abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 augustus 2013 @ 16:07:22 #241
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_130315672
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 16:02 schreef Miniem het volgende:
Zondag de 18e was de inschrijving he?
Maar hoelaat ging deze nou open? om 0.00 uur?

Zou voor volgend jaar graag op de hoogte willen blijven van wanneer de inschrijving weer is.
Wil me dan ook inschrijven.
16:00 was hij geopend en 16:33 vol.
Ik had het via m'n zwager doorgekregen, was getipt door een ex-CR rijder.

Ik ga proberen dit weekend een foto te maken van de bak waar wij mee gaan.
pi_130324635
Ja, echt kak dit jaar. Wat sneller dan de 24u van vorig jaar had ik wel verwacht, maar dit is bizar. :{
Schip ahoy!
  † In Memoriam † donderdag 22 augustus 2013 @ 01:21:59 #243
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130335656
Ik ben nu al aan het kijken naar geschikte auto's :@ En morgen ga ik iets tofs uittesten.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 22 augustus 2013 @ 01:37:53 #244
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_130335961
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 16:02 schreef Miniem het volgende:
Zondag de 18e was de inschrijving he?
Maar hoelaat ging deze nou open? om 0.00 uur?

Zou voor volgend jaar graag op de hoogte willen blijven van wanneer de inschrijving weer is.
Wil me dan ook inschrijven.
Schrijf je in op de wachtlijst, ik kreeg dit jaar een sms
nerovetsrethca
pi_130417472
quote:
12s.gif Op maandag 19 augustus 2013 18:03 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Zoals eerder gepost heb ik nog een Amerikaanse Ford Thunderbird met V8-motor en Carbagerunervaring staan. In case you're interested ;)
Ik heb er even naar gezocht in het topic, een Amerikaan met V8 spreekt me wel aan. Alleen deze is niet helemaal wat ik me bij een 'dikke Amerikaan' voorstel. :P
Veel ervaring heb ik er niet mee, maar ik denk dat ik maar eens ga werken aan een bodykit voor een 850. Zo'n 850 is met wat fantasie best een goede basis voor de auto van Bonnie und Clyde.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:38:52 #246
39237 crew  H_T
2733
pi_130418416
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 16:55 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Ik heb er even naar gezocht in het topic, een Amerikaan met V8 spreekt me wel aan. Alleen deze is niet helemaal wat ik me bij een 'dikke Amerikaan' voorstel. :P
Veel ervaring heb ik er niet mee, maar ik denk dat ik maar eens ga werken aan een bodykit voor een 850. Zo'n 850 is met wat fantasie best een goede basis voor de auto van Bonnie und Clyde.
Het ding is iets meer dan vijf meter lang, dus zeker niet klein. Hij is echter wel kleiner dan bijvoorbeeld de Caprice die ook mee deed, en inderdaad niet bepaald een gangsterbak. Hij is echter zeker wel tof :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:03:21 #247
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_130418955
Wij trekken de corrado zo nog ff uit de garage voor een inspectie en inspiratieronde :)
pi_130420478
Ik word jaloers van al die plannen! :(
Schip ahoy!
pi_130452321
Wij zijn ook ingeschreven, 6 lui in totaal. Wordt mn eerste keer dus ben benieuwd! We hebben toevallig ook startnummer 2014 haha
  maandag 26 augustus 2013 @ 09:58:02 #250
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_130470631
Wij kwamen zaterdag de garage niet uit _O- . Niet genoeg prik om te starten :D
Gelukkig nog wel genoeg prik om te checken of het belangrijkste het nog deed.
(Zet je geluid wat harder, hoor je hoeveel moeite de spoiler heeft)
  † In Memoriam † dinsdag 27 augustus 2013 @ 01:18:34 #251
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130501796
Geen startkabels en/of een sleepkabel meegenomen ? :D
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:44:06 #252
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_130503802
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 01:18 schreef 2cv het volgende:
Geen startkabels en/of een sleepkabel meegenomen ? :D
Dat apparaat staat al jaren bij m'n schoonmoeder in de garage en toevallig eindigden we zaterdag na het klussen bij haar thuis. Jumpstarter lag nog in DE bij m'n zwager (daar is de cor ook van)
Hij stond ook zonder lucht op z'n bandjes, maar ik heb de compressor thuis. Schoot allemaal niet echt op dus. Volgende keer als we daar zijn, zijn we voorbereid hoor. :P
Het was al bijzonder dat er überhaupt nog prik in de accu zat.
  † In Memoriam † woensdag 28 augustus 2013 @ 01:14:51 #253
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130540278
Sja, ik heb een halve garage in de kofferbak. Moet nog iets van een compressor bij ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_130547311
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 01:14 schreef 2cv het volgende:
Sja, ik heb een halve garage in de kofferbak. Moet nog iets van een compressor bij ...
Volgend jaar als de Carbagerun-ANWB auto meerijden. Of pit-crew. :P
Ja, ik generaliseer.
pi_130548852
Dat zou misschien iets voor de organisatie kunnen zijn? Een groepje vrijwilligers met voldoende autokennis om de ergste problemen op te kunnen lossen en pech-gevallen te helpen, nu de ANWB zo lastig doet.
pi_130552122
Oe, concurrentie voor de Route met Bier wagen!
  † In Memoriam † woensdag 28 augustus 2013 @ 23:56:41 #257
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130579074
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:25 schreef Dingest het volgende:
Dat zou misschien iets voor de organisatie kunnen zijn? Een groepje vrijwilligers met voldoende autokennis om de ergste problemen op te kunnen lossen en pech-gevallen te helpen, nu de ANWB zo lastig doet.
Goed plan ! Maar daar kan ik niet aan meedoen. Het kost mij helaas al genoeg moeite om überhaupt de finish te halen.

Los daarvan: er zijn geen vaste routes en/of vertrektijden. Als je niet als laatste vertrekt loop je het risico weer terug te moeten en dan b.v. al een uur onderweg te zijn voor je het hulpbehoevende team bereikt. Vervolgens de reparatie en dan moet je je weg weer vervolgen waarbij je een stuk route voor de 2e keer aflegt. Dat wordt dus nachtwerk. Niet echt handig.

Een beter alternatief lijkt mij om met een grote groep de ANWB te benaderen met deze vraag. Wellicht zijn ze over te halen tot een collectieve pechhulpverlening met eventueel een bepaald eigen risico.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_130583137
Mja, met een team van 3-4 man is dat wel te doen. Trage teams rijden die tijden ook :P En de organisatie zet vaak niet de meest efficiënte routes uit. Maar het zou dan ook alleen iets zijn voor de eenvoudige beunreparaties of hulp om de dichtstbijzijnde garage/camping te bereiken. Als de ANWB zich streng gaat opstellen zijn ze alsnog verder op zichzelf aangewezen :P
  † In Memoriam † donderdag 29 augustus 2013 @ 02:24:50 #259
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130583180
Wij waren zo'n traag team :')

Enneh, slepen lijkt mij idd niet echt een optie, tenzij naar de dichtstbijzijnde garage.

Ik zou mikken op collectieve pechhulp door de ANWB.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_130585636
Ik zou mikken op je mededeelnemers. Die kunnen vaak wel helpen bij de kleine prut. Als het groter is ben je toch de zak, en moet je één van hen evt. vragen voor een sleepje.

Al is het inderdaad niet gek dat de ANWB steeds strikter wordt, dit kost ze jaarlijks bakken met geld.
Schip ahoy!
  † In Memoriam † vrijdag 30 augustus 2013 @ 01:23:47 #261
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130622636
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 08:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik zou mikken op je mededeelnemers. Die kunnen vaak wel helpen bij de kleine prut. Als het groter is ben je toch de zak, en moet je één van hen evt. vragen voor een sleepje.
Nadeel van BX-en: als de motor het niet meer doet heb je geen hydraulische druk meer. Daardoor heb je geen vering en geen remmen meer. Nou is de handrem wel vrij zwaar uitgevoerd (zeker als je er Xantia-remmerij onder hebt zitten dan kan je de voorwielen laten blokkeren), maar met allen de handrem rol ik niet graag aan een touwtje achter een andere auto aan.

quote:
Al is het inderdaad niet gek dat de ANWB steeds strikter wordt, dit kost ze jaarlijks bakken met geld.
Bron ? Overigens, wellicht is het handig de ANWB uit te leggen dat het de sport is om met dat oude barrel zonder externe hulp (dus van iemand anders dan CarbageRunners) de finish te halen. Dat + een eigen risico zou toch moeten helpen ? Helaas heb ik geen contacten binnen de ANWB ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_130624335
Check facebook voor de hoeveelheid vervangend vervoer en voor behoorlijk wat meldingen dat de anwb niets doet wanneer er 'Carbagerun' gezegd is. Je hoeft de ANWB niets uit te leggen over het model van de rally.

quote:
Wij helpen u niet als u:
- de pech had kunnen voorzien voordat u vertrok
- deelneemt aan wedstrijden of georganiseerde (prestatie)tochten met een
snelheidselement of moeilijkheidsgraad
-door opzettelijk handelen of nalaten
De eerste en laatste zijn discutabel, maar de middelste is duidelijk. De moeilijkheidsgraad is: kom maar binnen met je brik.

En je kunt het proberen, maar is het wel duur. Het verdienmodel van de ANWB is geënt op een X-aantal personen van alle leden die pech krijgen, waarvan een X-aantal ook nog in het buitenland, en vervolgens ook nog eens 'definitief'. De Carbagerun heeft statistisch gezien een veel hoger uitvalpercentage en is dus gewoon een serieuze kostenpost. Wat denk je dat 30x vervangend vervoer voor een week kost? Vooral met de km's die tijdens de CR gemaakt worden.

Als je geen risico wil lopen, zoek je de komende jaren beter een verzekeraar die ook internationale pechhulp aanbiedt.
Schip ahoy!
pi_130625687
Maar wat als je het vooraf navraagt? De meeste runners worden lid van de ANWB alleen vanwege de CR. Als je dat dan niet gedekt krijgt, kun je het net zo goed niet doen. Dat ze niet willen helpen is wel wat voor te zeggen en even goeie vrienden, maar dan wel graag vooraf duidelijkheid daarover. Zo'n WW-service kost je minimaal iets van 80 euro per jaar, toch zonde als je wel betaalt maar geen hulp krijgt.
pi_130632757
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:42 schreef en_door_slecht het volgende:
Maar wat als je het vooraf navraagt? De meeste runners worden lid van de ANWB alleen vanwege de CR. Als je dat dan niet gedekt krijgt, kun je het net zo goed niet doen. Dat ze niet willen helpen is wel wat voor te zeggen en even goeie vrienden, maar dan wel graag vooraf duidelijkheid daarover. Zo'n WW-service kost je minimaal iets van 80 euro per jaar, toch zonde als je wel betaalt maar geen hulp krijgt.
Daar zijn veel teams laatste editie dus op de harde manier achter gekomen. Het jaar daarvoor waren er veel minder problemen met de ANWB.
Ja, ik generaliseer.
pi_130633218
Er is één goede methode: stickers/schildjes verwijderen zodat de sleper er ook niets over kan zeggen, en zelf je mond houden.

Als je het vooraf navraagt zullen ze het waarschijnlijk weigeren. En dan nog: zie het maar eens op schrift te krijgen. Want als je in een uithoek van Oekraïne staat en moet bellen voor drie euro per minuut, gaat 'Ja maar Sjanet van jullie zei laatst dat...' je niet helpen, want daar is geen notitie van gemaakt.
Als je het op schrift hebt, kun je het zelf voorschieten en achteraf indien noodzakelijk een zaak starten. Maar ook daar word je niet blij van.
Schip ahoy!
pi_130635122
De beste oplossing is dus niet eens de moeite nemen WW-service te nemen. Want het is of de boel flessen (blijkbaar vinden ze de CR een soort race, waar wel wat voor te zeggen is) of voor niks betalen.
pi_130666918
De ANWB schijnt een lijst met kentekens van deelnemers bij te houden. Ik denk dat het er in de toekomst alleen nog maar lastiger op wordt.
pi_130707131
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 14:16 schreef en_door_slecht het volgende:
De beste oplossing is dus niet eens de moeite nemen WW-service te nemen. Want het is of de boel flessen (blijkbaar vinden ze de CR een soort race, waar wel wat voor te zeggen is) of voor niks betalen.
Iets niet volledig vertellen is iets anders dan liegen ;).

Voor niets betalen is wel zuur inderdaad.
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:20 schreef Dingest het volgende:
De ANWB schijnt een lijst met kentekens van deelnemers bij te houden. Ik denk dat het er in de toekomst alleen nog maar lastiger op wordt.
Dat lijkt me ook. Ze zullen kritischer worden gezien de forse kostenpost die het is. Mooiste zou zijn als de organisatie er zelf iets voor regelt, maar dat zal te duur zijn denk ik. Of ze hebben er geen zin in, want zoals dit jaar ook wel blijkt: belangstelling genoeg!
Schip ahoy!
  zondag 1 september 2013 @ 16:09:55 #269
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_130707322
Als je alle versieringen op de auto's ziet kun je de schildjes weg weghalen maar bij de ANWB zijn ze ook niet gek... je ziet toch meteen dat dergelijke mensen mee doen met een of andere wedstrijd :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_130709199
Maar het voordeel is dat de ANWB niet op locatie meekijkt!
Schip ahoy!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')