abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133639191
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Bij voorbaat kansloos. Je hebt een betere kans om iets terug te krijgen van de toko waar je dat ding gekocht hebt. Die hebben jou een opgevoerde snorfiets verkocht en dat mag niet.
Bedankt voor alle reacties!

Ik heb nu contact opgenomen met het bedrijf waar ik hem heb aangeschaft.
  zondag 1 december 2013 @ 11:22:32 #252
396903 siemz
Computer fanaat!
pi_133797632
Hey!

Heb voor me vader (&me zelf :D ) een oude puch mv50 uit 1973 gekocht!

Fototjes!

Niet punt gaaf, maar ja.. Logisch wel (toch?)

Weet iemand toevallig wat de meng-smeer-formule is voor de puch mv50? Me pa zei eerder dat hij het wel wist, wou ik kijken of die nog goed loopt zegt hij "Oh..ehm, eigenlijk geen idee!" 8)7

Wie zou me kunnen helpen met het vinden van de meng smeer verhouding?

yo :) w/
Houd van leren!
pi_133798685
Ho damn supervet ding!

ergens tussen 1:40 en 1:50 is helemaal prima :)

Heb zelf nog wel is op zo´n ding gereden, dat is nog best een opgave met die trappers haha
  maandag 2 december 2013 @ 14:08:42 #254
396903 siemz
Computer fanaat!
pi_133841405
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 12:15 schreef Ballsofsteel het volgende:
Ho damn supervet ding!

ergens tussen 1:40 en 1:50 is helemaal prima :)

Heb zelf nog wel is op zo´n ding gereden, dat is nog best een opgave met die trappers haha
Haha bedankt, was er al achter dat één cola-dopje vol met 2takt olie prima is voor 1 liter (ongeveer +/-)

Volgende week zaterdag er aan beginnen en zal laten weten of hij loopt, even oude bezine er uit en nieuwe bougie er in en hem in oorde maken voor de winter!
w/
Houd van leren!
pi_133845601
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 14:08 schreef siemz het volgende:

[..]

Haha bedankt, was er al achter dat één cola-dopje vol met 2takt olie prima is voor 1 liter (ongeveer +/-)

Volgende week zaterdag er aan beginnen en zal laten weten of hij loopt, even oude bezine er uit en nieuwe bougie er in en hem in oorde maken voor de winter!
w/
Ben benieuwd!

Ik zou als ik jou was eventjes de carburateur reinigen, als je toch bezig bent in die hoek.
Even doorblazen, vooral de sproeier!
Dat verhoogt de kans op starten aanzienlijk ivm de leeftijd van het apparaat, en het is toch veel leuker als ie wel start. ;)
  maandag 2 december 2013 @ 19:29:19 #256
396903 siemz
Computer fanaat!
pi_133851504
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:26 schreef Ballsofsteel het volgende:

[..]

Ben benieuwd!

Ik zou als ik jou was eventjes de carburateur reinigen, als je toch bezig bent in die hoek.
Even doorblazen, vooral de sproeier!
Dat verhoogt de kans op starten aanzienlijk ivm de leeftijd van het apparaat, en het is toch veel leuker als ie wel start. ;)
Bedankt, zal ik onthouden!
Houd van leren!
pi_133853804
iemand nog nuttige suggesties over wat je veilig in je tank kan pleuren naast Euro 95( mengen met E95), waar een 2 takt blok toch wel op lopen wil, zonder hem te beschadigen? jaha Euro 98 :w maar meer in de trant wat is goedkoper is dan Euro 95 per liter ;)

op de div scooter forums word je van het kastje naar de muur naar de stoel naar de bank en terug naar het kastje gestuurt, omdat iedereen wat anders roept :+

of waarmee zou ik kunnen expirimenteren?

die kut rush kan toch wel wat hebben _O-
pi_133854820
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
iemand nog nuttige suggesties over wat je veilig in je tank kan pleuren naast Euro 95( mengen met E95), waar een 2 takt blok toch wel op lopen wil, zonder hem te beschadigen? jaha Euro 98 :w maar meer in de trant wat is goedkoper is dan Euro 95 per liter ;)

op de div scooter forums word je van het kastje naar de muur naar de stoel naar de bank en terug naar het kastje gestuurt, omdat iedereen wat anders roept :+

iets met ethanol staat me bij, maar volgensmij vereist elke andere brandstof flink wat werk. :)
  maandag 2 december 2013 @ 20:53:46 #259
340341 Blester
Membre très utile
pi_133855631
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 11:22 schreef siemz het volgende:
Hey!

Heb voor me vader (&me zelf :D ) een oude puch mv50 uit 1973 gekocht!

Fototjes!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Niet punt gaaf, maar ja.. Logisch wel (toch?)

Weet iemand toevallig wat de meng-smeer-formule is voor de puch mv50? Me pa zei eerder dat hij het wel wist, wou ik kijken of die nog goed loopt zegt hij "Oh..ehm, eigenlijk geen idee!" 8)7

Wie zou me kunnen helpen met het vinden van de meng smeer verhouding?

yo :) w/
Succes met op Nederlands kenteken zetten :D
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_133856836
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:17 schreef Ou-Tannu het volgende:

ik heb hier ook lange tijd naar gezocht. Maar niet veel gevonden en ook niks geëxperimenteerd.
Maar lampenolie of petroleum zou moeten gaan.

Je kunt ook 30% diesel bijmengen. Werkt ook.

Helaas is er niks wat enorm scheelt in de prijs. Anders had ik allang op iets anders dan benzine gereden.
  maandag 2 december 2013 @ 22:25:36 #261
396903 siemz
Computer fanaat!
pi_133860297
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 20:53 schreef Blester het volgende:

[..]

Succes met op Nederlands kenteken zetten :D
Ja haha ik hoop op het beste, bedankt!
Houd van leren!
pi_133871294
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 21:16 schreef -niemand- het volgende:

[..]

ik heb hier ook lange tijd naar gezocht. Maar niet veel gevonden en ook niks geëxperimenteerd.
Maar lampenolie of petroleum zou moeten gaan.

Je kunt ook 30% diesel bijmengen. Werkt ook.

Helaas is er niks wat enorm scheelt in de prijs. Anders had ik allang op iets anders dan benzine gereden.
het gaat ook meer om het expirimentele karakter :P

lampolie is per liter duurder dan benzine op het moment, petroleum weet ik zo niet.. en diesel... mmhm dan kan er ook wel een slootje sla/zonnebloem olie in :?
pi_133888557
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 11:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

het gaat ook meer om het expirimentele karakter :P

lampolie is per liter duurder dan benzine op het moment, petroleum weet ik zo niet.. en diesel... mmhm dan kan er ook wel een slootje sla/zonnebloem olie in :?
slaolie kan ook, rookt en stinkt alleen als een idioot en je uitlaatpoort gaat er enorm van dichtzitten. geen aanrader dus.
pi_133888967
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:01 schreef -niemand- het volgende:

[..]

slaolie kan ook, rookt en stinkt alleen als een idioot en je uitlaatpoort gaat er enorm van dichtzitten. geen aanrader dus.
ah, doen we dat dus niet :7 al is dat wel leuk als je weer fietsers die niet kunnen fietsen moet inhalen... :+
pi_133893150
Afgelopen zomer nog bio-ethanol geprobeerd, de prijs was 1,63 per liter... dus niet echt goedkoper.
T werkte wel met een mengverhouding van 75% biot-ethanol en 25% benzine.
pi_133893383
Als je ooit een tweetaktblokje schoon hebt mogen maken leer je dat wel af :D
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_133896836
Kort vraagje:

Kymco Like 50cc 4 takt, buiten in weer en wind onder een hoes. Heel de winter.

Moet ik iets doen verder? Start dat nog gewoon in de lente? Bevriest die benzine? Moet ik per se de accu loshalen?

Tips zijn welkom :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133897225
Benzinehoudende delen (tank, vlotterkamer) ff helemaal leeg maken. Dan de tank tot de rand vullen met verse benzine. Bevriest niet, maar houdt wel vocht en dus roest weg.

Als de olie erg oud is even vervangen, spul kan verzuren een dat wil je niet.

Inspuiten met iets als WD40 of ADF50 beschermt het metaal tegen weersinvloeden en roest.

Verder indien mogelijk de bandjes van de grond houden, en ik zou de accu eruit halen en indien mogelijk aan een druppellader hangen of anders gewoon binnen laten liggen.

In de zomer accu terug, oliepeil checken, bandenspanning checken, even wat benzine aftappen om bezinksel te lozen en dan zou ie het gewoon nog moeten doen.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 6 december 2013 @ 17:56:49 #269
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_133988130
quote:
7s.gif Op woensdag 4 december 2013 00:10 schreef Geralt het volgende:
Kort vraagje:

Kymco Like 50cc 4 takt, buiten in weer en wind onder een hoes. Heel de winter.

Moet ik iets doen verder? Start dat nog gewoon in de lente? Bevriest die benzine? Moet ik per se de accu loshalen?

Tips zijn welkom :)
Uitlaat invetten, voorvorkpoten invetten en andere roestgevoelige delen invetten. Misschien een nieuwe accu na de winter.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  vrijdag 6 december 2013 @ 18:42:52 #270
389399 jelfrikandel
speciaal met ketchup
pi_133990292
Zorg dat je carb leeg is. Die troep verrubbert zowat direct. Puinzooi.
pi_133991095
En gewoon om de week eens een keer starten en even laten lopen is dat geen optie?
  vrijdag 6 december 2013 @ 19:24:06 #272
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_133991796
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 december 2013 19:08 schreef Geralt het volgende:
En gewoon om de week eens een keer starten en even laten lopen is dat geen optie?
Nee, want je blok wordt niet warm. Extra slecht voor je scooter.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_133992542
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 19:24 schreef Geelman het volgende:

[..]

Nee, want je blok wordt niet warm. Extra slecht voor je scooter.
Even wat langer laten lopen tot ie warm is dan :)
  vrijdag 6 december 2013 @ 19:40:51 #274
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_133992591
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 december 2013 19:39 schreef Geralt het volgende:

[..]

Even wat langer laten lopen tot ie warm is dan :)
En dan?
pi_133992608
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 19:40 schreef Geelman het volgende:

[..]

En dan?
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 18:42 schreef jelfrikandel het volgende:
Zorg dat je carb leeg is. Die troep verrubbert zowat direct. Puinzooi.
Dat voorkomen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')