abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 november 2013 @ 11:11:34 #201
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_133509147
Er staat mee ook iets van bij dat er ook verwarmde handschoenen zijn, met een eigen energievoorziening.

Gevonden:
http://www.thermokledingp(...)-c-1841.html?ord=ASC

Zie net dat er per handschoen 1 batterij in moet en dat een batterij maar 2 uur mee gaat :')

[ Bericht 36% gewijzigd door StateOfMind op 22-11-2013 11:21:59 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 22 november 2013 @ 11:38:29 #202
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_133509714
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

Maar omdat ze begrenst zijn zijn ze ook weer extra vervuilend
Als ze begrenst zijn lopen ze niet net zo hard als bromfietsen dus er is al iets van een begrenzing afgehaald natuurlijk :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 08:50 schreef StateOfMind het volgende:
Beetje googlen leert mij dat men een correctie van 10% aan houdt.

Maar kijkt de politie naar de snelheid op de teller of naar de echte snelheid?
Echte snelheid lijkt me. Ik heb dit gevonden op infopolitie

quote:
Voorbeeld: bromfiets gaat op de rollenbank en de rollenbank geeft 63 km/h op het display weer.
Daar moet een wettelijke correctie van 10% vanaf (met een minimum van 5 km/h), afgerond naar boven.
10% van 63 = 6,3 == afronden ==> 7 km/h.
63-7= 56 km/h.

Volgens Europese regelgeving moet de constructiesnelheid uit het kentekenbewijs met 5 km/h verhoogd worden.
Toegestaan bij een waarde van 45 km/h in het kentekenbewijs is dus 45 + 5 = 50 km/h.
Let op dat er ook bromfietsen zijn waarbij in het kentekenbewijs afwijkende waarden staan vermeld, bijv. 42 km/h.

De gecorrigeerde overschrijding waar je de bekeuring voor krijgt is 56 - 50 = 6 km/h.

Ten aanzien van de overschrijding is er een minimumdrempel van 4 km/h. Je kunt dus geen bekeuring krijgen bij gecorrigeerde overschrijdingen van 0 t/m 3 km/h.
Ik heb sinds anderhalve week dit ding gekocht (nieuw):

Piaggio zip 25 4takt. Niet opgevoerd qua vermogen, wel de varioring verwijderd (25km/u, dat fiets ik normaal met 2 vingers in de neus en de meeste electrische fietsen rijden tegen de 30km/u :') ) , hij rijdt nu (na een heuuuuule lange aanloop) 35km/u op de GPS (40 op de teller) en bij tegenwind kakt het in naar 30km/u op de teller (ong 28km/u GPS) hard zat maar in elk geval wel prettig dat ik een klein beetje overheb bij bv inhalen of dus inderdaad tegenwind.
Volgens het artikel wat ik hierboven gepost heb niet boetewaardig en in de stad rij ik sowieso niet harder dan 30km/u op de klok, hard zat voor het fietspad. Verbruik schijnt wel beter te zijn als die ring er niet in zit omdat de scooter dan in de hoogste versnelling kan draaien. Zou fijn zijn als we op bromfiets gebied de EU regels wat meer zouden volgen. Een lichte 125cc motorfiets lijkt me wel wat .

Verbruik is tot nu toe (pas 2 keer getankt) 1 op 40,2 :)

Wel fucking koud momenteel op zo'n ding maar het is wel prettig om af en toe eens niet te hoeven fietsen (moet 22km enkele reis) :P

En rollerbankcontroles tja , nutteloze bagger maar ik ben ze nog nooit tegengekomen, ook niet toen ik vroeger naar school reed ofzo :{ echt nog nooit. Aan de andere kant zie ik ook nooit controles die wél nuttig zijn zoals controle op fietsverlichting. :')

Ik overweeg wel een helm aan te schaffen ivm de kou en bij regen. Waarom dan toch een snor? Omdat ik niet graag in de file sta (anders ging ik wel met de auto) en dus op het fietspad wil rijden. In de stad waar ik werk staat het namelijk altijd elke ochtend en middag gezellig helemaal vast op de weg en ik tuf er nu vrolijk langs op het fietspad en anders sta je met je bromfietsje alsnog tussen het blik opgesloten :{

En dat stuk van groenlinks, ik weet niet hoe het in Amsterdam is natuurlijk maar in de Regio Rotterdam valt het wel mee met opgevoerde brommers en scooters. Af en toe scheurt er wel eens zo'n malloot met 80 over het fietspad maar over het algemeen lopen de meeste scooters redelijk wat ze moeten lopen (meestal wat ze mogen + 10km/u, niet echt schokkend)

Electrische scooter heb ik ook naar gekeken maar aanschafprijs is rustig 1000 euro duurder dan een benzineversie, je accu's kan je gemiddeld na 3 jaar weggooien en je actieradius... tja het is bij mij net aan, zeker in de winter maar ik kan nooit eens wat verder weg ermee dus nee, geen optie.

Over een week ofzo de eerste 500km beurt, wanneer is de eerstvolgende beurt daarna (bij welke kmstand?)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_133510809
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:38 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als ze begrenst zijn lopen ze niet net zo hard als bromfietsen dus er is al iets van een begrenzing afgehaald natuurlijk :P

[..]

Echte snelheid lijkt me. Ik heb dit gevonden op infopolitie

[..]

Ik heb sinds anderhalve week dit ding gekocht (nieuw):

[ link | afbeelding ]

Piaggio zip 25 4takt. Niet opgevoerd qua vermogen, wel de varioring verwijderd (25km/u, dat fiets ik normaal met 2 vingers in de neus en de meeste electrische fietsen rijden tegen de 30km/u :') ) , hij rijdt nu (na een heuuuuule lange aanloop) 35km/u op de GPS (40 op de teller) en bij tegenwind kakt het in naar 30km/u op de teller (ong 28km/u GPS) hard zat maar in elk geval wel prettig dat ik een klein beetje overheb bij bv inhalen of dus inderdaad tegenwind.
Volgens het artikel wat ik hierboven gepost heb niet boetewaardig en in de stad rij ik sowieso niet harder dan 30km/u op de klok, hard zat voor het fietspad. Verbruik schijnt wel beter te zijn als die ring er niet in zit omdat de scooter dan in de hoogste versnelling kan draaien. Zou fijn zijn als we op bromfiets gebied de EU regels wat meer zouden volgen. Een lichte 125cc motorfiets lijkt me wel wat .

Verbruik is tot nu toe (pas 2 keer getankt) 1 op 40,2 :)

Wel fucking koud momenteel op zo'n ding maar het is wel prettig om af en toe eens niet te hoeven fietsen (moet 22km enkele reis) :P

En rollerbankcontroles tja , nutteloze bagger maar ik ben ze nog nooit tegengekomen, ook niet toen ik vroeger naar school reed ofzo :{ echt nog nooit. Aan de andere kant zie ik ook nooit controles die wél nuttig zijn zoals controle op fietsverlichting. :')

Ik overweeg wel een helm aan te schaffen ivm de kou en bij regen. Waarom dan toch een snor? Omdat ik niet graag in de file sta (anders ging ik wel met de auto) en dus op het fietspad wil rijden. In de stad waar ik werk staat het namelijk altijd elke ochtend en middag gezellig helemaal vast op de weg en ik tuf er nu vrolijk langs op het fietspad en anders sta je met je bromfietsje alsnog tussen het blik opgesloten :{

En dat stuk van groenlinks, ik weet niet hoe het in Amsterdam is natuurlijk maar in de Regio Rotterdam valt het wel mee met opgevoerde brommers en scooters. Af en toe scheurt er wel eens zo'n malloot met 80 over het fietspad maar over het algemeen lopen de meeste scooters redelijk wat ze moeten lopen (meestal wat ze mogen + 10km/u, niet echt schokkend)

Electrische scooter heb ik ook naar gekeken maar aanschafprijs is rustig 1000 euro duurder dan een benzineversie, je accu's kan je gemiddeld na 3 jaar weggooien en je actieradius... tja het is bij mij net aan, zeker in de winter maar ik kan nooit eens wat verder weg ermee dus nee, geen optie.

Over een week ofzo de eerste 500km beurt, wanneer is de eerstvolgende beurt daarna (bij welke kmstand?)
Kijk eens naar iets van een bivak muts tegen de kou. Moet je wel al je papieren ed. in orde hebben, want het is heerlijk maar iedere agent stopt je :P
  vrijdag 22 november 2013 @ 12:38:13 #204
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_133511106
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

Kijk eens naar iets van een bivak muts tegen de kou. Moet je wel al je papieren ed. in orde hebben, want het is heerlijk maar iedere agent stopt je :P
Ik heb al een goeie muts met van die oorflappen en dan niet zo'n goedkoop action ding maar van een outdoor winkel alleen is dat niet waterdicht dus vandaar dat ik wellicht een helm wil :)
Bivakmuts op een scooter is wel een recept voor een aanhouding elke rit :+
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_133511166
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:38 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik heb al een goeie muts met van die oorflappen en dan niet zo'n goedkoop action ding maar van een outdoor winkel alleen is dat niet waterdicht dus vandaar dat ik wellicht een helm wil :)
Bivakmuts op een scooter is wel een recept voor een aanhouding elke rit :+
Bedek je nek in ieder geval goed, goede handschoenen en denk dan aan thermokleding. Een helm doet dan niet zoveel meer.

En je ziet er niet uit als een klapjosti.
pi_133511190
Ik weet nog wel dat ik een keer ladderzat in de kroeg een studiegenote heb lopen afzeiken omdat ze met een helm op haar elektrische snorfiets reed.... :@
  vrijdag 22 november 2013 @ 12:41:29 #207
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_133511195
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

Bedek je nek in ieder geval goed, goede handschoenen en denk dan aan thermokleding. Een helm doet dan niet zoveel meer.

Want met een helm zie je eruit als een klapjosti :?
Alsof je er uberhaupt al niet raar uitziet op zo'n rijdende wc pot :+
pi_133511213
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:41 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Want met een helm zie je eruit als een klapjosti :?
Alsof je er uberhaupt al niet raar uitziet op zo'n rijdende wc pot :+
Meer dat een helm op een snorfiets bijzonder dom oogt :P
pi_133511226
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

Je moest eens weten hoeveel warmte je door het hoofd verliest ;)

Daarnaast is zeker als je in winterse omstandigheden gaat rijden een helm natuurlijk wel aan te raden. Toegegeven, volgens die redenatie zou je het op de fiets dan ook moeten doen en dat is onzin, maar dan nog.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_133511261
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:42 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Daarnaast is zeker als je in winterse omstandigheden gaat rijden een helm natuurlijk wel aan te raden. Toegegeven, volgens die redenatie zou je het op de fiets dan ook moeten doen en dat is onzin, maar dan nog.
maar hij had al een muts :P Natuurlijk, je verliest via je hoofd de meeste warmte. Daarom ben ik altijd gelukkig met mijn integraal helm en kol opgetrokken tot mijn neus
  vrijdag 22 november 2013 @ 12:44:54 #211
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_133511277
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:42 schreef Yreal het volgende:

[..]

Meer dat een helm op een snorfiets bijzonder dom oogt :P
Mwa, ook met een snorfiets kan je hard onderuit gaan natuurlijk en van voren zie je niet eens of het een snor of bromfiets is. Je ziet toch ook fietsers met en zonder helm fietsen?

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:42 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Op een fiets heb je zoiets als lichaamsbeweging en heb je het eigenlijk niet snel koud :P Vanochtend zelfs zonder muts gefietst , jas beetje open en alsnog een bezwete rug :+
pi_133511325
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:44 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Mwa, ook met een snorfiets kan je hard onderuit gaan natuurlijk en van voren zie je niet eens of het een snor of bromfiets is. Je ziet toch ook fietsers met en zonder helm fietsen?

Vertel mij wat. Op mijn bek gegaan met de motor met zo'n 20km/u en nog 6 weken thuis gezeten
  vrijdag 22 november 2013 @ 12:47:42 #213
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_133511361
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:46 schreef Yreal het volgende:

[..]

Vertel mij wat. Op mijn bek gegaan met de motor met zo'n 20km/u en nog 6 weken thuis gezeten
Nou dat bedoel ik, ziet het er dan nog steeds raar uit of is het eigenlijk raar dat je zonder helm op een snorfiets mag :)
pi_133511383
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:47 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nou dat bedoel ik, ziet het er dan nog steeds raar uit of is het eigenlijk raar dat je zonder helm op een snorfiets mag :)
Het ziet er absoluut belachelijk uit. Om nog maar niet te beginnen over fietsers
  vrijdag 22 november 2013 @ 12:50:06 #215
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_133511416
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

Het ziet er absoluut belachelijk uit. Om nog maar niet te beginnen over fietsers
Nou ok jouw mening dan. Ik vind het alleen maar verstandig als mensen een helm opdoen op de fiets als ze wat sneller fietsen. (snorfietssnelheid en hoger)

En op de blauwe plaat na ziet het er op een snorfiets exact hetzelfde uit als een bromfiets :+ maar ok.

Edit: lees net dat het België bv ook helmplicht heeft voor snorfietsen.
Edit2: In duitsland en Frankrijk blijkbaar ook

Zo belachelijk is het dus niet
pi_133511424
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:46 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja, maar als ik hier verkeerd van de stoel af sodemieter eindig ik ook in het ziekenhuis. Dan moet ik ook met een helm op gaan Fokken :')

Veiligheid is vooral naar eigen inzicht wat mij betreft. Een helm op een snorfiets ziet er misschien wel wat belachelijk uit, maar in winterse omstandigheden vind ik dat er wel wat voor te zeggen valt. Al zou ik zelf ook te eigenwijs zijn om hem op te zetten, daar niet van
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_133511446
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:50 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, maar als ik hier verkeerd van de stoel af sodemieter eindig ik ook in het ziekenhuis. Dan moet ik ook met een helm op gaan Fokken :')

Veiligheid is vooral naar eigen inzicht wat mij betreft.
absoluut. Vooral die mensen die denken dat ze met een pothelmpje onsterfelijk zijn... vreselijk...
pi_133511495
Lekker op de vespa over het ijs driften... heb er wel weer zin in
pi_133511507
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:50 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nou ok jouw mening dan. Ik vind het alleen maar verstandig als mensen een helm opdoen op de fiets als ze wat sneller fietsen. (snorfietssnelheid en hoger)

En op de blauwe plaat na ziet het er op een snorfiets exact hetzelfde uit als een bromfiets :+ maar ok.

Edit: lees net dat het België bv ook helmplicht heeft voor snorfietsen.
Edit2: In duitsland en Frankrijk blijkbaar ook

Zo belachelijk is het dus niet

Dus dan gaat je enige onderscheid nog zijn, mag op het fietspad en moet langzamer rijden? Is ook een beetje loos dan.
  vrijdag 22 november 2013 @ 13:09:35 #220
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_133511892
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dus dan gaat je enige onderscheid nog zijn, mag op het fietspad en moet langzamer rijden? Is ook een beetje loos dan.
Nou op het fietspad mogen is voor mij eigenlijk de ENIGE reden geweest om een snorfiets te nemen
ipv een bromfiets, helmplicht en die snelheid dat boeit me allemaal niet .

Op de rijbaan moet ik bv in mijn eigen woonplaats al een heel stuk omrijden, in de stad waar ik werk sta ik overal stil omdat het daar altijd teringdruk is en je kan nergens inhalen met je scooter omdat er overal verhoogde rijbaanscheidingen aangelegd zijn. Dan heb je nog dat continue geswitch tussen fietspad en rijbaan, waardeloos. Ik heb vroeger een bromfiets gehad en toen werd net die regel ingevoerd dat je op de rijbaan moest. Nog geen maand later heb ik uit pure frustratie dat ding weggedaan, waar-de-loos met een hoofdletter KUT. op de rijbaan kan IMHO prima als je dan consequent bent: Binnen de bebouwde kom OVERAL op de rijbaan en je bromfiets mag 60km/u , dan zou ik het overwegen. Zoals het nu is? No way.

Daarnaast voel ik me niet echt prettig tussen de auto's in. Zeker niet als het bv regent ofzo, je zal maar onderuit gaan en de auto die achter je reed rijdt nog even over je heen :X brr.
pi_133511948
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:09 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nou op het fietspad mogen is voor mij eigenlijk de ENIGE reden geweest om een snorfiets te nemen
ipv een bromfiets, helmplicht en die snelheid dat boeit me allemaal niet .

Op de rijbaan moet ik bv in mijn eigen woonplaats al een heel stuk omrijden, in de stad waar ik werk sta ik overal stil omdat het daar altijd teringdruk is en je kan nergens inhalen met je scooter omdat er overal verhoogde rijbaanscheidingen aangelegd zijn. Dan heb je nog dat continue geswitch tussen fietspad en rijbaan, waardeloos. Ik heb vroeger een bromfiets gehad en toen werd net die regel ingevoerd dat je op de rijbaan moest. Nog geen maand later heb ik uit pure frustratie dat ding weggedaan, waar-de-loos met een hoofdletter KUT. op de rijbaan kan IMHO prima als je dan consequent bent: Binnen de bebouwde kom OVERAL op de rijbaan en je bromfiets mag 60km/u , dan zou ik het overwegen. Zoals het nu is? No way.

Daarnaast voel ik me niet echt prettig tussen de auto's in. Zeker niet als het bv regent ofzo, je zal maar onderuit gaan en de auto die achter je reed rijdt nog even over je heen :X brr.
Als je het eigenlijk al niet durft moet je er niet aan beginnen. Maar de kunst is natuurlijk dat iedereen op de brommer naar eigen inzicht gewoon fietspaden meepakt.
  vrijdag 22 november 2013 @ 13:14:39 #222
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_133512051
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

Als je het eigenlijk al niet durft moet je er niet aan beginnen. Maar de kunst is natuurlijk dat iedereen op de brommer naar eigen inzicht gewoon fietspaden meepakt.
Als iedereen dat doet (ik zie het ook regelmatig inderdaad) is de regel blijkbaar niet goed. :)
En niet durven is meer vanwege de beperkingen die er nu zijn voor bromfietsen zoals steeds switchen en een duidelijk lagere snelheid dan het autoverkeer. wil je het veilig maken voor jezelf dan moet je eigenlijk de regels overtreden en dat lijkt me niet de bedoeling.
pi_133512228
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:14 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als iedereen dat doet (ik zie het ook regelmatig inderdaad) is de regel blijkbaar niet goed. :)
En niet durven is meer vanwege de beperkingen die er nu zijn voor bromfietsen zoals steeds switchen en een duidelijk lagere snelheid dan het autoverkeer. wil je het veilig maken voor jezelf dan moet je eigenlijk de regels overtreden en dat lijkt me niet de bedoeling.
Dat hoort in mijn ogen een beetje bij het tweewieleren. En ik denk dat er buiten de fietsersbond maar weinig mensen begrip hebben voor de huidige regels.
pi_133512341
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:38 schreef Metro2005 het volgende:

Zelfs de scooterzaken hier (regio Rdam) adviseren mensen bij aanschaf van een nieuwe om deze 10KM/u harder te laten lopen.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  vrijdag 22 november 2013 @ 13:36:45 #225
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_133512801
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:23 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Zelfs de scooterzaken hier (regio Rdam) adviseren mensen bij aanschaf van een nieuwe om deze 10KM/u harder te laten lopen.
Die van mij loopt ook iets harder maar niet extreem en ik scheur ook niet langs fietsers :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')