Ah top. Ze gaan ook écht voor een oud barrel, maar wel een grote, want alle instrumenten van de bluesband inclusief drumstel, 4 volwassen kerels en hun bagage moeten meequote:Op zondag 18 augustus 2013 22:35 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Komt wel goed. Het wordt vanuit verschillende kampen anders bekeken.
Gewoon een mooi oud barrel kopen en dan valt het allemaal wel mee.
De Transporter die wij hadden was ook geen 500 euro. Maar wij hadden geen zin om nu een Renault espace te nemen. Toch was alles aan de reis (bergen etc) wel een uitdaging voor de auto en dus wat mij betreft CBR waardig.
Enige waar ik wellicht een beetje over zou kunnen vallen zijn de mensen die een dikke BMW (oid) uit 1998 kopen waarvan je weet dat je hem met 150 vingers in je neus gaat uitrijden.
Als je maar zorgt dat het een brik is, is het prima. Waar vooral over gevallen wordt zijn inderdaad de dikke BMW's 7-serie en de Audi's A6 waarvan je weet dat ze voor 1.500 euro in de handel circuleren. Als je daarin rijdt, moet je gewoon niet meedoen. Of auto's die voor een prikkie gekocht worden, maar aan alle kanten opgeknapt worden. Dus nieuwe riemen, draagarmen, dynamo's etc, waardoor er aan de techniek amper meer iets stuk kan.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:26 schreef Greys het volgende:
Hoe zit het nou precies met die 500 euro grens?Ik zie hier namelijk in oudere verslagen auto's voorbij komen die ze vast nooit voor 500 eu hebben kunnen kopen
Mijn samenwoner heeft zich ingeschreven voor 2014 met zijn bluesband, ze hebben een auto gezien met een soort 'podium' bovenop de cabine, die is 1400 euro. Als ze daar een paar deuken intrappen zodat de dagwaarde omlaag gaat, komt zoiets dan door die 500 euro keuring zeg maar?
Duidelijk, thanks!quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Als je maar zorgt dat het een brik is, is het prima. Waar vooral over gevallen wordt zijn inderdaad de dikke BMW's 7-serie en de Audi's A6 waarvan je weet dat ze voor 1.500 euro in de handel circuleren. Als je daarin rijdt, moet je gewoon niet meedoen. Of auto's die voor een prikkie gekocht worden, maar aan alle kanten opgeknapt worden. Dus nieuwe riemen, draagarmen, dynamo's etc, waardoor er aan de techniek amper meer iets stuk kan.
Er reden ook wel een paar mee die ook nog boven die 1500 zatenquote:Op zondag 18 augustus 2013 22:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
erie en de Audi's A6 waarvan je weet dat ze voor 1.500 euro in de handel circuleren. Als je daarin rijdt, moet je gewoon niet meedoen. Of auto's die voor een prikkie gekocht worden, maar aan alle kanten opgeknapt worden. Dus nieuwe riemen, draagarmen, dynamo's etc, waardoor er aan de techniek amper meer iets stuk kan.
Meeste mensen hebben het inmiddels wel losgelaten geloof ik. 2 jaar geleden werd er in ieder geval veel meer kritiek op gegeven dan laatste run, voor mijn gevoel. 'tsja, iedereen moet z'n eigen run rijden' heb ik veel gehoord.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
Als je maar zorgt dat het een brik is, is het prima. Waar vooral over gevallen wordt zijn inderdaad de dikke BMW's 7-serie en de Audi's A6 waarvan je weet dat ze voor 1.500 euro in de handel circuleren. Als je daarin rijdt, moet je gewoon niet meedoen. Of auto's die voor een prikkie gekocht worden, maar aan alle kanten opgeknapt worden. Dus nieuwe riemen, draagarmen, dynamo's etc, waardoor er aan de techniek amper meer iets stuk kan.
Geen speciaal topic; maar wellicht wel net zo leuk omdat het kleinschaliger isquote:Op zondag 18 augustus 2013 22:58 schreef Greys het volgende:
Iemand enig idee over die Cannonballrun trouwens, die met 100 teams, hoe snel die doorgaans vol zit? Ik denk dat ik daar zelf aan mee ga doen, of is daar een apart topic over?
Italië dacht ik in een zinnetje te lezen ergens, even zoeken nog...quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:00 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Geen speciaal topic; maar wellicht wel net zo leuk omdat het kleinschaliger is![]()
Ben benieuwd waar die komend jaar heen gaan; afgelopen jaar UK was wel vet denk ik.
volgens http://www.thecannonballrun.nl/quote:Eind September opent de inschrijving voor 2014, eindbestemming ITALIE!!
Ik heb tot nu toe vier auto's op mijn naam gehad, alle vier van een ander merk, uit een ander land en met een andere motorconfiguratie. Het lijkt me wel wat dat voort te zetten, dus dan zou ik op zoek moeten naar een auto met 2, 5, 6 of 12 cilinders uit Engeland, Frankrijk, Zweden, Spanje of Korea. Een Jaguar zou daar leuk bij passen, maar is ook weer vrij onzuinig. Een klein zuinig brikje heeft ook wel wat, maar dan hangt het van de teamsamenstelling af of het kan (en het wordt dan lastig er een te vinden met het juiste aantal cilinders). Ik zie het vanzelf wel, voorlopig heb ik nog tijd zat.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
Haha sorryIk denk dat ik pas tegen de zomer ga kijken voor een andere auto, mits ik een startbewijs op de kop getikt krijg...
Heb je al een idee voor een andere auto?
Denk er rustig over naquote:Op zondag 18 augustus 2013 22:13 schreef RobertNL het volgende:
[..]
* RobertNL gaat stiekem even nadenken.
Als iemand hier nog op zoek is naar een mooie Transporter T4 1.9D!
Zal eens komen kijkenquote:Op zondag 18 augustus 2013 23:34 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik heb tot nu toe vier auto's op mijn naam gehad, alle vier van een ander merk, uit een ander land en met een andere motorconfiguratie. Het lijkt me wel wat dat voort te zetten, dus dan zou ik op zoek moeten naar een auto met 2, 5, 6 of 12 cilinders uit Engeland, Frankrijk, Zweden, Spanje of Korea. Een Jaguar zou daar leuk bij passen, maar is ook weer vrij onzuinig. Een klein zuinig brikje heeft ook wel wat, maar dan hangt het van de teamsamenstelling af of het kan (en het wordt dan lastig er een te vinden met het juiste aantal cilinders). Ik zie het vanzelf wel, voorlopig heb ik nog tijd zat.
[..]
Denk er rustig over na. Als er vragen zijn kan je die denk ik het beste per PM stellen. De auto staat in Leeuwarden en heeft voorlopig nog APK, voor het geval je de auto van dichterbij wil bekijken of even een proefritje wil maken. Ik zou het wel leuk vinden als de Bird nog een keer mee gaat
Er is niks met zekerheid over te zeggen, maar gezien de latere omschrijving denk ik dat ze er ook zonder deuken wel mee weg komen. 1400 euro vind ik zelf trouwens wel heel veel meer dan de richtlijn van 500, dus zelf zou ik het niet doen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:26 schreef Greys het volgende:
Hoe zit het nou precies met die 500 euro grens?Ik zie hier namelijk in oudere verslagen auto's voorbij komen die ze vast nooit voor 500 eu hebben kunnen kopen
Mijn samenwoner heeft zich ingeschreven voor 2014 met zijn bluesband, ze hebben een auto gezien met een soort 'podium' bovenop de cabine, die is 1400 euro. Als ze daar een paar deuken intrappen zodat de dagwaarde omlaag gaat, komt zoiets dan door die 500 euro keuring zeg maar?
Dat stond er nadat je op ok klikte.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Die krijg ik niet eens te zien. Heb je daar een mail ofzo over gehad? Anders is zelfs dat nog mislukt.
[..]
Gaan jullie weer met de Thunderbird?
Ze zijn idd al van dat idee afgestapt, hij is te 'goed'quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:38 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Er is niks met zekerheid over te zeggen, maar gezien de latere omschrijving denk ik dat ze er ook zonder deuken wel mee weg komen. 1400 euro vind ik zelf trouwens wel heel veel meer dan de richtlijn van 500, dus zelf zou ik het niet doen.
Wij hadden dit jaar een imperiaal met een paar op maat gezaagde planken (met latjes er onder voor het schuiven).quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze zijn idd al van dat idee afgestapt, hij is te 'goed'
Hij viel ze in het oog doordat er al een soort podium op het dak zit (alsof ze op dat dak gaan zitten drummenik zie gebroken nekken voor me) maar ze gaan op zoek naar een uitdagender vervoermiddel
Daar ging ik ook niet vanuit, met anderhalf uur was het volquote:Op maandag 19 augustus 2013 04:58 schreef 2cv het volgende:
Ik nam een beetje aan dat de inschrijvingen niet zo snel gingen![]()
![]()
Ik sta als 132e ofzo op de wachtlijst
Ach, vorig jaar hebben we ook redelijk laat een startnummer via Marktplaats bemachtigd (de auto was er voor de inschrijving).
*Kopieert bucketlist van Beestjuh*quote:Op maandag 19 augustus 2013 07:13 schreef beestjuh het volgende:
Omg.
* beestjuh voegt carbage run toe aan bucket list.
Afgelopen rit was er een Jeep bij waar ze een complete vouwwagen op het dak hadden geknutseld. Lekker hoog en droog slapen. Ik sta nergens meer van te kijken.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:49 schreef Greys het volgende:
Hij viel ze in het oog doordat er al een soort podium op het dak zit (alsof ze op dat dak gaan zitten drummenik zie gebroken nekken voor me) maar ze gaan op zoek naar een uitdagender vervoermiddel
Zoals eerder gepost heb ik nog een Amerikaanse Ford Thunderbird met V8-motor en Carbagerunervaring staan. In case you're interestedquote:Op maandag 19 augustus 2013 17:03 schreef en_door_slecht het volgende:
Zo, Bonnie und Clyde doen mee!
Het zal dus wel een 850 ofzo worden. Al is een dikke Amerikaan beter passend bij ons thema...
Ah thanks, dan is zelfs dat niet gelukt omdat de site plat lagquote:Op zondag 18 augustus 2013 23:44 schreef slangpie het volgende:
[..]
Dat stond er nadat je op ok klikte.
[ afbeelding ]
Ik was naar de voetbal en had in het stadion geen internet helaas.
quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:36 schreef Meike26 het volgende:
[..]
*Kopieert bucketlist van Beestjuh*
Benieuwd wat er verder op staat
Voor de rest mee eensquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:11 schreef beestjuh het volgende:
[..]Er staat nog niet veel op hoor, dus je komt er vrij makkelijk vanaf... Ben allang blij dat ik inmiddels weer wat wil ondernemen.
Het enige andere op mijn lijst tot dusver is op wintersportvakantie (word vervangen door zomervakantie 'Euro Mountaincoaster-trip') gaan, en een keer gebodypaint gaan stappen (word vervangen door 1 maal lol trappen als Furry in een druk winkelcentrum, heerlijk anoniem) ...
Oh, en dus ook eigenhandig mijn polootje (die als donor-auto staat te corroderen) opknappen zodat ie carbage-waardig wordt.
Als furry? Very cool. Laat maar weten als je een partner in crime nodig hebt!quote:
Ik heb een Altootje, genaamd Hommel. Heel Carbage-run-waardig, maar ik ben te zot op het wagentje om hem ook in te zetten voor deze rally. Ooit... ooit..quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:04 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Als furry? Very cool. Laat maar weten als je een partner in crime nodig hebt!
Zonder het hele topic terug te lezen, wat is jouw vehikel?
Ik zal één dezer dagen een plaatje posten van mijn wrak, zoals ze er nu bij staat.
16:00 was hij geopend en 16:33 vol.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:02 schreef Miniem het volgende:
Zondag de 18e was de inschrijving he?
Maar hoelaat ging deze nou open? om 0.00 uur?
Zou voor volgend jaar graag op de hoogte willen blijven van wanneer de inschrijving weer is.
Wil me dan ook inschrijven.
Schrijf je in op de wachtlijst, ik kreeg dit jaar een smsquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:02 schreef Miniem het volgende:
Zondag de 18e was de inschrijving he?
Maar hoelaat ging deze nou open? om 0.00 uur?
Zou voor volgend jaar graag op de hoogte willen blijven van wanneer de inschrijving weer is.
Wil me dan ook inschrijven.
Ik heb er even naar gezocht in het topic, een Amerikaan met V8 spreekt me wel aan. Alleen deze is niet helemaal wat ik me bij een 'dikke Amerikaan' voorstel.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:03 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Zoals eerder gepost heb ik nog een Amerikaanse Ford Thunderbird met V8-motor en Carbagerunervaring staan. In case you're interested
Het ding is iets meer dan vijf meter lang, dus zeker niet klein. Hij is echter wel kleiner dan bijvoorbeeld de Caprice die ook mee deed, en inderdaad niet bepaald een gangsterbak. Hij is echter zeker wel tofquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 16:55 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ik heb er even naar gezocht in het topic, een Amerikaan met V8 spreekt me wel aan. Alleen deze is niet helemaal wat ik me bij een 'dikke Amerikaan' voorstel.
Veel ervaring heb ik er niet mee, maar ik denk dat ik maar eens ga werken aan een bodykit voor een 850. Zo'n 850 is met wat fantasie best een goede basis voor de auto van Bonnie und Clyde.
Dat apparaat staat al jaren bij m'n schoonmoeder in de garage en toevallig eindigden we zaterdag na het klussen bij haar thuis. Jumpstarter lag nog in DE bij m'n zwager (daar is de cor ook van)quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 01:18 schreef 2cv het volgende:
Geen startkabels en/of een sleepkabel meegenomen ?
Volgend jaar als de Carbagerun-ANWB auto meerijden. Of pit-crew.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 01:14 schreef 2cv het volgende:
Sja, ik heb een halve garage in de kofferbak. Moet nog iets van een compressor bij ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |