abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker donderdag 18 juli 2013 @ 10:58:22 #52
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_129075835
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:19 schreef 2cv het volgende:
Het is hier PTA, niet LIT ;)

Leuk verhaal, het rakelt bij mij ook wat herinneringen op.
Nou, even in het algemeen gezegd (om in dit geval Hawaii_Tim niet ten onrechte naar beneden te halen): Al is het ONZ; als iemand een komisch stuk literatuur poogt te produceren, kan hij/zij daar ook inhoudelijk commentaar op verwachten.
Tevens -purist.
pi_129076330
welja, ontmoedig mensen maar om een verhaaltje te schrijven..

Kom maar op met de anecdotes, ik lees ze met plezier!
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_129081172
Ons team bij de start.



Probleemloze rit gehad. Amerikaanse degelijkheid, onze 24 jaar oude voyager gaf geen krimp op de hellingen van ventoux of andorra. Vervolgens zaterdag in 1 marathonrit teruggereden, 16 uur vrijwel non-stop, en ook dat ging zonder sputteren.

Het ding reed wel 1 op 9, dat was dan weer een beetje jammer. :)
Ja, ik generaliseer.
pi_129093651
Ah joh, je was met z'n vieren dus hij reed eigenlijk 1:36 :P
Schip ahoy!
  Spellchecker donderdag 18 juli 2013 @ 21:37:56 #56
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_129100547
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:15 schreef powerflux het volgende:
welja, ontmoedig mensen maar om een verhaaltje te schrijven..

Kom maar op met de anecdotes, ik lees ze met plezier!
:z
Tevens -purist.
  † In Memoriam † donderdag 18 juli 2013 @ 22:07:37 #57
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129101947
* 2cv is reeds bezig met schrijven.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_129102585
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:07 schreef 2cv het volgende:
* 2cv is reeds bezig met schrijven.
krijgen we ook pics van je reisgenote :P
  † In Memoriam † donderdag 18 juli 2013 @ 22:39:03 #59
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129103629
Dat moet je aan CarBtch zelf vragen ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_129140451
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:39 schreef 2cv het volgende:
Dat moet je aan CarBtch zelf vragen ;)
Ok, :P waneer komt het verslag *O*
  † In Memoriam † vrijdag 19 juli 2013 @ 23:37:02 #61
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129141188
Zodra het af is ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_129146420
Wij zijn ook weer thuis - vanochtend stonden we nog 1350 km verder in Verdon :7
De Saab heeft: geen thermostaat, twee doorgeluste fan-relais (1 schakelaar in de grille, de ander op waar eerst de Dixie-horn op zat) en een vervangen fan-zekering, een volledig afgebroken uitlaat bij de middendemper waar we 2400 km mee gereden hebben (maar die ik in Verdon wat bij elkaar heb gebeund om het geluid iets tegen te gaan), een fikse deuk linksachter door een gemiste lantaarnpaal op de camping bij Barcelona, een Punto gekust, in een sloot terecht gekomen, een probleem met de ophanging/stuurinrichting waardoor hij wat nerveus is gaan rijden, een flink lek in een slang van de stuurbekrachtiging wat na meerdere pogingen (waaronder op een parkeerplaats in Castellane) soort van lekdicht is gemaakt en een kapotte dynamo waarmee we het exact tot mijn huis hebben gehaald :D

Morgen willen we hem het liefste de plomp in rijden _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Dingest op 20-07-2013 03:44:06 ]
  Spellchecker zaterdag 20 juli 2013 @ 04:05:42 #63
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_129146525
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 03:37 schreef Dingest het volgende:
Wij zijn ook weer thuis - vanochtend stonden we nog 1350 km verder in Verdon :7
De Saab heeft: geen thermostaat, twee doorgeluste fan-relais (1 schakelaar in de grille, de ander op waar eerst de Dixie-horn op zat) en een vervangen fan-zekering, een volledig afgebroken uitlaat bij de middendemper waar we 2400 km mee gereden hebben (maar die ik in Verdon wat bij elkaar heb gebeund om het geluid iets tegen te gaan), een fikse deuk linksachter door een gemiste lantaarnpaal op de camping bij Barcelona, een Punto gekust, in een sloot terecht gekomen, een probleem met de ophanging/stuurinrichting waardoor hij wat nerveus is gaan rijden, een flink lek in een slang van de stuurbekrachtiging wat na meerdere pogingen (waaronder op een parkeerplaats in Castellane) soort van lekdicht is gemaakt en een kapotte dynamo waarmee we het exact tot mijn huis hebben gehaald :D

Morgen willen we hem het liefste de plomp in rijden _O-
Hoe krijg je het voor elkaar :')
Tevens -purist.
pi_129146541
Goed oefenen :Y
pi_129147347
Mooi dat jullie het gehaald hebben toch :D

Maar die deuk, de Punto en de sloot... ik hoop dat je rijstijl normaal gesproken beter is :P
Schip ahoy!
pi_129150743
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 03:37 schreef Dingest het volgende:
Wij zijn ook weer thuis - vanochtend stonden we nog 1350 km verder in Verdon :7
De Saab heeft: geen thermostaat, twee doorgeluste fan-relais (1 schakelaar in de grille, de ander op waar eerst de Dixie-horn op zat) en een vervangen fan-zekering, een volledig afgebroken uitlaat bij de middendemper waar we 2400 km mee gereden hebben (maar die ik in Verdon wat bij elkaar heb gebeund om het geluid iets tegen te gaan), een fikse deuk linksachter door een gemiste lantaarnpaal op de camping bij Barcelona, een Punto gekust, in een sloot terecht gekomen, een probleem met de ophanging/stuurinrichting waardoor hij wat nerveus is gaan rijden, een flink lek in een slang van de stuurbekrachtiging wat na meerdere pogingen (waaronder op een parkeerplaats in Castellane) soort van lekdicht is gemaakt en een kapotte dynamo waarmee we het exact tot mijn huis hebben gehaald :D

Morgen willen we hem het liefste de plomp in rijden _O-
pics :D

ik hoor het al, genoeg meegemaakt :D
  † In Memoriam † zaterdag 20 juli 2013 @ 15:22:09 #67
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129155077
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 03:37 schreef Dingest het volgende:
Wij zijn ook weer thuis - vanochtend stonden we nog 1350 km verder in Verdon :7
De Saab heeft: geen thermostaat, twee doorgeluste fan-relais (1 schakelaar in de grille, de ander op waar eerst de Dixie-horn op zat) en een vervangen fan-zekering, een volledig afgebroken uitlaat bij de middendemper waar we 2400 km mee gereden hebben (maar die ik in Verdon wat bij elkaar heb gebeund om het geluid iets tegen te gaan), een fikse deuk linksachter door een gemiste lantaarnpaal op de camping bij Barcelona, een Punto gekust, in een sloot terecht gekomen, een probleem met de ophanging/stuurinrichting waardoor hij wat nerveus is gaan rijden, een flink lek in een slang van de stuurbekrachtiging wat na meerdere pogingen (waaronder op een parkeerplaats in Castellane) soort van lekdicht is gemaakt en een kapotte dynamo waarmee we het exact tot mijn huis hebben gehaald :D

Morgen willen we hem het liefste de plomp in rijden _O-
Die van mij wil ik het liefst met draaiende motor de shredder in gooien. Ik wil hem horen gillen ondanks dat die minder mankementen vertoond heeft.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_129162547
Wij hebben die van ons al 2400 km lang horen bulderen, met die uitlaat :')
Het was trouwens erg gezellig bij dat tentje in Barcelona!

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 12:46 schreef -niemand- het volgende:

[..]

pics :D

ik hoor het al, genoeg meegemaakt :D
Ik zal vanavond eens wat uitzoeken :Y
Maar het was wel weer een bizarre rit :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 08:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mooi dat jullie het gehaald hebben toch :D

Maar die deuk, de Punto en de sloot... ik hoop dat je rijstijl normaal gesproken beter is :P
Normaal wel ja :D Hoewel, ik was alleen verantwoordelijk voor de deuk :P Lantaarnpaal op de camping pal in de dode hoek; iets te snel willen vertrekken; niet goed wakker; 'zacht' deel van het plaatwerk met groot gewicht drukken op de juiste hoek en zelfs op 1 meter levert dat een fikse deuk op.

Die andere twee zaken was ik niet, maar dat liep wel allemaal met een sisser af.
pi_129164697
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 15:22 schreef 2cv het volgende:

[..]
ondanks dat die minder mankementen vertoond heeft.
Stuurbekrachtiging kon ook niet echt kapot gaan.
  † In Memoriam † zaterdag 20 juli 2013 @ 23:18:44 #70
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129171850
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 19:14 schreef Dingest het volgende:
Wij hebben die van ons al 2400 km lang horen bulderen, met die uitlaat :')
Het was trouwens erg gezellig bij dat tentje in Barcelona!
Agreed ! Grappig om zo eens Fokkers tegen te komen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zaterdag 20 juli 2013 @ 23:20:19 #71
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129171928
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 20:32 schreef CarBtch het volgende:

[..]

Stuurbekrachtiging kon ook niet echt kapot gaan.
Is. Wat er niet in/op/aan zit kan ook niet kapot gaan. Maarja, zonder auto vertrekken is ook weer zo wat ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_129175906
Ik moet mijn manier van verslag schrijven iets aanpassen, mss eerst foto's selecteren en de broodnodige tekst toevoegen. Anders gaat het nog een jaar duren :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:18 schreef 2cv het volgende:

[..]

Agreed ! Grappig om zo eens Fokkers tegen te komen.
Jullie waren sowieso het 4de team wat we zagen, maar het was wel heel toevallig dat we jullie daar tegenkwamen :D Die lui van dat eettentje zaten ook de hele tijd met een schuin oog te kijken van 'vertrekken die lui nog een keer, of wat?' :P We hebben er ook 3,5 uur gezeten of zo.
  † In Memoriam † zondag 21 juli 2013 @ 00:55:13 #73
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129175934
Daarom zat ik er met mijn rug naartoe :+
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 21 juli 2013 @ 12:51:37 #74
39237 crew  H_T
2733
pi_129183501
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 03:37 schreef Dingest het volgende:
Wij zijn ook weer thuis - vanochtend stonden we nog 1350 km verder in Verdon :7
De Saab heeft: geen thermostaat, twee doorgeluste fan-relais (1 schakelaar in de grille, de ander op waar eerst de Dixie-horn op zat) en een vervangen fan-zekering, een volledig afgebroken uitlaat bij de middendemper waar we 2400 km mee gereden hebben (maar die ik in Verdon wat bij elkaar heb gebeund om het geluid iets tegen te gaan), een fikse deuk linksachter door een gemiste lantaarnpaal op de camping bij Barcelona, een Punto gekust, in een sloot terecht gekomen, een probleem met de ophanging/stuurinrichting waardoor hij wat nerveus is gaan rijden, een flink lek in een slang van de stuurbekrachtiging wat na meerdere pogingen (waaronder op een parkeerplaats in Castellane) soort van lekdicht is gemaakt en een kapotte dynamo waarmee we het exact tot mijn huis hebben gehaald :D

Morgen willen we hem het liefste de plomp in rijden _O-
:D Mooi avontuur zo! De keuze voor een Saab in plaats van die Polski Fiat lijkt het alleen niet veel makkelijker gemaakt te hebben. Belangrijk is dat jullie het hebben gehaald :). Ik heb daar bij de finish toch extra naar gekeken, en daar heb ik ook de auto van Piet gespot. Ben benieuwd wat voor problemen hij nog heeft gehad onderweg
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_129189727
Wij hadden vooral luxeproblemen: compleet wegbakken in de zon als we 's middags in de file of voor een stoplicht stonden. 8-).
Auto heeft zich perfect gehouden en is eigenlijk alleen maar beter gaan rijden (de lange tijd stilstand was te merken de eerste dag). Scheelt natuurlijk wel dat we de koppakking al vervangen hadden voor vertrek omdat die behoorlijk lekte en we anders Hardenberg niet eens zouden halen (kwamen we helaas pas na de koop achter, anders hadden we 't niet gedaan). Misschien volgend jaar dus voor meer uitdaging gaan: grotere auto met meer vermogen, dan kan er ook meer kapot :'). Maar eerst bedenken of ik volgend jaar überhaupt mee wil en zo ja, in welke samenstelling.

Ik zag jou, Tim, overigens nog binnenkomen bij de finish, toen waren wij er net. Maar je zag me niet zwaaien :)
Schip ahoy!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 21 juli 2013 @ 19:56:31 #76
39237 crew  H_T
2733
pi_129194116
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 17:09 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wij hadden vooral luxeproblemen: compleet wegbakken in de zon als we 's middags in de file of voor een stoplicht stonden. 8-).
Auto heeft zich perfect gehouden en is eigenlijk alleen maar beter gaan rijden (de lange tijd stilstand was te merken de eerste dag). Scheelt natuurlijk wel dat we de koppakking al vervangen hadden voor vertrek omdat die behoorlijk lekte en we anders Hardenberg niet eens zouden halen (kwamen we helaas pas na de koop achter, anders hadden we 't niet gedaan). Misschien volgend jaar dus voor meer uitdaging gaan: grotere auto met meer vermogen, dan kan er ook meer kapot :'). Maar eerst bedenken of ik volgend jaar überhaupt mee wil en zo ja, in welke samenstelling.
Ik weet nog wel een grotere auto met meer vermogen te staan O-)

quote:
Ik zag jou, Tim, overigens nog binnenkomen bij de finish, toen waren wij er net. Maar je zag me niet zwaaien :)
Ben ik erg goed in, mensen niet opmerken die recht voor me staan en naar me zwaaien :7 Ligt dus niet aan jou
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_129194393
Haha ok thanks ;)

De Bird wil ik niet :+. Da's me te veel boot :P Maar eerlijk gezegd denk ik dat ik de inschrijving dit jaar even laat voor wat ie is, tenzij de bestemming echt geniaal is. Ik heb het virus nog wel te pakken, maar moet echt even goed nadenken over teamsamenstelling. En ik heb afgelopen jaar zo vaak nog startbewijzen voorbij zien komen in de maanden aanlopend tot de start, dat ik vermoed dat dat wel goed komt mocht ik alsnog willen. Beetje rust inbouwen is ook wel prima :)
Schip ahoy!
pi_129194613
Nou, een compleet verslag dan maar! In 2 delen zelfs, want het invoerveld kent beperkingen :D Foto's zijn klikbaar voor grotere versies.

De start in Hardenberg. Dit jaar hadden we veel meer ruimte in de auto, maar dat hebben we allemaal vol weten te stoppen :P Kofferbak zat vol met kampeermateriaal, gereedschap, liter of 30 aan diverse vloeistoffen en klein grut. De achterbank werd half gevuld door mijn Mobicool koelbox, en de rest was een tent, kussens, slaapzakken, luchtbedden en 5 diverse tassen. In de Fiat hadden we maar de helft bij ons, en nog snap ik niet waar we dat allemaal gelaten hebben toen :D



Mijn vader was er nog om ons uit te zwaaien, en we troffen een bevriend team dat dit jaar helaas had besloten op het laatste moment niet mee te doen. We waren lekker vroeg weg, zodat we weer langs mijn huis (aan de A37) konden om daar de laatste spullen (zoals de koelbox, die dan nog een paar uurtjes op 230V kon blijven draaien) in te laden. We hadden dit jaar de BVVVV-turbo dus we konden wel wat tijd missen, en dus ook de opdrachten doen. Mijn teamgenoot heeft alle plaatsnamen opgezocht waar we heen moesten, en zo konden we dus op weg ^O^

We hadden alles, behalve de bonusopdracht. Maar de organisatie heeft het weer matig gepland op de eerste dag, want het was met het zoeken goede stopplekken voor het maken van de foto's erg tijdrovend. Ook de mededeling 'we mogen na Ulm niet over snelwegen of de B-nummers, zoek het zelf maar uit' hielp niet, net als een wegomleiding in een dorpje dat door de meeste Runners redelijk genegeerd werd zodat je nog verder vast kwam te staan :') Na ruim 900 km haalden we om 22:30 wel Mengen.
Ons eerst euvel diende zich in Köln aan; hij wilde niet meer starten. Totdat we ontdekten dat hij nog in Drive stond, en daar een startblokkering op zit. Zo'n automaat blijft nog even wennen :P Tweede schrikmoment was dat onze elektrische ramen wel omlaag gingen, maar toen niet meer omhoog. Motortjes werkten wel en we snapten er eerst niets van. Uiteindelijk concludeerden we dat het probleem in het luizen-plak-rommel zat dat uit de boom voor mijn huis is gekomen; we hadden de ramen wel schoongemaakt, maar dat was allemaal naar beneden gestroomd en opgedroogd, zodat de ramen nu letterlijk vast zaten geplakt. Gaandeweg is dit vanzelf opgelost :+

De camping in Mengen was een beetje krap zodat alles nogal vast stond ingebouwd, en je de volgende ochtend moest wachten totdat de mensen om je heen weg waren voordat je zelf kon vertrekken. Overigens pluspunten voor de organisatie dat ze het nachtelijke stiltegebod iets meer in acht namen tov vorig jaar :Y Het vertrek was een leuke chaos.


We hadden wat onenigheid over of we binnendoor of via de snelwegen van Zwitserland zouden gaan, maar toen dat eerste niet opschoot ging het vignet er alsnog op. We hebben maar één van de opdrachten gedaan; om 1 uur exact bij een stationsklok staan in een Zwitserse plaats.


Zwitserland is verder een mooi land om doorheen te rijden, maar we waren wel blij toen we eenmaal van de snelweg af waren en de leuke weggetjes begonnen.


Ik heb gehoord dat veel teams bij de Grote Bernard gewoon de tunnel hebben gepakt. Nogal zonde, want de pas is heel erg mooi om te rijden. Ook al was het (voor ons; niet voor het eerst daar) nogal grauw en nat. Gelukkig reden wij niet cabrio :P


Beide hadden we lange dagen gemaakt voor de start (mijn teamgenoot kwam regelrecht uit Valencia van een conference, ik moest al het voorbereidende werk doen) dus wij besloten op een andere camping te staan voor een nachtje goed slapen en een frisse start in de ochtend. De camping lag alleen nogal ver buiten het dorpje, en na een smal, steil weggetje van 8 km waarvan we niet meer wisten weer we in vredesnaam uitkwamen vonden we het alsnog. Prima camping, maar de eigenaar zei dat hij niet zoveel gasten kreeg want 'niemand heeft zin om dat hele stuk omhoog te rijden'. Joh :P Daar ook bij het restaurant gegeten, en toen terug naar de Start-Finish om ons te melden. Daar hebben we het team RobertNL ook nog even gesproken. Net toen wij weg gingen kwam er nog zo'n BX binnen rijden...


Op weg naar de camping (dat paadje was nog spannender in het donker...) wilde mijn teamgenoot nog even een foto van het uitzicht maken, waarmee we de halve buurt wakker hebben gemaakt omdat alle honden direct aansloegen op onze aanwezigheid.


De camping, en de dubieuze toeweg:


En weer verder, Italië door richting Frankrijk.


De route volgde weer de fraaie bergwegen met de nodige uitzichtpunten. Daar troffen we de eerste Runners in hun vervangend vervoer-wagen; na 400 km was bij hun Porsche 924 de koppakking er al uit geknald. We hoorden toen ook al dat de ANWB (niet conform hun voorwaarden) bij hulpvragen lastig begon te doen...


Hoewel het onderweg vaak warm en zonnig was, viel er ook wel eens een drupje regen.

Ook vandaag konden we de opdrachten doen - foto's maken van dingen die de organisatie had uitgezocht - maar dat was meer toeval dan actief zoeken. Als er veel Runners ergens stonden, gewoon goed opletten :P Zo liepen we ook Tim_Hawaii tegen het lijf, terwijl we ook nogal op zoek waren naar een tankstation. Er bleek doen nog maar 4 liter in de tank te zitten, en onze jerrycans met brandstof hadden een tuit die niet in het tankgat paste :D

De rit ging door naar de Mt. Ventoux, die gevuld was met campers in afwachting van de Tour de France die een halve week later langs zou komen. Nu kregen ze een Tour de Carbage, met een peloton dat zelf ook irritant terug kon toeteren :+ De berg zelf was een beetje lastig te vinden voor de meeste Runners, temeer iedereen volgens de routebeschrijving 'Gault' zocht en dat heette in de praktijk Sault.
Nou liep de Saab altijd al wat warm, met dubieuze fluctuaties in van de temperatuurwijzer, maar de meesten zeiden 'dat doen die oude Saabs altijd'. Bij de beklimming van de Ventoux liep hij echt tot pal tegen het rode, en dat begon ons toch wel wat zorgen te baren... Maar wat beter in de gaten houden dus!

Mijn teamgenoot doet zijn best om esthetische foto's van de Saab te maken, en daar maak ik dan weer een foto van :+

En wat kom je boven op de berg (die kennelijk sinds de organisatie er geweest was, een meter was gekrompen :P) tegen?


Bij de aankomst in Camargue - waar de helft van de wereldpopulatie muggen ook leeft - hebben we met halve zin besloten om soort van wat te koken. Daar kwamen we erachter dat één van onze gasflessen (van mijn ouders, eigenlijk) al leeg was en dat we niet gelijktijdig pasta konden koken en de rest konden bakken. Dus dan maar wat halfrauwe pasta carbonara gemaakt ;)

Daarna een rondje over de camping gedaan, nog wat lui gesproken totdat we lek genoeg waren gestoken. We werden echt constant herkend van vorig jaar - 'het team met dat kleine Fiatje' _O- En nog iets bekends gespot:


De volgende ochtend werd mijn teamgenoot wakker op een leeg luchtbed. Gelukkig hadden we een reserve bij ons, dus konden we zonder al te veel zorgen weer op pad door het leuke Franse landschap. Daarna nog met z'n allen in de rij voor nog wat tol, en toen de binnenwegen opzoeken. Nadat het ons niet lukte om een tube Lubrix Anal Gel te vinden, vonden we het wel weer mooi geweest qua opdrachten.



Wederom was er een wegversperring, wat de nodige verwarring opleverde. Bij een iets te haastige keeractie schatte mijn teamgenoot de lengte van de auto verkeerd in, en raakt met de kont de neus van een oud Puntootje :{ Die had al genoeg krassen en deuken en er was nauwelijks schade, dus we hebben na een korte overweging besloten hem maar gewoon te peren :@ Overigens werkt mijn (vrij nieuwe) TomTom niet bijster goed; 75% van de tijd kan je gewoon geen nieuw adres invoeren, of pakt hij alleen plaatsen/locaties die nog in zijn geheugen staan :( Dan moest je gaan zitten ouwehoeren met de kaartfunctie, en dan handmatig iets aanwijzen om daarheen te navigeren. Wel hadden we O+ Brian Blessed O+ als onze spreker, en Brian heeft ons uiteindelijk wel overal gekregen waar we heen wilden.
Op de B-wegen begon de Saab weer nogal warm te lopen, dus besloten we de grille te verwijderen in de hoop op iets meer koeling. We waren niet de enige; de oude Mercedes voor ons moest periodiek koelvloeistof bijvullen :P

Dankzij de heldere route-instructie dat je niet Foix moest blijven volgen - behalve dat je Foix moest blijven volgen tot Foix en vanaf daar dat je Foix niet moest blijven volgen. Zo reden wij iets om. Mijn teamgenoot zag iets wat hij de foto wilde zetten en reed bij het aan de kant zetten van de auto pardoes met het rechter voorwiel de erg slecht zichtbare sloot in :D Gelukkig was er verder niets aan de hand en kon hij er ook zo weer uit rijden.

Dit alles tot groot vermaak van wat Franse jongeren achter ons, die de auto ook helemaal geweldig vonden.

Omhoog naar Andorra, wat een erg mooie route was, besloten we een klein stukje om te rijden omdat we anders zo vroeg aan zouden komen. Dat zorgde ervoor dat we een mooi plekje vonden om wat te eten.


En toen ging het 20 km voor de dagfinish mis :'(
De Saab begon al weer erg warm te lopen, akelig dicht bij het rode. Toen moest ik een vrachtwagen inhalen, en dat extra vermogenzetje was teveel van het goede. De meter stond in het rood. De eerste stopmogelijkheid zagen we te laat, de tweede haalden we te laat. De Saab heeft ruim 10 minuten staan te stomen, en er bijna 5 liter kvs uit gegooid...

De retourleiding was 2 keer zo dik als normaal, en dan heb ik nog geluk dat ik het expansievat thuis al vervangen had ivm een minuscuul scheurtje want die zou onder deze druk het helemaal begeven hebben... Mijn gok was toch de thermostaat die niet open ging, want als we de motor probeerde te koelen door warme lucht van de verwarming aan te voeren bleef de verwarming vrij koud. Hoewel er een reserve-thermostaat aanwezig was (ik vertrouwde het niet) besloot ik gewoon de thermostaat eruit te laten, om te kijken hoe goed hij dan zou koelen. Ik had gereedschap, 5 liter kvs en 5 liter water en een digitale Haynes, hoewel die niet echt nodig bleek. Eerste de boel laten afkoelen, en toen kon ik het thermostaathuis eraf halen en de thermostaat eruit.

Erg sympathiek blijft natuurlijk dat iedereen stopt om te helpen. Eén team liet contactgegevens achter zodat we konden bellen als het toch niet lukt ^O^
Het thermostaathuis is niet zo toegankelijk en er moeten nogal wat slangen en de AIC-klep los. Ook de carterventilatieslang moest aan de kant, en die was zo uitgedroogd dat hij meteen in 3 stukken brak. Dat hebben we met tape en vloeibare pakking weer aan elkaar gelijmd. Maar na een uurtje gepruts zat alles er weer aan - minus één thermostaat - en konden we verder! Let ook even op de enorme kvs-vlek die onder de auto vandaan komt naar achteren :P


Die vreugde was van korte duur. We kwamen achter Runners in hun BMW te staan die midden op de pas stil waren komen te liggen. Hun krukassensor raakte volgens hun oververhit en daarmee vielen ze steeds stil. Dan moesten ze die afkoelen met een deobus, konden ze weer starten en 500 meter verderop vielen ze weer stil. We hebben achter ze gezeten en ze afgeschermd totdat ze een veilige plek konden opzoeken.
Twee bochten verderop stond de temperatuurmeter weer tegen het rood en direct over de grens in Andorra gestopt. De normale ventilator heb ik nooit zien draaien en draaide nu nog steeds niet, en ik stelde voor dat we die maar moesten doorlussen want anders wist ik het ook zo snel niet. Relais eruit getrokken, pennetjes plat gemaakt, stukje draad ertussen en er weer ingeplugd. Fan ging draaien, motor gestart en meteen zakte de wijzer tot een meer normale waarde *O* Het was dus geen of-of probleem, maar een en-en. En zo konden we toch nog de Start-Finish halen ;)

We hebben bij een ander team wat mannetjes-kabelschoentjes gescoord en draad hadden we zelf. Ik had zelfs een schakelaartje meegenomen, dus zo konden we een externe schakelaar in de grille verwerken voor de ventilator. Wel moesten we constant dat ding dus handmatig aan-uit zetten, maar daarna koelde hij significant beter.


Na de tent opgezet te hebben nog een rondje gelopen. We stonden op 2400 meter hoogte ongeveer, en dat was best frisjes 's nachts. Eerst een hele tijd bij het Daihatsu Hijet busje gestaan en met leden van RobertNLs team gepraat, en daarna nog bij de deelnemers met hun Skoda 105S (onze keuze voor de originaliteitsprijs, omdat we wel van schrale autootjes houden) staan praten. Daar kwam, vrij laat, ook Driftkikker nog aankakken met een enorme tik in de motor van hun BMW, wat hij afdeed met 'ja, die versies tikken allemaal wat'. Ja, maar niet zo erg :') Iets met olie en niet op lampjes letten en zo? ;) We zijn nog steeds enorm benieuwd of dat ding het überhaupt het nog gehaald heeft tot Barcelona, laat staan thuis :D

De volgende ochtend een stukje omhoog gelopen en foto's gemaakt van het bijzondere kampement:



De rit naar Barcelona was weer een erg mooie, leuk met een hele stoet over de kleine bergwegen. Eerst zijn we nog gestopt in Andorra-stad om daar wat te kijken, maar afgezien van de lage benzineprijzen (65 liter getankt voor 75 euro!) en een prima watermeloen bij een supermarkt viel daar eigenlijk niet zoveel te beleven. De opdrachten waren van hetzelfde soort als woensdag, en per toeval spotte we één locatie daarvan maar voor de rest boeide het ons weinig.

We vonden dat blok kaas dat die walmende T4-diesel - die 'wat olie' verbruikte _O- - veel interessanter.


De uitlaat was bij de middendemper al eens voorzien van een laagje Gun Gum uitlaatpasta, maar de boel begon wel weer erg sportief te klinken. Onze camping lag in Vilanova i la Geltru 35 km ten zuiden van de Finish en aangezien we erg vroeg waren, zijn we daar eerst heen gereden om de tent op te zetten. Ik vond toen al dat de uitlaat erg losjes eruit zag en nam mij voor daar bij terugkomst meteen wat aan te doen. Zover is het niet gekomen want 15 km na vertrek (20 km voor de finish) brak het ding compleet in tweeën pal achter de middendemper :')
De achterdemper hing nog in zijn rubbers en zat bovendien boven de achteras, dus de boel kon er niet zomaar onder weg vallen. IJzerdraadje gespannen en toen was het 'fok it, we kijken morgen wel verder; we gaan gewoon finishen'. En zo, ietwat luid, geschiedde *O* *O* *O*

Gelukkig waren we niet de enige. Na nog wat lui gesproken te hebben in de lange, warme rij voor de prijzige hamburgers - waaronder idd het team van Northside, een ander team met een 9000 dat hun turbo had opgeblazen maar 'zonder reed hij ook nog prima', en een team dat ons vorig jaar geholpen had bij het gedoe in dat zigeunerdorpje in Hongarije - besloten we (en velen met ons) dat het niet zo gezellig was daar en dat we met onze herrie-uitlaat ook niet te laat op de camping wilden zijn. Nog een rondje over de parkeerplaats gedaan, en toen was de Run zelf voor ons afgelopen :'(

Ja hoor...

Overigens begon het bij ons wel al weer te jeuken, ook al dachten we eerst dat dit wel ons laatste jaar zou zijn. Dus wie weet >:)
Wel hoorden we dat de Reliant die meedeed nogal heldhaftig gecrasht is toen ze door hun remmen trapten bij een afdaling in Duitsland, en dat een ander team getorpedeerd is door een Fransman die niet uitkeek bij het opdraaien van de weg. Gelukkig is iedereen er betrekkelijk heelhuids er vanaf gekomen, maar toch.

Onze camping lag op 500 meter van de zee, en 's avonds zijn we nog even weten pootjebaden op het strand. Het was namelijk nogal warm in Spanje :P



[ Bericht 0% gewijzigd door Dingest op 21-07-2013 21:33:35 ]
pi_129194631
De volgende ochtend bij de campingeigenaar gevraagd of die een garagist voor ons wist, Die kon er eentje vinden, maar die zei dat we maandag pas langs moesten komen. Een andere garage die we per toeval vonden meldde hetzelfde. Dus parkeerden we bij het station, en pakten we de trein naar Barcelona. Aardige stad, maar we vonden een middagje meer dan genoeg. En dan hebben we nog best veel gelopen omdat we eerst naar de verkeerde kerken en kathedralen liepen :+ Bovendien was het nogal warm.


Onderweg hebben we nog 4 andere teams gesproken, die ook de toerist aan het uithangen waren :P Toen we op een terrasje zaten zagen we aan de overkant een bekend gezicht lopen; uiteindelijk hebben we iets van 3,5 uur met 2CV en zijn reisgenote daar gezellig zitten ouwehoeren :)
Het was dan ook vrij laat dat we terug waren op de camping, maar we volgden Spaans voorbeeld en gingen gewoon laat eten. Pas om 23:00 ging de eerste lap vlees op de barbecue. Helaas bleek er (aanvankelijk) nog een luchtbed lek. Ik heb één nacht op de grond gelegen, en één nacht heb ik beide 'lekke' luchtbedden op elkaar gelegd. Dat was ook geen succes, het was nogal instabiel. Uiteindelijk bleek dat er iets mis is gegaan met verwisselen tussen de reserve en het lekke luchtbed uit Camargue, en dat er dus in feite nog steeds maar eentje lek was. Gelukkig :P

Zondag viel er niet veel te doen, behalve proberen de uitlaat wat bij elkaar te beunen met ijzerdraad en wat bierblikjes. Wij spreken geen Spaans en we wilden gewoon dat boel eenvoudig bij elkaar hebben zodat hij wat minder luid was, en we Nederland konden halen. Om er goed bij te kunnen moest het wiel eraf, en de hele kofferbak leeg om bij de krik te komen. Dit tot vermaak van veel campinggasten, die - en dan vooral de kinderen - het sowieso al een briljante auto vonden.

Toevallig stond er nog een Nederlander schuin achter ons, met een Saab 9-5 estate. Die zat ook op het Saabforum en die herkende de auto daarvan :D
De rest van de dag was luieren met een boekje aan het strand en wat zwemmen in de zee, en dan een restaurantje opzoeken voor de nodige paella. Best prima om een dagje niets te doen!

Maandag vroeg opgestaan, meteen naar de garage. De campingeigenaar had een briefje geschreven met 'dit is een oud barrel, ze willen er eigenlijk alleen maar Nederland mee halen'. Maar de pijp was pal bij de demper afgebroken en dat viel niet meer te lassen. Nieuw onderdeel zou 300e kosten (inclusief montage) en het kon pas de volgende dag. Eigenlijk wilden we door naar Verdon, en het leek ons niet de moeite waard. Mijn teamgenoot vond eerst dat 'het wel kon' qua lawaai, maar rond Barcelona deed hij toch oordopjes in. Op zich was de volume het probleem niet zo, meer de nogal heftige, zware frequentie.
Helemaal schadevrij is de Saab niet gebleven; we waren iets te gehaast bij vertrek op de camping, zodat ik een lantaarnpaal raakte die achter mij pal in de dode hoek stond op hooguit een meter afstand. De hoek en het gewicht van de auto speelden hier vooral de rol tegen het slappe plaatwerk, en dat leverde een fikse deuk op.

Al maakte wij ons meer zorgen om de lantaarnpaal, maar die had eigenlijk niets :')

Onderweg rammelde de uitlaat wel nogal, dus nog maar een keer geprobeerd de boel wat vaster te zetten.


Doordat we pas rond het middaguur waren vertrokken - en we tolwegen vermeden - lukte het niet meer Verdon in één dag te halen. We hebben in de buurt van Arles gestaan, 30 km van de Start-Finish locatie in Camargue op de camping die ik daarvoor als back-up genoteerd had :P Daar heb ik ook mijn Coleman Northstar benzinelamp kunnen gebruiken. Dat ding geeft echt licht als een malle B-) De Deense overbuurman werd er zelfs een beetje opgewonden van _O-
De volgende ochtend vonden we dat de auto nog steeds snel warm liep. De ventilator heeft een normale stand, en een high speed stand met een eigen relais. Die vertrouwden we niet meer, en ook die werd doorgelust. De gewone ventilator bleef met de schakelaar in de grille, de high speed-stand werd aangesloten op de knop waarop de dixie-claxon zat. De isolatie van de draadjes kwamen ook was los, dus daar moesten we ook opletten om kortsluiting te voorkomen.


Met onze luide uitlaat wisten we via de mooie binnenwegen uiteindelijk het schitterende Lac du Verdon te bereiken *O*


We vonden een plaatsje op een camping iets buiten Moustiers st. Marie, pal aan het begin van de route door de Gorges du Verdon. We zijn eerst naar Moustiers gegaan, een erg fraai maar ook erg toeristisch plaatsje. Daar hebben we een, naar bleek vrij listige, wandeling naar het kerkje gedaan. Mijn teamgenoot zei halverwege pas dat hij nog op slippers liep :')


De volgende dag stond een route door de Gorges du Verdon op het programma. Maar eerst moest die uitlaat een stukje stiller. Dus weer alles uitgepakt, de auto opgekrikt en vervolgens heb ik met een stukje conservenblik, een bierblikje, enkele meters ijzerdraad om alles goed bij elkaar getrokken te houden en een half bakje Gun Gum uitlaatpasta de boel half gasdicht gebeund. Het resultaat was redelijk; wel merkbaar hoorbaar maar een stuk stiller dan gewoon uitlaat die een demper te vroeg ophield :Y


Ik was er vorig jaar al geweest en ik weet dat de route extreem briljant is om te rijden, en dat de kloof zelf één van de mooiste plekken in Europa is, dus ik had er erg veel zin in.

Het weer, maar vooral de auto, hadden er dan niet zo'n zin in. De zon bleef een beetje achterwegen en zou later overgaan in (mot)regen. Dat was niet erg.
Halverwege de Routes du Verdon begon de stuurbekrachtigingspomp enge geluiden te maken. Dat was wel erg. Bij controle bleek het expansievat al bijna leeg te zijn. Ik had niet veel keuze en moest, zonder stuurbekrachtiging, over de scherp kronkelende bergweg doorrijden naar Castellane. Daar vonden we een tankstation. Mijn vaders teamgenoot is automonteur, en die werd geraadpleegd om te vragen wat voor olie we erin konden gooien. Hij stelde transmissieolie voor de automaat voor, of desnoods motorolie als het echt niet anders kon. Het probleem was dat de pomp via de multiriem ook op waterpomp en dynamo zat. Als de stuurbekrachtigingspomp vast zou lopen, zou dat allemaal meegaan. Want anders hadden we wel zonder stuurbekrachtiging kunnen rijden.
Olie gekocht, bijgevuld en naar de supermarkt gereden om boodschappen te doen. Bij terugkomst viel in de motregen op dat er meteen een plas olie bij het rechter voorwiel lag, en het niveau alweer gedaald was. Het moest dus direct opgelost worden. De slangen bij het expansievat waren nogal vettig en vies, dus ons vermoeden was dat het lek daar zat. Eerst hebben we het vat leeg geheveld en toen kon ik het staan demonteren op een parkeerplaats in Castellane, tot vermaak van de vele Nederlandse toeristen daar :')

De slangen kwamen moeizaam van het expansievat los, maar met behulp van remmenreiniger en een wc-rol hebben we alles redelijk goed schoongemaakt. We zagen iets waarvan we vermoedde dat dat het lek kon zijn en hebben dat afgedicht met vloeibare pakking en tape, maar toen de boel er weer inzat lekte het meteen weer. Toen zag ik dat de bovenste slang veel lager nogal lekte, en alles omhoog sproeide zodat het vat de oorzaak leek :o Kortom, weer de boel leeghalen en demonteren, en toen was de werkelijk oorzaak gevonden :{

Die slang is jarenlang weg geschuurd over de rand van de dynamo, en nu was hij dan goed door. Wederom met vloeibare pakking, tape, slangklemmen en tie wraps het ding ingewikkeld en bijgevuld. Tegen die tijd was het al 19:00 uur en konden we wel weer richting camping. Onderweg een paar keer gecontroleerd, en het leek het te houden ^O^ Het begon te regenen dus besloten we eens een goed restaurant in Moustiers st. Marie op te zoeken, waar het kerkje nu mooi verlicht was.


Terug bij de auto lag er weer een plas olie bij het voorwiel :'( Het niveau was wel wat gezakt, maar niet zo extreem als eerst. Die olie is nogal agressief en sijpelt, uiteindelijk, gewoon via de laag tape naar buiten. De volgende ochtend op de camping nog meer tape en tie wraps aangebracht, voordat we de tweede poging aan de Gorges du Verdon waagden. Maar niet voordat we op een haar na de koelbox, auto of het elektriciteitskastje hadden gesloopt: we reden weg met de stekkerdoos nog in de auto, en dat merkten we eigenlijk pas toen de lijn strak tegen de ruit stond gespannen :')
Eerst weer naar Castellane gereden voor boodschappen, en toen konden we eindelijk de Routes des Crêtes op. Echt een aanrader! Briljante wegen en mooie, bizarre uitkijkpunten, tot honderden meters recht omlaag. De kloof is ook zeer populair bij klimmers.

De Routes des Crêtes loopt van La Palud sur Verdon weer terug naar dezelfde plaats; handig, want dan kan je van bijrijder wisselen en nog een keer het rondje rijden ;) Helaas begon het weer te regenen. Een kans van 30% op 0,5 mm was voorspeld. We hebben 30 minuten zo stil gestaan _O-

En later op de dag nog eens zo'n bui, en de halve avond regen. Maar goed, we konden na ons tweede rondje verder de kloof rond, en daar zijn een paar hele mooie wegen. En daar kwam de BVVVV-turbo goed tot zijn recht 8-) Lekker in z'n 2 laten staan, en dan trekt hij als een malle je wel die bergwegen op en door. We hebben wel iets van 1:5 gereden daar, maar het was het waard _O_ Nee, met de turbo, het blok en de automaat is verder niets mis!

Nog meer impressies van de kloof :)


Wederom regende het 's avonds, zodat we uiteindelijk bij een heel vaag restaurantje eindigde. De eigenaresse was overdreven enthousiast (manlief zag eruit als hij gedwongen werd in de hobby van zijn vrouw mee te gaan) en ze ging letterlijk de hele menukaart voor ons vertalen _O-

Heel graag had ik er de 14 km lange Martel wandelroute willen nemen door de kloof, maar het slechte weer gooide roet in het eten. Dus we besloten de volgende ochtend alles in te pakken en kijken of we in één ruk de 1350 km naar huis konden rijden. Voor de laatste maal tie-wraps om de slang aangebracht en bijgevuld - en dat heeft het tot thuis lekloos volgehouden.

Het laatste restje Gun Gum heb ik nog rond de uitlaat gefrot - die was wat luider gaan klinken na al dat geblaas door de kloof, en daarmee moesten we maar naar huis.
Bij een tolpoort stonden er opeens 15 (!) wagens van de Gendarmerie. Maar die schonken geen aandacht aan onze ronkende uitlaat. We moesten ze zelfs teleurstellen, want de gebaarden dat we de dixie-horn even moesten gebruiken _O- Maar ja, die was afgesloten vanwege de high speed fan. Daarmee is de auto nog wel een paar keer warm geworden, maar het bleef dit keer keurig binnen de perken. We hadden nu toch een vignet, dus we kozen ervoor om via Zwitserland terug te gaan ipv de Peage-wegen.

Het stuk naar Grenoble schoot niet op, en het was al 19:00 toen we bij Basel in de file stonden. We hadden nog 10 liter goedkoop Andorra-benzine in jerrycans, dus we hebben een systeempje gemaakt zodat we die nog in de tank konden gooien :7


Bij een Mac langs de Autobahn werden we zonder enige reden door de Duitse douane nog gecontroleerd; ik moest mijn zakken leeghalen en zet mijn handen uit elkaar van 'verder nog iets', waarop die gast zegt 'nee hoor, we zijn hier niet in Amerika'. Waarop hij al mijn zakken nagaat en mij compleet fouilleert :') Was een enorm onbeschaafde zak die de halve auto halfbakken overhoop gooide (tassen en kofferbak werden volledig overgeslagen) en toen er vandoor ging. Z'n collega had ook zoiets van 'tsja, van mijn hoefde het ook niet'.
De auto begon nu op lage snelheid ook iets vrij zwalkerig gedrag te vertonen, wat mij doet vermoeden dat er met de ophanging iets niet helemaal jofel meer is. Waarschijnlijk een rubber of kogel met wat speling, maar het werd er niet comfortabeler op. Hoewel de airco en cruise control het prima deden ;) Bij een volgende stop bleek dat de knipperlicht-unit rechts half los hing; die was uit een klemschroef geschoten maar dat kon ik snel weer vastdraaien met behulp van een iets ruimer ringetje. Laat in de avond ging het dimlicht links ook nog eens stuk (hebben we waarschuwinglampjes in het dashboard voor), en die heb ik bij de laatste tankbeurt ook nog vervangen :P

170 km voor huis was de laatste pitstop. De uitlaat resoneert nogal hoor in de toeren dus 150 was qua niveau het snelste wat we konden gaan. We starten de auto, en opeens blijft het acculampje branden. Voltage kwam niet verder dan 11. Dynamo was ermee op aan het houden :{ Nou ja, het was half 2 's nachts; we gokken het erop. Uiteindelijk hebben we met alle stroomverbruikers uit gereden en heb ik zelfs de zekering uit de ACC-unit getrokken, want die resette zich steeds en sloeg dan aan :') Vlakbij de grens op de A31, afslag Twist/Coevorden, voegde er een auto in. Was nog een Runner _O- _O-
Tegen de tijd dat we de auto bij mij in de straat parkeerden was het al 3 uur geweest en stond er 8 volt op meter. Er gingen steeds meer lampjes zwak branden op het dashboard; ik parkeerde de auto, zette hem stil en dat was het. Meteen daarna startte hij al niet meer. Tot hier, zei hij, en niet verder :P



En na 5400 km dachten wij er ongeveer ook zo over, ook al was het verder een geweldige reis _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Dingest op 21-07-2013 21:12:31 ]
pi_129195995
O, crap. Ze zijn niet klikbaar :') Momentje.
Nu wel ^O^

[ Bericht 29% gewijzigd door Dingest op 21-07-2013 21:34:09 ]
  Spellchecker zondag 21 juli 2013 @ 21:14:57 #81
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_129197165
Mooie reportage! Ook die met veel plezier gelezen ^O^
Tevens -purist.
  zondag 21 juli 2013 @ 21:23:40 #82
327191 RobertNL
For your gear.
pi_129197595
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 23:20 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Hoppa! Het verslag:

[knip]
quote:
14s.gif Op zondag 21 juli 2013 20:12 schreef Dingest het volgende:
[knip]
Wat een verhalen _O_ *O* ^O^
Zoveel hebben wij niet meegemaakt :o
Zal eens kijken of ik ook nog een (mini) verslagje kan brouwen :D

@Dingest; hoe bedoel je gebruikt olie? Dat hebben we van geen enkel ander team gehoord O-)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_129198722
Ik heb Saab 2-takts gezien met schonere lucht uit de uitlaat _O-
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 21 juli 2013 @ 22:20:11 #84
39237 crew  H_T
2733
pi_129200591
Mooi verhaal Dingest!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_129201712
Goed verhaal man, zo kom ik weer een beetje terug in de sfeer O+
Schip ahoy!
  zondag 21 juli 2013 @ 23:21:24 #86
327191 RobertNL
For your gear.
pi_129203713
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:45 schreef Dingest het volgende:
Ik heb Saab 2-takts gezien met schonere lucht uit de uitlaat _O-
Ik bekijk het positief; de olie vervangt zich zelf O-)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  † In Memoriam † maandag 22 juli 2013 @ 02:23:36 #87
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129209369
Die klere-BX ook altijd :') ;)

Heel tof verhaal ! [LIT]Lekker vlot en prettig leesbaar geschreven ook.[/LIT]

Voor lekke slangen: neem vooraan een binnenband van een fiets mee. Zorg er voor dat het ding niet totaal gaar is en dat je weet waar het gaatje (niet te verwarren met het ventiel :+ ) zit. Knip er een stuk af, snijd het in de lengte open, doe het om het lek (eerst tape er over is geen punt, ik denk dat dat zelfs nog beter gaat werken) en dan vast zetten met (nog meer) tape en/of tiewraps.

Ik moet nog aan de woensdag beginnen van ons verslag. Alleen schrijf ik niet zo vlot (en zal het verhaal ook niet zo fijn en vlot weglezen vermoed ik).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_129213818
Ja, het doet qua problemen allemaal niet heel veel onder ten opzichte van vorige jaar _O-

quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:21 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ik bekijk het positief; de olie vervangt zich zelf O-)
Ah, net als bij onze stuurbekrachtiging :7
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 02:23 schreef 2cv het volgende:
Die klere-BX ook altijd :') ;)

Heel tof verhaal ! [LIT]Lekker vlot en prettig leesbaar geschreven ook.[/LIT]

Voor lekke slangen: neem vooraan een binnenband van een fiets mee. Zorg er voor dat het ding niet totaal gaar is en dat je weet waar het gaatje (niet te verwarren met het ventiel :+ ) zit. Knip er een stuk af, snijd het in de lengte open, doe het om het lek (eerst tape er over is geen punt, ik denk dat dat zelfs nog beter gaat werken) en dan vast zetten met (nog meer) tape en/of tiewraps.

Ik moet nog aan de woensdag beginnen van ons verslag. Alleen schrijf ik niet zo vlot (en zal het verhaal ook niet zo fijn en vlot weglezen vermoed ik).
Die binnenband-optie zaten we toen ook aan te denken, toen het bleek dat het afdichten niet helemaal was gelukt :Y Maar omdat we die nu niet hadden, bedachten we dat een afgeknipte vinger van een latex handschoen dan wellicht ook kon werken als het zo erg werd dat het allemaal nog eens overnieuw aangebracht moest worden. Gelukkig werkte het aanbrengen van 100 tie-wraps uiteindelijk ook :')
pi_129219704
_O_ respect voor het verslag, toffe route ook na de run. Door een lege batterij van de camera en kapotte foon heb ik heel weinig foto's gemaakt, leuk om 'ons' barrel er een paar keer tussen te zien.
  † In Memoriam † maandag 22 juli 2013 @ 16:36:11 #90
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129224252
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:52 schreef Dingest het volgende:
Maar omdat we die nu niet hadden
Dat soort dingen neem je toch standaard mee :?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 22 juli 2013 @ 16:41:07 #91
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_129224356
Leuk verslag!
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
  maandag 22 juli 2013 @ 20:25:42 #92
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_129230976
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:36 schreef 2cv het volgende:

[..]

Dat soort dingen neem je toch standaard mee :?
:') Natuurlijk niet. Een saaB hoort niet stuk te gaan.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  † In Memoriam † maandag 22 juli 2013 @ 20:26:08 #93
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129230990
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:25 schreef Paladijn het volgende:

[..]

:') Natuurlijk niet. Een saaB hoort niet stuk te gaan.
Hoort ... ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_129242645
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:36 schreef 2cv het volgende:

[..]

Dat soort dingen neem je toch standaard mee :?
Tsja. Over mijn auto's valt wel eens wat op te merken, maar mijn fietsen zijn gewoon te betrouwbaar :+
pi_129242676
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:02 schreef CarBtch het volgende:
_O_ respect voor het verslag, toffe route ook na de run. Door een lege batterij van de camera en kapotte foon heb ik heel weinig foto's gemaakt, leuk om 'ons' barrel er een paar keer tussen te zien.
Alleen jammer dat door het matige weer en alle pech we maar een klein beetje in Verdon en daarna konden dan van wat eigenlijk de bedoeling was. Dus mogelijk dat we er volgend jaar gewoon voor kiezen met een eigen auto daar weer heen te gaan, en nog meer mooie routes rijden in Italië en Zwitserland ^O^ Ook een stuk beter voor de portemonnee :@

Als het niet meer 30+ graden is zal ik even de reserve DI-cassette testen (mits de auto wil starten) om te kijken of die nog in orde is, en neem ik nog wel contact met je op :)

De hele auto staat ook op de Saab marktplaats, maar dus duidelijk zonder nieuwe uitlaatdelen :+
  † In Memoriam † dinsdag 23 juli 2013 @ 03:23:09 #96
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129242977
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 02:54 schreef Dingest het volgende:

[..]

Tsja. Over mijn auto's valt wel eens wat op te merken, maar mijn fietsen zijn gewoon te betrouwbaar :+
Daarom heb ik ook een set oude binnenbanden bij de fietsenboer gehaald ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 24 juli 2013 @ 12:01:10 #97
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_129285184
Ik kwam deze tegen, mooi overzicht van de deelnemers:

  woensdag 24 juli 2013 @ 16:25:34 #98
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_129295130


Dit was ons vervoer. Een Buick Park Avenue. Bergop wat zweterig, dus regelmatig even af laten koelen. Verder geen centje pijn! Een gemiddelde van 1 op 8!
pi_129303694
Netjes! Volgens mij hebben we nog een stukje met jullie 'opgereden' op de eerste avond in het donker, totdat jullie ineens een andere route namen. Een cabriootje en een Alfa 155. :)
Schip ahoy!
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:45:18 #100
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_129304030
Wanneer zijn de startbewijzen voor 2014 eigenlijk beschikbaar?
  donderdag 25 juli 2013 @ 09:14:01 #101
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_129320468
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
Netjes! Volgens mij hebben we nog een stukje met jullie 'opgereden' op de eerste avond in het donker, totdat jullie ineens een andere route namen. Een cabriootje en een Alfa 155. :)
Staat me vaag iets van bij ja! Ondergetekende reed toen zelf en heb stevig gas gegeven.

Eerste dag vond ik dan ook 3x niks. Te lang (ik zat om 4:30 al in de auto die ochtend), te heet en te omslachtig (verplicht via B-wegen in Zuid-Duitsland). We kwamen pas na 0:00 aan op de camping. Slopend!
Het was ons echter wel gelukt op de foto te gaan met een Robinson heli!
pi_129330240
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 16:25 schreef Schurkenstaat het volgende:
[ afbeelding ]

Dit was ons vervoer. Een Buick Park Avenue. Bergop wat zweterig, dus regelmatig even af laten koelen. Verder geen centje pijn! Een gemiddelde van 1 op 8!
Jullie stonden tijdens de hoosbui in dat dorpje voor de mont ventoux te schuilen onder een tankstation. Een van jullie zei dat er rook van onze motor kwam.
Ja, ik generaliseer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')