheid ook iets vrij zwalkerig gedrag te vertonen, wat mij doet vermoeden dat er met de ophanging iets niet helemaal jofel meer is. Waarschijnlijk een rubber of kogel met wat speling, maar het werd er niet comfortabeler op. Hoewel de airco en cruise control het prima deden ;) Bij een volgende stop bleek dat de knipperlicht-unit rechts half los hing; die was uit een klemschroef geschoten maar dat kon ik snel weer vastdraaien met behulp van een iets ruimer ringetje. Laat in de avond ging het dimlicht links ook nog eens stuk (hebben we waarschuwinglampjes in het dashboard voor), en die heb ik bij de laatste tankbeurt ook nog vervangen :P

170 km voor huis was de laatste pitstop. De uitlaat resoneert nogal hoor in de toeren dus 150 was qua niveau het snelste wat we konden gaan. We starten de auto, en opeens blijft het acculampje branden. Voltage kwam niet verder dan 11. Dynamo was ermee op aan het houden :{ Nou ja, het was half 2 's nachts; we gokken het erop. Uiteindelijk hebben we met alle stroomverbruikers uit gereden en heb ik zelfs de zekering uit de ACC-unit getrokken, want die resette zich steeds en sloeg dan aan :') Vlakbij de grens op de A31, afslag Twist/Coevorden, voegde er een auto in. Was nog een Runner _O- _O-
Tegen de tijd dat we de auto bij mij in de straat parkeerden was het al 3 uur geweest en stond er 8 volt op meter. Er gingen steeds meer lampjes zwak branden op het dashboard; ik parkeerde de auto, zette hem stil en dat was het. Meteen daarna startte hij al niet meer. Tot hier, zei hij, en niet verder :P

En na 5400 km dachten wij er ongeveer ook zo over, ook al was het verder een geweldige reis _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Dingest op 21-07-2013 21:12:31 ]
pi_129195995
O, crap. Ze zijn niet klikbaar :') Momentje.
Nu wel ^O^

[ Bericht 29% gewijzigd door Dingest op 21-07-2013 21:34:09 ]
  Spellchecker zondag 21 juli 2013 @ 21:14:57 #81
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_129197165
Mooie reportage! Ook die met veel plezier gelezen ^O^
Tevens -purist.
  zondag 21 juli 2013 @ 21:23:40 #82
327191 RobertNL
For your gear.
pi_129197595
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 23:20 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Hoppa! Het verslag:

[knip]
quote:
14s.gif Op zondag 21 juli 2013 20:12 schreef Dingest het volgende:
[knip]
Wat een verhalen _O_ *O* ^O^
Zoveel hebben wij niet meegemaakt :o
Zal eens kijken of ik ook nog een (mini) verslagje kan brouwen :D

@Dingest; hoe bedoel je gebruikt olie? Dat hebben we van geen enkel ander team gehoord O-)
pi_129198722
Ik heb Saab 2-takts gezien met schonere lucht uit de uitlaat _O-
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 21 juli 2013 @ 22:20:11 #84
39237 crew  H_T
2733
pi_129200591
Mooi verhaal Dingest!
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_129201712
Goed verhaal man, zo kom ik weer een beetje terug in de sfeer O+
Schip ahoy!
  zondag 21 juli 2013 @ 23:21:24 #86
327191 RobertNL
For your gear.
pi_129203713
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:45 schreef Dingest het volgende:
Ik heb Saab 2-takts gezien met schonere lucht uit de uitlaat _O-
Ik bekijk het positief; de olie vervangt zich zelf O-)
  † In Memoriam † maandag 22 juli 2013 @ 02:23:36 #87
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129209369
Die klere-BX ook altijd :') ;)

Heel tof verhaal ! [LIT]Lekker vlot en prettig leesbaar geschreven ook.[/LIT]

Voor lekke slangen: neem vooraan een binnenband van een fiets mee. Zorg er voor dat het ding niet totaal gaar is en dat je weet waar het gaatje (niet te verwarren met het ventiel :+ ) zit. Knip er een stuk af, snijd het in de lengte open, doe het om het lek (eerst tape er over is geen punt, ik denk dat dat zelfs nog beter gaat werken) en dan vast zetten met (nog meer) tape en/of tiewraps.

Ik moet nog aan de woensdag beginnen van ons verslag. Alleen schrijf ik niet zo vlot (en zal het verhaal ook niet zo fijn en vlot weglezen vermoed ik).
pi_129213818
Ja, het doet qua problemen allemaal niet heel veel onder ten opzichte van vorige jaar _O-

quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:21 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ik bekijk het positief; de olie vervangt zich zelf O-)
Ah, net als bij onze stuurbekrachtiging :7
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 02:23 schreef 2cv het volgende:
Die klere-BX ook altijd :') ;)

Heel tof verhaal ! [LIT]Lekker vlot en prettig leesbaar geschreven ook.[/LIT]

Voor lekke slangen: neem vooraan een binnenband van een fiets mee. Zorg er voor dat het ding niet totaal gaar is en dat je weet waar het gaatje (niet te verwarren met het ventiel :+ ) zit. Knip er een stuk af, snijd het in de lengte open, doe het om het lek (eerst tape er over is geen punt, ik denk dat dat zelfs nog beter gaat werken) en dan vast zetten met (nog meer) tape en/of tiewraps.

Ik moet nog aan de woensdag beginnen van ons verslag. Alleen schrijf ik niet zo vlot (en zal het verhaal ook niet zo fijn en vlot weglezen vermoed ik).
Die binnenband-optie zaten we toen ook aan te denken, toen het bleek dat het afdichten niet helemaal was gelukt :Y Maar omdat we die nu niet hadden, bedachten we dat een afgeknipte vinger van een latex handschoen dan wellicht ook kon werken als het zo erg werd dat het allemaal nog eens overnieuw aangebracht moest worden. Gelukkig werkte het aanbrengen van 100 tie-wraps uiteindelijk ook :')
pi_129219704
_O_ respect voor het verslag, toffe route ook na de run. Door een lege batterij van de camera en kapotte foon heb ik heel weinig foto's gemaakt, leuk om 'ons' barrel er een paar keer tussen te zien.
  † In Memoriam † maandag 22 juli 2013 @ 16:36:11 #90
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129224252
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:52 schreef Dingest het volgende:
Maar omdat we die nu niet hadden
Dat soort dingen neem je toch standaard mee :?
  maandag 22 juli 2013 @ 16:41:07 #91
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_129224356
Leuk verslag!
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
  maandag 22 juli 2013 @ 20:25:42 #92
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_129230976
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:36 schreef 2cv het volgende:

[..]

:') Natuurlijk niet. Een saaB hoort niet stuk te gaan.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  † In Memoriam † maandag 22 juli 2013 @ 20:26:08 #93
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129230990
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:25 schreef Paladijn het volgende:

[..]

:') Natuurlijk niet. Een saaB hoort niet stuk te gaan.
Hoort ... ;)
pi_129242645
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:36 schreef 2cv het volgende:

[..]

Tsja. Over mijn auto's valt wel eens wat op te merken, maar mijn fietsen zijn gewoon te betrouwbaar :+
pi_129242676
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:02 schreef CarBtch het volgende:
_O_ respect voor het verslag, toffe route ook na de run. Door een lege batterij van de camera en kapotte foon heb ik heel weinig foto's gemaakt, leuk om 'ons' barrel er een paar keer tussen te zien.
Alleen jammer dat door het matige weer en alle pech we maar een klein beetje in Verdon en daarna konden dan van wat eigenlijk de bedoeling was. Dus mogelijk dat we er volgend jaar gewoon voor kiezen met een eigen auto daar weer heen te gaan, en nog meer mooie routes rijden in Italië en Zwitserland ^O^ Ook een stuk beter voor de portemonnee :@

Als het niet meer 30+ graden is zal ik even de reserve DI-cassette testen (mits de auto wil starten) om te kijken of die nog in orde is, en neem ik nog wel contact met je op :)

De hele auto staat ook op de Saab marktplaats, maar dus duidelijk zonder nieuwe uitlaatdelen :+
  † In Memoriam † dinsdag 23 juli 2013 @ 03:23:09 #96
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129242977
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 02:54 schreef Dingest het volgende:

[..]

Tsja. Over mijn auto's valt wel eens wat op te merken, maar mijn fietsen zijn gewoon te betrouwbaar :+
Daarom heb ik ook een set oude binnenbanden bij de fietsenboer gehaald ;)
  woensdag 24 juli 2013 @ 12:01:10 #97
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_129285184
Ik kwam deze tegen, mooi overzicht van de deelnemers:

woensdag 24 juli 2013 @ 16:25:34 #98
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_129295130

Dit was ons vervoer. Een Buick Park Avenue. Bergop wat zweterig, dus regelmatig even af laten koelen. Verder geen centje pijn! Een gemiddelde van 1 op 8!
pi_129303694
Netjes! Volgens mij hebben we nog een stukje met jullie 'opgereden' op de eerste avond in het donker, totdat jullie ineens een andere route namen. Een cabriootje en een Alfa 155. :)
Schip ahoy!
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:45:18 #100
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_129304030
Wanneer zijn de startbewijzen voor 2014 eigenlijk beschikbaar?
  donderdag 25 juli 2013 @ 09:14:01 #101
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_129320468
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
Netjes! Volgens mij hebben we nog een stukje met jullie 'opgereden' op de eerste avond in het donker, totdat jullie ineens een andere route namen. Een cabriootje en een Alfa 155. :)
Staat me vaag iets van bij ja! Ondergetekende reed toen zelf en heb stevig gas gegeven.

Eerste dag vond ik dan ook 3x niks. Te lang (ik zat om 4:30 al in de auto die ochtend), te heet en te omslachtig (verplicht via B-wegen in Zuid-Duitsland). We kwamen pas na 0:00 aan op de camping. Slopend!
Het was ons echter wel gelukt op de foto te gaan met een Robinson heli!
pi_129330240
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 16:25 schreef Schurkenstaat het volgende:
[ afbeelding ]

Dit was ons vervoer. Een Buick Park Avenue. Bergop wat zweterig, dus regelmatig even af laten koelen. Verder geen centje pijn! Een gemiddelde van 1 op 8!
Jullie stonden tijdens de hoosbui in dat dorpje voor de mont ventoux te schuilen onder een tankstation. Een van jullie zei dat er rook van onze motor kwam.
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 25 juli 2013 @ 14:53:25 #103
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_129331016
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 14:31 schreef Northside het volgende:

[..]

Jullie stonden tijdens de hoosbui in dat dorpje voor de mont ventoux te schuilen onder een tankstation. Een van jullie zei dat er rook van onze motor kwam.
Klopt! Wegens kapotte kofferbak wilden we onze bagage drooghouden. Was trouwens hele toer om vanaf dat punt "mont ventoux" te vinden hebben we gemerkt.

Even uit het hoofd: USA busje/van? Voyager/RAM VAN meen ik me te herinneren.
pi_129331094
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 14:53 schreef Schurkenstaat het volgende:
Klopt! Wegens kapotte kofferbak wilden we onze bagage drooghouden.

Even uit het hoofd: USA busje/van? Voyager/RAM VAN meen ik me te herinneren.
Goed geheugen. Witte Plymouth Voyager uit '88. Routebeschrijving was niet al te duidelijk op dat stuk inderdaad, je zag ook heel wat auto's verdwaald door dat dorp rijden.
Ja, ik generaliseer.
pi_129333350
Ja, de organisatie nam het daar nogal ruim met 'voor plaatsje X afslaan naar Gault'. Waar 'voor' echt kilometers was zodat je er nog niet echt op zat te letten, en dat Gault dus Sault was en je zo de plaats ook niet in je navigatiesysteem kon vinden :')
Later bij Foix faalde ze dus ook al zo enorm.
  donderdag 25 juli 2013 @ 16:16:37 #106
327191 RobertNL
For your gear.
pi_129334267
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 15:55 schreef Dingest het volgende:
Ja, de organisatie nam het daar nogal ruim met 'voor plaatsje X afslaan naar Gault'. Waar 'voor' echt kilometers was zodat je er nog niet echt op zat te letten, en dat Gault dus Sault was en je zo de plaats ook niet in je navigatiesysteem kon vinden :')
Later bij Foix faalde ze dus ook al zo enorm.
Ja iets van 3 fouten in die route richting Andorra; maar bijna elke dag zaten er wel 1 of meerdere fouten in.

Ohja die bij Foix, zo was het ongveer:
- Sla af van de snelweg richting Foix; ga bij de afslag niet ricthing foix
- Volg de borden Andorra
:') Vrij duidelijk allemaal

Daar nog een heel aantal rondjes over de rotonde gereden met een team of 5 :P En daarna nog door het dorpje met wegwerkzaamheden.
Lang leve de TomTom die ons via een zijstraatje vanaf links weer richting de werkzaamheden stuurde. Met als verschil dat je er vanaf die kant wel langs kon :7 Moesten daarna wel een stukje over een (tijdelijke) eenrichtingsweg tegen het verkeer in; maar het werkte wel :+
pi_129334583
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:16 schreef RobertNL het volgende:
Daar nog een heel aantal rondjes over de rotonde gereden met een team of 5 :P
Dat hebben wij ook gedaan (of wij waren 1 van die 5). In ieder geval luid toeterend een rondje of 8 over de rotonde gedraaid.
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 25 juli 2013 @ 16:45:45 #108
327191 RobertNL
For your gear.
pi_129335483
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:23 schreef Northside het volgende:

[..]

Dat hebben wij ook gedaan (of wij waren 1 van die 5). In ieder geval luid toeterend een rondje of 8 over de rotonde gedraaid.
Ja; heb jullie in Andorra ook even opgezocht. Was wel even een grappig moment :P (helaas geen foto's)
pi_129340802
Er is wel een filmpje van!

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:14 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Staat me vaag iets van bij ja! Ondergetekende reed toen zelf en heb stevig gas gegeven.

Eerste dag vond ik dan ook 3x niks. Te lang (ik zat om 4:30 al in de auto die ochtend), te heet en te omslachtig (verplicht via B-wegen in Zuid-Duitsland). We kwamen pas na 0:00 aan op de camping. Slopend!
Het was ons echter wel gelukt op de foto te gaan met een Robinson heli!
Wij reden ook aardig door inderdaad... was laat zat voor iedereen. Je zat nog even te twijfelen toen er door wegwerkzaamheden en geen belijning en bebording aanwezig was, ik gaf toen nog richting aan naar links als hint dat je niet rechtsaf moest...misschien wel gemerkt? :P
Schip ahoy!
  † In Memoriam † donderdag 25 juli 2013 @ 21:16:35 #110
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129344666
Ik heb nu al zin om weer te gaan.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 16:21:00 #111
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_129371937
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:42 schreef Piet__Piraat het volgende:
Er is wel een filmpje van!

[..]

Wij reden ook aardig door inderdaad... was laat zat voor iedereen. Je zat nog even te twijfelen toen er door wegwerkzaamheden en geen belijning en bebording aanwezig was, ik gaf toen nog richting aan naar links als hint dat je niet rechtsaf moest...misschien wel gemerkt? :P
Uit het hoofd: een Volvo 850 estate?
pi_129380460
Nee verre van :D Een 306 cabrio :P
Schip ahoy!
  zondag 28 juli 2013 @ 11:50:38 #113
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_129428614
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 20:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
Nee verre van :D Een 306 cabrio :P
:D

Die witte, extreem verlaagde?
pi_129429166
Die voldeed nooit aan de 500 euro-eis...
Schip ahoy!
  zondag 28 juli 2013 @ 13:03:41 #115
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_129430269
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 12:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die voldeed nooit aan de 500 euro-eis...
Daar waren er nogal wat van. Bijvoorbeeld Audi A8, BMW e38 750il, Lexus LS400, Mercedes-Benz E-klasse en een bak vol nette Volvo 850's.
Toegegeven: onze Buick was ook iets duurder dan EUR 500. Maar het is een excentrieke exoot met mankementen, dus wat dat betreft Carbagerun-waardig.

Overigens heb ik bij de finish-locatie in Barcelona even (op vriendelijke wijze) mijn beklag gedaan over de gang van zaken daar. Niet alleen het drankje van EUR 5,-, maar ook de manier van inschenken. Het personeel in die toko werkte tergend langzaam, verwaand en ongeïnteresseerd. Nu hoeft het allemaal geen probleem te vormen, want je ziet dit in de gemiddelde club terug. Maar mijn punt was dat het volstrekt niet binnen de cultuur van de Carbagerun past (low budget-laagdrempelig-no nonsense). Toevallig sprak ik daar iemand van de organisatie over en die vertelde me er zelf ook van geschrokken te zijn. Hij zei dat ze zelfs geld moesten toeleggen op de drankprijs. Barcelona was niet voor herhaling vatbaar. Helaas verkeerde inschatting dus.

[ Bericht 14% gewijzigd door Schurkenstaat op 28-07-2013 13:10:17 ]
pi_129430686
De finishlocatie was waardeloos; te dure drankjes en eten (die hamburger is discutabel, maar de pizza ging nergens over van wat ik zag :')), nogal benauwd en het stikte er van de beveiliging waardoor het totaal niet gezellig was. Mijn teamgenoot had zijn cameratas bij zich en moest die laten controleren om binnen te komen :{ We zijn ook snel weg gegaan, en van wat ik begreep een boel anderen ook.

CarBtch, je hebt een DM trouwens ;)
pi_129430693
Mja, daar doe je helaas weinig aan, want op de andere locaties zag je het ook. Sommigen waren schappelijk met de prijs, maar Andorra was geloof ik ook 3 euro per plastic beker bier. Slim uitgemolken want er is toch geen alternatief, maar ideaal is anders.

Als ik volgend jaar nog eens meedoe, ga ik wel voor een comfortbak en een flinke koelkast achterin. Beetje el cheapo, maar nu waren we met z'n tweeën elke dag wel 40 euro kwijt voor bier terwijl ik ook heerlijk blikbier mee kan nemen voor minder dan een tientje per dag.

Qua waarde: duurdere auto's zijn geen probleem, als het dan maar echte brikken met mankementen zijn inderdaad. Maar een 750iL die 'm probleemloos uitrijdt; die dingen gaan in de handel voor 1.500 rond. Dat is jammer.
Misschien wil ik volgend jaar wel met een Primera of een Xantia ofzo meedoen. Volvo is tegen m'n principe. Maar ik moet ook nog even kijken met wie ik dan wil gaan :P
Schip ahoy!
pi_129430822
Camargue is verder de enige plek waar we iets op de finishlocatie hebben gedronken, dat was ook 5 euro maar dan nog wel voor een volwaardig blikje :P We hebben idd een prima koelbox en zelf eten en drinken bij ons (sowieso drink ik geen alcohol) en dat scheelt wel een beetje. Maar Barcelona vond ik gewoon totaal niet gezellig als finish.
  zondag 28 juli 2013 @ 13:29:50 #119
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_129430986
Los van de prijs: ik had het gevoel dat de mensen in de Camargue, Andorra, Italië en Duitsland oprecht blij met ons waren en ons met plezier bedienden. Dat draagt bij aan de feeststemming. Dan wil ik best een paar knaken extra neerleggen.

Barcelona was gewoon een heel ander verhaal. Die vroegen nog meer poen en hadden er geen zin in. Volkomen misplaatst. Ik zei nog tegen die barman: dus zo houden jullie je economie overeind.
pi_129431029
Klopt, was jammer. Beter hadden ze de naam Barcelona behouden, maar waren ze twintig km westwaarts het land in getrokken, dat had een hoop kunnen schelen. Camping erbij en iedereen is gelukkig!

En inderdaad, in de andere landen was er meer waardering en kreeg ik tenminste nog het idee dat ze het ons naar de zin wilden maken. Ondanks dat ze wel een beetje moesten doorwerken om al die dorst te kunnen stillen, leken ze het wel een mooie happening te vinden. In Barcelona was de sfeer meer in de categorie 'jullie mogen blij zijn dat we jullie ontvangen'.
Schip ahoy!
  zondag 28 juli 2013 @ 13:34:58 #121
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_129431125
Exact! Dat gevoel had ik er ook bij.

Jij hebt het daarnet over een Nissan Primera. Een eerste editie Primera GT, met 150pk en handbak: dat zou best een leuke Carbagerun auto zijn!
pi_129441468
Jij snapt 'm :D Koelkast achterin en gas op die lollie! Al vind ik de 125pk-versie ook al prima hoor.
Of je pikt ergens een oude Honda op, ook prima.
Als je echt wil CR-en, moet je een auto bij Jet Cars kopen 8-).

Jammer alleen dat al die Jappen zo weinig beenruimte bieden meestal. Ik ben vrij lang en vind dat juist al twee jaar op rij kut. Ik wil lekker kunnen zitten en in al die kleine brikken is dat onmogelijk -O-
Schip ahoy!
pi_129442231
Oh nou ben ik een beetje aan het rondkijken wat er haalbaar is voor het budget en dat is toch best wat. Een oude 320i, een Audi 80 2.3...een Mondeo 2.5 V6. Allemaal binnen budget. Het begint toch weer te jeuken zo :D
Schip ahoy!
  zondag 28 juli 2013 @ 20:13:49 #124
334225 Driftkikkerrrrr
pi_129442621
Voor de geinteresseerden, ik heb uit dashcam beelden ook nog een korte complicatie in elkaar gedraait: Dinges komt er ook een milliseconde in voor :P
  † In Memoriam † zondag 28 juli 2013 @ 20:16:45 #125
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129442766
Ik denk dat ik volgend jaar de BX Ambulance in zet. Het dieseltuningprojectmotorblok (valt het op dat ik van lange woorden die erg geschikt zijn om te winnen met galgje houd ? ) voorin, matrasje achterin, airco op het dak en gaan met dat ding. Alleen even verzinnen hoe ik het ding dan leuk versier zonder er meteen een vergiet van te maken en hoe ik CarBtch weer mee krijg.
pi_129444412
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 13:19 schreef Dingest het volgende:
CarBtch, je hebt een DM trouwens ;)
Zette toevallig net foon aan, DM terug.
  † In Memoriam † zondag 28 juli 2013 @ 21:07:14 #127
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129445427
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:13 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Voor de geinteresseerden, ik heb uit dashcam beelden ook nog een korte complicatie in elkaar gedraait: Dinges komt er ook een milliseconde in voor :P
Gaaf filmpje ! _O_ Goed gemonteerd, leuke muziek, enzovoorts.

Volgens mij probeerden wij jullie nog bij te houden, maar dat was bergafwaarts. En zo'n stalen BMW is natuurlijk zwaarder dan een plastic BX dus dan zijn jullie in het voordeel i.v.m. de zwaartekracht :+
pi_129445873
En Duitse wegligging :+
  † In Memoriam † zondag 28 juli 2013 @ 21:22:51 #129
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129446198
Ik denk dat ik hem harder naar beneden getrapt had :@
pi_129446773
Wij hebben onze bak dit jaar juist niet getopt... we wilden graag thuis komen :P
Schip ahoy!
  † In Memoriam † zondag 28 juli 2013 @ 21:35:30 #131
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129446822
Thuiskomen doe je altijd ;)
pi_129453851
Maar de auto moest per se nog verkocht worden voor een redelijke prijs en dat gaat zo lastig als je blok in de soep is gedraaid :)
Schip ahoy!
pi_129454131
Dat hadden wij ook gehoopt, maar hij gaat helaas naar de sloop. Toch geen animo :+ Heeft-ie wel een mooie laatste reis gehad.
En voor de start had ik er al eens 220 mee aangetikt :P

quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:13 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Ah, dat was dus met die BMW met z'n defecte krukassensor die steeds stil kwam te vallen, kort nadat ik de thermostaat eruit had gewipt :7

Jullie hebben de finish iig gehaald ^O^ Maar is dat ding nog thuis gekomen met z'n 'lichte' tik? :P
  maandag 29 juli 2013 @ 00:22:19 #134
334225 Driftkikkerrrrr
pi_129454805
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 21:07 schreef 2cv het volgende:

[..]

Gaaf filmpje ! _O_ Goed gemonteerd, leuke muziek, enzovoorts.

Volgens mij probeerden wij jullie nog bij te houden, maar dat was bergafwaarts. En zo'n stalen BMW is natuurlijk zwaarder dan een plastic BX dus dan zijn jullie in het voordeel i.v.m. de zwaartekracht :+
Thanks! Het is jammer dat we nauwelijks meer onboard filmpjes hadden. Iets te weinig gebruikt gemaakt van de 'record' knop. :+
Haha, op en af de bergen reden we soms flink door ja. :P
  maandag 29 juli 2013 @ 00:24:08 #135
334225 Driftkikkerrrrr
pi_129454886
quote:
10s.gif Op maandag 29 juli 2013 00:06 schreef Dingest het volgende:
Dat hadden wij ook gehoopt, maar hij gaat helaas naar de sloop. Toch geen animo :+ Heeft-ie wel een mooie laatste reis gehad.
En voor de start had ik er al eens 220 mee aangetikt :P

[..]

Jullie hebben de finish iig gehaald ^O^ Maar is dat ding nog thuis gekomen met z'n 'lichte' tik? :P
Hij staat alweer te wachten om nogmaal twee weken in het Zwarte Woud rond te rijden. :D
  † In Memoriam † maandag 29 juli 2013 @ 00:29:26 #136
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129455086
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 23:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maar de auto moest per se nog verkocht worden voor een redelijke prijs en dat gaat zo lastig als je blok in de soep is gedraaid :)
Één van de eerste dingen die ik deed met mijn dagelijkse BX nadat ik hem gekocht had was hem testen op de autobahn. Drie kwartier lang plankgas, top van 159km/u volgens de TomTom (fabrieksopgaaf is 163km/u dacht ik). En dat zonder vantevoren de olie te verversen. Best netjes voor een blok dat toen al 540.000km gedraaid had :P

Enneh, het blok bleef heel 8-)
pi_129459761
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 00:24 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:

[..]

Hij staat alweer te wachten om nogmaal twee weken in het Zwarte Woud rond te rijden. :D
Tik verholpen, of weer op de gok? :D
Schip ahoy!
pi_129471607
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 13:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
En inderdaad, in de andere landen was er meer waardering en kreeg ik tenminste nog het idee dat ze het ons naar de zin wilden maken. Ondanks dat ze wel een beetje moesten doorwerken om al die dorst te kunnen stillen, leken ze het wel een mooie happening te vinden. In Barcelona was de sfeer meer in de categorie 'jullie mogen blij zijn dat we jullie ontvangen'.
In Italië liepen er 's avonds heel veel locals over het veld om auto's te kijken, en daarna bij het feestje ook nog. In Andorra ook nog wel trouwens. In Duitsland heb ik niemand gezien, maar dat was misschien omdat we pas laat aankwamen, en Frankrijk was echt in the middle of nowhere. Jammer, want ik vind het wel leuk om de locals te vermaken.

Barcelona was iedereen het wel over eens, nooit weer. Op die ene barvrouw na viel alles daar tegen. Een kwart minipizza voor 5¤... :')
Ja, ik generaliseer.
pi_129472706
Italië was leuk ja, al die locals die kwamen kijken en zich bleven verbazen :D
Schip ahoy!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 29 juli 2013 @ 16:49:11 #140
39237 crew  H_T
2733
pi_129473836
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 13:03 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Daar waren er nogal wat van. Bijvoorbeeld Audi A8, BMW e38 750il, Lexus LS400, Mercedes-Benz E-klasse en een bak vol nette Volvo 850's.
Toegegeven: onze Buick was ook iets duurder dan EUR 500. Maar het is een excentrieke exoot met mankementen, dus wat dat betreft Carbagerun-waardig.
Als het de Lexus is waar Team Maffiosi in 2012 mee reed is er genoeg mis met die auto hoor :P. Die had toen al ruim vier ton op de teller staan. De helft van de luchtvering achter was van bijna het juiste model en na toepassing van de haakse slijper bleek de linkerdemper ook best aan de rechterkant te monteren te zijn (of andersom).
Ik ben de kleur MAGENTA
  † In Memoriam † dinsdag 30 juli 2013 @ 01:47:43 #141
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129494635
Ja, maar het probleem is dat het bij een Lexus te verwachten valt dat het desondanks heel blijft.
  woensdag 31 juli 2013 @ 01:42:01 #142
334225 Driftkikkerrrrr
pi_129531938
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 16:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
Italië was leuk ja, al die locals die kwamen kijken en zich bleven verbazen :D
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 08:04 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Tik verholpen, of weer op de gok? :D
Ach, dat hebben ze allemaal. Kan ie hebben, is 'ie voor gemaakt. :*

@Dinges: Ik lees net pas je verslag, leuk om te lezen! Gaaf dat je de moeite hebt genomen om je avonturen neer te zetten! :7
pi_129536948
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 21:22 schreef 2cv het volgende:
Ik denk dat ik hem harder naar beneden getrapt had :@
Had het ding graag liefdevol met 9,81m/s2 de berg afgetrapt, maar van jou moest'ie per se weer in NL worden afgeleverd.
  † In Memoriam † woensdag 31 juli 2013 @ 13:48:56 #144
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129542309
Ja, omdat we anders verder moesten lopen.
pi_129756762
En na 2 dagen dingen eraf trekken, is dit dan het einde van onze 9000 :P

Eigenlijk vergeten de kop er nog af te halen :@ Maar ik heb voor de reeds verkochte onderdelen al meer terug gekregen dan het hoogste bod voor de auto - 150e van een sloper - in één stuk, dus boeiend :+
  maandag 12 augustus 2013 @ 22:58:44 #146
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_129999125
Zondag alweer de inschrijving, dit jaar niet vergeten :D
nerovetsrethca
pi_129999363
Gave route wel, via de Oekraïne. Ik ben echt enorm aan het twijfelen of ik nogmaals wil gaan, maar ik neig gezien de toegenomen commercie (flinke prijzen op de finishlocaties e.d.) om niet meer te gaan. Anderzijds: wel een heel toffe route en in het oostblok valt die commercie hopelijk wel mee. En positief is dat het zes dagen camping is komend jaar en een beter eindfeest, dat klinkt als een flinke vooruitgang!
Schip ahoy!
pi_129999714
Mis ik iets of is dit alleen bekend voor eerdere deelnemers
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  † In Memoriam † maandag 12 augustus 2013 @ 23:13:23 #149
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129999935
Is idd alleen bekend voor ervaringsdeskundigen.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:44:50 #150
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_130013905
Hoe snel gaat die inschrijving eigenlijk? Gezien ik zondagmiddag al bezet ben kan ik mij vanaf zondagavond eigenlijk pas opgeven...
nerovetsrethca
pi_130014065
Afgelopen jaar zat het binnen 24u vol. Maar in de maanden erna komen er nog genoeg startbewijzen voorbij.

Voordeel van vroeg inschrijven is dat je al vroeg kan beginnen met het spreiden van de kosten :)
Schip ahoy!
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:09:12 #152
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_130026286
Okee ik kijk wel even :)
nerovetsrethca
pi_130033725
Goed zondag gaan we dan 2 volvo's V70 inschrijven
  † In Memoriam † dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:19:32 #154
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130033837
Was er niet iemand die nog eens met een Fiat 128 met de CarbageRun mee wou doen ? Ik heb lucht gekregen van een 128 ergens ...
pi_130034173
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:17 schreef densmee het volgende:
Goed zondag gaan we dan 2 volvo's V70 inschrijven
saai. wat is een CR zonder uitdaging? of zijn het XC's?
pi_130034347
Nee twee V70 eerste generatie die we gesponsord hebben gekregen, worden wel compleet verbouwd. Thema zoeken we nog.
We zijn overigens met een club van 8 man die wel graag enig comfortabel willen zitten
  † In Memoriam † dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:30:08 #157
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130034440
Merk/type/kenteken hoef je pas op het laatst door te geven :)

Weet iemand hoe je moet betalen voor de inschrijving ? Ik heb n.l. geen internetbankieren.
pi_130047496
Bestaan die mensen nog in deze tijd? :P
Sterkte dan, want dat gaat volgens mij gewoon via iDeal.

Ik neig er op dit moment naar om het even voorbij te laten gaan. Heb nog niets rond, niets zeker en weet ook gewoon niet of het allemaal budgettair past, dus ik wacht nog even. Scoor eventueel later wel een inschrijving via facebook ofzo.
Schip ahoy!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 08:26:24 #159
327191 RobertNL
For your gear.
pi_130047598
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 08:16 schreef Piet__Piraat het volgende:

Ik neig er op dit moment naar om het even voorbij te laten gaan. Heb nog niets rond, niets zeker en weet ook gewoon niet of het allemaal budgettair past, dus ik wacht nog even. Scoor eventueel later wel een inschrijving via facebook ofzo.
Ja inderdaad Ideal. Even iemand ''lenen'' dan maar als je mee wil doen.

Eerst maar eens een team vormen voordat ik er aan ga denken om mij in te schrijven :P
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 14 augustus 2013 @ 10:30:08 #160
39237 crew  H_T
2733
pi_130049695
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 08:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
Vorig jaar heb ik geloof ik mijn creditcard gebruikt. Maar goed, ook die moet je eerst hebben voor je er gebruik van kan maken
Ik ben de kleur MAGENTA
  zondag 18 augustus 2013 @ 09:43:47 #161
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_130189247
Waar kun je qua budget op rekenen met 2 man? Wij willen met een Corrado G60 gaan, er staat nog een exemplaar in de garage van m'n zwager te verstoffen die voor de run prima geschikt is.
  † In Memoriam † zondag 18 augustus 2013 @ 09:48:55 #162
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130189299
- Inschrijfkosten
- Opknapkosten auto
- Aanschafkosten auto
- Verzekeringen/pechhulp
- Brandstof
- Eten
- Overnachtingen

Vul overal een bedrag in en je weet het.
pi_130189309
We doen met 2 of misschien 3 auto's mee en rekenen op ruim 1000 euro pp we zijn met 9 man
pi_130189320
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 09:43 schreef ueberduitser het volgende:
Waar kun je qua budget op rekenen met 2 man? Wij willen met een Corrado G60 gaan, er staat nog een exemplaar in de garage van m'n zwager te verstoffen die voor de run prima geschikt is.
Wij waren afgelopen jaar, excl. auto, zo'n 1.100 euro de man kwijt. Inschrijving, brandstof, vreten etc.
Schip ahoy!
  zondag 18 augustus 2013 @ 09:56:45 #165
327191 RobertNL
For your gear.
pi_130189383
Wij waren dit jaar met 5 man ook rond de 1.100 euro kwijt. Inclusief een week appartement in Spanje na de run ;) (exclusief bier en drinken die tweede week :P)

Er is zowaar weer een CBR2014 whatsapp groep gestart dus ik ga mij maar gewoon inschrijven :D
pi_130189563
Hoe hoger je deelnemersaantal, hoe lager de kosten, da's logisch. Je kunt brandstof, auto en vaste lasten over meer mensen verdelen, dat scheelt. Vorig jaar met vier man waren we 950 de neus kwijt geloof ik, en toen hebben we echt niet zuinig gedaan.

Maar met twee man is wel relaxt: altijd voorin zitten, alle ruimte en veel sturen 8-).
Schip ahoy!
pi_130193434
Met z'n 2en waren we in totaal zo'n 1600 euro de man kwijt, zowel dit jaar als vorig jaar.
pi_130193903
Dat valt allemaal wel mee!
pi_130194559
Maar jullie doen ook de budgetvariant :D.

Doel voor komend jaar is om de elektronica iets beter te regelen, zodat we meer kunnen aansluiten. Dan gaat er dus ook een fatsoenlijk koelkastje mee en genoeg bier. Nu was het behelpen en waren we 's avonds op de finishlocaties vaak nog een hoop geld kwijt aan bier.

En verder is 't net wat je koopt. Ik heb m'n oog laten vallen op een Alfa met V6, maar dat is natuurlijk wel een stuk duurder dan een Golf III diesel.
Schip ahoy!
pi_130194667
1600 per persoon zou ik niet de budgetvariant noemen :P :'(
Overigens eens uitgerekend wat de Amsterdam-Dakar zou kosten. Waarschijnlijk het dubbele :X
pi_130194726
Oh wacht, ik las 1.600 euro totaal :D.
Is dat incl auto? Want wij hebben de auto nog verkocht dus dat heb ik verrekend. Grofweg moet je op 1.500 euro de man rekenen, is mijn visie. Alles wat je terugverdient met verkoop van de auto ofzo is mooi meegenomen.
Schip ahoy!
pi_130195322
Dat is inclusief alles: inschrijving, overnachtingen, eten/drinken, auto, verzekering/wegenbelasting, onderhoud/voorbereidingen, pimpen, tol/vignetten, uiteraard brandstof (zowel tijdens als voor de Run - voor de Run hebben we ook de nodige kms gemaakt omdat we niet echt bij elkaar in de buurt wonen).

Maar we hebben idd nog iets teruggekregen voor wat onderdelen van de auto, net genoeg om het weekje vakantie erna te dekken. Misschien later nog meer, maar dat is een kwestie van tijd/geluk dat iemands iets nodig heeft wat nu bij mij op zolder ligt :+
pi_130196329
Zie al een paar weken 2 auto's met carbagerun stickers rondrijden in Zundert (vlakbij breda). Iemand van Fok toevallig?
  zondag 18 augustus 2013 @ 15:03:32 #174
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_130198565
Mooi, auto is er al. Moet alleen even een ander blok in gelepeld worden, maar dat is ook geen probleem. 1100 de man is mooi te doen lijkt me. Het pimpen en klaar maken van de auto reken ik dan niet mee,het geld daarvoor word geregeld. Met z'n 2-en de run doen lijkt me trouwens echt gaaf. Lekker veel sturen... We zullen zien, inschrijven doen we sowieso.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 18 augustus 2013 @ 16:39:11 #175
163650 Greys
pi_130202200
Godver, te laat. Ik dacht er om half vier aan, was op tijd om in te schrijven maar zag toen pas (newbie) dat ik ook al rijbewijsnummer van tweede deelnemer enzo moest invullen. En ik weet nog helemaal niet wie ik mee wilde nemen. En nu is het al vol na een half uur :(
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_130202544
Oh, nou al vol. Laat dan maar zitten :')
pi_130202576
quote:
14s.gif Op zondag 18 augustus 2013 16:47 schreef Dingest het volgende:
Oh, nou al vol. Laat dan maar zitten :')
Wat, jij deze keer overslaan? Zet jezelf op de reservelijst.
pi_130202606
Ik probeer SD even over te halen voor de 2015-editie.
pi_130202771
Mja, heb ik wel gedaan. Aan de andere kant heb ik al drie jaar meegedaan en ik vind het erg jammer als deze zomer voor het laatst was, al scheelt het ook een bak met geld :P
Tenzij ik mij bij een ander team aan kan sluiten als toen met Paal, beviel mij toen ook best goed ^O^
pi_130203284
Ook hier te laat. Maar heb wel al een lijntje naar een reserve-inschrijving, dus dat scheelt. We gaan er gewoon vanuit dat het goed komt :)
Schip ahoy!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 18 augustus 2013 @ 17:07:04 #181
163650 Greys
pi_130203300
Hoeveel teams waren er vorige keren met alleen maar vrouwen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_130203326
Er waren überhaupt maar 30 vrouwen ofzo, dus met alleen maar vrouwen, dat zijn er weinig :D
Schip ahoy!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 18 augustus 2013 @ 17:08:28 #183
163650 Greys
pi_130203358
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 17:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
Er waren überhaupt maar 30 vrouwen ofzo, dus met alleen maar vrouwen, dat zijn er weinig :D
Ik zag het helemaal voor me. En dan je auto helemaal ver-wijven met bloemetjes en hartjes enzo. En elke dag allemaal in een jurkie (wel met gewoon gympen er onder ofzo :') ).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_130203456
Het percentage vrouwen is inderdaad nogal laag :D Er zullen maar een handjevol enkel vrouwenteams geweest zijn.
pi_130203475
quote:
10s.gif Op zondag 18 augustus 2013 17:08 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik zag het helemaal voor me. En dan je auto helemaal ver-wijven met bloemetjes en hartjes enzo. En elke dag allemaal in een jurkie (wel met gewoon gympen er onder ofzo :') ).
Ik zeg: gewoon doen. Laat jezelf ook even op de reservelijst zetten.

En tip voor volgend jaar: fakegegevens invullen werkt prima. Later kun je alles nog aanpassen ;)
Schip ahoy!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 18 augustus 2013 @ 17:11:41 #186
163650 Greys
pi_130203510
Arghhh ik moet alsnog aan een inschrijving zien te komen.
En anders me bij deze plechtig voornemen aan die van 2015 mee te doen met een All Female Team *O*
Ruim van te voren teamladies verzamelen (en dus deze keer wel al de rijbewijsnummers bij de hand hebben bij het inschrijven :( itt net....)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_130203526
Krijg je ook een bevestiging van dat je op de reservelijst staat in de mail?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 18 augustus 2013 @ 17:13:02 #188
163650 Greys
pi_130203578
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 17:11 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ik zeg: gewoon doen. Laat jezelf ook even op de reservelijst zetten.

En tip voor volgend jaar: fakegegevens invullen werkt prima. Later kun je alles nog aanpassen ;)
Ja dat laatste had ik idd moeten weten, stom van me. Het was een opwelling maar wel een heel serieuze, ik had mijn eigen gegevens en rijbewijsnr enzo ingevuld (eerst flink zitten F5en) en toen zag ik dat je de rijbewijsnummers van je andere teamgenoten enzo ook allemaal moest invullen. En ook zag ik dat je je inschrijfgeld bij annuleren niet terug krijgt dus toen durfde ik het niet aan om fake dingen in te vullen, wist op dat moment niet of je dat nog wel of niet kon wijzigen :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_130203622
Er vinden elk jaar ook wel vergelijkbare evenement plaats, vaak kleiner. Cannonball Run uit Zwolle, Pink Rally uit Breda. En desnoods kan je je proberen op te geven voor een Ramshackle Rally route vanuit de UK ;)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 18 augustus 2013 @ 17:14:39 #190
163650 Greys
pi_130203671
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 17:13 schreef Dingest het volgende:
Er vinden elk jaar ook wel vergelijkbare evenement plaats, vaak kleiner. Cannonball Run uit Zwolle, Pink Rally uit Breda. En desnoods kan je je proberen op te geven voor een Ramshackle Rally route vanuit de UK ;)
Dankjewel, ik ga meteen Googlen! :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_130203710
Balen voor je, Greys. Ik heb het vorig jaar ook gewoon gegokt en vaak kom je nog wel van je startbewijs af, mits je het op tijd aanbiedt.
Schip ahoy!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 18 augustus 2013 @ 17:16:54 #192
163650 Greys
pi_130203772
Ik lach me rot om die teamnamen! "Dat wordt douwe" _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 18 augustus 2013 @ 17:33:10 #193
327191 RobertNL
For your gear.
pi_130204422
Het is gelukt :D Alleen nog geen bevestiging binnen :'(
  zondag 18 augustus 2013 @ 18:33:29 #194
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_130206278
Gvd wachtlijst

Nr 59
nerovetsrethca
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 18 augustus 2013 @ 21:06:29 #195
39237 crew  H_T
2733
pi_130213130
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 17:33 schreef RobertNL het volgende:
Het is gelukt :D Alleen nog geen bevestiging binnen :'(
Bij mij is ie in de spambox terecht gekomen, maar ik heb em wel. Alleen op de teamlijst staat al een ander team met het door mij gekozen nummer, en mijn teamnaam staat er niet op. Ik gok erop dat het vanzelf wel goed komt :). De rest zie ik later wel
Ik ben de kleur MAGENTA
  zondag 18 augustus 2013 @ 21:12:41 #196
327191 RobertNL
For your gear.
pi_130213427
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 21:06 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Bij mij is ie in de spambox terecht gekomen, maar ik heb em wel. Alleen op de teamlijst staat al een ander team met het door mij gekozen nummer, en mijn teamnaam staat er niet op. Ik gok erop dat het vanzelf wel goed komt :). De rest zie ik later wel
Nee; helaas ook daar niet :+
pi_130213965
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 18:33 schreef slangpie het volgende:
Gvd wachtlijst

Nr 59
Die krijg ik niet eens te zien. Heb je daar een mail ofzo over gehad? Anders is zelfs dat nog mislukt :{.
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 21:06 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Gaan jullie weer met de Thunderbird?
Schip ahoy!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 18 augustus 2013 @ 21:40:09 #198
39237 crew  H_T
2733
pi_130215053
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 21:22 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Die krijg ik niet eens te zien. Heb je daar een mail ofzo over gehad? Anders is zelfs dat nog mislukt :{.

[..]

Ben ik niet van plan, ik vind het wel leuk om elk jaar een andere auto te hebben. Ik moet de Thunderbird alleen nog wel zien te slijten. Dus als iemand in dit topic interesse heeft in een dikke V8 met een zacht prijsje... ;)
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_130216301
Haha sorry :P Ik denk dat ik pas tegen de zomer ga kijken voor een andere auto, mits ik een startbewijs op de kop getikt krijg...

Heb je al een idee voor een andere auto?
Schip ahoy!
  zondag 18 augustus 2013 @ 22:13:57 #200
327191 RobertNL
For your gear.
pi_130216872
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 21:40 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ben ik niet van plan, ik vind het wel leuk om elk jaar een andere auto te hebben. Ik moet de Thunderbird alleen nog wel zien te slijten. Dus als iemand in dit topic interesse heeft in een dikke V8 met een zacht prijsje... ;)
* RobertNL gaat stiekem even nadenken.

Als iemand hier nog op zoek is naar een mooie Transporter T4 1.9D :P!
pi_130216997
We hebben ons ook ingeschreven met 2 teams
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 18 augustus 2013 @ 22:26:41 #202
163650 Greys
pi_130217591
Hoe zit het nou precies met die 500 euro grens? :) Ik zie hier namelijk in oudere verslagen auto's voorbij komen die ze vast nooit voor 500 eu hebben kunnen kopen :D

Mijn samenwoner heeft zich ingeschreven voor 2014 met zijn bluesband, ze hebben een auto gezien met een soort 'podium' bovenop de cabine, die is 1400 euro. Als ze daar een paar deuken intrappen zodat de dagwaarde omlaag gaat, komt zoiets dan door die 500 euro keuring zeg maar?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_130217656
We hebben nu een v70 gesponsord gekregen, staat wel 450000 op de teller
  zondag 18 augustus 2013 @ 22:35:19 #204
327191 RobertNL
For your gear.
pi_130218038
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 22:26 schreef Greys het volgende:
Hoe zit het nou precies met die 500 euro grens? :) Ik zie hier namelijk in oudere verslagen auto's voorbij komen die ze vast nooit voor 500 eu hebben kunnen kopen :D

Mijn samenwoner heeft zich ingeschreven voor 2014 met zijn bluesband, ze hebben een auto gezien met een soort 'podium' bovenop de cabine, die is 1400 euro. Als ze daar een paar deuken intrappen zodat de dagwaarde omlaag gaat, komt zoiets dan door die 500 euro keuring zeg maar?
Komt wel goed. Het wordt vanuit verschillende kampen anders bekeken.
Gewoon een mooi oud barrel kopen en dan valt het allemaal wel mee.

De Transporter die wij hadden was ook geen 500 euro. Maar wij hadden geen zin om nu een Renault espace te nemen ;). Toch was alles aan de reis (bergen etc) wel een uitdaging voor de auto en dus wat mij betreft CBR waardig.

Enige waar ik wellicht een beetje over zou kunnen vallen zijn de mensen die een dikke BMW (oid) uit 1998 kopen waarvan je weet dat je hem met 150 vingers in je neus gaat uitrijden.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 18 augustus 2013 @ 22:37:42 #205
163650 Greys
pi_130218164
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 22:35 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Komt wel goed. Het wordt vanuit verschillende kampen anders bekeken.
Gewoon een mooi oud barrel kopen en dan valt het allemaal wel mee.

De Transporter die wij hadden was ook geen 500 euro. Maar wij hadden geen zin om nu een Renault espace te nemen ;). Toch was alles aan de reis (bergen etc) wel een uitdaging voor de auto en dus wat mij betreft CBR waardig.

Enige waar ik wellicht een beetje over zou kunnen vallen zijn de mensen die een dikke BMW (oid) uit 1998 kopen waarvan je weet dat je hem met 150 vingers in je neus gaat uitrijden.
Ah top. Ze gaan ook écht voor een oud barrel, maar wel een grote, want alle instrumenten van de bluesband inclusief drumstel, 4 volwassen kerels en hun bagage moeten mee _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_130218526
Wij zijn er weer bij, dit keer als team 9090. Ook weer met de Plymouth Voyager, vonden het allemaal zonde om zo´n fijne auto weg te doen. Maar dat wil dus zeggen dat het pimpbudget voor 2014 wel echt groot is, we gaan er iets moois van maken. :)
Ja, ik generaliseer.
pi_130218717
quote:

Als je maar zorgt dat het een brik is, is het prima. Waar vooral over gevallen wordt zijn inderdaad de dikke BMW's 7-serie en de Audi's A6 waarvan je weet dat ze voor 1.500 euro in de handel circuleren. Als je daarin rijdt, moet je gewoon niet meedoen. Of auto's die voor een prikkie gekocht worden, maar aan alle kanten opgeknapt worden. Dus nieuwe riemen, draagarmen, dynamo's etc, waardoor er aan de techniek amper meer iets stuk kan.
Schip ahoy!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 18 augustus 2013 @ 22:51:05 #208
163650 Greys
pi_130218959
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 22:46 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Als je maar zorgt dat het een brik is, is het prima. Waar vooral over gevallen wordt zijn inderdaad de dikke BMW's 7-serie en de Audi's A6 waarvan je weet dat ze voor 1.500 euro in de handel circuleren. Als je daarin rijdt, moet je gewoon niet meedoen. Of auto's die voor een prikkie gekocht worden, maar aan alle kanten opgeknapt worden. Dus nieuwe riemen, draagarmen, dynamo's etc, waardoor er aan de techniek amper meer iets stuk kan.
Duidelijk, thanks!
En ze vinden het avontuur juist tof en het onderweg moeten kloten en knutselen, met een te goede auto waarin je fluitend de finish haalt is er uiteraard geen ene moer aan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 18 augustus 2013 @ 22:51:08 #209
327191 RobertNL
For your gear.
pi_130218964
quote:
erie en de Audi's A6 waarvan je weet dat ze voor 1.500 euro in de handel circuleren. Als je daarin rijdt, moet je gewoon niet meedoen. Of auto's die voor een prikkie gekocht worden, maar aan alle kanten opgeknapt worden. Dus nieuwe riemen, draagarmen, dynamo's etc, waardoor er aan de techniek amper meer iets stuk kan.
Er reden ook wel een paar mee die ook nog boven die 1500 zaten :P Maar ach ieder zijn eigen natuurlijk ;)
pi_130219080
Ja is ook, maar als je dat wil, moet je gewoon je eigen vakantierit gaan rijden, denk ik dan. Mijn daily is in de handel ook geen drol meer waard maar die is toch echt te goed voor de CR.

Het toffe is juist het vertrekken en hopen dat je het haalt. Natuurlijk pak je de halszaken vooraf aan als je weet dat je het anders niet haalt. Maar alle risico's waarmee je het mogelijk wél kan halen, moet je eigenlijk nemen en er gewoon voor gaan. Maar goed, dat vind ik :).
Schip ahoy!
pi_130219198
quote:
Meeste mensen hebben het inmiddels wel losgelaten geloof ik. 2 jaar geleden werd er in ieder geval veel meer kritiek op gegeven dan laatste run, voor mijn gevoel. 'tsja, iedereen moet z'n eigen run rijden' heb ik veel gehoord.

Ben zelf wel benieuwd hoeveel limo's en busjes we dit jaar aan de start gaan zien. Dat worden er ook steeds meer.
Ja, ik generaliseer.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 18 augustus 2013 @ 22:56:08 #212
163650 Greys
pi_130219238
Ik zag bij de foto's van eerdere ritten nog best wat (vooral grote) bakken die er eigenlijk 'te goed' uit zagen voor die 500 eu 'regel'. En juist die brakke brikkies zijn het tofst, vooral om daar achteraf de verslagen en avonturen van te lezen.
Het lijkt me ook totaal niet spannend en ook geen eergevoel te geven als je het in een prima auto gaat rijden waar niks aan is.

[ Bericht 29% gewijzigd door Greys op 18-08-2013 23:47:01 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 18 augustus 2013 @ 22:58:48 #213
163650 Greys
pi_130219384
Iemand enig idee over die Cannonballrun trouwens, die met 100 teams, hoe snel die doorgaans vol zit? Ik denk dat ik daar zelf aan mee ga doen, of is daar een apart topic over? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 18 augustus 2013 @ 23:00:04 #214
327191 RobertNL
For your gear.
pi_130219456
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 22:58 schreef Greys het volgende:
Iemand enig idee over die Cannonballrun trouwens, die met 100 teams, hoe snel die doorgaans vol zit? Ik denk dat ik daar zelf aan mee ga doen, of is daar een apart topic over? :@
Geen speciaal topic; maar wellicht wel net zo leuk omdat het kleinschaliger is ;)

Ben benieuwd waar die komend jaar heen gaan; afgelopen jaar UK was wel vet denk ik.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 18 augustus 2013 @ 23:01:18 #215
163650 Greys
pi_130219520
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 23:00 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Geen speciaal topic; maar wellicht wel net zo leuk omdat het kleinschaliger is ;)

Ben benieuwd waar die komend jaar heen gaan; afgelopen jaar UK was wel vet denk ik.
Italië dacht ik in een zinnetje te lezen ergens, even zoeken nog...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 18 augustus 2013 @ 23:02:39 #216
163650 Greys
pi_130219600
Ja:

quote:
Eind September opent de inschrijving voor 2014, eindbestemming ITALIE!!
volgens http://www.thecannonballrun.nl/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 18 augustus 2013 @ 23:34:00 #217
39237 crew  H_T
2733
pi_130221092
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 22:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
Haha sorry :P Ik denk dat ik pas tegen de zomer ga kijken voor een andere auto, mits ik een startbewijs op de kop getikt krijg...

Heb je al een idee voor een andere auto?
Ik heb tot nu toe vier auto's op mijn naam gehad, alle vier van een ander merk, uit een ander land en met een andere motorconfiguratie. Het lijkt me wel wat dat voort te zetten, dus dan zou ik op zoek moeten naar een auto met 2, 5, 6 of 12 cilinders uit Engeland, Frankrijk, Zweden, Spanje of Korea. Een Jaguar zou daar leuk bij passen, maar is ook weer vrij onzuinig. Een klein zuinig brikje heeft ook wel wat, maar dan hangt het van de teamsamenstelling af of het kan (en het wordt dan lastig er een te vinden met het juiste aantal cilinders). Ik zie het vanzelf wel, voorlopig heb ik nog tijd zat.

quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 22:13 schreef RobertNL het volgende:

[..]

* RobertNL gaat stiekem even nadenken.

Als iemand hier nog op zoek is naar een mooie Transporter T4 1.9D :P!
Denk er rustig over na :). Als er vragen zijn kan je die denk ik het beste per PM stellen. De auto staat in Leeuwarden en heeft voorlopig nog APK, voor het geval je de auto van dichterbij wil bekijken of even een proefritje wil maken. Ik zou het wel leuk vinden als de Bird nog een keer mee gaat :)
Ik ben de kleur MAGENTA
  zondag 18 augustus 2013 @ 23:36:41 #218
327191 RobertNL
For your gear.
pi_130221202
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 23:34 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik heb tot nu toe vier auto's op mijn naam gehad, alle vier van een ander merk, uit een ander land en met een andere motorconfiguratie. Het lijkt me wel wat dat voort te zetten, dus dan zou ik op zoek moeten naar een auto met 2, 5, 6 of 12 cilinders uit Engeland, Frankrijk, Zweden, Spanje of Korea. Een Jaguar zou daar leuk bij passen, maar is ook weer vrij onzuinig. Een klein zuinig brikje heeft ook wel wat, maar dan hangt het van de teamsamenstelling af of het kan (en het wordt dan lastig er een te vinden met het juiste aantal cilinders). Ik zie het vanzelf wel, voorlopig heb ik nog tijd zat.

[..]

Denk er rustig over na :). Als er vragen zijn kan je die denk ik het beste per PM stellen. De auto staat in Leeuwarden en heeft voorlopig nog APK, voor het geval je de auto van dichterbij wil bekijken of even een proefritje wil maken. Ik zou het wel leuk vinden als de Bird nog een keer mee gaat :)
Zal eens komen kijken ;). Ben straks weer dagelijks in Leeuwarden :D
Heb nog wel wat teamgenoten die het er ook mee eens moeten zijn natuurlijk ;)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 18 augustus 2013 @ 23:38:06 #219
39237 crew  H_T
2733
pi_130221253
quote:

Er is niks met zekerheid over te zeggen, maar gezien de latere omschrijving denk ik dat ze er ook zonder deuken wel mee weg komen. 1400 euro vind ik zelf trouwens wel heel veel meer dan de richtlijn van 500, dus zelf zou ik het niet doen.
Ik ben de kleur MAGENTA
  zondag 18 augustus 2013 @ 23:44:05 #220
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_130221434
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 21:22 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

[..]

Dat stond er nadat je op ok klikte.

Ik was naar de voetbal en had in het stadion geen internet helaas.
nerovetsrethca
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 18 augustus 2013 @ 23:49:30 #221
163650 Greys
pi_130221607
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 23:38 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Er is niks met zekerheid over te zeggen, maar gezien de latere omschrijving denk ik dat ze er ook zonder deuken wel mee weg komen. 1400 euro vind ik zelf trouwens wel heel veel meer dan de richtlijn van 500, dus zelf zou ik het niet doen.
Ze zijn idd al van dat idee afgestapt, hij is te 'goed' :Y
Hij viel ze in het oog doordat er al een soort podium op het dak zit (alsof ze op dat dak gaan zitten drummen :') ik zie gebroken nekken voor me) maar ze gaan op zoek naar een uitdagender vervoermiddel ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 19 augustus 2013 @ 00:07:22 #222
327191 RobertNL
For your gear.
pi_130222192
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 23:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Ze zijn idd al van dat idee afgestapt, hij is te 'goed' :Y
Hij viel ze in het oog doordat er al een soort podium op het dak zit (alsof ze op dat dak gaan zitten drummen :') ik zie gebroken nekken voor me) maar ze gaan op zoek naar een uitdagender vervoermiddel ^O^
Wij hadden dit jaar een imperiaal met een paar op maat gezaagde planken (met latjes er onder voor het schuiven).
Lekker overzicht op de camping :P!
  † In Memoriam † maandag 19 augustus 2013 @ 04:58:56 #223
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130225882
Ik nam een beetje aan dat de inschrijvingen niet zo snel gingen :( ;( :')

Ik sta als 132e ofzo op de wachtlijst :')

Ach, vorig jaar hebben we ook redelijk laat een startnummer via Marktplaats bemachtigd (de auto was er voor de inschrijving).
  maandag 19 augustus 2013 @ 06:55:00 #224
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_130226039
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 04:58 schreef 2cv het volgende:
Ik nam een beetje aan dat de inschrijvingen niet zo snel gingen :( ;( :')

Ik sta als 132e ofzo op de wachtlijst :')

Ach, vorig jaar hebben we ook redelijk laat een startnummer via Marktplaats bemachtigd (de auto was er voor de inschrijving).
Daar ging ik ook niet vanuit, met anderhalf uur was het vol :(
nerovetsrethca
  maandag 19 augustus 2013 @ 07:13:48 #225
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_130226091
Omg.

* beestjuh voegt carbage run toe aan bucket list.
power to the people
  maandag 19 augustus 2013 @ 08:36:09 #226
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_130226557
Ons is het gelukt, wij zijn er bij! *O*

Was gistermiddag stukje lopen en rond 16:10 waren we terug. Laptop aangeslingerd en rustig spul ingevuld. Rijbewijsnummer van m'n zwager had ik niet, die kreeg ik ook niet te pakken, dus heb ik maar een kul-nummer ingevuld en alles ging gewoon goed :o .
Bevestiging binnen en al. ^O^
  maandag 19 augustus 2013 @ 09:03:10 #227
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_130226834
:D Lees net dat de inschrijving na 33 minuten al vol was.
  maandag 19 augustus 2013 @ 11:10:42 #228
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_130229534
33 minuten :o
nerovetsrethca
pi_130230237
quote:
17s.gif Op maandag 19 augustus 2013 07:13 schreef beestjuh het volgende:
Omg.

* beestjuh voegt carbage run toe aan bucket list.
*Kopieert bucketlist van Beestjuh*

Benieuwd wat er verder op staat :D
pi_130236399
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 23:49 schreef Greys het volgende:
Afgelopen rit was er een Jeep bij waar ze een complete vouwwagen op het dak hadden geknutseld. Lekker hoog en droog slapen. Ik sta nergens meer van te kijken. :)
Ja, ik generaliseer.
pi_130242232
Zo, Bonnie und Clyde doen mee!

Eerste keer, auto nog onbekend. Ik denk niet dat ik met de tik in het blok van de Volvo 145 ook werkelijk met die bak op pad ga (en een 24 liter benzinetank...). Opgeven door met een gat in het onderblok ten westen van Hannover te gaan staan is ook niet wat ik voor ogen heb.

Een 7-serie lijkt me best een idee (ja, weinig Carbage Run-waardig, maar Bonnie wil luxe, dus Clyde roggelt dat voor d'r :P ) Maar als je niet heel goed weet wat je koopt, neem je voor 1000 euro of minder een behoorlijke gok, omdat reparaties zonder ducttape direct 1000 euro of meer kosten bij die BMW's...

Het zal dus wel een 850 ofzo worden. Al is een dikke Amerikaan beter passend bij ons thema...
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 19 augustus 2013 @ 18:03:05 #232
39237 crew  H_T
2733
pi_130244047
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 17:03 schreef en_door_slecht het volgende:
Zo, Bonnie und Clyde doen mee!

Het zal dus wel een 850 ofzo worden. Al is een dikke Amerikaan beter passend bij ons thema...
Zoals eerder gepost heb ik nog een Amerikaanse Ford Thunderbird met V8-motor en Carbagerunervaring staan. In case you're interested ;)
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_130246624
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 23:44 schreef slangpie het volgende:

[..]

Dat stond er nadat je op ok klikte.

[ afbeelding ]

Ik was naar de voetbal en had in het stadion geen internet helaas.
Ah thanks, dan is zelfs dat niet gelukt omdat de site plat lag :{.
Schip ahoy!
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:11:15 #234
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_130267309
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 11:36 schreef Meike26 het volgende:

[..]

*Kopieert bucketlist van Beestjuh*

Benieuwd wat er verder op staat :D
:D Er staat nog niet veel op hoor, dus je komt er vrij makkelijk vanaf... Ben allang blij dat ik inmiddels weer wat wil ondernemen.

Het enige andere op mijn lijst tot dusver is op wintersportvakantie gaan, en een keer gebodypaint gaan stappen... ;)

Oh, en dus ook eigenhandig mijn polootje (die als donor-auto staat te corroderen) opknappen zodat ie carbage-waardig wordt.
power to the people
pi_130273729
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:11 schreef beestjuh het volgende:

[..]

:D Er staat nog niet veel op hoor, dus je komt er vrij makkelijk vanaf... Ben allang blij dat ik inmiddels weer wat wil ondernemen.

Het enige andere op mijn lijst tot dusver is op wintersportvakantie (word vervangen door zomervakantie 'Euro Mountaincoaster-trip') gaan, en een keer gebodypaint gaan stappen (word vervangen door 1 maal lol trappen als Furry in een druk winkelcentrum, heerlijk anoniem) ... ;)

Oh, en dus ook eigenhandig mijn polootje (die als donor-auto staat te corroderen) opknappen zodat ie carbage-waardig wordt.
Voor de rest mee eens :D
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:04:21 #236
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_130281184
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:19 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Voor de rest mee eens :D
Als furry? Very cool. Laat maar weten als je een partner in crime nodig hebt! *O*

Zonder het hele topic terug te lezen, wat is jouw vehikel?

Ik zal één dezer dagen een plaatje posten van mijn wrak, zoals ze er nu bij staat.
power to the people
pi_130304444
Wij doen dit jaar ook mee. Stond al een tijdje op de todo lijst :). Auto nog onbekend, maar aangezien we met 5 personen zijn wordt het minimaal een station, of MPV (Chrysler Voyager ofzo)
pi_130305525
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 18:04 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Als furry? Very cool. Laat maar weten als je een partner in crime nodig hebt! *O*

Zonder het hele topic terug te lezen, wat is jouw vehikel?

Ik zal één dezer dagen een plaatje posten van mijn wrak, zoals ze er nu bij staat.
Ik heb een Altootje, genaamd Hommel. Heel Carbage-run-waardig, maar ik ben te zot op het wagentje om hem ook in te zetten voor deze rally. Ooit... ooit.. O-)

Edit: Foto van Hommel. Carbage waardig? Ja dus, maar hij zal noooooit ingezet worden als rally monster.

O+

[ Bericht 10% gewijzigd door Meike26 op 21-08-2013 12:20:36 ]
  woensdag 21 augustus 2013 @ 15:51:51 #239
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_130315111
Ik hou dit in de gaten :D
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_130315503
Zondag de 18e was de inschrijving he?
Maar hoelaat ging deze nou open? om 0.00 uur?

Zou voor volgend jaar graag op de hoogte willen blijven van wanneer de inschrijving weer is.
Wil me dan ook inschrijven.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 16:07:22 #241
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_130315672
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 16:02 schreef Miniem het volgende:

Zou voor volgend jaar graag op de hoogte willen blijven van wanneer de inschrijving weer is.
16:00 was hij geopend en 16:33 vol.
Ik had het via m'n zwager doorgekregen, was getipt door een ex-CR rijder.

Ik ga proberen dit weekend een foto te maken van de bak waar wij mee gaan.
pi_130324635
Ja, echt kak dit jaar. Wat sneller dan de 24u van vorig jaar had ik wel verwacht, maar dit is bizar. :{
Schip ahoy!
  † In Memoriam † donderdag 22 augustus 2013 @ 01:21:59 #243
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130335656
Ik ben nu al aan het kijken naar geschikte auto's :@ En morgen ga ik iets tofs uittesten.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 01:37:53 #244
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_130335961
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 16:02 schreef Miniem het volgende:

Schrijf je in op de wachtlijst, ik kreeg dit jaar een sms
nerovetsrethca
pi_130417472
quote:
12s.gif Op maandag 19 augustus 2013 18:03 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Zoals eerder gepost heb ik nog een Amerikaanse Ford Thunderbird met V8-motor en Carbagerunervaring staan. In case you're interested ;)
Ik heb er even naar gezocht in het topic, een Amerikaan met V8 spreekt me wel aan. Alleen deze is niet helemaal wat ik me bij een 'dikke Amerikaan' voorstel. :P
Veel ervaring heb ik er niet mee, maar ik denk dat ik maar eens ga werken aan een bodykit voor een 850. Zo'n 850 is met wat fantasie best een goede basis voor de auto van Bonnie und Clyde.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:38:52 #246
39237 crew  H_T
2733
pi_130418416
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 16:55 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Ik heb er even naar gezocht in het topic, een Amerikaan met V8 spreekt me wel aan. Alleen deze is niet helemaal wat ik me bij een 'dikke Amerikaan' voorstel. :P
Veel ervaring heb ik er niet mee, maar ik denk dat ik maar eens ga werken aan een bodykit voor een 850. Zo'n 850 is met wat fantasie best een goede basis voor de auto van Bonnie und Clyde.
Het ding is iets meer dan vijf meter lang, dus zeker niet klein. Hij is echter wel kleiner dan bijvoorbeeld de Caprice die ook mee deed, en inderdaad niet bepaald een gangsterbak. Hij is echter zeker wel tof :)
Ik ben de kleur MAGENTA
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:03:21 #247
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_130418955
Wij trekken de corrado zo nog ff uit de garage voor een inspectie en inspiratieronde :)
pi_130420478
Ik word jaloers van al die plannen! :(
Schip ahoy!
pi_130452321
Wij zijn ook ingeschreven, 6 lui in totaal. Wordt mn eerste keer dus ben benieuwd! We hebben toevallig ook startnummer 2014 haha
  maandag 26 augustus 2013 @ 09:58:02 #250
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_130470631
Wij kwamen zaterdag de garage niet uit _O- . Niet genoeg prik om te starten :D
Gelukkig nog wel genoeg prik om te checken of het belangrijkste het nog deed.
(Zet je geluid wat harder, hoor je hoeveel moeite de spoiler heeft)
  † In Memoriam † dinsdag 27 augustus 2013 @ 01:18:34 #251
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130501796
Geen startkabels en/of een sleepkabel meegenomen ? :D
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:44:06 #252
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_130503802
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 01:18 schreef 2cv het volgende:
Geen startkabels en/of een sleepkabel meegenomen ? :D
Dat apparaat staat al jaren bij m'n schoonmoeder in de garage en toevallig eindigden we zaterdag na het klussen bij haar thuis. Jumpstarter lag nog in DE bij m'n zwager (daar is de cor ook van)
Hij stond ook zonder lucht op z'n bandjes, maar ik heb de compressor thuis. Schoot allemaal niet echt op dus. Volgende keer als we daar zijn, zijn we voorbereid hoor. :P
Het was al bijzonder dat er überhaupt nog prik in de accu zat.
  † In Memoriam † woensdag 28 augustus 2013 @ 01:14:51 #253
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130540278
Sja, ik heb een halve garage in de kofferbak. Moet nog iets van een compressor bij ...
pi_130547311
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 01:14 schreef 2cv het volgende:
Sja, ik heb een halve garage in de kofferbak. Moet nog iets van een compressor bij ...
Volgend jaar als de Carbagerun-ANWB auto meerijden. Of pit-crew. :P
Ja, ik generaliseer.
pi_130548852
Dat zou misschien iets voor de organisatie kunnen zijn? Een groepje vrijwilligers met voldoende autokennis om de ergste problemen op te kunnen lossen en pech-gevallen te helpen, nu de ANWB zo lastig doet.
pi_130552122
Oe, concurrentie voor de Route met Bier wagen!
  † In Memoriam † woensdag 28 augustus 2013 @ 23:56:41 #257
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130579074
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:25 schreef Dingest het volgende:
Dat zou misschien iets voor de organisatie kunnen zijn? Een groepje vrijwilligers met voldoende autokennis om de ergste problemen op te kunnen lossen en pech-gevallen te helpen, nu de ANWB zo lastig doet.
Goed plan ! Maar daar kan ik niet aan meedoen. Het kost mij helaas al genoeg moeite om überhaupt de finish te halen.

Los daarvan: er zijn geen vaste routes en/of vertrektijden. Als je niet als laatste vertrekt loop je het risico weer terug te moeten en dan b.v. al een uur onderweg te zijn voor je het hulpbehoevende team bereikt. Vervolgens de reparatie en dan moet je je weg weer vervolgen waarbij je een stuk route voor de 2e keer aflegt. Dat wordt dus nachtwerk. Niet echt handig.

Een beter alternatief lijkt mij om met een grote groep de ANWB te benaderen met deze vraag. Wellicht zijn ze over te halen tot een collectieve pechhulpverlening met eventueel een bepaald eigen risico.
pi_130583137
Mja, met een team van 3-4 man is dat wel te doen. Trage teams rijden die tijden ook :P En de organisatie zet vaak niet de meest efficiënte routes uit. Maar het zou dan ook alleen iets zijn voor de eenvoudige beunreparaties of hulp om de dichtstbijzijnde garage/camping te bereiken. Als de ANWB zich streng gaat opstellen zijn ze alsnog verder op zichzelf aangewezen :P
  † In Memoriam † donderdag 29 augustus 2013 @ 02:24:50 #259
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130583180
Wij waren zo'n traag team :')

Enneh, slepen lijkt mij idd niet echt een optie, tenzij naar de dichtstbijzijnde garage.

Ik zou mikken op collectieve pechhulp door de ANWB.
pi_130585636
Ik zou mikken op je mededeelnemers. Die kunnen vaak wel helpen bij de kleine prut. Als het groter is ben je toch de zak, en moet je één van hen evt. vragen voor een sleepje.

Al is het inderdaad niet gek dat de ANWB steeds strikter wordt, dit kost ze jaarlijks bakken met geld.
Schip ahoy!
  † In Memoriam † vrijdag 30 augustus 2013 @ 01:23:47 #261
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130622636
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 08:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik zou mikken op je mededeelnemers. Die kunnen vaak wel helpen bij de kleine prut. Als het groter is ben je toch de zak, en moet je één van hen evt. vragen voor een sleepje.
Nadeel van BX-en: als de motor het niet meer doet heb je geen hydraulische druk meer. Daardoor heb je geen vering en geen remmen meer. Nou is de handrem wel vrij zwaar uitgevoerd (zeker als je er Xantia-remmerij onder hebt zitten dan kan je de voorwielen laten blokkeren), maar met allen de handrem rol ik niet graag aan een touwtje achter een andere auto aan.

quote:
Al is het inderdaad niet gek dat de ANWB steeds strikter wordt, dit kost ze jaarlijks bakken met geld.
Bron ? Overigens, wellicht is het handig de ANWB uit te leggen dat het de sport is om met dat oude barrel zonder externe hulp (dus van iemand anders dan CarbageRunners) de finish te halen. Dat + een eigen risico zou toch moeten helpen ? Helaas heb ik geen contacten binnen de ANWB ...
pi_130624335
Check facebook voor de hoeveelheid vervangend vervoer en voor behoorlijk wat meldingen dat de anwb niets doet wanneer er 'Carbagerun' gezegd is. Je hoeft de ANWB niets uit te leggen over het model van de rally.

quote:
Wij helpen u niet als u:
- de pech had kunnen voorzien voordat u vertrok
- deelneemt aan wedstrijden of georganiseerde (prestatie)tochten met een
snelheidselement of moeilijkheidsgraad
-door opzettelijk handelen of nalaten
De eerste en laatste zijn discutabel, maar de middelste is duidelijk. De moeilijkheidsgraad is: kom maar binnen met je brik.

En je kunt het proberen, maar is het wel duur. Het verdienmodel van de ANWB is geënt op een X-aantal personen van alle leden die pech krijgen, waarvan een X-aantal ook nog in het buitenland, en vervolgens ook nog eens 'definitief'. De Carbagerun heeft statistisch gezien een veel hoger uitvalpercentage en is dus gewoon een serieuze kostenpost. Wat denk je dat 30x vervangend vervoer voor een week kost? Vooral met de km's die tijdens de CR gemaakt worden.

Als je geen risico wil lopen, zoek je de komende jaren beter een verzekeraar die ook internationale pechhulp aanbiedt.
Schip ahoy!
pi_130625687
Maar wat als je het vooraf navraagt? De meeste runners worden lid van de ANWB alleen vanwege de CR. Als je dat dan niet gedekt krijgt, kun je het net zo goed niet doen. Dat ze niet willen helpen is wel wat voor te zeggen en even goeie vrienden, maar dan wel graag vooraf duidelijkheid daarover. Zo'n WW-service kost je minimaal iets van 80 euro per jaar, toch zonde als je wel betaalt maar geen hulp krijgt.
pi_130632757
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:42 schreef en_door_slecht het volgende:
Maar wat als je het vooraf navraagt? De meeste runners worden lid van de ANWB alleen vanwege de CR. Als je dat dan niet gedekt krijgt, kun je het net zo goed niet doen. Dat ze niet willen helpen is wel wat voor te zeggen en even goeie vrienden, maar dan wel graag vooraf duidelijkheid daarover. Zo'n WW-service kost je minimaal iets van 80 euro per jaar, toch zonde als je wel betaalt maar geen hulp krijgt.
Daar zijn veel teams laatste editie dus op de harde manier achter gekomen. Het jaar daarvoor waren er veel minder problemen met de ANWB.
Ja, ik generaliseer.
pi_130633218
Er is één goede methode: stickers/schildjes verwijderen zodat de sleper er ook niets over kan zeggen, en zelf je mond houden.

Als je het vooraf navraagt zullen ze het waarschijnlijk weigeren. En dan nog: zie het maar eens op schrift te krijgen. Want als je in een uithoek van Oekraïne staat en moet bellen voor drie euro per minuut, gaat 'Ja maar Sjanet van jullie zei laatst dat...' je niet helpen, want daar is geen notitie van gemaakt.
Als je het op schrift hebt, kun je het zelf voorschieten en achteraf indien noodzakelijk een zaak starten. Maar ook daar word je niet blij van.
Schip ahoy!
pi_130635122
De beste oplossing is dus niet eens de moeite nemen WW-service te nemen. Want het is of de boel flessen (blijkbaar vinden ze de CR een soort race, waar wel wat voor te zeggen is) of voor niks betalen.
pi_130666918
De ANWB schijnt een lijst met kentekens van deelnemers bij te houden. Ik denk dat het er in de toekomst alleen nog maar lastiger op wordt.
pi_130707131
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 14:16 schreef en_door_slecht het volgende:
De beste oplossing is dus niet eens de moeite nemen WW-service te nemen. Want het is of de boel flessen (blijkbaar vinden ze de CR een soort race, waar wel wat voor te zeggen is) of voor niks betalen.
Iets niet volledig vertellen is iets anders dan liegen ;).

Voor niets betalen is wel zuur inderdaad.
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:20 schreef Dingest het volgende:
De ANWB schijnt een lijst met kentekens van deelnemers bij te houden. Ik denk dat het er in de toekomst alleen nog maar lastiger op wordt.
Dat lijkt me ook. Ze zullen kritischer worden gezien de forse kostenpost die het is. Mooiste zou zijn als de organisatie er zelf iets voor regelt, maar dat zal te duur zijn denk ik. Of ze hebben er geen zin in, want zoals dit jaar ook wel blijkt: belangstelling genoeg!
Schip ahoy!
  zondag 1 september 2013 @ 16:09:55 #269
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_130707322
Als je alle versieringen op de auto's ziet kun je de schildjes weg weghalen maar bij de ANWB zijn ze ook niet gek... je ziet toch meteen dat dergelijke mensen mee doen met een of andere wedstrijd :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_130709199
Maar het voordeel is dat de ANWB niet op locatie meekijkt!
Schip ahoy!
  zondag 1 september 2013 @ 17:04:04 #271
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_130709398
Nee maar ze weten echt wel wanneer dat evenement is en anders zien ze onderweg ook genoeg auto's....
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 9 september 2013 @ 08:46:26 #272
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_130977477

It's alive!!! *O*

M'n zwager en ik zijn beide weer verliefd geworden op de corrado, wat een waanzinnig mooie auto is het toch ook.
pi_130977867
tof, maar hij mist een cylindertje of niet?
  maandag 9 september 2013 @ 09:32:08 #274
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_130978188
Maar na een aantal jaren stilstand zo starten... _O_
Het is trouwens geen 6-pitter hè, mocht je dat denken.
pi_130979548
nop, maar dit zijn er geen 4 zo te horen..

komt er een projecttopic?
  maandag 9 september 2013 @ 11:18:29 #276
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_130980676
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 10:38 schreef powerflux het volgende:
nop, maar dit zijn er geen 4 zo te horen..
Het klinkt inderdaad of er 1 mist.
Bij de 2e keer starten klonk ie wel anders nou je het zegt. Heb er nog wel een rondje mee gereden en merkte niet echt wat op of had het idee dat ie op 3 poten liep.
quote:
komt er een projecttopic?
Ik denk het niet, ik zal hier misschien regelmatig wat vorderingen posten, maar ga er geen apart topic voor maken.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 9 september 2013 @ 15:44:56 #277
39237 crew  H_T
2733
pi_130988180
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:20 schreef Dingest het volgende:
Daarom zorg ik ervoor dat bij alle foto's die ik vooraf online zet van mijn auto het kenteken niet zichtbaar is. Ze hebben me het afgelopen jaar geholpen, maar ze hoeven het inderdaad niet te doen. Gelukkig vroegen ze er bij mij niet naar :)
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_130989793
Het zou mij niets verbazen als ze op maandagochtend gewoon bij de start staan, kentekens noteren/fotograferen. Als je online gaat zoeken naar foto's pak je misschien maar een fractie van het deelnemersveld.
pi_130999346
Brommer editie van 2014 gaan we los, schijnt dat ze naar Schotland willen met het hele zootje :D
Ben al druk aan het onderdelen verzamelen, zodat het niet allemaal nog op het laatste moment moet _O-
pi_130999553
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 20:35 schreef Florett het volgende:
Brommer editie van 2014 gaan we los, schijnt dat ze naar Schotland willen met het hele zootje :D
Ben al druk aan het onderdelen verzamelen, zodat het niet allemaal nog op het laatste moment moet _O-
Enig idee hoe deze editie is verlopen?

En ze rijden wss ook wel met grotere cilinders dan de std 50 cc's? want als je daarmee een bergje opgaat ben je niet vooruit te branden :P
pi_130999863
166 deelnemers en 164 gefinished volgens de berichten. 2 ongelukjes maar. (iemand arm gebroken en iemand aangereden en daarbij een aantal middenvoetsbeentjes gebroken)

Kon dit jaar zelf door omstandigheden niet mee, baal ik wel van. :{
pi_131000242
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 20:45 schreef Florett het volgende:
166 deelnemers en 164 gefinished volgens de berichten. 2 ongelukjes maar. (iemand arm gebroken en iemand aangereden en daarbij een aantal middenvoetsbeentjes gebroken)

I know, ik zou volgend jaar wel willen, maar je moet een partner hebben... :P
pi_131014962
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 16:38 schreef Dingest het volgende:
Het zou mij niets verbazen als ze op maandagochtend gewoon bij de start staan, kentekens noteren/fotograferen. Als je online gaat zoeken naar foto's pak je misschien maar een fractie van het deelnemersveld.
Dat zou nog best slim van ze zijn om even een wegenwachter voor uit te roosteren inderdaad. Dat geld hebben ze zo terugverdiend.
Schip ahoy!
  dinsdag 17 september 2013 @ 08:06:20 #284
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_131269159
Ik zag net nummer 5 (S)Crew Loose rijden op de A270 :P
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 23 september 2013 @ 16:09:48 #285
39237 crew  H_T
2733
pi_131482366
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 00:07 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Wij hadden dit jaar een imperiaal met een paar op maat gezaagde planken (met latjes er onder voor het schuiven).
Lekker overzicht op de camping :P!
Heb je eventueel nog interesse in de Thunderbird?
Ik ben de kleur MAGENTA
  maandag 23 september 2013 @ 16:28:48 #286
327191 RobertNL
For your gear.
pi_131483192
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 16:09 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Heb je eventueel nog interesse in de Thunderbird?
Denk het niet; helaas, teamgenoot had een ander idee :)
pi_131514945
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 16:38 schreef Dingest het volgende:
Nee, dat doen ze niet. En ze houden ook geen lijst bij, tenzij je zelf aangeeft dat je meedoet aan een race (dan wordt er eventueel een notitie gemaakt).
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 24 september 2013 @ 16:52:00 #288
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_131518057
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 20:45 schreef Florett het volgende:

die laatste was een vriend van mij, met zn middevoetsbeentjes..
Tadumtiedum.
pi_131518705
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 15:28 schreef Northside het volgende:

[..]

Nee, dat doen ze niet. En ze houden ook geen lijst bij, tenzij je zelf aangeeft dat je meedoet aan een race (dan wordt er eventueel een notitie gemaakt).
En of ze het wel doen ;) Meerdere teams gesproken die expres de Carbage Run niet genoemd hebben, en alleen op vermelding van kenteken te horen kregen 'o, jullie doen met de Run mee, die helpen wij niet'. Organisatie gaf in een interview aan hier ook al van op de hoogte te zijn.
pi_131518850
Ah oké, dan is het dus een kwestie van valse platen monteren voor twee km :P
Schip ahoy!
pi_131520927
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 17:14 schreef Dingest het volgende:
En of ze het wel doen ;) Meerdere teams gesproken die expres de Carbage Run niet genoemd hebben, en alleen op vermelding van kenteken te horen kregen 'o, jullie doen met de Run mee, die helpen wij niet'. Organisatie gaf in een interview aan hier ook al van op de hoogte te zijn.
Zal het eens navragen, ken wel een paar mensen bij de anwb.
Ja, ik generaliseer.
  † In Memoriam † woensdag 25 september 2013 @ 04:18:08 #292
25682 2cv
Niet subtiel
pi_131540797
Vraag dan meteen wat zij van een collectieve verzekering o.i.d. vinden.
pi_131551099
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 04:18 schreef 2cv het volgende:
Vraag dan meteen wat zij van een collectieve verzekering o.i.d. vinden.
dat gaat aardig onbetaalbaar worden stel dat er 250 auto's meedoen en er rijden er 10 kapot dan zit je zomaar aan 50 euro premie per auto
pi_131555295
50 euro is niet zo'n probleem denk ik. Ik zou vooral de bedragen optellen wanneer je schade maakt aan anderen.

Of gewoon zelf een goede verzekering zoeken.
Schip ahoy!
pi_131555790
Schade is niet wat ik meetel puur wegenwacht bedoel ik
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 09:14:58 #296
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_131835069
Een eerste photoshop probeersel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:P
  woensdag 23 oktober 2013 @ 18:19:02 #297
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_132482113
Weet iemand hoe ver de wachtlijst is voor de zomereditie? :)
nerovetsrethca
pi_132483466
Geen idee! Ik weet wel dat mijn eerste twee wachtlijstaanmeldingen mislukt zijn, dus ik sta op #200 ofzo...
Schip ahoy!
pi_133361690
Ja, ik generaliseer.
pi_133361933
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 09:14 schreef ueberduitser het volgende:
Een eerste photoshop probeersel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:P
geen corrado gebruiken :(
pi_133362570
Slotje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')