Fiorano | dinsdag 18 juni 2013 @ 14:06 | |||||
![]() De kalender voor het jaar 2013 inclusief tabel met betrekking tot live-uitzendingen: ![]() Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams Wie staan er in 2013 aan de start: ![]() WCC 2012 Chassis/Motor: RB9 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12 02. Mark Webber ![]() Chassis/Motor: Ferrari F138 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 03. Fernando Alonso WDC 2005/06 04. Felipe Massa ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-28 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 05. Jenson Button WDC 2009 06. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Lotus E21 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 08. Romain Grosjean ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W04 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 09. Nico Rosberg 10. Lewis Hamilton WDC 2008 ![]() Chassis/Motor: Sauber C32 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 11. Nico Hulkenberg 12. Esteban Gutiérrez ![]() Chassis/Motor: Force India VJM06 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 14. TBA (zeer waarschijnlijk Paul Di Resta) 15. TBA ![]() Chassis/Motor: Williams FW35 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 16. Pastor Maldonado 17. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR8 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 18. Jean-Éric Vergne 19. Daniel Ricciardo ![]() Chassis/Motor: Caterham CT03 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 20. Charles Pic 21. Giedo van der Garde ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-02 - Cosworth CA2013 KERS: Ja 22. Jules Bianchi 23. Max Chilton Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic. F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder het topic over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Testschema 2013 ![]() Informatie omtrent samenvattingen en rechtstreekse verslaggeving: ![]() Uitzendingen van BBC: Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland! Op het open net gaat BBC alle Formule 1-races in samenvatting uitzenden. De GP's die live worden uitgezonden door de BBC: CHINA 14 April SPAIN 12 May CANADA 9 June BRITAIN 30 June TBA* 21 July BELGIUM 25 August ITALY 8 September JAPAN 13 October INDIA 27 October BRAZIL 24 November ![]() (Live-)Uitzendingen van Veronica: De Formule 1 krijgt in Nederland een constructie die vrijwel gelijk is aan die in het Verenigd Koninkrijk. Op het open net gaat Veronica alle Formule 1-races in samenvatting uitzenden. De Grand Prixs van Canada, Brazilië en Amerika zullen rechtstreeks op Veronica worden uitgezonden. 9 juni 2013 , Canada, Montreal 17 november 2013, Verenigde Staten, Circuit of the Americas 24 november 2013, Brazilië, Interlagos ![]() Live-uitzendingen op RTL Deutschland: Alle races die op de kalender staan worden door RTL Deutschland rechtstreeks uitgezonden. ![]() Live-uitzendingen op Sport1: Alle Formule 1-races zijn de komende drie jaar achter de decoder bij betaalzender Sport1 te bekijken. De betaalzender meldt dat er een definitieve overeenkomst met rechtenhouder FOM over de uitzendrechten is. Het abonnement kan maandelijks opgezegd worden bij de meeste aanbieders. ![]() FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2013 De OP is hier te vinden Zeer interesante uitleg over de werking van coanda-uitlaten in F1: ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Fiorano op 18-06-2013 19:30:32 ] | ||||||
LWD-Godius | dinsdag 18 juni 2013 @ 14:50 | |||||
Kan je even de teamlogo's updaten die het niet meer doen? thanks. | ||||||
Fiorano | dinsdag 18 juni 2013 @ 14:58 | |||||
Ik zag het ja, ik zal er ff nakijken. Eerst ff leren. Kut toetsweken, Fok! werkt afleidend ![]() | ||||||
sasquatsch | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:12 | |||||
Lotus heeft een nieuwe medeeigenaar, Infinity Racing
| ||||||
Sinister-D- | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:22 | |||||
En om het makkelijk te maken voor de OP en TS ![]() ![]()
![]()
![]()
| ||||||
vosss | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:25 | |||||
Ik ken Infinity Racing verder niet, maar lijkt die naam niet heel erg op Infiniti wat aan Red Bull verbonden is? Gaat dat geen verwarring opleveren? Of proberen ze juist met het succes (op de naam van) mee te liften? | ||||||
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:30 | |||||
het lijkt er heel erg veel op. Infiniti is een luxemerk van Renault-partner Nissan. Deze Infinity Racing wordt met een y geschreven | ||||||
vosss | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:34 | |||||
Dat de ene met een i en de ander met een y was had ik ook al gezien ![]() | ||||||
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:37 | |||||
oh ja, Infinity is in Londen gevestigd | ||||||
vosss | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:38 | |||||
Wat denken jullie hiervan: Let op de bandensporen van Webber? | ||||||
Nattekat | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:41 | |||||
Gelijk alle punten van afpakken ![]() | ||||||
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:43 | |||||
zou nu toch niet meer moeten kunnen vanwege de gezamenlijke ECU? | ||||||
Gebraden_Wombat | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:45 | |||||
Gelukkig staat het circuit van Canada niet bekend om zijn hobbeligheid. | ||||||
vosss | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:45 | |||||
Nee eigenlijk niet lijkt me. Wel vreemd. Tijdens de race was me dat niet opgevallen, maar ik zag het net ergens staan. Vaag is het in elk geval. Zouden teams hier nog over aan de bel gaan trekken? | ||||||
vosss | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:46 | |||||
Ja dat is ook weer waar. Voor hetzelfde geld gewoon hobbels. Ziet er in elk geval een beetje vreemd uit. | ||||||
Sinister-D- | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:56 | |||||
Hoe verklaar je dan die verschillende throttle-maps van vorig jaar, en de daaropvolgende off-throttle blown diffuser saga? Toen was die ecu er ook al. | ||||||
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:59 | |||||
die verschillende throttle-maps zouden gewoon moeten kunnen en zijn ook zichtbaar voor de FIA. De teams zoeken hierbij de grenzen van het toelaatbare op, iets wat logisch is | ||||||
Sinister-D- | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:03 | |||||
Dat bedoel ik niet. Wat ik wil zeggen is dat ze gedeeltes van die ECU kunnen programmeren, anders was er dat debacle niet destijds. Ik zeg niet dat er hier iets aan de hand is, maar het zou kunnen dat RBR of elk ander team een ''Benetton Option 13'' via een loophole erin kán zetten. | ||||||
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:04 | |||||
dat zou de FIA toch moeten kunnen controleren? | ||||||
Sinister-D- | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:12 | |||||
Dat wilt niets zeggen. De politie staat ook dagelijks te flitsen, en toch pakken ze maar een kleine groep van hardrijders. De PS3 zou ook geen gekopieerde spellen kunnen spelen, en doch is het hackers gelukt. En om wat korter op F1 te spelen: vleugels mogen ook maar een klein percentage kunnen flexen, en nadat de FIA in het verleden had gezegd er strenger op te gaan controleren kwamen de teams ook met verstevigingen om (áls het al zo was als die vleugels/bodywork niet reglementair zouden zijn ) niet door de mand te vallen. Ik ga er vanuit dat de techniek die een F1-team heeft iets geavanceerder is dan wat de FIA heeft of kan. Nogmaals, ik zeg niet dat er iets aan de hand is, maar de mogelijk is er altijd. | ||||||
nils7 | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:12 | |||||
Hij kan toch in de begrenzer zitten... dat gaat ook van "hakke takke tak" | ||||||
sasquatsch | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:13 | |||||
En pas sinds 3 juni geregistreerd daar. Het is een investeringsconsortium bestaande uit 3 bedrijven. 60% is van Universal Sports Group LLC, een bedrijf van de koninklijke familie van Brunei. 20% is van Crescent Investment Management LLC (van de Amerikaan Mansoor Ijaz) en nog eens 20% is van Al Manhal International, een investeringsmaatschappij uit Abu Dhabi, geleid door Suhail Al Dhaheri. De laatste twee bedrijven hebben preferente aandelen en dus stemrecht. Mansour Ajiz bezit 70% van deze aandelen. | ||||||
vosss | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:19 | |||||
Toch vind ik de naam apart gekozen gezien het Red Bull Infiniti gebeuren enzo. | ||||||
Fiorano | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:32 | |||||
Done, thanks to Sinister-D- | ||||||
Breaker.Faker | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:24 | |||||
Voormalig Formule 1-commentator Murray Walker heeft kanker. De Brit, die in 2001 stopte na meer dan dertig jaar commentaar te hebben gegeven bij de BBC en ITV, heeft kanker aan de lymfeklieren, maar dat zou goed te behandelen zijn. "Ze hebben het bijzonder vroeg gevonden", zei Murray tegenover de BBC. "De artsen hebben gezegd dat mijn conditie mild is en ik heb veel goede hoop." Walker zou de Britse Grand Prix bijwonen, maar heeft alle plannen af moeten zeggen. Walker is de meest legendarische commentator die de Formule 1 kent. Eind 2001 stopte hij als full time-commentator, maar sinds de BBC de rechten op de Formule 1-uitzendingen terug heeft, doet hij zo nu en dan nog een item voor de omroep. Walker is een graag geziene gast op de paddock en kreeg op Twitter al uit vele hoeken steunbetuigingen. | ||||||
JohnB52 | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:46 | |||||
Dat stond ook al in het vorige topic, en zie deze TT ![]() | ||||||
Meike26 | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:59 | |||||
Hoe lullig ook, met 89 jaar + kanker ben ik bang dat hij het niet gaat redden, hoe 'goed' de omstandigheden ook schijnen te zijn volgens Wikipedia. | ||||||
vosss | donderdag 20 juni 2013 @ 11:22 | |||||
| ||||||
Meike26 | donderdag 20 juni 2013 @ 11:38 | |||||
Ik weet het niet. Als er een straf komt, dan komt er ook gelijk een harde straf en is het merk Mercedes in de F1 binnenkort weer verleden tijd? Het is al langer bekend dat de aandeelhouders van Daimler-benz niet echt blij zijn dat dit merk actief is in de F1, dus dan komt deze rechtszaak voor hun wel geroepen. Wat een rotzooi zal het dan worden in de F1 met maar 3 motorfabrikanten in de F1 (4 met Honda erbij in 2015). En een F1 motor bouw je als nieuwe fabrikant ook niet even in een halfjaar ![]() | ||||||
Tarado | donderdag 20 juni 2013 @ 11:51 | |||||
Dat er na 40 jaar nog geen ander woord is gevonden dan "gate" voor een schandaal | ||||||
vosss | donderdag 20 juni 2013 @ 11:59 | |||||
Scandalous!!!!! | ||||||
nils7 | donderdag 20 juni 2013 @ 12:27 | |||||
Sabotage ![]() | ||||||
Zorro | donderdag 20 juni 2013 @ 13:48 | |||||
Ah, een medestander ![]() | ||||||
Rembrand21 | donderdag 20 juni 2013 @ 16:14 | |||||
| ||||||
Rembrand21 | donderdag 20 juni 2013 @ 16:18 | |||||
| ||||||
Tarado | donderdag 20 juni 2013 @ 17:06 | |||||
FIA Tribunal: tyre test row verdict to be announced by Friday (morgen dus) | ||||||
sasquatsch | donderdag 20 juni 2013 @ 20:47 | |||||
Opvallend is dat vandaag pas naar voren kwam dat Ferrari ook vorig jaar een 'geheime' bandentest heeft gedaan met Felipe Massa aan het stuur.
| ||||||
twiFight | donderdag 20 juni 2013 @ 21:39 | |||||
Ik vermoed dat Mercedes wel degelijk goedkeuring had voor de test. Misschien niet zo zwart wit als zou moeten, maar ik betwijfel dat ze bewust gefraudeerd hebben. Het blijft echter een interessante vraag wat ze dan zouden gaan doen. Ook al is de schuld aan de FIA (Wat ze nooit zullen bekennen, die FIA is immers perfect), dan nog kunnen andere teams zeggen dat Mercedes voordeel heeft gehad en het kampioenschap dus beinvloed is. | ||||||
Peterselieman | donderdag 20 juni 2013 @ 21:42 | |||||
uhuh en Mercedes had kunnen weten dat ondanks de toestemming het nooit volgens de regels zou zijn geweest | ||||||
twiFight | donderdag 20 juni 2013 @ 21:47 | |||||
Dat hangt geheel van de randvoorwaarden af (die wij niet kennen) en wat Mercedes nu daadwerkelijk voor 'n materieel gebruikt heeft (weten wij ook niet). Speculatie is leuk, maar de feiten moeten nu juist bij het tribunaal blijken. Overigens geheel terecht dat andere teams klagen, ik zou ook willen weten wat er nu bij die test gebeurd is. Maar vooral als de schuld meer bij de FIA ligt vermoed ik dat niet alle feiten openbaar gemaakt zullen worden. De FIA duldt zelden dat zij negatief in de media komen. Maar je moet ook toegeven dat Brawn geen sukkel is en Mercedes geen amateurs. Zij weten echt wel dat 3 dagen testen op een vrij bereikbaar circuit nooit geheim zou blijven. Waarom zouden ze hun kampioenschap zo makkelijk weggooien? | ||||||
JohnB52 | donderdag 20 juni 2013 @ 22:23 | |||||
Tijd voor een FOK! Meeting! http://m.gpupdate.net/nl/(...)p-circuit-van-assen/ | ||||||
Peterselieman | donderdag 20 juni 2013 @ 22:38 | |||||
Het lijkt vrij duidelijk wat er gebeurd is, alleen zit je met de omstandigheden waaronder de test tot stand is gekomen. zo jij als je teambaas bent niet kiezen voor zo'n test als deze je aangereikt wordt? Zeker omdat Pirelli de verantwoording voor de test draagt en Mercedes officieel geen beschikking over de data gehad zou moeten hebben. | ||||||
Gebraden_Wombat | donderdag 20 juni 2013 @ 23:12 | |||||
Het is mij nog niet duidelijk wiens idee het was om de 2013-wagen mee te nemen. | ||||||
twiFight | vrijdag 21 juni 2013 @ 01:19 | |||||
In grote lijnen misschien. Maar voor zover ik weet is alleen toegegeven dat Mercedes de 2013 auto gebruikte en Pirelli banden voor volgend jaar aan het testen was. Welke telemetrie gelogd is, welke onderdelen op de auto zaten, etc. is nog onbekend, net zoals de afspraken die Pirelli, de FIA en Mercedes met elkaar hadden. Dat hangt geheel van de randvoorwaarden af en juist daarover is niets bekend. Alleen een heeeele hoop speculatie, die door sommige mensen als feiten gepresenteerd worden. Nogmaals, Brawn weet heel goed dat als hij bv. nieuwe onderdelen ging testen, dat hij daar in één klap het kampioenschap mee weggooit. Ik denk niet dat hij zo dom is. Er zit een groot grijsgebied tussen niks aan de hand en een groot schandaal, maar we zullen toch echt het tribunaal moeten afwachten voordat we daar meer over te weten komen. | ||||||
vosss | vrijdag 21 juni 2013 @ 02:08 | |||||
Ik denk dat het met een sisser af loopt. Als ze Mercedes uit de stand halen dit jaar trekken ze zich volledig terug lijkt me. Whiting buiten flikkeren zie ik zo snel ook nog niet gebeuren. Spannend wel. Ik denk hooguit een geldboete of de komende young drivers test moeten missen. | ||||||
D. | vrijdag 21 juni 2013 @ 08:20 | |||||
Sinds Janet Jackson is het weer 'hip' ![]() | ||||||
JohnB52 | vrijdag 21 juni 2013 @ 09:18 | |||||
Lijkt me meest eerlijke, vooral omdat die niet meer bestaat ![]() | ||||||
sasquatsch | vrijdag 21 juni 2013 @ 10:53 | |||||
Dit jaar worden er drie dagen getest op Silverstone. ![]() Is trouwens een straf die door Mercedes zelf is voorgesteld, mochten ze schuldig bevonden worden. | ||||||
Tarado | vrijdag 21 juni 2013 @ 11:04 | |||||
Lijkt me een hele lichte straf, daar is de FIA niet zo van
| ||||||
JohnB52 | vrijdag 21 juni 2013 @ 11:34 | |||||
Volgend jaar niet | ||||||
sasquatsch | vrijdag 21 juni 2013 @ 11:43 | |||||
Volgend jaar zijn er weer gewone in-season testen, dus daar kun je ze ook voor uitsluiten. ![]() | ||||||
Tarado | vrijdag 21 juni 2013 @ 13:32 | |||||
COME ON FEEL THE NOISE... MOTS-CLÉS : V6 TURBO 2014 - FORMULE 1 Linkje als je het wilt horen, ik word er niet zo vrolijk van ![]() http://www.renaultsport.c(...)se,2630.html?lang=fr | ||||||
sasquatsch | vrijdag 21 juni 2013 @ 13:36 | |||||
Jammer dan. Een V8 klinkt ook niet als een V12 of V16. Belangrijkste is dat het niet ten koste gaan van het racen en dat de F1 met zijn tijd meegaat. | ||||||
LWD-Godius | vrijdag 21 juni 2013 @ 13:38 | |||||
Renault Energy F1, 2014 F1 engine![]() | ||||||
Tarado | vrijdag 21 juni 2013 @ 13:40 | |||||
Van 18000 naar 12000 toeren vind ik toch wel een te grote teruggang | ||||||
Tarado | vrijdag 21 juni 2013 @ 13:44 | |||||
| ||||||
Tarado | vrijdag 21 juni 2013 @ 13:54 | |||||
International TribunalThe International Tribunal was presided over by Mr Edwin GLASGOW QC (Great Britain), and included Mr Christy HARRIS (United States), Mr Patrick RAEDERSDORF (Switzerland) and Mr Anthony SCOTT ANDREWS (Great Britain). The full decision is available on : (IT-2013-01)-Decision (EN).pdf http://www.fia.com/news/international-tribunal-0 | ||||||
vosss | vrijdag 21 juni 2013 @ 13:59 | |||||
OK milde straf dus zoals verwacht eigenlijk wel. Kon ook bijna niet anders. Het was dat of Charlie Whiting slachtofferen wegens goedkeuring geven en dat de FIA daarmee zelf min of meer schuld bekent en dus een slecht figuur slaat of Mercedes bijna op zeker verliezen in de F1 bij een zware sanctie en dat is ook slecht voor de F1. Nouja eind goed al goed zullen we maar zeggen ![]() | ||||||
Tarado | vrijdag 21 juni 2013 @ 14:02 | |||||
Inderdaad kunnen we verder, heb je de V6 van Renault als gehoord? | ||||||
vosss | vrijdag 21 juni 2013 @ 14:04 | |||||
Overigens toch goed weggekomen, want ze hadden dus niet zwart op wit (of zoals men zei in een email) toestemming van de FIA. Ze hadden Charlie gevraagd of het mocht en die zei als alle andere teams dezelfde kans krijgen wel. Die kans hebben dus niet alle teams gekregen en dat wist Mercedes. En in hoeverre er geen data verzameld is door Mercedes is koffiedik kijken. Ik geloof dat niet zo in elk geval dat er niets verzameld is. Ik gok op gevaarlijk (en doordacht) spel van Mercedes/Brawn. De FIA weet ook dat de heren van Mercedes de stekker eruit zouden trekken bij een zware sanctie en Brawn wist dat de FIA dat weet. Gegokt en gewonnen. ![]() | ||||||
vosss | vrijdag 21 juni 2013 @ 14:11 | |||||
Nee wel dit nummer met F1 geluiden erin: ![]() | ||||||
Joene | vrijdag 21 juni 2013 @ 14:20 | |||||
ik vind vooral mooi dat ze ongeveer gister hun eigen straf hebben bepaald ![]() | ||||||
sasquatsch | vrijdag 21 juni 2013 @ 14:22 | |||||
Dat is waar ze in de jaren '80 mee reden. De nieuwe turbo motoren hebben een limiet van 15000 toeren. En ik vind het geluid van de turbo's uit de jaren '80 ook acceptabel (ben er zelf bij geweest). Het klinkt nog steeds hard. Deze zullen zelfs nog beter klinken. | ||||||
vosss | vrijdag 21 juni 2013 @ 14:24 | |||||
Open dumpvalve erbij en ju.![]() | ||||||
johannes_vermeer | vrijdag 21 juni 2013 @ 14:30 | |||||
Hoi, even een vraagje. Ik ben bezig de f1 jaarclips van RTL en SBS van youtube te downloaden (gewoon om die op mijn PC te hebben staan aangezien de FIA langzaam maar zeker F1 beelden aan het verwijderen is), maar in de periode 1999-2012 kan ik alleen de 2004 variant niet vinden. Was er dat jaar geen jaarclip? En indien die er wel was, waar is die te vinden? Dit was het eerste jaar dat F1 bij SBS zat. Voor de duidelijkheid: Deze is het niet, want die is fanmade. | ||||||
zoem | vrijdag 21 juni 2013 @ 14:37 | |||||
Oh, het geluid is al gepost zie ik. Ach ja, in herhaling dan maar ![]() | ||||||
Sinister-D- | vrijdag 21 juni 2013 @ 14:43 | |||||
En wat gaat nu het volgende geblaat worden? ''Mercedes is nog steeds in het voordeel, want de Pirelli test was met de race coureurs. Terwijl anderen nu met onervaren jonkies moeten testen ![]() Of: '' Mercedes heeft wel 3 gp's langer kunnen genieten hun geteste updates!!! ![]() Het is gewoon wachten op dat commentaar ![]() Maar vertel dat eens tegen Mclaren en Gary Paffet ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Sinister-D- op 21-06-2013 20:32:27 ] | ||||||
vosss | vrijdag 21 juni 2013 @ 14:43 | |||||
Kan geen verbinding maken ![]() | ||||||
vosss | vrijdag 21 juni 2013 @ 14:47 | |||||
Website van Renault overbelast ![]() | ||||||
vosss | vrijdag 21 juni 2013 @ 15:23 | |||||
Nog steeds overbelast. Wel een F1 motor kunnen maken maar geen fatsoenlijk website ![]() | ||||||
Rembrand21 | vrijdag 21 juni 2013 @ 15:34 | |||||
Ik vond het geluid iig heel erg tegenvallen. Al was dat natuurlijk te verwachten. De Formule 1 is zeker niet zo spectaculair meer als in de jaren '90. En als we het over motor geluid hebben, ik zou graag de Ferrari V12 weer horen! | ||||||
vosss | vrijdag 21 juni 2013 @ 15:36 | |||||
Ja die zou ik ook weer graag horen ![]() Echter wil ik nu onderhand ook wel eens die V6 horen. Dus Renault maak jullie website eventjes aub bedankt alvast!!!!! ![]() | ||||||
zoem | vrijdag 21 juni 2013 @ 15:44 | |||||
http://www.gpupdate.net/n(...)-turbomotor-in-2014/ Hier een mirror ![]() Of direct op YT: | ||||||
vosss | vrijdag 21 juni 2013 @ 15:46 | |||||
Thanks ![]() Even geluisterd: ![]() ![]() | ||||||
zoem | vrijdag 21 juni 2013 @ 15:48 | |||||
Ik mis dat gejank bij hoge toeren. Het klinkt nog niet echt F1-waardig. | ||||||
Meike26 | vrijdag 21 juni 2013 @ 15:48 | |||||
Dit F1 geluid is echt zwaar bagger ![]() Ik ga in het volgende jaar wel weer naar een VLN race toe op de Nordschleife, daar krijg je meer componisten/symfoniën te horen dan op LeMans + de heuvels in de Eiffels doen het ook nog eens goed, puur der kan het haast niet! | ||||||
vosss | vrijdag 21 juni 2013 @ 15:49 | |||||
Was dit geluid qua RPM's wat de limiet gaat zijn komend jaar? Indien ja dan ronduit slecht en bagger indien nee dan wil ik dat horen. | ||||||
vosss | vrijdag 21 juni 2013 @ 15:53 | |||||
Vooralsnog lees ik nergens op internet positieve geluiden (matig woordgrapje ![]() En terecht. Dit is een aanfluiting en F1 onwaardig imo ![]() | ||||||
Peterselieman | vrijdag 21 juni 2013 @ 16:00 | |||||
het is minder erg dan ik verwacht had | ||||||
JohnB52 | vrijdag 21 juni 2013 @ 16:18 | |||||
Even mezelf quoten omdat jullie dat test-gate en de nieuwe Renault motor belangrijker vonden dan hierop te reageren.... | ||||||
Sinister-D- | vrijdag 21 juni 2013 @ 18:03 | |||||
![]() ![]() Maar 't is nog wel een dikke 1,5 maand om te beslissen ![]() En die RBR heb ik al 2 jaar achtereen zien rijden op Francorchamps, dus daar hoef ik 't ook niet voor te doen ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 21-06-2013 18:15:27 ] | ||||||
sasquatsch | vrijdag 21 juni 2013 @ 19:29 | |||||
Ik vraag me af hoe realistisch dat geluid is. Ter vergelijking, de Honda V6 uit de jaren '80 en nog wat andere V6 turbo motoren Deze vind ik allemaal beter klinken dan die van de nieuwe Renault V6 turbo uit die clip. Daarbij vind ik het geluid minder belangrijk dan de kwaliteit van het racen en ik verwacht dat dat met die nieuwe turbo motoren en krachtiger KERS (ca. 150 pk) alleen maar beter wordt. ![]() | ||||||
Beach | vrijdag 21 juni 2013 @ 19:48 | |||||
Gewoon de 3.5l v8 v10 en v12 terug | ||||||
Tarado | vrijdag 21 juni 2013 @ 19:49 | |||||
The Horse Whisperer Crime and Punishment (but make it a light one) Published on: 06/21/2013 Categories: News Tags: scuderia ferrari 2013, The Horse Whisperer | ||||||
Sinister-D- | vrijdag 21 juni 2013 @ 20:33 | |||||
'k zei 't toch ![]()
| ||||||
Schunckelstar | vrijdag 21 juni 2013 @ 20:50 | |||||
dat geluid valt wel zwaar tegen zeg ![]() | ||||||
MoriniStylr | vrijdag 21 juni 2013 @ 20:58 | |||||
Ferrari heeft wel gelijk op dit punt. Het is een straf van niks en de testomstandigheden waren vele male beter. Maar de FIA kan ook weinig want anders peert Mercedes hem uit de F1. | ||||||
nils7 | vrijdag 21 juni 2013 @ 21:04 | |||||
tjah over dat geluid... onboard klinkt t nu ook anders dan zo van buiten om te horen... | ||||||
RJD | vrijdag 21 juni 2013 @ 22:53 | |||||
Ook best jammer:
| ||||||
Nattekat | vrijdag 21 juni 2013 @ 23:26 | |||||
Wat is daar nou mis mee, de BBC heeft het ook. ![]() | ||||||
sasquatsch | vrijdag 21 juni 2013 @ 23:44 | |||||
De pot verwijt de ketel. ![]() | ||||||
JohnB52 | vrijdag 21 juni 2013 @ 23:44 | |||||
Tweet dat maar naar Olav... | ||||||
sasquatsch | vrijdag 21 juni 2013 @ 23:45 | |||||
Gary Paffet is geen jonkie, maar een ervaren testcoureur zonder GP ervaring. | ||||||
Nattekat | vrijdag 21 juni 2013 @ 23:51 | |||||
Het is gebeurd, gisteren was de laatste dag Sport1, het ligt er nu uit. ![]() | ||||||
Breaker.Faker | zaterdag 22 juni 2013 @ 00:50 | |||||
bij mij is dit al 2 weken dat sport1 op zwart staat jammer dat olav geen commentaar mag leveren via de radio. Ik mis Sport1 zelf niet. | ||||||
THEFXR | zaterdag 22 juni 2013 @ 01:25 | |||||
op basis van welke beelden dan? | ||||||
JohnB52 | zaterdag 22 juni 2013 @ 01:31 | |||||
Geen beelden, alleen audio . Dus kon je sport1 muten en radio aan | ||||||
vosss | zaterdag 22 juni 2013 @ 03:19 | |||||
Dat was wel beter geweest. | ||||||
THEFXR | zaterdag 22 juni 2013 @ 03:36 | |||||
dat snap ik, maar als je commentaar wil geven, moet je daarvoor eerst beeld hebben, dus op basis van welke beelden wilde Mol dat doen? | ||||||
Tarado | zaterdag 22 juni 2013 @ 09:08 | |||||
![]() | ||||||
kepler | zaterdag 22 juni 2013 @ 09:14 | |||||
Ik snap dat niet. Als iemand commentaar wil geven (zijn eigen mening dus) bij de F1 dan heb je daar geen toestemming voor nodig lijkt me?? Zouden alle live-commentaar sites ook toestemming hebben van de FOM ![]() | ||||||
Sinister-D- | zaterdag 22 juni 2013 @ 10:03 | |||||
zoals ik dus ook al zei in de originele post waar ik mezelf uit quote ![]() | ||||||
µ | zaterdag 22 juni 2013 @ 10:09 | |||||
Daar kijk ik niet van op hoor... | ||||||
Sinister-D- | zaterdag 22 juni 2013 @ 10:13 | |||||
iets optypen is anders dan live commentaar uitzenden lijkt me. Maar de BBC heeft wel al uitzendrechten voor het beeld, radio zal ook wel bij dat contract inbegrepen zijn. | ||||||
sasquatsch | zaterdag 22 juni 2013 @ 14:32 | |||||
Ze zijn schuldig bevonden, dus ja, de straf is wel erg licht. Ik zat meer te denken aan uitsluiting van of inleveren van punten voor het constructeurskampioenschap. | ||||||
kepler | zaterdag 22 juni 2013 @ 20:56 | |||||
Precies hetzelfde toch? Ik vind het maar raar ![]() | ||||||
kepler | dinsdag 25 juni 2013 @ 11:56 | |||||
http://www.thetimes.co.uk/tto/sport/formulaone/article3798516.eceTja, dit ga je dus krijgen ![]() | ||||||
Peterselieman | dinsdag 25 juni 2013 @ 11:59 | |||||
mja, als Red Bull dat echt doet dan hebben ze een groot probleem en kunnen ze zelfs uit het kampioenschap gegooid worden. | ||||||
M90 | dinsdag 25 juni 2013 @ 12:02 | |||||
http://www.planetf1.com/d(...)enies-boycott-report | ||||||
Schunckelstar | dinsdag 25 juni 2013 @ 12:02 | |||||
sowieso hebben ze daar ook pirelli voor nodig, lijkt me sterk dat die daar aan mee gaan werken | ||||||
kepler | dinsdag 25 juni 2013 @ 12:56 | |||||
Ja, dat had ik inderdaad ook al gelezen. Lijkt dus een storm in een glas water te zijn ![]() | ||||||
Peterselieman | dinsdag 25 juni 2013 @ 13:13 | |||||
andere bandenboer benaderen | ||||||
Schunckelstar | dinsdag 25 juni 2013 @ 13:16 | |||||
dan zijn het al geen identieke omstandigheden meer, omdat deze test door pirelli was gevraagd | ||||||
Peterselieman | dinsdag 25 juni 2013 @ 13:18 | |||||
klopt, maar zo kun je wel ongelimiteerd proberen te testen | ||||||
Tarado | dinsdag 25 juni 2013 @ 13:58 | |||||
![]() | ||||||
THEFXR | dinsdag 25 juni 2013 @ 14:06 | |||||
dus Mol wilde nu ineens wel commentaar leveren op basis van studiobeelden? wat een zak, zeg | ||||||
JohnB52 | dinsdag 25 juni 2013 @ 14:37 | |||||
Via de radio, en dan bij hem thuis... Niet te snel oordelen | ||||||
LWD-Godius | dinsdag 25 juni 2013 @ 15:09 | |||||
Dus het plan was om verslag te doen van hoe de motoren klinken, best interessant trouwens, maar het wordt volgend jaar toch niet om aan te horen met die v6jes. | ||||||
kepler | dinsdag 25 juni 2013 @ 17:57 | |||||
Goed punt ![]() | ||||||
Schunckelstar | dinsdag 25 juni 2013 @ 18:19 | |||||
en dan ook nog zijn eigen station geloof ik, dat vind ik toch wel een groot verschil ![]() | ||||||
THEFXR | dinsdag 25 juni 2013 @ 18:19 | |||||
das heuul wat anders dan op locatie commentaar geven. | ||||||
Nattekat | dinsdag 25 juni 2013 @ 19:12 | |||||
Hij zit dan niet in een bezemkast maar in zijn eigen huis. Blijkbaar doet hij dat toch liever. | ||||||
JohnB52 | dinsdag 25 juni 2013 @ 19:22 | |||||
Denk t ook, anders is t elke 2 weken, of wanneer de gp dan ook ismet het vliegtuig heen en weer | ||||||
THEFXR | dinsdag 25 juni 2013 @ 19:50 | |||||
dan moet hij niet de stomme eis, ik wil niet meer via monitors/tv schermen commentaar geven, hanteren als breaking point. | ||||||
LWD-Godius | dinsdag 25 juni 2013 @ 20:37 | |||||
Foto's prototype RB10 uitgelekt:![]() | ||||||
vosss | dinsdag 25 juni 2013 @ 21:45 | |||||
Pitstops gaan alvast een stuk trager worden met 4 moeren per wiel ![]() | ||||||
nils7 | dinsdag 25 juni 2013 @ 22:12 | |||||
hahahahah vet ![]() | ||||||
vosss | dinsdag 25 juni 2013 @ 22:33 | |||||
Als ik dat ding zou hebben zou ik dus echt niet mn vingertje in de lucht durven steken als ik er mee reed in het openbaar. Doodsbang dat iemand me klem zou rijden en mn vinger af zou breken ![]() ![]() ![]() | ||||||
sasquatsch | dinsdag 25 juni 2013 @ 23:00 | |||||
Dat kan dus niet meer, want de Intenrational Tribune heeft gezegd dat het niet mag. Dat wordt dan een moedwillige actie tegen de regels, in plaats van een actie 'te goeder trouw' van Mercedes omdat de regels niet duidelijk waren. Dat zou dus een veel zwaardere straf opleveren. Daarbij deed Mercedes een test van Pirelli en zou een test van Red Bull met een andere bandenleverancier een test van Red Bull zijn, omdat die andere leverancier niets met de F1 te maken heeft. | ||||||
nils7 | woensdag 26 juni 2013 @ 10:19 | |||||
Dat is zo op te lossen hoor | ||||||
Gebraden_Wombat | woensdag 26 juni 2013 @ 16:10 | |||||
Beetje laat want ik was op vakantie, maar ![]() ![]() Eigenlijk móet ik nou wel voor de eerste keer naar een race toe voordat ze die nieuwe motoren invoeren. Maar Spa komt eigenlijk heel slecht uit... ![]() | ||||||
nils7 | woensdag 26 juni 2013 @ 16:36 | |||||
Duitsland? | ||||||
vosss | woensdag 26 juni 2013 @ 16:53 | |||||
Monza? | ||||||
Gebraden_Wombat | woensdag 26 juni 2013 @ 16:55 | |||||
Bedankt voor de tips maar het niet zozeer de exacte datum als meer dat het relaxt was geweest als de Europese races een paar maanden later waren. | ||||||
Spooky4u | donderdag 27 juni 2013 @ 10:40 | |||||
http://www.gpupdate.net/n(...)e-formule-1-seizoen/de weg is vrij voor Kimi dus. | ||||||
Bluurgh | donderdag 27 juni 2013 @ 10:51 | |||||
| ||||||
kepler | donderdag 27 juni 2013 @ 11:25 | |||||
![]() | ||||||
Nattekat | donderdag 27 juni 2013 @ 11:26 | |||||
België, Duitsland, Italië en Monaco zijn toch echt de races die ik liever niet zie verdwijnen ![]() De F1 is bijna helemaal Europees, de helft van de races is al buiten Europa, waarom dan nog minder races in Europa? | ||||||
Schunckelstar | donderdag 27 juni 2013 @ 11:29 | |||||
is dat een serieuze vraag? ![]() | ||||||
Nattekat | donderdag 27 juni 2013 @ 11:30 | |||||
Was een retorische vraag ofc $$$$$ | ||||||
Joene | donderdag 27 juni 2013 @ 12:00 | |||||
ik denk niet dat Kimi naar redbull gaat eerlijk gezegd. Al is hij wel de beschikbare topcoureur zonder afkoopsom ![]() ik verwacht echter dat ze iemand uit STR laten doorstromen . | ||||||
vosss | donderdag 27 juni 2013 @ 12:13 | |||||
Nu maar hopen dat die Porsche niet over de kop vliegt ![]() ![]() Goeie keus van Webber. Ik was er ook mee gestopt met die kutzooi bij dat kutteam ![]() Ik kijk uit naar volgend jaar audi porsche toyota ![]() | ||||||
vosss | donderdag 27 juni 2013 @ 12:14 | |||||
7 van de 19 zijn dit jaar in Europa als ik zo even uit mn hoofd (dat net wakker is) tel. Dat is minder dan/als de helft. ![]() | ||||||
sasquatsch | donderdag 27 juni 2013 @ 12:18 | |||||
Omdat het een Wereldkampioenschap is en geen Europees kampioenschap misschien. ![]() Dus zou je de races wat meer moeten verspreiden over de wereld. Stel dat er 20 races per jaar zijn, dan kun je 6 races houden in de Amerikaanse tijdzone (bijvoorbeeld Canada, VS x2 , Mexico, Brazilie + nog een), 6 races in de Aziatische tijdzone (Japan, Australie, China, Maleisie, Singapore, Korea bijvoorbeeld) en dan nog 6 in de EurAfrica tijdzone. De overige twee races kun je dan verdelen over de tijdzones. Niet dat ik da zou willen, hoe meer in Europa hoe beter, maar het lijkt me voor de rest van de wereld wel een faire verdeling. | ||||||
sasquatsch | donderdag 27 juni 2013 @ 12:19 | |||||
Je vergeet de nieuwe Rebellion (nieuw ORECA chassis) en Strakka. En ook Adess was bezig met een LMP1 chassis voor een team was het gerucht. | ||||||
vosss | donderdag 27 juni 2013 @ 12:20 | |||||
Die was ik niet helemaal vergeten; ik ging er van uit dat die niet serieus mee kunnen dingen voor de topklasseringen. ![]() | ||||||
vosss | donderdag 27 juni 2013 @ 12:21 | |||||
Kunnen jullie even allemaal hier kijken: Frijns er weer bij dit weekend En eventueel mijn reactie quoten, wie weet ![]() ![]() | ||||||
Tarado | vrijdag 28 juni 2013 @ 09:25 | |||||
| ||||||
vosss | vrijdag 28 juni 2013 @ 09:35 | |||||
BBC zendt deze uit toch (ben dit weekend niet thuis; vandaar). Evengoed maar ff de recorder instellen voor de zekerheid ![]() | ||||||
nils7 | vrijdag 28 juni 2013 @ 09:59 | |||||
Hongarije kan er wat mij betreft wel vanaf als Sochi erbij komt... Kan ik me ook in vinden... zo vind ik dat een Afrikaanse race mist... knap Kyalami wat op ofzo en je kan er zo racen ![]() | ||||||
IkWilbert | vrijdag 28 juni 2013 @ 11:04 | |||||
http://www.formule1.nl/ni(...)e-young-driver-test/ Goed nieuws voor Frijns ![]() | ||||||
sasquatsch | vrijdag 28 juni 2013 @ 11:23 | |||||
FIA blokkeert het gebruik van 'custom' motoren in 2014
| ||||||
vosss | vrijdag 28 juni 2013 @ 12:22 | |||||
Zou RBR het aandurven om Kimi naast Vettel te zetten komend jaar? Wie moet Webber vervangen volgens jullie? ![]() | ||||||
Nattekat | vrijdag 28 juni 2013 @ 12:24 | |||||
Link stuk. | ||||||
IkWilbert | vrijdag 28 juni 2013 @ 12:27 | |||||
http://www.formule1.nl/ni(...)e-dagen-voor-sauber/ gemaakt ![]() | ||||||
Breaker.Faker | vrijdag 28 juni 2013 @ 14:42 | |||||
Robin Frijns, testcoureur van Sauber, mag tijdens de Young Driver Test in juli twee dagen testen voor de Zwitserse renstal. De Limburger reed in november vorig jaar voor het laatst in een Formule 1-auto. Hopen dat hij tijdens deze test wat kan laten zien. Nog steeds hoop ik dat hij volgend rijd voor Sauber. | ||||||
Rossdale | vrijdag 28 juni 2013 @ 14:51 | |||||
Als Frijns een goede sponsor aan kan trekken dit seizoen dan denk ik dat die kans zeer aannemelijk is, maar tot die tijd vrees ik dat hij in praktijk redelijk kansloos is... | ||||||
Gramulanion | vrijdag 28 juni 2013 @ 14:53 | |||||
| ||||||
JohnB52 | vrijdag 28 juni 2013 @ 14:54 | |||||
Sutil, Hulkenberg, Di Resta, Ricciardo... Betrouwbare coureur nodig, die eventueel ook voor sponsoren interessant is Da Costa naar Torro Rosso als Ricciardo naar RbR gaat. Bij RBR hebben ze nèt als bij Ferrari een number 2 driver nodig, zonder multiple 21 ![]() (En anders kunnen ze Heidfeld nog bellen ![]() | ||||||
vosss | vrijdag 28 juni 2013 @ 14:55 | |||||
Ja dat bedoel ik. En dat weten ze bij RBR zelf ook wel, maar toch blijven ze flirten met Kimi. | ||||||
Sinister-D- | vrijdag 28 juni 2013 @ 15:07 | |||||
Maar wie is ''ze''? Mateschitz ziet Kimi graag in die bak, maar ziet Marko dat ook graag? Want die wordt dan als talentenjager dan gewoon opzij geschoven door de grote baas. Ziet Horner dat graag? Waarschijnlijk, want hij heeft de leiding over het team en is verantwoordelijk voor het aantal punten (dus geld) wat het team binnen haalt. Maar ziet hij ook graag Vettel als #1 bedreigd worden, als het zover zou komen? [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 28-06-2013 15:28:55 ] | ||||||
IkWilbert | vrijdag 28 juni 2013 @ 15:13 | |||||
Waar rook is.... @NataliePinkham: Rumour has it that Kovalainen is coming back into F1 full time at the expense of Van Der Garde. https://twitter.com/NataliePinkham/status/350596209494327296 | ||||||
Tarado | vrijdag 28 juni 2013 @ 16:21 | |||||
FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIPhttp://www.fia.com/news/world-motor-sport-council-1 | ||||||
sasquatsch | vrijdag 28 juni 2013 @ 17:10 | |||||
Ook geen Coanda of geblazen uitlaten meer volgend jaar
| ||||||
Xebber | vrijdag 28 juni 2013 @ 17:50 | |||||
![]() | ||||||
vosss | vrijdag 28 juni 2013 @ 17:55 | |||||
Ik heb geen twitters, maar kan iemand deze knakker even onder zn noten trappen: Monaco keurig 15de; hoe is dat niet performen met dat kuthok? ![]() | ||||||
Peterselieman | vrijdag 28 juni 2013 @ 17:57 | |||||
hij werd laatste, nog achter de Marussia, maar dat was mede omdat hij van het team niet binnen mocht komen voor nieuwe banden. | ||||||
vosss | vrijdag 28 juni 2013 @ 18:04 | |||||
Hij werd 15de. | ||||||
Nattekat | vrijdag 28 juni 2013 @ 18:06 | |||||
Hij had het over de kwali denk ik ![]() In de race heeft hij idd erg lang op dezelfde banden gereden, terwijl anderen naar binnen gingen. | ||||||
vosss | vrijdag 28 juni 2013 @ 18:07 | |||||
Nee over de race. Hij werd 15de. http://www.formula1.com/results/season/2013/898/ | ||||||
Nattekat | vrijdag 28 juni 2013 @ 18:22 | |||||
Toch, die 15e plek in de kwali maakt meer indruk ![]() | ||||||
twiFight | vrijdag 28 juni 2013 @ 18:38 | |||||
Ik denk dat het Caterham geen drol uitmaakt op welke plek ze staan, zolang ze maar voor Marussia eindigen. Punten zijn - op extremiteiten na - toch niet realistisch. | ||||||
sasquatsch | vrijdag 28 juni 2013 @ 19:22 | |||||
Ik denk dat dat wel uitmaakt. Ze zullen minimaal een keer 13de of hoger moeten eindigen om voor Marussia in het constructeurskampioenschap te komen. Elke keer een 14de plaats is niet genoeg, ook al eindigen ze elke komende race voor Marussia. | ||||||
Beach | vrijdag 28 juni 2013 @ 19:26 | |||||
Jos Verstappen | ||||||
Peterselieman | vrijdag 28 juni 2013 @ 19:36 | |||||
precies. Die 13e plaats die Marussia al behaald heeft telt zwaar mee | ||||||
Peterselieman | vrijdag 28 juni 2013 @ 19:36 | |||||
hij was de laatste die afgevlagd werd | ||||||
Marks | vrijdag 28 juni 2013 @ 23:36 | |||||
Ik geloof er niets van dat vd Garde weg zou moeten, als dat zo is dan is dat zeker niet vanwege zijn prestaties. Het beoordelen van een coureur gaat niet even op basis van zijn resultaten alleen, je moet kijken naar de basis en hoeveel pech tegenslagen er zijn geweest etc. Ik was nooit echt een vd Garde ´´fan´´, maar tot de eerste ronde in Monaco liet hij goede dingen zien. Sindsdien heeft hij wel weer veel dingen verkloot, nu moet hij weer een paar normale weekenden laten zien en weer even rustig doen. Niet proberen zo snel mogelijk te zijn als je kunt, maar beheerst, foutloos, het hele weekend. Doe dat twee of drie raceweekenden, dan heb je weer vertrouwen en kan je weer wat meer proberen. | ||||||
RJD | zaterdag 29 juni 2013 @ 11:23 | |||||
Ik heb sinds kort een Samsung Galaxy Tab2, maar ik krijg geen beeld bij de Live timing van F1.com. Komt dat door de Java-applicatie? Is hier iemand die weet hoe ik een werkende live timing krijg op mijn tablet? | ||||||
Nattekat | zaterdag 29 juni 2013 @ 11:31 | |||||
Gewoon uit de store. Kost wel wat centen maar dan heb je wel een behoorlijk mooie app ![]() | ||||||
RJD | zaterdag 29 juni 2013 @ 11:48 | |||||
Ja, die kost 25 euro. Dat was ik eigenlijk niet van plan. Ik vraag mij dus af of ik Java zonder problemen kan installeren op mijn tablet. | ||||||
Nattekat | zaterdag 29 juni 2013 @ 11:52 | |||||
Niet dat ik weet. Je kan ook je tablet rooten en dan de app gratis downloaden, met een Apple is dat erg gemakkelijk en veilig dus dat zal bij Samsung vast ook wel het geval zijn. Misschien, als je niet van piraterij houdt, kan je ook java op die manier erop zetten. | ||||||
RJD | zaterdag 29 juni 2013 @ 12:29 | |||||
Ik geloof dat ik een gratis app gevonden heb. Rooten is voor mij ook geen optie. Toch bedankt. | ||||||
sasquatsch | zaterdag 29 juni 2013 @ 17:09 | |||||
Lotus moet de ophanging aanpassen voor de volgende race
| ||||||
sasquatsch | zaterdag 29 juni 2013 @ 17:14 | |||||
2014 motoren krachtiger dan de huidige motoren
| ||||||
THEFXR | zaterdag 29 juni 2013 @ 17:27 | |||||
wie is er volgend jaar contractvrij? | ||||||
Nattekat | zaterdag 29 juni 2013 @ 17:34 | |||||
Massa, Raïkkonen, Grosjean, Sutil, hele Sauber team, hele Torro Rosso team, heel Williams. | ||||||
THEFXR | zaterdag 29 juni 2013 @ 17:38 | |||||
ik denk een coureur van torro rosso | ||||||
sasquatsch | zaterdag 29 juni 2013 @ 18:00 | |||||
Webber 2.0 (aka Daniel Ricciardo) | ||||||
THEFXR | zaterdag 29 juni 2013 @ 18:01 | |||||
ik zie webber nog goed gaan rijden en nog een aanbod krijgen van een topteam ![]() | ||||||
JohnB52 | zaterdag 29 juni 2013 @ 18:05 | |||||
En dan niet voor Porsche gaan rijden zeker? | ||||||
Sally | zaterdag 29 juni 2013 @ 18:30 | |||||
Zei Webber vanmiddag niet dat hij zou gaan stoppen na dit seizoen? Ik pikte zoiets op uit een interview op de BBC, maar ik viel er middenin. | ||||||
Toekito | zaterdag 29 juni 2013 @ 18:39 | |||||
hij gaat Le Mans Series rijden voor Porsche | ||||||
Sally | zaterdag 29 juni 2013 @ 18:45 | |||||
Ah, was dat 't, thnx ![]() | ||||||
Toekito | zaterdag 29 juni 2013 @ 18:56 | |||||
graag gedaan, zie de cola wel tegemoet tijdens volgende meet ![]() | ||||||
vosss | maandag 1 juli 2013 @ 23:19 | |||||
En die test mist Mercedes. Maargoed, die hebben natuurlijk al met een 2013 spec bolide en de huidige coureurs getest. Na de test staat die Merc gewoon weer op P5 & 6 waar ze al 3 jaar staan; let maar op en ja jullie mogen me quoten ![]() | ||||||
Nattekat | maandag 1 juli 2013 @ 23:22 | |||||
staat genoteerd. | ||||||
bedachtzaam | maandag 1 juli 2013 @ 23:37 | |||||
Ze klinken als een stofzuiger. | ||||||
Gebraden_Wombat | maandag 1 juli 2013 @ 23:41 | |||||
Als Frijns hierdoor zijn test misloopt word ik wel pissig hoor. ![]() | ||||||
Nattekat | maandag 1 juli 2013 @ 23:42 | |||||
Hij mag 3 dagen rijden, de kans is aanwezig dat hij een dag (of twee) kwijtraakt maar het zou mij zeer verbazen als er helemaal geen jonge coureurs aan het stuur komen. | ||||||
vosss | maandag 1 juli 2013 @ 23:44 | |||||
De teams mogen testen met wie ze willen, dus ook met de huidige coureurs. Frijns zou 2 dagen in actie komen volgens de baas. Goeie kans dat dat er nu 1 wordt. | ||||||
Nattekat | maandag 1 juli 2013 @ 23:46 | |||||
Oja het waren er 3 in totaal. Die kans is idd sterk aanwezig, maar Sauber had nog geen andere coureur geregeld dus ze hadden al een vrije dag over. Frijns komt in ieder geval nog in actie. | ||||||
LWD-Godius | dinsdag 2 juli 2013 @ 10:43 | |||||
JohnB52 | dinsdag 2 juli 2013 @ 11:07 | |||||
Als ze er nog geld voor hebben, Hulkenberg wacht ook nog op zijn salaris. | ||||||
vosss | dinsdag 2 juli 2013 @ 11:08 | |||||
Ja qua geld gaat het er echt kut. The Hulk al 2 maanden geen salaris gehad lees ik. Die zal toch echt balen als een stier van zijn keuze om naar Sauber te gaan achteraf. Destijds allemaal berichten over geld bij Force India, de Sauber die het best goed deed vorig jaar en dan nu dit, geldproblemen en de Force India die gewoon vooraan mee kan doen vaak. ![]() | ||||||
JohnB52 | dinsdag 2 juli 2013 @ 11:12 | |||||
http://mobile.f1today.nl/(...)ningen-niet-betalen/ | ||||||
Rossdale | dinsdag 2 juli 2013 @ 11:31 | |||||
Dan is de kans dat Frijns volgend jaar zonder sponsors in de bolide komt wel echt miniem ![]() | ||||||
Tarado | dinsdag 2 juli 2013 @ 13:06 | |||||
FIA to send observers to Formula 1 young driver test By Jonathan Noble Tuesday, July 2nd 2013, 10:47 GMT http://www.autosport.com/news/report.php/id/108499 | ||||||
twiFight | dinsdag 2 juli 2013 @ 18:43 | |||||
Waar ze straks staan zal mij een worst wezen, maar ben blijk dat het gezanik dan eindelijk eens voorbij is. | ||||||
Nattekat | woensdag 3 juli 2013 @ 14:24 | |||||
Frijns rijdt gewoon twee dagen in de Sauber ![]() http://www.formule1.nl/ni(...)-niet-in-het-geding/ | ||||||
sasquatsch | vrijdag 5 juli 2013 @ 15:57 | |||||
Allison toch op weg naar Ferrari?
| ||||||
JohnB52 | maandag 8 juli 2013 @ 12:06 | |||||
Hulkenberg heeft geen contract meer bij Sauber: http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2013/07_juli/130708_Hulkenberg_contract_sauber.xml Edit: krijg de url niet werkend... | ||||||
Nattekat | maandag 8 juli 2013 @ 12:17 | |||||
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2013/07_juli/130708_Hulkenberg_contract_sauber.xml | ||||||
Rossdale | maandag 8 juli 2013 @ 12:21 | |||||
Hmm, zal Grosjean gewipt worden zodat ze de Hulk kunnen aantrekken bij Lotus? Zou voor Frijns natuurlijk mooi zijn als hij nog een aantal races in de Sauber zou kunnen knallen dit seizoen ![]() | ||||||
Nattekat | maandag 8 juli 2013 @ 12:27 | |||||
Laat Frijns nog maar even de GP2 afmaken dit seizoen, daar heeft hij meer aan dan midden in het seizoen in een auto van Hulkenberg stappen. | ||||||
IkWilbert | maandag 8 juli 2013 @ 12:37 | |||||
Sauber zit verlegen om geld... denk niet dat Frijns zonder geld kans maakt op dit moment. | ||||||
M.Melandri | maandag 8 juli 2013 @ 13:00 | |||||
Alle priveteams zitten krap bij kas, alleen Ferrari,Mercedes en Red Bull zijn nog gezond. | ||||||
Tarado | maandag 8 juli 2013 @ 13:01 | |||||
McLaren toch ook wel dacht ik | ||||||
M.Melandri | maandag 8 juli 2013 @ 13:02 | |||||
Inkomsten vallen ook terug daar, vandaar ook de keuze voor Perez dit jaar. Al zal het met de komst van Honda wel weer bijtrekken.Eigenlijk hebben alle priveteams ook minimaal 1 paydriver. | ||||||
Joene | maandag 8 juli 2013 @ 13:04 | |||||
Vodafone verdwijnt na dit jaar toch ? | ||||||
M.Melandri | maandag 8 juli 2013 @ 13:05 | |||||
Ja vandaar ook de keuze voor Perez denk ik. | ||||||
Rossdale | maandag 8 juli 2013 @ 13:21 | |||||
Als Hulk dit jaar nog de overstap maakt dan lijkt me dat van wel (al is het maar tijdelijk), hij is niet voor niets de 3e rijder natuurlijk ![]() | ||||||
IkWilbert | maandag 8 juli 2013 @ 13:43 | |||||
Ik verwacht dat Hulk gewoon het jaar uitrijdt... maar wie weet komt er een verrassing ![]() | ||||||
sasquatsch | maandag 8 juli 2013 @ 14:26 | |||||
Hopelijk in de vorm van een sponsor/investeerder die Sauber uit de problemen helpt. ![]() | ||||||
IkWilbert | maandag 8 juli 2013 @ 14:42 | |||||
Als ik het geld had... altijd al een zwak gehad voor het sauber team ![]() | ||||||
Tarado | maandag 8 juli 2013 @ 14:51 | |||||
Als ik het goed begrepen heb, is er iets van 30miljoen nodig | ||||||
Tarado | maandag 8 juli 2013 @ 18:22 | |||||
| ||||||
Sinister-D- | maandag 8 juli 2013 @ 22:11 | |||||
Craig heeft trouwens een ''opvallende'' zaak uit de reglementen gequote.Nou, hoe zou dat toch komen ![]() ![]() | ||||||
TommyGun | maandag 8 juli 2013 @ 23:32 | |||||
Zoals belooft. Blijft lastig met een compact cam maar er zitten wel leuke bij ![]() https://picasaweb.google.(...)QowE&feat=directlink | ||||||
sasquatsch | dinsdag 9 juli 2013 @ 14:44 | |||||
Regels voor de Young Driver / banden test
| ||||||
zoem | dinsdag 9 juli 2013 @ 21:55 | |||||
Een schets van de 2014-wagen:![]() | ||||||
LWD-Godius | woensdag 10 juli 2013 @ 21:35 | |||||
• Front wing reduced front 1800mm to 1650mm wide • Nose tip centered at 185mm high • Front Bulkhead maximum height 525 • Chassis height maximum 625mm • Vanity panels still allowed • Engines now 1.6l V6 turbo, Direct injection, fuel flow limited, 15k max RPM • Energy Recovery systems to add +150hp from Kinetic and Turbo harvesting • Race Fuel limited to 100kg • Gearboxes to have 8 forward ratios, those ratios are fixed for the season • Single central exhaust pipe exiting 17-18.5cm behind rear axle line and 300-525mm high • Last 150mm of tail pipe must point 5 degrees upwards • No bodywork behind the tail pipe axis • No lower beam wing • Space still allowed for Y75 winglet (monkey seat) • Top rear wing a little shallower • Minimum weight 690Kg | ||||||
twiFight | woensdag 10 juli 2013 @ 22:13 | |||||
Ik vind dat eigenlijk best wel een grote verandering! | ||||||
vosss | woensdag 10 juli 2013 @ 23:06 | |||||
Pardon? ![]() Zal wel aan mij liggen, maar dit is de eerste keer dat ik dit hoor. Begrijp ik het goed dat de teams dus niet meer voor elke GP een custom gearratio kunnen gebruiken? WTF is dit man? ![]() ![]() | ||||||
Beach | donderdag 11 juli 2013 @ 00:09 | |||||
Volgens mij was het zo dat er 8 soorten pre settings waren. Dus heus wel 1 die past bij Monaco en 1 die past bij Monza. Is allang bekend overigens. | ||||||
vosss | donderdag 11 juli 2013 @ 00:16 | |||||
Als het al lang bekend is waarom gebruik je dan woorden als "volgens mij was het zo dat"? Zo bekend is het dan kennelijk niet ![]() | ||||||
Bluurgh | donderdag 11 juli 2013 @ 00:24 | |||||
Het lijkt net alsof er staat dat er 8 versnellingen komen met 1 ratio, maar ze zullen idd wel bedoelen 7 versnellingen met 8 opties. ![]() | ||||||
vosss | donderdag 11 juli 2013 @ 01:41 | |||||
Geen idee. Dat soort regels gaan nergens over en doen er totaal niet toe. Niet voor de spanning niet voor het spektakel niet voor de veiligheid niet voor de kijkcijfers niet om kosten te besparen etc etc. Het is mij een godsraadsel waarom die regel er komt. ![]() | ||||||
Peterselieman | donderdag 11 juli 2013 @ 09:30 | |||||
nee, ze gaan rijden met een bak met acht versnellingen (+ een achteruit) met volgens mij inderdaad acht verschillende beschikbare ratio's. | ||||||
Nieuwschierig | donderdag 11 juli 2013 @ 10:28 | |||||
Volgens mij gaan ze rijden met een 8-versnellingsbak, die ze tijdens het seizoen niet mogen veranderen, of ze nu op Monaco of Francorshamps rijden. Ze kunnen dan eventueel kiezen om de 1e of de 8e niet te gebruiken. edit: http://www.manipef1.com/news/articles/12711/ [ Bericht 35% gewijzigd door Nieuwschierig op 11-07-2013 10:39:54 ] | ||||||
Nieuwschierig | donderdag 11 juli 2013 @ 10:39 | |||||
Oh, en volgend jaar mogen ze bij uitzondering nog één maal ratio's veranderen maar in 2015 zijn er per auto 4 stuks dezelfde versnellingsbakken beschikbaar, en OP=OP | ||||||
vosss | donderdag 11 juli 2013 @ 10:42 | |||||
OP=OP? Dus als je pech hebt en 2x je bak aan puin gaat en 2x rijdt iemand anders aan de achterkant je bak aan gort dan lig je uit het kampioenschap? WTF is dit man??? ![]() | ||||||
Tarado | donderdag 11 juli 2013 @ 10:55 | |||||
Ik neem aan dat het dan met een grid penalty gepaard gaat | ||||||
vosss | donderdag 11 juli 2013 @ 10:55 | |||||
Dat neem ik ook aan, maar zo staat het er niet. | ||||||
vosss | donderdag 11 juli 2013 @ 10:57 | |||||
Josh Hill is per direct gestopt met autosport. Dus voorlopig geen kans meer op 3 opeenvolgende generaties F1 coureurs. | ||||||
Tarado | donderdag 11 juli 2013 @ 10:57 | |||||
Under the five-race rule, drivers are also permitted a change without penalty if they retire from the previous race, regardless of how far along they are in their cycle of five races. This will no longer be the case from 2014. | ||||||
Meike26 | donderdag 11 juli 2013 @ 10:58 | |||||
+ Het word echt steeds idioter met die F1. Nu ook zo'n mieterig uitlaatje aan de achterkant wat dus ook niet mee gaat helpen in het creëen van een redelijk F1- achtig geluid. En fixed gears... tuurlijk. Wat ze er mee willen kan ik wel raden. Op deze manier beperken ze de topteams in zekere zin in het ontwikkelen van snellere en machtige machines waar de subtoppers en achterhoede teams per race op 4 rondjes worden gereden. Maar het blijft echt ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||
Tarado | donderdag 11 juli 2013 @ 11:00 | |||||
Er kan best nog wel een aardig geluid komen hoor, als dat niet zo is heeft dat meer met de motoren te maken, ik vind het wel een goeie regel. | ||||||
Meike26 | donderdag 11 juli 2013 @ 11:07 | |||||
Nee, zo'n regenpijp in het midden associeer ik toch echt met Formule Fordjes of andere single seaters op amateur niveau. Het ziet er gewoon niet uit vergeleken met al die aerodynamische toepassingen die ze op de F1 wagens hebben toegepast de afgelopen jaren. Daar is het de F1 voor, daar worden de F1 wagens op ontworpen en op beoordeeld. Alles wat de F1 was qua innovatie word beperkt en steeds meer een dictatuur van veiligheid en zuinigheid. Na dit jaar grote kans dat ik ga afhaken met F1 kijken. Dit is gewoon echt niet leuk meer. ![]() | ||||||
Tarado | donderdag 11 juli 2013 @ 11:14 | |||||
Dit is toch een goeie oplossing om met "natuurlijke" aerodynamica te werken ipv hulp van de uitlaatgassen, ik zie het probleem niet zo. Ik heb ook liever een F1 waar alles vrij wordt gegeven behalve de maten van de auto, maar dat zal nooit meer gebeuren. Het is best wel spannend volgend jaar want er zitten natuurlijk zat verschillen in de motoren, dus ik blijf gewoon kijken hoor, en ik denk dat jij dat ook gewoon doet ![]() | ||||||
Meike26 | donderdag 11 juli 2013 @ 11:15 | |||||
Ja, curiosity is a bitch ![]() ![]()
| ||||||
vosss | donderdag 11 juli 2013 @ 11:19 | |||||
En ik maar denken dat curiosity een Mars Science Laboratory was ![]() | ||||||
Meike26 | donderdag 11 juli 2013 @ 11:21 | |||||
Is het ook, maar die raced een andere race.. ![]() | ||||||
Racerblade | donderdag 11 juli 2013 @ 11:27 | |||||
Waarom is dit dan de druppel? DRS, KERS en de afmetingen van de vleugels zijn wat mij betreft veel drastischere maatregelen die je ook meer merkt op de racebaan. Als je nu opeens je kijkpatroon gaat aanpassen, waarom heb je dat dan niet een paar jaar geleden gedaan? | ||||||
Nattekat | donderdag 11 juli 2013 @ 11:27 | |||||
Als je een F1 race amper met spanning kijkt, en met de GP2 bijna een zenuwinzinking krijgt, lijkt het mij wel duidelijk welke van de twee nu het leukste om te kijken is. Het enige wat de F1 nog spannend maakt is de strategie ![]() Die nieuwe regels nemen het laatste dat de F1 aan de GP2 onderscheidt weg en dus dat GP2 een leukere klasse wordt. | ||||||
zoem | donderdag 11 juli 2013 @ 11:28 | |||||
http://en.espnf1.com/fia/motorsport/story/115911.html Volgend jaar lagere snelheid in de pitstraat. Wellicht ook al van kracht vanaf Hongarije, maar dat is nog even afwachten. Ze schieten echt te ver door. | ||||||
Racerblade | donderdag 11 juli 2013 @ 11:29 | |||||
Dat gaat vanaf Hongarije al in, heb ik gelezen? | ||||||
zoem | donderdag 11 juli 2013 @ 11:31 | |||||
Nog niet, wachten nog op goedkeuring. Voor 2014 is er al goedkeuring gegeven. | ||||||
Beach | donderdag 11 juli 2013 @ 11:53 | |||||
Ga dan motorraces kijken, komt net wat meer op de rijder aan. Ik kan je van harte het British Superbike kampioenschap aanbevelen. In iets mindere mate Moto3, Moto2, MotoGP en World Superbikes. | ||||||
Marks | donderdag 11 juli 2013 @ 11:54 | |||||
Dat is toch anders, het format is niet te vergelijken. F1 is groter, langer, meer strategie. Wil je flag to flag racing zien, dan moet je andere klassen kijken zoals bijvoorbeeld MotoGP. Vind ik ook tof, kijk ik altijd, maar is anders dan F1. Makkelijker te volgen, what you see is what you get. Bij de f1 rijdt iedereen na de pitstops door elkaar en tegen het einde zie je de contouren van de uitslag pas verschijnen. Alles ertussen is gissen en onduidelijk, zelfs voor de teams. Dat maakt het leuk. | ||||||
Nattekat | donderdag 11 juli 2013 @ 11:56 | |||||
Het is gemakkelijk te volgen, maar juist die strategie neemt de actie op de baan weg, terwijl dat de F1 juist leuk en spannend maakte jaren geleden. Nu is het een één of andere Duitser die met gemak eerste wordt maar in tegenstelling tot de vorige keer dat een Duitser met gemak won, is het nu gewoon in een treintje rijden. | ||||||
Marks | donderdag 11 juli 2013 @ 11:56 | |||||
Je kunt ook en en en en doen, zoals ik ![]() Alleen: BSB kijken via Eurosport is moeilijk ![]() Ze fucken altijd met het tijdsschema vanwege andere ''sporten'' die weer zo nodig voor moeten gaan. Zondag zou BSB om 20.00 beginnen, heb het opgenomen, maar zag dat de race toen als ruim halverwege was ![]() En dat is niet de eerste keer. En voorgaande keren werden de races soms wel 3 keer herhaald tot en met dinsdag ofzo, maar ook dat is nu niet zo. Slecht hoor... ![]() Mooi in principe dat ze alle superbikes uitzenden, maar de uitvoering laat te wensen over. | ||||||
Beach | donderdag 11 juli 2013 @ 11:58 | |||||
Daarom download ik gewoon ![]() | ||||||
Marks | donderdag 11 juli 2013 @ 11:58 | |||||
Weer totale onzin dit bericht, ga even races van 10 jaar terug kijken en zie dat de races van nu bijzonder leuk zijn. Niet allemaal natuurlijk, maar dat is ook nooit zo geweest. Veel f1 perioden zijn geromantiseerd en pas over 10 jaar ziet men hoe mooi de F1 nu is. Dat is altijd zo geweest en zal nu ook zo zijn. | ||||||
Marks | donderdag 11 juli 2013 @ 11:58 | |||||
Ja, dat moet ik nu ook doen, maar vorige keer dat dit moest had ik russisch commentaar ![]() ![]() | ||||||
Tarado | donderdag 11 juli 2013 @ 11:59 | |||||
Ik heb toch de indruk dat er nu veel meer ingehaald wordt dan toen die andere Duitser alles won | ||||||
Nattekat | donderdag 11 juli 2013 @ 12:05 | |||||
Oude banden vs nieuwe banden. Vroeger ging het enkel om de hoeveelheid brandstof die in de auto zat, was het duidelijk hoe en wat en gaven coureurs de volle 100% en waren er ook (2006 is een mooi voorbeeld) gevechten die de hele race uitgevochten werden. Afgelopen paar jaar kan ik geen spannend gevecht meer herinneren die niet pas aan het einde van de race uitgevochten werd omdat de banden het dan pas wel aankunnen. Ook een groot gemis: | ||||||
Tarado | donderdag 11 juli 2013 @ 12:09 | |||||
Ik denk dat je het toch wat teveel romantiseert, ik heb wat sport betreft echt een geheugen als een zeef, maar vele races waren dacht ik al in de eerste ronde beslist. En over die volle 100%, dat zijn ook maar enkele keren geweest dat het echt nodig was, in die oude tijd waren er weer andere dingen die gespaard moesten worden. | ||||||
Tarado | donderdag 11 juli 2013 @ 12:09 | |||||
Dat mis ik wel ja, V10 ![]() | ||||||
Meike26 | donderdag 11 juli 2013 @ 12:10 | |||||
Juist. Er komen volgend jaar TE Veel regels bij bovenop al de grootste wijziging van de motoren. Dat maakt de grootste teleurstelling. Ze schieten echt door in al die regels en vergeten waar de F1 voor stond. Innovatie, top van de autosport. Enzovoort. Als ik alleen al dat voorbeeld neem van die uitlaat en gefixeerde versnellingen over het jaar... jemig ![]() En dan mogen de organisatoren wel miljoenen neer leggen voor het organiseren van hun GP, maar bezoekers ? Nee, dit gaat echt de verkeerde kant op en het word tijd dat er eens een halt komt op al die domme regels. Formule 1 heeft straks echt niets meer wat het zo bijzonder maakt. Het spreekt niet meer tot de verbeelding. Het zijn veredelde Formule 3 wagentjes geworden. | ||||||
Rossdale | donderdag 11 juli 2013 @ 13:25 | |||||
Dat is met DRS wel een stuk makkelijker gemaakt natuurlijk. Al zijn dat alles behalve spectaculaire inhaalmanoeuvres... | ||||||
Meike26 | donderdag 11 juli 2013 @ 14:02 | |||||
Inderdaad. Ik zou wel eens willen zien hoe een race verloopt met alleen KERS. Dan krijg je volgens mij wel meer spanning in een gevecht om positie. | ||||||
Gebraden_Wombat | donderdag 11 juli 2013 @ 14:13 | |||||
![]() Spot de F1 V10 ![]() | ||||||
LWD-Godius | donderdag 11 juli 2013 @ 14:58 | |||||
Bedankt voor deze informatie. Het lost ook gelijk het probleem op dat rijders van topteams die een straf hadden gekregen en relatief ver achteren moesten starten daardoor eerst nog gewoon hun gear-ratio's konden veranderen om zo vanuit de pitstraat te starten en met volledig DRS-inhaalrace setup het veld makkelijk voorbij konden racen. | ||||||
JohnB52 | donderdag 11 juli 2013 @ 15:15 | |||||
Hamilton over turbo's vanaf 0:50.... Dus die zien we volgend jaar niet meer op de grid? :-P | ||||||
TagForce | donderdag 11 juli 2013 @ 15:15 | |||||
En als je het toch bij 4 wielen wil houden, dan is de V8 Supercars klasse in Australie een goed alternatief. Alle races zijn te downloaden, en vaak van start tot finish spannend. Meer safetycars die het veld bij elkaar houden, maar niet zo belachelijk veel als in de Indycars/NASCAR. Daarnaast zijn de auto's nagenoeg gelijk, en durven ze daar nog gewoon te racen en spiegels er af te rijden. | ||||||
Schunckelstar | donderdag 11 juli 2013 @ 17:15 | |||||
Dat komt ook gewoon op motorstv ![]() En is idd een aanrader! | ||||||
Weltschmerz | donderdag 11 juli 2013 @ 17:29 | |||||
Klopt, ik kan me nog een race herinneren van eind jaren tachtig die sensationeel heette te zijn. Er reden namelijk in ik meen Japan 4 auto's aan een touwtje gedurende 20 ronden of zo, in 'gevecht' om plek 2.... Dat was toen heel wat, toen moest de spanning komen van het altijd kunnen uitvallen of een fout maken. Je had toen ook zo'n circuit onderin beeld met puntjes voor de positie van de rijder. Als dan het ene puntje naar het andere puntje toekroop met 2 bochten ertussen dan was dat spannend. | ||||||
Scrutinizer | donderdag 11 juli 2013 @ 17:36 | |||||
Trulli-train was ook altijd ontzettend spannend. | ||||||
Bluurgh | donderdag 11 juli 2013 @ 17:49 | |||||
qua geluid altijd deze Wat een sound ![]() ![]() ![]() | ||||||
vosss | donderdag 11 juli 2013 @ 18:29 | |||||
Die zette ik vroeger met mn dronken harses wel eens op midden in de nacht om 0400 ofzo en dan volume op are you nuts. ![]() ![]() | ||||||
Breaker.Faker | donderdag 11 juli 2013 @ 18:29 | |||||
Dat mis ik ook dat lekker harder geluid van de v10. Volgend jaar gaan we naar v6 met turbo ik ben benieuwd hoe deze gaat klinken. De spanning in de formule1 is tegenwoordig ver te zoeken komt omdat de rijders moeten besparen op de banden en de brandstof. De rijders gaan daarom tegenwoordig minder op hun limiet rijden. Dit heeft helemaal niks te maken met racen. Wat ik de domste vind wat de formule1 tegenwoordig heeft is DRS en KERS dat heeft totaal niks te maken met racen en de spanning is daar mee ook ver te zoeken. Inhalen is een kinderspel geworden vroeger moesten ze nog werken nu mogen ze op een knopje drukken. Maar het ligt niet alleen aan de wagens we krijgen steeds meer saaie circuits buiten Europa erbij waar inhalen nog moeilijker is. Europa heeft veel mooie circuits maar Bernie gaat liever voor het geld dan voor de rijders en de fans. Als ik de FIA was zal ik terug gaan naar testen tijdens de seizoen, motor stop afschaffen, Tank stops,V10 terug,Bridgestone en Michelin en DRS en KERS afschaffen ik denk dat we dan weer mooie race's te zien krijgen. | ||||||
Sinister-D- | donderdag 11 juli 2013 @ 18:45 | |||||
Altijd al een shirt willen hebben van een team en eeuwig getwijfeld als je aan het kraampje stond/de webshop aan het browsen was? Hier de oplossing: ![]() ![]() | ||||||
Schunckelstar | donderdag 11 juli 2013 @ 18:54 | |||||
bij mij klopt het wel ![]() | ||||||
TagForce | donderdag 11 juli 2013 @ 19:09 | |||||
de kwaliteit van motorstv is zo slecht dat je dan beter kan downloaden. heb je het net zo snel en gewoon 720p. ![]() | ||||||
sasquatsch | donderdag 11 juli 2013 @ 19:27 | |||||
Wel als Marco Andretti F1 gaat rijden. ![]() Omdat de races de afgelopen jaren spannender zijn dan die van de 15 jaar ervoor. ![]() Er wordt meer ingehaald, het veld is competitiever, de F1 is er de afgelopen jaren er juist beter op geworden dan daarvoor. Dat was in 2010 al zo met het verbod op tanken (toen er nog met Bridgestone banden werd gereden). En dat is alleen maar meer geworden met de Pirelli's en DRS. Kijk maar naar vorig jaar toen er in de eerste helft van het seizoen elke race een andere winnaar was. Je kan het kunstmatig vinden, maar de show wordt er wel beter op. En wat banden besparen betreft, dat is de keuze van de coureur en het team. Je kan ook voluit gaan en vaker banden wisselen zoals Alonso in Spanje liet zien. En wat het geluid betreft. Het zal vast beter klinken dan in de jaren '80 (en toen klonken ze ook niet slecht, weet ik uit eigen ervaring), dus ik denk dat we eerst maar moeten afwachten wat het volgend jaar wordt in plaats van nu al 'voorbarige' conclusies te trekken. ![]() | ||||||
rubbereend | donderdag 11 juli 2013 @ 19:29 | |||||
echt een heel groot talent was hij toch ook niet? | ||||||
Bluurgh | donderdag 11 juli 2013 @ 19:29 | |||||
Dat was me toch wat in de jaren '80 toen de rijders maar een bepaald aantal liters aan brandstof mochten meenemen en de mannen die er keihard vandoor gingen zonder benzine kwamen staan en Prost won ![]() | ||||||
Beach | donderdag 11 juli 2013 @ 19:29 | |||||
Ikz ag hem onlangs op tv bij de Masters en het was niets bijzonders. | ||||||
rubbereend | donderdag 11 juli 2013 @ 19:39 | |||||
Prost ![]() ![]() | ||||||
Nieuwschierig | donderdag 11 juli 2013 @ 20:53 | |||||
De simpelheid van die voorvleugel is gewoon kippenvel mooi. | ||||||
twiFight | donderdag 11 juli 2013 @ 21:12 | |||||
Hoe zit dat eigenlijk als Grosjean zijn bolide in je achterkant plant? Is dat een 'gratis' vervanging of heb je dan dikke pech? | ||||||
Nieuwschierig | donderdag 11 juli 2013 @ 22:02 | |||||
Zover ik het nu snap krijg je bij gebruik van een 6e motor of een 5e gearbox de straf van een start uit de pitlane. Bij andere mankementen aan de 'power unit' (turbo, injectie, uitlaat, ERS etc.) volgt een gridpenalty van 10 plekken. Overtredingen van regels door de coureurs zoals gevaarlijk rijden leveren strafpunten op. Bij 12 punten volgt een wedstrijd schorsing en 5 strafpunten voorwaardelijk. En de neuzen moeten véél verder omlaag. Van 550 naar 185mm. Plus een gratis extra setje banden die alleen in het eerste half uur van de eerste vrije training gebruikt mogen worden | ||||||
twiFight | donderdag 11 juli 2013 @ 22:07 | |||||
Ja maar wat dus als je uitvalt buiten je eigen schuld om? Nu mag je dan zonder penalty een vervanging doen. Maar dat moet toch blijven? Stel dat je de pech hebt je een paar keer aangereden wordt, dan heb je de rest van het seizoen grid penalties omdat grosjean denkt dat hij in een botsautootje zit. | ||||||
Nieuwschierig | donderdag 11 juli 2013 @ 22:09 | |||||
Ik neem aan dat het in basis het zelfde blijft al dit seizoen, want daarover heb ik nog niets gelezen | ||||||
twiFight | donderdag 11 juli 2013 @ 22:11 | |||||
Ja dat is het dus, die quote van Tarado[/quote] zegt dus wat anders, alhoewel ik daar nog geen bron van heb gezien. SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 126: Get well soon Murray! | ||||||
zoem | donderdag 11 juli 2013 @ 22:15 | |||||
Wat een regelzucht de laatste jaren zeg, het valt amper bij te benen ![]() | ||||||
Nieuwschierig | vrijdag 12 juli 2013 @ 00:48 | |||||
zegt dus wat anders, alhoewel ik daar nog geen bron van heb gezien. SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 126: Get well soon Murray! [/quote] Dit is de bron. Het woord 'limited' Drivers are currently limited to eight engines per season under the current 2.4 litre V8 formula, but for 2014 that will be reduced to five engines per season, before dropping to four engines per season from 2015 onwards. As a result, engine life will have to double between now and 2015. | ||||||
Tarado | vrijdag 12 juli 2013 @ 14:35 | |||||
Sauber reveals Silverstone Formula 1 test line-up By Sam Tremayne Friday, July 12th 2013, 12:21 GMT http://www.autosport.com/news/report.php/id/108734 | ||||||
Nattekat | vrijdag 12 juli 2013 @ 15:04 | |||||
Toch nog een halve dag extra ![]() | ||||||
nils7 | vrijdag 12 juli 2013 @ 15:21 | |||||
Hij zou toch 2 dagen rijden... nu anderhalf | ||||||
Sinister-D- | vrijdag 12 juli 2013 @ 15:31 | |||||
In eerste instantie wel, maar dat werd uiteindelijk verandert nadat de FIA had besloten om er nog een extra Pirelli test bij te gooien waarbij de racecoureurs zelf ook mochten rijden op voorwaarde dat er geen nieuwe onderdelen getest zouden worden (maar daar zou schijnbaar ook al een loophole voor gevonden te zijn). Die Kimaya heeft zich ingekocht voor een test van een dag, Sauber meldde dat er 1 dag 'n bandentest zou zijn, waardoor Robin uiteindelijk maar 1 dag zou kunnen testen. Nu is het dus alsnog 1,5 dag ![]() Is er trouwens al iets bekend wat andere teams gaan doen qua coureurs? |