Met het originele Tomos-blok?quote:
Ik heb net ook ff een ritje over de dijk langs de Maas gemaakt, heerlijk (totdat je stilstaatquote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:10 schreef vosss het volgende:
Ik ga er straks ook 1000 per maand doen.
Op een Kymco Like dan wel.
Zo maar eens een ritje maken in het zonnetje
Nou, ik wil de pret niet bederven, maar motorrijden met 30 graden en de knallende zon op je dikke motorpak, is allesbehalve 'leuk'quote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb net ook ff een ritje over de dijk langs de Maas gemaakt, heerlijk (totdat je stilstaat).
Maar wel balen dat ik nog geen motorrijbewijs en motor heb, dat is nog nét wat leuker.
Lijkt me ook. Overigens wel vreemd dat mensen op een scooter zonder beschermende kleding vrolijk 70 rijden en een beetje verstandige motorrijder gewoon een pak aan doet.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou, ik wil de pret niet bederven, maar motorrijden met 30 graden en de knallende zon op je dikke motorpak, is allesbehalve 'leuk'
De API en ACEA e.d. kwamen ook exact overeen met de olie die de scooterboer adviseerde voor mijn scooter. En het is geen high end scooter gelukkig, een simpele Sym (quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:39 schreef BlackLining het volgende:
Let er even op dat specificaties iets verder gaan dan ??w?? he. Dat staat voor viscositeit. Eerste getal is bij koude olie, tweede bij warme olie. Een lager getal, betekend iets 'vloeibaardere' olie.
Doorgaans zal mengen niet zo'n probleem opleveren als je geen high-end machine hebt, maar er is wat meer aan de hand dan dat getalletje. Wel zou ik inderdaad opletten of je geen mineraal mengt met een syntheet. Kan me zo voorstellen dat dat niet helemaal lekker wil.
Dat shimmen wat is dat precies, hoe weet ik wanneer ik dat moet doen en hoe werkt het?quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:10 schreef silenthill het volgende:
@voss
Is makkelijk zelf te doen.
Zet de blokkeer sleutel goed vast.
Moer op krukas bij vario, wil nog wel eens moeilijk loskomen.
Let bij het vastdraaien, van de vario. Vast is vast. Misschien dat je nog moet uitzoeken welk gewicht rolletjes je nodig hebt en misschien moet je de vsnaar schimmen. Ik moest er 1 shimringetje bijplaatsen.
Op YouTube staan een paar handige how to's. :-)
Gewoon zand of iets. Beetje kettingspray, kruipolie, WD40 of zoiets dergelijks in het sleutelgat spuiten.quote:Op maandag 1 juli 2013 08:38 schreef StateOfMind het volgende:
Ik wilde gisteravond in de schuur mijn scooter op slot zetten, gaat ineens het kettingslot niet meer dichtGelukkig zet ik altijd mijn scooter op slot met én het kettingslot, én schijfremslot, én stuurslot, én de startblokkering erop.
Bij mij in de schuur is ook de enige plek waar ik ook het kettingslot erop doe, en daar komt verder nooit iemand anders, dus het is uitgesloten dat er iemand mee heeft gekloot.
De beide sleutels gaan er wel in, maar draaien niet verder dan soms een kwartslag en soms een halve slag.
Betreft een Luma ART 3 kettingslot van net een maand oud.
Straks maar eens even proberen dan. Ik heb zowel kettingspray (Innotech 105 Kettingfluid wat ik altijd voor mijn mountainbike gebruik) en algemene smeerolie en slotspray, dus hopelijk komt dat goed.quote:Op maandag 1 juli 2013 09:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gewoon zand of iets. Beetje kettingspray, kruipolie, WD40 of zoiets dergelijks in het sleutelgat spuiten.
Hij doet het weer, bedankt voor de tip.quote:Op maandag 1 juli 2013 09:26 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb nog nooit een kettingslot gehad wat niet binnen 3 maanden vastsloeg uit zichzelf
Gewoon ff smeren. Niks aan de hand.
Thuis staat ie in de schuur met kettingslot, schijfremslot, stuurslot en startonderbreking erop. Alleen als ik bij mijn ouders op bezoek ga dan doe ik alleen het stuurslot en de startblokkering erop. Hij staat dan in hun achtertuin voor het raam. Als er iemand de tuin in zou sluipen dan begint hun hond te blaffen en voordat een dief dan bij de scooter is sta ik er al naast.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:48 schreef Iwanius het volgende:
Een algemene opmerking:
Laten jullie je scooter/brommer allemaal braaf buiten staan met een gigantisch slot erop of stal je het gewoon binnenshuis cq garage dan wel in de kelder van je huis?
De reden dat ik dit vraag is dat ik best wel veel scooters/brommers buiten zie staan terwijl je weet dat boeven tegenwoordig nergens voor terugdeinzen als het potentieel verkoopwaar betreft.
Binnen zonder slot. ik rij alleen met droog weer.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:48 schreef Iwanius het volgende:
Een algemene opmerking:
Laten jullie je scooter/brommer allemaal braaf buiten staan met een gigantisch slot erop of stal je het gewoon binnenshuis cq garage dan wel in de kelder van je huis?
De reden dat ik dit vraag is dat ik best wel veel scooters/brommers buiten zie staan terwijl je weet dat boeven tegenwoordig nergens voor terugdeinzen als het potentieel verkoopwaar betreft.
nja probleem is dit is een vrij gesloten bak met en stuk spons er in zeg maar..quote:
die filters moet je uitwassen en opnieuw inoliën met luchtfilterolie.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nja probleem is dit is een vrij gesloten bak met en stuk spons er in zeg maar..
nou kan ik er een nieuwe spons in gooien.. wat geen probleem is..
of een compleet ander filter? ( die mogelijk dus elke keer als t regent last krijgt van spatwater )
nieuwe spons is exc verzending slechts 4 euro.. dus daar hoef ik t niet voor te latenquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:32 schreef -niemand- het volgende:
[..]
die filters moet je uitwassen en opnieuw inoliën met luchtfilterolie.
zo'n setjes met schoonmaakspul en olie zijn meestal vrij duur, dus je kunt misschien beter een compleet nieuw filter kopen.
Zo'n schoonmaaksetje kost trouwens 20 euro, dus dan is die keuze snel gemaaktquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nieuwe spons is exc verzending slechts 4 euro.. dus daar hoef ik t niet voor te laten
Zo'n pauper midlifecrisis mobielquote:Op donderdag 18 juli 2013 09:33 schreef Iwanius het volgende:
Ah! dit topic zocht ik ( als ik de goeie tenminste heb)
Gisteren bij toeval snel kunnen schieten.
[ afbeelding ]
Het klinkt ernaar dat je variateur niet goed doorloopt, zeker als het elke keer bij specifieke snelheden is.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:44 schreef StateOfMind het volgende:
Normaliter trekt mijn scooter (Sym Orbit 1 50cc 4-takt) redelijk vlot (voor een 4-takt) én vooral constant door tot 70 op de teller.
Maar soms (en de laatste tijd wat vaker) trekt ie normaal door tot de 40-45 (), om dan tussen de 40-45 en de 60 iets minder goed door te trekken, om vervolgens vanaf de 60 weer normaal door te trekken tot de 70.
Het is niet zo dat ie stil valt of stottert, dat niet, en het gaat ook niet heel erg veel trager, maar toch genoeg om het mij op te vallen. Hij heeft dan iets minder trekvermogen.
Waar kan dit aan liggen en vooral: wat kost dat als ik het bij de scooterboer laat fixen?
Dat zal dan niet veel kosten alles bij elkaar vermoed ik.quote:Op donderdag 18 juli 2013 20:09 schreef Ballsofsteel het volgende:
[..]
Het klinkt ernaar dat je variateur niet goed doorloopt, zeker als het elke keer bij specifieke snelheden is.
waarschijnlijk hoeft het alleen schoongemaakt te worden zodat alles weer soepel loopt, evt rolletjes vervangen (7,-)
Wat dat aan arbeid kost weet ik echter nietik doe alles zelf...
ik mag hopen dat een beetje scootermonteur het binnen een uurtje gedaan heeft, uurloon ligt rond de 40,- geloof ik (?)quote:Op donderdag 18 juli 2013 20:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat zal dan niet veel kosten alles bij elkaar vermoed ik.
Ik heb hem overigens gekocht bij een scooterspeciaalzaak met 10.500 op de teller (nu 11.725) en toen hebben ze de varioring eraf gehaald (ik vond 45 te traag) en hij heeft een aflever beurt gehad (zit volgens mij ook kleppen stellen bij, om de 3000 km).
Ik heb ook WA+diefstal en heb een ART3 kettingslot (van Luma). Is voldoende voor de verzekering.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:32 schreef Moccie het volgende:
welke slot hebben jullie op jullie brom/snorfiets? die dealer hier dauwt gelijk de duurste in me handen en zegt ja ja neem die, art5 slot van 188 euro, heb die offerte hier liggen maar 188 eu voor een slotik doe em met wa+diefstal dusja weet niet of het waard is om zo een dure slot te nemen, wat hebben jullie? zit in een grote stad en ik zal wss alleen slot doen geen alarm stuurslot etc
en woon je in een stad waar veel scoots gestolen worden? ik kreeg die van luma art5 170 cm in me hand gedauwt, en ik denk eerlijk gezegd niet dat alleen een slot genoeg is om m goed te beveiligen en er minsten nog 1 dingetje bij moet, dan heb ik toch nog me verzekering als het mis gaat maar dan krijg ik dat gedoe niet als ie toch gestolen wordquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb ook WA+diefstal en heb een ART3 kettingslot (van Luma). Is voldoende voor de verzekering.
Kosten maximaal 80 euro en op internet voor minder te vinden.
En heb daar nog een remschijfslot van 2 tientjes bij. Naast het stuurslot en de startonderbreking die ik er ook altijd op zet.
Ze proberen je gewoon een peperduur slot te verkopen. Art3 is voldoende voor de verzekering. Als je je scooter willen stelen, dan stelen ze hem toch wel. Of je er nu 1 of 10 sloten op hebt.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:47 schreef Moccie het volgende:
[..]
en woon je in een stad waar veel scoots gestolen worden? ik kreeg die van luma art5 170 cm in me hand gedauwt, en ik denk eerlijk gezegd niet dat alleen een slot genoeg is om m goed te beveiligen en er minsten nog 1 dingetje bij moet, dan heb ik toch nog me verzekering als het mis gaat maar dan krijg ik dat gedoe niet als ie toch gestolen word
ik dacht aan een stuurslot of alarm, maar die zijn ook allemaal prijzigheb ook t gevoel dat ze je hier proberen te afroggelen van je geld en dat alles extra duur is in de winkel
ja dat weet ik ook wel dat ze als ze m willen dat ze m toch wel krijgen, iedereen zegt dat, maar als je scooter naast 10 andere staat die met een zwakkere beveiliging dan laten ze die van jou toch eerder liggenquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ze proberen je gewoon een peperduur slot te verkopen. Art3 is voldoende voor de verzekering. Als je je scooter willen stelen, dan stelen ze hem toch wel. Of je er nu 1 of 10 sloten op hebt.
Kop gewoon zo'n ART3 en eventueel een schijfremslot voor 2 tientjes en je bent voor nog geen 100 euro klaar.
Stuurslot en startonderbreking zat er bij mij standaard al op en die startonderbreking werkt goed kan ik zeggen (quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb een alarm met startonderbreking, art3 slot en schrijfremslot met alarm. Woon in Den Haag
Ik woon in een klein dorpje en heb 2x een ART4 slot. Mijn verzekering stelt ook dat 1x ART3 voldoende is, maar aangezien mijn sloten maar 45 euro kostte dacht ik voor die paar tientjes gooi ik ook nog een ketting door het voorwiel en om een paal.quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Stuurslot en startonderbreking zat er bij mij standaard al op en die startonderbreking werkt goed kan ik zeggen (). ART3 slot 120cm en schijfremslot erbij genomen. Ik woon vlakbij Nijmegen.
Ik zet hem hier bij politiebureau op de rollerbankquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:39 schreef silenthill het volgende:
Ik ga vijdag ( vrijwillig ) naar de RDW om te kijken hoe mijn scooter op de rollerbank presteert.
Kost 27 euro
Heb pas mijn Vario vervangen voor een sportvario, wat afgesteld en nu gaat ie me te hard.![]()
75 op de teller.
Teveel rollerbankcontroles in Amsterdam. Ze doen tegenwoordig al wat moeilijker als 20 jaar geleden.
Ja spuiten kan ik wel, heb alle airbrush en spuit benodigdheden hier liggen maar vond het plast dippen wel een grappig concept. Als je het zat bent trek je het er zo weer af en kost me max 30 euroquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:43 schreef silenthill het volgende:
Nope, maar je kunt je kappen wel spuiten.
Beetje opschuren zodat de verf beter hecht, en goed schoonmaken en goede spuitbus gebruiken.
picsquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 02:10 schreef leeell het volgende:
vandaag NSR (oud model) gekocht, 70cc malossi, 18mm keihin, (doorgerotteProma) , wel gereviseerd blokje.
Stuurslot is meestal wel voldoende en op mn vespa's zonder stuurslot doe ik soms een actionhangslotjequote:Op maandag 5 augustus 2013 20:32 schreef Moccie het volgende:
welke slot hebben jullie op jullie brom/snorfiets? die dealer hier dauwt gelijk de duurste in me handen en zegt ja ja neem die, art5 slot van 188 euro, heb die offerte hier liggen maar 188 eu voor een slotik doe em met wa+diefstal dusja weet niet of het waard is om zo een dure slot te nemen, wat hebben jullie? zit in een grote stad en ik zal wss alleen slot doen geen alarm stuurslot etc
art 3 is voldoende voor de verzekering.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:32 schreef Moccie het volgende:
welke slot hebben jullie op jullie brom/snorfiets? die dealer hier dauwt gelijk de duurste in me handen en zegt ja ja neem die, art5 slot van 188 euro, heb die offerte hier liggen maar 188 eu voor een slotik doe em met wa+diefstal dusja weet niet of het waard is om zo een dure slot te nemen, wat hebben jullie? zit in een grote stad en ik zal wss alleen slot doen geen alarm stuurslot etc
Mag je hem meteen laten staan als hij te snel gaatquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:40 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ik zet hem hier bij politiebureau op de rollerbankwoon ernaast en goed contact met ze
Neuh, zolang ik lopend die 5 meter naar het bureau kom zullen ze niks doen. Ken ze best goed en spreek ze regelmatig, ligt aan welke motormuis er rondrijdt om scooters te verzamelen voor controle maar vaak laten ze mij doorrijdenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:33 schreef Blester het volgende:
[..]
Mag je hem meteen laten staan als hij te snel gaat
Hier zijn bijna nooit controles, hier zie je dan ook tig aantal aerox scootertertjes met 100-120 KM/u rijdenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:38 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Neuh, zolang ik lopend die 5 meter naar het bureau kom zullen ze niks doen. Ken ze best goed en spreek ze regelmatig, ligt aan welke motormuis er rondrijdt om scooters te verzamelen voor controle maar vaak laten ze mij doorrijden
Daarom een goeie band opbouwen met ze
heb nu een stuurslot en art3 slot met wa+diefstal verzekering als beveiliging thats it, ik zet m ook altijd bij cameras neer en drukke plekken want ik woon in een drukke stad met veel scootdiefstal, gaat goed komen hoop ikquote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
art 3 is voldoende voor de verzekering.
en sloten bestellen op internet. Scheelt klauwen met geld. Art 4 sloten voor 20¤.
Hier 't zelfde, alleen die scooterlui beweren meestal dat hun scooter 100+ rijdquote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:42 schreef Blester het volgende:
[..]
Hier zijn bijna nooit controles, hier zie je dan ook tig aantal aerox scootertertjes met 100-120 KM/u rijden
Doppen met opzetstuk?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:46 schreef leeell het volgende:
Ik probeer de verotte uitlaat van die nsr eraf te halen, wat een onmogelijk zaak, flens is zo krom dat ik niet bij de moer kom met een steeksleutel.
Iemand ideeën?
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:37 schreef Yreal het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)de-snorscooter.dhtml
De fietsersbond
Die snors rijden net zo hard als de brommers en dan zijn de snors een gevaar?quote:Voglens de bond rijden bijna alle snorscooters te snel. Dit leidt vooral op drukke fietspaden tot veel gevaarlijke situaties en ongelukken.
Maar omdat ze begrenst zijn zijn ze ook weer extra vervuilendquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:25 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Die snors rijden net zo hard als de brommers en dan zijn de snors een gevaar?
Nee, ze stellen dat ze ontgrensd extreem veel fijnstof de lucht in slingeren omdat de motoren er niet op gemaakt zijn en dat is onzin want een snor en een bromscooter is motorisch 100% identiek.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar omdat ze begrenst zijn zijn ze ook weer extra vervuilend
tapeind is te lang dop past er niet op .quote:
4takt?quote:Op maandag 19 augustus 2013 00:22 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik dacht dat met het verwijderen van de varioring en prop uit de uitlaat de scooter ongeveer 10 km harder zou rijden maar nog geen km verschil
Sproeiers en dergelijke aangepast op de nieuwe situatie? Met een te arm mengsel loopt een 2takt trager en je hebt grote kans dat het kapot loopt.quote:
Sproeier en carb afgesteld, bougie is ook iets vettig (en niet lichtbruin) dus te arm is het zeker nietquote:Op maandag 19 augustus 2013 12:44 schreef RainofDeath het volgende:
[..]
Sproeiers en dergelijke aangepast op de nieuwe situatie? Met een te arm mengsel loopt een 2takt trager en je hebt grote kans dat het kapot loopt.
Ga je onder dit account verder, Vosss?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:54 schreef Geralt het volgende:
Ik bedenk me ineens, toen ik een andere vario gemonteerd had startte hij niet direct en moest ik het gas vol open draaien en met pijn en moeite startte hij vervolgens.
1x de straat op en af en tikte net de 70 aan.
Vervolgens afgezet en toen startte hij ook meteen weer.
Daags erna haalde ik net over de 60.
Moet ik een grotere sproeier erin zetten wellicht en dattie door het slechte starten bij dat proefritje wat meer benzine kreeg en daarom wel de 70 haalde? Of is dat compleet bullshit.
Het gaat om een 4 takt
Geen idee, moet ik die sproeier vervangen?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ga je onder dit account verder, Vosss?
Puch Maxi of een Tomos idd.quote:Op zondag 25 augustus 2013 16:55 schreef siemz het volgende:
Iemand enig idee voor een leuke snor? Zolang het onder de 280 is vindt ik alles prima gewoon lekker makkelijk als erbij, zat te denken aan en tomosje ofzo van marktplaats, meestal rond de 150-300 euro, wat werk maakt niet uit.
Bedankt!quote:
Eerst even checken of de verkoper de brommer (stiekem) heeft warm laten lopen, dus even voelen aan de cillinder.quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:49 schreef siemz het volgende:
[..]
Bedankt!
Heb er één gevonden voor 250, morgen maar even kijken of het wat is.
Waar moet ik nou opletten bij en tomos'je?
zitten er ook nog barbie poppen in de buddy?quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:39 schreef Hamster. het volgende:
Upje :-)
[ afbeelding ]
Nog meer vespa rijders hier?
Sowieso!quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:40 schreef Moccie het volgende:
[..]
zitten er ook nog barbie poppen in de buddy?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, maar wel een apart lichtje heb je .(draaiend en blauw?)quote:
Ja, maar ik rijd niet op zo'n slagschipquote:Op vrijdag 6 september 2013 14:39 schreef Hamster. het volgende:
Upje :-)
[ afbeelding ]
Nog meer vespa rijders hier?
andere verkeersdeelnemer schiet ze zo weg met die blauwe laserquote:Op zondag 8 september 2013 11:19 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Ja, maar ik rijd niet op zo'n slagschip
Iemand nog een idee?quote:Op zondag 8 september 2013 02:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoe kom ik erachter welke cilinder ik heb?
Het is sowieso een minarelli (logo staat erop) horizontaal 50cc LC
Verder staat er achter het minarelli logo de getallen 210
Het gaat om een benelli 491 maar dat is niet van belang lijkt mij
dat is alleen de cilinderkop, daar zou iedere cilinder onder kunnen zitten...quote:Op zondag 8 september 2013 20:36 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Iemand nog een idee?
[ afbeelding ]
En als ik hem open? Waar en hoe kan ik het dan zien?quote:Op zondag 8 september 2013 21:21 schreef -niemand- het volgende:
[..]
dat is alleen de cilinderkop, daar zou iedere cilinder onder kunnen zitten...
waarschijnlijk gewoon een 50cc origineel, maar je kunt het alleen zeker weten door hem eraf te halen.
aan de poorten, maar volgens mij heb je er niet al teveel verstand van dus kun je er beter met je klauwen vanaf blijvenquote:Op zondag 8 september 2013 21:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
En als ik hem open? Waar en hoe kan ik het dan zien?
mftquote:Op vrijdag 6 september 2013 14:40 schreef Moccie het volgende:
[..]
zitten er ook nog barbie poppen in de buddy?
Niet al te veel verstand van nee maar doe wel alles zelf met internet als handleidingquote:Op zondag 8 september 2013 21:29 schreef -niemand- het volgende:
[..]
aan de poorten, maar volgens mij heb je er niet al teveel verstand van dus kun je er beter met je klauwen vanaf blijven.
ga er maar gewoon van uit dat je een 50cc origineeltje hebt.
Voor opvoeren mogen we hier geen tips geven, dat zou jij als moderator moeten wetenquote:Op zondag 8 september 2013 21:40 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Niet al te veel verstand van nee maar doe wel alles zelf met internet als handleiding![]()
Ben aan het uitzoeken waarom mijn scooter maar max 55 km gaat met de volgende setup
50 cc Minarelli (type weet ik niet)
20mm minarelli spruitstuk
12mm dellorto carburateur, sproeier maat 70
7 grams polini rollen
Gele malosi drukveer
Varioring en uitlaatbegrenzer verwijderd
Ixil snel uitlaat
De locale scooterboer heeft ook een benelli, alles standaard en ontgrensd en rijdt dan al 75/80 en snapt het ook niet van mij en zou hem graag willen nakijken maar eigenlijk wil ik er zelf achter proberen te komen
Ook niet als ik hem alleen op circuit gebruik?quote:Op zondag 8 september 2013 22:09 schreef Blester het volgende:
[..]
Voor opvoeren mogen we hier geen tips geven, dat zou jij als moderator moeten weten
Standaard Minarelli cdiquote:
Volgens mij niet, maar dat zou je even na moeten vragen, anders heeft dadelijk iedereen hier een waarschuwing.quote:Op zondag 8 september 2013 22:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ook niet als ik hem alleen op circuit gebruik?
[..]
Standaard Minarelli cdi
quote:Op zondag 8 september 2013 22:14 schreef Blester het volgende:
[..]
Volgens mij niet, maar dat zou je even na moeten vragen, anders heeft dadelijk iedereen hier een waarschuwing.
Op dit forum wel, daar ben ik bij het starten van deze reeks op gewezen en we hebben dat toen zo afgesproken. De nodige discussies zijn daar al over gevoerd.quote:
Kijk eens bij een website die daar in specialiseerd:quote:Op zondag 8 september 2013 21:40 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Niet al te veel verstand van nee maar doe wel alles zelf met internet als handleiding![]()
Ben aan het uitzoeken waarom mijn scooter maar max 55 km gaat met de volgende setup
50 cc Minarelli (type weet ik niet)
20mm minarelli spruitstuk
12mm dellorto carburateur, sproeier maat 70
7 grams polini rollen
Gele malosi drukveer
Varioring en uitlaatbegrenzer verwijderd
Ixil snel uitlaat
De locale scooterboer heeft ook een benelli, alles standaard en ontgrensd en rijdt dan al 75/80 en snapt het ook niet van mij en zou hem graag willen nakijken maar eigenlijk wil ik er zelf achter proberen te komen
Ik ben er idd achtergekomen achter de schermenquote:Op zondag 8 september 2013 22:37 schreef Blester het volgende:
[..]
Op dit forum wel, daar ben ik bij het starten van deze reeks op gewezen en we hebben dat toen zo afgesproken. De nodige discussies zijn daar al over gevoerd.
Ben er mee bezigquote:Op zondag 8 september 2013 23:51 schreef MoriniStylr het volgende:
[..]
Kijk eens bij een website die daar in specialiseerd:
http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=408751
starten van de reeks? 5 jaar terug ja?quote:Op zondag 8 september 2013 22:37 schreef Blester het volgende:
[..]
Op dit forum wel, daar ben ik bij het starten van deze reeks op gewezen en we hebben dat toen zo afgesproken. De nodige discussies zijn daar al over gevoerd.
Deze reeks is nog geen jaar oud, OP etc is ook door mij gemaaktquote:Op maandag 9 september 2013 00:28 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
starten van de reeks? 5 jaar terug ja?
de reeks loopt al jaren manquote:Op maandag 9 september 2013 08:37 schreef Blester het volgende:
[..]
Deze reeks is nog geen jaar oud, OP etc is ook door mij gemaakt
Dus nog goed aan verandering onderhevig tochquote:Op maandag 9 september 2013 17:15 schreef Anne het volgende:
De brommerreeks bestaat al sinds 2005. Maar dat was in PUB/JNG.
Hier is ie 'nieuw'.
Die link was van een specifiek thread voor afstelrichtlijnen, dus kijk daar even naar. Het is niet moelijk om erachter te komen wat er mis is. Jij hebt een minarelli horizontaal blok.quote:Op maandag 9 september 2013 00:11 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ik ben er idd achtergekomen achter de schermenHelaas maarja we laten het erbij
wat is er mis met mina hori?quote:Op maandag 9 september 2013 18:37 schreef MoriniStylr het volgende:
[..]
Die link was van een specifiek thread voor afstelrichtlijnen, dus kijk daar even naar. Het is niet moelijk om erachter te komen wat er mis is. Jij hebt een minarelli horizontaal blok.
als ik ze van 2010 kan vinden, ben jij niet wakkerquote:Op maandag 9 september 2013 18:37 schreef Blester het volgende:
[..]
Kijk maar even terug naar het eerste topic
Zeg ik dat er iets mee mis is dan?quote:Op maandag 9 september 2013 21:15 schreef Ballsofsteel het volgende:
[..]
wat is er mis met mina hori?
Ik zeg 'deze reeks', kijk eens tot hoever de reeks gaat met dit topic? Juist... Niet aan de gang blijven hequote:Op maandag 9 september 2013 22:00 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als ik ze van 2010 kan vinden, ben jij niet wakker
als jij de ts bent is het niet opeens een nieuwe reeks..quote:Op dinsdag 10 september 2013 07:29 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik zeg 'deze reeks', kijk eens tot hoever de reeks gaat met dit topic? Juist... Niet aan de gang blijven he
........... Kijk nou naar het eerste topic van deze reeks! Even naar deel 1 bladeren. Jezus zeg, doe eens wat nuttigs ofzo.quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:17 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als jij de ts bent is het niet opeens een nieuwe reeks..
Excuus, ik las je post verkeerd...quote:Op maandag 9 september 2013 22:24 schreef MoriniStylr het volgende:
[..]
Zeg ik dat er iets mee mis is dan?
zoals3949 delen teruglezen voor iets wat geen enkele waarde heeft?quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:09 schreef Blester het volgende:
[..]
........... Kijk nou naar het eerste topic van deze reeks! Even naar deel 1 bladeren. Jezus zeg, doe eens wat nuttigs ofzo.
Bromfietsen & Snorfietsen topic #6 - brommerinvasie!quote:Op dinsdag 10 september 2013 23:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
zoals3949 delen teruglezen voor iets wat geen enkele waarde heeft?
De oude reeks in het niet meer bestaande PUB/JNG.quote:Op maandag 9 september 2013 17:15 schreef Anne het volgende:
De brommerreeks bestaat al sinds 2005. Maar dat was in PUB/JNG.
Hier is ie 'nieuw'.
Ik had vooral last van mijn handen, straks de handschoenen maar vast onder het zadel leggen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 23:08 schreef Geralt het volgende:
Het was koud gisterochtend om 0645 op de scooter.
Had een tshirt en een trui aan en daarover een zomerjack. Ow en een spijkerbroek ook nog.
Benen waren ook vooral koud. Terwijl het buiten eigenlijk heel zo koud niet was.
Binnenkort maar eens op zoek naar warme kleding (broek/jas/handschoenen)
Ik ben van plan om bij zo een outdoor winkel zegmaar eens te laten adviseren voor een goeie wind en regendichte winterjas en broek. Allicht beter dan een of andere winterjas van de C&A want daar kun je niet de Himalaya opquote:Op woensdag 11 september 2013 08:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik had vooral last van mijn handen, straks de handschoenen maar vast onder het zadel leggen.
Ik heb zo'n dunne ski jas, water en winddicht en zweet me de peentjes bijna.quote:Op woensdag 11 september 2013 18:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik ben van plan om bij zo een outdoor winkel zegmaar eens te laten adviseren voor een goeie wind en regendichte winterjas en broek. Allicht beter dan een of andere winterjas van de C&A want daar kun je niet de Himalaya op
Een standaard 12.000 km beurt (grote beurt), volgens het onderhoudsboekje van de Sym Orbit.quote:Op dinsdag 24 september 2013 20:05 schreef Miniem het volgende:
Heb je gevraagd wat ze daarvopr doen?
Veel te duur joh.quote:Op dinsdag 24 september 2013 20:04 schreef StateOfMind het volgende:
Mijn scooter moet een 12.000 km beurt hebben, dus vandaag even gebeld met de scooterboer waar ik hem gekocht heb.
Zij vragen hier 150 euro voor een 12.000 km beurt. Nu lijkt mij dat persoonlijk wat aan de hoge kant, dus mijn vraag is of dat een normale prijs is, of dat ik beter elders kan gaan kijken.
Het gaat hier om een 4-takt Sym Orbit type 1, geel kenteken.
Valt alleen de vario ring verwijderen onder opvoeren?quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:23 schreef Miniem het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Bewijs_kwijt__.html
Lijkt me wel.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Valt alleen de vario ring verwijderen onder opvoeren?
ze willen de brommers gewoon van de straat af hebben.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:23 schreef Miniem het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Bewijs_kwijt__.html
Ik heb handschoenen van bartz met een soort rubber aan de binnenkant. Gaat perfect.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 07:43 schreef StateOfMind het volgende:
Nu we langzaam aan weer de koude periode in gaan (al zou je dat niet zeggen momenteel) had ik toch een paar vragen.
- Ik merkte vorige week dat ik met mijn (nette) leren handschoenen geen grip heb op de gashendel.
Wat voor (materiaal) handschoenen zijn wél geschikt?
- Is er een goedje om te voorkomen dat de binnenkant van je vizier beslaat?
- Is er een (waterafstotend) goedje om in de regen druppelvorming op het vizier te voorkomen?
Heb toevallig vanmiddag goedkope ski handschoenen gekocht. Wind en waterdicht, Thinsulate, en een ruw oppervlak in de handpalm en vingers voor de grip.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:18 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Ik heb handschoenen van bartz met een soort rubber aan de binnenkant. Gaat perfect.
Dat heet gewoon een mazzelpik zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:24 schreef asfalthooligan het volgende:
Net zo,n hok gekocht voor weinig ding starte niet meer prijs was heel erg laag
Had gelukkig al iets gezien , er zat namelijk geen peut meer in
paar liter peut erin en het liep weer.
Heerlijk als mensen er geen verstand van hebben en nooit die meter in de gaten houden.
Voor dat geld had ik niet eens een goede fiets
Op de rollenbank mag een scooter +/- 57 gaan. Meestal zit je rond de 55 als je alleen de varioring eruit haalt. Geen paniek dus.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Valt alleen de vario ring verwijderen onder opvoeren?
Ik heb van de week en snelheidsmeter/gps app gedownload (geen idee of daar nog verschil in zit qua betrouwbaarheid en nauwkeurigheid).quote:Op vrijdag 22 november 2013 08:16 schreef Geelman het volgende:
[..]
Op de rollenbank mag een scooter +/- 57 gaan. Meestal zit je rond de 55 als je alleen de varioring eruit haalt. Geen paniek dus.
Nee, maar bedenk wel even dat die voor een motor zijn bedoeld en niet voor een bromfiets. Brommers en scooters hebben veel minder vermogen van de dynamo en de bedrading is dunner uitgevoerd dan bij een motor.quote:Op vrijdag 22 november 2013 11:00 schreef Ballsofsteel het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met verwarmde handvaten?
Heb van de week een setje op ebay besteld, dus ik zal mijn ervaringen even delen als ik die binnen heb.
Als ze begrenst zijn lopen ze niet net zo hard als bromfietsen dus er is al iets van een begrenzing afgehaald natuurlijkquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar omdat ze begrenst zijn zijn ze ook weer extra vervuilend
Echte snelheid lijkt me. Ik heb dit gevonden op infopolitiequote:Op vrijdag 22 november 2013 08:50 schreef StateOfMind het volgende:
Beetje googlen leert mij dat men een correctie van 10% aan houdt.
Maar kijkt de politie naar de snelheid op de teller of naar de echte snelheid?
Ik heb sinds anderhalve week dit ding gekocht (nieuw):quote:Voorbeeld: bromfiets gaat op de rollenbank en de rollenbank geeft 63 km/h op het display weer.
Daar moet een wettelijke correctie van 10% vanaf (met een minimum van 5 km/h), afgerond naar boven.
10% van 63 = 6,3 == afronden ==> 7 km/h.
63-7= 56 km/h.
Volgens Europese regelgeving moet de constructiesnelheid uit het kentekenbewijs met 5 km/h verhoogd worden.
Toegestaan bij een waarde van 45 km/h in het kentekenbewijs is dus 45 + 5 = 50 km/h.
Let op dat er ook bromfietsen zijn waarbij in het kentekenbewijs afwijkende waarden staan vermeld, bijv. 42 km/h.
De gecorrigeerde overschrijding waar je de bekeuring voor krijgt is 56 - 50 = 6 km/h.
Ten aanzien van de overschrijding is er een minimumdrempel van 4 km/h. Je kunt dus geen bekeuring krijgen bij gecorrigeerde overschrijdingen van 0 t/m 3 km/h.
Kijk eens naar iets van een bivak muts tegen de kou. Moet je wel al je papieren ed. in orde hebben, want het is heerlijk maar iedere agent stopt jequote:Op vrijdag 22 november 2013 11:38 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als ze begrenst zijn lopen ze niet net zo hard als bromfietsen dus er is al iets van een begrenzing afgehaald natuurlijk
[..]
Echte snelheid lijkt me. Ik heb dit gevonden op infopolitie
[..]
Ik heb sinds anderhalve week dit ding gekocht (nieuw):
[ link | afbeelding ]
Piaggio zip 25 4takt. Niet opgevoerd qua vermogen, wel de varioring verwijderd (25km/u, dat fiets ik normaal met 2 vingers in de neus en de meeste electrische fietsen rijden tegen de 30km/u) , hij rijdt nu (na een heuuuuule lange aanloop) 35km/u op de GPS (40 op de teller) en bij tegenwind kakt het in naar 30km/u op de teller (ong 28km/u GPS) hard zat maar in elk geval wel prettig dat ik een klein beetje overheb bij bv inhalen of dus inderdaad tegenwind.
Volgens het artikel wat ik hierboven gepost heb niet boetewaardig en in de stad rij ik sowieso niet harder dan 30km/u op de klok, hard zat voor het fietspad. Verbruik schijnt wel beter te zijn als die ring er niet in zit omdat de scooter dan in de hoogste versnelling kan draaien. Zou fijn zijn als we op bromfiets gebied de EU regels wat meer zouden volgen. Een lichte 125cc motorfiets lijkt me wel wat .
Verbruik is tot nu toe (pas 2 keer getankt) 1 op 40,2![]()
Wel fucking koud momenteel op zo'n ding maar het is wel prettig om af en toe eens niet te hoeven fietsen (moet 22km enkele reis)![]()
En rollerbankcontroles tja , nutteloze bagger maar ik ben ze nog nooit tegengekomen, ook niet toen ik vroeger naar school reed ofzoecht nog nooit. Aan de andere kant zie ik ook nooit controles die wél nuttig zijn zoals controle op fietsverlichting.
Ik overweeg wel een helm aan te schaffen ivm de kou en bij regen. Waarom dan toch een snor? Omdat ik niet graag in de file sta (anders ging ik wel met de auto) en dus op het fietspad wil rijden. In de stad waar ik werk staat het namelijk altijd elke ochtend en middag gezellig helemaal vast op de weg en ik tuf er nu vrolijk langs op het fietspad en anders sta je met je bromfietsje alsnog tussen het blik opgesloten![]()
En dat stuk van groenlinks, ik weet niet hoe het in Amsterdam is natuurlijk maar in de Regio Rotterdam valt het wel mee met opgevoerde brommers en scooters. Af en toe scheurt er wel eens zo'n malloot met 80 over het fietspad maar over het algemeen lopen de meeste scooters redelijk wat ze moeten lopen (meestal wat ze mogen + 10km/u, niet echt schokkend)
Electrische scooter heb ik ook naar gekeken maar aanschafprijs is rustig 1000 euro duurder dan een benzineversie, je accu's kan je gemiddeld na 3 jaar weggooien en je actieradius... tja het is bij mij net aan, zeker in de winter maar ik kan nooit eens wat verder weg ermee dus nee, geen optie.
Over een week ofzo de eerste 500km beurt, wanneer is de eerstvolgende beurt daarna (bij welke kmstand?)
Ik heb al een goeie muts met van die oorflappen en dan niet zo'n goedkoop action ding maar van een outdoor winkel alleen is dat niet waterdicht dus vandaar dat ik wellicht een helm wilquote:Op vrijdag 22 november 2013 12:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kijk eens naar iets van een bivak muts tegen de kou. Moet je wel al je papieren ed. in orde hebben, want het is heerlijk maar iedere agent stopt je
Bedek je nek in ieder geval goed, goede handschoenen en denk dan aan thermokleding. Een helm doet dan niet zoveel meer.quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:38 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb al een goeie muts met van die oorflappen en dan niet zo'n goedkoop action ding maar van een outdoor winkel alleen is dat niet waterdicht dus vandaar dat ik wellicht een helm wil![]()
Bivakmuts op een scooter is wel een recept voor een aanhouding elke rit
Want met een helm zie je eruit als een klapjostiquote:Op vrijdag 22 november 2013 12:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bedek je nek in ieder geval goed, goede handschoenen en denk dan aan thermokleding. Een helm doet dan niet zoveel meer.
En je ziet er niet uit als een klapjosti.
Meer dat een helm op een snorfiets bijzonder dom oogtquote:Op vrijdag 22 november 2013 12:41 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Want met een helm zie je eruit als een klapjosti![]()
Alsof je er uberhaupt al niet raar uitziet op zo'n rijdende wc pot
Je moest eens weten hoeveel warmte je door het hoofd verliestquote:Op vrijdag 22 november 2013 12:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bedek je nek in ieder geval goed, goede handschoenen en denk dan aan thermokleding. Een helm doet dan niet zoveel meer.
En je ziet er niet uit als een klapjosti.
maar hij had al een mutsquote:Op vrijdag 22 november 2013 12:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel warmte je door het hoofd verliest
Daarnaast is zeker als je in winterse omstandigheden gaat rijden een helm natuurlijk wel aan te raden. Toegegeven, volgens die redenatie zou je het op de fiets dan ook moeten doen en dat is onzin, maar dan nog.
Mwa, ook met een snorfiets kan je hard onderuit gaan natuurlijk en van voren zie je niet eens of het een snor of bromfiets is. Je ziet toch ook fietsers met en zonder helm fietsen?quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
Meer dat een helm op een snorfiets bijzonder dom oogt
Op een fiets heb je zoiets als lichaamsbeweging en heb je het eigenlijk niet snel koudquote:Op vrijdag 22 november 2013 12:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel warmte je door het hoofd verliest
Daarnaast is zeker als je in winterse omstandigheden gaat rijden een helm natuurlijk wel aan te raden. Toegegeven, volgens die redenatie zou je het op de fiets dan ook moeten doen en dat is onzin, maar dan nog.
Vertel mij wat. Op mijn bek gegaan met de motor met zo'n 20km/u en nog 6 weken thuis gezetenquote:Op vrijdag 22 november 2013 12:44 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Mwa, ook met een snorfiets kan je hard onderuit gaan natuurlijk en van voren zie je niet eens of het een snor of bromfiets is. Je ziet toch ook fietsers met en zonder helm fietsen?
Nou dat bedoel ik, ziet het er dan nog steeds raar uit of is het eigenlijk raar dat je zonder helm op een snorfiets magquote:Op vrijdag 22 november 2013 12:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
Vertel mij wat. Op mijn bek gegaan met de motor met zo'n 20km/u en nog 6 weken thuis gezeten
Het ziet er absoluut belachelijk uit. Om nog maar niet te beginnen over fietsersquote:Op vrijdag 22 november 2013 12:47 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nou dat bedoel ik, ziet het er dan nog steeds raar uit of is het eigenlijk raar dat je zonder helm op een snorfiets mag
Nou ok jouw mening dan. Ik vind het alleen maar verstandig als mensen een helm opdoen op de fiets als ze wat sneller fietsen. (snorfietssnelheid en hoger)quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het ziet er absoluut belachelijk uit. Om nog maar niet te beginnen over fietsers
Ja, maar als ik hier verkeerd van de stoel af sodemieter eindig ik ook in het ziekenhuis. Dan moet ik ook met een helm op gaan Fokkenquote:Op vrijdag 22 november 2013 12:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
Vertel mij wat. Op mijn bek gegaan met de motor met zo'n 20km/u en nog 6 weken thuis gezeten
absoluut. Vooral die mensen die denken dat ze met een pothelmpje onsterfelijk zijn... vreselijk...quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, maar als ik hier verkeerd van de stoel af sodemieter eindig ik ook in het ziekenhuis. Dan moet ik ook met een helm op gaan Fokken
Veiligheid is vooral naar eigen inzicht wat mij betreft.
Dus dan gaat je enige onderscheid nog zijn, mag op het fietspad en moet langzamer rijden? Is ook een beetje loos dan.quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:50 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nou ok jouw mening dan. Ik vind het alleen maar verstandig als mensen een helm opdoen op de fiets als ze wat sneller fietsen. (snorfietssnelheid en hoger)
En op de blauwe plaat na ziet het er op een snorfiets exact hetzelfde uit als een bromfietsmaar ok.
Edit: lees net dat het België bv ook helmplicht heeft voor snorfietsen.
Edit2: In duitsland en Frankrijk blijkbaar ook
Zo belachelijk is het dus niet
Nou op het fietspad mogen is voor mij eigenlijk de ENIGE reden geweest om een snorfiets te nemenquote:Op vrijdag 22 november 2013 12:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dus dan gaat je enige onderscheid nog zijn, mag op het fietspad en moet langzamer rijden? Is ook een beetje loos dan.
Als je het eigenlijk al niet durft moet je er niet aan beginnen. Maar de kunst is natuurlijk dat iedereen op de brommer naar eigen inzicht gewoon fietspaden meepakt.quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:09 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nou op het fietspad mogen is voor mij eigenlijk de ENIGE reden geweest om een snorfiets te nemen
ipv een bromfiets, helmplicht en die snelheid dat boeit me allemaal niet .
Op de rijbaan moet ik bv in mijn eigen woonplaats al een heel stuk omrijden, in de stad waar ik werk sta ik overal stil omdat het daar altijd teringdruk is en je kan nergens inhalen met je scooter omdat er overal verhoogde rijbaanscheidingen aangelegd zijn. Dan heb je nog dat continue geswitch tussen fietspad en rijbaan, waardeloos. Ik heb vroeger een bromfiets gehad en toen werd net die regel ingevoerd dat je op de rijbaan moest. Nog geen maand later heb ik uit pure frustratie dat ding weggedaan, waar-de-loos met een hoofdletter KUT. op de rijbaan kan IMHO prima als je dan consequent bent: Binnen de bebouwde kom OVERAL op de rijbaan en je bromfiets mag 60km/u , dan zou ik het overwegen. Zoals het nu is? No way.
Daarnaast voel ik me niet echt prettig tussen de auto's in. Zeker niet als het bv regent ofzo, je zal maar onderuit gaan en de auto die achter je reed rijdt nog even over je heenbrr.
Als iedereen dat doet (ik zie het ook regelmatig inderdaad) is de regel blijkbaar niet goed.quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als je het eigenlijk al niet durft moet je er niet aan beginnen. Maar de kunst is natuurlijk dat iedereen op de brommer naar eigen inzicht gewoon fietspaden meepakt.
Dat hoort in mijn ogen een beetje bij het tweewieleren. En ik denk dat er buiten de fietsersbond maar weinig mensen begrip hebben voor de huidige regels.quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:14 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als iedereen dat doet (ik zie het ook regelmatig inderdaad) is de regel blijkbaar niet goed.![]()
En niet durven is meer vanwege de beperkingen die er nu zijn voor bromfietsen zoals steeds switchen en een duidelijk lagere snelheid dan het autoverkeer. wil je het veilig maken voor jezelf dan moet je eigenlijk de regels overtreden en dat lijkt me niet de bedoeling.
Zelfs de scooterzaken hier (regio Rdam) adviseren mensen bij aanschaf van een nieuwe om deze 10KM/u harder te laten lopen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 11:38 schreef Metro2005 het volgende:
En dat stuk van groenlinks, ik weet niet hoe het in Amsterdam is natuurlijk maar in de Regio Rotterdam valt het wel mee met opgevoerde brommers en scooters. Af en toe scheurt er wel eens zo'n malloot met 80 over het fietspad maar over het algemeen lopen de meeste scooters redelijk wat ze moeten lopen (meestal wat ze mogen + 10km/u, niet echt schokkend)
Die van mij loopt ook iets harder maar niet extreem en ik scheur ook niet langs fietsersquote:Op vrijdag 22 november 2013 13:23 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Zelfs de scooterzaken hier (regio Rdam) adviseren mensen bij aanschaf van een nieuwe om deze 10KM/u harder te laten lopen.
neu, langs fietser of dieren scheuren is niet cool.quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:36 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Die van mij loopt ook iets harder maar niet extreem en ik scheur ook niet langs fietsers
Bij mij loopt die uit '57 75 die uit '71 85, beide met GPS gemeten. Ik scheur niet langs fietsers. Als ik op het fietspad moet rijden is 30 vaak zat. Alleen als ik 100 kilometer moet rijden is het wel eens lekker om mijn gas open te trekken op een lange N weg of langs een kanaal zonder verder verkeer. Verder rij ik gewoon keurig netjes.quote:
Of hebben nadelige gevolgen zoals bijvoorbeeld kinderen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:50 schreef Yreal het volgende:
Het heef toch geen nut.
De meeste leuke dingen zijn nutteloos
Of ze zijn verbodenquote:Op vrijdag 22 november 2013 14:05 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Of hebben nadelige gevolgen zoals bijvoorbeeld kinderen.
Een combinatie van geen helm dus, maar toch belangrijker lijkt mij dat er simpelweg eindeloos meer snorfietsers zijn dan motorrijders en brommers gecombineerd.quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:51 schreef Metro2005 het volgende:
Schokkende cijfers over ongevallen en hoofdletsel onder brom en snorfietsers:
http://www.spitsnieuws.nl(...)m-oudere-snorfietser
Van de overleden slachtoffers werd ernstig hoofdletsel vastgesteld bij 47 procent van de motorrijders, bij 64 procent van de bromfietsers, en bij 73 procent van de snorfietsers. Het algemeen sterftecijfer was relatief gezien het hoogst onder de snorfietsers, bijna twee keer hoger dan bij de bromfietsers.
Volgens het CBS rijden er nog altijd meer bromfietsen dan snorfietsen rond:quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Een combinatie van geen helm dus, maar toch belangrijker lijkt mij dat er simpelweg eindeloos meer snorfietsers zijn dan motorrijders en brommers gecombineerd.
Had ik inderdaad over nagedacht, ik ga het in ieder geval met een relais op het contact schakelen, zodat het niet mn accu leegzuigt als ik er niet op rij. Ik zet ook een zekering tussen accu en handvaten, voor de zekerheid.quote:Op vrijdag 22 november 2013 11:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, maar bedenk wel even dat die voor een motor zijn bedoeld en niet voor een bromfiets. Brommers en scooters hebben veel minder vermogen van de dynamo en de bedrading is dunner uitgevoerd dan bij een motor.
Let dus goed op dat je de verschillende onderdelen (dynamo, spanningsregelaar, bedrading, etc) niet overbelast. Anders zou een en ander wel eens te heet kunnen worden, en niet op de plek die jij wilt.
Tegen beslaan afwasmiddelquote:Op zaterdag 23 november 2013 08:31 schreef StateOfMind het volgende:
Is er trouwens een middel te koop dat het beslaan van de binnenkant van het vizier tegen gaat?
En een middel dat druppelvorming aan de buitenkant tegengaat?
Maar moet ik dat afwasmiddel dan verdund of rechtstreeks uit de fles aanbrengen?quote:Op zaterdag 23 november 2013 10:10 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Tegen beslaan afwasmiddel
Druppelvorming is lastig te voorkomen, middeltjes als rainx enzo mogen vaak niet op lexaan en andere kunststoffen.
Rechtstreeks werkt het beste, wel dun uitsmeren.quote:Op zaterdag 23 november 2013 10:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar moet ik dat afwasmiddel dan verdund of rechtstreeks uit de fles aanbrengen?
Thanks! Morgen bij daglicht eens doenquote:Op zaterdag 23 november 2013 17:19 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Rechtstreeks werkt het beste, wel dun uitsmeren.
is prima te doen hoor. Ik zou dan een vespa ciao kopen. Niet al te duur en onderdelen zijn vrij goed verkrijgbaar.quote:Op maandag 25 november 2013 13:51 schreef Franknfurter het volgende:
Hoi!
Ik wil stiekem ook een brommer, maar gezien ik nergens verstand van heb en ook niet heel veel geld dacht ik dat het misschien leuk zou zijn om een opknapper te kopen en die in de wintermaanden eens even uit elkaar te trekken en weer in elkaar te zetten inclusief uiteraard verbeteringen. Ik zal per maand denk ik een euro of 150 kunnen missen, stel dat ik rond maart wil beginnen met rijden, dan heb ik er zo'n 450-600 euro aan uitgegeven. Is dit te doen, is mijn budget oké en wat is een goed soort brommer om dit mee te doen? Ik wil trouwens een brommer met geel plaatje, 25kmpu fiets ik ook nog wel.
Nope, jij bent eigenaar dus jij bent verantwoordelijk.quote:Op maandag 25 november 2013 18:11 schreef sombogywogy het volgende:
Hallo Fokkers, ik had een klein vraagje, misschien weet iemand van jullie een antwoord.
Ik bezit een snorfiets (Piagio Zip 4takt). Deze heb ik nieuw gekocht een aantal jaren geleden, en ik heb hier nooit aan gesleuteld.
Hij is laatst op de rollerbank gezet en ik heb hiervoor een boete gekregen want hij gaat te hard (+- 38 op hun teller).
Omdat ik zelf nooit heb gesleuteld eraan of iets heb gedaan was ik benieuw of het op een manier nut heeft deze boete aan te vechten...
Ah helaas.quote:Op maandag 25 november 2013 19:52 schreef Ballsofsteel het volgende:
[..]
Nope, jij bent eigenaar dus jij bent verantwoordelijk.
zoek even hoe je zo`n ding normaal moet voeren... en doe het omgekeerdequote:Op maandag 25 november 2013 20:00 schreef sombogywogy het volgende:
[..]
Ah helaas.
De politie zei dat ik hem moet afvoeren want bij een derde keer ka hij in beslag genomen worden
Iemand een tip om dit goedkoop te laten doen regio Amsterdam?
Als er aantoonbaar niks aan is veranderd lijkt me dat moeilijk stand houden.quote:Op maandag 25 november 2013 19:52 schreef Ballsofsteel het volgende:
[..]
Nope, jij bent eigenaar dus jij bent verantwoordelijk.
Bij voorbaat kansloos. Je hebt een betere kans om iets terug te krijgen van de toko waar je dat ding gekocht hebt. Die hebben jou een opgevoerde snorfiets verkocht en dat mag niet.quote:Op maandag 25 november 2013 18:11 schreef sombogywogy het volgende:
Hallo Fokkers, ik had een klein vraagje, misschien weet iemand van jullie een antwoord.
Ik bezit een snorfiets (Piagio Zip 4takt). Deze heb ik nieuw gekocht een aantal jaren geleden, en ik heb hier nooit aan gesleuteld.
Hij is laatst op de rollerbank gezet en ik heb hiervoor een boete gekregen want hij gaat te hard (+- 38 op hun teller).
Omdat ik zelf nooit heb gesleuteld eraan of iets heb gedaan was ik benieuw of het op een manier nut heeft deze boete aan te vechten...
Bedankt voor alle reacties!quote:Op dinsdag 26 november 2013 09:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Bij voorbaat kansloos. Je hebt een betere kans om iets terug te krijgen van de toko waar je dat ding gekocht hebt. Die hebben jou een opgevoerde snorfiets verkocht en dat mag niet.
Haha bedankt, was er al achter dat één cola-dopje vol met 2takt olie prima is voor 1 liter (ongeveer +/-)quote:Op zondag 1 december 2013 12:15 schreef Ballsofsteel het volgende:
Ho damn supervet ding!
ergens tussen 1:40 en 1:50 is helemaal prima![]()
Heb zelf nog wel is op zo´n ding gereden, dat is nog best een opgave met die trappers haha
Ben benieuwd!quote:Op maandag 2 december 2013 14:08 schreef siemz het volgende:
[..]
Haha bedankt, was er al achter dat één cola-dopje vol met 2takt olie prima is voor 1 liter (ongeveer +/-)
Volgende week zaterdag er aan beginnen en zal laten weten of hij loopt, even oude bezine er uit en nieuwe bougie er in en hem in oorde maken voor de winter!
Bedankt, zal ik onthouden!quote:Op maandag 2 december 2013 16:26 schreef Ballsofsteel het volgende:
[..]
Ben benieuwd!
Ik zou als ik jou was eventjes de carburateur reinigen, als je toch bezig bent in die hoek.
Even doorblazen, vooral de sproeier!
Dat verhoogt de kans op starten aanzienlijk ivm de leeftijd van het apparaat, en het is toch veel leuker als ie wel start.
iets met ethanol staat me bij, maar volgensmij vereist elke andere brandstof flink wat werk.quote:Op maandag 2 december 2013 20:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
iemand nog nuttige suggesties over wat je veilig in je tank kan pleuren naast Euro 95( mengen met E95), waar een 2 takt blok toch wel op lopen wil, zonder hem te beschadigen? jaha Euro 98 :w maar meer in de trant wat is goedkoper is dan Euro 95 per liter![]()
op de div scooter forums word je van het kastje naar de muur naar de stoel naar de bank en terug naar het kastje gestuurt, omdat iedereen wat anders roept
of waarmee zou ik kunnen expirimenteren?
die kut rush kan toch wel wat hebben
Succes met op Nederlands kenteken zettenquote:Op zondag 1 december 2013 11:22 schreef siemz het volgende:
Hey!
Heb voor me vader (&me zelf) een oude puch mv50 uit 1973 gekocht!
Fototjes!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet punt gaaf, maar ja.. Logisch wel (toch?)
Weet iemand toevallig wat de meng-smeer-formule is voor de puch mv50? Me pa zei eerder dat hij het wel wist, wou ik kijken of die nog goed loopt zegt hij "Oh..ehm, eigenlijk geen idee!"![]()
Wie zou me kunnen helpen met het vinden van de meng smeer verhouding?
yo![]()
ik heb hier ook lange tijd naar gezocht. Maar niet veel gevonden en ook niks geëxperimenteerd.quote:Op maandag 2 december 2013 20:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
iemand nog nuttige suggesties over wat je veilig in je tank kan pleuren naast Euro 95( mengen met E95), waar een 2 takt blok toch wel op lopen wil, zonder hem te beschadigen? jaha Euro 98 :w maar meer in de trant wat is goedkoper is dan Euro 95 per liter![]()
op de div scooter forums word je van het kastje naar de muur naar de stoel naar de bank en terug naar het kastje gestuurt, omdat iedereen wat anders roept
of waarmee zou ik kunnen expirimenteren?
die kut rush kan toch wel wat hebben
Ja haha ik hoop op het beste, bedankt!quote:Op maandag 2 december 2013 20:53 schreef Blester het volgende:
[..]
Succes met op Nederlands kenteken zetten
het gaat ook meer om het expirimentele karakterquote:Op maandag 2 december 2013 21:16 schreef -niemand- het volgende:
[..]
ik heb hier ook lange tijd naar gezocht. Maar niet veel gevonden en ook niks geëxperimenteerd.
Maar lampenolie of petroleum zou moeten gaan.
Je kunt ook 30% diesel bijmengen. Werkt ook.
Helaas is er niks wat enorm scheelt in de prijs. Anders had ik allang op iets anders dan benzine gereden.
slaolie kan ook, rookt en stinkt alleen als een idioot en je uitlaatpoort gaat er enorm van dichtzitten. geen aanrader dus.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
het gaat ook meer om het expirimentele karakter
lampolie is per liter duurder dan benzine op het moment, petroleum weet ik zo niet.. en diesel... mmhm dan kan er ook wel een slootje sla/zonnebloem olie in
ah, doen we dat dus nietquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:01 schreef -niemand- het volgende:
[..]
slaolie kan ook, rookt en stinkt alleen als een idioot en je uitlaatpoort gaat er enorm van dichtzitten. geen aanrader dus.
Uitlaat invetten, voorvorkpoten invetten en andere roestgevoelige delen invetten. Misschien een nieuwe accu na de winter.quote:Op woensdag 4 december 2013 00:10 schreef Geralt het volgende:
Kort vraagje:
Kymco Like 50cc 4 takt, buiten in weer en wind onder een hoes. Heel de winter.
Moet ik iets doen verder? Start dat nog gewoon in de lente? Bevriest die benzine? Moet ik per se de accu loshalen?
Tips zijn welkom
Nee, want je blok wordt niet warm. Extra slecht voor je scooter.quote:Op vrijdag 6 december 2013 19:08 schreef Geralt het volgende:
En gewoon om de week eens een keer starten en even laten lopen is dat geen optie?
Even wat langer laten lopen tot ie warm is danquote:Op vrijdag 6 december 2013 19:24 schreef Geelman het volgende:
[..]
Nee, want je blok wordt niet warm. Extra slecht voor je scooter.
En dan?quote:Op vrijdag 6 december 2013 19:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
Even wat langer laten lopen tot ie warm is dan
quote:
Dat voorkomen?quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:42 schreef jelfrikandel het volgende:
Zorg dat je carb leeg is. Die troep verrubbert zowat direct. Puinzooi.
Vlotterbakje leeggooien is veel minder werk en niet schadelijk voor je blok. Daarnaast bederft benzine ook niet zo snel.quote:
Schroevendraaier erin rammen?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kickje na 87 dagen![]()
Ben mijn sleutels en alarmbediening kwijt, wat te doen?
Voor mijn alarm kan ik wel ergens bij mijn accu komen om af te koppelen alleen hoe haal ik mijn contactslot eruit? Vroeger kon je met een goede klap op het stuur de stuurpin breken en trok je zo je contactslot eruit alleen heb ik een dikke stuurpin en dus bang dat mijn stuur krom gaat trekken
Benelli 491quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:28 schreef Q-Festival het volgende:
admiraal anaal welk model betreft het ?
dr past vast ook wel een ander slot inquote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:05 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kappen zijn er inderdaad zo af te halen als het alarm uitgeschakeld is, bijkomend probleem is is dat ze nergens meer contactsloten verkopen voor de benelli 491
Luilak, ga je voorremmen vervangenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 20:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dr past vast ook wel een ander slot in
verder zijn mijn remblokken versleten.. en nou wordt de achterrem veel harder belast.. gelukkig rijd de Saxonette ook nog :-) ( en rijd stiekum veel mooier dan die kut rush.. ondanks de lagere snelheid)
nieuwe blokkenset is er al nu nog monterenquote:Op woensdag 5 maart 2014 08:28 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Luilak, ga je voorremmen vervangen.
Ik kan wel langskomen en je opmonterenquote:Op woensdag 5 maart 2014 13:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nieuwe blokkenset is er al nu nog monteren
nah volgende week ofzo es kijkenquote:Op woensdag 5 maart 2014 14:20 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik kan wel langskomen en je opmonteren.
Is goed, spreken we wat voor volgende week afquote:
Deze is voor in een autoquote:Op woensdag 5 maart 2014 20:57 schreef klawie het volgende:
Jongens een vraagje
wij hebben kymco carry's dat is een beetje het zelfde als de agility 12 inch
Kan je daar deze olie in gooien? http://www.remmenset.nl/castrol-gtx-10w40-5-liter-2500.html#
Das een kwartiertje werk manquote:Op woensdag 5 maart 2014 13:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nieuwe blokkenset is er al nu nog monteren
Het is een 4takt het punt is dat we nogal een hoop olie gebruiken en dat tikt de 8 euro per liter nogal aanquote:Op woensdag 5 maart 2014 21:47 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Deze is voor in een autoJe moet olie hebben voor een 2takt (of 4takt?) bromfiets. Bij een bromfietswinkel hebben ze de goeie flessen gewoon staan
Hoezo gebruik je zoveel olie dan? 8euro per liter is al goedkoopquote:Op woensdag 5 maart 2014 21:50 schreef klawie het volgende:
[..]
Het is een 4takt het punt is dat we nogal een hoop olie gebruiken en dat tikt de 8 euro per liter nogal aan
Maar kan dat dan ergens goedkoper?
Het gaat nl om pizzabrommers en het zijn er nogal wat vandaarquote:Op woensdag 5 maart 2014 21:51 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Hoezo gebruik je zoveel olie dan? 8euro per liter is al goedkoop
Dat kan je dan goedkoop krijgen, bij ons kost het 9eu de liter en dat is al goedkoop.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:53 schreef klawie het volgende:
[..]
Het gaat nl om pizzabrommers en het zijn er nogal wat vandaar
Ik die nl ook de auto's en daar kost de olie maar 3,75 per liter vandaar
Ze krijgen 1 keer per 5000km een beurtquote:Op woensdag 5 maart 2014 21:56 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Dat kan je dan goedkoop krijgen, bij ons kost het 9eu de liter en dat is al goedkoop.
Ik zou geen adres weten voor goedkope brommer olie. Hoe lang zit het er nu in bij de meeste brommers? Hoeveel km?
Tja, olie zou je ook wel eens in de 7,5-10K kunnen doen wil je kosten drukken. Kan wel als je er Castrol in doet. Maar olie is gewoon duurquote:Op woensdag 5 maart 2014 21:58 schreef klawie het volgende:
[..]
Ze krijgen 1 keer per 5000km een beurt
Ik heb iets gevondenquote:Op woensdag 5 maart 2014 22:01 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Tja, olie zou je ook wel eens in de 7,5-10K kunnen doen wil je kosten drukken. Kan wel als je er Castrol in doet. Maar olie is gewoon duur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |