abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 21:02:20 #181
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_131755277
Vandaag de scooter weggebracht en weer opgehaald van een grote beurt.

De scooterboer waar ik hem had gekocht vroeg er 150 euro voor, exclusief rolletjes en eventuele extra's.
Even een rondje gemaakt langs andere scooterboeren in de omgeving en na een tip van een dorpsgenoot uiteindelijk eentje gevonden die het voor 90 euro deed. Ook een dealer.

Dus ik haal hem vanavond op, wat blijkt: op 50 cent na 80 euro.
Dus ik zei enigszins verbaasd "Huh, minder dan dat je gezegd had?"
Heeft hij minder gerekend omdat hij er minder werk mee had dan normaal. Heel erg netjes :Y
En die 80 euro was dus inclusief arbeid, btw en materiaal en ook inclusief kleppen stellen, nieuwe rolletjes, nieuwe bougie en mijn standaard is gerepareerd.

Zo kan het dus ook ^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_131784115
Sinds 2 weken eigenaar van een oude Tomos. Dit omdat woon-werk verkeer net teveel is om te fietsen. Via een kennis voor een prikkie dit ding kunnen overnemen dus voorlopig maar even hier op rijden.

Voordeel is ook dat ik met de Tomos makkelijk de kelderbox in en uit kan rijden en met een Zip ofzo dit al lastiger wordt

Gisteren wat onderdelen besteld en ik hoop dat ik tijd heb om van het weekend nieuwe schokbrekers, uitlaat etc te kunnen installeren.

Verder ga ik er niet veel aan doen. De overige roest is oppervlakkig en kan ik mee leven.

Oh jah ik heb hem intussen gewassen want hij was me een partij smerig op deze foto
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_132460725
Net zo,n hok gekocht voor weinig ding starte niet meer prijs was heel erg laag
Had gelukkig al iets gezien , er zat namelijk geen peut meer in
paar liter peut erin en het liep weer.
Heerlijk als mensen er geen verstand van hebben en nooit die meter in de gaten houden.
Voor dat geld had ik niet eens een goede fiets :P

woensdag 23 oktober 2013 @ 07:43:29 #184
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_132463765
Nu we langzaam aan weer de koude periode in gaan (al zou je dat niet zeggen momenteel) had ik toch een paar vragen.

- Ik merkte vorige week dat ik met mijn (nette) leren handschoenen geen grip heb op de gashendel.
Wat voor (materiaal) handschoenen zijn wél geschikt?

- Is er een goedje om te voorkomen dat de binnenkant van je vizier beslaat?

- Is er een (waterafstotend) goedje om in de regen druppelvorming op het vizier te voorkomen?
A murky, forgotten land.
pi_133422441
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:32:41 #186
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_133422901
quote:
Valt alleen de vario ring verwijderen onder opvoeren?
A murky, forgotten land.
pi_133422968
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:32 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Lijkt me wel.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_133424560
quote:
ze willen de brommers gewoon van de straat af hebben. ;(
pi_133425440
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 07:43 schreef StateOfMind het volgende:
Nu we langzaam aan weer de koude periode in gaan (al zou je dat niet zeggen momenteel) had ik toch een paar vragen.

- Ik merkte vorige week dat ik met mijn (nette) leren handschoenen geen grip heb op de gashendel.
Wat voor (materiaal) handschoenen zijn wél geschikt?

- Is er een goedje om te voorkomen dat de binnenkant van je vizier beslaat?

- Is er een (waterafstotend) goedje om in de regen druppelvorming op het vizier te voorkomen?
Ik heb handschoenen van bartz met een soort rubber aan de binnenkant. Gaat perfect.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:20:01 #190
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_133425593
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:18 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Ik heb handschoenen van bartz met een soort rubber aan de binnenkant. Gaat perfect.
Heb toevallig vanmiddag goedkope ski handschoenen gekocht. Wind en waterdicht, Thinsulate, en een ruw oppervlak in de handpalm en vingers voor de grip.

[ Bericht 0% gewijzigd door StateOfMind op 19-11-2013 22:45:26 ]
A murky, forgotten land.
  dinsdag 19 november 2013 @ 22:29:19 #191
396903 siemz
Computer fanaat!
pi_133429935
Heb prima handschoenen bij de aldi gekocht ooit (motor rij handschoenen) lekker warm met beetje betaal en lekker dik, rijdt heerlijk!

Echt het duurt niet lang meer of ze gaan kijken of je rug wel 90 graden recht staat terwijl je rijdt of ze bekeuren je.
Houd van leren!
pi_133441397
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:24 schreef asfalthooligan het volgende:
Net zo,n hok gekocht voor weinig ding starte niet meer prijs was heel erg laag
Had gelukkig al iets gezien , er zat namelijk geen peut meer in
paar liter peut erin en het liep weer.
Heerlijk als mensen er geen verstand van hebben en nooit die meter in de gaten houden.
Voor dat geld had ik niet eens een goede fiets :P

Dat heet gewoon een mazzelpik zijn. :D Als ik zo onbeleefd mag zijn? Hoeveel?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2013 11:56:17 ]
  vrijdag 22 november 2013 @ 08:16:46 #193
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_133506348
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:32 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Op de rollenbank mag een scooter +/- 57 gaan. Meestal zit je rond de 55 als je alleen de varioring eruit haalt. Geen paniek dus.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  vrijdag 22 november 2013 @ 08:33:42 #194
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_133506491
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 08:16 schreef Geelman het volgende:

[..]

Op de rollenbank mag een scooter +/- 57 gaan. Meestal zit je rond de 55 als je alleen de varioring eruit haalt. Geen paniek dus.
Ik heb van de week en snelheidsmeter/gps app gedownload (geen idee of daar nog verschil in zit qua betrouwbaarheid en nauwkeurigheid).

Toen ik mijn scooter kocht (2e hands) bij een merkdealer reed hij standaard maximaal 45 op de teller.
Ze hebben op mijn opdracht alleen de varioring verwijderd. Volgens hun zou hij dan 55-60 rijden.

Op een vlakke weg zonder wind tegen is mijn top op de teller 70. De gps geeft dan 60,2 aan.
Daar zou dan nog een correctie af gaan bij een boete.

Hoeveel wordt dan de top, inclusief correctie?
A murky, forgotten land.
  vrijdag 22 november 2013 @ 08:36:19 #195
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_133506514
Met 60 GPS zit je wel in de gevarenzone, maar het zou zomaar kunnen dat je nog binnen de marge valt.

Je kan een varioring ook door de midden slijpen, dan kan je de snelheid als het ware zelf regelen.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  vrijdag 22 november 2013 @ 08:36:25 #196
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_133506516
Maar met die nieuwe regel van juli volgend jaar mag ie dus helemaal niks meer te hard kunnen?

Maar hopelijk heb ik tegen die tijd weer werk gevonden, en mijn motorrijbewijs en een motor.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 22 november 2013 @ 08:37:04 #197
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_133506523
Je mag niet harder dan 57, je hoeft niet strikt 45 te rijden.
  vrijdag 22 november 2013 @ 08:50:33 #198
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_133506647
Beetje googlen leert mij dat men een correctie van 10% aan houdt.

Maar kijkt de politie naar de snelheid op de teller of naar de echte snelheid?
A murky, forgotten land.
pi_133508909
Heeft iemand hier ervaring met verwarmde handvaten?

Heb van de week een setje op ebay besteld, dus ik zal mijn ervaringen even delen als ik die binnen heb. :)
pi_133509028
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:00 schreef Ballsofsteel het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met verwarmde handvaten?

Heb van de week een setje op ebay besteld, dus ik zal mijn ervaringen even delen als ik die binnen heb. :)
Nee, maar bedenk wel even dat die voor een motor zijn bedoeld en niet voor een bromfiets. Brommers en scooters hebben veel minder vermogen van de dynamo en de bedrading is dunner uitgevoerd dan bij een motor.

Let dus goed op dat je de verschillende onderdelen (dynamo, spanningsregelaar, bedrading, etc) niet overbelast. Anders zou een en ander wel eens te heet kunnen worden, en niet op de plek die jij wilt.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 22 november 2013 @ 11:11:34 #201
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_133509147
Er staat mee ook iets van bij dat er ook verwarmde handschoenen zijn, met een eigen energievoorziening.

Gevonden:
http://www.thermokledingp(...)-c-1841.html?ord=ASC

Zie net dat er per handschoen 1 batterij in moet en dat een batterij maar 2 uur mee gaat :')

[ Bericht 36% gewijzigd door StateOfMind op 22-11-2013 11:21:59 ]
A murky, forgotten land.
  vrijdag 22 november 2013 @ 11:38:29 #202
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_133509714
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

Maar omdat ze begrenst zijn zijn ze ook weer extra vervuilend
Als ze begrenst zijn lopen ze niet net zo hard als bromfietsen dus er is al iets van een begrenzing afgehaald natuurlijk :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 08:50 schreef StateOfMind het volgende:
Beetje googlen leert mij dat men een correctie van 10% aan houdt.

Maar kijkt de politie naar de snelheid op de teller of naar de echte snelheid?
Echte snelheid lijkt me. Ik heb dit gevonden op infopolitie

quote:
Voorbeeld: bromfiets gaat op de rollenbank en de rollenbank geeft 63 km/h op het display weer.
Daar moet een wettelijke correctie van 10% vanaf (met een minimum van 5 km/h), afgerond naar boven.
10% van 63 = 6,3 == afronden ==> 7 km/h.
63-7= 56 km/h.

Volgens Europese regelgeving moet de constructiesnelheid uit het kentekenbewijs met 5 km/h verhoogd worden.
Toegestaan bij een waarde van 45 km/h in het kentekenbewijs is dus 45 + 5 = 50 km/h.
Let op dat er ook bromfietsen zijn waarbij in het kentekenbewijs afwijkende waarden staan vermeld, bijv. 42 km/h.

De gecorrigeerde overschrijding waar je de bekeuring voor krijgt is 56 - 50 = 6 km/h.

Ten aanzien van de overschrijding is er een minimumdrempel van 4 km/h. Je kunt dus geen bekeuring krijgen bij gecorrigeerde overschrijdingen van 0 t/m 3 km/h.
Ik heb sinds anderhalve week dit ding gekocht (nieuw):

Piaggio zip 25 4takt. Niet opgevoerd qua vermogen, wel de varioring verwijderd (25km/u, dat fiets ik normaal met 2 vingers in de neus en de meeste electrische fietsen rijden tegen de 30km/u :') ) , hij rijdt nu (na een heuuuuule lange aanloop) 35km/u op de GPS (40 op de teller) en bij tegenwind kakt het in naar 30km/u op de teller (ong 28km/u GPS) hard zat maar in elk geval wel prettig dat ik een klein beetje overheb bij bv inhalen of dus inderdaad tegenwind.
Volgens het artikel wat ik hierboven gepost heb niet boetewaardig en in de stad rij ik sowieso niet harder dan 30km/u op de klok, hard zat voor het fietspad. Verbruik schijnt wel beter te zijn als die ring er niet in zit omdat de scooter dan in de hoogste versnelling kan draaien. Zou fijn zijn als we op bromfiets gebied de EU regels wat meer zouden volgen. Een lichte 125cc motorfiets lijkt me wel wat .

Verbruik is tot nu toe (pas 2 keer getankt) 1 op 40,2 :)

Wel fucking koud momenteel op zo'n ding maar het is wel prettig om af en toe eens niet te hoeven fietsen (moet 22km enkele reis) :P

En rollerbankcontroles tja , nutteloze bagger maar ik ben ze nog nooit tegengekomen, ook niet toen ik vroeger naar school reed ofzo :{ echt nog nooit. Aan de andere kant zie ik ook nooit controles die wél nuttig zijn zoals controle op fietsverlichting. :')

Ik overweeg wel een helm aan te schaffen ivm de kou en bij regen. Waarom dan toch een snor? Omdat ik niet graag in de file sta (anders ging ik wel met de auto) en dus op het fietspad wil rijden. In de stad waar ik werk staat het namelijk altijd elke ochtend en middag gezellig helemaal vast op de weg en ik tuf er nu vrolijk langs op het fietspad en anders sta je met je bromfietsje alsnog tussen het blik opgesloten :{

En dat stuk van groenlinks, ik weet niet hoe het in Amsterdam is natuurlijk maar in de Regio Rotterdam valt het wel mee met opgevoerde brommers en scooters. Af en toe scheurt er wel eens zo'n malloot met 80 over het fietspad maar over het algemeen lopen de meeste scooters redelijk wat ze moeten lopen (meestal wat ze mogen + 10km/u, niet echt schokkend)

Electrische scooter heb ik ook naar gekeken maar aanschafprijs is rustig 1000 euro duurder dan een benzineversie, je accu's kan je gemiddeld na 3 jaar weggooien en je actieradius... tja het is bij mij net aan, zeker in de winter maar ik kan nooit eens wat verder weg ermee dus nee, geen optie.

Over een week ofzo de eerste 500km beurt, wanneer is de eerstvolgende beurt daarna (bij welke kmstand?)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_133510809
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:38 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als ze begrenst zijn lopen ze niet net zo hard als bromfietsen dus er is al iets van een begrenzing afgehaald natuurlijk :P

[..]

Echte snelheid lijkt me. Ik heb dit gevonden op infopolitie

[..]

Ik heb sinds anderhalve week dit ding gekocht (nieuw):

[ link | afbeelding ]

Piaggio zip 25 4takt. Niet opgevoerd qua vermogen, wel de varioring verwijderd (25km/u, dat fiets ik normaal met 2 vingers in de neus en de meeste electrische fietsen rijden tegen de 30km/u :') ) , hij rijdt nu (na een heuuuuule lange aanloop) 35km/u op de GPS (40 op de teller) en bij tegenwind kakt het in naar 30km/u op de teller (ong 28km/u GPS) hard zat maar in elk geval wel prettig dat ik een klein beetje overheb bij bv inhalen of dus inderdaad tegenwind.
Volgens het artikel wat ik hierboven gepost heb niet boetewaardig en in de stad rij ik sowieso niet harder dan 30km/u op de klok, hard zat voor het fietspad. Verbruik schijnt wel beter te zijn als die ring er niet in zit omdat de scooter dan in de hoogste versnelling kan draaien. Zou fijn zijn als we op bromfiets gebied de EU regels wat meer zouden volgen. Een lichte 125cc motorfiets lijkt me wel wat .

Verbruik is tot nu toe (pas 2 keer getankt) 1 op 40,2 :)

Wel fucking koud momenteel op zo'n ding maar het is wel prettig om af en toe eens niet te hoeven fietsen (moet 22km enkele reis) :P

En rollerbankcontroles tja , nutteloze bagger maar ik ben ze nog nooit tegengekomen, ook niet toen ik vroeger naar school reed ofzo :{ echt nog nooit. Aan de andere kant zie ik ook nooit controles die wél nuttig zijn zoals controle op fietsverlichting. :')

Ik overweeg wel een helm aan te schaffen ivm de kou en bij regen. Waarom dan toch een snor? Omdat ik niet graag in de file sta (anders ging ik wel met de auto) en dus op het fietspad wil rijden. In de stad waar ik werk staat het namelijk altijd elke ochtend en middag gezellig helemaal vast op de weg en ik tuf er nu vrolijk langs op het fietspad en anders sta je met je bromfietsje alsnog tussen het blik opgesloten :{

En dat stuk van groenlinks, ik weet niet hoe het in Amsterdam is natuurlijk maar in de Regio Rotterdam valt het wel mee met opgevoerde brommers en scooters. Af en toe scheurt er wel eens zo'n malloot met 80 over het fietspad maar over het algemeen lopen de meeste scooters redelijk wat ze moeten lopen (meestal wat ze mogen + 10km/u, niet echt schokkend)

Electrische scooter heb ik ook naar gekeken maar aanschafprijs is rustig 1000 euro duurder dan een benzineversie, je accu's kan je gemiddeld na 3 jaar weggooien en je actieradius... tja het is bij mij net aan, zeker in de winter maar ik kan nooit eens wat verder weg ermee dus nee, geen optie.

Over een week ofzo de eerste 500km beurt, wanneer is de eerstvolgende beurt daarna (bij welke kmstand?)
Kijk eens naar iets van een bivak muts tegen de kou. Moet je wel al je papieren ed. in orde hebben, want het is heerlijk maar iedere agent stopt je :P
  vrijdag 22 november 2013 @ 12:38:13 #204
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_133511106
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

Kijk eens naar iets van een bivak muts tegen de kou. Moet je wel al je papieren ed. in orde hebben, want het is heerlijk maar iedere agent stopt je :P
Ik heb al een goeie muts met van die oorflappen en dan niet zo'n goedkoop action ding maar van een outdoor winkel alleen is dat niet waterdicht dus vandaar dat ik wellicht een helm wil :)
Bivakmuts op een scooter is wel een recept voor een aanhouding elke rit :+
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_133511166
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:38 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik heb al een goeie muts met van die oorflappen en dan niet zo'n goedkoop action ding maar van een outdoor winkel alleen is dat niet waterdicht dus vandaar dat ik wellicht een helm wil :)
Bivakmuts op een scooter is wel een recept voor een aanhouding elke rit :+
Bedek je nek in ieder geval goed, goede handschoenen en denk dan aan thermokleding. Een helm doet dan niet zoveel meer.

En je ziet er niet uit als een klapjosti.
pi_133511190
Ik weet nog wel dat ik een keer ladderzat in de kroeg een studiegenote heb lopen afzeiken omdat ze met een helm op haar elektrische snorfiets reed.... :@
  vrijdag 22 november 2013 @ 12:41:29 #207
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_133511195
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

Bedek je nek in ieder geval goed, goede handschoenen en denk dan aan thermokleding. Een helm doet dan niet zoveel meer.

Want met een helm zie je eruit als een klapjosti :?
Alsof je er uberhaupt al niet raar uitziet op zo'n rijdende wc pot :+
pi_133511213
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:41 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Want met een helm zie je eruit als een klapjosti :?
Alsof je er uberhaupt al niet raar uitziet op zo'n rijdende wc pot :+
Meer dat een helm op een snorfiets bijzonder dom oogt :P
pi_133511226
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

Je moest eens weten hoeveel warmte je door het hoofd verliest ;)

Daarnaast is zeker als je in winterse omstandigheden gaat rijden een helm natuurlijk wel aan te raden. Toegegeven, volgens die redenatie zou je het op de fiets dan ook moeten doen en dat is onzin, maar dan nog.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_133511261
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:42 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Je moest eens weten hoeveel warmte je door het hoofd verliest ;)

Daarnaast is zeker als je in winterse omstandigheden gaat rijden een helm natuurlijk wel aan te raden. Toegegeven, volgens die redenatie zou je het op de fiets dan ook moeten doen en dat is onzin, maar dan nog.
maar hij had al een muts :P Natuurlijk, je verliest via je hoofd de meeste warmte. Daarom ben ik altijd gelukkig met mijn integraal helm en kol opgetrokken tot mijn neus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')