Ik was ze al aan het zoeken.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:48 schreef timmmmm het volgende:
had je niet de normale OP kunnen doen ipv deze spuuglelijke?
quote:
Maar deze gast vond ze sneller dan mij.quote:
...quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:49 schreef Khaleesi het volgende:
Wat doet die kat gif eigenlijk in de OP
Wel aandoenlijk hoor, daar niet van.
Ik had ze dan ook zelf gemaakt hequote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:49 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Maar deze gast vond ze sneller dan mij.
Ja, ik zag 'em. Ik was verbaasd omdat die er stond.quote:
Voor mijn part haal je gewoon al die gifs weg, mss wel mooi moment voor een schone lei.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:52 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ja, ik zag 'em. Ik was verbaasd omdat die er stond.Nu vervangen, maar is die gif van Locke eigenlijk te hoog.
Oh, ja, dat had ik ook kunnen doen. Ik heb er nu Ramsay voor in de plaats gedaan.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:54 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Voor mijn part haal je gewoon al die gifs weg, mss wel mooi moment voor een schone lei.
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:36 schreef Repelsteeltju het volgende:
Wat doet dat kruis door Syrio heen?
Dusss.... Ik had tot nog toe ook nog hoop op een comeback...quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:32 schreef Khaleesi het volgende:
Ik wil je lol niet bederven maar GRRM heeft gezegd dat ie dood is......
Ik zei in vorig deel dat GRRM het zelf gezegd heeft, maar kan ook geen hard bewijs vinden. Toch raar aangezien een jaar of wat geleden iedereen hier zo stellig van overtuigd was......quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:38 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
[..]
Dusss.... Ik had tot nog toe ook nog hoop op een comeback...
Van: http://www.westeros.org/Citadel/FAQ/Entry/Is_Syrio_deadquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:55 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik zei in vorig deel dat GRRM het zelf gezegd heeft, maar kan ook geen hard bewijs vinden. Toch raar aangezien een jaar of wat geleden iedereen hier zo stellig van overtuigd was......
Ja, want GRRM staat er zo bekend om dat hij favoriete characters in leven laat en de slechte mens om het leven laat komenquote:Op woensdag 19 juni 2013 00:27 schreef iAvani het volgende:
[..]
Van: http://www.westeros.org/Citadel/FAQ/Entry/Is_Syrio_dead
In 2005, GRRM pointed out that Syrio seems to have been left in a hopeless situation when he was last seen, and suggested readers should "draw your own conclusions" based on this (SSM), which seems to imply that Syrio Forel was in fact killed. More recent reports (but, it should be said, unconfirmed) indicate GRRM does not understand why he gets asked the question repeatedly, pointing out that Syrio is not immortal; if accurate, this seems to more heavily imply that Syrio Forel is dead.
Wat kan dat kind dom kijken hequote:Op woensdag 19 juni 2013 00:47 schreef Quotidien het volgende:
Gilly![]()
Het resultaat zijn van vele generaties incest.
Ik ben niet zo goed in wiskunde. First Sword of Bravos tegen een gedegenereerde Kingsgard die naar Bronn's zeggen beter is in het slaan van kleine meisjes dan het bevechten van volwassen mannen. Wie wint?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:38 schreef Pek het volgende:
Wat denk je zelf?![]()
Je hoort geschreeuw en de vent die hij bevocht loopt later weer levend rond, do the math.
Zonder pantser met een prikzwaardje tegen een lompe bruut in volledige bepantsering met een longsword. Ik weet wel op wie ik m'n geld zet, hoorquote:Op woensdag 19 juni 2013 01:30 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Ik ben niet zo goed in wiskunde. First Sword of Bravos tegen een gedegenereerde Kingsgard die naar Bronn's zeggen beter is in het slaan van kleine meisjes dan het bevechten van volwassen mannen. Wie wint?
Maar het lijkt alsof de enige ware god van Westeros er over gesproken heeft.
Hij had bovendien enkel nog een houten stompje.quote:Op woensdag 19 juni 2013 09:04 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Zonder pantser met een prikzwaardje tegen een lompe bruut in volledige bepantsering met een longsword. Ik weet wel op wie ik m'n geld zet, hoor
Ik ga all-in!quote:Op woensdag 19 juni 2013 09:08 schreef padlarf het volgende:
[..]
Hij had bovendien enkel nog een houten stompje.
Ik snapte eerst niet waarom hij niet een zwaard van een Lannistersoldaat pakte, maar dat zijn natuurlijk niet zijn soort wapens.quote:Op woensdag 19 juni 2013 09:08 schreef padlarf het volgende:
[..]
Hij had bovendien enkel nog een houten stompje.
quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:00 schreef ems. het volgende:
Sowieso. Moeilijk doen omdat er borstjes op TV komenStel preutse maagden.
Ik merkte zelf heeeeeeeeel weinig verschil tussen het boek en de serie van seizoen 1. Alleen dat sommige dingen in meer detail wordt besproken.quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:30 schreef DonRaja het volgende:
Heb boek 1 uit, ga nu seizoen 1 nog eens kijken.
Klopt, maar ik heb seizoen 1 in een razend tempo gezien. Nu kan ik alles wat beter plaatsen denk ik.quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:39 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ik merkte zelf heeeeeeeeel weinig verschil tussen het boek en de serie van seizoen 1. Alleen dat sommige dingen in meer detail wordt besproken.
Is vanaf boek 2 heel anders, veel dingen gebeuren in de serie anders dan in het boek. Ben nu bijna klaar met boek 2. En dan nog 9 maanden om te zorgen dat ik gelijk loop met de serie.quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:39 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ik merkte zelf heeeeeeeeel weinig verschil tussen het boek en de serie van seizoen 1. Alleen dat sommige dingen in meer detail wordt besproken.
Zou ie die ondertiteling nou inmiddels zelf ook kunnen lezen?quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:23 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Enige mogelijke reactie.
daarom kijk ik t nu ook nog eens. Niet dat ik de boeken gelezen heb, maar omdat ik destijds S1 op een laptop ziek in bed er in 1x doorheen geraust hebquote:Op woensdag 19 juni 2013 12:54 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Klopt, maar ik heb seizoen 1 in een razend tempo gezien. Nu kan ik alles wat beter plaatsen denk ik.
Het enige wat er gebeurt als je de boeken leest is dat je alles beter gaat begrijpen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:50 schreef Spooky4u het volgende:
Ik wil aan de boeken beginnen, maar omdat het volgens GRRM echt heel anders loopt ben ik bang dta ik de verhaallijnen compleet door elkaar ga gooien.
Deel 2 loopt best anders, en deel 3 iets, maar verder veroorzaakt het niet heel veel verwarringquote:Op woensdag 19 juni 2013 13:50 schreef Spooky4u het volgende:
Ik wil aan de boeken beginnen, maar omdat het volgens GRRM echt heel anders loopt ben ik bang dta ik de verhaallijnen compleet door elkaar ga gooien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door Kyubey op 19-06-2013 18:45:56 ]Helemaal super.
Heel weinig? Vind ik niet. Niet als je goed leest. Veel meer achtergrondinformatie wat later terugkomt, veel meer diepgang en je snapt beslissingen veel beter. Qua verhaallijn klopt het wel aardig natuurlijk, maar dat was voor het 1e seizoen niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:39 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:52 schreef ems. het volgende:
[..]
Het enige wat er gebeurt als je de boeken leest is dat je alles beter gaat begrijpen.
quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:46 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Deel 2 loopt best anders, en deel 3 iets, maar verder veroorzaakt het niet heel veel verwarringSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
quote:Op donderdag 20 juni 2013 06:54 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
quote:Op donderdag 20 juni 2013 08:58 schreef Tanin het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 20 juni 2013 06:54 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
[..]Het zou best kunnen, maar ik kan er even niet opkomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helemaal super.
Ik weet er voorlopig dus maar één, en dat is:quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:11 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Het zou best kunnen, maar ik kan er even niet opkomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:30 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Ik weet er voorlopig dus maar één, en dat is:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan nog is er een speciaal topic voor de boekenlezers.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:21 schreef maurisioo het volgende:
Seizoen is toch afgelopen, dus zal verder niks zinnigs gezegd worden hier.
Inderdaad, ben blij dat iemand het even fatsoenlijk aangeeftquote:Op donderdag 20 juni 2013 11:48 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dan nog is er een speciaal topic voor de boekenlezers.
April 2014 gok ik ergens.quote:Op donderdag 20 juni 2013 08:56 schreef jpg97 het volgende:
Woaaaah.. even 3 seizoenen in 1 week erdoorheen gejaagd
Expres de topics gemeden maar nu ben ik helemaal bij
Wanneer komt seizoen 4?
Ojaquote:Op donderdag 20 juni 2013 11:48 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dan nog is er een speciaal topic voor de boekenlezers.
quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:17 schreef maurisioo het volgende:
[..]Pyatt Pree, maar dat is in het boek geen badguySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
We kennen geen Pyatt Pree, we kennen geen boeken.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:56 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Pyatt Pree, maar dat is in het boek geen badguy
quote:
We kennen Pyatt Pree wel, die zit ook gewoon in de seriequote:Op donderdag 20 juni 2013 13:19 schreef Ang3l het volgende:
[..]
We kennen geen Pyatt Pree, we kennen geen boeken.
And now HUSH!![]()
Volgens mij is die naam nooit genoemd en was het gewoon de Warlock van house of the undying. maar goedquote:Op donderdag 20 juni 2013 13:50 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
We kennen Pyatt Pree wel, die zit ook gewoon in de serie
Wel balen zeker toen je er na de laatste aflevering van seizoen 6 achter kwam dat er geen zevende seizoen was.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:27 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Had ik deze serie maar bewaard totdat alles af was.. ( net als bij LOST daar heb ik alle 7 seizoenen in 3 maanden gekeken )
wheheheh busted... 6 seizoenen dan...quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:43 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Wel balen zeker toen je er na de laatste aflevering van seizoen 6 achter kwam dat er geen zevende seizoen was.
Wie zegt dat Jaqen nooit meer terugkeert?quote:Op donderdag 20 juni 2013 17:41 schreef Walder_Frey het volgende:
1. Tyrion
Gewoon een kleine baas, in alle opzichten
Alcoholishe hoerenlopende dwerg. Wat een held.
2. Arya
Kweenie waarom, maar ik heb een zwak voor die kleine driftkikker
Psychokillergirl in de maak .
3. Jaime
Zo arrogant als de pest en toch overal mee wegkomen
Onzin, zijn hand is eraf gehakt. Hoezo "overal mee wegkomen" ??
4. Jaqen
Alleen al vanwege zijn manier van praten
Jaqen is verdwenen, om nooit meer terug te komen.
5. Sandor
Geen idee waarom...
Ik ook niet...
Niet om af te doen aan je uitleg, maar was dit even geleden ook al niet eens gepost?quote:Op donderdag 20 juni 2013 18:21 schreef terdege het volgende:
Nog even over die discussie over de snelheid waarmee Daenerys reist want dit lijkt niet erg duidelijk te zijn voor veel mensen.
Ze wordt aan het begin van de serie uitgehuwelijkt aan Drogo waarna ze naar Vaes Dothrak reizen om het huwelijk te zegenen. Dit kan relatief snel doordat ze te paard zijn en het terrein uit kale vlaktes bestaat. Vervolgens reist de khalasar richting het zuiden om steden te plunderen en de mensen te verkopen aan de slavensteden Astapor, Yunkai en Meereen. Drogo gaat uiteindelijk dus vlakbij deze steden dood en Daenerys is dus al best dichtbij Qarth.
In seizoen 2 moet zij gedwongen de red waste in. De reis naar Qarth is vergelijkbaar met de reis van Winterfell naar Harrenhall. In het boek komt zij onderweg nog de verlaten stad Vaes Tolorro tegen waar zij enkele weken of maanden verblijft waarna een delegatie van Qarth haar uitnodigt om naar Qarth te komen. Hier blijft ze tot het einde van seizoen 2.
In seizoen 3 gaat ze met 3 boten uit Qarth richting het westen. Als ze hiermee naar Westeros vaart is ze kansloos dus gaat ze eerst langst de steden Astapor, Yunkai en Meereen. Dit is dus een erg korte reis en de rest van de tijd besteed ze aan oorlogje voeren. Ze is in seizoen 3 dus totaal niet bezig geweest met het terugkeren naar Westeros en is daarom dus ook nog niks opgeschoten qua afstand.
quote:Op donderdag 20 juni 2013 17:41 schreef Walder_Frey het volgende:
1. Tyrion
Alcoholishe hoerenlopende dwerg. Wat een held.
2. Arya
Psychokillergirl in de maak .
3. Jaime
Onzin, zijn hand is eraf gehakt. Hoezo "overal mee wegkomen" ??
4. Jaqen
5. Sandor
Geen idee waarom...
Ik ook niet...
Ik denk niet dat opa dit toelaat.quote:Op donderdag 20 juni 2013 17:19 schreef Rev- het volgende:
Mijn favoriet is toch wel Joffrey, kan niet wachten tot Sansa het hoofd van Robb opgediend krijgt(zou het dan nog goed zijn?)
Als je jezelf al raar vond. moet je mijn top 3 eens zien.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:33 schreef DonRaja het volgende:
Als ik het zo eens bekijk heb ik een rare voorkeur qua favoriete karakters:
1. Tyrion
2. Arya
3. Jaime
4. Jaqen
5. Sandor
Geen idee waarom...
Nu denk ik dus dat ik enigszins verknipt ben (want ik vind Cersei op een bepaalde manier ook nog wel tragisch)...
Tywin? Dat lijkt de meest moeilijk verklaarbarequote:Op donderdag 20 juni 2013 22:43 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Als je jezelf al raar vond. moet je mijn top 3 eens zien.
1. Tywin
2. Davos
3. Jaime
Poedelprijzen:
Beste koning; Stannis
Beste dooie; Renly
Minst irritante teef; Lady
Beste draak; Viserion
En over Jaime, ik heb het idee dat zijn gevangenschap en al het andere hem een verstandiger en vooral nederiger mens hebben gemaakt.
A man disagrees. A man is coming for you old man, the Red God demands it.quote:Op donderdag 20 juni 2013 17:41 schreef Walder_Frey het volgende:
4. Jaqen
Ik ook niet...
quote:Op donderdag 20 juni 2013 17:43 schreef Walder_Frey het volgende:
Ik ben nog strontlazerus van die bruiloft, wat jullie?
Ik krijg 'em nog steeds overeind.quote:Op donderdag 20 juni 2013 17:43 schreef Walder_Frey het volgende:
Ik ben nog strontlazerus van die bruiloft, wat jullie?
Mja. Da's dus niet waar. Ik heb toevallig deze week afl 3 van seizoen 1 weer gekeken en ze hebben weliswaar paarden bij, maar de rest van de massa loopt er te voet naast. Dan reis je dus met voetsnelheid en niet met paardsnelheidquote:Op donderdag 20 juni 2013 18:21 schreef terdege het volgende:
Nog even over die discussie over de snelheid waarmee Daenerys reist want dit lijkt niet erg duidelijk te zijn voor veel mensen.
Ze wordt aan het begin van de serie uitgehuwelijkt aan Drogo waarna ze naar Vaes Dothrak reizen om het huwelijk te zegenen. Dit kan relatief snel doordat ze te paard zijn en het terrein uit kale vlaktes bestaat.
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:28 schreef Walder_Frey het volgende:
[..]
Smeerlap. Ik zal Ramsay eens op je afsturen dan piep je wel anders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
Oh ja, Olenna had nog wel in mijn rijtje mogen staan.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:33 schreef Ang3l het volgende:
Hmmz, mijn top 5?
Ik denk, in willekeurige volgorde want het wisselt nog wel eens:
• Olenna
• Margaery
• Tyrion
• Brienne
• Tywin
Het was ooit Cersei (seizoen 1) maar die vind ik behoorlijk afgezwakt in S2 en 3, dus Olenna en Margaery hebben haar van de troon gestoten. En ooit zat Renley er in, maart die is doooohooohooood
Ook mooi hoe Bran vertelt dat bescherming voor gasten in je huis belangrijk wordt gevonden door de Goden en dat je daarna de overgang krijgt naar Walder Frey... subtiele hint dat hij ook nog wel krijgt wat ie verdient denk ik.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:48 schreef Knalerwtje het volgende:
Verdomme. Net de laatste twee afleveringen van seizoen 3 gekeken. Het einde van 9 was wel even schrikken, ik had wel verwacht dat Frey nog zijn gram zou gaan halen op het feest, maar deze extremiteiten had ik niet gedacht.
Ja. Een grote rat komt achter hem aanquote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:14 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Ook mooi hoe Bran vertelt dat bescherming voor gasten in je huis belangrijk wordt gevonden door de Goden en dat je daarna de overgang krijgt naar Walder Frey... subtiele hint dat hij ook nog wel krijgt wat ie verdient denk ik.
Vind je lijst niet zo raar.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:33 schreef DonRaja het volgende:
Als ik het zo eens bekijk heb ik een rare voorkeur qua favoriete karakters:
1. Tyrion
2. Arya
3. Jaime
4. Jaqen
5. Sandor
Geen idee waarom...
Nu denk ik dus dat ik enigszins verknipt ben (want ik vind Cersei op een bepaalde manier ook nog wel tragisch)...
Jouw hele top 3 staat in mijn huidige top 5. Verbazingwekkend wel.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:43 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Als je jezelf al raar vond. moet je mijn top 3 eens zien.
1. Tywin
2. Davos
3. Jaime
Poedelprijzen:
Beste koning; Stannis
Beste dooie; Renly
Minst irritante teef; Lady
Beste draak; Viserion
En over Jaime, ik heb het idee dat zijn gevangenschap en al het andere hem een verstandiger en vooral nederiger mens hebben gemaakt.
Zelfde vraag voor jou maar, omdat het me echt verbaast... ook serie-Stannis in jouw top 10?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 01:01 schreef VeX- het volgende:
Top 10.
Tyrion/Jaime/Tywin/Cersei/Joffrey/Littlefinger/Arya/Stannis/Theon/Olenna.
Ik ben net aan de eerste paar pagina's van de boeken begonnen. Denk dat ik elke dag een paar paginas doorlees totdat ik ongeveer up to date ben met de serie.
Ik moet zeggen dat veel van de details uit de boeken echt een verrijking zijn voor de tvkijker.
De eerste lijst die ik wel echt "opvallend" vindquote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:42 schreef maurisioo het volgende:
5. Tallisa
4. Sansa
3. Catelin (o.i.d.)
2. Brienne
1. Sam
Hmm ik vergeet Joffrey en Tywin. Moelijk moeilijk moeilijkquote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:55 schreef Kirov het volgende:
1. Roose Bolton
2. Varys
3. Stannis Baratheon
4. Littlefinger
5. Tyrion Lannister
Oké daar gaan mijn fantasieën over het hebben van een afwijkende mening...quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:34 schreef Forbry het volgende:
[..]
Jouw hele top 3 staat in mijn huidige top 5. Verbazingwekkend wel.
Beste koning: Stannis... Ook serie-Stannis?
Minst irritante teef: Lady
Persoonlijk zou ik eigenlijk beter op kunnen schrijven wie ik niet leuk (boeiend dan wel sympathiek) vind. Het gaat dan om de personen die wmb nu ook wel (als eersten) dood zouden mogen gaan, zonder dat ik dat zelfs maar jammer voor de serie zou vinden. Shae, Stannis en Barristan zijn dat dan denk ik (los van nog wat echte bijfiguren).quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:58 schreef Kirov het volgende:
[..]
Hmm ik vergeet Joffrey en Tywin. Moelijk moeilijk moeilijk
Catelyn is inmiddels dood hè (Maurisioo noemde haar net ook al en dan als één van zijn favorieten). Als ik ook de overleden personages erbij moet gaan halen, staat Eddard sowieso nog steeds op één (samen met Tyrion), Viserys ook heel hoog en verder vallen Benjen (MIA en eigenlijk nog te weinig van gezien) en Jeor dan ook nog onder mijn favorieten. Talisa en Renly behoren dan tot de minderen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:00 schreef Kirov het volgende:
En nu het lijstje aan de minst leuke karakters:
1. Catelyn
2. Brienne
3. Daenerys
4. The Hound Osha
5. Osha The Hound Hodor
Hmm ook lastig
Gaat Wikia niet verder dan seizoen 2?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:29 schreef Symer het volgende:
Wellicht een veelgestelde vraag, maar de Wikia gaat niet verder dan seizoen 2 en ik durf niet te veel te zoeken uit angst voor boekspoilers, dus:
Wat is er gebeurd tijdens de Battle of the Fist of the First Men? Eind seizoen 2 een compleet leger met ondoden, begin seizoen 3 een battle die buiten beeld plaats vindt. De Nights Watch heeft dat leger dus verslagen zonder veel verliezen aan hun eigen kant? Dan stellen die White Walkers niet zo veel voor toch?
Al eerder wat van gezien en toen vond ik ze al heel tof! Bronnquote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:35 schreef PBateman1978 het volgende:
80's & 90's GoT karakters.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog een paar hier:
http://www.hlntv.com/slid(...)8090s-era-characters
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:38 schreef Walder_Frey het volgende:
1. Ramsay Bolton
2. Gregor Clegane
3. White walker nr. 3
4. Aerys II
5. Craster
Gadde gij nou mar 's een nei vrouwke zuuke, gij!quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:38 schreef Walder_Frey het volgende:
1. Ramsay Bolton
2. Gregor Clegane
3. White walker nr. 3
4. Aerys II
5. Craster
Ilyn Payne ben jij hetquote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:41 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Gadde gij nou mar 's een nei vrouwke zuuke, gij!
Ilyn Payne kan niet meer typen sinds zijn toetsen met een hete tang uit zijn toetsenbord zijn getrokken.quote:
Ramsay vind ik echt een hele lastige. Ergens vind ik hem wel een hele boeiende toevoeging aan de serie. Ik vind hem vooral erg grappig (ja, op een hele zieke manier). Ik vind het echter ZO gruwelijk wat hij allemaal doet, dat hij het wmb eigenlijk niet verdient om (nog) te leven (laat staan, dat ik hem nog grappig vind ookquote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:47 schreef Vasiliov het volgende:
1. Ramsay Bolton.
2. Davos
3. Littlefinger
4. Stannis
5. Tyrion
Vind zijn scenes altijd erg vermakelijk.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:56 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ramsay vind ik echt een hele lastige. Ergens vind ik hem wel een hele boeiende toevoeging aan de serie. Ik vind hem vooral erg grappig (ja, op een hele zieke manier). Ik vind het echter ZO gruwelijk wat hij allemaal doet, dat hij het wmb eigenlijk niet verdient om (nog) te leven (laat staan, dat ik hem nog grappig vind ook) en ik hem, puur om die reden, toch wel erg graag snel dood zie gaan...
Thank god, it's just tv
Vermakelijk en gruwelijk tegelijk imo dusquote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:07 schreef Vasiliov het volgende:
[..]
Vind zijn scenes altijd erg vermakelijk.
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:57 schreef PBateman1978 het volgende:
Zo na S3:
1. Tyrion Lannister
2. Lord Varys
3. Roose Bolton
4. Jorah Mormont
5. Arya Stark
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:09 schreef Forbry het volgende:
[..]
Vermakelijk en gruwelijk tegelijk imo dus
Jorah Mormont, die oude pedo die op kindje Danaerys geilt?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:57 schreef PBateman1978 het volgende:
Zo na S3:
1. Tyrion Lannister
2. Lord Varys
3. Roose Bolton
4. Jorah Mormont
5. Arya Stark
Haha!quote:
Yep, sympathieke man die ondanks dat ie slavenhandelaar is geweest toch 'eervol' is.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:10 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Jorah Mormont, die oude pedo die op kindje Danaerys geilt?
O ik vind hem zeker ook wel sympathiek, maar daar stopt het. Vind t geen enorme held of zo nog. Hij's aardig. Punt.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:11 schreef PBateman1978 het volgende:
Yep, sympathieke man die ondanks dat ie slavenhandelaar is geweest toch 'eervol' is.
En ook zijn rol vind ik goed geacteerd.
quote:Hoop dat ie de kop van die mooiboy eraf hakt in S4.
Ik vind Roose ook wel boeiendquote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:11 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Haha!
Maar dit seizoen met stip op 3 dus, ''heerlijke'' vent en goed geacteerd.
[..]
Yep, sympathieke man die ondanks dat ie slavenhandelaar is geweest toch 'eervol' is.
En ook zijn rol vind ik goed geacteerd.
En aardige mensen zijn er maar weinig in GoT.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:13 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O ik vind hem zeker ook wel sympathiek, maar daar stopt het. Vind t geen enorme held of zo nog. Hij's aardig. Punt.
Ik had niet anders verwacht!quote:
Vast wel. Maar meer dan een raadsheer voor Danny vind ik hem nog niet echt op het TV scherm. Maar goed, Dany lost ook alles wel een beetje zelf op, dus de kans heeft ie ook niet.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:15 schreef Forbry het volgende:
Vooralsnog Jorah > Daario(maar Daario komt zeker ook leuk over).
EDIT: Ik vind Jorah wel meer dan alleen sympathiek hoor, heeft zeker ook een hoop "heldenbloed" in zich volgens mij![]()
In elk geval zit Brienne nu in Kings Landing, hopelijk krijgt die spanningen met Cerseiquote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:23 schreef Forbry het volgende:
Waar ik vooral erg naar uitkijk in het volgende seizoen/de volgende seizoenen is het samenkomen van karakters die we tot nu/dan toe nog niet samen hebben gezien. Zien hoe die wisselwerking verloopt, hoe dan de rollen verdeeld worden enzo.
Als het over Brienne gaat wil ik eigenlijk liever zien hoe ze op het nieuws van Catelyn's dood reageert.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:24 schreef Kyubey het volgende:
[..]
In elk geval zit Brienne nu in Kings Landing, hopelijk krijgt die spanningen met Cersei
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:10 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Jorah Mormont, die oude pedo die op kindje Danaerys geilt?
Ik vroeg me idd ook al af hoe de verstandhouding tussen Brienne en Cersie nou zou gaan worden ;Yquote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:24 schreef Kyubey het volgende:
[..]
In elk geval zit Brienne nu in Kings Landing, hopelijk krijgt die spanningen met Cersei
Leuk gedaan. Wie zijn nummer 2 en 3?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:35 schreef PBateman1978 het volgende:
80's & 90's GoT karakters.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog een paar hier:
http://www.hlntv.com/slid(...)8090s-era-characters
Bronn vind ik ook cool inderdaad.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:37 schreef Chevalric het volgende:
Oh, doen we top 5-jes? Bij deze:
1. Tyrion
2. Littlefinger
3. Varys
4. Bronn
5. The Hound
Dat zijn allemaal personages waar ik respect voor heb en die ik interessant vind om over te lezen.
Dit, met Arya ipv The Houndquote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:37 schreef Chevalric het volgende:
1. Tyrion
2. Littlefinger
3. Varys
4. Bronn
5. The Hound
Dat zijn allemaal personages waar ik respect voor heb en die ik interessant vind om over te lezen.
Nee net andersom.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:29 schreef Symer het volgende:
De Nights Watch heeft dat leger dus verslagen zonder veel verliezen aan hun eigen kant? Dan stellen die White Walkers niet zo veel voor toch?
Tja, eigenlijk is een top 5 nog best lastig, er zijn zoveel interessante personages in GoT. Arya scoort bij mij ook hoog, maar The Hound heeft dat echte underdog effect (pun not intended)quote:
Die zijn op het eerste gezicht misschien wel het minst duidelijk, maar vind die toch ook wel heel erg goed hoor. Ik kan me echt wel voorstellen dat zij er ongeveer zo uit zouden zien 80's/90's stijlquote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:39 schreef Tanin het volgende:
[..]
Dit, met Arya ipv The Hound
@ 80's/90's party:
Vind Joffrey, en zeker Cersei toch wel wat minder goed gedaan
Ben ik ook wel erg benieuwd naar ja (zeker aangezien Jaime's familie daar dus achter zit).quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:30 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Als het over Brienne gaat wil ik eigenlijk liever zien hoe ze op het nieuws van Catelyn's dood reageert.
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:37 schreef Chevalric het volgende:
1. Tyrion
2. Littlefinger
3. Varys
4. Bronn
5. The Hound
Ik vraag em af in hoevere Jamie verandert is door zijn perikelen en ontmoeting met Brienne.. en inderdaad in hoeverre Cersie dat poppikt en het er niet mee eens gaat zijnquote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:36 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik vroeg me idd ook al af hoe de verstandhouding tussen Brienne en Cersie nou zou gaan worden ;Y
Hier ben ik ook heel nieuwsgierig naar, volgens mij heeft het leven in de modder zijn karakter wel goed gedaan.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:58 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vraag em af in hoevere Jamie verandert is door zijn perikelen en ontmoeting met Brienne.. en inderdaad in hoeverre Cersie dat poppikt en het er niet mee eens gaat zijn
Geniaal.quote:
Ja serie Stannis zit wel in m'n top 10.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:35 schreef Forbry het volgende:
[..]
Zelfde vraag voor jou maar, omdat het me echt verbaast... ook serie-Stannis in jouw top 10?
EDIT: Zal wel, aangezien je dus pas net met de boeken bent begonnen![]()
Brits accent slaat ook erg goed aan in de VS.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:04 schreef Meneerik2 het volgende:
GOT heeft een beetje de krenten uit de Britse pap gevist, viel me op
Die Daario heeft echt een hele irritante lach, smeerlap dat het er isquote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:13 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O ik vind hem zeker ook wel sympathiek, maar daar stopt het. Vind t geen enorme held of zo nog. Hij's aardig. Punt.
[..]Heul niet!!!
Whehehequote:
Als je op mijn post doelt, er is een verschil tussen klagen en een betoog posten en een (grappig) plaatje daarover posten.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:31 schreef Luigi het volgende:
[..]
Geen idee wat vervelender is. Spoilerende boeklezers of daarover klagende serie kijkers.
Als je de boeken niet heb gelezen dan is het duidelijk de 1e groep. De boekenlezers hebben zich toch ook lekker door het plot kunnen werken zonder spoilers.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:31 schreef Luigi het volgende:
[..]
Geen idee wat vervelender is. Spoilerende boeklezers of daarover klagende serie kijkers.
Ja joh, is toch ook veel leuker dan spoilergezeur e.d.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:18 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik ben wel wat gestart met die top 5's...
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:28 schreef Franknfurter het volgende:
Ik heb als boekenlezer echt superbraaf mn mond gehouden over de red wedding tegen mijn vrienden (en werkelijk iedereen kijkt het). Ook als ze zelf achterlijke theorieën er op loslieten hield ik braaf mijn mond. Mogen wij brave boekenlezers ook een keer benadrukt worden
Ja klopt, we waren gelukkig van het OP-drama af.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:37 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ja joh, is toch ook veel leuker dan spoilergezeur e.d.
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:28 schreef Franknfurter het volgende:
Ik heb als boekenlezer echt superbraaf mn mond gehouden over de red wedding tegen mijn vrienden (en werkelijk iedereen kijkt het). Ook als ze zelf achterlijke theorieën er op loslieten hield ik braaf mijn mond. Mogen wij brave boekenlezers ook een keer benadrukt worden
Precies hetzelfde hier vanavond. Nog geen tijd gehad voor ep 09 en 10, dus vanavond allebei gekeken. Mijn schok was misschien nog wel groter dan bij Ned in seizoen 1. Ik voelde wel dat die eikel iets zou proberen, maar had nooit verwacht dat ze Rob zouden doden.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:48 schreef Knalerwtje het volgende:
Verdomme. Net de laatste twee afleveringen van seizoen 3 gekeken. Het einde van 9 was wel even schrikken, ik had wel verwacht dat Frey nog zijn gram zou gaan halen op het feest, maar deze extremiteiten had ik niet gedacht.
Nou vooruit dan, je mag nog even hier blijven... maar ik houd je vanaf nu wel goed in de gaten hoorquote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:19 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Oops, busted! Maar ik vind het ook interessant om te kijken wat ze doen, hoor!
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:54 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Precies hetzelfde hier vanavond. Nog geen tijd gehad voor ep 09 en 10, dus vanavond allebei gekeken. Mijn schok was misschien nog wel groter dan bij Ned in seizoen 1. Ik voelde wel dat die eikel iets zou proberen, maar had nooit verwacht dat ze Rob zouden doden.
En natuurlijk die flutLannisters die nog een semi-happy ending krijgen dit seizoen. Wat is die Martin voor een rotzak
In de boeken was het vast spectaculair, maar ik vond die battle in de serie niet erg indrukwekkend overkomen en Stannis zijn rol daarin ook niet zo...quote:Op vrijdag 21 juni 2013 17:39 schreef VeX- het volgende:
[..]
Ja serie Stannis zit wel in m'n top 10.
Ik vind hem rechtvaardig, autoritair en doortastend.
Hij buigt voor niets.![]()
Het is vooral door de battle of the Blackwater dat ik hem vet vind.
(jaaaaaa eindelijk iets wat ik heb gemaakt in dit topic)quote:
Waar staan jouw gifjes dan??quote:Op vrijdag 21 juni 2013 23:21 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
(jaaaaaa eindelijk iets wat ik heb gemaakt in dit topic)
Maar, die quote is niet waar. Ik had het bedacht als grapje en opeens kreeg het bergen notes en werd het onderschrift waarin ik zei dat het niet waar was, weggehaald.Zó evil is hij ook weer niet.
Als je van R'hllor nou weinig van zag (zoals die in onze wereldquote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:10 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik vind hem ook niet rechtvaardig, autoritair en/of doortastenden hij buigt waanzinnig diep voor de God of light/Melisandre
Ten eerste zie ik niet in waarom er wordt uitgegaan van een god, terwijl er ook zoiets bestaat als (zwarte) magie. Ten tweede, ook al gaat het wel om een god en zou daar idd ook genoeg bewijs voor zijn, dan nog... waarom zou je luisteren naar een -blijkbaar- wrede god? Ik kan me echt niet voorstellen dat bijvoorbeeld iemand als Eddard de dingen zou (kunnen) doen die Stannis nu doet. Hij zou daartegen rebelleren, zélfs als het een echte god betreft en zélfs als dat hem zijn leven zou kosten of iets dergelijks. (Waarschijnlijk alleen niet als dat mogelijk (de kwaliteit van) het leven van een dierbare van hem zou kosten). Eddard was namelijk een (echte) held en een (echt) rechtvaardig mens en hij zou als puntje bij paaltje zou komen inzake morele kwesties, voor NIEMAND buigen. Dit itt Stannis dus.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 02:04 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Als je van R'hllor nou weinig van zag (zoals die in onze wereld) had je een punt gehad, maar de magie is echt en dan is het vaak een goed idee te luisteren. Helemaal aangezien zijn enige nederlaag was toen hij haar thuis liet.
Misschien wel, maar dat neemt nog steeds niet weg dat Stannis -ook objectief gezien- wel buigt voor een god, of dat nou terecht of onterecht is.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:48 schreef ems. het volgende:
"Held", "rechtvaardig" en "wreed" zijn relatief. Your argument is invalid
De beste reden tot nu toe om (serie)Stannis gewoon als een eerste klas eikel te bestempelenquote:
:-)quote:Op zaterdag 22 juni 2013 23:30 schreef DevilsWhore het volgende:
Geen idee of hij al voorbij is gekomen.
[ afbeelding ]
Dat was hij altijd al, alle Stark kinderen zijn het volgens mij in mindere mate. Bran is er veel beter in door dat hij in coma heeft gelegen, dacht ik.quote:Op zondag 23 juni 2013 02:15 schreef amsoor het volgende:
[..]
:-)
Hoe kan het dat Bran een Warg is? Door die val?
Robb had er iig niet zoveel aan.quote:Op zondag 23 juni 2013 02:22 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Dat was hij altijd al, alle Stark kinderen zijn het volgens mij in mindere mate. Bran is er veel beter in door dat hij in coma heeft gelegen, dacht ik.
GRRM, plus het feit dat die Kingsguard later nog vrolijk rond liep. Dat geeft wel enigszins aan wie het gevecht heeft gewonnen.quote:Op zondag 23 juni 2013 10:58 schreef onlogisch het volgende:
Wie zegt eigenlijk dat Syrio Forel dood is?
Echt hard bewijs is daar niet voor.
De schrijver.quote:Op zondag 23 juni 2013 10:58 schreef onlogisch het volgende:
Wie zegt eigenlijk dat Syrio Forel dood is?
Echt hard bewijs is daar niet voor.
Wie weet is hij ook een faceless man en heeft zijn gezicht overgenomenquote:Op zondag 23 juni 2013 11:10 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
GRRM, plus het feit dat die Kingsguard later nog vrolijk rond liep. Dat geeft wel enigszins aan wie het gevecht heeft gewonnen.
quote:Op zondag 23 juni 2013 11:11 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Wie weet is hij ook een faceless man en heeft zijn gezicht overgenomen![]()
Een dikke, gemene baard die graag met de gevoelens van zijn lezers speelt en Grey WInds hoofd op Robbs nek naaide.quote:
quote:Op zondag 23 juni 2013 02:15 schreef amsoor het volgende:
[..]
:-)
Hoe kan het dat Bran een Warg is? Door die val?
SPOILER: Achtergrondinformatie uit het boek, geen spoilerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
Hij is er nu wel eentje. Die kijkt nu toch ook door wolvenogen?quote:
That's messed up brah!quote:Op zondag 23 juni 2013 13:28 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Hij is er nu wel eentje. Die kijkt nu toch ook door wolvenogen?![]()
Podrick?quote:Op zondag 23 juni 2013 14:47 schreef speknek het volgende:
1. Tyrion
2. Tywin
3. The Hound
4. Podrick
5. Joffrey
Bazen united.
Hij hosselt al die hoertjes jonguhquote:
Dat was echt zo'n cliché Hollywood scène die eigenlijk niet in deze serie past.quote:
Held dus.quote:Op zondag 23 juni 2013 11:59 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Een dikke, gemene baard die graag met de gevoelens van zijn lezers speelt en Grey WInds hoofd op Robbs nek naaide.
Vind Daenerys veel mooier.quote:Op maandag 24 juni 2013 00:54 schreef Catkiller het volgende:
http://www.thesun.co.uk/s(...)leesi-in-the-US.html
Zeg niet dat GoT slecht is maar jeetje wat is het overhyped.quote:Op maandag 24 juni 2013 00:54 schreef Catkiller het volgende:
http://www.thesun.co.uk/s(...)leesi-in-the-US.html
Dat vinden ze zelf vast moeilijker om te schrijven ofzo.quote:
Ik inmiddels ook al weer bij 8. Heb toch wel veel "O jaaaa!" momentenquote:Op maandag 24 juni 2013 02:22 schreef iAvani het volgende:
Ik dacht, ik begin vanochtend even weer bij S01E01... ben nu alweer bij episode 5
quote:Op zondag 23 juni 2013 17:59 schreef Forbry het volgende:
[..]
Podrick in je top 5 is behoorlijk triest jonguh.
Sowieso is Khaleesi niet echt een naam. Arya is gewoon een normale naam. Zat er ook een bij mij in de klas. En nee, die kan niet vernoemd zijn.quote:Op maandag 24 juni 2013 09:00 schreef Franknfurter het volgende:
Je kind khaleesi noemendan vind ik arya een betere optie
Je kind gewoon Walder of Walda noemenquote:Op maandag 24 juni 2013 09:21 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Sowieso is Khaleesi niet echt een naam. Arya is gewoon een normale naam. Zat er ook een bij mij in de klas. En nee, die kan niet vernoemd zijn.
Of Waldron of Waldra.quote:Op maandag 24 juni 2013 09:46 schreef Walder_Frey het volgende:
[..]
Je kind gewoon Walder of Walda noemen
Er zijn heul geen elfenquote:Op maandag 24 juni 2013 11:02 schreef Khaleesi het volgende:
Ik zit me net te bedenken dat Mhysa best wel een mooie naam is.![]()
Jammer dat de oorsprong zo nerdy is als je er later op terugkijkt...
"ja jouw naam betekent moeder in een of andere vage elventaal"
In het eerste geval kun je nog beweren dat je ouders de J niet uit konden spreken.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:14 schreef Kyubey het volgende:
Ach ik ken mensen die Rohan en Zelda heten.
Nee, ik heh het gevraagd en het kwam echt van LOTR afquote:Op maandag 24 juni 2013 11:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
In het eerste geval kun je nog beweren dat je ouders de J niet uit konden spreken.
Ik bedoelde dat je dat nog als excuus kunt opvoeren als je voor nerd wordt uitgemaakt.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:21 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Nee, ik heh het gevraagd en het kwam echt van LOTR af
Er zijn vast mensen die het vanuit LotR hebben, maar Rohan is op zich een naam die al voor LotR bestond.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:14 schreef Kyubey het volgende:
Ach ik ken mensen die Rohan en Zelda heten.
Ik heb liever een creatieve en unieke naam uit een literaire bron dan dat je de naam Sipke krijgt omdat je grootvader toevallig zo heette.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:02 schreef Khaleesi het volgende:
Als ik een vriend van me was geweest had ik m'n kind Robert's bastard genoemd.quote:
Unieke namen zijn echt niet leuk om te hebben anders.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:47 schreef Symer het volgende:
[..]
Ik heb liever een creatieve en unieke naam uit een literaire bron dan dat je de naam Sipke krijgt omdat je grootvader toevallig zo heette.
Die vlieger gaat niet echt op aangezien bijna alle opa's in NL een naam hebben die ontleend is aan een oude literaire bron (bijbel).... Ik deel je mening overigens wel.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:47 schreef Symer het volgende:
[..]
Ik heb liever een creatieve en unieke naam uit een literaire bron dan dat je de naam Sipke krijgt omdat je grootvader toevallig zo heette.
Rowan ( zelfde uitspraak,andere spelling ) is heel common hoor. Ik zou mijn kind gewoon Lord Baelish noemenquote:Op maandag 24 juni 2013 11:25 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Er zijn vast mensen die het vanuit LotR hebben, maar Rohan is op zich een naam die al voor LotR bestond.
Nou ja, in ieder geval nog beter dan Littlefinger.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:55 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Rowan ( zelfde uitspraak,andere spelling ) is heel common hoor. Ik zou mijn kind gewoon Lord Baelish noemen
Reek, reek, rhymes with geek..quote:Op maandag 24 juni 2013 11:57 schreef Khaleesi het volgende:
Ik zou mijn kind Reek noemen, geweldig bij het luier verschonen.
De bijbel telt niet vind ik. Daar is niks creatiefs en unieks meer aan, dat is eerder een soort standaardwerk als het Grote Babynamen Boek.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:52 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Die vlieger gaat niet echt op aangezien bijna alle opa's in NL een naam hebben die ontleend is aan een oude literaire bron (bijbel).... Ik deel je mening overigens wel.
Elfen??? Welke serie zit jij te kijken?quote:Op maandag 24 juni 2013 11:02 schreef Khaleesi het volgende:
Het is niet de vraag welke serie Khaleesi kijkt, maar hoe mensen over fantasy denken die zo'n vraag stellen.quote:Op maandag 24 juni 2013 12:14 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Elfen??? Welke serie zit jij te kijken?
Elfen of geen elfen ik denk dat we zo onderhand kunnen stellen dat GoT bijna net zoveel mythische wezens bevat als LotR...quote:Op maandag 24 juni 2013 12:14 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Elfen??? Welke serie zit jij te kijken?
Het gaat om Khaleesi toch, niet om Daenerys?quote:Op maandag 24 juni 2013 10:59 schreef Khaleesi het volgende:
Nee want je kind Knud, Tsjibbe of Oele noemen, ja dat is natuurlijk wel gewoon "normaal"
Dan liever Daenerys idd.
Eens, Mhysa klinkt wel heel mooi als naam vind ikquote:Op maandag 24 juni 2013 11:02 schreef Khaleesi het volgende:
quote:Op maandag 24 juni 2013 11:57 schreef Khaleesi het volgende:
Ik zou mijn kind Reek noemen, geweldig bij het luier verschonen.
Dat vind ik eigenlijk nog wel meevallen.quote:Op maandag 24 juni 2013 12:21 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Elfen of geen elfen ik denk dat we zo onderhand kunnen stellen dat GoT bijna net zoveel mythische wezens bevat als LotR...
Wights, kunnen we direwolves er ook onder zien?quote:Op maandag 24 juni 2013 12:47 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk nog wel meevallen.
Wat hebben we nu gezien? Draken, reuzen, whitewalkers? That's it?
Shadowbabies.quote:Op maandag 24 juni 2013 12:47 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O jaquote:
Mja, direwolf... vind ik op 't randje, maar zou kunnenquote:Op maandag 24 juni 2013 12:48 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Wights, kunnen we direwolves er ook onder zien?
Ze hebben wel bestaan, dat wel.quote:Op maandag 24 juni 2013 12:51 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O ja
[..]
Mja, direwolf... vind ik op 't randje, maar zou kunnen
Dat valt nogal mee lijkt me. En gelukkig maarquote:Op maandag 24 juni 2013 12:21 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Elfen of geen elfen ik denk dat we zo onderhand kunnen stellen dat GoT bijna net zoveel mythische wezens bevat als LotR...
Yup.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:58 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Dat vinden ze zelf vast moeilijker om te schrijven ofzo.
Die rare schorpioen waar de Warlocks Daenarys mee om wilden leggen?quote:Op maandag 24 juni 2013 12:47 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik zou Warlocks zelf ook al in dat rijtje plaatsen eerlijk gezegd...quote:Op maandag 24 juni 2013 13:15 schreef padlarf het volgende:
[..]
Die rare schorpioen waar de Warlocks Daenarys mee om wilden leggen?
Schaduwmonster, kraaien met 3 ogen, wargsquote:Op maandag 24 juni 2013 13:15 schreef padlarf het volgende:
[..]
Die rare schorpioen waar de Warlocks Daenarys mee om wilden leggen?
Huh?quote:Op maandag 24 juni 2013 13:27 schreef Khaleesi het volgende:
Idd die manticore.
Verder wargs, reuzen, wights, white walkers, shapeshifters, heksen, three eyed ravens, tovenaar in kist, mensen die uit de dood opgestaan zijn en dan ben ik vast nog een hoop vergeten.
Een warg is gewoon een mens met een speciale gave. Net als een heks, warlock of tovenaar en shapehifter. Vin'k nog wat anders dan een orc of een elf. Da's een heel ander ras.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:27 schreef Khaleesi het volgende:
Idd die manticore.
Verder wargs, reuzen, wights, white walkers, shapeshifters, heksen, three eyed ravens, tovenaar in kist, mensen die uit de dood opgestaan zijn en dan ben ik vast nog een hoop vergeten.
Dondarrion misschien?quote:
Googlen is nooit slim.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:29 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik moet daar zo ontzettend langs hebben gekeken. Ik ga ff googlen...
Eerste: Eens.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:28 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Een warg is gewoon een mens met een speciale gave. Net als een heks, warlock of tovenaar en shapehifter. Vin'k nog wat anders dan een orc of een elf. Da's een heel ander ras.
En die three eyed ravens, bestaan die nou alleen in dromen?
Die WW's zijn net zo fantasy als orcs hoor, en of die raven bestaat dat is nog speculeren.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:28 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Een warg is gewoon een mens met een speciale gave. Net als een heks, warlock of tovenaar en shapehifter. Vin'k nog wat anders dan een orc of een elf. Da's een heel ander ras.
En die three eyed ravens, bestaan die nou alleen in dromen?
Yepquote:Op maandag 24 juni 2013 13:31 schreef Forbry het volgende:
[..]
Tweede: Vooralsnog leek het van wel, maar gaat Bran nu niet naar dat beest opzoek?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |