Valt alleen de vario ring verwijderen onder opvoeren?quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:23 schreef Miniem het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Bewijs_kwijt__.html
Lijkt me wel.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Valt alleen de vario ring verwijderen onder opvoeren?
ze willen de brommers gewoon van de straat af hebben.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:23 schreef Miniem het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Bewijs_kwijt__.html
Ik heb handschoenen van bartz met een soort rubber aan de binnenkant. Gaat perfect.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 07:43 schreef StateOfMind het volgende:
Nu we langzaam aan weer de koude periode in gaan (al zou je dat niet zeggen momenteel) had ik toch een paar vragen.
- Ik merkte vorige week dat ik met mijn (nette) leren handschoenen geen grip heb op de gashendel.
Wat voor (materiaal) handschoenen zijn wél geschikt?
- Is er een goedje om te voorkomen dat de binnenkant van je vizier beslaat?
- Is er een (waterafstotend) goedje om in de regen druppelvorming op het vizier te voorkomen?
Heb toevallig vanmiddag goedkope ski handschoenen gekocht. Wind en waterdicht, Thinsulate, en een ruw oppervlak in de handpalm en vingers voor de grip.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:18 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Ik heb handschoenen van bartz met een soort rubber aan de binnenkant. Gaat perfect.
Dat heet gewoon een mazzelpik zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:24 schreef asfalthooligan het volgende:
Net zo,n hok gekocht voor weinig ding starte niet meer prijs was heel erg laag
Had gelukkig al iets gezien , er zat namelijk geen peut meer in
paar liter peut erin en het liep weer.
Heerlijk als mensen er geen verstand van hebben en nooit die meter in de gaten houden.
Voor dat geld had ik niet eens een goede fiets
Op de rollenbank mag een scooter +/- 57 gaan. Meestal zit je rond de 55 als je alleen de varioring eruit haalt. Geen paniek dus.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Valt alleen de vario ring verwijderen onder opvoeren?
Ik heb van de week en snelheidsmeter/gps app gedownload (geen idee of daar nog verschil in zit qua betrouwbaarheid en nauwkeurigheid).quote:Op vrijdag 22 november 2013 08:16 schreef Geelman het volgende:
[..]
Op de rollenbank mag een scooter +/- 57 gaan. Meestal zit je rond de 55 als je alleen de varioring eruit haalt. Geen paniek dus.
Nee, maar bedenk wel even dat die voor een motor zijn bedoeld en niet voor een bromfiets. Brommers en scooters hebben veel minder vermogen van de dynamo en de bedrading is dunner uitgevoerd dan bij een motor.quote:Op vrijdag 22 november 2013 11:00 schreef Ballsofsteel het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met verwarmde handvaten?
Heb van de week een setje op ebay besteld, dus ik zal mijn ervaringen even delen als ik die binnen heb.
Als ze begrenst zijn lopen ze niet net zo hard als bromfietsen dus er is al iets van een begrenzing afgehaald natuurlijkquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar omdat ze begrenst zijn zijn ze ook weer extra vervuilend
Echte snelheid lijkt me. Ik heb dit gevonden op infopolitiequote:Op vrijdag 22 november 2013 08:50 schreef StateOfMind het volgende:
Beetje googlen leert mij dat men een correctie van 10% aan houdt.
Maar kijkt de politie naar de snelheid op de teller of naar de echte snelheid?
Ik heb sinds anderhalve week dit ding gekocht (nieuw):quote:Voorbeeld: bromfiets gaat op de rollenbank en de rollenbank geeft 63 km/h op het display weer.
Daar moet een wettelijke correctie van 10% vanaf (met een minimum van 5 km/h), afgerond naar boven.
10% van 63 = 6,3 == afronden ==> 7 km/h.
63-7= 56 km/h.
Volgens Europese regelgeving moet de constructiesnelheid uit het kentekenbewijs met 5 km/h verhoogd worden.
Toegestaan bij een waarde van 45 km/h in het kentekenbewijs is dus 45 + 5 = 50 km/h.
Let op dat er ook bromfietsen zijn waarbij in het kentekenbewijs afwijkende waarden staan vermeld, bijv. 42 km/h.
De gecorrigeerde overschrijding waar je de bekeuring voor krijgt is 56 - 50 = 6 km/h.
Ten aanzien van de overschrijding is er een minimumdrempel van 4 km/h. Je kunt dus geen bekeuring krijgen bij gecorrigeerde overschrijdingen van 0 t/m 3 km/h.
Kijk eens naar iets van een bivak muts tegen de kou. Moet je wel al je papieren ed. in orde hebben, want het is heerlijk maar iedere agent stopt jequote:Op vrijdag 22 november 2013 11:38 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als ze begrenst zijn lopen ze niet net zo hard als bromfietsen dus er is al iets van een begrenzing afgehaald natuurlijk
[..]
Echte snelheid lijkt me. Ik heb dit gevonden op infopolitie
[..]
Ik heb sinds anderhalve week dit ding gekocht (nieuw):
[ link | afbeelding ]
Piaggio zip 25 4takt. Niet opgevoerd qua vermogen, wel de varioring verwijderd (25km/u, dat fiets ik normaal met 2 vingers in de neus en de meeste electrische fietsen rijden tegen de 30km/u) , hij rijdt nu (na een heuuuuule lange aanloop) 35km/u op de GPS (40 op de teller) en bij tegenwind kakt het in naar 30km/u op de teller (ong 28km/u GPS) hard zat maar in elk geval wel prettig dat ik een klein beetje overheb bij bv inhalen of dus inderdaad tegenwind.
Volgens het artikel wat ik hierboven gepost heb niet boetewaardig en in de stad rij ik sowieso niet harder dan 30km/u op de klok, hard zat voor het fietspad. Verbruik schijnt wel beter te zijn als die ring er niet in zit omdat de scooter dan in de hoogste versnelling kan draaien. Zou fijn zijn als we op bromfiets gebied de EU regels wat meer zouden volgen. Een lichte 125cc motorfiets lijkt me wel wat .
Verbruik is tot nu toe (pas 2 keer getankt) 1 op 40,2![]()
Wel fucking koud momenteel op zo'n ding maar het is wel prettig om af en toe eens niet te hoeven fietsen (moet 22km enkele reis)![]()
En rollerbankcontroles tja , nutteloze bagger maar ik ben ze nog nooit tegengekomen, ook niet toen ik vroeger naar school reed ofzoecht nog nooit. Aan de andere kant zie ik ook nooit controles die wél nuttig zijn zoals controle op fietsverlichting.
Ik overweeg wel een helm aan te schaffen ivm de kou en bij regen. Waarom dan toch een snor? Omdat ik niet graag in de file sta (anders ging ik wel met de auto) en dus op het fietspad wil rijden. In de stad waar ik werk staat het namelijk altijd elke ochtend en middag gezellig helemaal vast op de weg en ik tuf er nu vrolijk langs op het fietspad en anders sta je met je bromfietsje alsnog tussen het blik opgesloten![]()
En dat stuk van groenlinks, ik weet niet hoe het in Amsterdam is natuurlijk maar in de Regio Rotterdam valt het wel mee met opgevoerde brommers en scooters. Af en toe scheurt er wel eens zo'n malloot met 80 over het fietspad maar over het algemeen lopen de meeste scooters redelijk wat ze moeten lopen (meestal wat ze mogen + 10km/u, niet echt schokkend)
Electrische scooter heb ik ook naar gekeken maar aanschafprijs is rustig 1000 euro duurder dan een benzineversie, je accu's kan je gemiddeld na 3 jaar weggooien en je actieradius... tja het is bij mij net aan, zeker in de winter maar ik kan nooit eens wat verder weg ermee dus nee, geen optie.
Over een week ofzo de eerste 500km beurt, wanneer is de eerstvolgende beurt daarna (bij welke kmstand?)
Ik heb al een goeie muts met van die oorflappen en dan niet zo'n goedkoop action ding maar van een outdoor winkel alleen is dat niet waterdicht dus vandaar dat ik wellicht een helm wilquote:Op vrijdag 22 november 2013 12:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kijk eens naar iets van een bivak muts tegen de kou. Moet je wel al je papieren ed. in orde hebben, want het is heerlijk maar iedere agent stopt je
Bedek je nek in ieder geval goed, goede handschoenen en denk dan aan thermokleding. Een helm doet dan niet zoveel meer.quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:38 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb al een goeie muts met van die oorflappen en dan niet zo'n goedkoop action ding maar van een outdoor winkel alleen is dat niet waterdicht dus vandaar dat ik wellicht een helm wil![]()
Bivakmuts op een scooter is wel een recept voor een aanhouding elke rit
Want met een helm zie je eruit als een klapjostiquote:Op vrijdag 22 november 2013 12:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bedek je nek in ieder geval goed, goede handschoenen en denk dan aan thermokleding. Een helm doet dan niet zoveel meer.
En je ziet er niet uit als een klapjosti.
Meer dat een helm op een snorfiets bijzonder dom oogtquote:Op vrijdag 22 november 2013 12:41 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Want met een helm zie je eruit als een klapjosti![]()
Alsof je er uberhaupt al niet raar uitziet op zo'n rijdende wc pot
Je moest eens weten hoeveel warmte je door het hoofd verliestquote:Op vrijdag 22 november 2013 12:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bedek je nek in ieder geval goed, goede handschoenen en denk dan aan thermokleding. Een helm doet dan niet zoveel meer.
En je ziet er niet uit als een klapjosti.
maar hij had al een mutsquote:Op vrijdag 22 november 2013 12:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel warmte je door het hoofd verliest
Daarnaast is zeker als je in winterse omstandigheden gaat rijden een helm natuurlijk wel aan te raden. Toegegeven, volgens die redenatie zou je het op de fiets dan ook moeten doen en dat is onzin, maar dan nog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |