abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133513014
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:36 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Die van mij loopt ook iets harder maar niet extreem en ik scheur ook niet langs fietsers :P
neu, langs fietser of dieren scheuren is niet cool.
pi_133513174
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:36 schreef Metro2005 het volgende:
ook iets harder maar niet extree
Bij mij loopt die uit '57 75 die uit '71 85, beide met GPS gemeten. Ik scheur niet langs fietsers. Als ik op het fietspad moet rijden is 30 vaak zat. Alleen als ik 100 kilometer moet rijden is het wel eens lekker om mijn gas open te trekken op een lange N weg of langs een kanaal zonder verder verkeer. Verder rij ik gewoon keurig netjes.

Het heef toch geen nut.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_133513273
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:47 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Het heef toch geen nut.
De meeste leuke dingen zijn nutteloos
pi_133513710
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:50 schreef Yreal het volgende:
Het heef toch geen nut.
De meeste leuke dingen zijn nutteloos
Of hebben nadelige gevolgen zoals bijvoorbeeld kinderen.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_133513768
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 14:05 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Of hebben nadelige gevolgen zoals bijvoorbeeld kinderen.
Of ze zijn verboden
  vrijdag 22 november 2013 @ 14:51:25 #231
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_133515103
Schokkende cijfers over ongevallen en hoofdletsel onder brom en snorfietsers:

http://www.spitsnieuws.nl(...)m-oudere-snorfietser

Van de overleden slachtoffers werd ernstig hoofdletsel vastgesteld bij 47 procent van de motorrijders, bij 64 procent van de bromfietsers, en bij 73 procent van de snorfietsers. Het algemeen sterftecijfer was relatief gezien het hoogst onder de snorfietsers, bijna twee keer hoger dan bij de bromfietsers.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_133515183
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 14:51 schreef Metro2005 het volgende:
Schokkende cijfers over ongevallen en hoofdletsel onder brom en snorfietsers:

http://www.spitsnieuws.nl(...)m-oudere-snorfietser

Van de overleden slachtoffers werd ernstig hoofdletsel vastgesteld bij 47 procent van de motorrijders, bij 64 procent van de bromfietsers, en bij 73 procent van de snorfietsers. Het algemeen sterftecijfer was relatief gezien het hoogst onder de snorfietsers, bijna twee keer hoger dan bij de bromfietsers.

Een combinatie van geen helm dus, maar toch belangrijker lijkt mij dat er simpelweg eindeloos meer snorfietsers zijn dan motorrijders en brommers gecombineerd.
  vrijdag 22 november 2013 @ 15:00:12 #233
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_133515404
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 14:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Een combinatie van geen helm dus, maar toch belangrijker lijkt mij dat er simpelweg eindeloos meer snorfietsers zijn dan motorrijders en brommers gecombineerd.
Volgens het CBS rijden er nog altijd meer bromfietsen dan snorfietsen rond:

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)1-bromfietsen-tk.htm
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_133517526
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:06 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nee, maar bedenk wel even dat die voor een motor zijn bedoeld en niet voor een bromfiets. Brommers en scooters hebben veel minder vermogen van de dynamo en de bedrading is dunner uitgevoerd dan bij een motor.

Let dus goed op dat je de verschillende onderdelen (dynamo, spanningsregelaar, bedrading, etc) niet overbelast. Anders zou een en ander wel eens te heet kunnen worden, en niet op de plek die jij wilt.
Had ik inderdaad over nagedacht, ik ga het in ieder geval met een relais op het contact schakelen, zodat het niet mn accu leegzuigt als ik er niet op rij. Ik zet ook een zekering tussen accu en handvaten, voor de zekerheid.

Ze komen overigens op een kymco agility uit 2010 te zitten. :)
pi_133532991
weet iemand een verzekering waar ik de tweede brommer goedkoper kan verzekeren?
zit nu bij de ANWB, maar dan zou ik voor de tweede brommer alsnog de volle mep moeten betalen :{
  zaterdag 23 november 2013 @ 08:30:13 #236
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_133540386
Unigarant misschien?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 23 november 2013 @ 08:31:26 #237
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_133540392
Is er trouwens een middel te koop dat het beslaan van de binnenkant van het vizier tegen gaat?
En een middel dat druppelvorming aan de buitenkant tegengaat?
A murky, forgotten land.
  zaterdag 23 november 2013 @ 10:10:29 #238
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_133540979
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 08:31 schreef StateOfMind het volgende:
Is er trouwens een middel te koop dat het beslaan van de binnenkant van het vizier tegen gaat?
En een middel dat druppelvorming aan de buitenkant tegengaat?
Tegen beslaan afwasmiddel
Druppelvorming is lastig te voorkomen, middeltjes als rainx enzo mogen vaak niet op lexaan en andere kunststoffen.
  zaterdag 23 november 2013 @ 10:53:56 #239
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_133541391
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:10 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Tegen beslaan afwasmiddel
Druppelvorming is lastig te voorkomen, middeltjes als rainx enzo mogen vaak niet op lexaan en andere kunststoffen.
Maar moet ik dat afwasmiddel dan verdund of rechtstreeks uit de fles aanbrengen?
A murky, forgotten land.
  zaterdag 23 november 2013 @ 17:19:14 #240
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_133548527
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:53 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Maar moet ik dat afwasmiddel dan verdund of rechtstreeks uit de fles aanbrengen?
Rechtstreeks werkt het beste, wel dun uitsmeren.
  zaterdag 23 november 2013 @ 17:21:04 #241
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_133548581
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:19 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Rechtstreeks werkt het beste, wel dun uitsmeren.
Thanks! Morgen bij daglicht eens doen :Y
A murky, forgotten land.
pi_133607358
Hoi!

Ik wil stiekem ook een brommer, maar gezien ik nergens verstand van heb en ook niet heel veel geld dacht ik dat het misschien leuk zou zijn om een opknapper te kopen en die in de wintermaanden eens even uit elkaar te trekken en weer in elkaar te zetten inclusief uiteraard verbeteringen. Ik zal per maand denk ik een euro of 150 kunnen missen, stel dat ik rond maart wil beginnen met rijden, dan heb ik er zo'n 450-600 euro aan uitgegeven. Is dit te doen, is mijn budget oké en wat is een goed soort brommer om dit mee te doen? Ik wil trouwens een brommer met geel plaatje, 25kmpu fiets ik ook nog wel.
pi_133609979
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:51 schreef Franknfurter het volgende:
Hoi!

Ik wil stiekem ook een brommer, maar gezien ik nergens verstand van heb en ook niet heel veel geld dacht ik dat het misschien leuk zou zijn om een opknapper te kopen en die in de wintermaanden eens even uit elkaar te trekken en weer in elkaar te zetten inclusief uiteraard verbeteringen. Ik zal per maand denk ik een euro of 150 kunnen missen, stel dat ik rond maart wil beginnen met rijden, dan heb ik er zo'n 450-600 euro aan uitgegeven. Is dit te doen, is mijn budget oké en wat is een goed soort brommer om dit mee te doen? Ik wil trouwens een brommer met geel plaatje, 25kmpu fiets ik ook nog wel.
is prima te doen hoor. Ik zou dan een vespa ciao kopen. Niet al te duur en onderdelen zijn vrij goed verkrijgbaar.
pi_133610038
neem een Puch.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_133616061
Hallo Fokkers, ik had een klein vraagje, misschien weet iemand van jullie een antwoord.

Ik bezit een snorfiets (Piagio Zip 4takt). Deze heb ik nieuw gekocht een aantal jaren geleden, en ik heb hier nooit aan gesleuteld.

Hij is laatst op de rollerbank gezet en ik heb hiervoor een boete gekregen want hij gaat te hard (+- 38 op hun teller).

Omdat ik zelf nooit heb gesleuteld eraan of iets heb gedaan was ik benieuw of het op een manier nut heeft deze boete aan te vechten...
pi_133619542
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:11 schreef sombogywogy het volgende:
Hallo Fokkers, ik had een klein vraagje, misschien weet iemand van jullie een antwoord.

Ik bezit een snorfiets (Piagio Zip 4takt). Deze heb ik nieuw gekocht een aantal jaren geleden, en ik heb hier nooit aan gesleuteld.

Hij is laatst op de rollerbank gezet en ik heb hiervoor een boete gekregen want hij gaat te hard (+- 38 op hun teller).

Omdat ik zelf nooit heb gesleuteld eraan of iets heb gedaan was ik benieuw of het op een manier nut heeft deze boete aan te vechten...
Nope, jij bent eigenaar dus jij bent verantwoordelijk. ;)
pi_133619855
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 19:52 schreef Ballsofsteel het volgende:

[..]

Ah helaas.

De politie zei dat ik hem moet afvoeren want bij een derde keer ka hij in beslag genomen worden :(

Iemand een tip om dit goedkoop te laten doen regio Amsterdam?
pi_133620079
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 20:00 schreef sombogywogy het volgende:

[..]

Ah helaas.

De politie zei dat ik hem moet afvoeren want bij een derde keer ka hij in beslag genomen worden :(

Iemand een tip om dit goedkoop te laten doen regio Amsterdam?
zoek even hoe je zo`n ding normaal moet voeren... en doe het omgekeerde ;)
bij mijn koreaans stuk ellende is de enige begrenzing de CDI.. daar is het een draadje wat je door knipt om hem te ontgrenzen. wil ik hem weer begrenzen dan verbind ik het draadje weer..

maar goed er zijn ook scoots waar je de vario moet aanpassen, of de prop uit de uitlaat moet halen..

even kijken dus wat de normale "begrenzers" zijn en kijken of je die hebt :)
  dinsdag 26 november 2013 @ 09:17:10 #249
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_133634308
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 19:52 schreef Ballsofsteel het volgende:

[..]

Als er aantoonbaar niks aan is veranderd lijkt me dat moeilijk stand houden.
Je kan om te beginnen het eikrapport van de rollerbank opvragen en kijken of ze alle wettelijke correcties hebben toegepast (al lijkt dat er wel op als je pas bij 38km/u een boete kreeg) .
pi_133634514
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:11 schreef sombogywogy het volgende:

Bij voorbaat kansloos. Je hebt een betere kans om iets terug te krijgen van de toko waar je dat ding gekocht hebt. Die hebben jou een opgevoerde snorfiets verkocht en dat mag niet.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')